Enschede/Glanerbrug.quote:Op woensdag 14 juli 2010 11:06 schreef Haraldvdl het volgende:
[..]
Waar is hier ??
ik zit in ede maar de lucht is hier strak blauw
Ik vind het G-E-W-E-L-D-I-Gquote:Op woensdag 14 juli 2010 11:10 schreef PushyGurl het volgende:
nou ik weet niet hoe het bij jullie is...maar ik zit er in iedergeval NIET op te wachten ...ik vind het maar ENG
Leuk gedaan daarquote:Op woensdag 14 juli 2010 11:10 schreef IkWilbert het volgende:
Nog een mooie rader met voorspelling gevonden
http://www.yr.no/sted/Belgia/Flandern/Tremelo~2785293/
Doe het dan tenminste met een nederlandse stadquote:Op woensdag 14 juli 2010 11:10 schreef IkWilbert het volgende:
Nog een mooie rader met voorspelling gevonden
http://www.yr.no/sted/Belgia/Flandern/Tremelo~2785293/
quote:
Hehe hier precies hetzelfde.quote:Op woensdag 14 juli 2010 11:12 schreef Logician het volgende:
[..]
Ik vind het G-E-W-E-L-D-I-GBen de batterijen van mijn camera vast aan het opladen, was ik vorige keer vergeten
quote:Op woensdag 14 juli 2010 10:54 schreef hondenfokker het volgende:
estofex heeft nu voor de 8ste keer een level 3 uitgegeven in 7 jaar tijd.
dus best heftig weer opkomst.sluit ramen en deuren en leg je tuinstoelen plat doe de was in de droger en spoel je wc een paar keer goed door voordat het noodweer eraan komt.![]()
33 volgens de KNMI is het nergens in Nederland boven de dertig...quote:
Nu lijkt het alsof het bij mij 4 graden isquote:Op woensdag 14 juli 2010 11:14 schreef zatoichi het volgende:
[..]
33 volgens de KNMI is het nergens in Nederland boven de dertig...
Ze hebben wel hun cijfertjes aangepast op de actuele weerswaarneming; ze zijn wit, aangezien Nederland nog behoorlijk donkerrood zal kleuren
Dat lachen vergaat ze ook als hun schoorsteen op hun wagen valtquote:Op woensdag 14 juli 2010 11:15 schreef PushyGurl het volgende:
ik kan niet begrijpen dat er mensen zijn ...die het nog LEUK vinden ook....het kan heel veel leed veroorzaken hoorrr
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
UIt vorig topic gehaald.
[ Bericht 79% gewijzigd door kahaarin op 14-07-2010 11:23:59 ]be nice or go away
na 14:00quote:Op woensdag 14 juli 2010 11:15 schreef PushyGurl het volgende:
hoelaat is het eigenlijk in zuid limburg?
Ik zie genoeg uit mijn raamquote:Op woensdag 14 juli 2010 11:14 schreef Haraldvdl het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
hier zie ik ook niet echt veel op
11:17quote:Op woensdag 14 juli 2010 11:15 schreef PushyGurl het volgende:
hoelaat is het eigenlijk in zuid limburg?
mooie radarquote:Op woensdag 14 juli 2010 11:14 schreef MTL het volgende:
[..]
Doe het dan tenminste met een nederlandse stad![]()
http://www.yr.no/sted/Nederland/Nord-Brabant/Eindhoven/
Persoonlijk heb ik wel een paar gebroken botten over voor een extreme storm etc hoor, ik krijg er altijd zo'n pakjesavond gevoel van in mijn buik, het is gewoon zooooo mooi om de natuur zo krachtig bezig te zienquote:Op woensdag 14 juli 2010 11:15 schreef PushyGurl het volgende:
ik kan niet begrijpen dat er mensen zijn ...die het nog LEUK vinden ook....het kan heel veel leed veroorzaken hoorrr
Nou, het enige wat ik zie is een wind die aanzet, nu dubbel zo krachtig als net, en (volgens mij) cumulus wolken die nu nog meer samenpakken.quote:
ja precies,maar dat doen ze vaak wel !quote:Op woensdag 14 juli 2010 11:17 schreef Sa-Bien-Tjee het volgende:
Check anders buienradar even? Dan weet je ongeveer hoe laat je het kan verwachten.
Je merkt wel dat er ineens meer wind staat! Stilte voor de storm?Heerlijk, onweersbuien, zolang ze maar niet te veel schade aanrichten!
Ik moet m'n auto dus in een garage zetten?quote:Op woensdag 14 juli 2010 11:02 schreef Drassss het volgende:
Misschien kan ik vanmiddag gaan tennissen met de hagelstenen op de baan.. zucht.
Ik zou als ik jou was er ook zware gewichten (lees betonblokken) aanhangenquote:Op woensdag 14 juli 2010 11:19 schreef Mercer het volgende:
[..]
Ik moet m'n auto dus in een garage zetten?
Naar mijn weten is een dak met deuken nog altijd niet in de mode.quote:Op woensdag 14 juli 2010 11:19 schreef Mercer het volgende:
[..]
Ik moet m'n auto dus in een garage zetten?
Ik was serieus...quote:Op woensdag 14 juli 2010 11:20 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
Ik zou als ik jou was er ook zware gewichten (lees betonblokken) aanhangen
quote:
Je gaat door voor de rubberbootquote:Op woensdag 14 juli 2010 11:22 schreef Drassss het volgende:
Top ik woon precies op die blauwe lijn. Ga ik nu door voor de koelkast?
hij loopt de laatste dagen inderdaad niet lekker.quote:Op woensdag 14 juli 2010 11:22 schreef Qebbel het volgende:
Bij mij doet buienradar het weer eens niet. Wat is er toch aan de hand met dat ding de laatste dagen??
Kon de mijne maandag ook net grijpen ja.quote:Op woensdag 14 juli 2010 11:21 schreef Stephan1237 het volgende:
Ramen dicht die ik altijd vergeet: Check
Heb ik straks die auto in de garage gezet, gebeurt er helemaal niets, zal je altijd zien!quote:Op woensdag 14 juli 2010 11:20 schreef Drassss het volgende:
[..]
Naar mijn weten is een dak met deuken nog altijd niet in de mode.
Heeft niet veel zin als de tafel wegwaaitquote:Op woensdag 14 juli 2010 11:24 schreef MarkoAlmelo het volgende:
is ff de bloemen alvast veilig onder een tafel zetten buiten
Thnx! Aangepast in mijnpost, inclusief spoiler.quote:Op woensdag 14 juli 2010 11:20 schreef horned_reaper het volgende:
@Kahaarin: Onderstaand plaatje is een nieuwe update van het plaatje dat je in je bovenstaande post hebt geplaatst![]()
-knip-
Die tafel die straks bij de buren ligt bedoel je? ik zeg doen!quote:Op woensdag 14 juli 2010 11:24 schreef MarkoAlmelo het volgende:
is ff de bloemen alvast veilig onder een tafel zetten buiten
en ja hoorquote:Op woensdag 14 juli 2010 11:20 schreef horned_reaper het volgende:
@Kahaarin: Onderstaand plaatje is een nieuwe update van het plaatje dat je in je bovenstaande post hebt geplaatst![]()
[ afbeelding ]
"Aparte zwarte, gerafelde gebied is voor kans op losse cellen. Hierbij is de kans het grootste op grote hagel en eventuele supercells met gevaar voor tornado. Die kans hangt sterk af van de vorming en diepte van een grondlaag. Afgaande op de waarnemingen van 08u is die nog niet redelijk gevormd.
De soundings van 00Z van De Bilt, Trappes, Nancy, geven bevestiging van de potentie c.q. explositiviteit van de situatie. Losse convectie is mogelijk vanaf 31-32 graden, daarom is nu het aparte gebied erbij getekend, afgaande op de modellen + waarnemingen van huidige hoogste T waar deze temperaturen gehaald kunnen worden. Laatste AMDAR-meldingen (wind- en temperatuurmetingen uit vliegtuigen) geven reeds 28 knopen op 850 hPa en 40 knopen rond 6 km, boven Frankrijk (net Z van Parijs) reeds 50 knopen. Boven de 200 hPa staat een jet van 65-80 knopen.
Uitgaande van Tx=32, Theta-w850 = 19, theta-w500 = 16, wind 850 hPa = 30 knopen en wind op 200 hPa = 70 knopen, komt methode Ivens nog steeds met 55 knopen voor windstoten (105 km/u). Gezien de toenemende wind onderin, lijkt mij 60 knopen niet onwaarschijnlijk. Je komt dan in de richting van 110-120 km/u. Opnieuw vandaag het grootste gevaar zijn de windstoten!"
waar is dit?quote:Op woensdag 14 juli 2010 11:27 schreef Samzz het volgende:
[ afbeelding ]
Het wolkenpak boven mijn huis. Van niks tot zo in minder dan een half uur. Het waait nu ook steeds harder.
Die stip is een vlek op mijn raam
Een UFO!quote:Op woensdag 14 juli 2010 11:27 schreef Samzz het volgende:
[ afbeelding ]
Het wolkenpak boven mijn huis. Van niks tot zo in minder dan een half uur. Het waait nu ook steeds harder.
quote:Op woensdag 14 juli 2010 11:24 schreef Frankz0rz het volgende:
[..]
Heeft niet veel zin als de tafel wegwaait![]()
quote:Op woensdag 14 juli 2010 11:25 schreef Drassss het volgende:
[..]
Die tafel die straks bij de buren ligt bedoel je? ik zeg doen!
Grote kans dat het ergste dan al voorbij is.quote:Op woensdag 14 juli 2010 11:30 schreef xibalba het volgende:
Hmmm....er staat een autoritje over de blauwe lijn naar het zuiden (Nijmegen-->Venray/Venlo) op de planning tussen 17:00 en 18:00 vandaag.....af te raden?
Oke dan hier is het gelukkig nog steeds blauw.quote:Op woensdag 14 juli 2010 11:27 schreef Samzz het volgende:
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 14 juli 2010 11:30 schreef xibalba het volgende:
Hmmm....er staat een autoritje over de blauwe lijn naar het zuiden (Nijmegen-->Venray/Venlo) op de planning tussen 17:00 en 18:00 vandaag.....af te raden?
Richting het noorden inderdaad meer wolken..als ik hier uit het raam kijk (westen) zie ik een straalblauwe luchtquote:Op woensdag 14 juli 2010 11:31 schreef IkWilbert het volgende:
lenticularis boven Almelo (ziet er leuk uit)
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
haha jij zit ook op Weerwoordquote:Op woensdag 14 juli 2010 11:31 schreef IkWilbert het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Mooi!quote:Op woensdag 14 juli 2010 11:31 schreef IkWilbert het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wat mooiquote:Op woensdag 14 juli 2010 11:31 schreef IkWilbert het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Geen alarm dus vooralsnog.quote:WAARSCHUWING EXTREEM WEER: Vanmiddag en vanavond zware regen- en onweersbuien
Toelichting
Vanmiddag en vanavond trekken er vanuit het zuidwesten zware regen- en onweersbuien over ons land. Bij deze buien zijn hagel en (zeer) zware windstoten mogelijk 75 tot 100 km/uur en in het (noord)oosten 100-120 km/uur. Bovendien kan lokaal in korte tijd veel neerslag vallen. De zware buien zullen rond middernacht het noordoosten van het land verlaten. Tevens wordt het vanmiddag in de oostelijke helft van het land tropisch warm.
100-120 km/uurquote:
Niets veranderd dus. hmmmz KNMI loop weer eens achter de feiten aanquote:
quote:Op woensdag 14 juli 2010 11:39 schreef Kw4Kje het volgende:
Geen strak blauwe lucht meer hier (Aalten, Achterhoek)![]()
[ afbeelding ]
DSM blaast alles die kant op hequote:Op woensdag 14 juli 2010 11:41 schreef Klonk het volgende:
[..]
opvallend, een stuk onder jou in Limburg is de lucht nog strak en strakblauw
quote:Op woensdag 14 juli 2010 11:42 schreef henkde_j het volgende:
Godver. West Groningen krijgt weer een afgezwakt buitje
quote:Op woensdag 14 juli 2010 11:16 schreef kahaarin het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]Tof die zwartelijn zit zowat boven Eindhoven.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
UIt vorig topic gehaald.![]()
Dat vraag ik me ook af.quote:Op woensdag 14 juli 2010 11:42 schreef Jor_Dii het volgende:
Buienradar lijkt toch te gaan voor een buienlijn die zich met name concentreert op West-Nederland. Gaat dat nog afbuigen richting Noord-oosten?
quote:
Doet zeer aan mijn ogenquote:Op woensdag 14 juli 2010 11:46 schreef Klonk het volgende:
[..]
whehehe, maar bij mij ziet het er nu zo uit, ik bedoel je hebt blauwe lucht en blauwe lucht maar dit is toch wel wat je noemt blauwe lucht
[ afbeelding ]
quote:
Och Jezus we hebben 1 faalhaas in ons landquote:Op woensdag 14 juli 2010 11:48 schreef IkWilbert het volgende:
Leuke tv gaat dit worden
http://www.eenvandaag.nl/(...)mchasen_in_nederland
Leuk, maar zeker ook met een grote dosis respect ervoor hoorquote:Op woensdag 14 juli 2010 11:15 schreef PushyGurl het volgende:
Damn dat gaat wel heel erg hard danquote:Op woensdag 14 juli 2010 11:51 schreef kahaarin het volgende:
Okay, met deze snelheeid kan Zeeland over een half uur al het eerste krijgen: http://www.sat24.com/eu
Minimaal 2 als chasen faalhaas betekent, welke weerman ging er ook weer naar de VS om daar mee te chasen?quote:Op woensdag 14 juli 2010 11:50 schreef Drassss het volgende:
[..]
Och Jezus we hebben 1 faalhaas in ons land
Bagger, ik hoopte nog veilig begin van de middag nog naar Eindhoven te kunnen gaanquote:Op woensdag 14 juli 2010 11:51 schreef kahaarin het volgende:
Okay, met deze snelheeid kan Zeeland over een half uur al het eerste krijgen: http://www.sat24.com/eu
Haha Scherp. Nee ik ging er studeren, maar ik het geluk dat ik mooi in dat gebied zatquote:Op woensdag 14 juli 2010 11:54 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Minimaal 2 als chasen faalhaas betekent, welke weerman ging er ook weer naar de VS om daar mee te chasen?
Gewoon gaan,quote:Op woensdag 14 juli 2010 11:55 schreef Drassss het volgende:
[..]
Bagger, ik hoopte nog veilig begin van de middag nog naar Eindhoven te kunnen gaanzit er straks ook al niet in.
Nope, lijkt me niet, is er hier trouwens iemand uit België? Die krijgen het dadelijk al voor hun kiezen: http://www.sat24.com/frquote:Op woensdag 14 juli 2010 11:55 schreef Drassss het volgende:
[..]
Bagger, ik hoopte nog veilig begin van de middag nog naar Eindhoven te kunnen gaanzit er straks ook al niet in.
Oeh, dat lijkt me ook, ben jij daar aan het chasen geweest?quote:Op woensdag 14 juli 2010 11:57 schreef Drassss het volgende:
[..]
Haha Scherp. Nee ik ging er studeren, maar ik het geluk dat ik mooi in dat gebied zat
Daar leer je pas echt respect krijgen voor stormen trouwens...
Dat is op dit soort dagen het nadeel van op m'n werk zitten (Almere Stad - Gooisekant). Zit in een gebouw met klimaatregeling.quote:Op woensdag 14 juli 2010 11:50 schreef Razor21 het volgende:
Hier in Almere Stad begint het ook meer te waaien paar wolkjes in de lucht.
Wel jammer dat wij net niet meer in het paarse gedeelte zitten
De wind is N-Oquote:Op woensdag 14 juli 2010 12:00 schreef Mercer het volgende:
Waarom staat overal dat het oosten de volle lading krijgt? Als ik op radar kijk, zie ik die buien naar het westen trekken?![]()
Voor de ZOVEELSTE keer...... Vanuit de lange buienlijn die straks over het westen trekt.... zullen zeer heftige cellen ontstaan die in het oosten van het land voor extreem weer kunnen gaan zorgen!quote:Op woensdag 14 juli 2010 12:00 schreef Mercer het volgende:
Waarom staat overal dat het oosten de volle lading krijgt? Als ik op radar kijk, zie ik die buien naar het westen trekken?![]()
Buienradar en dan vooruit? Die trekken gewoon de bui door, de meeste buien gaan niet rechtdoor, hier kun je goed zien dat de storm aan het buigen is: http://www.sat24.com/euquote:Op woensdag 14 juli 2010 12:00 schreef Mercer het volgende:
En hoe laat ongeveer?quote:Op woensdag 14 juli 2010 12:01 schreef horned_reaper het volgende:
[..]
Voor de ZOVEELSTE keer...... Vanuit de lange buienlijn die straks over het westen trekt.... zullen zeer heftige cellen ontstaan die in het oosten van het land voor extreem weer kunnen gaan zorgen!
Pfff ik heb een paar dingen meegemaakt dat ik 12 kleuren scheet in mijn wagen en dat was niet eens chases, maar gechased worden door die cellenquote:Op woensdag 14 juli 2010 11:57 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Nope, lijkt me niet, is er hier trouwens iemand uit België? Die krijgen het dadelijk al voor hun kiezen: http://www.sat24.com/fr
[..]
Oeh, dat lijkt me ook, ben jij daar aan het chasen geweest?
Dat lijkt me heel mooi om een keer te gaan doen, wel griezelig trouwens....
Faalhaas sloeg denk ik op de Nederlandse chaser, hoe vaak is er hier weer waardig om te chasen...?quote:Op woensdag 14 juli 2010 12:00 schreef eymey het volgende:
Wat is er eigenlijk "faalhaas" aan storm chasen?
Dat is nou juist 1 van de weinige dingen in de categorie "dat wil ik eens in m'n leven nog doen" die ik kan bedenken. Maar dan wel in de VS.
Ik gok deze keer van nietquote:Op woensdag 14 juli 2010 12:04 schreef Samzz het volgende:
En dan is het zover en vallen er drie druppels
het gedonderquote:Op woensdag 14 juli 2010 11:49 schreef Crystal86 het volgende:
nou zal wel niks worden met m'n plannen dan vandaag![]()
Maar vooralsnog geen wolkje aan de lucht hier in midden-Limburg
Omdat de meeste stormchasers zo'n amateurs zijn ( lees in de VS ) dat het juist levensgevaarlijk is. Vaak hebben dat soort lui juist geen respect voor tornado's en zijn ze gewoon zo achterlijk om met een normale wagen erin te rijden. ( zie youtube filmpjes, tevens eigen ervaringen met mensen ). Faalhaas is natuurlijk niet iederen bedoelt trouwensquote:Op woensdag 14 juli 2010 12:00 schreef eymey het volgende:
Wat is er eigenlijk "faalhaas" aan storm chasen?
Dat is nou juist 1 van de weinige dingen in de categorie "dat wil ik eens in m'n leven nog doen" die ik kan bedenken. Maar dan wel in de VS.
Ik gok ook van niet, maar het zou wel mooi zijnquote:
Ik zie het nog wel gebeuren. maar ach dan hebben we iig ons spannende ochtendje gehad hier op het FOK forumquote:Op woensdag 14 juli 2010 12:06 schreef Samzz het volgende:
[..]
Ik gok ook van niet, maar het zou wel mooi zijn
quote:Op woensdag 14 juli 2010 12:07 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ik zie het nog wel gebeuren. maar ach dan hebben we iig ons spannende ochtendje gehad hier op het FOK forum
Oops.... Zonder doplerberichten op een laptop in de auto zitten en dan een tornado on the loose is niet grappig idd.quote:Op woensdag 14 juli 2010 12:03 schreef Drassss het volgende:
[..]
Pfff ik heb een paar dingen meegemaakt dat ik 12 kleuren scheet in mijn wagen en dat was niet eens chases, maar gechased worden door die cellen
5 mijl van me vandaan een tornado gehad. Ik kon iets zien qua vage onweerswolken, maar 100% was ik niet. Huizen werden gewoon weggeblazen dus ik heb er zeker respect voor gekregen. Tevens zitten in die supercellen zoveel energie. Dat is gewoon niet te omschrijven, qua onweer. Soms wel urenlang aan 1 stuk door, echt niet te geloven.
Tornado sirene is ook machtig trouwens
quote:Op woensdag 14 juli 2010 12:09 schreef Symphonic het volgende:
Hier in NH begint de wind wel aan te trekken.
Ik zit helemaal het verkeerd te zeggen, de wind komt uit het Z-O zodat het weer naar het Oosten gaatquote:Op woensdag 14 juli 2010 12:03 schreef Mercer het volgende:
[..]
Dat betekent dat de wind uit het noordoosten komt?Dus dan wordt het oosten overgeslagen?
Ach ik reed in een zware onweersbui met alleen een texaanse radio zender aan die tornado warnings gaf. Kon alleen niet vinden waar het was dus heb ik lopen vlammen op de snelweg ( 170 ), waar maar 110 mocht rijden. Ondertussen lagen er auto's in de greppel dus scheet ik hem echt. Bleek het later dat de tornado 100km zuid van me zatquote:Op woensdag 14 juli 2010 12:08 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Oops.... Zonder doplerberichten op een laptop in de auto zitten en dan een tornado on the loose is niet grappig idd.![]()
Kan me voorstellen dat het heftig is om te zien.
De wind komt uit ZW tochquote:Op woensdag 14 juli 2010 12:11 schreef Stephan1237 het volgende:
[..]
Ik zit helemaal het verkeerd te zeggen, de wind komt uit het Z-O zodat het weer naar het Oosten gaat
Nee, de wind is Z-W en daarom gaat het N-O.quote:Op woensdag 14 juli 2010 12:11 schreef Stephan1237 het volgende:
[..]
Ik zit helemaal het verkeerd te zeggen, de wind komt uit het Z-O zodat het weer naar het Oosten gaat
Haha, wel spannend, hoe kwamen die auto's in de greppel dan? Dronken Texanen onderweg terug van een rodeo of zo?quote:Op woensdag 14 juli 2010 12:11 schreef Drassss het volgende:
[..]
Ach ik reed in een zware onweersbui met alleen een texaanse radio zender aan die tornado warnings gaf. Kon alleen niet vinden waar het was dus heb ik lopen vlammen op de snelweg ( 170 ), waar maar 110 mocht rijden. Ondertussen lagen er auto's in de greppel dus scheet ik hem echt. Bleek het later dat de tornado 100km zuid van me zat![]()
![]()
, maar dat kon ik dus niet weten
Ja en straks schreeuwt je buurman '' Heb je er ook saus bjj!''quote:Op woensdag 14 juli 2010 12:11 schreef MarkoAlmelo het volgende:
bbqworstje en slaatje![]()
Uitstekend met dit weer
helemaal goedquote:Op woensdag 14 juli 2010 12:14 schreef Mercer het volgende:
Als de wind Z is, dan komt de wind uit het zuiden en blaast richting noorden toch?![]()
Jaquote:Op woensdag 14 juli 2010 12:14 schreef Mercer het volgende:
Als de wind Z is, dan komt de wind uit het zuiden en blaast richting noorden toch?![]()
Ik heb geen idee, maar ik dacht serieus dat een tornado op mijn trekhaak zatquote:Op woensdag 14 juli 2010 12:13 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Haha, wel spannend, hoe kwamen die auto's in de greppel dan? Dronken Texanen onderweg terug van een rodeo of zo?
Lol, drive Forrest!quote:Op woensdag 14 juli 2010 12:15 schreef Drassss het volgende:
[..]
Ik heb geen idee, maar ik dacht serieus dat een tornado op mijn trekhaak zat
Als die hele rode lijn over Twente gaat, dan hebben we een groot probleemquote:Op woensdag 14 juli 2010 12:19 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Lol, drive Forrest!![]()
Op de Europese radar kun je nu zien hoe de buien mooi in de file rijden, dit heb ik nog nooit zo gezien eigenlijk, zo groot bedoel ik dan: http://www.meteox.nl/h.aspx?r=&jaar=-3&soort=loop3uur
Waarquote:Op woensdag 14 juli 2010 12:20 schreef DJKoster het volgende:
Hmm.. Ik ga vanavond pannenkoeken eten in een boerderij met bomen eromheen..
Kan nog leuk worden, vriend even vragen of hij zijn fotocamera meeneemt.
*timmert ramen en deuren dicht*quote:Op woensdag 14 juli 2010 12:20 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
Als die hele rode lijn over Twente gaat, dan hebben we een groot probleem
quote:Op woensdag 14 juli 2010 12:24 schreef DJKoster het volgende:
[..]
Hier
Lekker veel weiland eromheen, die komt dus met volle kracht aanstormen..
Alleen qua water, het venijn gaat zitten in lose cellen die zich rechts van de buienlijn kunnen ontwikkelen, als je hier kijkt: http://www.sat24.nl/fr zie je al losse plukjes bewolking, sommigen zien er uit alsof ze een flinke tophoogte hebben, ik kan me zo indenken dat daar best een hele finke bui uit kan ontwikkelen als de omstandigheden goed zijn, boven ons land zijn de omstandigheden daarvoor in het Oosten het beste (of slechtste, wat je wilt.quote:Op woensdag 14 juli 2010 12:20 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
Het Medisch Centrum Scheveningen, duhquote:Op woensdag 14 juli 2010 12:23 schreef Samzz het volgende:
Wat is overigens MCS?
Wat in Amerika wel zo is, wanneer er veel cellen bij elkaar liggen neemt de kracht van een cel aanzienlijk af. De vraag of dat hier ook zo gaat gebeuren.quote:Op woensdag 14 juli 2010 12:19 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Lol, drive Forrest!![]()
Op de Europese radar kun je nu zien hoe de buien mooi in de file rijden, dit heb ik nog nooit zo gezien eigenlijk, zo groot bedoel ik dan: http://www.meteox.nl/h.aspx?r=&jaar=-3&soort=loop3uur
Twente, we have a problemquote:Op woensdag 14 juli 2010 12:20 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 14 juli 2010 12:29 schreef IedeK. het volgende:
Hier nog een foto'tje van zaterdagavond.
Naderend onweer in de haven van Urk.
[ afbeelding ]
(gemaakt door Richard Oost, kudo's voor hem)
Groot: http://i32.tinypic.com/2ew2yit.jpg
quote:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Onweerquote:MCS (Meso Scale convective System)
Een MCS is een onweer met een enorme omvang. Die kan soms een diameter hebben van enkele honderden kilometers. Anders dan gewone onweders worden deze gevoed door de nacht. Een gewoon onweer heeft na het ondergaan van de zon eerder de neiging om te gaan inzakken, maar het MCS wint dan net aan kracht. Een MCS brengt vaak veel neerslag met zich mee en kan dus een hele nacht doorgaan.
quote:Soms kan het onweer ook een lijnvormige vorm aannemen op de radar, de voorkant is meestal scherp afgelijnd en de intensiteit is soms gemeen fel. Dit is een buienlijn en deze kan tientallen tot soms wel 100km lang zijn en noodweer met zich meebrengen. Meestal wordt een buienlijn voorafgegaan door een shelf cloud. Deze ontstaat doordat de koudere bovenlucht botst op de warmere onderlucht. Een shelf cloud is meestal de scheidingslijn, voor de shelf is het bijna droog. Zodra de shelf cloud overtrekt komt er een felle wind opzetten, dit noemen we outflow. De passage van de wolk wordt gevolgd door heel felle regen, soms met tientallen liters water per vierkante meter tot gevolg. Buienlijnen trekken meestal met een hoge snelheid voorbij. Ze kunnen grote hagel produceren en de bliksemactitiveit kan hoog liggen.
Heb je die ook in 1920x1080quote:Op woensdag 14 juli 2010 12:29 schreef IedeK. het volgende:
[ afbeelding ]
Exactly my thoughtsquote:Op woensdag 14 juli 2010 11:19 schreef Logician het volgende:
[..]
Persoonlijk heb ik wel een paar gebroken botten over voor een extreme storm etc hoor, ik krijg er altijd zo'n pakjesavond gevoel van in mijn buik, het is gewoon zooooo mooi om de natuur zo krachtig bezig te zien
Maar het is idd jammer dat dit soort dingen vaak samen gaan met schade en/of gewonden..
Ik las het op bokt alquote:Op woensdag 14 juli 2010 12:30 schreef kahaarin het volgende:
[..]
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Onweer
Wij krijgen nu dit:
[..]
Dan gaat het om supercellen toch? Die 'stelen' dan idd energie van elkaar.quote:Op woensdag 14 juli 2010 12:27 schreef Drassss het volgende:
[..]
Wat in Amerika wel zo is, wanneer er veel cellen bij elkaar liggen neemt de kracht van een cel aanzienlijk af. De vraag of dat hier ook zo gaat gebeuren.
Klopt, dan heb je het over supercellen. Dat komt hier eigenlijk zelden voor. Daar is het dan weer volkomen normaal.quote:Op woensdag 14 juli 2010 12:31 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Dan gaat het om supercellen toch? Die 'stelen' dan idd energie van elkaar idd.
Dat zou ideaal zijn, wel eng trouwens.quote:Op woensdag 14 juli 2010 12:34 schreef Drassss het volgende:
[..]
Klopt, dan heb je het over supercellen. Dat komt hier eigenlijk zelden voor. Daar is het dan weer volkomen normaal.
Erg boeiend hoe straks de lijn zich in België gaat ontwikkelen en wat voor draai erin gaat komen waardoor de lijn misschien wat horizontaal komt te liggen ( west-oost ), voor een mooie shelf.
Afgelopen maandag kwam hij wat scheef voorbij mijn huis. Je zag wel prachtig de golf wolken van te voren. Machtig toch de natuurquote:Op woensdag 14 juli 2010 12:37 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Dat zou ideaal zijn, wel eng trouwens.
moet dan maar.quote:Op woensdag 14 juli 2010 12:32 schreef IedeK. het volgende:
[..]
Misschien kun je die grote versie bijsnijden tot dat formaat?
Ik ben daar ook geen held in.
Oef je ziet prachtig de base, walk cloud met daarnaast een regengordijn. Normaal gesproken komt uit dat linkergedeelte een tornadoquote:Op woensdag 14 juli 2010 12:40 schreef IkWilbert het volgende:
Eerste plaatje uit Frankrijk
bron: weerwoord
[ afbeelding ]
Lillequote:Op woensdag 14 juli 2010 12:40 schreef IkWilbert het volgende:
Eerste plaatje uit Frankrijk
bron: weerwoord
[ afbeelding ]
Wall cloud toch?quote:Op woensdag 14 juli 2010 12:41 schreef Drassss het volgende:
[..]
Oef je ziet prachtig de base, walk clouth met daarnaast een regengordijn. Normaal gesproken komt uit dat linkergedeelte een tornado
Sorryquote:
Mag je dan al van een tornado spreken?quote:Op woensdag 14 juli 2010 12:42 schreef Frankz0rz het volgende:
Ook al een slurf in de omgeving van Parijs gesignaleerd blijkbaar, heeft alleen de grond niet geraakt.
Officieel gezien niet. Het is pas een tornado/windhoos als het de grond raakt. Maar het kan ook zijn dat je niet de hele slurf ziet en hij al op de grond isquote:Op woensdag 14 juli 2010 12:44 schreef Disorder het volgende:
[..]
Mag je dan al van een tornado spreken?
Maakt niet uit, ik was na je vraag toch gaan kijken hoe het ook weer precies zat.quote:Op woensdag 14 juli 2010 12:44 schreef Samzz het volgende:
[..]
SorryWas ongeveer tegelijkertijd.
Ik ben benieuwd hoe het zich straks gaat ontwikkelen.
Pff van de spanning ga ik poep typen, my bad.quote:Op woensdag 14 juli 2010 12:43 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Wall cloud toch?![]()
Is echt een mooie bui, zou het een voorproefje zijn?
tornadoquote:Op woensdag 14 juli 2010 12:46 schreef Frankz0rz het volgende:
[..]
Officieel gezien niet. Het is pas een tornado/windhoos als het de grond raakt. Maar het kan ook zijn dat je niet de hele slurf ziet en hij al op de grond is
Ja?quote:Op woensdag 14 juli 2010 12:47 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
tornado
Een luchtwerveling met een doorsnede van slecht enkele honderden meters, die dankzij zijn sterke zuigende werking grote schade kan aanrichten.
Gevonden op http://www.digischool.nl/ak/onderbouw-vm
Dat zou mooi zijn, in een weiland zonder dieren dan....quote:Op woensdag 14 juli 2010 12:46 schreef Drassss het volgende:
[..]
Pff van de spanning ga ik poep typen, my bad.
Prachtig voorproefje alleen zijn wij hier niet zo voorbereid , laat staan dat we niet weten wat we moeten doen bij een tornado. Hopelijk gaat het meevallen of komt er een Ef1/2 in een weiland...
Is dat geen vlieguig of een vrachtwagen? Zie nog geen convectie hier verder...quote:Op woensdag 14 juli 2010 12:49 schreef Samzz het volgende:
Hier begint het te rommelen.
Hier is Glanerbrug/Enschede.
Zul je net zien, vallen de Duitsers binnen.quote:Op woensdag 14 juli 2010 12:49 schreef Samzz het volgende:
Hier begint het te rommelen.
Hier is Glanerbrug/Enschede.
Ik zit midden in een woonwijk en het is absoluut geen vrachtwagen, dat geluid ken ik uit duizenden. Maar ik kan het inderdaad heel goed mis hebben, het klinkt heel ver weg.quote:Op woensdag 14 juli 2010 12:51 schreef IkWilbert het volgende:
[..]
Is dat geen vlieguig of een vrachtwagen? Zie nog geen convectie hier verder...
Hehe hij gaat terugquote:Op woensdag 14 juli 2010 12:54 schreef kahaarin het volgende:
Lol, sat24 is in de war: http://www.sat24.com/eu
Zal wel druk zijn.
De 20ste kan nog een 30+ dagje worden volgens de pluimen.quote:Op woensdag 14 juli 2010 12:54 schreef rubje het volgende:
terugkomend op het weer. Ze zeggen nou wel op de journaals dat het weer warmer wordt maar ik zie het niet hoor,sterker nog 30+ wordt het voorlopig tot eind vd maand zeker niet meer.
we krijgen frisse koele lucht binnen en alles schommelt tussen de 22 en 27 graden tot eind deze maand! met af en toe zelfs een fikse bui op sommige dagen.
Enschede hier, hoor nog niets, wel steeds meer bewolking en super benauwd 33 graden volgens mijn thermo in de tuin..quote:Op woensdag 14 juli 2010 12:53 schreef Samzz het volgende:
[..]
Ik zit midden in een woonwijk en het is absoluut geen vrachtwagen, dat geluid ken ik uit duizenden. Maar ik kan het inderdaad heel goed mis hebben, het klinkt heel ver weg.
Ik weet niet als jij kan bbqen. Niet aan gaan steken met spiritus hequote:Op woensdag 14 juli 2010 12:56 schreef j95 het volgende:
Kan ik zaterdag bbq (kan altijd maar het liefst met lekker weer)?
33?quote:Op woensdag 14 juli 2010 12:57 schreef Logician het volgende:
[..]
Enschede hier, hoor nog niets, wel steeds meer bewolking en super benauwd 33 graden volgens mijn thermo in de tuin..
quote:Op woensdag 14 juli 2010 12:29 schreef IedeK. het volgende:
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 14 juli 2010 12:57 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
Ik weet niet als jij kan bbqen. Niet aan gaan steken met spiritus he
quote:Op woensdag 14 juli 2010 12:59 schreef j95 het volgende:
[..]
Ik dacht ik zet het erbijMaar zonder grappen, wordt het goed weer?
quote:Op woensdag 14 juli 2010 13:02 schreef kahaarin het volgende:
[..]
http://www.knmi.nl/waarschuwingen_en_verwachtingen/
Helaas ja.quote:Op woensdag 14 juli 2010 13:07 schreef knep het volgende:
Zal hier in Den Haag wel meevallen, en wellicht thuis in Limburg ook.
Ik moet 't nog zien... (zit in Maastricht)quote:Op woensdag 14 juli 2010 13:07 schreef knep het volgende:
Zal hier in Den Haag wel meevallen, en wellicht thuis in Limburg ook.
Hoe verder naar het zuiden hoe minder goed het systeem ontwikkeld zal zijn. Dit soort systemen versterken zichzelf maar het duurt dus een tijdje voordat ze echt op gang zijn.quote:Op woensdag 14 juli 2010 13:11 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Ik moet 't nog zien... (zit in Maastricht)
Volgens mij is het nog steeds tussen 12 en 16 het warms van de dag en in gelderland loopt het al op richting de 30 graden.quote:Op woensdag 14 juli 2010 13:10 schreef Bolkesteijn het volgende:
Ik vertrouw het niet, de temperaturen zijn 5 graden te laag en het waait veel te hard. Het zou best eens wat tegen kunnen vallen.
Niet volgens het KNMIquote:Op woensdag 14 juli 2010 13:14 schreef Drassss het volgende:
Hier in Brabant ( noordoost ) is het toch echt 30 graden..
Ja oke het is nu 29 graden om 13.15quote:Op woensdag 14 juli 2010 13:14 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Niet volgens het KNMI
http://www.knmi.nl/actueel/images/tempgmt.png
Maar afwachten verder, maar ik ben er nog niet echt heel gerust op dat het goed gaat komen.![]()
Het oosten heeft het warm genoeg:quote:Op woensdag 14 juli 2010 13:14 schreef Drassss het volgende:
Volkel 27.7quote:Op woensdag 14 juli 2010 13:14 schreef Drassss het volgende:
Ja ben benieuwd wat er in Maastricht gaat gebeuren.quote:Op woensdag 14 juli 2010 13:11 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Ik moet 't nog zien... (zit in Maastricht)
genoeg wind johquote:Op woensdag 14 juli 2010 13:25 schreef Ventus het volgende:
Benieuwd of we aan de kust nog iets mee krijgen van het weer wat zich nu in Frankrijk opbouwt.
Vanavond was het plan om te gaan zweefvliegen, denk dat ik de boel ga cancellen, geen risico's nemen met passagiers die meevliegen...
Dat beeld is niet echt betrouwbaar, de datum en tijd staat op:quote:Op woensdag 14 juli 2010 13:12 schreef -CRASH- het volgende:
Gent (webcam) begint ookal wat bewolkter te worden.....
quote:Op woensdag 14 juli 2010 13:34 schreef Haraldvdl het volgende:
Ik zag net het andere topic Woensdag 14 juli.. herhaling van zetten? een leuk plaatje.
Er ontwikkelt zich een MCS
[ afbeelding ]
quote:Oefenduel Ajax
Het oefenduel tussen Ajax en amateurclub FC Horst in Ermelo gaat woensdagavond in verband met het verwachte noodweer niet door.
De Amsterdammers hebben de tegenstander verzocht het duel uit te stellen in verband met het verwachte noodweer. De wedstrijd wordt nu donderdagavond om 19.30 uur gespeeld.
quote:Op woensdag 14 juli 2010 12:04 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Faalhaas sloeg denk ik op de Nederlandse chaser, hoe vaak is er hier weer waardig om te chasen...?
MCSquote:
Is pas om 6u.. maar het "feest" gaat bijna beginnen.quote:Op woensdag 14 juli 2010 13:39 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Ging wel goed toch? Dat was de conclusie gisteren iig.
Get to da choppa!quote:Op woensdag 14 juli 2010 13:41 schreef Zipportal het volgende:
Ben benieuwd wat de KNMI om 14:00 voor bericht afgeeft.
quote:Op woensdag 14 juli 2010 13:41 schreef Haraldvdl het volgende:
[..]
MCS
Mesoscale Convective System. Mesoscale Convective System. A complex of thunderstorms which becomes organized on a scale larger than the individual thunderstorms, and normally persists for several hours or more. MCSs may be round or linear in shape, and include systems such as tropical cyclones, squall lines, and Mesoscale Convective Complexes (MCCs) (among others). MCS often is used to describe a cluster of thunderstorms that does not satisfy the size, shape, or duration criteria of an Mesoscale Convective Complex.
Ja, is er ook iemand uit Zeeland aanwezig nu?quote:Op woensdag 14 juli 2010 13:41 schreef Drassss het volgende:
[..]
Is pas om 6u.. maar het "feest" gaat bijna beginnen.
quote:Op woensdag 14 juli 2010 13:44 schreef Kreator het volgende:
Weernerds die geilen op een hoosbuitje..
Hoi!quote:Op woensdag 14 juli 2010 13:45 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Ja, is er ook iemand uit Zeeland aanwezig nu?
Volgens mij wel jaquote:Op woensdag 14 juli 2010 13:43 schreef blids het volgende:
Kan het systeem uit groeien van MCS naar een MCC ?
geil tog?quote:Op woensdag 14 juli 2010 13:44 schreef Kreator het volgende:
Je wordt er nat van jaquote:Op woensdag 14 juli 2010 13:44 schreef Kreator het volgende:
...en dát is?quote:Op woensdag 14 juli 2010 13:43 schreef blids het volgende:
Kan het systeem uit groeien van MCS naar een MCC ?
...quote:Op woensdag 14 juli 2010 13:49 schreef Verbal het volgende:
[..]
...en sommigen gaan er zelfs van soppen...
V.
Hey..? Rolwolk?quote:Op woensdag 14 juli 2010 13:52 schreef Nightanimal het volgende:
zelf refreshen maar goed beeldbliksem @ vlissingen: http://www.loodswezen.nl/webcam/Live.jpg
info: http://tinyurl.com/26lycbdquote:Op woensdag 14 juli 2010 13:48 schreef Verbal het volgende:
[..]
...en dát is?
Is dit een wedstrijdje acroniemenslingeren of zo?
V.
Al de hele dag fijn wat wind, en het afgelopen uur is de bewolking langzaam aan steeds dikker aan 't worden, af en toe wat donkere plekken erbij. Helaas niet zo'n epische weersverandering als waar ik op had gehoopt.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |