abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_84244599
quote:
Op maandag 19 juli 2010 19:02 schreef TheTransporter het volgende:
[ afbeelding ]

Hmm... Ja. Ik was op zoek naar een soort logica, net als in de Nederlandse postcodes. Die is hier ver te zoeken... Thanks!
Alfabetische volgorde.
pi_84284901
quote:
Op maandag 19 juli 2010 18:42 schreef Wombcat het volgende:

[..]

20 of 22
Die van mij 12.
HÆLP.
pi_84285773
Waarom zijn de voorbladen op een racefiets meestal 53/39, of soms ipv 39 36 of 34, en niet bijv. 50, 35, of 37? Is dat een bepaalde ideale verhouding of puur toevallig wat de wielrennesr het beste ligt?
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
  FOK!fotograaf dinsdag 20 juli 2010 @ 20:19:52 #79
73911 ultra_ivo
pi_84287827
Het kleinst mogelijke voorblad wordt bepaald door de steek van het crankstel (de afstand tussen de bevestigingsschroeven. De 3 meest gebruikelijke zijn:
135mm, Campagnolo, kleinste voorblad is 39
130mm, Shimano, kleinste voorblad is 38
110mm diverse fabrikaten, compact, kleinste voorblad is 34.
De meeste fabrikanten leveren alleen tandwielen met een even aantal tanden uitgezonderd de 39 en de 53. (OK, behalve dan de Fransen van TA en Stronglight, die leveren alles).
Een derailleur kan maar een bepaald aantal tanden in 1x overbruggen. Dat is voor zo rond de 14. Vandaar dat 39/53 een veelgebruikte combinatie is in de bergen. er zijn speciale derailleurs die meer kunnen maar die worden door de profs alleen in heel speciale omstandigheden gebruikt. Andere fietsers gebruiken die vaker.
pi_84288036
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 20:19 schreef ultra_ivo het volgende:
Het kleinst mogelijke voorblad wordt bepaald door de steek van het crankstel (de afstand tussen de bevestigingsschroeven. De 3 meest gebruikelijke zijn:
135mm, Campagnolo, kleinste voorblad is 39
130mm, Shimano, kleinste voorblad is 38
110mm diverse fabrikaten, compact, kleinste voorblad is 34.
De meeste fabrikanten leveren alleen tandwielen met een even aantal tanden uitgezonderd de 39 en de 53. (OK, behalve dan de Fransen van TA en Stronglight, die leveren alles).
Een derailleur kan maar een bepaald aantal tanden in 1x overbruggen. Dat is voor zo rond de 14. Vandaar dat 39/53 een veelgebruikte combinatie is in de bergen. er zijn speciale derailleurs die meer kunnen maar die worden door de profs alleen in heel speciale omstandigheden gebruikt. Andere fietsers gebruiken die vaker.
Bedankt dit is een duidelijke uitleg.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_84295394
Ik snap weinig van dat bolletjestrui en groene trui principe. Als je echt voor de bolletjestrui wil gaan moet je toch bijna elke etappe wegsprinten zodat je de punten pakt? En bij groene trui toch precies hetzelfde, wie in het begin wegsprint pakt alle punten...
pi_84295969
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 22:44 schreef EdNoolk het volgende:
Ik snap weinig van dat bolletjestrui en groene trui principe. Als je echt voor de bolletjestrui wil gaan moet je toch bijna elke etappe wegsprinten zodat je de punten pakt? En bij groene trui toch precies hetzelfde, wie in het begin wegsprint pakt alle punten...
Groene trui niet, meeste punten liggen daar op de eindstreep, tussensprintjes zijn maar 6 punten. Bolletjestrui, tsja, ze hebben dat wat proberen te verminderen door op de laatste berg dubbele punten te leggen maar er zijn geen grote renners geïnteresseerd in de bollen meestal.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
  FOK!fotograaf woensdag 21 juli 2010 @ 04:38:59 #83
73911 ultra_ivo
pi_84302187
Het hangt ook veel van het koersverloop. Nu voorin veel grote mannen nog altijd kans op het geel hebben concentreert iedereen zich daarop. Verliest een van de grote mannen veel tijd in de vlakke aanloop dan richt die zich vaak op de bolletjestrui als een soort van troostprijs. Of een goed klimmer die totaal niet kan tijdrijden. Dus in de tijden van de hegemonie van een groot renner zul je een 'betere' bolletjestruiwinnaar hebben dan in een open tour zoals nu.
pi_84324978
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 22:44 schreef EdNoolk het volgende:
Ik snap weinig van dat bolletjestrui en groene trui principe. Als je echt voor de bolletjestrui wil gaan moet je toch bijna elke etappe wegsprinten zodat je de punten pakt? En bij groene trui toch precies hetzelfde, wie in het begin wegsprint pakt alle punten...
De strijd om de bolletjestrui is meestal echt aan de gang in de eerste klimetappes van de tour, als de klassementrenners nog niet woest veel aanvallen en jagen. Als je dan een mooie buffer op kan bouwen heb je kans dat er in de laatste etappes door verschillende renners punten worden gepakt en je voorsprong blijft staan.
Bovendien kan je niet zomaar even elke dag vooruit fietsen, dus je moet je etappes kiezen.
HÆLP.
pi_84351891
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 22:44 schreef EdNoolk het volgende:
Ik snap weinig van dat bolletjestrui en groene trui principe. Als je echt voor de bolletjestrui wil gaan moet je toch bijna elke etappe wegsprinten zodat je de punten pakt? En bij groene trui toch precies hetzelfde, wie in het begin wegsprint pakt alle punten...
Qua bolletjestrui: Er zijn een heleboel bergen in de totale tour, en hoe zwaarder de berg, hoe meer punten je kunt verdienen voor de bolletjestrui. Maar dit betekent ook dat als je op heel veel kleinere bergen als eerste bovenkomt, je bij elkaar opgeteld de meeste punten kunt hebben. Wat renners doen die voor de bolletjestrui gaan vaak doen is heel berekenend fietsen, zoals dit jaar ook weer: Charteau weet dat als het er op aankomt, op de échte bergen, hij geen schijn van kans maakt tegen de grote jongens, dus zorgt ie ervoor dat op alle andere bergen (vroeg in de etappe, of niet zo hoog), als eerste of tweede bovenkomt, zodat ie in totaal toch de meeste punten pakt.

(Een tactiek die af en toe ook wordt gebruikt is dat een teamgenoot van (in dit geval) Charteau probeert als eerste boven te komen als Charteau dat niet lukt, zodat de directe concurrenten van Charteau in elk geval niet veel punten scoren.)

Min of meer hetzelfde bij de groene trui. Cavendish en Petacci hebben allebei meerdere sprints gewonnen, maar hebben allebei niet de groene trui, omdat Hushovdt de hele tijd waar hij kan sprintpunten sprokkelt. Hushovdt is weer in het voordeel als er bergen zijn, omdat hij kleine bergen nog wel redelijk overkomt, en als er dan na zo'n berg een tussensprint zit, hij gemakkelijk de punten pakt, terwijl zijn directe concurrenten ver achterliggen.

Laatste rekenvoorbeeld: Stel je hebt 5 sprints. Cavendish wint er 2, maar de andere drie zit hij niet vooraan en haalt hij geen punten. Petacci wint er ook 2, maar de andere 3 is ook hij niet vooraan. Hushovdt wint geen enkele sprint, maar zit bij alle 5 bij de eerste 5. Op die manier kan in totaal Hushovdt toch de meeste sprintpunten scoren.

Capiche?
pi_84364540
Is er wel eens een daaltijdrit geweest of iets wat daar in de buurt kwam? Dan zie je toch weer eens andere renners van voren denk ik.
pi_84364605
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 17:51 schreef Bolkesteijn het volgende:
Is er wel eens een daaltijdrit geweest of iets wat daar in de buurt kwam? Dan zie je toch weer eens andere renners van voren denk ik.
Niet specifiek een daaltijdrit, een klimtijdrit met 2 colletjes is wel voorgekomen, en na de 1e moet je dan dalen.
pi_84383950
Garzelli won ooit zijn Giro door zo'n tijdrit.
pi_84384018
quote:
Op zondag 18 juli 2010 17:43 schreef Markster het volgende:
hoeveel wielen heeft een fiets?
Tandwielen meegerekend?
  vrijdag 23 juli 2010 @ 06:32:03 #90
17882 Razor21
Sinds 2001 op Fok!
pi_84386119
Waarom denkt / zegt iedereen dat de Tour nu beslist is ik heb dat nooit echt gesnapt.

Die Schleck heeft "maar" 8 seconden achterstand, vandaag kan hij wat pakken en morgen met de tijdrit toch?

Kijk je dat zondag niet aanvalt snap ik wel een beetje, maar je hebt nog 2 kansen en 8 seconden is best te doen toch?
Zo Razor21 misschien kunnen we de conducteurs afluisteren" vervolgens hoor je keihard door die trein GRRGG...Hallo hier ...blalblalb @#$%%@.....en iedereen kijkt dan onze kant op ook mijn kant..
pi_84386123
De boodschap dat ouderdom het geheugen aantast kun je vergeten
Je moet de mening van een meerderheid niet verwarren met de waarheid.
  vrijdag 23 juli 2010 @ 07:08:54 #92
50936 The_Hives
Is nu tripple oom Hives O+ !!!
pi_84386238
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 06:32 schreef Razor21 het volgende:
Waarom denkt / zegt iedereen dat de Tour nu beslist is ik heb dat nooit echt gesnapt.

Die Schleck heeft "maar" 8 seconden achterstand, vandaag kan hij wat pakken en morgen met de tijdrit toch?

Kijk je dat zondag niet aanvalt snap ik wel een beetje, maar je hebt nog 2 kansen en 8 seconden is best te doen toch?
ja, hij kan vandaag tijd pakken als Contador onder een auto terecht komt. Contador is sterker in de tijdrit.
AFC AJAX Kampioen 2012-2013
Fok! Federatie
1918,1919,1931,1932,1934,1937,1939,1947,1957,1960,1966,1967,1968,1970,1972,1973,1977,1979,1980 1982,1983,1985,1990,1994,1995,1996,1998,2002,2004,2011,2012,2013
  vrijdag 23 juli 2010 @ 08:45:30 #93
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_84387198
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 07:08 schreef The_Hives het volgende:

[..]

ja, hij kan vandaag tijd pakken als Contador onder een auto terecht komt. Contador is sterker in de tijdrit.
De tijdrit is morgen maar dat bedoel je waarschijnlijk ook….
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  vrijdag 23 juli 2010 @ 14:31:33 #94
50936 The_Hives
Is nu tripple oom Hives O+ !!!
pi_84398340
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 08:45 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

De tijdrit is morgen maar dat bedoel je waarschijnlijk ook….
dat weet ik, maar hij vroeg of Contador vandaag tijd kon verliezen. Dat kan wel. Maar dan moet Contador tijdens deze vlakke etappe onder een auto komen
AFC AJAX Kampioen 2012-2013
Fok! Federatie
1918,1919,1931,1932,1934,1937,1939,1947,1957,1960,1966,1967,1968,1970,1972,1973,1977,1979,1980 1982,1983,1985,1990,1994,1995,1996,1998,2002,2004,2011,2012,2013
  vrijdag 23 juli 2010 @ 14:55:12 #95
197394 tha_one
podjandikkie
pi_84399429
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 06:32 schreef Razor21 het volgende:
Waarom denkt / zegt iedereen dat de Tour nu beslist is ik heb dat nooit echt gesnapt.

Die Schleck heeft "maar" 8 seconden achterstand, vandaag kan hij wat pakken en morgen met de tijdrit toch?

Kijk je dat zondag niet aanvalt snap ik wel een beetje, maar je hebt nog 2 kansen en 8 seconden is best te doen toch?
Ik zal proberen je nog een serieus antwoord te geven.

Het probleem zit hem in de tijdrit van zaterdag. Schleck is een slechte tijdrijder en Contador een goede, iedereen verwacht dat Contador daar zijn voorsprong nog eens met ongeveer een minuut vergroot.

Vandaag pakt Schleck geen tijd aangezien het een vlakke etappe is, in vlakke etappes kan een rijder zijn team op kop zetten en die rijden normaal gesproken de meeste gaatjes met gemak dicht, zeker op mindere tijdrijders.

Mocht het nog slechts een handvol seconden zijn in Parijs dan acht ik het weer niet onmogelijk dat we een serieuze poging van de nummer 2 zien om nog op 1 te komen.
  vrijdag 23 juli 2010 @ 15:27:17 #96
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_84400620
Waarom is Michel Wuyts naar huis, dat was toch de beste commentator? Heeft Karl van Nieuwkerke hem geflikt, of heeft Jose de Cauwer hem op verboden middelen betrapt?
pi_84402295
Zijn vrouw is ernstig gevallen met de fiets.
pi_84402465
En Renaat is veeeel beter
pi_84402934
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 14:55 schreef tha_one het volgende:

[..]

Ik zal proberen je nog een serieus antwoord te geven.

Het probleem zit hem in de tijdrit van zaterdag. Schleck is een slechte tijdrijder en Contador een goede, iedereen verwacht dat Contador daar zijn voorsprong nog eens met ongeveer een minuut vergroot.

Vandaag pakt Schleck geen tijd aangezien het een vlakke etappe is, in vlakke etappes kan een rijder zijn team op kop zetten en die rijden normaal gesproken de meeste gaatjes met gemak dicht, zeker op mindere tijdrijders.

Mocht het nog slechts een handvol seconden zijn in Parijs dan acht ik het weer niet onmogelijk dat we een serieuze poging van de nummer 2 zien om nog op 1 te komen.
De etappe naar Parijs is al sinds jaar en dag een aanfluiting.
HÆLP.
  vrijdag 23 juli 2010 @ 19:06:41 #100
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_84408699
Waarom vind ik de Tour met het jaar minder leuk worden?
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')