abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_84562071
..... Lives the smartest boy you've ever seen,

but DeeDee blows his experiments.. to smithereens!!

Vanaf volgende week krijgen wij dit leuke stel in ons nieuwe huisje! We zijn vandaag even op bezoek geweest! We wisten dat het een zwart-witte kat en een lapje zouden zijn, maar we hadden door gebrekkig internet van de eigenaar geen foto's nog gezien, dus we waren een beetje bang (beiden kleurencombo's kunnen heel mooi zijn, maar ook heel erg lelijk!)

Gelukkig was dit niet het geval. Direct toen we de beestjes zagen waren we helemaal verkocht! Tijdens het bezoekje wisten we nog geen namen, maar nu we thuis zijn hebben we ze Dexter (zwart-wit mannetje) en DeeDee (lapjes vrouwjte) genoemd.

Excuus voor de belabberde kwaliteit van de foto's, mijn camera had ik niet hier in Zwolle liggen, dus als alternatief maar de mobiele telefoons gebruikt..

Vrijdag 5 augustus komen ze dus bij ons wonen (en als we eerder alles klaar hebben in de nieuwe woning mogen we zelfs eerder bellen!)

Volgende week dus betere foto's wanneer ze bij ons wonen! Dan nu nog een kleine reeks van de twee:

Dexter (dat zwarte neusje is een vlekje van zichzelf, geen vuil)

DeeDee zit lekker bij mij

Dexter ligt lekker bij zijn moeder

DeeDee

Dexter bij mijn vriend

DeeDee nog bij de huidige eigenaren

Tot volgende week! :D
  dinsdag 27 juli 2010 @ 19:53:31 #2
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_84562453
Wow ze zijn echt mooi O+ Vooral Deedee heeft een prachtige tekening. Ik heb echt een zwak voor lapjeskatten :@ Volgens mij gaan jullie hier veel lol aan beleven :Y
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_84562544
Zometeen post TS even niet meer omdat Deedee zich afvroeg waar dat knopje voor was.
  dinsdag 27 juli 2010 @ 20:00:49 #4
170377 Beetlebum
freelance alcoholist
pi_84562776
mag ik ze hebben?
Niet iedereen is slim genoeg om z'n eigen domheid te bevatten...
pi_84562973
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 19:53 schreef Chanty het volgende:
Wow ze zijn echt mooi O+ Vooral Deedee heeft een prachtige tekening. Ik heb echt een zwak voor lapjeskatten :@ Volgens mij gaan jullie hier veel lol aan beleven :Y
Ja ik verbaasde me echt hoe mooi DeeDee was. Als je lapjeskat hoort denk je eigenlijk eerder aan een iets lelijkere tekening (althans ik, als ik foto's van de oude lapjeskat van m'n pa in m'n gedachten naar voren haal :P) Het waren echt heel erg leuke beestjes, waren ook lekker met elkaar aan het stoeien en Dexter vond het wel fijn bij mij. Eerst proberen aan hete thee te snuffelen en daarna het flapje van mijn broekzak proberen op te eten (maf beest :P) Ik heb in ieder geval al heel erg zin in volgende week! :D

quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 19:55 schreef Desunoto het volgende:
Zometeen post TS even niet meer omdat Deedee zich afvroeg waar dat knopje voor was.
Ik ben er bang voor ja ;(

quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 20:00 schreef Beetlebum het volgende:
mag ik ze hebben?
Muahaha, never ;) Anders komt er toch een Dexter&DeeDee-achtige explosie aan :D
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 27 juli 2010 @ 20:05:41 #6
163650 Greys
pi_84562974
Lekker stel!
En badslippers hebben toch een wonderlijke aantrekkingskracht op kittens he, ik zie dat soort foto's van 'kitten op badslipper' echt overal hier in F&F :D
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_84563022
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 20:05 schreef Greys het volgende:
Lekker stel!
En badslippers hebben toch een wonderlijke aantrekkingskracht op kittens he, ik zie dat soort foto's van 'kitten op badslipper' echt overal hier in F&F :D
Ja dat had ik ook al in de gaten. Is dat geen traditie bij Cat en haar pleegkittens? :P Ik moest echt lachen toen DeeDee zich door de slipper heen proberde te wurmen.. dat paste toch niet helemaal.
pi_84563047

Dexter Morgan in his lab.
The time you enjoy wasting is not wasted time.
pi_84563238
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 20:07 schreef Dubby het volgende:
[ afbeelding ]

Dexter Morgan in his lab.

Ik hoop toch liever op deze Dexter...
  dinsdag 27 juli 2010 @ 20:13:12 #10
170377 Beetlebum
freelance alcoholist
pi_84563272
quote:
Muahaha, never ;) Anders komt er toch een Dexter&DeeDee-achtige explosie aan :D
hmmz jammer, die 2 kleine van mij kunnen nog wel wat speelmaatjes gebruiken, ze zijn nu een half jaar maar slopen nog steeds alles wat los en vast zit.
en helaas zijn ze ook nog verdomde slim, Oost-Indisch doof, te schattig om echt te straffen :@ en veel te energiek.
Niet iedereen is slim genoeg om z'n eigen domheid te bevatten...
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 27 juli 2010 @ 20:50:16 #11
163650 Greys
pi_84564744
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 20:06 schreef Hitomi het volgende:

[..]

Ja dat had ik ook al in de gaten. Is dat geen traditie bij Cat en haar pleegkittens? :P Ik moest echt lachen toen DeeDee zich door de slipper heen proberde te wurmen.. dat paste toch niet helemaal.
Ja idd, die van Cat hebben daar een handje van :D
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  dinsdag 27 juli 2010 @ 20:59:43 #12
176873 marcel-o
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_84565148
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 19:55 schreef Desunoto het volgende:
oooeeeehhhh...
| Wordfeud: marcel-o |plug.dj/uptempo |<-- draai zelf je platen
pi_84767710
Ondertussen zijn mijn vriend en ik verhuisd naar ons appartementje, hebben we alles schoongepoetst, ingericht en opgebouwd.

De woning is nu helemaal kat-klaar! Kattenbak staat, er is al wat kittenvoer ingeslagen, de eet en drinkbakjes zijn schoongepoetst, de belachelijk grote krabpaal is opgebouwd, de mandjes zijn opgehangen en klaargezet, het kattengras begint op te komen en de speeltjes liggen klaar. Nu nog even wachten tot vrijdag, dan kunnen Dexter en DeeDee oordelen wat ze van hun nieuwe huisje vinden! :)

Ik heb er al heel erg zin in! :s)
pi_84774438
*O* Wat spannend!!!
  maandag 2 augustus 2010 @ 15:27:52 #15
52229 Chanty
pi_84774631
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 12:17 schreef Hitomi het volgende:
Ondertussen zijn mijn vriend en ik verhuisd naar ons appartementje, hebben we alles schoongepoetst, ingericht en opgebouwd.

De woning is nu helemaal kat-klaar! Kattenbak staat, er is al wat kittenvoer ingeslagen, de eet en drinkbakjes zijn schoongepoetst, de belachelijk grote krabpaal is opgebouwd, de mandjes zijn opgehangen en klaargezet, het kattengras begint op te komen en de speeltjes liggen klaar. Nu nog even wachten tot vrijdag, dan kunnen Dexter en DeeDee oordelen wat ze van hun nieuwe huisje vinden! :)

Ik heb er al heel erg zin in! :s)
Klinkt helemaal super O+ Foto's van de krabpaal :P
pi_84792733
Hier twee foto's van de krabpaal! :s)

maandag 2 augustus 2010 @ 23:49:08 #17
52229 Chanty
pi_84795841
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 22:43 schreef Hitomi het volgende:
Hier twee foto's van de krabpaal! :s)

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Ziet er goed uit :D Het huisje ook, lekker knus zo. Eerste woning van mij en mijn vriend was ook een zolderverdieping met allemaal hoeken en schuine wanden. Een horror om in te richten en klein maar erg gezellig :D
pi_84807137
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 23:49 schreef Chanty het volgende:

[..]

Ziet er goed uit :D Het huisje ook, lekker knus zo. Eerste woning van mij en mijn vriend was ook een zolderverdieping met allemaal hoeken en schuine wanden. Een horror om in te richten en klein maar erg gezellig :D
Het huisje is inderdaad helemaal geweldig en het inrichten hadden we niet zo'n probleem bij. De verhuurster woonde hier 4 jaar geleden zelf, helemaal door haar nieuw ingericht en alles, toen kwam ze een vent tegen, is ze bij ingetrokken en toen hebben ze besloten dat ze dit appartement gingen verhuren. De huurders geven ze dan de mogelijkheid dat ze het met meubels kunnen huren of zonder (en dan kun je ook zeggen, dat kastje vind ik niet mooi, dat hoef ik niet, maar die bank en stoelen wil ik hier wel hebben staan hoor) en dan haalt ze het weg voor de huurperiode begint. Dus met inrichten was het geen probleem :P Alleen met kastruimte is het wat lastiger.

Het ging wel even lastig, die foto's uploaden met dit internet :P We krijgen dinsdag a.s. pas Ziggo alles-in-1, dus we tappen nu nog radio/tv af van de kabel waar ze het nog niet af hebben gehaald en gebruiken onze mobieltjes als modem voor het internet :')
pi_84821238
Ooooh wat een leuke katjes! En wat een heerlijke namen, jeugdsentiment O+ Het zijn twe eplaatjes, volgens mij echte boefjes. Daar gaan jullie heeeel veel plezier aan beleven!
I had a signature once. It was awful.
pi_84825380
Hele leuke update!!

De huidige eigenaar heeft aan het einde van deze week een paar klussen die hij moet doen (donderdag en vrijdag), en ik kan dus ook heel erg goed begrijpen dat hij al het werk met beide handen aangrijpt (zijn vrouw kan ieder moment een tweede kind op de wereld zetten, dus er moeten meer centjes komen ;)). Of hij ze niet ietsjes eerder zou kunnen brengen..

Nu ben ik dus een duiveltje }) - mijn vriend is vanavond werken... en vanavond worden ze dus gebracht! Over een uurtje! Hup! Kattenbak vullen, brokjes en water klaarzetten, alle troepjes een beetje aan de kant.. en lekker niks zeggen tegen m'n vriend, alleen dat ie nu ECHT z'n schoenen moet uitdoen als ie binnenkomt.. O-) Eens zien wanneer ie 't doorheeft dat er twee knuffeltjes in huis rondlopen! :D

Even checken of de batterijen van de videocamera en het fototoestel vol zijn :D Ik heb er zin in!

*vliegt nog even door het huis heen*
  dinsdag 3 augustus 2010 @ 20:27:24 #21
52229 Chanty
pi_84826317
Hahaha tof :D *O* Benieuwd naar zijn reactie :+
pi_84826767
oooooooh wat spannend!!!!! hoe oud zijn ze nu? Ze zijn nog zo lekker klein!!! O+
pi_84827271
Ze zouden nu 7 weken oud moeten zijn. Vrij vroeg nog, ik weet het. Maar ik weet ook dat deze eigenaar er ook niet zo heel erg lief mee omgaat waardoor ik ze eigenlijk al direct had willen meenemen toen we zijn gaan kijken.

Hij gooide Dexter bijvoorbeeld gewoon een keer hups, 30 cm de lucht in en ging verder met de katjes ook vrij ruw overweg. De arme katjes piepen als een gek om mama, maar die kwam niet. Dus daarom heb ik daar iets minder moeite mee. Ze komen nu goed terecht! :Y

Iets waar ik wat minder over weet:
- Dierenarts: wanneer kan ik hier het beste heen gaan - zo snel mogelijk nadat ik ze heb gekregen, of kan dit wachten tot de eerste inenting?

- Inenten: met hoeveel weken moeten ze ingeënt worden? Er staat me iets van bij dat ze met 9 weken en 12 weken een inenting moeten en daarna om het jaar, maar dat weet ik niet zeker.

- Kittenvoer: is het noodzaak om speciaal kittenvoer voor ze te kopen (we hebben nu voor de zekerheid twee zakjes staan), of kunnen ze direct aan de normale brokjes en 's avonds een portie nat voer?

Mijn ouders doen al jaren namelijk de katten niet meer inenten (ook niet als de kat als kitten bij ze komt) en doen naar mijn weten ook geen kittenvoer. Ik wil het wel gewoon direct goed doen (vooral omdat mijn katten niet buiten zullen komen en dus ook niet echt weerstand kunnen opbouwen).

Het huis is netjes, de prulletjes zijn van de grond. Er staat nu een mooi grote doos waar mijn nieuwe bestekset in is binnengekomen dus dat zullen ze ook wel tof vinden :)
pi_84828978
Wij hebben onze katjes ook met 7 weken opgehaald (gelukkig met een lievere achtergrond). Mijn man is de dag erop direct naar de dierenarts gegaan, alwaar ze zijn geënt en gechipt. na een week of 4 moet je terugkomen voor de tweede enting, en dan ben je er een hele tijd vanaf. Dus je kunt gewoon morgen gaan. Sowieso slim, onze DA heeft ze toen gelijk helemaal nagelopen of ze op alle aspecten gezond waren. Ook worden z egelijk ontwormt en kun je een pasta meekrijgen die je kunt blijven geven.

Kittenvoer is wel noodzakelijk, omdat veel volwassen brokjes aan de grote kant zijn. Zelf heb ik Whiskas kittenvoer gegeven, maar dat is van Whiskas ook een van de betere voeren. Kijk gewoon wat je goed bevalt. Natvoer geef ik niet, nooit gegeven ook, gaan ze alleen maar van stinken. Heb je niet nodig.

Mijn katten zijn en blijven ook binnenkatten, maar ik hou de entingen wel gewoon bij. Je weet maar nooit. Als ze ontsnappen, wil ik ook altijd dat ze goed kunnen overleven en snel teruggevonden worden, dus ondank sdat gewoon chippen en een halsbandje met penninkje gegeven.

Gaat helemaal goedkomen :)

(en ohja, in het begin waren die penningen ook bijna net zo groot als de katjes zelf, whaha, maar dat groeit vanzelf in verhouding :P )
pi_84829751
Ik ga eens kijken voor een afspraak met de DA dan deze week.

Wij hebben inderdaad ook Whiskas gehaald. Hopen dat het ze bevalt. Nat voer wil ik sowieso gewoon proberen. Gaan ze er echt heel erg van stinken dan moeten ze maar wennen aan een dieet van droge brokjes.

Met binnenkatten heb ik het idee dat ze de entingen toch wat meer nodig hebben. Ze bouwen gewoon geen weerstand op en dat kan een buitenkat wel (net zoals een kind dat vaak buiten speelt, veel in zand en aarde loopt te wroeten en niet ieder kwartier zijn handen wast ook een betere weerstand heeft dan een kind dat het net andersom doet).

Chippen zaten wij ook aan te denken. Een halsbandje lijkt me aan de ene kant ook wel leuk, maar aan de andere kant lijkt het me ook weer helemaal niks. :P Even zien wat we daarmee doen.

Wat een poepie die van jou zeg. Beetje een vergelijkbaar patroontje met DeeDee :)

Hij is er nog steeds niet.. maar ja, hij zei ook na 21:00 (en voor 23:00, heb hem het plan verteld mijn vriend te verrassen en dat vond ie geen punt om te doen :D)
pi_84830174
Ja, DeeDee vind ik ook suuuuper :) maar Dexter is ook erg leuk, ik vind dat zwartwitte ook geweldig. Zo'n echte Felix-kat!

Chippen is altijd slim. Als je dier kwijtraakt kunnen ze toch altijd de eigenaar achterhalen, en dat is een gerust gevoel. De halsbandjes vind ik in die combinatie een veilig idee. Ik trek wel gelijk dat belletje eraf hoor, dat is zoooooo irritant! Maar als ze ontsnappen, dan zíén mensen ook dat het binnenkatten zijn, en dat ze een baasje hebben. Een chip zie je natuurlijk niet ;) Op de penning staat de naam van de kat, onze naam, adres, woonplaats, telefoonnummer en e-mailadres. Mogelijkheden genog dus om in contact te komen :)

Ik hoop voor je dat ze snel veilig bij jou in huis zijn, zeker als ze bij hun huidige eigenaar niet al te best zitten kan ik me voorstellen dat je niet kunt wachten om die twee leukerds te geven wat ze verdienen O+ Heel veel plezier alvast!
pi_84831485
Tjoeps! Hij gaat even wat uit de schuur pakken en komt deze kant uit! *O*
pi_84834587
Ze zijn er, ze zijn er!! *O*

Eerst direct even op de bak gezet zodat ze weten waar die is. Na 5 minuten lagen ze er nog in en al helemaal sleep-ready. Nou dacht 't dus eventjes niet!

Heb ze er weer uitgehaald en in het midden van de woonkamer gezet. Direct gaan snuffelen. Ze zitten nu achter de bank :P Dexter probeerde net wel even achter mijn tenen aan te gaan terwijl ik stil stond en met mn tenen frummelde, maar dat vond ie uiteindelijk toch te eng dus rende hij maar weg :P

Ach, lekker even laten wennen :D Foto's komen waarschijnlijk of later vanavond, of morgenavond :)
  dinsdag 3 augustus 2010 @ 23:24:06 #29
52229 Chanty
pi_84834987
Typisch, ze willen de eerste dagen wel vaker in de kattenbak gaan slapen :') (tenminste die van ons hadden dat ook). Zal wel veilig voelen O+

Geniet er maar lekker van *O*

En zou zsm even langs de DA gaan, even laten checken of ze gezond zijn en of ze geen vlooien hebben, die wil je dan namelijk zo snel mogelijk bestrijden. Chippen zou ik zeker doen en inenten ook, al zit ik er zelf over te denken om de DA de volgende keer te vragen hoe noodzakelijk een jaarlijke enting is, kan anders misschien ook tweejaarlijks. Schijnt dat er discussie over is of jaarlijks niet wat onnodig is, maar de meningen schijnen daar nogal over te verschillen. Kittenvoer zou ik ook doen, die van ons kregen die grote brokken tenminste niet weg en er zit nog wat meer energie in die ze goed kunnen gebruiken nu ze nog volop groeien.
pi_84835683
Mijn huiskamer! :P Ze rennen als gekken achter elkaar aan en spelen ook lekker met een speeltje wat ik heb neergehangen (een stokje tussen de bank geduwd waaraan een touwtje met balletje en veertjes zit) lekker actief dus. Wordt hier flink gerommeld! :)

Vriendlief is nog niet thuis. Dexter heeft in ieder geval de waterbak al gevonden, heb hem ook al wat zien drinken.

Soms krabben ze nog wel een beetje, de eigenaar zegt ook dat ie vlooienbehandeling heeft gegeven maar dat ze misschien nog wel een vlooitje kunnen hebben. Dus deze week inderdaad DA.

M'n huiskamer! Een van de twee ziet het balletje denk ik als prooi, want ik hoor gegrom van achter de stoelen komen! :P
pi_84841465
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 23:24 schreef Chanty het volgende:
Chippen zou ik zeker doen en inenten ook, al zit ik er zelf over te denken om de DA de volgende keer te vragen hoe noodzakelijk een jaarlijke enting is, kan anders misschien ook tweejaarlijks. Schijnt dat er discussie over is of jaarlijks niet wat onnodig is, maar de meningen schijnen daar nogal over te verschillen.
Ze krijgen om en om het jaar een andere enting he. Dus jaar 1 enting A, jaar twee B, jaar drie A, jaar 4 B..... dus feitelijk ent je al tweejaarlijks, alleen niet tegelijkertijd.
  woensdag 4 augustus 2010 @ 10:51:31 #32
52229 Chanty
pi_84844587
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 23:40 schreef Hitomi het volgende:
Mijn huiskamer! :P Ze rennen als gekken achter elkaar aan en spelen ook lekker met een speeltje wat ik heb neergehangen (een stokje tussen de bank geduwd waaraan een touwtje met balletje en veertjes zit) lekker actief dus. Wordt hier flink gerommeld! :)

Vriendlief is nog niet thuis. Dexter heeft in ieder geval de waterbak al gevonden, heb hem ook al wat zien drinken.

Soms krabben ze nog wel een beetje, de eigenaar zegt ook dat ie vlooienbehandeling heeft gegeven maar dat ze misschien nog wel een vlooitje kunnen hebben. Dus deze week inderdaad DA.

M'n huiskamer! Een van de twee ziet het balletje denk ik als prooi, want ik hoor gegrom van achter de stoelen komen! :P
Fijn dat ze zo snel al op hun gemak zijn :D Ik zou trouwens nog even oppassen om ze alleen te laten met speeltjes die uit een langer stuk touw bestaan. Onze kitten heeft zich bijna een keer opgehangen aan zo'n ding 's nachts, we werden gelukkig wakker omdat we wat gerommel hoorden maar dat ding zat dus al twee keer om zijn nek :{

Wat vond je vriend van de verrassing? :D

quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 07:19 schreef zoeperzazke het volgende:

[..]

Ze krijgen om en om het jaar een andere enting he. Dus jaar 1 enting A, jaar twee B, jaar drie A, jaar 4 B..... dus feitelijk ent je al tweejaarlijks, alleen niet tegelijkertijd.
Ah kijk, dat wist ik niet :D
pi_84862874
Haha, mijn vriend was ontzettend verrast. Was hem halverwege het trappenhuis tegemoet gelopen en gezegd dat ik twee hele grote eieren had gelegd (grapje van zijn moeder. mijn huiselijkheid beschreef ze als: "let maar op, als we zometeen met de rest van de spullen terugkomen liggen in die mand een aantal eieren" ik snap 'm ook niet helemaal maar dat is blijven hangen zeg maar :P). Hij dacht dus dat ik alles spik en span had opgeruimd en schoonemaakt (had ik dus ook). Maar toen hij de woonkamer binnenliep nadat hij zijn schoenen had uitgedaan waren de twee midden in de kamer aan het stoeien, dus hij zag het meteen :P "Wat doen Dexter en DeeDee hier??" :D Hij vond het wel een leuke verrassing!

Vannacht best slecht geslapen. We wilden ze nog niet direct in de woonkamer hebben dus hebben we na het verkennen het voer, de mandjes en speeltjes naar de slaapkamer meegenomen en hebben we de twee (die inmiddels of al in een diepe slaap waren, of in slaap aan het sukkelen waren) meegenomen.

DeeDee sliep in de woonkamer al als een blok in een mandje, dus met mandje en al meegenomen en sliep gewoon verder. Dexter zat al wat te knikkebollen in een hangmatje in de krabpaal, dus even op de arm genomen en in de slaapkamer neergezet. Hij koos de hoek van ons bed als zijn slaapplaatsje, begon zich te wassen en tijdens het wassen zag je 'm al wiebelen O+ Toen besloot hij dat liggen toch maar handiger was voor ie zou omkukelen, deed hij zijn voorpootjes onder zich opvouwen en sukkelde ook hij in slaap.

Vervolgens hebben mijn vriend en ik tot een uurtje of 3 geslapen totdat ik wakker werd (mijn vriend bleek nog wakker te zijn en al drie uur of zo naar twee slapende katten gekeken te hebben.. tsja, zijn eerste keer gezelschapsdieren, can't blame him :P) Ik ging even naar het toilet en op de terugweg naar mijn bed viel mijn oog op een leeg mandje. Aah! Waar is DeeDee? Zoek, zoek. "Wat zoek je?" "...DeeDee is verdwenen!" .. "Nee hoor, ze ligt hier bij Dexter in de hoek". "Oh." (Ja ik ben een beetje nachtblind.. :P)

Een foto van de twee gemaakt en weer in slaap gedonderd, mijn vriend dit keer ook. Vervolgens om 5:30, het licht begon net de kamer binnen te komen.. voel ik een gewichtje over mijn buik heen trippelen, waar ik wakker van werd. Dexter was wakker. Hij ging direct naar de bak en draaide daar een mooie drol! *O* Goed zo Dex! :D

Niet veel later werd ook DeeDee wakker en ook die begon door de kamer heen te dribbelen om vervolgens ook in de kattenbak te verdwijnen en een mooi hoopje achter te laten *O* Ze weten het wel! :D

Slapen kwam er daarna niet meer van, in ieder geval niet in de slaapkamer, aangezien daar nog vrij veel lege kartonnen dozen liggen.. en waar zijn katten gek op? Juist! :P

Alles maar weer naar de woonkamer verhuisd, deur naar de slaapkamer weer dicht, deur van de woonkamer weer open en de katjes weer in de kamer gezet. Meteen begonnen ze weer te spelen :) Af en toe nog een berisping wanneer ze achter het tv meubeltje kwamen (kabel-spaghetti :P) waar ze wat nattigheid van voelden ;)

Ik ben weer op de bank in slaap gedonderd tot een uur of 10, toen waren de katjes blijkbaar ook net weer wakker zei mijn vriend.

Daarna nog even lekker gespeeld, de twee hebben elkaar geprobeerd op te eten en voordat ik terug naar het ouderlijk huis ging om mijn laatste spul op te halen begonnen ze weer in slaap te sukkelen. Ze hebben ook al een beetje tegen me 'gepraat' :D

Ik was de twee half-slapende beestjes aan het aaien en wat tegen ze aan het praten. Flink geknor, en Dexter die lief tegen me begint te miew-en. O+ O+

Anyway, tot voor zover ik weet slapen ze nu nog (typ dit vanaf mijn ouderlijk huis. Echt internet ipv mobiel internet! _O_ Beschaving! Nog even tot dinsdag wachten op mijn goeie verbinding thuis! :D)

Voor filmpjes moeten jullie dus maar even tot a.s. dinsdag of woensdag wachten, maaarrrrr... ik heb wel foto's! :D

"No way dat we hieruit komen! Lekker veilig en vertrouwd, dat kattengrit!"

Dexter in zijn veilige 'fort', de woonkamer aan het inspecteren

"Samen staan we sterk in deze onbekende wereld!"

DeeDee: "Dexter, weet je nu wel zeker dat dat zo fijn loopt?"

De kattenflat!

Of toch maar een bungalow?

DeeDee wordt wat slaperig en begint zichzelf (en ons) te wassen!

Uiteindelijk viel ze hier in slaap..

Dexter was ondertussen nog lekker aan het spelen

Maar zijn zusje was het teveel - ik heb haar uiteindelijk maar in haar bungalow gelegd ;)

En nog steeds was Dexter onvermoeibaar!

Midden in de nacht, in een hoekje van het bed, lag dit hoopje O+

Nadat de batterijtjes weer waren opgeladen toch maar de kattenflat weer in

Dexter vond mijn kattengras wel interessant. Hij heeft al een hapje genomen (het is nog niet eens volgroeid!) en mepte er vervolgens maar naar.

DeeDee ligt even lekker in het hangmatje

Dexter controleert alles even vanuit het holletje

Daar ging hij uiteindelijk bij liggen om weer een tukje te doen!

Na het tukje bleef DeeDee alleen achter

"Eindelijk ruimte!"

"Mijn hangmatje! Wegwezen!"

"Hap!"
  woensdag 4 augustus 2010 @ 19:17:11 #34
52229 Chanty
pi_84863831
*smelt O+

Echt super dat ze zich al zo thuis voelen *O*
pi_84864523
omg te cute O+
Voices tell me I'm the shit.
pi_84866328
Wat een verschrikkelijk lief verhaal! Ik snap wel dat je 's nachts weinig geslapen hebt, het is ook een hele ervaring als er twee van die suuuuuperschattige boefjes ineens door je huis lopen! Maar och wat zijn ze lief zeg, en die foto's ook.... Je hebt een geweldig stel te pakken, ik vind ze heel knap en ben heel benieuwd hoe ze eruit gaan zien als ze wat ouder zijn. En ze zijn nog zo klein O+ Zo lief in verhouding tot die krabpaal! En wat een heerlijk mandje heb je ze gegeven. Ja, dit is echt genieten, en heerlijk dat wij mee mogen genieten met die lieve foto's en verslagjes O+

Fijn ook dat ze de kattenbak snappen, maar ik moet zeggen dat toen mijn meisjes met 7 weken hier waren ze het ook direct door hadden. Ze hebben het maar een enkele keer buiten de kattenbak gedaan, maar dat was steeds als hij al wat viezer werd. Katten zijn heel propere beestjes en als ze het te vies vinden, willen ze er niet meer op :) Dus als je de bak schoon houdt en netjes elke dag leegschept hoef je je daar vast ook niet druk om te maken.
pi_84888111
Gisteravond laat weer thuis (met een hele hoop spul nog, haha!). Toen ik de woonkamer binnenkwam zaten ze direct rechtop in de klimpaal, echt kijkend in de trant van "Oh! Ze is weer thuis!" Ze hebben heerlijk geknord terwijl ik ze begroette O+

Eerder op de dag onderweg naar het ouderlijk huis even een vlooien-kam geregeld, aangezien ze nog regelmatig krabbelden. De eigenaar had ook al uitgelegd dat het heel lastig was om het bij hem thuis vlo-vrij te houden aangezien hun katten met regelmaat in een bos o.i.d. rondliepen waar ze die beesten vandaan haalden. Dus, gisteravond een voor een de katjes op schoot genomen en geprobeerd te kammen.. Dat faalde ontzettend, ze wisten niet hoe snel ze weg moesten komen }:| Hun ruggetje lukte me nog net, bij DeeDee kwam daar 1 vlo vanaf, bij Dexter kwamen er bij een haal vier vlooien vanaf.. ik dump ze in een bakje met Dreft.. bij die ene vlo deed ik het nog wel met mijn vinger maar bij die vier tegelijk had ik zoiets van, laat maar! Heb de hele vlooien-kam er in een keer in gedumpt :P Daarna heb ik hun buikjes nog geprobeerd maar dat wilden ze helemaal niet, begonnen als een wilde te spartelen en te miew-en. Toen heb ik ze maar weer los gelaten.

Aangezien we veel spullen hadden staan van de laatste verhuizing hebben we in de kleding-hoek waar ze eerst de hele tijd tussen zaten een 'fort' gebouwd. Kleding die we de volgende dag aan wilden er tussen uit geplukt en vervolgens alle vuilniszakken met spullen er bovenop gelegd, gevolgd door de planken van de kledingkast die er ooit provisorisch in zat aan de voorkant, daarna een stel dozen met spullen van mij aan de voorkant, kartonnen dozen over de bovenkant heen, daar overheen twee lattenbodems verspreid, waarna alles werd afgedekt met 4 fleece-dekens welke weer werden verzwaard door de beugels waar de planken aan hingen zeg maar :P

Mijn ontmantelde bed lag nog ontmanteld op de grond aan het voeteneind van de matrassen, de was aan het was-rek werd omhoog gehangen en alle prulletjes verwijderd. Vervolgens de mandjes neergezet, voedsel, een balletje meegenomen en een klein knuffeltje wat ik ooit op de middelbare school als sleutelhanger had.

Zo, de kamer was klaar, kleintjes vervoerd. Die vonden het balken-doolhof van mijn bed constructie prachtig. Ze kropen er overheen, tussendoor, onderdoor en hebben nog even lekker hun energie eruit gestoeid en gerend :) Daarna ben ik lekker in slaap gevallen, ik weet niet wanneer de kleintjes zijn gaan slapen.

Om half 5 's morgens draaide ik me van mijn zij op mijn rug en legde ik mijn arm boven mijn hoofd. Doe ik wel vaker halverwege de nacht. Maar, mijn hand raakte een pluizig hoopje dat direct begon te knorren en mijn hand begon te likken, waarna Dexter besloot dat ik wel wakker was en hij kwam op mijn borst liggen O+

Niet veel later kroop ook DeeDee erbij en zat ik met twee kleine hoopjes kat op mijn borst, twee handen aan het kriebelen :D Mijn vriend werd ook wakker en zei dat DeeDee zo'n beetje zelfmoordneigingen had gehad terwijl ik sliep - ze ging iedere keer achter mij, tegen de onderkant van mijn rug aan liggen. En tsja, als ik dan draai.. -splat- :p Gelukkig is dat niet gebeurd :D De twee katjes werden weer wat wakkerder en begonnen weer wat te spelen, terwijl ik weer ik slaap donderde.

Om 8 uur werd ik weer wakker van wat gekriebel onder de dekens bij mijn benen. Toen ik de dekens omhoog deed zag ik daar een lief rood-zwart-wit pluizenbolletje tegen mijn been aan liggen O+ Ze kwam ook direct toen ze me zag naar boven gekropen en wilde geaaid worden. Daarna had ze het op het entree-bandje om mijn arm voorzien. :P Na wat kriebelen en spelen ben ik weer in slaap gevallen, dit keer tot 10 uur, waarbij ik me omdraaide en DeeDee in de armen van mijn vriend lag. Dexter lag toen op een ombouw op een stapeltje kleding dat ik nog moet repareren. Ook die werd even later wat wakkerder en ze begonnen op onze tenen onder de dekens te jagen. Niet veel later alles weer lekker terug verhuisd naar de woonkamer.

Ik besloot ze nog een keertje te vlooien, dit keer terwijl ze in het hangmatje van de krabpaal lagen. Dit vonden ze wel best. Man, wat kwamen daar een vlooien vanaf :o Ik denk dat ik toch zeker zo'n 50 vlooien nu in mijn bakje heb liggen. Het enige wat ik niet echt kon vlooien waren hun buikjes nog steeds - terwijl ik daar af en toe wel een vlo zag zitten. Uiteindelijk geprobeerd met z'n tweetjes de beestjes op de rug te houden, maar dat ging ook niet helemaal volgens plan.. }:|

Ach ja, nog een paar uurtjes en dan gaan ze naar de DA, die zal vast wel wat meegeven :) Foto's volgen later nog wel :Y
pi_84892088
He, wat naar van de vlooien. Kijk je wel uit in bed zo odner de dekens? Ik heb geen ervaring met vlooien, maar het lijkt me niet fijn als ze in je dekens kruipen. Zou zorgen dat je je bed voldoende verschoont... en hoop dat de DA ja vandaag wat effectiefs meegeeft :) Komt vast wel goed, ik ben alweer benieuwd naar de volgende foto's :D
pi_84897481
Wat een schatjes. Dat kammen, daar wennen ze vanzelf aan. Niet teveel dwang achter zetten. Je kunt ook proberen ze te laten wennen aan het knippen van de nagels. Dat heb ik met mijn kittens destijds ook gedaan. Je hoef er helemaal niets af te knippen, maar laat ze wennen aan de procedure van onder de pootjes drukken (om de nagels naar buiten te laten gaan) en dan met een tangetje tegen de nagels aantikken. Toen het nodig werd, lieten ze mij gewoon mijn gang gaan, en kon ik de nagels zelf knippen.

Als je het niet van de DA krijgt, vraag dan om wat vlooienpoeder. Niet voor de katten, maar om de krabpaal, mandje (en eventueel bed) te behandelen.
pi_84897613
Ahhhh, wat een heerlijke beestjes!! O+ O+
Op maandag 14 september 2009 10:46 schreef Buschetta het volgende:
Oplosing is simpel.
Koop een paar kuikentjes. Als je er meer als 3 kapot kan stampen voor een groepje kleuters dan ben je een bikkel.
pi_84909848
Pfft, wat een pech-dag zeg, haha! :P Om 15:00 hadden we de afspraak met de DA..

Om 13.45 komen we erachter dat de ingebouwde koelkast niet meer koelt.. direct onze verhuurster gebeld om een monteur te regelen, die komt morgenochtend tussen 09.00 en 12.00. Tsja, dat redden onze bedervende waren niet.. Eerst gekeken wat er overleden was. Melk, open vleeswaren en onze vla zijn regelrecht naar de vuilnisbak gegaan. Daarna gekeken wat er per se gekoeld moest worden. Toch nog aardig wat. Buren beneden waren niet thuis, dus dan maar een koelbox maken. Aluminium folie in een tupperware bak, een bak ijsblokjes op de bodem leeggekiept, sauzen, dichte vleeswaren en kaas erin. Ons enige koelblok erin. Deksel omplakt met aluminum en op de koelste plek neergezet. Moeder van mijn vriend gebeld om een koelbox en elementen mee te nemen later op de dag. Om 14:10 de katjes nog wat eten gegeven, om 14:20 op de bak gezet en om 14:30 in het reismandje gezet. Op naar beneden. We komen aan bij de fiets, vraag ik me in eerste instantie af waar mijn fiets is. Nog op het station... bah! Besluiten we uiteindelijk om de katten op het rekje op het stuur van mijn vriend te zetten (goed vastbinden met van die touwen die je in zo'n klem vast snoert) en ik achterop. Katten vastgesnoerd, vriend wilt de achterband checken of ie nog hard genoeg is. Nou.. er zat geen lucht meer in. Grom.

DA gebeld, uitgelegd dat we met een platte band stonden en of we wat later konden komen. Geen probleem zei ze - haar eerstvolgende afspraak was pas om 16:30. (Ze werkt alleen op afspraak, zodat beesten zo min mogelijk stress hebben in de wachtkamer o.i.d.)

Eerst uitgezocht hoe lang we er met de bus over deden, maar voordat we naar de bushalte gelopen hadden waar 9292ov ons heen stuurde, zouden we er lopend ook al zijn. Zucht! Dan maar lopen.

De twee waren opvallend rustig tijdens de rit, en het enige wat ze echt eng vonden was een gigantische ROVA-wagen die voor het stoplicht stond terwijl wij op het voetgangers-groen wachtten. De terugweg zou gelukkig met de auto zijn, de moeder van mijn vriend zou wel langs de DA rijden om ons op te pikken, mij bij het station af te zetten voor mijn fiets en direct even bandenplak te halen.

Bij de DA konden we dus direct door naar achteren lopen, ze stelde zich netjes voor en gluurde eens door het deurtje naar binnen. Daar zaten twee eigenwijze kopjes haar aan te kijken. Ze pakte ze eruit en zette ze op de grond van de praktijk om eens te zien hoe ze heen en weer wandelden en ondertussen even met ons te bespreken hoe ze heetten - hoe oud ze zijn en welk geslacht ze volgens ons zouden zijn. Ook wilde ze weten of er volgens ons wat mis zou kunnen zijn. Ik gaf aan dat DeeDee een stukje langer doet over het eten van dezelfde hoeveelheid als Dexter, maar dat het er niet uitzag alsof ze pijn lijdt.

Als eerste voor controle was DeeDee. ("De meiden zijn meestal wat stoerder, dus dametje, ga jij maar eerst"). Ik hield DeeDee vast terwijl de DA de oogjes, oortjes en het bekje inspecteerde. De oogjes en oortjes bleken helemaal prima, bij het bekje merkte ze een lichte onderbeet, maar daar maakte ze zich niet zo'n zorgen over, deze verdwijnen meestal volgens haar. Het hartje en longen klonken ook helemaal tip-top in orde en ze confirmeerde het feit dat het ook daadwerkelijk een meisje is. :) Daarna nog even snel met de vlooien-kam erover heen en ze haalde er dus inderdaad nog wat vlooienpoepjes uit. DeeDee mocht daarna weer lekker verder struinen over de grond heen :)

Dexter's beurt! Die vond het inderdaad wat enger en stribbelde nog wat tegen. De beurt aan mijn vriend om 'm vast te houden! Die had flink wat meer moeite :P Oogjes, oortjes en bekje waren tiptop in orde, maar ze vond zijn vachtje er wat dof uitzien, wat volgens haar duidde op wormpjes. Hartje en longen waren ook tip-top en ook hij bleek rechtmatig een hij genoemd te worden. Ze wist nog te melden dat zijn balletjes nog niet waren ingedaald maar dat dat sowieso nog wel erg jong was :P Ook bij hem de vlooien-kam er even overheen en ook bij hem nog wat poepjes.

Allebei mogen ze wel een klein beetje meer gewicht krijgen, maar ze waren niet ondergewicht o.i.d. Ze merkte wel op dat het een van de makkelijkste kittens zijn geweest die ze behandeld had. Ze waren absoluut niet bang en huppelden vrolijk door de praktijk heen, en leken het niet heel erg te vinden om daar te zijn. Ze vond dat ze erg goed gesocialiseerd waren. :)

Naar aanleiding van de vlooien en de mogelijkheid tot wormpjes gaf ze ons de keuze tussen twee dingen: een frontline spray tegen vlooien, die ik direct zou kunnen gebruiken, maar die de wormen niet aan zou pakken. De andere keuze was Stronghold 15mg, in pipetjes, zowel tegen vlooien als wormpjes maar die we pas met een week zouden kunnen gebruiken. Ze gaf hieraan de mededeling dat toen ze nog in loondienst werkte in Drenthe, ze merkte dat alle vlooien resistent waren geworden voor Frontline, maar dat ze daar in Zwolle nog niks over gehoord had.

Mijn vriend en ik hebben even overwogen wat we zouden doen - Frontline, wat 5 euro goedkoper zou zijn, direct in gebruik genomen zou kunnen worden, maar waarbij de mogelijkheid bestaat dat het niet werkt en we dus 20 euro verspild hebben en daarnaast nog geld moeten uitgeven aan een wormenkuur, of Stronghold 15mg pipetjes, waarbij zowel de vlooien als de wormen worden aangepakt, maar dat we het pas over een week kunnen gebruiken.

Uiteindelijk optie twee genomen, ik kam nog wel een weekje door en ga gewoon elke dag met de stofzuiger door het huis heen, dacht ik. Met kammen gaan ze niet allemaal weg, maar het vermindert wel, natuurlijk!

Toen we helemaal klaar waren met de inspectie en ze dus verder gezond werden verklaard zat de moeder van mijn vriend al in de wachtkamer en kreeg ze de twee voor het eerst te zien. Zij en de DA hebben nog een beetje gepraat. Blijkt dat het voor de DA vrij lastig is geweest om daar haar praktijk op te zetten aangezien de buurt in eerste instantie bezwaar had gemaakt. Lastige start dus, maar ik vind het tot nu toe een super-vriendelijke vrouw die echt laat zien dat ze een hart voor dieren heeft. Dat kon je gewoon zien op de wijze waarmee ze met Dexter en DeeDee om ging en er tegen sprak enzo O+ Over twee weekjes komen we terug voor de eerste enting!

Ik was eerder thuis dan mijn vriend en zijn moeder, dus heel even de kans gehad om het raam open te doen (moeten eerst een goed hor hebben voordat we dat weer kunnen doen ;-))

Eenmaal thuis vielen ze direct de krabpaal aan en vielen in het hoogste hangmatje in slaap O+

Ook nu liggen ze in een coma (ze hebben net weer de batterijtjes leeg gespeeld :P). Dexter probeerde te bietsen nadat we klaar waren met eten, ook al staat er voer voor ze. Hij sprong in een onbewaakt moment zelfs op tafel om van een bord te likken. Toen voelde hij dus inderdaad wat nattigheid.

Ik vraag me wel af waarom ik een week moet wachten met de stronghold - in de bijsluiter staat dat het voor dieren ouder dan 6 weken geschikt is. Heeft iemand een idee? :)

Ik ga nu even verder met de afwas en daarna ga ik kijken of ik een aantal foto's ge-resized kan krijgen voor een wat makkelijkere upload-gelegenheid voor jullie :)
pi_84910446
Ik weet niet waarom je moet wachten met de Stronghold. Ik heb diezelfde pipetjes ook eens bij cavia's gebruikt van 4 weken oud en 300 gram. Als je maar correct doseert op gewicht.... Je zou er even op moeten googelen in combinatie met kittens, of op kattenplaza.nl je vraag stellen, dan kom ej vast wel meer te weten!

Wel fijn dat het DA-bezoekje, ondanks alle pech, goed gaat. Hoop dat je al je spulletjes goed kunt houden tot morgen! Maar een goede DA is altijd fijn om te hebben hoor, je bent er soms zo afhankelijk van. En dat DeeDee een meisje was, dat wisten we al, want lapjeskatten zijn altijd meisjes. Een mannetje kan nooit meer dan twee kleuren hebben (waarvan 1 wit), naar het schijnt.

Zijn ze al gechipt? Of dat nog niet? Het kan trouwens ook handig zijn om bij het volgende bezoek vast een afspraak te maken over de castraties van beiden. Je kunt er maar beter op tijd mee zijn, voor je zelf een nestje kittens hebt. Mijn kitten Square was met 4 maanden al krols, zelfs de DA stond er perplex van maar het kan dus wel (ik had twee meiden gelukkig). Een vriendin van me had wel iets te lang gewacht met haar dame en heer en kreeg dus wél kittens. Katers kunnen al vanaf 4 maanden geholpen worden. Niet iedere DA doet dit - er zijn nog veel DA's die denken dat dit plasbuisvernauwing kan veroorzaken en andere medische ellende en wachten minstens tot 6 maanden, maar dat is al heel erg achterhaald. Ik zou in jouw plaats proberen minstens 1 van de 2 zo vroeg mogelijk te helpen, en dan liefst Dexter omdat zijn ingreep veel kleiner is, dan kun je DeeDee laten helpen als ze nog wat meer reserves in haar lijfje heeft....
pi_84911930
Wat lief O+
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
pi_84915691
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 21:28 schreef zoeperzazke het volgende:
Ik weet niet waarom je moet wachten met de Stronghold. Ik heb diezelfde pipetjes ook eens bij cavia's gebruikt van 4 weken oud en 300 gram. Als je maar correct doseert op gewicht.... Je zou er even op moeten googelen in combinatie met kittens, of op kattenplaza.nl je vraag stellen, dan kom ej vast wel meer te weten!
Ik zal er eens op zoeken en toch maar geven :) Lijkt me toch fijner om dat allemaal zsm achter de rug te hebben ipv iedere godganse dag te moeten stofzuigen :P

quote:
Wel fijn dat het DA-bezoekje, ondanks alle pech, goed gaat. Hoop dat je al je spulletjes goed kunt houden tot morgen! Maar een goede DA is altijd fijn om te hebben hoor, je bent er soms zo afhankelijk van. En dat DeeDee een meisje was, dat wisten we al, want lapjeskatten zijn altijd meisjes. Een mannetje kan nooit meer dan twee kleuren hebben (waarvan 1 wit), naar het schijnt.
Ja ik weet inderdaad dat een goede DA zeer belangrijk is om te hebben :) Heb dus ook even flink rondgekeken in mijn omgeving en vond haar het beste klinken en ze zit nog redelijk in de buurt ook :)

Ze keek toch maar even voor de zekerheid. Ze zei wel dat het heel, heel zeldzaam was, maar dat het toch nog wel eens een enkele keer voorkomt dat een lapje een mannetje is :P

quote:
Zijn ze al gechipt? Of dat nog niet? Het kan trouwens ook handig zijn om bij het volgende bezoek vast een afspraak te maken over de castraties van beiden. Je kunt er maar beter op tijd mee zijn, voor je zelf een nestje kittens hebt. Mijn kitten Square was met 4 maanden al krols, zelfs de DA stond er perplex van maar het kan dus wel (ik had twee meiden gelukkig). Een vriendin van me had wel iets te lang gewacht met haar dame en heer en kreeg dus wél kittens. Katers kunnen al vanaf 4 maanden geholpen worden. Niet iedere DA doet dit - er zijn nog veel DA's die denken dat dit plasbuisvernauwing kan veroorzaken en andere medische ellende en wachten minstens tot 6 maanden, maar dat is al heel erg achterhaald. Ik zou in jouw plaats proberen minstens 1 van de 2 zo vroeg mogelijk te helpen, en dan liefst Dexter omdat zijn ingreep veel kleiner is, dan kun je DeeDee laten helpen als ze nog wat meer reserves in haar lijfje heeft....
Ze zijn nog niet gechipt, daarmee wachten we nog even (de eerste maand op jezelf is altijd het duurst, zitten nu dus nog eventjes krap :P Was allang blij dat dit consult niets kostte, behalve de kosten van Stronghold :))

Ik ga inderdaad even kijken. Dexter wordt sowieso geholpen - heb heel weinig zin in gesproei en een erg stinkende kattenbak, vandaar :P

Ze komen verder niet buiten dus voor DeeDee hoef ik dan even niet meer bang te zijn :) En dan als ze wat ouder en steviger is, laten we haar uiteraard nog wel helpen :)

De SD-card zit er nu in, dus foto's worden nu geresized en daarna geupload. :)

Edit: Foto's!

Wij zijn de beste maatjes, echt waar!

Of toch niet.. I surrender!!

Wat zeur je nou, dit past toch?

Kiekeboe!

Dexter waakt over de reparatie-kleding en laptop

DeeDee komt goedemorgen wensen

Maar wilt meteen spelen

Ondertussen jaagt Dexter op het onzichtbare-deken-monster

Vrouwtje, het kan me niet bommen dat m'n brokjes een metertje verderop staan, ik wil jouw tenen opeten!

Heerlijk genieten, in dat morgenzonnetje

Wat gebeurt er daar?

Tsja, ik heb ook honger. Dan maar de krabpaal opeten...

Hun favo mandje O+ Dexter verstopt zich :P

M'n schoenen, wat doe je! :'(

[ Bericht 34% gewijzigd door Hitomi op 06-08-2010 00:02:20 ]
pi_84929025
Ik kon nergens op internet een onderbouwing vinden waarom ik nog een week zou moeten wachten met de behandeling met Stronghold. Overal staat dat het geschikt is voor dieren vanaf 6 weken oud en onder de 2,5 kilo. Dus, gisteravond laat nog weer gedaan.

Ze lagen rustig in hun mandje, dus ik dacht, nu kan ik het mooi doen. DeeDee leg half bovenop Dexter. Terwijl ik DeeDee's haren aan het scheiden was om bij haar huid te komen en net het pipetje erop gezet had, werd Dexter helemaal wild en schrok zich helemaal de pleuris en wist niet hoe snel hij weg moest komen.. DeeDee schrok hier dus ook van en die donderde vervolgens van schrik ook uit de krabpaal.

Daarna heeft he ons ontzettend veel moeite gekost om de twee alsnog te behandelen en daarna waren ze helemaal van streek.

Wat kan de oorzaak zijn geweest van deze heftige reactie? Niet veel later gedroegen ze zich wel weer normaal en ook nu is er niks aan te merken (behalve dode vlooitjes tijdens het kammen *O*)

Ik ben er toch wel redelijk van geschrokken, ik dacht echt dat ik iets verkeerds had gedaan en dat ze zo ongeveer het hoekje om gingen na die reactie :{
pi_84929366
Stronghold en dergelijken ruikt heel sterk :) Ruik er zelf maar eens aan als je het pipetje open hebt. En een kat heeft een nog betere neus dan mensen, dus die vinden het vaak vreselijk (hier ook iig). De kat van een vriendin van mij kwam eens naar binnen, waar wij net een pipetje open hadden gemaakt, snuffelde in de lucht en rende er meteen weer vandoor :')

Dus ik denk niet dat je iets fout hebt gedaan ;)

Wel fantastische kittens trouwens O+
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_84929660
Pft, gelukkig dan maar.

Mijn vriend zei ook wel dat het stonk, maar ik rook als ik eerlijk ben echt helemaal niets. Hoop dan dus inderdaad dat dat het is geweest en dat ik ze geen overdosis heb gegeven of zo :P
pi_84957760
Ok, ik ben net even flink boos geweest op DeeDee. -O-

Mijn vriend was vandaag vergeten de deur naar de kattenbak open te houden (zijn excuus: "sorry, ik was slaperig, daar dacht ik niet bij na") normaal gesproken staat die deur ALTIJD open, ook voordat we de kittens hadden.

Terwijl ik dat opmerk, zie ik DeeDee op zoek gaan. Een beetje snuffelend. De deur gaat open en ik zie DeeDee naar het mandje (de bungalow op de foto's) gaan. Oh, die is moe denk ik eerst nog, maar ze gaat al snel in 'de houding' zitten. Oke, foutje, kan gebeuren. Snel eruit gepakt en voordat ze iets heeft gedaan zat ze al op de bak en heeft ze daar gewoon braaf haar plasje gedaan.

Nu net zie ik haar tijdens het dozen uitpakken toevallig weer in de houding in het mandje zitten.. maar dit keer was ik te laat en er lagen al een klein beetje poep op het mandje. Ik zag dat niet, dus heb haar halverwege de daad toch nog richting kattenbak geslingerd (onder hevig gepiep), waar ze verder is gegaan. Ja, tuurlijk heeft ze ondertussen nog wat op mijn voet, broek en de vloer gedaan.

Vloer en voet is nu schoongemaakt. Wanneer een kat sproeit weet ik dat er schoonmaakazijn overheen moet om de geur te maskeren dat ze het daar niet weer doen.. Ik wist niet zeker hoe het met poepjes gaat, dus heb toch maar voor de azijnbehandeling gekozen.

Het kussentje heb ik schoongewreven met een keukenrolpapiertje en wat schoonmaakazijn, daarna heb ik er wasmiddel overheen gegoten en dat ingewreven (net als op mijn broek waar het op zat). Dat ligt nu in de wasmachine as we speak. Nadat het eruit komt spray ik het in met een plantenspuit gevuld met water/schoonmaakazijn mix.

Met dezelfde mix heb ik het mandje waar het kussentje inlag en de vloer waar de stukjes poep zaten ook ingesprayed.

Wijze keuze, of foute beslissing? Ook - wat kan ervoor zorgen dat DeeDee dit doet? Stress en slechte verzorging van de kattenbak weet ik van. We scheppen tot dusver alles wat we vinden (geklonterde plasjes en poepjes) eruit. Is de kattenbak na drie dagen echt al veel en veel te vies om nog te gebruiken zonder dat hij eerst HELEMAAL wordt ververst?

Dexter vertoont dit gedrag niet, hij poept en plast wel netjes op de bak. Hij is wel vervelend bezig door alles uit de vensterbank te gooien }:| Zelfs mijn camera }:|

[ Bericht 0% gewijzigd door Hitomi op 06-08-2010 22:57:56 ]
  vrijdag 6 augustus 2010 @ 22:52:46 #49
52229 Chanty
pi_84958508
Het is goed om alles goed te reinigen. Verder zou ik me niet meteen teveel zorgen maken. Als de bak verder niet ruikt en jullie hem bijhouden kan hij onmogelijk te vies zijn na drie daagjes. Voor de zekerheid kun je natuurlijk de bak gewoon even helemaal verschonen dan sluit je dat uit (er zijn katten die erg veeleisend zijn). Maar ik denk eerder dat het toch gewoon nog wat verwarring is. Anders zet de bak even op de plek van het mandje neer (of improviseer een tweede tijdelijke bak).
pi_84958876
Ik ben bang dat het plaatsen van de bak (of een tweede bak) op de plaats van het mandje juist voor extra verwarring zorgt.

Als de bak dan daar weer weg is en het mandje er weer staat, dan zouden ze het net zo goed daar kunnen blijven doen toch? Ik bedoel, als ik zo'n diertje zou zijn, zou ik ook wel kunnen redeneren in de trant van: "huh, maar vorige week stond hier nog zo'n mooi ding met korreltjes erin en toen mocht het wel en nu op dezelfde plek niet meer? :? :? "

Dexter wilde net het mandje in, snuffelde en viel bijna om _O-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')