Heb je deze tekst onder een sneltoets staan?quote:Op zondag 18 juli 2010 18:10 schreef karr-1 het volgende:
Ik heb eerlijk gezegd geen idee wat je moet doen, maar ben wel benieuwd hoe het afloopt.
Nee jij wel?quote:Op zondag 18 juli 2010 18:11 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Heb je deze tekst onder een sneltoets staan?
Nee, ik ben niet benieuwd hoe ieder topic afloopt.quote:
Het bedrag dat we voor de vlucht hebben betaald doet er niet toe, aldus de Wikipedia-pagina (ik heb de wettekst zelf nog niet doorgespit):quote:Op zondag 18 juli 2010 18:16 schreef JoPiDo het volgende:
500 euro vergoeding op een vlucht die bij elkaar misschien 200 heeft gekost?
http://en.wikipedia.org/w(...)04#Cash_compensationquote:Cash compensation
Cash compensation is a payment of:
1. ¤250, for a flight of less than 1500 km
2. ¤400, for flight within the EU of greater than 1500 km in distance, or any other flight of greater than 1500 km but less than 3500 km in distance
3. ¤600, for a flight not within EU of greater than 3500 km in distance where flight types are as defined in notes. Where rerouting is offered and results in the passenger arriving within two/three/four hours of the scheduled arrival time for a type 1/2/3 flight, the compensation payable is halved.
This payment is strictly a compensation for the customer's inconvenience and does not replace or form a part of either of the following two compensation categories.
Although the wording of the regulation indicates that this payment is not relevant in the case of delays, the judgment of the European Court of Justice in joined cases C‑402/07 and C‑432/07, dated 19 November 2009, suggests that the regulation must be interpreted as meaning that passengers whose flights are delayed may be treated, for the purposes of the application of the right to compensation, as passengers whose flights are cancelled and they may thus rely on the right to compensation laid down in Article 7 of the regulation where they suffer, on account of a flight delay, a loss of time equal to or in excess of three hours, that is, where they reach their final destination three hours or more after the arrival time originally scheduled by the air carrier.
quote:Op zondag 18 juli 2010 18:21 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Het bedrag dat we voor de vlucht hebben betaald doet er niet toe, aldus de Wikipedia-pagina (ik heb de wettekst zelf nog niet doorgespit):
[..]
http://en.wikipedia.org/w(...)04#Cash_compensation
Vliegmaatschappijen schijnen het regelmatig te gooien op 'extraordinary circumstances' om te voorkomen dat ze moeten betalen, maar dat lijkt hier dus niet het geval te zijn: er werd immers gewoon gevlogen van en naar Düsseldorf.
Als je meer dan drie uur vertraging hebt gehad, geld wil zien en bovendien niet te veel moeite wil doen zou ik je claim af laten handelen door www.euclaim.nl. Dan ben je wel zo'n 20% van het claimbedrag kwijt mochten ze er iets uit slepen, maar dat is beter dan niets. Je hebt er in ieder geval recht op, ervan uitgaande dat er geen sprake was van overmacht.quote:Op zondag 18 juli 2010 18:24 schreef estzet het volgende:
Ik ben in april naar Florence geweest. Dit hadden we geboekt bij KLM maar we vlogen met Meridiana. We hebben zowel heen als terug vertraging gehad. Op de heenweg zaten we al in het toestel toen er iets niet goed bleek te werken waardoor we 2,5 uur in het vliegtuig hebben gewacht. Terug net zo'n drama alleen toen zaten we nog bij de gate.
We hebben KLM een brief gestuurd met ten eerste het feit dat we het raar vonden dat we als je bij KLM boekt niet verwacht met een andere maatschappij te vliegen of dat ze dat anders moeten vermelden en ten tweede het verhaal van de vertraging. Een hele poos hoorden we niets en nadat we er twee weken geleden achter aan hadden gemaild kregen we de geweldige compensatie van een... bloemetje![]()
Ik zou het dus wel proberen, maar niet te veel verwachten.
quote:Op zondag 18 juli 2010 18:36 schreef JumpingJacky het volgende:
Pfff wat een verhaal zeg. Ik heb eerlijk gezegd geen idee wat je moet doen, maar ben wel benieuwd hoe het afloopt.
Ja. Of meer, het geld niét terugkrijgen. Ik wacht namelijk nog steeds op het geld dat ik moet terugkrijgen van een vlucht in december 2009. Inmiddels heb ik alle informatie overgedragen aan het reisbureau waarbij ik gereserveerd heb, welke mij twee weken geleden wist te vertellen dat EasyJet moeilijk deedquote:Op zondag 18 juli 2010 18:08 schreef Sloggi het volgende:
- Heeft iemand ervaringen met geld terugkrijgen / krijgen van easyJet?
En nu hebben we een stelletje!quote:Op zondag 18 juli 2010 18:36 schreef JumpingJacky het volgende:
Pfff wat een verhaal zeg. Ik heb eerlijk gezegd geen idee wat je moet doen, maar ben wel benieuwd hoe het afloopt.
Niet zo vreemd dat ze je dat niet vertellen, dat zou ze natuurlijk aardig wat geld kunnen kosten.quote:Op zondag 18 juli 2010 19:30 schreef PeRi het volgende:
Wij hebben zoiets soortgelijks meegemaakt vorig jaar augustus met KLM van Zwitserland naar Amsterdam, maar toen was van die EUR 250 geen sprakeVind dat imo ook een beetje veel eigenlijk. Maar destijds lag het aan de afstand en het moest minimaal 3 uur vertraagd zijn oid voor je wat kreeg
Met hun voorwaarden heb ik niets te maken. Ik ga uit van de wet.quote:Probeer het eerst bij Easyjet zelf voor je allerlei wegen gaat zoeken om compensatie te krijgen? Sla ook even hun voorwaarden er op na, daar behoort ook informatie over vertraging in te staan en wat te doen.
Je hebt geen goede ervaringen met easyJet?quote:Op zondag 18 juli 2010 20:57 schreef buzz1291 het volgende:
Het betreft Easyjet? Dan zou ik helemaal geen moeite doen om ze zelf te benaderen want succeskans 0%. Zou maar direct bij EUCLAIM een formulier invullen en afwachten wat er gebeurt. Ik schat in dat je wel degelijk recht hebt op die 250 euro pp.
Ik heb het toen goed uitgezocht wat ik wel en niet kon krijgen, voor mij zat er toen niet meer in dan voornoemde vergoedingen. Het enige wat ik zeg; zoek het goed uit en wees ook tevreden met wat je krijgt/kan krijgen. Vertragingen gebeuren nu eenmaal, moet je gewoon rekening mee houden, hoe kut het ook is en al zou je er niet van uit moeten gaan.quote:Op zondag 18 juli 2010 20:58 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Niet zo vreemd dat ze je dat niet vertellen, dat zou ze natuurlijk aardig wat geld kunnen kosten.
[..]
Met hun voorwaarden heb ik niets te maken. Ik ga uit van de wet.
Dat ik Ryanair en Easyjet mijd als de pest heeft uitsluitend te maken met de meestal waardeloze vluchttijden voor een zakelijke trip op de routes waar ik in Europa veelal op vlieg, alsmede met de bijzonder krappe seatpitch. Maar de ervaring leert dat LCC's niet zo happig zijn om compensatie uit te keren en er alles aan zullen doen om dit zodanig te traineren dat de claimende partij het uiteindelijk opgeeft. Overigens blijkt dat wel uit je eigen verhaal waar je niet eens een consumptie/maaltijd bon kreeg aangeboden.quote:Op zondag 18 juli 2010 21:02 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Je hebt geen goede ervaringen met easyJet?
Understatement van het jaarquote:Op zondag 18 juli 2010 21:02 schreef Sloggi het volgende:
[..]
2010. Als je na de vertraging bedoelt, rond hetzelfde tijdstip als we uiteindelijk in Keulen zijn geland.quote:Op zondag 18 juli 2010 22:10 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Hoelaat zouden jullie eventueel geland hebben op Dusseldorf?
Wellicht dat het vliegveld gewoon sluit na x-uur en mag het vliegtuig daarom niet mee opstijgen
Het is een low-cost carrier, je verwacht te veel.quote:Op zondag 18 juli 2010 21:02 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Tsja. Ik verwacht niet dat ik veel beenruimte of gratis eten en drankjes krijg als ik vlieg. Ik verwacht wel dat er enigszins op tijd wordt gevlogen, dat ik fatsoenlijk wordt behandeld en dat easyJet zich aan de wet houdt. Maar dat zal inderdaad wel wat veel gevraagd zijn.quote:Op zondag 18 juli 2010 22:32 schreef JohnLocke het volgende:
[..]
Het is een low-cost carrier, je verwacht te veel.
Die mensen betalen zo min mogelijk voor hun landingsrechten en zo voort, ze hebben dan ook de laagste prioriteit bij vliegvelden. Natuurlijk zeggen ze dat niet direct, maar daar moet je zelf rekening mee houden.quote:Op zondag 18 juli 2010 22:37 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Tsja. Ik verwacht niet veel beenruimte en gratis eten en drankjes tijdens de vlucht. Ik verwacht wel dat er enigszins op tijd wordt gevlogen, dat ik fatsoenlijk wordt behandeld en dat easyJet zich aan de wet houdt. Maar dat zal inderdaad wel wat veelgevraagd zijn.
Verwachten dat ze zich aan de wet houden is raar?quote:Op zondag 18 juli 2010 22:32 schreef JohnLocke het volgende:
[..]
Het is een low-cost carrier, je verwacht te veel.
Mwoa, ik zou wel verwachten dat ze het zo ruim mogelijk interpreteren.quote:Op zondag 18 juli 2010 22:41 schreef k_man het volgende:
[..]
Verwachten dat ze zich aan de wet houden is raar?
Ook die kun je nog steeds claimen.quote:Op zondag 18 juli 2010 19:30 schreef PeRi het volgende:
Wij hebben zoiets soortgelijks meegemaakt vorig jaar augustus met KLM van Zwitserland naar Amsterdam, maar toen was van die EUR 250 geen sprakeVind dat imo ook een beetje veel eigenlijk. Maar destijds lag het aan de afstand en het moest minimaal 3 uur vertraagd zijn oid voor je wat kreeg
Ik ook niet, daarom ben ik selectief in het volgen van topics.quote:Op zondag 18 juli 2010 18:16 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Nee, ik ben niet benieuwd hoe ieder topic afloopt.
Sorry, hier moest ik lachen.quote:Op zondag 18 juli 2010 23:02 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Ik ook niet, daarom ben ik selectief in het volgen van topics.
Ghehehe, een trio! En dat in WGR.quote:Op zondag 18 juli 2010 23:00 schreef Fogel het volgende:
Maar liefst 11,70?!!quote:Op zondag 18 juli 2010 18:08 schreef Sloggi het volgende:
Het eten en drinken dat we op het vliegveld hebben gekocht (ter waard van maar liefst 11,70 euro) gaan ik sowieso declareren.....
Ja, heftig he?quote:
Dat is dan ook geen realistische verwachting.quote:Op zondag 18 juli 2010 22:37 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Tsja. Ik verwacht niet dat ik veel beenruimte of gratis eten en drankjes krijg als ik vlieg. Ik verwacht wel dat er enigszins op tijd wordt gevlogen, dat ik fatsoenlijk wordt behandeld en dat easyJet zich aan de wet houdt. Maar dat zal inderdaad wel wat veel gevraagd zijn.
De nieuwe regels gelden met een terugwerkende kracht van enkele jaren...dus misschien kun je het nog een keer proberenquote:Op zondag 18 juli 2010 19:30 schreef PeRi het volgende:
Je denkt toch niet serieus dat me die 11,70 iets kan schelen? Het gaat me om het principe; laat ze maar eens wat moeite voor me doen. Die 250 euro per persoon zou een leuke bonus zijn, mocht ik die krijgen.quote:
Ze hebben toch nog moeite gedaan om je dezelfde dag nog thuis te krijgen, dat het met vertraging is en dat jou niet bevalt en als goedkope hollander denkt door vage wetgeving er een slaatje uit te slaan is wat anders.quote:Op maandag 19 juli 2010 12:45 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Je denkt toch niet serieus dat me die 11,70 iets kan schelen? Het gaat me om het principe; laat ze maar eens wat moeite voor me doen. Die 250 euro per persoon zou een leuke bonus zijn, mocht ik die krijgen.
Waarom geen AMS-FCO en andersom?quote:Op zondag 18 juli 2010 18:08 schreef Sloggi het volgende:
Ik ben begin deze maand met mijn vriendin een week naar Rome geweest. We zouden met easyJet terugvliegen. Dat gebeurde uiteindelijk ook, zij het met een fikse vertraging. Vlucht EZY4903 zou op 12 juli om 1805 vertrekken van Rome Fiumicino, en zou om 2010 in Düsseldorf landen.
De vertrektijd werd enkele keren uitgesteld; de informatievoorziening van easyJet ontbrak volledig, en er was niemand die ons kon vertellen wat onze rechten bij een flinke vertraging precies waren.
Nadat de gate waar we moesten inchecken op het laatste moment was gewijzigd, moesten we ook daar wachten. Het vliegtuig was er nog niet. De vlucht na ons, naar Madrid, werd geannuleerd. Rond 2045 zaten we uiteindelijk in het vliegtuig, alwaar de - behoorlijk boze - piloot ons vertelde dat het slecht weer was rond Düssseldorf, we moesten wachten op toestemming om te vliegen en dat we niet in Düsseldorf zouden landen, maar dat we naar Keulen gingen. Daar zouden we per bus naar Düsseldorf worden gebracht. We konden wel in Düsseldorf landen, maar aldaar zou het vliegtuig vanwege het slechte weer geen toestemming krijgen om weer op te stijgen.
Het vliegtuig vertrok uiteindelijk om 2135. De service van easyJet was fantastisch: we hadden op het vliegveld vouchers voor eten en drinken moeten krijgen. In plaats daarvan kregen we niets en mochten we nog stevig betalen ook als we in het vliegtuig wat wilden drinken.
Om 23.20 landden we. We konden op worden gehaald in Keulen, maar anders waren we dus waarschijnlijk rond half één, één uur in Düsseldorf aangekomen: een vertraging van bijna vijf uur.
De dag erna kijk ik op de website van vliegveld Düsseldorf, en wat schetst mijn verbazing? Slechts enkele vluchten waren vertraagd de avond ervoor, en geen enkele vlucht van of naar Düsseldorf was geannuleerd! Dat lijkt me niet mogelijk als het weer zo slecht was dat ons vliegtuig niet zou mogen vertrekken. Met in het achterhoofd de geannuleerde vlucht naar Madrid en het feit dat ons vliegtuig lang op zich liet wachten, lijkt het me waarschijnlijker dat easyJet zijn zaakjes niet op orde had.
Wat ik ga doen:
Het eten en drinken dat we op het vliegveld hebben gekocht (ter waard van maar liefst 11,70 euro) gaan ik sowieso declareren. Ik heb echter ook begrepen dat mijn vriendin en ik op basis van EU-regels en verschillende uitspraken van Europese en Nederlandse rechters ieder recht hebben op een vergoeding van 250 euro:
http://en.wikipedia.org/wiki/Regulation_261/2004
Dat bedrag probeer ik zelf te claimen; mocht dat niet lukken, dan klop ik aan bij www.euclaim.nl. Zij handelen het dan verder af op 'no cure, no pay'-basis. Ik stuur dus eerst zelf een brief naar easyJet, al heb ik enkel een e-mailadres kunnen vinden op hun website; geen postadres.
Vragen:
- Kan ik de brief e-mailen, of heeft reguliere post de voorkeur?
- Zijn er mensen die meer weten van de betreffende EU-regel?
- Heeft iemand ervaringen met geld terugkrijgen / krijgen van easyJet?
- Nog andere tips?
Het doel van dit topic is dus eigenlijk advies in te winnen; ik hoop op nuttige tips en houd jullie natuurlijk op de hoogte van het vervolg.
Wat we van easyJet (deels terug) zouden moeten krijgen op basis van EU-regelgeving: 511,70. Maar: gelijk hebben is niet hetzelfde als gelijk krijgen.
Verder ben ik natuurlijk gewoon boos. Volgens mij zijn we voorgelogen door easyJet, en hebben op een vlucht van ongeveer anderhalf uur bijna vijf uur vertraging gehad zonder enige ondersteuning of informatie van de luchtvaartmaatschappij te hebben gekregen.
Ik ga de komende week een brief schrijven. Dat moet in het Engels; easyJet heeft geen Nederlandstalige klantenservice. Ik zal hem hier te zijner tijd plaatsen.
quote:Op maandag 19 juli 2010 12:54 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ze hebben toch nog moeite gedaan om je dezelfde dag nog thuis te krijgen, dat het met vertraging is en dat jou niet bevalt en als goedkope hollander denkt door vage wetgeving er een slaatje uit te slaan is wat anders.
In het besef dat ik een vrij oude post quote:quote:Op zondag 18 juli 2010 21:47 schreef Updraft het volgende:
Ik geef je weinig tot geen kans.
De EU-regels gelden bij overmacht. De EU-wet omschrijft dat als volgt:
"Dergelijke omstandigheden kunnen zich met name voordoen in gevallen van politieke onstabiliteit, weersomstandigheden die uitvoering van de vlucht in kwestie verhinderen, beveiligingsproblemen, onverwachte vliegveiligheidsproblemen en stakingen die gevolgen hebben voor de vluchtuitvoering van de luchtvaartmaatschappij die de vlucht uitvoert."
Bron: http://eur-lex.europa.eu/(...)X:32004R0261:NL:HTML
Je geeft zelf al aan dat de (boze) gezagvoerder aangaf dat door weersomstandigheden de vlucht omgeleid werd naar Keulen.
De EU-wet zegt duidelijk dat 'weersomstandigheden die uitvoering van de vlucht in kwestie verhinderen' reden zijn tot overmacht.
Waar de grens van 'uitvoering van de vlucht in kwestie verhinderen' precies ligt is natuurlijk vaag en dat is misschien maar goed ook. De gezagvoerder en zijn eerste officier zijn in het beginsel verantwoordelijk voor de veiligheid van het toestel, haar passagiers en de bemanning. De beslissing om niet of anders te vliegen ligt dus bij hun, ondersteunt door hun operations center die hun informeert over actuele voorspellingen, weersituaties etc...
Het heeft er alle schijn van dat de gezagvoerder i.c.m. hun OPS-center heeft besloten om uiteindelijk toch maar te vertrekken, hetzij via Keulen, om de schade nog enigzins te beperken.
Geloof mij, elke maatschappij -ongeacht het type maatschappij- wil zijn toestellen het liefste op de geplande aankomstluchthaven hebben. EasyJet zal de volgende dag dit of een ander toestel hebben moeten (leeg) overvliegen naar Dusselfdorf om geen problemen te krijgen met de capaciteit. Dat leeg overvliegen kost klauwen met geld en dat wil elke luchtvaartmaatschappij zeer graag voorkomen.
Dat jij op de website van de geplande aankomstluchthaven weinig gecancelde vluchten zag, is opmerkelijk maar niet geheel alleszeggend. De cockpitcrew heeft in Italië een redelijke inschatting moeten maken van het actuele en het voorspelde weer rond Dusseldorf. Dit kan als ernstig zijn ingeschat wat later bleek mee te vallen. Dat is een inschatting die je op dat moment moet maken op basis van enkele kaarten en gegevens en die beslissing is niet makkelijk. Geen enkele piloot wenst een plotselinge 'uitwijking' naar een ander veld als het geplande veld 'in-air' plotseling toch te gevaarlijk blijkt te zijn.
Dit is een redelijke inschatting die ik kan maken vanuit mijn kennis over de luchtvaart. Het wil natuurlijk niet zeggen dat dit daadwerkelijk waar is, ik ben er immers niet bij geweest.
Overigens probeer ik de houding van EasyJet geenszins goed te praten. Het had EasyJet gesierd om in dit geval enige coulance toe te passen in het verstrekken van drinken en maaltijden, ookal zijn ze dit wettelijk niet verplicht.
En houd in gedachten: safetey first, vooral in de luchtvaart.
quote:Op dinsdag 25 januari 2011 19:54 schreef Thetallguy het volgende:
Ik vind een vergoeding eisen an sich ook niet verkeerd, alleen niet in proportie250 EUR op een vlucht van een uurtje waar je (bijv.) 70 EUR voor betaald hebt is nogal wat. Maar dat is ook een andere discussie
Drie uur vertraging (exclusief de reis van Köln naar Düsseldorf), een totaal afwezige informatievoorziening en het ontbreken van een vergoeding voor gemaakte kosten; 250 euro is misschien een buitenproportionele vergoeding voor mij als reiziger, maar ik gun deze boete easyJet van harte.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 19:54 schreef Thetallguy het volgende:
Ik vind een vergoeding eisen an sich ook niet verkeerd, alleen niet in proportie250 EUR op een vlucht van een uurtje waar je (bijv.) 70 EUR voor betaald hebt is nogal wat. Maar dat is ook een andere discussie
Waarom zou bij een lagere vluchtprijs een vertraging meer gerechtvaardigd zijn dan bij een full fare ticket? want dat zeg je in feite toch? Ik zie het verschil niet. Het is gewoon het ondernemersrisico van Easyjet dat zij voor een lage prijs heel veel passagiers wensen te verplaatsen. En als er één moeilijk doet bij het toekennen van claims is het Easyjet wel, de andere is Ryanair. Gek hé dat een maatschappij als KLM veel eerder geneigd is om operationele problemen of fouten toe te geven. Al moet ik daar wel bij vermelden dat de uitkering van een claim door KLM aan houders van een FB platinum card heel wat sneller gaat dan aan passagiers zonder, of met een lagere status. En ook dat klopt natuurlijk niet.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 19:54 schreef Thetallguy het volgende:
Ik zou voor 250 euro toch niet de stress willen hebben om Easyjet zelf voor het gerecht te dagen. Een instantie kan wel aangeven dat de claim terecht is, maar tijdens een rechszaak kan Easyjet met aanvullende informatie komen.quote:Op donderdag 3 februari 2011 14:10 schreef cinnamongirl het volgende:
Een kennis van mij en zijn vriendin hebben ook vertraging gehad bij een vlucht met Easyjet. Zij wendden zich, na afwijzing van de claim door EJ, tot de Inspectie Verkeer en Waterstaat.
Deze verklaarde de klacht gegrond en wees het verzoek toe. Dat betekent in hun geval dat hij recht heeft op 250 euro.
Hiermee heeft hij EJ geconfronteerd, maar zij blijven bij hun afwijzende reactie, waarbij ze wijzen op hun eigen Algemene Voorwaarden volgens welke zij geen aanspraak hebben op een vergoeding.
Mijn volgende stap is nu EJ dagvaarden voor het kantongerecht.
Heeft iemand hier deze weg eerder bewandeld?
Ik vond een procedure aanspannen bij de kantonrechter ook te risicovol, uiteindelijk.quote:Op donderdag 3 februari 2011 18:51 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Ik zou voor 250 euro toch niet de stress willen hebben om Easyjet zelf voor het gerecht te dagen. Een instantie kan wel aangeven dat de claim terecht is, maar tijdens een rechszaak kan Easyjet met aanvullende informatie komen.
Dit kost je allemaal veel tijd en wellicht ook geld.
Is het niet verstandiger om met een commerciele aanbieder zoals EU Claim (dat is de enige die ik ken) in zee te gaan. Die werken op No Cure, No Pay, en als je wint moet je een bepaald percentage afdragen maar verder heb je geen risico.
Natuurlijk zou het mooi zijn dat maatschappijen claims toe te wijzen zonder strubbelingen, maar hier zijn zoveel belangen bij de luchtvaartmaatschappijen dat ze het zo moeilijk mogelijk maken.
Daarom. Hun reactie was dan ook heel karig. Er was niet uit hun reactie te halen dat er twee vluchten waren uitgevallen. Vluchtnummers ontbraken. Alleen de aanhef was persoonlijk. En dat ruik ik onraad. En wil ik toch mijn gelijk halen.quote:Op vrijdag 15 april 2011 22:20 schreef Sometimes het volgende:
Dat Iberia het overmacht noemt betekent niet direct dat het dat voor de wet ook is.
Voor dit soort gevallen is dat NL claim buro natuurlijk ideaal. Zou het KLM zijn, dan kun je lokaal nog wel even doorzeuren maar bij een buitenlandse maatschappij die je claim direct afwijst, gewoon bij dat buro, waarvan de naam me even ontschoten is, je claim indienen. Je ontvangt dan welliswaar maar 70%, maar ze werken gewoon op no cure no pay basis.quote:Op vrijdag 15 april 2011 23:56 schreef skrn het volgende:
[..]
Daarom. Hun reactie was dan ook heel karig. Er was niet uit hun reactie te halen dat er twee vluchten waren uitgevallen. Vluchtnummers ontbraken. Alleen de aanhef was persoonlijk. En dat ruik ik onraad. En wil ik toch mijn gelijk halen.
Ik snap wel gelijk waarom 99% eerder afhaakt, gaat een berg tijd inzitten op deze manier.quote:Op dinsdag 5 maart 2013 16:49 schreef Sloggi het volgende:
Ik kreeg een tijd geleden opeens bericht, of ik nog wat formulieren in wilde vullen. De klacht is doorgespeeld naar een Duits advocatenbureau, en de zaak is nu onder de rechter.
easyJet wordt geacht binnen twee weken te reageren.
Ik ben benieuwd of ik dan toch nog een vergoeding krijg, bijna drie jaar na dato.
Jezus dat is echt niet normaal hoe lang dat duurt.quote:Op dinsdag 5 maart 2013 16:49 schreef Sloggi het volgende:
Ik kreeg een tijd geleden opeens bericht, of ik nog wat formulieren in wilde vullen. De klacht is doorgespeeld naar een Duits advocatenbureau, en de zaak is nu onder de rechter.
easyJet wordt geacht binnen twee weken te reageren.
Ik ben benieuwd of ik dan toch nog een vergoeding krijg, bijna drie jaar na dato.
Mooi!quote:Op donderdag 7 maart 2013 07:33 schreef cinnamongirl het volgende:
Ik was alweer vergeten dat ik hierin had gepost maar ik heb die 250 euro vanEasyjet uiteindelijk mooi wel gekregen!
Ze hebben hun geld gekregen.quote:Op zondag 21 april 2013 12:07 schreef Timabo het volgende:
Hoeveel uur heb je er nou al met al ingestoken? Was het vooral veel wachten of moest je ook veel dingen zelf regelen etc.?quote:Op zaterdag 20 april 2013 21:42 schreef Sloggi het volgende:
Het geld is afgelopen week op mijn rekening gestort. We hebben er zo'n 175 euro per persoon aan overgehouden.
Eind goed al goed.
In eerste instantie heb ik er zelf wel een paar uur ingestoken (bellen, brieven schrijven et cetera). Vanaf het moment dat ik het heb overgedragen aan EUclaim heb ik alle informatie in één keer naar ze opgestuurd en was het vervolgens bijna alleen maar wachten en een enkele keer een formulier ondertekend terugsturen.quote:Op zondag 21 april 2013 12:27 schreef Ahmad1nejad het volgende:
[..]
Hoeveel uur heb je er nou al met al ingestoken? Was het vooral veel wachten of moest je ook veel dingen zelf regelen etc.?
Wat dat betreft is het verschil tussen 'fatsoenlijke' maatschappijen en budgetboeren als easyJet wel pijnlijk groot. Maar goed, dat kun je van tevoren weten, het prijsverschil is niet voor niets zo groot.quote:Op zondag 21 april 2013 13:09 schreef HiZ het volgende:
Toch wel een groot verschil tussen Easyjet en KLM, bij de ene moet je de rechter inschakelen, bij de andere is Twitter genoeg.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |