Dit zijn wat foto's van mij vandaagquote:Op donderdag 8 juli 2010 23:34 schreef Esses het volgende:
[..]
Waar ging je heen joh?Jah idd, jij vloog over het zwembad waar ik nu mijn bijnamen kreeft en duivel aan te danken heb. Focking verbrand
5 uur lang daar gelegen xD
magie smagie.quote:Op vrijdag 9 juli 2010 00:17 schreef Vronsky het volgende:
Maar zonder topic titel is de magie verdwenen
quote:Op vrijdag 9 juli 2010 00:30 schreef Lightning_NL het volgende:
En dat terwijl ik op een dramatische kutverbinding zit in een zo mogelijk nóg kuttere legering op Schaarsbergen
Noem eens tijden, jij beweert elke vrijdagochtend 25/30km geforceerd te marsen, hoe lang ben je onderweg?quote:Op donderdag 8 juli 2010 23:59 schreef Vronsky het volgende:
Doorgaan op een geforceerd tempo terwijl m'n poten zeer doen?
(Ok, is totaal anders dan het in een groep doen waarbij je het allemaal samen moet doen.)
Niet helemaal juist, jij weet wat je FYSIEK aankan, niet mentaal. Want als je in je burgerleventje als dusdanig in de knoop zit dat je 30 km moet rennen om je adrenaline/ agressie eruit te krijgen dan wil ik niet met jou in een wat spannender gebied zitten dan Nederland.quote:En ik heb eigenlijk nog weinig zin om me te moeten verantwoorden, ik weet wat ik fysiek en mentaal aankan, m'n benen en schouders doen nu ook gewoon ongelofelijk zeer vanwege de rugzak.
Dus erg tof als je het er niet mee eens bent, ik luister er ook gewoon naar, omdat ik je mening dus ook gewoon respecteer net zoals de rest hier, enigste plek op fok waar het kan vind ik.![]()
Maar vind het erg nutteloos om er over te discusseren omdat je dan een "No You" debat krijgt.
Dat lijkt me sterk als je elke vrijdagochtend 30km geforceerd aan het marsen bent. Dan heb je niet al teveel last van pijntjes na een hobbeltje van 25km.quote:Ik ga het ook niet meer doen overigens, is eens leuk als je stijf van de adrenaline staat, maar de na-effecten die ik nu merk zijn niet echt prettig meer.
Nee.quote:Zo goed?
Ik skeeler ieder weekend... wil zo'n 30 km doen... sowieso 10 km daarvan (haalbaar) doe ik met 33km/h... Ben ik nu ook stoer? Of gewoon sportverslaafd?quote:Op vrijdag 9 juli 2010 00:54 schreef Lightning_NL het volgende:![]()
Best grappig dit... Iemand komt hier heel stoer doen en denkt dat ie indruk maakt, zet ie alleen zichzelf voor lul!
Ik denk inderdaad zoals hierboven al een beetje gesuggereerd wordt dat ie een uitdaging gaat krijgen bij de psychologische keuring
#1: 4-5 uur onderweg, kom meestal rond den lunch weer terug, vind het wel lekker eigenlijk.quote:Op vrijdag 9 juli 2010 00:37 schreef AchJa het volgende:
[..]
Noem eens tijden, jij beweert elke vrijdagochtend 25/30km geforceerd te marsen, hoe lang ben je onderweg?
[..]
Niet helemaal juist, jij weet wat je FYSIEK aankan, niet mentaal. Want als je in je burgerleventje als dusdanig in de knoop zit dat je 30 km moet rennen om je adrenaline/ agressie eruit te krijgen dan wil ik niet met jou in een wat spannender gebied zitten dan Nederland.
Wat jij doet met rugzakken, kilo's en kilometers moet je helemaal zelf weten, echter eea komt nogal ongeloofwaardig over, zeker het relaas over de vrouwen die jouw nummer gaan vragen onder de boom. Maar nogmaals, je was 25km wezen rennen met 40kg, hoe lang heb je er over gedaan?
[..]
Dat lijkt me sterk als je elke vrijdagochtend 30km geforceerd aan het marsen bent. Dan heb je niet al teveel last van pijntjes na een hobbeltje van 25km.
[..]
Nee.
Nee geen generatiekloof. Maar hooguit een Rambo.quote:Op vrijdag 9 juli 2010 01:01 schreef Vronsky het volgende:
[..]
#1: 4-5 uur onderweg, kom meestal rond den lunch weer terug, vind het wel lekker eigenlijk.
#2: Ik vind het niet echt nodig om te verantwoorden wat er deze ochtend gebeurt is dat mijn gedrag goedkeurt, heeft met wat interne familia dingen te maken.
#3: Ik vond het wel vermakelijk, en kan er ook weinig aan doen dat ik er gewoon goed uitzie, sorry.
(hi ha te groot ego en te zelfverzekerd, ik weet het.)
#4: ben denk ik echt een uur of 3 onderweg geweest.. met pauzes tussendoor, je hebt mij toch ook niet "horen zeggen" dat ik het in 1 klap door heb gedaan?
#5: Hardlopen op die manier blijft totaal anders dan even een groot fors stuk doorlopen..
Maar ik vind het persoonlijk een stuk slimmer om even fysiek jezelf even volledig uit te dagen, dan maar aan het bier te gaan zitten of iets anders doms te doen.
![]()
Nu houd ik er netjes over op dus, geen interesse om het topic te vervuilen,het spijt me dus echt verschrikkelijk als je een verkeerd beeld van me hebt gekregen, zo bedoelde ik het dus niet. ;<
Het zal wel een beetje een generatie-kloof zijn..
Heb je niet eens even naar beneden gekeken? Naar die GIGA groep KMar die daar lag? Gods eigen wapen!?! Zie je dat over het hoofd!quote:Op vrijdag 9 juli 2010 00:18 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Dit zijn wat foto's van mij vandaag:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En toen je me boven Apeldoorn zag vliegen was het aan het einde van m'n vlucht, we deden nog effe een IFR approach (vliegen op instrumenten) op MLT Deelen (waar we een oefening draaien), vandaar dat we zo hoog vlogen.
Ben het wel een beetje met je eens, als ik er op terug lees komt het ook nogal rambo-achtig over :p.quote:Op vrijdag 9 juli 2010 01:03 schreef Esses het volgende:
[..]
Nee geen generatiekloof. Maar hooguit een Rambo.
Grappig genoeg ben ik al psychologisch goedgekeurd voor OO Genie, heb me toen ook gewoon normaal gedragen en het goed doorlopen, er komt ook volk doorheen dat gewoon vol staat te liegen over dingen, vind dat velen malen erger dan dat je een beetje groot probleem hebt met te veel doorzettingsvermogen en de neiging hebt dat met veel plezier te vertellen.quote:Op vrijdag 9 juli 2010 00:54 schreef Lightning_NL het volgende:![]()
Best grappig dit... Iemand komt hier heel stoer doen en denkt dat ie indruk maakt, zet ie alleen zichzelf voor lul!
Ik denk inderdaad zoals hierboven al een beetje gesuggereerd wordt dat ie een uitdaging gaat krijgen bij de psychologische keuring
Dat is normaal marstempo, geen geforceerde mars want dan zou je binnen 3 1/2 uur binnen moeten zijn met bepakking.quote:Op vrijdag 9 juli 2010 01:01 schreef Vronsky het volgende:
[..]
#1: 4-5 uur onderweg, kom meestal rond den lunch weer terug, vind het wel lekker eigenlijk.
Hoeft ook niet.quote:#2: Ik vind het niet echt nodig om te verantwoorden wat er deze ochtend gebeurt is dat mijn gedrag goedkeurt, heeft met wat interne familia dingen te maken.
quote:#3: Ik vond het wel vermakelijk, en kan er ook weinig aan doen dat ik er gewoon goed uitzie, sorry.
Kijk, nu begint het een beetje op een geforceerde mars te lijken.quote:#4: ben denk ik echt een uur of 3 onderweg geweest.. met pauzes tussendoor, je hebt mij toch ook niet "horen zeggen" dat ik het in 1 klap door heb gedaan?
Kortom, dat "fors doorlopen" is niet veel sneller dan met de vrouw door de winkelstraat slenteren.quote:#5: Hardlopen op die manier blijft totaal anders dan even een groot fors stuk doorlopen..
Volledig zegt ie... je weet nog niet half wat volledig inhoudt. Jammer dat de gevechtscursus niet meer bestaat op de KMS. Dan wordt het kaf echt van het koren gescheiden.quote:Maar ik vind het persoonlijk een stuk slimmer om even fysiek jezelf even volledig uit te dagen, dan maar aan het bier te gaan zitten of iets anders doms te doen.
Het is geen generatiekloof, peppie verhalen zijn van alle tijden. Ik heb vaker met dat bijltje gehakt. Stoere brede Harries die konden rennen en zware dingen tillen. Todat je daar 4 uur geen eten instopt dan stopt de oorlog bij dat soort lui.quote:![]()
Nu houd ik er netjes over op dus, geen interesse om het topic te vervuilen,het spijt me dus echt verschrikkelijk als je een verkeerd beeld van me hebt gekregen, zo bedoelde ik het dus niet. ;<
Het zal wel een beetje een generatie-kloof zijn..
???quote:Op vrijdag 9 juli 2010 01:27 schreef AchJa het volgende:
Jammer dat de gevechtscursus niet meer bestaat op de KMS.
14 Dagen afgeknepen worden door een stelletje groene baretten... Goed voor de mentale vorming en je kast.quote:
Ja dat weet ik, maar niet waarom het afgeschaft is..quote:Op vrijdag 9 juli 2010 09:00 schreef AchJa het volgende:
[..]
14 Dagen afgeknepen worden door een stelletje groene baretten... Goed voor de mentale vorming en je kast.
Ik zeg foto's.. anders ben je niet door naar de volgende ronde?!quote:#3: Ik vond het wel vermakelijk, en kan er ook weinig aan doen dat ik er gewoon goed uitzie , sorry.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Er was eens....
quote:Op vrijdag 9 juli 2010 11:53 schreef Maitje het volgende:
@Vronsky
[..]
Ik zeg foto's.. anders ben je niet door naar de volgende ronde?!Interesse?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
En ja, stiekem was het ook zeer grappig, alleen beetje raar om mee te maken
Had het ook wel eens eerder gehad toen ik nog bij de brandweer zat, van die kassameisjes die je aanstaren als je in het uitrukpak wat bier komt halen na de oefenavond.
That song is straight homosexual country music special olympic gay.
Tuurlijk heb ik interesse! Als jij jezelf zo "lekker" vind dan ben ik uitermate nieuwschierig. Bedoel, een woestaantrekkelijke man is nooit mis.quote:Op vrijdag 9 juli 2010 11:59 schreef Vronsky het volgende:
[..]
Interesse?![]()
En ja, stiekem was het ook zeer grappig, alleen beetje raar om mee te maken
Had het ook wel eens eerder gehad toen ik nog bij de brandweer zat, van die kassameisjes die je aanstaren als je in het uitrukpak wat bier komt halen na de oefenavond.![]()
Mop, ik heb nooit gezegd dat ik mezelf lekker vind, wel dat ik er goed uitziequote:Op vrijdag 9 juli 2010 12:55 schreef Maitje het volgende:
[..]
Tuurlijk heb ik interesse! Als jij jezelf zo "lekker" vind dan ben ik uitermate nieuwschierig. Bedoel, een woestaantrekkelijke man is nooit mis.
Laat ik wel even voor de duidelijkheid zeggen dat kassameisjes per dag gemiddel 20 woestaantrekkelijke mannen voorbij zien komen, of ze nu in pak zijn, DT of weet ik veel wat.. daarbij zijn kassameisjes ontzettend goed in flirten achter de kassa..
Nouja... goed uitzoen en lekker.. heeft wel veel met elkaar te maken niet?quote:Op vrijdag 9 juli 2010 13:06 schreef Vronsky het volgende:
[..]
Mop, ik heb nooit gezegd dat ik mezelf lekker vind, wel dat ik er goed uitzie.
Ik zal ooit wel eens een foto sturen als ik tijd heb, wel sexy fotos terug sturen uiteraard![]()
(En nu gaat ik maar eens lunchen, honger als een paard enzo.)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Doe maar zondag een fly-by over Museumpleinquote:Op vrijdag 9 juli 2010 14:00 schreef Lightning_NL het volgende:
Heel misschien kan ik maandag de meest leuke opdracht voor de komende vier jaaruitvoeren met de chinook.
quote:Op vrijdag 9 juli 2010 13:21 schreef Rave_NL het volgende:
Waarom bestempel je jezelf als aseksueel?Stiekem ben ik ongelooflijk sexy, maar dat hoeft niet iedereen hier te wetenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.(is weer zo ego strelend.. houd ik niet van).
En mogen we nu niet weten wat het isquote:Op vrijdag 9 juli 2010 14:00 schreef Lightning_NL het volgende:
Heel misschien kan ik maandag de meest leuke opdracht voor de komende vier jaaruitvoeren met de chinook.
Ik wacht met spanning!quote:
Er was eens....
Tja, ik zat naar binnen te turenquote:Op vrijdag 9 juli 2010 01:03 schreef Esses het volgende:
[..]
Heb je niet eens even naar beneden gekeken? Naar die GIGA groep KMar die daar lag? Gods eigen wapen!?! Zie je dat over het hoofd!
Schaam je xD
Ik volg momenteel weer een andere opleiding maar daarna probeer ik het springen weer op te pakken..quote:
We wachten tot die Walen begin te morren, geven wij hun Nederlandse paspoorten en gebruiken daarna een ouderwets Russische "wij-komen-onze-staatsburgers-beschermen"-scam.. En de enige manier om daar te komen is door Vlaanderen...quote:Op vrijdag 9 juli 2010 15:57 schreef Andyy het volgende:
Daar heb ik het niet over
Je weet wel, België, invasie oefenen?
Ja, maar dan komen er allemaal van die frans pratende Belgen hier heen, wil je dat wel?quote:Op vrijdag 9 juli 2010 16:04 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
We wachten tot die Walen begin te morren, geven wij hun Nederlandse paspoorten en gebruiken daarna een ouderwets Russische "wij-komen-onze-staatsburgers-beschermen"-scam.. En de enige manier om daar te komen is door Vlaanderen...
Been there, done thatquote:Op vrijdag 9 juli 2010 09:00 schreef AchJa het volgende:
[..]
14 Dagen afgeknepen worden door een stelletje groene baretten... Goed voor de mentale vorming en je kast.
Dit bedoelde ik dus met kansarme buitenlandersquote:Op vrijdag 9 juli 2010 16:37 schreef Vronsky het volgende:
[..]
Ja, maar dan komen er allemaal van die frans pratende Belgen hier heen, wil je dat wel?
Ik zeg, Vlaanderen overnemen en de Walen aan hun lot overlaten.
Straks krijgen we naast onze snackbar nog een patatboer. Dat kan toch niet!quote:
Dat dus, 1 pakje shag/ sigaretten en rolletje snoep. Voor de rest standaard PGU, niets geen mats en weet ik veel wat.quote:Op vrijdag 9 juli 2010 17:05 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Been there, done that
Is idd een beetje afzien, maar wel heel verrijkend voor lichaam en geest.
Weet niet waarom men dat heeft afgeschaft, want het is echt een meerwaarde.
Hoe hebben jullie die gevechtscursus en overlevingscursus moeten doen?
Bij ons heel simpel. Geen laffe spullen, totaal gestript worden, slaapzak is eigengemaakt, 1 gevechtsrantsoen voor 1 hele week, de rest zoek je zelf maar bij elkaar. Zo nu en dan "vonden" we wel eens een witte kool, een winterpeen, een aardappel en een ui. Succes ermee
Tentje opzetten? Nee, eigen onderkomen maken en afdekken.
Water? Romeo Delta met de aangeleerde technieken.
Etc etc etc.
Mocht bij ons, ik had het dus ook voorelkaar gekregen om 3 pakjes shag in 1 pakje te persen en vloei had ik overal en nergens zitten, zelfs tussen de veer van het magazijn van de FAL. NIet dat het veel geholpen heeft want als ik in de hele week 10 peuken gerookt heb is het veel...quote:Op vrijdag 9 juli 2010 18:46 schreef ErwinRommel het volgende:
Mazzelaar AchJa. Bij ons niks geen shag/sigaretten of rolletje snoep. Nee alles werd ons afgenomen. Het pakje lucifers in het 24 uurs gevechtsrantsoen? Dat was echte mats
Verder klopt het geheel zoals je het beschreef
Wij deden het met een tentstok, ja die moest mee... organiek bepakt he, nooit een tent opgezet daar.quote:Op vrijdag 9 juli 2010 18:50 schreef ErwinRommel het volgende:
Konijntje met lieve rode oogjes en zacht bontje om:
Ik kreeg het en pakte het in de nekvel op.
Mes gereed, plus flinke boomtak.
ff strelen dat beestje om het gerust te stellen (het gal mag niet uitlopen uit de galblaas want dan is het vlees niet meer te vreten) dan snel de boomtak in de nek leggen en de nekwervels kapotslaan en gelijk in 1 beweging de hals van lief wit konijntje doorsnijden.
Daarna villen, en het bontje op een rekje uitspannen en er zodra het droog is een bontmutsje van maken
hehehe we moeten dit Marianne Thieme laten lezenquote:Op vrijdag 9 juli 2010 19:03 schreef AchJa het volgende:
[..]
Wij deden het met een tentstok, ja die moest mee... organiek bepakt he, nooit een tent opgezet daar.Bij ons ging zo'n grote groene baret bij de demo een beetje poppenkast spelen met dat velletje... "Om je kinderen te vermaken"
Kip is ook leuk ja. En knijn smaakt haast naar kip.quote:
En dan kijk je haar 's avonds lekker liefdevol aan van: "Wat ga jij lekker smaken straksquote:Op vrijdag 9 juli 2010 19:24 schreef Rave_NL het volgende:
Klopt, maar een kip is makkelijker en het beeld van een kopje dat uit een sidepocket steekt, dat verbaast om zich heen kijkt tijdens een verplaatsing is priceless
Ik vond zelf een knijntje slachten toch een stukje gemakkelijker dan een kip. Kip moet je die veren weer van ontdoen en dat allemaal uittrekken kost wat tijd, terwijl bij een knijn je dat bontje redelijk eenvoudig van villen. Je snijdt een paar goede inkepingen en je trekt het vel er gewoon vanaf als het meezit.quote:Op vrijdag 9 juli 2010 19:24 schreef Rave_NL het volgende:
Klopt, maar een kip is makkelijker en het beeld van een kopje dat uit een sidepocket steekt, dat verbaast om zich heen kijkt tijdens een verplaatsing is priceless
hehehehe. Bevroren ja. Daar waren we heel creatief in. Bevroren kip, met vlijmscherp mes. Kun je haast kip-carpaccio van maken en dan gaat het sneller en lekker in je pannetje flikkeren en bakken of in je mok met water flikkeren met het zakje bouillonpoeder erbij zodat er echte kippesoep was.quote:Op vrijdag 9 juli 2010 19:43 schreef Rave_NL het volgende:
Muah wij plukten de kip niet maar vilden hem gewoon als een normaal beest, om daarna te koken en bouillon te trekken..
Toch blijft het mooiste een bevroren rendierpoot.. Zoek het maar uit..
Ik had het al gehoord.. Kut voor hen.quote:Op vrijdag 9 juli 2010 19:46 schreef viezerdt het volgende:
Bouke jou uitzending ook gecancelled ? http://www.defensie.nl/mi(...)nt_Taskforce_Uruzgan
Whehehehe... Naaigarnituur, dat doet me meteen weer denken aan de PSU telling aan het begin van de cursus...quote:Op vrijdag 9 juli 2010 19:50 schreef ErwinRommel het volgende:
ohhh ja, zelf een slaapzak maken lol
je kreeg een stuk jutten. En wat uitleg van een groene baretter hoe je een slaapzak kon maken.
Leuke was dat enkelen hun naaigarnituur niet compleet haddenSucces!!!!
Jutten dubbelvouwen met dubbele laag. Vullen met mos en droog gras of bladeren en dichtnaaien maar. Maar indien je naaigarnituur niet compleet was, (die dikke draad dus) dan was je vet genaaid en moest je het doen met de rest van je garnituurtje hehehehehe
Dat was mij dus overkomen met als gevolg dat mijn eigengemaakte slaapzak ook echt een ramp was.
Ik hoorde ook via via dat jongens even op hun laatste appél voor inschepingsverlof te horen kregen dat het niet door gingquote:
De redeployment was al gezegd, voor hem ging hij niet door. Maar hij ging nu als einzelgangerquote:Op vrijdag 9 juli 2010 19:46 schreef viezerdt het volgende:
Bouke jou uitzending ook gecancelled ? http://www.defensie.nl/mi(...)nt_Taskforce_Uruzgan
hehe.quote:Op vrijdag 9 juli 2010 19:57 schreef AchJa het volgende:
[..]
Whehehehe... Naaigarnituur, dat doet me meteen weer denken aan de PSU telling aan het begin van de cursus...
Laat zien, dit en dat, laat zien naaigarnituur... Iedereen trots zijn naaigarnituur in de lucht... "Met daarin, zoveel knopen, naalden, garen enz..." Kut, mompel, klootzak....
Het klopte dus niet... extra rondje baan Arnhem, Bloemendaal en een keer extra de toren in.
Klopt... Aardig zuur, vooral vanwege een reden die ze 6 maanden geleden al hadden kunnen bedenken..quote:Op vrijdag 9 juli 2010 20:00 schreef viezerdt het volgende:
[..]
Ik hoorde ook via via dat jongens even op hun laatste appél voor inschepingsverlof te horen kregen dat het niet door ging
Ik zit er aan te denken zelf zo'n filmpje te maken..quote:
lolquote:
Snookiquote:Op vrijdag 9 juli 2010 20:12 schreef Esses het volgende:
[ [url=http://www.piccer.nl/4d7f7/1278699082.jpg]afbeelding ] Klik voor de grote versie![/url]
Hihi
Heb haar net ff gebeld en ze is wel in voor een avontuurtjequote:
Bel haar maar, dan weet je hetquote:
hehehe.quote:Op vrijdag 9 juli 2010 22:16 schreef Vronsky het volgende:
Alle lurkers gaan nu massaal dat nummer bellen natuurlijk
Zal ik eens een gok doen? Ze wordt NIET gebeld. En zeker niet door de kmar.quote:Op vrijdag 9 juli 2010 22:17 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
hehehe.
Ik hoor het maandag wel van haar of ze gebeld is
Ik heb tegen hem gezegd dat ik nu op de foto's van Vronsky wacht en hij dus even passé isquote:
jah... heb je der al is met rave-nl gezien, en die andere rambo en met.... pff -_-quote:
Hmm... Ik krijg haast de neiging om gewoon te bellenquote:Op vrijdag 9 juli 2010 22:19 schreef AchJa het volgende:
[..]
Zal ik eens een gok doen? Ze wordt NIET gebeld. En zeker niet door de kmar.
Wel je vroeg ook om het nummer, en wie A zegt...quote:Op vrijdag 9 juli 2010 23:15 schreef Esses het volgende:
[..]
Hmm... Ik krijg haast de neiging om gewoon te bellen
Ok, ok, ik ga er nu wel eentje maken :p, krijg je gelijk een pb'tjequote:Op vrijdag 9 juli 2010 22:45 schreef Maitje het volgende:
[..]
Ik heb tegen hem gezegd dat ik nu op de foto's van Vronsky wacht en hij dus even passé is
Een echte kerel, zoals ik, post het gewoon hierquote:Op vrijdag 9 juli 2010 23:36 schreef Vronsky het volgende:
[..]
Ok, ok, ik ga er nu wel eentje maken :p, krijg je gelijk een pb'tje
hoe is 't tijdverschil?quote:Op vrijdag 9 juli 2010 23:27 schreef ErwinRommel het volgende:
Bel nu eens Esses
Ben benieuwd wat zij, Patriciá, zal zeggen maandag
Juist! Hup Vronskyquote:Op vrijdag 9 juli 2010 23:47 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Een echte kerel, zoals ik, post het gewoon hier
Ja bofkont mag jij even het Nederlands elftal rond vliegen?quote:Op vrijdag 9 juli 2010 14:00 schreef Lightning_NL het volgende:
Ja lekker, als of we hier niet genoeg illigalen Mexicanen hebben.quote:
Google het maar eensquote:Op zaterdag 10 juli 2010 02:12 schreef Andyy het volgende:
[..]
Hoezo f8?
Lager vind ik meestal mooier
Alleen klopt het niet... Want als ze zichzelf twee keer zou herhalen, zou er dus NOG een herhaling moeten volgen. Ze heeft d'rzelf maar 1x herhaald.quote:Op vrijdag 9 juli 2010 20:17 schreef m.k het volgende:
quote uit jersey shore:
snooki: I don't want to repeat my self twice
random persoon: what ?
snooki: I said I don't want to repeat myself twice !
random persoon: well you just did
Hopelijk bezit jij dan WEL creativiteit. Het gros van dat soort filmpjes is gewoon ruk.quote:Op vrijdag 9 juli 2010 20:22 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Ik zit er aan te denken zelf zo'n filmpje te maken..
Juist daarom.quote:Op zaterdag 10 juli 2010 10:56 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Hopelijk bezit jij dan WEL creativiteit. Het gros van dat soort filmpjes is gewoon ruk.
dus dan zouden deze 5000 mensen allemaal heel erg dom zijn ? http://www.facebook.com/p(...)0692625615830?v=wall zou wel grappig zijnquote:Op zaterdag 10 juli 2010 10:37 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Alleen klopt het niet... Want als ze zichzelf twee keer zou herhalen, zou er dus NOG een herhaling moeten volgen. Ze heeft d'rzelf maar 1x herhaald.
quote:Op zaterdag 10 juli 2010 14:22 schreef Rave_NL het volgende:
Dat is toch dat programma met die anabolenguido's en die tokkiesletjes?
quote:
Hey Lotusss, lekker ding. Welkom terugquote:Op zaterdag 10 juli 2010 15:56 schreef Lotusss het volgende:
Ik heb in de wandelgangen vernomen dat ik een klein beetje gemist word in DEF....
Hoi allemaal
echtniet...quote:Op zaterdag 10 juli 2010 15:56 schreef Lotusss het volgende:
Ik heb in de wandelgangen vernomen dat ik een klein beetje gemist word in DEF....
Hoi allemaal
Oh hell noquote:Op zaterdag 10 juli 2010 15:56 schreef Lotusss het volgende:
Hoi allemaal
Ik hier?quote:Op zaterdag 10 juli 2010 15:56 schreef Lotusss het volgende:
Hoi allemaal
Mocht je willen flapdrolquote:
quote:Op zaterdag 10 juli 2010 17:23 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Mocht je willen flapdrol![]()
Nee, ik haalde lieve Lotusss weer ff terug door iets in haar oor te fluisteren op het wk forum.
Er moet van mijn peleton iemand naar Heumensoord de komende 2 weken. Iedereen begon helemaal te flippen omdat ze dan niet naar de huldiging konden gaan. Ik heb niks met voetbal dus heb me maar vrijwillig opgegeven. Bijkomend voordeel is dat ik tijdens de 4daagse in Nijmegen ben, op oefentoelage sta en als t goed is geen kont te doen heb maar toch naar de feesten kan. Alleen drinken mag dan weer niet, maar ach je kan niet alles hebben.quote:Op zaterdag 10 juli 2010 16:51 schreef viezerdt het volgende:
[..]
Oh hell no.
Oja,
Volgende week oefening, ook als Nederland wint. Er waren behoorlijk wat mensen aan het flippen
![]()
Kijk uit, want daarna ben jij aan de beurt!quote:
Check!quote:Op vrijdag 9 juli 2010 23:36 schreef Vronsky het volgende:
[..]
Ok, ok, ik ga er nu wel eentje maken :p, krijg je gelijk een pb'tje
Nijmegee!!!quote:Op zaterdag 10 juli 2010 18:58 schreef Bouke-p het volgende:
[..]
Er moet van mijn peleton iemand naar Heumensoord de komende 2 weken. Iedereen begon helemaal te flippen omdat ze dan niet naar de huldiging konden gaan. Ik heb niks met voetbal dus heb me maar vrijwillig opgegeven. Bijkomend voordeel is dat ik tijdens de 4daagse in Nijmegen ben, op oefentoelage sta en als t goed is geen kont te doen heb maar toch naar de feesten kan. Alleen drinken mag dan weer niet, maar ach je kan niet alles hebben.
En nu ff mn motor uit laten, voordat de buien losbreken.
Geen idee, maar ik ben in het land de 26ste deze maand en er gaat wat voor mij georganiseerd worden op de 30ste van juliquote:Op zaterdag 10 juli 2010 18:42 schreef Lotusss het volgende:
[..]
Dank dank! En de anderen vinden het stiekem ook leuk dat ik terug ben, alleen vinden ze het vast niet macho om het toe te geven
En wanneer is de volgende DEF meet trouwens? Heeft iemand het al op zich genomen om die te organiseren?
Awwww wat lief! Alweer een mini DEF meet haha..... lijkt me cool iig!quote:Op zaterdag 10 juli 2010 20:02 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Geen idee, maar ik ben in het land de 26ste deze maand en er gaat wat voor mij georganiseerd worden op de 30ste van juli
Bij deze nodig ik je uit om daar in Eindhoven aanwezig te zijn.
quote:Op zaterdag 10 juli 2010 15:56 schreef Lotusss het volgende:
Hoi allemaal
Deutschland über alles (Alleen voor vanavond natuurlijkquote:Op zaterdag 10 juli 2010 20:02 schreef ErwinRommel het volgende:
Zo, nu ff Duitsland vs Uruguay kijken
Moge Duitsland winnen.
Maar wel DEF-waardigquote:
quote:
En ik had zelf niet eens om een legeroutfitje gevraagd! Zo kom ik blijkbaar over bij degene die de UI voor mij gemaakt heeftquote:
Hoeveel mils is de paddestoel?quote:Op zaterdag 10 juli 2010 22:25 schreef Rave_NL het volgende:
Inslag <5 km
En zo geschiedde het ook.quote:Op zaterdag 10 juli 2010 20:02 schreef ErwinRommel het volgende:
Zo, nu ff Duitsland vs Uruguay kijken
Moge Duitsland winnen.
Code zwart code zwart!!quote:
toch niet weer die russen he. vraag ze ff of ze nog wodka meebrengen.quote:Op zaterdag 10 juli 2010 22:31 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Code zwart code zwart!!
De mini-EMP heeft mijn netwerk buiten werking gesteld!!!
ZE KOMEN!! ZE KOMEN!!!!
Als het een echte paddestoel is, dan heb ik tenminste ook nog een andere reden dan mijn bleke huid om te verklaren waarom ik licht geef in het donkerquote:Op zaterdag 10 juli 2010 22:31 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Code zwart code zwart!!
De mini-EMP heeft mijn netwerk buiten werking gesteld!!!
ZE KOMEN!! ZE KOMEN!!!!
Ik had ze gvd nog zo vriendelijk meegedeeld dat ze dit weekend niet hoeven te komen omdat iedereen dan met de finale bezig is....quote:Op zaterdag 10 juli 2010 22:34 schreef hoogvlieger het volgende:
[..]
toch niet weer die russen he. vraag ze ff of ze nog wodka meebrengen.
Wie is "ze"??quote:Op zaterdag 10 juli 2010 22:43 schreef Vronsky het volgende:
Ze hebben iets opgeblazen in het bos hier achter, weet het bijna zeker.
(Bernhard kazerne ligt hier D: )
Vlamingenquote:Op zaterdag 10 juli 2010 22:46 schreef Vronsky het volgende:
Ik heb vermoedens dat het de Vlamingen zijn, en ze laten ons denken dat het de Russen zijn als afleiding
quote:
Antwerpen moet je inderdaad innemen. Weet je wel wat voor een tactisch en economisch belang Antwerpen kan hebben?????quote:Op zaterdag 10 juli 2010 22:56 schreef Vronsky het volgende:
[..]
Het is volkomen logisch mevrouw, het is gewoon een preventieve aanval voordat wij ze konden binnenvallen
Ik zeg Antwerpen platbranden
Volgens Buienradar gaat het noodweer (wat hier al 3 uur bezig is) Pluskut gewoon helemaal missen!quote:Op zaterdag 10 juli 2010 23:02 schreef viezerdt het volgende:
Pff hier in Enschede mag het ook wel regenen. Is hier nog steeds tering warm
I fucking know. En daar baal ik van. Had wel zin om ff onweer te kijken of even een minuut buiten te staan in de regenquote:Op zaterdag 10 juli 2010 23:05 schreef Lotusss het volgende:
[..]
Volgens Buienradar gaat het noodweer (wat hier al 3 uur bezig is) Pluskut gewoon helemaal missen!
Agent Orange is niet hardcore genoegquote:Op zaterdag 10 juli 2010 22:58 schreef Lotusss het volgende:
[..]
Antwerpen moet je inderdaad innemen. Weet je wel wat voor een tactisch en economisch belang Antwerpen kan hebben?????
Alles onder de Vlaams/Wallonische grens (incl Brussel) affikken inderdaad. Agent Orange whehehe
Ja maar.... ja maar.... jij snapt de grap niet....quote:Op zaterdag 10 juli 2010 23:08 schreef Vronsky het volgende:
[..]
Agent Orange is niet hardcore genoeg, biologische oorlogsvoering, dat is pas top!
Let het uit danquote:Op zaterdag 10 juli 2010 23:10 schreef Lotusss het volgende:
[..]
Ja maar.... ja maar.... jij snapt de grap niet....
Waarom heet agent orange agent orange?quote:Op zaterdag 10 juli 2010 23:20 schreef Vronsky het volgende:
[..]
Let het uit dan, ik luister aandachtig.
Omdat het in oranje tonnen zat? (Dat was een serieus antwoordquote:Op zaterdag 10 juli 2010 23:22 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Waarom heet agent orange agent orange?
Uhm... Agent Orange... werd o.a. in de Vietnamoorlog gebruikt.... nationale kleur van Nederland is uuuhhhhhhh.... ?!quote:Op zaterdag 10 juli 2010 23:20 schreef Vronsky het volgende:
[..]
Let het uit dan, ik luister aandachtig.
Want?quote:Op zaterdag 10 juli 2010 23:55 schreef Rave_NL het volgende:
Trouwens wel ideaal weer voor een oefening!
Omdat?quote:Op zondag 11 juli 2010 00:07 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Onweer is het beste weer voor de infanterie.
De vijand is van suiker..quote:Op zondag 11 juli 2010 00:09 schreef Lotusss het volgende:
[..]
Omdat?
Sorry ben niet zo thuis in het infanterie/oefening gebeuren (ondanks mijn nieuwe coole UI)
Is toch simpel? Een blije infanterist is een slechte infanterist, laat ze oefenen in slecht weer en ze zijn niet meer blij.quote:Op zondag 11 juli 2010 00:09 schreef Lotusss het volgende:
[..]
Omdat?
Sorry ben niet zo thuis in het infanterie/oefening gebeuren (ondanks mijn nieuwe coole UI)
Oh Ray Personquote:Cpl. Josh Ray Person: To Keep us angry. If Marines could get what they needed when they needed it we would be happy and wouldn't ready to kill people all of the time. The Marine Corps is like America's Pitbull. They beat us, mistreat us and every once in awhile, they let us out to attack someone.
Pas maar op dat ze niet in je benzinetank komen danquote:
Whehehe.. nicequote:Op zondag 11 juli 2010 00:31 schreef Vronsky het volgende:
[..]
Is toch simpel? Een blije infanterist is een slechte infanterist, laat ze oefenen in slecht weer en ze zijn niet meer blij.![]()
De perfecte quote voor hierbij:
[..]
Oh Ray Person
En... Hebben we een beller?quote:Op zondag 11 juli 2010 00:53 schreef ErwinRommel het volgende:
zo, ff lekker genoten van Duitsland vs Uruguay
Nu ff wachten wie er gaat bellen
Jj mag me altijd bellen Lotusssquote:Op zondag 11 juli 2010 01:00 schreef Lotusss het volgende:
[..]
En... Hebben we een beller?
't Is dat je een partner hebt, anders had ik wel gebeld
Ik wil niet overkomen als een homewreckerquote:
lol.quote:Op zondag 11 juli 2010 01:22 schreef Lotusss het volgende:
[..]
Ik wil niet overkomen als een homewrecker
Moet je altijd mee uitkijken als je als vrijgezelle vrouw een (gebonden) man belt!
Het was in elk geval niet Essesquote:Op zondag 11 juli 2010 01:16 schreef Vronsky het volgende:
Is dat nog steeds van dat nummer dat je had gepost?![]()
Weet je nou al welke fokker/fokster had gebeld?
Euhm... ik hoop dat je mijn mening respecteert en in jouw post niet impliceert dat je wederhelft ineens niet meer van toepassing is...?quote:Op zondag 11 juli 2010 01:36 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
lol.
PM me ff anders. Ben zonder wederhelft 1 maand in Nederland vanaf de 26ste
quote:
Bier, de oplossing en oorzaak van al je problemen.quote:Op zondag 11 juli 2010 01:51 schreef sp3c het volgende:
[..]
storyof my life
ik geef heineken altijd de schuld, das makkelijk
quote:Op zondag 11 juli 2010 00:47 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
WAUW!!!
wtf dude, nog nooit een stormpje meegemaakt?
Ik ben bijna altijd blij, ook tijdens oefeningquote:Op zondag 11 juli 2010 00:31 schreef Vronsky het volgende:
[..]
Is toch simpel? Een blije infanterist is een slechte infanterist, laat ze oefenen in slecht weer en ze zijn niet meer blij.![]()
quote:Op zondag 11 juli 2010 11:07 schreef Braamyo het volgende:
jah, ik ben infanterist (naja, chauf, but close enough)
Hoe heb je dat nou weer voor elkaar gekregen? :/quote:Op zondag 11 juli 2010 11:04 schreef Pumatje het volgende:
worden voorlopig geen oefeningen meer voor mij...
rugklachten......
Mijn gehoor is achteruit gegaan, mijn rug doet pijn en kan niet meer zonder linker knie beschermer werken![]()
...
toch houd ik van het mooiste wapen der KL.
De cav.
Te vaak van de tank afspringen en teveel motorlawaai/ schietgeweld om de oren gehad...quote:Op zondag 11 juli 2010 11:41 schreef Vronsky het volgende:
[..]
Hoe heb je dat nou weer voor elkaar gekregen? :/
Chauffeur als in logistieke ondersteuning?quote:Op zondag 11 juli 2010 11:22 schreef Braamyo het volgende:
wutte?
Aah wat klotequote:Op zondag 11 juli 2010 11:47 schreef AchJa het volgende:
[..]
Te vaak van de tank afspringen en teveel motorlawaai/ schietgeweld om de oren gehad...
Bekende klacht... Ook ik heb een dip in mijn linkeroor.
De YPR'T natuurlijkquote:Op zondag 11 juli 2010 11:48 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Chauffeur als in logistieke ondersteuning?
En je bent toch maar pas begonnen? Nog in opleiding of niet? Hoe kun je nu al die klachten hebben dan?quote:Op zondag 11 juli 2010 11:04 schreef Pumatje het volgende:
worden voorlopig geen oefeningen meer voor mij...
rugklachten......
Mijn gehoor is achteruit gegaan, mijn rug doet pijn en kan niet meer zonder linker knie beschermer werken![]()
...
toch houd ik van het mooiste wapen der KL.
De cav.
Soms... Nee, eigenlijk best wel vaak heb ik het idee dat jij gewoon totaal niet spoort. Waarom zei je net thunderbird? Waar slaat dat op? En wat moet jij dinsdag doen dan?quote:Op zondag 11 juli 2010 12:08 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Ps. Het zou zo maar kunnen zijn dat ik je sta op te wachten dinsdag..
daar moet ik voor gaan zitten hoorquote:Op zondag 11 juli 2010 12:04 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Begin wild te tikken...
[DEF] Wat is jouw werk?
Minstens net zo'n lang stukje als Pumatje
quote:Op zondag 11 juli 2010 12:17 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Soms... Nee, eigenlijk best wel vaak heb ik het idee dat jij gewoon totaal niet spoort. Waarom zei je net thunderbird? Waar slaat dat op? En wat moet jij dinsdag doen dan?
Ja... Maar een blikseminslag <5km is ongeveer even interessant als dat ik de melding maak dat mijn stront deze ochtend bruin was. Als die inslag nou <500 meter was ofzo, tja, dan begint het in de buurt van 'grappig' te komen. Maar <5km is zo normaal, dat ik niet snapte waarom je er een melding van moest maken, vandaar mijn reactie.quote:Op zondag 11 juli 2010 12:27 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Ik spoor ook voor geen meter.
Maar als iemand gewoon een melding maakt van een blikseminslag en jij komt er met zo'n reactie opvalt hetzelfde over jou te zeggen..
En ik hoef dinsdag helemaal niks te doen, behalve mij ongeschikt voor de dienst zuipen!
quote:Op zondag 11 juli 2010 12:30 schreef Lightning_NL het volgende:
Chauffeur op zo'n ding is trouwens wel heel iets anders dan de richting van je opleidingen die je hebt gedaan Braamyo, vanwaar deze keuze, als ik vragen mag?
quote:Op zondag 11 juli 2010 12:33 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Ja... Maar een blikseminslag <5km is ongeveer even interessant als dat ik de melding maak dat mijn stront deze ochtend bruin was. Als die inslag nou <500 meter was ofzo, tja, dan begint het in de buurt van 'grappig' te komen. Maar <5km is zo normaal, dat ik niet snapte waarom je er een melding van moest maken, vandaar mijn reactie.
En waarom denk je dan dat je mij zou kunnen opwachten dinsdag? Die snapte ik ook niet helemaal.
flits zienquote:Op zondag 11 juli 2010 12:46 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Vanochtend bleek het 1200m te zijn, en zie PM..
quote:Op zondag 11 juli 2010 15:12 schreef Esses het volgende:
kom je thuis, zie je dat je kelder vol water staat...
quote:Op zondag 11 juli 2010 16:12 schreef Vronsky het volgende:
Nja, tekeer.. kleine lokale bui, liever dat dan weer in paniek moeten leven omdat de russen aanvallen zoals vanacht.
quote:Op zondag 11 juli 2010 22:44 schreef Andyy het volgende:
[..]
Bij ons werden cluster bommen afgegooid
Alle auto's hebben nu schade opgelopen, allemaal diepe putjes op de motorkap en dak.
Rust in de kont!quote:Op zondag 11 juli 2010 23:42 schreef AchJa het volgende:
Afgelopen en uit... Over tot de orde van de dag.
*meldtquote:
Links onderin?!quote:
quote:Op maandag 12 juli 2010 11:48 schreef Lotusss het volgende:
[..]
*meldt
En nee Rave, ik ga niet bij jou in de slaapzak.
Ja, ik wil heel graag NIET bij jou in de slaapzak!quote:
quote:Op maandag 12 juli 2010 14:06 schreef Lotusss het volgende:
[..]
Ja, ik wil heel graag NIET bij jou in de slaapzak!
Als jij dat denkt, dan moet je dat vooral blijven denken.quote:Op maandag 12 juli 2010 14:12 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Ja, daar waren we maanden geleden al uit. Het opnieuw opbrengen daarvan getuigd van een stiekem verlangen..
quote:Op maandag 12 juli 2010 14:23 schreef Lotusss het volgende:
[..]
Als jij dat denkt, dan moet je dat vooral blijven denken.
quote:Op maandag 12 juli 2010 14:26 schreef sp3c het volgende:
ik zou iig wat ruimte vrijhouden in je slaapzak hoor rave
volgens mij wil ze stiekem toch
quote:Op maandag 12 juli 2010 14:26 schreef sp3c het volgende:
ik zou iig wat ruimte vrijhouden in je slaapzak hoor rave
volgens mij wil ze stiekem toch
Ik dacht dat als ze zouden verliezen ze wel gehuldigd werden maar geen rondvaart was?quote:Op maandag 12 juli 2010 14:34 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Jij mag altijd!
Maar ik heb begrepen dat die rondvaart alsnog doorgaat?
Zo ja, wat een bullshit!
hmz ... events have taken an unexpected turn!quote:
quote:Maar ik heb begrepen dat die rondvaart alsnog doorgaat?
Zo ja, wat een bullshit!
quote:Op maandag 12 juli 2010 14:35 schreef Maitje het volgende:
[..]
Ik dacht dat als ze zouden verliezen ze wel gehuldigd werden maar geen rondvaart was?
quote:
Ja toch, niet dan?quote:Op maandag 12 juli 2010 14:46 schreef sp3c het volgende:
nee toch??
Ach ja, van mij mogen ze wel 5 rondjes doen in de grachten! Maar goed, we zien het morgen wel!quote:Op maandag 12 juli 2010 14:38 schreef sp3c het volgende:
[..]
geen idee of ze er zin aan hebben maar ze moeten toch met de boot!
van Marwijk zelf zal er wel niet zo'n zin in hebben
quote:
quote:Op maandag 12 juli 2010 15:00 schreef Maitje het volgende:
[..]
Ach ja, van mij mogen ze wel 5 rondjes doen in de grachten! Maar goed, we zien het morgen wel!
En van Marwijk moet trots zijn, niet sikkeneurig gaan doen.
Ik vind van niet.quote:
Nou.. ik moet heel eerlijk zeggen dat ik eigenlijk al vanaf het begin het gevoel heb gehad dat we niet zouden winnen.. maar die hoop.. hoop doet gelovenquote:Op maandag 12 juli 2010 15:01 schreef sp3c het volgende:
[..]
dat vind ik ook!
ik ben er trots op, niet dat ze tweede zijn geworden maar omdat ze me daadwerkelijk hebben doen geloven dat we konden winnen!
dat gevoel heb ik zelden bij grote toernooien
wmb geeft de koningin Bert een lintje
quote:
quote:Op maandag 12 juli 2010 15:04 schreef Maitje het volgende:
[..]
Nou.. ik moet heel eerlijk zeggen dat ik eigenlijk al vanaf het begin het gevoel heb gehad dat we niet zouden winnen.. maar die hoop.. hoop doet geloven![]()
van Marwijk een lintje van de keuningin
Prima om er slechts 1 persoon in kwijt te kunnen!quote:Op maandag 12 juli 2010 15:12 schreef sp3c het volgende:
[..]
dan is het goed
wat vind je van rave zijn slaapzak?
Ik heb ook een arctic, om lekker in weg te drijven met deze tempraturen..quote:Op maandag 12 juli 2010 15:14 schreef Lotusss het volgende:
[..]
Prima om er slechts 1 persoon in kwijt te kunnen!
Waar? Want ze waren hier op de Peel ook bezig.quote:Op maandag 12 juli 2010 16:45 schreef Lotusss het volgende:
Zag rond het middaguur nog 2 apaches overvliegen.
Wat super klotequote:Op maandag 12 juli 2010 16:40 schreef Lightning_NL het volgende:
Gaat niet door met de chinooks. Ze gaan over de weg. We zijn hard genaaid. Keihard
De weg was rustig dus gaan ze maar met de bus. Dat wij daar met 2 Chinooks zijn gekomen en dat daarvoor flink is geplanned en plannen zijn omgegooid maakte verder geen ene hol uit. Ik ben echt zwaar pissig nu.quote:
quote:Op maandag 12 juli 2010 18:30 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
De weg was rustig dus gaan ze maar met de bus. Dat wij daar met 2 Chinooks zijn gekomen en dat daarvoor flink is geplanned en plannen zijn omgegooid maakte verder geen ene hol uit. Ik ben echt zwaar pissig nu.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |