Beetje offtopic, maar waarom staat juist Japan zo ver af van wat je moreel wenselijk acht?quote:Op vrijdag 23 juli 2010 15:28 schreef El_Matador het volgende:
7 - Japan - het meest bizarre land op aarde wat betreft cultuur en hoe ver die afstaat van wat ik moreel wenselijk acht
Ik zie je offerte-aanvraag wel verschijnenquote:Op vrijdag 23 juli 2010 15:28 schreef El_Matador het volgende:
TS begint:
Hoog op de verlanglijst:
1 - Argentinie - de cultuur, de mensen, het landschap, het eten, het feesten
De uberkapitalistische werkcultuur, het eergevoel, de standenmaatschappij, de nadruk op juist niet het priveleven, de bizarre omgang met "kunst" (Japan is op het gebied van films, TV-shows, manga, anime, etc. echt de meest bizarre cultuur op aarde).quote:Op vrijdag 23 juli 2010 17:53 schreef StormWarning het volgende:
[..]
Beetje offtopic, maar waarom staat juist Japan zo ver af van wat je moreel wenselijk acht?
Als het goed is ga ik er in november naartoe, een week voor werk en dan wil ik een week ervoor erbij pakken om wat te zien. Misschien Uruguay meepakken, ik zie het nog wel.quote:Op vrijdag 23 juli 2010 18:15 schreef flipsen het volgende:
[..]
Ik zie je offerte-aanvraag wel verschijnen![]()
Dit gevoel had ik in China ook. Die mensen (vooral die zijn zo leuk en apart) waren zó anders dan hier. Ze waren erg nieuwsgierig maar wouden totaal niet opvallen. Ik kreeg daar dus nou juist een rebels verlangen om wél op te vallen! ;') (wat ik natuurlijk allang deed)quote:Op vrijdag 23 juli 2010 18:17 schreef El_Matador het volgende:
[..]
De uberkapitalistische werkcultuur, het eergevoel, de standenmaatschappij, de nadruk op juist niet het priveleven, de bizarre omgang met "kunst" (Japan is op het gebied van films, TV-shows, manga, anime, etc. echt de meest bizarre cultuur op aarde).
Ik wil wel es zien hoe dat is.
quote:Op vrijdag 23 juli 2010 18:53 schreef maffemaniak het volgende:
India (heel Azië is leuk en de rest ben ik al geweest.
oh, oh... Ik dacht altijd dat het Guatemala in het groot zou zijn (wat ik de hel op aarde vind, afgezien van de natuur). Maar recentelijk begon ik er enthousiaster over te worden, vooral door mensen die er geweest zijn of heen willen gaan. Maar leg eens uit: wat is er zo verschrikkelijk aan?quote:Op vrijdag 23 juli 2010 18:56 schreef El_Matador het volgende:
[..]
India is werkelijk het ergste land waar ik geweest ben. Veruit. Erger dan veel andere "rare" landen als Iran, Soedan, Azerbeidzjan etc.
Ik vond het de hel op aarde en iedereen die ik erover sprak (vooraf) en spreek (achteraf) hebben dezelfde ervaringen. En dat zijn ook (en nog meer) ervaren(er) reizigers dan ik.
Wel, inderdaad dat.quote:Op vrijdag 23 juli 2010 19:26 schreef Lemans24 het volgende:
Ik stel me dit trouwens bij de hel op aarde voor: armoede, bar slechte hobbelwegen, afgetakelde chicken bussen, overal afval, mensen die ongeïnteresseerd waren in hun omgeving, spugende mensen, met 31 mensen in een bestelbusje gepropt worden, constant diarree,...
quote:Op vrijdag 23 juli 2010 18:17 schreef El_Matador het volgende:
[..]
De uberkapitalistische werkcultuur, het eergevoel, de standenmaatschappij, de nadruk op juist niet het priveleven, de bizarre omgang met "kunst" (Japan is op het gebied van films, TV-shows, manga, anime, etc. echt de meest bizarre cultuur op aarde).
Ik wil wel es zien hoe dat is.
quote:Op vrijdag 23 juli 2010 18:56 schreef El_Matador het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
Ik ben niet veel in Azie geweest maar over het algemeen staat de mentaliteit van de Aziaten me ook minder aan, maar dat terzijde. India is werkelijk het ergste land waar ik geweest ben. Veruit. Erger dan veel andere "rare" landen als Iran, Soedan, Azerbeidzjan etc.
Ik vond het de hel op aarde en iedereen die ik erover sprak (vooraf) en spreek (achteraf) hebben dezelfde ervaringen. En dat zijn ook (en nog meer) ervaren(er) reizigers dan ik.
quote:Op zaterdag 24 juli 2010 14:11 schreef Abstruse het volgende:
[ afbeelding ]
Ik heb de meeste Afrikaanse landen en midden oosten etc geskipt for now, vanwege wetten/cultuur of oorlog/risico's. Wil ze eigenlijk wel zien en misschien komt dat ook wel, maar ligt er ook aan wie er mee gaat en hoe het tegen die tijd is. Antartica wil ik eig ook zien en door de oerwouden lopen, bergen beklimmen etc, wil gewoon echt alles een keer meemaken, weet dat dat eigenlijk onmogelijk is, want er zijn zoveel landen/natuurgebieden en financieel kost dat ook veel. En uh, ik mag dan ook wel wat aan mijn conditie doen.
Maargoed ik moet dus meer mensen leren kennen, want voorlopig de meeste mensen die ik ken, willen meer naar Salou of Chersonissos en zich daar doodzuipen zo ong (of camping). Ik houd ook van feesten etc, maar bedoel elke keer is overdreven (en wat heb je eraan om zo dronken te zijn dat je niet eens hebt gezien hoe het land eruit ziet o_O)
en financieel ervoor zorgen
.
quote:Op vrijdag 23 juli 2010 18:53 schreef maffemaniak het volgende:
Zuid Afrika (of een ander mooi Afrikaans land met mooie dieren, nog niet echt in verdiept)
quote:Op zaterdag 24 juli 2010 14:20 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Mijn ideale vakantie (en gelukkig zijn al mijn afgelopen vakanties/reizen zo geweest) is een combinatie van alles:
- Steden/cultuur (niet zozee de hotspots langs, maar meer gewoon het gewone leven in een stad oppikken door uren rond te lopen. Een beproefd scenario van mijn reismaat en mij is trouwens om in een stad een willekeurig metrostation op de kaart uit te kiezen, daar uit te stappen en de dingen te bekijken. Verrassend)
- Natuur (ik als geoloog ben er gek op, mijn reismaat wat minder, maar laatste keer hebben we een gave maar natte en koude wandeling in de Kaukasus gemaakt -op 10 km van Tsjetsjenie-)
- Stappen (ik ben gek op uitgaan en dansen en mijn maat ook redelijk, dus dat scheelt. Ook leuk om jongeren te leren kennen met wie je van gedachten kan wisselen. Zo heel wat rare figuren ontmoet. Een Oekraiener -studeerde internationale betrekkingen, dus geen domme jongen op de vraag wat hij van de net verkozen Barack Obama vond: "I don't like blacks".![]()
)
- Actief, als het kan. Beetje water, beetje canyonen of klimmen ofzo
- Goed eten. Liever meer geld uitgeven aan een beter restaurant en slapen in een brak hostel dan andersom.
Ik houd juist van bijzonderder landen. Al ga ik deze zomer lekker makkelijk 5 dagen chillen in Kroatie. Ook gaaf.
quote:Op zaterdag 24 juli 2010 15:45 schreef maffemaniak het volgende:
[..]
Grappig om te horen dat je een willekeurige metrohalte pakt. Ik pak in elke grote stad altijd standaard de laatste halte van de metro, even het gewone leven bekijken buiten de steden en dat heeft voor fantastische ervaringen gezorgd!
quote:Op vrijdag 23 juli 2010 15:28 schreef El_Matador het volgende:
5 - de 'Stans' (Kazachstan, Oezbekistan, Turkmenistan, Tadzjikistan en Kirgizie) - Centraal-Azie boeit erg en is een niet-populaire bestemming
quote:Op zaterdag 24 juli 2010 17:59 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Die staan bij mij ook hoog op de lijst voor als ik weer een keer een paar maanden achter elkaar weg kan. Op de fiets een stuk Zijderoute, maar dan vanuit Rusland de Stans binnenfietsen en hopelijk tot in het Pamirgebergte.
Verder nog een aantal etnische republieken van Rusland en wat meer van de zuidrand van Siberië.
quote:Op zaterdag 24 juli 2010 18:07 schreef El_Matador het volgende:
Maar jij bent volgens mij een ervaren reiziger als ik me jouw kaartje in het andere topic voor de geest haal. Correct me if I'm wrong.
De beste tijd voor de Baltische staten is eigenlijk al voorbij, dat was eind vorige eeuw.quote:Op zondag 25 juli 2010 01:47 schreef tjoptjop het volgende:
Baltische staten, geen idee waarom eigenlijk
Misschien komt daar dan mijn romatisch beeld vandaanquote:Op zondag 25 juli 2010 09:39 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
De beste tijd voor de Baltische staten is eigenlijk al voorbij, dat was eind vorige eeuw.
die was echt supergaaf ja!!!quote:Op zondag 25 juli 2010 19:14 schreef Plopr het volgende:
* Midden Oosten, met name Iran: een totaal andere cultuur eens van dichtbij meemaken, plus het feit dat er ook qua natuur veel te zien is
* IJsland: Gletsjers, geisers, ijsschotsen...
* Zuidelijk Afrika + Kenia: safari's en de Kilimanjaro
* Japan: die hectiek wil ik ooit zelf van dichtbij meemaken
* Nepal: de Himalaya, need I say more?
* Antarctica: laatst hier op het forum een foto-serie gezien en zo, dat zag er mooi uit!
* Bora Bora: maar zal wel veel te duur zijn
Ik ben dus niet de enigequote:Op zondag 25 juli 2010 22:41 schreef ETA het volgende:
ben ik helemaal vergeten Madagascar op mijn lijstje te zettenFlora en fauna moet daar echt spectaculair zijn. Alleen jammer dat de vliegticket er naar toe zo duur is
![]()
Dan kan ik er nog wat Balkanstaten en, vermoedelijk, Moldavië (incl. Trans-Dnistrië) bijdoen.quote:Op zondag 25 juli 2010 22:51 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik ben dus niet de enige
Zelfs een freaky doorgewinterde reziger als jij weet het te waarderen...![]()
Zijn er eigenlijk wel landen waar iemand van ons WEL en jij NIET geweest bent?
Edit: ja dus. Ik ben in 15 landen geweest waar jij (nog!!) niet geweest bent.![]()
A-N-T-A-R-C-T-I-C-Aquote:Op zondag 25 juli 2010 22:51 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik ben dus niet de enige
Zelfs een freaky doorgewinterde reziger als jij weet het te waarderen...![]()
Zijn er eigenlijk wel landen waar iemand van ons WEL en jij NIET geweest bent?
Edit: ja dus. Ik ben in 15 landen geweest waar jij (nog!!) niet geweest bent.![]()
Is ook een tactiek idd, ga ik eens proberen! Ik heb nog nooit met een argeoloog gereisd, dus denk niet dat ik je reismaat ben! (Mijn reismaat spreekt trouwens wel Spaans (aan je gebruikersnaam te zien jij ookquote:Op zaterdag 24 juli 2010 15:47 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat was dus ook onze tactiek! Grappig! Je bent niet toevallig mijn beste reismaat?Maar soms 'verwatert' dat tot een willekeurige halte. Ook wel es grappig.
Was bizar he? Wij gingen met de bus van Odessa naar Chisinau. Wow. En dat in Europa.quote:Op zondag 25 juli 2010 23:10 schreef ultra_ivo het volgende:
....Moldavië (incl. Trans-Dnistrië) bijdoen.
Ik vond 't meevallen. Ben er doorheen gefietst. Gewoon een kleinere en extremere versie van Wit-Rusland. De chaos aan de grens was een stuk minder dan aan de Servische grens medio jaren 90.quote:Op maandag 26 juli 2010 00:27 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Was bizar he? Wij gingen met de bus van Odessa naar Chisinau. Wow. En dat in Europa.
Huh is het echt zo duur? :S mijn oudste broer was er 2 jr geleden geweest en het viel volgens hem enorm meequote:Op zondag 25 juli 2010 22:41 schreef ETA het volgende:
ben ik helemaal vergeten Madagascar op mijn lijstje te zettenFlora en fauna moet daar echt spectaculair zijn. Alleen jammer dat de vliegticket er naar toe zo duur is
![]()
Al acht ik de kans wel aanwezig dat ik binnen 2 jaar daar wel naar toe zal gaan, afhankelijk of ik een redelijk geprijsde vliegticket kan vinden
Ik had vorig jaar een ticket voor 900 euro met KLM. Ze hadden eind augustus/begin september ineens van die Werelddealweken en daar zat Madagascar dus ook tussen.quote:Op zondag 25 juli 2010 23:20 schreef ETA het volgende:
[..]
A-N-T-A-R-C-T-I-C-A![]()
Verder sta ik niet zo hoog in het aantal landen bezocht. Ik denk wel dat de reisfrequentie (non-werk) bij mij redelijk boven gemiddeld is
![]()
Maar serieus, Madagascar staat redelijk hoog op mijn lijstje. Sinds ik een artikel in de National Geographic over de Tsingy rotsformaties heb gelezen wil ik daar dolgraag naar toe. Verder de Boabab bomen, de lemuren, zoveel te zien
Panama is fantastisch en heel afwisselend voor zo'n klein land.quote:Op maandag 26 juli 2010 11:45 schreef StormWarning het volgende:
Panama lijkt me ook tof. Omdat het zo exotisch klinkt, je er nooit iets van hoort, maar het wel een prachtig land zou moeten zijn.
Ha, goed om te horen!quote:Op maandag 26 juli 2010 12:09 schreef Blik het volgende:
[..]
Panama is fantastisch en heel afwisselend voor zo'n klein land.
- Grote wereldstad in de vorm van Panama City
- Berglandschap rond Boquete en El Valle
- Caraibisch gevoel in Bocas del Toro (ook surfen)
- Surfen en ontzettend mooi duiken rond St. Catalina (duiken bij Isla Coiba is magnifiek)
- Paradijselijke eilanden op de San Blas-eilanden.
Absoluut de moeite waard om daar 3 a 4 weken naartoe te gaan
Mijn ex is van Mexico naar Panama gereisd (alleen Belize en El Salvador overgeslagen). Costa Rica viel erg tegen en Honduras en Panama waren juist supermooi. Daarom staan die ook op mijn lijstje. Maar duiken in Belize lijkt me ook echt supergaaf.quote:Op maandag 26 juli 2010 12:31 schreef StormWarning het volgende:
[..]
Ha, goed om te horen!Ik ken verder niemand die daar ooit geweest is, dus het zal in ieder geval wel een unieke ervaring zijn. Maar ik heb nog geen idee wanneer het ervan gaat komen..
Je beschrijft het precies zoals het is! Ben je er al geweest, haha!quote:Op maandag 26 juli 2010 11:45 schreef StormWarning het volgende:
En een land waar ik niet echt van droom maar wel ooit naartoe wil: India. Het moet tegelijkertijd de hel en de hemel op aarde zijn, het lijkt me het meest vermoeiende land dat er is en dat wil ik wel meegemaakt hebben.
Hehe nee, maar ik ik ken wel wat mensen die er geweest zijn en heb er ook het een en ander over gelezen dus heb ondertussen wel een redelijk beeld van wat je kan verwachten. Met dit voorbehoud dat het je waarschijnlijk toch altijd weer weet te verrassen.quote:Op maandag 26 juli 2010 18:10 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Je beschrijft het precies zoals het is! Ben je er al geweest, haha!![]()
Ik moest er werken, dat maakte het ook extra moeilijk. Een stel 50-jarige Indianen les moeten geven die een hond nog meer respecteren dan een blonde Westerling van 31.quote:Op maandag 26 juli 2010 18:16 schreef StormWarning het volgende:
[..]
Hehe nee, maar ik ik ken wel wat mensen die er geweest zijn en heb er ook het een en ander over gelezen dus heb ondertussen wel een redelijk beeld van wat je kan verwachten. Met dit voorbehoud dat het je waarschijnlijk toch altijd weer weet te verrassen.
Maar vond je het zo vreselijk dat je het echt iedereen zou afraden dan? Uiteindelijk is dat toch ook gewoon een brute ervaring om meegemaakt te hebben - ook al is het op het moment zelf niet altijd even comfortabel?
Paar honderd euro toch?quote:Op maandag 26 juli 2010 16:26 schreef Grunner het volgende:
• Trans Mongolië Express
Ik weet niet of ik hem een keer ga doen, maar het lijkt me wel erg mooi. De vergezichten en afwisselende landschappen schijnen prachtig te zijn. De prijs die je ervoor betaalt staat me echter een beetje tegen.
Die begrijp ik niet helemaal (net zoals Lemans volgens mij). De complete treinrit kun je met tussenstops voor ruim onder de 1000 euro per persoon doen. Dan zit je altijd in 4-persoonscoupes (2de klasse) waar volgens mij het eten bij inbegrepen is. Je hebt zelfs nog de financiële ruimte om een gedeelte 1ste klasse te reizen.quote:Op maandag 26 juli 2010 16:26 schreef Grunner het volgende:
• Trans Mongolië Express
Ik weet niet of ik hem een keer ga doen, maar het lijkt me wel erg mooi. De vergezichten en afwisselende landschappen schijnen prachtig te zijn. De prijs die je ervoor betaalt staat me echter een beetje tegen.
Je hebt een planning voor de komende 5 jaar opgesteld...?quote:Op maandag 26 juli 2010 17:04 schreef Individual het volgende:
- Suriname Parimaribo staat in de planning voor 2015, maar wil er wel eerder heen.
- Antillen Om het rijtje 'Nederlandse gebieden' vol te maken. Staat in de planning voor 2014.
Inderdaad, ik vind de prijzen die ik hoor ook wel meevallen. En hoe meer mensen ik er over hoor, hoe meer ik die reis ook eens wil doen. Of via Vladivostok naar Japan.quote:Op maandag 26 juli 2010 20:55 schreef Blik het volgende:
[..]
Die begrijp ik niet helemaal (net zoals Lemans volgens mij).
Tot 2025 zelfs.quote:Op maandag 26 juli 2010 20:56 schreef Blik het volgende:
[..]
Je hebt een planning voor de komende 5 jaar opgesteld...?
En de M en de N?quote:Op maandag 26 juli 2010 21:42 schreef Individual het volgende:
[..]
Tot 2025 zelfs.![]()
We gaan voor oud en nieuw het alfabet af en O is Oranjestad en P is Paramaribo. We zijn 1999-2000 begonnen. LA volgt dit jaar.
Als je lokaal je kaartjes koopt kun je voor een aangename prijs deze reis doen. Spotgoedkoop is het echter ook niet meer. Ik ben al te vaak met Russische treinen gereisd, alleen voor de treinreis an sich zou ik het niet doen.quote:Op maandag 26 juli 2010 21:13 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Inderdaad, ik vind de prijzen die ik hoor ook wel meevallen. En hoe meer mensen ik er over hoor, hoe meer ik die reis ook eens wil doen. Of via Vladivostok naar Japan.
Je vrouw/vriendin zit ook op FOK!. Heb dit al eerder gelezen.quote:Op maandag 26 juli 2010 21:42 schreef Individual het volgende:
[..]
Tot 2025 zelfs.![]()
We gaan voor oud en nieuw het alfabet af en O is Oranjestad en P is Paramaribo. We zijn 1999-2000 begonnen. LA volgt dit jaar.
Het zijn natuurlijk ook de de steden zoals St. Petersburg en Moskou die je vantevoren kunt bezoeken, en het bezoek aan het Baikalmeer en Mongolië die de reis bijzonder maken. 7 dagen non-stop in een trein zitten lijkt me geen bal aan.quote:Op maandag 26 juli 2010 22:15 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Als je lokaal je kaartjes koopt kun je voor een aangename prijs deze reis doen. Spotgoedkoop is het echter ook niet meer. Ik ben al te vaak met Russische treinen gereisd, alleen voor de treinreis an sich zou ik het niet doen.
Ik heb het wel eens eerder gepost. Het is nu ook 11 jaar aan de gang.quote:Op maandag 26 juli 2010 22:16 schreef El_Matador het volgende:
Je vrouw/vriendin zit ook op FOK!. Heb dit al eerder gelezen.
De hoofdstad van Palau wellicht (Ngerulmud ), Tsjaad (Ndjamena), Myanmar (Naypyidaw) of natuurlijk Kenia (Nairobi)quote:Op maandag 26 juli 2010 22:23 schreef Individual het volgende:
Montevideo of Manilla. Zou het mogelijk zijn beide te doen door de datumgrens heen?![]()
Laatst hadden we een geniale N, maar we waren dronken en ik weet het niet meer..![]()
Het wordt elk jaar een paar maanden vantevoren geboekt dus het kan nog alle kanten op.
behalve een paar die vaststaan
New York, Nagasaki, of toch Nijverdal?quote:Op maandag 26 juli 2010 22:23 schreef Individual het volgende:
Montevideo of Manilla. Zou het mogelijk zijn beide te doen door de datumgrens heen?![]()
Laatst hadden we een geniale N, maar we waren dronken en ik weet het niet meer..![]()
Het wordt elk jaar een paar maanden vantevoren geboekt dus het kan nog alle kanten op.
behalve een paar die vaststaan
Doe dan Nazareth....quote:
Inderdaad. Niet via een Nederlands reisbureau boeken, maar gewoon naar Moskou of Beijing gaan en dan daar je ticket kopen. Volgens mij kan je dan voor onder een paar honderd euro klaar zijn.quote:Op maandag 26 juli 2010 22:15 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Als je lokaal je kaartjes koopt kun je voor een aangename prijs deze reis doen. Spotgoedkoop is het echter ook niet meer. Ik ben al te vaak met Russische treinen gereisd, alleen voor de treinreis an sich zou ik het niet doen.
Moet je wel buiten het hoogseizoen gaan en tijd hebben om eventueel een paar dagen te kunnen wachten. Buiten het hoogseizoen zijn kaartjes sowieso al goedkoper. En de route vanuit Beijing is volgens mij ook goedkoper omdat die minder druk is.quote:Op maandag 26 juli 2010 22:49 schreef StormWarning het volgende:
[..]
Inderdaad. Niet via een Nederlands reisbureau boeken, maar gewoon naar Moskou of Beijing gaan en dan daar je ticket kopen. Volgens mij kan je dan voor onder een paar honderd euro klaar zijn.
Ik vind kou juist bij Kerst en Oud en Nieuw horen...quote:Op maandag 26 juli 2010 23:07 schreef Individual het volgende:
[..]
Nazareth is te koud..![]()
De koude uitzondering op de regel was al Jerusalem.
Waar heb je gezeten?quote:Op maandag 26 juli 2010 18:21 schreef El_Matador het volgende:
Ik moest er werken, dat maakte het ook extra moeilijk. Een stel 50-jarige Indianen les moeten geven die een hond nog meer respecteren dan een blonde Westerling van 31.![]()
Moet je ook niet willen.quote:Ik heb toch aardig wat gezien en meegemaakt, maar India was erg schokkend. Maar geen ziekenhuis van binnen gezien, dat is al heel wat.
Kip kun je sowieso prima eten.quote:Eet alleen vegetarisch daar, dat kan je leven redden.![]()
Maar ik moet ook weer terug met het vliegtuig vanuit Peking he. Bovendien (wat je zelf al zegt) heb ik geen trek om alleen zeven dagen in die trein te zitten. Ik wil onderweg ook wat kunnen zien. Tel daarbij de overnachtingen in China en ik vind het wel redelijk prijzig. Voorlopig in ieder geval, want de financiële buffer ben ik pas sinds een jaar aan het opbouwen. Helemaal als je bedenkt dat ik de reis ook grotendeels voor m'n vriendin zal moeten gaan betalen.quote:Op maandag 26 juli 2010 20:55 schreef Blik het volgende:
[..]
Die begrijp ik niet helemaal (net zoals Lemans volgens mij). De complete treinrit kun je met tussenstops voor ruim onder de 1000 euro per persoon doen. Dan zit je altijd in 4-persoonscoupes (2de klasse) waar volgens mij het eten bij inbegrepen is. Je hebt zelfs nog de financiële ruimte om een gedeelte 1ste klasse te reizen.
Wat bedoel je met 'alleen voor de treinreis an sich zou ik het niet doen'? Wat is voor jou de voornaamste reden dat je de TSE/TME hebt gedaan?quote:Op maandag 26 juli 2010 22:15 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Maar dat betekent niet dat de treinreis ansich erg duur is, het zijn voornamelijk je wensen eromheen die de reis prijzig maken.quote:Op dinsdag 27 juli 2010 09:02 schreef Grunner het volgende:
[..]
Maar ik moet ook weer terug met het vliegtuig vanuit Peking he. Bovendien (wat je zelf al zegt) heb ik geen trek om alleen zeven dagen in die trein te zitten. Ik wil onderweg ook wat kunnen zien. Tel daarbij de overnachtingen in China en ik vind het wel redelijk prijzig. Voorlopig in ieder geval, want de financiële buffer ben ik pas sinds een jaar aan het opbouwen. Helemaal als je bedenkt dat ik de reis ook grotendeels voor m'n vriendin zal moeten gaan betalen.
Ja, dat had ik dan duidelijker moeten aangeven. Maar zijn er daadwerkelijk mensen die zeven dagen non-stop in die trein gaan zitten zonder er een (paar) dag(en) uit te gaan? Ik denk dat iedereen die deze reis maakt wel een bezoek brengt aan Moskou, Peking en minimaal één plaats in Mongolië.quote:Op dinsdag 27 juli 2010 09:10 schreef Blik het volgende:
[..]
Maar dat betekent niet dat de treinreis ansich erg duur is, het zijn voornamelijk je wensen eromheen die de reis prijzig maken.
Heel gul van je, maar wacht lekker tot ze werkt..quote:Op dinsdag 27 juli 2010 09:02 schreef Grunner het volgende:
[..]
Helemaal als je bedenkt dat ik de reis ook grotendeels voor m'n vriendin zal moeten gaan betalen.
Je kent haar situatie natuurlijk nietquote:Op dinsdag 27 juli 2010 09:20 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Heel gul van je, maar wacht lekker tot ze werkt..
Excusesquote:Op dinsdag 27 juli 2010 09:26 schreef Grunner het volgende:
[..]
Je kent haar situatie natuurlijk nietOok dan zal ik een groot deel moeten ophoesten verwacht ik.
Geen probleem hoor.quote:
Het is soms een beetje puzzelen, maar er is gelukkig genoeg op deze wereld te zienquote:Op maandag 26 juli 2010 16:26 schreef Grunner het volgende:
• Argentinië/Brazilië/Chili
Zuid-Amerika boeit me op een één of andere manier wel. Omdat er in Chili en Argentinië minder kans is om bepaalde ziektes op te lopen zullen dat ongetwijfeld de landen zijn die ik het eerste zal aandoen. Al lijkt het me ook wel tof om een keer over de Copacabana in Rio te lopen
Dan nog, als je alles zelf regelt is het qua prijs nog steeds te doen.quote:Op dinsdag 27 juli 2010 09:15 schreef Grunner het volgende:
[..]
Ja, dat had ik dan duidelijker moeten aangeven. Maar zijn er daadwerkelijk mensen die zeven dagen non-stop in die trein gaan zitten zonder er een (paar) dag(en) uit te gaan? Ik denk dat iedereen die deze reis maakt wel een bezoek brengt aan Moskou, Peking en minimaal één plaats in Mongolië.
Het is natuurlijk veel geld. Maar je bent natuurlijk ook wel een tijdje onderweg. En als ik kijk naar een aantal van je andere favoriete bestemmingen dan denk ik dat je die niet veel goedkoper zullen zijnquote:Op dinsdag 27 juli 2010 10:30 schreef Grunner het volgende:
Dat vind ik wel aan de prijzige kant voor een vakantieOf het nou een grote reis is of niet, voorlopig kan/wil ik dat nog niet uitgeven aan zoiets. Misschien dat ik daar over een paar jaar anders over denk na meerdere opslagen te hebben gehad
Klopt. Dat zit er in de huidige situatie nog niet in, maar ik ben ervan overtuigd dat ik die landen ooit kan afstrepenquote:Op dinsdag 27 juli 2010 10:38 schreef Blik het volgende:
[..]
Het is natuurlijk veel geld. Maar je bent natuurlijk ook wel een tijdje onderweg. En als ik kijk naar een aantal van je andere favoriete bestemmingen dan denk ik dat je die niet veel goedkoper zullen zijn
Ik heb 'm als geheel nooit gedaan. Wel stukken van de route, vooral toen ik onderweg was naar Novosibirisk om van daaruit de Autonome Republiek Altaj in te trekken. Een van de heel mooie gebieden in Rusland die niet langs de Transsiberiëroute liggen.quote:Op dinsdag 27 juli 2010 09:06 schreef Grunner het volgende:
[..]
Wat bedoel je met 'alleen voor de treinreis an sich zou ik het niet doen'? Wat is voor jou de voornaamste reden dat je de TSE/TME hebt gedaan?
ER zijn er zat die dit traject persé in 1 keer willen afleggen. Mij niet gezien.quote:Op dinsdag 27 juli 2010 09:15 schreef Grunner het volgende:
[..]
Ja, dat had ik dan duidelijker moeten aangeven. Maar zijn er daadwerkelijk mensen die zeven dagen non-stop in die trein gaan zitten zonder er een (paar) dag(en) uit te gaan? Ik denk dat iedereen die deze reis maakt wel een bezoek brengt aan Moskou, Peking en minimaal één plaats in Mongolië.
Dan heb jij duidelijk een ander leefniveau dan ik in Rusland. Excursie Baikalmeer voor 300 Euro. Zelf regelen en het kan stukken goedkoper. Je moet niet in de toeristenvallen trappen. Moskou kan ook een stuk goedkoper (en duurder), en waarom vliegen naar Moskou als je verder gaat met de trein? Zie ik de logica niet van in. Het is veel mooier om dan met de trein met tussenstops in Krakau, Lviv en Kiev erheen te gaan. En nog goedkoper ook qua ticketkosten.quote:Op dinsdag 27 juli 2010 09:56 schreef Blik het volgende:
[..]
Dan nog, als je alles zelf regelt is het qua prijs nog steeds te doen.
Ticket Moskou: 200 euro
Kosten Moskou: 300 euro
Complete treinreis met tussenstops: 750 euro
enkeltje Beijing - Amsterdam (of DUS/BRU): 500 euro
excursie Baikalmeer: 300 euro
Week rondreis Mongolië: 500 euro
Visa: 150 euro
Extra kosten: 500 euro
Dan heb je de complete reis voor rond de 3000 euro p.p. (en ik vind mijn schatting hierboven redelijk ruim). Dat is natuurlijk niet goedkoop maar ik vind het ook niet duur, gezien de afstanden die je aflegt en de dingen die je ziet. Bedenk ook dat je dan zo'n 4 weken onderweg bent.
Jaquote:Op dinsdag 27 juli 2010 14:23 schreef StormWarning het volgende:
Denk je echt dat je voor 200 euro met de trein naar Moskou kan?
Ik denk dat jij ook een iets andere levensstijl hebt dan de gemiddelde Nederlander, denk je ook nietquote:Op dinsdag 27 juli 2010 14:21 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
[..]
Dan heb jij duidelijk een ander leefniveau dan ik in Rusland. Excursie Baikalmeer voor 300 Euro. Zelf regelen en het kan stukken goedkoper. Je moet niet in de toeristenvallen trappen. Moskou kan ook een stuk goedkoper (en duurder), en waarom vliegen naar Moskou als je verder gaat met de trein? Zie ik de logica niet van in. Het is veel mooier om dan met de trein met tussenstops in Krakau, Lviv en Kiev erheen te gaan. En nog goedkoper ook qua ticketkosten.
Netjes!quote:Op dinsdag 27 juli 2010 14:52 schreef ultra_ivo het volgende:
Onderaan op e 1e pagina van dit topic staat trouwens de route waarmee ik voor rond de 100 Euro ben teruggekomen uit Moskou: Rusland
Helemaal niet. Als je op tijd boekt ben je voor 29 Euro in Berlijn (of zelfs in Stettin). Gewone sneltrein. De nachttrein van Stettin naar Krakau kost heel weinig. Dat is ook tientjeswerk. Je moet je wel wat verdiepen in de kortingssystemen en niet twee dagen van te voren bij de NS langslopen voor een ticket.quote:Op dinsdag 27 juli 2010 17:09 schreef StormWarning het volgende:
[..]
Netjes!![]()
Maar dan moet je wel van boemeltje naar boemeltje gaan tot je echt in Oost-Europa zit neem ik aan? Want als je van hier rechtstreeks naar Berlijn wil ben je volgens mij al snel 100E kwijt..
Oké, maar dan boek je waarschijnlijk niet op die klotesite van NS HiSpeed?quote:Op dinsdag 27 juli 2010 17:31 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Helemaal niet. Als je op tijd boekt ben je voor 29 Euro in Berlijn (of zelfs in Stettin). Gewone sneltrein. De nachttrein van Stettin naar Krakau kost heel weinig. Dat is ook tientjeswerk. Je moet je wel wat verdiepen in de kortingssystemen en niet twee dagen van te voren bij de NS langslopen voor een ticket.
Bij die terugreis vanuit Moskou had ik het stuk van Wenen tot Aken al van te voren gekocht, zo'n 29 Euroticket. Moskou-Chop was ook iets in die orde. Door Slowakijë en Tsjechië zat tussen de 20 en 30 euro. De kleine tussenstukjes waren spot, de bus naar Aken 5 Euro. Op het stuk Wenen-Aken na alles ter plekke gekocht. Moskou-Chop mss 2-3 dagen voor vertrek.
Het is natuurlijk een redelijk omslachtige manier van reizen wat ook voor een stuk onzekerheid zorgt. Ik vind het bewonderenswaardig, maar dan kies ik liever zelf voor wat meer gemak en minder reistijd, en zou voor een directe verbinding met Moskou/St. Petersburg kiezen.quote:Op dinsdag 27 juli 2010 17:31 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Helemaal niet. Als je op tijd boekt ben je voor 29 Euro in Berlijn (of zelfs in Stettin). Gewone sneltrein. De nachttrein van Stettin naar Krakau kost heel weinig. Dat is ook tientjeswerk. Je moet je wel wat verdiepen in de kortingssystemen en niet twee dagen van te voren bij de NS langslopen voor een ticket.
Bij die terugreis vanuit Moskou had ik het stuk van Wenen tot Aken al van te voren gekocht, zo'n 29 Euroticket. Moskou-Chop was ook iets in die orde. Door Slowakijë en Tsjechië zat tussen de 20 en 30 euro. De kleine tussenstukjes waren spot, de bus naar Aken 5 Euro. Op het stuk Wenen-Aken na alles ter plekke gekocht. Moskou-Chop mss 2-3 dagen voor vertrek.
Die 29 euro tickets hebben ze daar ook. Maar bij de Deutsche Bahn is wel meer keus.quote:Op dinsdag 27 juli 2010 17:40 schreef StormWarning het volgende:
[..]
Oké, maar dan boek je waarschijnlijk niet op die klotesite van NS HiSpeed?
Op dat moment voor die reis zou de directe verbinding juist onzekerheid zijn, onzekerheid of m'n fiets mee mocht. Via deze verbinding was dat geen enkel probleem. Ook zonder fiets zou ik daar niks van onzekerheid in zien.quote:Op dinsdag 27 juli 2010 18:10 schreef Blik het volgende:
[..]
Het is natuurlijk een redelijk omslachtige manier van reizen wat ook voor een stuk onzekerheid zorgt. Ik vind het bewonderenswaardig, maar dan kies ik liever zelf voor wat meer gemak en minder reistijd, en zou voor een directe verbinding met Moskou/St. Petersburg kiezen.
Ik heb dan het geluk dat ik vlak bij een Duits station woon (veel dichterbij dan het dichtstbijzijnde NS buitenland loket). Ik koop dus kaartjes richting (Zuid-)Oost Europa bij een Duits station. Die hebben een uitgebreid aanbod. Maar soms, als ze daar uitverkocht zijn qua goedkope tickets, kun je ook bij NS Internationaal kopen, dan kan er evt. nog wat van hun contingent over zijn.quote:Op dinsdag 27 juli 2010 18:10 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Die 29 euro tickets hebben ze daar ook. Maar bij de Deutsche Bahn is wel meer keus.
Petje af dat je het zo leuk vindt!quote:Op woensdag 28 juli 2010 22:40 schreef Americanist het volgende:
Landen die ik weer wil bezoeken:
1. Verenigde Staten (duh)
Wat een land. Zoveel te bieden. Helemaal wat betreft ruimte en natuur. Ik ben verzot op Amerikaanse cultuur en geschiedenis. Ik ken het land goed en voel me er helemaal thuis. Heerlijk eten en zeer vriendelijke mensen. De wapencultuur en de autocultuur vind ik ook heel leuk, maar dat is niet aan iedereen besteed.
Vind je echt het hele land intolerant, of heb je slechte ervaringen met een bepaalde stad/staat? Het religieuze heb je als toerist natuurlijk niet zoveel mee te maken en hoe dat ingevuld wordt verschilt ook heel erg per regio. Het is verder ook niet echt mijn ding, maar het is een onderwerp dat ik sowieso vermijd met discussies enzo. Politiek ook trouwens. Daar komt alleen maar ruzie van meestal.quote:Op woensdag 28 juli 2010 23:23 schreef TheHappyPrince het volgende:
[..]
Petje af dat je het zo leuk vindt!Ik vind het echt verschrikkelijk. Zeker die obsessie met wapens en dat hele religieuze gebeuren, brr! Ik zou me niet thuis voelen in zo'n intolerant land.
Maar wat betreft ruimte en natuur ben ik het helemaal met je eens. Ik wil altijd nog graag naar Maine, hoewel dat uitgestrekte woestijnachtige me ook wel aantrekt (ik denk dan aan o.a. de film No Country For Old Men)...
Ik ben er nog nooit geweest, maar ik heb genoeg dingen gezien/gelezen. Ik heb ook een aantal Amerikanen ontmoet/gekend (niet allemaal waren ze getikt hoorquote:Op woensdag 28 juli 2010 23:41 schreef Americanist het volgende:
[..]
Vind je echt het hele land intolerant, of heb je slechte ervaringen met een bepaalde stad/staat? Het religieuze heb je als toerist natuurlijk niet zoveel mee te maken en hoe dat ingevuld wordt verschilt ook heel erg per regio. Het is verder ook niet echt mijn ding, maar het is een onderwerp dat ik sowieso vermijd met discussies enzo. Politiek ook trouwens. Daar komt alleen maar ruzie van meestal.
Een van de meest boeiende dingen aan de VS is juist dat het een land van uiterste en alles er tussenin is. Er is voor ieder wat wils eigenlijk.
Alleen de Oostkust tot nu toe (Boston en de rest van New England, NYC en Washington D.C.), nog geen nationaal park helaas. Ik denk dat je vooroordelen over Amerikanen een beetje ongegrond zijn overigens, niet zo tolerant van jequote:Op donderdag 29 juli 2010 00:07 schreef TheHappyPrince het volgende:
[..]
Ik ben er nog nooit geweest, maar ik heb genoeg dingen gezien/gelezen. Ik heb ook een aantal Amerikanen ontmoet/gekend (niet allemaal waren ze getikt hoor)
Ik wil echt niet zeggen dat iedereen daar zo is, absoluut niet, maar sommige Amerikanen hebben gewoon enge ideeën, en het stoort me gewoon dat ze hun land een 'freedom country' noemen. Dat is het niet echt. Maar bij mij staat tolerantie en gelijkheid dan ook bovenaan, zoals bij o.a. homohuwelijk
Toch wil ik zeker een keer naar Amerika! San Francisco lijkt me vooral een vette stad.
En politiek moet je inderdaad bij weg blijven. Ik kende een Amerikaans meisje die er heilig van overtuigd was dat Amerika het volste recht had Irak binnen te vallen
Waar in Amerika ben je eigenlijk geweest?
Je beeld is voornamelijk gebaseerd op de stereotiep Amerikaan, eerst ernaartoe gaan voor je een oordeel hebt. Amerikanen zijn over het algemeen supervriendelijke mensen en doen er alles aan zodat jij een fijne vakantie hebt. Daarnaast is het gewoon een land waar ontzettend veel te zien is.quote:Op donderdag 29 juli 2010 00:07 schreef TheHappyPrince het volgende:
[..]
Ik ben er nog nooit geweest, maar ik heb genoeg dingen gezien/gelezen. Ik heb ook een aantal Amerikanen ontmoet/gekend (niet allemaal waren ze getikt hoor)
Ik wil echt niet zeggen dat iedereen daar zo is, absoluut niet, maar sommige Amerikanen hebben gewoon enge ideeën, en het stoort me gewoon dat ze hun land een 'freedom country' noemen. Dat is het niet echt. Maar bij mij staat tolerantie en gelijkheid dan ook bovenaan, zoals bij o.a. homohuwelijk. Ook vind ik het maf dat Amerika zo terughoudend is bij het bestrijden/verbieden van neonazistische groeperingen en sekten. (tolerantie heeft een grens imo!)
Toch wil ik zeker een keer naar Amerika! San Francisco lijkt me vooral een vette stad.
En politiek moet je inderdaad bij weg blijven. Ik kende een Amerikaans meisje die er heilig van overtuigd was dat Amerika het volste recht had Irak binnen te vallen
Waar in Amerika ben je eigenlijk geweest?
Punt is gewoon dat ik me daar niet prettig zou voelen. Het is een beetje hetzelfde als dat ik nu naar Limburg zou gaan. Wie is een gestoorde Wildersstemmer, wie niet?quote:Op donderdag 29 juli 2010 00:16 schreef Americanist het volgende:
[..]
Alleen de Oostkust tot nu toe (Boston en de rest van New England, NYC en Washington D.C.), nog geen nationaal park helaas. Ik denk dat je vooroordelen over Amerikanen een beetje ongegrond zijn overigens, niet zo tolerant van je
Amerika is ook echt niet minder tolerant wat betreft homohuwelijk. 6 van de 50 landen in Europa hebben homohuwelijk, en toevallig ook 6 van de 50 staten in de VS. Ik denk dus dat je indruk dat Amerika achterloopt wat betreft vrijheid, gelijkheid en tolerantie niet echt overeenkomt met de werkelijkheid. Ik zou zeker aanraden gewoon eens erheen te gaan, je zult 'pleasantly surprised' zijn denk ik.
En wat dat laatste betreft, ik ken zelfs Nederlanders die er heilig van overtuigd waren dat de invasie van Irak goed en nodig was.
Dat geloof ik best hoorquote:Op donderdag 29 juli 2010 00:28 schreef Blik het volgende:
[..]
Je beeld is voornamelijk gebaseerd op de stereotiep Amerikaan, eerst ernaartoe gaan voor je een oordeel hebt. Amerikanen zijn over het algemeen supervriendelijke mensen en doen er alles aan zodat jij een fijne vakantie hebt. Daarnaast is het gewoon een land waar ontzettend veel te zien is.
Domme Amerikanen zul je altijd tegenkomen, maar die kun je ook gewoon negeren.
Wat betreft politiek zitten we duidelijk op hele andere lijnen. Ik ben een redelijk rechtse Limburger (geen PVV stemmer hoor) en enthousiast sportschutter. En die voorbeelden die jij uit de media pikt doen me een beetje denken aan hoe Wilders-stemmers hun mening over Marokkanen beargumenterenquote:Op donderdag 29 juli 2010 00:34 schreef TheHappyPrince het volgende:
[..]
Punt is gewoon dat ik me daar niet prettig zou voelen. Het is een beetje hetzelfde als dat ik nu naar Limburg zou gaan. Wie is een gestoorde Wildersstemmer, wie niet?
En andere landen zijn geen haar beter hoor wat betreft homohuwelijk, maar dat was slechts een aspect.
Amerika laat soms een heel lelijke kant van zichzelf zien, of beter gezegd Amerikanen. Een Amerikaan die van mening is dat Obama een moslim is vanwege z'n tweede naam. Een dochter die alleen op riverdance mag omdat je bij andere dansen de heupen beweegt. Die bekende wapenclub (weet niet meer welke), waarvan de leden na Columbine, op tv, claimden liever te willen sterven dan een strenger wapenwet te accepteren. En de regering van Amerika heeft een vuil spelletje gespeeld met o.a. Iran en Irak, en doet dat nog steeds. Ik vertrouw die CIA voor geen meter.
Maar we verschillen gewoon van mening daarover, daar gaat dit topic niet omHet hangt natuurlijk ook van de staat af, hoe de mensen daar zijn.
Washington lijkt me ook een mooie staat. Veel natuur, ik houd wel van mistige bossen en heuvels. Mooier dan de tropen voor mij! Welk Nationaal Park zou je het liefst willen zien? Yellowstone staat bovenop mijn lijstje, maar de Rocky Mountains ook...
2 nachten daar gekampeerd, dag 1 tijdens het opzetten van kamp een flinke zandstorm, dag 2 nauwelijks wind en een heldere sterrenhemel. Ik heb toen ook buiten de tent geslapen, alleen een slaapzak en een machtige uitzicht. Het was zo donker dat de melkweg met gemak te zien was. Alleen midden in de nacht gewekt door een langslopende coyotequote:Op donderdag 29 juli 2010 00:48 schreef Americanist het volgende:
[..]
De woestijnen als Death Valley lijken me ook heel indrukwekken om eens te zien, maar dat lijkt me dan weer niet een fijne plek om eens lekker te kamperen.
Hmm, ik ga het zeker eens doen, avontuurlijk is het welquote:Op donderdag 29 juli 2010 00:55 schreef ETA het volgende:
[..]
2 nachten daar gekampeerd, dag 1 tijdens het opzetten van kamp een flinke zandstorm, dag 2 nauwelijks wind en een heldere sterrenhemel. Ik heb toen ook buiten de tent geslapen, alleen een slaapzak en een machtige uitzicht. Het was zo donker dat de melkweg met gemak te zien was. Alleen midden in de nacht gewekt door een langslopende coyotevan die adrenaline shot word je weer warm, want s'nachts is het ijzig koud.....
in die natuurparken moet je eigenlijk gewoon gaan kamperen, maakt het net ietsjes specialer.quote:Op donderdag 29 juli 2010 00:59 schreef Americanist het volgende:
[..]
Hmm, ik ga het zeker eens doen, avontuurlijk is het wel
Kamperen doe ik sowieso graag. Vooral in die grote parken lijkt me dat ook veel leuker dan een dagtripje.quote:Op donderdag 29 juli 2010 01:01 schreef ETA het volgende:
[..]
in die natuurparken moet je eigenlijk gewoon gaan kamperen, maakt het net ietsjes specialer.
quote:
Hoe kun je het een feit noemen terwijl je er nog nooit bent geweest. MIjn ervaring is juist dat je heel weinig van die stereotiepe Amerikanen merkt tijdens een vakantie. En al helemaal niet als je naar Californië gaat, de meest Europese staat van Amerika en als uitvalsbasis voor de Rockies wellicht de meest interessante i.c.m. San Fransisco en Las Vegasquote:Op donderdag 29 juli 2010 00:36 schreef TheHappyPrince het volgende:
[..]
Dat geloof ik best hoorMaar het feit is dat er heeeel veel van die stereotype Amerikanen rondlopen.
Dat komt omdat jij nooit verder dan Brabant komtquote:Op donderdag 29 juli 2010 09:57 schreef Giester het volgende:
- Veenland
- Graanland
- Waterland
- Hoogland
- Laagland
- Noord-Holland
- Zuid-Holland
Hahahahaha, grapjas!quote:Op donderdag 29 juli 2010 10:35 schreef Danielle83 het volgende:
[..]
Dat komt omdat jij nooit verder dan Brabant komt
Ja dus! Dat heb ik ookquote:Op donderdag 29 juli 2010 10:37 schreef Giester het volgende:
[..]
Hahahahaha, grapjas!
Ik heb toch Google Earth![]()
Ja daar heb ik weleens de spreekwoordelijk ei uit de duif van horen vliegen ja.quote:Op donderdag 29 juli 2010 10:40 schreef Danielle83 het volgende:
[..]
Ja dus! Dat heb ik ook![]()
Er bestaat wel meer dan plaatsen opzoeken op google.. Wist je dat al?
Ik draag Massachusetts voor als meest Europese staat van Amerika. En dan niet alleen vanwege het politieke, maar ook architectuur en cultuur.quote:Op donderdag 29 juli 2010 08:25 schreef Blik het volgende:
[..]
Hoe kun je het een feit noemen terwijl je er nog nooit bent geweest. MIjn ervaring is juist dat je heel weinig van die stereotiepe Amerikanen merkt tijdens een vakantie. En al helemaal niet als je naar Californië gaat, de meest Europese staat van Amerika en als uitvalsbasis voor de Rockies wellicht de meest interessante i.c.m. San Fransisco en Las Vegas
Nogmaals, je hoeft niet ergens heen te gaan om zoiets te kunnen zeggen. Ik hoef toch ook niet naar Iran om te zeggen dat daar veel religieuze gekken rondlopen, hmm? Ik vind het een beetje vervelend dat ik blijkbaar geen mening mag hebben over Amerika. Feit is dat Amerika een land van extremen is.quote:Op donderdag 29 juli 2010 08:25 schreef Blik het volgende:
[..]
Hoe kun je het een feit noemen terwijl je er nog nooit bent geweest. MIjn ervaring is juist dat je heel weinig van die stereotiepe Amerikanen merkt tijdens een vakantie. En al helemaal niet als je naar Californië gaat, de meest Europese staat van Amerika en als uitvalsbasis voor de Rockies wellicht de meest interessante i.c.m. San Fransisco en Las Vegas
Volgens mij was Maine ook best 'Europees', toch? Ik wil er vooral heen vanwege die prachtige kust - en omdat Stephen King bijna al zijn verhalen laat afspelen in Maine. Dan moet het toch speciaal zijn!quote:Op donderdag 29 juli 2010 11:39 schreef Americanist het volgende:
[..]
Ik draag Massachusetts voor als meest Europese staat van Amerika. En dan niet alleen vanwege het politieke, maar ook architectuur en cultuur.
Ik dacht al dat je Stephen King fan was toen je over Maine begon! Dat is ook ongeveer het enige waar Nederlanders het van kennen. Ik zou enkele jaren geleden naar die staat gaan voor een half jaar voor een uitwisseling, maar die is helaas niet doorgegaan. Maar ik heb me via King en in de voorbereiding op die uitwisseling wel flink verdiept in de staat. Inderdaad heel mooi.quote:Op donderdag 29 juli 2010 15:08 schreef TheHappyPrince het volgende:
[..]
Volgens mij was Maine ook best 'Europees', toch? Ik wil er vooral heen vanwege die prachtige kust - en omdat Stephen King bijna al zijn verhalen laat afspelen in Maine. Dan moet het toch speciaal zijn!
Je mag best een mening hebben over Amerika als land zijnde, en het is ook prima als je daarom niet naar dat land op vakantie wilt. Echter, meedere mensen zeggen hier al dat jouw beeld niet echt helemaal correct is. Je kunt geen objectief beeld krijgen van een land door alleen de media te volgen. Dat probeer ik je duidelijk te maken.quote:Op donderdag 29 juli 2010 15:07 schreef TheHappyPrince het volgende:
[..]
Nogmaals, je hoeft niet ergens heen te gaan om zoiets te kunnen zeggen. Ik hoef toch ook niet naar Iran om te zeggen dat daar veel religieuze gekken rondlopen, hmm? Ik vind het een beetje vervelend dat ik blijkbaar geen mening mag hebben over Amerika. Feit is dat Amerika een land van extremen is.
Op zich is er niks mis mee als we af en toe een interesant gebied even wat verder bespreken. We hebben al twee heel verschillende landen zo gehad, er zullen er vast nog meer bijkomen. Zo lang 1 gebied niet domineert zie ik er geen probleem in.quote:Op donderdag 29 juli 2010 18:30 schreef flipsen het volgende:
Dwalen we niet een beetje af van het onderwerp?
In Limburg lijkt de sfeer anders toch een stuk gemoedelijker dan in de Randstad.quote:Op donderdag 29 juli 2010 00:34 schreef TheHappyPrince het volgende:
[..]
Punt is gewoon dat ik me daar niet prettig zou voelen. Het is een beetje hetzelfde als dat ik nu naar Limburg zou gaan. Wie is een gestoorde Wildersstemmer, wie niet?
Jemig. Dat lijkt me best kut. Als je gewoon geen dromen meer hebt. Geen plaatsen meer die je graag wilt zien. Gewoon klaar bent.quote:Op vrijdag 30 juli 2010 08:15 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ik heb bijna alle interesante landen al gehad en heb nog een jaar of 50 te gaan op deze planeet
Geen dromen hebben als je veel gereisd hebtquote:Op vrijdag 30 juli 2010 08:22 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
[..]
Jemig. Dat lijkt me best kut. Als je gewoon geen dromen meer hebt. Geen plaatsen meer die je graag wilt zien. Gewoon klaar bent.
Wat dan? Ga je dan zelfmoord plegen? Of word je dan een verbitterde oude zak die alleen nog maar kan klagen en zeuren over dat vroeger alles mooier en beter was?
Af en toe een beetjequote:Op donderdag 29 juli 2010 18:30 schreef flipsen het volgende:
Dwalen we niet een beetje af van het onderwerp?
Ja erg speciaal mooie pineaple trees hebben ze daarquote:Op donderdag 29 juli 2010 15:08 schreef TheHappyPrince het volgende:
[..]
Volgens mij was Maine ook best 'Europees', toch? Ik wil er vooral heen vanwege die prachtige kust - en omdat Stephen King bijna al zijn verhalen laat afspelen in Maine. Dan moet het toch speciaal zijn!
huh?quote:Op vrijdag 30 juli 2010 08:43 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Ja erg speciaal mooie pineaple trees hebben ze daar
Dat je er eens geweest bent wil natuurlijk niet zeggen dat je er klaar mee bent en alles hebt gezien. Als je denkt van wel: triest.quote:Op vrijdag 30 juli 2010 08:15 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ik heb bijna alle interesante landen al gehad en heb nog een jaar of 50 te gaan op deze planeet
De meeste plekken hoef ik niet opnieuw naartoe en de plekken die wel de moeite waard zijn kom ik heus nog wel een keerquote:Op vrijdag 30 juli 2010 10:18 schreef StormWarning het volgende:
[..]
Dat je er eens geweest bent wil natuurlijk niet zeggen dat je er klaar mee bent en alles hebt gezien. Als je denkt van wel: triest.
Ik denk niet dat je die veel zal vinden in Maine.quote:
die vind je nergens, ben ik bang.quote:Op vrijdag 30 juli 2010 19:38 schreef Americanist het volgende:
[..]
Ik denk niet dat je die veel zal vinden in Maine.
Ah, weer wat geleerd.quote:
Mag ik vragen wat je in godsnaam in Oklahoma deed? Ik heb er 5mnd gewoond en moet zeggen dat het nogal uhhh een saaie staat isquote:Op donderdag 29 juli 2010 07:57 schreef El_Matador het volgende:
[..]
![]()
Ik word ook als rechts gezien, maar wat zijn wij verschillend!Ik houd juist erg van warme landen. Maar nog veel meer verschillen...
Ik ben het wel heel erg met je eens over de VS; extreem land met grote verschillen. Dat boeit op zich wel. En de meeste Amerikanen zijn ongelooflijk vriendelijk tegen vreemdelingen, dat zie je in Europa niet.
Geweest:
Texas![]()
Oklahoma![]()
Colorado (Denver!![]()
)
Wyoming![]()
Atlanta, Georgia![]()
Het land trekt me niet echt, maar wel de natuur. En als ik voor de steden/cultuur zou gaan zou ik graag naar Californie willen. Toch de bakermat van de hippiecultuur.
Helemaal mee-eens. Achja dat fake gedoe is ook geen ramp, want je hebt het snel genoeg doorquote:Op zaterdag 31 juli 2010 09:58 schreef Individual het volgende:
@ Drassss: Ik heb een paar maanden in Albuquerque NM gewoond en ben wel eens kort in Oklahoma City geweest. OK is dan ook een heel andere staat dan NM hoewel ik OK niet echt goed ken.
Die 80% fake is voor mij veel te hoog. En ook al zou het zo zijn heb ik liever een fake smile dan een gemeende belediging. Vind het ook niet nep, maar een andere manier van met elkaar omgaan. Als het er toe doet zal ik direct zijn, maar anders hoeft het daar niet van mij. "If you have nothing nice to say, say nothing at all".
Geinteresseerd zijn ze wel, maar vaak stokt de onderliggende kennis een beetje en dan lijkt het er snel op dat de interesse niet gemeend is. Sarcasme wordt idd minder snel begrepen en dat is in het land waar ik nu woon (UK) orde van de dag. Dit is heel algemeen, maar er zijn 300 miljoen individuen en je komt van alles en nog wat tegen.
Ik ga nog graag terug en ben er alweer meer dan 10x op vakantie teruggeweest. Amerika is ook niet 1 land, maar 50.
Je moet de cultuur willen begrijpen en kunnen waarderen idd en niet met oogkleppen op er naartoe. De media heeft veel te zeuren, maar ja zo verkopen ze kranten.
Nee, stel je voor dat je je vooroordelen moet aanpassen!quote:Op donderdag 29 juli 2010 15:07 schreef TheHappyPrince het volgende:
Ik hoef toch ook niet naar Iran om te zeggen dat daar veel religieuze gekken rondlopen, hmm?
Iran is inderdaad erg mooi en Perzen zijn supervriendelijk! Echt een warm volk, dat door de religieuze en politieke terreur volledig teruggeworpen is. Ga gesprekken aan met de oudere generatie en luister naar het aantal keer dat men "before the revolution" aanhaalt. Zo zonde wat er nu daar gaande is, het is een mooi volk.quote:Op zaterdag 31 juli 2010 10:49 schreef Farenji het volgende:
[..]
Nee, stel je voor dat je je vooroordelen moet aanpassen!
Ik wil heel graag naar Iran. Heb fantastische verhalen over de bevolking gehoord: erg vriendelijk en absoluut niet wat Mr. Vooroordeel boven me denkt. Mensen zijn daar oha erg modern, moderner dan in de Rotterdamse straat waar ik nu woon denk ik. Ook de eeuwenoude cultuur en architectuur lijkt me prachtig. Ander land dat al heel lang op mijn droomlijstje staat is India. Ik ben niet iemand die alleen droomt maar ik maak mijn dromen ook waar, dus ga ik in oktober met de trein naar India, via oa Iran en Pakistan.
Mij zul je er niet vinden maar veel succes in de smerigheidquote:Op zaterdag 31 juli 2010 11:40 schreef Farenji het volgende:
India is een land van extremen, je vindt er zowel afgrijselijke lelijkheid als adembenemende schoonheid, en wat ik van veel mensen heb gehoord (en ik ook wel herken van andere landen bijv in Afrika) is dat je constant heen en weer geslingerd wordt tussen haat en liefde voor het land. Liever dat dan een land dat je onverschillig laat.
Hoeveel % zou er een een geldig paspoort hebben?quote:Op zaterdag 31 juli 2010 09:58 schreef Individual het volgende:
@ Drassss: Ik heb een paar maanden in Albuquerque NM gewoond en ben wel eens kort in Oklahoma City geweest. OK is dan ook een heel andere staat dan NM hoewel ik OK niet echt goed ken.
Die 80% fake is voor mij veel te hoog. En ook al zou het zo zijn heb ik liever een fake smile dan een gemeende belediging. Vind het ook niet nep, maar een andere manier van met elkaar omgaan. Als het er toe doet zal ik direct zijn, maar anders hoeft het daar niet van mij. "If you have nothing nice to say, say nothing at all".
Geinteresseerd zijn ze wel, maar vaak stokt de onderliggende kennis een beetje en dan lijkt het er snel op dat de interesse niet gemeend is. Sarcasme wordt idd minder snel begrepen en dat is in het land waar ik nu woon (UK) orde van de dag. Dit is heel algemeen, maar er zijn 300 miljoen individuen en je komt van alles en nog wat tegen.
Ik ga nog graag terug en ben er alweer meer dan 10x op vakantie teruggeweest. Amerika is ook niet 1 land, maar 50.
Je moet de cultuur willen begrijpen en kunnen waarderen idd en niet met oogkleppen op er naartoe. De media heeft veel te zeuren, maar ja zo verkopen ze kranten.
Als er iemand liefde voor Iran heeft ben ik het wel. Ik doelde ook totaal NIET op het volk, ik weet uit ervaring dat het hele lieve, vriendelijke mensen zijn, die alles doen om het naar je zin te maken. Ik doelde op die verschrikkelijke burgerwachten, die je arresteren als je naar alcohol ruikt, en die enge mannen die vrouwen dreigen in elkaar te slaan als hun niqaab niet goed zit.quote:Op zaterdag 31 juli 2010 10:49 schreef Farenji het volgende:
[..]
Nee, stel je voor dat je je vooroordelen moet aanpassen!
Ik wil heel graag naar Iran. Heb fantastische verhalen over de bevolking gehoord: erg vriendelijk en absoluut niet wat Mr. Miss Vooroordeel boven me denkt. Mensen zijn daar oha erg modern, moderner dan in de Rotterdamse straat waar ik nu woon denk ik. Ook de eeuwenoude cultuur en architectuur lijkt me prachtig. Ander land dat al heel lang op mijn droomlijstje staat is India. Ik ben niet iemand die alleen droomt maar ik maak mijn dromen ook waar, dus ga ik in oktober met de trein naar India, via oa Iran en Pakistan.
Het is erg jammer dat Kamtsjatka op dit moment in de fik staatquote:Op maandag 2 augustus 2010 16:38 schreef Smash-it het volgende:
Ik wil nog heel graag naar Alaska. Die staat momenteel dus hoog op mijn lijstje. En Paaseiland heeft mij erg aangestoken met de eilanden in die buurt, dus Polynesie zou ik nog verder willen ontdekken.
Oh ja, en Rusland. En dan helemaal tot het oostelijkste puntje! Kan ik vanuit daar meteen door naar Alaska.
In dat hele oostelijke puntje zijn geen wegen.quote:Op maandag 2 augustus 2010 16:38 schreef Smash-it het volgende:
Oh ja, en Rusland. En dan helemaal tot het oostelijkste puntje! Kan ik vanuit daar meteen door naar Alaska.
nee een staatquote:
Pssst, in Iran dragen ze nauwelijks de niqaab, komt eigenlijk daar enkel voor onder wat kleine minderheden, zoals de Arabieren aan de kust. Je hebt het gewoon over de hijab/hoofddoek, wat helaas, helaas, wat minder dramatisch is.quote:Op zaterdag 31 juli 2010 15:25 schreef TheHappyPrince het volgende:
[..]
Als er iemand liefde voor Iran heeft ben ik het wel. Ik doelde ook totaal NIET op het volk, ik weet uit ervaring dat het hele lieve, vriendelijke mensen zijn, die alles doen om het naar je zin te maken. Ik doelde op die verschrikkelijke burgerwachten, die je arresteren als je naar alcohol ruikt, en die enge mannen die vrouwen dreigen in elkaar te slaan als hun niqaab niet goed zit.
Nogmaals, Miss Vooroordeel is echt niet aan mij besteed.
Ik weet wat ze in Iran dragen, namelijk een khimar/chador of - in de 'modernere' gebieden, een hijab. Maar denk niet dat je daar altijd met een hijab wegkomt! Vooral in de religieuze gebieden wordt je al snel raar aangekeken door de geheime politie/religieuzen als je geen khimar draagt. Ik vind een khimar/chador niet echt minder dramatisch hoor:quote:Op zondag 3 oktober 2010 21:34 schreef Basboussa het volgende:
[..]
Pssst, in Iran dragen ze nauwelijks de niqaab, komt eigenlijk daar enkel voor onder wat kleine minderheden, zoals de Arabieren aan de kust. Je hebt het gewoon over de hijab/hoofddoek, wat helaas, helaas, wat minder dramatisch is.
OT: Iran zeker, maar ook de -stan landen, wil ook nog graag naar Bosnie, Indonesie, Maleisie, Rusland, Ethiopie, Jemen, Japan, China, Argentinie, Colombia en Midden Amerika.
Op de lijst met landen die ik waarschijnlijk op wat kortere termijn zou kunnen doen staan: Palestijnse gebieden, Libanon, Syrie, (terug naar) Turkije en Saudi Arabie. Ben in Turkije alleen in Istanbul geweest een weekje, maar wil graag eens wat meer zien van het 'land'. Saudi Arabie niet zozeer vanwege 'toeristische' overwegingen, maar wil wel eens Mekka en Medina ervaren enzo. En dan vergelijken met Lourdes en Knock.
Hoe is dat als toerist. Ik wil misschien met een vriendin van me heengaan.quote:Op zondag 3 oktober 2010 23:37 schreef TheHappyPrince het volgende:
[..]
Ik weet wat ze in Iran dragen, namelijk een khimar/chador of - in de 'modernere' gebieden, een hijab. Maar denk niet dat je daar altijd met een hijab wegkomt! Vooral in de religieuze gebieden wordt je al snel raar aangekeken door de geheime politie/religieuzen als je geen khimar draagt. Ik vind een khimar/chador niet echt minder dramatisch hoor:
Ik zou me eerst goed inlezen als ik jou was! Ik heb een aantal boeken gelezen over toeristen in Iran, maar die zijn al wel een paar jaar oud. Misschien is er een reisbureau gespecialiseerd in Iran?quote:Op zondag 3 oktober 2010 23:45 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Hoe is dat als toerist. Ik wil misschien met een vriendin van me heengaan.
http://www.iransilkroad.nl/quote:Op maandag 4 oktober 2010 00:00 schreef TheHappyPrince het volgende:
[..]
Ik zou me eerst goed inlezen als ik jou was! Ik heb een aantal boeken gelezen over toeristen in Iran, maar die zijn al wel een paar jaar oud. Misschien is er een reisbureau gespecialiseerd in Iran?
Oh superinteressant! Waarom wilde je eigenlijk naar Iran? Ik wens je in ieder geval heel veel plezierquote:Op maandag 4 oktober 2010 00:28 schreef Farenji het volgende:
[..]
http://www.iransilkroad.nl/
Een Nederlands reisbureau gespecialiseerd in Iran. Deze organisatie heeft mijn visumaanvraag verzorgd, visum ga ik morgen ophalen. Net op de laatste nipper goedgekeurd vanuit Teheran! Ze bieden naast een visumservice ook verzorgde (rond)reizen, excursies en andere diensten aan. Insha'Allah rijd ik Iran binnen over twee weekjes.
(zie mijn homepage als je me wil volgen)
Tsjechïe is heel mooi, vooral in het zuiden. Praag is ook een stad waar ik erg graag kom, ben van plan om volgend jaar voor de 4e keer te gaan. Jičín en Trutnov zijn ook mooie (kleine) steden. Niet te veel hranolky eten daar, dat bieden ze aan elke buitenlander aanquote:Op maandag 4 oktober 2010 00:34 schreef Maxwell_Edison het volgende:
- Canada
- Rusland
- Tsjechië
- Griekenland
- Scandinavische landen
- Slovenië
- Kroatië
- Argentinië
- Chili
Deze landen wil ik de komende paar jaren iig gaan bezoeken, daarna mss een keer Afrika/Rest van Azië
Zal het bij m'n bookmarks zetten.quote:Op maandag 4 oktober 2010 00:28 schreef Farenji het volgende:
[..]
http://www.iransilkroad.nl/
Een Nederlands reisbureau gespecialiseerd in Iran. Deze organisatie heeft mijn visumaanvraag verzorgd, visum ga ik morgen ophalen. Net op de laatste nipper goedgekeurd vanuit Teheran! Ze bieden naast een visumservice ook verzorgde (rond)reizen, excursies en andere diensten aan. Insha'Allah rijd ik Iran binnen over twee weekjes.
(zie mijn homepage als je me wil volgen)
De hoofdbestemming was eigenlijk India. En het leek me wel grappig om dat over land te doen want vliegen is saai. Dan kom je ook door Iran, en Pakistan. Gaandeweg ben ik steeds meer gefascineerd door Iran geworden. Ik ben altijd erg gefascineerd door onbekende dingen en plekken, en Iran is echt zo'n land waarover je maar heel eenzijdig en zeer beperkt nieuws over hoort. Niemand weet er hoe het echt is, je kan je er bijna geen voorstelling van maken. Dus dan moet ik daar gewoon naartoe.quote:Op maandag 4 oktober 2010 00:42 schreef TheHappyPrince het volgende:
[..]
Oh superinteressant! Waarom wilde je eigenlijk naar Iran? Ik wens je in ieder geval heel veel plezierLijkt me echt een reis van het soort die je ooit moet maken! Waar ga je allemaal heen?
En ik zal je homepage zeker checken
Iran is gaaf en de Perzen zijn een heerlijk volk.quote:Op maandag 4 oktober 2010 08:52 schreef Farenji het volgende:
[..]
De hoofdbestemming was eigenlijk India. En het leek me wel grappig om dat over land te doen want vliegen is saai. Dan kom je ook door Iran, en Pakistan. Gaandeweg ben ik steeds meer gefascineerd door Iran geworden. Ik ben altijd erg gefascineerd door onbekende dingen en plekken, en Iran is echt zo'n land waarover je maar heel eenzijdig en zeer beperkt nieuws over hoort. Niemand weet er hoe het echt is, je kan je er bijna geen voorstelling van maken. Dus dan moet ik daar gewoon naartoe.
Slechte ervaring in India?quote:Op maandag 4 oktober 2010 09:34 schreef El_Matador het volgende:
India zou ik overslaan als ik jou was, maar als je es echt goed verbaasd en waarschijnlijk ziek wil worden, dan zeker doen!
Gast, die ene ervaring van jou is niet bepalend voor de rest van de wereld. Het lijkt me een beetje voorbarig om op basis daarvan iedereen af te raden om naar India te gaan.quote:Op maandag 4 oktober 2010 09:34 schreef El_Matador het volgende:
India zou ik overslaan als ik jou was, maar als je es echt goed verbaasd en waarschijnlijk ziek wil worden, dan zeker doen!
Al mijn reizende vrienden en collega's hebben zonder uitzondering dezelfde ervaring.quote:Op maandag 4 oktober 2010 12:19 schreef StormWarning het volgende:
[..]
Gast, die ene ervaring van jou is niet bepalend voor de rest van de wereld. Het lijkt me een beetje voorbarig om op basis daarvan iedereen af te raden om naar India te gaan.
Dat ligt er toch maar net aan waar je naar op zoek bent? Er zijn genoeg mensen die er ondanks de ontberingen een fantastische tijd hebben. Als je maar weet waar je aan begint..quote:Op maandag 4 oktober 2010 13:09 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Al mijn reizende vrienden en collega's hebben zonder uitzondering dezelfde ervaring.
India is gewoon niet het land om naar uit te kijken. Het bewust overslaan, zou ik niet doen. Maar bewust aandoen, dat zou ik afraden.
Men zegt van India niet voor niets: "Either you hate it or you love it...".quote:Op maandag 4 oktober 2010 13:09 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Al mijn reizende vrienden en collega's hebben zonder uitzondering dezelfde ervaring.
India is gewoon niet het land om naar uit te kijken. Het bewust overslaan, zou ik niet doen. Maar bewust aandoen, dat zou ik afraden.
Als je het lokaal regelt is dat helemaal zo duur niet. Wel moet je voor Vladivostok al uitstappen, de boot vertrekt en aantal stations eerder.quote:Op maandag 4 oktober 2010 13:09 schreef Vogue het volgende:
Ook lijkt het me geweldig om overland naar het meest oostelijke puntje van Azie te reizen (Wladiwostock) en daar per boot over te steken naar Japan.
Wie wil me sponsoren?
Nou, ik heb ook heel andere ervaringen gehoord.quote:Op maandag 4 oktober 2010 13:09 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Veel plezier in India!quote:Op maandag 4 oktober 2010 16:39 schreef Farenji het volgende:
[..]
Nou, ik heb ook heel andere ervaringen gehoord.
Maar goed, ik weet wel een beetje wat ik kan verwachten, dit is ook zeker niet mijn eerste verre reis, dus ik ga niet naar je advies luisteren, als je het niet erg vindt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |