Nouja het is meer het gebrek aan ambitie dat me steekt.. het was een meiske dat vroeger bij mij op de middelbare school zat en best goed op school was, en nu gewoon dus niets met dat koppie heeft gedaan.quote:Op maandag 5 juli 2010 10:32 schreef eleusis het volgende:
Nee, want ik verdien zelf genoeg.
Wel belangrijk vind ik passie en ambitie
Dat vertaalt zich toch vaak in succes op de werkvloer. Maar dat mag ook heel goed in een vakgebied zijn waar je niet rijk van wordt!
ja ik ben een arme sloeberquote:Op maandag 5 juli 2010 10:40 schreef HugoBaas het volgende:
Ik heb al een koophuis dus het , maakt me niet heel veel uit of ze veel of weinig verdiend.
Jij verdiend zelf trouwens ook niet veel als je geen huis kunt kopen als je vriendin weinig verdiend.
Waarmee je dus eigenlijk aangeeft dat het niets met de financiele situatie te maken heeft maar vooral met haar passie en ambitie.quote:Op maandag 5 juli 2010 10:36 schreef Maanvis het volgende:
Nouja het is meer het gebrek aan ambitie dat me steekt.. het was een meiske dat vroeger bij mij op de middelbare school zat en best goed op school was, en nu gewoon dus niets met dat koppie heeft gedaan.
*proest*quote:Op maandag 5 juli 2010 10:35 schreef error_404 het volgende:
Frikandellenfabriek, is dat slang voor prostitutie....?
nou nee, anders had haar financiele situatie geen probleem geweest lijkt mequote:Op maandag 5 juli 2010 10:35 schreef error_404 het volgende:
Het lijkt me erg onwaarschijnlijk dat mensen uitermate gefascineerd zijn door lopende bandwerk. Helaas kan niet iedereen iets doen wat hij leuk vindt en/of veel verdient - soms moet er nu ook eenmaal brood op de plank komen, hoewel veel mensen dat niet zullen toegeven. Het zou mij niks uitmaken wat mijn partner voor werk doet.quote:Op maandag 5 juli 2010 10:57 schreef Kieswiel het volgende:
Nee, het gaat mij ook meer om de passie. Als ik iemand tegenkom die in de frikandellenfabriek werkt maar uitermate gefascineerd is door het hele proces kan ik dat ook nog wel waarderen. Ik ben zelf hoger opgeleid maar vind 'laaggeschoold' werk echt heerlijk. Ik zou bijna voor m'n plezier achter de lopende band gaan staan.
oeh goed topic. Vroeger (zei de 'oude' man) maakte het mij geen fuck uit.quote:Op maandag 5 juli 2010 10:31 schreef Maanvis het volgende:
Ik vraag me af of jullie bij het vinden van een potentiële levenspartner de financiële situatie van haar/hem belangrijk vinden?
Ik betrap mezelf er namelijk op dat ik dat wel belangrijk ben gaan vinden, hoe leuk een meisje ook is, als ze weinig verdient of geen opleiding etc heeft gedaan dan vind ik dat een reden om haar niet zo leuk meer te vinden. Misschien heeft dat te maken met mijn wens om over een paar jaar een eigen huis te kopen en dat lukt nou eenmaal niet als m'n vriendin te weinig verdient.
Laatst nog, in de kroeg, leuk contact gehad met een meisje totdat ze zei dat ze in een frikandellenfabriek werkte, toen had ik zoiets van "Laat maar"
Dat dus.quote:Op maandag 5 juli 2010 10:44 schreef Garisson72 het volgende:
Weinig verdienen zou geen struikelblok zijn, maar ik zou matig enthousiast zijn als ik er in een later stadium achter kom dat ze enorme schulden heeft.
Dat ook, enorme schulden zou ik ook een probleem vinden, ongeacht het inkomen.quote:Op maandag 5 juli 2010 11:10 schreef sigme het volgende:
Wat me wel zou storen is iemand die niet met geld om kan gaan. En er zijn veel goedverdienende mensen die niet met geld om kunnen gaan.
En wat als jij nou op een of andere manier arbeidsongeschikt wordt en niet meer het steentje kunt bijdragen wat je eerder wel kon bijdragen, en jij dus afhankelijk wordt van je partner en door haar onderhouden wordt....quote:Op maandag 5 juli 2010 11:12 schreef Maanvis het volgende:
het is voor mij ook meer de angst om iemand financieel te moeten onderhouden dan een huishouden te hebben waarbij ieder z'n steentje bijdraagt zegmaar.
Dat is een hypothetische situatie die niet van toepassing is op mijn vraagstellingquote:Op maandag 5 juli 2010 11:19 schreef Leandra het volgende:
[..]
En wat als jij nou op een of andere manier arbeidsongeschikt wordt en niet meer het steentje kunt bijdragen wat je eerder wel kon bijdragen, en jij dus afhankelijk wordt van je partner en door haar onderhouden wordt....
Verwacht je dan ook dat ze dat doet of ga je er dan maar vanuit dat ze je zal verlaten omdat jij ook niet in de positie wilde zitten dat je iemand moest onderhouden?
Oh, dus het gaat specifiek om uitvreters?quote:Op maandag 5 juli 2010 11:22 schreef Maanvis het volgende:
Maargoed, als zij werkloos thuis wil zitten omdat ik haar toch wel onderhoud, wat weerhoudt mij er dan van om niet hetzelfde te doen?
Okay, maar stel dat je nu een geweldige vrouw zou tegenkomen die arbeidsongeschikt zou zijn, dan zou je afwijzen op basis van "ik wil niet iemand hoeven onderhouden"?quote:Op maandag 5 juli 2010 11:22 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Dat is een hypothetische situatie die niet van toepassing is op mijn vraagstelling. Dan ben je al bij elkaar en is het een onoverkomelijk iets. Ik wil dan wel werken maar ik kan het niet.. Maargoed, als zij werkloos thuis wil zitten omdat ik haar toch wel onderhoud, wat weerhoudt mij er dan van om niet hetzelfde te doen?
Nee sorry een vrouw met een zware handicap waardoor ze arbeidsongeschikt is is niet mijn vrouw. Maar het gaat wel met name om ambitie voor mij.. ik ben niet op zoek naar iemand die moedwillig op mijn zak teert omdat ze niet zoekt te werken, of de baantjes niet zoekt die ze wel zou kunnenquote:Op maandag 5 juli 2010 11:49 schreef Leandra het volgende:
[..]
Okay, maar stel dat je nu een geweldige vrouw zou tegenkomen die arbeidsongeschikt zou zijn, dan zou je afwijzen op basis van "ik wil niet iemand hoeven onderhouden"?
Ongeacht of je daarmee de liefde van je leven de deur zou wijzen?
Stel je nou dat iemand die arbeidsongeschikt is een uitvreter is??quote:Op maandag 5 juli 2010 11:57 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Nee sorry een vrouw met een zware handicap waardoor ze arbeidsongeschikt is is niet mijn vrouw. Maar het gaat wel met name om ambitie voor mij.. ik ben niet op zoek naar iemand die moedwillig op mijn zak teert omdat ze niet zoekt te werken, of de baantjes niet zoekt die ze wel zou kunnen.
Daarnaast, de liefde van mijn leven kan nooit een uitvreter zijn.
nee, ik lul alleen maar om je hypothetische spelletje heenquote:Op maandag 5 juli 2010 12:07 schreef Leandra het volgende:
[..]
Stel je nou dat iemand die arbeidsongeschikt is een uitvreter is??
Het hele topic is een hypothetisch spelletje, je hebt immers geen relatie en de vrouwen vallen niet bij bosjes voor je neer dat je het voor het kiezen hebt ofzo.quote:Op maandag 5 juli 2010 12:15 schreef Maanvis het volgende:
[..]
nee, ik lul alleen maar om je hypothetische spelletje heen. ik zeg dat ik geen droomvrouw zie in iemand die arbeidsongeschikt is.
Je trekt iig verkeerde conclusies op basis van wat ik zegquote:Op maandag 5 juli 2010 12:20 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het hele topic is een hypothetisch spelletje, je hebt immers geen relatie en de vrouwen vallen niet bij bosjes voor je neer dat je het voor het kiezen hebt ofzo.
Heb je haar wel nog even gevraagd wat ze daar doet? Kan zo maar dat ze er een commerciële functie heeftquote:Op maandag 5 juli 2010 10:31 schreef Maanvis het volgende:
Ik vraag me af of jullie bij het vinden van een potentiële levenspartner de financiële situatie van haar/hem belangrijk vinden?
Ik betrap mezelf er namelijk op dat ik dat wel belangrijk ben gaan vinden, hoe leuk een meisje ook is, als ze weinig verdient of geen opleiding etc heeft gedaan dan vind ik dat een reden om haar niet zo leuk meer te vinden. Misschien heeft dat te maken met mijn wens om over een paar jaar een eigen huis te kopen en dat lukt nou eenmaal niet als m'n vriendin te weinig verdient.
Laatst nog, in de kroeg, leuk contact gehad met een meisje totdat ze zei dat ze in een frikandellenfabriek werkte, toen had ik zoiets van "Laat maar"
Eerlijk gezegd denk ik, dat als je echt degene tegenkomt waarvan je overtuigd bent dat het de liefde van je leven is, dat het je geen bal uitmaakt wat ze doetquote:Op maandag 5 juli 2010 12:25 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Je trekt iig verkeerde conclusies op basis van wat ik zeg.
Maargoed, misschien zou ik wat meer keuzes hebben als ik wat minder kieskeurig was.
Ja, of dat haar achternaam Beckers is en ze gewoon in de directie zitquote:Op maandag 5 juli 2010 12:28 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Heb je haar wel nog even gevraagd wat ze daar doet? Kan zo maar dat ze er een commerciële functie heeft
Nee, dan zou ze op het punt van vreemd gaan staan... volgens mijn zijn de dochters van Beckers getrouwd. Eentje in elk geval met een oudklasgenoot van mijquote:Op maandag 5 juli 2010 12:31 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, of dat haar achternaam Beckers is en ze gewoon in de directie zit
Ze doet er ongeschoold werk, achter de lopende bandquote:Op maandag 5 juli 2010 12:28 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Heb je haar wel nog even gevraagd wat ze daar doet? Kan zo maar dat ze er een commerciële functie heeft
Dat zou ik ook zeggen als ik bang was voor gold diggers...quote:Op maandag 5 juli 2010 12:33 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Ze doet er ongeschoold werk, achter de lopende band
Die tijd moet nog komen, of naja die tijd was er ooit en toen bleek het niet de liefde van m'n leven te zijn. Ik denk dat ik nu te nuchter ben om meteen verliefd op iemand te worden.quote:Op maandag 5 juli 2010 12:30 schreef Leandra het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd denk ik, dat als je echt degene tegenkomt waarvan je overtuigd bent dat het de liefde van je leven is, dat het je geen bal uitmaakt wat ze doet
Ik voel ineens een idee voor een flauwe romkom opkomen...quote:Op maandag 5 juli 2010 12:36 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat zou ik ook zeggen als ik bang was voor gold diggers...
Precies dit!quote:Op maandag 5 juli 2010 10:32 schreef eleusis het volgende:
Dat vertaalt zich toch vaak in succes op de werkvloer. Maar dat mag ook heel goed in een vakgebied zijn waar je niet rijk van wordt!
Dat ligt natuurlijk volledig aan je inkomen, leeftijd en waar je in Nederland woont. Hier zijn de huizen bijvoorbeeld best wel duur (apeldoorn) en als jong prikkie (24) kom je pas aan een hypotheek als je minstens ¤ 2.500,00 verdiend p.m.. Huur overigens ook. Tenzij iemand garant voor je wilt staan.quote:Op maandag 5 juli 2010 10:55 schreef AlphaOmega het volgende:
Mensen die een dubbel inkomen nodig hebben om een huis te kunnen kopen...
Alsof dat alleen aan gebrekkige ambitie kan liggen.quote:Op maandag 5 juli 2010 10:36 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Nouja het is meer het gebrek aan ambitie dat me steekt.. het was een meiske dat vroeger bij mij op de middelbare school zat en best goed op school was, en nu gewoon dus niets met dat koppie heeft gedaan.
quote:Op maandag 5 juli 2010 10:32 schreef eleusis het volgende:
Nee, want ik verdien zelf genoeg.
Misschien weten die niet gedreven personen juist heel goed wat ze belangrijk vinden in hun leven..quote:Op maandag 5 juli 2010 10:46 schreef Kumerian het volgende:
Zelf heb ik geen enkel geduld met mensen die niet gedreven zijn. Dat houdt dus automatisch in dat ik niet zal vallen op iemand die aan de lopende band werkt..
Een land waar dat nodig is...quote:Op maandag 5 juli 2010 10:55 schreef AlphaOmega het volgende:
Wij verdienen meer dan we uitgeven, dus ik kan niet oordelen over hoe het zou zijn als het niet zo is. Maar wat wel belangrijk is is dat je je leven niet laat bepalen door het huisje boompje beestje illusie. Want als je dat huis eenmaal hebt is het niet meer dan normaal en wil je een dikkere auto en als je die eenmaal hebt is het niet meer dan normaal en wil je een andere kleur keuken etc... Tot je erachter komt dat je je leven als slaaf hebt verspeelt aan de consumptiemaatschappij.quote:Op maandag 5 juli 2010 10:31 schreef Maanvis het volgende:
Kijk je moet iemand met dikke schulden ook niet gaan sponsoren, als je een serieuze toekomst wil beginnen met die persoon pluk je die persoon eerst gezamelijk helemaal leeg en laat je die door de schuldsanering heengaan. Pas daarna ga je samenwonenquote:Op dinsdag 6 juli 2010 13:43 schreef Metro2005 het volgende:
ik vind ambitie belangrijker dan een financiele situatie, al moet ik wel zeggen dat iemand met enorme schulden (door eigen toedoen) er toch liever niet in komt en zo wel dan hou ik alles strict gescheiden.
Niet als je vanuit het ouderlijk huis of een studentenkamer gaat samenwonen / als je naar een ander huis verhuist omdat je in een appartement woonde wat te klein was voor twee.quote:Op dinsdag 6 juli 2010 12:48 schreef ShadyLane het volgende:
Tuurlijk niet. Ook als je partner een minimuminkomen heeft ga je er per definitie op vooruit zodra je gaat samenwonen, dus waarom moeilijk doen over iemands inkomen? Schulden is een ander verhaal vooral als die door achterlijk gedrag zijn ontstaan.
Wat een verschrikkingquote:Op maandag 5 juli 2010 13:01 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Ik verwacht niet van mijn vriend dat hij bakken met geld zou verdienen, op dit moment werkt hij niet omdat hij afgekeurd is, en misschien verandert dat wel bij de herkeuring maar misschien ook niet, en dat maakt het soms wel eens lastig, Ik vind een zekere vorm van gelijkheid wel belangrijk, Ik werk de hele week en hij zit de hele week achter de pc! deels omdat hij met zijn muziek bezig is en deels om te gamen! Het is een geweldige vent die heel zorgzaam en betrokken is maar toch zit het mij soms dwars dat hij ook verder helemaal geen moeite doet om vooruit te komen, ik heb soms het idee dat hij het wel prima vind zo als het nu gaat,en dat zit mij dus wel dwars, niet het feit dat hij geen mega inkomen heeft maar wel het gebrek aan motivatie om dingen te veranderen.
Doen jullie dat echt zo? wie het meeste verdiend moet het meeste inleggen?quote:Op maandag 5 juli 2010 12:42 schreef Dipkip het volgende:
Nee, zolang iemand tevreden is met wat ie heeft ben ik er ook tevreden mee. Ik heb een hekel aan mensen die te lui zijn om te werken maar niet te lui zijn om te klagen dat ze niks te makken hebben. Doe er dan wat aan![]()
Tegelijk heb ik ook een hekel aan mensen die hun ideeen over geld aan mij willen opleggen. Als ik het belangrijker vond leuk werk te hebben dan enorm veel geld te verdienen toen je me leerde kennen, ga dan niet later eisen dat ik van al jouw onnodige dure aankopen de helft betaal. Mn vriend bijvoorbeeld heeft graag de mooiste en duurste apparaten, vooral wat betreft stereo, tv, dat soort dingen. Vind ik prima maar mij is een tv geen 4000 euro waard dus ik ga dan niet 2000 euro meebetalen. Jij verdiend 4x zoveel als ik, dus het is niet eerlijk van mij te verwachten dat ik even veel geld over heb voor een tv. Ik zou zelf maximaal 600 euro hebben uitgegeven dus wil ik 300 euro bijdragen of eventueel de hele 600 en daarna houdt het op. Ik geef namelijk niet om die tv dus ik ga er ook niet zoveel aan uitgeven. Als iemand zulke redenaties kan volgen is er geen probleemongelijke inkomens kan prima werken zolang je elkaar respecteert en accepteert dat mensen anders denken over geld en andere prioriteiten leggen.
quote:Op woensdag 7 juli 2010 10:16 schreef snakelady het volgende:
[..]
Doen jullie dat echt zo? wie het meeste verdiend moet het meeste inleggen?
Hier gaat alles op de grote hoop en is het samen een gezamelijk inkomen.
Zou het verschrikkelijk vinden om zo te moeten uitrekenen wie wat moet betalen nav inkomen.
Wij hebben een spaarrekening voor de leuke dingen en daar storten we gezamelijk op, de ene keer is dat bijvoorbeeld een playstation voor mijn man en de andere keer is dan een nieuwe lens voor mijquote:Op woensdag 7 juli 2010 10:59 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
als het om gezamenlijke zaken gaat die voor beide van belang zijn vind ik dat je gelijk hebt, maar als het om zoiets gaat waar dus 1 van beide werkelijk waar geen zier om geeft en ook blij is met een kleinere TV met lagere resolutie, dan vind ik het niet meer dan terecht dat de partij die zich er niet zo voor interesseert niet de helft van dat gigantische bedrag betaalt
Nee maar hoe doe je dat als de een een 4 keer zo dure versie van een inboedel iets wil hebben als de ander?? Zoals bijvoorbeeld het voorbeeld met de TV van ¤ 600,= vs die van ¤ 2.000,= ??quote:Op woensdag 7 juli 2010 11:10 schreef snakelady het volgende:
[..]
Wij hebben een spaarrekening voor de leuke dingen en daar storten we gezamelijk op, de ene keer is dat bijvoorbeeld een playstation voor mijn man en de andere keer is dan een nieuwe lens voor mij
We overleggen het natuurlijk wel eerst maar we rekenen niet uit van wie het grootste deel komt.
De playstation gebruik ik niet nee en is niet zo duur, mijn laatste lens koste me rond de 1500 euro en gebruikt mijn man weer niet.quote:Op woensdag 7 juli 2010 11:15 schreef motorbloempje het volgende:
een tv van 2000 euro is wel wat anders dan een lens of een playstation.. ook beide niet goedkoop, maar geen 2000 euro voor iets waar je wel beide gebruik van maakt, maar wat voor een van beide zeker dat geld niet waard is.
Dan overleg je dat en ga je kijken of het mogelijk is en soms zoek je een tussenweg.quote:Op woensdag 7 juli 2010 11:13 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee maar hoe doe je dat als de een een 4 keer zo dure versie van een inboedel iets wil hebben als de ander?? Zoals bijvoorbeeld het voorbeeld met de TV van ¤ 600,= vs die van ¤ 2.000,= ??
quote:Op woensdag 7 juli 2010 11:15 schreef motorbloempje het volgende:
een tv van 2000 euro is wel wat anders dan een lens of een playstation.. ook beide niet goedkoop, maar geen 2000 euro voor iets waar je wel beide gebruik van maakt, maar wat voor een van beide zeker dat geld niet waard is.
Kijken of het mogelijk is??quote:Op woensdag 7 juli 2010 11:22 schreef snakelady het volgende:
[..]
Dan overleg je dat en ga je kijken of het mogelijk is en soms zoek je een tussenweg.
Jij viel op ambitieloze moederskindertjes?quote:Op woensdag 7 juli 2010 12:10 schreef PolkaDots het volgende:
Ik vind het heel belangrijk.. Mijn ex is inmiddels 26, woont nog thuis, heeft geen baan en een immense studieschuld. Maar hij blijft maar winkelen en op vakantie gaan! Ik kreeg er stress van en zag er weinig toekomst in voor ons..
Het hangt er toch wel een beetje vanaf wat ze daar precies doet.quote:Op maandag 5 juli 2010 10:36 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Dat zijn dan mensen die een ander niet waard zijn. Het is triest als verdienvermogen in de liefde een rol speelt. Dan ben je een arm mens.quote:Op woensdag 7 juli 2010 08:42 schreef draaijer het volgende:
Zorg dan dat je zelf goed genoeg binnen harkt zodat je niet afhankelijk van haar bent. Vrouwen hebben een hekel aan afhankelijke mannen die ook nog eens te weinig verdienen
tja ik denk dat je in de verkeerde kringen zit.... geld is wel degelijk belangrijk...zonder geld veel zorgen.quote:Op woensdag 7 juli 2010 12:36 schreef Minezus het volgende:
Ik zeg fock inkomen, of schulden...
Ik vind wel dat een persoon voor zijn eigen schulden moet opdraaien en die dus ook zelf moet afbetalen...
Dan ga je maar als ''huisgenootjes'' samen wonen.
Ik vind het wel echt belangrijk dat iemand een doel heeft, iets waar je naar toe wilt werken.
Als jij in een frikandellen fabriek werkt, maar wel hobby fotograaf bent ofzo dan vind ik dat mooi om te zien...
quote:Op zaterdag 19 juni 2010 12:05 schreef Minezus het volgende:
Ik ben 21 jaar, mijn oude vrienden zijn zo een beetje allemaal dakloos of aan de drugs. En ik heb wel een aantal gebeld... Maar dit resulteerde in het verdwijnen van geld... En op mijn werk is het niet een sociaal gebeuren... En ik heb wel vrienden daar niet van, maar die zijn altijd druk met school en werk, ik ga niet naar school... Ben ik wel van plan, maar tot die tijd heb ik vakantie en verveel ik me dood... Ik ben heel verlegen van mezelf, en dat maakt het me heel moeilijk...
Fiep met carrière en materiële rijkdom? Ik vrees dat je het te belangrijk maakt.quote:Op dinsdag 6 juli 2010 07:46 schreef schaal_9 het volgende:
Leuk draadje!
Ik kan er zelf enerzijds moeilijk over gaan oordelen, aangezien ik zelf helemaal onder aan de ladder heb gestaan. In die tijd achtte ik mezelf kansloos op de relatiemarkt. Een minimuminkomen betekende voor mij bij wijze van spreken tegen iedereen op moeten kijken. Maar die tijd is voorbij. Overleven maakte plaats voor de echte Nederlandse welvaart ontdekken.
Ik zou geen vriendin willen die nooit tevreden is met haar inkomen of slecht met geld kan omgaan. Maar ook niet iemand die tevreden is met heel weinig en daardoor carrièrekansen laat gaan.
Ik was 17 en onwetend.quote:Op woensdag 7 juli 2010 12:12 schreef Northside het volgende:
[..]
Jij viel op ambitieloze moederskindertjes?
Intelligentie is een absolute must. In mijn geval dus bij de jongens.quote:Op donderdag 8 juli 2010 00:21 schreef El_Liberaliste het volgende:
Iemand hoeft niet rijk te zijn maar ik zou geen vriendin willen die te dom is om te poepen, je moet wel met iemand kunnen praten. Ik word toch wel rijk dus hoef ik niet bang te zijn dat ik van mijn partner afhankelijk word.
datquote:Op maandag 5 juli 2010 10:35 schreef error_404 het volgende:
Nee. Als de wasmachine stuk gaat betalen we ieder de helft bijvoorbeeld. Want we willen alletwee een nieuwe wasmachine dan, en we worden het wel eens over welke wasmachine.quote:Op woensdag 7 juli 2010 10:16 schreef snakelady het volgende:
Doen jullie dat echt zo? wie het meeste verdiend moet het meeste inleggen?
Hier gaat alles op de grote hoop en is het samen een gezamelijk inkomen.
Zou het verschrikkelijk vinden om zo te moeten uitrekenen wie wat moet betalen nav inkomen.
Bij ons zou het niet mogelijk zijn dat ik evenveel geld op de 'leuke dingen rekening' stort als mn vriend, als we het op de manier zouden doen die jij aangeeft. Mn vriend verdient enorm goed, werkt al 10 jaar (is ook een stuk ouder dan ik). Hij kan per maand honderden euro's uitgeven aan 'leuke dingen'.quote:Op woensdag 7 juli 2010 11:22 schreef snakelady het volgende:
Dan overleg je dat en ga je kijken of het mogelijk is en soms zoek je een tussenweg.
Maar er is ook meer dan amibities in het werk?quote:Op donderdag 8 juli 2010 19:19 schreef Vandaag... het volgende:
Ik heb grote moeite met iemand die tevreden is met een minimaal baantje en geen ambities heeft, dat is gewoon een persoonlijkheid die niet bij mij past. Maar een tijdelijke situatie waarin het even minder gaat maar waar iemand duidelijk het beste van probeert te maken, daar moet je doorheen kunnen kijken.
Ze willen natuurlijk een volwassen man die wat zit te trollen op een puberforumquote:Op woensdag 7 juli 2010 08:42 schreef draaijer het volgende:
Zorg dan dat je zelf goed genoeg binnen harkt zodat je niet afhankelijk van haar bent. Vrouwen hebben een hekel aan afhankelijke mannen die ook nog eens te weinig verdienen
Wat is een fiep?quote:Op woensdag 7 juli 2010 12:46 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Fiep met carrière en materiële rijkdom? Ik vrees dat je het te belangrijk maakt.
15K studieschuld een no-go?quote:Op maandag 5 juli 2010 11:02 schreef controlaltdelete het volgende:
Ik zou geen vent willen met een waardeloze baan of nog erger die geen werk heeft of barst van de schuld. Het is zeker een no go voor mij. Een man hoeft niet stinkend rijk te zijn maar een armoedzaairer kan ik niks mee.
Ja, er is dus ook duidelijk een probleem.quote:Op zaterdag 10 juli 2010 01:57 schreef Seven. het volgende:
Iemand die schulden heeft, er eerlijk over is en bovendien goede vooruitzichten heeft (bijvoorbeeld studieschulden), dan maakt het me niet uit. Maar iemand die werkloos is, 3 kinderen heeft (achtergelaten), torenhoge schulden heeft vanwege het vullen van financiele gaten, ondertussen wel blowt, gescheiden is en niet kan werken, dan vind ik het wel een probleem.
Dat snap ik nou niet he. Wat wil je dan? Een man die ook heel erg ambitieus is? Daar zal je lekker steun van krijgen in je eigen carrierequote:Op maandag 5 juli 2010 11:18 schreef Spirit82 het volgende:
Toch vind ik dit lastig, gezien mijn carriere heel belangrijk voor me is en ik absoluut wèl ambitie heb...
Zelf heb ik een universitaire opleiding gedaan en eigenlijk spreek ik normaliter alleen af met mannen als ze minimaal een hbo opleiding hebben. Maar als ik dat in dit geval had gedaan, was ik wel een ontzettend leuke man misgelopen? Voor nu zou ik hem heel erg graag nog een keer zien, maar of dit in de toekomst problemen zal opleveren.. I don´t know![]()
pfff... huren zijn ze beter afquote:Op maandag 5 juli 2010 10:55 schreef AlphaOmega het volgende:
Hier toch even wat van zeggen. Soms zit het zo tegen dat je niet anders kunt dan uitkering trekken. Je moet een flink spaarpotje hebben om 3 jaar geen inkomen door bijvoorbeeld kanker vol te kunnen houden.quote:Op donderdag 8 juli 2010 19:19 schreef Vandaag... het volgende:
Het gaat om iemands karakter. Ik ben ook een periode ziek geweest en kon niet werken. Maar heb in die tijd wel een studie afgemaakt en heb er alles aan gedaan om snel beter te worden. Ook heb ik nooit een uitkering gehad of schulden gemaakt. Ik ben een vechter, ook als het even tegen zit.
Intelligente psychologe? Veel succes met zoeken, makkerquote:Op dinsdag 20 juli 2010 20:16 schreef Granduppaaaaah het volgende:
toch maar eens op zoek naar die ideale psychologe, even lekker profiteren terwijl ik met een intelligente meid neuk, en af en toe de was doe.
quote:Op maandag 5 juli 2010 10:35 schreef error_404 het volgende:
...the fuck?quote:Op zondag 25 juli 2010 17:18 schreef Rubber_Johnny het volgende:
[..]
Intelligente psychologe? Veel succes met zoeken, makker
Niet echt nee.quote:Op zondag 25 juli 2010 20:33 schreef Frith het volgende:
[..]
...the fuck?
oh, en hadden wij niet eerder een discussie in een bepaald topic over intelligentie? Niet tevreden met het niveau van je collega's?
Dat beschouw ik als noodzakelijk kwaad. Mijn pa kan ook mijn studie niet meer betalen waardoor ik moet lenen. Als ik daarop afgerekend ga worden kan die vrouw zelf mooi wieberen.quote:Op donderdag 8 juli 2010 09:28 schreef Ewelina het volgende:
Jullie zeggen dat je schulden een afknapper vinden, ik vraag me af hoe jullie dan tegenover studieschulden staan...
Och, toen mijn vrouw en ik bij elkaar kwamen was de situatie ongeveer gelijk.... Ik had een goede baan waar ik hard werkte en goed verdiende, zij vulde vakken bij de albert heijn om haar studie te betalen.quote:Op donderdag 8 juli 2010 10:17 schreef Dipkip het volgende:
Bij ons zou het niet mogelijk zijn dat ik evenveel geld op de 'leuke dingen rekening' stort als mn vriend, als we het op de manier zouden doen die jij aangeeft. Mn vriend verdient enorm goed, werkt al 10 jaar (is ook een stuk ouder dan ik). Hij kan per maand honderden euro's uitgeven aan 'leuke dingen'.
Zelf zit ik wel met dezelfde situatie, al ben ik in dit geval de man. In tegenstelling tot jou geef ik juist steeds minder om sociale status die men ontleent aan zijn opleidingsniveau en ambities.quote:Op maandag 5 juli 2010 11:18 schreef Spirit82 het volgende:
Oeh, dit vind ik echt een heel lastige vraag![]()
Gisteren date gehad met een leuke man met wie het heel goed klikte... maar hij bouwt stellingen en heeft zelfs geen middelbare school diploma. Daarnaast heeft hij ook totaal geen ambitie om ooit iets anders te gaan doen omdat hij gelukkig is in het werk dat hij doet. Ik was dus bang dat het gesprek al snel zou doodbloeden, maar we hebben ontzettend leuk zitten praten en daarnaast bevatten zijn mailtjes/smsjes geen spelfouten en komt hij best slim op mij over. Toch vind ik dit lastig, gezien mijn carriere heel belangrijk voor me is en ik absoluut wèl ambitie heb...
Zelf heb ik een universitaire opleiding gedaan en eigenlijk spreek ik normaliter alleen af met mannen als ze minimaal een hbo opleiding hebben.
Echter zegt ambitie wel heel veel over geluk.... Er zijn heel veel mensen die niet gelukkig zijn maar ook absoluut geen enkele moeite doen om het te worden. Dat heeft heel veel met ambitie te maken. Als je niet eens de ambitie hebt om je eigen geluk in eigen hand te nemen dan weet ik zeker dat ik geen relatie met die persoon wil.quote:Op maandag 26 juli 2010 08:10 schreef Friek_ het volgende:
Zelf zit ik wel met dezelfde situatie, al ben ik in dit geval de man. In tegenstelling tot jou geef ik juist steeds minder om sociale status die men ontleent aan zijn opleidingsniveau en ambities.
Uiteindelijk draait het om geluk, niet om succes. Helaas vergeet men dat nog wel eens.
Maar volgens mijn zijn er ook zat mensen die heel gelukkig zijn in een baan waar ze niet zo gek veel mee verdienen.quote:Op maandag 26 juli 2010 12:20 schreef Kumerian het volgende:
[..]
Echter zegt ambitie wel heel veel over geluk.... Er zijn heel veel mensen die niet gelukkig zijn maar ook absoluut geen enkele moeite doen om het te worden. Dat heeft heel veel met ambitie te maken. Als je niet eens de ambitie hebt om je eigen geluk in eigen hand te nemen dan weet ik zeker dat ik geen relatie met die persoon wil.
Daarnaast is mijn geluk heel erg afhankelijk van de steun die ik krijg van mijn partner in mijn ambitie. Iemand die zelf geen ambitie heeft zal mijn ambitie niet begrijpen en mij dus niet kunnen steunen.
Ik welquote:Op maandag 26 juli 2010 12:52 schreef saaw het volgende:
[..]
Maar volgens mijn zijn er ook zat mensen die heel gelukkig zijn in een baan waar ze niet zo gek veel mee verdienen.
Een goeie vriendin van mij is kunstenares. Ze kiest er echt bewust voor om 2 dagen in de schoonmaak te werken zodat ze net rond kan komen en verder al haar tijd aan haar kunst te besteden. Heel ambitieus en het lukt haar ook nog. Daar heb ik zeker wel respect voor en zal ik [oke ik val dan op mannen maargoed] ook niet op afknappen.
Ja, of degenen die bang zijn te worden afgekeurd op een gebrek aan verdiencapaciteit posten gewoon niet in dit topicquote:Op dinsdag 27 juli 2010 11:41 schreef Re het volgende:
wel apart dat we blijkbaar alleen intelligente mannen op het forum hebben hier
Inkomsten en intelligentie gaan niet per definitie (evenredig) hand in hand, Re.quote:Op dinsdag 27 juli 2010 11:41 schreef Re het volgende:
wel apart dat we blijkbaar alleen intelligente mannen op het forum hebben hier
gelukkig niet nee, maar ik vond bepaalde posts wel erg amusant, vandaarquote:Op dinsdag 27 juli 2010 11:46 schreef mvdlubbe het volgende:
[..]
Inkomsten en intelligentie gaan niet per definitie (evenredig) hand in hand, Re.
quote:Op maandag 5 juli 2010 10:35 schreef error_404 het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |