niet te zien, maar er zit een inbouwspotje midden boven de douche, ik heb zelf de dimmer bijna nooit voluit staan. Valt dus erg mee...quote:Op donderdag 15 juli 2010 16:46 schreef Cahir het volgende:
Hoe is het licht in de douche zelf? Hij lijkt me erg donker overkomen.
Tja, dat is Duitsland, geen welstand.quote:
Formaat van de stenen is Waaldikformaat, die hebben een lagenmaat van 78mm. in plaats van 62,5 bij Waalformaat.quote:Op vrijdag 16 juli 2010 09:51 schreef Gurb het volgende:
Een erg mooi huis, je kunt zien dat dit niet het eerste huis is wat je tekent! Volgens mij kloppen alle details!
Mooie steen heb je uitgekozen, wat is het formaat? Ze lijker iets dikker en minder lang als waalformaat?
En erg mooi met die koprollaag en de rollagen boven de kozijnen.
Het koper en de kunststof kozijnen vind ik persoonlijk niet mooi, maar zoals je zei: smaken verschillen
En we hebben kunststof kozijnen genomen voor het onderhoud.
De pannen zijn ook netjes, welk type is dat, duits zeker? De gevelpannen zijn wel wat klein, kijk je van onderen niet zo onder de pannen nu?
Ditquote:Op donderdag 15 juli 2010 17:13 schreef Naamah het volgende:
Echt een prachtig huisEn leuk om zo het hele verslag te lezen!
quote:Op donderdag 15 juli 2010 17:13 schreef Naamah het volgende:
Echt een prachtig huisEn leuk om zo het hele verslag te lezen!
we wonen hier sinds maart 2009, waar heb je de tomtom opgehaald dan eigenlijk? Wonen wel een paar NL-ers hier, dus zou zo kunnen.quote:Op vrijdag 16 juli 2010 15:50 schreef rub3n het volgende:
Hoe lang staat dit huis al? Ik heb een poos terug een keer een TomTom opgehaald in Duitsland (via marktplaats). Daar stond een huis schuinachter waar ik met de TomTom verkoper (Nederlander) nog even over heb zitten kletsen. Daar lijkt dit huis, wat ik me kan herinneren, sprekend op! Mooi huis!
tja, de bouw heeft een tijdje stil gelegen in de herfst, toen was het echt enorm slecht weer.quote:Moest wel beetje lachen toen ik alle groene aanslag bij de muur vd trap zag, voor de afwerking
Gronau was dat volgens mij.quote:Op vrijdag 16 juli 2010 20:19 schreef ueberduitser het volgende:
[..]
we wonen hier sinds maart 2009, waar heb je de tomtom opgehaald dan eigenlijk? Wonen wel een paar NL-ers hier, dus zou zo kunnen.
ah, dat is hier dus niet, wij wonen in Ringe, vlak bij Emlichheim.quote:
Ben ik ook wel heel benieuwd naarquote:Op donderdag 5 augustus 2010 08:53 schreef LXIV het volgende:
Mooi huis hoor! Wat heeft het je in totaal gekost?
het eiken blijft natuurlijk en vergrijst vanzelf. Eiken moet je niet behandelen, net als Red Cedar.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 08:44 schreef mister_white het volgende:
Erg mooi gedaan! Laat je de eiken kleur van de dakkapelletjes zo?
Overdekte terras is erg mooi gedaan, maar je ziet wel dat het licht uit de woonkamer wegneemt. Wellicht zouden een soort daklichten dit kunnen oplossen. Ook leuk detail: die koperen afvoeren. Zal flink poetsen worden om ze zo te houden
Compleet incl. grondaankoop etc. zo'n ¤255.000,- Doe me dat in NL maar eens na!quote:Op donderdag 5 augustus 2010 08:53 schreef LXIV het volgende:
Mooi huis hoor! Wat heeft het je in totaal gekost?
Das niet duur neequote:Op maandag 16 augustus 2010 11:28 schreef ueberduitser het volgende:
[..]
het eiken blijft natuurlijk en vergrijst vanzelf. Eiken moet je niet behandelen, net als Red Cedar.
En het terras neemt echt geen licht weg uit de woonkamer hoor, hoogstens wat uit de eetkamer/keuken.
In de woonkamer zitten in totaal 5 kozijnen, zoals je op de plattegrond kunt zien. Daar komt echt voldoende daglicht door hoor. En over daklichten hebben we van tevoren wel nagedacht. We wilden het eerst in de praktijk zien, maar de dat het licht wegneemt valt dus erg mee.
En koperen afvoeren poetsen? Heb je ooit wel eens langdurig glimmende dakgoten/hemelwaterafvoeren gezien aan een gebouw?![]()
[..]
Compleet incl. grondaankoop etc. zo'n ¤255.000,- Doe me dat in NL maar eens na!![]()
Inmiddels zijn trouwens de tuinmuurtjes af en hebben we voor Thijs een echt "Stelzenhaus" in de tuin opgebouwd, foto's volgen!
Dank je!quote:Op maandag 6 december 2010 16:59 schreef Noisiv het volgende:
Wat een gaaf huis hebben jullie zeg! Zo ontzettend jammer dat dit in de randstad niet kan: te weinig ruimte en onbetaalbaar.
De foto's van het interieur zijn van vlak na de verhuizing volgens mij, toen stond en hing er nog niet veel persoonlijkheid in huis. Het staat en hangt inmiddels al wel wat voller, behalve in de woonkamer, daar missen we nog wat aan de wand. Dat heeft geen haast, we zijn er nog niet uit wat er waar en hoe moet komen.quote:Op dinsdag 7 december 2010 14:28 schreef friekin_ het volgende:
Ik wil niet trollen, maar ik vind het maar een onpersoonlijk huis.. Weinig eigen dingen erin, het lijkt zo uit een showroom te komen.
Dit valt ook wel mee. Ik kom zelf uit Assen en daar heb je een huis als dit met gelijke tuin voor 5 tot 8 ton. Daar kun je in de Randstand ook wel iets leuks voor kopen uiteraard niet midden in het centrum.quote:Op dinsdag 7 december 2010 16:45 schreef Noisiv het volgende:
Waar je in Het noorden of oosten een nieuw vrijstaand voor koopt. Heb je in de randstad net een oud appartementje in een achterstandsbuurt. Maarja als al je familie en vrienden in de randstad wonen en je er een leuke baan hebt gevonden ga je niet snel doen. Maar als je een nieuwe start wilt maken met vriend/ vriendin is het ideaal. Je woont ook nog eens supermooi vergeleken met de randstad.
Danke!quote:Op vrijdag 18 maart 2011 10:02 schreef zuluman het volgende:
Einfach wunderbar! Sehr gut documentiert.
Plaatje is perfect zo, nog wat afwerkingen klaar maken en dan is het helemaal super.quote:Op maandag 4 april 2011 09:55 schreef Ml-etje het volgende:
Wow wat netjes zeg!! Een plaatje zo
Is dat goed te doen met worteldoek en grind aan de slag? Wij mogen binnenkort ook.
moet je even pagina 1 lezen volgens mij, ik heb het genoemd.quote:Op maandag 4 april 2011 11:07 schreef vosss het volgende:
Mooi huis.
Wat heeft dat nou all in gekost als ik vragen mag?
Dank enquote:Op maandag 4 april 2011 11:15 schreef 100% Tukker het volgende:
Mooi werk.Beetje jammer dat die Opel het aanzicht een beetje verpest...
quote:Op maandag 4 april 2011 11:37 schreef ueberduitser het volgende:
[..]
moet je even pagina 1 lezen volgens mij, ik heb het genoemd.
Dat had ik gezien, ik vroeg me dus af hoeveel jullie nu in totaal kwijt zijn geweest, dus met alles erop en eraanquote:Enorm verschillende prijzen binnen gekregen, variërend van ¤162.000,- tot ¤216.000,- (woning excl. metselstenen, keuken, badkamer, wand en vloerafwerking, tuin)
Waarbij de laatste tuinwerkzaamheden en de tuinmuurtjes niet meegerekend zijn.quote:Op maandag 16 augustus 2010 11:28 schreef ueberduitser het volgende:
Compleet incl. grondaankoop etc. zo'n ¤255.000,-![]()
Oh, nee dacht ik.quote:
Ach sooo. Zo een huis hebben kan niet, dit is geheel eigen ontwerp..quote:Op maandag 4 april 2011 13:59 schreef tomaat52 het volgende:
[..]
Oh, nee dacht ik.Ik ken een Roy die ook zo een haus heeft.
quote:Op maandag 4 april 2011 14:04 schreef Oksel het volgende:
Erg mooi.
Ik woon nu in Nederland, aan de Duitse grens. M'n verloofde is Duits. Wellicht dat we ooit nog over de grens een huis laten bouwen. Dan weet ik je te vinden..De tekeningen zijn genoeg, die koop ik van je. Laat ik m'n schoonpa het huis bouwen.
Echt heel, heel mooi!
Je doet ze toch naar een NL school, omdat die van betere kwaliteit zijn dan de Duitse scholen..quote:Op maandag 4 april 2011 14:21 schreef pisnicht het volgende:
Mooi huis alleen jammer dat het in Duitsland staat. Ik heb er wel eens over nagedacht maar het nationalisme in me weerhoudt me ervan. De gedachte dat je je kinderen duits op moet voeden...
Nou nee, en dan aan beide kanten een buitenbeentje zijn? Ik zat altijd in Coevorden op school en daar kwamen ook altijd "duitse" kinderen die door hun ouders naar school gebracht werden. Dat waren altijd "De duitsers" en hoorden er dus niet bij.quote:Op maandag 4 april 2011 15:05 schreef Oksel het volgende:
[..]
Je doet ze toch naar een NL school, omdat die van betere kwaliteit zijn dan de Duitse scholen..
Inderdaad.quote:Op maandag 4 april 2011 15:27 schreef Oksel het volgende:
M'n vriendin zat toen ze op de basissschool zat al om 7:30 in de schoolbankjes.. auch.
HochSchule begint hier al om 7u, gelukkig niet voor de vakken die ik volgquote:Op maandag 4 april 2011 15:27 schreef Oksel het volgende:
M'n vriendin zat toen ze op de basissschool zat al om 7:30 in de schoolbankjes.. auch.
Kunnen ze ook de hele dag heen dat je weet?quote:Op maandag 4 april 2011 15:38 schreef ueberduitser het volgende:
Inderdaad.
Onze zoon gaat dagelijks van 08:00 tot 12:00 naar de Kindergarten. Volgend jaar Vorschule en als hij 6 wordt kan hij naar de Grundschule.
hier niet hoor!quote:Op maandag 4 april 2011 23:07 schreef nikky het volgende:
[..]
Kunnen ze ook de hele dag heen dat je weet?
Het leuke van dit in Duitsland doen is dat je én een mooi huis hebt, en geen stress met een hypotheek die je eigelijk niet betalen kunt of met 2 man fulltime moet werken om het allemaal te betalen en dan nog nooit thuis bent.quote:Op dinsdag 5 april 2011 12:57 schreef ueberduitser het volgende:
Dank!
Het is ook echt onze stijl, wat wij echt mooi vinden en fijn om in te wonen.
Ik heb in m'n werk regelmatig met moderne architectuur, design en minimalisme te maken, maar ik zou absoluut geen strakke/moderne woning willen hebben. Wat we nu hebben is wel zo veel gezelliger.
juist!quote:Op dinsdag 5 april 2011 13:15 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het leuke van dit in Duitsland doen is dat je én een mooi huis hebt, en geen stress met een hypotheek die je eigelijk niet betalen kunt of met 2 man fulltime moet werken om het allemaal te betalen en dan nog nooit thuis bent.
ben nog steeds geen duitser hoorquote:
dat is heel bewust gedaan.quote:Op dinsdag 5 april 2011 13:35 schreef zaanse-mayonaise het volgende:
jammer dat het in duitsland in the middle of nowhere staat.
jup, ik heb stiekem de tekening van de verbouwde garage ook al klaar.quote:
helaas, kreeg gistermorgen een telefoontje dat hij nog bij de spuiter stond...quote:Is de rolstoel al klaar?
Dank! Zijn er ook superblij mee, is echt ons huisje.quote:Op donderdag 21 juli 2011 13:54 schreef rubje het volgende:
@TS. allereerst complimenten voor jullie fraaie huis en hoe het is opgebouwd van zowel binnen als buiten.![]()
Ze doen hier niet echt moeilijk. Er ligt wel een rooilijn aan de voorkant en zijkant met de kavel mee, maar daarbinnen mag je bouwen wat je wil, met een maximum van 3 bouwlagen (als ik het goed heb).quote:mijn vraag echter is in hoeverre je in Duitsland te maken hebt gehad met allerlei,zoals in NL, gemeentelijke regeltjes/ambtenarendie over elk miezerig stukje extra grond oid vielen
( of voor mij part aanbouw oid) of is dat vanwege de grootte van Duitsland en dus aanweizige ruimte ontzettend meegevallen en geniet je als burger daar meer vrijheden voor het bouwen van het woonerf/ruimte/huis?
Dorp Emlichheim is 5km dacht ik en Hoogstede is 3km. Nordhorn, wat grotere plaats is 30km.quote:edit; En hoever ben je verwijderd van de stad/dorp waar je je inkopen kunt doen en hoe zit het met het OV daar in de buurt?
Jaloers hoef je niet te zijn hoor, met een gemiddeld inkomen kun je zelf ook zoiets hier doenquote:Op donderdag 21 juli 2011 15:09 schreef Worteltjestaart het volgende:
Wat een ontzettend fraai huis! Ikke jaloers.
Het enige dat ik vreemd vind aandoen, is de dakgoten aan de gevel. Ze vallen nu zo weinig op, dat het voor mij op de foto's visueel lijkt dat de pannen in het niks eindigen.
Ik doe m'n best. Het meeste heb ik wel geleerd te maken, maar het dan daadwerkelijk doen is een tweede. Heb gelukkig nog geen project gehad wat ik verprutst heb.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 15:53 schreef junkiexp het volgende:
Echt geweldig zeg, je kan echt onwijs goed met je handen werken ?
En 255K
Ik woon in een appartement wat als het af is 265K moet opbrengen, wat een verschil héquote:Op donderdag 4 augustus 2011 17:59 schreef ueberduitser het volgende:
[..]
Ik doe m'n best. Het meeste heb ik wel geleerd te maken, maar het dan daadwerkelijk doen is een tweede. Heb gelukkig nog geen project gehad wat ik verprutst heb.
En ja, 255k. In NL betaal je in ieder geval het dubbele.
Dan wel ja. Maar ik dacht dat je het als 'hoofdverwarming' ging gebruiken.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 21:19 schreef ueberduitser het volgende:
Wij zijn gezelligheids stokers, alleen in de winter in het weekend af en toe. Ik red het met 2,5m3. makkelijk per jaar.
Volgens jouw eigen tekening zie ik slechts 2 x 1,80m voor het houthok, en van die 0,9 kan je nog wel 0,2m 'oversteek' afhalen, wil je je hout droog laten liggen:quote:Afmetingen zijn trouwens 5,4x1,5x0,9 en dan de schuinte nog.
Klopt helemaal, my bad! Ik zat ff niet op te letten.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 21:36 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Dan wel ja. Maar ik dacht dat je het als 'hoofdverwarming' ging gebruiken.
[..]
Volgens jouw eigen tekening zie ik slechts 2 x 1,80m voor het houthok, en van die 0,9 kan je nog wel 0,2m 'oversteek' afhalen, wil je je hout droog laten liggen:
http://forum.fok.nl/templ(...)oteFoto-D4374QKX.jpg
Gelijk zoveel mogelijk scoren dan, niets kan tegen het comfort van een goede houtkachel op.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 21:45 schreef ueberduitser het volgende:
Moet nog wat hout zien te scoren, de buurman morgen maar eens vragen
Inderdaad! En mochten we het ooit verkopen, dan is het geld niet weg, want je zou de nieuwe aanbouw ook gemakkelijk kunnen verhuren of een B&B beginnen.quote:Op maandag 26 maart 2012 11:53 schreef Rewimo het volgende:
Goed idee ud, als je nu toch gaat verbouwen, kun je maar beter meteen alles meenemen. En het is denk ik ook een fijn idee om vlakbij je dochter te slapen. Dan kunnen jullie haar goed in de gaten houden.
Een vergunning is geen probleem?
Dank!quote:Op maandag 26 maart 2012 12:11 schreef jdel het volgende:
Plannen klinken goed. Ik vind het slim om nu je toch wilt gaan verbouwen meteen alles mee te pakken zodat je ook voor de vrouw straks een mooi plaatsje beneden hebt.
Ben benieuwd naar hoe het gaat vorderen en ik wens je veel succes!
Dank!!!!quote:Op vrijdag 6 april 2012 15:26 schreef KeimpeHart het volgende:
Lastige situatie zo.. schoonvader longkanker, je vrouw en dochter MS.... Vind het knap dat je nog positief onder blijft..
Sterkte!
Hekjes zijn inmiddels klaar, ik heb prijzen opgevraagd voor het verzinken en poedercoaten en dat valt me reuze mee. Bij Zincoat in Veenoord ben ik voor verzinken en 2x poedercoaten ¤550,- ex.btw kwijt.quote:Op vrijdag 6 april 2012 15:38 schreef bluemoon23 het volgende:
De hekjes zien er leuk uit, met regelgeving zijn ze in Duitsland inderdaad net wat soepeler.
Ik woon net aan de andere kant van de grens (Schoonebeek), ik kan de jaknikkers van Wintershall zien als ik uit mijn raam kijk.
De grondprijs op het nieuwbouwproject waar ik nu zit viel ook nog mee, ik dacht dat ik ¤129 ex btw betaalde per m2.
¤129,- per m2 is niet veel, ik betaal hier ruim ¤ 425,-.quote:Op vrijdag 6 april 2012 15:38 schreef bluemoon23 het volgende:
De hekjes zien er leuk uit, met regelgeving zijn ze in Duitsland inderdaad net wat soepeler.
Ik woon net aan de andere kant van de grens (Schoonebeek), ik kan de jaknikkers van Wintershall zien als ik uit mijn raam kijk.
De grondprijs op het nieuwbouwproject waar ik nu zit viel ook nog mee, ik dacht dat ik ¤129 ex btw betaalde per m2.
In Noord Brabant?quote:Op vrijdag 6 april 2012 19:17 schreef jdel het volgende:
[..]
¤129,- per m2 is niet veel, ik betaal hier ruim ¤ 425,-.
Dank voor de tip, kan daar ook wel eens informeren. Coevorden is 10 minuten verderop. Het moet echter wel verzinkt worden, het is allemaal kokerprofiel en buisprofiel, dus alleen spuiten is niet genoeg.quote:Op vrijdag 6 april 2012 17:34 schreef bluemoon23 het volgende:
En beetje goede proffesionele metaalverf (en dan bedoel ik dus geen Hammerite) incl. goede primer en aflak kost ook aardig wat.
Stralen en spuiten laten bij een coatingbedrijf is dan vaak net zo duur.
Ik heb een paar jaar geleden een oude schoorsteenkap laten stralen en spuiten bij Hustraco (vestigingen in Coevorden, Klazienaveen en Nw Schoonebeek), dat kostte ¤35.
Als het metaal wordt gestraald heb je tenminste wel een goede hechting van je lak, anders moet je thuis rotzooien met staalborstels op een slijptol ofzo, dan is het maar afwachten of alle roest, walshuid en slak eraf is.
Ja. Absurd of niet... vond ik ook idd.quote:
Ben je al 3,5 ton kwijt.quote:Op vrijdag 6 april 2012 23:48 schreef jdel het volgende:
[..]
Ja. Absurd of niet... vond ik ook idd.
Het is dat mijn vriendin (nog) niet weg wilde hier maar anders wist ik het wel.
800 m2 is hier dus ook echt niet te doen voor ons.
Als je gaat verzinken moet je niet vergeten om gaatjes in de kokerprofielen en buizen te boren http://www.verzinkerijhee(...)van-gaten-boren.aspx en http://www.verzinkerijhee(...)zicht-boorgaten.aspxquote:Op vrijdag 6 april 2012 22:56 schreef ueberduitser het volgende:
[..]
Het moet echter wel verzinkt worden, het is allemaal kokerprofiel en buisprofiel, dus alleen spuiten is niet genoeg.
Dank voor de tip, maar daar is echt wel aan gedacht. M'n schoonvader is ruim 40 jaar lasser geweest, dus dat zit wel goed.quote:Op zondag 8 april 2012 15:36 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
Als je gaat verzinken moet je niet vergeten om gaatjes in de kokerprofielen en buizen te boren http://www.verzinkerijhee(...)van-gaten-boren.aspx en http://www.verzinkerijhee(...)zicht-boorgaten.aspx
Sommige verzinkerijen willen zelf ook wel gaten boren, maar dan betaal je ¤2 per gat ofzo.
Danke!quote:Op maandag 9 april 2012 00:39 schreef YskaFredriksson het volgende:
Ziet er mooi uit!
Is er een reden waarom de deur van de badkamer zo zit... Ik zou hem persoonlijk direct laten uit komen op de gang dus ongeveer waar het toilet zit en het toilet dan op de plek van deur. Mocht er dan een noodgeval zijn in de nacht ofzo en dan zeker met een elektrische rolstoel kan je gewoon doorrausen.
Het terras was ook de aanzet om nieuw te gaan bouwen.quote:Op maandag 9 april 2012 09:01 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik vind het terras echt jaloersmakend!
Ik snap hetquote:Op maandag 9 april 2012 08:53 schreef ueberduitser het volgende:
[..]
Danke!
Die hele gevel is de bestaande achtergevel van de garage nu. Als het kan wil ik daar zo weinig mogelijk aan slopen/veranderen. Ik snap je gedachte en als geld geen probleem was geweest, was dat ook mooier geweest.
quote:Op woensdag 11 april 2012 23:12 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Mooi huis! mooie aanbouw-plannen.
Dank!quote:Op donderdag 12 april 2012 14:06 schreef Amun-Ra het volgende:
wow. voor het hele project niets anders dan lof en respect !
Gisteren heb ik de hekjes weggebracht naar Dalum om ze te laten coaten.quote:Op donderdag 12 april 2012 14:32 schreef ueberduitser het volgende:
[..]
[..]
Heb inmiddels besloten dat de hekjes voorzien worden van een KTL-coating.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Totaalplaatje nu, de laatste foto's zonder hekjes!
![]()
Danke,quote:Op dinsdag 24 april 2012 09:52 schreef YskaFredriksson het volgende:
Ueberduitser, ik vind de kleur van jullie huis zo mooi.. En leuk dat je je zoon laat helpen, maakt hem vast heel trots
Ik ben benieuwd naar de volgende fotoserie van het huis met hekwerk
Danke!quote:Op dinsdag 24 april 2012 11:08 schreef nikky het volgende:
Mooi hoor!
Die spin![]()
![]()
Ik kom hier ook regelmatig van die enorme knoeperts tegen. Mijn maag draait zich om en krijg een heel raar gevoel wat uit mijn tenen komt en omhoog kruipt.
Van hetzelfde wat bij je terras ook op dat muurtje ligt?quote:Op dinsdag 24 april 2012 11:25 schreef ueberduitser het volgende:
[..]
Danke,
Sjakie mag erg graag helpen. Prima toch, leert hij alleen maar van.
Ben zelf ook erg benieuwd naar het uiteindelijke resulaat.
[..]
Danke!
Die spin was echt vies groot. Moeders was er alleen niet zo blij mee dat ik die als bureaubladachtergrond van de laptop had ingesteld...![]()
Ik zit nog met een dilemma, ik weet niet wat ik als afdekkers op de penanten moet doen.
-standaard grijze betonnen paalmutsen/poerafdekker/penantafdekker
-Bentheimer sandsteinplatten (lokaal materiaal)
-zelf gestorte donkergrijs/zwarte betonafdekkers
-natuursteen platte afdekkers (negro Impala)
-chinees hardsteen
-koper
Suggesties?
Ik zou juist wel gaan voor chinees hardsteen (of belgisch hardsteen). Dat blauwe past nu net mooi bij je dakpannen. Ook al wordt dat iets grauwer op den duur.quote:Op dinsdag 24 april 2012 11:25 schreef ueberduitser het volgende:
Ik zit nog met een dilemma, ik weet niet wat ik als afdekkers op de penanten moet doen.
Dat is die Negro Impala, maar daar ben ik niet zeker van. Dat lijkt me wat te.quote:Op dinsdag 24 april 2012 12:39 schreef dimmak het volgende:
[..]
Van hetzelfde wat bij je terras ook op dat muurtje ligt?
quote:
Tja, hardsteen/graniet is weer een materiaal erbij he? Datzelfde heb ik met de Bentheimer zandsteen. Het lijkt wel mooi denk ik, dat wel. Maar precies zoals ik zeg, een materiaal extra.quote:Op dinsdag 24 april 2012 14:10 schreef _VoiD_ het volgende:
[..]
Ik zou juist wel gaan voor chinees hardsteen (of belgisch hardsteen). Dat blauwe past nu net mooi bij je dakpannen. Ook al wordt dat iets grauwer op den duur.
Als je toch zelf beton op kleur wilt storten, gebruik dan wel witte cement in plaats van grijze. Anders gaat grijs op den duur de boventoon voeren.
Dank allen trouwens. Ben er content mee, blij dat ik ze zelf niet van een kleurtje moet voorzien.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 10:37 schreef RanTheMan het volgende:
mooi man!
Alleen jammer dat je moeren nu zo opvallen.. Ga je daar nog iets aan doen? Zwarte doppen er over bijvoorbeeld?
precies, dat maakt het echt af vind ik.. met hammerite werkt ook prima denk ik.. Maar nadeel is dat je het toch moet bijwerken na aandraaien verwacht ik.. Maar een plastic dop is ook zo watquote:Op vrijdag 4 mei 2012 10:51 schreef ueberduitser het volgende:
[..]
Dank allen trouwens. Ben er content mee, blij dat ik ze zelf niet van een kleurtje moet voorzien.
En de moeren en draadeinden ga ik nog zwart kleuren. Ik denk dat ik de ringen van tevoren spuit en de moeren zwart schilder. Zwarte doppen is ook nog een optie, moet ik in het werk bekijken.
Ik zou zelf een buisje nemen als sier voor over het draadeind en de moeren. Net 1 a 2 mm korter zodat je nog kan stellen Boven zijde zou ik een carrosseriering en moer nemen. Afslijpen en een dopmoer er op zetten en die zwart spuiten na montage.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 10:51 schreef ueberduitser het volgende:
[..]
Dank allen trouwens. Ben er content mee, blij dat ik ze zelf niet van een kleurtje moet voorzien.
En de moeren en draadeinden ga ik nog zwart kleuren. Ik denk dat ik de ringen van tevoren spuit en de moeren zwart schilder. Zwarte doppen is ook nog een optie, moet ik in het werk bekijken.
Dank!quote:Op vrijdag 4 mei 2012 13:56 schreef crv het volgende:
gaaf die hekjes
Wij zijn al aan het voorkijken geweest omdat we misschien ook zoiets om het Terras willen.
Ben wel geschrokken van de prijs![]()
Waar heb jij ze gehaald als ik vragen mag?
Dat is ook een goede optie!quote:Op vrijdag 4 mei 2012 14:12 schreef jpajs het volgende:
[..]
Ik zou zelf een buisje nemen als sier voor over het draadeind en de moeren. Net 1 a 2 mm korter zodat je nog kan stellen Boven zijde zou ik een carrosseriering en moer nemen. Afslijpen en een dopmoer er op zetten en die zwart spuiten na montage.
quote:Op vrijdag 4 mei 2012 14:19 schreef ueberduitser het volgende:
[..]
Dank!
Ik schrik niet zo snel, ben wel wat gewend...
Maar zonder gekheid, ik heb tot nu toe alleen het dompellakken betaald.M'n schoonvader is 40+ jaar lasser geweest en heeft voor het materiaal en laswerk gezorgd.
Dit was helaas zijn laatste project, hij heeft al een paar jaar longkanker, maar gaat nu hard achteruit.
Hij heeft dit laswerk ook niet helemaal klaar gekregen, een oud collega van hem heeft het af moeten maken.
[..]
quote:Op dinsdag 24 april 2012 09:50 schreef ueberduitser het volgende:
Afgelopen zaterdag het voegwerk weer opgepakt, rotweer maar ik heb tussen de buien door toch nog 2 segmenten kunnen doen.
Kwam alleen dit nog tegen toen ik een penant wilde opmetselen.wat een aparte kleur spinSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op dinsdag 8 mei 2012 21:46 schreef Muks het volgende:
Wat bijzonder dat je vader dit voor jullie heeft kunnen doen, een prachtig blijvende herinnering aan zijn leven en altijd dicht bij jullie, strekte voor jullie en voor je verdere familie
Dank en inderdaad, dit is een mooi aandenken.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 21:31 schreef crv het volgende:
[..]ow kut, sterkte voor je vader en jullie familie. Helaas weet ik wat je doormaakt.
Wel een enorm mooi aandenken zo
Simpel en inderdaad ook mogelijk, maar ik heb er inmiddels al 5 hekjes tussen zitten..quote:Op woensdag 9 mei 2012 00:35 schreef Cybersijp het volgende:
simpel:
gat boren in je poer, daar een plug in duwen. Hekje op zijn plaats zetten. Stokeinden(wel flinke!) erin draaien met iets van een haakse slagschroevendraaiert. Is dat een idee ? Omdat die dus een inbus/torx gat aan de bovenkant hebben kun je het later altijd nog los halen om de boel te schilderen, opnieuw te laten coaten oid.
[ afbeelding ]
quote:
Dank!!!quote:Op woensdag 9 mei 2012 08:50 schreef Rewimo het volgende:
Het wordt mooi! Een prachtige en blijvende herinnering aan je schoonvader inderdaad
Veel sterkte, zal een (extra) zware periode zijn nu
Ik denk dat dit huis goedkoper is als menig Vinex woning in de Randstad.quote:Op maandag 2 juli 2012 22:00 schreef RonB79 het volgende:
Ik vraag me wel af hoe mensen zoiets altijd bekostigen? Leven jullie dan alleen maar voor het huis dus sparen sparen sparen en verder niks doen?
is toch een prima oplossingquote:Op dinsdag 22 mei 2012 09:20 schreef ueberduitser het volgende:
Bijna klaar!!!
[ afbeelding ]
Nog 2 lage hekjes en 1 poort monteren.![]()
Voor de afdekkers op de penanten heb ik voor nu even goede oplossing gevonden.
Ik had zaterdag betontegels gehaald en toevallig had moeders het idee gehad om zwarte betonverf te halen. 1 tegel geschilderd, erop gelegd en direct de andere tegels ook geschilderd.
Goedkope oplossing, die eerst prima voldoet tot we wat mooiers vinden.
[ afbeelding ]
De huizenprijzen in NL zijn exhorbitant, en prijs/qualiteit staat niet meer in verhouding.quote:Op maandag 2 juli 2012 22:00 schreef RonB79 het volgende:
Sodeju wat een huis zeg! Erg mooi om de hele ontwikkeling ervan in dit topic te zien. En dan zo'n zuur eindeIk wens je alle sterkte toe!
Ik vraag me wel af hoe mensen zoiets altijd bekostigen? Leven jullie dan alleen maar voor het huis dus sparen sparen sparen en verder niks doen? Alhoewel de inrichting er ook piekfijn uitziet en er toch n nette auto staat. Of is het in de buurt waar jullie wonen net iets goedkoper (ik woon in Hamburg en we willen iets gaan kopen in de buurt van HH).
Tja, ik blijf toch een NLer
Tja, ik ben bouwkundige en tekenaar, dus ik had voor hen zo een huis kunnen tekenen, stom dat ze daar geen gebruik van gemaakt hebben.quote:Op maandag 2 juli 2012 23:26 schreef Teslynd het volgende:
O, ik vond jullie hal al ruim en dan mooi licht met een eigen raam. Ze hadden toch met jullie kunnen overleggen om een middenweg tussen tradities en mooie wensen te vinden.
Op het moment is het vrij definitief zo, ik ga op zoek naar een andere woning, die stenen zijn wel goed zo. Ik ga sowieso geen geld meer steken in dit huis.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 00:14 schreef crv het volgende:
[..]
is toch een prima oplossing![]()
Zoek je iets specifieks? of weet je het gewoon nog niet?
quote:Op dinsdag 3 juli 2012 07:01 schreef ueberduitser het volgende:
[..]
Op het moment is het vrij definitief zo, ik ga op zoek naar een andere woning, die stenen zijn wel goed zo. Ik ga sowieso geen geld meer steken in dit huis.
Ik denk dat het gewoon door de regio hier komt. Ik woon dus in Hamburg en we willen ook wat gaan kopen. Van bouwen heb ik helaas 0,0 verstand dus dat gaat nooit wat worden, laat staan dat mn vriendin het geduld ervoor heeftquote:Op dinsdag 3 juli 2012 00:17 schreef crv het volgende:
[..]
De huizenprijzen in NL zijn exhorbitant, en prijs/qualiteit staat niet meer in verhouding.
Ik bouw in Frankrijk op een kwartiertje van Basel (Zwitserland) en de Regio hier is daardoor duur. maar voor het geld wat ik hier spendeer, mag ik blijzijn dat ik in NL een Groot rijtjeshuis heb of een vrijstaand huis met een kleine tuin.
Nu heb ik een enorm huis op 2750 m2 grond met vrij uitzicht naast de bossen
Vooroorlogs... dat klinkt alsof het wel gerenoveerd moet worden en er dus xx.000 geïnvesteerd moet wordenquote:Op dinsdag 3 juli 2012 15:46 schreef blomke het volgende:
We zijn recent in de Harz op vakantie geweest en hebben ons verbaasd over de huizenprijzen.
Prachtige, vrijstaande vooroorlogse woningen met 8 kamers (200 m² vloeroppervlak) op een grondstuk van 1000 m² en met een schitterende uitzicht over het Okerdal. Iets van een ton of anderhalf...heb je in Nl. hoegenaamd een appartmentje voor
tuurlijk is het regio afhankelijk, in midden frankrijk koop je voor een habbekrats een prachtig landgoed. ik zit in frankrijk nabij Basel (CH) en dat is zelfs door de zwitsers erg gewild waardoor de prijzen hoog zijn.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 14:57 schreef RonB79 het volgende:
[..]
Ik denk dat het gewoon door de regio hier komt. Ik woon dus in Hamburg en we willen ook wat gaan kopen. Van bouwen heb ik helaas 0,0 verstand dus dat gaat nooit wat worden, laat staan dat mn vriendin het geduld ervoor heeft
Het eerste appartement dat we zagen kost ¤ 199.000 maar dan komt er nog Hausgeld a 450 bij en pacht a 222 per maand. Dan betaal je dus alleen al 675 per maand aan kosten excl de hypotheek. Uiteindelijk zijn we maar afgehaakt want dat is gewoon te duur.
Nu hebben we n leuk huisje gezien incl tuin en garage voor ¤ 169.000. Verder geen Hausgeld of wat dan ook. Het ligt in Henstedt-Ülzburg, ongeveer 10km boven HH. Tis geen HH meer maar wel opeens stukken goedkoper
Nadeel is nu ook voor ons dat we huren en dus geen geld van een verkoop hoeven te verwachten wat we in een nieuw huis kunnen steken. Alles moet dan via de hypotheek of nieuwe kredieten.
Dus als ik bv überduitser's huis zo bekijk, dan was zijn eerste stap al het hebben van een eigen huis voordat hij met de bouw van dit paleisje begon
Moeilijk verhaal, wat niet zo even uit te leggen is.quote:
Helemaal goed, ik geloof dat we iets van ¤30.000 winst hebben gemaakt met onze eerste woning (die in NL, de woning in DE die we hadden heeft weinig tot geen winst opgeleverd)quote:Op dinsdag 3 juli 2012 14:57 schreef RonB79 het volgende:
[..]
Dus als ik bv überduitser's huis zo bekijk, dan was zijn eerste stap al het hebben van een eigen huis voordat hij met de bouw van dit paleisje begon
OK, dat is op zijn zachts gezegd een uitermate kloterige situatie.quote:Op woensdag 4 juli 2012 08:23 schreef ueberduitser het volgende:
[..]
Moeilijk verhaal, wat niet zo even uit te leggen is.
Het komt erop neer dat Petra ongelukkig is en we voor ons meervoudig gehandicapt dochtertje of het huis moeten verbouwen, of wat anders moeten zoeken.
Aangezien Petra dolgraag een Bed+Breakfast wil beginnen, gaan we de boel verkopen en zoeken wat anders.
Dank!!!quote:Op woensdag 4 juli 2012 08:45 schreef crv het volgende:
[..]
OK, dat is op zijn zachts gezegd een uitermate kloterige situatie.
Begrijpelijk en logisch , dat je wat anders gaat zoeken.
Maar ik vind dat je wel trots kunt zijn op het resultaat. Het is erg mooi geworden. Hoop dat jullie vinden wat je zoekt en sterkte en succes verder
We gaan tijdelijk huren, maar bij m'n zwager intrekken is ook nog een optie. Die woont een paar kilometer verderop in z'n eentje in een ruime woning. Dit hebben we tijdens de bouw van deze woning ook gedaan. Heeft hij wat lastenverlichting en altijd eten klaar op tafel...quote:Op woensdag 31 oktober 2012 23:00 schreef Teslynd het volgende:
En waar wonen jullie dan tussen verkoop en aankoop?
Ik snap je gedachtengang hoor, maar nee, de keuken is onderdeel van de koopprijs.quote:Op donderdag 1 november 2012 11:05 schreef _VoiD_ het volgende:
Trekken jullie je keuken er ook uit? Of denk ik nu heel fout dat dat blijkbaar de praktijk is in Duitsland (ooit eens opgevangen)?
Ik was even terug aan het lezen in je topicquote:Op vrijdag 16 juli 2010 10:27 schreef ueberduitser het volgende:
En zoals je zegt, alle details kloppen aan deze woning. Hier wel, maar ik kan je alleen al wel een fotoalbum vol aanleveren met duitse oplossingen, indelingen, aanbouwen, serres, dakontmoetingen etc. die echt niet kunnen hoor.
Dan zal ik eerst foto's moeten maken. Het was een beetje spreekwoordelijk, maar als ik hier door de buurt loop hoef ik niet ver van huis om een compleet album vol te krijgen.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 14:11 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
Ik was even terug aan het lezen in je topic![]()
Heb je misschien interesse om die foto`s van "duitse oplossingen" met ons te delen ?
Dat lijkt mij wel interessant, of waren het spreekwoordelijke foto`s ?
Dat was wel de bedoeling ja.quote:Op woensdag 20 februari 2013 08:34 schreef Broodje_Kroket het volgende:
Komt toch hopelijk wel weer een topic over de nieuwbouw?
Jup, het liefst aan de andere kant van de Vecht, iets dichter bij m'n werk.quote:Op woensdag 20 februari 2013 09:05 schreef qltel het volgende:
Mooi dat het oude huis vrijwel verkocht is, komt het nieuwe huis in dezelfde omgeving of niet?
Dank je.quote:Op woensdag 20 februari 2013 16:54 schreef nectarientje het volgende:
Gefeliciteerd met de zo-goed-als-zeker-verkoop!![]()
Wil je voor Meisje niet ook een directe toegang naar de badkamer vanuit haar kamer?
Heb je topic gelezen. Schitterend project, jammer maar begrijpelijk dat je er nu weer afstand van doet. Prettig dat je met de nieuwe kopers het glas heft. Bij onze verkoop een jaar geleden hebben we de kopers alleen gezien bij het opnemen van de meterstanden en bij de notaris. Al het andere was een tweespraak tussen aankopend en verkopend makelaar...quote:Op donderdag 21 februari 2013 11:42 schreef ueberduitser het volgende:
Heb net de aspirant kopers blij gemaakt met het nieuws dat we het bod accepteren. We komen een dezer dagen nog even bij elkaar en praten er nog even over en trekken samen een fles champagne open.
Zou je dat zonder problemen kunnen, verhuizen van zelfbouw waar je elke komma en punt van je woning naar eigen wens hebt kunnen opbouwen, naar een bestaande woning waarbij je altijd concessies zult moeten doen? Of ligt deze woning op een mooie lap grond en ga je 'm meteen platgooien?quote:Op vrijdag 22 februari 2013 10:02 schreef ueberduitser het volgende:
Gisteren had moeders een leuk boerderijtje op i-net gevonden. Iets de verkeerde kant op waar we heen wilden, maar is nog te overzien. Zit niet verder van m'n werk vandaan dan nu, maar ook niet dichter bij zoals we graag wilden. Maarja, geschikt aanbod valt enorm tegen, dus concessies doen.
Direct gisteravond heen gereden en toen we rond het huis liepen kwam er een boertje van 70+ op klompen aan fietsen, bleek de eigenaar te zijn die even verderop woont.
We mochten wel even binnen kijken en dat zag er eigenlijk best goed uit, bied veel perspectieven.
Straks de makelaar even weer bellen dat we serieus een bod willen doen.
Ons leven is een grote concessie, dus waarom niet.quote:Op vrijdag 22 februari 2013 12:07 schreef Coelho het volgende:
[..]
Zou je dat zonder problemen kunnen, verhuizen van zelfbouw waar je elke komma en punt van je woning naar eigen wens hebt kunnen opbouwen, naar een bestaande woning waarbij je altijd concessies zult moeten doen? Of ligt deze woning op een mooie lap grond en ga je 'm meteen platgooien?
Beetje wel he. Maar echt, op dat plekje zou je nooit meer een nieuwbouwhuis mogen zetten, dus dan is dit dé oplossing.quote:Op maandag 4 maart 2013 16:08 schreef Lucky_Strike het volgende:
Het klinkt trouwens wel min of meer als een nieuw huis bouwen
Net als vroeger in Nederland. Een muurtje laten staan en de rest vernieuwen was renovatie.quote:Op maandag 4 maart 2013 16:11 schreef ueberduitser het volgende:
[..]
Beetje wel he. Maar echt, op dat plekje zou je nooit meer een nieuwbouwhuis mogen zetten, dus dan is dit dé oplossing.
Dank U!!!quote:Op maandag 4 maart 2013 16:34 schreef qltel het volgende:
Gefeliciteerd met de verkoop van jullie oude stulp..
Dat gebeurt mij in de regio nog wel hoor, nieuwe muur er omheen trekken, nieuw dak erop, betonvloer maken binnen.quote:Op maandag 4 maart 2013 16:20 schreef jpajs het volgende:
Net als vroeger in Nederland. Een muurtje laten staan en de rest vernieuwen was renovatie.
hier in de regio dusquote:Op maandag 4 maart 2013 18:18 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
Dat gebeurt mij in de regio nog wel hoor, nieuwe muur er omheen trekken, nieuw dak erop, betonvloer maken binnen.
En dan is hij weer zo goed als nieuw.
Dank je voor de waarschuwing en je hebt groot gelijk hoor. Ik ken de verhalen ook wel helaas. Geluk is wel dat Sjakie al vrij vaak op boerderijen komt, hetzij bij vriendjes of gewoon hier al in de buurt verderop. Hij is wel wat gewend en ook al vindt hij trekkers bijzonder interessant, hij respecteert ze wel.quote:Op dinsdag 5 maart 2013 00:29 schreef Teslynd het volgende:
Mooi dat verkoop en koop zo goed aansluiten.
Ik hoop dat zowel jullie als de trekkerboer zich bewust blijven van boerderij & gevaar en je zoon goed instrueren. Boerderijen zijn behoorlijk gevaarlijke speelplaatsen. Zoveel peuters zijn op eigen bedrijf overreden doordat er vanaf trekkers en grotere rijtuigen zo'n slecht overzicht is of doordat men eigenlijk helemaal niet rondkeek aan het einde van een lange werkdag. Losse trekkerwielen hebben ook hun gevaarlijke aantrekkingskracht. De gierput is berucht.
Nee, dit is niet overdreven. In de jaren '90 bladerde ik regelmatig in een agrarisch tijdschrift en er was een vaste rubriek waarin met klem op het ongevallengevaar voor kinder gewezen werd. Boeren kunnen in dezen een akelige bedrijfsblindheid hebben.
Niet verkeerd nee, alleen die afgeschuinde dakkapel vindt ik persoonlijk minder.quote:Op donderdag 7 maart 2013 11:34 schreef blomke het volgende:
Zondermeer fraaie uitstraling aan de buitenkant!
Hád een prachtige woning ja, maar het moge duidelijk zijn waarom we weg gaan. Als we van tevoren hadden geweten dat meisje zó geboren werd zoals ze is, hadden we NOOIT nieuw gebouwd. Teon we net 2 maanden in ons nieuwe huis woonden werd meisje geboren en de rest is geschiedenig...quote:Op donderdag 7 maart 2013 11:41 schreef lionessa het volgende:
Jeetje UD, ik zie dit topic nu pas, maar wat een prachtige woning had je. Dat je daar alweer uitgaat. Hier in de randstad zijn de prijzen voor woningen zoals jij hebt en gaat kopen denk ik wel rond de 750.000 euro met zo'n lap grond erbij. Of misschien wel meer...
(Ik ben stiekem wel een beetje jaloers)
Zo moet je ook niet beredeneren; je hebt gedaan wat je kon en wilde doen. In het leven moet je geen spijt hebben van de dingen die je gedaan hebt, hooguit van de dingen die je niet gedaan hebt.quote:
quote:Op donderdag 7 maart 2013 11:47 schreef blomke het volgende:
Juist de vorm van die dakkapel en de (rode kleur) dakpannen, spraken mij zo aan.
Ik verbaas me elke weer over de zwarte dakpannen die hier in Nl. worden toegepast in nieuwbouwprojecten: prachtige statige huizen, mooie vensters, degelijke stenen en dan van die sombere zwarte daken erop. Misschien om meer paroxetine af te zetten?
Spijt heb ik ook zeker niet en wij hebben ook echt ons droomhuisje neergezet.quote:Op donderdag 7 maart 2013 11:49 schreef blomke het volgende:
[..]
Zo moet je ook niet beredeneren; je hebt gedaan wat je kon en wilde doen. In het leven moet je geen spijt hebben van de dingen die je gedaan hebt, hooguit van de dingen die je niet gedaan hebt.
Ja, op de begane grond is een 2e woning(54m2) zeg maar met keuken, woonkamer, badkamertje en slaapkamer. Die gaan we dus verbouwen naar 2 slaapkamers met badkamer. Voor ons en meisje.quote:Op donderdag 7 maart 2013 11:51 schreef lionessa het volgende:
Ik bedoel ook niet dat ik jaloers ben op jullie situatie hoor, maar dat huis is zo prachtig.
Wordt jullie nieuwe huis gelijkvloers? Of komt er traplift oid in?
Ik ben blij dat zoonlief gelukkig wel weer kan lopen enzo, want toen hij net thuis was uit het ziekenhuis, moesten we hem veel ondersteunen ed en ik denk niet dat we dan nog in dit huis hadden kunnen blijven. We hebben hier nl ook maar 1 wc alleen beneden en zoonlief slaapt boven.
(Je wordt trouwens op mijn verjaardag "dakloos" :-P )
Dacht ik! Als het huis ons van binnen ook maar enigszins aan staat gaan we er voor.quote:
In eerste instantie niet, maar de kavel is ruim 3100m2. groot en de mogelijkheid voor een bijgebouw is er wel. Als we nou een bak met geld over houden, wil ik m'n vrije tijd wel aan wagen om zoiets zelf te bouwen.quote:Op vrijdag 8 maart 2013 13:53 schreef Lucky_Strike het volgende:
Zijn er voor dit huis ook nog B&B plannen?
gadver dat is klote, maar laat je je niet teveel opjuinen? misschien is er wel een nog beter/mooier/geschikter huis voor jullie maar moet het nog even op je pad komen.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 21:21 schreef ueberduitser het volgende:
godver, de godver, tyfus, teringzooi....
sorry hoor, maar er zijn kapers op de kust die ook snel kunnen betalen. Ik ben woest, waarom dit gezeik nou weer dan! Kan het eens een keer normaal gaan?
Echt, ze kunnen het heen en weer krijgen, zal de makelaar morgen eens bellen...Maak hem wel duidelijk dat we het huis hoe dan ook willen hebben. Dan maar per opbod. Zo oneerlijk dit...
Hebben nog een halve ton over, dus kom maar op, stelletje....
Ik wil, als er geboden gaat worden, wel achteraf alle communicatie zien om te zien dat het wel eerlijk verlopen is...
Gatverdamme, wordt er gewoon misselijk van.
Da's wel een goeien!quote:Op dinsdag 12 maart 2013 21:34 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
Laat de verkoper maar een prijs noemen waar je het (exclusief) voor kunt kopen.
je nachtje piekeren is voorbij.. Proceed posting pleasequote:Op dinsdag 12 maart 2013 21:36 schreef ueberduitser het volgende:
[..]
Da's wel een goeien!
Eerst maar eens een nachtje over piekeren...
Heb vanochtend te kennen gegeven dat we wel bereid zijn meer te betalen.quote:Op woensdag 13 maart 2013 09:19 schreef RanTheMan het volgende:
[..]
je nachtje piekeren is voorbij.. Proceed posting please
Deze kapers wilden volgende week al naar de notaris en hun bank heeft al alles toegezegd.quote:Op woensdag 13 maart 2013 09:25 schreef qltel het volgende:
Overigens hadden wij 2 kapers op de kust met ons huis. Dat is beide niet doorgegaan en vandaar dat we hier nu al 5,5 jaar wonen.
Oh nee! Ik duim voor jullie. Ik gun het jullie meer, maakt niet uit wie die anderen zijn!quote:Op woensdag 13 maart 2013 10:22 schreef ueberduitser het volgende:
Deze kapers wilden volgende week al naar de notaris en hun bank heeft al alles toegezegd.![]()
Zij weten alleen niet dat wij het flink hoog kunnen spelen. Als ze hem écht willen, gaan ze er voor betalen ook.![]()
Ben het wel zo enorm zat dit... Heb een bloeddruk die niet meer te meten is, sta gewoon te trillen op m'n benen.
Toen je dat postte, zat ik nog bij de bank.quote:
Ja ik weet hetquote:Op donderdag 14 maart 2013 06:59 schreef Lienekien het volgende:
Beste man, waar ben je nou mee bezig?! Maak het toch niet zo persoonlijk! Je doet alsof jou een groot onrecht wordt aangedaan! En nu wil je wraak! Kom eens bij zinnen.
quote:Op donderdag 14 maart 2013 09:08 schreef Cathmar het volgende:
Ik denk dat het gewoon zo moet zijn en dat er iets NOG leukers op jullie pad komt. Dat je dat zelf nu even niet ziet begrijp ik wel. Succes!
quote:Op donderdag 14 maart 2013 09:21 schreef Rowlf het volgende:
Jammer van deze kans, maar ik denk ook dat er nog iets beters komt voor jullie. Waar je bijvoorbeeld wel een B&B kunt beginnen. Sterkte en hou moed!
UD zit er in dit geval wat emotioneler in dan een standaardkoper. Ik begrijp het wel. Het is voor zijn situatie en gezin gewoon een ideaal pand. Veel ruimte binnen, een ruime aanbouw, een lap grond en als afsluiter nog een aantrekkelijke prijs.quote:Op donderdag 14 maart 2013 06:59 schreef Lienekien het volgende:
Beste man, waar ben je nou mee bezig?! Maak het toch niet zo persoonlijk! Je doet alsof jou een groot onrecht wordt aangedaan! En nu wil je wraak! Kom eens bij zinnen.
Wat hij zegt. Lienekien, beetje meer empathie tonen.quote:Op donderdag 14 maart 2013 11:56 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
[..]
UD zit er in dit geval wat emotioneler in dan een standaardkoper. Ik begrijp het wel. Het is voor zijn situatie en gezin gewoon een ideaal pand. Veel ruimte binnen, een ruime aanbouw, een lap grond en als afsluiter nog een aantrekkelijke prijs.
Spelletjes van de makelaar of verkoper zijn nooit leuk.
Het is allemaal waar wat je zegt. Maar op het moment dat er concurrenten zijn voor een woning en je wil die woning zelf graag hebben, dan kunnen je eigen emoties er aan meewerken dat je voor die woning uiteindelijk een te hoge prijs betaalt. Het is goed je dan te realiseren dat er méér woningen zijn dan alleen deze. Ik hoop en duim voor nog een betere woning!quote:Op donderdag 14 maart 2013 11:56 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
[..]
UD zit er in dit geval wat emotioneler in dan een standaardkoper. Ik begrijp het wel. Het is voor zijn situatie en gezin gewoon een ideaal pand. Veel ruimte binnen, een ruime aanbouw, een lap grond en als afsluiter nog een aantrekkelijke prijs.
Dat dus inderdaad...quote:Op donderdag 14 maart 2013 11:56 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
[..]
Een nóg betere vinden zal lastig worden, maar we doen ons best. Misschien wat meer geduld hebben, er verschijnen dagelijks nieuwe huizen op de markt, dus er komt vanzelf wel iets geschikts op ons pad.quote:Op donderdag 14 maart 2013 12:28 schreef Rowlf het volgende:
[..]
Het is allemaal waar wat je zegt. Maar op het moment dat er concurrenten zijn voor een woning en je wil die woning zelf graag hebben, dan kunnen je eigen emoties er aan meewerken dat je voor die woning uiteindelijk een te hoge prijs betaalt. Het is goed je dan te realiseren dat er méér woningen zijn dan alleen deze. Ik hoop en duim voor nog een betere woning!
Jup, dat hebben ze gisteren ook wel gemerkt bij de badminton. Heb de duutsers alle hoeken van het veld laten zien.quote:Op donderdag 14 maart 2013 14:12 schreef Teslynd het volgende:
Gelukkig. De stress van andere teleurstellingen moest ook nog even uit.
Ik denk dat die man helemaal geen spelletje speelt, maar gewoon dat geld wil en wel zo spoedig mogelijk. Neem het niet te persoonlijk, als jij het morgen had kunnen regelen, was de woning voor jou geweest.quote:Op donderdag 14 maart 2013 06:38 schreef ueberduitser het volgende:
Het wordt een lastig verhaal, maar ik ben er eigenlijk wel klaar mee.We wachten de goedkeuring van de bank even af en kijken we wat de makelaar wil. Qua bieden etc.We gaan de boel lekker vertragen en tijd rekken. Spelletje wat de verkoper speelt, spelen we dus niet meer mee. Ik laat me niet meer onder druk zetten en de makelaar mag ons nu niet zomaar meer passeren. Kijken hoe ver men wil gaan met bieden, de tegenstanders dan he. Wij gaan ze voor laten bloeden en we gaan zogezegd flink rekken. De verkoper heeft namelijk 01.05 zijn geld nodig, kijken of we dat kunnen dwarsbomenInmiddels uit kijken naar wat anders, ik zie het met dit huis namelijk niet meer goed komen.
Tja, het zou een optie kunnen zijn.quote:Op donderdag 14 maart 2013 15:15 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Beetje onorthodox wellicht, maar kun je de andere partij niet afkopen met een leuke aanbieding?
Empathie genoeg. Daarom mijn advies aan TS om zijn energie niet te steken in haat en wraak.quote:Op donderdag 14 maart 2013 12:00 schreef friekin_ het volgende:
[..]
Wat hij zegt. Lienekien, beetje meer empathie tonen.
quote:Op donderdag 14 maart 2013 17:55 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Empathie genoeg. Daarom mijn advies aan TS om zijn energie niet te steken in haat en wraak.
En gelukkig begreep hij wel wat ik bedoelde.
Doet ik!quote:Op vrijdag 15 maart 2013 10:00 schreef Lucky_Strike het volgende:
Wat leuk!
Maak je zelf even een nieuw topic?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |