abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 15 juli 2010 @ 16:42:33 #1
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_84096511
Omdat er toch aardig wat nieuwsgierigen waren en het best wel leuk is, nu ons eigen bouw-topic.
Bouwtopics zijn er genoeg zou je zeggen, maar hier gaat het wat anders, wij bouwden namelijk in Duitsland, op de duitse wijze.
Je zult de verschillen zien!

vooraf:
Wij wonen sinds 2001 in alle tevredenheid in Duitsland. Eerst een bestaande woning uit 1994 gekocht, maar in 2008 begon het te kriebelen, wilden we verbouwen, moderniseren.
Als eerste zou ik een overdekt terras maken, dan dakkapellen plaatsen, keuken en badkamer vernieuwen.
Alle verbouwplannen heb ik dus eens op een rij gezet, een budget eraan gehangen en daaruit bleek al snel dat geheel nieuw bouwen eenvoudiger en goedkoper was.
Huis te koop gezet, zelf ons huis bedacht, uitgetekend(ben bouwk. tekenaar), technische omschrijving erbij gemaakt en bij een 4-tal duitse aannemers in de buurt prijzen aangevraagd. Ging mooi, aangezien ik van het vak ben en we precies wisten wat we wilden konden de aannemers zo een prijs maken, er waren eigenlijk bijna geen vragen van de aannemers.
Enorm verschillende prijzen binnen gekregen, variërend van ¤162.000,- tot ¤216.000,- (woning excl. metselstenen, keuken, badkamer, wand en vloerafwerking, tuin)

Beetje touwtrekken, aannemers teleurstellen en naar ons gevoel de beste aanbieding eruit gepakt.

Inmiddels is het oude huis verkocht (aan Nederlanders, hoe kan het ook) kavel gekocht(820m2. a ¤43,90/m2.)
en beginnen we met bouwen...

Oude huis:

De bouwaanvraagtekening van de nieuwe woning:

Grundstück:

Uitgegraven en zand gestort:

foto van de fundering
(kan ik zo ff niet vinden, volgt misschien nog)

eerste muren gaan omhoog:

muren beganegrond staan en het dragend betonnen knieschot is gestort

's ochtends vroeg ff langs de bouw, worden de schillen van de verdiepingsvloeren al gelegd

schroefstempeldoolhof:

de eerste stenen eraan, wat geweldig!

Steen is vrij bijzonder, formaat WDF en komt uit een klein fabriekje in België,
heb ik via een vertegenwoordiger die ik uit m'n werk ken geregeld.

metselaars gaan mooi op:

elke dag netjes alles afdekken:

kom je een dag later 's avonds op de bouw:

terrasmuurtje kon ook klaar gemaakt worden nadat de kap en de terrasconstructie geplaatst waren
[img]=450]http://www.mijnalbum.nl/Foto-WQYYUV8I.jpg[/img]

voorkant

wat gaan we hard!

mooi he? nu gaat het er echt op lijken.

eiken geveldelen aan de dakkapellen

boven op de overloop:

de trap

even met zoon en moeders de bouw op

mooi, het metselwerk gaat de topgevel al in:

het terras, waar eigenlijk dit hele verhaal mee is begonnen

slimmerts, de binnenhoek terras/woning hebben ze alvast gevoegd,
kom je later zo lastig bij!

Auf'm Deutsch: Einfach Geil!

dakpannen erop, koper eraan.

incl. kozijnen

natuursteen afdekker op het terrasmuurtje is geplaatst

aannemer zelf is klaar, nu alleen de onderaannemers nog, het afwerken...

de estrich vloer binnen ligt erin, tijd voor mij om buiten alvast met het terras te beginnen

we mogen weer op de vloer, dus de stucadoor is aan het werk:

ruwbouw badkamer

badombouw en wastafelmeubel is eigen werk, dus aan de slag

keuken kan geplaatst worden

tegelzetter is bezig, ik heb het patroon voor de vloertegels uitgelegd

mozaiëk past ook allemaal perfect (kreeg de complimenten nog voor de ruwbouw)

tegelen toilet

jawohl!!!!

inloopdoche inmiddels ook betegeld

vriend van me de bestrating erin gelegd

dan heb ik een hele tijd geen foto's, het interessante heb ik vastgelegd.
Ook heb ik alle bekabeling, electraleidingen, cv-leidingen noem maar op per ruimte op foto gezet.
Daar zal ik jullie niet mee plagen.

Rondje resultaat:

(terras ligt inmiddels wel volledig dicht hoor)

binnen

afzuigkap valt precies achter de lamp!

toilet

trap met siergrind bekleed en edelstahl handlauf

wastafelmeubel

(hangt inmiddels een grote spiegel van links naar rechts, ter breedte van het meubel)

bad

inloopdouche

Dan nu de volgende uitdaging, de tuin.....

Veel buxus, grind, bolboompjes, betonbielzen en haagbeuk.

Begonnen een paar bomen te planten, haagbeuk geplant en ben nu as we speak de laatste hand
aan het leggen aan de tuinmuurtjes...

eerst een voorbeeldje voor moeders gemaakt

uitzetten, graven, meten, boren, wapening maken

beton gestort en profielen gesteld (zoals ik het ooit eens geleerd heb)

vuil werk

schoon werk

eerste muurtje klaar

tweede in aanbouw

tussendoor ff een foto

klaar!

Zo, dit metselen gaat lang duren. Ik heb er eigenlijk geen tijd voor wegens
gezondheidsomstandigheden van m'n lieve dochtertje.
Ik regel via werkspot een metselaar, die metseld de rest.
Niet helemaal dus.... Meneer heeft zich verkeken, begint te zeuren, wil in feite meer geld
en ik stuur hem na een week weg en maak het dus toch zelf af.

Fundering zelf gemaakt:

metselaars werk:

Inmiddels ben ik daar dus mee bezig, ik moet nog 1 klein stukje.

zo lag het er vanochtend vroeg bij:

Laatste stukje links op de foto moet nog. Daarna aanvullen en tijdelijk betontegels op de poertjes.
Dan ga ik zelf betonnen afdekkers storten(met zo''n 15 graden piramide-dakje). Ik wil geen gewoon standaard grijs, maar wat donkerder. Dus ik koop in Duitsland 2 mallen, kleurstof en maak
m'n eigen afdekkers.

Pas als de tuinmuurtjes af zijn kunnen we verder met de tuin.
Plan is om dit najaar voor en naast de oprit de grind-buxusbakken klaar te maken.

Lang verhaal, ik hoop dat het een beetje overzichtelijk is.
Heb je vragen, ook over het wonen in Duitsland, stel ze maar...

Grüße...

oja...
Over smaak valt te twisten, dit is onze smaak en ons droomhuis.
Vind je het niks, interesseert me niet, dus bespaar jezelf de moeite...
pi_84096667
Hoe is het licht in de douche zelf? Hij lijkt me erg donker overkomen.
  donderdag 15 juli 2010 @ 16:49:14 #3
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_84096775
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 16:46 schreef Cahir het volgende:
Hoe is het licht in de douche zelf? Hij lijkt me erg donker overkomen.
niet te zien, maar er zit een inbouwspotje midden boven de douche, ik heb zelf de dimmer bijna nooit voluit staan. Valt dus erg mee...
  donderdag 15 juli 2010 @ 16:59:30 #4
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_84097229
Over smaak valt weldegelijk te twisten, maar dat gaan we hier niet doen
Een ding is wel zeker: die Duitsers kunnen wel goed bouwen!
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
pi_84097397
Mooi bouwverslag!
pi_84097541
Heb je de keuken zelf ontworpen? Hij is fantastisch!
trotse eigenaar van post nr. 52m
Op zaterdag 22 december 2007 00:29 schreef Alexxxxx het volgende:
Mods met een x zijn tof.
pi_84097740
Echt een prachtig huis En leuk om zo het hele verslag te lezen!
*Kleine muisjes hebben kleine wensjes; beschuitjes met gestampte mensjes*
pi_84098930
Echt zo'n mooi huis! Zo eens thuis showen aan eveneens een tekenaar (wel andere tak van sport maar wel bouw).
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_84099816
Die Sauna XL van je buren
pi_84103560
heel mooie huis..
en lekker ruim!...
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
  donderdag 15 juli 2010 @ 22:18:52 #11
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_84111209
dank mensen!!!
De tuin is een meerjarenplan, maar ook de kleine dingen zal ik hier proberen bij te houden.
Zal ook nog wel even een nieuw rondje foto's maken..

In feite is alles zelf ontworpen en uitgetekend
Op zich was dat voor ons niet echt moeilijk, we wisten precies hoe we het hebben wilden.
Goed, de badkamer heeft alle mogelijke indelingen gehad, maar dat was het dan ook wel eigenlijk.

Het moeilijkste en spannendste vond ik de stenen zoeken.
Het mooiste zelf vind ik het overdekte terras, daar is alles mee begonnen, de grondreden waarom we nieuw zijn gaan bouwen en daar genieten we nu echt het meest van.
Het mooiste moment eigenlijk was pas toen we er 3,5 maand er woonden en ons dochtertje na 8 weken ziekenhuis voor het eerst thuis kwam. Helaas was dat maar voor 5 dagen, maargoed dat is een heel verhaal wat nog steeds speelt en de rest van ons leven zal beheersen.
Slechtste moment? Muurtje laten metselen via werkspot...

donderdag 15 juli 2010 @ 22:24:48 #12
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_84111463
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 18:07 schreef Cahir het volgende:
Die Sauna XL van je buren
Tja, dat is Duitsland, geen welstand.
Binnen bouwblok bouwen en maximaal 3 lagen. Dat waren(zijn) de eisen om hier in het plan te bouwen,
We hadden ook ik geloof binnen 2 weken bouwvergunning.
pi_84122778
Een erg mooi huis, je kunt zien dat dit niet het eerste huis is wat je tekent! Volgens mij kloppen alle details!

Mooie steen heb je uitgekozen, wat is het formaat? Ze lijker iets dikker en minder lang als waalformaat?
En erg mooi met die koprollaag en de rollagen boven de kozijnen.

Het koper en de kunststof kozijnen vind ik persoonlijk niet mooi, maar zoals je zei: smaken verschillen

De pannen zijn ook netjes, welk type is dat, duits zeker? De gevelpannen zijn wel wat klein, kijk je van onderen niet zo onder de pannen nu?
  vrijdag 16 juli 2010 @ 10:27:31 #14
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_84123593
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 09:51 schreef Gurb het volgende:
Een erg mooi huis, je kunt zien dat dit niet het eerste huis is wat je tekent! Volgens mij kloppen alle details!

Mooie steen heb je uitgekozen, wat is het formaat? Ze lijker iets dikker en minder lang als waalformaat?
En erg mooi met die koprollaag en de rollagen boven de kozijnen.

Het koper en de kunststof kozijnen vind ik persoonlijk niet mooi, maar zoals je zei: smaken verschillen
En we hebben kunststof kozijnen genomen voor het onderhoud.

De pannen zijn ook netjes, welk type is dat, duits zeker? De gevelpannen zijn wel wat klein, kijk je van onderen niet zo onder de pannen nu?
Formaat van de stenen is Waaldikformaat, die hebben een lagenmaat van 78mm. in plaats van 62,5 bij Waalformaat.
Lengte is gelijk aan het waalformaat.

Tja, zink was hier echt niet mooi geweest, en koper in plaats van zink kostte me slechts 800 euro meer.

De dakpannen zijn van Jungmeier, de Universo L43 zo uit m'n hoofd. En dan de grote uitvoering, de buren verderop hebben de kleine uitvoering. Die was hier op het dak te druk geweest.

En zo onder de gevelpannen kijken? Hier in duitsland gebruiken ze vaak andere gevelpannen, waar de golf als het ware doorloopt. Ziet er wat mij betreft mooier uit.
detailfoto:

En zoals je zegt, alle details kloppen aan deze woning. Hier wel, maar ik kan je alleen al wel een fotoalbum vol aanleveren met duitse oplossingen, indelingen, aanbouwen, serres, dakontmoetingen etc. die echt niet kunnen hoor.
Een metselaar metselt hier bijvoorbeeld ook zo klezoortjes (kullegies noemen wij ze). Dat zie je in NL echt niet, dat is not done. Als ik het op m'n werk ooit zie in ieder geval, kunnen ze het direct afbreken.
Ik had de aannemer ook duidelijk van tevoren gemeld dat ik zoiets absoluut niet wilde zien.:)
  vrijdag 16 juli 2010 @ 10:34:36 #15
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_84123747
Mooie hut hoor! Alleen de badkamer is niet helemaal mijn smaak, maar verder erg netjes gedaan!
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_84127944
Mooie reportage. En echt super mooi huis.
En dat zelf metselen gaat je prima af.
  vrijdag 16 juli 2010 @ 12:32:18 #17
301483 Echtjammer
Niet haten op Bieber
pi_84128080
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 17:13 schreef Naamah het volgende:
Dit
Wat gij niet wilt dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
Steun de strijd voor een indianenforum!
  vrijdag 16 juli 2010 @ 12:34:33 #18
189229 Eva4Evah
Niet teveel zuipen
pi_84128162
Wow, supervet wat een droom om je eigen huis te bouwen!
  vrijdag 16 juli 2010 @ 15:06:06 #19
86327 dujour
Nou daaaaag
pi_84134160
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 17:13 schreef Naamah het volgende:
pi_84135686
Hoe lang staat dit huis al? Ik heb een poos terug een keer een TomTom opgehaald in Duitsland (via marktplaats). Daar stond een huis schuinachter waar ik met de TomTom verkoper (Nederlander) nog even over heb zitten kletsen. Daar lijkt dit huis, wat ik me kan herinneren, sprekend op! Mooi huis!
pi_84137845
wat leuk om alles weer zo op een rijtje te zien!
vind dingen als de trap echt prachtig geworden.
Perfect paranoia is perfect awareness. Yes, I am a misfit.
pi_84141671
Prachtig huis, ik vind vooral de veranda echt super

Moest wel beetje lachen toen ik alle groene aanslag bij de muur vd trap zag, voor de afwerking
  vrijdag 16 juli 2010 @ 20:19:50 #23
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_84145309
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 15:50 schreef rub3n het volgende:
Hoe lang staat dit huis al? Ik heb een poos terug een keer een TomTom opgehaald in Duitsland (via marktplaats). Daar stond een huis schuinachter waar ik met de TomTom verkoper (Nederlander) nog even over heb zitten kletsen. Daar lijkt dit huis, wat ik me kan herinneren, sprekend op! Mooi huis!
we wonen hier sinds maart 2009, waar heb je de tomtom opgehaald dan eigenlijk? Wonen wel een paar NL-ers hier, dus zou zo kunnen.
quote:
Moest wel beetje lachen toen ik alle groene aanslag bij de muur vd trap zag, voor de afwerking
tja, de bouw heeft een tijdje stil gelegen in de herfst, toen was het echt enorm slecht weer.

pi_84150809
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 20:19 schreef ueberduitser het volgende:

[..]

we wonen hier sinds maart 2009, waar heb je de tomtom opgehaald dan eigenlijk? Wonen wel een paar NL-ers hier, dus zou zo kunnen.
Gronau was dat volgens mij.
pi_84151295
Heel leuk verslag en een heel mooie woning
#geen
  zaterdag 17 juli 2010 @ 10:48:12 #26
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_84162452
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 22:05 schreef rub3n het volgende:

[..]

Gronau was dat volgens mij.
ah, dat is hier dus niet, wij wonen in Ringe, vlak bij Emlichheim.
Gronau ligt wat zuidelijker.
pi_84187678
Prachtig huis!
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
pi_84874977
Wat een geweldig huis, het overdekte terras lijkt me heerlijk, echt een verlenging van je huis.

Ik vind de stenen ook erg mooi.
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan.
pi_84883969
Erg mooi gedaan! Laat je de eiken kleur van de dakkapelletjes zo?

Overdekte terras is erg mooi gedaan, maar je ziet wel dat het licht uit de woonkamer wegneemt. Wellicht zouden een soort daklichten dit kunnen oplossen. Ook leuk detail: die koperen afvoeren. Zal flink poetsen worden om ze zo te houden ;)
Newton is dood, Einstein is overleden en ik voel me ook niet lekker..
  donderdag 5 augustus 2010 @ 08:53:38 #30
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_84884109
Mooi huis hoor! Wat heeft het je in totaal gekost?
The End Times are wild
pi_84918006
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 08:53 schreef LXIV het volgende:
Ben ik ook wel heel benieuwd naar :D echt een erg mooi huis!
  maandag 16 augustus 2010 @ 11:28:51 #32
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_85341423
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 08:44 schreef mister_white het volgende:
Erg mooi gedaan! Laat je de eiken kleur van de dakkapelletjes zo?

Overdekte terras is erg mooi gedaan, maar je ziet wel dat het licht uit de woonkamer wegneemt. Wellicht zouden een soort daklichten dit kunnen oplossen. Ook leuk detail: die koperen afvoeren. Zal flink poetsen worden om ze zo te houden ;)
het eiken blijft natuurlijk en vergrijst vanzelf. Eiken moet je niet behandelen, net als Red Cedar.
En het terras neemt echt geen licht weg uit de woonkamer hoor, hoogstens wat uit de eetkamer/keuken.
In de woonkamer zitten in totaal 5 kozijnen, zoals je op de plattegrond kunt zien. Daar komt echt voldoende daglicht door hoor. En over daklichten hebben we van tevoren wel nagedacht. We wilden het eerst in de praktijk zien, maar de dat het licht wegneemt valt dus erg mee.
En koperen afvoeren poetsen? Heb je ooit wel eens langdurig glimmende dakgoten/hemelwaterafvoeren gezien aan een gebouw? :9

quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 08:53 schreef LXIV het volgende:
Compleet incl. grondaankoop etc. zo'n ¤255.000,- Doe me dat in NL maar eens na! ^O^

Inmiddels zijn trouwens de tuinmuurtjes af en hebben we voor Thijs een echt "Stelzenhaus" in de tuin opgebouwd, foto's volgen!
pi_85342212
Mooi huis hoor :)

Mijn ouders hebben ook een tijdje geleden hun huis laten bouwen in Duitsland. Erg mooi geworden.
Zijn wonen in de buurt van Emsburen. Vlakbij Lingen. Erg mooi wonen daar hoor ^O^
pi_85342355
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 11:28 schreef ueberduitser het volgende:

[..]

het eiken blijft natuurlijk en vergrijst vanzelf. Eiken moet je niet behandelen, net als Red Cedar.
En het terras neemt echt geen licht weg uit de woonkamer hoor, hoogstens wat uit de eetkamer/keuken.
In de woonkamer zitten in totaal 5 kozijnen, zoals je op de plattegrond kunt zien. Daar komt echt voldoende daglicht door hoor. En over daklichten hebben we van tevoren wel nagedacht. We wilden het eerst in de praktijk zien, maar de dat het licht wegneemt valt dus erg mee.
En koperen afvoeren poetsen? Heb je ooit wel eens langdurig glimmende dakgoten/hemelwaterafvoeren gezien aan een gebouw? :9
[..]

Compleet incl. grondaankoop etc. zo'n ¤255.000,- Doe me dat in NL maar eens na! ^O^

Inmiddels zijn trouwens de tuinmuurtjes af en hebben we voor Thijs een echt "Stelzenhaus" in de tuin opgebouwd, foto's volgen!
Das niet duur nee :D
pi_85361918
Wat een mooi huis! _O_
For every minute you are angry you lose sixty seconds of happiness.
  maandag 18 oktober 2010 @ 09:18:25 #36
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_87661830
weer wat aan het klussen geslagen.... :)

Volgende week willen we beukenhaag en coniferen verder af gaan planten, dus moet er eerst een stuk tuinmuur gevoegd worden.

Ik had zelf nog nooit echt gevoegd, maar het hesultaat is me niet tegengevallen.

Ben nog wel wat verder gekomen dan op de foto's te zien is.
pi_87661974
Wauw! Dit topic had ik eerder niet gezien, maar wat een super mooi huis is dat geworden!
  maandag 6 december 2010 @ 16:08:03 #38
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_89590773
afgelopen week hadden we even van huis geruild... ;)

Dit was echt zooooo gaaf, zou zo weer een weekje boeken (als dat niet zo enorm veel geld kostte)

dit was ons eerste weekje vakantie met het complete gezin. Dat werd tijd na een paar jaar.
pi_89592899
Wat een gaaf huis hebben jullie zeg! Zo ontzettend jammer dat dit in de randstad niet kan: te weinig ruimte en onbetaalbaar.
  dinsdag 7 december 2010 @ 08:31:40 #40
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_89621863
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 16:59 schreef Noisiv het volgende:
Wat een gaaf huis hebben jullie zeg! Zo ontzettend jammer dat dit in de randstad niet kan: te weinig ruimte en onbetaalbaar.
Dank je!
In de randstad is dit onbetaalbaar ja, ik zou niet weten wat je compleet voor dezelfde setting zou betalen daar. De bouwkosten zullen niet zoveel uitmaken, meer de grondprijs.
  dinsdag 7 december 2010 @ 12:57:47 #41
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_89628729
Ik heb nog een update, die eigenlijk al wat ouder is...
Was even een projectje tussendoor.

Afgelopen augustus hebben we een tuinhuisje voor onze zoon gekocht.
Opgehaald in Putten op een pallet als bouwpakket en in ongeveer een dag opgezet.

Qua tuin ben ik overigens in oktober/november ook bezig geweest. De beuken langs de achtererfgrens heb ik eruit gehaald en vervangen door coniferen. De beuken heb ik gedeeltelijk langs de tuinmuur gezet en gedeeltelijk als afscheiding van onze zoon's speelterrein. Zal hier nog wel eens even wat foto's maken.
pi_89632135
Ik wil niet trollen, maar ik vind het maar een onpersoonlijk huis.. Weinig eigen dingen erin, het lijkt zo uit een showroom te komen.
  dinsdag 7 december 2010 @ 15:00:55 #43
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_89633297
quote:
11s.gif Op dinsdag 7 december 2010 14:28 schreef friekin_ het volgende:
Ik wil niet trollen, maar ik vind het maar een onpersoonlijk huis.. Weinig eigen dingen erin, het lijkt zo uit een showroom te komen.
De foto's van het interieur zijn van vlak na de verhuizing volgens mij, toen stond en hing er nog niet veel persoonlijkheid in huis. Het staat en hangt inmiddels al wel wat voller, behalve in de woonkamer, daar missen we nog wat aan de wand. Dat heeft geen haast, we zijn er nog niet uit wat er waar en hoe moet komen.
Foto's van de slaapkamers heb je nog niet gezien (moet ik nog maken overigens), je zult zien dat dat onpersoonlijke wel mee valt. De kinderkamers zijn ook flink vrolijk gekleurd, de rest van het huis is neutraal.
  dinsdag 7 december 2010 @ 15:36:29 #44
181000 Sumpson
Knock twice, be nice.
pi_89634626
tering, die prijzen van huizen in duitsland.. http://www.estate-ware.co(...)key=1000944C75190001 niet normaal, misschien moet ik ook maar gaan kopen in duitsland! volgens mij betaal je voor zo'n huis dik een miljoen euro in nederland.
pi_89637427
Waar je in Het noorden of oosten een nieuw vrijstaand voor koopt. Heb je in de randstad net een oud appartementje in een achterstandsbuurt. Maarja als al je familie en vrienden in de randstad wonen en je er een leuke baan hebt gevonden ga je niet snel doen. Maar als je een nieuwe start wilt maken met vriend/ vriendin is het ideaal. Je woont ook nog eens supermooi vergeleken met de randstad.
  woensdag 16 maart 2011 @ 14:53:52 #46
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_94192311
Update:
Volgend project staat eraan te komen, de voortuin!
Vorige week druk het tuinmuurtje aan de binnenzijde invoegen geweest om voor het zover klaar te krijgen dat ik met de voortuin aan de gang kan gaan. Voegwerk aan de buitenkant van het tuinmuurtje komt in de zomer wel, heeft nu geen prioriteit.

Heb even een lijstje gemaakt van de benodigheden.
-900 buxus
-70m1. zwarte betonband 150x100x5
-3 bigbags wit grind (geen carrara, gewoon witte sortering grind)
-paar m3. potgrond
-60m2. anti-worteldoek

Kosten totaal ca. ¤700.

A.s. zaterdag de betonbanden halen en direct zetten, zo ver mogelijk proberen te komen.
Zaterdagen erop voorbereiden en planten, de buxus moet de grond in zo langzamerhand!

:W
pi_94195082
Wat een geweldig mooi huis. En jullie badkamer is prachtig!
All good things are wild and free.
pi_94200471
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 16:45 schreef Noisiv het volgende:
Waar je in Het noorden of oosten een nieuw vrijstaand voor koopt. Heb je in de randstad net een oud appartementje in een achterstandsbuurt. Maarja als al je familie en vrienden in de randstad wonen en je er een leuke baan hebt gevonden ga je niet snel doen. Maar als je een nieuwe start wilt maken met vriend/ vriendin is het ideaal. Je woont ook nog eens supermooi vergeleken met de randstad.
Dit valt ook wel mee. Ik kom zelf uit Assen en daar heb je een huis als dit met gelijke tuin voor 5 tot 8 ton. Daar kun je in de Randstand ook wel iets leuks voor kopen uiteraard niet midden in het centrum.

OT erg mooi afgewerkt huis voorzover ik het op de foto's kan zien.
  donderdag 17 maart 2011 @ 09:56:38 #49
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_94228850
Dank!

Zaterdag de 75m1. betonbanden (is wat meer geworden) halen en zoveel mogelijk erin zetten. ~O>
Buxus is geregeld bij m'n oude vertrouwde adresje. :) Kan ik ophalen als ik er aan toe ben.
Grond kan ik hier een paar km verderop halen en het grind staat al op afroep.
Anti-worteldoek via ebay besteld.

Nu moet de zomertijd nog ingaan, dan kan ik 's avonds tenminste ook nog wat doen. :Y

We twijfelen alleen nog of we ook buxus achter de tuinmuurtjes langs moeten zetten, nu lopen ze er als het ware tegenaan als een soort U. Gaan we ter plekke maar bekijken als de buxus erin komt. Op 100 buxus komt het ook niet aan. :9
  vrijdag 18 maart 2011 @ 10:02:29 #50
243274 zuluman
www.indlu.nl
pi_94280512
Einfach wunderbar! Sehr gut documentiert.

Zo even weer mijn duits gebruikt. t is dat ik zo verknocht ben aan de zee anders was ik zo verhuist naar mijn geboorteland. Mensen denken dat nederland socialistisch is maar Duitsland is veel erger. Daarom zijn de grondprijzen zo laag daar. De overheid houdt de controle over de grondprijzen. Ze zijn van mening dat wonen betaalbaar moet zijn.

En hollanders zijn handelaren en duitsers zijn vakmensen. en dat zie je. De gemiddelde Nederlandse aannemer komt echt niet aan dit niveau van afwerking.
"A man can do all things if he but wills them."
Leon Battista Alberti
  maandag 21 maart 2011 @ 14:06:32 #51
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_94418340
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 10:02 schreef zuluman het volgende:
Einfach wunderbar! Sehr gut documentiert.
Danke!

Zo, zaterdag flink aan het werk geweest.
Vroeg op pad met m'n zoontje om 75 betonbandjes op te halen in Nederland.
Onderweg nog even ergens buxus gekeken, maar die is me nog te duur.
(M'n oude buxus adresje heeft een ziekte in de buxus, levert dus niet. :{ )
Eenmaal thuis snel uitladen(1300 Kg aan betonbandjes :D ) en ben direct begonnen met erin zetten. Nog een vak en dan rondom het huis nog een paar stukken.

Zaterdag verder, wil ik ook nog graag wat voegwerk doen.

Gisteren nog 2 appelbomen uitgezocht en heerlijk in het zonnetje op ons terras genoten van het mooie weer... :)

Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 21 maart 2011 @ 14:39:06 #52
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_94419748
Het wordt al wat ;)

Mooi hoor, je hebt eer van je werk ^O^
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  maandag 21 maart 2011 @ 14:44:00 #53
78748 Amun-Ra
Fok! this shit!
pi_94419963
damn' ik wordt gewoon stikjaloers als ik dat huis van jou zie
Ex nihilo nihil fit
  Moderator / Redactie Sport maandag 21 maart 2011 @ 16:28:02 #54
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_94424484
Lookin nice ^O^
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  maandag 21 maart 2011 @ 16:45:06 #55
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_94425355
Danke alle!

Als je maar eenmaal weer aan de gang bent komt de zin er ook wel weer!
Ben blij dat er nu wat meer vorm in de tuin komt in plaats van alleen maar vlakken gras.
  maandag 28 maart 2011 @ 09:41:20 #56
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_94703585
even wat nieuwe foto's geschoten.

De betonbandjes zitten er voor 90% in, nog een paar achter 't huis en dan ben ik er door.
Buxus is besteld, 750 stuks à ¤0,45. (gewoon ff 50% duurder dan gepland!)
Heb een pallet potgrond geregeld, 75m2. anti-worteldoek besteld en 3 big-bags met grind komen volgende week.

a.s. zaterdag lokale buxusplantdag, dus als er iemand zin heeft om te helpen?

maandag 4 april 2011 @ 09:42:11 #57
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_95013278
kar vol buxus...

700 buxus, 4,5 ton grind, ruim een dag harde arbeid en dan is dit het resultaat:

pi_95013585
Wow wat netjes zeg!! Een plaatje zo :Y
Is dat goed te doen met worteldoek en grind aan de slag? Wij mogen binnenkort ook.
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  maandag 4 april 2011 @ 10:09:33 #59
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_95013959
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 09:55 schreef Ml-etje het volgende:
Wow wat netjes zeg!! Een plaatje zo :Y
Is dat goed te doen met worteldoek en grind aan de slag? Wij mogen binnenkort ook.
Plaatje is perfect zo, nog wat afwerkingen klaar maken en dan is het helemaal super.
(moet nog verlichting in het grote vak, voegwerk klaarmaken en muurafdekkers maken)

Grind en worteldoek is prima te doen. Worteldoek met z'n tweetjes uitleggen, wat stenen erop leggen of her en der wat porties grind er bovenop. Ik had de bigbags pal tegen de tuinmuurtjes aanstaan, dus ik kon het zo de kruiwagen of de bak inscheppen.
Ik heb in m'n eentje ongeveer 1,5 uur per bigbag(1500Kg) gebruikt. ~O>
pi_95015199
Ziet er erg goed uit :)
pi_95015738
Mooi huis.

Wat heeft dat nou all in gekost als ik vragen mag? :@
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_95015997
Mooi werk. :Y Beetje jammer dat die Opel het aanzicht een beetje verpest...
  maandag 4 april 2011 @ 11:37:01 #63
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_95016524
quote:
7s.gif Op maandag 4 april 2011 11:07 schreef vosss het volgende:
Mooi huis.

Wat heeft dat nou all in gekost als ik vragen mag? :@
moet je even pagina 1 lezen volgens mij, ik heb het genoemd.

quote:
14s.gif Op maandag 4 april 2011 11:15 schreef 100% Tukker het volgende:
Mooi werk. :Y Beetje jammer dat die Opel het aanzicht een beetje verpest...
Dank en :|W
Ik wist dat er wel iemand over zou gaan beginnen.
Zal ik je dan vertellen dat ik een VW-liefhebber ben en al 9 jaar Opel rij. 8)7
pi_95018522
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 11:37 schreef ueberduitser het volgende:

[..]

moet je even pagina 1 lezen volgens mij, ik heb het genoemd.

quote:
Enorm verschillende prijzen binnen gekregen, variërend van ¤162.000,- tot ¤216.000,- (woning excl. metselstenen, keuken, badkamer, wand en vloerafwerking, tuin)
Dat had ik gezien, ik vroeg me dus af hoeveel jullie nu in totaal kwijt zijn geweest, dus met alles erop en eraan :)
vosss is de naam,
pi_95018539
Dus inclusief datgene wat je achter exclusief had staan ;)
vosss is de naam,
  maandag 4 april 2011 @ 12:38:11 #66
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_95018641
quote:
1s.gif Op maandag 16 augustus 2010 11:28 schreef ueberduitser het volgende:

Compleet incl. grondaankoop etc. zo'n ¤255.000,- ^O^
Waarbij de laatste tuinwerkzaamheden en de tuinmuurtjes niet meegerekend zijn.
  maandag 4 april 2011 @ 13:52:21 #67
306043 tomaat52
Hallo Boppers!
pi_95021315
Prachtig huis. _O_ Heet je toevallig Roy? :D
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '@_
  maandag 4 april 2011 @ 13:57:35 #68
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_95021566
quote:
10s.gif Op maandag 4 april 2011 13:52 schreef tomaat52 het volgende:
Prachtig huis. _O_ Heet je toevallig Roy? :D
Dank en nein, wiezo?
  maandag 4 april 2011 @ 13:59:53 #69
306043 tomaat52
Hallo Boppers!
pi_95021674
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 13:57 schreef ueberduitser het volgende:

[..]

Dank en nein, wiezo wieso?
Oh, nee dacht ik. :P Ik ken een Roy die ook zo een haus heeft. :)
  maandag 4 april 2011 @ 14:04:32 #70
58560 Oksel
Gezellig.
pi_95021884
Erg mooi.

Ik woon nu in Nederland, aan de Duitse grens. M'n verloofde is Duits. Wellicht dat we ooit nog over de grens een huis laten bouwen. Dan weet ik je te vinden.. ;) De tekeningen zijn genoeg, die koop ik van je. Laat ik m'n schoonpa het huis bouwen.

Echt heel, heel mooi!
  maandag 4 april 2011 @ 14:10:45 #71
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_95022106
quote:
10s.gif Op maandag 4 april 2011 13:59 schreef tomaat52 het volgende:

[..]

Oh, nee dacht ik. :P Ik ken een Roy die ook zo een haus heeft. :)
Ach sooo. Zo een huis hebben kan niet, dit is geheel eigen ontwerp.. :9

quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 14:04 schreef Oksel het volgende:
Erg mooi.

Ik woon nu in Nederland, aan de Duitse grens. M'n verloofde is Duits. Wellicht dat we ooit nog over de grens een huis laten bouwen. Dan weet ik je te vinden.. ;) De tekeningen zijn genoeg, die koop ik van je. Laat ik m'n schoonpa het huis bouwen.

Echt heel, heel mooi!
:P ^O^
Ik ben o.a. bouwkundig tekenaar, dus kom maar op!

Moet zeggen dat ik eigenlijk alleen maar positieve reacties krijgen. De buurt is het er ook over eens, wij hebben het mooiste huis van de Siedlung. :D
  maandag 4 april 2011 @ 14:21:41 #72
58548 pisnicht
dead girls can`t say no
pi_95022475
Mooi huis alleen jammer dat het in Duitsland staat. Ik heb er wel eens over nagedacht maar het nationalisme in me weerhoudt me ervan. De gedachte dat je je kinderen duits op moet voeden... :N
To most Christians, the Bible is like a software license. Nobody actually reads it. They just scroll down to the bottom and click "I agree."
#allmightygod
  maandag 4 april 2011 @ 15:05:04 #73
58560 Oksel
Gezellig.
pi_95023991
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 14:21 schreef pisnicht het volgende:
Mooi huis alleen jammer dat het in Duitsland staat. Ik heb er wel eens over nagedacht maar het nationalisme in me weerhoudt me ervan. De gedachte dat je je kinderen duits op moet voeden... :N
Je doet ze toch naar een NL school, omdat die van betere kwaliteit zijn dan de Duitse scholen.. :)
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 4 april 2011 @ 15:19:18 #74
13151 crew  Rewimo
pi_95024495
Niks mis met Duitse scholen hoor :) Beetje meer discipline en hard werken, dat zou sommige Nederlandse scholen ook sieren.

Ud, het is echt prachtig geworden zo (al hou ik niet zo heel erg van buxus :P ). Mooi geheel! ^O^
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  maandag 4 april 2011 @ 15:20:32 #75
58560 Oksel
Gezellig.
pi_95024536
Duitse scholen gaan veelstevroeg open. Dan moet ik ook vroeg op.
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 4 april 2011 @ 15:25:08 #76
13151 crew  Rewimo
pi_95024701
Daar heb je gelijk in. 10 voor 8 beginnen is gruwelijk vroeg -O-
  maandag 4 april 2011 @ 15:27:25 #77
58560 Oksel
Gezellig.
pi_95024767
M'n vriendin zat toen ze op de basissschool zat al om 7:30 in de schoolbankjes.. auch.
  maandag 4 april 2011 @ 15:38:06 #78
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_95025172
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 15:05 schreef Oksel het volgende:

[..]

Je doet ze toch naar een NL school, omdat die van betere kwaliteit zijn dan de Duitse scholen.. :)
Nou nee, en dan aan beide kanten een buitenbeentje zijn? Ik zat altijd in Coevorden op school en daar kwamen ook altijd "duitse" kinderen die door hun ouders naar school gebracht werden. Dat waren altijd "De duitsers" en hoorden er dus niet bij.
Aan de duitse kant vallen ze dan ook buiten de boot, want zij gaan altijd naar Nederland op school en zijn "die Holländer".

Tevens hebben ze hier een aardige hekel aan zogenaamde "Schlafer", dus NL-ers die alleen maar overnachten in duitsland en voor de rest alles in NL doen. Kan ik inkomen.

Nee onze kids gaan gewoon in het duitse systeem mee.

quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 15:27 schreef Oksel het volgende:
M'n vriendin zat toen ze op de basissschool zat al om 7:30 in de schoolbankjes.. auch.
Inderdaad.

Onze zoon gaat dagelijks van 08:00 tot 12:00 naar de Kindergarten. Volgend jaar Vorschule en als hij 6 wordt kan hij naar de Grundschule.
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 4 april 2011 @ 15:51:53 #79
13151 crew  Rewimo
pi_95025781
De kids worden lekker tweetalig zo, is alleen maar handig :) En je merkt inderdaad heel veel verschil tussen Nederlanders die alles in DLD doen en degenen die driekwart van hun leven nog gewoon in NL zoekbrengen (zoals veel Kranenburgers).
  maandag 4 april 2011 @ 15:55:14 #80
58560 Oksel
Gezellig.
pi_95025927
Ja, integratie blijft nogal eens achterwege. Zullen wij minder last van hebben, omdat de dame 100% Duits is..
  maandag 4 april 2011 @ 16:00:38 #81
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_95026175
helaas wel. Onze kinderen zijn Nederlands. Ons meisje is net op tijd geboren wat dat betreft. 3 maanden later geboren en ze was automatisch duitse.
pi_95028138
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 15:27 schreef Oksel het volgende:
HochSchule begint hier al om 7u, gelukkig niet voor de vakken die ik volg
  Milf maandag 4 april 2011 @ 23:07:24 #83
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_95051650
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 15:38 schreef ueberduitser het volgende:

Inderdaad.

Onze zoon gaat dagelijks van 08:00 tot 12:00 naar de Kindergarten. Volgend jaar Vorschule en als hij 6 wordt kan hij naar de Grundschule.
Kunnen ze ook de hele dag heen dat je weet?
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  dinsdag 5 april 2011 @ 08:00:51 #84
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_95057844
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 23:07 schreef nikky het volgende:

[..]

Kunnen ze ook de hele dag heen dat je weet?
hier niet hoor!
Dat zou namelijk een hele uitkomst zijn. Het is nu altijd een mooi logistiek verhaal elke week.
Na 12:00 komt hij of thuis, of bij oma, of bij Johanne (moeder van vriendje). Het ligt er een beetje aan of we aan het werk zijn en of Petra met meisje nog afspraken heeft.
pi_95064550
Mooi huis hoor! Nu de tuin aangepakt is is het alleen maar mooier geworden! Hou echt van die stijl die jullie er op gedrukt hebben ! ;) :9~
pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee :P
  dinsdag 5 april 2011 @ 12:21:56 #86
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_95064693
Mooi huis, mooie omgeving ook. Zo ruim, geeft een gevoel van vrijheid. Helaas is zoiets in Nederland praktisch onbetaalbaar!
The End Times are wild
  dinsdag 5 april 2011 @ 12:57:37 #87
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_95065976
Dank!
Het is ook echt onze stijl, wat wij echt mooi vinden en fijn om in te wonen.
Ik heb in m'n werk regelmatig met moderne architectuur, design en minimalisme te maken, maar ik zou absoluut geen strakke/moderne woning willen hebben. Wat we nu hebben is wel zo veel gezelliger.

Ons wensenlijstje / things to do:
- voegwerk tuinmuurtjes (zomer 2011)
- afdekkers gemetselde poertjes (zomer 2011)
- lantaarn in grote grindbak (zomer 2011)
- houtstek naast garage maken (najaar 2011)
- garage boven opruimen en inrichten (winter 2011)
- de complete achtertuin (2012)
- tuinverlichting achter (2012)
- sproei installatie achtertuin (2012)
  dinsdag 5 april 2011 @ 13:15:26 #88
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_95066603
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 12:57 schreef ueberduitser het volgende:
Dank!
Het is ook echt onze stijl, wat wij echt mooi vinden en fijn om in te wonen.
Ik heb in m'n werk regelmatig met moderne architectuur, design en minimalisme te maken, maar ik zou absoluut geen strakke/moderne woning willen hebben. Wat we nu hebben is wel zo veel gezelliger.

Het leuke van dit in Duitsland doen is dat je én een mooi huis hebt, en geen stress met een hypotheek die je eigelijk niet betalen kunt of met 2 man fulltime moet werken om het allemaal te betalen en dan nog nooit thuis bent.
The End Times are wild
pi_95067201
Het nadeel is dan wel dat je duitser bent ;)
vosss is de naam,
  dinsdag 5 april 2011 @ 13:34:01 #90
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_95067344
quote:
7s.gif Op dinsdag 5 april 2011 13:30 schreef vosss het volgende:
Dat doet helemaal geen pijn, heb ik gehoord!
The End Times are wild
pi_95067382
Leuk huisje, jammer dat het in duitsland in the middle of nowhere staat.
  dinsdag 5 april 2011 @ 14:06:00 #92
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_95068523
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 13:15 schreef LXIV het volgende:

[..]

Het leuke van dit in Duitsland doen is dat je én een mooi huis hebt, en geen stress met een hypotheek die je eigelijk niet betalen kunt of met 2 man fulltime moet werken om het allemaal te betalen en dan nog nooit thuis bent.
juist!

quote:
7s.gif Op dinsdag 5 april 2011 13:30 schreef vosss het volgende:
ben nog steeds geen duitser hoor ;)

quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 13:35 schreef zaanse-mayonaise het volgende:
jammer dat het in duitsland in the middle of nowhere staat.
dat is heel bewust gedaan. :) Eigenlijk hadden we graag een oud vervallen boerderijtje gekocht hier in de buurt ergens nog verder achteraf (weet er wel een paar :P ), dat opknappen en bijvoorbeeld een B&B beginnen (aardig wat mooie fiets- en wandelgebieden hier in de omgeving)
Als de kids groot zijn gaan we daar maar voor denk ik. We hadden nu echt geen zin in jaren verbouwen en in de troep zitten.
  donderdag 21 juli 2011 @ 09:16:52 #93
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_99738996
Update:

bijna bouwvak, dus ik plan weer wat werkzaamheden.
(voegwerk tuinmuurtjes is nog lang niet klaar, ga ik weer mee verder als het houtstek klaar is)
Op verzoek van moeders de vrouw ga ik het houtstek naast de garage maken.
Tekeningen gemaakt, alle materiaal uitgezocht en eventueel besteld.
De planning is vanaf week 31 te starten, misschien stort ik volgende week wel alvast het beton voor de poertjes.

Bestaande situatie, houtopslag nu gewoon onder een zeil.

Hier ga ik dus een houtstek maken, die volledig bij het huis past. Het wordt dezelfde constructie als ons terras, zie daarvoor de foto's. Er komt alleen geen koperen goot aan.
2 secties voor het hout, dat is voldoende, wij zijn gezelligheidsstokers. 1 sectie is bestemd voor de grondwaterpomp en de kliko's.

Tekeningen:
plattegrondje

aanzichten

Kosten???
- hout kost me niets, heeft m'n schoonvader opgescharreld.
- paalsteunen 4 stuks ¤40,-
- 6 zakjes beton ¤20,-
- dakpannen volgens opgave ¤310,-
- verf etc. ¤50,-
- aluminium knelstrip ¤15,-
- Ubiflex of lood ¤75,-

Komend weekend krijg ik het hout en de dakpannen zullen begin volgende week komen.

Milf donderdag 21 juli 2011 @ 09:44:50 #94
16000 nikky
pi_99739606
Ik ben benieuwd ueberduitser!
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 21 juli 2011 @ 12:59:40 #95
13151 crew  Rewimo
pi_99745877
Ah, de bouw gaat verder ^O^
  donderdag 21 juli 2011 @ 13:09:27 #96
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_99746218
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2011 12:59 schreef Rewimo het volgende:
Ah, de bouw gaat verder ^O^
jup, ik heb stiekem de tekening van de verbouwde garage ook al klaar.
Meisje zal namelijk in een paar jaar te zwaar zijn en zal ze moeten verhuizen naar de garage. Die moet dan omgebouwd worden tot slaapkamer met badkamer.
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 21 juli 2011 @ 13:14:42 #97
13151 crew  Rewimo
pi_99746399
Gelukkig maar dat jullie die garage hebben, dat wordt dus wel een uitkomst straks :)

Is de rolstoel al klaar?
  donderdag 21 juli 2011 @ 13:30:53 #98
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_99746859
quote:
Is de rolstoel al klaar?
helaas, kreeg gistermorgen een telefoontje dat hij nog bij de spuiter stond... :(
1 augustus is hij echt klaar. Ik zeg dat is prima, als we hem dan ook maar direct krijgen, onze vakantie begint op die dag!

Is beloofd, hopen dat hij het waar kan maken. Het in elkaar zetten duurde een dag.
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 21 juli 2011 @ 13:40:30 #99
13151 crew  Rewimo
pi_99747277
Waardeloos als je afhankelijk bent van anderen voor zulke dingen hè, het is zo belangrijk voor jullie!
pi_99747901
@TS. allereerst complimenten voor jullie fraaie huis en hoe het is opgebouwd van zowel binnen als buiten. :Y

mijn vraag echter is in hoeverre je in Duitsland te maken hebt gehad met allerlei,zoals in NL, gemeentelijke regeltjes/ambtenaren :r die over elk miezerig stukje extra grond oid vielen }:| ( of voor mij part aanbouw oid) of is dat vanwege de grootte van Duitsland en dus aanweizige ruimte ontzettend meegevallen en geniet je als burger daar meer vrijheden voor het bouwen van het woonerf/ruimte/huis? :?

edit; En hoever ben je verwijderd van de stad/dorp waar je je inkopen kunt doen en hoe zit het met het OV daar in de buurt?
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
  donderdag 21 juli 2011 @ 15:09:52 #101
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_99751347
Wat een ontzettend fraai huis! Ikke jaloers.
Het enige dat ik vreemd vind aandoen, is de dakgoten aan de gevel. Ze vallen nu zo weinig op, dat het voor mij op de foto's visueel lijkt dat de pannen in het niks eindigen.
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
  donderdag 21 juli 2011 @ 15:46:53 #102
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_99753047
quote:
14s.gif Op donderdag 21 juli 2011 13:54 schreef rubje het volgende:
@TS. allereerst complimenten voor jullie fraaie huis en hoe het is opgebouwd van zowel binnen als buiten. :Y
Dank! Zijn er ook superblij mee, is echt ons huisje.
quote:
mijn vraag echter is in hoeverre je in Duitsland te maken hebt gehad met allerlei,zoals in NL, gemeentelijke regeltjes/ambtenaren :r die over elk miezerig stukje extra grond oid vielen }:| ( of voor mij part aanbouw oid) of is dat vanwege de grootte van Duitsland en dus aanweizige ruimte ontzettend meegevallen en geniet je als burger daar meer vrijheden voor het bouwen van het woonerf/ruimte/huis? :?
Ze doen hier niet echt moeilijk. Er ligt wel een rooilijn aan de voorkant en zijkant met de kavel mee, maar daarbinnen mag je bouwen wat je wil, met een maximum van 3 bouwlagen (als ik het goed heb).
Ach en voor de rest met de vergunning was het appeltje eitje. Ik had zelf de normale bouwaanvraagtekeningen getekend, de Statiker van de aannemer heeft hem doorgerekend, technisch uitgetekend en ondertekend. Ik geloof dat ik na 2 weken bouwvergunning had.
Je kunt het niet vergelijke met de nederlandse wetgeving en procedures. Ik heb dagelijks met bouwregelgeving te maken, dat is in NL toch net even wat anders.

quote:
edit; En hoever ben je verwijderd van de stad/dorp waar je je inkopen kunt doen en hoe zit het met het OV daar in de buurt?
Dorp Emlichheim is 5km dacht ik en Hoogstede is 3km. Nordhorn, wat grotere plaats is 30km.
Nederlandse grens is hemelsbreed 5km, maar als ik in NL boodschappen doe ga ik naar Coevorden, dat is iets van 15km.
M'n werk in Hardenberg is 26km, prima te doen over louter 100km/h wegen.
OV hier in de buurt is slecht volgens mij. Bus vanaf Emlichheim naar Nordhorn gaat prima, maar naar NL heb je een probleem.

OV maak ik geen gebruik van, dus dat boeit mij persoonlijk niet zo.
  donderdag 21 juli 2011 @ 16:33:57 #103
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_99755343
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2011 15:09 schreef Worteltjestaart het volgende:
Wat een ontzettend fraai huis! Ikke jaloers.
Het enige dat ik vreemd vind aandoen, is de dakgoten aan de gevel. Ze vallen nu zo weinig op, dat het voor mij op de foto's visueel lijkt dat de pannen in het niks eindigen.
Jaloers hoef je niet te zijn hoor, met een gemiddeld inkomen kun je zelf ook zoiets hier doen :P .
Woning is wel te koop hoor, als je hem graag wilt hebben... :P

Ik denk dat dat van de goten gezichtsbedrog is. Het is gewoon een M44 mastgoot.
  woensdag 3 augustus 2011 @ 21:57:45 #104
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_100290456
Even melden dat het houtstek bijna klaar is! Vandaag spoortjes gemonteerd, geschilderd en na de eerste bui snel de panlatten erop en de dakpannen er snel op gelegd. Zal snel even een fotoreportage met verhaal in elkaar knutselen. Moet ik eerst ff achter de laptop kruipen.
  woensdag 3 augustus 2011 @ 23:26:59 #105
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_100295270
zo dan....

vorige week donderdag begonnen, bestrating plaatselijk verwijderd en gaten 80cm diep en rond 160mm. geboord.

zo ga ik de "Pfostenträger mit Steindolle", kortweg anker fixeren:

ondertussen een aantal houten delen in de menie, alles zet ik daarna eerst compleet in de grondverf voordat ik ga monteren.

beton gestort.

bestrating weer aangeheeld.

kijk nu lijkt het erop, moeders heeft even meegeholpen de balk aan de muur te slaan, de rest red ik weer in m'n eentje.

en vanochtend weer verder gegaan, alles in de grondverf was droog, dus de kepen in de spoortjes uitzagen en vastknallen die handel!

Had er even een paar panlatten op geschroefd en wat pannen gelegd om te zien hoe het eruit zag, prima dus!

Was ik bijna klaar met het afschilderen(Sikkens Rubbol EPS, RAL 9001) van de spoortjes(daar kon ik nog mooi gemakkelijk bij), begint het te regenen :( . Laatste spoortje snel afgemaakt en wat doe je dan? Heul snel de panlatten er definitief op en de dakpannen er snel op leggen.
In de regen, in de blote pens heerlijk klussen. :P

Resultaat:
(moet alleen de kolommen en ligger nog afschilderen en vooraan nog een knelplank maken en eventueel boven de dakpannen nog een knellat met Ubifix er aan maken)

Ik ga er zowiezo mee verder, het rechtervak zet ik op de kop dicht met trapezium-vormige latjes zodat het zicht daar weg is op de pomp en kliko's. Laat ik wel zien als hij definitief af is.

Leuke klus, sup[er resultaat en het ging veul schneller dan gedacht (mede dankzij de regen).
  woensdag 3 augustus 2011 @ 23:42:59 #106
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_100296180
Mooi gemaakt, helemaal in de stijl van het huis :Y
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
  woensdag 3 augustus 2011 @ 23:46:31 #107
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_100296375
Dank, alleen die mooie afrondingen aan de ligger waren k#t om te doen. Zagen, beitelen, schuren, plamuren...

Zie net dat de foto's echt wazig zijn, zal wel even wat betere nemen als ik het niet vergeet.
  woensdag 3 augustus 2011 @ 23:49:03 #108
306043 tomaat52
Hallo Boppers!
pi_100296490
Sehr, aber echt sehr schön. _O_ Wünsche euch viel glück in D. :)
pi_100316701
Echt geweldig zeg, je kan echt onwijs goed met je handen werken ?

En 255K :o
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
  donderdag 4 augustus 2011 @ 17:59:33 #110
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_100321014
quote:
2s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 15:53 schreef junkiexp het volgende:
Echt geweldig zeg, je kan echt onwijs goed met je handen werken ?

En 255K :o
Ik doe m'n best. Het meeste heb ik wel geleerd te maken, maar het dan daadwerkelijk doen is een tweede. Heb gelukkig nog geen project gehad wat ik verprutst heb.

En ja, 255k. In NL betaal je in ieder geval het dubbele.
pi_100321364
quote:
1s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 17:59 schreef ueberduitser het volgende:

[..]

Ik doe m'n best. Het meeste heb ik wel geleerd te maken, maar het dan daadwerkelijk doen is een tweede. Heb gelukkig nog geen project gehad wat ik verprutst heb.

En ja, 255k. In NL betaal je in ieder geval het dubbele.
Ik woon in een appartement wat als het af is 265K moet opbrengen, wat een verschil hé :o
pi_100324986
Mooi huis, zondermeer... ^O^

Maar over je houthok, Is dat nu totaal 3.6m x 1.5m x 0,6m = 3,2m3?

Lijkt me wat weinig om daar een hele winter van te profiteren, of gebruik je het alleen als sfeerverwarming of alleen om de woonkamer warm te stoken?
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
  donderdag 4 augustus 2011 @ 21:19:47 #113
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_100328459
Wij zijn gezelligheids stokers, alleen in de winter in het weekend af en toe. Ik red het met 2,5m3. makkelijk per jaar.

Afmetingen zijn trouwens 5,4x1,5x0,9 en dan de schuinte nog.
pi_100329340
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 21:19 schreef ueberduitser het volgende:
Wij zijn gezelligheids stokers, alleen in de winter in het weekend af en toe. Ik red het met 2,5m3. makkelijk per jaar.
Dan wel ja. Maar ik dacht dat je het als 'hoofdverwarming' ging gebruiken.

quote:
Afmetingen zijn trouwens 5,4x1,5x0,9 en dan de schuinte nog.
Volgens jouw eigen tekening zie ik slechts 2 x 1,80m voor het houthok, en van die 0,9 kan je nog wel 0,2m 'oversteek' afhalen, wil je je hout droog laten liggen:
http://forum.fok.nl/templ(...)oteFoto-D4374QKX.jpg
  donderdag 4 augustus 2011 @ 21:45:10 #115
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_100329742
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 21:36 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Dan wel ja. Maar ik dacht dat je het als 'hoofdverwarming' ging gebruiken.

[..]

Volgens jouw eigen tekening zie ik slechts 2 x 1,80m voor het houthok, en van die 0,9 kan je nog wel 0,2m 'oversteek' afhalen, wil je je hout droog laten liggen:
http://forum.fok.nl/templ(...)oteFoto-D4374QKX.jpg
Klopt helemaal, my bad! Ik zat ff niet op te letten.
Ik heb in ieder geval genoeg ruimte. Moet nog wat hout zien te scoren, de buurman morgen maar eens vragen
pi_100330240
quote:
1s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 21:45 schreef ueberduitser het volgende:
Moet nog wat hout zien te scoren, de buurman morgen maar eens vragen
Gelijk zoveel mogelijk scoren dan, niets kan tegen het comfort van een goede houtkachel op. ^O^
  dinsdag 29 november 2011 @ 15:59:22 #117
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_104969902
Druk, druk druk, geen tijd en dus lang niet aan het klussen geweest (afgezien van wat voegwerk), maar nu dan toch een update.

We wilden altijd op onze tuinmuurtjes mooie hekjes. Aangezien mijn schoonvader 45 jaar lasser is geweest en voor de halve wereld al aan het beunen is geweest, zijn wij aan de beurt.
Spijltjes, rondjes, punten, noem maar op, ik heb ongeveer 10 verschillende soorten hekjes uitgetekend. Niets was wat het moest zijn, te druk, te puntig, etc. Totdat hij een poort had gemaakt voor m'n zwager, daar zaten leuke kenmerken in waar ik wel wat mee kon.

We houden het dus heel simpel, een kader van kokerprofiel 20x40mm, met daarin tegen elkaar gezette krullen, die dan een soort hartjes vormen.
Dit "systeem" zit ook in ons fietsenrekje, dus perfect!

Op de foto zie je het proefmodel. Moet nu nog een poort uitdenken.
Geheel wordt verzinkt en misschien gepoedercoat, beetje afhankelijk van de kosten.

pi_104971022
mooi, ben benieuwd wat je voor de poort gaat bedenken.
Perfect paranoia is perfect awareness. Yes, I am a misfit.
pi_104971082
absoluut ook laten poedercoaten. Een grijs verzinkt hekje ziet er echt niet uit.
  dinsdag 29 november 2011 @ 16:35:23 #120
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_104971409
Dank! Idee voor de poorten hebben we al, moet het alleen nog even uittekenen, en daar heb ik helaas weinig tot geen tijd voor.

Het is óf verzinken en poedercoaten, óf na het verzinken met hammerite erop.
M'n schoonvader vertelde dat poedercoaten op zich aardig kostbaar is. We hebben dan ook 8 hekjes en 3 poorten.
pi_104984691
Dit huis wordt echt geweldig afgewerkt, respect TS !
pi_104999529
Mooi werk, jij weet wat je wil :)

Mooi hekwerk ook in combinatie met dat muurtje, is ook ongeveer wat ik in gedachten heb voor ons huis :)
  woensdag 30 november 2011 @ 11:16:11 #123
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_105000632
Thanx mensen!

En inderdaad, we weten aardig goed wat we willen. Dat is met het hele huis zo geweest.

We zijn nu alleen met z'n 2-en nog aan het strijden hoever we de hekjes door laten lopen. Moeders wil alleen langs de voorgevel, maar ik wil nog de hoek om tot aan het gedeelte waar de beukenhaag begint. Dat laatste zal het wel worden denk ik.

Idee voor de poorten is er, ik zal eens proberen wat op papier te zetten.
pi_105003673
Waaauww.
Omgekeerd ondersteboven binnenstebuiten achterstevoren.
  woensdag 30 november 2011 @ 13:22:49 #125
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_105004385
Even snel wat in elkaar geknutseld...
(rechts zit er dus nu al op proef tussen)

Conceptje, dus nog niet definitief. Het moet eerst nog door de commissie. En die ligt in het ziekenhuis, dus even een printje draaien en kan vanavond mee.

woensdag 30 november 2011 @ 13:31:25 #126
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_105004646
dit is de poort die m'n schoonvader voor m'n zwager heeft gemaakt.

Zoals je ziet zitten hier dezelfde krullen in, toen we die zagen wisten we ineens ook hoe we onze eigen hekjes wilden.
  maandag 26 maart 2012 @ 11:41:06 #127
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_109524384
Zo, weer eens een update...

Zaterdag heb ik de hekjes bij mijn schoonvader opgehaald. De beste man heeft helaas longkanker, trekt het niet meer en heeft de hekjes af laten maken door een oud-collega van hem.
Ik moet nog prijzen opvragen voor het verzinken en eventueel poedercoaten.
Planning is dat in ieder geval in de zomervakantie de hekjes en poorten gemonteerd zijn. Ik hoop zo van harte dat mijn schoonvader dat nog mee maakt.
Voordat de hekjes erin kunnen, moet ik echter nog wel wat muurtejs afvoegen, dar ga ik me de komende tijd op concentreren.

Andere plannen dan? Ja, enorme plannen!

Aangezien ons meisje gehandicapt is en moeders sinds een half jaar MS heeft, zijn we genoodzaakt in de nabije toekomst het een en ander aan de woning aan te passen.
Bedoeling was om voor meisje de garage te verbouwen tot slaapkamer en badkamer, maar nu moeders MS heeft, is het misschien niet geheel onverstandig ook al rekening met haar te houden en ook voorzieningen voor haar op de begane grond te maken.

Gisteren genietend van het zonnetje in de tuin, kwamen de plannen boven...
We verbouwen de garage niet alleen, bouwen er zelfs een stuk achter.

Simpel metselwerk als bestaand, een lessenaarsdak met een overstek. Per kamer terrasdeuren als bestaand richting de tuin. Dit gebouwtje wordt dan verbonden aan de woning middels een tussenlid met een plat dak.
Bestaande kozijn in de buitenwand van de berging wordt dan gewoon een gat, waardoor je in de aanbouw komt. In de garage zetten we een tussenwand en maken in de ontstane ruimte een badkamer met toilet, wastafel, douche, opstelplaats wasmachine en droger. De CV en warmwatervoorziening voor de aanbouw komt hier dan ook in.

Plattegrondje heb ik al, nu de gevels nog.

Kosten? Schat ik grofweg op ¤50.000,-. Wil dit gaan bekostigen door een stuk hypotheek, hulp gemeente/overheid en ik hoop op wat lokale steun (aannemer, installateur).
Ik hoop m'n achterbuurman dan nog te strikken voor een aantal PV-panelen.

Wanneer? Binnen een paar jaar, maar ik wil nu al het een en ander in gang gaan zetten.

Plaatjes....

Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 26 maart 2012 @ 11:53:44 #128
13151 crew  Rewimo
pi_109524797
Goed idee ud, als je nu toch gaat verbouwen, kun je maar beter meteen alles meenemen. En het is denk ik ook een fijn idee om vlakbij je dochter te slapen. Dan kunnen jullie haar goed in de gaten houden.

Een vergunning is geen probleem?
  maandag 26 maart 2012 @ 12:05:52 #129
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_109525189
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2012 11:53 schreef Rewimo het volgende:
Goed idee ud, als je nu toch gaat verbouwen, kun je maar beter meteen alles meenemen. En het is denk ik ook een fijn idee om vlakbij je dochter te slapen. Dan kunnen jullie haar goed in de gaten houden.

Een vergunning is geen probleem?
Inderdaad! En mochten we het ooit verkopen, dan is het geld niet weg, want je zou de nieuwe aanbouw ook gemakkelijk kunnen verhuren of een B&B beginnen.

Vergunning zal geen probleem zijn, een bouwblok is er niet, zolang we maar niet meer dan 50% van de kavel volbouwen.

Morgen gaan we met meisje naar een longarts in Bochum en ik hoop dat ik wat tijd over heb om even bij de aannemer om de deur te kijken en hem hier eens aan te laten rekenen.
pi_109525369
Plannen klinken goed. Ik vind het slim om nu je toch wilt gaan verbouwen meteen alles mee te pakken zodat je ook voor de vrouw straks een mooi plaatsje beneden hebt.

Ben benieuwd naar hoe het gaat vorderen en ik wens je veel succes!
  maandag 26 maart 2012 @ 12:19:16 #131
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_109525572
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2012 12:11 schreef jdel het volgende:
Plannen klinken goed. Ik vind het slim om nu je toch wilt gaan verbouwen meteen alles mee te pakken zodat je ook voor de vrouw straks een mooi plaatsje beneden hebt.

Ben benieuwd naar hoe het gaat vorderen en ik wens je veel succes!
Dank!
Alle kudos gaan naar de vrouw des huizes hoor. Ik was hier totaal nog niet mee bezig (ja, ik wist hoe ik de garage om ging bouwen tot bad/slaapkamer voor meisje) en had er helemaal niet aan gedacht om een bijgebouw te maken.

Wat mij betreft gaan we begin volgens jaar dit realiseren, ik zie dit echt al helemaal zitten. :Y
Beetje finetunen, maar de basis is gewoon goed.
pi_109527091
Ik doe niet aan kudo's maar buiten dat een slim idee van de vrouw des huizes dan ;)
Wie weet verhuis ik ook nog een keer naar Duitsland vanwege de grotere bouwkavels... ik zou dit zelf ook graag doen.
pi_109985178
Lastige situatie zo.. schoonvader longkanker, je vrouw en dochter MS.... Vind het knap dat je nog positief onder blijft. :{.

Sterkte!
pi_109985658
De hekjes zien er leuk uit, met regelgeving zijn ze in Duitsland inderdaad net wat soepeler.

Ik woon net aan de andere kant van de grens (Schoonebeek), ik kan de jaknikkers van Wintershall zien als ik uit mijn raam kijk.
De grondprijs op het nieuwbouwproject waar ik nu zit viel ook nog mee, ik dacht dat ik ¤129 ex btw betaalde per m2.
  vrijdag 6 april 2012 @ 15:44:52 #135
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_109985939
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 15:26 schreef KeimpeHart het volgende:
Lastige situatie zo.. schoonvader longkanker, je vrouw en dochter MS.... Vind het knap dat je nog positief onder blijft. :{.

Sterkte!
Dank!!!!
Positief blijven moet echt wel, anders ga ik gewoon helemaal kapot, en m'n gezin erbij.
Trouwens, m'n dochter heeft geen MS, die is meervoudig gehandicapt.

quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 15:38 schreef bluemoon23 het volgende:
De hekjes zien er leuk uit, met regelgeving zijn ze in Duitsland inderdaad net wat soepeler.

Ik woon net aan de andere kant van de grens (Schoonebeek), ik kan de jaknikkers van Wintershall zien als ik uit mijn raam kijk.
De grondprijs op het nieuwbouwproject waar ik nu zit viel ook nog mee, ik dacht dat ik ¤129 ex btw betaalde per m2.
Hekjes zijn inmiddels klaar, ik heb prijzen opgevraagd voor het verzinken en poedercoaten en dat valt me reuze mee. Bij Zincoat in Veenoord ben ik voor verzinken en 2x poedercoaten ¤550,- ex.btw kwijt.
Moet de hekjes her en der nog wat bijwerken, bramen eraf en wat lasnaden wegslijpen, maar het plan is om ze volgende maand weg te brengen.

Hee wat grappig, ik pak de C1000 in S'beek regelmatig mee en kom dan langs dat stukje nieuwbouw waar jij woont. Niet duur trouwens, die 129 euro. ^O^
pi_109989838
En beetje goede proffesionele metaalverf (en dan bedoel ik dus geen Hammerite) incl. goede primer en aflak kost ook aardig wat.
Stralen en spuiten laten bij een coatingbedrijf is dan vaak net zo duur.
Ik heb een paar jaar geleden een oude schoorsteenkap laten stralen en spuiten bij Hustraco (vestigingen in Coevorden, Klazienaveen en Nw Schoonebeek), dat kostte ¤35.
Als het metaal wordt gestraald heb je tenminste wel een goede hechting van je lak, anders moet je thuis rotzooien met staalborstels op een slijptol ofzo, dan is het maar afwachten of alle roest, walshuid en slak eraf is.

[ Bericht 2% gewijzigd door bluemoon23 op 06-04-2012 22:17:50 ]
pi_109993415
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 15:38 schreef bluemoon23 het volgende:

¤129,- per m2 is niet veel, ik betaal hier ruim ¤ 425,-.

Misschien dat ik jullie nog wel eens gezelschap kom houden daaar ;)
pi_109994000
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 19:17 schreef jdel het volgende:

[..]

¤129,- per m2 is niet veel, ik betaal hier ruim ¤ 425,-.

In Noord Brabant?
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  vrijdag 6 april 2012 @ 22:56:57 #139
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_110005387
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 17:34 schreef bluemoon23 het volgende:
En beetje goede proffesionele metaalverf (en dan bedoel ik dus geen Hammerite) incl. goede primer en aflak kost ook aardig wat.
Stralen en spuiten laten bij een coatingbedrijf is dan vaak net zo duur.
Ik heb een paar jaar geleden een oude schoorsteenkap laten stralen en spuiten bij Hustraco (vestigingen in Coevorden, Klazienaveen en Nw Schoonebeek), dat kostte ¤35.
Als het metaal wordt gestraald heb je tenminste wel een goede hechting van je lak, anders moet je thuis rotzooien met staalborstels op een slijptol ofzo, dan is het maar afwachten of alle roest, walshuid en slak eraf is.
Dank voor de tip, kan daar ook wel eens informeren. Coevorden is 10 minuten verderop. Het moet echter wel verzinkt worden, het is allemaal kokerprofiel en buisprofiel, dus alleen spuiten is niet genoeg.

¤425/m2.? Dat is gewoon bizar, moet je net als hier een kavel van 820m2. hebben. Ben je alleen voor de grond al dik meer geld kwijt dan ik voor het complete plaatje...
pi_110008068
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 19:31 schreef blomke het volgende:

[..]

In Noord Brabant?
Ja. Absurd of niet... vond ik ook idd.
Het is dat mijn vriendin (nog) niet weg wilde hier maar anders wist ik het wel.

800 m2 is hier dus ook echt niet te doen voor ons.
pi_110015126
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 23:48 schreef jdel het volgende:

[..]

Ja. Absurd of niet... vond ik ook idd.
Het is dat mijn vriendin (nog) niet weg wilde hier maar anders wist ik het wel.

800 m2 is hier dus ook echt niet te doen voor ons.
Ben je al 3,5 ton kwijt.

Dit lijken prijzen die in N-H aan de kust, niet ver van Amsterdam, worden gerekend.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_110059198
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 april 2012 22:56 schreef ueberduitser het volgende:

[..]

Het moet echter wel verzinkt worden, het is allemaal kokerprofiel en buisprofiel, dus alleen spuiten is niet genoeg.

Als je gaat verzinken moet je niet vergeten om gaatjes in de kokerprofielen en buizen te boren http://www.verzinkerijhee(...)van-gaten-boren.aspx en http://www.verzinkerijhee(...)zicht-boorgaten.aspx
Sommige verzinkerijen willen zelf ook wel gaten boren, maar dan betaal je ¤2 per gat ofzo.
  zondag 8 april 2012 @ 22:47:50 #143
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_110077737
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2012 15:36 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Als je gaat verzinken moet je niet vergeten om gaatjes in de kokerprofielen en buizen te boren http://www.verzinkerijhee(...)van-gaten-boren.aspx en http://www.verzinkerijhee(...)zicht-boorgaten.aspx
Sommige verzinkerijen willen zelf ook wel gaten boren, maar dan betaal je ¤2 per gat ofzo.
Dank voor de tip, maar daar is echt wel aan gedacht. M'n schoonvader is ruim 40 jaar lasser geweest, dus dat zit wel goed.
  maandag 9 april 2012 @ 00:39:43 #144
242204 YskaFredriksson
Vitamientjes zijn je vriendjes
pi_110083867
Ziet er mooi uit!
Is er een reden waarom de deur van de badkamer zo zit... Ik zou hem persoonlijk direct laten uit komen op de gang dus ongeveer waar het toilet zit en het toilet dan op de plek van deur. Mocht er dan een noodgeval zijn in de nacht ofzo en dan zeker met een elektrische rolstoel kan je gewoon doorrausen.
Attentie attentie letten wij even op... [kerst] Creatieve FOK!kers voor een fijne kerst voor FOK!kers
  maandag 9 april 2012 @ 08:53:06 #145
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_110087140
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 00:39 schreef YskaFredriksson het volgende:
Ziet er mooi uit!
Is er een reden waarom de deur van de badkamer zo zit... Ik zou hem persoonlijk direct laten uit komen op de gang dus ongeveer waar het toilet zit en het toilet dan op de plek van deur. Mocht er dan een noodgeval zijn in de nacht ofzo en dan zeker met een elektrische rolstoel kan je gewoon doorrausen.
Danke!
Die hele gevel is de bestaande achtergevel van de garage nu. Als het kan wil ik daar zo weinig mogelijk aan slopen/veranderen. Ik snap je gedachte en als geld geen probleem was geweest, was dat ook mooier geweest.
pi_110087190
Wauw! Mooi man, als je het zo helemaal naar eigen wens kunt bouwen!

Ik vind het terras echt jaloersmakend!
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  maandag 9 april 2012 @ 09:43:51 #147
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_110087617
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 09:01 schreef DancingPhoebe het volgende:

Ik vind het terras echt jaloersmakend!
Het terras was ook de aanzet om nieuw te gaan bouwen.
We maken dan ook erg veel gebruik van het terras. In de zomer is het onze 2e woonkamer.

Ik heb een vraag, misschien kan iemand me verder helpen.

Is iemand bekend met KTL-lakken?

Ik kan m'n hekwerken namelijk ook KTL-lakken, en dat is toch zo'n 25% goedkoper dan verzinken&poedercoaten.
M'n buurman kan dat verzorgen, die werkt bij een metaalconstructiebedrijf.

KTL is eigenlijk dompellakken en dan hoef ik niet te verzinken, maar is dat goed genoeg?
  maandag 9 april 2012 @ 14:02:22 #148
242204 YskaFredriksson
pi_110093954
quote:
1s.gif Op maandag 9 april 2012 08:53 schreef ueberduitser het volgende:

[..]

Danke!
Die hele gevel is de bestaande achtergevel van de garage nu. Als het kan wil ik daar zo weinig mogelijk aan slopen/veranderen. Ik snap je gedachte en als geld geen probleem was geweest, was dat ook mooier geweest.
Ik snap het ;) de lotto valt vast deze maand op jullie adres ;)
Attentie attentie letten wij even op... [kerst] Creatieve FOK!kers voor een fijne kerst voor FOK!kers
  PR/Manusje van alles woensdag 11 april 2012 @ 23:12:57 #149
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_110210684
Mooi huis! mooie aanbouw-plannen. _O_
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  donderdag 12 april 2012 @ 14:06:11 #150
78748 Amun-Ra
Fok! this shit!
pi_110228805
wow. voor het hele project niets anders dan lof en respect !
Ex nihilo nihil fit
  donderdag 12 april 2012 @ 14:32:16 #151
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_110229906
quote:
14s.gif Op woensdag 11 april 2012 23:12 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Mooi huis! mooie aanbouw-plannen. _O_
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 14:06 schreef Amun-Ra het volgende:
wow. voor het hele project niets anders dan lof en respect !
Dank! ^O^

Heb inmiddels besloten dat de hekjes voorzien worden van een KTL-coating.

Zaterdag even verlichting op bewegingsmelder maken bij het houtstek/kliko's, het is nu 's avonds daar wel erg donker.

Ook ga ik een paar penanten hogerop metselen. De poorten zijn wat hoger uitgevallen, moet dus een aantal penanten 2 lagen optoppen. Ik heb nog wat voegmortel, dus ik kan ook "beginnen" het resterende voegwerk klaar te maken. Zal nog wel voegspecie bij moeten bestellen, dat gaan we morgen maar eens regelen.
pi_110276849
Dit is echt een topic die je even moet blijven volgen om zoiets als dit te lezen en waar je misschien zelf je voordeel mee kan doen in de toekomst.
  dinsdag 24 april 2012 @ 09:50:11 #153
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_110710153
quote:
14s.gif Op donderdag 12 april 2012 14:32 schreef ueberduitser het volgende:

[..]

[..]

Heb inmiddels besloten dat de hekjes voorzien worden van een KTL-coating.
Gisteren heb ik de hekjes weggebracht naar Dalum om ze te laten coaten. :W
http://www.ktl-wob.de
30 April, am Königinnentag kan ik ze 's ochtends weer ophalen.
Kleur wordt trouwens gewoon zwart.

M'n zoontje heeft even meegeholpen alle bramen en scherpe randjes van de hekjes en poorten te vijlen.

actiefoto...

Afgelopen weken ben ik in en om het huis toch aardig druk geweest.
Na de helft van het haardhout met de bijl gekloofd te hebben, toch maar een kloofmachine gehuurd.

houtschap volgepakt met zo'n 5,5-6m3. hout.

nog 6-8m3.over!!!

Afgelopen zaterdag het voegwerk weer opgepakt, rotweer maar ik heb tussen de buien door toch nog 2 segmenten kunnen doen.
Kwam alleen dit nog tegen toen ik een penant wilde opmetselen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Totaalplaatje nu, de laatste foto's zonder hekjes!

dinsdag 24 april 2012 @ 09:52:34 #154
242204 YskaFredriksson
pi_110710209
Ueberduitser, ik vind de kleur van jullie huis zo mooi.. En leuk dat je je zoon laat helpen, maakt hem vast heel trots ;)
Ik ben benieuwd naar de volgende fotoserie van het huis met hekwerk ;)
  Milf dinsdag 24 april 2012 @ 11:08:44 #155
16000 nikky
pi_110712352
Mooi hoor!

Die spin :r :r :r

Ik kom hier ook regelmatig van die enorme knoeperts tegen :r. Mijn maag draait zich om en krijg een heel raar gevoel wat uit mijn tenen komt en omhoog kruipt.
  dinsdag 24 april 2012 @ 11:25:47 #156
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_110712954
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 09:52 schreef YskaFredriksson het volgende:
Ueberduitser, ik vind de kleur van jullie huis zo mooi.. En leuk dat je je zoon laat helpen, maakt hem vast heel trots ;)
Ik ben benieuwd naar de volgende fotoserie van het huis met hekwerk ;)
Danke,
Sjakie mag erg graag helpen. Prima toch, leert hij alleen maar van.
Ben zelf ook erg benieuwd naar het uiteindelijke resulaat.

quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 11:08 schreef nikky het volgende:
Mooi hoor!

Die spin :r :r :r

Ik kom hier ook regelmatig van die enorme knoeperts tegen :r. Mijn maag draait zich om en krijg een heel raar gevoel wat uit mijn tenen komt en omhoog kruipt.
Danke!
Die spin was echt vies groot. Moeders was er alleen niet zo blij mee dat ik die als bureaubladachtergrond van de laptop had ingesteld... :P

Ik zit nog met een dilemma, ik weet niet wat ik als afdekkers op de penanten moet doen.
-standaard grijze betonnen paalmutsen/poerafdekker/penantafdekker
-Bentheimer sandsteinplatten (lokaal materiaal)
-zelf gestorte donkergrijs/zwarte betonafdekkers
-natuursteen platte afdekkers (negro Impala)
-chinees hardsteen
-koper

Suggesties?
pi_110715431
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 11:25 schreef ueberduitser het volgende:

[..]

Danke,
Sjakie mag erg graag helpen. Prima toch, leert hij alleen maar van.
Ben zelf ook erg benieuwd naar het uiteindelijke resulaat.

[..]

Danke!
Die spin was echt vies groot. Moeders was er alleen niet zo blij mee dat ik die als bureaubladachtergrond van de laptop had ingesteld... :P

Ik zit nog met een dilemma, ik weet niet wat ik als afdekkers op de penanten moet doen.
-standaard grijze betonnen paalmutsen/poerafdekker/penantafdekker
-Bentheimer sandsteinplatten (lokaal materiaal)
-zelf gestorte donkergrijs/zwarte betonafdekkers
-natuursteen platte afdekkers (negro Impala)
-chinees hardsteen
-koper

Suggesties?
Van hetzelfde wat bij je terras ook op dat muurtje ligt?
Uitvinder van de biersmiley.
  dinsdag 24 april 2012 @ 13:59:09 #158
102912 crv
Screwed up
pi_110718587
mooi project ook dit. om te volgen ^O^
There are 2 Situations that drives an man Crazy: With and without wife
Wanneer een man de deur van zijn auto voor zijn vrouw openhoud is of de auto nieuw of zijn vrouw
Sorry, mind closed until further notice🍷
pi_110719003
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 11:25 schreef ueberduitser het volgende:
Ik zou juist wel gaan voor chinees hardsteen (of belgisch hardsteen). Dat blauwe past nu net mooi bij je dakpannen. Ook al wordt dat iets grauwer op den duur.

Als je toch zelf beton op kleur wilt storten, gebruik dan wel witte cement in plaats van grijze. Anders gaat grijs op den duur de boventoon voeren.
  dinsdag 24 april 2012 @ 14:49:46 #160
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_110720907
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 12:39 schreef dimmak het volgende:

[..]

Van hetzelfde wat bij je terras ook op dat muurtje ligt?
Dat is die Negro Impala, maar daar ben ik niet zeker van. Dat lijkt me wat te.

quote:
2s.gif Op dinsdag 24 april 2012 13:59 schreef crv het volgende:
mooi project ook dit. om te volgen ^O^
^O^

quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 14:10 schreef _VoiD_ het volgende:

[..]

Ik zou juist wel gaan voor chinees hardsteen (of belgisch hardsteen). Dat blauwe past nu net mooi bij je dakpannen. Ook al wordt dat iets grauwer op den duur.

Als je toch zelf beton op kleur wilt storten, gebruik dan wel witte cement in plaats van grijze. Anders gaat grijs op den duur de boventoon voeren.
Tja, hardsteen/graniet is weer een materiaal erbij he? Datzelfde heb ik met de Bentheimer zandsteen. Het lijkt wel mooi denk ik, dat wel. Maar precies zoals ik zeg, een materiaal extra.
Ik neig toch naar beton, al dan niet standaard.
Als ik zelf ga maken, dan worden ze donker van kleur. Mallen heb ik al wel gevonden en kleurstof ook.

Ik weet het echt niet... |:(
  vrijdag 4 mei 2012 @ 09:46:33 #161
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_111119035
Gisteren de hekjes en poorten opgehaald. *O* *O* *O*

Gelijk maar een hekje er even tussen gezet voor het beeld.

Glimmen! Ze zien er superstrak uit, ik heb geen loper of wat voor onvolkomenheid kunnen vinden.

De rest ligt mooi in de garage ^O^

Zaterdag beginnen met wat hekjes definitief te monteren.
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 4 mei 2012 @ 09:59:40 #162
13151 crew  Rewimo
pi_111119342
Ziet er mooi uit zeg! Ik vind het erg mooi staan, maakt het echt af zo ^O^
  Moderator vrijdag 4 mei 2012 @ 10:03:54 #163
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_111120435
mooi man!

Alleen jammer dat je moeren nu zo opvallen.. Ga je daar nog iets aan doen? Zwarte doppen er over bijvoorbeeld?
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
  vrijdag 4 mei 2012 @ 10:51:05 #165
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_111120825
quote:
2s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 10:37 schreef RanTheMan het volgende:
mooi man!

Alleen jammer dat je moeren nu zo opvallen.. Ga je daar nog iets aan doen? Zwarte doppen er over bijvoorbeeld?
Dank allen trouwens. Ben er content mee, blij dat ik ze zelf niet van een kleurtje moet voorzien.

En de moeren en draadeinden ga ik nog zwart kleuren. Ik denk dat ik de ringen van tevoren spuit en de moeren zwart schilder. Zwarte doppen is ook nog een optie, moet ik in het werk bekijken.
pi_111121710
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 10:51 schreef ueberduitser het volgende:

[..]

Dank allen trouwens. Ben er content mee, blij dat ik ze zelf niet van een kleurtje moet voorzien.

En de moeren en draadeinden ga ik nog zwart kleuren. Ik denk dat ik de ringen van tevoren spuit en de moeren zwart schilder. Zwarte doppen is ook nog een optie, moet ik in het werk bekijken.
precies, dat maakt het echt af vind ik.. met hammerite werkt ook prima denk ik.. Maar nadeel is dat je het toch moet bijwerken na aandraaien verwacht ik.. Maar een plastic dop is ook zo wat :)
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
  vrijdag 4 mei 2012 @ 13:56:17 #167
102912 crv
Screwed up
pi_111127714
gaaf die hekjes ^O^

Wij zijn al aan het voorkijken geweest omdat we misschien ook zoiets om het Terras willen.
Ben wel geschrokken van de prijs :X

Waar heb jij ze gehaald als ik vragen mag?
Wanneer een man de deur van zijn auto voor zijn vrouw openhoud is of de auto nieuw of zijn vrouw
pi_111128473
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 10:51 schreef ueberduitser het volgende:

[..]

Ik zou zelf een buisje nemen als sier voor over het draadeind en de moeren. Net 1 a 2 mm korter zodat je nog kan stellen Boven zijde zou ik een carrosseriering en moer nemen. Afslijpen en een dopmoer er op zetten en die zwart spuiten na montage.
Jeroentje.
  vrijdag 4 mei 2012 @ 14:19:26 #169
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_111128805
quote:
2s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 13:56 schreef crv het volgende:
gaaf die hekjes ^O^

Wij zijn al aan het voorkijken geweest omdat we misschien ook zoiets om het Terras willen.
Ben wel geschrokken van de prijs :X

Waar heb jij ze gehaald als ik vragen mag?
Dank!

Ik schrik niet zo snel, ben wel wat gewend...
Maar zonder gekheid, ik heb tot nu toe alleen het dompellakken betaald. :P M'n schoonvader is 40+ jaar lasser geweest en heeft voor het materiaal en laswerk gezorgd.
Dit was helaas zijn laatste project, hij heeft al een paar jaar longkanker, maar gaat nu hard achteruit.
Hij heeft dit laswerk ook niet helemaal klaar gekregen, een oud collega van hem heeft het af moeten maken.

quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 14:12 schreef jpajs het volgende:

[..]

Ik zou zelf een buisje nemen als sier voor over het draadeind en de moeren. Net 1 a 2 mm korter zodat je nog kan stellen Boven zijde zou ik een carrosseriering en moer nemen. Afslijpen en een dopmoer er op zetten en die zwart spuiten na montage.
Dat is ook een goede optie!
Alleen hoe krijg ik dat buisje over de moeren en draadeind?
Ik kan niet de draadeinden in de poeren maken en dan het hekje er tussen hangen, dat past niet.
Ik wil de draadeinden niet "vast" maken in het metselwerk.
En een dopmoer erop kan ook, maar er zijn ook kunststof zwarte moerkapjes die hetzelfde effect hebben.
  vrijdag 4 mei 2012 @ 21:31:55 #170
102912 crv
Screwed up
pi_111146982
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 14:19 schreef ueberduitser het volgende:

[..]

Dank!

Ik schrik niet zo snel, ben wel wat gewend...
Maar zonder gekheid, ik heb tot nu toe alleen het dompellakken betaald. :P M'n schoonvader is 40+ jaar lasser geweest en heeft voor het materiaal en laswerk gezorgd.
Dit was helaas zijn laatste project, hij heeft al een paar jaar longkanker, maar gaat nu hard achteruit.
Hij heeft dit laswerk ook niet helemaal klaar gekregen, een oud collega van hem heeft het af moeten maken.

[..]

-O- ow kut, sterkte voor je vader en jullie familie. Helaas weet ik wat je doormaakt.
Wel een enorm mooi aandenken zo
  zaterdag 5 mei 2012 @ 17:08:37 #171
226677 revpolen
Skysong Fireworks Liuyang
pi_111172065
echt heel mooi huis!
en geef je ook nog +punten voor de pisbak in je huis :D
damm wat lijkt me dat ideaal!
Skysong Fireworks Liuyang "The BEST fireworks direct to you!"
pi_111306719
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 09:50 schreef ueberduitser het volgende:

Afgelopen zaterdag het voegwerk weer opgepakt, rotweer maar ik heb tussen de buien door toch nog 2 segmenten kunnen doen.
Kwam alleen dit nog tegen toen ik een penant wilde opmetselen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
wat een aparte kleur spin :D
pi_111309410
Wat bijzonder dat je vader dit voor jullie heeft kunnen doen, een prachtig blijvende herinnering aan zijn leven en altijd dicht bij jullie, strekte voor jullie en voor je verdere familie
soms moet je iets achter laten om verder te komen, soms moet je heel veel achter je laten om een ander mens te worden
pi_111318180
Ik kan niet de draadeinden in de poeren maken en dan het hekje er tussen hangen, dat past niet.
Ik wil de draadeinden niet "vast" maken in het metselwerk.

simpel:
gat boren in je poer, daar een plug in duwen. Hekje op zijn plaats zetten. Stokeinden(wel flinke!) erin draaien met iets van een haakse slagschroevendraaiert. Is dat een idee ? Omdat die dus een inbus/torx gat aan de bovenkant hebben kun je het later altijd nog los halen om de boel te schilderen, opnieuw te laten coaten oid.

pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee :P
  woensdag 9 mei 2012 @ 08:39:06 #175
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_111322593
quote:
2s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 21:46 schreef Muks het volgende:
Wat bijzonder dat je vader dit voor jullie heeft kunnen doen, een prachtig blijvende herinnering aan zijn leven en altijd dicht bij jullie, strekte voor jullie en voor je verdere familie
quote:
2s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 21:31 schreef crv het volgende:

[..]

-O- ow kut, sterkte voor je vader en jullie familie. Helaas weet ik wat je doormaakt.
Wel een enorm mooi aandenken zo
Dank en inderdaad, dit is een mooi aandenken.

quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 00:35 schreef Cybersijp het volgende:

simpel:
gat boren in je poer, daar een plug in duwen. Hekje op zijn plaats zetten. Stokeinden(wel flinke!) erin draaien met iets van een haakse slagschroevendraaiert. Is dat een idee ? Omdat die dus een inbus/torx gat aan de bovenkant hebben kun je het later altijd nog los halen om de boel te schilderen, opnieuw te laten coaten oid.

[ afbeelding ]
Simpel en inderdaad ook mogelijk, maar ik heb er inmiddels al 5 hekjes tussen zitten.. :P

Van 2 hekjes heb ik de moeren en draadeinden al 2x geschilderd. Misschien dat ik nog doppen op de moeren zet, dat bekijk ik nog even. Ik heb er een aantal besteld, zullen een dezer dagen wel bezorgd worden.
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 9 mei 2012 @ 08:50:38 #176
13151 crew  Rewimo
pi_111322760
Het wordt mooi! Een prachtige en blijvende herinnering aan je schoonvader inderdaad O+

Veel sterkte, zal een (extra) zware periode zijn nu :*
pi_111323047
Resultaat is prachtig geworden!
  woensdag 9 mei 2012 @ 09:08:18 #178
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_111323089
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 09:06 schreef jdel het volgende:
Resultaat is prachtig geworden!
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 08:50 schreef Rewimo het volgende:
Het wordt mooi! Een prachtige en blijvende herinnering aan je schoonvader inderdaad O+

Veel sterkte, zal een (extra) zware periode zijn nu :*
Dank!!!

Ik ga even plat nu, m'n hoofd knalt uit elkaar van de hoofdpijn... |:(
  Milf woensdag 9 mei 2012 @ 15:33:01 #179
16000 nikky
pi_111337017
Het ziet er fantastisch uit!

Sterkte de aankomende periode.
  dinsdag 22 mei 2012 @ 09:20:09 #180
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_111865475
Bijna klaar!!!

Nog 2 lage hekjes en 1 poort monteren. :)

Voor de afdekkers op de penanten heb ik voor nu even goede oplossing gevonden.
Ik had zaterdag betontegels gehaald en toevallig had moeders het idee gehad om zwarte betonverf te halen. 1 tegel geschilderd, erop gelegd en direct de andere tegels ook geschilderd.
Goedkope oplossing, die eerst prima voldoet tot we wat mooiers vinden.

Milf dinsdag 22 mei 2012 @ 09:25:34 #181
16000 nikky
pi_111865616
Ziet er netjes uit UberDuutser ;)
  dinsdag 22 mei 2012 @ 09:36:07 #182
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_111865903
Ben er ook erg blij mee.
De grendels en schuiven etc. moeten nog en ik moet her en der het staal nog wat beschermen tegen beschadigen, maar het plaatje is gewoon compleet zo. De voorkant van het huis eindelijk af. *O*
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 22 mei 2012 @ 09:56:32 #183
13151 crew  Rewimo
pi_111866410
Prima oplossing zo met die tegels ^O^

Erg mooi nu met (bijna) alle hekjes op hun plek :Y
  maandag 2 juli 2012 @ 10:35:35 #184
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_113663938
Met pijn in ons hart gaat de woning der verkoop in... Eerst stil, later dit jaar openbaar.

Iemand interesse, graag even een PM of DM.
pi_113664308
Sterkte ermee. Begrijp (een beetje) de reden en wat het met je doet.
  maandag 2 juli 2012 @ 22:00:16 #186
358226 RonB79
No Scrobble, No Glory
pi_113692587
Sodeju wat een huis zeg! Erg mooi om de hele ontwikkeling ervan in dit topic te zien. En dan zo'n zuur einde :( Ik wens je alle sterkte toe!

Ik vraag me wel af hoe mensen zoiets altijd bekostigen? Leven jullie dan alleen maar voor het huis dus sparen sparen sparen en verder niks doen? Alhoewel de inrichting er ook piekfijn uitziet en er toch n nette auto staat. Of is het in de buurt waar jullie wonen net iets goedkoper (ik woon in Hamburg en we willen iets gaan kopen in de buurt van HH).
Tja, ik blijf toch een NLer ;)
pi_113693152
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 22:00 schreef RonB79 het volgende:
Ik vraag me wel af hoe mensen zoiets altijd bekostigen? Leven jullie dan alleen maar voor het huis dus sparen sparen sparen en verder niks doen?
Ik denk dat dit huis goedkoper is als menig Vinex woning in de Randstad.
(ik woon ±10 km van TS af, maar dan in Nederland)

@TS
Je hoort ook wel eens dat in Duitsland huizen die door Nederlanders "ontworpen" zijn, niet zo in trek zijn bij Duitsers wegens een afwijkende indeling/smaak. Klopt dit ?
Midden in Emlichheim (bij de kerk ongeveer) staat al jaren een huis te koop, met een "Te Koop" bordje in de tuin. (van een Nederlander waarschijnlijk). Maar misschien is hij gewoon te duur, dat kan natuurlijk ook. _O-
  maandag 2 juli 2012 @ 22:32:51 #188
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_113694662
Dank Ron...

En wat Blue zegt, de woning kost nog niet de helft van een soortgelijke in NL met zoveel grond. Petra had haar eerste woning met winst verkocht, dus hier kon wat extra in.

@blue
Die met die garage eronder aan de linkerkant? Of die tegenover de Opel, waarnaast ze die molen nu gemaakt hebben?
Dat zijn nederlanders ja, en die zal wel flink aan de prijs zijn. Wij hebben daar vlak bij gewoond.
En dat duitsers niet kunnen indelen is wel duidelijk, woningen zijn altijd zo hokkerig ingedeeld. Ik snap dat niet. 2 kavels verderop zijn ze aan het bouwen, een jong stel. Die vinden ons huis zo mooi en zo goed ingedeeld. Wat doen zij? Hokje, hokje, grooooote hal, keukentje en een rare woonkamer....
Ik snap dat niet. Hebben ze het hier gezien hoe het kan en ze slaan de plank nog volledig mis.

nu ff douchen, meisje vernevelen en snel naar bed, lange drukke dag morgen...
pi_113697987
O, ik vond jullie hal al ruim en dan mooi licht met een eigen raam. Ze hadden toch met jullie kunnen overleggen om een middenweg tussen tradities en mooie wensen te vinden.
  dinsdag 3 juli 2012 @ 00:14:08 #190
102912 crv
Screwed up
pi_113700164
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 09:20 schreef ueberduitser het volgende:
Bijna klaar!!!

[ afbeelding ]

Nog 2 lage hekjes en 1 poort monteren. :)

Voor de afdekkers op de penanten heb ik voor nu even goede oplossing gevonden.
Ik had zaterdag betontegels gehaald en toevallig had moeders het idee gehad om zwarte betonverf te halen. 1 tegel geschilderd, erop gelegd en direct de andere tegels ook geschilderd.
Goedkope oplossing, die eerst prima voldoet tot we wat mooiers vinden.

[ afbeelding ]

is toch een prima oplossing ^O^
Zoek je iets specifieks? of weet je het gewoon nog niet?
  dinsdag 3 juli 2012 @ 00:17:25 #191
102912 crv
Screwed up
pi_113700260
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 22:00 schreef RonB79 het volgende:
Sodeju wat een huis zeg! Erg mooi om de hele ontwikkeling ervan in dit topic te zien. En dan zo'n zuur einde :( Ik wens je alle sterkte toe!

Ik vraag me wel af hoe mensen zoiets altijd bekostigen? Leven jullie dan alleen maar voor het huis dus sparen sparen sparen en verder niks doen? Alhoewel de inrichting er ook piekfijn uitziet en er toch n nette auto staat. Of is het in de buurt waar jullie wonen net iets goedkoper (ik woon in Hamburg en we willen iets gaan kopen in de buurt van HH).
Tja, ik blijf toch een NLer ;)
De huizenprijzen in NL zijn exhorbitant, en prijs/qualiteit staat niet meer in verhouding.

Ik bouw in Frankrijk op een kwartiertje van Basel (Zwitserland) en de Regio hier is daardoor duur. maar voor het geld wat ik hier spendeer, mag ik blijzijn dat ik in NL een Groot rijtjeshuis heb of een vrijstaand huis met een kleine tuin.
Nu heb ik een enorm huis op 2750 m2 grond met vrij uitzicht naast de bossen
  dinsdag 3 juli 2012 @ 06:59:33 #192
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_113704184
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 23:26 schreef Teslynd het volgende:
O, ik vond jullie hal al ruim en dan mooi licht met een eigen raam. Ze hadden toch met jullie kunnen overleggen om een middenweg tussen tradities en mooie wensen te vinden.
Tja, ik ben bouwkundige en tekenaar, dus ik had voor hen zo een huis kunnen tekenen, stom dat ze daar geen gebruik van gemaakt hebben.
  dinsdag 3 juli 2012 @ 07:01:45 #193
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_113704190
quote:
2s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 00:14 schreef crv het volgende:

[..]

is toch een prima oplossing ^O^
Zoek je iets specifieks? of weet je het gewoon nog niet?
Op het moment is het vrij definitief zo, ik ga op zoek naar een andere woning, die stenen zijn wel goed zo. Ik ga sowieso geen geld meer steken in dit huis.
  dinsdag 3 juli 2012 @ 11:31:32 #194
102912 crv
Screwed up
pi_113708669
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 07:01 schreef ueberduitser het volgende:

[..]

Op het moment is het vrij definitief zo, ik ga op zoek naar een andere woning, die stenen zijn wel goed zo. Ik ga sowieso geen geld meer steken in dit huis.
:? Hoe dat zo ?
  dinsdag 3 juli 2012 @ 14:57:21 #195
358226 RonB79
No Scrobble, No Glory
pi_113715785
quote:
2s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 00:17 schreef crv het volgende:

[..]

De huizenprijzen in NL zijn exhorbitant, en prijs/qualiteit staat niet meer in verhouding.

Ik bouw in Frankrijk op een kwartiertje van Basel (Zwitserland) en de Regio hier is daardoor duur. maar voor het geld wat ik hier spendeer, mag ik blijzijn dat ik in NL een Groot rijtjeshuis heb of een vrijstaand huis met een kleine tuin.
Nu heb ik een enorm huis op 2750 m2 grond met vrij uitzicht naast de bossen
Ik denk dat het gewoon door de regio hier komt. Ik woon dus in Hamburg en we willen ook wat gaan kopen. Van bouwen heb ik helaas 0,0 verstand dus dat gaat nooit wat worden, laat staan dat mn vriendin het geduld ervoor heeft :)
Het eerste appartement dat we zagen kost ¤ 199.000 maar dan komt er nog Hausgeld a 450 bij en pacht a 222 per maand. Dan betaal je dus alleen al 675 per maand aan kosten excl de hypotheek. Uiteindelijk zijn we maar afgehaakt want dat is gewoon te duur.
Nu hebben we n leuk huisje gezien incl tuin en garage voor ¤ 169.000. Verder geen Hausgeld of wat dan ook. Het ligt in Henstedt-Ülzburg, ongeveer 10km boven HH. Tis geen HH meer maar wel opeens stukken goedkoper :)

Nadeel is nu ook voor ons dat we huren en dus geen geld van een verkoop hoeven te verwachten wat we in een nieuw huis kunnen steken. Alles moet dan via de hypotheek of nieuwe kredieten.

Dus als ik bv überduitser's huis zo bekijk, dan was zijn eerste stap al het hebben van een eigen huis voordat hij met de bouw van dit paleisje begon :)
pi_113717678
We zijn recent in de Harz op vakantie geweest en hebben ons verbaasd over de huizenprijzen.

Prachtige, vrijstaande vooroorlogse woningen met 8 kamers (200 m² vloeroppervlak) op een grondstuk van 1000 m² en met een schitterende uitzicht over het Okerdal. Iets van een ton of anderhalf...heb je in Nl. hoegenaamd een appartmentje voor
  dinsdag 3 juli 2012 @ 19:51:15 #197
358226 RonB79
No Scrobble, No Glory
pi_113728380
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 15:46 schreef blomke het volgende:
We zijn recent in de Harz op vakantie geweest en hebben ons verbaasd over de huizenprijzen.

Prachtige, vrijstaande vooroorlogse woningen met 8 kamers (200 m² vloeroppervlak) op een grondstuk van 1000 m² en met een schitterende uitzicht over het Okerdal. Iets van een ton of anderhalf...heb je in Nl. hoegenaamd een appartmentje voor
Vooroorlogs... dat klinkt alsof het wel gerenoveerd moet worden en er dus xx.000 geïnvesteerd moet worden :)
Het blijft dan wellicht nog altijd goedkoper dan NL of zo..
  dinsdag 3 juli 2012 @ 20:26:39 #198
367782 msigamer12
Klepperdeklepper
pi_113730298
Zeker een leuk verslag

Woning is nog het mooist
  dinsdag 3 juli 2012 @ 22:55:53 #199
102912 crv
Screwed up
pi_113738621
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 14:57 schreef RonB79 het volgende:

[..]

Ik denk dat het gewoon door de regio hier komt. Ik woon dus in Hamburg en we willen ook wat gaan kopen. Van bouwen heb ik helaas 0,0 verstand dus dat gaat nooit wat worden, laat staan dat mn vriendin het geduld ervoor heeft :)
Het eerste appartement dat we zagen kost ¤ 199.000 maar dan komt er nog Hausgeld a 450 bij en pacht a 222 per maand. Dan betaal je dus alleen al 675 per maand aan kosten excl de hypotheek. Uiteindelijk zijn we maar afgehaakt want dat is gewoon te duur.
Nu hebben we n leuk huisje gezien incl tuin en garage voor ¤ 169.000. Verder geen Hausgeld of wat dan ook. Het ligt in Henstedt-Ülzburg, ongeveer 10km boven HH. Tis geen HH meer maar wel opeens stukken goedkoper :)

Nadeel is nu ook voor ons dat we huren en dus geen geld van een verkoop hoeven te verwachten wat we in een nieuw huis kunnen steken. Alles moet dan via de hypotheek of nieuwe kredieten.

Dus als ik bv überduitser's huis zo bekijk, dan was zijn eerste stap al het hebben van een eigen huis voordat hij met de bouw van dit paleisje begon :)
tuurlijk is het regio afhankelijk, in midden frankrijk koop je voor een habbekrats een prachtig landgoed. ik zit in frankrijk nabij Basel (CH) en dat is zelfs door de zwitsers erg gewild waardoor de prijzen hoog zijn.
Desalniettemin zit ik hier financieel gunstiger dan in NL in een vergelijkbare situatie
  woensdag 4 juli 2012 @ 08:23:33 #200
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_113749463
quote:
2s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 11:31 schreef crv het volgende:

[..]

:? Hoe dat zo ?
Moeilijk verhaal, wat niet zo even uit te leggen is.
Het komt erop neer dat Petra ongelukkig is en we voor ons meervoudig gehandicapt dochtertje of het huis moeten verbouwen, of wat anders moeten zoeken.
Aangezien Petra dolgraag een Bed+Breakfast wil beginnen, gaan we de boel verkopen en zoeken wat anders.
  woensdag 4 juli 2012 @ 08:25:24 #201
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_113749486
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 14:57 schreef RonB79 het volgende:

[..]

Helemaal goed, ik geloof dat we iets van ¤30.000 winst hebben gemaakt met onze eerste woning (die in NL, de woning in DE die we hadden heeft weinig tot geen winst opgeleverd)
  woensdag 4 juli 2012 @ 08:45:38 #202
102912 crv
Screwed up
pi_113749716
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 08:23 schreef ueberduitser het volgende:

[..]

Moeilijk verhaal, wat niet zo even uit te leggen is.
Het komt erop neer dat Petra ongelukkig is en we voor ons meervoudig gehandicapt dochtertje of het huis moeten verbouwen, of wat anders moeten zoeken.
Aangezien Petra dolgraag een Bed+Breakfast wil beginnen, gaan we de boel verkopen en zoeken wat anders.
OK, dat is op zijn zachts gezegd een uitermate kloterige situatie.

Begrijpelijk en logisch , dat je wat anders gaat zoeken.
Maar ik vind dat je wel trots kunt zijn op het resultaat. Het is erg mooi geworden. Hoop dat jullie vinden wat je zoekt en sterkte en succes verder
  woensdag 4 juli 2012 @ 08:54:54 #203
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_113749881
quote:
2s.gif Op woensdag 4 juli 2012 08:45 schreef crv het volgende:

[..]

OK, dat is op zijn zachts gezegd een uitermate kloterige situatie.

Begrijpelijk en logisch , dat je wat anders gaat zoeken.
Maar ik vind dat je wel trots kunt zijn op het resultaat. Het is erg mooi geworden. Hoop dat jullie vinden wat je zoekt en sterkte en succes verder
Dank!!! ^O^
  woensdag 31 oktober 2012 @ 13:41:12 #204
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_118664725
Inmiddels gisteren de eerste kijkers gehad. *O* Zeer positief en ze willen meer info over de woning waarmee ze naar de bank kunnen gaan.

We hebben direct maar even vermeld dat we de hekwerken meenemen en ze daar wel korting voor krijgen. :P
We zijn al geruime tijd aan het kijken naar een ander plekje, liefst iets dichter bij m'n werk zodat ik op de fiets kan. Ik ga nu ook minimaal 1x in de week op de fiets, maar 23,5km enkele reis op de is aardig pittig.
We hebben al een paar kanshebbers. Een paar bauernhofe, die of oud en verlaten zijn, of waar mensen in bezig zijn geweest te renoveren. Als we de woning eventueel verkocht hebben ga ik wat rondbellen op zoek naar de eigenaren.
pi_118691035
En waar wonen jullie dan tussen verkoop en aankoop?
  donderdag 1 november 2012 @ 10:30:06 #206
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_118697851
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 23:00 schreef Teslynd het volgende:
En waar wonen jullie dan tussen verkoop en aankoop?
We gaan tijdelijk huren, maar bij m'n zwager intrekken is ook nog een optie. Die woont een paar kilometer verderop in z'n eentje in een ruime woning. Dit hebben we tijdens de bouw van deze woning ook gedaan. Heeft hij wat lastenverlichting en altijd eten klaar op tafel... :P
pi_118698865
Trekken jullie je keuken er ook uit? Of denk ik nu heel fout dat dat blijkbaar de praktijk is in Duitsland (ooit eens opgevangen)?
  donderdag 1 november 2012 @ 11:23:02 #208
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_118699353
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2012 11:05 schreef _VoiD_ het volgende:
Trekken jullie je keuken er ook uit? Of denk ik nu heel fout dat dat blijkbaar de praktijk is in Duitsland (ooit eens opgevangen)?
Ik snap je gedachtengang hoor, maar nee, de keuken is onderdeel van de koopprijs.
Het gebeurt in DE inderdaad vaak dat de keuken meegaat of apart verhandeld wordt.
Een boerderijtje die we gezien hebben heeft ook geen keuken, die is door de vorige huurders (boerderijtje is jaren verhuurd geweest) meegenomen naar hun volgende huis.
pi_118746340
brutale vraag maar wat ben je ongeveer kwijt voor dit huis in dld?

-niet hele topic gelezen-

vind het een mooi huis
aandeel Fok! hier te krijgen , pm voor vraagprijs
  vrijdag 2 november 2012 @ 22:10:53 #210
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_118758030
Staat te koop voor 269K en dat heeft het in totaal ook wel zo'n beetje gekost.
pi_121720889
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juli 2010 10:27 schreef ueberduitser het volgende:
En zoals je zegt, alle details kloppen aan deze woning. Hier wel, maar ik kan je alleen al wel een fotoalbum vol aanleveren met duitse oplossingen, indelingen, aanbouwen, serres, dakontmoetingen etc. die echt niet kunnen hoor.
Ik was even terug aan het lezen in je topic ;)
Heb je misschien interesse om die foto`s van "duitse oplossingen" met ons te delen ?
Dat lijkt mij wel interessant, of waren het spreekwoordelijke foto`s ? :@
  vrijdag 18 januari 2013 @ 15:32:52 #212
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_121724463
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 14:11 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Ik was even terug aan het lezen in je topic ;)
Heb je misschien interesse om die foto`s van "duitse oplossingen" met ons te delen ?
Dat lijkt mij wel interessant, of waren het spreekwoordelijke foto`s ? :@
Dan zal ik eerst foto's moeten maken. Het was een beetje spreekwoordelijk, maar als ik hier door de buurt loop hoef ik niet ver van huis om een compleet album vol te krijgen.
Voorbeeldje:
Bouwen huis-plat tussenstuk-garage Zie foto.

Aan de kopse kant aan de zijde van de garage zitten op de verdieping 2 slaapkamers die heerlijk uitzicht hebben op het dak van de garage :{
In de voorzijde van het platte tussenstuk zie je nog net het gat waar de deur in komt. Dan zit er links een dammetje van 320 en dan weer een raamkozijn. Naast dat raamkozijn zit wel 1 kop tot de woning. Hoe haal je het in je bol om met een kozijn slechts 1 kop uit een te blijven. En dan is het ook nog eens een nutteloos kozijn, want daglicht komt er al binnen via het glas in de deur.
Dan krijgen ze het ook nog eens voor elkaar om 388 verschillende types kozijnen in dat huis te proppen.

Andere buren hebben een woning met daarnaast een garage. Ze zijn slim geweest alvast een loodslabbe in de gevel aan te brengen voor een eventuele carport. Alleen is die loodslabbe veeeel te kort. Vanaf de garage zo'n 5,5 meter naar voren. Gaat nooit passen, aangezien er tussen de garage en woning ook nog een deur zit van 1,1 meter. Ze hebben dus een krappe 4 meter om een auto neer te zetten.

Wat je hier ook ziet is dat metselaars gewoon "kullegies" vermetselen, dus klezoortjes. Als ik dat flik kan ik thuis blijven.

Dakontmoetingen in Duitsland zijn ook altijd heel goed op te lossen, goten die onder elkaar doorschieten.

Wil best wel eens een rondje met de camera doen hoor, plaatjes bij de praatjes :P
pi_121730852
Als ik op kullegies google, dan kom ik als eerste dit topic tegen _O- , dan maar klezoortjes geprobeerd, bedoel je zoals op de foto`s in dit topic ?: http://bouwinfo.be/forum/threads/156160-Metselverband/page4
Ik neem aan dat dit uit zuinigheid is ?
Dat model huis met die puntgevel boven de voordeur zie je trouwen veel bij duitse aannemers, ook hier net over de grens.

Ik heb in Emlichheim een jaar of 2 bij de locaties van Wintershall gewerkt (via een nederlands bedrijf), en daar zag je ook wel wat "duitse" oplossingen/fouten van de aannemers die voor Wi ntershaal werkten.
Midden tussen de weilanden staat daar een fabriek, en bij 1 van die fabriekshallen werd de gevelbekleding/damwandplaten vervangen.
Nu staan er stoomketels, generatoren en ander herriemakend spul in die hal, dus zat er keurig geluidswerend isolerend plaatmateriaal gemonteerd, bij het slopen van die oude platen kwamen we er achter dat die platen al die jaren verkeerd om gemonteerd hebben gezeten, maw het isoleerde het geluid wat van buitenaf kwam.
Het geloei van de koeien buiten in de weilanden hoorde je binnen inderdaad niet, de boeren hoorden de installaties echter des te meer... 8)7
  vrijdag 18 januari 2013 @ 22:25:39 #214
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_121744118
Whahaha, dat is echt typisch ja...
Wintershall ken ik trouwens wel, kan ook niet missen ja.

Met klezoren bedoelde ik inderdaad die halve koppen zoals op dat forum. Hier zie je die niet midden in muren, maar naast kozijnen, echt zo slecht. Dat hoeft namelijk niet, als je het metselwerk maar op koppenmaat uitlegt, simpel. Echt kozijnen zijn hier ook nooit gelijk hoor. In de hoogte wel, maar qua breedte nooit. Ook al heb je 10 gelijke kozijnen in je woning, heb je zo 6 tot 8 breedtematen.
En vinden ze ons Nederlandse bouwsysteem zo grappig: eerst de kozijnen stellen, soms zelfs zwevend in de lucht en dan de muren er omheen metselen.
Totdat ik uitleg dat je daardoor wel alle kozijnen gelijk kunt maken, geen 'kullegies' hoeft te metselen, geen kozijnaansluitingen hoeft vol te kitten en geen 4-5cm stucwerk aan te smeren in je dagkanten om het een beetje netjes te krijgen. Ook handig met raamdecoratie, dat is ook allemaal gelijk.

Eigenlijk als je het zo bekijkt zijn het maar.prutsers. :P
  dinsdag 19 februari 2013 @ 15:07:39 #215
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_123073735
Zo, nu de woning is voor 99% zeker verkocht is, ga ik stoeien met de eventuele nieuwbouw.

Al even een praat-plaatje gemaakt voor moeders, daar kan mooi op geschoten worden.

Het rechter woon-gedeelte begint laag in de kap, zeg maar goothoogte op 2m.
Het smallere voordeel heeft de goot dus wat hoger, zodat de voordeur erin past.
De bergingdeur heb ik nog een probleem mee, of daar moet een "opwippertje" komen, of dat wordt ook hoog, net als bij de entree.
Qua kuubs zit ik aardig goed, nog minder dan we nu hebben(inkl garage)
  dinsdag 19 februari 2013 @ 15:09:03 #216
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_123073795
Ik zie nu al dat ik niet gelukkig ben met de toegang tot beide slaapkamers, dat moet anders.
Tevens maak ik het gastentoilet breder zodat er ook nog een pisbak in past. :P
  † In Memoriam † dinsdag 19 februari 2013 @ 22:33:38 #217
37843 lady-wrb
kortaf
pi_123096137
dat is goed nieuws, ud! gefeliciteerd met de verkoop van jullie huis!
  woensdag 20 februari 2013 @ 07:59:43 #218
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_123104724
Dank U... Ik heb d'r zin in!
  woensdag 20 februari 2013 @ 08:34:14 #219
386608 Broodje_Kroket
Lekker met mosterd
pi_123105081
Komt toch hopelijk wel weer een topic over de nieuwbouw?
  woensdag 20 februari 2013 @ 08:58:08 #220
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_123105504
quote:
6s.gif Op woensdag 20 februari 2013 08:34 schreef Broodje_Kroket het volgende:
Komt toch hopelijk wel weer een topic over de nieuwbouw?
Dat was wel de bedoeling ja. :Y

Ben gisteren nog even aan het zoeken geweest en heb nog een stuk grond van 2600m2. gevonden, met woning erop voor ¤79.000, is alleen op erfpacht, dat is nou jammer...
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 20 februari 2013 @ 09:05:21 #221
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_123105633
Mooi dat het oude huis vrijwel verkocht is, komt het nieuwe huis in dezelfde omgeving of niet?
  woensdag 20 februari 2013 @ 09:14:31 #222
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_123105830
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2013 09:05 schreef qltel het volgende:
Mooi dat het oude huis vrijwel verkocht is, komt het nieuwe huis in dezelfde omgeving of niet?
Jup, het liefst aan de andere kant van de Vecht, iets dichter bij m'n werk.
Alleen hebben we besloten dat we ook wel graag in Ringe blijven i.v.m. school van Sjakie en mijn ouders wonen hier ook. Het is maar net waar we wat vinden.
pi_123123379
Gefeliciteerd met de zo-goed-als-zeker-verkoop! *O*
Wil je voor Meisje niet ook een directe toegang naar de badkamer vanuit haar kamer?
Ga je mee buiten spelen?
Soms verdwaal ik in een draak
101 doelen omdat het kan
en iets met een loodgieter..
  woensdag 20 februari 2013 @ 22:31:10 #224
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_123140822
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2013 16:54 schreef nectarientje het volgende:
Gefeliciteerd met de zo-goed-als-zeker-verkoop! *O*
Wil je voor Meisje niet ook een directe toegang naar de badkamer vanuit haar kamer?
Dank je.
Die optie heb ik nog inderdaad, een directe toegang naar de badkamer. Dit was maar een eerste plattegrond, die ook al weer aardig over de kop gaat. Gisteravond er flink over zitten discussieren en er veranderd dus nog wel wat. Als het nieuwbouw wordt, dat is ook weer een discussie, ik ga morgen namelijk nog een bezichtiging bij een bestaande boerderij regelen.
  donderdag 21 februari 2013 @ 11:42:38 #225
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_123154667
Heb net de aspirant kopers blij gemaakt met het nieuws dat we het bod accepteren. We komen een dezer dagen nog even bij elkaar en praten er nog even over en trekken samen een fles champagne open.
pi_123156521
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2013 11:42 schreef ueberduitser het volgende:
Heb net de aspirant kopers blij gemaakt met het nieuws dat we het bod accepteren. We komen een dezer dagen nog even bij elkaar en praten er nog even over en trekken samen een fles champagne open.
Heb je topic gelezen. Schitterend project, jammer maar begrijpelijk dat je er nu weer afstand van doet. Prettig dat je met de nieuwe kopers het glas heft. Bij onze verkoop een jaar geleden hebben we de kopers alleen gezien bij het opnemen van de meterstanden en bij de notaris. Al het andere was een tweespraak tussen aankopend en verkopend makelaar...

Mocht je een nieuw topic openen voor de bouw van je nieuwe woning, post dan de link ook even in dit topic. Dan geldt deze toevoeging tevens als TVP.
  vrijdag 22 februari 2013 @ 10:02:02 #227
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_123195886
Gisteren had moeders een leuk boerderijtje op i-net gevonden. Iets de verkeerde kant op waar we heen wilden, maar is nog te overzien. Zit niet verder van m'n werk vandaan dan nu, maar ook niet dichter bij zoals we graag wilden. Maarja, geschikt aanbod valt enorm tegen, dus concessies doen.

Direct gisteravond heen gereden en toen we rond het huis liepen kwam er een boertje van 70+ op klompen aan fietsen, bleek de eigenaar te zijn die even verderop woont.

We mochten wel even binnen kijken en dat zag er eigenlijk best goed uit, bied veel perspectieven.

voor:

achter:

Dit baart mij nog zorgen:

Straks de makelaar even weer bellen dat we serieus een bod willen doen.
  vrijdag 22 februari 2013 @ 12:07:21 #228
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_123200053
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 10:02 schreef ueberduitser het volgende:
Gisteren had moeders een leuk boerderijtje op i-net gevonden. Iets de verkeerde kant op waar we heen wilden, maar is nog te overzien. Zit niet verder van m'n werk vandaan dan nu, maar ook niet dichter bij zoals we graag wilden. Maarja, geschikt aanbod valt enorm tegen, dus concessies doen.

Direct gisteravond heen gereden en toen we rond het huis liepen kwam er een boertje van 70+ op klompen aan fietsen, bleek de eigenaar te zijn die even verderop woont.

We mochten wel even binnen kijken en dat zag er eigenlijk best goed uit, bied veel perspectieven.

Straks de makelaar even weer bellen dat we serieus een bod willen doen.
Zou je dat zonder problemen kunnen, verhuizen van zelfbouw waar je elke komma en punt van je woning naar eigen wens hebt kunnen opbouwen, naar een bestaande woning waarbij je altijd concessies zult moeten doen? Of ligt deze woning op een mooie lap grond en ga je 'm meteen platgooien?
  vrijdag 22 februari 2013 @ 12:44:24 #229
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_123201243
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 12:07 schreef Coelho het volgende:

[..]

Zou je dat zonder problemen kunnen, verhuizen van zelfbouw waar je elke komma en punt van je woning naar eigen wens hebt kunnen opbouwen, naar een bestaande woning waarbij je altijd concessies zult moeten doen? Of ligt deze woning op een mooie lap grond en ga je 'm meteen platgooien?
Ons leven is een grote concessie, dus waarom niet. :P

Nee, we hebben gewoon altijd de droom gehad echt vrij te wonen in een oud boerderijtje, dus niet in een nieuwbouwbuurt zoals nu. Voordat we ons huis gebouwd hebben, is dat boerderijtje ook wel ter sprake geweest, maar dat was totaal niet haalbaar. Ook waren we eigenlijk enorm materialistisch en op luxe ingesteld en wilden eerst ons perfecte nieuwbouwhuis bouwen. Dat is dan gelukt. :P

Na de geboorte van meisje en de ontdekking van MS bij mijn vrouw is echter onze hele instelling veranderd, het materalistische en hebberige is er wel af. Een stap terug doen in luxe etc. is dan ook echt geen probleem.
We hebben nu echt de kans de droom te verwerkelijken. Of het lukt weet ik totaal nog niet, maar we proberen het wel. Nu is meisje nog klein en handelbaar en de MS van m'n vrouw is lekker stabiel, dus het kan nu nog. Als we een paar jaar verder zijn kan het wel heel anders zijn, dan kan het wel eens te laat zijn.
Het zal wel een meerjarenproject worden, ik zal enorm veel zelf moeten doen en we zullen het er flink moeilijk mee krijgen, maar dat boeit ons niet eigenlijk. Kom maar op!

Hij staat op een kavel van geloof ik 1600m2. en de woning is te duur om er zo af te gooien.

Net de makelaar gesproken, ik krijg morgen tekeningen etc. en praten we er even over. *O*
Ook ga ik nog even kijken, ik wil de kap even in en wil even rondom wat graafwerk doen om te kijken hoe het met de fundering etc. gesteld is.
pi_123207067
Veel sterkte met je vrouw en dochter als eerste.
Verder had je echt supertoll haus, hoog kwijl gehalte.
Hopelijk wordt jullie nieuwe project ook net zo super.
Only the dead have seen the end of the war - Plato
  vrijdag 22 februari 2013 @ 22:45:00 #231
7152 Inbox4me
 Zo kijk ik altijd
pi_123226467
Je topic helemaal doorgelezen, de verkoop zag ik niet helemaal aankomen...

In elk geval heel mooi gedaan, zag er super uit! Succes met (hopelijk) de boerderij en je gezin :)
Ik ken karate, taekwondo en nog 19 andere gevaarlijke woorden
  zaterdag 23 februari 2013 @ 00:10:23 #232
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_123229713
Dank!

Heb zin in de bezichtiging morgen, heb al even zitten rekenen en we kunnen een heel eind komen. Morgen eerst maar eens afwachten...
  maandag 4 maart 2013 @ 16:02:06 #233
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_123620339
Vanochtend definitief de verkoop van ons huis bij de Notaris vast laten leggen en per 01-08-2013 zijn we thuisloos.

Ook vanochtend met de aannemer bij ons mogelijk toekomstige "nieuwe" huis geweest en er is hoop.
Wat moet er "Grundsätzlich" gedaan worden:
-isoleren en nieuwe buitenmuur metselen
-nieuwe kozijnen
-kapconstructie over het middendeel (kap d.m.v. rondsparren) vernieuwen.
-Dak evt. isoleren en nieuwe dakpannen erop.
-Kap moet ook verlengd worden omdat we straks 27cm naar buiten komen met de nieuwe muur.
-schoorstenen weg, slechts 1 blijft staan.
-binnen achterste gedeelte vloeren eruit, isoleren en nieuwe vloer erin.
-binnen verder een paar doorbraken maken en de rest is cosmetisch werk (vloer/wand/plafond)
-nieuwe elektra.

We kunnen er zo in, dus dan zouden we buiten rondom kunnen werken en alles klaar maken en dan binnen gedeelte voor gedeelte aanpakken. Eerst de basis goed, dus buitenmuren, kozijnen en dak goed maken.
  maandag 4 maart 2013 @ 16:08:31 #234
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_123620574
Goed nieuws!

Het klinkt trouwens wel min of meer als een nieuw huis bouwen ;)
Spoilers!
  maandag 4 maart 2013 @ 16:11:54 #235
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_123620716
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2013 16:08 schreef Lucky_Strike het volgende:
Het klinkt trouwens wel min of meer als een nieuw huis bouwen ;)
Beetje wel he. Maar echt, op dat plekje zou je nooit meer een nieuwbouwhuis mogen zetten, dus dan is dit dé oplossing.
pi_123621107
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2013 16:11 schreef ueberduitser het volgende:

[..]

Beetje wel he. Maar echt, op dat plekje zou je nooit meer een nieuwbouwhuis mogen zetten, dus dan is dit dé oplossing.
Net als vroeger in Nederland. Een muurtje laten staan en de rest vernieuwen was renovatie.
Jeroentje.
  maandag 4 maart 2013 @ 16:27:14 #237
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_123621408
Hier mag hij wel compleet van de sokken hoor en dan compleet nieuw opgebouwd worden. Mits het op exact dezelfde plek komt in dezelfde verschijningsvorm. Moet je er wel eerst 3 jaar gewoond hebben. (ja, ook als het een echte bouwval is, hoe krom die regel ook is).

Compleet "abreissen" en dan nieuwbouw erop zetten is trouwens gewoon te duur. Heb geen 3,5 ton te besteden helaas. En dat is wel nodig dan.
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 4 maart 2013 @ 16:34:25 #238
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_123621698
Alleen maar goed nieuws dus. Het nieuwe huis ziet eruit als een giga-klus, maar je kunt het dan wel zo doen als je het zelf wilt.

Gefeliciteerd met de verkoop van jullie oude stulp..
  maandag 4 maart 2013 @ 16:38:47 #239
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_123621881
Eens een keer écht goed nieuws ja.
Wordt ook echt een giga klus, maar dat maakt me niet uit. Als we hier nog 30+ jaar kunnen wonen heb ik het er erg graag voor over. :Y

Sjakie heeft er enorm veel zin in, die heeft dan een groot Bauernhof op 100 meter afstand zitten, waar ze heul veul trekkers hebben.

quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2013 16:34 schreef qltel het volgende:
Gefeliciteerd met de verkoop van jullie oude stulp..
Dank U!!!
pi_123625607
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2013 16:20 schreef jpajs het volgende:
Net als vroeger in Nederland. Een muurtje laten staan en de rest vernieuwen was renovatie.
Dat gebeurt mij in de regio nog wel hoor, nieuwe muur er omheen trekken, nieuw dak erop, betonvloer maken binnen.
En dan is hij weer zo goed als nieuw.
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 4 maart 2013 @ 20:00:51 #241
13151 crew  Rewimo
pi_123630235
Wat een leuke boerderij! Wel een hoop werk maar dan heb je ook wat ^O^

Gefeliciteerd met de verkoop van het huis, ik hoop dat jullie een huis vinden dat je helemaal naar jullie zin en behoeften kunt maken :)
  maandag 4 maart 2013 @ 20:06:04 #242
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_123630573
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2013 18:18 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Dat gebeurt mij in de regio nog wel hoor, nieuwe muur er omheen trekken, nieuw dak erop, betonvloer maken binnen.
En dan is hij weer zo goed als nieuw.
hier in de regio dus ;)
Zo willen wij het ook doen eigenlijk.
  maandag 4 maart 2013 @ 20:25:52 #243
11102 knep
Mountainfreak
pi_123631976
Respect voor de enorme drijfveer en bijbehorende energie die je bezit, geweldig _O_.
pi_123646427
Mooi dat verkoop en koop zo goed aansluiten.

Ik hoop dat zowel jullie als de trekkerboer zich bewust blijven van boerderij & gevaar en je zoon goed instrueren. Boerderijen zijn behoorlijk gevaarlijke speelplaatsen. Zoveel peuters zijn op eigen bedrijf overreden doordat er vanaf trekkers en grotere rijtuigen zo'n slecht overzicht is of doordat men eigenlijk helemaal niet rondkeek aan het einde van een lange werkdag. Losse trekkerwielen hebben ook hun gevaarlijke aantrekkingskracht. De gierput is berucht.

Nee, dit is niet overdreven. In de jaren '90 bladerde ik regelmatig in een agrarisch tijdschrift en er was een vaste rubriek waarin met klem op het ongevallengevaar voor kinder gewezen werd. Boeren kunnen in dezen een akelige bedrijfsblindheid hebben.
  dinsdag 5 maart 2013 @ 07:36:57 #245
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_123648771
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2013 00:29 schreef Teslynd het volgende:
Mooi dat verkoop en koop zo goed aansluiten.

Ik hoop dat zowel jullie als de trekkerboer zich bewust blijven van boerderij & gevaar en je zoon goed instrueren. Boerderijen zijn behoorlijk gevaarlijke speelplaatsen. Zoveel peuters zijn op eigen bedrijf overreden doordat er vanaf trekkers en grotere rijtuigen zo'n slecht overzicht is of doordat men eigenlijk helemaal niet rondkeek aan het einde van een lange werkdag. Losse trekkerwielen hebben ook hun gevaarlijke aantrekkingskracht. De gierput is berucht.

Nee, dit is niet overdreven. In de jaren '90 bladerde ik regelmatig in een agrarisch tijdschrift en er was een vaste rubriek waarin met klem op het ongevallengevaar voor kinder gewezen werd. Boeren kunnen in dezen een akelige bedrijfsblindheid hebben.
Dank je voor de waarschuwing en je hebt groot gelijk hoor. Ik ken de verhalen ook wel helaas. Geluk is wel dat Sjakie al vrij vaak op boerderijen komt, hetzij bij vriendjes of gewoon hier al in de buurt verderop. Hij is wel wat gewend en ook al vindt hij trekkers bijzonder interessant, hij respecteert ze wel.

Druk in de weer op het moment met wat calculatiewerk etc. Valt allemaal niet mee om uit te zoeken wat alles gaat kosten.
  donderdag 7 maart 2013 @ 11:31:46 #246
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_123739226
En zoals gewoonlijk veranderd het verhaal weer.
Boerderijtje opknappen gaat het niet worden waarschijnlijk, ik vrees dat we zo'n 50.000 euro te kort komen om het écht goed te doen.

Boerderijtjes zijn er niet veel en we hebben ze allemaal wel gezien nu, dus we kijken naar alternatieven. Hebben we gisteren wat in in de goede richting gevonden.

Een kanshebber:

Eensgezinswoning met "einliegewohnung" op de begane grond. Die einliegewohnung kunnen we perfect ombouwen naar 2 slaapkamers en badruimte.
Kost 165.000 en met 3100m2. grond erbij.
Dubbele garage met carport, redelijk vrij gelegen.
Boven 4 slaapkamers met een giga grote loggia
Budget voor evt. verbouwingen zal na aankoop zo'n 75.000 zijn.
Daarvoor moet gebeuren:
-nieuwe keuken+vloer+plafond
-nieuwe badkamer op begane grond (nu de keuken van de einliegewohnung)
-woonkamer en slaapkamer einliegewohnung ombouwen naar slaapkamer (likkie verf+vloer)
-saneren badkamer op de verdieping.

Lijkt me helemaal goed!

Zaterdag bezichtiging, wordt nu nog verhuurd maar de huurders vertrekken over 2 maanden.
pi_123739322
Zondermeer fraaie uitstraling aan de buitenkant!
  donderdag 7 maart 2013 @ 11:40:59 #248
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_123739569
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2013 11:34 schreef blomke het volgende:
Zondermeer fraaie uitstraling aan de buitenkant!
Niet verkeerd nee, alleen die afgeschuinde dakkapel vindt ik persoonlijk minder.
Maargoed, voor 165K met 3100m2. en ruimte genoeg voor verbouwingen neem ik die dakkapel wel voor lief hoor.

Als het (financieel) even kan nieuwe dakpannen erop en dan die dakkappel afkappen tot een recht model. :Y
pi_123739570
Jeetje UD, ik zie dit topic nu pas, maar wat een prachtige woning had je. Dat je daar alweer uitgaat. Hier in de randstad zijn de prijzen voor woningen zoals jij hebt en gaat kopen denk ik wel rond de 750.000 euro met zo'n lap grond erbij. Of misschien wel meer...
(Ik ben stiekem wel een beetje jaloers)
  donderdag 7 maart 2013 @ 11:45:16 #250
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_123739714
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2013 11:41 schreef lionessa het volgende:
Jeetje UD, ik zie dit topic nu pas, maar wat een prachtige woning had je. Dat je daar alweer uitgaat. Hier in de randstad zijn de prijzen voor woningen zoals jij hebt en gaat kopen denk ik wel rond de 750.000 euro met zo'n lap grond erbij. Of misschien wel meer...
(Ik ben stiekem wel een beetje jaloers)
Hád een prachtige woning ja, maar het moge duidelijk zijn waarom we weg gaan. Als we van tevoren hadden geweten dat meisje zó geboren werd zoals ze is, hadden we NOOIT nieuw gebouwd. Teon we net 2 maanden in ons nieuwe huis woonden werd meisje geboren en de rest is geschiedenig...
We hadden een hypotheekje van 130.000 euro lopen op onze vorige woning in Emlichheim, goedkoper wonen als dat kon gewoon niet. Als je alles van tevoren weet...

Kunnen ook niet meer terug nu (nou ja, kan theoretisch nog wel als we niet eruit gaan), dus we moeten we wat anders nu.
Maar niet vergelijken met de randstad. Het huis staat in DE en niet in NL. Als je ons "oude" huis
pi_123739792
Juist de vorm van die dakkapel en de (rode kleur) dakpannen, spraken mij zo aan.

Ik verbaas me elke weer over de zwarte dakpannen die hier in Nl. worden toegepast in nieuwbouwprojecten: prachtige statige huizen, mooie vensters, degelijke stenen en dan van die sombere zwarte daken erop. Misschien om meer paroxetine af te zetten?
pi_123739864
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2013 11:45 schreef ueberduitser het volgende:

Als je alles van tevoren weet...

Zo moet je ook niet beredeneren; je hebt gedaan wat je kon en wilde doen. In het leven moet je geen spijt hebben van de dingen die je gedaan hebt, hooguit van de dingen die je niet gedaan hebt.
pi_123739918
Ik bedoel ook niet dat ik jaloers ben op jullie situatie hoor, maar dat huis is zo prachtig.
Wordt jullie nieuwe huis gelijkvloers? Of komt er traplift oid in?
Ik ben blij dat zoonlief gelukkig wel weer kan lopen enzo, want toen hij net thuis was uit het ziekenhuis, moesten we hem veel ondersteunen ed en ik denk niet dat we dan nog in dit huis hadden kunnen blijven. We hebben hier nl ook maar 1 wc alleen beneden en zoonlief slaapt boven.

(Je wordt trouwens op mijn verjaardag "dakloos" :-P )
  donderdag 7 maart 2013 @ 11:56:51 #254
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_123740129
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2013 11:47 schreef blomke het volgende:
Juist de vorm van die dakkapel en de (rode kleur) dakpannen, spraken mij zo aan.

Ik verbaas me elke weer over de zwarte dakpannen die hier in Nl. worden toegepast in nieuwbouwprojecten: prachtige statige huizen, mooie vensters, degelijke stenen en dan van die sombere zwarte daken erop. Misschien om meer paroxetine af te zetten?
:P
Kleur dakpannen is wel goed hoor, maar die dakkapel moet echt anders. Ik kan dat niet zien, van die schuine zwijwangen. Mijn gebrek misschien.
Voor de rest gewoon kwaliteitsdakpannen erop, deze die er nu op zitten zijn erg versmeerd.

quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2013 11:49 schreef blomke het volgende:

[..]

Zo moet je ook niet beredeneren; je hebt gedaan wat je kon en wilde doen. In het leven moet je geen spijt hebben van de dingen die je gedaan hebt, hooguit van de dingen die je niet gedaan hebt.
Spijt heb ik ook zeker niet en wij hebben ook echt ons droomhuisje neergezet.
Huis is gewoon de mooiste van de buurt, dat is ons zo vaak gezegd en dat is eigenlijk het mooiste compliment wat je kunt krijgen.
Het is nu eenmaal zo en we hebben bewust ervoor gekozen dit huis met rust te laten, dus niet te verbouwen, en iemand anders er maar van laten genieten. Dat gaan onze kopers dan ook zeker doen...
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2013 11:51 schreef lionessa het volgende:
Ik bedoel ook niet dat ik jaloers ben op jullie situatie hoor, maar dat huis is zo prachtig.
Wordt jullie nieuwe huis gelijkvloers? Of komt er traplift oid in?
Ik ben blij dat zoonlief gelukkig wel weer kan lopen enzo, want toen hij net thuis was uit het ziekenhuis, moesten we hem veel ondersteunen ed en ik denk niet dat we dan nog in dit huis hadden kunnen blijven. We hebben hier nl ook maar 1 wc alleen beneden en zoonlief slaapt boven.

(Je wordt trouwens op mijn verjaardag "dakloos" :-P )
Ja, op de begane grond is een 2e woning(54m2) zeg maar met keuken, woonkamer, badkamertje en slaapkamer. Die gaan we dus verbouwen naar 2 slaapkamers met badkamer. Voor ons en meisje.
Sjakie gaat boven slapen, die mag kiezen waar hij wil slapen. Waarschijnlijk de grootste, die in de dakkapel valt.
Dan blijven er boven nog 3 ruimtes vrij...
Ik ga er vanuit dat we 1 augustus gewoon weer een dak boven ons hoofd hebben hoor, ik hoop in deze laatste woning. Dat zie ik wel helemaal zitten eigenlijk.
pi_123742218
Mooie woning die je hebt gevonden!
IK hoop voor je dat deze het kan gaan worden.

Heel veel succes iig.
pi_123742676
Het nieuwe huis klinkt erg goed. Was die Duitse inpandige 2e woningen helemaal vergeten.

Zo'n dubbele dakkapel is wel handig en ik zie het liever dan twee kleintjes of maar één kleintje en vind het afgeschuinde best vriendelijk ogen. Maar als je het niet aanzien kan, is aanpassen nu het makkelijk kan natuurlijk wel beter.
  vrijdag 8 maart 2013 @ 12:21:46 #257
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_123785317
Morgen 10:00uur bezichtiging aldaar.

Plannen voor verbouw zijn ook al klaar :9

-keuken eruit
-nieuwe keuken erin
-doorbraak maken naar woonkamer vanuit keuken
-alle vloerbedekkingen begane grond eruit, nivelleren en pvc erop.
-allemaal nieuwe binnendeuren
-bestaande einliegewohnung ombouwen naar 2 slaapkamers+badkamer
-bestaand gastentoilet renoveren

geld over??
-haard/kachel aanschaffen+inbouwen
-nieuwe dakpannen
-badkamer boven renoveren
-tuinhuis
pi_123786407
Klinkt goed.
  vrijdag 8 maart 2013 @ 13:07:40 #259
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_123786984
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2013 12:52 schreef lionessa het volgende:
Klinkt goed.
Dacht ik! Als het huis ons van binnen ook maar enigszins aan staat gaan we er voor.
Als alles goed gaat hebben we zo'n tussen de 70K en 80K euro voor de aanpassingen, moet genoeg zijn.
  vrijdag 8 maart 2013 @ 13:53:37 #260
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_123788968
Zijn er voor dit huis ook nog B&B plannen?
Spoilers!
  vrijdag 8 maart 2013 @ 13:58:16 #261
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_123789173
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2013 13:53 schreef Lucky_Strike het volgende:
Zijn er voor dit huis ook nog B&B plannen?
In eerste instantie niet, maar de kavel is ruim 3100m2. groot en de mogelijkheid voor een bijgebouw is er wel. Als we nou een bak met geld over houden, wil ik m'n vrije tijd wel aan wagen om zoiets zelf te bouwen.
  maandag 11 maart 2013 @ 13:02:49 #262
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_123907288
Spannende tijden! :)

Zaterdag bezichtiging gehad en we zijn verliefd. Huis heeft zoveel potentie, zo geschikt voor ons en het is zo goedkoop, dit moeten we gewoon doen.

Er zijn alleen concurrenten die hem ook willen hebben. De verkoper heeft echter enorm veel haast, heeft geld nodig en wil per 1 mei geld hebben.
Wij hebben de overdracht op 1 augustus en heb inmiddels geregeld dat dat naar 1 juli kan.
Woensdag gesprek met de bank om de 2 tussenliggende maanden op te vangen. Die willen dat best doen omdat we ook aardig wat geld over houden van onze verkoop.

Huis was helemaal geweldig, goede ligging en met een 40-50K euro helemaal aan onze wensen aan te passen. *O*
pi_123916931
Is het nog iets geworden afgelopen zaterdag met de bezichtiging UD?
pi_123916971
Psst, de post boven je :*
pi_123917089
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2013 16:47 schreef Puala het volgende:
Psst, de post boven je :*
Sorry, zat pagina ervoor te lezen.
Dank u
  dinsdag 12 maart 2013 @ 21:02:11 #266
189229 Eva4Evah
Niet teveel zuipen
pi_123977194
Wat een fascinerend topic! Wat gaaf uberduitser dat je zo je dromen najaagt :) ik hoop dat je je huis krijgt!!
  dinsdag 12 maart 2013 @ 21:21:11 #267
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_123978481
godver, de godver, tyfus, teringzooi....
sorry hoor, maar er zijn kapers op de kust die ook snel kunnen betalen. Ik ben woest, waarom dit gezeik nou weer dan! Kan het eens een keer normaal gaan?
Echt, ze kunnen het heen en weer krijgen, zal de makelaar morgen eens bellen...Maak hem wel duidelijk dat we het huis hoe dan ook willen hebben. Dan maar per opbod. Zo oneerlijk dit...
Hebben nog een halve ton over, dus kom maar op, stelletje....
Ik wil, als er geboden gaat worden, wel achteraf alle communicatie zien om te zien dat het wel eerlijk verlopen is...
Gatverdamme, wordt er gewoon misselijk van.
  † In Memoriam † dinsdag 12 maart 2013 @ 21:24:52 #268
37843 lady-wrb
kortaf
pi_123978859
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 21:21 schreef ueberduitser het volgende:
godver, de godver, tyfus, teringzooi....
sorry hoor, maar er zijn kapers op de kust die ook snel kunnen betalen. Ik ben woest, waarom dit gezeik nou weer dan! Kan het eens een keer normaal gaan?
Echt, ze kunnen het heen en weer krijgen, zal de makelaar morgen eens bellen...Maak hem wel duidelijk dat we het huis hoe dan ook willen hebben. Dan maar per opbod. Zo oneerlijk dit...
Hebben nog een halve ton over, dus kom maar op, stelletje....
Ik wil, als er geboden gaat worden, wel achteraf alle communicatie zien om te zien dat het wel eerlijk verlopen is...
Gatverdamme, wordt er gewoon misselijk van.
gadver dat is klote, maar laat je je niet teveel opjuinen? misschien is er wel een nog beter/mooier/geschikter huis voor jullie maar moet het nog even op je pad komen.
  dinsdag 12 maart 2013 @ 21:30:24 #269
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_123979276
ja, normaal ben ik de kalmte zelve, maar ik kook nu hoor...
Dit huis is HET gewoon, ik wil geen ander huis.
pi_123979515
Laat de verkoper maar een prijs noemen waar je het (exclusief) voor kunt kopen.
  dinsdag 12 maart 2013 @ 21:36:30 #271
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_123979677
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 21:34 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
Laat de verkoper maar een prijs noemen waar je het (exclusief) voor kunt kopen.
Da's wel een goeien!
Eerst maar eens een nachtje over piekeren...
  † In Memoriam † dinsdag 12 maart 2013 @ 22:29:55 #272
37843 lady-wrb
kortaf
pi_123983558
sterkte en wijsheid gewenst!

(makkelijk gezegd, maar ik hoop echt dat het goedkomt! )
pi_123985945
Veel sterkte ermee.
pi_123994364
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 21:36 schreef ueberduitser het volgende:

[..]

Da's wel een goeien!
Eerst maar eens een nachtje over piekeren...
je nachtje piekeren is voorbij.. Proceed posting please :)
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 13 maart 2013 @ 09:25:31 #275
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_123994519
Jeetje zeg, het zou ook eens meezitten.

Overigens hadden wij 2 kapers op de kust met ons huis. Dat is beide niet doorgegaan en vandaar dat we hier nu al 5,5 jaar wonen.
pi_123994725
O nee. Ik duim voor jullie.
pi_123994786
zonde man, atijd met vel plkezier dit gevolgd.. hopelijk wordt t wat!
en dank u meneer Dood,
dat u af en toe wat neemt.
Ik weet nu wat verdriet is,
en onze tijd is maar geleend.
  woensdag 13 maart 2013 @ 10:22:51 #278
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_123996036
quote:
2s.gif Op woensdag 13 maart 2013 09:19 schreef RanTheMan het volgende:

[..]

je nachtje piekeren is voorbij.. Proceed posting please :)
Heb vanochtend te kennen gegeven dat we wel bereid zijn meer te betalen.
Vanmiddag eerst nog even een gesprek met de bank over het overbruggingskrediet, de makelaar pleegt nog overleg met de tegenpartij.
Ik heb aangegeven dat zij eventueel het eerste bod mogen doen, gaan wij kijken of we erover heen kunnen.

quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 09:25 schreef qltel het volgende:

Overigens hadden wij 2 kapers op de kust met ons huis. Dat is beide niet doorgegaan en vandaar dat we hier nu al 5,5 jaar wonen.
Deze kapers wilden volgende week al naar de notaris en hun bank heeft al alles toegezegd. :(
Zij weten alleen niet dat wij het flink hoog kunnen spelen. Als ze hem écht willen, gaan ze er voor betalen ook. ~O>

Ben het wel zo enorm zat dit... Heb een bloeddruk die niet meer te meten is, sta gewoon te trillen op m'n benen.
pi_123998332
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 10:22 schreef ueberduitser het volgende:
Deze kapers wilden volgende week al naar de notaris en hun bank heeft al alles toegezegd. :(
Zij weten alleen niet dat wij het flink hoog kunnen spelen. Als ze hem écht willen, gaan ze er voor betalen ook. ~O>

Ben het wel zo enorm zat dit... Heb een bloeddruk die niet meer te meten is, sta gewoon te trillen op m'n benen.
Oh nee! Ik duim voor jullie. Ik gun het jullie meer, maakt niet uit wie die anderen zijn!
  woensdag 13 maart 2013 @ 17:48:30 #280
189229 Eva4Evah
Niet teveel zuipen
pi_124013477
En?
  donderdag 14 maart 2013 @ 06:38:18 #281
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_124038086
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 17:48 schreef Eva4Evah het volgende:
En?
Toen je dat postte, zat ik nog bij de bank.

Het wordt een lastig verhaal, maar ik ben er eigenlijk wel klaar mee.
We wachten de goedkeuring van de bank even af en kijken we wat de makelaar wil. Qua bieden etc.
We gaan de boel lekker vertragen en tijd rekken. Spelletje wat de verkoper speelt, spelen we dus niet meer mee. Ik laat me niet meer onder druk zetten en de makelaar mag ons nu niet zomaar meer passeren. Kijken hoe ver men wil gaan met bieden, de tegenstanders dan he. Wij gaan ze voor laten bloeden en we gaan zogezegd flink rekken. De verkoper heeft namelijk 01.05 zijn geld nodig, kijken of we dat kunnen dwarsbomen
Inmiddels uit kijken naar wat anders, ik zie het met dit huis namelijk niet meer goed komen.
  donderdag 14 maart 2013 @ 06:59:46 #282
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_124038141
Beste man, waar ben je nou mee bezig?! Maak het toch niet zo persoonlijk! Je doet alsof jou een groot onrecht wordt aangedaan! En nu wil je wraak! Kom eens bij zinnen.
The love you take is equal to the love you make.
  donderdag 14 maart 2013 @ 09:03:47 #283
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_124039174
quote:
15s.gif Op donderdag 14 maart 2013 06:59 schreef Lienekien het volgende:
Beste man, waar ben je nou mee bezig?! Maak het toch niet zo persoonlijk! Je doet alsof jou een groot onrecht wordt aangedaan! En nu wil je wraak! Kom eens bij zinnen.
Ja ik weet het :@ . Ik draaf een beetje door, maar ik heb het gewoon zo gehad.

Ben al weer wat bedaard en ik laat het gewoon gaan. Wacht het bericht van de bank af en dan zie ik wel of we een eenmalig bod doen of ons gewoon terugtrekken.
pi_124039258
Ik denk dat het gewoon zo moet zijn en dat er iets NOG leukers op jullie pad komt. Dat je dat zelf nu even niet ziet begrijp ik wel. Succes!
Met een meidenkwartet
pi_124039476
Jammer van deze kans, maar ik denk ook dat er nog iets beters komt voor jullie. Waar je bijvoorbeeld wel een B&B kunt beginnen. Sterkte en hou moed!
  donderdag 14 maart 2013 @ 09:31:29 #286
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_124039675
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 09:08 schreef Cathmar het volgende:
Ik denk dat het gewoon zo moet zijn en dat er iets NOG leukers op jullie pad komt. Dat je dat zelf nu even niet ziet begrijp ik wel. Succes!
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 09:21 schreef Rowlf het volgende:
Jammer van deze kans, maar ik denk ook dat er nog iets beters komt voor jullie. Waar je bijvoorbeeld wel een B&B kunt beginnen. Sterkte en hou moed!
^O^
Heb van 2 huizen al wat info aangevraagd, vooral de adressen. Kijken of die locaties wat zijn.
pi_124043911
quote:
15s.gif Op donderdag 14 maart 2013 06:59 schreef Lienekien het volgende:
UD zit er in dit geval wat emotioneler in dan een standaardkoper. Ik begrijp het wel. Het is voor zijn situatie en gezin gewoon een ideaal pand. Veel ruimte binnen, een ruime aanbouw, een lap grond en als afsluiter nog een aantrekkelijke prijs.
Spelletjes van de makelaar of verkoper zijn nooit leuk.
pi_124044037
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 11:56 schreef Dr.Hilfiger het volgende:

[..]

UD zit er in dit geval wat emotioneler in dan een standaardkoper. Ik begrijp het wel. Het is voor zijn situatie en gezin gewoon een ideaal pand. Veel ruimte binnen, een ruime aanbouw, een lap grond en als afsluiter nog een aantrekkelijke prijs.
Wat hij zegt. Lienekien, beetje meer empathie tonen.
pi_124044949
quote:

[..]

Het is allemaal waar wat je zegt. Maar op het moment dat er concurrenten zijn voor een woning en je wil die woning zelf graag hebben, dan kunnen je eigen emoties er aan meewerken dat je voor die woning uiteindelijk een te hoge prijs betaalt. Het is goed je dan te realiseren dat er méér woningen zijn dan alleen deze. Ik hoop en duim voor nog een betere woning!
  donderdag 14 maart 2013 @ 12:37:09 #290
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_124045226
quote:

[..]

Dat dus inderdaad...

quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 12:28 schreef Rowlf het volgende:

[..]

Het is allemaal waar wat je zegt. Maar op het moment dat er concurrenten zijn voor een woning en je wil die woning zelf graag hebben, dan kunnen je eigen emoties er aan meewerken dat je voor die woning uiteindelijk een te hoge prijs betaalt. Het is goed je dan te realiseren dat er méér woningen zijn dan alleen deze. Ik hoop en duim voor nog een betere woning!
Een nóg betere vinden zal lastig worden, maar we doen ons best. Misschien wat meer geduld hebben, er verschijnen dagelijks nieuwe huizen op de markt, dus er komt vanzelf wel iets geschikts op ons pad.

De rust in mij is inmiddels weder gekeerd hoor, ben weer helemaal zen... :P
pi_124047109
Sterkte ueber, wat een klote verhaal.
pi_124048189
Gelukkig. De stress van andere teleurstellingen moest er ook nog even uit.

[ Bericht 2% gewijzigd door Teslynd op 14-03-2013 15:00:48 ]
  donderdag 14 maart 2013 @ 14:59:36 #293
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_124049649
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 14:12 schreef Teslynd het volgende:
Gelukkig. De stress van andere teleurstellingen moest ook nog even uit.
Jup, dat hebben ze gisteren ook wel gemerkt bij de badminton. Heb de duutsers alle hoeken van het veld laten zien. ~O>
  † In Memoriam † donderdag 14 maart 2013 @ 15:05:29 #294
43556 miss_dynastie
pi_124049842
quote:
1s.gif Op donderdag 14 maart 2013 06:38 schreef ueberduitser het volgende:
Het wordt een lastig verhaal, maar ik ben er eigenlijk wel klaar mee.We wachten de goedkeuring van de bank even af en kijken we wat de makelaar wil. Qua bieden etc.We gaan de boel lekker vertragen en tijd rekken. Spelletje wat de verkoper speelt, spelen we dus niet meer mee. Ik laat me niet meer onder druk zetten en de makelaar mag ons nu niet zomaar meer passeren. Kijken hoe ver men wil gaan met bieden, de tegenstanders dan he. Wij gaan ze voor laten bloeden en we gaan zogezegd flink rekken. De verkoper heeft namelijk 01.05 zijn geld nodig, kijken of we dat kunnen dwarsbomenInmiddels uit kijken naar wat anders, ik zie het met dit huis namelijk niet meer goed komen.
Ik denk dat die man helemaal geen spelletje speelt, maar gewoon dat geld wil en wel zo spoedig mogelijk. Neem het niet te persoonlijk, als jij het morgen had kunnen regelen, was de woning voor jou geweest.
pi_124050206
Beetje onorthodox wellicht, maar kun je de andere partij niet afkopen met een leuke aanbieding?
  donderdag 14 maart 2013 @ 15:19:07 #296
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_124050340
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 15:15 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Beetje onorthodox wellicht, maar kun je de andere partij niet afkopen met een leuke aanbieding?
Tja, het zou een optie kunnen zijn.
Verder nog geen nieuws, van bank of makelaar...

Al misschien weer wat anders geschikts gezien, ligt alleen dicht bij een spoorlijn. Dara moeten we nog even over nadenken.
  donderdag 14 maart 2013 @ 17:55:37 #297
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_124056010
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 12:00 schreef friekin_ het volgende:

[..]

Wat hij zegt. Lienekien, beetje meer empathie tonen.
Empathie genoeg. Daarom mijn advies aan TS om zijn energie niet te steken in haat en wraak.

En gelukkig begreep hij wel wat ik bedoelde. :)
The love you take is equal to the love you make.
  donderdag 14 maart 2013 @ 18:20:33 #298
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_124056781
quote:
14s.gif Op donderdag 14 maart 2013 17:55 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Empathie genoeg. Daarom mijn advies aan TS om zijn energie niet te steken in haat en wraak.

En gelukkig begreep hij wel wat ik bedoelde. :)
;)
Uitslag van de bank duurt nog ff, dus we wachten gewoon af en kijken ondertussen gewoon af.
Morgen even een paar gemeentes bellen en vragen of er nog plannen in ontwikkeling zijn. Toch nieuwbouw ook maar weer bekijken...
  vrijdag 15 maart 2013 @ 09:50:38 #299
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_124082120
Hier ook maar even posten dan:

lol....werd net gebeld door Herr Bürgemeister van een plaatsje verderop hier, Itterbeck...

Ik had de gemeente vorige week even gemaild of er nog Baugrundstücke beschikbaar waren, maar had nog niets gehoord. Belt de burgemeester nu zelf op. Vanavond dus op de koffie en even een rondje Itterbeck met de burgemeester doen. Hier hou ik nou van... ^O^

Moest wel vanavond even komen, want vanaf volgende week zat hij 3 weken in Kannaadaa :)
  vrijdag 15 maart 2013 @ 10:00:02 #300
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_124082350
Wat leuk!

Maak je zelf even een nieuw topic?
Spoilers!
  vrijdag 15 maart 2013 @ 10:01:23 #301
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_124082395
quote: