Alfabetische volgorde.quote:Op maandag 19 juli 2010 19:02 schreef TheTransporter het volgende:
[ afbeelding ]
Hmm... Ja. Ik was op zoek naar een soort logica, net als in de Nederlandse postcodes. Die is hier ver te zoeken... Thanks!
Bedankt dit is een duidelijke uitleg.quote:Op dinsdag 20 juli 2010 20:19 schreef ultra_ivo het volgende:
Het kleinst mogelijke voorblad wordt bepaald door de steek van het crankstel (de afstand tussen de bevestigingsschroeven. De 3 meest gebruikelijke zijn:
135mm, Campagnolo, kleinste voorblad is 39
130mm, Shimano, kleinste voorblad is 38
110mm diverse fabrikaten, compact, kleinste voorblad is 34.
De meeste fabrikanten leveren alleen tandwielen met een even aantal tanden uitgezonderd de 39 en de 53. (OK, behalve dan de Fransen van TA en Stronglight, die leveren alles).
Een derailleur kan maar een bepaald aantal tanden in 1x overbruggen. Dat is voor zo rond de 14. Vandaar dat 39/53 een veelgebruikte combinatie is in de bergen. er zijn speciale derailleurs die meer kunnen maar die worden door de profs alleen in heel speciale omstandigheden gebruikt. Andere fietsers gebruiken die vaker.
Groene trui niet, meeste punten liggen daar op de eindstreep, tussensprintjes zijn maar 6 punten. Bolletjestrui, tsja, ze hebben dat wat proberen te verminderen door op de laatste berg dubbele punten te leggen maar er zijn geen grote renners geïnteresseerd in de bollen meestal.quote:Op dinsdag 20 juli 2010 22:44 schreef EdNoolk het volgende:
Ik snap weinig van dat bolletjestrui en groene trui principe. Als je echt voor de bolletjestrui wil gaan moet je toch bijna elke etappe wegsprinten zodat je de punten pakt? En bij groene trui toch precies hetzelfde, wie in het begin wegsprint pakt alle punten...
De strijd om de bolletjestrui is meestal echt aan de gang in de eerste klimetappes van de tour, als de klassementrenners nog niet woest veel aanvallen en jagen. Als je dan een mooie buffer op kan bouwen heb je kans dat er in de laatste etappes door verschillende renners punten worden gepakt en je voorsprong blijft staan.quote:Op dinsdag 20 juli 2010 22:44 schreef EdNoolk het volgende:
Ik snap weinig van dat bolletjestrui en groene trui principe. Als je echt voor de bolletjestrui wil gaan moet je toch bijna elke etappe wegsprinten zodat je de punten pakt? En bij groene trui toch precies hetzelfde, wie in het begin wegsprint pakt alle punten...
Qua bolletjestrui: Er zijn een heleboel bergen in de totale tour, en hoe zwaarder de berg, hoe meer punten je kunt verdienen voor de bolletjestrui. Maar dit betekent ook dat als je op heel veel kleinere bergen als eerste bovenkomt, je bij elkaar opgeteld de meeste punten kunt hebben. Wat renners doen die voor de bolletjestrui gaan vaak doen is heel berekenend fietsen, zoals dit jaar ook weer: Charteau weet dat als het er op aankomt, op de échte bergen, hij geen schijn van kans maakt tegen de grote jongens, dus zorgt ie ervoor dat op alle andere bergen (vroeg in de etappe, of niet zo hoog), als eerste of tweede bovenkomt, zodat ie in totaal toch de meeste punten pakt.quote:Op dinsdag 20 juli 2010 22:44 schreef EdNoolk het volgende:
Ik snap weinig van dat bolletjestrui en groene trui principe. Als je echt voor de bolletjestrui wil gaan moet je toch bijna elke etappe wegsprinten zodat je de punten pakt? En bij groene trui toch precies hetzelfde, wie in het begin wegsprint pakt alle punten...
Niet specifiek een daaltijdrit, een klimtijdrit met 2 colletjes is wel voorgekomen, en na de 1e moet je dan dalen.quote:Op donderdag 22 juli 2010 17:51 schreef Bolkesteijn het volgende:
Is er wel eens een daaltijdrit geweest of iets wat daar in de buurt kwam? Dan zie je toch weer eens andere renners van voren denk ik.
ja, hij kan vandaag tijd pakken als Contador onder een auto terecht komt. Contador is sterker in de tijdrit.quote:Op vrijdag 23 juli 2010 06:32 schreef Razor21 het volgende:
Waarom denkt / zegt iedereen dat de Tour nu beslist is ik heb dat nooit echt gesnapt.
Die Schleck heeft "maar" 8 seconden achterstand, vandaag kan hij wat pakken en morgen met de tijdrit toch?
Kijk je dat zondag niet aanvalt snap ik wel een beetje, maar je hebt nog 2 kansen en 8 seconden is best te doen toch?
De tijdrit is morgen maar dat bedoel je waarschijnlijk ook….quote:Op vrijdag 23 juli 2010 07:08 schreef The_Hives het volgende:
[..]
ja, hij kan vandaag tijd pakken als Contador onder een auto terecht komt. Contador is sterker in de tijdrit.
dat weet ik, maar hij vroeg of Contador vandaag tijd kon verliezen. Dat kan wel. Maar dan moet Contador tijdens deze vlakke etappe onder een auto komenquote:Op vrijdag 23 juli 2010 08:45 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
De tijdrit is morgen maar dat bedoel je waarschijnlijk ook….
Ik zal proberen je nog een serieus antwoord te geven.quote:Op vrijdag 23 juli 2010 06:32 schreef Razor21 het volgende:
Waarom denkt / zegt iedereen dat de Tour nu beslist is ik heb dat nooit echt gesnapt.
Die Schleck heeft "maar" 8 seconden achterstand, vandaag kan hij wat pakken en morgen met de tijdrit toch?
Kijk je dat zondag niet aanvalt snap ik wel een beetje, maar je hebt nog 2 kansen en 8 seconden is best te doen toch?
De etappe naar Parijs is al sinds jaar en dag een aanfluiting.quote:Op vrijdag 23 juli 2010 14:55 schreef tha_one het volgende:
[..]
Ik zal proberen je nog een serieus antwoord te geven.
Het probleem zit hem in de tijdrit van zaterdag. Schleck is een slechte tijdrijder en Contador een goede, iedereen verwacht dat Contador daar zijn voorsprong nog eens met ongeveer een minuut vergroot.
Vandaag pakt Schleck geen tijd aangezien het een vlakke etappe is, in vlakke etappes kan een rijder zijn team op kop zetten en die rijden normaal gesproken de meeste gaatjes met gemak dicht, zeker op mindere tijdrijders.
Mocht het nog slechts een handvol seconden zijn in Parijs dan acht ik het weer niet onmogelijk dat we een serieuze poging van de nummer 2 zien om nog op 1 te komen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |