abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_84562071
..... Lives the smartest boy you've ever seen,

but DeeDee blows his experiments.. to smithereens!!

Vanaf volgende week krijgen wij dit leuke stel in ons nieuwe huisje! We zijn vandaag even op bezoek geweest! We wisten dat het een zwart-witte kat en een lapje zouden zijn, maar we hadden door gebrekkig internet van de eigenaar geen foto's nog gezien, dus we waren een beetje bang (beiden kleurencombo's kunnen heel mooi zijn, maar ook heel erg lelijk!)

Gelukkig was dit niet het geval. Direct toen we de beestjes zagen waren we helemaal verkocht! Tijdens het bezoekje wisten we nog geen namen, maar nu we thuis zijn hebben we ze Dexter (zwart-wit mannetje) en DeeDee (lapjes vrouwjte) genoemd.

Excuus voor de belabberde kwaliteit van de foto's, mijn camera had ik niet hier in Zwolle liggen, dus als alternatief maar de mobiele telefoons gebruikt..

Vrijdag 5 augustus komen ze dus bij ons wonen (en als we eerder alles klaar hebben in de nieuwe woning mogen we zelfs eerder bellen!)

Volgende week dus betere foto's wanneer ze bij ons wonen! Dan nu nog een kleine reeks van de twee:

Dexter (dat zwarte neusje is een vlekje van zichzelf, geen vuil)

DeeDee zit lekker bij mij

Dexter ligt lekker bij zijn moeder

DeeDee

Dexter bij mijn vriend

DeeDee nog bij de huidige eigenaren

Tot volgende week! :D
  dinsdag 27 juli 2010 @ 19:53:31 #2
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_84562453
Wow ze zijn echt mooi O+ Vooral Deedee heeft een prachtige tekening. Ik heb echt een zwak voor lapjeskatten :@ Volgens mij gaan jullie hier veel lol aan beleven :Y
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_84562544
Zometeen post TS even niet meer omdat Deedee zich afvroeg waar dat knopje voor was.
  dinsdag 27 juli 2010 @ 20:00:49 #4
170377 Beetlebum
freelance alcoholist
pi_84562776
mag ik ze hebben?
Niet iedereen is slim genoeg om z'n eigen domheid te bevatten...
pi_84562973
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 19:53 schreef Chanty het volgende:
Wow ze zijn echt mooi O+ Vooral Deedee heeft een prachtige tekening. Ik heb echt een zwak voor lapjeskatten :@ Volgens mij gaan jullie hier veel lol aan beleven :Y
Ja ik verbaasde me echt hoe mooi DeeDee was. Als je lapjeskat hoort denk je eigenlijk eerder aan een iets lelijkere tekening (althans ik, als ik foto's van de oude lapjeskat van m'n pa in m'n gedachten naar voren haal :P) Het waren echt heel erg leuke beestjes, waren ook lekker met elkaar aan het stoeien en Dexter vond het wel fijn bij mij. Eerst proberen aan hete thee te snuffelen en daarna het flapje van mijn broekzak proberen op te eten (maf beest :P) Ik heb in ieder geval al heel erg zin in volgende week! :D

quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 19:55 schreef Desunoto het volgende:
Zometeen post TS even niet meer omdat Deedee zich afvroeg waar dat knopje voor was.
Ik ben er bang voor ja ;(

quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 20:00 schreef Beetlebum het volgende:
mag ik ze hebben?
Muahaha, never ;) Anders komt er toch een Dexter&DeeDee-achtige explosie aan :D
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 27 juli 2010 @ 20:05:41 #6
163650 Greys
pi_84562974
Lekker stel!
En badslippers hebben toch een wonderlijke aantrekkingskracht op kittens he, ik zie dat soort foto's van 'kitten op badslipper' echt overal hier in F&F :D
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_84563022
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 20:05 schreef Greys het volgende:
Lekker stel!
En badslippers hebben toch een wonderlijke aantrekkingskracht op kittens he, ik zie dat soort foto's van 'kitten op badslipper' echt overal hier in F&F :D
Ja dat had ik ook al in de gaten. Is dat geen traditie bij Cat en haar pleegkittens? :P Ik moest echt lachen toen DeeDee zich door de slipper heen proberde te wurmen.. dat paste toch niet helemaal.
pi_84563047

Dexter Morgan in his lab.
The time you enjoy wasting is not wasted time.
pi_84563238
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 20:07 schreef Dubby het volgende:
[ afbeelding ]

Dexter Morgan in his lab.

Ik hoop toch liever op deze Dexter...
  dinsdag 27 juli 2010 @ 20:13:12 #10
170377 Beetlebum
freelance alcoholist
pi_84563272
quote:
Muahaha, never ;) Anders komt er toch een Dexter&DeeDee-achtige explosie aan :D
hmmz jammer, die 2 kleine van mij kunnen nog wel wat speelmaatjes gebruiken, ze zijn nu een half jaar maar slopen nog steeds alles wat los en vast zit.
en helaas zijn ze ook nog verdomde slim, Oost-Indisch doof, te schattig om echt te straffen :@ en veel te energiek.
Niet iedereen is slim genoeg om z'n eigen domheid te bevatten...
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 27 juli 2010 @ 20:50:16 #11
163650 Greys
pi_84564744
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 20:06 schreef Hitomi het volgende:

[..]

Ja dat had ik ook al in de gaten. Is dat geen traditie bij Cat en haar pleegkittens? :P Ik moest echt lachen toen DeeDee zich door de slipper heen proberde te wurmen.. dat paste toch niet helemaal.
Ja idd, die van Cat hebben daar een handje van :D
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  dinsdag 27 juli 2010 @ 20:59:43 #12
176873 marcel-o
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_84565148
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 19:55 schreef Desunoto het volgende:
oooeeeehhhh...
| Wordfeud: marcel-o |plug.dj/uptempo |<-- draai zelf je platen
pi_84767710
Ondertussen zijn mijn vriend en ik verhuisd naar ons appartementje, hebben we alles schoongepoetst, ingericht en opgebouwd.

De woning is nu helemaal kat-klaar! Kattenbak staat, er is al wat kittenvoer ingeslagen, de eet en drinkbakjes zijn schoongepoetst, de belachelijk grote krabpaal is opgebouwd, de mandjes zijn opgehangen en klaargezet, het kattengras begint op te komen en de speeltjes liggen klaar. Nu nog even wachten tot vrijdag, dan kunnen Dexter en DeeDee oordelen wat ze van hun nieuwe huisje vinden! :)

Ik heb er al heel erg zin in! :s)
pi_84774438
*O* Wat spannend!!!
  maandag 2 augustus 2010 @ 15:27:52 #15
52229 Chanty
pi_84774631
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 12:17 schreef Hitomi het volgende:
Ondertussen zijn mijn vriend en ik verhuisd naar ons appartementje, hebben we alles schoongepoetst, ingericht en opgebouwd.

De woning is nu helemaal kat-klaar! Kattenbak staat, er is al wat kittenvoer ingeslagen, de eet en drinkbakjes zijn schoongepoetst, de belachelijk grote krabpaal is opgebouwd, de mandjes zijn opgehangen en klaargezet, het kattengras begint op te komen en de speeltjes liggen klaar. Nu nog even wachten tot vrijdag, dan kunnen Dexter en DeeDee oordelen wat ze van hun nieuwe huisje vinden! :)

Ik heb er al heel erg zin in! :s)
Klinkt helemaal super O+ Foto's van de krabpaal :P
pi_84792733
Hier twee foto's van de krabpaal! :s)

maandag 2 augustus 2010 @ 23:49:08 #17
52229 Chanty
pi_84795841
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 22:43 schreef Hitomi het volgende:
Hier twee foto's van de krabpaal! :s)

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Ziet er goed uit :D Het huisje ook, lekker knus zo. Eerste woning van mij en mijn vriend was ook een zolderverdieping met allemaal hoeken en schuine wanden. Een horror om in te richten en klein maar erg gezellig :D
pi_84807137
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 23:49 schreef Chanty het volgende:

[..]

Ziet er goed uit :D Het huisje ook, lekker knus zo. Eerste woning van mij en mijn vriend was ook een zolderverdieping met allemaal hoeken en schuine wanden. Een horror om in te richten en klein maar erg gezellig :D
Het huisje is inderdaad helemaal geweldig en het inrichten hadden we niet zo'n probleem bij. De verhuurster woonde hier 4 jaar geleden zelf, helemaal door haar nieuw ingericht en alles, toen kwam ze een vent tegen, is ze bij ingetrokken en toen hebben ze besloten dat ze dit appartement gingen verhuren. De huurders geven ze dan de mogelijkheid dat ze het met meubels kunnen huren of zonder (en dan kun je ook zeggen, dat kastje vind ik niet mooi, dat hoef ik niet, maar die bank en stoelen wil ik hier wel hebben staan hoor) en dan haalt ze het weg voor de huurperiode begint. Dus met inrichten was het geen probleem :P Alleen met kastruimte is het wat lastiger.

Het ging wel even lastig, die foto's uploaden met dit internet :P We krijgen dinsdag a.s. pas Ziggo alles-in-1, dus we tappen nu nog radio/tv af van de kabel waar ze het nog niet af hebben gehaald en gebruiken onze mobieltjes als modem voor het internet :')
pi_84821238
Ooooh wat een leuke katjes! En wat een heerlijke namen, jeugdsentiment O+ Het zijn twe eplaatjes, volgens mij echte boefjes. Daar gaan jullie heeeel veel plezier aan beleven!
I had a signature once. It was awful.
pi_84825380
Hele leuke update!!

De huidige eigenaar heeft aan het einde van deze week een paar klussen die hij moet doen (donderdag en vrijdag), en ik kan dus ook heel erg goed begrijpen dat hij al het werk met beide handen aangrijpt (zijn vrouw kan ieder moment een tweede kind op de wereld zetten, dus er moeten meer centjes komen ;)). Of hij ze niet ietsjes eerder zou kunnen brengen..

Nu ben ik dus een duiveltje }) - mijn vriend is vanavond werken... en vanavond worden ze dus gebracht! Over een uurtje! Hup! Kattenbak vullen, brokjes en water klaarzetten, alle troepjes een beetje aan de kant.. en lekker niks zeggen tegen m'n vriend, alleen dat ie nu ECHT z'n schoenen moet uitdoen als ie binnenkomt.. O-) Eens zien wanneer ie 't doorheeft dat er twee knuffeltjes in huis rondlopen! :D

Even checken of de batterijen van de videocamera en het fototoestel vol zijn :D Ik heb er zin in!

*vliegt nog even door het huis heen*
  dinsdag 3 augustus 2010 @ 20:27:24 #21
52229 Chanty
pi_84826317
Hahaha tof :D *O* Benieuwd naar zijn reactie :+
pi_84826767
oooooooh wat spannend!!!!! hoe oud zijn ze nu? Ze zijn nog zo lekker klein!!! O+
pi_84827271
Ze zouden nu 7 weken oud moeten zijn. Vrij vroeg nog, ik weet het. Maar ik weet ook dat deze eigenaar er ook niet zo heel erg lief mee omgaat waardoor ik ze eigenlijk al direct had willen meenemen toen we zijn gaan kijken.

Hij gooide Dexter bijvoorbeeld gewoon een keer hups, 30 cm de lucht in en ging verder met de katjes ook vrij ruw overweg. De arme katjes piepen als een gek om mama, maar die kwam niet. Dus daarom heb ik daar iets minder moeite mee. Ze komen nu goed terecht! :Y

Iets waar ik wat minder over weet:
- Dierenarts: wanneer kan ik hier het beste heen gaan - zo snel mogelijk nadat ik ze heb gekregen, of kan dit wachten tot de eerste inenting?

- Inenten: met hoeveel weken moeten ze ingeënt worden? Er staat me iets van bij dat ze met 9 weken en 12 weken een inenting moeten en daarna om het jaar, maar dat weet ik niet zeker.

- Kittenvoer: is het noodzaak om speciaal kittenvoer voor ze te kopen (we hebben nu voor de zekerheid twee zakjes staan), of kunnen ze direct aan de normale brokjes en 's avonds een portie nat voer?

Mijn ouders doen al jaren namelijk de katten niet meer inenten (ook niet als de kat als kitten bij ze komt) en doen naar mijn weten ook geen kittenvoer. Ik wil het wel gewoon direct goed doen (vooral omdat mijn katten niet buiten zullen komen en dus ook niet echt weerstand kunnen opbouwen).

Het huis is netjes, de prulletjes zijn van de grond. Er staat nu een mooi grote doos waar mijn nieuwe bestekset in is binnengekomen dus dat zullen ze ook wel tof vinden :)
pi_84828978
Wij hebben onze katjes ook met 7 weken opgehaald (gelukkig met een lievere achtergrond). Mijn man is de dag erop direct naar de dierenarts gegaan, alwaar ze zijn geënt en gechipt. na een week of 4 moet je terugkomen voor de tweede enting, en dan ben je er een hele tijd vanaf. Dus je kunt gewoon morgen gaan. Sowieso slim, onze DA heeft ze toen gelijk helemaal nagelopen of ze op alle aspecten gezond waren. Ook worden z egelijk ontwormt en kun je een pasta meekrijgen die je kunt blijven geven.

Kittenvoer is wel noodzakelijk, omdat veel volwassen brokjes aan de grote kant zijn. Zelf heb ik Whiskas kittenvoer gegeven, maar dat is van Whiskas ook een van de betere voeren. Kijk gewoon wat je goed bevalt. Natvoer geef ik niet, nooit gegeven ook, gaan ze alleen maar van stinken. Heb je niet nodig.

Mijn katten zijn en blijven ook binnenkatten, maar ik hou de entingen wel gewoon bij. Je weet maar nooit. Als ze ontsnappen, wil ik ook altijd dat ze goed kunnen overleven en snel teruggevonden worden, dus ondank sdat gewoon chippen en een halsbandje met penninkje gegeven.

Gaat helemaal goedkomen :)

(en ohja, in het begin waren die penningen ook bijna net zo groot als de katjes zelf, whaha, maar dat groeit vanzelf in verhouding :P )
pi_84829751
Ik ga eens kijken voor een afspraak met de DA dan deze week.

Wij hebben inderdaad ook Whiskas gehaald. Hopen dat het ze bevalt. Nat voer wil ik sowieso gewoon proberen. Gaan ze er echt heel erg van stinken dan moeten ze maar wennen aan een dieet van droge brokjes.

Met binnenkatten heb ik het idee dat ze de entingen toch wat meer nodig hebben. Ze bouwen gewoon geen weerstand op en dat kan een buitenkat wel (net zoals een kind dat vaak buiten speelt, veel in zand en aarde loopt te wroeten en niet ieder kwartier zijn handen wast ook een betere weerstand heeft dan een kind dat het net andersom doet).

Chippen zaten wij ook aan te denken. Een halsbandje lijkt me aan de ene kant ook wel leuk, maar aan de andere kant lijkt het me ook weer helemaal niks. :P Even zien wat we daarmee doen.

Wat een poepie die van jou zeg. Beetje een vergelijkbaar patroontje met DeeDee :)

Hij is er nog steeds niet.. maar ja, hij zei ook na 21:00 (en voor 23:00, heb hem het plan verteld mijn vriend te verrassen en dat vond ie geen punt om te doen :D)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')