abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_123156521
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2013 11:42 schreef ueberduitser het volgende:
Heb net de aspirant kopers blij gemaakt met het nieuws dat we het bod accepteren. We komen een dezer dagen nog even bij elkaar en praten er nog even over en trekken samen een fles champagne open.
Heb je topic gelezen. Schitterend project, jammer maar begrijpelijk dat je er nu weer afstand van doet. Prettig dat je met de nieuwe kopers het glas heft. Bij onze verkoop een jaar geleden hebben we de kopers alleen gezien bij het opnemen van de meterstanden en bij de notaris. Al het andere was een tweespraak tussen aankopend en verkopend makelaar...

Mocht je een nieuw topic openen voor de bouw van je nieuwe woning, post dan de link ook even in dit topic. Dan geldt deze toevoeging tevens als TVP.
  vrijdag 22 februari 2013 @ 10:02:02 #227
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_123195886
Gisteren had moeders een leuk boerderijtje op i-net gevonden. Iets de verkeerde kant op waar we heen wilden, maar is nog te overzien. Zit niet verder van m'n werk vandaan dan nu, maar ook niet dichter bij zoals we graag wilden. Maarja, geschikt aanbod valt enorm tegen, dus concessies doen.

Direct gisteravond heen gereden en toen we rond het huis liepen kwam er een boertje van 70+ op klompen aan fietsen, bleek de eigenaar te zijn die even verderop woont.

We mochten wel even binnen kijken en dat zag er eigenlijk best goed uit, bied veel perspectieven.

voor:

achter:

Dit baart mij nog zorgen:

Straks de makelaar even weer bellen dat we serieus een bod willen doen.
  vrijdag 22 februari 2013 @ 12:07:21 #228
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_123200053
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 10:02 schreef ueberduitser het volgende:
Gisteren had moeders een leuk boerderijtje op i-net gevonden. Iets de verkeerde kant op waar we heen wilden, maar is nog te overzien. Zit niet verder van m'n werk vandaan dan nu, maar ook niet dichter bij zoals we graag wilden. Maarja, geschikt aanbod valt enorm tegen, dus concessies doen.

Direct gisteravond heen gereden en toen we rond het huis liepen kwam er een boertje van 70+ op klompen aan fietsen, bleek de eigenaar te zijn die even verderop woont.

We mochten wel even binnen kijken en dat zag er eigenlijk best goed uit, bied veel perspectieven.

Straks de makelaar even weer bellen dat we serieus een bod willen doen.
Zou je dat zonder problemen kunnen, verhuizen van zelfbouw waar je elke komma en punt van je woning naar eigen wens hebt kunnen opbouwen, naar een bestaande woning waarbij je altijd concessies zult moeten doen? Of ligt deze woning op een mooie lap grond en ga je 'm meteen platgooien?
  vrijdag 22 februari 2013 @ 12:44:24 #229
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_123201243
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 12:07 schreef Coelho het volgende:

[..]

Zou je dat zonder problemen kunnen, verhuizen van zelfbouw waar je elke komma en punt van je woning naar eigen wens hebt kunnen opbouwen, naar een bestaande woning waarbij je altijd concessies zult moeten doen? Of ligt deze woning op een mooie lap grond en ga je 'm meteen platgooien?
Ons leven is een grote concessie, dus waarom niet. :P

Nee, we hebben gewoon altijd de droom gehad echt vrij te wonen in een oud boerderijtje, dus niet in een nieuwbouwbuurt zoals nu. Voordat we ons huis gebouwd hebben, is dat boerderijtje ook wel ter sprake geweest, maar dat was totaal niet haalbaar. Ook waren we eigenlijk enorm materialistisch en op luxe ingesteld en wilden eerst ons perfecte nieuwbouwhuis bouwen. Dat is dan gelukt. :P

Na de geboorte van meisje en de ontdekking van MS bij mijn vrouw is echter onze hele instelling veranderd, het materalistische en hebberige is er wel af. Een stap terug doen in luxe etc. is dan ook echt geen probleem.
We hebben nu echt de kans de droom te verwerkelijken. Of het lukt weet ik totaal nog niet, maar we proberen het wel. Nu is meisje nog klein en handelbaar en de MS van m'n vrouw is lekker stabiel, dus het kan nu nog. Als we een paar jaar verder zijn kan het wel heel anders zijn, dan kan het wel eens te laat zijn.
Het zal wel een meerjarenproject worden, ik zal enorm veel zelf moeten doen en we zullen het er flink moeilijk mee krijgen, maar dat boeit ons niet eigenlijk. Kom maar op!

Hij staat op een kavel van geloof ik 1600m2. en de woning is te duur om er zo af te gooien.

Net de makelaar gesproken, ik krijg morgen tekeningen etc. en praten we er even over. *O*
Ook ga ik nog even kijken, ik wil de kap even in en wil even rondom wat graafwerk doen om te kijken hoe het met de fundering etc. gesteld is.
pi_123207067
Veel sterkte met je vrouw en dochter als eerste.
Verder had je echt supertoll haus, hoog kwijl gehalte.
Hopelijk wordt jullie nieuwe project ook net zo super.
Only the dead have seen the end of the war - Plato
  vrijdag 22 februari 2013 @ 22:45:00 #231
7152 Inbox4me
 Zo kijk ik altijd
pi_123226467
Je topic helemaal doorgelezen, de verkoop zag ik niet helemaal aankomen...

In elk geval heel mooi gedaan, zag er super uit! Succes met (hopelijk) de boerderij en je gezin :)
Ik ken karate, taekwondo en nog 19 andere gevaarlijke woorden
  zaterdag 23 februari 2013 @ 00:10:23 #232
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_123229713
Dank!

Heb zin in de bezichtiging morgen, heb al even zitten rekenen en we kunnen een heel eind komen. Morgen eerst maar eens afwachten...
  maandag 4 maart 2013 @ 16:02:06 #233
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_123620339
Vanochtend definitief de verkoop van ons huis bij de Notaris vast laten leggen en per 01-08-2013 zijn we thuisloos.

Ook vanochtend met de aannemer bij ons mogelijk toekomstige "nieuwe" huis geweest en er is hoop.
Wat moet er "Grundsätzlich" gedaan worden:
-isoleren en nieuwe buitenmuur metselen
-nieuwe kozijnen
-kapconstructie over het middendeel (kap d.m.v. rondsparren) vernieuwen.
-Dak evt. isoleren en nieuwe dakpannen erop.
-Kap moet ook verlengd worden omdat we straks 27cm naar buiten komen met de nieuwe muur.
-schoorstenen weg, slechts 1 blijft staan.
-binnen achterste gedeelte vloeren eruit, isoleren en nieuwe vloer erin.
-binnen verder een paar doorbraken maken en de rest is cosmetisch werk (vloer/wand/plafond)
-nieuwe elektra.

We kunnen er zo in, dus dan zouden we buiten rondom kunnen werken en alles klaar maken en dan binnen gedeelte voor gedeelte aanpakken. Eerst de basis goed, dus buitenmuren, kozijnen en dak goed maken.
  maandag 4 maart 2013 @ 16:08:31 #234
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_123620574
Goed nieuws!

Het klinkt trouwens wel min of meer als een nieuw huis bouwen ;)
Spoilers!
  maandag 4 maart 2013 @ 16:11:54 #235
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_123620716
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2013 16:08 schreef Lucky_Strike het volgende:
Het klinkt trouwens wel min of meer als een nieuw huis bouwen ;)
Beetje wel he. Maar echt, op dat plekje zou je nooit meer een nieuwbouwhuis mogen zetten, dus dan is dit dé oplossing.
pi_123621107
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2013 16:11 schreef ueberduitser het volgende:

[..]

Beetje wel he. Maar echt, op dat plekje zou je nooit meer een nieuwbouwhuis mogen zetten, dus dan is dit dé oplossing.
Net als vroeger in Nederland. Een muurtje laten staan en de rest vernieuwen was renovatie.
Jeroentje.
  maandag 4 maart 2013 @ 16:27:14 #237
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_123621408
Hier mag hij wel compleet van de sokken hoor en dan compleet nieuw opgebouwd worden. Mits het op exact dezelfde plek komt in dezelfde verschijningsvorm. Moet je er wel eerst 3 jaar gewoond hebben. (ja, ook als het een echte bouwval is, hoe krom die regel ook is).

Compleet "abreissen" en dan nieuwbouw erop zetten is trouwens gewoon te duur. Heb geen 3,5 ton te besteden helaas. En dat is wel nodig dan.
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 4 maart 2013 @ 16:34:25 #238
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_123621698
Alleen maar goed nieuws dus. Het nieuwe huis ziet eruit als een giga-klus, maar je kunt het dan wel zo doen als je het zelf wilt.

Gefeliciteerd met de verkoop van jullie oude stulp..
  maandag 4 maart 2013 @ 16:38:47 #239
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_123621881
Eens een keer écht goed nieuws ja.
Wordt ook echt een giga klus, maar dat maakt me niet uit. Als we hier nog 30+ jaar kunnen wonen heb ik het er erg graag voor over. :Y

Sjakie heeft er enorm veel zin in, die heeft dan een groot Bauernhof op 100 meter afstand zitten, waar ze heul veul trekkers hebben.

quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2013 16:34 schreef qltel het volgende:
Gefeliciteerd met de verkoop van jullie oude stulp..
Dank U!!!
pi_123625607
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2013 16:20 schreef jpajs het volgende:
Net als vroeger in Nederland. Een muurtje laten staan en de rest vernieuwen was renovatie.
Dat gebeurt mij in de regio nog wel hoor, nieuwe muur er omheen trekken, nieuw dak erop, betonvloer maken binnen.
En dan is hij weer zo goed als nieuw.
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 4 maart 2013 @ 20:00:51 #241
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_123630235
Wat een leuke boerderij! Wel een hoop werk maar dan heb je ook wat ^O^

Gefeliciteerd met de verkoop van het huis, ik hoop dat jullie een huis vinden dat je helemaal naar jullie zin en behoeften kunt maken :)
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  maandag 4 maart 2013 @ 20:06:04 #242
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_123630573
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2013 18:18 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Dat gebeurt mij in de regio nog wel hoor, nieuwe muur er omheen trekken, nieuw dak erop, betonvloer maken binnen.
En dan is hij weer zo goed als nieuw.
hier in de regio dus ;)
Zo willen wij het ook doen eigenlijk.
  maandag 4 maart 2013 @ 20:25:52 #243
11102 knep
Mountainfreak
pi_123631976
Respect voor de enorme drijfveer en bijbehorende energie die je bezit, geweldig _O_.
pi_123646427
Mooi dat verkoop en koop zo goed aansluiten.

Ik hoop dat zowel jullie als de trekkerboer zich bewust blijven van boerderij & gevaar en je zoon goed instrueren. Boerderijen zijn behoorlijk gevaarlijke speelplaatsen. Zoveel peuters zijn op eigen bedrijf overreden doordat er vanaf trekkers en grotere rijtuigen zo'n slecht overzicht is of doordat men eigenlijk helemaal niet rondkeek aan het einde van een lange werkdag. Losse trekkerwielen hebben ook hun gevaarlijke aantrekkingskracht. De gierput is berucht.

Nee, dit is niet overdreven. In de jaren '90 bladerde ik regelmatig in een agrarisch tijdschrift en er was een vaste rubriek waarin met klem op het ongevallengevaar voor kinder gewezen werd. Boeren kunnen in dezen een akelige bedrijfsblindheid hebben.
  dinsdag 5 maart 2013 @ 07:36:57 #245
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_123648771
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2013 00:29 schreef Teslynd het volgende:
Mooi dat verkoop en koop zo goed aansluiten.

Ik hoop dat zowel jullie als de trekkerboer zich bewust blijven van boerderij & gevaar en je zoon goed instrueren. Boerderijen zijn behoorlijk gevaarlijke speelplaatsen. Zoveel peuters zijn op eigen bedrijf overreden doordat er vanaf trekkers en grotere rijtuigen zo'n slecht overzicht is of doordat men eigenlijk helemaal niet rondkeek aan het einde van een lange werkdag. Losse trekkerwielen hebben ook hun gevaarlijke aantrekkingskracht. De gierput is berucht.

Nee, dit is niet overdreven. In de jaren '90 bladerde ik regelmatig in een agrarisch tijdschrift en er was een vaste rubriek waarin met klem op het ongevallengevaar voor kinder gewezen werd. Boeren kunnen in dezen een akelige bedrijfsblindheid hebben.
Dank je voor de waarschuwing en je hebt groot gelijk hoor. Ik ken de verhalen ook wel helaas. Geluk is wel dat Sjakie al vrij vaak op boerderijen komt, hetzij bij vriendjes of gewoon hier al in de buurt verderop. Hij is wel wat gewend en ook al vindt hij trekkers bijzonder interessant, hij respecteert ze wel.

Druk in de weer op het moment met wat calculatiewerk etc. Valt allemaal niet mee om uit te zoeken wat alles gaat kosten.
  donderdag 7 maart 2013 @ 11:31:46 #246
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_123739226
En zoals gewoonlijk veranderd het verhaal weer.
Boerderijtje opknappen gaat het niet worden waarschijnlijk, ik vrees dat we zo'n 50.000 euro te kort komen om het écht goed te doen.

Boerderijtjes zijn er niet veel en we hebben ze allemaal wel gezien nu, dus we kijken naar alternatieven. Hebben we gisteren wat in in de goede richting gevonden.

Een kanshebber:

Eensgezinswoning met "einliegewohnung" op de begane grond. Die einliegewohnung kunnen we perfect ombouwen naar 2 slaapkamers en badruimte.
Kost 165.000 en met 3100m2. grond erbij.
Dubbele garage met carport, redelijk vrij gelegen.
Boven 4 slaapkamers met een giga grote loggia
Budget voor evt. verbouwingen zal na aankoop zo'n 75.000 zijn.
Daarvoor moet gebeuren:
-nieuwe keuken+vloer+plafond
-nieuwe badkamer op begane grond (nu de keuken van de einliegewohnung)
-woonkamer en slaapkamer einliegewohnung ombouwen naar slaapkamer (likkie verf+vloer)
-saneren badkamer op de verdieping.

Lijkt me helemaal goed!

Zaterdag bezichtiging, wordt nu nog verhuurd maar de huurders vertrekken over 2 maanden.
pi_123739322
Zondermeer fraaie uitstraling aan de buitenkant!
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  donderdag 7 maart 2013 @ 11:40:59 #248
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_123739569
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2013 11:34 schreef blomke het volgende:
Zondermeer fraaie uitstraling aan de buitenkant!
Niet verkeerd nee, alleen die afgeschuinde dakkapel vindt ik persoonlijk minder.
Maargoed, voor 165K met 3100m2. en ruimte genoeg voor verbouwingen neem ik die dakkapel wel voor lief hoor.

Als het (financieel) even kan nieuwe dakpannen erop en dan die dakkappel afkappen tot een recht model. :Y
pi_123739570
Jeetje UD, ik zie dit topic nu pas, maar wat een prachtige woning had je. Dat je daar alweer uitgaat. Hier in de randstad zijn de prijzen voor woningen zoals jij hebt en gaat kopen denk ik wel rond de 750.000 euro met zo'n lap grond erbij. Of misschien wel meer...
(Ik ben stiekem wel een beetje jaloers)
  donderdag 7 maart 2013 @ 11:45:16 #250
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_123739714
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2013 11:41 schreef lionessa het volgende:
Jeetje UD, ik zie dit topic nu pas, maar wat een prachtige woning had je. Dat je daar alweer uitgaat. Hier in de randstad zijn de prijzen voor woningen zoals jij hebt en gaat kopen denk ik wel rond de 750.000 euro met zo'n lap grond erbij. Of misschien wel meer...
(Ik ben stiekem wel een beetje jaloers)
Hád een prachtige woning ja, maar het moge duidelijk zijn waarom we weg gaan. Als we van tevoren hadden geweten dat meisje zó geboren werd zoals ze is, hadden we NOOIT nieuw gebouwd. Teon we net 2 maanden in ons nieuwe huis woonden werd meisje geboren en de rest is geschiedenig...
We hadden een hypotheekje van 130.000 euro lopen op onze vorige woning in Emlichheim, goedkoper wonen als dat kon gewoon niet. Als je alles van tevoren weet...

Kunnen ook niet meer terug nu (nou ja, kan theoretisch nog wel als we niet eruit gaan), dus we moeten we wat anders nu.
Maar niet vergelijken met de randstad. Het huis staat in DE en niet in NL. Als je ons "oude" huis
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')