Ze waren een avondje stappen aan het regelen.quote:Op zondag 18 juli 2010 17:19 schreef EddyAlbena het volgende:
Wat waren Contador en Schleck aan het doen? Waarom en hoe ontstaat zoiets?
Contador en Schleck staan 1e en 2e in het klassement, met een redelijke voorsprong naar nummer 3 en verder. Omdat ze denken dat ze de rest, als ze willen, er toch wel afrijden, zijn zij eigenlijk de enige twee waar het nog om gaat.quote:Op zondag 18 juli 2010 17:19 schreef EddyAlbena het volgende:
Wat waren Contador en Schleck aan het doen? Waarom en hoe ontstaat zoiets?
Je mag zelf ook je vragen hier neer zetten hoor.quote:Op zondag 18 juli 2010 17:04 schreef JohnDDD het volgende:
Kan Menchov de Tour nog winnen? Misschien wel!
quote:Op zondag 18 juli 2010 17:21 schreef Sautor het volgende:
[..]
Contador en Schleck staan 1e en 2e in het klassement, met een redelijke voorsprong naar nummer 3 en verder. Omdat ze denken dat ze de rest, als ze willen, er toch wel afrijden, zijn zij eigenlijk de enige twee waar het nog om gaat.
Nu zaten ze volgens mij te bluffen over wie er tempo moest maken, zodat de ander eventueel aan kon vallen. Omdat de rest toch op meer dan een paar minuten staat, maken die paar seconden die ze vandaag verliezen met dat gespeel toch niet zoveel uit. Maar raar is het wel!
Die rijdt in de laatste week voor de bollentruiquote:Op zondag 18 juli 2010 17:29 schreef Falco het volgende:
Waarom wint Armstrong niet? Die is toch altijd zo goed!
Bedankt.quote:
Als je op kop rijdt en iemand gaat weg uit je rug, tegen de tijd dat je ziet dat diegene weggaat is hij al op "volle" snelheid en moet jij nog op snelheid komen. Daarnaast heb je ook nog een kleine "verassingsaanval" als je even niet op zit te letten.quote:Op zondag 18 juli 2010 17:28 schreef EddyAlbena het volgende:
[..]
![]()
Maar hoezo is het makkelijker om aan te vallen als je niet op kop rijdt? Heb je dan echt zo weinig overzicht?
Ze zitten maar 31 seconden bij elkaar vandaan, een aanval kan al zo 10 seconden betekenen, is best aardig.quote:Op zondag 18 juli 2010 17:30 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Bedankt.![]()
Oké, hierbij wat vragen:
1) Waarom reden Contador en Schleck een tijdje sur place? Ze waren vlak bij de finish; zoveel tijd hadden ze toch niet kunnen winnen met een aanval?
Ze fietsen harder.quote:2) Wat onderscheidt Contador en Schleck van de anderen?
Het is gewoon een kwestie van iedere etappe tegelijk of voor je concurrenten binnen komen. Etappe winnen is niet zo relevant voor Contador of Schleck, dat is gewoon "een andere tak van sport". In de bergetappes worden meestal de grootste verschillen gemaakt.quote:3) Waar pakken de toppers hun winst? Ik zie steeds 'underdogs' de etappes winnen en de toppers komen vaak in het peloton (althans met een groep van veertig binnen).
Het is gewoon veiliger om voorin te zitten. Je hoeft minder op te letten, als je achteraan fietst moet je zorgen dat je de hele tijd kan aansluiten. Plus renners die de hele tijd op en neer gaan achterin, voorin is het wat rustiger.quote:4) Ductor en Dijkstra zeiden gister dat Armstong in de jaren waarin hij won nooit achter in het peloton zat en gister wel. Wat maakt dat uit? Schleck zat vandaag een tijdje vrijwillig achterin, maar zelfs als hij daar was gebleven is het toch allemaal 'zelfde tijd' als ze binnenkomen?
1. Schleck wou Contador niet achter zich uit angst voor een aanval.quote:Op zondag 18 juli 2010 17:30 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Bedankt.![]()
Oké, hierbij wat vragen:
1) Waarom reden Contador en Schleck een tijdje sur place? Ze waren vlak bij de finish; zoveel tijd hadden ze toch niet kunnen winnen met een aanval?
2) Wat onderscheidt Contador en Schleck van de anderen?
3) Waar pakken de toppers hun winst? Ik zie steeds 'underdogs' de etappes winnen en de toppers komen vaak in het peloton (althans met een groep van veertig binnen).
4) Ductor en Dijkstra zeiden gister dat Armstong in de jaren waarin hij won nooit achter in het peloton zat en gister wel. Wat maakt dat uit? Schleck zat vandaag een tijdje vrijwillig achterin, maar zelfs als hij daar was gebleven is het toch allemaal 'zelfde tijd' als ze binnenkomen?
Het levert je niks op om voor de andere te gaan fietsen, het is zelfs zwaarder. En het is ook zwaar om bij iemand weg te fietsen en vervolgens de rest van de etappe alleen te fietsen.quote:Op zondag 18 juli 2010 17:26 schreef Max-Westerman het volgende:
Waarom halen elkaar niet altijd in terwijl ze dat wel makkelijk kunnen?
Bedankt, allemaal duidelijk.quote:Op zondag 18 juli 2010 17:37 schreef jakkop het volgende:
[..]
Ze zitten maar 31 seconden bij elkaar vandaan, een aanval kan al zo 10 seconden betekenen, is best aardig.
[..]
Ze fietsen harder.Zijn allebei erg sterk in de bergen, en vooral Contador ook een goede tijdrit.
[..]
Het is gewoon een kwestie van iedere etappe tegelijk of voor je concurrenten binnen komen. Etappe winnen is niet zo relevant voor Contador of Schleck, dat is gewoon "een andere tak van sport". In de bergetappes worden meestal de grootste verschillen gemaakt.
[..]
Het is gewoon veiliger om voorin te zitten. Je hoeft minder op te letten, als je achteraan fietst moet je zorgen dat je de hele tijd kan aansluiten. Plus renners die de hele tijd op en neer gaan achterin, voorin is het wat rustiger.
Dank je wel.quote:Op zondag 18 juli 2010 17:38 schreef ehqo. het volgende:
[..]
1. Schleck wou Contador niet achter zich uit angst voor een aanval.
2. Klimspecialisten, gewicht en vermogen kunnen draaien, talent. Tja, wat onderscheidt van Persie van Bergkamp?
3. Consistentie. De man die vandaag wint zal morgen moeten laten lopen.
4. Ik heb geen context, maar de Armstrong die won liet zijn ploeg man voor man stuk rijden op elke serieuze berg en ging daarna zelf maar eens, Schleck heeft daar geen ploeg voor.
Herstelvermogen is trouwens ook uitermate belangrijk en kan de grote mannen onderscheiden van de 'minderen'. De Tour win je in bed, zo sprak Zoetemelk ooit.quote:
Om en nabij de zesendertig per vierkante meter.quote:Op zondag 18 juli 2010 17:43 schreef Markster het volgende:
hoeveel wielen heeft een fiets?
Als je in het midden van het peloton rijdt, en er gaat vlak voor je iemand op zijn bek heb je niets meer aan oortjes, maar donder je er gewoon overheen. Daarom dat Armstrong vroeger altijd vooraan was te vinden, en bij gevaarlijke punten zelfs op kop reed.quote:Op zondag 18 juli 2010 17:41 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Bedankt, allemaal duidelijk.Wat dat laatste antwoord betreft, hebben ze niet voldoende aan die oortjs? Nja, je loopt dan wel achter de feiten aan.
Er zijn verschillende klassementen, te weten het algemene (geel), het algemene voor jongeren (wit), bergklassement (bolletjes) en het sprintklassement (groen).quote:Op zondag 18 juli 2010 17:42 schreef Lespaulspelert het volgende:
En waar staat zo een trui voor. Ik bedoel, als je iets hebt gewonnen, en wat is iets dan?
Er zijn verschillende winnars. Er is er altijd eentje per dag, die wint de etappe. Verder win je als je aan het eind van de Tour een van de truien hebt (zie hierboven).quote:Op zondag 18 juli 2010 17:42 schreef Lespaulspelert het volgende:
Wie wint er nou? Wanneer win je bedoel ik.
1 is al beantwoord.quote:Op zondag 18 juli 2010 17:30 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Bedankt.![]()
Oké, hierbij wat vragen:
1) Waarom reden Contador en Schleck een tijdje sur place? Ze waren vlak bij de finish; zoveel tijd hadden ze toch niet kunnen winnen met een aanval?
2) Wat onderscheidt Contador en Schleck van de anderen?
3) Waar pakken de toppers hun winst? Ik zie steeds 'underdogs' de etappes winnen en de toppers komen vaak in het peloton (althans met een groep van veertig binnen).
4) Ductor en Dijkstra zeiden gister dat Armstong in de jaren waarin hij won nooit achter in het peloton zat en gister wel. Wat maakt dat uit? Schleck zat vandaag een tijdje vrijwillig achterin, maar zelfs als hij daar was gebleven is het toch allemaal 'zelfde tijd' als ze binnenkomen?
Die vlakke etappes verteer ik ook slecht, de laatste paar kilometers zijn soms aardig. De bergetappes zijn vaak erg intrigerend, het mooie aan wielrennen vind ik dat iedereen zijn eigen belangen en verhalen heeft, zeker als zoals nu de tour al een paar dagen aan de gang is. Als je weet wie er goed zit, en wie niet, voor wie er nog wat te halen is, hoe ze dat doet. De kunst van het lijden op een fiets, jezelf net niet genoeg in puin rijden om morgen nog te kunnen. Om over de omgevingen nog maar te zwijgen, mythische bergen waar grootmachten ooit gestreden hebben en waar het nu weer kan gebeuren.quote:Op zondag 18 juli 2010 17:49 schreef Supersoep het volgende:
Hoe werkt de Tour de France? Ik snap er werkelijk geen hol van, ik zie niet wat het nu zo spannend maakt om te blijven kijken. Met secondes analyseren en aanvallen voorspellen kan je best plezier hebben enzo, maar wat maakt het nu leuk om dan 7-8 uur naar zo'n etappe te staren waar 95% van de tijd dus niks gebeurt?
Er waren teveel truien en de ceremonie protocollaire duurde te lang.quote:Op zondag 18 juli 2010 18:20 schreef gers het volgende:
waarom is eigenlijk de lapjestrui afgeschaft ?
De TDF kost veel minder geld dan het WK.quote:Op zondag 18 juli 2010 18:31 schreef aarsschimmel het volgende:
Waarom moet er na een maand gelul op televisie over voetbal, nu weer keihard geluld worden over fietsen (het gelul wordt betaald met overheidsgeld)?
Beide nog steeds te veel. Ik wordt gek van dat gelul. Wat kan mij het nou boeien dat een of andere mongool zo graag 300 km per dag wilt fietsen. Heel knap, maar mij boeit het niet. Ook prima dat het anderen boeit, maar ik wil wel eens wat anders zien dan sport als ik tv ga kijken. Zonde van de tijd en energie vind ik dat topsport.quote:Op zondag 18 juli 2010 18:34 schreef Felagund het volgende:
[..]
De TDF kost veel minder geld dan het WK.
Dan zet je hem toch op een andere zender? Er zijn genoeg zenders die geen sport uitzenden.quote:Op zondag 18 juli 2010 18:43 schreef aarsschimmel het volgende:
[..]
Beide nog steeds te veel. Ik wordt gek van dat gelul. Wat kan mij het nou boeien dat een of andere mongool zo graag 300 km per dag wilt fietsen. Heel knap, maar mij boeit het niet. Ook prima dat het anderen boeit, maar ik wil wel eens wat anders zien dan sport als ik tv ga kijken.
Omdat er mensen in geinteresseerd zijn en het voor commerciëlen niet interessant is door de lange duur die eigenlijk niet onderbroken moet worden.quote:Op zondag 18 juli 2010 18:31 schreef aarsschimmel het volgende:
Waarom moet er na een maand gelul op televisie over voetbal, nu weer keihard geluld worden over fietsen (het gelul wordt betaald met overheidsgeld)?
Mijn suggestie is dat ze nederland 1 niet 24h per dag over de tour gaat + nederland 2 af en toe ook nog even. Prima dat ze er wat van uitzenden maar niet de hele fucking dag.quote:Op zondag 18 juli 2010 18:44 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Omdat er mensen in geinteresseerd zijn en het voor commerciëlen niet interessant is door de lange duur die eigenlijk niet onderbroken moet worden.
Wat is jou suggestie dan?
Ja maar die zenden alleen maar crap uit. De publieke heeft soms nog wat goeds. Maarja ik kijk wel geen tv dan hoor.quote:Op zondag 18 juli 2010 18:44 schreef farscapevr8 het volgende:
gelukkig zijn er tig zenders om uit te kiezen
ja goed he, wielrennenquote:Op zondag 18 juli 2010 18:46 schreef aarsschimmel het volgende:
[..]
Ja maar die zenden alleen maar crap uit. De publieke heeft soms nog wat goeds. Maarja ik kijk wel geen tv dan hoor.
Klopt wel enigszins. 15 jaar geleden had je nog etappes drtussen zitten van 280 km. Maar tegenwoordig (en ook vijf jaar geleden) zijn ze rond de 200 km en vaak korter. Dit is gedaan om geen saaie ritten te krijgen. Bij lange etappes wil het peloton de eerste kilometers wel eens in wandeltempo afleggen, waardoor het hele nut van een lange etappe voorbijgeschoten wordt.quote:Op zondag 18 juli 2010 18:48 schreef gers het volgende:
ik heb nog een vraagje![]()
ik heb het idee dat de etappes steeds korter worden in vergelijking met 5 jaar geleden . Klopt dit en waarom is dit gedaan?
Ik zat er best nog wel dicht bijquote:Op zondag 18 juli 2010 18:56 schreef Falco het volgende:
[..]
Klopt wel enigszins. 15 jaar geleden had je nog etappes drtussen zitten van 280 km. Maar tegenwoordig (en ook vijf jaar geleden) zijn ze rond de 200 km en vaak korter. Dit is gedaan om geen saaie ritten te krijgen. Bij lange etappes wil het peloton de eerste kilometers wel eens in wandeltempo afleggen, waardoor het hele nut van een lange etappe voorbijgeschoten wordt.
Heet Ducrot zo in de Donald Duck?quote:
Ze losten in feite toch ook samen, zie niet in wat daar mis mee is.quote:Op zondag 18 juli 2010 17:20 schreef jakkop het volgende:
Nog een mooie quote van TS:
(over Contador en Schleck)
[..]
Alleen theoretisch gezien.quote:
Hij zal niet zomaar een minuut winnen op Contador in de tijdrit. Dus hij moet echt bijna 2 minuten op Contador wil hij nog een kans hebben. Dat zie ik niet snel gebeuren, behoudens valpartijen o.i.d.quote:Op zondag 18 juli 2010 19:33 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Ze losten in feite toch ook samen, zie niet in wat daar mis mee is.
En Menchov kán de Tour nog steeds winnen, mochten Contador en Schleck nog eens zoiets doms doen of een slechte dag hebben, dan kan Menchov zomaar een minuut pakken en dan wordt het in de tijdrit nog spannend.
Dat, en veel renners vonden hem veel te lelijk. Die waren hem liever kwijt dan rijk.quote:Op zondag 18 juli 2010 18:34 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Er waren teveel truien en de ceremonie protocollaire duurde te lang.
De witte trui is ook een tijdje afgeschaft geweest, maar toch weer heringevoerd.
Woops.quote:
Als dat het was, dan zouden ze zowat alle truien in de Vuelta al hebben afgeschaft.quote:Op zondag 18 juli 2010 20:13 schreef ehqo. het volgende:
[..]
Dat, en veel renners vonden hem veel te lelijk. Die waren hem liever kwijt dan rijk.
Anthony Roux ook.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Neil LOVES Carrots!
Ha, daar heb je wel een punt. Maar ik heb dat wel eens gelezen, volgens mij in een boek van Peter Winnen, maar dat weet ik niet zeker.quote:Op zondag 18 juli 2010 20:15 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Als dat het was, dan zouden ze zowat alle truien in de Vuelta al hebben afgeschaft.
Haha, zoals die visjestruiquote:Op zondag 18 juli 2010 20:15 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Als dat het was, dan zouden ze zowat alle truien in de Vuelta al hebben afgeschaft.
Nog wat extra info die volgens mij nog niet helemaal werd genoemd:quote:Op zondag 18 juli 2010 17:30 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Bedankt.![]()
Oké, hierbij wat vragen:
1) Waarom reden Contador en Schleck een tijdje sur place? Ze waren vlak bij de finish; zoveel tijd hadden ze toch niet kunnen winnen met een aanval?
2) Wat onderscheidt Contador en Schleck van de anderen?
3) Waar pakken de toppers hun winst? Ik zie steeds 'underdogs' de etappes winnen en de toppers komen vaak in het peloton (althans met een groep van veertig binnen).
4) Ductor en Dijkstra zeiden gister dat Armstong in de jaren waarin hij won nooit achter in het peloton zat en gister wel. Wat maakt dat uit? Schleck zat vandaag een tijdje vrijwillig achterin, maar zelfs als hij daar was gebleven is het toch allemaal 'zelfde tijd' als ze binnenkomen?
Wat will je dan zien 's-middags om 16u? Tell-Sell? Bold & The Beautiful?quote:Op zondag 18 juli 2010 18:43 schreef aarsschimmel het volgende:
[..]
Beide nog steeds te veel. Ik wordt gek van dat gelul. Wat kan mij het nou boeien dat een of andere mongool zo graag 300 km per dag wilt fietsen. Heel knap, maar mij boeit het niet. Ook prima dat het anderen boeit, maar ik wil wel eens wat anders zien dan sport als ik tv ga kijken.
Heeft ook te maken met doping. Gepakte renners piepten dat ze wel doping moesten gebruiken als er 3 bergetappes van 275km na elkaar waren.quote:Op zondag 18 juli 2010 18:48 schreef gers het volgende:
ik heb nog een vraagje![]()
ik heb het idee dat de etappes steeds korter worden in vergelijking met 5 jaar geleden . Klopt dit en waarom is dit gedaan?
Ik kijk etappes met een half oog, en in de finale heeft het mijn volle aandacht. Er kan altijd wat onverwachts gebeuren, zoals vandaag, waar de gele trui ineens in de problemen komt.quote:Op zondag 18 juli 2010 17:49 schreef Supersoep het volgende:
Hoe werkt de Tour de France? Ik snap er werkelijk geen hol van, ik zie niet wat het nu zo spannend maakt om te blijven kijken. Met secondes analyseren en aanvallen voorspellen kan je best plezier hebben enzo, maar wat maakt het nu leuk om dan 7-8 uur naar zo'n etappe te staren waar 95% van de tijd dus niks gebeurt?
Ik heb een tijd terug bij BCC zo'n enorm plasmascherm gezien. Je zag daarop beelden van een trein die over een hoge brug door een groen landschap reed. Lijkt me een feest om de Tour de Franse daarop te zien.quote:Op maandag 19 juli 2010 17:57 schreef vaarsuvius het volgende:
[..]
Ik kijk etappes met een half oog, en in de finale heeft het mijn volle aandacht. Er kan altijd wat onverwachts gebeuren, zoals vandaag, waar de gele trui ineens in de problemen komt.
De eerste uren is het wilerennen an sich inderdaad niet bijster interessant. Wat het toch leuk maakt is de traditie, de sfeer, het gelul van de commentatoren (waar je je lekker aan kunt ergeren omdat jij het zelf veel beter weet), de omgeving en het meedoen aan een tourspel.
Je moet er niet hele dagen voor gaan zitten, je kunt het bv op de achtergrond aanzetten en verder wat werken, lezen, forummen of zo
Hij krijgt ze uiteindelijk allebei, maar Gesink mag dan de witte dragen tijdens de etappe, omdat de gele trui voor de witte gaat, maar wel gedragen wordt in de koers (in dat geval door de nummer 2 in dat klassement, wanneer die niet een andere belangrijkere trui draagt)quote:Op maandag 19 juli 2010 18:21 schreef Tompsen het volgende:
kun je ook meerdere truien in een tour, als sleck nu de toer wint heeft ie de gele en de witte, krijgt ie ze dan allebei, of krijgt gesink dan de witte?
20 of 22quote:Op maandag 19 juli 2010 18:12 schreef maickeltje het volgende:
hoeveel versnellingen heeft een wielrennertfiets?
Het departement. De departementen (soort provincie) zijn genummerd in Frankrijk. Er zijn er 90 of zo.quote:Op maandag 19 juli 2010 18:53 schreef TheTransporter het volgende:
Tijdens de Tour-uitzendingen komt achter bijna elke plaatsnaam die in beeld komt een twee cijfers tellend getal tussen haakjes in beeld. Weet iemand waar die voor staan? Ik kom ze ook niet tegen in de time schedule op letour.fr...
Alfabetische volgorde.quote:Op maandag 19 juli 2010 19:02 schreef TheTransporter het volgende:
[ afbeelding ]
Hmm... Ja. Ik was op zoek naar een soort logica, net als in de Nederlandse postcodes. Die is hier ver te zoeken... Thanks!
Bedankt dit is een duidelijke uitleg.quote:Op dinsdag 20 juli 2010 20:19 schreef ultra_ivo het volgende:
Het kleinst mogelijke voorblad wordt bepaald door de steek van het crankstel (de afstand tussen de bevestigingsschroeven. De 3 meest gebruikelijke zijn:
135mm, Campagnolo, kleinste voorblad is 39
130mm, Shimano, kleinste voorblad is 38
110mm diverse fabrikaten, compact, kleinste voorblad is 34.
De meeste fabrikanten leveren alleen tandwielen met een even aantal tanden uitgezonderd de 39 en de 53. (OK, behalve dan de Fransen van TA en Stronglight, die leveren alles).
Een derailleur kan maar een bepaald aantal tanden in 1x overbruggen. Dat is voor zo rond de 14. Vandaar dat 39/53 een veelgebruikte combinatie is in de bergen. er zijn speciale derailleurs die meer kunnen maar die worden door de profs alleen in heel speciale omstandigheden gebruikt. Andere fietsers gebruiken die vaker.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |