Heb je deze tekst onder een sneltoets staan?quote:Op zondag 18 juli 2010 18:10 schreef karr-1 het volgende:
Ik heb eerlijk gezegd geen idee wat je moet doen, maar ben wel benieuwd hoe het afloopt.
Nee jij wel?quote:Op zondag 18 juli 2010 18:11 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Heb je deze tekst onder een sneltoets staan?
Nee, ik ben niet benieuwd hoe ieder topic afloopt.quote:
Het bedrag dat we voor de vlucht hebben betaald doet er niet toe, aldus de Wikipedia-pagina (ik heb de wettekst zelf nog niet doorgespit):quote:Op zondag 18 juli 2010 18:16 schreef JoPiDo het volgende:
500 euro vergoeding op een vlucht die bij elkaar misschien 200 heeft gekost?
http://en.wikipedia.org/w(...)04#Cash_compensationquote:Cash compensation
Cash compensation is a payment of:
1. ¤250, for a flight of less than 1500 km
2. ¤400, for flight within the EU of greater than 1500 km in distance, or any other flight of greater than 1500 km but less than 3500 km in distance
3. ¤600, for a flight not within EU of greater than 3500 km in distance where flight types are as defined in notes. Where rerouting is offered and results in the passenger arriving within two/three/four hours of the scheduled arrival time for a type 1/2/3 flight, the compensation payable is halved.
This payment is strictly a compensation for the customer's inconvenience and does not replace or form a part of either of the following two compensation categories.
Although the wording of the regulation indicates that this payment is not relevant in the case of delays, the judgment of the European Court of Justice in joined cases C‑402/07 and C‑432/07, dated 19 November 2009, suggests that the regulation must be interpreted as meaning that passengers whose flights are delayed may be treated, for the purposes of the application of the right to compensation, as passengers whose flights are cancelled and they may thus rely on the right to compensation laid down in Article 7 of the regulation where they suffer, on account of a flight delay, a loss of time equal to or in excess of three hours, that is, where they reach their final destination three hours or more after the arrival time originally scheduled by the air carrier.
quote:Op zondag 18 juli 2010 18:21 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Het bedrag dat we voor de vlucht hebben betaald doet er niet toe, aldus de Wikipedia-pagina (ik heb de wettekst zelf nog niet doorgespit):
[..]
http://en.wikipedia.org/w(...)04#Cash_compensation
Vliegmaatschappijen schijnen het regelmatig te gooien op 'extraordinary circumstances' om te voorkomen dat ze moeten betalen, maar dat lijkt hier dus niet het geval te zijn: er werd immers gewoon gevlogen van en naar Düsseldorf.
Als je meer dan drie uur vertraging hebt gehad, geld wil zien en bovendien niet te veel moeite wil doen zou ik je claim af laten handelen door www.euclaim.nl. Dan ben je wel zo'n 20% van het claimbedrag kwijt mochten ze er iets uit slepen, maar dat is beter dan niets. Je hebt er in ieder geval recht op, ervan uitgaande dat er geen sprake was van overmacht.quote:Op zondag 18 juli 2010 18:24 schreef estzet het volgende:
Ik ben in april naar Florence geweest. Dit hadden we geboekt bij KLM maar we vlogen met Meridiana. We hebben zowel heen als terug vertraging gehad. Op de heenweg zaten we al in het toestel toen er iets niet goed bleek te werken waardoor we 2,5 uur in het vliegtuig hebben gewacht. Terug net zo'n drama alleen toen zaten we nog bij de gate.
We hebben KLM een brief gestuurd met ten eerste het feit dat we het raar vonden dat we als je bij KLM boekt niet verwacht met een andere maatschappij te vliegen of dat ze dat anders moeten vermelden en ten tweede het verhaal van de vertraging. Een hele poos hoorden we niets en nadat we er twee weken geleden achter aan hadden gemaild kregen we de geweldige compensatie van een... bloemetje![]()
Ik zou het dus wel proberen, maar niet te veel verwachten.
quote:Op zondag 18 juli 2010 18:36 schreef JumpingJacky het volgende:
Pfff wat een verhaal zeg. Ik heb eerlijk gezegd geen idee wat je moet doen, maar ben wel benieuwd hoe het afloopt.
Ja. Of meer, het geld niét terugkrijgen. Ik wacht namelijk nog steeds op het geld dat ik moet terugkrijgen van een vlucht in december 2009. Inmiddels heb ik alle informatie overgedragen aan het reisbureau waarbij ik gereserveerd heb, welke mij twee weken geleden wist te vertellen dat EasyJet moeilijk deedquote:Op zondag 18 juli 2010 18:08 schreef Sloggi het volgende:
- Heeft iemand ervaringen met geld terugkrijgen / krijgen van easyJet?
En nu hebben we een stelletje!quote:Op zondag 18 juli 2010 18:36 schreef JumpingJacky het volgende:
Pfff wat een verhaal zeg. Ik heb eerlijk gezegd geen idee wat je moet doen, maar ben wel benieuwd hoe het afloopt.
Niet zo vreemd dat ze je dat niet vertellen, dat zou ze natuurlijk aardig wat geld kunnen kosten.quote:Op zondag 18 juli 2010 19:30 schreef PeRi het volgende:
Wij hebben zoiets soortgelijks meegemaakt vorig jaar augustus met KLM van Zwitserland naar Amsterdam, maar toen was van die EUR 250 geen sprakeVind dat imo ook een beetje veel eigenlijk. Maar destijds lag het aan de afstand en het moest minimaal 3 uur vertraagd zijn oid voor je wat kreeg
Met hun voorwaarden heb ik niets te maken. Ik ga uit van de wet.quote:Probeer het eerst bij Easyjet zelf voor je allerlei wegen gaat zoeken om compensatie te krijgen? Sla ook even hun voorwaarden er op na, daar behoort ook informatie over vertraging in te staan en wat te doen.
Je hebt geen goede ervaringen met easyJet?quote:Op zondag 18 juli 2010 20:57 schreef buzz1291 het volgende:
Het betreft Easyjet? Dan zou ik helemaal geen moeite doen om ze zelf te benaderen want succeskans 0%. Zou maar direct bij EUCLAIM een formulier invullen en afwachten wat er gebeurt. Ik schat in dat je wel degelijk recht hebt op die 250 euro pp.
Ik heb het toen goed uitgezocht wat ik wel en niet kon krijgen, voor mij zat er toen niet meer in dan voornoemde vergoedingen. Het enige wat ik zeg; zoek het goed uit en wees ook tevreden met wat je krijgt/kan krijgen. Vertragingen gebeuren nu eenmaal, moet je gewoon rekening mee houden, hoe kut het ook is en al zou je er niet van uit moeten gaan.quote:Op zondag 18 juli 2010 20:58 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Niet zo vreemd dat ze je dat niet vertellen, dat zou ze natuurlijk aardig wat geld kunnen kosten.
[..]
Met hun voorwaarden heb ik niets te maken. Ik ga uit van de wet.
Dat ik Ryanair en Easyjet mijd als de pest heeft uitsluitend te maken met de meestal waardeloze vluchttijden voor een zakelijke trip op de routes waar ik in Europa veelal op vlieg, alsmede met de bijzonder krappe seatpitch. Maar de ervaring leert dat LCC's niet zo happig zijn om compensatie uit te keren en er alles aan zullen doen om dit zodanig te traineren dat de claimende partij het uiteindelijk opgeeft. Overigens blijkt dat wel uit je eigen verhaal waar je niet eens een consumptie/maaltijd bon kreeg aangeboden.quote:Op zondag 18 juli 2010 21:02 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Je hebt geen goede ervaringen met easyJet?
Understatement van het jaarquote:Op zondag 18 juli 2010 21:02 schreef Sloggi het volgende:
[..]
2010. Als je na de vertraging bedoelt, rond hetzelfde tijdstip als we uiteindelijk in Keulen zijn geland.quote:Op zondag 18 juli 2010 22:10 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Hoelaat zouden jullie eventueel geland hebben op Dusseldorf?
Wellicht dat het vliegveld gewoon sluit na x-uur en mag het vliegtuig daarom niet mee opstijgen
Het is een low-cost carrier, je verwacht te veel.quote:Op zondag 18 juli 2010 21:02 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Tsja. Ik verwacht niet dat ik veel beenruimte of gratis eten en drankjes krijg als ik vlieg. Ik verwacht wel dat er enigszins op tijd wordt gevlogen, dat ik fatsoenlijk wordt behandeld en dat easyJet zich aan de wet houdt. Maar dat zal inderdaad wel wat veel gevraagd zijn.quote:Op zondag 18 juli 2010 22:32 schreef JohnLocke het volgende:
[..]
Het is een low-cost carrier, je verwacht te veel.
Die mensen betalen zo min mogelijk voor hun landingsrechten en zo voort, ze hebben dan ook de laagste prioriteit bij vliegvelden. Natuurlijk zeggen ze dat niet direct, maar daar moet je zelf rekening mee houden.quote:Op zondag 18 juli 2010 22:37 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Tsja. Ik verwacht niet veel beenruimte en gratis eten en drankjes tijdens de vlucht. Ik verwacht wel dat er enigszins op tijd wordt gevlogen, dat ik fatsoenlijk wordt behandeld en dat easyJet zich aan de wet houdt. Maar dat zal inderdaad wel wat veelgevraagd zijn.
Verwachten dat ze zich aan de wet houden is raar?quote:Op zondag 18 juli 2010 22:32 schreef JohnLocke het volgende:
[..]
Het is een low-cost carrier, je verwacht te veel.
Mwoa, ik zou wel verwachten dat ze het zo ruim mogelijk interpreteren.quote:Op zondag 18 juli 2010 22:41 schreef k_man het volgende:
[..]
Verwachten dat ze zich aan de wet houden is raar?
Ook die kun je nog steeds claimen.quote:Op zondag 18 juli 2010 19:30 schreef PeRi het volgende:
Wij hebben zoiets soortgelijks meegemaakt vorig jaar augustus met KLM van Zwitserland naar Amsterdam, maar toen was van die EUR 250 geen sprakeVind dat imo ook een beetje veel eigenlijk. Maar destijds lag het aan de afstand en het moest minimaal 3 uur vertraagd zijn oid voor je wat kreeg
Ik ook niet, daarom ben ik selectief in het volgen van topics.quote:Op zondag 18 juli 2010 18:16 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Nee, ik ben niet benieuwd hoe ieder topic afloopt.
Sorry, hier moest ik lachen.quote:Op zondag 18 juli 2010 23:02 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Ik ook niet, daarom ben ik selectief in het volgen van topics.
Ghehehe, een trio! En dat in WGR.quote:Op zondag 18 juli 2010 23:00 schreef Fogel het volgende:
Maar liefst 11,70?!!quote:Op zondag 18 juli 2010 18:08 schreef Sloggi het volgende:
Het eten en drinken dat we op het vliegveld hebben gekocht (ter waard van maar liefst 11,70 euro) gaan ik sowieso declareren.....
Ja, heftig he?quote:
Dat is dan ook geen realistische verwachting.quote:Op zondag 18 juli 2010 22:37 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Tsja. Ik verwacht niet dat ik veel beenruimte of gratis eten en drankjes krijg als ik vlieg. Ik verwacht wel dat er enigszins op tijd wordt gevlogen, dat ik fatsoenlijk wordt behandeld en dat easyJet zich aan de wet houdt. Maar dat zal inderdaad wel wat veel gevraagd zijn.
De nieuwe regels gelden met een terugwerkende kracht van enkele jaren...dus misschien kun je het nog een keer proberenquote:Op zondag 18 juli 2010 19:30 schreef PeRi het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |