Ze losten in feite toch ook samen, zie niet in wat daar mis mee is.quote:Op zondag 18 juli 2010 17:20 schreef jakkop het volgende:
Nog een mooie quote van TS:
(over Contador en Schleck)
[..]
Alleen theoretisch gezien.quote:
Hij zal niet zomaar een minuut winnen op Contador in de tijdrit. Dus hij moet echt bijna 2 minuten op Contador wil hij nog een kans hebben. Dat zie ik niet snel gebeuren, behoudens valpartijen o.i.d.quote:Op zondag 18 juli 2010 19:33 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Ze losten in feite toch ook samen, zie niet in wat daar mis mee is.
En Menchov kán de Tour nog steeds winnen, mochten Contador en Schleck nog eens zoiets doms doen of een slechte dag hebben, dan kan Menchov zomaar een minuut pakken en dan wordt het in de tijdrit nog spannend.
Dat, en veel renners vonden hem veel te lelijk. Die waren hem liever kwijt dan rijk.quote:Op zondag 18 juli 2010 18:34 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Er waren teveel truien en de ceremonie protocollaire duurde te lang.
De witte trui is ook een tijdje afgeschaft geweest, maar toch weer heringevoerd.
Woops.quote:
Als dat het was, dan zouden ze zowat alle truien in de Vuelta al hebben afgeschaft.quote:Op zondag 18 juli 2010 20:13 schreef ehqo. het volgende:
[..]
Dat, en veel renners vonden hem veel te lelijk. Die waren hem liever kwijt dan rijk.
Anthony Roux ook.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Neil LOVES Carrots!
Ha, daar heb je wel een punt. Maar ik heb dat wel eens gelezen, volgens mij in een boek van Peter Winnen, maar dat weet ik niet zeker.quote:Op zondag 18 juli 2010 20:15 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Als dat het was, dan zouden ze zowat alle truien in de Vuelta al hebben afgeschaft.
Haha, zoals die visjestruiquote:Op zondag 18 juli 2010 20:15 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Als dat het was, dan zouden ze zowat alle truien in de Vuelta al hebben afgeschaft.
Nog wat extra info die volgens mij nog niet helemaal werd genoemd:quote:Op zondag 18 juli 2010 17:30 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Bedankt.![]()
Oké, hierbij wat vragen:
1) Waarom reden Contador en Schleck een tijdje sur place? Ze waren vlak bij de finish; zoveel tijd hadden ze toch niet kunnen winnen met een aanval?
2) Wat onderscheidt Contador en Schleck van de anderen?
3) Waar pakken de toppers hun winst? Ik zie steeds 'underdogs' de etappes winnen en de toppers komen vaak in het peloton (althans met een groep van veertig binnen).
4) Ductor en Dijkstra zeiden gister dat Armstong in de jaren waarin hij won nooit achter in het peloton zat en gister wel. Wat maakt dat uit? Schleck zat vandaag een tijdje vrijwillig achterin, maar zelfs als hij daar was gebleven is het toch allemaal 'zelfde tijd' als ze binnenkomen?
Wat will je dan zien 's-middags om 16u? Tell-Sell? Bold & The Beautiful?quote:Op zondag 18 juli 2010 18:43 schreef aarsschimmel het volgende:
[..]
Beide nog steeds te veel. Ik wordt gek van dat gelul. Wat kan mij het nou boeien dat een of andere mongool zo graag 300 km per dag wilt fietsen. Heel knap, maar mij boeit het niet. Ook prima dat het anderen boeit, maar ik wil wel eens wat anders zien dan sport als ik tv ga kijken.
Heeft ook te maken met doping. Gepakte renners piepten dat ze wel doping moesten gebruiken als er 3 bergetappes van 275km na elkaar waren.quote:Op zondag 18 juli 2010 18:48 schreef gers het volgende:
ik heb nog een vraagje![]()
ik heb het idee dat de etappes steeds korter worden in vergelijking met 5 jaar geleden . Klopt dit en waarom is dit gedaan?
Ik kijk etappes met een half oog, en in de finale heeft het mijn volle aandacht. Er kan altijd wat onverwachts gebeuren, zoals vandaag, waar de gele trui ineens in de problemen komt.quote:Op zondag 18 juli 2010 17:49 schreef Supersoep het volgende:
Hoe werkt de Tour de France? Ik snap er werkelijk geen hol van, ik zie niet wat het nu zo spannend maakt om te blijven kijken. Met secondes analyseren en aanvallen voorspellen kan je best plezier hebben enzo, maar wat maakt het nu leuk om dan 7-8 uur naar zo'n etappe te staren waar 95% van de tijd dus niks gebeurt?
Ik heb een tijd terug bij BCC zo'n enorm plasmascherm gezien. Je zag daarop beelden van een trein die over een hoge brug door een groen landschap reed. Lijkt me een feest om de Tour de Franse daarop te zien.quote:Op maandag 19 juli 2010 17:57 schreef vaarsuvius het volgende:
[..]
Ik kijk etappes met een half oog, en in de finale heeft het mijn volle aandacht. Er kan altijd wat onverwachts gebeuren, zoals vandaag, waar de gele trui ineens in de problemen komt.
De eerste uren is het wilerennen an sich inderdaad niet bijster interessant. Wat het toch leuk maakt is de traditie, de sfeer, het gelul van de commentatoren (waar je je lekker aan kunt ergeren omdat jij het zelf veel beter weet), de omgeving en het meedoen aan een tourspel.
Je moet er niet hele dagen voor gaan zitten, je kunt het bv op de achtergrond aanzetten en verder wat werken, lezen, forummen of zo
Hij krijgt ze uiteindelijk allebei, maar Gesink mag dan de witte dragen tijdens de etappe, omdat de gele trui voor de witte gaat, maar wel gedragen wordt in de koers (in dat geval door de nummer 2 in dat klassement, wanneer die niet een andere belangrijkere trui draagt)quote:Op maandag 19 juli 2010 18:21 schreef Tompsen het volgende:
kun je ook meerdere truien in een tour, als sleck nu de toer wint heeft ie de gele en de witte, krijgt ie ze dan allebei, of krijgt gesink dan de witte?
20 of 22quote:Op maandag 19 juli 2010 18:12 schreef maickeltje het volgende:
hoeveel versnellingen heeft een wielrennertfiets?
Het departement. De departementen (soort provincie) zijn genummerd in Frankrijk. Er zijn er 90 of zo.quote:Op maandag 19 juli 2010 18:53 schreef TheTransporter het volgende:
Tijdens de Tour-uitzendingen komt achter bijna elke plaatsnaam die in beeld komt een twee cijfers tellend getal tussen haakjes in beeld. Weet iemand waar die voor staan? Ik kom ze ook niet tegen in de time schedule op letour.fr...
Alfabetische volgorde.quote:Op maandag 19 juli 2010 19:02 schreef TheTransporter het volgende:
[ afbeelding ]
Hmm... Ja. Ik was op zoek naar een soort logica, net als in de Nederlandse postcodes. Die is hier ver te zoeken... Thanks!
Bedankt dit is een duidelijke uitleg.quote:Op dinsdag 20 juli 2010 20:19 schreef ultra_ivo het volgende:
Het kleinst mogelijke voorblad wordt bepaald door de steek van het crankstel (de afstand tussen de bevestigingsschroeven. De 3 meest gebruikelijke zijn:
135mm, Campagnolo, kleinste voorblad is 39
130mm, Shimano, kleinste voorblad is 38
110mm diverse fabrikaten, compact, kleinste voorblad is 34.
De meeste fabrikanten leveren alleen tandwielen met een even aantal tanden uitgezonderd de 39 en de 53. (OK, behalve dan de Fransen van TA en Stronglight, die leveren alles).
Een derailleur kan maar een bepaald aantal tanden in 1x overbruggen. Dat is voor zo rond de 14. Vandaar dat 39/53 een veelgebruikte combinatie is in de bergen. er zijn speciale derailleurs die meer kunnen maar die worden door de profs alleen in heel speciale omstandigheden gebruikt. Andere fietsers gebruiken die vaker.
Groene trui niet, meeste punten liggen daar op de eindstreep, tussensprintjes zijn maar 6 punten. Bolletjestrui, tsja, ze hebben dat wat proberen te verminderen door op de laatste berg dubbele punten te leggen maar er zijn geen grote renners geïnteresseerd in de bollen meestal.quote:Op dinsdag 20 juli 2010 22:44 schreef EdNoolk het volgende:
Ik snap weinig van dat bolletjestrui en groene trui principe. Als je echt voor de bolletjestrui wil gaan moet je toch bijna elke etappe wegsprinten zodat je de punten pakt? En bij groene trui toch precies hetzelfde, wie in het begin wegsprint pakt alle punten...
De strijd om de bolletjestrui is meestal echt aan de gang in de eerste klimetappes van de tour, als de klassementrenners nog niet woest veel aanvallen en jagen. Als je dan een mooie buffer op kan bouwen heb je kans dat er in de laatste etappes door verschillende renners punten worden gepakt en je voorsprong blijft staan.quote:Op dinsdag 20 juli 2010 22:44 schreef EdNoolk het volgende:
Ik snap weinig van dat bolletjestrui en groene trui principe. Als je echt voor de bolletjestrui wil gaan moet je toch bijna elke etappe wegsprinten zodat je de punten pakt? En bij groene trui toch precies hetzelfde, wie in het begin wegsprint pakt alle punten...
Qua bolletjestrui: Er zijn een heleboel bergen in de totale tour, en hoe zwaarder de berg, hoe meer punten je kunt verdienen voor de bolletjestrui. Maar dit betekent ook dat als je op heel veel kleinere bergen als eerste bovenkomt, je bij elkaar opgeteld de meeste punten kunt hebben. Wat renners doen die voor de bolletjestrui gaan vaak doen is heel berekenend fietsen, zoals dit jaar ook weer: Charteau weet dat als het er op aankomt, op de échte bergen, hij geen schijn van kans maakt tegen de grote jongens, dus zorgt ie ervoor dat op alle andere bergen (vroeg in de etappe, of niet zo hoog), als eerste of tweede bovenkomt, zodat ie in totaal toch de meeste punten pakt.quote:Op dinsdag 20 juli 2010 22:44 schreef EdNoolk het volgende:
Niet specifiek een daaltijdrit, een klimtijdrit met 2 colletjes is wel voorgekomen, en na de 1e moet je dan dalen.quote:Op donderdag 22 juli 2010 17:51 schreef Bolkesteijn het volgende:
Is er wel eens een daaltijdrit geweest of iets wat daar in de buurt kwam? Dan zie je toch weer eens andere renners van voren denk ik.
ja, hij kan vandaag tijd pakken als Contador onder een auto terecht komt. Contador is sterker in de tijdrit.quote:Op vrijdag 23 juli 2010 06:32 schreef Razor21 het volgende:
Waarom denkt / zegt iedereen dat de Tour nu beslist is ik heb dat nooit echt gesnapt.
Die Schleck heeft "maar" 8 seconden achterstand, vandaag kan hij wat pakken en morgen met de tijdrit toch?
Kijk je dat zondag niet aanvalt snap ik wel een beetje, maar je hebt nog 2 kansen en 8 seconden is best te doen toch?
De tijdrit is morgen maar dat bedoel je waarschijnlijk ook….quote:Op vrijdag 23 juli 2010 07:08 schreef The_Hives het volgende:
[..]
ja, hij kan vandaag tijd pakken als Contador onder een auto terecht komt. Contador is sterker in de tijdrit.
dat weet ik, maar hij vroeg of Contador vandaag tijd kon verliezen. Dat kan wel. Maar dan moet Contador tijdens deze vlakke etappe onder een auto komenquote:Op vrijdag 23 juli 2010 08:45 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
De tijdrit is morgen maar dat bedoel je waarschijnlijk ook….
Ik zal proberen je nog een serieus antwoord te geven.quote:Op vrijdag 23 juli 2010 06:32 schreef Razor21 het volgende:
Waarom denkt / zegt iedereen dat de Tour nu beslist is ik heb dat nooit echt gesnapt.
Die Schleck heeft "maar" 8 seconden achterstand, vandaag kan hij wat pakken en morgen met de tijdrit toch?
Kijk je dat zondag niet aanvalt snap ik wel een beetje, maar je hebt nog 2 kansen en 8 seconden is best te doen toch?
De etappe naar Parijs is al sinds jaar en dag een aanfluiting.quote:Op vrijdag 23 juli 2010 14:55 schreef tha_one het volgende:
[..]
Ik zal proberen je nog een serieus antwoord te geven.
Het probleem zit hem in de tijdrit van zaterdag. Schleck is een slechte tijdrijder en Contador een goede, iedereen verwacht dat Contador daar zijn voorsprong nog eens met ongeveer een minuut vergroot.
Vandaag pakt Schleck geen tijd aangezien het een vlakke etappe is, in vlakke etappes kan een rijder zijn team op kop zetten en die rijden normaal gesproken de meeste gaatjes met gemak dicht, zeker op mindere tijdrijders.
Mocht het nog slechts een handvol seconden zijn in Parijs dan acht ik het weer niet onmogelijk dat we een serieuze poging van de nummer 2 zien om nog op 1 te komen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |