De meeste plekken hoef ik niet opnieuw naartoe en de plekken die wel de moeite waard zijn kom ik heus nog wel een keerquote:Op vrijdag 30 juli 2010 10:18 schreef StormWarning het volgende:
[..]
Dat je er eens geweest bent wil natuurlijk niet zeggen dat je er klaar mee bent en alles hebt gezien. Als je denkt van wel: triest.
Ik denk niet dat je die veel zal vinden in Maine.quote:
die vind je nergens, ben ik bang.quote:Op vrijdag 30 juli 2010 19:38 schreef Americanist het volgende:
[..]
Ik denk niet dat je die veel zal vinden in Maine.
Ah, weer wat geleerd.quote:
Mag ik vragen wat je in godsnaam in Oklahoma deed? Ik heb er 5mnd gewoond en moet zeggen dat het nogal uhhh een saaie staat isquote:Op donderdag 29 juli 2010 07:57 schreef El_Matador het volgende:
[..]
![]()
Ik word ook als rechts gezien, maar wat zijn wij verschillend!Ik houd juist erg van warme landen. Maar nog veel meer verschillen...
Ik ben het wel heel erg met je eens over de VS; extreem land met grote verschillen. Dat boeit op zich wel. En de meeste Amerikanen zijn ongelooflijk vriendelijk tegen vreemdelingen, dat zie je in Europa niet.
Geweest:
Texas![]()
Oklahoma![]()
Colorado (Denver!![]()
)
Wyoming![]()
Atlanta, Georgia![]()
Het land trekt me niet echt, maar wel de natuur. En als ik voor de steden/cultuur zou gaan zou ik graag naar Californie willen. Toch de bakermat van de hippiecultuur.
Helemaal mee-eens. Achja dat fake gedoe is ook geen ramp, want je hebt het snel genoeg doorquote:Op zaterdag 31 juli 2010 09:58 schreef Individual het volgende:
@ Drassss: Ik heb een paar maanden in Albuquerque NM gewoond en ben wel eens kort in Oklahoma City geweest. OK is dan ook een heel andere staat dan NM hoewel ik OK niet echt goed ken.
Die 80% fake is voor mij veel te hoog. En ook al zou het zo zijn heb ik liever een fake smile dan een gemeende belediging. Vind het ook niet nep, maar een andere manier van met elkaar omgaan. Als het er toe doet zal ik direct zijn, maar anders hoeft het daar niet van mij. "If you have nothing nice to say, say nothing at all".
Geinteresseerd zijn ze wel, maar vaak stokt de onderliggende kennis een beetje en dan lijkt het er snel op dat de interesse niet gemeend is. Sarcasme wordt idd minder snel begrepen en dat is in het land waar ik nu woon (UK) orde van de dag. Dit is heel algemeen, maar er zijn 300 miljoen individuen en je komt van alles en nog wat tegen.
Ik ga nog graag terug en ben er alweer meer dan 10x op vakantie teruggeweest. Amerika is ook niet 1 land, maar 50.
Je moet de cultuur willen begrijpen en kunnen waarderen idd en niet met oogkleppen op er naartoe. De media heeft veel te zeuren, maar ja zo verkopen ze kranten.
Nee, stel je voor dat je je vooroordelen moet aanpassen!quote:Op donderdag 29 juli 2010 15:07 schreef TheHappyPrince het volgende:
Ik hoef toch ook niet naar Iran om te zeggen dat daar veel religieuze gekken rondlopen, hmm?
Iran is inderdaad erg mooi en Perzen zijn supervriendelijk! Echt een warm volk, dat door de religieuze en politieke terreur volledig teruggeworpen is. Ga gesprekken aan met de oudere generatie en luister naar het aantal keer dat men "before the revolution" aanhaalt. Zo zonde wat er nu daar gaande is, het is een mooi volk.quote:Op zaterdag 31 juli 2010 10:49 schreef Farenji het volgende:
[..]
Nee, stel je voor dat je je vooroordelen moet aanpassen!
Ik wil heel graag naar Iran. Heb fantastische verhalen over de bevolking gehoord: erg vriendelijk en absoluut niet wat Mr. Vooroordeel boven me denkt. Mensen zijn daar oha erg modern, moderner dan in de Rotterdamse straat waar ik nu woon denk ik. Ook de eeuwenoude cultuur en architectuur lijkt me prachtig. Ander land dat al heel lang op mijn droomlijstje staat is India. Ik ben niet iemand die alleen droomt maar ik maak mijn dromen ook waar, dus ga ik in oktober met de trein naar India, via oa Iran en Pakistan.
Mij zul je er niet vinden maar veel succes in de smerigheidquote:Op zaterdag 31 juli 2010 11:40 schreef Farenji het volgende:
India is een land van extremen, je vindt er zowel afgrijselijke lelijkheid als adembenemende schoonheid, en wat ik van veel mensen heb gehoord (en ik ook wel herken van andere landen bijv in Afrika) is dat je constant heen en weer geslingerd wordt tussen haat en liefde voor het land. Liever dat dan een land dat je onverschillig laat.
Hoeveel % zou er een een geldig paspoort hebben?quote:Op zaterdag 31 juli 2010 09:58 schreef Individual het volgende:
@ Drassss: Ik heb een paar maanden in Albuquerque NM gewoond en ben wel eens kort in Oklahoma City geweest. OK is dan ook een heel andere staat dan NM hoewel ik OK niet echt goed ken.
Die 80% fake is voor mij veel te hoog. En ook al zou het zo zijn heb ik liever een fake smile dan een gemeende belediging. Vind het ook niet nep, maar een andere manier van met elkaar omgaan. Als het er toe doet zal ik direct zijn, maar anders hoeft het daar niet van mij. "If you have nothing nice to say, say nothing at all".
Geinteresseerd zijn ze wel, maar vaak stokt de onderliggende kennis een beetje en dan lijkt het er snel op dat de interesse niet gemeend is. Sarcasme wordt idd minder snel begrepen en dat is in het land waar ik nu woon (UK) orde van de dag. Dit is heel algemeen, maar er zijn 300 miljoen individuen en je komt van alles en nog wat tegen.
Ik ga nog graag terug en ben er alweer meer dan 10x op vakantie teruggeweest. Amerika is ook niet 1 land, maar 50.
Je moet de cultuur willen begrijpen en kunnen waarderen idd en niet met oogkleppen op er naartoe. De media heeft veel te zeuren, maar ja zo verkopen ze kranten.
Als er iemand liefde voor Iran heeft ben ik het wel. Ik doelde ook totaal NIET op het volk, ik weet uit ervaring dat het hele lieve, vriendelijke mensen zijn, die alles doen om het naar je zin te maken. Ik doelde op die verschrikkelijke burgerwachten, die je arresteren als je naar alcohol ruikt, en die enge mannen die vrouwen dreigen in elkaar te slaan als hun niqaab niet goed zit.quote:Op zaterdag 31 juli 2010 10:49 schreef Farenji het volgende:
[..]
Nee, stel je voor dat je je vooroordelen moet aanpassen!
Ik wil heel graag naar Iran. Heb fantastische verhalen over de bevolking gehoord: erg vriendelijk en absoluut niet wat Mr. Miss Vooroordeel boven me denkt. Mensen zijn daar oha erg modern, moderner dan in de Rotterdamse straat waar ik nu woon denk ik. Ook de eeuwenoude cultuur en architectuur lijkt me prachtig. Ander land dat al heel lang op mijn droomlijstje staat is India. Ik ben niet iemand die alleen droomt maar ik maak mijn dromen ook waar, dus ga ik in oktober met de trein naar India, via oa Iran en Pakistan.
Het is erg jammer dat Kamtsjatka op dit moment in de fik staatquote:Op maandag 2 augustus 2010 16:38 schreef Smash-it het volgende:
Ik wil nog heel graag naar Alaska. Die staat momenteel dus hoog op mijn lijstje. En Paaseiland heeft mij erg aangestoken met de eilanden in die buurt, dus Polynesie zou ik nog verder willen ontdekken.
Oh ja, en Rusland. En dan helemaal tot het oostelijkste puntje! Kan ik vanuit daar meteen door naar Alaska.
In dat hele oostelijke puntje zijn geen wegen.quote:Op maandag 2 augustus 2010 16:38 schreef Smash-it het volgende:
Oh ja, en Rusland. En dan helemaal tot het oostelijkste puntje! Kan ik vanuit daar meteen door naar Alaska.
nee een staatquote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |