abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_125596136
:Y Dat is het zeker!

DeeDee heeft zelfs al gejaagd :o

Er was een koolmeesje door de mazen naar binnen gekomen en dat was wel heeeeeel erg interessant!

Gelukkig voor het koolmeesje wist hij op tijd weer door de mazen naar buiten te ontsnappen (wel met een hartverzakking).

Terwijl al dat spannends gebeurde lag Dexter met z'n dikke reet in de kast te meuren. _O-
pi_127658838
:|W

Gisteren de buurvrouw van twee huizen verder helemaal in paniek aan de deur. Ze schreeuwde iets van "balkon", "zwart/witte vacht" en "HELP!!" (met heel veel gestotter).

Mijn vriend met haar mee.

Bleek Dexter tussen de netten door naar het balkon van de buren gesneakt te zijn en was daar "gezellig" (lees: blaas, blaas :( ) op visite.

Deur blijft voorlopig dicht. Nu even zien hoe we dat oplossen. :{

Gelukkig was het Dexter, want DeeDee doet dit nog wel:
pi_127659843
Timmer de netten met een latje vast aan de randen, dan kunnen ze er niet langs. Dat kan je dan meteen gebruiken om iets leuks aan te hangen voor jezelf of de katten.
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
pi_127659938
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 13:03 schreef PeuRac het volgende:
Timmer de netten met een latje vast aan de randen, dan kunnen ze er niet langs. Dat kan je dan meteen gebruiken om iets leuks aan te hangen voor jezelf of de katten.
Zoiets zaten we aan te denken, alleen dan een tikje verder: we gaan gewoon een hele schutting timmeren :P
pi_127900931
*O* Er zijn er twee jarig, hoera, hoera! *O*

O+ Dexter en DeeDee zijn vandaag 3 jaar geworden O+

Toch hebben we maar besloten om hun verjaardagscadeautje (een lekker stukje vis) maar even te verschuiven naar een later te bepalen moment.

Dexter is namelijk ziekig. ;( De arme schat geeft al sinds de nacht van vrijdag op zaterdag over, hij eet niet, drinkt niet en gaat niet naar de bak.
De dierenarts heeft vastgesteld dat hij koorts heeft en heeft 'm een injectie tegen de misselijkheid gegeven. Ook kregen we haarbalpasta, anti-braak tabletjes en een spuitje voor water mee.

De injectie duurde maar heel kort, de pilletjes lijken niet te werken en het vocht wat ik erin krijg, dat komt er net zo hard weer uit.

Foto's van het jarige stel:

Zieke Dexter:

Prinsesje DeeDee op haar favo-plekje:

Het jarige stel samen:
  maandag 17 juni 2013 @ 16:08:43 #256
313458 Zonnetje1981
always look on the bright side
pi_127906348
Van harte gefeliciteerd *O* w/ en tegelijk heel veel beterschap! -O-
pi_127993401
Meh, Dexter is nog steeds ziek -O-

Hij heeft gisteren bij de dierenarts 120ml vocht onderhuids ingekregen omdat ie aan het uitdrogen was.

Vanmorgen leek hij weer even Dexter, want hij kwam aandacht vragen bij het wakker worden en had weer zijn favoriete plekje uitgezocht (bovenop een tas) in plaats van achter de gordijnen te liggen.

De huid veert steeds weer langzamer terug, ondanks dat ik 'm probeer bij te wateren zonder het kots-gebeuren te triggeren -O-
pi_128105380
-O-

Moet nu ook dwang-voederen. Heb Royal Canin Recovery meegekregen. Ben wel voorzichtig hoopvol, want hij begon zelf aan het tuutje te lebberen de eerste keer O+ Het gaat maar met 1ml per keer, maar nu de laatste keer bleef hij doorgaan tot hij 2ml op had O+ (voorzichtige *O*)
  zaterdag 22 juni 2013 @ 00:12:09 #259
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_128105704
quote:
17s.gif Op maandag 17 juni 2013 14:00 schreef Hitomi het volgende:
*O* Er zijn er twee jarig, hoera, hoera! *O*

O+ Dexter en DeeDee zijn vandaag 3 jaar geworden O+

Toch hebben we maar besloten om hun verjaardagscadeautje (een lekker stukje vis) maar even te verschuiven naar een later te bepalen moment.

Dexter is namelijk ziekig. ;( De arme schat geeft al sinds de nacht van vrijdag op zaterdag over, hij eet niet, drinkt niet en gaat niet naar de bak.
De dierenarts heeft vastgesteld dat hij koorts heeft en heeft 'm een injectie tegen de misselijkheid gegeven. Ook kregen we haarbalpasta, anti-braak tabletjes en een spuitje voor water mee.

De injectie duurde maar heel kort, de pilletjes lijken niet te werken en het vocht wat ik erin krijg, dat komt er net zo hard weer uit.

Foto's van het jarige stel:

Zieke Dexter:
[ afbeelding ]

Prinsesje DeeDee op haar favo-plekje:
[ afbeelding ]

Het jarige stel samen:
[ afbeelding ]
Te laat, maar gefeliciteerd nog *O* *O* *O* :* :* (verlate verjaardagskusjes voor de jarigen)

EDIT: Dexter ziek toen en nog ziek? -O- :{
* Whiskers2009 duimt dat Dexter heel snel beter wordt :Y :* (kusje voor de zieke)
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_128105822
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 00:12 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Te laat, maar gefeliciteerd nog *O* *O* *O* :* :* (verlate verjaardagskusjes voor de jarigen)

EDIT: Dexter ziek toen en nog ziek? -O- :{
* Whiskers2009 duimt dat Dexter heel snel beter wordt :Y :* (kusje voor de zieke)
Dank je wel :) Voor de felicitaties en de beterschapswensen!
  woensdag 26 juni 2013 @ 08:40:26 #261
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_128268723
Hoe is het nu met de zieke? Knapt hij al op?
pi_128277881
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2013 08:40 schreef Whiskers2009 het volgende:
Hoe is het nu met de zieke? Knapt hij al op?
Lief dat je dat vraagt :*

Het is een beetje wisselvallig. Hij eet en drinkt nu wel weer zelfstandig, ook al eet hij momenteel alleen nog maar brokjes en laat hij het natvoer staan (terwijl je dat voorheen echt niet hoefde te flikken).

Hij spuugt nog wel, maar om de 2-3 dagen in plaats van 5 keer per dag. Er komen wel weer knorretjes uit, hij wil weer op schoot liggen en kriebels krijgen, maar hij heeft me nog niet begroet met zijn gebruikelijke "priew?" als ik 'm aanraak of tegen 'm praat.
  woensdag 26 juni 2013 @ 13:42:28 #263
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_128278031
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2013 13:39 schreef Hitomi het volgende:

[..]

Lief dat je dat vraagt :*

Het is een beetje wisselvallig. Hij eet en drinkt nu wel weer zelfstandig, ook al eet hij momenteel alleen nog maar brokjes en laat hij het natvoer staan (terwijl je dat voorheen echt niet hoefde te flikken).

Hij spuugt nog wel, maar om de 2-3 dagen in plaats van 5 keer per dag. Er komen wel weer knorretjes uit, hij wil weer op schoot liggen en kriebels krijgen, maar hij heeft me nog niet begroet met zijn gebruikelijke "priew?" als ik 'm aanraak of tegen 'm praat.
Graag gedaan hoor (en ik ben natuurlijk gewoon ook zelf nieuwsgierig en hoop op goed nieuws ;) :P )!
Voorzichtige vooruitgang, maar nog niet "boven Jan" dus?
Ik hoop dat hij snel verder opknapt! :Y
pi_128278360
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2013 13:42 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Graag gedaan hoor (en ik ben natuurlijk gewoon ook zelf nieuwsgierig en hoop op goed nieuws ;) :P )!
Voorzichtige vooruitgang, maar nog niet "boven Jan" dus?
Ik hoop dat hij snel verder opknapt! :Y
Het is vooruitgang op slakkentempo inderdaad, maar hij doet dingen in ieder geval weer helemaal zelf.

Ik denk iedere keer dat het voorbij is en dan spuugt ie weer, dus ik hoop inderdaad ook dat 't even doorzet en dat hij straks weer mijn vreetzakje is :Y

Ik dacht vanmorgen dat DeeDee ook weer mee ging doen :{ Bleek ze een enorme haar/pluchebal eruit gegooid te hebben.

Tsja, dat krijg je als je het pluche van de krabpaal probeert op te eten, muts dat 't is.. :|W
  woensdag 26 juni 2013 @ 13:50:04 #265
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_128278420
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2013 13:48 schreef Hitomi het volgende:

[..]

Het is vooruitgang op slakkentempo inderdaad, maar hij doet dingen in ieder geval weer helemaal zelf.

Ik denk iedere keer dat het voorbij is en dan spuugt ie weer, dus ik hoop inderdaad ook dat 't even doorzet en dat hij straks weer mijn vreetzakje is :Y

Ik dacht vanmorgen dat DeeDee ook weer mee ging doen :{ Bleek ze een enorme haar/pluchebal eruit gegooid te hebben.

Tsja, dat krijg je als je het pluche van de krabpaal probeert op te eten, muts dat 't is.. :|W
Oeps :D
pi_128403322
Volgens mij is Dexter beter *O*

Gisteren heeft hij een stuk rundvlees gepikt wat op de grond viel tijdens het snijden, vandaag heeft hij twee dikke vette vliegen opgegeten en tijdens het avondeten was hij lasagne aan het bietsen...

Hij ziet er ook weer een stuk beter uit en lijkt niet meer misselijk..

*O*
pi_128404111
^O^
En een algemeen ^O^ voor dit topic
pi_147077033
Even een enorme kick.. Moet even m'n verhaal kwijt.. Ik tik dit vanaf bed met naast mij een kattenmand met een heel erg boze door de duivel bezeten poes..

Vriend lag al te slapen, ik stond in de badkamer me af te drogen. Ik hoor opeens een enorm kabaal, dus ik ren de woonkamer in, waar ik 2 katten tref met de jaren overeind en staarten als plumeaus verstopt achter een stoel.

Terwijl ik dichterbij kom blijkt deedee een plastic tasje om een poot te hebben en verdwijnt achter de verwarming.

Probeer kat achter de verwarming vandaan te krijgen. Geen effect. Vriend wakker gemaakt. Lukt hem ook niet. Uiteindelijk met stokken haar overtuigd om tevoorschijn te komen, waarna ze onder een tafeltje tussen bank en stoel kruipt.

Mooi, kan ze in elk geval niet weg. Zakje was er ook al afgevallen. Kat des duivels. Snoepjes aangeboden. Geen effect.. Ondertussen ontdekt dat ze uit angst over zichzelf heen heeft geplast (uiteraard met een voet).

Uiteindelijk maar een winterjas aangedaan, handschoenen en daarover heen weer ovenwanten... Terwijl vriendlief het reismandje pakte. Met heel veel pijn en moeite en een krijsende, bijtende, klauwende kat later zit ze erin.

Ben eigenlijk best wel bang dat ze haar pootje heeft gebroken en dat ze daarom zo doet... Hoe kan ik dat het beste checken zonder dood te gaan (want, lapje)? Zijn nu maar gewoon in bed gaan liggen met het licht uit, maar er komt een constante brom uit..

Moet ik tot morgenochtend wachten en hoor dat ze dan is gekalmeerd???

Heb even via de openingen (stoffen reismand met gaas met ritssluiting voor, zij en boven) gekeken of ik mag voelen, maar dan haalt ze uit. Heel voorzichtig kriebelen onder haar kin mag wel.

Denk niet dat ik vannacht veel slaap...
pi_147077295
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 01:41 schreef Hitomi het volgende:
Even een enorme kick.. Moet even m'n verhaal kwijt.. Ik tik dit vanaf bed met naast mij een kattenmand met een heel erg boze door de duivel bezeten poes..

Vriend lag al te slapen, ik stond in de badkamer me af te drogen. Ik hoor opeens een enorm kabaal, dus ik ren de woonkamer in, waar ik 2 katten tref met de jaren overeind en staarten als plumeaus verstopt achter een stoel.

Terwijl ik dichterbij kom blijkt deedee een plastic tasje om een poot te hebben en verdwijnt achter de verwarming.

Probeer kat achter de verwarming vandaan te krijgen. Geen effect. Vriend wakker gemaakt. Lukt hem ook niet. Uiteindelijk met stokken haar overtuigd om tevoorschijn te komen, waarna ze onder een tafeltje tussen bank en stoel kruipt.

Mooi, kan ze in elk geval niet weg. Zakje was er ook al afgevallen. Kat des duivels. Snoepjes aangeboden. Geen effect.. Ondertussen ontdekt dat ze uit angst over zichzelf heen heeft geplast (uiteraard met een voet).

Uiteindelijk maar een winterjas aangedaan, handschoenen en daarover heen weer ovenwanten... Terwijl vriendlief het reismandje pakte. Met heel veel pijn en moeite en een krijsende, bijtende, klauwende kat later zit ze erin.

Ben eigenlijk best wel bang dat ze haar pootje heeft gebroken en dat ze daarom zo doet... Hoe kan ik dat het beste checken zonder dood te gaan (want, lapje)? Zijn nu maar gewoon in bed gaan liggen met het licht uit, maar er komt een constante brom uit..

Moet ik tot morgenochtend wachten en hoor dat ze dan is gekalmeerd???

Heb even via de openingen (stoffen reismand met gaas met ritssluiting voor, zij en boven) gekeken of ik mag voelen, maar dan haalt ze uit. Heel voorzichtig kriebelen onder haar kin mag wel.

Denk niet dat ik vannacht veel slaap...
Dit is geen normaal gedrag ik zou als ik jou was morgen even de DA bellen voor advies.
pi_147078509
is het plastic tasje al van de poot? Dat is uiteraard ook een bron van paniek
pi_147078872
Ik neem aan dat je kan zien als ze wegkruipt of loopt of ze zal steunen aan de desbetreffende poot. Mocht ze amper bewegen of toch mank lopen dan lijkt me een bezoek aan de DA wel verstandig...

Mocht ze toch durven te lopen dan lijkt het misschien wel verstuikt of een tik te verduren te hebben gehad.

Even een mogelijk scenario waar ik aan denk. Poot om de zak, kraakt, interessant en speels voor de ander. Ander haalt uit naar de zak met nagels uitgestoken en raakt andere poes, ruzie en nu dus even geschrokken.... Althans dat zou ik denken als met onze lummels is gebeurd.
Typ- en spellingsfouten voorbehouden.
pi_147079260
Och jeetje, waarom sluit je haar op? Ik zou haar gewoon haar gang laten gaan. Wij zijn na dat soort heftige dingen ook altijd een beetje van slag toch?
pi_147082163
Via mobiel, dus even zonder quotes en vast sorry voor eventuele typo's.

Tas is losgekomen toen ze achter de verwarming wegschoot.

Vannacht amper geslapen door een bijna constante brom naast me. Rond 4/5 uur begon ze aan de ritsjes te rommelen. Hand erin gestoken en die kreeg een kopje ipv een haal en beet dus heb haar er toen uitgelaten.
Kon toen niet direct iets zien omdat ze laag over de grond kroop ipv liep en nog erg bang was. ze is bij m'n vriend onder de dekens gekropen.

Vanmorgen was ze nog steeds heel bang. Voor zover ik haar heb gezien leek ze normaal te lopen. Ik denk geloof ik sowieso te snel aan rampscenario's. Ben er gewoon erg van geschrokken, ook doordat ze zolang kwaad bleef. Ze kan vandaag iig lekker tot rust komen en dan ga ik vanavond weer even kijken..

@Puala, we hebben haar in de reismand gedaan omdat we niet wisten of ze iets had.. Ze ligt met regelmaat voor de lol in of op het mandje en op deze manier was ze ook "veilig" voor dexter doe gewoon nieuwsgierig was. Ze heeft niet geprobeerd er echt uit te breken ofzo, zoals ze dat gedaan zou hebben bij een DAbezoek.

Oh en als ze bang / gestresst is plast ze vrij snel buiten de bak, op deze manier zou ik de volgende dag niet op plasjesjacht hoeven gaan.
pi_147097713
Och Hitomi wat een schrik! Ik zou op zo'n moment ook allerlei doemscenario's in m'n hoofd halen. Hoe is het nu inmiddels? De DA nog geconsulteerd of toch niet nodig?

En zijn er ook nog nieuwe plaatjes te bewonderen van je poezenkinders? ;)
I had a signature once. It was awful.
pi_147119341
Gisteren dat ik thuis kwam uit werk moest mevrouw niets van mij hebben, want ik was de boeman vrouw, natuurlijk. Dus dikke staart en nadat ik haar even heb betast begon ze bij haar achterpootjes te grommen. Toen heb ik haar maar neergezet, maar ze leek normaal te lopen (en zoef, achter de verwarming..).

Vriendlief kan alles met haar doen (zelfs poes ondersteboven houden... :|W zonder dat ze dat erg vindt) dus die heeft later alles nog even nagevoeld en bij hem deed ze niets. Dus ook geen DA gebeld uiteindelijk.

Paniek om niets. :@

Dexter is sinds z'n jaarlijkse controle vorig jaar iets van 3 kilo aangekomen. :P Vorig jaar was z'n ziekteperiode en woog hij net aan 2 kg, nu weegt ie 5... Het is dus gelukkig helemaal goed gekomen met hem, maar ik moet 'm misschien iets vaker op een loopband zetten. :Y

Ik heb alleen slechte mobiel-foto's van m'n poezenkinders :@ Het zijn wel erg luie katten hoor, want op elke foto liggen ze :z

Lente O+

Bij het vrouwtje onder de deken in slaap vallen met een pootje op haar boek.

Ze kennen periodes van ruzies, maar dan opeens liggen ze toch weer .... aaahhwww...

Of ieders aan een andere kant van het vrouwtje.

Dexter links..

DeeDee rechts

Ook favoriet is een half leeggehaald kussen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')