Wel vet dat je er 6 "Apple-batterijen" bij krijgt. Ik zie ze nog wel 29 vragen voor puur de chargerquote:
En vergeet de Mac Pro niet.quote:Op dinsdag 27 juli 2010 14:51 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
...en natuurlijk ook:
Magic Trackpad
[ afbeelding ]
Nieuwe iMacs
[ afbeelding ]
27" LED Cinema Display
[ afbeelding ]
't Gaat om de binnenkant.quote:Op dinsdag 27 juli 2010 14:54 schreef Myraela het volgende:
Zo nieuw zijn die iMacs toch al niet meer? Want hij lijkt verdacht veel op de mijne.
Ik gebruik mijn muis enkel nog bij specifieke taken (zoals Illustrator), verder gaat alles sneller met het trackpad.quote:Op dinsdag 27 juli 2010 15:01 schreef Blaxje het volgende:
Ik wil die trackpad echt heel graag eens proberenIk zie dit stiekem een beetje als de evolutie van de good ol' muis.
Hangt ervan af wat je er mee gaat doen. Als je processorintensieve dingen gaat doen die ook echt die 4 cores gebruiken de quad-core. Als je maar 1 core gebruikt de dual-dore.quote:Op dinsdag 27 juli 2010 15:19 schreef Christiaan het volgende:
Vraagje, wat is beter? De iMac 27" met 3.6Ghz i5 of die met 2.8Ghz i5 maar wel quad core?
Oftewel, de low-end 27" met CPU-upgrade of de normale high-end 27"?
De QuadCore is natuurlijk beter.quote:Op dinsdag 27 juli 2010 15:19 schreef Christiaan het volgende:
Vraagje, wat is beter? De iMac 27" met 3.6Ghz i5 of die met 2.8Ghz i5 maar wel quad core?
Oftewel, de low-end 27" met CPU-upgrade of de normale high-end 27"?
Da's wel nicequote:Op dinsdag 27 juli 2010 15:24 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Je kunt trouwens in de nieuwe 27" iMac een HDD én een SSD stoppen.
Ben dan wel benieuwd of die er zelf kan worden ingezet. Bijvoorbeeld via de onderkant zoals met het geheugen. Want dit doet een beetje pijn in de portemenee.quote:
quote:# 1TB Serial ATA Drive + 256GB Solid State Drive [Add $750.00]
# 2TB Serial ATA Drive + 256GB Solid State Drive [Add $900.00]
Idem. Ik ben ook niet verbaasd over de prijs, die is imo vrij coherent met die van de bluetooth muizen en toetsenbordenquote:Op dinsdag 27 juli 2010 15:01 schreef Blaxje het volgende:
Ik wil die trackpad echt heel graag eens proberenIk zie dit stiekem een beetje als de evolutie van de good ol' muis.
Was het verschil niet een staande of liggende enter?quote:Op dinsdag 27 juli 2010 17:07 schreef fyah het volgende:
[..]
Idem. Ik ben ook niet verbaasd over de prijs, die is imo vrij coherent met die van de bluetooth muizen en toetsenbordenIk heb trouwens mijn nieuwe toetsenbord. NL versie ipv USA deze keer, enige merkbare verschil is het eurotekentje bij de 2.
Dacht ik ook maar ik heb op beide een staande (grote) enter gehad.quote:Op dinsdag 27 juli 2010 17:41 schreef Junkie het volgende:
[..]
Was het verschil niet een staande of liggende enter?
Jawel, Techcrunch heeft met Apple gesproken. 24" komt te vervallenquote:Op dinsdag 27 juli 2010 18:55 schreef Tonio-mcdo het volgende:
Echt? Dan heb ik het in mijn stukje verkeerd verwerkt. Volgens mij is er nog niks 100% toch, of wel?
Best een tof ding, maar dat gaat natuurlijk weer niet werken met mijn hackintosh.quote:
Ik doe het op mijn Macbook als volgtquote:Op dinsdag 27 juli 2010 22:08 schreef fyah het volgende:
Hoe gaat het click n drag met die trackpad eigenlijk? Met tap to click is dat een beetje gaar sinds die pas 'klikt' bij de release van de tap. Maar ik heb nooit die trackspads met ingebouwde drukknop gehad
Hmm, en is het moeilijk om dit met 1 hand te doen ipv met 2?quote:Op dinsdag 27 juli 2010 22:11 schreef Tonio-mcdo het volgende:
[..]
Ik doe het op mijn Macbook als volgt
Ik klik om iets te selecteren in de linkeronderhoek (dus linkermuisknop)
Met mijn rechterhand sleep ik vervolgens over de rest van het trackpad naar locatie van keuze.En dan de linkeronderhoek pas loslaten.
Nee het is heel eenvoudig nu ik het probeer. Nog nooit eerder aan gedacht.quote:Op dinsdag 27 juli 2010 22:19 schreef fyah het volgende:
[..]
Hmm, en is het moeilijk om dit met 1 hand te doen ipv met 2?
De APR's krijgen een standaard voorraadherwaardering voor de oude iMac's die ze op maandag in voorraad hadden. Voor die prijs zul je ze kunnen aanschaffen.quote:Op woensdag 28 juli 2010 09:58 schreef Chevalric het volgende:
Stel dat ik nu naar een Apple store ga, denken jullie dat ik dan een leuke korting kan regelen op een oude 27" quad-core i5 iMac? Ik zie bijvoorbeeld dat A-Mac nu wel laptops in de uitverkoop heeft met ongeveer 20% korting. Lijkt mij dat dat ook op de oude iMacs voor elkaar te krijgen moet zijn, dan zou ik dus die 27" iMac voor 1499 moeten kunnen regelen. Lijkt mij een mooie prijs voor een overjarige computer.
APR's krijgen op woensdagochtend een mailtje van Apple Nederland (althans, toen ik er nog werkte). Hoe snel ze dat aanpassen in hun kassasysteem, website en hun medewerkers op de hoogte brengen, verschilt. Je zou ze natuurijk even kunnen bellen.quote:Op woensdag 28 juli 2010 10:40 schreef Chevalric het volgende:
Ok, en hoe snel gebeurt dat? Want als ik nu kijk op de website van A-Mac, staan de oude iMacs nog voor de oude prijs.
Ja, met een nieuwe Apple-accu gaat ' ie zeker wel weer een paar uur op batterij werken. Bedenk wel dat de oude generatie MBP's nog niet profiteren van de technologie die in de nieuwe MB's zit. 7-8 uur ga je zeker niet halen, denk eerder aan 2-3 uur. Ik heb een jaar geleden een nieuwe gekocht voor mijn MBP, die gaat nu ongeveer 1,5 uur mee.quote:Op woensdag 28 juli 2010 09:58 schreef Chevalric het volgende:
En nog een andere vraag: ik heb een 4 jaar oude MacBookPro, maar daarvan is de accu helemaal aan gort. Hij werkt alleen nog als hij aan de voeding hangt. Ik heb wel een (third party) vervangingsaccu gehad, maar die was binnen no-time stuk. Denken jullie dat een nieuwe Apple accu het probleem wel nog zou kunnen verhelpen?
Het is een omweg, maar het is mogelijk.quote:Op woensdag 28 juli 2010 08:51 schreef -_Tommy_- het volgende:
Hoop dat iemand me hier kan helpen, kan via de search niets vinden...
Ik ben over! Jeuh!
Heb een MacBook Pro gekocht en na ongeveer 10 uur (gisteravond gehaald) ben ik al compleet om! Wil nu alleen mijn Outlook mail en contactpersonen gaan overzetten naar Entourage en dat schijnt allemaal lastig te zijn. Weet iemand een makkelijke manier om dat te doen?
Vind het raar dat een product van dezelfde leverancier niet kan communiceren met elkaar!
Dank je wel! Ga dat straks dan even proberen! Vind het echt raar dat het niet gewoon kan!quote:Op woensdag 28 juli 2010 11:54 schreef Junkie het volgende:
[..]
Het is een omweg, maar het is mogelijk.
Hier heb ik nog een handleiding die ik voor mijn vorige baantje (als Apple verkoper) had gemaakt.
Handleiding Importeren e-mail - Outlook Express/Windows Mail naar Apple Mail (.pdf)
Deze handleiding is voor Outlook Express/Windows Mail. Maar is volgens mij ook te gebruiken voor Outlook. Als de bestanden die naar het bureaublad sleept maar .eml zijn.
Als dit niet lukt dan moet je op een windows machine gaan werken met een command-line tooltje die de .PST bestanden omzet naar .eml berichten. Maar dat tooltje moet ik even zoeken.
7-8 uur heb ik er nooit mee gehaald, ook niet toen-ie nieuw wasquote:Op woensdag 28 juli 2010 11:25 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Ja, met een nieuwe Apple-accu gaat ' ie zeker wel weer een paar uur op batterij werken. Bedenk wel dat de oude generatie MBP's nog niet profiteren van de technologie die in de nieuwe MB's zit. 7-8 uur ga je zeker niet halen, denk eerder aan 2-3 uur. Ik heb een jaar geleden een nieuwe gekocht voor mijn MBP, die gaat nu ongeveer 1,5 uur mee.
Net toch maar even gebeld (nieuwsgierigheid won 't van het geduldquote:Op woensdag 28 juli 2010 10:43 schreef dotKoen het volgende:
[..]
APR's krijgen op woensdagochtend een mailtje van Apple Nederland (althans, toen ik er nog werkte). Hoe snel ze dat aanpassen in hun kassasysteem, website en hun medewerkers op de hoogte brengen, verschilt. Je zou ze natuurijk even kunnen bellen.
Komt u maar, Trackpadquote:Wij willen u graag mede delen dat uw Apple Store bestelling W...... is verzonden per post en zal naar het aflever adres verzonden worden.
Nice!quote:Apple activeert Extensions in Safari 5.0.1
Vandaag heeft Apple Safari 5.0.1 uitgebracht met één belangrijke nieuwe functie: Safari Extensions. De functie zat al in 5.0, zodat ontwikkelaars extensies konden ontwikkelen. Met 5.0.1 komen de pas gecompileerde pareltjes ook echt beschikbaar voor gewone stervelingen.
Met Safari Extensions kan de functionaliteit van Safari eenvoudig worden uitgebreid met extra knoppen, contextuele menuutjes en informatie in de toolbar.
Zo kun je makkelijker twitteren, je veilingen op eBay bijhouden terwijl je andere sites bezoekt en het laatste nieuws volgen. Er is zelfs een extensie die alle gevallen van Comic Sans vervangt naar het mooie Helvetica.
Om het vinden van extensies makkelijk te maken heeft Apple meteen een Safari Extensions Gallery geopend, waarin alle beschikbare extensies worden opgesomd in een aantal heldere categorieën. Extensies zijn echter niet beperkt tot deze Gallery. Er is dus geen approval-proces als bij de App Store.
De update brengt verder de bekende kleine verbeteringen en bug-fixes en is te vinden onder het appeltje bij Software-update.
Nee, die 7-8 uur is ook pas haalbaar met de nieuwere generatie MacBooks. Die pro die jij hebt (en ik) heeft een batterij die max 4-5 uur meegaat.quote:Op woensdag 28 juli 2010 12:41 schreef Chevalric het volgende:
[..]
7-8 uur heb ik er nooit mee gehaald, ook niet toen-ie nieuw was. 4-5 uur was wel de max.
Misschien dan toch maar de investering aan gaan.
zie het hele nut vd trackpad niet,overgewaardeerd/hyped en compleet zinloos.quote:Op woensdag 28 juli 2010 22:46 schreef Adames het volgende:
30 euro voor een charger. ik vraag me af hoe je die goed wilt praten.
die trackpad is wel mooi.
quote:Op donderdag 29 juli 2010 11:27 schreef rubje het volgende:
[..]
zie het hele nut vd trackpad niet,overgewaardeerd/hyped en compleet zinloos.
tis een veredelde wacom minitablet zonder pen en Apple denkt het wiel opnieuw te hebben uitgevonden.![]()
Waarom zijn de nieuwe iMacs "vet"? Ze hebben gewoon een interne upgrade gekregenquote:Op donderdag 29 juli 2010 11:27 schreef rubje het volgende:
[..]
zie het hele nut vd trackpad niet,overgewaardeerd/hyped en compleet zinloos.
tis een veredelde wacom minitablet zonder pen en Apple denkt het wiel opnieuw te hebben uitgevonden.![]()
get real!![]()
vind de nieuwe imacs wel weer vet,dus ff kijken of er genoeg in de buidel zit voor een aankoop.
Er zitten 6 batterijen bij. Als dat goede zijn, valt die prijs wel mee. Kijk eens wat je voor eneloops of ReCyko betaalt...quote:Op woensdag 28 juli 2010 22:46 schreef Adames het volgende:
30 euro voor een charger. ik vraag me af hoe je die goed wilt praten.
die trackpad is wel mooi.
Went snelquote:Op donderdag 29 juli 2010 13:12 schreef Chevalric het volgende:
De kogel is door de kerk: ik ga vanavond een nieuwe 27" iMac (met i3 CPU) halen. Zou genoeg moeten zijn voor wat we ermee doen; internetten/mailen/webdevelopment/photoshoppen. Heel misschien dat ik er af en toe op wil gamen, maar dat kan ook wel met medium settings. Meeste games speel ik toch op m'n xbox.
Voor m'n vriendin is het de eerste keer dat ze met een mac gaat werken, dus dat wordt nog even wennen de eerste paar dagen. Maar ben er zeker van dat ze binnen een week helemaal om is.
Ik ben ook bezig met het gewenningsproces! En bevalt goed!quote:Op donderdag 29 juli 2010 13:12 schreef Chevalric het volgende:
De kogel is door de kerk: ik ga vanavond een nieuwe 27" iMac (met i3 CPU) halen. Zou genoeg moeten zijn voor wat we ermee doen; internetten/mailen/webdevelopment/photoshoppen. Heel misschien dat ik er af en toe op wil gamen, maar dat kan ook wel met medium settings. Meeste games speel ik toch op m'n xbox.
Voor m'n vriendin is het de eerste keer dat ze met een mac gaat werken, dus dat wordt nog even wennen de eerste paar dagen. Maar ben er zeker van dat ze binnen een week helemaal om is.
Op een willekeurig .avi bestand één keer klikken, CMD + I, 'Open met..' en dan de optie wijzig alles.quote:Op donderdag 29 juli 2010 13:48 schreef -_Tommy_- het volgende:
[..]
Ik ben ook bezig met het gewenningsproces! En bevalt goed!
Maar ik heb nog even een vraag voor de experts hier: Hoe kan ik er voor zorgen dat een bepaald bestand altijd met een bepaald programma geopend wordt? Ik krijg het wel voor elkaar voor een bestand, maar niet voor alle bestanden met dezelfde extensie.
Het gaat om .avi bestanden die nu met Quicktime niet openen en wel met VLC.
Merci!quote:Op donderdag 29 juli 2010 13:56 schreef Maravilla het volgende:
[..]
Op een willekeurig .avi bestand één keer klikken, CMD + I, 'Open met..' en dan de optie wijzig alles.
Rechtermuisklik werkt ook primaquote:Op donderdag 29 juli 2010 14:04 schreef -_Tommy_- het volgende:
Ik zat op het bestand zelf te klikken, nog beetje in het rechtermuis regime he...
Maar dan kom je niet in dat menuquote:Op donderdag 29 juli 2010 15:23 schreef ikheetmartijn het volgende:
[..]
Rechtermuisklik werkt ook prima
Tja... um... die is best wel lelijk... Maar er zijn vast wel nerds van een jaar of 15 te vinden die deze kast ubervetgaaf vinden, of zoiets...quote:
Ik vind van wel. Gebruik hem met plezier voor AirTunes icm de Remote app op m'n iPhone.quote:Op donderdag 29 juli 2010 16:51 schreef Tonio-mcdo het volgende:
Is de Airport Express eigenlijk een aanrader?
Dat ding is toch 10x beter dan een iMac? Betere specs, makkelijker te upgraden, goedkoper en multitasking.quote:
En als je op de juiste manier eraan draait transformeert deze kast in een robot?quote:
Dat is inderdaad heel gaaf gedaan!quote:Op donderdag 29 juli 2010 17:05 schreef Blaxje het volgende:
Geen Apple, maar mooie verpakking:
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |