abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 8 augustus 2010 @ 11:32:44 #151
262 Re
Kiss & Swallow
pi_85001816
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 11:28 schreef erodome het volgende:

[..]

Tja, maar er wordt heel veel onder het placebo effect geschaard en dat maakt de resultaten alleen maar groter.
Helaas heeft dat nog niet betekend dat er echt in kaart wordt gebracht wat er nu gebeurd als het placebo effect plaatsvind.
jawel hoor, zie mijn eerdere posts met links, een placebo effect is wel degelijk een punt van wetenschappelijk onderzoek
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_85002122
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 11:32 schreef Re het volgende:

[..]

jawel hoor, zie mijn eerdere posts met links, een placebo effect is wel degelijk een punt van wetenschappelijk onderzoek
Ik moet beter lezen blijkbaar, tnx!!!
Daar ben ik wel even zoet mee ;)
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  dinsdag 4 januari 2011 @ 10:50:30 #153
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_90828392
Sorry hoor, maar dit oude topic... :')
-----------------------------------------------------

Maar goed, uit: Meld hier je onverklaarbare gebeurtenissen #2

quote:
4s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 10:41 schreef Bastard het volgende:
Jullie zijn offtopic hier, er is een topic in TRU voor "aangeboden placebo's" kan het zo snel alleen even niet vinden nu.
Hier verder over onverklaarbare gebeurtenissen.

-edit- Placebo
Dat is niet het topic wat ik bedoelde maar goed genoeg bijvoorbeeld.
Dus jij vindt het balansbandje een placebo, Bastard? Maar jij gelooft wel weer in andere dingen en producten. En zo zijn er ook mensen die in de balansbandjes geloven. Wat als iemand die dingen van jou als placebo's/oplichterij/nep bestempelt?
Op dinsdag 11 januari 2011 13:20 schreef Bastard het volgende:
Je lijkt af en toe wel een kind dat alles maar roept wat in je hoofd opkomt!
  dinsdag 4 januari 2011 @ 11:05:49 #154
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_90828879
Waarom hebben zoveel mensen er problemen mee te accepteren dat zaken als balansbandjes en homeopatie en ander gedoe onzin is.
Schijnbaar is het erg lastig te verteren voor veel mensen dat hun lievelingspendel een zwendel is.
Waarom willen mensen coute que coute tegen beter weten in er aan blijven hangen?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 4 januari 2011 @ 11:10:50 #155
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_90829063
Omdat 2010 een regelrecht failjaar voor me was (moeten stoppen met werk i.v.m. burnout e.d.. ja ja mannen, een hoger opgeleide baan is dus NIET alles :P enz. enz. enz. ) heb ik een kettinkje met een spirituele betekenis/ symboliek aangeschaft :P Het staat voor "een nieuw begin/ een verandering" omdat ik 2011 graag een topjaar wil maken. Zij het een self fulfilling prophecy, zij het een placebo effect, zij het "the secret" of wat voor een geneuzel dan ook,. ik hoop dat 2011 ook voor jullie een beter jaar dan 2010 moge zijn ;)
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
  dinsdag 4 januari 2011 @ 11:12:02 #156
262 Re
Kiss & Swallow
pi_90829096
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 11:05 schreef Pietverdriet het volgende:
Waarom hebben zoveel mensen er problemen mee te accepteren dat zaken als balansbandjes en homeopatie en ander gedoe onzin is.
Schijnbaar is het erg lastig te verteren voor veel mensen dat hun lievelingspendel een zwendel is.
Waarom willen mensen coute que coute tegen beter weten in er aan blijven hangen?
omdat placebo :) (oftewel geloof)
  dinsdag 4 januari 2011 @ 11:14:24 #157
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_90829179
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 11:10 schreef Michielos het volgende:
Omdat 2010 een regelrecht failjaar voor me was (moeten stoppen met werk i.v.m. burnout e.d.. ja ja mannen, een hoger opgeleide baan is dus NIET alles :P enz. enz. enz. ) heb ik een kettinkje met een spirituele betekenis symbool aangeschaft :P Het staat voor "een nieuw begin/ een verandering" omdat ik 2011 graag een topjaar wil maken. Zij het een self fulfilling prophecy, zij het een placebo effect, zij het "the secret" of wat voor een geneuzel dan ook,. ik hoop dat 2011 ook voor jullie een beter jaar dan 2010 moge zijn ;)
Heb je een afbeelding en meer informatie over het symbool van die ketting? Ik ben wel benieuwd namelijk :).
  dinsdag 4 januari 2011 @ 11:15:24 #158
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_90829212
quote:
5s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 11:14 schreef JoepiePoepie het volgende:

[..]

Heb je een afbeelding en meer informatie over het symbool van die ketting? Ik ben wel benieuwd namelijk :).
ja het stond op fairyland ( :')!).nl ;p Ik heb het ook gekocht omdat het symbool me een beetje doet denken aan het logo van de protoss uit Starcraft (een computerspel), dus het heeft nog meer symboliek voor me ahah
  dinsdag 4 januari 2011 @ 11:17:31 #159
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_90829288
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 11:15 schreef Michielos het volgende:
ja het stond op fairyland ( :')!).nl ;p Ik heb het ook gekocht omdat het symbool me een beetje doet denken aan het logo van de protoss uit Starcraft (een computerspel), dus het heeft nog meer symboliek voor me ahah
Afbeelding graag :).
  dinsdag 4 januari 2011 @ 11:21:13 #160
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_90829398
quote:
7s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 11:17 schreef JoepiePoepie het volgende:

[..]

Afbeelding graag :).
Kan ik niet copy pasten, tis gewoon een kettinkje :)
  dinsdag 4 januari 2011 @ 11:45:28 #161
45206 Pietverdriet
pi_90830182
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 11:12 schreef Re het volgende:

[..]

omdat placebo :) (oftewel geloof)
Placebo heeft niets met geloof te maken, is gewoon een statistisch effect bij het onderzoeken van de werkzaamheid van middelen.
  dinsdag 4 januari 2011 @ 12:06:43 #162
262 Re
Kiss & Swallow
pi_90830962
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 11:45 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Placebo heeft niets met geloof te maken, is gewoon een statistisch effect bij het onderzoeken van de werkzaamheid van middelen.
verschil tussen placebo en werkzame stof is een statistisch effect... althans, het is een effect wat statistisch significant kan zijn
  dinsdag 4 januari 2011 @ 13:20:23 #163
8372 Bastard
Persona non grata
pi_90833289
quote:
3s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 10:50 schreef JoepiePoepie het volgende:
Sorry hoor, maar dit oude topic... :')
-----------------------------------------------------

Maar goed, uit: Meld hier je onverklaarbare gebeurtenissen #2

[..]

Dus jij vindt het balansbandje een placebo, Bastard? Maar jij gelooft wel weer in andere dingen en producten. En zo zijn er ook mensen die in de balansbandjes geloven. Wat als iemand die dingen van jou als placebo's/oplichterij/nep bestempelt?
Dat doen ze ook, live with it.
The truth was in here.
  dinsdag 4 januari 2011 @ 14:22:23 #164
304120 Bramdecaviaeter
"LSD, 100 µg, i.m."
pi_90835633
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 11:45 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

dat heeft wel heel sterk met geloof te maken. (natuurlijk niet geloof in de religieuse zin, alhoewel veel mensen daar soms ook mee genezen) bijwerkingen van placebo's zijn vaak de bijwerkingen die mensen weten over het medicijn. En ook werken placebo's waarvan verteld is dat ze duur zijn veel beter dan waarvan verteld is dat het goedkoop is.

Dat religieuze genezen kan wel degelijk werken al komt het door een vrij simpele oorzaak die niet veel met god te maken hoeft te hebben. Dit artikel doet onderzoek naar een groep mensen die waarschijnlijk ook welleens bij een kerk aanklopt.

Chronische pijn: weg ermee
Flinkheidstherapie doorbreekt vicieuze cirkel van pijn en angst

Revalidatieonderzoeker Jeroen de Jong promoveerde 25 november op een succesvolle therapie voor posttraumatische dystrofie. De patiënt die al 17 jaar een arm niet meer gebruikt, gaat weer de afwas doen.

Rug- en nekpijn zijn beruchte chronische kwalen waar artsen weinig mee kunnen. Maar ook voor complex regionaal pijnsyndroom , het verschijnsel dat een lichaamsdeel extreem pijnlijk en niet meer te bewegen is, is vaak geen oorzaak te vinden. Meestal ontstaat het na een op zich vrij onschuldig ongeluk, zoals een verzwikte enkel of polsblessure, en heet dan posttraumatische dystrofie. Het chronisch pijnlijke lichaamsdeel kan zelfs opzwellen of verkleuren.

25 november promoveerde Jeroen de Jong, NWO-onderzoeker aan de universiteit Maastricht, op de resultaten van zijn behandeling voor complex regionaal pijnsyndroom. Exposure in vivo is de naam, wat je zou kunnen vertalen als blootstelling in de praktijk.
De theorie is, dat de aanvankelijke pijn, die nog een waarschuwingsfunctie had, angst veroorzaakt om het lichaamsdeel te gebruiken. Maar door overdreven vermijdingsgedrag gaat de conditie van het lichaamsdeel achteruit, waardoor beweging nog pijnlijker wordt, en de angst sterker, waarmee de vicieuze cirkel rond is.

Stapsgewijs
De behandeling is simpel: de patiënt wordt gemotiveerd om de bewegingen die hij of zij niet meer durft te maken, tóch te maken, pijn of geen pijn. Dat gaat stapsgewijs; in het begin wordt alleen al het aanraken van het desbetreffende lichaamsdeel als extreem pijnlijk ervaren. Jeroen de Jong: Mensen schreeuwen het soms uit van de pijn tijdens de behandeling, maar dat negeren we volkomen. Dat is de afspraak die je met de patiënt maakt: die chronische pijn op zich, daar kunnen we niks mee.

Vaak werkt dat: na een serie oefensessies komen de betrokken spieren en gewrichten weer in een betere conditie, de pijn tijdens het bewegen neemt af, de patiënt vergeet zijn angst en gaat steeds normaler bewegen. Of hij haakt halverwege af? De Jong: Ik heb geen patiënten gehad die afhaakten vanwege de pijn. Wel mensen die tien, vijftien jaar in een rolstoel gezeten hadden en na een aantal weken behandeling weer konden lopen. Die konden het besef gewoon niet aan dat ze al die jaren van hun leven hadden vergooid. Bovendien kende hun familie en omgeving ze alleen nog maar als rolstoelpatiënt, en die zeggen dan soms: laat mij maar.

Uiteraard bestaan ook chronische pijnpatiënten waarbij er wel een aanwijsbare medische oorzaak voor hun klachten is. Maar zelfs die kunnen baat hebben bij exposure in vivo. De Jong: Ook mensen die wel een specifieke aandoening hebben, leggen zich soms veel meer beperkingen op dan nodig is. Dat kan komen doordat ze altijd al heel angstig waren, of door een buurvrouw die met dezelfde klachten in een rolstoel terecht gekomen is, of door allerlei spookverhalen op internet.

De Jongs promotieonderzoek betreft een kleine studie: tien patiënten die na een behandeling van acht of negen weken nog een half jaar gevolgd zijn. Wegens deze positieve resultaten is inmiddels een grotere studie, met meer patiënten, gestart aan de afdeling Neuroscience van de universiteit Maastrricht.
Inter faeces et urinam nascimur,
  dinsdag 4 januari 2011 @ 14:25:08 #165
45206 Pietverdriet
pi_90835726
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 14:22 schreef Bramdecaviaeter het volgende:

[..]

dat heeft wel heel sterk met geloof te maken. (natuurlijk niet geloof in de religieuse zin, alhoewel veel mensen daar soms ook mee genezen) bijwerkingen van placebo's zijn vaak de bijwerkingen die mensen weten over het medicijn. En ook werken placebo's waarvan verteld is dat ze duur zijn veel beter dan waarvan verteld is dat het goedkoop is.

Dat religieuze genezen kan wel degelijk werken al komt het door een vrij simpele oorzaak die niet veel met god te maken hoeft te hebben. Dit artikel doet onderzoek naar een groep mensen die waarschijnlijk ook welleens bij een kerk aanklopt.

Chronische pijn: weg ermee
Flinkheidstherapie doorbreekt vicieuze cirkel van pijn en angst

Revalidatieonderzoeker Jeroen de Jong promoveerde 25 november op een succesvolle therapie voor posttraumatische dystrofie. De patiënt die al 17 jaar een arm niet meer gebruikt, gaat weer de afwas doen.

Rug- en nekpijn zijn beruchte chronische kwalen waar artsen weinig mee kunnen. Maar ook voor complex regionaal pijnsyndroom , het verschijnsel dat een lichaamsdeel extreem pijnlijk en niet meer te bewegen is, is vaak geen oorzaak te vinden. Meestal ontstaat het na een op zich vrij onschuldig ongeluk, zoals een verzwikte enkel of polsblessure, en heet dan posttraumatische dystrofie. Het chronisch pijnlijke lichaamsdeel kan zelfs opzwellen of verkleuren.

25 november promoveerde Jeroen de Jong, NWO-onderzoeker aan de universiteit Maastricht, op de resultaten van zijn behandeling voor complex regionaal pijnsyndroom. Exposure in vivo is de naam, wat je zou kunnen vertalen als blootstelling in de praktijk.
De theorie is, dat de aanvankelijke pijn, die nog een waarschuwingsfunctie had, angst veroorzaakt om het lichaamsdeel te gebruiken. Maar door overdreven vermijdingsgedrag gaat de conditie van het lichaamsdeel achteruit, waardoor beweging nog pijnlijker wordt, en de angst sterker, waarmee de vicieuze cirkel rond is.

Stapsgewijs
De behandeling is simpel: de patiënt wordt gemotiveerd om de bewegingen die hij of zij niet meer durft te maken, tóch te maken, pijn of geen pijn. Dat gaat stapsgewijs; in het begin wordt alleen al het aanraken van het desbetreffende lichaamsdeel als extreem pijnlijk ervaren. Jeroen de Jong: Mensen schreeuwen het soms uit van de pijn tijdens de behandeling, maar dat negeren we volkomen. Dat is de afspraak die je met de patiënt maakt: die chronische pijn op zich, daar kunnen we niks mee.

Vaak werkt dat: na een serie oefensessies komen de betrokken spieren en gewrichten weer in een betere conditie, de pijn tijdens het bewegen neemt af, de patiënt vergeet zijn angst en gaat steeds normaler bewegen. Of hij haakt halverwege af? De Jong: Ik heb geen patiënten gehad die afhaakten vanwege de pijn. Wel mensen die tien, vijftien jaar in een rolstoel gezeten hadden en na een aantal weken behandeling weer konden lopen. Die konden het besef gewoon niet aan dat ze al die jaren van hun leven hadden vergooid. Bovendien kende hun familie en omgeving ze alleen nog maar als rolstoelpatiënt, en die zeggen dan soms: laat mij maar.

Uiteraard bestaan ook chronische pijnpatiënten waarbij er wel een aanwijsbare medische oorzaak voor hun klachten is. Maar zelfs die kunnen baat hebben bij exposure in vivo. De Jong: Ook mensen die wel een specifieke aandoening hebben, leggen zich soms veel meer beperkingen op dan nodig is. Dat kan komen doordat ze altijd al heel angstig waren, of door een buurvrouw die met dezelfde klachten in een rolstoel terecht gekomen is, of door allerlei spookverhalen op
internet.

De Jongs promotieonderzoek betreft een kleine studie: tien patiënten die na een behandeling van acht of negen weken nog een half jaar gevolgd zijn. Wegens deze positieve resultaten is inmiddels een grotere studie, met meer patiënten, gestart aan de afdeling Neuroscience van de universiteit Maastrricht.
Ik zie het verband niet helemaal tussen het placebo effect en die therapie
  Moderator dinsdag 4 januari 2011 @ 14:36:50 #166
249559 crew  Lavenderr
pi_90836083
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 14:25 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ik zie het verband niet helemaal tussen het placebo effect en die therapie
Nee, dat verband ontgaat me ook.

De therapie ken ik, is eerder gebruikt en bekend geworden door Mevr. Shinka uit Macedonië.
Toch kan dat niet in alle gevallen gebruikt worden, dat 'door de pijn heengaan' , als mensen het uitschreeuwen van de pijn en dat wordt genegeerd vind ik erg ver gaan.
  dinsdag 4 januari 2011 @ 14:38:48 #167
304120 Bramdecaviaeter
"LSD, 100 µg, i.m."
pi_90836139
Nouja dit is natuurlijk wel een behandeling waar daadwerkelijk wat gedaan wordt. Maar het laat duidelijk zien dat een simpele verandering van instelling het probleem kan verhelpen. Ik denk dat in redelijk wat behandelingen dit een belangrijke factor is.
  Moderator dinsdag 4 januari 2011 @ 14:41:02 #168
249559 crew  Lavenderr
pi_90836209
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 14:38 schreef Bramdecaviaeter het volgende:
Nouja dit is natuurlijk wel een behandeling waar daadwerkelijk wat gedaan wordt. Maar het laat duidelijk zien dat een simpele verandering van instelling het probleem kan verhelpen. Ik denk dat in redelijk wat behandelingen dit een belangrijke factor is.
Jawel, maar het is toch niet te vergelijken met een placebo?
Misschien te vervangen dóór een goede behandeling.
  dinsdag 4 januari 2011 @ 14:47:06 #169
45206 Pietverdriet
pi_90836465
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 14:38 schreef Bramdecaviaeter het volgende:
En dat heeft nog steeds niets met het placebo effect te maken.
  dinsdag 4 januari 2011 @ 15:07:16 #170
262 Re
Kiss & Swallow
pi_90837223
in daadwerkelijk dubbel-blind placebo gecontroleerde studies is het placebo effect natuurlijk wel gewoon geloof, namelijk de gedachte dat je het medicijn krijgt en de anticipatie daarop. Daarnaast is het natuurlijk ook zo dat de natuurlijke progressie van een ziekte zijn invloed heeft, maar dit is niet per se het effect van het placebo
  dinsdag 4 januari 2011 @ 15:13:19 #171
304120 Bramdecaviaeter
"LSD, 100 µg, i.m."
pi_90837449
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 14:47 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

En dat heeft nog steeds niets met het placebo effect te maken.
Nouja het laat een volledig psychische component zien die een ziekte kan genezen/ verbeteren. Het is niet gelijk een placebo maar heeft er wel veel mee te maken. Bij een placebo krijgen sommige mensen weer vertrouwen in hunzelf of hebben het idee dat het beter word en gaan dan door met bewegen. Sommige omstandigheden waar het placebo effectief is geweest kunnen te maken hebben met dit soort dingen.

Wat ik vooral duidelijk wil maken is dat je psyche enorm veel invloed heeft op je ziekte.
  dinsdag 4 januari 2011 @ 15:16:48 #172
45206 Pietverdriet
pi_90837578
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 15:07 schreef Re het volgende:
in daadwerkelijk dubbel-blind placebo gecontroleerde studies is het placebo effect natuurlijk wel gewoon geloof, namelijk de gedachte dat je het medicijn krijgt en de anticipatie daarop. Daarnaast is het natuurlijk ook zo dat de natuurlijke progressie van een ziekte zijn invloed heeft, maar dit is niet per se het effect van het placebo
Nee, want het hoeft helemaal geen medicijn te zijn waar je onderzoek naar doet. Het kan ook zijn dat je onderzoek doet naar hoofdpijn veroorzaakt door smaakversterkers, en dan zal je zien dat er ook een groep is die over de effecten klaagt terwijl ze tot de controle groep behoren.
  dinsdag 4 januari 2011 @ 17:12:57 #173
262 Re
Kiss & Swallow
pi_90842200
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 15:16 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Nee, want het hoeft helemaal geen medicijn te zijn waar je onderzoek naar doet. Het kan ook zijn dat je onderzoek doet naar hoofdpijn veroorzaakt door smaakversterkers, en dan zal je zien dat er ook een groep is die over de effecten klaagt terwijl ze tot de controle groep behoren.
thanks for making my point :), je hebt het nu over bijwerkingen en ook die kunnen vvolgens een verwachtingspatroon zich ontwikkelen, daarnaast heb je natuurlijk ook gewoon de random klachten die beschreven worden.
  woensdag 5 januari 2011 @ 01:54:48 #174
304120 Bramdecaviaeter
"LSD, 100 µg, i.m."
pi_90866851
Vandaar dat hoofdpijn in vrijwel elke bijsluiter te vinden is. heeft iemand last van hoofdpijn tijdens de proeven dan moet het vermeld worden. Aangezien proefpersonen al snel hoofdpijn oplopen (al is het maar omdat ze een andere omgeving zijn of geen koffie mogen) staat het er eigenlijk altijd bij.

Verwachting van het medicijn is hetgene wat de effecten veroorzaakt. Zo krijg je mensen dronken op een feestje als je de alcohol weg laat. En zo krijgen mensen enorme hoofdpijn van telefoniemasten terwijl die nog uit staat.
  woensdag 5 januari 2011 @ 08:16:43 #175
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_90869044
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 01:54 schreef Bramdecaviaeter het volgende:
Zo krijg je mensen dronken op een feestje als je de alcohol weg laat.
Weet je daar ook artikelen/onderzoeken van? Want ik kan me daar eigenlijk niks bij voorstellen. Na een drankje of 1 à 2 à 3 (ja, dan begin ik de alcohol al behoorlijk te voelen ja, na 3 helemaal :D) merk je toch gewoon dat er niks gebeurt? En als je dan nog verder gaat drinken (4, 5, 6, enzovoort... drankjes) dan merk je toch echt wel dat er helemaal niks gebeurt lijkt me :).

Ik kan me daar gewoon niks bij voorstellen.

quote:
En zo krijgen mensen enorme hoofdpijn van telefoniemasten terwijl die nog uit staat.
Valt dat niet ook gewoon onder aanstellerij?

"Oh een telefoniemast, straling, hellup, daar kan ik niet tégen hoor, ik voel het nu al in m'n hoofd!"

Net zoiets als mensen die al beginnen te hoesten en te zeuren als ze alleen al een pakje (onaangestoken) sigaretten zíen, omdat ze dan denken dat er iemand vlakbij ze staat te roken.
  woensdag 5 januari 2011 @ 08:44:19 #176
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_90869331
Ik heb er trouwens zelf al wat over gevonden.

Ik ben erg verbaasd. Ik was zelf een keer op een festival en daar werd alleen maar alcoholvrij geschonken. (Het was een festival in het kader van Tibet, en Thom Yorke van Radiohead en Blur traden daar op, en daar ging het me vooral om :).)

Ik wist niet dat het alcoholvrij was en bestelde biertjes. Ik vond het al vreemd smaken (ik had toen nog nooit alcoholvrij bier gedronken) en na 2 bier zei ik tegen de jongen met wie ik daar was:

"Ik voel helemaal niks van die alcohol, en jij?"

Hij voelde ook niks en toen keken we goed op de posters die daar hingen en zagen we dat het alcoholvrij was.

Nou ja, blijkbaar werkt alcohol als placebo dus niet voor iedereen. Zoals ik in mijn vorige post al schreef dat ik me er niks bij kan voorstellen :).
  woensdag 5 januari 2011 @ 16:10:04 #177
304120 Bramdecaviaeter
"LSD, 100 µg, i.m."
pi_90885275
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 08:16 schreef JoepiePoepie het volgende:

[..]

Weet je daar ook artikelen/onderzoeken van? Want ik kan me daar eigenlijk niks bij voorstellen. Na een drankje of 1 à 2 à 3 (ja, dan begin ik de alcohol al behoorlijk te voelen ja, na 3 helemaal :D) merk je toch gewoon dat er niks gebeurt? En als je dan nog verder gaat drinken (4, 5, 6, enzovoort... drankjes) dan merk je toch echt wel dat er helemaal niks gebeurt lijkt me :).

Ik kan me daar gewoon niks bij voorstellen.
Nouja het werkt zeker niet in alle situaties het beste lijkt me als mensen in de omgeving wel alcohol drinken.

Verwachting heeft een enorm effect op uitwerking van drugs, bij speed verslaafden zie je de dopamine spiegel al stijgen voordat het middel wordt toegediend. erg vreemd effect maar je lichaam regeert al op de (bijna rituele) handeling

quote:
Valt dat niet ook gewoon onder aanstellerij?

"Oh een telefoniemast, straling, hellup, daar kan ik niet tégen hoor, ik voel het nu al in m'n hoofd!"

Net zoiets als mensen die al beginnen te hoesten en te zeuren als ze alleen al een pakje (onaangestoken) sigaretten zíen, omdat ze dan denken dat er iemand vlakbij ze staat te roken.
Jah, maar zijn niet veel ziektes dat?

En de meeste mensen ervaren het wel zo, dus de klachten zijn er daadwerkelijk alleen de oorzaak zit tussen de oren. Hypochondrie is a bitch.
pi_90885753
quote:
14s.gif Op woensdag 5 januari 2011 08:44 schreef JoepiePoepie het volgende:
Ik ben erg verbaasd. Ik was zelf een keer op een festival en daar werd alleen maar alcoholvrij geschonken. (Het was een festival in het kader van Tibet, en Thom Yorke van Radiohead en Blur traden daar op, en daar ging het me vooral om :).)
Was dat toen in Amsterdam in de RAI? Tibetan Freedom Festival? Want dan was ik daar ook! Moet wel haast tien jaar geleden zijn geweest. Thom Yorke O+
  woensdag 5 januari 2011 @ 16:21:04 #179
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_90885764
Hypochondrie is inderdaad een bitch. Ik moet altijd drinken meenemen als ik ga wandelen of naar de stad ga, anders krijg ik het gevoel alsof ik sterf van de dorst 8)7
Ik neem dus altijd flesjes mee e.d.
  woensdag 5 januari 2011 @ 16:24:04 #180
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_90885907
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 16:21 schreef Michielos het volgende:
Hypochondrie is inderdaad een bitch. Ik moet altijd drinken meenemen als ik ga wandelen of naar de stad ga, anders krijg ik het gevoel alsof ik sterf van de dorst 8)7
Ik neem dus altijd flesjes mee e.d.
Jij bent zo'n wijf met zo'n spa-blauw flesje permanent in de aanslag ? ;)
zzz
  woensdag 5 januari 2011 @ 16:26:26 #181
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_90886024
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 16:24 schreef _Led_ het volgende:

[..]

na sinasflesje ;)
pi_90887162
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 16:24 schreef _Led_ het volgende:
Spa blauw flesjes. :') Ik heb een heus Spa Marie-Henriette flesje. :7
  woensdag 5 januari 2011 @ 16:54:43 #183
45206 Pietverdriet
pi_90887621
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 01:54 schreef Bramdecaviaeter het volgende:
. En zo krijgen mensen enorme hoofdpijn van telefoniemasten terwijl die nog uit staat.
Heb een paar jaar voor een toeleverancier van telecoms gewerkt. Een van hun had een paar masten waar ze antennes testen, alleen de antennes, zat geen elektronica in, was niet aangesloten. Maar die masten zagen er natuurlijk vervaarlijk uit met al die antennes er aan.
Dat waren de masten waar verreweg de meeste klachten over kwamen van mensen die beweerden er ziek van te worden, statisch op te laden, etc etc.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')