abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_84498356
Prioriteit hebben vooral de Scandinavische landen die ik nog niet heb bezocht:
- Denemarken
- Noorwegen
- IJsland
- Groenland
- Svalbard http://en.wikipedia.org/wiki/Svalbard
pi_84498382
Ik wil graag nog naar Australië, omdat dat land volgens mij alles heeft dat je je maar kan wensen: schitterende natuur, een goed klimaat, vette surfspots en relaxte mensen en steden.

Panama lijkt me ook tof. Omdat het zo exotisch klinkt, je er nooit iets van hoort, maar het wel een prachtig land zou moeten zijn.

Verder wil ik de Transsiberië Express ooit een keer doen. Ik ben al wel in Beijing geweest, maar het lijkt me geweldig om per trein in Moskou te vertrekken om vervolgens over land in China te belanden. En naar Beijing wil ik sowieso nog een keer terug. Na twee maanden was ik er nog niet op uitgekeken en ik zou het graag eens in de winter zien.

En een land waar ik niet echt van droom maar wel ooit naartoe wil: India. Het moet tegelijkertijd de hel en de hemel op aarde zijn, het lijkt me het meest vermoeiende land dat er is en dat wil ik wel meegemaakt hebben.
  maandag 26 juli 2010 @ 12:07:23 #53
62913 Blik
The one and Only!
pi_84499061
Er zijn zoveel dingen die ik nog wil zien, en een aantal van die dingen ga ik ook doen bij een wereldreis (o.a. Trans-mongolie express, Mongolie, Nepal, Nieuw-Zeeland, Fiji en Galapagos). Maar ik kan ongeveer 75% van de wereld rood kleuren met landen die ik nog wil zien.

Op korte termijn zou ik heel graag een echt Arabisch land willen bezoeken in de vorm van bijvoorbeeld Oman en naar Afrika voor safari's zoals Kenia-Tanzania.
  maandag 26 juli 2010 @ 12:09:45 #54
62913 Blik
The one and Only!
pi_84499118
quote:
Op maandag 26 juli 2010 11:45 schreef StormWarning het volgende:

Panama lijkt me ook tof. Omdat het zo exotisch klinkt, je er nooit iets van hoort, maar het wel een prachtig land zou moeten zijn.

Panama is fantastisch en heel afwisselend voor zo'n klein land.

- Grote wereldstad in de vorm van Panama City
- Berglandschap rond Boquete en El Valle
- Caraibisch gevoel in Bocas del Toro (ook surfen)
- Surfen en ontzettend mooi duiken rond St. Catalina (duiken bij Isla Coiba is magnifiek)
- Paradijselijke eilanden op de San Blas-eilanden.

Absoluut de moeite waard om daar 3 a 4 weken naartoe te gaan
pi_84499203
Aangezien ik nog niet heel veel landen heb gezocht(ben nog nooit buiten Europa geweest :') )
houd ik het voorlopig bij:
Zweden - Trekt mij al tijden, geen specifieke reden dat het mij trekt. Maar het lijkt mij een schitterend land.
Australië - Zie Zweden.. Wil er dan wel meteen een trip naar Nieuw Zeeland aan vast plakken
Amerika - Voor mij een van de landen die ik echt bezocht moet hebben, ondanks dat ik het af en toe maar een raar land vind :P Owja.. ik wil dan wel een duel uit de NHL kunnen bezoeken! :P
Ierland - Van wat ik van foto's gezien heb is dit ook een schitterend land, dus zeker het bezoeken waard :)
pi_84499763
quote:
Op maandag 26 juli 2010 12:09 schreef Blik het volgende:

[..]

Panama is fantastisch en heel afwisselend voor zo'n klein land.

- Grote wereldstad in de vorm van Panama City
- Berglandschap rond Boquete en El Valle
- Caraibisch gevoel in Bocas del Toro (ook surfen)
- Surfen en ontzettend mooi duiken rond St. Catalina (duiken bij Isla Coiba is magnifiek)
- Paradijselijke eilanden op de San Blas-eilanden.

Absoluut de moeite waard om daar 3 a 4 weken naartoe te gaan
Ha, goed om te horen! :) Ik ken verder niemand die daar ooit geweest is, dus het zal in ieder geval wel een unieke ervaring zijn. Maar ik heb nog geen idee wanneer het ervan gaat komen..
pi_84509182
IJsland
Omdat heel Scandinavië me enorm trekt en dit het enige land is waar ik nog niet geweest ben.

Mexico
Misschien een keer in combinatie met de oostkant van de Verenigde Staten.

Argentinië/Brazilië/Chili
Zuid-Amerika boeit me op een één of andere manier wel. Omdat er in Chili en Argentinië minder kans is om bepaalde ziektes op te lopen zullen dat ongetwijfeld de landen zijn die ik het eerste zal aandoen. Al lijkt het me ook wel tof om een keer over de Copacabana in Rio te lopen :)

Namibië/Mozambique
Zuid-Afrika smaakt naar meer. Dus eventueel in combinatie met Zuid-Afrika lijkt het me geweldig om deze twee landen ook nog eens te bezoeken.

Trans Mongolië Express
Ik weet niet of ik hem een keer ga doen, maar het lijkt me wel erg mooi. De vergezichten en afwisselende landschappen schijnen prachtig te zijn. De prijs die je ervoor betaalt staat me echter een beetje tegen.

Verenigde Arabische Emiraten
En dan puur om een keer de absurtheid in Dubai te kunnen aanschouwen. Dus voor een midweekje ofzo ;)

Maar eigenlijk nog veel meer. Ook dichterbij huis zoals Griekenland, Kroatië, de Baltische staten en Hongarije moet ik nodig nog eens bezoeken.
  maandag 26 juli 2010 @ 17:04:45 #58
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_84510777
- Noord Korea het liefste tijdens 1 mei en het liefst in 2011.
- Somalia na een documentaire gezien te hebben over Mogadishu. Kan even duren, want erg duur om het enigszins veilig te doen.
- Irak ik heb een klant in de Green Zone, maar het is niet makkelijk om binnen te komen en heb eerlijk gezegd er al een tijd niet meer met hem over gesproken.
- Suriname Parimaribo staat in de planning voor 2015, maar wil er wel eerder heen.
- Antillen Om het rijtje 'Nederlandse gebieden' vol te maken. Staat in de planning voor 2014.
- Paraguay Om uit te vinden wat er waar is van 'de verhalen'.
- Canada net vandaag uitgevonden dat er achterneven/nichten van me wonen.
- en de lijst gaat maar door.
reset
  maandag 26 juli 2010 @ 17:15:18 #59
8474 Porto
Fok it..!
pi_84511274
Noord Korea
Bhutan
Yemen
Peru
Mali
pi_84513202
quote:
Op maandag 26 juli 2010 12:31 schreef StormWarning het volgende:

[..]

Ha, goed om te horen! :) Ik ken verder niemand die daar ooit geweest is, dus het zal in ieder geval wel een unieke ervaring zijn. Maar ik heb nog geen idee wanneer het ervan gaat komen..
Mijn ex is van Mexico naar Panama gereisd (alleen Belize en El Salvador overgeslagen). Costa Rica viel erg tegen en Honduras en Panama waren juist supermooi. Daarom staan die ook op mijn lijstje. Maar duiken in Belize lijkt me ook echt supergaaf. O+
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_84513257
quote:
Op maandag 26 juli 2010 11:45 schreef StormWarning het volgende:
En een land waar ik niet echt van droom maar wel ooit naartoe wil: India. Het moet tegelijkertijd de hel en de hemel op aarde zijn, het lijkt me het meest vermoeiende land dat er is en dat wil ik wel meegemaakt hebben.
Je beschrijft het precies zoals het is! Ben je er al geweest, haha! :P

Het enige land dat ik iedereen zal afraden. Dit Soedan is way better dan India. Maar na 2,5 week heb ik er ook wel schoon genoeg van en wordt het lekker party'en in Nederland, Duitsland en Kroatie. O+
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_84513328
Vet! :)

Misschien moet ik dan toch maar eens een duikbrevet gaan halen. Vond in de Rode Zee het snorkelen al heel relaxed (wakker worden in hutje op het strand > tien stappen lopen > koraalrif _O_ ), maar dat kan niet overal en als je duikt heb je een stuk meer vrijheid.
pi_84513447
quote:
Op maandag 26 juli 2010 18:10 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Je beschrijft het precies zoals het is! Ben je er al geweest, haha! :P
Hehe nee, maar ik ik ken wel wat mensen die er geweest zijn en heb er ook het een en ander over gelezen dus heb ondertussen wel een redelijk beeld van wat je kan verwachten. Met dit voorbehoud dat het je waarschijnlijk toch altijd weer weet te verrassen. :P

Maar vond je het zo vreselijk dat je het echt iedereen zou afraden dan? Uiteindelijk is dat toch ook gewoon een brute ervaring om meegemaakt te hebben - ook al is het op het moment zelf niet altijd even comfortabel?
pi_84513608
quote:
Op maandag 26 juli 2010 18:16 schreef StormWarning het volgende:

[..]

Hehe nee, maar ik ik ken wel wat mensen die er geweest zijn en heb er ook het een en ander over gelezen dus heb ondertussen wel een redelijk beeld van wat je kan verwachten. Met dit voorbehoud dat het je waarschijnlijk toch altijd weer weet te verrassen. :P

Maar vond je het zo vreselijk dat je het echt iedereen zou afraden dan? Uiteindelijk is dat toch ook gewoon een brute ervaring om meegemaakt te hebben - ook al is het op het moment zelf niet altijd even comfortabel?
Ik moest er werken, dat maakte het ook extra moeilijk. Een stel 50-jarige Indianen les moeten geven die een hond nog meer respecteren dan een blonde Westerling van 31. :')

Ik heb toch aardig wat gezien en meegemaakt, maar India was erg schokkend. Maar geen ziekenhuis van binnen gezien, dat is al heel wat. Eet alleen vegetarisch daar, dat kan je leven redden. :Y)

maandag 26 juli 2010 @ 18:50:21 #65
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_84514549
quote:
Op maandag 26 juli 2010 16:26 schreef Grunner het volgende:

Trans Mongolië Express
Ik weet niet of ik hem een keer ga doen, maar het lijkt me wel erg mooi. De vergezichten en afwisselende landschappen schijnen prachtig te zijn. De prijs die je ervoor betaalt staat me echter een beetje tegen.
Paar honderd euro toch?
  † In Memoriam † maandag 26 juli 2010 @ 20:48:29 #66
88815 The_Emotion
98.3
pi_84519955
Waar ik nog eens naar toe wil reizen:

Australië, kangaroes, koala's en aboriginals en Sydney lijkt me een toffe stad.
Nieuw Zeeland, vanwege de schitterende natuur
Indonesië, vooral Java en het Toraja gebied op Sulawesi
Mexico, de ruines van de Maya's en Azteken bezoeken. Die verloren beschavingen interesseren me enorm
Japan, omdat het zo'n gek land is
Allebei de Korea's, om te zien hoe groot het verschil is in het verscheurde land. Ook omdat Noord Korea zo'n gesloten land is.
Argentinië, niet veel in verdiept, maar het trekt me wel aan op een of andere manier.
Zuiderlijk Afrika, ik wil ooit een keer op safari
"Scientists are actually preoccupied with accomplishment. So they are focused on whether they can do something. They never stop to ask if they should do something."
- Ian Malcolm
  maandag 26 juli 2010 @ 20:55:25 #67
62913 Blik
The one and Only!
pi_84520334
quote:

Trans Mongolië Express

Die begrijp ik niet helemaal (net zoals Lemans volgens mij). De complete treinrit kun je met tussenstops voor ruim onder de 1000 euro per persoon doen. Dan zit je altijd in 4-persoonscoupes (2de klasse) waar volgens mij het eten bij inbegrepen is. Je hebt zelfs nog de financiële ruimte om een gedeelte 1ste klasse te reizen.
  maandag 26 juli 2010 @ 20:56:32 #68
62913 Blik
The one and Only!
pi_84520398
quote:
Op maandag 26 juli 2010 17:04 schreef Individual het volgende:
- Suriname Parimaribo staat in de planning voor 2015, maar wil er wel eerder heen.
- Antillen Om het rijtje 'Nederlandse gebieden' vol te maken. Staat in de planning voor 2014.
Je hebt een planning voor de komende 5 jaar opgesteld...?
  maandag 26 juli 2010 @ 21:13:18 #69
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_84521342
quote:
Op maandag 26 juli 2010 20:55 schreef Blik het volgende:

[..]

Die begrijp ik niet helemaal (net zoals Lemans volgens mij).
Inderdaad, ik vind de prijzen die ik hoor ook wel meevallen. En hoe meer mensen ik er over hoor, hoe meer ik die reis ook eens wil doen. Of via Vladivostok naar Japan.
  maandag 26 juli 2010 @ 21:42:25 #70
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_84522825
quote:
Op maandag 26 juli 2010 20:56 schreef Blik het volgende:

[..]

Je hebt een planning voor de komende 5 jaar opgesteld...?
Tot 2025 zelfs. ;)

We gaan voor oud en nieuw het alfabet af en O is Oranjestad en P is Paramaribo. We zijn 1999-2000 begonnen. LA volgt dit jaar.
reset
  maandag 26 juli 2010 @ 21:55:40 #71
62913 Blik
The one and Only!
pi_84523485
quote:
Op maandag 26 juli 2010 21:42 schreef Individual het volgende:

[..]

Tot 2025 zelfs. ;)

We gaan voor oud en nieuw het alfabet af en O is Oranjestad en P is Paramaribo. We zijn 1999-2000 begonnen. LA volgt dit jaar.
En de M en de N?
  FOK!fotograaf maandag 26 juli 2010 @ 22:15:23 #72
73911 ultra_ivo
pi_84524520
quote:
Op maandag 26 juli 2010 21:13 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Inderdaad, ik vind de prijzen die ik hoor ook wel meevallen. En hoe meer mensen ik er over hoor, hoe meer ik die reis ook eens wil doen. Of via Vladivostok naar Japan.
Als je lokaal je kaartjes koopt kun je voor een aangename prijs deze reis doen. Spotgoedkoop is het echter ook niet meer. Ik ben al te vaak met Russische treinen gereisd, alleen voor de treinreis an sich zou ik het niet doen.
pi_84524582
quote:
Op maandag 26 juli 2010 21:42 schreef Individual het volgende:

[..]

Tot 2025 zelfs. ;)

Je vrouw/vriendin zit ook op FOK!. Heb dit al eerder gelezen.

Ik doe iets dergelijks, maar niet zo strak. Elk jaar (als het lukt) in een andere stad in een ander land:
2000-01: Madrid
2005-06: Praag
2007-08: Istanbul
2008-09: Londen
2009-10: Amsterdam
2010-11: (hopelijk) Berlijn

maandag 26 juli 2010 @ 22:23:32 #74
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_84524956
Montevideo of Manilla. Zou het mogelijk zijn beide te doen door de datumgrens heen? :P

Laatst hadden we een geniale N, maar we waren dronken en ik weet het niet meer.. :@

Het wordt elk jaar een paar maanden vantevoren geboekt dus het kan nog alle kanten op.
behalve een paar die vaststaan
reset
  maandag 26 juli 2010 @ 22:27:56 #75
62913 Blik
The one and Only!
pi_84525177
quote:
Op maandag 26 juli 2010 22:15 schreef ultra_ivo het volgende:

[..]

Als je lokaal je kaartjes koopt kun je voor een aangename prijs deze reis doen. Spotgoedkoop is het echter ook niet meer. Ik ben al te vaak met Russische treinen gereisd, alleen voor de treinreis an sich zou ik het niet doen.
Het zijn natuurlijk ook de de steden zoals St. Petersburg en Moskou die je vantevoren kunt bezoeken, en het bezoek aan het Baikalmeer en Mongolië die de reis bijzonder maken. 7 dagen non-stop in een trein zitten lijkt me geen bal aan.
  maandag 26 juli 2010 @ 22:29:36 #76
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_84525241
quote:
Op maandag 26 juli 2010 22:16 schreef El_Matador het volgende:

Je vrouw/vriendin zit ook op FOK!. Heb dit al eerder gelezen.

Ik heb het wel eens eerder gepost. Het is nu ook 11 jaar aan de gang.

Met mijn broer trouwens (en aanhang soms).
reset
  maandag 26 juli 2010 @ 22:32:29 #77
62913 Blik
The one and Only!
pi_84525382
quote:
Op maandag 26 juli 2010 22:23 schreef Individual het volgende:
Montevideo of Manilla. Zou het mogelijk zijn beide te doen door de datumgrens heen? :P

Laatst hadden we een geniale N, maar we waren dronken en ik weet het niet meer.. :@

Het wordt elk jaar een paar maanden vantevoren geboekt dus het kan nog alle kanten op.
De hoofdstad van Palau wellicht (Ngerulmud ), Tsjaad (Ndjamena), Myanmar (Naypyidaw) of natuurlijk Kenia (Nairobi)
pi_84525472
quote:
Op maandag 26 juli 2010 22:23 schreef Individual het volgende:

New York, Nagasaki, of toch Nijverdal? :+

maandag 26 juli 2010 @ 22:41:06 #79
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_84525810
Natal! (en dan ook Kerst daar)

Voorwaarden zijn dat het warm is, dat er iets speciaals te doen/zien is, het moet een regio of stad zijn. We hebben 3 fouten en 1 uitzondering gemaakt en er komt nog een uitzondering aan op die regel. Zelfde land gaan we nu in LA doen dus dat maakt niet uit.
reset
pi_84525910
quote:
Op maandag 26 juli 2010 22:41 schreef Individual het volgende:
Natal! (en dan ook Kerst daar)
Doe dan Nazareth.... :Y)

pi_84526227
quote:

[..]

Inderdaad. Niet via een Nederlands reisbureau boeken, maar gewoon naar Moskou of Beijing gaan en dan daar je ticket kopen. Volgens mij kan je dan voor onder een paar honderd euro klaar zijn.
  maandag 26 juli 2010 @ 22:56:46 #82
62913 Blik
The one and Only!
pi_84526544
quote:
Op maandag 26 juli 2010 22:49 schreef StormWarning het volgende:

[..]

Inderdaad. Niet via een Nederlands reisbureau boeken, maar gewoon naar Moskou of Beijing gaan en dan daar je ticket kopen. Volgens mij kan je dan voor onder een paar honderd euro klaar zijn.
Moet je wel buiten het hoogseizoen gaan en tijd hebben om eventueel een paar dagen te kunnen wachten. Buiten het hoogseizoen zijn kaartjes sowieso al goedkoper. En de route vanuit Beijing is volgens mij ook goedkoper omdat die minder druk is.

Er bestaat ook een Engelse site waar je tegen redelijk beperkte service charges heel overzichtelijk je reis zelf kan boeken. Een totaalpakket boeken via een reisorganisatie is nooit een goed idee, dan betaal je altijd de hoofdprijs.
  FOK!fotograaf maandag 26 juli 2010 @ 23:06:28 #83
73911 ultra_ivo
pi_84526978
De drukte op de Russische treinen valt best mee. Vanuit Moskou gaan zoveel treinen dat je altijd wel een kaartje op het traject naar Siberië kunt krijgen. Zeker als je Kupe wilt reizen. Platzkart is tegenwoordig sneller uitverkocht.
  maandag 26 juli 2010 @ 23:07:04 #84
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_84527003
quote:
Op maandag 26 juli 2010 22:43 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Doe dan Nazareth.... :Y)
Nazareth is te koud.. ~:)

De koude uitzondering op de regel was al Jerusalem. ;)
reset
  maandag 26 juli 2010 @ 23:17:21 #85
104963 ETA
European Travel Author
pi_84527575
ik moet mijn lijstje weer aanvullen: Rond de wereld, zonder vliegtuig
Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
Mijn reisfotos!
pi_84527916
quote:
Op maandag 26 juli 2010 23:07 schreef Individual het volgende:

[..]

Nazareth is te koud.. ~:)

De koude uitzondering op de regel was al Jerusalem. ;)
Ik vind kou juist bij Kerst en Oud en Nieuw horen...

Met -5, sneeuw en champagne vuurwerk vanbuiten een club onder de Karelsbrug met mijn ex in Praag.... MEN. O+

pi_84532914
quote:
Op maandag 26 juli 2010 18:21 schreef El_Matador het volgende:
Ik moest er werken, dat maakte het ook extra moeilijk. Een stel 50-jarige Indianen les moeten geven die een hond nog meer respecteren dan een blonde Westerling van 31. :')
Waar heb je gezeten? :)
quote:
Ik heb toch aardig wat gezien en meegemaakt, maar India was erg schokkend. Maar geen ziekenhuis van binnen gezien, dat is al heel wat.
Moet je ook niet willen. :') Alhoewel ze in sommige ziekenhuizen wel met nieuw en steriel materiaal werken. Maar het blijft een hel.
quote:
Eet alleen vegetarisch daar, dat kan je leven redden. :Y)
Kip kun je sowieso prima eten. ;) Dat wordt soms zelfs onder je eigen neus geslacht. :') Vis is alleen écht niet aan te raden. Tenzij je bij de kust zit, maar dan nog blijft het tricky.

[ Bericht 16% gewijzigd door Xa1pt op 27-07-2010 01:38:46 ]
pi_84534656
Ugh ik wil nog naar zoveel landen!

Afrika en Latijns-Amerika trekken me niet bijster aan. In Afrika zou ik me alleen maar ongemakkelijk/rot voelen bij al die armoede. Egypte, Algerije en Marokko wil ik wel graag heen.
Lijstje van landen/plaatsen:

-Maine, Amerika
-Canada
-San Francisco, Amerika
-New York, Amerika
-Cuba
-Noorwegen/Zweden/Finland
-St. Petersburg, Rusland
-Transsiberië-expres
-Japan
-Israël
-Damascus
-Oman
-Saoedi-Arabië
-Persepolis, Iran
-Istanbul (ga er binnenkort heen!)
-Nieuw-Zeeland
-Kroatië
-Litouwen (herkomst van mijn achternaam achterna :P)
-Auschwitz, Polen (voel me haast verplicht)
-Frankrijk (nog zoveel plekken! Bretagne (zo'n mooie provincie), Dordogne, Loire-Atlantique...)
-Cornwall, Engeland
-Oxford
-Praag (al drie keer geweest, mag nog wel een keertje)
-Ierland
-Schotland
-Dublin
-Faeröer-eilanden
-Groenland
-Riga, Letland
-Lesbos
-Kreta nog een keer (traditie in stand houden, mijn moeder ging erheen toen ze jong was, ik ben 5/6 jaar geleden met haar en mijn zusje geweest, ooit neem ik mijn kinderen mee)
-Nepal (misschien...)
-Italië (Toscane is zo mooi! Umbrië lijkt me ook tof! En Rome/Florence/Venetië natuurlijk)

Zo, dat zijn ze zo een-twee-drie die ik heb onthouden. Heb nog veel te doen dus! ;)
pi_84537071
quote:
Op maandag 26 juli 2010 20:55 schreef Blik het volgende:

[..]

Die begrijp ik niet helemaal (net zoals Lemans volgens mij). De complete treinrit kun je met tussenstops voor ruim onder de 1000 euro per persoon doen. Dan zit je altijd in 4-persoonscoupes (2de klasse) waar volgens mij het eten bij inbegrepen is. Je hebt zelfs nog de financiële ruimte om een gedeelte 1ste klasse te reizen.
Maar ik moet ook weer terug met het vliegtuig vanuit Peking he. Bovendien (wat je zelf al zegt) heb ik geen trek om alleen zeven dagen in die trein te zitten. Ik wil onderweg ook wat kunnen zien. Tel daarbij de overnachtingen in China en ik vind het wel redelijk prijzig. Voorlopig in ieder geval, want de financiële buffer ben ik pas sinds een jaar aan het opbouwen. Helemaal als je bedenkt dat ik de reis ook grotendeels voor m'n vriendin zal moeten gaan betalen.

[ Bericht 6% gewijzigd door Grunner op 27-07-2010 09:08:02 ]
pi_84537133
quote:

[..]

Wat bedoel je met 'alleen voor de treinreis an sich zou ik het niet doen'? Wat is voor jou de voornaamste reden dat je de TSE/TME hebt gedaan?
  dinsdag 27 juli 2010 @ 09:10:26 #91
62913 Blik
The one and Only!
pi_84537209
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 09:02 schreef Grunner het volgende:

[..]

Maar ik moet ook weer terug met het vliegtuig vanuit Peking he. Bovendien (wat je zelf al zegt) heb ik geen trek om alleen zeven dagen in die trein te zitten. Ik wil onderweg ook wat kunnen zien. Tel daarbij de overnachtingen in China en ik vind het wel redelijk prijzig. Voorlopig in ieder geval, want de financiële buffer ben ik pas sinds een jaar aan het opbouwen. Helemaal als je bedenkt dat ik de reis ook grotendeels voor m'n vriendin zal moeten gaan betalen.
Maar dat betekent niet dat de treinreis ansich erg duur is, het zijn voornamelijk je wensen eromheen die de reis prijzig maken.
pi_84537311
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 09:10 schreef Blik het volgende:

[..]

Maar dat betekent niet dat de treinreis ansich erg duur is, het zijn voornamelijk je wensen eromheen die de reis prijzig maken.
Ja, dat had ik dan duidelijker moeten aangeven. Maar zijn er daadwerkelijk mensen die zeven dagen non-stop in die trein gaan zitten zonder er een (paar) dag(en) uit te gaan? Ik denk dat iedereen die deze reis maakt wel een bezoek brengt aan Moskou, Peking en minimaal één plaats in Mongolië.
  dinsdag 27 juli 2010 @ 09:20:44 #93
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_84537420
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 09:02 schreef Grunner het volgende:

[..]
Helemaal als je bedenkt dat ik de reis ook grotendeels voor m'n vriendin zal moeten gaan betalen.
Heel gul van je, maar wacht lekker tot ze werkt..
pi_84537515
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 09:20 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Heel gul van je, maar wacht lekker tot ze werkt..
Je kent haar situatie natuurlijk niet ;) Ook dan zal ik een groot deel moeten ophoesten verwacht ik.
  dinsdag 27 juli 2010 @ 09:37:43 #95
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_84537755
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 09:26 schreef Grunner het volgende:

[..]

Je kent haar situatie natuurlijk niet ;) Ook dan zal ik een groot deel moeten ophoesten verwacht ik.
Excuses :@
pi_84537979
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 09:37 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Excuses :@
Geen probleem hoor.

Maar vandaar ook dit:
quote:
Argentinië/Brazilië/Chili
Zuid-Amerika boeit me op een één of andere manier wel. Omdat er in Chili en Argentinië minder kans is om bepaalde ziektes op te lopen zullen dat ongetwijfeld de landen zijn die ik het eerste zal aandoen. Al lijkt het me ook wel tof om een keer over de Copacabana in Rio te lopen :)
Het is soms een beetje puzzelen, maar er is gelukkig genoeg op deze wereld te zien :)
  dinsdag 27 juli 2010 @ 09:56:56 #97
62913 Blik
The one and Only!
pi_84538218
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 09:15 schreef Grunner het volgende:

[..]

Ja, dat had ik dan duidelijker moeten aangeven. Maar zijn er daadwerkelijk mensen die zeven dagen non-stop in die trein gaan zitten zonder er een (paar) dag(en) uit te gaan? Ik denk dat iedereen die deze reis maakt wel een bezoek brengt aan Moskou, Peking en minimaal één plaats in Mongolië.
Dan nog, als je alles zelf regelt is het qua prijs nog steeds te doen.

Ticket Moskou: 200 euro
Kosten Moskou: 300 euro
Complete treinreis met tussenstops: 750 euro
enkeltje Beijing - Amsterdam (of DUS/BRU): 500 euro
excursie Baikalmeer: 300 euro
Week rondreis Mongolië: 500 euro
Visa: 150 euro
Extra kosten: 500 euro

Dan heb je de complete reis voor rond de 3000 euro p.p. (en ik vind mijn schatting hierboven redelijk ruim). Dat is natuurlijk niet goedkoop maar ik vind het ook niet duur, gezien de afstanden die je aflegt en de dingen die je ziet. Bedenk ook dat je dan zo'n 4 weken onderweg bent.
pi_84539218
Dat vind ik wel aan de prijzige kant voor een vakantie :@ Of het nou een grote reis is of niet, voorlopig kan/wil ik dat nog niet uitgeven aan zoiets. Misschien dat ik daar over een paar jaar anders over denk na meerdere opslagen te hebben gehad :P
  dinsdag 27 juli 2010 @ 10:38:34 #99
62913 Blik
The one and Only!
pi_84539490
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 10:30 schreef Grunner het volgende:
Dat vind ik wel aan de prijzige kant voor een vakantie :@ Of het nou een grote reis is of niet, voorlopig kan/wil ik dat nog niet uitgeven aan zoiets. Misschien dat ik daar over een paar jaar anders over denk na meerdere opslagen te hebben gehad :P
Het is natuurlijk veel geld. Maar je bent natuurlijk ook wel een tijdje onderweg. En als ik kijk naar een aantal van je andere favoriete bestemmingen dan denk ik dat je die niet veel goedkoper zullen zijn

Argentinië/Chili:
Groot gebied om te bereizen, waardoor je ook meer kosten hebt aan binnenlandse vluchten e.d. En zijn ook geen hele goedkope landen.

Namibië/Mozambique:
Zijn zeker een stuk duurder dan Zuid-Afrika, safari's betaal je al snel enkele honderden euro's voor.
pi_84540663
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 10:38 schreef Blik het volgende:

[..]

Het is natuurlijk veel geld. Maar je bent natuurlijk ook wel een tijdje onderweg. En als ik kijk naar een aantal van je andere favoriete bestemmingen dan denk ik dat je die niet veel goedkoper zullen zijn
Klopt. Dat zit er in de huidige situatie nog niet in, maar ik ben ervan overtuigd dat ik die landen ooit kan afstrepen :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')