abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_83677082
quote:
Op maandag 5 juli 2010 10:55 schreef AlphaOmega het volgende:
Mensen die een dubbel inkomen nodig hebben om een huis te kunnen kopen...
Dat ligt natuurlijk volledig aan je inkomen, leeftijd en waar je in Nederland woont. Hier zijn de huizen bijvoorbeeld best wel duur (apeldoorn) en als jong prikkie (24) kom je pas aan een hypotheek als je minstens ¤ 2.500,00 verdiend p.m.. Huur overigens ook. Tenzij iemand garant voor je wilt staan.

Maar verder: nee, vind ik persoonlijk niet zo interessant. Je geluk draait niet om geld.
kwaakslaak
pi_83677087
Nee, zolang iemand tevreden is met wat ie heeft ben ik er ook tevreden mee. Ik heb een hekel aan mensen die te lui zijn om te werken maar niet te lui zijn om te klagen dat ze niks te makken hebben. Doe er dan wat aan

Tegelijk heb ik ook een hekel aan mensen die hun ideeen over geld aan mij willen opleggen. Als ik het belangrijker vond leuk werk te hebben dan enorm veel geld te verdienen toen je me leerde kennen, ga dan niet later eisen dat ik van al jouw onnodige dure aankopen de helft betaal. Mn vriend bijvoorbeeld heeft graag de mooiste en duurste apparaten, vooral wat betreft stereo, tv, dat soort dingen. Vind ik prima maar mij is een tv geen 4000 euro waard dus ik ga dan niet 2000 euro meebetalen. Jij verdiend 4x zoveel als ik, dus het is niet eerlijk van mij te verwachten dat ik even veel geld over heb voor een tv. Ik zou zelf maximaal 600 euro hebben uitgegeven dus wil ik 300 euro bijdragen of eventueel de hele 600 en daarna houdt het op. Ik geef namelijk niet om die tv dus ik ga er ook niet zoveel aan uitgeven. Als iemand zulke redenaties kan volgen is er geen probleem ongelijke inkomens kan prima werken zolang je elkaar respecteert en accepteert dat mensen anders denken over geld en andere prioriteiten leggen.
pi_83677278
Zou voor mij geen issue zijn.
  maandag 5 juli 2010 @ 12:49:09 #54
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_83677334
quote:
Op maandag 5 juli 2010 10:36 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Nouja het is meer het gebrek aan ambitie dat me steekt.. het was een meiske dat vroeger bij mij op de middelbare school zat en best goed op school was, en nu gewoon dus niets met dat koppie heeft gedaan.
Alsof dat alleen aan gebrekkige ambitie kan liggen.

Misschien moet je zelf nog wat levenservaring opdoen
Intelligent, but fucked up.
pi_83677781
Ik verwacht niet van mijn vriend dat hij bakken met geld zou verdienen, op dit moment werkt hij niet omdat hij afgekeurd is, en misschien verandert dat wel bij de herkeuring maar misschien ook niet, en dat maakt het soms wel eens lastig, Ik vind een zekere vorm van gelijkheid wel belangrijk, Ik werk de hele week en hij zit de hele week achter de pc! deels omdat hij met zijn muziek bezig is en deels om te gamen! Het is een geweldige vent die heel zorgzaam en betrokken is maar toch zit het mij soms dwars dat hij ook verder helemaal geen moeite doet om vooruit te komen, ik heb soms het idee dat hij het wel prima vind zo als het nu gaat,en dat zit mij dus wel dwars, niet het feit dat hij geen mega inkomen heeft maar wel het gebrek aan motivatie om dingen te veranderen.
S. 2014
J. 2016
pi_83707407
Ik was nieuwsgierig, maar dit is denk ik het bewuste topic, Maanvis. .

Geluk draait niet om geld inderdaad maar je wilt ook geen partner die in een steeds kleiner wordende wereld gaat leven. Dan stomp je als mens wel af.

Overigens zou ik er geen problemen mee hebben wanneer mijn partner ziek zou worden. Ik haak dan niet af maar ik heb het natuurlijk getroffen met mijn partner, zo is het ook.

Opzich kan ik me het standpunt van Maanvis wel voorstellen alleen zijn er genoeg academici die niet de door hen gewenste droombaan hebben gekregen en dus wilskracht hebben en aanpakken waar ze kunnen. Zou juist zo'n vrouw toch niet te snel afwimpelen.
  dinsdag 6 juli 2010 @ 01:02:17 #57
286493 raebyddet
teddybear maar dan omgedraaid
pi_83707590
quote:
Op maandag 5 juli 2010 10:32 schreef eleusis het volgende:
Nee, want ik verdien zelf genoeg.

Wel belangrijk vind ik passie en ambitie

Dat vertaalt zich toch vaak in succes op de werkvloer. Maar dat mag ook heel goed in een vakgebied zijn waar je niet rijk van wordt!
"Nothing astonishes people so much as common-sense and plain dealing."
  dinsdag 6 juli 2010 @ 07:46:43 #58
297051 schaal_9
Caissière B
pi_83709769
Leuk draadje!

Ik kan er zelf enerzijds moeilijk over gaan oordelen, aangezien ik zelf helemaal onder aan de ladder heb gestaan. In die tijd achtte ik mezelf kansloos op de relatiemarkt. Een minimuminkomen betekende voor mij bij wijze van spreken tegen iedereen op moeten kijken. Maar die tijd is voorbij. Overleven maakte plaats voor de echte Nederlandse welvaart ontdekken.

Ik zou geen vriendin willen die nooit tevreden is met haar inkomen of slecht met geld kan omgaan. Maar ook niet iemand die tevreden is met heel weinig en daardoor carrièrekansen laat gaan.

[ Bericht 8% gewijzigd door schaal_9 op 06-07-2010 07:52:47 ]
Eindoordeel: je gaat boven de gestelde eisen uit.
  dinsdag 6 juli 2010 @ 12:20:59 #59
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_83716721
quote:
Op maandag 5 juli 2010 10:46 schreef Kumerian het volgende:

Zelf heb ik geen enkel geduld met mensen die niet gedreven zijn. Dat houdt dus automatisch in dat ik niet zal vallen op iemand die aan de lopende band werkt..
Misschien weten die niet gedreven personen juist heel goed wat ze belangrijk vinden in hun leven..

We zijn maar kort op deze aardkloot. Misschien willen zij in die korte tijd zoveel mogelijk tijd besteden met de mensen van wie ze houden en genieten van een leven zonder al te veel deadlines en verplichtingen, ipv achter een carrière aan te hollen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Rubber_Johnny op 06-07-2010 12:30:46 ]
pi_83717822
Tuurlijk niet. Ook als je partner een minimuminkomen heeft ga je er per definitie op vooruit zodra je gaat samenwonen, dus waarom moeilijk doen over iemands inkomen? Schulden is een ander verhaal vooral als die door achterlijk gedrag zijn ontstaan.
pi_83718046
quote:
Op maandag 5 juli 2010 10:55 schreef AlphaOmega het volgende:
Mensen die een dubbel inkomen nodig hebben om een huis te kunnen kopen...
Een land waar dat nodig is...
pi_83718367
quote:
Op maandag 5 juli 2010 10:31 schreef Maanvis het volgende:
Ik vraag me af of jullie bij het vinden van een potentiële levenspartner de financiële situatie van haar/hem belangrijk vinden?
Ik betrap mezelf er namelijk op dat ik dat wel belangrijk ben gaan vinden, hoe leuk een meisje ook is, als ze weinig verdient of geen opleiding etc heeft gedaan dan vind ik dat een reden om haar niet zo leuk meer te vinden. Misschien heeft dat te maken met mijn wens om over een paar jaar een eigen huis te kopen en dat lukt nou eenmaal niet als m'n vriendin te weinig verdient .

Laatst nog, in de kroeg, leuk contact gehad met een meisje totdat ze zei dat ze in een frikandellenfabriek werkte, toen had ik zoiets van "Laat maar "
Wij verdienen meer dan we uitgeven, dus ik kan niet oordelen over hoe het zou zijn als het niet zo is. Maar wat wel belangrijk is is dat je je leven niet laat bepalen door het huisje boompje beestje illusie. Want als je dat huis eenmaal hebt is het niet meer dan normaal en wil je een dikkere auto en als je die eenmaal hebt is het niet meer dan normaal en wil je een andere kleur keuken etc... Tot je erachter komt dat je je leven als slaaf hebt verspeelt aan de consumptiemaatschappij.
En als je echt gek op iemand bent is het wel heel dom om iemand daarvoor te laten schieten. Wat kan jou het schelen of je vriendin balpennen in elkaar draait of directeur van de shell is? Als ze je maar de liefde en het vertrouwen in je relatie geeft.

Zoals ik al zei, wij hebben makkelijk praten, maar al zou mijn vriendin een schuld van 100.000 euro hebben dan nog zou ik voor haar kiezen. Je kiest voor elkaar om samen een leven te delen. Een vriendin is niet als een huis of een auto dat je erbij neemt, maar je gaat het leven delen. Zo zie ik het in ieder geval
  dinsdag 6 juli 2010 @ 13:43:26 #63
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_83720145
ik vind ambitie belangrijker dan een financiele situatie, al moet ik wel zeggen dat iemand met enorme schulden (door eigen toedoen) er toch liever niet in komt en zo wel dan hou ik alles strict gescheiden.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_83720591
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 13:43 schreef Metro2005 het volgende:
ik vind ambitie belangrijker dan een financiele situatie, al moet ik wel zeggen dat iemand met enorme schulden (door eigen toedoen) er toch liever niet in komt en zo wel dan hou ik alles strict gescheiden.
Kijk je moet iemand met dikke schulden ook niet gaan sponsoren, als je een serieuze toekomst wil beginnen met die persoon pluk je die persoon eerst gezamelijk helemaal leeg en laat je die door de schuldsanering heengaan. Pas daarna ga je samenwonen
pi_83723235
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 12:48 schreef ShadyLane het volgende:
Tuurlijk niet. Ook als je partner een minimuminkomen heeft ga je er per definitie op vooruit zodra je gaat samenwonen, dus waarom moeilijk doen over iemands inkomen? Schulden is een ander verhaal vooral als die door achterlijk gedrag zijn ontstaan.
Niet als je vanuit het ouderlijk huis of een studentenkamer gaat samenwonen / als je naar een ander huis verhuist omdat je in een appartement woonde wat te klein was voor twee.

Volgens mij is het niet standaard zo dat een van de twee al in een mooie eengezinswoning woonde en die moeiteloos kon betalen en dat de tweede er dan bij kan komen wonen zolang die maar genoeg geld inbrengt voor de eigen verzekering en bijdrage aan boodschappen... Veel mensen hebben toch echt twee inkomens nodig om dat eerste huis te kunnen betalen.
pi_83723599
Ja best, als je vanuit een kartonnen doos komt is een villa ook duurder. En zo zou ik nog een hele rits gevallen kunnen bedenken ware het niet dat ik m'n huis voetbalklaar moet maken. Het ging er maar om dat over het algemeen je financiele situatie erop vooruitgaat bij samenwonen, ook als persoon 2 niet denderend verdient, en dat dat voor mij dus geen reden is om mensen met een matig inkomen af te wijzen. Voor iemand die z'n luxe wil zien toenemen wellicht wel.
pi_83736470
Volgens mij is het belangrijker dat je beide op dezelfde golflengte zit dan het werk wat men doet.

Inkomen is tot op een zekere hoogte belangrijk, want iedereen wil in een leuk huis wonen, auto rijden, fatsoenlijke kleding kopen en een keer op vakantie willen.
Als je dit niet kan omdat een van de twee geen inkomsten heeft dan kunnen er spanningen binnen de relatie ontstaan.

Inkomen van de partner speelt mee maar voor mij is het belangrijker dat ze werk doet wat ze leuk vindt.
pi_83741265
Hm weinig verdienen is niet zo erg. Wat ik wel belangrijk vind is dat iemand ergens passie voor heeft en een doel voor ogen heeft.
Niet om lullig te doen maar mensen die in een fabriek werken omdat het zo "lekker makkelijk is" .... hm getuigt in mijn ogen niet echt van passie of doorzettingsvermogen. Ik vind het wel belangijk om een echt doel voor ogen te hebben en werk niet alleen als werk te beschouwen.
pi_83752445
quote:
Op maandag 5 juli 2010 13:01 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Ik verwacht niet van mijn vriend dat hij bakken met geld zou verdienen, op dit moment werkt hij niet omdat hij afgekeurd is, en misschien verandert dat wel bij de herkeuring maar misschien ook niet, en dat maakt het soms wel eens lastig, Ik vind een zekere vorm van gelijkheid wel belangrijk, Ik werk de hele week en hij zit de hele week achter de pc! deels omdat hij met zijn muziek bezig is en deels om te gamen! Het is een geweldige vent die heel zorgzaam en betrokken is maar toch zit het mij soms dwars dat hij ook verder helemaal geen moeite doet om vooruit te komen, ik heb soms het idee dat hij het wel prima vind zo als het nu gaat,en dat zit mij dus wel dwars, niet het feit dat hij geen mega inkomen heeft maar wel het gebrek aan motivatie om dingen te veranderen.
Wat een verschrikking

Klinkt alsof je de rol van zijn moeder hebt overgenomen. Jij werken en hij nog lekker gamen zoals hij dat ook in zijn puber- en studententijd deed.

Belangrijkste is dat iemand zijn best doet om vooruit te komen, zelfs als het tijdelijk tegenzit. Hij zou ook een opleiding kunnen volgen ipv gamen, desnoods online. Als hij kan gamen, kan hij dat ook.
  Moderator woensdag 7 juli 2010 @ 08:35:36 #70
9859 crew  Karina
Woman
pi_83752600
HOEVEEL iemand verdient (of ontvangt) interesseert mij niet zoveel, als het maar geen lamlul is die te beroerd is om te werken.

Zo'n figuur als de vriend van gewoonmezelf87 die zou ik echt meteen de deur uittrappen, dat is gewoon iemand die het wel lekker vind om op iemands zak te teren.

Wat voor werk doet kan me ook niet zoveel schelen, tenzij het een drugsdealer is of zo, als diegene maar een beetje lol heeft in zijn werk en niet verwacht dat ik alles betaal.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_83752728
Zorg dan dat je zelf goed genoeg binnen harkt zodat je niet afhankelijk van haar bent. Vrouwen hebben een hekel aan afhankelijke mannen die ook nog eens te weinig verdienen
pi_83752772
Financiele situatie is in die mate belangrijk dat mijn partner zichzelf ook prima kan onderhouden en in een samenlevende situatie men evenveel bij kan dragen en een van beide niet op andermans zak gaat teren.

Milionair is niet nodig wel zelfstandig en ondernemend (in tegenstelling tot afhankelijk en profiterend)

gelukkig zit dat in mijn relatie wel goed
Ja doei.
pi_83753211
Ik heb trouwens wel een hekel aan mensen die een dagtaak hebben aan het verzinnen hoe ze nu weer onder werk uit kunnen komen. Dan ben je gewoon echt een lamzak.
Ga iets doen met je leven!
  woensdag 7 juli 2010 @ 10:04:20 #74
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_83754695
Toen ik een relatie met mijn man kreeg werkte hij op de bouw en studeerde nog, hij had niet zo'n hoog salaris.
Nu werkt hij op kantoor en heeft ene eigen bedrijfje en hebben we een leuk inkomen.
Maar, ik wil als vrouw niet afhankelijk zijn van mijn man dus werk zelf ook, uiteraard verdien ik wel minder maar werk ook minder urem.

Mocht om wat voor reden dan ook mijn man en ik niet meer bij elkaar zijn dan zou ik liegen als ik genoegen zou nemen met een man die bij de mac donalds werkt en ook niet meer wil.
Niet zozeer om de financiele status die hij dan heeft maar ik zou wel een ondernemende man willen hebben, iemand die gemotiveerd is om meer te willen in het leven.

[ Bericht 1% gewijzigd door snakelady op 07-07-2010 10:20:46 ]
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  woensdag 7 juli 2010 @ 10:16:27 #75
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_83755033
quote:
Op maandag 5 juli 2010 12:42 schreef Dipkip het volgende:
Nee, zolang iemand tevreden is met wat ie heeft ben ik er ook tevreden mee. Ik heb een hekel aan mensen die te lui zijn om te werken maar niet te lui zijn om te klagen dat ze niks te makken hebben. Doe er dan wat aan

Tegelijk heb ik ook een hekel aan mensen die hun ideeen over geld aan mij willen opleggen. Als ik het belangrijker vond leuk werk te hebben dan enorm veel geld te verdienen toen je me leerde kennen, ga dan niet later eisen dat ik van al jouw onnodige dure aankopen de helft betaal. Mn vriend bijvoorbeeld heeft graag de mooiste en duurste apparaten, vooral wat betreft stereo, tv, dat soort dingen. Vind ik prima maar mij is een tv geen 4000 euro waard dus ik ga dan niet 2000 euro meebetalen. Jij verdiend 4x zoveel als ik, dus het is niet eerlijk van mij te verwachten dat ik even veel geld over heb voor een tv. Ik zou zelf maximaal 600 euro hebben uitgegeven dus wil ik 300 euro bijdragen of eventueel de hele 600 en daarna houdt het op. Ik geef namelijk niet om die tv dus ik ga er ook niet zoveel aan uitgeven. Als iemand zulke redenaties kan volgen is er geen probleem ongelijke inkomens kan prima werken zolang je elkaar respecteert en accepteert dat mensen anders denken over geld en andere prioriteiten leggen.
Doen jullie dat echt zo? wie het meeste verdiend moet het meeste inleggen?
Hier gaat alles op de grote hoop en is het samen een gezamelijk inkomen.

Zou het verschrikkelijk vinden om zo te moeten uitrekenen wie wat moet betalen nav inkomen.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')