Haha, mijn vriend was ontzettend verrast. Was hem halverwege het trappenhuis tegemoet gelopen en gezegd dat ik twee hele grote eieren had gelegd (grapje van zijn moeder. mijn huiselijkheid beschreef ze als: "let maar op, als we zometeen met de rest van de spullen terugkomen liggen in die mand een aantal eieren" ik snap 'm ook niet helemaal maar dat is blijven hangen zeg maar

). Hij dacht dus dat ik alles spik en span had opgeruimd en schoonemaakt (had ik dus ook). Maar toen hij de woonkamer binnenliep nadat hij zijn schoenen had uitgedaan waren de twee midden in de kamer aan het stoeien, dus hij zag het meteen

"Wat doen Dexter en DeeDee hier??"

Hij vond het wel een leuke verrassing!
Vannacht best slecht geslapen. We wilden ze nog niet direct in de woonkamer hebben dus hebben we na het verkennen het voer, de mandjes en speeltjes naar de slaapkamer meegenomen en hebben we de twee (die inmiddels of al in een diepe slaap waren, of in slaap aan het sukkelen waren) meegenomen.
DeeDee sliep in de woonkamer al als een blok in een mandje, dus met mandje en al meegenomen en sliep gewoon verder. Dexter zat al wat te knikkebollen in een hangmatje in de krabpaal, dus even op de arm genomen en in de slaapkamer neergezet. Hij koos de hoek van ons bed als zijn slaapplaatsje, begon zich te wassen en tijdens het wassen zag je 'm al wiebelen

Toen besloot hij dat liggen toch maar handiger was voor ie zou omkukelen, deed hij zijn voorpootjes onder zich opvouwen en sukkelde ook hij in slaap.
Vervolgens hebben mijn vriend en ik tot een uurtje of 3 geslapen totdat ik wakker werd (mijn vriend bleek nog wakker te zijn en al drie uur of zo naar twee slapende katten gekeken te hebben.. tsja, zijn eerste keer gezelschapsdieren, can't blame him

) Ik ging even naar het toilet en op de terugweg naar mijn bed viel mijn oog op een leeg mandje. Aah! Waar is DeeDee? Zoek, zoek. "Wat zoek je?" "...DeeDee is verdwenen!" .. "Nee hoor, ze ligt hier bij Dexter in de hoek". "Oh." (Ja ik ben een beetje nachtblind..

)
Een foto van de twee gemaakt en weer in slaap gedonderd, mijn vriend dit keer ook. Vervolgens om 5:30, het licht begon net de kamer binnen te komen.. voel ik een gewichtje over mijn buik heen trippelen, waar ik wakker van werd. Dexter was wakker. Hij ging direct naar de bak en draaide daar een mooie drol!

Goed zo Dex!

Niet veel later werd ook DeeDee wakker en ook die begon door de kamer heen te dribbelen om vervolgens ook in de kattenbak te verdwijnen en een mooi hoopje achter te laten

Ze weten het wel!

Slapen kwam er daarna niet meer van, in ieder geval niet in de slaapkamer, aangezien daar nog vrij veel lege kartonnen dozen liggen.. en waar zijn katten gek op? Juist!

Alles maar weer naar de woonkamer verhuisd, deur naar de slaapkamer weer dicht, deur van de woonkamer weer open en de katjes weer in de kamer gezet. Meteen begonnen ze weer te spelen

Af en toe nog een berisping wanneer ze achter het tv meubeltje kwamen (kabel-spaghetti

) waar ze wat nattigheid van voelden

Ik ben weer op de bank in slaap gedonderd tot een uur of 10, toen waren de katjes blijkbaar ook net weer wakker zei mijn vriend.
Daarna nog even lekker gespeeld, de twee hebben elkaar geprobeerd op te eten en voordat ik terug naar het ouderlijk huis ging om mijn laatste spul op te halen begonnen ze weer in slaap te sukkelen. Ze hebben ook al een beetje tegen me 'gepraat'

Ik was de twee half-slapende beestjes aan het aaien en wat tegen ze aan het praten. Flink geknor, en Dexter die lief tegen me begint te miew-en.
Anyway, tot voor zover ik weet slapen ze nu nog (typ dit vanaf mijn ouderlijk huis. Echt internet ipv mobiel internet!

Beschaving! Nog even tot dinsdag wachten op mijn goeie verbinding thuis!

)
Voor filmpjes moeten jullie dus maar even tot a.s. dinsdag of woensdag wachten, maaarrrrr... ik heb wel foto's!

"No way dat we hieruit komen! Lekker veilig en vertrouwd, dat kattengrit!"
![]()
Dexter in zijn veilige 'fort', de woonkamer aan het inspecteren
![]()
"Samen staan we sterk in deze onbekende wereld!"
![]()
DeeDee: "Dexter, weet je nu wel zeker dat dat zo fijn loopt?"
![]()
De kattenflat!
![]()
Of toch maar een bungalow?
![]()
DeeDee wordt wat slaperig en begint zichzelf (en ons) te wassen!
![]()
Uiteindelijk viel ze hier in slaap..
![]()
Dexter was ondertussen nog lekker aan het spelen
![]()
Maar zijn zusje was het teveel - ik heb haar uiteindelijk maar in haar bungalow gelegd

![]()
En nog steeds was Dexter onvermoeibaar!
![]()
Midden in de nacht, in een hoekje van het bed, lag dit hoopje
![]()
Nadat de batterijtjes weer waren opgeladen toch maar de kattenflat weer in
![]()
![]()
Dexter vond mijn kattengras wel interessant. Hij heeft al een hapje genomen (het is nog niet eens volgroeid!) en mepte er vervolgens maar naar.
![]()
DeeDee ligt even lekker in het hangmatje
![]()
Dexter controleert alles even vanuit het holletje
![]()
Daar ging hij uiteindelijk bij liggen om weer een tukje te doen!
![]()
Na het tukje bleef DeeDee alleen achter
![]()
"Eindelijk ruimte!"
![]()
"Mijn hangmatje! Wegwezen!"
![]()
"Hap!"