abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_84669649
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 10:18 schreef StormWarning het volgende:

[..]

Dat je er eens geweest bent wil natuurlijk niet zeggen dat je er klaar mee bent en alles hebt gezien. Als je denkt van wel: triest.
De meeste plekken hoef ik niet opnieuw naartoe en de plekken die wel de moeite waard zijn kom ik heus nog wel een keer
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_84677416
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 10:25 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

ananasbomen, je weet toch...
Ik denk niet dat je die veel zal vinden in Maine.
"I predict future happiness for Americans if they can prevent the government from wasting the labors of the people under the pretense of taking care of them." - Thomas Jefferson
  vrijdag 30 juli 2010 @ 20:02:11 #153
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_84678318
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 19:38 schreef Americanist het volgende:

[..]

Ik denk niet dat je die veel zal vinden in Maine.
die vind je nergens, ben ik bang.
pi_84678368
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 20:02 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Ah, weer wat geleerd.
"I predict future happiness for Americans if they can prevent the government from wasting the labors of the people under the pretense of taking care of them." - Thomas Jefferson
  zaterdag 31 juli 2010 @ 00:19:06 #155
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_84689527
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 20:02 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Je moet ze zoeken in de gebieden met bananenbomen en cocosstruiken. :P
reset
  zaterdag 31 juli 2010 @ 00:32:04 #156
271872 Drassss
Oklahoma!
pi_84690207
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 07:57 schreef El_Matador het volgende:

[..]

:X

Ik word ook als rechts gezien, maar wat zijn wij verschillend! ;) Ik houd juist erg van warme landen. Maar nog veel meer verschillen...

Ik ben het wel heel erg met je eens over de VS; extreem land met grote verschillen. Dat boeit op zich wel. En de meeste Amerikanen zijn ongelooflijk vriendelijk tegen vreemdelingen, dat zie je in Europa niet.

Geweest:
Texas :r
Oklahoma :)
Colorado (Denver! ^O^ w/ )
Wyoming :)
Atlanta, Georgia :')

Het land trekt me niet echt, maar wel de natuur. En als ik voor de steden/cultuur zou gaan zou ik graag naar Californie willen. Toch de bakermat van de hippiecultuur.
Mag ik vragen wat je in godsnaam in Oklahoma deed? Ik heb er 5mnd gewoond en moet zeggen dat het nogal uhhh een saaie staat is :P

Edit: Ik merk trouwens dat veel mensen Amerikanen aardig/ behulpzaam etc vinden. Vooral mensen die NY/LA/SF bezocht hebben. Mijn persoonlijke ervaring is dat ook wanneer je in die steden bent. Je gaat dan meer naar de Europese cultuur wat ik erg kan waarderen.

Helaas wanneer je toch de binnenlanden/staten ingaat verschuift het toch wat moet ik zeggen. Aller eerst het politieke klimaat wat echt drastisch anders is dan in LA/NY. Tevens is men zo gelovig als de pest. Als toerist heb je daar misschien weinig last van, maar zit je er een aantal maanden ga je het wel merken. Het aardig/interesse van Amerikanen is naar mijn mening voor 80% fake. Wat ik heb meegemaakt is dat Amerikanen niet direct of sarcastisch zijn. Dat snappen ze op 1 of andere manier niet. Men wil niet andermans gevoelens raken dus is het fake gehalte behoorlijk groot. Wij als Nederlanders hebben dat weer niet en zeggen gewoon waar het op staat ;) Dan word je toch raar aangekeken.. of ze voelen zich meteen aangevallen.

Ik ben zelf wel fan van het land en kan de verschillen in cultuur/denken waarderen. Je moet er wel doorheen prikken en soms toch opletten wat je zegt in verschillende gebieden, maar ach als toerist die 1 week door NY/LA loopt is het allemaal niet zo erg ;)

[ Bericht 27% gewijzigd door Drassss op 31-07-2010 00:42:58 ]
pi_84693155
Je hebt gelijk over de VS en het oppervlakkige. Maar dat is wel wat je het eerste ziet en dat is voor een nieuwkomer wel prettig. In Nederland is het lastig om als buitenstaander te integreren. In de VS is men veel behulpzamer.

Ik ben over de grens met Oklahoma gereden vanuit Texas om naar een mooi natuurgebied te gaan met jaknikkers. Mooie foto's kunnen maken. En heerlijk in de VS rijden in mijn gehuurde Dodge Charger. O+

Verder heb ik van de hele staat niks gezien. ;)
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_84693547
Ik denk dat ik in 15 staten of zo geweest ben maar vind het niet zo boeiend om te tellen eigenlijk :)

Zou nog wel graag een keer van Miami naar San Diego gaan of via Texas naar boven
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  zaterdag 31 juli 2010 @ 09:58:37 #159
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_84696055
@ Drassss: Ik heb een paar maanden in Albuquerque NM gewoond en ben wel eens kort in Oklahoma City geweest. OK is dan ook een heel andere staat dan NM hoewel ik OK niet echt goed ken.

Die 80% fake is voor mij veel te hoog. En ook al zou het zo zijn heb ik liever een fake smile dan een gemeende belediging. Vind het ook niet nep, maar een andere manier van met elkaar omgaan. Als het er toe doet zal ik direct zijn, maar anders hoeft het daar niet van mij. "If you have nothing nice to say, say nothing at all".

Geinteresseerd zijn ze wel, maar vaak stokt de onderliggende kennis een beetje en dan lijkt het er snel op dat de interesse niet gemeend is. Sarcasme wordt idd minder snel begrepen en dat is in het land waar ik nu woon (UK) orde van de dag. Dit is heel algemeen, maar er zijn 300 miljoen individuen en je komt van alles en nog wat tegen.

Ik ga nog graag terug en ben er alweer meer dan 10x op vakantie teruggeweest. Amerika is ook niet 1 land, maar 50.

Je moet de cultuur willen begrijpen en kunnen waarderen idd en niet met oogkleppen op er naartoe. De media heeft veel te zeuren, maar ja zo verkopen ze kranten.
reset
  zaterdag 31 juli 2010 @ 10:07:43 #160
271872 Drassss
Oklahoma!
pi_84696185
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 09:58 schreef Individual het volgende:
@ Drassss: Ik heb een paar maanden in Albuquerque NM gewoond en ben wel eens kort in Oklahoma City geweest. OK is dan ook een heel andere staat dan NM hoewel ik OK niet echt goed ken.

Die 80% fake is voor mij veel te hoog. En ook al zou het zo zijn heb ik liever een fake smile dan een gemeende belediging. Vind het ook niet nep, maar een andere manier van met elkaar omgaan. Als het er toe doet zal ik direct zijn, maar anders hoeft het daar niet van mij. "If you have nothing nice to say, say nothing at all".

Geinteresseerd zijn ze wel, maar vaak stokt de onderliggende kennis een beetje en dan lijkt het er snel op dat de interesse niet gemeend is. Sarcasme wordt idd minder snel begrepen en dat is in het land waar ik nu woon (UK) orde van de dag. Dit is heel algemeen, maar er zijn 300 miljoen individuen en je komt van alles en nog wat tegen.

Ik ga nog graag terug en ben er alweer meer dan 10x op vakantie teruggeweest. Amerika is ook niet 1 land, maar 50.

Je moet de cultuur willen begrijpen en kunnen waarderen idd en niet met oogkleppen op er naartoe. De media heeft veel te zeuren, maar ja zo verkopen ze kranten.
Helemaal mee-eens. Achja dat fake gedoe is ook geen ramp, want je hebt het snel genoeg door ;) Het valt me alleen op dat mensen graag met je willen praten en de volgende dag zijn ze je weer vergeten :P Ach dat is hier ook wel zo, maar helaas maakte ik het vaak mee in de VS. Geen ramp en niet iedereen valt daar onder natuurlijk.

OKC is trouwens een enorme stad met rand-gemeentes. Veel verschillen zitten daar ook weer in. Leuk om te zien, maar zo hebben wij dat ook in Nederland waar de ene provincie heel anders is dan de ander. Ik heb vaak genoeg mensen gesproken die nog nooit het land zijn uitgeweest ( 60j ), ze wisten niet eens wat een paspoort was. Leuke dingen zijn dat.

Amerika moet je beleven en daarom zijn roadtrips een uitstekend middel om heel het land te verkennen. Wil je echt cultuur/natuur etc willen ontdekken ga dan vooral niet alleen SF/LA.NY verkennen, maar bekijk ook eens de staten in het midden van het land.
pi_84696242
Leuk boek om te lezen (en leuke documentaire om te kijken): America van Stephen Fry.
http://www.stephenfry.com/2008/10/10/stephen-fry-in-america/
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_84696806
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 15:07 schreef TheHappyPrince het volgende:
Ik hoef toch ook niet naar Iran om te zeggen dat daar veel religieuze gekken rondlopen, hmm?
Nee, stel je voor dat je je vooroordelen moet aanpassen!

Ik wil heel graag naar Iran. Heb fantastische verhalen over de bevolking gehoord: erg vriendelijk en absoluut niet wat Mr. Miss Vooroordeel boven me denkt. Mensen zijn daar oha erg modern, moderner dan in de Rotterdamse straat waar ik nu woon denk ik. Ook de eeuwenoude cultuur en architectuur lijkt me prachtig. Ander land dat al heel lang op mijn droomlijstje staat is India. Ik ben niet iemand die alleen droomt maar ik maak mijn dromen ook waar, dus ga ik in oktober met de trein naar India, via oa Iran en Pakistan.

[ Bericht 0% gewijzigd door Farenji op 31-07-2010 11:43:39 ]
pi_84696976
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 10:49 schreef Farenji het volgende:

[..]

Ik wil heel graag naar Iran. Heb fantastische verhalen over de bevolking gehoord: erg vriendelijk en absoluut niet wat Mr. Vooroordeel boven me denkt. Mensen zijn daar oha erg modern, moderner dan in de Rotterdamse straat waar ik nu woon denk ik. Ook de eeuwenoude cultuur en architectuur lijkt me prachtig. Ander land dat al heel lang op mijn droomlijstje staat is India. Ik ben niet iemand die alleen droomt maar ik maak mijn dromen ook waar, dus ga ik in oktober met de trein naar India, via oa Iran en Pakistan.
Iran is inderdaad erg mooi en Perzen zijn supervriendelijk! Echt een warm volk, dat door de religieuze en politieke terreur volledig teruggeworpen is. Ga gesprekken aan met de oudere generatie en luister naar het aantal keer dat men "before the revolution" aanhaalt. Zo zonde wat er nu daar gaande is, het is een mooi volk.

India is precies het tegenovergestelde. Onbetrouwbaar leugenachtig volk, lelijk land (door de gigantische vervuiling) en overal smerig smerig smerig. Gadverdamme. Kastenstelsel overal aanwezig dat mensen afhankelijk en dom houdt. Mensen groeten je ook niet, anders dan in verreweg de meeste andere landen.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_84697118
Maar dit is ook India:

pi_84697714
India is een land van extremen, je vindt er zowel afgrijselijke lelijkheid als adembenemende schoonheid, en wat ik van veel mensen heb gehoord (en ik ook wel herken van andere landen bijv in Afrika) is dat je constant heen en weer geslingerd wordt tussen haat en liefde voor het land. Liever dat dan een land dat je onverschillig laat.
pi_84698374
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 11:40 schreef Farenji het volgende:
India is een land van extremen, je vindt er zowel afgrijselijke lelijkheid als adembenemende schoonheid, en wat ik van veel mensen heb gehoord (en ik ook wel herken van andere landen bijv in Afrika) is dat je constant heen en weer geslingerd wordt tussen haat en liefde voor het land. Liever dat dan een land dat je onverschillig laat.
Mij zul je er niet vinden maar veel succes in de smerigheid
pi_84698397
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 09:58 schreef Individual het volgende:

Hoeveel % zou er een een geldig paspoort hebben?
pi_84703774
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 10:49 schreef Farenji het volgende:

[..]

Ik wil heel graag naar Iran. Heb fantastische verhalen over de bevolking gehoord: erg vriendelijk en absoluut niet wat Mr. Miss Vooroordeel boven me denkt. Mensen zijn daar oha erg modern, moderner dan in de Rotterdamse straat waar ik nu woon denk ik. Ook de eeuwenoude cultuur en architectuur lijkt me prachtig. Ander land dat al heel lang op mijn droomlijstje staat is India. Ik ben niet iemand die alleen droomt maar ik maak mijn dromen ook waar, dus ga ik in oktober met de trein naar India, via oa Iran en Pakistan.
Als er iemand liefde voor Iran heeft ben ik het wel. Ik doelde ook totaal NIET op het volk, ik weet uit ervaring dat het hele lieve, vriendelijke mensen zijn, die alles doen om het naar je zin te maken. Ik doelde op die verschrikkelijke burgerwachten, die je arresteren als je naar alcohol ruikt, en die enge mannen die vrouwen dreigen in elkaar te slaan als hun niqaab niet goed zit.
Nogmaals, Miss Vooroordeel is echt niet aan mij besteed.

[ Bericht 0% gewijzigd door TheHappyPrince op 31-07-2010 23:27:13 ]
  maandag 2 augustus 2010 @ 16:38:14 #169
161275 Smash-it
Zelfs m'n naam is mooi
pi_84777378
Ik wil nog heel graag naar Alaska. Die staat momenteel dus hoog op mijn lijstje. En Paaseiland heeft mij erg aangestoken met de eilanden in die buurt, dus Polynesie zou ik nog verder willen ontdekken.

Oh ja, en Rusland. En dan helemaal tot het oostelijkste puntje! Kan ik vanuit daar meteen door naar Alaska ;).
pi_84777844
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 16:38 schreef Smash-it het volgende:
Ik wil nog heel graag naar Alaska. Die staat momenteel dus hoog op mijn lijstje. En Paaseiland heeft mij erg aangestoken met de eilanden in die buurt, dus Polynesie zou ik nog verder willen ontdekken.

Oh ja, en Rusland. En dan helemaal tot het oostelijkste puntje! Kan ik vanuit daar meteen door naar Alaska ;).
Het is erg jammer dat Kamtsjatka op dit moment in de fik staat :'(
pi_84778538
(West-)Noorwegen :)

[ Bericht 3% gewijzigd door tralalala op 02-08-2010 17:20:06 ]
  FOK!Fotograaf maandag 2 augustus 2010 @ 17:21:37 #172
73911 ultra_ivo
pi_84778958
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 16:38 schreef Smash-it het volgende:
In dat hele oostelijke puntje zijn geen wegen.
pi_87065622
Noord-Korea | geslotenheid, nieuwsgierigheid
Færöer-eilanden | prachtig gebied om te motorrijden en met de mensen zit het ook wel snor :)
Afrika zoals in de verhaaltjes | safari, natuur, cultuur
IJsland | natuur, mensen
Groenland | natuur, mensen
Antarctica | natuur
Borneo | natuur.. :(

USA, Australië | omdat ik het een keer gezien moet hebben, verder niet echt interesse
Japan | gekke sfeer willen proeven
pi_87135124
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 15:53 schreef FopNegert het volgende:
new york , is dat een land ? :')
nee een staat
Een patriciër is bovengemiddeld begaafd in manuele handelingen.
Natuurlijk maken wij onze handen hier niet aan vuil maar bezitten wij wel een kritisch oog opdat we het grauw dat nederige klussen uitvoert kunnen coördineren.
pi_87136792
Ik wil overal nog naartoe behalve naar de USA, India en Israel. Maar als ik landen echt moet voornemen, zijn het vooral die uit zuid-amerika en Azië
Sex is not the answer. Sex is the question. 'Yes' is the answer.
Nu ook op foto verkrijgbaar
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')