quote:Op vrijdag 16 juli 2010 16:15 schreef Mark het volgende:
Wat hebben (o.a.) de clips van Rock DJ, Seven Nation Army en Hey boy, hey girl met elkaar gemeen?
quote:Op vrijdag 16 juli 2010 16:17 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Skeletten?
quote:Op vrijdag 16 juli 2010 16:27 schreef Mark het volgende:
Sorry, ik dacht dat Bol_Wan een topic zou openen, daarom duurde het even
Oh, ik zie het! Ik krijg haast nooit PM, dus ik let nooit op het envelopje...quote:Op vrijdag 16 juli 2010 16:28 schreef Bol_Wan het volgende:
mijn excuses voor het niet openen, ben heel slecht met Romeinse cijfers, had TSE wel een Pm gestuurd, maja
Dat is 'm!quote:Op vrijdag 16 juli 2010 16:31 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Supergrass, volgens mij S/T
Jouw bandje?quote:Op vrijdag 16 juli 2010 16:36 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Wie treden er 19 oktober samen op met ZZ Top op in de Go Planet te Enschede?
Pciesquote:Op vrijdag 16 juli 2010 16:39 schreef MadMaster het volgende:
Newbiedoobie Brothers...
Idd, dus niet het goede antwoord.quote:Op vrijdag 16 juli 2010 17:20 schreef brother52 het volgende:
Biffy Clyro komt toch uit Schotland?
Nope.quote:Op vrijdag 16 juli 2010 17:23 schreef Grobbel het volgende:
Guided by Voices / The National / Blonde Redhead zijn sowieso ook niet Canadees.
Staan ze misschien allemaal op dezelfde verzamelaar?
quote:Op vrijdag 16 juli 2010 17:30 schreef Froj het volgende:
broers
The National toch wel, of denk ik dat alleen maar omdat ze in het naprogramma stonden van The Arcade Fire.quote:Op vrijdag 16 juli 2010 17:23 schreef Grobbel het volgende:
Guided by Voices / The National / Blonde Redhead zijn sowieso ook niet Canadees.
Staan ze misschien allemaal op dezelfde verzamelaar?
Je bent laat als zijnde Avocado van de Duivel..quote:Op vrijdag 16 juli 2010 17:35 schreef Froj het volgende:
o nu moet ik een vraag verzinnen![]()
kan even niks beters verzinnen dan: wie is de "duivel" in de clip van Tribute van Tenacious D?
quote:Op vrijdag 16 juli 2010 17:34 schreef belsen het volgende:
* NU ONLINE:
De nieuwe stand...
[ afbeelding ]
Komen uit New York.quote:Op vrijdag 16 juli 2010 17:33 schreef belsen het volgende:
[..]
The National toch wel, of denk ik dat alleen maar omdat ze in het naprogramma stonden van The Arcade Fire.
En ik ook al op 100 punten.quote:
Dat 'ie kon drummen?quote:Op vrijdag 16 juli 2010 18:06 schreef belsen het volgende:
Welke voorwaarde stelde Killing Joke aan Dave Grohl om hem in de band toe te laten?
Drumstokken onder zijn oksels afvegen en ze elkaar een klein kusje laten geven?quote:Op vrijdag 16 juli 2010 18:47 schreef belsen het volgende:
Nee, hij moest iets speciaals doen, dat te maken had met de jaren 80.
quote:Op vrijdag 16 juli 2010 18:51 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Drumstokken onder zijn oksels afvegen en ze elkaar een klein kusje laten geven?
Oja, toegeven dat die inderdaad ge'leend' was geloof ik.quote:Op vrijdag 16 juli 2010 19:27 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Excuses aanbieden voor het lenen van de riff van Eighties in Come as you are?
Dat ja.quote:Op vrijdag 16 juli 2010 19:28 schreef ranja het volgende:
[..]
Oja, toegeven dat die inderdaad ge'leend' was geloof ik.
belsen +1quote:
Volgens mij heeft bartrid die ook wel eens gevraagd.quote:Op vrijdag 16 juli 2010 19:27 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Excuses aanbieden voor het lenen van de riff van Eighties in Come as you are?
Klopt. Niet helemaal dezelfde vraag maar wel similar.quote:Op zaterdag 17 juli 2010 09:00 schreef Mark het volgende:
[..]
Volgens mij heeft bartrid die ook wel eens gevraagd.
Fijne vakantie TSE!
Maar dat zou dus betekenen dat je op papier die vorige vraag van n00bie legaal had mogen opzoeken, toch? (mits je The Blue Album van Weezer in huis hebt natuurlijk). Is dat niet wat tricky?quote:Het is natuurlijk niet verboden muziek te luisteren tijdens het Trivia spelen, of je eigen muziekcollectie te raadplegen...
Ik zag je 'm al draaien vanmorgen..had van mij gemogen.quote:Op zaterdag 17 juli 2010 10:59 schreef Grobbel het volgende:
Even iets anders, nu belsen het topic toch checkt. Ik heb een vraagje over de volgende spelregel:
[..]
Maar dat zou dus betekenen dat je op papier die vorige vraag van n00bie legaal had mogen opzoeken, toch? (mits je The Blue Album van Weezer in huis hebt natuurlijk). Is dat niet wat tricky?
Ja, tja, ik weet niet. Wat stel je voor, je weet wat je weet en luistert wat je luistert...quote:Op zaterdag 17 juli 2010 10:59 schreef Grobbel het volgende:
Even iets anders, nu belsen het topic toch checkt. Ik heb een vraagje over de volgende spelregel:
[..]
Maar dat zou dus betekenen dat je op papier die vorige vraag van n00bie legaal had mogen opzoeken, toch? (mits je The Blue Album van Weezer in huis hebt natuurlijk). Is dat niet wat tricky?
Volgens mij is die regel meer bedoeld voor lijstjes e.d. dat je je ogen niet van je cd's hoeft af te houden op zoek naar titelsquote:Op zaterdag 17 juli 2010 10:59 schreef Grobbel het volgende:
Ben ik met je eens, wat ook de reden is dat ik het antwoord uiteindelijk niet heb geplaatst. Ken het nummer natuurlijk wel, maar het was al vele jaren geleden dat ik die nog eens gehoord had - tekst was me eerlijk gezegd ook weer ontschoten.quote:Op zaterdag 17 juli 2010 11:04 schreef ranja het volgende:
[..]
Volgens mij is die regel meer bedoeld voor lijstjes e.d. dat je je ogen niet van je cd's hoeft af te houden op zoek naar titelsBewust een cd opzetten om te horen wat de eerste regel is die gezongen wordt, tja. Dat gaat wat ver, lijkt me logisch.
Dat is wel een goede.quote:Op zaterdag 17 juli 2010 11:02 schreef belsen het volgende:
[..]
Ja, tja, ik weet niet. Wat stel je voor, je weet wat je weet en luistert wat je luistert...
Dat wil zeggen, het zou niet de 1e keer zijn dat ik er een punt voor uitdeel..het neigt idd wel een beetje naar opzoeken.quote:Op zaterdag 17 juli 2010 11:02 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Ik zag je 'm al draaien vanmorgen..had van mij gemogen.
Bijna. Niet cheating, maar net de andere kant op.quote:Op zaterdag 17 juli 2010 11:49 schreef timbob het volgende:
Cheating hearts van de yeah yeah yeahs.
(wildste gok ooit)
Had ik toch eerder moeten kijkenquote:Op zaterdag 17 juli 2010 12:07 schreef Grobbel het volgende:
Ach, ik keur het maar gewoon goed ook. Engelse semantiek zal bij de meesten toch over het hoofd vliegen.
Jaquote:
quote:"I feel I can always hear his heart when he plays. He respected my playing too, and that simply thrills me." – Pete Townshend
"was unique. His music transcends genre and trend. It's truly musical, fun and enlightening.” - Steve Vai
"His playing has a feel and timbre all its own - technically brilliant, but always organic and true." – Joe Satriani
"One of the most brilliant musicians in America." – David Crosby
"I considered him to be a genius and when he died I lost a great friend." – Graham Nash
"There was simply no one like him." – Bonnie Raitt
"He was a real musician who remained humble even through stardom. A rare breed indeed." - Alvin Lee
quote:(December 31, 1953 – December 2, 1997) was an American composer and acoustic guitarist born and raised in Enid, Oklahoma.
The first two recordsmade were milestones for the acoustic guitar. He wrote nearly exclusively in alternate tunings. Some of the techniques he used include slap harmonics (created by slapping the strings over a harmonic node), use of right hand hammer-ons (particularly on bass notes), use of the left hand for melodic or rhythmic hammer-ons and pull offs, percussive slapping on the guitar body, as well as unusual strummings.
He also made extensive use of string dampening as employed in classical guitar, and was known to insist strongly on the precise duration of sounds and silences in his pieces. He also played guitar-variants like the harp guitar (an instrument with additional bass strings), and the Trans-Trem Guitar. He was a multi-instrumentalist, playing piano, percussion, tin whistle, harmonica, and flute, among others on his albums. Bassist Michael Manring contributed to nearly all of' records.
Dan stel je een nieuwe.quote:Op zondag 18 juli 2010 13:23 schreef Bol_Wan het volgende:
ik heb het gevoel alsof deze vraag niet geraden gaat worden
omdat je het zo lief vraagtquote:
en de gangmaker krijgt ook het puntquote:
Jack Parow zat toch bij Top Notch?quote:Op zondag 18 juli 2010 13:59 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Wie is dan de enige Zuid-Afrikaan op Top Notch?
Die bedoel ik dan ookquote:
quote:Op zondag 18 juli 2010 14:15 schreef belsen het volgende:
Lucky Fonz
Duvelduvel die zijn opgeduveldik bedoel dus er nog steeds bij
![]()
Opgezwolle
Bangbangzelfde reden
Party Squad lijkt me niet, staan nergens op de site![]()
Belsen +1quote:
Welk album van wie?quote:1. R&S 2. TNS 3. SC 4. PIE 5. SR 6. G 7. FFYR 8. NSTB 9. PR 10. HIN,HI 11. BM 12. SAL 13. TTGI
damn, die wist ik dan weer wel.. FFYR gaf em wegquote:
Hold it now, hit it was toch iets eerder bij mijquote:Op zondag 18 juli 2010 14:53 schreef Bol_Wan het volgende:
[..]
damn, die wist ik dan weer wel.. FFYR gaf em weg
quote:
quote:
Close, but noquote:
Ik heb er niet eens 1. Tenzij je Faith No More als rap kunt beschouwen.quote:Op zondag 18 juli 2010 15:01 schreef belsen het volgende:
Ik heb niet zoveel met rap. Als ik er 10 heb, dan is het veel.
belsen + 1quote:Op zondag 18 juli 2010 15:08 schreef belsen het volgende:
Charlie Lownoise en Mental Theo dan zeker. Ik kan het me nog wel ergens herinneren.
Ik ken 'm nogquote:
Welke band?quote:is een Nederlandse band, afkomstig uit Meppel en Utrecht.
De groep was regionaal redelijk bekend in Drenthe (mede door het winnen van de Drentse Popprijs in 2006), toen ze in 2007 meedeed aan het TMF Kweekvijver-project voor jonge en talentvolle bands. De band werd de winnaar van het project en mocht hierdoor optreden tijdens de TMF Awards 2007. Eind oktober 2007 verscheen hun eerste single, die binnenkwam op nummer 50 in de Mega Top 50. Op 18 augustus 2008 verscheen hun debuutalbum "We Make Love, Not Songs"
quote:Ze zijn toch zo bizar meneer
Ze komen zelden klaar meneer
Over meisjes volgens Raymond van het Groenewoudquote:Op zondag 18 juli 2010 15:18 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Over wie gaat dit en volgens wie?
[..]
Van wie en welk nummer?quote:Oh, I wish I had a boyfriend
I wish I had a loving man in my life
I wish I had a father
Maybe then I would've turned out right
But now I'm just crazy, I'm totally mad
Yeah I'm just crazy, I'm fucked in the head
And maybe if I really tried with all of my heart
Then I could make a brand new start in love with you
Oh, I wish I had a suntan
Oh, I wish I had a pizza and a bottle of wine
Oh, I wish I had a beach house
Then we could make a big fire every night
Instead I'm just crazy, I'm totally mad
Yeah I'm just crazy, I'm fucked in the head
And maybe if I really tried with all of my heart
Then I could make a brand new start in love with you
Ik vind dit clip het toppunt van tof. Vrolijk.quote:Op zondag 18 juli 2010 15:25 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Girls - Lust for life
met die ranzige videoclip..
Ik ookquote:Op zondag 18 juli 2010 15:34 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Ik bedoelde dan wel de 2e versie he..met de microfoon-scene
http://alternative.blog.n(...)s-lust-for-life-nsfw
omgquote:Op zondag 18 juli 2010 15:34 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Ik bedoelde dan wel de 2e versie he..met de microfoon-scene
http://alternative.blog.n(...)s-lust-for-life-nsfw
Past goed bij de muziek. Allebei kutquote:Op zondag 18 juli 2010 15:25 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Girls - Lust for life
met die ranzige videoclip..
quote:Fem in a Black Leather Jacket
Boyfriend Wanted
The Cocksucker Club
Rock & Roll Queer Bar
Surrender Your Clothing
Groovy Underwear
James Bondage
Rachbottomoff
Cowboys Are Frequently Secretly Fond of Each Other
Bill and Ted's Homosexual Adventure
Touch My Joe Camel
Smells Like Queer Spirit
Dick of Death
Pee Shy
I'm Gonna Be a Slut
Two Way Ass
volgens mij mag ik trots zijn dat ik het niet weetquote:Op zondag 18 juli 2010 15:45 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Van wie zijn dit zo wat chansons uit het repertoire?
[..]
Nope.quote:Op zondag 18 juli 2010 15:47 schreef bartrid het volgende:
Anal Cunt?
Het is totaal niet mijn ding helaas.quote:
quote:Op zondag 18 juli 2010 15:52 schreef grimelda het volgende:
is dat niet die vanilla sky die ook heel gay umbrella coverde?
Die wel.quote:Op zondag 18 juli 2010 15:54 schreef ranja het volgende:
Pansy Division?
quote:Op zondag 18 juli 2010 16:01 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Paul Simon - Graceland
Lijkt me ook. F5 is ook altijd handig.quote:Op zondag 18 juli 2010 15:54 schreef ranja het volgende:
Pansy Division?
Correctie. Chris Chameleon was de zangeres van Boo!quote:Op zondag 18 juli 2010 13:40 schreef belsen het volgende:
Wie was de zanger van Boo!?
Blijft een heerlijke bak pleurisherrie, daarom;quote:
quote:Op zondag 18 juli 2010 16:25 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Dr Dre - The Chronic
quote:is the stage name of American singer-songwriter John Ondrasik. His 2000 album America Town went Platinum in the US largely because of the success of the song "Superman (It's Not Easy)". The 2004 album The Battle for Everything was also certified Platinum, mainly due to the hit single "100 Years" and the consistent sales of the album.
Nbdbd +1quote:Op zondag 18 juli 2010 16:50 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
100 Years..dat was 5 for fighting dacht ik.
quote:Heb je verkering, een pracht van een meid
Op een dag wordt ze lesbisch
En dan ben je d'r kwijt
Je eet vegetarisch, principieel doe je dat
Word je aangereden op het zebrapad (O-oh)
belsen + 1quote:
quote:Please love me
Meet my mother
But the fear takes hold
Creeping up the stairs in the dark
Waiting for the death blow
The Cure One hundred years.quote:Op zondag 18 juli 2010 17:54 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Nogmaals een stukje tekst. Welk nummer en van wie?
[..]
quote:You think you're denying me of something
Well I've got plenty
You're the one who's missing out
But you won't notice
'Til after five years
If you'll live that long
You'll wake up
All loveless
Ooit een aflevering van Single luck over deze dame, erg grappig.quote:Op zondag 18 juli 2010 17:47 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
De zingende huisvrouw, Joey Dyser.
Wie?quote:Haar eerste album,(Atlantic, 1996),, werd opgenomen toen ze nog verslaafd was aan drugs en alcohol. Haar tweede album heet
. Zij is voor dit album beïnvloed door Etta James, maar schrijft haar teksten over haar eigen problemen.
was een hit in haar thuisland de V.S. Haar derde is
. Door de titelsong verwierf zij in 2004 redelijke bekendheid in Nederland. Dit album gaat over het vechten tegen haar problemen: drugs en alcohol. Ze bracht in 2005 een dvd uit waarop haar concert in Paradiso staat. Daarop is duidelijk haar stijl van optreden te zien: ruig en vol passie. In 2007 bracht ze het album
uit.
Is er op maandag een thema?quote:
Wie?quote:was a Crip gang member while in high school. Shortly after graduation, he was arrested for cocaine possession and sentenced to three years in prison. His music career began in 1992 after his release when he was discovered by
. He collaborated on several tracks on
solo debut,
and on the titular theme song to the film Deep Cover.
quote:Op maandag 19 juli 2010 10:36 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Dan zou ik eerder Snoop Dogg gokken.
gekke Gehenna en z'n spraakgebrek.
quote:Op maandag 19 juli 2010 10:36 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Dan zou ik eerder Snoop Dogg gokken.
gekke Gehenna en z'n spraakgebrek.
Als we nu op een straat in 1993 woonden wel ja.quote:Op maandag 19 juli 2010 11:12 schreef friekin_ het volgende:
[..]
Gehenna, jij spreekt gewoon de taal van de straat.
Fo Shizzle!quote:Op maandag 19 juli 2010 11:14 schreef WeezerButler het volgende:
Cocteau Twins
2e samenstelling met Simon Raymonde
quote:Op zondag 18 juli 2010 13:24 schreef Grobbel het volgende:
Het moment dat schaap het woord 'Zappa' liet vallen hoorde je trivia-minnend Fok al een collectieve zucht slaken.
Ik ken ook geen single van The Smiths met een vrouwenstem er bij.quote:Op maandag 19 juli 2010 12:03 schreef Grobbel het volgende:
Grootste invloed op B&S lijken me The Smiths, maar ik kan me haast niet voorstellen dat het ego van Morrissey een tweede stem toe laat...
Verkeerd gelezen dan, dacht dat er eerst iets anders stond. Verder niet zo belangrijk denk ik. Was natuurlijk nit de grootste hint.quote:
quote:Op maandag 19 juli 2010 12:59 schreef Grobbel het volgende:
Opgezocht, nooit van gehoord.
Dat belooft weinig goedsquote:Op maandag 19 juli 2010 13:30 schreef Gambolputty het volgende:
Opgezocht, zegt me niks.
Pffff je red m'n vraag.quote:Op maandag 19 juli 2010 19:57 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Felt! Heb ik wel een paar cd's van (wist 't trouwens pas na de Denim-hint, al had ik de eerdere 3 seconden van het teruglezen wel een gevoel van "Hee, dit moet ik weten")
Oftewel Swamp D O double Gizzlequote:Op maandag 19 juli 2010 20:17 schreef WeezerButler het volgende:
Swamp Dog
Ik weet er maar 5quote:Op dinsdag 20 juli 2010 11:02 schreef cafca het volgende:
Goedemorgen! Om een eind te maken aan dooie dinsdag, eens kijken hoe het hiet gesteld is met de kennis van de klassieke meesters.
Graag de voornamen van onderstaande componisten:
Bach
Chopin
Mozart
Paganini
Prokoviev
Ravel
Stravinsky
Tchaikovsky
Verdi
Wagner
Heb het idee dat het eerder een start is van een dooie dinsdag.quote:Op dinsdag 20 juli 2010 11:02 schreef cafca het volgende:
Goedemorgen! Om een eind te maken aan dooie dinsdag, eens kijken hoe het hiet gesteld is met de kennis van de klassieke meesters.
Vooruit, Paganini is waarschijnlijk te moeilijk. Ik heb hem aangepast, weten friekin en WB ook meer dan de helftquote:Op dinsdag 20 juli 2010 11:17 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Heb het idee dat het eerder een start is van een dooie dinsdag.
Ik weet er 1 niet, Paganini...
quote:Op dinsdag 20 juli 2010 11:26 schreef ranja het volgende:
[..]
die is toch van die voetbalplaatjes?
Ken alleen Bram Tchaikovsky
Ja, Bram Tchaikovsky kan ik niet goedrekenenquote:Op dinsdag 20 juli 2010 11:32 schreef Gehenna het volgende:
...... (waarvan 1 onzeker...)
Och, het is een Rus......valt te gokken.....quote:Op dinsdag 20 juli 2010 11:34 schreef schaap001 het volgende:
Heb zelfs nog nooit van de (achter-) naam Prokoviev gehoord: laat staan van z'n voornaam
Ik had Niccolo Paganini vervangen door Beethoven, maar ik ga er voor het gemak vanuit dat iedereen die wel weet....quote:Op dinsdag 20 juli 2010 11:37 schreef MadMaster het volgende:
Johan Sebastian Bach
Frederic Chopin
Wolfgang Amadeus Mozart
Sergei Prokoviev
Maurice Ravel
Igor Stravinsky
Pjotr Tchaikovsky
Guiseppe Verdi
Richard Wagner
... al was het al dankzij...quote:Op dinsdag 20 juli 2010 11:40 schreef cafca het volgende:
[..]
Beethoven, maar ik ga er voor het gemak vanuit dat iedereen die wel weet....
Da was Sandra.quote:Op dinsdag 20 juli 2010 11:46 schreef MadMaster het volgende:
Ow, Ludwig niet gezien, had het lijstje al klaar staan in kladblok...![]()
Verder met de dood:
Wie verzorgde de vrouwelijke zangpartijen bij het nummer 'Sadeness' van Enigma?
Ik neem aan dat je niet die van Andres voor ogen hebt, maar de toenmalige Maria Magdalena van Enigma-brein Michael Cretu...quote:
Even een makkelijke. Wie is dit?quote:Op dinsdag 20 juli 2010 12:19 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je niet die van Andres voor ogen hebt, maar de toenmalige Maria Magdalena van Enigma-brein Michael Cretu...
Freakin_ +1
quote:is a three-movement composition[2][3] by American avant-garde composer
. It was composed in 1952 for any instrument (or combination of instruments), and the score instructs the performer not to play the instrument during the entire duration of the piece throughout the three movements (the first being thirty seconds, the second being two minutes and twenty-three seconds, and the third being one minute and forty seconds). Although commonly perceived as "four minutes thirty-three seconds of silence",[4][5] the piece actually consists of the sounds of the environment that the listeners hear while it is performed.
cafca + 1quote:
quote:Passion chokes the flower
Till she cries no more
Possesing all the beauty
Hungry still for more
Nee, het origineel graag (Tiesto heeft het wel remixed). Side project trouwens van de band die ik vanavond ga zien.quote:
MadMaster +1quote:Op dinsdag 20 juli 2010 15:11 schreef MadMaster het volgende:
Delerium - Silence (is dat het origineel???)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |