Ja, want de tijdsverschillen in St. Jean de Maurienne waren ook zo kleinquote:Op maandag 19 juli 2010 09:24 schreef Rossdale het volgende:
Ik vind het toch wel weer jammer dat de laatste kilometers bergaf zijn. Dan zijn de tijdsverschillen tussen de renners toch meestal net weer wat kleiner dan bij een finish bergop...
Radio Tour de France FTWquote:Op maandag 19 juli 2010 09:34 schreef Pino112 het volgende:
Helaas moet ik werken tot 17u, dus zal de etappe missen
ik eerder op de tourmalet, da's echt een armstrongklim, vroeg aanvallen, en de favorieten halen hem niet meer terug.quote:Op maandag 19 juli 2010 10:16 schreef JohnDDD het volgende:
Ik verwacht Armstrong toch wel vandaag, ook vanwege Casartelli. Overigens was de Tour in 1995 de enige Tour die Armstrong uitreed voordat hij kanker kreeg. Hij werd daarin 36e, beter dan zijn huidige stand in het klassement.
In een vroege vlucht zou het wel kunnen. Armstrong kan ook behoorlijk dalen.quote:Op maandag 19 juli 2010 10:26 schreef Beregd het volgende:
[..]
ik eerder op de tourmalet, da's echt een armstrongklim, vroeg aanvallen, en de favorieten halen hem niet meer terug.
Vandaag is het een iets vervelendere klim voor hem.
Walkman met radio. Smartphone met radio. Bedrijfsleider omkopen om de centrale radio op R1 te zetten. Vrij nemen.quote:
Ik hoop dat hij het wel gaat proberen, dat afscheid verdient hij wel. Nog één maal knallen.quote:Op maandag 19 juli 2010 10:26 schreef Beregd het volgende:
[..]
ik eerder op de tourmalet, da's echt een armstrongklim, vroeg aanvallen, en de favorieten halen hem niet meer terug.
Vandaag is het een iets vervelendere klim voor hem.
als hij vroeg genoeg aanvalt, wanneer het tempo nog niet te hoog ligt, kan het lukken.quote:Op maandag 19 juli 2010 10:29 schreef Wombcat het volgende:
In een vroege vlucht zou het wel kunnen. Armstrong kan ook behoorlijk dalen.
Op de Tourmalet zie ik Armstrong niet wegrijden van de favorieten. Of hij moet de afgelopen week echt alleen maar aan het sparen zijn geweest. Maar zelfs dan nog zal het moeilijk zijn om weg te rijden van Contador en Schleck, die daar toch echt nog wat verschil zullen willen maken.
Maar op gegeven moment is armstong gewoon op.quote:Op maandag 19 juli 2010 10:33 schreef Beregd het volgende:
[..]
als hij vroeg genoeg aanvalt, wanneer het tempo nog niet te hoog ligt, kan het lukken.
Zeker als de favorieten weer als gisteren gaan rijden...
Dat zullen ze daar niet doen. Riis vertelde gisteren na de etappe dat het plan was om bij Contador te blijven en niet aan te vallen. Hij beaamde ook dat Schleck met 31 seconden voorsprong, gezien de tijdrit, niet gaat winnen. Dus hij moet nog ergens tijd pakken. Daarvoor is de Tourmalet de beste kans.quote:Op maandag 19 juli 2010 10:33 schreef Beregd het volgende:
[..]
als hij vroeg genoeg aanvalt, wanneer het tempo nog niet te hoog ligt, kan het lukken.
Er gaat dan vast wel iemand met 'm mee. Gesink of VDB bijvoorbeeld (hoewel ik dat van VDB niet verwacht, omdat die alleen maar naar achteren lijkt te kijken).quote:Op maandag 19 juli 2010 10:33 schreef Beregd het volgende:
[..]
Vroeg aanvallen als in de eerste 20km van de etappe. Gewoon met de ontsnapping mee en hopen vooruit te kunnen blijven.quote:Op maandag 19 juli 2010 10:38 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Er gaat dan vast wel iemand met 'm mee. Gesink of VDB bijvoorbeeld (hoewel ik dat van VDB niet verwacht, omdat die alleen maar naar achteren lijkt te kijken).
Voigt en Cancellara zijn weinig op het moment. Die kunnen meestal wel lang mee in de bergen.quote:Op maandag 19 juli 2010 10:44 schreef Beregd het volgende:
saxo is idd echt niks dit jaar, al missen ze het broertje natuurlijk
Armstrong staat op een eeuwigheid intussen, die is voor niemand meer een bedreiging. In een lange ontsnapping zou hij best kunnen winnen, ik denk dat hij vandaag en morgen dan de beste kans heeft, donderdag zullen de favorieten wel strijden om de etappe (ik denk dat Contador nog wel een etappe wil winnen deze Tour).quote:Op maandag 19 juli 2010 11:25 schreef Rossdale het volgende:
Armstrong is op dit moment ongevaarlijk voor het klassement, dus volgens mij kan hij prima wegrijden. Schleck en Contador gaan hem echt niet terughalen. Misschien de Rabo's ofzo als ze niet willen dat Armstrong te ver in het klassement gaat stijgen.
Ze kijken alleen maar naar elkaar, dus Armstrong heeft juist een kans. Al wil Contador nog wel een rit winnen lijkt me. Dus ik geef Armstrong vandaag meer kans dan op de Tourmalet.quote:Op maandag 19 juli 2010 11:22 schreef Thomas B. het volgende:
Contador en Schleck zijn op het moment alleen maar naar elkaar aan het kijken. Die gunnen niemand, en zeker elkaar niet, nog een seconde. Zeker niet in de bergen. Dus Armstrong kan het denk ik wel vergeten.
Armstrong heeft tot nu toe zich ook vaak bewust laten afzakken. Het is niet zo dat hij nu ineens het wielrennen verleerd is. Hij heeft alleen totaal geen motivatie meer om eraan te blijven hangen voor een 16e plek ofzo in de etappe. Voor een etappe-overwinning zou hij zich nog kunnen motiveren lijkt me.quote:Op maandag 19 juli 2010 12:31 schreef ScudRaket het volgende:
Waarom denkt iedereen dat Armstrong wel even gaat aanvallen? Hij heeft laten zien niet goed te zijn. Je zou eerder een Gesink, Sanchez of een vroege Fransman verwachten.
Ik vind dat er een beetje geringschattend wordt gedaan over de prestatie van Riblon. Die reed echt fantastisch gisteren én was niet voor niets de sterkste van negen man met onder andere Moinard. Denk niet dat Armstrong van nu in staat is tot wat Riblon gisteren liet zien.quote:Op maandag 19 juli 2010 12:33 schreef Ereinion het volgende:
Ik verwacht Armstrong dan ook juist in een vroege aanval, tegen de favorieten verliest hij toch, of hij nou vroeg op de klim aangaat of niet. En hoewel Armstrong zeker niet in goede doen is, is hij ook niet minder dan een Riblon.
Pineau en Van Summeren. Pineau natuurlijk nog voor de bollen. Die heeft het dan kennelijk nog niet opgegeven.quote:Op maandag 19 juli 2010 12:35 schreef ScudRaket het volgende:
We zijn overigens begonnen. Brutt was even vooruit maar is teruggepakt, momenteel rijden er 2 voorop. Namen nog niet bekend.
Pineau en Vansummeren dus.quote:Op maandag 19 juli 2010 12:35 schreef ScudRaket het volgende:
We zijn overigens begonnen. Brutt was even vooruit maar is teruggepakt, momenteel rijden er 2 voorop. Namen nog niet bekend.
Vind ik wel jammer dat niet de beste klimmer dat klassement wint, maar iemand die ze her en der bij elkaar sprokkelt.quote:Op maandag 19 juli 2010 12:36 schreef Felagund het volgende:
[..]
Pineau en Van Summeren. Pineau natuurlijk nog voor de bollen. Die heeft het dan kennelijk nog niet opgegeven.
Het is heel anders of je nu voorop ligt of dat je gelost wordt in het peloton. Armstrong lijkt me ook een renner van alles of niets. Dus als hij voorop ligt kan hij echt wel harder fietsen dan hij tot nu toe in de bergen heeft laten zien.quote:Op maandag 19 juli 2010 12:35 schreef KoningKlabanus het volgende:
[..]
Ik vind dat er een beetje geringschattend wordt gedaan over de prestatie van Riblon. Die reed echt fantastisch gisteren én was niet voor niets de sterkste van negen man met onder andere Moinard. Denk niet dat Armstrong van nu in staat is tot wat Riblon gisteren liet zien.
Mij lijkt dat Pineau het niet gaat winnen. Ze zullen hem niet zomaar laten gaan en morgen zijn er veel meer punten te verdienen.quote:Op maandag 19 juli 2010 12:37 schreef KoningKlabanus het volgende:
Het zou een aanfluiting zijn als Pineau de bollen wint, meer nog dan als Charteau hem wint. Pineau is gewoon iemand met heel veel explosiviteit, maar niets van een klimmer.
waarom zou dat een aanfluiting zijn? het is niet dat hij er niets voor heeft moeten doen, hé.quote:Op maandag 19 juli 2010 12:37 schreef KoningKlabanus het volgende:
Het zou een aanfluiting zijn als Pineau de bollen wint, meer nog dan als Charteau hem wint. Pineau is gewoon iemand met heel veel explosiviteit, maar niets van een klimmer.
Onder andere Moinard? Dat moet een adelbrief zijn?quote:Op maandag 19 juli 2010 12:35 schreef KoningKlabanus het volgende:
[..]
Ik vind dat er een beetje geringschattend wordt gedaan over de prestatie van Riblon. Die reed echt fantastisch gisteren én was niet voor niets de sterkste van negen man met onder andere Moinard. Denk niet dat Armstrong van nu in staat is tot wat Riblon gisteren liet zien.
Een aanfluiting omdat hij toch wel met voorsprong de slechtste klimmer zou zijn die ooit de bolletjestrui heeft gewonnen. Voor mensen die veel mee zitten in vluchten is al het klassement van de meest aanvallende renner, het is teleurstellend dat de bolletjestrui nu gewoon een variant geworden is op dat klassement.quote:Op maandag 19 juli 2010 12:39 schreef Beregd het volgende:
[..]
waarom zou dat een aanfluiting zijn? het is niet dat hij er niets voor heeft moeten doen, hé.
Dan nog, dat haalt hij niet.
komaan, de kopgroep kwam nauwelijks dichterbij op de klim, terwijl basso en leipheimer en zo er toch al af moesten.quote:Op maandag 19 juli 2010 12:39 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Onder andere Moinard? Dat moet een adelbrief zijn?
Die kopgroep van gisteren bestond gewoon uit 9 middelmatige klimmers, het is Riblon zeker wel gegund zo'n etappezege, maar een grote prestatie kan ik het toch moeilijk noemen. In de etappe over de Madeleine liet Armstrong in ieder geval al zien stukken beter te kunnen klimmen dan wat de leden van de kopgroep gisteren lieten zien.
Gisteren verloor Riblon anders erg weinig op de grote mannen in de laatste klim...quote:Op maandag 19 juli 2010 12:39 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Onder andere Moinard? Dat moet een adelbrief zijn?
Die kopgroep van gisteren bestond gewoon uit 9 middelmatige klimmers, het is Riblon zeker wel gegund zo'n etappezege, maar een grote prestatie kan ik het toch moeilijk noemen. In de etappe over de Madeleine liet Armstrong in ieder geval al zien stukken beter te kunnen klimmen dan wat de leden van de kopgroep gisteren lieten zien.
Riblon reed verrassend sterk gisteren, maar ik zie niet in waarom Armstrong dat ook niet zou kunnen.quote:Op maandag 19 juli 2010 12:41 schreef Beregd het volgende:
[..]
komaan, de kopgroep kwam nauwelijks dichterbij op de klim, terwijl basso en leipheimer en zo er toch al af moesten.
Riblon heeft gewoon een beresterke rit gereden.
Wordt een zware dag danquote:
Ja, volgens mij was Tankink gisteren ook al niet goed. Hopelijk komt hij nog terug, anders wordt wel heel lastig om op tijd binnen te komen.quote:
eensch. zeer verdiende en knappe ritoverwinningquote:Op maandag 19 juli 2010 12:41 schreef Beregd het volgende:
[..]
komaan, de kopgroep kwam nauwelijks dichterbij op de klim, terwijl basso en leipheimer en zo er toch al af moesten.
Ik vind het nooit een aanfluiting als iemand zoiets wint. Zoals Beregd het al zegt, het is niet dat diegene het gestolen heeft.quote:Op maandag 19 juli 2010 12:37 schreef KoningKlabanus het volgende:
En al weer gepakt. Het wordt niet makkelijk om te ontsnappen vandaag.quote:
Als die bollenmannen zich ermee blijven bemoeien niet nee, die halen elkaar steeds terug.quote:Op maandag 19 juli 2010 12:44 schreef Felagund het volgende:
[..]
En al weer gepakt. Het wordt niet makkelijk om te ontsnappen vandaag.
Pellizotti is echter wel een goede klimmer. Het gaat er niet om dat hij hem niet verdient, het gaat er me meer om dat de bolletjestrui bedoeld is voor klimmers. Voor mijn part worden punten pas uitgereikt vanaf 2e categorie, dit vind ik echt niets. Nu is het meer een aanvallersklassement, dan een klimklassement.quote:Op maandag 19 juli 2010 12:43 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Ik vind het nooit een aanfluiting als iemand zoiets wint. Zoals Beregd het al zegt, het is niet dat diegene het gestolen heeft.
Het probleem is een beetje dat de Tour zo commercieel is geworden dat het ongelofelijk aantrekkelijk is om die bolletjestrui te dragen. De echte toppers sparen hun energie voor etappezeges en het klassement dus dan is het logisch dat er een renner ermee vandoor gaat die geen ambities heeft voor het klassement.
Eigenlijk was dat met Pelizotti ook al een beetje zo.
gaat weer erg snelquote:Op maandag 19 juli 2010 12:44 schreef Felagund het volgende:
[..]
En al weer gepakt. Het wordt niet makkelijk om te ontsnappen vandaag.
En hij klom gewoon sneller dan Leipheimer, Basso, Kreuziger, Wiggins, Rogers, Armstrong, etc. En dat terwijl ie al de hele dag in de aanval was. Dan kun je echt niet zeggen dat het geen goede klimmer is.quote:Op maandag 19 juli 2010 12:41 schreef ScudRaket het volgende:
[..]
Gisteren verloor Riblon anders erg weinig op de grote mannen in de laatste klim...
Als Pineau en Charteau en Moreau alledrie meezitten, mogen ze wel weg denk ik.quote:Op maandag 19 juli 2010 12:44 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Als die bollenmannen zich ermee blijven bemoeien niet nee, die halen elkaar steeds terug.
Ik niet, ik vind het een leuke renner daar niet van, maar die aandacht van vorig jaar was een beetje overdreven. Daarnaast had ik liever Vanansoleil met Hoogerland in de tour gezien dan Skil.quote:
maar die loopt wel wat achter in tijd met de berichten volgens mijquote:Op maandag 19 juli 2010 12:47 schreef Felagund het volgende:
Er is trouwens ook een Nederlandse versie:
http://gaps.letour.fr/nl.php
quote:
Die was al eerder gelost, maar hopelijk is hij nog teruggekomen.quote:
vandaar ook mijnquote:Op maandag 19 juli 2010 12:49 schreef Felagund het volgende:
[..]
Ik niet, ik vind het een leuke renner daar niet van, maar die aandacht van vorig jaar was een beetje overdreven. Daarnaast had ik liever Vanansoleil met Hoogerland in de tour gezien dan Skil.
quote:Op maandag 19 juli 2010 12:47 schreef Felagund het volgende:
Er is trouwens ook een Nederlandse versie:
http://gaps.letour.fr/nl.php
met nog 5quote:
Contador in de eerste groep, maar de ticker van de TDF organisatie geeft het nu weer als één groep op. Dus het zal wel meevallen.quote:Op maandag 19 juli 2010 12:56 schreef RogerGarcia het volgende:
Haha Gesink en Schleck in het 2e peloton.
Ah je hebt je koffieprut ge-analyseerdquote:Op maandag 19 juli 2010 12:57 schreef KoningKlabanus het volgende:
Gesink en Schleck hebben een Noordelijke Alliantie gesloten, heb ik zojuist uit zeer betrouwbare bron vernomen.
niet volgens weerberichtquote:
precies wat ik zeg, koffiedik kijkenquote:Op maandag 19 juli 2010 12:59 schreef KoningKlabanus het volgende:
[..]
Wat bedoel je daar precies mee?
Vogens mij wordt er heel hard gereden, onder meer doordat er veel renners willen ontsnappen. Dan ontstaan er snel gaten in het peloton.quote:
Oh nee, ik kreeg een telefoontje van de achterneef van Bjarne Riis, zijn oom heeft een schildersbedrijf hier in de buurt.quote:
Idd. Ongeveer net zo hard op de slotkliim als Basso en Leipheimer, terwijl die de hele etappe in het peloton hebben gezeten.quote:Op maandag 19 juli 2010 12:41 schreef Beregd het volgende:
[..]
en voor de klimpunten omgekeerde volgordequote:
Zo hard kan Armstrong volgens mij momenteel gewoon niet, of hij moet een superdag hebben.quote:Op maandag 19 juli 2010 13:05 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Idd. Ongeveer net zo hard op de slotkliim als Basso en Leipheimer, terwijl die de hele etappe in het peloton hebben gezeten.
Oh nou, ok dan moet het wel waar zijnquote:Op maandag 19 juli 2010 13:03 schreef KoningKlabanus het volgende:
[..]
Oh nee, ik kreeg een telefoontje van de achterneef van Bjarne Riis, zijn oom heeft een schildersbedrijf hier in de buurt.
En als dat zo is, krijgt ie het hele dopingteam van de TDF over zich heen, dus dan nog zou ik lossen als ik hem wasquote:Op maandag 19 juli 2010 13:06 schreef KoningKlabanus het volgende:
[..]
Zo hard kan Armstrong volgens mij momenteel gewoon niet, of hij moet een superdag hebben.
Whatever die doet, ze zoeken er wat achter dus ik zou er gewoon voor gaan als ik hem wasquote:Op maandag 19 juli 2010 13:09 schreef Bloodnok het volgende:
[..]
En als dat zo is, krijgt ie het hele dopingteam van de TDF over zich heen, dus dan nog zou ik lossen als ik hem was
niet echt, want de andere namen van die groep waren nooit bekend, kan evengoed zijn dat hij erbij zatquote:Op maandag 19 juli 2010 13:14 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Mogen wel concluderen dat Cav niet meer bewust voor de groene trui gaat?
lijkt me sterk dat hij dan niet mee gesprint hadquote:Op maandag 19 juli 2010 13:15 schreef Beregd het volgende:
[..]
niet echt, want de andere namen van die groep waren nooit bekend, kan evengoed zijn dat hij erbij zat
de eerste sprint moet nog komenquote:Op maandag 19 juli 2010 13:16 schreef Sheepcidus het volgende:
[..]
lijkt me sterk dat hij dan niet mee gesprint had
Of geklopt was door Fedrigoquote:Op maandag 19 juli 2010 13:16 schreef Sheepcidus het volgende:
[..]
wel alles is weer bij elkaar, en dat was colletje op. nu wordt het temp strak hoog gehouden, weet niet door wie. maar ik denk dat cav nog wel wil.quote:Op maandag 19 juli 2010 13:14 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Mogen wel concluderen dat Cav niet meer bewust voor de groene trui gaat?
Fedrigo, hushove, petacchi waren de klimpuntenquote:Op maandag 19 juli 2010 13:16 schreef Sheepcidus het volgende:
[..]
Die wil de eindsprint winnen vandaagquote:Op maandag 19 juli 2010 13:17 schreef crv het volgende:
[..]
wel alles is weer bij elkaar, en dat was colletje op. nu wordt het temp strak hoog gehouden, weet niet door wie. maar ik denk dat cav nog wel wil.
oohquote:Op maandag 19 juli 2010 13:18 schreef crv het volgende:
[..]
Fedrigo, hushove, petacchi waren de klimpunten
Cavendish heeft zich tot nu toe niet echt met de tussensprints bemoeit, maar als ze in een gesloten peloton verder rijden, lijkt me dat hij nog wel gaat meesprinten.quote:Op maandag 19 juli 2010 13:17 schreef crv het volgende:
[..]
wel alles is weer bij elkaar, en dat was colletje op. nu wordt het temp strak hoog gehouden, weet niet door wie. maar ik denk dat cav nog wel wil.
Tja, je hebt er weinig aan vind ik. Wat als in de rit over de Stoqueu wel doorgereden was, dan had er misschien een raborenner nu in het geel gereden. Maar als telt niet, want als dit zo was geweest, dan zouden Contador en Schleck gisteren anders hebben gereden.quote:Op maandag 19 juli 2010 13:24 schreef Steven184 het volgende:
Een lijstje van de prik hoe het klassement was geweest zonder kasseienrit:
Ik ben nooit zo van het als en het zit in de Tour en hoort er dus gewoon bij, maar misschien waren mensen hier geïnteresseerd. Dus bij deze.
1. Alberto Contador
2. Andy Schleck +42
3. Samuel Sanchez +1.05
4. Denis Menchov +2.33
5. Robert Gesink +2.44
6. Levi Leipheimer +3.08
7. Joaquim Rodriguez +3.15
8. Jurgen Van Den Broeck+ 3.20
9. Luis Leon Sanchez +4.22
10. Ivan Basso +5.09
En als hij nog met 2 a 3 tussensprint kan meedoen deze Tour dan heeft hij nog reële kansen op de groene trui.quote:Op maandag 19 juli 2010 13:24 schreef Felagund het volgende:
[..]
Cavendish heeft zich tot nu toe niet echt met de tussensprints bemoeit, maar als ze in een gesloten peloton verder rijden, lijkt me dat hij nog wel gaat meesprinten.
Nee, want de groep Armstrong/Contador zat vlak achter de Rabo's en waren echt wel teruggekomen. Alleen was Andy Schleck dan ver teruggeslagen. Die had dan een minuut of 4 verloren.quote:Op maandag 19 juli 2010 13:27 schreef Felagund het volgende:
[..]
Tja, je hebt er weinig aan vind ik. Wat als in de rit over de Stoqueu wel doorgereden was, dan had er misschien een raborenner nu in het geel gereden.
Ja, dat is waar, dan zou vooral Schleck een grotere achterstand hebben. Daarnaast had je ook nog SKy die toen nog wilde rijden voor Wiggins.quote:Op maandag 19 juli 2010 13:30 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Nee, want de groep Armstrong/Contador zat vlak achter de Rabo's en waren echt wel teruggekomen. Alleen was Andy Schleck dan ver teruggeslagen. Die had dan een minuut of 4 verloren.
Is Tankink ziek of zo? Gisteren ook al op grote achterstand binnen.quote:Op maandag 19 juli 2010 13:34 schreef Krambo het volgende:
Mc Ewen en Tankink zitten weer in het peloton
Een beetje vreemd ja, Lampre heeft de hele tijd het peloton geleid en uiteindelijk gebeurt er niets. Misschien waren ze bang dat Cavendish hun zou verslaan.quote:Op maandag 19 juli 2010 13:39 schreef crv het volgende:
Hunt, knees en pineau voor de sprint punten
petacchi en hushovd hadden klimpunten![]()
Lees t net in de live tickerquote:Op maandag 19 juli 2010 13:39 schreef crv het volgende:
Misschien hebben ze het verkeerd gedrukt in het rondeboekquote:Op maandag 19 juli 2010 13:39 schreef crv het volgende:
Dat lijkt me sterk dat die renners het zelf niet zien. Er zit nogal verschil in de vlaggen en borden van de klimmetjes en van de tussensprints.quote:Op maandag 19 juli 2010 13:43 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Misschien hebben ze het verkeerd gedrukt in het rondeboek
Misschien verkeerd gelezen door de etappe bouwers. Stonden die PMU borden op de klim.quote:Op maandag 19 juli 2010 13:43 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ja dadelijk zien we petacchi en hushovd de Port de Bales nog als eerste opklimmenquote:Op maandag 19 juli 2010 13:43 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ik zat ook al te kijken wtfquote:Op maandag 19 juli 2010 13:39 schreef crv het volgende:
Haphap.quote:Op maandag 19 juli 2010 13:44 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Dat lijkt me sterk dat die renners het zelf niet zien. Er zit nogal verschil in de vlaggen en borden van de klimmetjes en van de tussensprints.
'quote:Op maandag 19 juli 2010 13:47 schreef Felagund het volgende:
Een korte ontsnapping van 15 man, maar meteen weer teruggepakt door het peloton.
vast, maar die worden nog niet uitgezonden.quote:
quote:Op maandag 19 juli 2010 13:50 schreef crv het volgende:
[..]
vast, maar die worden nog niet uitgezonden.
Pas wanneer de race inkakt dan gaan ze uitzenden
Dan wordt de kans wel groot dat de etappezege tussen de klassementsmannen gaat.quote:Op maandag 19 juli 2010 13:58 schreef Felagund het volgende:
72 km koers en nog steeds een volledig peloton. Dat kan nog leuk worden, er wordt nu al hard gekoerst.
Nee hoor. Dan gaan we klimmen.quote:Op maandag 19 juli 2010 13:50 schreef crv het volgende:
[..]
vast, maar die worden nog niet uitgezonden.
Pas wanneer de race inkakt dan gaan ze uitzenden
quote:Op maandag 19 juli 2010 14:00 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Dan wordt de kans wel groot dat de etappezege tussen de klassementsmannen naar S. Sanchez gaat.
Mooiquote:Op maandag 19 juli 2010 14:00 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Dan wordt de kans wel groot dat de etappezege tussen de klassementsmannen gaat.
in totaal 26 zelfsquote:
0 coureurs op 5 secondenquote:
Als er nou nog geen Rabo bij zitquote:
48 gemiddeldquote:
Die is iig steil genoeg oom verschillen op te leverenquote:Op maandag 19 juli 2010 14:14 schreef Beregd het volgende:
het zal op de col d'aspet moeten gebeuren.
Daarnaast zullen waarschijnlijk echte klimmers weggaan.quote:Op maandag 19 juli 2010 14:14 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Die is iig steil genoeg oom verschillen op te leveren
en een vervelende afdalingquote:Op maandag 19 juli 2010 14:14 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Die is iig steil genoeg oom verschillen op te leveren
zijn alweer 20 kopgroepen verder hoorquote:Op maandag 19 juli 2010 14:15 schreef Nober het volgende:
Jeremy Hunt, Monier en Pineau hebben punten gepakt voor de groene trui na 55km... wellicht zitten ze bij die kopgroep van 32.
Ze rijden 'm nu andersom als toen volgens mij. Overigens is 'ie beide kanten op steil en daardoor lastig dalen.quote:
Het lijkt me toch dat er daar toch wel mensen zullen willen aanvallen. Alhoewel Armstrong daar misschien anders over denkt.quote:Op maandag 19 juli 2010 14:17 schreef MB2010 het volgende:
Gezamelijk nar de Aspet, even stoppen bij het monument, en dan iedereen los ?
Ik weet niet of de renners nog stoppen, de wedstrijdleiding wel natuurlijk.quote:Op maandag 19 juli 2010 14:17 schreef MB2010 het volgende:
Gezamelijk nar de Aspet, even stoppen bij het monument, en dan iedereen los ?
Ik was al helemaal voor Jeremy Hunt... nou zit ik dan met een grote é geschminkt op m'n gezicht!quote:
quote:Op maandag 19 juli 2010 14:21 schreef Nober het volgende:
[..]
Ik was al helemaal voor Jeremy Hunt... nou zit ik dan met een grote é geschminkt op m'n gezicht!
Het lijkt mij niet dat je in de afdaling stopt, tenzij je op dat punt valt.quote:Op maandag 19 juli 2010 14:20 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Ik weet niet of de renners nog stoppen, de wedstrijdleiding wel natuurlijk.
Gezien deze tour, lijkt me dat wel wat voor Armstrongquote:Op maandag 19 juli 2010 14:23 schreef Nober het volgende:
[..]
Het lijkt mij niet dat je in de afdaling stopt, tenzij je op dat punt valt.
2 minuten al.quote:Op maandag 19 juli 2010 14:25 schreef Wombcat het volgende:
Ze hebben toch nog maar 15 seconden? Dan is het nog niet over.
2:24 inmiddels, dus die zijn weg.quote:Op maandag 19 juli 2010 14:25 schreef Wombcat het volgende:
Ze hebben toch nog maar 15 seconden? Dan is het nog niet over.
Wilde het net zeggenquote:Op maandag 19 juli 2010 14:24 schreef Ereinion het volgende:
De uitzending begint dus net nadat het leukste gedeelte erop zit
Misschien wil VDB2 wat proberen?quote:Op maandag 19 juli 2010 14:28 schreef Wombcat het volgende:
Saxo en Omega Pharma op kop.
Waarom rijden die laatste nu al?
Maar dan hoeven ze nu toch nog niet op kop te rijden?quote:
Misschien heeft Riis aan "klantenbinding" gedaan?quote:Op maandag 19 juli 2010 14:30 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Maar dan hoeven ze nu toch nog niet op kop te rijden?
Nou ja, als het aan Saxo ligt, mogen de koplopers een grote voorsprong nemen lijkt me. Misschien willen ze het gat niet te groot laten worden.quote:Op maandag 19 juli 2010 14:30 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Maar dan hoeven ze nu toch nog niet op kop te rijden?
Edit: naja, laten die alvast maar hun bord leegeten.
Op dit moment wordt er niet gereden in het peloton iig.quote:Op maandag 19 juli 2010 14:36 schreef Felagund het volgende:
[..]
Nou ja, als het aan Saxo ligt, mogen de koplopers een grote voorsprong nemen lijkt me. Misschien willen ze het gat niet te groot laten worden.
Gister hadden ze 2 man mee en toen was het ook niet goed.quote:Op maandag 19 juli 2010 14:37 schreef crv het volgende:
toch jammer dat Rabo weer de slag mist hier
Gister was het prima, echter bij dit soort ontsnappingen vind ik dat je een mannetje vooruit moet sturenquote:Op maandag 19 juli 2010 14:41 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Gister hadden ze 2 man mee en toen was het ook niet goed.
quote:Op maandag 19 juli 2010 14:50 schreef Ericr het volgende:
[..]
Ze gaan omhoog, meestal moet je dan ook weer naar beneden.
Een Niermann zou bijvoorbeeld toch wel mee moeten kunnen met zo'n ontsnapping, evenals een Garate.quote:Op maandag 19 juli 2010 14:52 schreef KoningKlabanus het volgende:
Rabo heeft gewoon te veel knechten meegenomen. Alleen Freire, Menchov en Gesink zijn beschermd, de rest moet allemaal werken, de meesten kunnen ook niet veel anders, zeker geen rit winnen.
quote:Op maandag 19 juli 2010 14:52 schreef KoningKlabanus het volgende:
Rabo heeft gewoon te veel knechten meegenomen. Alleen Freire, Menchov en Gesink zijn beschermd, de rest moet allemaal werken, de meesten kunnen ook niet veel anders, zeker geen rit winnen.
Nee, er kunnen altijd situaties zijn waarbij je ze nodig hebt en er kunnen mensen een slechte dag hebben.quote:Op maandag 19 juli 2010 14:55 schreef KoningKlabanus het volgende:
[..]
Als je de koers moet dragen misschien niet, anders is het absoluut overbodige luxe.
Je moet sowieso een paar mannen hebben die op het vlakke de kopmannen uit de wind zetten en voorin het peloton houden, dan moet je nog mensen hebben die bidonnen halen. Daarnaast heb je nog een paar knechten nodig voor in de bergen, wat natuurlijk andere renners zijn dan die voor het vlakke. Dan haal je de 6 zo hoor.quote:Op maandag 19 juli 2010 14:55 schreef KoningKlabanus het volgende:
[..]
Als je de koers moet dragen misschien niet, anders is het absoluut overbodige luxe.
Iemand als Boom kan best een rit winnen, alleen dit is niet zijn terrein. Zelfde geldt wel een beetje voor Moerenhout, al is dat niet echt een winnaar. Ook Garate heeft bewezen dat als hij mag gaan en zijn dag heeft dat hij, zeker in dit terrein, een rit kan winnen.quote:Op maandag 19 juli 2010 14:52 schreef KoningKlabanus het volgende:
Per kopman een mannetje voor het vlakke en één voor de bergen, plus Menchov/Gesink/Freire, maakt zeven renners. Dan is dus nog ruimte voor twee renners met een vrije rol.quote:Op maandag 19 juli 2010 14:57 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Je moet sowieso een paar mannen hebben die op het vlakke de kopmannen uit de wind zetten en voorin het peloton houden, dan moet je nog mensen hebben die bidonnen halen. Daarnaast heb je nog een paar knechten nodig voor in de bergen, wat natuurlijk andere renners zijn dan die voor het vlakke. Dan haal je de 6 zo hoor.
Zeker niet met de warmte en de hardheid van veel etappes die er zijn geweest. Dan heb je 6 knechten voor 2 kopmannen gewoon hard nodig.quote:
klopt wel, maar neemt niet weg dat je best een mannetje vooruit ka n sturenquote:Op maandag 19 juli 2010 14:59 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Zeker niet met de warmte en de hardheid van veel etappes die er zijn geweest. Dan heb je 6 knechten voor 2 kopmannen gewoon hard nodig.
Ja, dat kan, maar dan moet je wel de benen hebben. En nu is er flink geknokt om weg te komen met een groep.quote:Op maandag 19 juli 2010 15:01 schreef Beregd het volgende:
soms kan je ook knechjten door aan te vallen (je ploegmaats laten rusten)
Nogal ja.quote:Op maandag 19 juli 2010 15:05 schreef crv het volgende:
overigens heeft het peloton echt de handrem erop
Volgend jaar neemt hij zijn eigen cameraploeg mee.quote:Op maandag 19 juli 2010 15:08 schreef Wombcat het volgende:
Voeckler ging wel weer erg strak op de camera af
de eerste twee uur is er anders keihard gekoerst, vandaar dat het nu wat stilvalt.quote:Op maandag 19 juli 2010 15:09 schreef knep het volgende:
Wat we aan spektakel in de eerste dagen hebben gezien zo lafjes gaat het eraan toe in de Bergen.
Het grote kijken is alweer begonnen. De meesten die in de top 10 staan denken alweer alleen aan de plek waar ze nu staan en niet aan de plek waar ze zouden kunnen staan.quote:Op maandag 19 juli 2010 15:10 schreef Ericr het volgende:
Team Suckxo is volgens mij een beetje op, profiteer daar eens van.
Je snapt best wat ik bedoelquote:Op maandag 19 juli 2010 15:10 schreef Beregd het volgende:
[..]
de eerste twee uur is er anders keihard gekoerst, vandaar dat het nu wat stilvalt.
Geen echte klimmers mee vooraan, ik denk wel dat van summeren een kans maakt!
Zeker, hij staat veruit het beste in het klassement in de kopgroep.quote:Op maandag 19 juli 2010 15:10 schreef Beregd het volgende:
[..]
de eerste twee uur is er anders keihard gekoerst, vandaar dat het nu wat stilvalt.
Geen echte klimmers mee vooraan, ik denk wel dat van summeren een kans maakt!
ja of ze moeten straks wel zo ongelooflijk hard die berg opknallen, maar dat lijkt me onwaarschijnlijkquote:Op maandag 19 juli 2010 15:19 schreef Wombcat het volgende:
Die kopgroep is wel weg voor de winst zo langzamerhand.
quote:Beste Maarten en Herbert,
Ten eerste wil ik jullie vriendelijk bedanken voor jullie deskundige commentaar. Ten tweede heb ik nog een vraag: er was toch iets geks met de vader van Voeckler? Hij was visser of iets dergelijks, meen ik me te herinneren. Hopelijk kunnen jullie hier wat meer over vertellen, het lijkt me een verhaal dat de kijker wel aanspreekt.
Met vriendelijke groet,
Gerben Zonderland
En dan zeiken op het dynamische duo H&Mquote:
En hij kan best overleven op de slotklim waar het dubbele punten is, dan gaat het heel hard.quote:Op maandag 19 juli 2010 15:25 schreef Wombcat het volgende:
Voeckler toch stiekem puntjes aan het rapen. Zo komt die ook weer dichtbij in het bollenklassement.
charteau is een ploeggenoot toch?quote:Op maandag 19 juli 2010 15:25 schreef Wombcat het volgende:
Voeckler toch stiekem puntjes aan het rapen. Zo komt die ook weer dichtbij in het bollenklassement.
Best wel triest dat je zelfs in derde week met 1 vlucht nog steeds vanuit het (bijna) niets naar de top van dat bergklassement kunt schieten.quote:Op maandag 19 juli 2010 15:25 schreef Wombcat het volgende:
het is normaal aan de ploeg van de leider om te werken op zo'n moment, en zij hebben die ploeg niet en niet zo veel zin ook.quote:Op maandag 19 juli 2010 15:35 schreef knep het volgende:
Ik vind het dus echt tegenvallend dat er geen strijd is om de ritzege tussen de zogenaamde toppers.
Lijkt wel of het ze niet meer interesseert om een mooie rit te winnen.
Met dit peloton hoef je morgen ook niet bang te zijn dat je iets mist als je gaat werken.quote:Op maandag 19 juli 2010 15:37 schreef Ericr het volgende:
'Het nieuwe wielrennen'Vroeger nam ik nog wel vrij voor die bergetappes, kan nu gewoon blijven werken. Er gebeurt toch geen moer tot 16:00 a 16:30.
Niettemin kan het voor andere ploegen ook belangrijk zijn om de koers hard te maken.quote:Op maandag 19 juli 2010 15:37 schreef Beregd het volgende:
[..]
het is normaal aan de ploeg van de leider om te werken op zo'n moment, en zij hebben die ploeg niet en niet zo veel zin ook.
alsof ivanov, voeckler, ballan, van summeren, ... flutrenners zijnquote:Op maandag 19 juli 2010 15:40 schreef DutchSL het volgende:
Wat een totaal niet aansprekende flut kopgroep zeg die weer gewoon de zege in de schoot geworpen krijgt.
Schleck moet, met het oog op die tijdrit, nog wat tijd pakken op Contador zou je zeggen.quote:Op maandag 19 juli 2010 15:41 schreef Paul-89 het volgende:
Tegenvaller zeg, ik had gehoopt dat het iedere dag los zou gaan in de Pyreneeën en dat de toppers elkaar kapot zouden gaan maken.Hierna nog 2 kansen of zouden ze allemaal gokken op de tijdrit.
Voor de belgen zou het wel leuk zijn als Van Summeren wint, maar dat is natuurlijk ook een volstrekte no-name qua overwinningen.quote:Op maandag 19 juli 2010 15:40 schreef DutchSL het volgende:
Wat een totaal niet aansprekende flut kopgroep zeg die weer gewoon de zege in de schoot geworpen krijgt.
In het verleden hebben we toch ook vaak genoeg gezien dat andere ploegen gingen werken.quote:Op maandag 19 juli 2010 15:37 schreef Beregd het volgende:
[..]
het is normaal aan de ploeg van de leider om te werken op zo'n moment, en zij hebben die ploeg niet en niet zo veel zin ook.
Nou ja, het zijn nou niet echt mannen die tot grootse dingen in staat zijn op een berg van de buitencategorie.quote:Op maandag 19 juli 2010 15:42 schreef Beregd het volgende:
[..]
alsof ivanov, voeckler, ballan, van summeren, ... flutrenners zijn
Niet altijd natuurlijk, kan me toch wel ritten herinneren waar het eerder werd opengebroken. De Indurainjaren waren in ieder geval nog een stuk saaier, nog saaier dan dit schouwspel eigenlijk.quote:Op maandag 19 juli 2010 15:38 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Met dit peloton hoef je morgen ook niet bang te zijn dat je iets mist als je gaat werken.![]()
Hoewel het altijd al op de eerste berg wat matig was, en in Armstrong zijn jaren ook alles gesloten bleef tot de laatste klim.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |