Ik weet niet of je er iets over te zeggen hebt, maar vragen kan altijd.quote:Op maandag 5 juli 2010 21:24 schreef pessie het volgende:
Zou ik mogen zeggen donderdag dat ik minimaal 2 van die 5 er sowieso niet bij wil en liever 3 van de 5 niet? Of heb je daar niets over te zeggen? En zo nog een aantal dingen... Maar is het raar als ik dit vraag?
Dat vind ik nou zo raar he, als ik daarover begin bij de verloskundige ofzo zeggen ze dat dat echt niet gebeurt, ook hier in het topic zei iemand dat, maar toch lees ik het heel vaak...quote:Op maandag 5 juli 2010 23:39 schreef tessie het volgende:
Toen ik in het ziekenhuis lag te bevallen, was er vaak ook gewoon niemand. Zelfs tijdens het persen waren er momenten dat ik alleen met mijn Lief was, en dat ik juist zoiets had van nou kom maar terug want ik heb ook geen idee waar ik mee bezig ben, straks moet mijn Lief ons kind opvangen ofzo
quote:Op maandag 5 juli 2010 21:24 schreef pessie het volgende:
Het begint gelukkig allemaal al een heel klein beetje te wennen. Ik had alleen afspraken gemaakt met de verloskundige (bv zo weinig mogelijk mensen bij de bevalling) en in de folder staat dat er een arts-assistent is en een vk en een co-assistent en een leerling en een verpleegkundige... Dat vind ik te veel. Zou ik mogen zeggen donderdag dat ik minimaal 2 van die 5 er sowieso niet bij wil en liever 3 van de 5 niet? Of heb je daar niets over te zeggen? En zo nog een aantal dingen... Maar is het raar als ik dit vraag?
Hij wacht op warmer weerquote:Op dinsdag 6 juli 2010 09:05 schreef Sonnetje85 het volgende:
ja...en niets he
stomme baby![]()
ik haaaaaaat wachten!!
Je hebt de hele dag nog... Ff lekker sexen om de boel op gang te brengen...quote:Op dinsdag 6 juli 2010 09:09 schreef Sonnetje85 het volgende:
dat zal t zijn...
van wie die dat dan weer heeft..
niet dat ik ooit echt gedacht heb dat ie eerder zou komen ofzo, maar toch...
dan moet ik snel zij., hij is nu nog thuisquote:Op dinsdag 6 juli 2010 09:11 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Je hebt de hele dag nog... Ff lekker sexen om de boel op gang te brengen...
Wat doe je nog online????!quote:Op dinsdag 6 juli 2010 09:20 schreef Sonnetje85 het volgende:
[..]
dan moet ik snel zij., hij is nu nog thuis
snel onder de douche erbij;)
ach ja de dag is nog jong
Er lagen nog meer vrouwen te bevallen, en ze hadden gewoon personeelstekort. Er was op dat moment maar 1 vk die dienst had, en als er dan meerdere vrouwen al zo ver zijn, dan moet ze heen en weer lopen dus.quote:Op dinsdag 6 juli 2010 07:32 schreef Asyniur het volgende:
Vind het dan ook heel raar om te horen dat tessie alleen was toen ze aan het persen was?Want vanaf dat moment ben ik juist nooit meer alleen geweest
Het hoort ook niet, maar soms is het blijkbaar niet anders. Hoewel ik me afvraag of er desnoods niet één verpleegkundige was die erbij kon blijven.quote:Op dinsdag 6 juli 2010 07:32 schreef Asyniur het volgende:
Vind het dan ook heel raar om te horen dat tessie alleen was toen ze aan het persen was?Want vanaf dat moment ben ik juist nooit meer alleen geweest
![]()
Mijn moeder had met mijn zus een hele rits mensen aan dr bed, waarvan ze dus niet wist wie ze waren. Dus toen ik geboren ging worden had ze zoiets van: nou eerst maar even vragen wie jullie allemaal zijn haha.quote:Op dinsdag 6 juli 2010 10:12 schreef Ticootje het volgende:
Pf aan mn bed stonden de vk, een stagaire vk, verpleegkundige en mn man.. Denk ik...
quote:Op dinsdag 6 juli 2010 10:22 schreef tessie het volgende:
Als er een verpleegkundige was geweest die erbij kon blijven de hele tijd, hadden ze dat vast ook wel gedaan
Maar ik was op dat moment ook nogal rustig (stoned) dus ik denk dat ze misschien zelf ook dachten dat het wel kon ofzo. En het is uiteindelijk toch ook goed gegaan. Dat gedeelte van mijn bevalling is eigenlijk het enige gedeelte wat ik als wel oke heb ervaren.
Ik denk dat ze ook wel kunnen inschatten of je kind er zomaar ineens uit gaat floepen of dat je nog wel even bezig bent met persen.
Dat dus, zolang het de koffiejuffrouw niet is ga ik er vanuit dat het gewoon hun werk is om te doen wat ze doen, dus ook om te zien wat ze zien, en zo bijzonder zal het allemaal niet zijn, ze zien het gewoon medisch een hele voorraden per week, het is niet alsof er iets seksueels mee te maken heeft.quote:Op dinsdag 6 juli 2010 10:28 schreef flugeltje het volgende:
Ik heb aangegeven dat iedereen mee mag lopen bij mij, zolang het niet de schoonmakers zijnEnige voorwaarde die ik gesteld heb is dat iedereen die de kamer binnenloopt zichzelf ook even voor komt stellen aan me en dat zodra ik het zelf te druk vind worden iedereen ook weer vertrekt. (behalve het noodzakelijke bevallingsteam dan) Ik ben niet preuts ingesteld, iedereen moet het leren en ik heb ook zo het vermoeden dat ik achteraf geen idee meer ga hebben wie er nu precies in de kamer waren.
hier precies t zelfde...quote:Op dinsdag 6 juli 2010 10:42 schreef Cantare het volgende:
Het maakt mij ook niet uit. Wel gek, "vroeger" leek het me vreselijk om er zo open en bloot bij te liggen, maar sinds ik zwanger ben is er een knop omgegaan en denk ik gewoon: het hoort erbij.
Dus jij verwacht niet dat ie op de kraamafdeling zal gaan werken?quote:Op dinsdag 6 juli 2010 10:41 schreef Stiemie het volgende:
Hij werd steeds bleker en stiller en op een gegeven moment was ie ineens weg. Niet meer teruggezien
quote:Op dinsdag 6 juli 2010 10:41 schreef Stiemie het volgende:
Eigenlijk was ik tijdens de bevalling juist veel alleen, alleen vanaf het moment van persen was er steeds iemand aanwezig.
In het kader van 'ze moeten het toch leren' was er ook een jongen bij die die dag voor het eerst was. Volgens mij een soort van snuffelstage (hmm dat klinkt best vreemd in deze context) Werd netjes gevraagd of ie erbij mocht zijn. Hij werd steeds bleker en stiller en op een gegeven moment was ie ineens weg. Niet meer teruggezien
iedereen fokt je ook altijd lekker op met dat soort dingen (collega's en zo)quote:Op dinsdag 6 juli 2010 10:44 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Dus jij verwacht niet dat ie op de kraamafdeling zal gaan werken?
Oh daar zou ik wel wat leuks van maken!quote:Op dinsdag 6 juli 2010 10:49 schreef Sonnetje85 het volgende:
[..]
iedereen fokt je ook altijd lekker op met dat soort dingen (collega's en zo)
tijdens mijn stage op neurologie ging ik meekijken met een lumbaal punctie, toen werd er gezegd: de vorige stagiaire die mee ging kijken viel flauw. Dus toen had ik zoiets van oh jee...Viel dus echt mee om te zien.
Tijdens mijn jaar op de orthopedie toen ging ik mee naar de ok en toen was t: heb je wel goed gegeten.
En dat viel ook mee![]()
Ik ging zowat denken dat het erger was dan t was...
Zo nu kan ik veilig bevallen, de dagelijkse check-up van mijn zus is geweest![]()
(oh wacht moet ik alleen even om 10 over 12 bellen, na de verloskundige)
Misschien moet je niet wachten tot de knop omgaat, maar er actief wat mee doen?quote:Op dinsdag 6 juli 2010 11:09 schreef pessie het volgende:
Cantare, ik wacht al 8 maanden tot die knop omgaat, nog steeds niet gelukt dus.
had ik gisteren ook in de ikeaquote:Op dinsdag 6 juli 2010 11:29 schreef nytar het volgende:
Goodmurning!
Wat een mooie meid Djenneke!
Verder weinig te melden, vanacht voelde ik me niet zo lekker, maar uiteindelijk weer in slaapgevallen en vanmorgen wakker gebeld door mn moeder of ik mee wilde naar de ikea....
Ik moest gelijk weer denken aan het vliezen breken op de beddenafdelingik zal dr wel gniffelend langslopen zo.
Geniet van vandaag! Het is weer een mooie dag!
ik vond het achteraf heel prettig. die gast was zo'n beetje ons persoonlijk slaafjequote:Op dinsdag 6 juli 2010 11:09 schreef pessie het volgende:
Stiemie snuffelstage op de verloskamers. Arme jongen.
(In mijn beleving is een snuffelstage datgene wat middelbare scholieren doen om te kijken in welk werkveld ze terecht willen komen).
Cantare, ik wacht al 8 maanden tot die knop omgaat, nog steeds niet gelukt dus.
En ik had niet door dat een leerling dus meer tijd voor je heeft. Denk toch dat ik er nog steeds liever geen leerlingen/stagiaires bij wil hebben. Toch nog even overleggen met manlief.
OMG what have I donequote:
dan krijg je het drukquote:Op dinsdag 6 juli 2010 11:46 schreef Leandra het volgende:
Ik moet 3 Ikea's checken hè; Amersfoort, Utrecht en Delft... dus ik moet het maar een beetje bijhouden dan
Succes bij de VK.... een duedate bezoekje
En? Nog niet bevallen onderweg?quote:Op dinsdag 6 juli 2010 11:59 schreef Sonnetje85 het volgende:
[..]
dan krijg je het druk
ben uiteindelijktoch met de auto gegaan
alle tuinkussens lagen op mn fiets..was k even vergeten.
quote:Op dinsdag 6 juli 2010 11:54 schreef Orea het volgende:
Oh als je toch bij de Ikea bent, ze hebben geniale schenkkannen met een staaferin die je in de vriezer kunt leggen
heeeerlijke koude sapjes
Lekker koude massagestaaf.quote:
Be, ik hoor je hier rammelen!quote:Op dinsdag 6 juli 2010 12:04 schreef Brighteyes het volgende:
Oh meiden, ik ben echt zo jaloers op jullie!![]()
Die laatste dagen/weken zijn zo leuk!
Die spanning! Heerlijk!
En dan nog heel eventjes en dan hebben jullie zo'n mini-mensje om helemaal te leren kennen enzo!
Hoe heerlijk!
Ik wist niet dat je ijs kreeg in het ziekenhuisquote:Op dinsdag 6 juli 2010 11:39 schreef simmu het volgende:
[..]
ik vond het achteraf heel prettig. die gast was zo'n beetje ons persoonlijk slaafje![]()
hij mocht drinken halen en eten voor sangdrax en een ijsje voor mij toen ik eenmaal die ruggeprik had
Misschien krijgt Son er wat mee los?quote:
quote:Op dinsdag 6 juli 2010 12:04 schreef Brighteyes het volgende:
Oh meiden, ik ben echt zo jaloers op jullie!![]()
Die laatste dagen/weken zijn zo leuk!
Die spanning! Heerlijk!
En dan nog heel eventjes en dan hebben jullie zo'n mini-mensje om helemaal te leren kennen enzo!
Hoe heerlijk!
gauw naar de Ikeaquote:Op dinsdag 6 juli 2010 12:08 schreef Orea het volgende:
[..]
Misschien krijgt Son er wat mee los?
BEheerlijk he! Ik geniet ook zo vreselijk! Gewoon... zei van de week nog, tis nu zo'n niemandsland
ik kan me nu nog zó niet voorstellen hoe het straks is, als ze er is! En straks, als ze er is, kan ik me niet meer voorstellen hoe het nu was
Pffff *emomoment*![]()
Heb je een goed huwelijk??quote:Op dinsdag 6 juli 2010 12:20 schreef Troeta het volgende:
Ik snap het aan de ene kant ook wel hoor, als alles goed gaat en de mensen zijn even ergens anders nodig, of ze willen gewoon even een kopje thee drinken als ze al 8 uur op hun poten staan. Waarom niet?
Alleen de reden voor een ziekenhuisbevalling, wat me veel geld gaat kosten vervalt dan bij mij.
Dan doe ik het liever thuis waar de verloskundige niet meer afgeleid word door een andere vrouw in een kamer ernaast.
Maarre uitverkoop in de Ikea?? Ik moet nog gordijntjes hebben, dat komt goed uit!
ja die kleur zit bij mij gelukkig er al een beetje opquote:Op dinsdag 6 juli 2010 12:25 schreef Orea het volgende:
Sticker!!Hopelijk je laatste
Ik ga me eens insmeren en lekker met boek in de zon zitten, wil wel een beetje kleur hebben op mijn bevallingsfoto's
En ik ga zelfs met kind!quote:Op dinsdag 6 juli 2010 12:28 schreef Sonnetje85 het volgende:
uberhaupt zaterdag naar de ikea
Dappere jij Tico!! Gelukkig zijn ze open tot 20 uur
Oeh, daar ben ik toch al geen fan van.. Nee Jen loopt gewoon lekker met ons mee, of lekker in het karretje. En we gaan lekker lunchen enzo..quote:Op dinsdag 6 juli 2010 12:37 schreef Sonnetje85 het volgende:
Nog dapperder!!
Want die kan je nog niet dumpen in Smaland
Hij vond het vorige keer erg leuk in de Ikea, hij was er nog nooit geweest, dat er uitverkoop is zeg ik wel, maar dat het dan zo extreem druk is nietquote:Op dinsdag 6 juli 2010 12:26 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Heb je een goed huwelijk??
Ik heb mijn man ook even medegedeeld dat we of vrijdag of zaterdag even wat spulletjes gaan halen.. Ik had alleen niet moeten zeggen dat het uitverkoop was... Zn gezicht sprak boekdelen..
Ik kon m tot 3 juli ophalen..quote:Op dinsdag 6 juli 2010 13:53 schreef Saffier het volgende:
Hmmm de bon voor de prenataldoos heb ik nog niet gekregen... Even afwachten nog maar
Ja ik dacht nog toen jij zei dat je de bon had dat ik 'm dan ook wel snel zou krijgen, maar niet dus. Nou ja, ik zie wel. Luiers zijn altijd leuk meegenomenquote:Op dinsdag 6 juli 2010 14:01 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ik kon m tot 3 juli ophalen..
Eigenlijk heb ik een vuilniszak aan zooi weggegooid, het enige wat er nuttig in zit zijn luiers..
quote:Op dinsdag 6 juli 2010 14:23 schreef Ticootje het volgende:
Ik zit te twijfelen om nog luiers te kopen... Of zal ik aan 1 pak wel genoeg hebben voor 3 dagen? Nee he? Toch nog maar 1 pakje erbij halen..
quote:Op dinsdag 6 juli 2010 14:16 schreef Saffier het volgende:
[..]
Ja ik dacht nog toen jij zei dat je de bon had dat ik 'm dan ook wel snel zou krijgen, maar niet dus. Nou ja, ik zie wel. Luiers zijn altijd leuk meegenomen
Die gaat gewoon werken hoor.quote:Op dinsdag 6 juli 2010 14:25 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Joh, geef M. ook een reden om de deur nog eens uit te gaan die eerste dagen.
Die heb ik vorige week ook gekocht!quote:Op dinsdag 6 juli 2010 11:54 schreef Orea het volgende:
Oh als je toch bij de Ikea bent, ze hebben geniale schenkkannen met een staaferin die je in de vriezer kunt leggen
heeeerlijke koude sapjes
![]()
Ik ga er vantevoren juist zoveel mogelijk aan doen om te zorgen dat mijn lief lekker bij ons kan blijven. Ik vind het jammer dat hij tijdens de kraamweek zo vaak op pad moest.quote:Op dinsdag 6 juli 2010 14:25 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Joh, geef M. ook een reden om de deur nog eens uit te gaan die eerste dagen.
Oh ik niet hoor. Laat hem lekker werken, als de kraam weg is mag hij lekker 2 weken vrij nemen.quote:Op dinsdag 6 juli 2010 14:34 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik ga er vantevoren juist zoveel mogelijk aan doen om te zorgen dat mijn lief lekker bij ons kan blijven. Ik vind het jammer dat hij tijdens de kraamweek zo vaak op pad moest.
quote:Op dinsdag 6 juli 2010 14:34 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik ga er vantevoren juist zoveel mogelijk aan doen om te zorgen dat mijn lief lekker bij ons kan blijven. Ik vind het jammer dat hij tijdens de kraamweek zo vaak op pad moest.
Oh ja, meconium...quote:Op dinsdag 6 juli 2010 18:31 schreef Ticootje het volgende:
Pessie, de eerste poep wil ik niet in m'n wasbare luiertjes, dat krijg je er namelijk bijna niet uit. Vandaar 3 dagen wegwerp.
Je kan er moeilijk een kurk instoppen.... Baren zal je!quote:Op dinsdag 6 juli 2010 22:52 schreef Sonnetje85 het volgende:
ik krijg van iedereen te horen dat dat niet mag
en was ook vergeten dat dat de dag was dt ik echt echt echt niet wilde bevallen.
maar met mijn geluk zal het dan wel zijn
fijn dat alles goed gaatquote:Op dinsdag 6 juli 2010 16:56 schreef Fannetje het volgende:
Sonnetje, alweer 40 weken? Dat gaat snel zeg!
Heerlijk, al die verhalen van mensen met verlof. Ik moet nog 13 werkdagen (werk in het basisonderwijs in 't zuiden des lands) en heb dan vakantie en aansluitend verlof. Ik verheug me er nu al op!
![]()
Net weer bij de gynaecoloog op controle geweest en alles was goed. Bloeddruk was voor mijn doen netjes, 146/88, en er zat geen eiwit in mijn urine!Nog even naar uk gekeken en wat is ze weer groot geworden zeg!
Ik vind het vooral zo grappig dat je alles steeds beter kunt zien (neusje enzo) en dat het hoofd niet meer zo abnormaal groot is in vergelijking met het lijfje
Volgende week vrijdag weer op controle
Welk kind kan nou zeggen dat ie geboren is op de dag dat Nederland Wereldkampioen werd?quote:Op dinsdag 6 juli 2010 22:52 schreef Sonnetje85 het volgende:
ik krijg van iedereen te horen dat dat niet mag
en was ook vergeten dat dat de dag was dt ik echt echt echt niet wilde bevallen.
maar met mijn geluk zal het dan wel zijn
Je krijgt toch een jongetje?quote:Op woensdag 7 juli 2010 08:58 schreef Pvoesss het volgende:
Goedemorgen!
Hier ook een dame die direct schopt en doet als hij in de buurt is en ook bij de kleine dame is het direct een trap.
Alweer 38 weken flugel dat gaat snel.. nog maar heel even en je kan je beeb vasthouden!
nou op zich zou t natuurlijk wel geinig zijnquote:Op woensdag 7 juli 2010 08:28 schreef pessie het volgende:
Fluugs alweer 38 weken![]()
Son, ik dacht dat je het best een leuke dag vond, had ik dus even mis... Ach, haal je vandaag een ananas (wel de kern eten) en vanavond even gezellig...Dan is ie er vast wel voor zondag
![]()
.
Hier vannacht voorweeën, ik heb er spierpijn van in mn buik. Ze begonnen al toen ik ging slapen maar goed, flink negeren en dan slaap ik wel, werd halverwege wakker, toen kon ik er echt niet meer doorheen slapen. Heb volgens mij 3 uur wakker gelegen, niet leuk. Misschien voelde het kind aan dat we vandaag de keuken nog gaan schoonmaken, zul je zien dat ie vannacht komt. Of over 5 weken min 1 dag... Nou ja, er staan nog een aantal mensen boven mij, die mogen eerst wel hoor (wil nog op 1 staan
).
Ja ik zat ook alquote:
Je hebt gewoon even gewacht voor de leesclub.. Leuk!quote:Op woensdag 7 juli 2010 09:00 schreef Sonnetje85 het volgende:
[..]
nou op zich zou t natuurlijk wel geinig zijn
maar er zit ook een hele nare nasmaak aan die dag, dus daarom riep ik in t begin dat ik dan niet wilde bevallen. Maar ja oranjekoorts heAch ja, aan de andere kant, wordt die dag ook weer iets leuker
![]()
Flugel 38 wekenHopelijk heb je vandaag een betere dag!!!!
quote:Op woensdag 7 juli 2010 09:02 schreef Orea het volgende:
Son, je bevalt gewoon zaterdagdan kan Giovanni (oh nee shit, nu verraad ik de naam van je zoon
sorry) gelijk de finale meekijken! Kan ie ook zeggen dat ie de wedstrijd gezien heeft
![]()
Ik zou mijn ramen niet meer gaan doentot ik nu zie dat er ongeveer een kudde slakken overheen heeft gelopen, nu de zon erop staat
*daar gaan we weer*
Wesley?quote:Op woensdag 7 juli 2010 09:08 schreef Orea het volgende:
Sorrymaar zijn 2e naam zal ik mijn mond over houden, oké?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |