quote:Op woensdag 7 juli 2010 10:16 schreef snakelady het volgende:
[..]
Doen jullie dat echt zo? wie het meeste verdiend moet het meeste inleggen?
Hier gaat alles op de grote hoop en is het samen een gezamelijk inkomen.
Zou het verschrikkelijk vinden om zo te moeten uitrekenen wie wat moet betalen nav inkomen.
Wij hebben een spaarrekening voor de leuke dingen en daar storten we gezamelijk op, de ene keer is dat bijvoorbeeld een playstation voor mijn man en de andere keer is dan een nieuwe lens voor mijquote:Op woensdag 7 juli 2010 10:59 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
als het om gezamenlijke zaken gaat die voor beide van belang zijn vind ik dat je gelijk hebt, maar als het om zoiets gaat waar dus 1 van beide werkelijk waar geen zier om geeft en ook blij is met een kleinere TV met lagere resolutie, dan vind ik het niet meer dan terecht dat de partij die zich er niet zo voor interesseert niet de helft van dat gigantische bedrag betaalt
Nee maar hoe doe je dat als de een een 4 keer zo dure versie van een inboedel iets wil hebben als de ander?? Zoals bijvoorbeeld het voorbeeld met de TV van ¤ 600,= vs die van ¤ 2.000,= ??quote:Op woensdag 7 juli 2010 11:10 schreef snakelady het volgende:
[..]
Wij hebben een spaarrekening voor de leuke dingen en daar storten we gezamelijk op, de ene keer is dat bijvoorbeeld een playstation voor mijn man en de andere keer is dan een nieuwe lens voor mij
We overleggen het natuurlijk wel eerst maar we rekenen niet uit van wie het grootste deel komt.
De playstation gebruik ik niet nee en is niet zo duur, mijn laatste lens koste me rond de 1500 euro en gebruikt mijn man weer niet.quote:Op woensdag 7 juli 2010 11:15 schreef motorbloempje het volgende:
een tv van 2000 euro is wel wat anders dan een lens of een playstation.. ook beide niet goedkoop, maar geen 2000 euro voor iets waar je wel beide gebruik van maakt, maar wat voor een van beide zeker dat geld niet waard is.
Dan overleg je dat en ga je kijken of het mogelijk is en soms zoek je een tussenweg.quote:Op woensdag 7 juli 2010 11:13 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee maar hoe doe je dat als de een een 4 keer zo dure versie van een inboedel iets wil hebben als de ander?? Zoals bijvoorbeeld het voorbeeld met de TV van ¤ 600,= vs die van ¤ 2.000,= ??
quote:Op woensdag 7 juli 2010 11:15 schreef motorbloempje het volgende:
een tv van 2000 euro is wel wat anders dan een lens of een playstation.. ook beide niet goedkoop, maar geen 2000 euro voor iets waar je wel beide gebruik van maakt, maar wat voor een van beide zeker dat geld niet waard is.
Kijken of het mogelijk is??quote:Op woensdag 7 juli 2010 11:22 schreef snakelady het volgende:
[..]
Dan overleg je dat en ga je kijken of het mogelijk is en soms zoek je een tussenweg.
Jij viel op ambitieloze moederskindertjes?quote:Op woensdag 7 juli 2010 12:10 schreef PolkaDots het volgende:
Ik vind het heel belangrijk.. Mijn ex is inmiddels 26, woont nog thuis, heeft geen baan en een immense studieschuld. Maar hij blijft maar winkelen en op vakantie gaan! Ik kreeg er stress van en zag er weinig toekomst in voor ons..
Het hangt er toch wel een beetje vanaf wat ze daar precies doet.quote:Op maandag 5 juli 2010 10:36 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Nouja het is meer het gebrek aan ambitie dat me steekt.. het was een meiske dat vroeger bij mij op de middelbare school zat en best goed op school was, en nu gewoon dus niets met dat koppie heeft gedaan.
Dat zijn dan mensen die een ander niet waard zijn. Het is triest als verdienvermogen in de liefde een rol speelt. Dan ben je een arm mens.quote:Op woensdag 7 juli 2010 08:42 schreef draaijer het volgende:
Zorg dan dat je zelf goed genoeg binnen harkt zodat je niet afhankelijk van haar bent. Vrouwen hebben een hekel aan afhankelijke mannen die ook nog eens te weinig verdienen
tja ik denk dat je in de verkeerde kringen zit.... geld is wel degelijk belangrijk...zonder geld veel zorgen.quote:Op woensdag 7 juli 2010 12:36 schreef Minezus het volgende:
Ik zeg fock inkomen, of schulden...
Ik vind wel dat een persoon voor zijn eigen schulden moet opdraaien en die dus ook zelf moet afbetalen...
Dan ga je maar als ''huisgenootjes'' samen wonen.
Ik vind het wel echt belangrijk dat iemand een doel heeft, iets waar je naar toe wilt werken.
Als jij in een frikandellen fabriek werkt, maar wel hobby fotograaf bent ofzo dan vind ik dat mooi om te zien...
quote:Op zaterdag 19 juni 2010 12:05 schreef Minezus het volgende:
Ik ben 21 jaar, mijn oude vrienden zijn zo een beetje allemaal dakloos of aan de drugs. En ik heb wel een aantal gebeld... Maar dit resulteerde in het verdwijnen van geld... En op mijn werk is het niet een sociaal gebeuren... En ik heb wel vrienden daar niet van, maar die zijn altijd druk met school en werk, ik ga niet naar school... Ben ik wel van plan, maar tot die tijd heb ik vakantie en verveel ik me dood... Ik ben heel verlegen van mezelf, en dat maakt het me heel moeilijk...
Fiep met carrière en materiële rijkdom? Ik vrees dat je het te belangrijk maakt.quote:Op dinsdag 6 juli 2010 07:46 schreef schaal_9 het volgende:
Leuk draadje!
Ik kan er zelf enerzijds moeilijk over gaan oordelen, aangezien ik zelf helemaal onder aan de ladder heb gestaan. In die tijd achtte ik mezelf kansloos op de relatiemarkt. Een minimuminkomen betekende voor mij bij wijze van spreken tegen iedereen op moeten kijken. Maar die tijd is voorbij. Overleven maakte plaats voor de echte Nederlandse welvaart ontdekken.
Ik zou geen vriendin willen die nooit tevreden is met haar inkomen of slecht met geld kan omgaan. Maar ook niet iemand die tevreden is met heel weinig en daardoor carrièrekansen laat gaan.
Ik was 17 en onwetend.quote:Op woensdag 7 juli 2010 12:12 schreef Northside het volgende:
[..]
Jij viel op ambitieloze moederskindertjes?
Intelligentie is een absolute must. In mijn geval dus bij de jongens.quote:Op donderdag 8 juli 2010 00:21 schreef El_Liberaliste het volgende:
Iemand hoeft niet rijk te zijn maar ik zou geen vriendin willen die te dom is om te poepen, je moet wel met iemand kunnen praten. Ik word toch wel rijk dus hoef ik niet bang te zijn dat ik van mijn partner afhankelijk word.
datquote:Op maandag 5 juli 2010 10:35 schreef error_404 het volgende:
Frikandellenfabriek, is dat slang voor prostitutie....?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |