abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 7 juli 2010 @ 10:57:09 #76
278931 paintmeester
RAMMING SPEED!
pi_83756226
Geen probleem. Als het een serieuze relatie wordt gaat zij toch voor de kinderen zorgen en het huishouden doen.
How'd you like to scrape the barnacles off of me rudder?
pi_83756304
quote:
Op woensdag 7 juli 2010 10:16 schreef snakelady het volgende:

[..]

Doen jullie dat echt zo? wie het meeste verdiend moet het meeste inleggen?
Hier gaat alles op de grote hoop en is het samen een gezamelijk inkomen.

Zou het verschrikkelijk vinden om zo te moeten uitrekenen wie wat moet betalen nav inkomen.

als het om gezamenlijke zaken gaat die voor beide van belang zijn vind ik dat je gelijk hebt, maar als het om zoiets gaat waar dus 1 van beide werkelijk waar geen zier om geeft en ook blij is met een kleinere TV met lagere resolutie, dan vind ik het niet meer dan terecht dat de partij die zich er niet zo voor interesseert niet de helft van dat gigantische bedrag betaalt
Ja doei.
  woensdag 7 juli 2010 @ 11:10:36 #78
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_83756715
quote:
Op woensdag 7 juli 2010 10:59 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

als het om gezamenlijke zaken gaat die voor beide van belang zijn vind ik dat je gelijk hebt, maar als het om zoiets gaat waar dus 1 van beide werkelijk waar geen zier om geeft en ook blij is met een kleinere TV met lagere resolutie, dan vind ik het niet meer dan terecht dat de partij die zich er niet zo voor interesseert niet de helft van dat gigantische bedrag betaalt
Wij hebben een spaarrekening voor de leuke dingen en daar storten we gezamelijk op, de ene keer is dat bijvoorbeeld een playstation voor mijn man en de andere keer is dan een nieuwe lens voor mij
We overleggen het natuurlijk wel eerst maar we rekenen niet uit van wie het grootste deel komt.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  woensdag 7 juli 2010 @ 11:13:19 #79
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_83756804
quote:
Op woensdag 7 juli 2010 11:10 schreef snakelady het volgende:
[..]
Wij hebben een spaarrekening voor de leuke dingen en daar storten we gezamelijk op, de ene keer is dat bijvoorbeeld een playstation voor mijn man en de andere keer is dan een nieuwe lens voor mij
We overleggen het natuurlijk wel eerst maar we rekenen niet uit van wie het grootste deel komt.
Nee maar hoe doe je dat als de een een 4 keer zo dure versie van een inboedel iets wil hebben als de ander?? Zoals bijvoorbeeld het voorbeeld met de TV van ¤ 600,= vs die van ¤ 2.000,= ??
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_83756870
een tv van 2000 euro is wel wat anders dan een lens of een playstation.. ook beide niet goedkoop, maar geen 2000 euro voor iets waar je wel beide gebruik van maakt, maar wat voor een van beide zeker dat geld niet waard is.
Ja doei.
  woensdag 7 juli 2010 @ 11:19:17 #81
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_83757021
Nou... ik weet dat de vriendin van m'n zoon toevallig vorige week een lens van ¤ 15.000,= in d'r handen heeft gehad, dus je kunt niet op voorhand zeggen dat een lens niet vergelijkbaar is met een TV van ¤ 2.000,=
Wullie bin KOEL © Soneal
  woensdag 7 juli 2010 @ 11:20:22 #82
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_83757063
quote:
Op woensdag 7 juli 2010 11:15 schreef motorbloempje het volgende:
een tv van 2000 euro is wel wat anders dan een lens of een playstation.. ook beide niet goedkoop, maar geen 2000 euro voor iets waar je wel beide gebruik van maakt, maar wat voor een van beide zeker dat geld niet waard is.
De playstation gebruik ik niet nee en is niet zo duur, mijn laatste lens koste me rond de 1500 euro en gebruikt mijn man weer niet.

Maar ook met duurdere dingen doen we dat niet, zoals ook met onze tv, de boxen en alle toebehoren is uit de gezamelijke pot gekomen terwijl ik daar weinig om geef.
Of mijn studio, waar mijn man weer niks mee doet.

Nu wil mijn man graag een klassieke auto, ik zou er niet eens in kunnen rijden ivm mijn lengte.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  woensdag 7 juli 2010 @ 11:22:27 #83
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_83757130
quote:
Op woensdag 7 juli 2010 11:13 schreef Leandra het volgende:

[..]

Nee maar hoe doe je dat als de een een 4 keer zo dure versie van een inboedel iets wil hebben als de ander?? Zoals bijvoorbeeld het voorbeeld met de TV van ¤ 600,= vs die van ¤ 2.000,= ??
Dan overleg je dat en ga je kijken of het mogelijk is en soms zoek je een tussenweg.
pi_83757186
quote:
Op woensdag 7 juli 2010 11:15 schreef motorbloempje het volgende:

ok, er zijn erg dure lenzen dat weet ik ook wel, maar ik ga er nooit van uit dat mensen die kopen want ze zijn zo duur ga zelf niet duurder dan een paar honderd voor een lens

maargoed... hier gaat ook alles in overleg, maar gelukkig zitten we op een lijn en hebben we ook nog gewoon ons eigen inkomen en onze eigen rekening. Hij betaalt zijn motoren, ik de mijne...
Ja doei.
  woensdag 7 juli 2010 @ 11:41:32 #85
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_83757809
quote:
Op woensdag 7 juli 2010 11:22 schreef snakelady het volgende:
[..]
Dan overleg je dat en ga je kijken of het mogelijk is en soms zoek je een tussenweg.
Kijken of het mogelijk is??
Wat?? ¤ 2.000,= uitgeven aan een TV terwijl één van twee dat pure verspilling van ¤ 1.400,= vindt??

Ik weet niet hoor, en met de tussenweg ook niet als die tussenweg een TV van ¤ 1.300= zou moeten worden, dan is de één ontevreden over het feit dat er 2 keer zoveel is uitgegeven dan zij het waard vindt, en de ander ontevreden dat er een TV staat die een hoop gekost heeft en niet de kwaliteit levert die hij zou willen.
Wullie bin KOEL © Soneal
  woensdag 7 juli 2010 @ 11:43:32 #86
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_83757894
Overigens ga ik die problemen ook nog wel krijgen, want ik ben een Miele-meisje, en hij vindt een Bosch goed genoeg... nou, ik dus niet.
Zolang het allemaal nog werkt zal het geen probleem zijn (en ik heb allemaal Miele) maar als het vervangen moet worden....
Wullie bin KOEL © Soneal
  woensdag 7 juli 2010 @ 12:10:10 #87
263519 PolkaDots
inevitability
pi_83759027
Ik vind het heel belangrijk.. Mijn ex is inmiddels 26, woont nog thuis, heeft geen baan en een immense studieschuld. Maar hij blijft maar winkelen en op vakantie gaan! Ik kreeg er stress van en zag er weinig toekomst in voor ons..
pi_83759163
quote:
Op woensdag 7 juli 2010 12:10 schreef PolkaDots het volgende:
Ik vind het heel belangrijk.. Mijn ex is inmiddels 26, woont nog thuis, heeft geen baan en een immense studieschuld. Maar hij blijft maar winkelen en op vakantie gaan! Ik kreeg er stress van en zag er weinig toekomst in voor ons..
Jij viel op ambitieloze moederskindertjes?
Ja, ik generaliseer.
  woensdag 7 juli 2010 @ 12:30:28 #89
94405 Tarak
Follow the white rabbit...
pi_83759879
quote:
Op maandag 5 juli 2010 10:36 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Nouja het is meer het gebrek aan ambitie dat me steekt.. het was een meiske dat vroeger bij mij op de middelbare school zat en best goed op school was, en nu gewoon dus niets met dat koppie heeft gedaan.
Het hangt er toch wel een beetje vanaf wat ze daar precies doet.

Maar inderdaad, financiële positie en maatschappelijke positie zijn ook belangrijk voor een langdurige relatie.
Een te ongelijkwaardige verhouding binnen de relatie kan nu eenmaal tot spanning binnen de relatie leiden.
If I had a world of my own, everything would be nonsense. Nothing would be what it is, because everything would be what it isn't. And contrary wise, what is, it wouldn't be. And what it wouldn't be, it would. You see?
pi_83760078
Ik zeg fock inkomen, of schulden...
Ik vind wel dat een persoon voor zijn eigen schulden moet opdraaien en die dus ook zelf moet afbetalen...
Dan ga je maar als ''huisgenootjes'' samen wonen.
Ik vind het wel echt belangrijk dat iemand een doel heeft, iets waar je naar toe wilt werken.
Als jij in een frikandellen fabriek werkt, maar wel hobby fotograaf bent ofzo dan vind ik dat mooi om te zien...
pi_83760366
quote:
Op woensdag 7 juli 2010 08:42 schreef draaijer het volgende:
Zorg dan dat je zelf goed genoeg binnen harkt zodat je niet afhankelijk van haar bent. Vrouwen hebben een hekel aan afhankelijke mannen die ook nog eens te weinig verdienen
Dat zijn dan mensen die een ander niet waard zijn. Het is triest als verdienvermogen in de liefde een rol speelt. Dan ben je een arm mens.
pi_83760417
quote:
Op woensdag 7 juli 2010 12:36 schreef Minezus het volgende:
Ik zeg fock inkomen, of schulden...
Ik vind wel dat een persoon voor zijn eigen schulden moet opdraaien en die dus ook zelf moet afbetalen...
Dan ga je maar als ''huisgenootjes'' samen wonen.
Ik vind het wel echt belangrijk dat iemand een doel heeft, iets waar je naar toe wilt werken.
Als jij in een frikandellen fabriek werkt, maar wel hobby fotograaf bent ofzo dan vind ik dat mooi om te zien...
tja ik denk dat je in de verkeerde kringen zit.... geld is wel degelijk belangrijk...zonder geld veel zorgen.
quote:
Op zaterdag 19 juni 2010 12:05 schreef Minezus het volgende:
Ik ben 21 jaar, mijn oude vrienden zijn zo een beetje allemaal dakloos of aan de drugs. En ik heb wel een aantal gebeld... Maar dit resulteerde in het verdwijnen van geld... En op mijn werk is het niet een sociaal gebeuren... En ik heb wel vrienden daar niet van, maar die zijn altijd druk met school en werk, ik ga niet naar school... Ben ik wel van plan, maar tot die tijd heb ik vakantie en verveel ik me dood... Ik ben heel verlegen van mezelf, en dat maakt het me heel moeilijk...
pi_83760532
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 07:46 schreef schaal_9 het volgende:
Leuk draadje!

Ik kan er zelf enerzijds moeilijk over gaan oordelen, aangezien ik zelf helemaal onder aan de ladder heb gestaan. In die tijd achtte ik mezelf kansloos op de relatiemarkt. Een minimuminkomen betekende voor mij bij wijze van spreken tegen iedereen op moeten kijken. Maar die tijd is voorbij. Overleven maakte plaats voor de echte Nederlandse welvaart ontdekken.

Ik zou geen vriendin willen die nooit tevreden is met haar inkomen of slecht met geld kan omgaan. Maar ook niet iemand die tevreden is met heel weinig en daardoor carrièrekansen laat gaan.
Fiep met carrière en materiële rijkdom? Ik vrees dat je het te belangrijk maakt.
  woensdag 7 juli 2010 @ 12:47:40 #94
253853 Grimbert
Bleep bleep boem!
pi_83760585
Ik vind het inkomen totaal niet belangrijk, of diegene plezier heeft in z'n werk vind ik veel belangrijker want dat zal je toch merken aan een persoon.
En dan maakt het niet uit of dat ze nou in een frikandellen fabriek werkt of dat ze advocate is ofzo.
Sowieso boeit geld me helemaal niet zoveel.
Ja, behalve soms.
  woensdag 7 juli 2010 @ 19:27:40 #95
263519 PolkaDots
inevitability
pi_83775390
quote:
Op woensdag 7 juli 2010 12:12 schreef Northside het volgende:

[..]

Jij viel op ambitieloze moederskindertjes?
Ik was 17 en onwetend.
  woensdag 7 juli 2010 @ 21:56:13 #96
295560 Elgyn
kijk me nou
pi_83781980
Het lijkt me overdreven om het wel of niet aangaan van een relatie van de financiële situatie te laten afhangen. Als je van iemand houdt, dan hou je van die persoon en niet van zijn / haar bankrekening (golddiggers daargelaten).
Gemeenschap van goederen is wel een andere zaak. Dat zou ik zelf ook nooit meer doen. Gewoon apart houden + een gezamenlijk potje voor gezamenlijke uitgaven.
pi_83790649
Iemand hoeft niet rijk te zijn maar ik zou geen vriendin willen die te dom is om te poepen, je moet wel met iemand kunnen praten. Ik word toch wel rijk dus hoef ik niet bang te zijn dat ik van mijn partner afhankelijk word.
pi_83791136
quote:
Op donderdag 8 juli 2010 00:21 schreef El_Liberaliste het volgende:
Iemand hoeft niet rijk te zijn maar ik zou geen vriendin willen die te dom is om te poepen, je moet wel met iemand kunnen praten. Ik word toch wel rijk dus hoef ik niet bang te zijn dat ik van mijn partner afhankelijk word.
Intelligentie is een absolute must. In mijn geval dus bij de jongens.
En verder is oppervlakkigheid een afknapper.
pi_83795876
Jullie zeggen dat je schulden een afknapper vinden, ik vraag me af hoe jullie dan tegenover studieschulden staan...

OT: ik vind ambitie en intelligentie erg belangrijk, evenals een goede opleiding. Ik verwacht van een toekomstige partner dat hij/zij zichzelf kan onderhouden. In die zin kijk in naar de financiële situatie, ik wil geen profiteur. Natuurlijk wil ik best bijspringen wanneer het nodig is, maar ik wil niet iemand die op mijn zak teert.
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
  donderdag 8 juli 2010 @ 09:30:47 #100
286575 Roces18
Chef de party
pi_83795922
quote:
Op maandag 5 juli 2010 10:35 schreef error_404 het volgende:
Frikandellenfabriek, is dat slang voor prostitutie....?
dat
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')