abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_84230118
quote:
Op maandag 19 juli 2010 08:47 schreef Faat het volgende:

[..]

Maar liefst 11,70?!!
Je denkt toch niet serieus dat me die 11,70 iets kan schelen? Het gaat me om het principe; laat ze maar eens wat moeite voor me doen. Die 250 euro per persoon zou een leuke bonus zijn, mocht ik die krijgen.
pi_84230432
quote:
Op maandag 19 juli 2010 12:45 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Je denkt toch niet serieus dat me die 11,70 iets kan schelen? Het gaat me om het principe; laat ze maar eens wat moeite voor me doen. Die 250 euro per persoon zou een leuke bonus zijn, mocht ik die krijgen.
Ze hebben toch nog moeite gedaan om je dezelfde dag nog thuis te krijgen, dat het met vertraging is en dat jou niet bevalt en als goedkope hollander denkt door vage wetgeving er een slaatje uit te slaan is wat anders.
pi_84230706
Dus als je 'moeite' gedaan hebt, hoef je je verder niet meer aan de wet te houden of zo?

"Ja, sorry, ik reed inderdaad met 180 over de snelweg, maar ik heb écht moeite gedaan om me aan de snelheid te houden hoor. Het lukte gewoon niet!"

Er zijn gewoon wetten vastgelegd waaraan iedereen zich moet houden, ook Easyjet. De enige relevante vraag is of het overmacht was of niet.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 19-07-2010 13:02:01 ]
pi_84290490
Heb hetzelfde gehad met Easyjet.

Had een vlucht van Gatwick naar Amsterdam. Zou rond 17.00 vertrekken. Om half 5 stond er opeens op de schermen dat hij om 19.00 zou vertrekken. Om half 7 stond er dat hij om 20.00 uur zou vertrekken.

Interessant detail: Om half acht vertrok wél volgens schema een andere Easyjet vlucht naar Amsterdam, eerder dan de mijne!

Enkele mensen hadden voedselbonnen gekregen, maar ja, ze gaan je echt niet zoeken om die uit te delen dus heb zelf niks gehad.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
  dinsdag 20 juli 2010 @ 21:34:24 #55
251588 JuiceJuice
What the fuck is this shit?
pi_84291701
quote:
Op zondag 18 juli 2010 18:08 schreef Sloggi het volgende:
Ik ben begin deze maand met mijn vriendin een week naar Rome geweest. We zouden met easyJet terugvliegen. Dat gebeurde uiteindelijk ook, zij het met een fikse vertraging. Vlucht EZY4903 zou op 12 juli om 1805 vertrekken van Rome Fiumicino, en zou om 2010 in Düsseldorf landen.

De vertrektijd werd enkele keren uitgesteld; de informatievoorziening van easyJet ontbrak volledig, en er was niemand die ons kon vertellen wat onze rechten bij een flinke vertraging precies waren.

Nadat de gate waar we moesten inchecken op het laatste moment was gewijzigd, moesten we ook daar wachten. Het vliegtuig was er nog niet. De vlucht na ons, naar Madrid, werd geannuleerd. Rond 2045 zaten we uiteindelijk in het vliegtuig, alwaar de - behoorlijk boze - piloot ons vertelde dat het slecht weer was rond Düssseldorf, we moesten wachten op toestemming om te vliegen en dat we niet in Düsseldorf zouden landen, maar dat we naar Keulen gingen. Daar zouden we per bus naar Düsseldorf worden gebracht. We konden wel in Düsseldorf landen, maar aldaar zou het vliegtuig vanwege het slechte weer geen toestemming krijgen om weer op te stijgen.

Het vliegtuig vertrok uiteindelijk om 2135. De service van easyJet was fantastisch: we hadden op het vliegveld vouchers voor eten en drinken moeten krijgen. In plaats daarvan kregen we niets en mochten we nog stevig betalen ook als we in het vliegtuig wat wilden drinken.

Om 23.20 landden we. We konden op worden gehaald in Keulen, maar anders waren we dus waarschijnlijk rond half één, één uur in Düsseldorf aangekomen: een vertraging van bijna vijf uur.

De dag erna kijk ik op de website van vliegveld Düsseldorf, en wat schetst mijn verbazing? Slechts enkele vluchten waren vertraagd de avond ervoor, en geen enkele vlucht van of naar Düsseldorf was geannuleerd! Dat lijkt me niet mogelijk als het weer zo slecht was dat ons vliegtuig niet zou mogen vertrekken. Met in het achterhoofd de geannuleerde vlucht naar Madrid en het feit dat ons vliegtuig lang op zich liet wachten, lijkt het me waarschijnlijker dat easyJet zijn zaakjes niet op orde had.

Wat ik ga doen:
Het eten en drinken dat we op het vliegveld hebben gekocht (ter waard van maar liefst 11,70 euro) gaan ik sowieso declareren. Ik heb echter ook begrepen dat mijn vriendin en ik op basis van EU-regels en verschillende uitspraken van Europese en Nederlandse rechters ieder recht hebben op een vergoeding van 250 euro:

http://en.wikipedia.org/wiki/Regulation_261/2004

Dat bedrag probeer ik zelf te claimen; mocht dat niet lukken, dan klop ik aan bij www.euclaim.nl. Zij handelen het dan verder af op 'no cure, no pay'-basis. Ik stuur dus eerst zelf een brief naar easyJet, al heb ik enkel een e-mailadres kunnen vinden op hun website; geen postadres.

Vragen:
- Kan ik de brief e-mailen, of heeft reguliere post de voorkeur?
- Zijn er mensen die meer weten van de betreffende EU-regel?
- Heeft iemand ervaringen met geld terugkrijgen / krijgen van easyJet?
- Nog andere tips?

Het doel van dit topic is dus eigenlijk advies in te winnen; ik hoop op nuttige tips en houd jullie natuurlijk op de hoogte van het vervolg.

Wat we van easyJet (deels terug) zouden moeten krijgen op basis van EU-regelgeving: 511,70. Maar: gelijk hebben is niet hetzelfde als gelijk krijgen.

Verder ben ik natuurlijk gewoon boos. Volgens mij zijn we voorgelogen door easyJet, en hebben op een vlucht van ongeveer anderhalf uur bijna vijf uur vertraging gehad zonder enige ondersteuning of informatie van de luchtvaartmaatschappij te hebben gekregen.

Ik ga de komende week een brief schrijven. Dat moet in het Engels; easyJet heeft geen Nederlandstalige klantenservice. Ik zal hem hier te zijner tijd plaatsen.
Waarom geen AMS-FCO en andersom?
pi_84292266
quote:
Op maandag 19 juli 2010 12:54 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Ze hebben toch nog moeite gedaan om je dezelfde dag nog thuis te krijgen, dat het met vertraging is en dat jou niet bevalt en als goedkope hollander denkt door vage wetgeving er een slaatje uit te slaan is wat anders.


Jij zou 500 euro gewoon laten liggen of niet?
pi_84298398
Volgens mij is een claim het overwegen waard. Maar als Easyjet dwars gaat liggen zou ik het gewoon overdragen aan zo'n claimbedrijf. Dan krijg je wel niet alles, maar de kans dat je wat krijgt is aanzienlijk groter.

De mensen die denken dat er geen kans is maken een tamelijk foute inschatting van de bescherming die de EU regels de consument geven.

Ik heb een paar weken terug een aansluiting gemist in Frankfurt omdat het vliegverkeer in Duitsland werd gehinderd door zware storm of zo. Lufthansa heeft toen gewoon mijn overnachting in een hotel betaald. Ik weet niet wat ze voor mijn kamer in het Sheraton hebben betaald, maar wat ik wel weet is dat ik voor het ticket (retour) maar ¤178 had betaald.
pi_91861211
Update: ik heb het een tijd geleden doorgespeeld naar EUclaim, nadat een briefwisseling met easyJet niks opleverde. Bij EUclaim dachten ze aanvankelijk door een foutje van hun kant dat ik geen recht had op een vergoeding en stuurden me daarover een mail die ik nooit ontving. Onlangs heb ik een mailtje gestuurd om te vragen hoe het er voor stond, ze zijn er nu mee bezig.

Vandaag kreeg ik een kopie van de brief die ze aan easyJet hebben gestuurd waarin easyJet vriendelijk wordt verzocht 500 euro over te maken.

Ik ben benieuwd.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 25-01-2011 19:30:15 ]
pi_91861636
Als de schemavertrektijd 1805 was en je zat naar eigen zeggen 2045 in het vliegtuig, zal het antwoord van easyJet waarschijnlijk zijn dat je (max.) 2u40 vertraging had :s) en dus geen recht hebt op de -overtrokken- vergoeding van 250 EUR
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_91862352
De vertrektijd alleen is natuurlijk niet bepalend voor de mate van vertraging. Het gaat erom hoeveel later je op je bestemming was. En aangezien het vleigtuig uitweek naar een andere luchthaven, is er ook na vertrek nog vertraging ontstaan.

Er is ook niks overtrokken aan om die vergoeding op te eisen. EasyJet moet zich gewoon aan de wet houden, net als iedereen. Anders hadden ze maar geen luchtvaartmaatschappij moeten worden. :)
pi_91862695
Ik vind een vergoeding eisen an sich ook niet verkeerd, alleen niet in proportie :) 250 EUR op een vlucht van een uurtje waar je (bijv.) 70 EUR voor betaald hebt is nogal wat. Maar dat is ook een andere discussie :P
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_91863800
quote:
1s.gif Op zondag 18 juli 2010 21:47 schreef Updraft het volgende:
Ik geef je weinig tot geen kans.

De EU-regels gelden bij overmacht. De EU-wet omschrijft dat als volgt:

"Dergelijke omstandigheden kunnen zich met name voordoen in gevallen van politieke onstabiliteit, weersomstandigheden die uitvoering van de vlucht in kwestie verhinderen, beveiligingsproblemen, onverwachte vliegveiligheidsproblemen en stakingen die gevolgen hebben voor de vluchtuitvoering van de luchtvaartmaatschappij die de vlucht uitvoert."

Bron: http://eur-lex.europa.eu/(...)X:32004R0261:NL:HTML

Je geeft zelf al aan dat de (boze) gezagvoerder aangaf dat door weersomstandigheden de vlucht omgeleid werd naar Keulen.
De EU-wet zegt duidelijk dat 'weersomstandigheden die uitvoering van de vlucht in kwestie verhinderen' reden zijn tot overmacht.
Waar de grens van 'uitvoering van de vlucht in kwestie verhinderen' precies ligt is natuurlijk vaag en dat is misschien maar goed ook. De gezagvoerder en zijn eerste officier zijn in het beginsel verantwoordelijk voor de veiligheid van het toestel, haar passagiers en de bemanning. De beslissing om niet of anders te vliegen ligt dus bij hun, ondersteunt door hun operations center die hun informeert over actuele voorspellingen, weersituaties etc...

Het heeft er alle schijn van dat de gezagvoerder i.c.m. hun OPS-center heeft besloten om uiteindelijk toch maar te vertrekken, hetzij via Keulen, om de schade nog enigzins te beperken.

Geloof mij, elke maatschappij -ongeacht het type maatschappij- wil zijn toestellen het liefste op de geplande aankomstluchthaven hebben. EasyJet zal de volgende dag dit of een ander toestel hebben moeten (leeg) overvliegen naar Dusselfdorf om geen problemen te krijgen met de capaciteit. Dat leeg overvliegen kost klauwen met geld en dat wil elke luchtvaartmaatschappij zeer graag voorkomen.

Dat jij op de website van de geplande aankomstluchthaven weinig gecancelde vluchten zag, is opmerkelijk maar niet geheel alleszeggend. De cockpitcrew heeft in Italië een redelijke inschatting moeten maken van het actuele en het voorspelde weer rond Dusseldorf. Dit kan als ernstig zijn ingeschat wat later bleek mee te vallen. Dat is een inschatting die je op dat moment moet maken op basis van enkele kaarten en gegevens en die beslissing is niet makkelijk. Geen enkele piloot wenst een plotselinge 'uitwijking' naar een ander veld als het geplande veld 'in-air' plotseling toch te gevaarlijk blijkt te zijn.

Dit is een redelijke inschatting die ik kan maken vanuit mijn kennis over de luchtvaart. Het wil natuurlijk niet zeggen dat dit daadwerkelijk waar is, ik ben er immers niet bij geweest.
Overigens probeer ik de houding van EasyJet geenszins goed te praten. Het had EasyJet gesierd om in dit geval enige coulance toe te passen in het verstrekken van drinken en maaltijden, ookal zijn ze dit wettelijk niet verplicht.

En houd in gedachten: safetey first, vooral in de luchtvaart.
In het besef dat ik een vrij oude post quote:

Het aanbieden van een claim via Euclaim is verstandig. Zij hebben akelig goede bestanden van alle factoren die met de vlucht te maken hebben. Andere vluchten, weersomstandigheden, maar ook bijvoorbeeld gegevens van vaste vliegtuigen op vaste routes.
Als Euclaim de claim niet doorzet, dan is het geen realistische claim.
Met het doorzetten van claims die niet goed zijn heb ik (nog) geen ervaring.

Dat elke maatschappij zijn/haar toestellen het liefst op de geplande tijd op de geplande aankomsthaven wil hebben is pertinent niet waar. Maatschappijen maken in situaties simpelweg een calculatie van wat het meeste kost. Dat kan dus ook betekenen dat het vliegtuig dat gewoonlijk dagelijks van A naar B vliegt vandaag even een ander vluchtje doet. De passagiers die voor die vlucht een ticket hadden wordt dat natuurlijk niet verteld, meestal komt er dan een verhaaltje over een mankement of iets dergelijks.

Overigens ben ik in principe tegen het claimverhaal, behalve in de situatie die ik hierboven omschrijf. Aangezien dat moeilijk te bewijzen is - luchtvaartmaatschappijen zijn daar ook niet eerlijk in - is het niet anders. Uiteraard betalen we die claim als passagiers alsnog, wordt gewoon in de prijs verwerkt.
I removed all the bad food from my house.
It was delicious.
  dinsdag 25 januari 2011 @ 20:15:03 #63
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_91863955
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 19:54 schreef Thetallguy het volgende:
Ik vind een vergoeding eisen an sich ook niet verkeerd, alleen niet in proportie :) 250 EUR op een vlucht van een uurtje waar je (bijv.) 70 EUR voor betaald hebt is nogal wat. Maar dat is ook een andere discussie :P
:) Dat is inderdaad een andere discussie, maar je moet je voorstellen dat als je een bepaalde vlucht boekt je ook een verwachting hebt om op een bepaalde tijd ergens te zijn. Het is goed mogelijk doordat jij ergens later bent jij extra kosten moet maken.

Ben benieuwd, over het algemeen ben ik tevreden met Easyjet, maar vlieg gelukkig dan ook niet met toestellen welke te maken hebben met de Gatwick basis, want vluchten met Gatwick-based toestellen en bemanning hebben ondanks beterschap sinds vorig jaar tot heden nog steeds te maken met grote kans op vertragingen.

Ik vermoed overigens, zonder de feiten exact te kennen, dat het verstandiger was voor Easyjet om hun toestel naar Keulen te vliegen omdat vanaf daar nog wel in de avond mag worden opgestegen, op Dusseldorf zijn daar wat meer beperkingen, en het ongepland laten overnachten van een toestel op een luchthaven die je dan ook nog eens moet herpositioneren is niet iets wat je wilt als maatschappij.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_91864132
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 19:54 schreef Thetallguy het volgende:
Ik vind een vergoeding eisen an sich ook niet verkeerd, alleen niet in proportie :) 250 EUR op een vlucht van een uurtje waar je (bijv.) 70 EUR voor betaald hebt is nogal wat. Maar dat is ook een andere discussie :P
Drie uur vertraging (exclusief de reis van Köln naar Düsseldorf), een totaal afwezige informatievoorziening en het ontbreken van een vergoeding voor gemaakte kosten; 250 euro is misschien een buitenproportionele vergoeding voor mij als reiziger, maar ik gun deze boete easyJet van harte.
  donderdag 27 januari 2011 @ 22:56:50 #65
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_91966463
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 19:54 schreef Thetallguy het volgende:
Ik vind een vergoeding eisen an sich ook niet verkeerd, alleen niet in proportie :) 250 EUR op een vlucht van een uurtje waar je (bijv.) 70 EUR voor betaald hebt is nogal wat. Maar dat is ook een andere discussie :P
Waarom zou bij een lagere vluchtprijs een vertraging meer gerechtvaardigd zijn dan bij een full fare ticket? want dat zeg je in feite toch? Ik zie het verschil niet. Het is gewoon het ondernemersrisico van Easyjet dat zij voor een lage prijs heel veel passagiers wensen te verplaatsen. En als er één moeilijk doet bij het toekennen van claims is het Easyjet wel, de andere is Ryanair. Gek hé dat een maatschappij als KLM veel eerder geneigd is om operationele problemen of fouten toe te geven. Al moet ik daar wel bij vermelden dat de uitkering van een claim door KLM aan houders van een FB platinum card heel wat sneller gaat dan aan passagiers zonder, of met een lagere status. En ook dat klopt natuurlijk niet.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_91968592
Wie kickt dit nou?
pi_91988205
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 23:28 schreef Sessy het volgende:
Wie kickt dit nou?
TS. En jij. En ik.
  Moderator vrijdag 28 januari 2011 @ 15:23:50 #68
155227 crew  Guppy
dus
pi_91991408
Waar ik dan wel weer benieuwd naar ben :+ is of je ooit nog iets hoort van EU claim. Mijn claim uit december 2009/januari 2010 ligt er al die tijd al, en nooit meer wat van gehoord als behalve 'ja, we zijn ermee bezig' :')

Geen claim bij easyJet trouwens, maar bij Air France/KLM
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_92272423
Een kennis van mij en zijn vriendin hebben ook vertraging gehad bij een vlucht met Easyjet. Zij wendden zich, na afwijzing van de claim door EJ, tot de Inspectie Verkeer en Waterstaat.
Deze verklaarde de klacht gegrond en wees het verzoek toe. Dat betekent in hun geval dat hij recht heeft op 250 euro.

Hiermee heeft hij EJ geconfronteerd, maar zij blijven bij hun afwijzende reactie, waarbij ze wijzen op hun eigen Algemene Voorwaarden volgens welke zij geen aanspraak hebben op een vergoeding.

Mijn volgende stap is nu EJ dagvaarden voor het kantongerecht.

Heeft iemand hier deze weg eerder bewandeld?
pi_92286281
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 14:10 schreef cinnamongirl het volgende:
Een kennis van mij en zijn vriendin hebben ook vertraging gehad bij een vlucht met Easyjet. Zij wendden zich, na afwijzing van de claim door EJ, tot de Inspectie Verkeer en Waterstaat.
Deze verklaarde de klacht gegrond en wees het verzoek toe. Dat betekent in hun geval dat hij recht heeft op 250 euro.

Hiermee heeft hij EJ geconfronteerd, maar zij blijven bij hun afwijzende reactie, waarbij ze wijzen op hun eigen Algemene Voorwaarden volgens welke zij geen aanspraak hebben op een vergoeding.

Mijn volgende stap is nu EJ dagvaarden voor het kantongerecht.

Heeft iemand hier deze weg eerder bewandeld?
Ik zou voor 250 euro toch niet de stress willen hebben om Easyjet zelf voor het gerecht te dagen. Een instantie kan wel aangeven dat de claim terecht is, maar tijdens een rechszaak kan Easyjet met aanvullende informatie komen.
Dit kost je allemaal veel tijd en wellicht ook geld.

Is het niet verstandiger om met een commerciele aanbieder zoals EU Claim (dat is de enige die ik ken) in zee te gaan. Die werken op No Cure, No Pay, en als je wint moet je een bepaald percentage afdragen maar verder heb je geen risico.

Natuurlijk zou het mooi zijn dat maatschappijen claims toe te wijzen zonder strubbelingen, maar hier zijn zoveel belangen bij de luchtvaartmaatschappijen dat ze het zo moeilijk mogelijk maken.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_92288419
Ik heb dit allemaal gelezen en vraag me dan af wat de mogelijkheden zijn in onze situatie.
Afgelopen 30 dec. zou mijn man vanuit afrika om 20.30 vliegen met brussel airlines naar brussel airport.
Hij werd totaal niet op de hoogte gehouden en zijn vlucht werd steeds uitgesteld.
Geen voucher voor eten en drinken helemaal niks!
Uiteindelijk is hij pas om 02.00 s'nachts vertrokken.
Achteraf hoorde we dat brussel airlines een probleem hadden met een passagier vanuit brussel richting afrika,ze moesten toen wer terug keren naar brussel airport. vandaar dat het vliegtuig zo laat was.
Toen hij eindelijk 31dec in brussel aan kwam, bleek tot overmaat van ramp zijn bagage ook niet op de vlucht te zijn en hebben we dit met veel moeite uiteindelijk weer terug gekregen.
We hebben wel een mail gestuurd naar brussel airlines maar tot op heden niks meer over gehoord.
Ben dan toch wel benieuwd als ik dit allemaal lees of er nog meer iets mee te doen is.
pi_92539740
Ik heb het ook gelezen, ik ben benieuwd of iemand eigenlijk wel eens de volle mep heeft ontvangen. Arag Flight Claim service is iig geen aanrader. Ten eerste sturen ze een Nederlandse brief naar Easyjet, hier is geen reactie op gekomen (gek hé). In die brief schrijven ze ook nog dat mijn vlucht geannuleerd was (terwijl het hier gaat om een vertraging).
pi_92539846
quote:
6s.gif Op donderdag 3 februari 2011 18:51 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Ik zou voor 250 euro toch niet de stress willen hebben om Easyjet zelf voor het gerecht te dagen. Een instantie kan wel aangeven dat de claim terecht is, maar tijdens een rechszaak kan Easyjet met aanvullende informatie komen.
Dit kost je allemaal veel tijd en wellicht ook geld.

Is het niet verstandiger om met een commerciele aanbieder zoals EU Claim (dat is de enige die ik ken) in zee te gaan. Die werken op No Cure, No Pay, en als je wint moet je een bepaald percentage afdragen maar verder heb je geen risico.

Natuurlijk zou het mooi zijn dat maatschappijen claims toe te wijzen zonder strubbelingen, maar hier zijn zoveel belangen bij de luchtvaartmaatschappijen dat ze het zo moeilijk mogelijk maken.
Ik vond een procedure aanspannen bij de kantonrechter ook te risicovol, uiteindelijk.
Ik heb de klacht nu ingediend bij de Geschillencommisse Luchtvaart. Klachtengeld is 50 euro en meer dan dat gaat het nooit kosten.
pi_95561679
Hoe is het uiteindelijk afgelopen Sloggi? Of nog steeds bezig?

Het gaat bij mij ook om het principe. Ik had een vlucht van Iberia vanuit Rio de Janeiro via Madrid naar Schiphol. Van Rio naar Madrid geen problemen. Maar het vliegtuig dat ik had in Madrid was opeens geannuleerd.

Geen medewerker te bekennen. Het hele vliegtuig moest naar de info-desk van Iberia. Veel baliemedewerkers maar niemand van Iberia die de moeite nam naar de passagiers te stappen en uit te leggen wat er aan de hand was en wat de passagiers moesten doen.

Goed. Na drie kwartier wachten kreeg ik een omboeking. Het volgende vliegtuig zou vier uur later vertrekken. We kregen godzijdank wel een maaltijdbon.

Dus .. wij het vliegtuig in van vier uur later. Na een half uur wachten in het vliegtuig werd er omgeroepen dat er technische problemen waren en dat dit nu ter plekke zou worden opgelost. Inderdaad, korte tijd later hoorden we allemaal vreemde geluiden, alsof er in het romp van het vliegtuig werd gezaagd. Na een kwartiertje zagen was het wel duidelijk: dit vliegtuig zou niet vertrekken.

Iedereen eruit en na krap twee uur vertrok een vliegtuig. Al met al bijna zeven uur vertraging.

Ik heb Iberia om een claim gevraagd maar ze wijzen hem direct af. Een technisch probleem is overmacht. Ook geen uitweiding welk vliegtuig welk technisch probleem had. Ik kan hier wel pissig over worden. Een technisch probleem is toch een bedrijfsrisico? Goede bedrijfsvoering, regelmatig onderhoud en moderne vliegtuigen zorgen toch voor minder mankementen? En hoe houden ze in godsnaam die vliegtuigen in de lucht als elk technisch probleem als overmacht wordt gezien?

[ Bericht 0% gewijzigd door skrn op 15-04-2011 22:01:35 ]
pi_95563253
Dat Iberia het overmacht noemt betekent niet direct dat het dat voor de wet ook is.
I removed all the bad food from my house.
It was delicious.
pi_95568294
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2011 22:20 schreef Sometimes het volgende:
Dat Iberia het overmacht noemt betekent niet direct dat het dat voor de wet ook is.
Daarom. Hun reactie was dan ook heel karig. Er was niet uit hun reactie te halen dat er twee vluchten waren uitgevallen. Vluchtnummers ontbraken. Alleen de aanhef was persoonlijk. En dat ruik ik onraad. En wil ik toch mijn gelijk halen.
pi_95575240
Nog steeds bezig, het ligt nu bij de toezichthouder. EasyJet werkt niet mee. Verrassing...
  zondag 17 april 2011 @ 15:36:40 #78
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_95622839
quote:
2s.gif Op vrijdag 15 april 2011 23:56 schreef skrn het volgende:

[..]

Daarom. Hun reactie was dan ook heel karig. Er was niet uit hun reactie te halen dat er twee vluchten waren uitgevallen. Vluchtnummers ontbraken. Alleen de aanhef was persoonlijk. En dat ruik ik onraad. En wil ik toch mijn gelijk halen.
Voor dit soort gevallen is dat NL claim buro natuurlijk ideaal. Zou het KLM zijn, dan kun je lokaal nog wel even doorzeuren maar bij een buitenlandse maatschappij die je claim direct afwijst, gewoon bij dat buro, waarvan de naam me even ontschoten is, je claim indienen. Je ontvangt dan welliswaar maar 70%, maar ze werken gewoon op no cure no pay basis.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_95625723
quote:
0s.gif Op zondag 18 juli 2010 20:57 schreef buzz1291 het volgende:
EUCLAIM
:D
I removed all the bad food from my house.
It was delicious.
pi_123665202
Ik kreeg een tijd geleden opeens bericht, of ik nog wat formulieren in wilde vullen. De klacht is doorgespeeld naar een Duits advocatenbureau, en de zaak is nu onder de rechter.

easyJet wordt geacht binnen twee weken te reageren.

Ik ben benieuwd of ik dan toch nog een vergoeding krijg, bijna drie jaar na dato.
pi_123666201
quote:
10s.gif Op dinsdag 5 maart 2013 16:49 schreef Sloggi het volgende:
Ik kreeg een tijd geleden opeens bericht, of ik nog wat formulieren in wilde vullen. De klacht is doorgespeeld naar een Duits advocatenbureau, en de zaak is nu onder de rechter.

easyJet wordt geacht binnen twee weken te reageren.

Ik ben benieuwd of ik dan toch nog een vergoeding krijg, bijna drie jaar na dato.
Ik snap wel gelijk waarom 99% eerder afhaakt, gaat een berg tijd inzitten op deze manier.

Ben heel benieuwd :-) Succes!
All management is Strategic Management.
pi_123668477
Toevallig laatst mijn vergoeding gehad voor een geannuleerde vlucht nadat we vanuit Vilnius op Praag aangekomen en de vlucht naar Amsterdam geannuleerd werd. Voor de heenweg ook gehad, daar was de aansluiting gemist + bagage kwijt. Via euclaim gedaan, ging dus wel een hoop provisie vanaf maar ik heb wel m'n vlucht + 2 hotel overnachtingen terug :)
pi_123733731
Ik was alweer vergeten dat ik hierin had gepost maar ik heb die 250 euro vanEasyjet uiteindelijk mooi wel gekregen!
  donderdag 7 maart 2013 @ 08:26:57 #84
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_123734311
quote:
10s.gif Op dinsdag 5 maart 2013 16:49 schreef Sloggi het volgende:
Ik kreeg een tijd geleden opeens bericht, of ik nog wat formulieren in wilde vullen. De klacht is doorgespeeld naar een Duits advocatenbureau, en de zaak is nu onder de rechter.

easyJet wordt geacht binnen twee weken te reageren.

Ik ben benieuwd of ik dan toch nog een vergoeding krijg, bijna drie jaar na dato.
Jezus dat is echt niet normaal hoe lang dat duurt.
All she wants and needs is just a little taste..
pi_123739716
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2013 07:33 schreef cinnamongirl het volgende:
Ik was alweer vergeten dat ik hierin had gepost maar ik heb die 250 euro vanEasyjet uiteindelijk mooi wel gekregen!
Mooi!
pi_123856009
Misschien is EasyJet achterstallige vorderingen weg aan het werken. Ik kreeg vorige week ook eindelijk bericht dat er betaald was.....na 3 jaar!
Ondertussen zijn wel de tarieven can EU-claim verhoogd en ook de BTW hierop...maar blijft toch ¤303,- over bij 2 personen.
pi_124807045
We zijn in het gelijk gesteld door de rechter.

Nu nog even afwachten hoe lang het duurt voor easyJet daadwerkelijk tot betaling overgaat...

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 02-04-2013 20:38:18 ]
pi_125535509
Het geld is afgelopen week op mijn rekening gestort. We hebben er zo'n 175 euro per persoon aan overgehouden.

Eind goed al goed.
  zondag 21 april 2013 @ 04:52:56 #89
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_125546639
gefeliciteerd :)
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_125549663
Ik heb vorig jaar een claim bij KLM ingediend. Afgezien van wat gesputter aanvankelijk dat het aan het weer had gelegen (niet; het had aan de hysterische reactie van de NS op een weersvoorspelling gelegen) had ik binnen twee weken ¤400 bijgeschreven op mijn rekening. Wat overigens wel meer was dan de ticketprijs.
pi_125549704
Pfff wat een verhaal zeg. Ik heb eerlijk gezegd geen idee wat je moet doen, maar ben wel benieuwd hoe het afloopt.
pi_125550072
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2013 12:07 schreef Timabo het volgende:
Pfff wat een verhaal zeg. Ik heb eerlijk gezegd geen idee wat je moet doen, maar ben wel benieuwd hoe het afloopt.
Ze hebben hun geld gekregen.
pi_125550190
quote:
7s.gif Op zaterdag 20 april 2013 21:42 schreef Sloggi het volgende:
Het geld is afgelopen week op mijn rekening gestort. We hebben er zo'n 175 euro per persoon aan overgehouden.

Eind goed al goed.
Hoeveel uur heb je er nou al met al ingestoken? Was het vooral veel wachten of moest je ook veel dingen zelf regelen etc.?
Who's the black private dick
That's a sex machine to all the chicks?
pi_125550305
quote:
7s.gif Op zondag 21 april 2013 12:27 schreef Ahmad1nejad het volgende:

[..]

Hoeveel uur heb je er nou al met al ingestoken? Was het vooral veel wachten of moest je ook veel dingen zelf regelen etc.?
In eerste instantie heb ik er zelf wel een paar uur ingestoken (bellen, brieven schrijven et cetera). Vanaf het moment dat ik het heb overgedragen aan EUclaim heb ik alle informatie in één keer naar ze opgestuurd en was het vervolgens bijna alleen maar wachten en een enkele keer een formulier ondertekend terugsturen.
pi_125551527
Toch wel een groot verschil tussen Easyjet en KLM, bij de ene moet je de rechter inschakelen, bij de andere is Twitter genoeg.
pi_125551702
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2013 13:09 schreef HiZ het volgende:
Toch wel een groot verschil tussen Easyjet en KLM, bij de ene moet je de rechter inschakelen, bij de andere is Twitter genoeg.
Wat dat betreft is het verschil tussen 'fatsoenlijke' maatschappijen en budgetboeren als easyJet wel pijnlijk groot. Maar goed, dat kun je van tevoren weten, het prijsverschil is niet voor niets zo groot.
pi_125633464
Bij KLM heeft EUclaim anders ook een rechtszaak moeten voeren namens mij en vervolgens in het gelijk gesteld.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')