Heb je topic gelezen. Schitterend project, jammer maar begrijpelijk dat je er nu weer afstand van doet. Prettig dat je met de nieuwe kopers het glas heft. Bij onze verkoop een jaar geleden hebben we de kopers alleen gezien bij het opnemen van de meterstanden en bij de notaris. Al het andere was een tweespraak tussen aankopend en verkopend makelaar...quote:Op donderdag 21 februari 2013 11:42 schreef ueberduitser het volgende:
Heb net de aspirant kopers blij gemaakt met het nieuws dat we het bod accepteren. We komen een dezer dagen nog even bij elkaar en praten er nog even over en trekken samen een fles champagne open.
Zou je dat zonder problemen kunnen, verhuizen van zelfbouw waar je elke komma en punt van je woning naar eigen wens hebt kunnen opbouwen, naar een bestaande woning waarbij je altijd concessies zult moeten doen? Of ligt deze woning op een mooie lap grond en ga je 'm meteen platgooien?quote:Op vrijdag 22 februari 2013 10:02 schreef ueberduitser het volgende:
Gisteren had moeders een leuk boerderijtje op i-net gevonden. Iets de verkeerde kant op waar we heen wilden, maar is nog te overzien. Zit niet verder van m'n werk vandaan dan nu, maar ook niet dichter bij zoals we graag wilden. Maarja, geschikt aanbod valt enorm tegen, dus concessies doen.
Direct gisteravond heen gereden en toen we rond het huis liepen kwam er een boertje van 70+ op klompen aan fietsen, bleek de eigenaar te zijn die even verderop woont.
We mochten wel even binnen kijken en dat zag er eigenlijk best goed uit, bied veel perspectieven.
Straks de makelaar even weer bellen dat we serieus een bod willen doen.
Ons leven is een grote concessie, dus waarom niet.quote:Op vrijdag 22 februari 2013 12:07 schreef Coelho het volgende:
[..]
Zou je dat zonder problemen kunnen, verhuizen van zelfbouw waar je elke komma en punt van je woning naar eigen wens hebt kunnen opbouwen, naar een bestaande woning waarbij je altijd concessies zult moeten doen? Of ligt deze woning op een mooie lap grond en ga je 'm meteen platgooien?
Beetje wel he. Maar echt, op dat plekje zou je nooit meer een nieuwbouwhuis mogen zetten, dus dan is dit dé oplossing.quote:Op maandag 4 maart 2013 16:08 schreef Lucky_Strike het volgende:
Het klinkt trouwens wel min of meer als een nieuw huis bouwen
Net als vroeger in Nederland. Een muurtje laten staan en de rest vernieuwen was renovatie.quote:Op maandag 4 maart 2013 16:11 schreef ueberduitser het volgende:
[..]
Beetje wel he. Maar echt, op dat plekje zou je nooit meer een nieuwbouwhuis mogen zetten, dus dan is dit dé oplossing.
Dank U!!!quote:Op maandag 4 maart 2013 16:34 schreef qltel het volgende:
Gefeliciteerd met de verkoop van jullie oude stulp..
Dat gebeurt mij in de regio nog wel hoor, nieuwe muur er omheen trekken, nieuw dak erop, betonvloer maken binnen.quote:Op maandag 4 maart 2013 16:20 schreef jpajs het volgende:
Net als vroeger in Nederland. Een muurtje laten staan en de rest vernieuwen was renovatie.
hier in de regio dusquote:Op maandag 4 maart 2013 18:18 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
Dat gebeurt mij in de regio nog wel hoor, nieuwe muur er omheen trekken, nieuw dak erop, betonvloer maken binnen.
En dan is hij weer zo goed als nieuw.
Dank je voor de waarschuwing en je hebt groot gelijk hoor. Ik ken de verhalen ook wel helaas. Geluk is wel dat Sjakie al vrij vaak op boerderijen komt, hetzij bij vriendjes of gewoon hier al in de buurt verderop. Hij is wel wat gewend en ook al vindt hij trekkers bijzonder interessant, hij respecteert ze wel.quote:Op dinsdag 5 maart 2013 00:29 schreef Teslynd het volgende:
Mooi dat verkoop en koop zo goed aansluiten.
Ik hoop dat zowel jullie als de trekkerboer zich bewust blijven van boerderij & gevaar en je zoon goed instrueren. Boerderijen zijn behoorlijk gevaarlijke speelplaatsen. Zoveel peuters zijn op eigen bedrijf overreden doordat er vanaf trekkers en grotere rijtuigen zo'n slecht overzicht is of doordat men eigenlijk helemaal niet rondkeek aan het einde van een lange werkdag. Losse trekkerwielen hebben ook hun gevaarlijke aantrekkingskracht. De gierput is berucht.
Nee, dit is niet overdreven. In de jaren '90 bladerde ik regelmatig in een agrarisch tijdschrift en er was een vaste rubriek waarin met klem op het ongevallengevaar voor kinder gewezen werd. Boeren kunnen in dezen een akelige bedrijfsblindheid hebben.
Niet verkeerd nee, alleen die afgeschuinde dakkapel vindt ik persoonlijk minder.quote:Op donderdag 7 maart 2013 11:34 schreef blomke het volgende:
Zondermeer fraaie uitstraling aan de buitenkant!
Hád een prachtige woning ja, maar het moge duidelijk zijn waarom we weg gaan. Als we van tevoren hadden geweten dat meisje zó geboren werd zoals ze is, hadden we NOOIT nieuw gebouwd. Teon we net 2 maanden in ons nieuwe huis woonden werd meisje geboren en de rest is geschiedenig...quote:Op donderdag 7 maart 2013 11:41 schreef lionessa het volgende:
Jeetje UD, ik zie dit topic nu pas, maar wat een prachtige woning had je. Dat je daar alweer uitgaat. Hier in de randstad zijn de prijzen voor woningen zoals jij hebt en gaat kopen denk ik wel rond de 750.000 euro met zo'n lap grond erbij. Of misschien wel meer...
(Ik ben stiekem wel een beetje jaloers)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |