Wel vet dat je er 6 "Apple-batterijen" bij krijgt. Ik zie ze nog wel 29 vragen voor puur de chargerquote:
En vergeet de Mac Pro niet.quote:Op dinsdag 27 juli 2010 14:51 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
...en natuurlijk ook:
Magic Trackpad
[ afbeelding ]
Nieuwe iMacs
[ afbeelding ]
27" LED Cinema Display
[ afbeelding ]
't Gaat om de binnenkant.quote:Op dinsdag 27 juli 2010 14:54 schreef Myraela het volgende:
Zo nieuw zijn die iMacs toch al niet meer? Want hij lijkt verdacht veel op de mijne.
Ik gebruik mijn muis enkel nog bij specifieke taken (zoals Illustrator), verder gaat alles sneller met het trackpad.quote:Op dinsdag 27 juli 2010 15:01 schreef Blaxje het volgende:
Ik wil die trackpad echt heel graag eens proberenIk zie dit stiekem een beetje als de evolutie van de good ol' muis.
Hangt ervan af wat je er mee gaat doen. Als je processorintensieve dingen gaat doen die ook echt die 4 cores gebruiken de quad-core. Als je maar 1 core gebruikt de dual-dore.quote:Op dinsdag 27 juli 2010 15:19 schreef Christiaan het volgende:
Vraagje, wat is beter? De iMac 27" met 3.6Ghz i5 of die met 2.8Ghz i5 maar wel quad core?
Oftewel, de low-end 27" met CPU-upgrade of de normale high-end 27"?
De QuadCore is natuurlijk beter.quote:Op dinsdag 27 juli 2010 15:19 schreef Christiaan het volgende:
Vraagje, wat is beter? De iMac 27" met 3.6Ghz i5 of die met 2.8Ghz i5 maar wel quad core?
Oftewel, de low-end 27" met CPU-upgrade of de normale high-end 27"?
Da's wel nicequote:Op dinsdag 27 juli 2010 15:24 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Je kunt trouwens in de nieuwe 27" iMac een HDD én een SSD stoppen.
Ben dan wel benieuwd of die er zelf kan worden ingezet. Bijvoorbeeld via de onderkant zoals met het geheugen. Want dit doet een beetje pijn in de portemenee.quote:
quote:# 1TB Serial ATA Drive + 256GB Solid State Drive [Add $750.00]
# 2TB Serial ATA Drive + 256GB Solid State Drive [Add $900.00]
Idem. Ik ben ook niet verbaasd over de prijs, die is imo vrij coherent met die van de bluetooth muizen en toetsenbordenquote:Op dinsdag 27 juli 2010 15:01 schreef Blaxje het volgende:
Ik wil die trackpad echt heel graag eens proberenIk zie dit stiekem een beetje als de evolutie van de good ol' muis.
Was het verschil niet een staande of liggende enter?quote:Op dinsdag 27 juli 2010 17:07 schreef fyah het volgende:
[..]
Idem. Ik ben ook niet verbaasd over de prijs, die is imo vrij coherent met die van de bluetooth muizen en toetsenbordenIk heb trouwens mijn nieuwe toetsenbord. NL versie ipv USA deze keer, enige merkbare verschil is het eurotekentje bij de 2.
Dacht ik ook maar ik heb op beide een staande (grote) enter gehad.quote:Op dinsdag 27 juli 2010 17:41 schreef Junkie het volgende:
[..]
Was het verschil niet een staande of liggende enter?
Jawel, Techcrunch heeft met Apple gesproken. 24" komt te vervallenquote:Op dinsdag 27 juli 2010 18:55 schreef Tonio-mcdo het volgende:
Echt? Dan heb ik het in mijn stukje verkeerd verwerkt. Volgens mij is er nog niks 100% toch, of wel?
Best een tof ding, maar dat gaat natuurlijk weer niet werken met mijn hackintosh.quote:
Ik doe het op mijn Macbook als volgtquote:Op dinsdag 27 juli 2010 22:08 schreef fyah het volgende:
Hoe gaat het click n drag met die trackpad eigenlijk? Met tap to click is dat een beetje gaar sinds die pas 'klikt' bij de release van de tap. Maar ik heb nooit die trackspads met ingebouwde drukknop gehad
Hmm, en is het moeilijk om dit met 1 hand te doen ipv met 2?quote:Op dinsdag 27 juli 2010 22:11 schreef Tonio-mcdo het volgende:
[..]
Ik doe het op mijn Macbook als volgt
Ik klik om iets te selecteren in de linkeronderhoek (dus linkermuisknop)
Met mijn rechterhand sleep ik vervolgens over de rest van het trackpad naar locatie van keuze.En dan de linkeronderhoek pas loslaten.
Nee het is heel eenvoudig nu ik het probeer. Nog nooit eerder aan gedacht.quote:Op dinsdag 27 juli 2010 22:19 schreef fyah het volgende:
[..]
Hmm, en is het moeilijk om dit met 1 hand te doen ipv met 2?
De APR's krijgen een standaard voorraadherwaardering voor de oude iMac's die ze op maandag in voorraad hadden. Voor die prijs zul je ze kunnen aanschaffen.quote:Op woensdag 28 juli 2010 09:58 schreef Chevalric het volgende:
Stel dat ik nu naar een Apple store ga, denken jullie dat ik dan een leuke korting kan regelen op een oude 27" quad-core i5 iMac? Ik zie bijvoorbeeld dat A-Mac nu wel laptops in de uitverkoop heeft met ongeveer 20% korting. Lijkt mij dat dat ook op de oude iMacs voor elkaar te krijgen moet zijn, dan zou ik dus die 27" iMac voor 1499 moeten kunnen regelen. Lijkt mij een mooie prijs voor een overjarige computer.
APR's krijgen op woensdagochtend een mailtje van Apple Nederland (althans, toen ik er nog werkte). Hoe snel ze dat aanpassen in hun kassasysteem, website en hun medewerkers op de hoogte brengen, verschilt. Je zou ze natuurijk even kunnen bellen.quote:Op woensdag 28 juli 2010 10:40 schreef Chevalric het volgende:
Ok, en hoe snel gebeurt dat? Want als ik nu kijk op de website van A-Mac, staan de oude iMacs nog voor de oude prijs.
Ja, met een nieuwe Apple-accu gaat ' ie zeker wel weer een paar uur op batterij werken. Bedenk wel dat de oude generatie MBP's nog niet profiteren van de technologie die in de nieuwe MB's zit. 7-8 uur ga je zeker niet halen, denk eerder aan 2-3 uur. Ik heb een jaar geleden een nieuwe gekocht voor mijn MBP, die gaat nu ongeveer 1,5 uur mee.quote:Op woensdag 28 juli 2010 09:58 schreef Chevalric het volgende:
En nog een andere vraag: ik heb een 4 jaar oude MacBookPro, maar daarvan is de accu helemaal aan gort. Hij werkt alleen nog als hij aan de voeding hangt. Ik heb wel een (third party) vervangingsaccu gehad, maar die was binnen no-time stuk. Denken jullie dat een nieuwe Apple accu het probleem wel nog zou kunnen verhelpen?
Het is een omweg, maar het is mogelijk.quote:Op woensdag 28 juli 2010 08:51 schreef -_Tommy_- het volgende:
Hoop dat iemand me hier kan helpen, kan via de search niets vinden...
Ik ben over! Jeuh!
Heb een MacBook Pro gekocht en na ongeveer 10 uur (gisteravond gehaald) ben ik al compleet om! Wil nu alleen mijn Outlook mail en contactpersonen gaan overzetten naar Entourage en dat schijnt allemaal lastig te zijn. Weet iemand een makkelijke manier om dat te doen?
Vind het raar dat een product van dezelfde leverancier niet kan communiceren met elkaar!
Dank je wel! Ga dat straks dan even proberen! Vind het echt raar dat het niet gewoon kan!quote:Op woensdag 28 juli 2010 11:54 schreef Junkie het volgende:
[..]
Het is een omweg, maar het is mogelijk.
Hier heb ik nog een handleiding die ik voor mijn vorige baantje (als Apple verkoper) had gemaakt.
Handleiding Importeren e-mail - Outlook Express/Windows Mail naar Apple Mail (.pdf)
Deze handleiding is voor Outlook Express/Windows Mail. Maar is volgens mij ook te gebruiken voor Outlook. Als de bestanden die naar het bureaublad sleept maar .eml zijn.
Als dit niet lukt dan moet je op een windows machine gaan werken met een command-line tooltje die de .PST bestanden omzet naar .eml berichten. Maar dat tooltje moet ik even zoeken.
7-8 uur heb ik er nooit mee gehaald, ook niet toen-ie nieuw wasquote:Op woensdag 28 juli 2010 11:25 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Ja, met een nieuwe Apple-accu gaat ' ie zeker wel weer een paar uur op batterij werken. Bedenk wel dat de oude generatie MBP's nog niet profiteren van de technologie die in de nieuwe MB's zit. 7-8 uur ga je zeker niet halen, denk eerder aan 2-3 uur. Ik heb een jaar geleden een nieuwe gekocht voor mijn MBP, die gaat nu ongeveer 1,5 uur mee.
Net toch maar even gebeld (nieuwsgierigheid won 't van het geduldquote:Op woensdag 28 juli 2010 10:43 schreef dotKoen het volgende:
[..]
APR's krijgen op woensdagochtend een mailtje van Apple Nederland (althans, toen ik er nog werkte). Hoe snel ze dat aanpassen in hun kassasysteem, website en hun medewerkers op de hoogte brengen, verschilt. Je zou ze natuurijk even kunnen bellen.
Komt u maar, Trackpadquote:Wij willen u graag mede delen dat uw Apple Store bestelling W...... is verzonden per post en zal naar het aflever adres verzonden worden.
Nice!quote:Apple activeert Extensions in Safari 5.0.1
Vandaag heeft Apple Safari 5.0.1 uitgebracht met één belangrijke nieuwe functie: Safari Extensions. De functie zat al in 5.0, zodat ontwikkelaars extensies konden ontwikkelen. Met 5.0.1 komen de pas gecompileerde pareltjes ook echt beschikbaar voor gewone stervelingen.
Met Safari Extensions kan de functionaliteit van Safari eenvoudig worden uitgebreid met extra knoppen, contextuele menuutjes en informatie in de toolbar.
Zo kun je makkelijker twitteren, je veilingen op eBay bijhouden terwijl je andere sites bezoekt en het laatste nieuws volgen. Er is zelfs een extensie die alle gevallen van Comic Sans vervangt naar het mooie Helvetica.
Om het vinden van extensies makkelijk te maken heeft Apple meteen een Safari Extensions Gallery geopend, waarin alle beschikbare extensies worden opgesomd in een aantal heldere categorieën. Extensies zijn echter niet beperkt tot deze Gallery. Er is dus geen approval-proces als bij de App Store.
De update brengt verder de bekende kleine verbeteringen en bug-fixes en is te vinden onder het appeltje bij Software-update.
Nee, die 7-8 uur is ook pas haalbaar met de nieuwere generatie MacBooks. Die pro die jij hebt (en ik) heeft een batterij die max 4-5 uur meegaat.quote:Op woensdag 28 juli 2010 12:41 schreef Chevalric het volgende:
[..]
7-8 uur heb ik er nooit mee gehaald, ook niet toen-ie nieuw was. 4-5 uur was wel de max.
Misschien dan toch maar de investering aan gaan.
zie het hele nut vd trackpad niet,overgewaardeerd/hyped en compleet zinloos.quote:Op woensdag 28 juli 2010 22:46 schreef Adames het volgende:
30 euro voor een charger. ik vraag me af hoe je die goed wilt praten.
die trackpad is wel mooi.
quote:Op donderdag 29 juli 2010 11:27 schreef rubje het volgende:
[..]
zie het hele nut vd trackpad niet,overgewaardeerd/hyped en compleet zinloos.
tis een veredelde wacom minitablet zonder pen en Apple denkt het wiel opnieuw te hebben uitgevonden.![]()
Waarom zijn de nieuwe iMacs "vet"? Ze hebben gewoon een interne upgrade gekregenquote:Op donderdag 29 juli 2010 11:27 schreef rubje het volgende:
[..]
tis een veredelde wacom minitablet zonder pen en Apple denkt het wiel opnieuw te hebben uitgevonden.![]()
get real!![]()
vind de nieuwe imacs wel weer vet,dus ff kijken of er genoeg in de buidel zit voor een aankoop.
Er zitten 6 batterijen bij. Als dat goede zijn, valt die prijs wel mee. Kijk eens wat je voor eneloops of ReCyko betaalt...quote:Op woensdag 28 juli 2010 22:46 schreef Adames het volgende:
30 euro voor een charger. ik vraag me af hoe je die goed wilt praten.
die trackpad is wel mooi.
Went snelquote:Op donderdag 29 juli 2010 13:12 schreef Chevalric het volgende:
De kogel is door de kerk: ik ga vanavond een nieuwe 27" iMac (met i3 CPU) halen. Zou genoeg moeten zijn voor wat we ermee doen; internetten/mailen/webdevelopment/photoshoppen. Heel misschien dat ik er af en toe op wil gamen, maar dat kan ook wel met medium settings. Meeste games speel ik toch op m'n xbox.
Voor m'n vriendin is het de eerste keer dat ze met een mac gaat werken, dus dat wordt nog even wennen de eerste paar dagen. Maar ben er zeker van dat ze binnen een week helemaal om is.
Ik ben ook bezig met het gewenningsproces! En bevalt goed!quote:Op donderdag 29 juli 2010 13:12 schreef Chevalric het volgende:
De kogel is door de kerk: ik ga vanavond een nieuwe 27" iMac (met i3 CPU) halen. Zou genoeg moeten zijn voor wat we ermee doen; internetten/mailen/webdevelopment/photoshoppen. Heel misschien dat ik er af en toe op wil gamen, maar dat kan ook wel met medium settings. Meeste games speel ik toch op m'n xbox.
Voor m'n vriendin is het de eerste keer dat ze met een mac gaat werken, dus dat wordt nog even wennen de eerste paar dagen. Maar ben er zeker van dat ze binnen een week helemaal om is.
Op een willekeurig .avi bestand één keer klikken, CMD + I, 'Open met..' en dan de optie wijzig alles.quote:Op donderdag 29 juli 2010 13:48 schreef -_Tommy_- het volgende:
[..]
Ik ben ook bezig met het gewenningsproces! En bevalt goed!
Maar ik heb nog even een vraag voor de experts hier: Hoe kan ik er voor zorgen dat een bepaald bestand altijd met een bepaald programma geopend wordt? Ik krijg het wel voor elkaar voor een bestand, maar niet voor alle bestanden met dezelfde extensie.
Het gaat om .avi bestanden die nu met Quicktime niet openen en wel met VLC.
Merci!quote:Op donderdag 29 juli 2010 13:56 schreef Maravilla het volgende:
[..]
Op een willekeurig .avi bestand één keer klikken, CMD + I, 'Open met..' en dan de optie wijzig alles.
Rechtermuisklik werkt ook primaquote:Op donderdag 29 juli 2010 14:04 schreef -_Tommy_- het volgende:
Ik zat op het bestand zelf te klikken, nog beetje in het rechtermuis regime he...
Maar dan kom je niet in dat menuquote:Op donderdag 29 juli 2010 15:23 schreef ikheetmartijn het volgende:
[..]
Rechtermuisklik werkt ook prima
Tja... um... die is best wel lelijk... Maar er zijn vast wel nerds van een jaar of 15 te vinden die deze kast ubervetgaaf vinden, of zoiets...quote:
Ik vind van wel. Gebruik hem met plezier voor AirTunes icm de Remote app op m'n iPhone.quote:Op donderdag 29 juli 2010 16:51 schreef Tonio-mcdo het volgende:
Is de Airport Express eigenlijk een aanrader?
Dat ding is toch 10x beter dan een iMac? Betere specs, makkelijker te upgraden, goedkoper en multitasking.quote:
En als je op de juiste manier eraan draait transformeert deze kast in een robot?quote:
Dat is inderdaad heel gaaf gedaan!quote:Op donderdag 29 juli 2010 17:05 schreef Blaxje het volgende:
Geen Apple, maar mooie verpakking:
[ afbeelding ]
Had gisteren ook al ergens gevraagd. Kerel reageerde eerst "pas vanaf september toch?"quote:Op donderdag 29 juli 2010 17:24 schreef fyah het volgende:
Loop ik dus binnen bij de amac, hebben ze die trackpad nog niet. Hoezo gaat Apple zeggen dat ze 'vanaf nu' te koop zijn dan. Je denkt toch aan je resellers man
Zo, ken jij even je feiten zeg.quote:Op donderdag 29 juli 2010 11:27 schreef rubje het volgende:
[..]
get real!![]()
Thanks, morgen maar even een Airport Express halen dan. Mijn iPad heeft slecht bereik hier en ik kan hem mooi meenemen als ik in oktober in A'dam ga op mezelf.quote:Op donderdag 29 juli 2010 16:57 schreef ikheetmartijn het volgende:
[..]
Ik vind van wel. Gebruik hem met plezier voor AirTunes icm de Remote app op m'n iPhone.
Nou, da's nog eens blij maken met een dooie mus... ik nog gebeld met A-Mac om te vragen of ze de betreffende iMac hadden: "ja, hoor, die hebben we nog". Kom ik een uur later daar, "uh.... nee, we hadden er twee, maar die zijn vanochtend al verkocht." Nog een paar andere winkels geprobeerd, maar ook daar hadden ze niks.quote:Op donderdag 29 juli 2010 13:12 schreef Chevalric het volgende:
Beter dat dan doogemaakt worden met een blij mus.quote:Op donderdag 29 juli 2010 20:34 schreef Chevalric het volgende:
[..]
Nou, da's nog eens blij maken met een dooie mus... ik nog gebeld met A-Mac om te vragen of ze de betreffende iMac hadden: "ja, hoor, die hebben we nog". Kom ik een uur later daar, "uh.... nee, we hadden er twee, maar die zijn vanochtend al verkocht." Nog een paar andere winkels geprobeerd, maar ook daar hadden ze niks.
Dus nu maar online besteld bij Apple. Hopen dat-ie er zaterdag is (maar met mijn geluk wordt 't pas maandag).
Waar vind jij die zo goedkoop? Welke schoolquote:Op vrijdag 30 juli 2010 11:35 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Oh, en adobe CS5 voor 27,50 bij Surfspot: even bestellen.
En een iPad doet het ook amper in Spaans zonlicht....
Yup, da's wel de bedoeling. Eerste indruk: errug goedquote:Op vrijdag 30 juli 2010 12:44 schreef Blaxje het volgende:
[..]
Gebruik je het als vervanging van je muis?
Hier staat de Master Collection op ¤ 117,75 (HU student prijs)quote:Op vrijdag 30 juli 2010 11:35 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Oh, en adobe CS5 voor 27,50 bij Surfspot: even bestellen.
En een iPad doet het ook amper in Spaans zonlicht....
quote:Op vrijdag 30 juli 2010 16:17 schreef Junkie het volgende:
Wie had ook alweer dat filmpje van de MacBook en een Sony VAIO die hij uit slaapstand haalt.
En hier nog een filmpje van de SSD die ik te leen had.
MacBook & Crucial RealSSD C300 - Booting Mac OSX and Safari 5
quote:
Op App in de dock klikken, 1x stuiteren en open... Echt bizar snel.quote:
Went snel genoeg, heb hem zelf nu ook ruim 3 weken na altijd Windows gebruikt te hebben en ik ben om. Enige lastige vond ik het nieuwe keyboard met allemaal ' vreemde' toetsen erop. Voor de rest werkt het allemaal heel inventief.quote:Op donderdag 29 juli 2010 13:12 schreef Chevalric het volgende:
40 dollar danwel 32 euroquote:Op vrijdag 30 juli 2010 10:48 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Vandaag Omnifocus voor iPad![]()
tvp uit snikheet zuid Spanje
Oei. Weer een reden om de MBA in te ruilen voor een nieuwe 13" MBP.quote:Op vrijdag 30 juli 2010 16:17 schreef Junkie het volgende:
Wie had ook alweer dat filmpje van de MacBook en een Sony VAIO die hij uit slaapstand haalt.
En hier nog een filmpje van de SSD die ik te leen had.
MacBook & Crucial RealSSD C300 - Booting Mac OSX and Safari 5
Owja, daar moet ik nog es wat seeden. Anders wordt m'n account gebannedquote:Op vrijdag 30 juli 2010 23:07 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
40 dollar danwel 32 euro![]()
Ik dien wel even een verzoek in bij de mannen van Brokenstones.
Online bestellenquote:Op vrijdag 30 juli 2010 20:08 schreef fyah het volgende:
Ja jonge, heeft de amac die trackpad de eerste paar dagen nog niet. Ik wil geld uitgeven
Blijkbaar hebben ze een manier gevonden om die dingen retegoedkoop te kunnen producerenquote:Op zaterdag 31 juli 2010 00:23 schreef WSquater het volgende:
Die batterijen lader is een van de eerste fatsoenlijke producten van Apple die niet abnormaal duur zijn. Als ik het zo lees beter dan andere oplaadbare batterijen en je krijgt er ook nog eens zes van.
Tijnquote:Op vrijdag 30 juli 2010 16:17 schreef Junkie het volgende:
dat hoor ik van jou bijna in elk topic maar zien ho maar.quote:Op vrijdag 30 juli 2010 23:16 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Oei. Weer een reden om de MBA in te ruilen voor een nieuwe 13" MBP.
Hehe, nou ik ben gewoon netjes in 1x omquote:Op zaterdag 31 juli 2010 10:49 schreef rubje het volgende:
[..]
dat hoor ik van jou bijna in elk topic maar zien ho maar.
pics or it didnt happen.
Het is niet goed gelukt, heb het gewoon via een webmail oplossing gedaan, contacts gewoon opnieuw ingevoerd, sowieso keer mooie opschoning van het bestand! Rest komt wel goed!quote:Op woensdag 28 juli 2010 11:54 schreef Junkie het volgende:
[..]
Het is een omweg, maar het is mogelijk.
Hier heb ik nog een handleiding die ik voor mijn vorige baantje (als Apple verkoper) had gemaakt.
Handleiding Importeren e-mail - Outlook Express/Windows Mail naar Apple Mail (.pdf)
Deze handleiding is voor Outlook Express/Windows Mail. Maar is volgens mij ook te gebruiken voor Outlook. Als de bestanden die naar het bureaublad sleept maar .eml zijn.
Als dit niet lukt dan moet je op een windows machine gaan werken met een command-line tooltje die de .PST bestanden omzet naar .eml berichten. Maar dat tooltje moet ik even zoeken.
Ga iemand anders pesten met je iPhone 4quote:Op zaterdag 31 juli 2010 13:29 schreef -_Tommy_- het volgende:
[..]
Hehe, nou ik ben gewoon netjes in 1x omMacBook Pro 15 inch met 2,53 processor en een scherm met de hogere resolutie en sinds gisteren ook een iPhone 4 :-) over tijdje nog een iPad erbij en we zijn klaar!
Mijn belangrijkste reden om 't nog ff bij de 3Gs te houden is m'n iPad. Ben bang dat ik van het scherm ga huilen als ik de iPhone 4 ernaast legquote:Op zaterdag 31 juli 2010 13:32 schreef Tonio-mcdo het volgende:
[..]
Ga iemand anders pesten met je iPhone 4
*Houdt zichzelf voor dat de 3Gs het nog prima doet.
Moet jij zeggen, i-Spyquote:Op zaterdag 31 juli 2010 10:49 schreef rubje het volgende:
[..]
dat hoor ik van jou bijna in elk topic maar zien ho maar.
pics or it didnt happen.
Het was ook niet persoonlijk bedoeld...quote:Op zaterdag 31 juli 2010 13:32 schreef Tonio-mcdo het volgende:
[..]
Ga iemand anders pesten met je iPhone 4
*Houdt zichzelf voor dat de 3Gs het nog prima doet.
Maak ik daar een HD filmpje van met de mijne...quote:Op zaterdag 31 juli 2010 14:59 schreef -_Tommy_- het volgende:
[..]
Het was ook niet persoonlijk bedoeld...
* -_Tommy_- aait over bol en maakt hd filmpje er van...
Oeh en dan facetime bellen...quote:Op zaterdag 31 juli 2010 15:00 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Maak ik daar een HD filmpje van met de mijne...
Niemand die dit weet?quote:Op donderdag 29 juli 2010 13:45 schreef Jahr00n het volgende:
Ik heb nu Parallels met Windows7 er even op om te kunnen autocatten maar ik krijg de kleuren niet goed. En het werkt zo ontzettend traag dat ik denk dat er wat fout zit.
[ afbeelding ]
Welke service wil je via bluetooth koppelen dan?quote:Op zaterdag 31 juli 2010 15:23 schreef Jahr00n het volgende:
[..]
Niemand die dit weet?
En hoe kan ik een iPod Touch aan een macbook koppelen via bluetooth? Een nokia telefoon herkent ie wel maar de iPod niet. Bluetooth staat aan op de iPod.
Mijn eerste gok is iets met de HDD.quote:Op zaterdag 31 juli 2010 17:21 schreef LudoSanders het volgende:
Oké, ik zit met het volgende probleem. Mijn net 1 jaar oude () MacBook Pro hangt geregeld voor een seconde of 20. Ik zie de strandbal terwijl ik helemaal niets bijzonders open heb staan. De momenten dat hij hangt is volkomen willekeurig, dus niet alleen bij het openen van een programma, het zou ook op dit moment kunnen zijn. Er is al een verse installatie overheen geweest en de hardwaretest geeft niets aan. Iemand enig idee wat er mis zou kunnen zijn?
Of hangt er een externe HDD aan (die wellicht niet mee wil werken)? Zo ja, ontkoppel die en kijk of het probleem zich nog steeds voordoet.quote:Op zaterdag 31 juli 2010 18:00 schreef Junkie het volgende:
[..]
Mijn eerste gok is iets met de HDD.
Heb je die al getest met Disk Utillity?
Is het niet gewoon het makkelijkst om een nieuwe iTunes bibliotheek aan te maken en alle bestanden een keer opnieuw in te laden, vanaf de harde schijf die je gaat gebruiken?quote:Op zondag 1 augustus 2010 14:22 schreef DrowningMan het volgende:
Ik heb een vrij complex probleem met mijn iTunes. Ik heb een Macbook Pro gekocht en wilde mijn iTunes bibliotheek overhevelen vanaf mijn oude laptop(Windows) naar de Macbook Pro. Ik heb de map iTunes keurig verplaatst naar gebruikers/gebruikersnaam/muziek. De gehele bibliotheek met afspeellijsten en tags wordt dan ook keurig in iTunes weergegeven.
Het probleem betreft echter de muziekbestanden. Deze stonden namelijk op een externe hd. iTunes kan deze bestanden nu niet meer vinden. Als ik iTunes open staat voor elk nummer een uitroeptekentje. Handmatig alle 12.000 nummers opzoeken lijkt me niet echt een optie.
Weet iemand hier misschien een oplossing?
Bij mij doet 'ie het prima..ik neem aan dat je Perian hebt geinstalleerd?quote:Op zondag 1 augustus 2010 18:55 schreef Evil_Koekje het volgende:
Dag Applevriendjes,
kan iemand me vertellen hoe ik dit kan afspelen? Heb alles geprobeerd en geinstalleerd maar ik blijf de melding krijgen dat er een plugin ontbreekt?
http://3voor12.vpro.nl/speler/ondemand/43518953#ondemand.43518953
Is dat een soort van touchpad?quote:
http://www.onemorething.n(...)gt-geregeld-opgelostquote:Op zaterdag 31 juli 2010 17:21 schreef LudoSanders het volgende:
Oké, ik zit met het volgende probleem. Mijn net 1 jaar oude () MacBook Pro hangt geregeld voor een seconde of 20. Ik zie de strandbal terwijl ik helemaal niets bijzonders open heb staan. De momenten dat hij hangt is volkomen willekeurig, dus niet alleen bij het openen van een programma, het zou ook op dit moment kunnen zijn. Er is al een verse installatie overheen geweest en de hardwaretest geeft niets aan. Iemand enig idee wat er mis zou kunnen zijn?
Heyquote:Op zondag 1 augustus 2010 22:06 schreef Dizer het volgende:
[..]
Is dat een soort van touchpad?
Waar gekocht, bevalt ie nog steeds?
Oh en hoi Roel
Je hebt een mac neem ik aanquote:Op zondag 1 augustus 2010 22:17 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Hey. Da's het eerder deze week aangekondigde Magic Trackpad
. In online Apple Store besteld. Werkt perfect
Vet, van de week maar eens bestellen denk ik. Word gek van mijn magic mouse, vreet batterijen niet normaal!!!quote:Op zondag 1 augustus 2010 22:17 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Hey. Da's het eerder deze week aangekondigde Magic Trackpad
. In online Apple Store besteld. Werkt perfect
Kan je trouwens de bekende 2, 3 vingers trucjes mee uithalen? En de draai trucje? Dus netals de nieuwe MacBook Pro's?quote:Op zondag 1 augustus 2010 22:27 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Yup. Maar er zijn ook Windowsdrivers uitgebracht.
Yup, alles. Zie de info @ apple.nlquote:Op zondag 1 augustus 2010 22:31 schreef Dizer het volgende:
[..]
Kan je trouwens de bekende 2, 3 vingers trucjes mee uithalen? En de draai trucje? Dus netals de nieuwe MacBook Pro's?
Getest en zonder resultaat helaas.quote:Op zaterdag 31 juli 2010 18:00 schreef Junkie het volgende:
[..]
Mijn eerste gok is iets met de HDD.
Heb je die al getest met Disk Utillity?
Het probleem doet zich zowel voor met als zonder externe HDD.quote:Op zondag 1 augustus 2010 11:54 schreef Blaxje het volgende:
[..]
Of hangt er een externe HDD aan (die wellicht niet mee wil werken)? Zo ja, ontkoppel die en kijk of het probleem zich nog steeds voordoet.
Ga het nu proberen, doet me goed iig om te zien dat er meerdere mensen last van gehad hebben.quote:Op zondag 1 augustus 2010 22:07 schreef nietzman het volgende:
[..]
http://www.onemorething.n(...)gt-geregeld-opgelost
Heb je hier iets aan? Bij mij was het de firmware van de HD iig. Dit heeft het voor mij opgelost.
volgens mij zitten sommigen eerder te wachten op een 3.2.1 jailbreak voor hun ipad las ik ergens.quote:Op maandag 2 augustus 2010 02:17 schreef NietTeVolgen het volgende:
http://jailbreakme.modmyi.com/![]()
http://www.engadget.com/2(...)rom-iphone-dev-team/
* legaal! ook op tweakers loopt het*
Je quote het linkje met het antwoord op je vraag, dus ik ga daar niet nogmaals antwoord op gevenquote:Op maandag 2 augustus 2010 12:59 schreef rubje het volgende:
[..]
volgens mij zitten sommigen eerder te wachten op een 3.2.1 jailbreak voor hun ipad las ik ergens.
of is dit um?
De bron verwijst ook gewoon naar een lijst van APR's op de Apple Website. Wat een kneus die dat daar heeft neer gezetquote:Op maandag 2 augustus 2010 16:49 schreef o.us het volgende:
http://en.wikipedia.org/wiki/Apple_store
Nederland had toch alleen maar APR's?![]()
Was hier laatst nog een discussie over. Zijn ook maar wat gedachten van deze schrijver, maar zal niet verbaasd zijn als het die kant op gaat.quote:That doesn't mean that your iMac will run like today's iPad, but its interface will change completely. It will be a lot simpler, and multitouch based. Gone will be the Finder, gone will be the windows. The traditional computer desktop will be replaced into something streamlined, but not less powerful. Perhaps for some pro users, there will be a mosaic view to watch several apps at the same time, but eventually Apple will move everyone to a modal-based interface.
Ik zie het nu pas iddquote:Op maandag 2 augustus 2010 16:56 schreef jakkop het volgende:
[..]
De bron verwijst ook gewoon naar een lijst van APR's op de Apple Website. Wat een kneus die dat daar heeft neer gezet
Je weet toch dat wanneer je dingen thuis laat bezorgen dat dat binnen kan komen op dagen dat je er niet ben?quote:Op maandag 2 augustus 2010 07:40 schreef Chevalric het volgende:
Als je iets via de Apple store besteld, kun je dan ergens gedetailleerde leveringsinformatie vinden? Ik kan wel via de bestelstatus wat verzendinfo krijgen, maar ik kan niet bij UPS zien waar de bestelling is. Volgens de statuspagina zou m'n iMac vandaag bezorgd moeten worden, maar ik zou graag iets meer details weten (voor zover mogelijk).
Never mind, inmiddels al een echt UPS trackingnummer gekregen. Hoop niet dat dat betekent dat het pakket morgen pas geleverd wordt, aangezien dan niemand thuis is.
edit: dus wel... nu moet ik dus wachten tot UPS morgen voor niks aan de deur staat, dan a.d.h.v. briefje in de bus het afleveradres wijzigen en dan maar hopen dat het deze keer wel goed gaat (bij een andere UPS zending ging dat dus mis)... Als het zo nog even duurt, had ik net zo goed kunnen wachten tot hij in de winkel verkrijgbaar is.
Mmm, helaas heeft het het probleem niet verholpen.quote:Op zondag 1 augustus 2010 22:07 schreef nietzman het volgende:
[..]
http://www.onemorething.n(...)gt-geregeld-opgelost
Heb je hier iets aan? Bij mij was het de firmware van de HD iig. Dit heeft het voor mij opgelost.
zie je wat in je logs of in activiteiten monitor?quote:Op maandag 2 augustus 2010 17:25 schreef LudoSanders het volgende:
[..]
Mmm, helaas heeft het het probleem niet verholpen.
Ja, maar ik heb 't donderdagavond besteld, en dan zou 't binnen 24 uur verzonden worden. Dus ik ging uit van levering op vrijdag of vandaag. En zowel vrijdag als vandaag was m'n vriendin thuis. Morgen niet, dus vandaar mijn irritatie.quote:Op maandag 2 augustus 2010 17:21 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Je weet toch dat wanneer je dingen thuis laat bezorgen dat dat binnen kan komen op dagen dat je er niet ben?
quote:Op maandag 2 augustus 2010 19:35 schreef Tazar_Yoot het volgende:
http://store.apple.com/nl/product/MC380Z/A
Lekker is dit
Zo koop ik hem natuurlijk niet eh
Nee, niets dat noemenswaardig is.quote:Op maandag 2 augustus 2010 17:26 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
zie je wat in je logs of in activiteiten monitor?
Ik een paar weken geleden ook, ben er tot nu toe best tevreden mee.quote:Op maandag 2 augustus 2010 22:11 schreef Mr.Noodle het volgende:
Zo, Spotify ook eens geïnstalleerd, eens kijken waar die heisa over gaat..
Ik kan er echt niks mee. Snap het nut niet maar ik zal waarschijnlijk niet tot de doelgroep behoren.quote:Op maandag 2 augustus 2010 22:11 schreef Mr.Noodle het volgende:
Zo, Spotify ook eens geïnstalleerd, eens kijken waar die heisa over gaat..
Ik vind het vooral handig om te kijken of een album de moeite waard is om te kopen/downloadenquote:Op dinsdag 3 augustus 2010 09:42 schreef KingOfMars het volgende:
[..]
Ik kan er echt niks mee. Snap het nut niet maar ik zal waarschijnlijk niet tot de doelgroep behoren.
Ik download 'm dan meestal gewoon.quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 10:28 schreef TheEgoHasLanded het volgende:
[..]
Ik vind het vooral handig om te kijken of een album de moeite waard is om te kopen/downloaden
Ouch!quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 10:29 schreef KingOfMars het volgende:
[..]
Ik download 'm dan meestal gewoon..
ja maar ik vertrouw itt anderen zelden linkjes die her en der worden gepost want je weet nooit wat erachter zit. Dus tenzij dit echt een volwaardige nieuwe jailbreak is voor .3.2.1 laat ik het voor wat het is.quote:Op maandag 2 augustus 2010 13:33 schreef NietTeVolgen het volgende:
[..]
Je quote het linkje met het antwoord op je vraag, dus ik ga daar niet nogmaals antwoord op geven![]()
![]()
![]()
dat deed ik dus ook altijd, maar vind het handiger als ik m gewoon eerst kan luisteren... scheelt weer downloaden (kost idd verder geen moeite ofzo, maar vind dit prettiger)quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 10:29 schreef KingOfMars het volgende:
[..]
Ik download 'm dan meestal gewoon..
quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 16:07 schreef jakkop het volgende:
[ afbeelding ]
Jahoor, jailbreaken werkt ook prima op iPads in de Apple Store
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 21:56 schreef Blaxje het volgende:
"Apple states the batteries have a minimum capacity of 1900 mAh."
Bron: http://www.appleinsider.c(...)nd_aa_batteries.html
Goede batterijen en lader voor weinig geld
that's a first!quote:Apple's pricing is competitive
Yes! Goeie deal, toch? Mijn MBP hangt dus ook gewoon continu aan de stroom tegenwoordig.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 12:36 schreef rubje het volgende:
dus als je MBP over 3 jaar oid een slechte batterij heeft die weinig oplaadt dan moet je naar
een APR gaan (en wat als je die custoim build hebt laten bezorgen? opsturen naar Ierland?) en daar 100+ euries neertellen voor een nieuwe batterij?
Kunnen ze gewoon bij een APR in een paar minuten doen. Je kunt het ook zelf als je niet bang bent om 12 schroefjes los te draaien. Apple beweert trouwens dat de accu's nog 80% capaciteit over hebben na 1000 loadcycles, dus je kunt nog wel even vooruit.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 12:36 schreef rubje het volgende:
dus als je MBP over 3 jaar oid een slechte batterij heeft die weinig oplaadt dan moet je naar
een APR gaan (en wat als je die custoim build hebt laten bezorgen? opsturen naar Ierland?) en daar 100+ euries neertellen voor een nieuwe batterij?
MJah ik heb 'm al een aantal maal gekalibreerd.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 15:20 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Weet ik niet, het varieert nogal eens na bijvoorbeeld een keer helemaal leeggebruiken. Mijn vorige MacBook Pro had nog 93% over na 300 loadcycles, dat lijkt aardig te kloppen. Mijn nieuwe MBP zegt nu ook nog 94% over te hebben na maar 31 loadcycles.
81% na 270 loadcycles hier :/quote:Op woensdag 4 augustus 2010 15:11 schreef Swetsenegger het volgende:
Mijn batterij zit na 107 loadcycles op 95%. Dat lijkt me niet normaal... toch?
Mag hopen van niet, hij is slechts 8 maanden oudquote:Op woensdag 4 augustus 2010 17:58 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Bij m'n early 2008 MBP was dat bijna het aantal cycles dat m'n accu het wel had gezien...
Helderheid op laagste, heel weinig aplicaties open die ook nog is niet zwaar zijn, wifi en bluetooth uit, toetsenbord verlichting uit? Ik haal 7 uur met alleen itunes, msn en imailquote:Op woensdag 4 augustus 2010 18:36 schreef Christiaan het volgende:
Mijn batterij (MBP mid 2009) houdt het maar iets minder dan drie uur vol, terwijl health rond de 97 is...
Zou je dus bij de 32GB van 700 dollar uitkomen op ongeveer 700 euro.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 00:11 schreef nelisb het volgende:
600 USD delen door 1,30.
19% btw en 10% invoerrechten eroverheen.
Beide gaan over totaal bedrag.
Tot 435 mag je belastingvrij invoeren, maar dat red je niet.
In Florida betaal je 9,6% State tax, die kont dus nog bij de 600 USD.
Ik kreeg letterlijk dit bericht:quote:iPhone 4 of ander model?
In principe worden ze niet los verkocht in Amerika. Alleen met at & t ABO.
quote:ben nu in een apple store haha
je kan hem wel los kopen!
600 dollar is de 16gb
geen idee wat de 32 gb is.
weet niet welke je wil..
komt nog wel wat tax bij, denk ongeveer 36 dollar.
moet je zelf even de invoeringskostten uitzoeken en dan hoor ik het wel. zou m ook kunnnen halen in dallas, ze zitten hier op elke hoek van de straat haha!
Tja ze zegt het, why would she lie?quote:Op donderdag 5 augustus 2010 00:17 schreef nelisb het volgende:
Geloof ik niet. Ze zijn niet simvrij in Amerika.
Ik snap het ook niet helemaal maja als zij er dan toch 1 heeft, scheelt het mij een ritje naar Belgiëquote:Op donderdag 5 augustus 2010 00:22 schreef nelisb het volgende:
Ze zal niet liegen.
Maar een iPhone is nog nooit via Apple simvrij te koop geweest in Amerika en altijd alleen maar met een AT&T contract.
Van de Apple site.
Can I buy an iPhone without an AT&T contract?
No. iPhone requires a two-year AT&T wireless service contract.
quote:Meid ik ga met je trouwen! Echt waar! Heldin die je bent! Geef even je rekening nummer want ik wil er dan wel 1. Het zou namelijk nog altijd goedkoper zijn dan België.
Kijk dat zocht ik, tot nu toe iedere keer een usb muis aan moeten sluiten om de magic (en ook voorheen mighty) mouse aan de gang te krijgen.quote:Op donderdag 29 juli 2010 12:21 schreef Roel_Jewel het volgende:
Net tijdje liggen kutten om m'n Magic Mouse @ iMac weer aan de praat te krijgen toen de batterijen leeg waren. Werd niet meer herkend door iMac nadat ik er nieuwe batterijen in had gestopt
Handige tip om dat te voorkomen: Bluetooth apparaten markeren als favoriet - http://tinyurl.com/34z9zvv
In elk geval even bellen vantevoren...quote:Op donderdag 5 augustus 2010 03:32 schreef -Menn0- het volgende:
Tja dat is dus een kleine afweging. Maja dat risico wil ze niet lopen dus ze zal sowieso aangeven. Een telefoon met simlock is kut. Dan inderdaad maar naar België, maja wat is de kans dat ik daar aan kom en dat ze uitverkocht zijn
Dat is een feit. Einde van het jaar stekker eruit.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 11:46 schreef Mr.Noodle het volgende:
Zo, het ziet er naar uit dat Google Wave afgeserveerd wordt..
Jij was één van die twee gebruikers?quote:Op donderdag 5 augustus 2010 11:51 schreef Mr.Noodle het volgende:
Ik lijk altijd net op de verkeerde Hypes mee te liften..
Jaquote:Op donderdag 5 augustus 2010 11:54 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Jij was één van die twee gebruikers?
Je hebt hem al voor maar 1700 euro.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 20:02 schreef MisterJ.Lo het volgende:
De 27 inch Imac zag ik vandaag in de Macstore staan. Echt gigantisch voor een pc scherm. Alleen de prijs is minder. 2000 euro
Razerquote:Op donderdag 5 augustus 2010 19:58 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Logitech heeft de beste muizen imo
quote:Op donderdag 5 augustus 2010 19:58 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Logitech heeft de beste muizen imo
Die grootte want heel erg snelquote:Op donderdag 5 augustus 2010 20:02 schreef MisterJ.Lo het volgende:
De 27 inch Imac zag ik vandaag in de Macstore staan. Echt gigantisch voor een pc scherm. Alleen de prijs is minder. 2000 euro
Wat ^^^ zegtquote:Op donderdag 5 augustus 2010 22:17 schreef Black-Hole het volgende:
[..]
Die grootte want heel erg snel
Enige nadeel na ruim 1,5 maand ervaring vind ik wel de blacklight bleeding van het scherm maar dat schijnt ' normaal' te zijn. Voor de rest een prachtige desktopquote:Op donderdag 5 augustus 2010 22:19 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Wat ^^^ zegt. Het blijft een geweldig apparaat
.
Eens! Hij staat nu een halve week hier op 't bureau en ik ben er al helemaal aan gewend. En voor web development is hij heerlijk, alles past gewoon naast elkaar op 't scherm. Ben alleen nog niet kapot van de Magic Mouse. Hij is iets te plat naar mijn mening om echt lekker vast te houden, maar het touchsensitive oppervlak werkt dan wel weer prima.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 22:17 schreef Black-Hole het volgende:
[..]
Die grootte want heel erg snel
quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 10:26 schreef koffiekoekje het volgende:
http://newyork.craigslist.org/mnh/sha/1882466247.html
quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 20:35 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Ik zag toevallig een plaatje van een iPod nano, en opeens had ik een openbaring:
Het gelekte kleine touchscreen van Apple wordt niet voor een nieuwe shuffle, het wordt het nieuwe clickwheel voor de iPod nano.
[ afbeelding ]
vind ik niet boeiend. Koop ik toch niet meerquote:Op vrijdag 6 augustus 2010 22:40 schreef Junkie het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Apple iPod touch LCD screen with front-facing camera slot spied?
En de Touch krijgt een cam?
Ben wel benieuwd wat ze allemaal gaan veranderen aan de iPod lijn.
Hallo Terryquote:Op zaterdag 7 augustus 2010 11:49 schreef Chav het volgende:
HelpGisten wilde ik iconen in mn iPhone map zetten maar ging niet helemaal goed met trackpad.
Nu worden sommige .png bestanden niet meer weergeven en staat in mn iPhone map de template.psd file.
Waar moet deze file heen cq hoe krijg ik de bestanden weer weergegeven, hij laat ze ook niet zien in voorvertoning.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik denk dat apple, gelet op de ontwikkeling van de laatste 12 jaar, de nichemarkt wel prima vind.quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 22:29 schreef jakkop het volgende:
Can you buy me now? Apple and the war for the mobile market
Zeer interessant artikel, waar de schrijver een vergelijking trekt tussen de vroege pc-markt, en de huidge smartphone markt. Android = windows, Apple = Apple. Android/Windows wordt breed beschikbaar omdat iedere hardware-maker er een licentie voor kan krijgen, wat ook de prijs omlaag drukt.
Vraag het me af. Wat ook in dat artikel staat:quote:Op zondag 8 augustus 2010 20:12 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ik denk dat apple, gelet op de ontwikkeling van de laatste 12 jaar, de nichemarkt wel prima vind.
quote:Furthermore, in the mobile market as in the PC market, Apple’s share of the profits is considerably ahead of its share of the revenues. Analogies to luxury car makers inevitably follow. “Hey, BMW has only 7 percent market share, right?” The idea is that Apple either can be or should be happy with just “the most profitable portion of the market.”
Well, rest assured, BMW is not content with its current share of the automotive market, and Steve Jobs’ Apple will not be satisfied with anything less than the biggest piece of the pie that it can possibly take, in terms of profits, revenues, and unit sales. With the iPod, Apple has proven that all of those numbers can be well above 50 percent—without compromising product quality.
Je kunt 'm er toch tegenaan zetten?quote:Op maandag 9 augustus 2010 13:56 schreef Swetsenegger het volgende:
Wat ik een beetje jammer vind van die trackpad is dat er geen mogelijkheid is om hem aan je toetsenbord te bevestigen.
Ik denk dattie dan wel eens weg schuiftquote:Op maandag 9 augustus 2010 14:09 schreef Blaxje het volgende:
[..]
Je kunt 'm er toch tegenaan zetten?
VMware Fusion en dan XP installeren. Ik zou hier geen Boot Camp voor gebruiken (dan moet je steeds rebooten, niet handig).quote:Op maandag 9 augustus 2010 12:56 schreef Chevalric het volgende:
Ik heb nu anderhalve week m'n iMac, en jongens, wat een genot om mee te werken. Ik gebruik 'm ook voor wat webdevelopment werk, en het grote scherm is daar heel prettig voor. Het is zelfs zo erg dat ik nu op m'n "echte" werk loop te balen dat ik weer op een windows machine zit met een 17" en 21" monitor. Maar ja, de baas wil niet aan iMacs, helaas.
Het enige dat ik nog niet voor elkaar heb, is een goed werkende legale manier om IE7/8 te draaien, zodat ik m'n werk kan testen. Ik heb WineBottler al geprobeerd, maar bij de installatie van IE8 loopt-ie vast. Ook heb ik de virtualpc images van Microsoft geprobeerd te draaien met VirtualBox, maar dan beginnen ze te klagen over activatie. Maar aangezien het voor mijn werkzaamheden toch wel handig is, moet ik daar nog iets op vinden (waarschijnlijk wordt dat Bootcamp).
Als mede developer en designer vind ik het geen probleem om via bootcamp heel even te switchen. Gaat snel zat en hoef niets uit te geven aan software zoals VMWare of Parallels. Gebruik dat geld liever voor Codaquote:Op maandag 9 augustus 2010 16:06 schreef retorbrapi het volgende:
[..]
VMware Fusion en dan XP installeren. Ik zou hier geen Boot Camp voor gebruiken (dan moet je steeds rebooten, niet handig).
De enige echt onlogische setting die ik ooit in OS X ben tegengekomen: Safari starten en daar bij de Preferences, onder General, aangeven wat je Default Browser moet zijn.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 19:35 schreef Haunter het volgende:
Ik ben op mijn iMac maar overgestapt van Firefox naar Chrome, en het werkt eigenlijk veel soepeler. Maar, mijn Growl pop-ups van Google Notifier opent nog steeds mijn mail in Firefox. Weet iemand hoe ik dit in Chrome kan laten openen?
Oja, uiteraard is Chrome nu mijn standaardbrowserquote:Op dinsdag 10 augustus 2010 19:44 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
De enige echt onlogische setting die ik ooit in OS X ben tegengekomen: Safari starten en daar bij de Preferences, onder General, aangeven wat je Default Browser moet zijn.
Dat stond er niet bijquote:Op dinsdag 10 augustus 2010 19:48 schreef Haunter het volgende:
[..]
Oja, uiteraard is Chrome nu mijn standaardbrowserMaar alleen Growl opent linkjes nog in Firefox.
Je moet niet meteen het systeem de schuld geven als je er geen verstand van hebt.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 21:52 schreef VancouverFan het volgende:
Ik dacht dat Mac zo goed was in netwerken herkennen
Ja maar die heb ik dus echt NIET veranderd.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 21:54 schreef Svubeqak het volgende:
[..]
Je moet niet meteen het systeem de schuld geven als je er geen verstand van hebt.
Dit zal zonder enige twijfel aan je instellingen liggen.
Mja, als het gisteren gewoon werkte en vandaag ineens niet meer is er waarschijnlijk toch iets veranderd.. Weet je zeker dat niemand iets heeft aangepast, aan de Mac of aan het netwerk?quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 21:55 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Ja maar die heb ik dus echt NIET veranderd.
Gister werkte het nog gewoon.
Wat voor router? 802.11n? wel WPA2 security ingesteld?quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 21:52 schreef VancouverFan het volgende:
Wie kan me helpen.
MacBook pro waarbij netwerk instellingen spontaan veranderen. Ene keer kent die andere PC wel, andere keer niet. Met LAN herkent die externe opslag wel, met WiFi soms.
Ik dacht dat Mac zo goed was in netwerken herkennen
UHm.... KPN glasvezel.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 21:59 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Wat voor router? 802.11n? wel WPA2 security ingesteld?
heb je ze alletwee tegelijk aangesloten??quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 22:01 schreef VancouverFan het volgende:
Maakt het uit dat die bij WiFi ander IP heeft dan bij LAN?
Ja omdat ik anders niet bij de externe schijf kan. Ineens...quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 22:06 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
heb je ze alletwee tegelijk aangesloten??
En... hoe moet je mac nu weten over welke verbinding hij data moet wegsturen?quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 22:09 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Ja omdat ik anders niet bij de externe schijf kan. Ineens...
En voor de snelheid hang ik de mac wel aan de kabel als het kan.
Allebei wat mij betreftquote:Op dinsdag 10 augustus 2010 22:17 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
En... hoe moet je mac nu weten over welke verbinding hij data moet wegsturen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |