abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 2 juli 2010 @ 08:42:00 #101
294269 mlg
Ik ben groot, jij bent klein.
pi_83559685
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 18:48 schreef Klopkoek het volgende:
Censuur gebeurt trouwens meestal altijd 'zacht'. Nooit 'hard'.

Daarmee bedoel ik dit:
In de Soviet Unie en DDR hielden ze niet van afwijkende meningen. Maar het betekende niet dat iedereen met een afwijkende mening in de gevangenis belandde, of direct zijn baan verloor. Hij werd gewoonweg tegengewerkt, werd niet geaccepteerd door de mainstream. Vaak wordt gedacht dat het echt bloedige dictaturen waren en in zekere zin was dat ook zo maar (afhankelijk van het tijdperk) meestal was de censuur 'zacht'. Tot zelfcensuur aan toe.

Google werkt net zo: daar zit een rechtse bias in. Wat niet wil zeggen dat de linkse geluiden niet verschijnen in de zoekresultaten. Maar wel minder vaak en minder prominent. De macht van de grote bedrijven via het internet is dat. Voorbeeld: google news zet gewoon the economist in haar zoekresultaten en niet andere 'linkse' magazines. Hetzelfde geldt voor de blogs... strikt genomen zijn blogs geen nieuws maar sommigen verschijnen er wel in (geenstijl, DDS...) en andere niet (joop). Dat is gewoon de 'zachte' censuur waar ik het over heb en waarmee het debat wordt gestuurd. Eigenlijk zou google met zijn absurde marktaandeel en monopolie/poortwachter op informatie in dit informatietijdperk moeten worden genationaliseerd. Velen zullen me nu eng vinden maar ik zeg het nu maar gewoon. Nationaliseren die zooi
Kom maar met een bron. Ik vraag me uberhaupt af of google wel weet wat geenstijl of joop is.
Bonus hier, bonus daar, wat heeft de lage klasse het toch zwaar.
  vrijdag 2 juli 2010 @ 08:45:45 #102
294269 mlg
pi_83559751
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 19:03 schreef Toppiet het volgende:
Een goede manier om een duurzame economie neer te zetten is krediet mondjesmaat laten groeien, niet zoals de afgelopen 30 jaar. Verder een 90% belasting op topverdieners is de enige manier om een gezonde overheid neer te zetten.
haha, dat moet je me uitleggen.
  vrijdag 2 juli 2010 @ 08:53:23 #103
294269 mlg
pi_83559884
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 19:14 schreef Gatenkaas het volgende:
Zou je niet eerder concluderen dat rechtse economiestudenten meer geneigd zijn om in het bedrijfsleven te gaan werken - terwijl linkse eerder bij publieke organen terecht komen? In mijn vriendenkring merk ik dat verschil wel degelijk: degenen die PvdA hebben gestemd denken aan een baan bij bijv. de NMa, terwijl degenen die VVD hebben gestemd zich vrij sterk op het bedrijfsleven richten.
Wat je zegt is inderdaad waar. Ik heb mijn school leven bijna alleen maar op particuliere scholen doorgebracht en er is beduidend een "rechtse" sfeer, wat ik persoonlijk heel prettig vond. Je leert niet alleen de normale schoolstof, maar ook hoe je je moet presenteren in het bedrijfsleven. Het draait echter bij dit soort scholen niet om geld, maar om succes. Daarnaast leer je ook dat je "sociaal" moet ondernemen. Ik heb 2 jaar op een reguliere hogeschool gezeten, maar de kwaliteit en sfeer is gewoon beduidend minder dan die op particuliere scholen. Toen maar snel naar het intercollege gegaan en met succes afgerond.

Sowieso zijn particulieren tig keer beter dan reguliere. Er zijn weinig regels, maar als je je te vaak niet aan de regels houdt is het gewoon exit.

[ Bericht 5% gewijzigd door mlg op 02-07-2010 09:04:56 ]
pi_83560119
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 18:48 schreef Klopkoek het volgende:
Eigenlijk zou google met zijn absurde marktaandeel en monopolie/poortwachter op informatie in dit informatietijdperk moeten worden genationaliseerd. Velen zullen me nu eng vinden maar ik zeg het nu maar gewoon. Nationaliseren die zooi
Jaja, je bent een Chavez in de dop. Goede bedoelingen, maar als het er op aan komt, dan moet iedere vrijheid wijken voor jouw ideaalbeeld, dat op paranoide gezever is gebouwd.

Waar haal je het bewijs vandaan dat Google in handen is van "het Kapitaal", zoals ik het maar even zal noemen, dat bepaalt wat wij voorgeschoteld krijgen, terwijl de objectieve, of linkse bronnen door Google op een zijspoor worden gezet? Heb je iets meer dan een onderbuikgevoel?

Ik weet niet of je het weet, maar de twee oprichters van Google zijn nogal links, en stonden er om bekend om hun filters zo aan te scherpen, dat artikelen die kritisch waren over de Islam geen prominente plaats op Google kregen. Blijjkbaar doen ze nog steeds zulke vreemde dingen, misschien dat ze bang voor een bomaanslag zijn.

Kom in ieder geval met 1 bron.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  vrijdag 2 juli 2010 @ 09:26:11 #105
296399 Outlined
Renaissance Man
pi_83560562
De school is de nieuwe kerk, de plek waar je mensen kan indoctrineren. Dat hebben ze bij links maar al te goed door.
Come on, who can, who can, can hear the bass drum.
pi_83562298
quote:
Op vrijdag 2 juli 2010 09:26 schreef Outlined het volgende:
De school is de nieuwe kerk, de plek waar je mensen kan indoctrineren. Dat hebben ze bij links maar al te goed door.
en rechts is zo dom dat niet door te hebben.... en zo nobel niet hetzelfde te doen ?

of als het rechts is... dan noem je dat opvoeding of cultuuroverdracht....of onderwijs
en als het links is... dan is dat indoctrinatie, hersenspoeling...

en zo blijf je bezig door te verketteren je moreel gelijk te halen
  vrijdag 2 juli 2010 @ 10:46:17 #107
294269 mlg
pi_83562674
quote:
Op vrijdag 2 juli 2010 10:34 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

en rechts is zo dom dat niet door te hebben.... en zo nobel niet hetzelfde te doen ?

of als het rechts is... dan noem je dat opvoeding of cultuuroverdracht....of onderwijs
en als het links is... dan is dat indoctrinatie, hersenspoeling...

en zo blijf je bezig door te verketteren je moreel gelijk te halen
Rechts doet dat via particuliere scholen. Particuliere scholen hebben ook een veel hoger slagingspercentage door gewoon de feiten te geven en mensen de vrijheid geven om zelf hun standpunten aan te nemen. Bovendien gaat die indoctrinatie tegen het liberale gedachtegoed in. Rechts moet het doen met het verstand van mensen.
pi_83562956
quote:
Op vrijdag 2 juli 2010 10:46 schreef mlg het volgende:

[..]

Rechts doet dat via particuliere scholen.
Ohhhh .. sinds wanneer is dat zo ?
Alle scholen in Nederland zijn particulier, maar als je bedoelt scholen zonder overheidssubsidie..
Dan lijkt me toch dat de grote meerderheid van rechtse ouderen hun kinderen näar de wel gesubsidieerde scholen sturen.
quote:
Bovendien gaat die indoctrinatie tegen het liberale gedachtegoed in. Rechts moet het doen met het verstand van mensen.
Dit geldt voor 'links" ook.... alsof alleen het liberalisme dat soort uitgangspunten heeft..
  vrijdag 2 juli 2010 @ 11:06:59 #109
294269 mlg
pi_83563327
quote:
Op vrijdag 2 juli 2010 10:55 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Ohhhh .. sinds wanneer is dat zo ?
Alle scholen in Nederland zijn particulier, maar als je bedoelt scholen zonder overheidssubsidie..
Dan lijkt me toch dat de grote meerderheid van rechtse ouderen hun kinderen näar de wel gesubsidieerde scholen sturen.
[..]

Dit geldt voor 'links" ook.... alsof alleen het liberalisme dat soort uitgangspunten heeft..
Bijna alle scholen in Nederland zijn reguliere scholen. Eigenlijk hoor ik nu al niet meer op jou te reageren vanwege je kortzichtigheid. Rechtse ouders met veel geld sturen hun kinderen vaak naar particuliere scholen. Zo'n school kost al gauw 15.000 a 20.000 per jaar. Je hebt ook rechtse ouders die niet zoveel geld hebben en die sturen hun kinderen naar reguliere scholen.
  vrijdag 2 juli 2010 @ 11:14:00 #110
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_83563536
quote:
Op vrijdag 2 juli 2010 10:46 schreef mlg het volgende:

[..]

Rechts doet dat via particuliere scholen. Particuliere scholen hebben ook een veel hoger slagingspercentage door gewoon de feiten te geven en mensen de vrijheid geven om zelf hun standpunten aan te nemen. Bovendien gaat die indoctrinatie tegen het liberale gedachtegoed in. Rechts moet het doen met het verstand van mensen.
...

Scholen zijn niet links of rechts. Particuliere scholen onderscheiden zich van het soepje door meer voorzieningen aan te kunnen bieden voor een kleinere groep leerlingen (zoals het luzac college) waardoor er meer begeleiding is voor kinderen, maar niet doordat ze andere informatie overdragen. Het onderwijs is in Nederland gestandaardiseerd waardoor alle leerlingen in de basis dezelfde kennis opdoen, particulier of niet.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  vrijdag 2 juli 2010 @ 11:26:49 #111
294269 mlg
pi_83563998
quote:
Op vrijdag 2 juli 2010 11:14 schreef Ryon het volgende:

[..]

...

Scholen zijn niet links of rechts. Particuliere scholen onderscheiden zich van het soepje door meer voorzieningen aan te kunnen bieden voor een kleinere groep leerlingen (zoals het luzac college) waardoor er meer begeleiding is voor kinderen, maar niet doordat ze andere informatie overdragen. Het onderwijs is in Nederland gestandaardiseerd waardoor alle leerlingen in de basis dezelfde kennis opdoen, particulier of niet.
Heb inderdaad op Luzac gezeten. Er heerst een liberaal milieu. In principe zijn dit soort scholen rechts, omdat het niet draait op overheidsgeld. Reguliere scholen zijn wel degelijk links, het komt namelijk van het Keynesianisme. Meer voorzieningen is onzin.
  vrijdag 2 juli 2010 @ 11:29:40 #112
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_83564102
de opkomst van particuliere scholen in dit land is echt walgelijk
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  vrijdag 2 juli 2010 @ 11:31:23 #113
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_83564170
quote:
Op vrijdag 2 juli 2010 11:26 schreef mlg het volgende:

[..]

Heb inderdaad op Luzac gezeten. Er heerst een liberaal milieu. In principe zijn dit soort scholen rechts, omdat het niet draait op overheidsgeld. Reguliere scholen zijn wel degelijk links, het komt namelijk van het Keynesianisme. Meer voorzieningen is onzin.
Er heerst een liberaal milieu omdat ze zich superieur voelen. En in zekere zin zijn ze dat ook. Ze proberen zich op alle mogelijke manieren te onderscheiden van anderen. Walgelijk deze segregatie.

Het is een misvatting dat deze scholen niet worden gesubsidieerd. In de VS betalen ze nl. nul belastingen. En de 'vrijwillige' giften die ze krijgen van rijkeluisouders zijn ook onbelast.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  vrijdag 2 juli 2010 @ 11:33:39 #114
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_83564252
quote:
Op vrijdag 2 juli 2010 11:31 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Er heerst een liberaal milieu omdat ze zich superieur voelen. En in zekere zin zijn ze dat ook. Ze proberen zich op alle mogelijke manieren te onderscheiden van anderen. Walgelijk deze segregatie.

Het is een misvatting dat deze scholen niet worden gesubsidieerd. In de VS betalen ze nl. nul belastingen. En de 'vrijwillige' giften die ze krijgen van rijkeluisouders zijn ook onbelast.

Ja, walgelijk, iets van je eigen leven proberen te maken!

Arme linkse, niet zo slimme, studentjes, dan doen die arme rechtse kindjes zo hun best en dan krijgen ze ook nog eens de beste baantjes. Weet je wat? We gaan lekker de politiek in en gaan dit vanuit de linkse hoek lekker tegenwerken! Dat is pas ambitie in het leven!

Niemand een goeie baan, niemand ene leuk leven, dat is mijn streven in het leven! Leve links! hoera!

ga toch weg met je gejank, echt.....
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  vrijdag 2 juli 2010 @ 11:34:56 #115
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_83564296
quote:
Op vrijdag 2 juli 2010 09:03 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Jaja, je bent een Chavez in de dop. Goede bedoelingen, maar als het er op aan komt, dan moet iedere vrijheid wijken voor jouw ideaalbeeld, dat op paranoide gezever is gebouwd.

Waar haal je het bewijs vandaan dat Google in handen is van "het Kapitaal", zoals ik het maar even zal noemen, dat bepaalt wat wij voorgeschoteld krijgen, terwijl de objectieve, of linkse bronnen door Google op een zijspoor worden gezet? Heb je iets meer dan een onderbuikgevoel?

Ik weet niet of je het weet, maar de twee oprichters van Google zijn nogal links, en stonden er om bekend om hun filters zo aan te scherpen, dat artikelen die kritisch waren over de Islam geen prominente plaats op Google kregen. Blijjkbaar doen ze nog steeds zulke vreemde dingen, misschien dat ze bang voor een bomaanslag zijn.

Kom in ieder geval met 1 bron.
Nee, ik kom niet met bronnen. Want dat heeft toch geen zin.

Het grote probleem met google is dat ze niet transparant zijn. Ze bieden zogenaamd informatievrijheid en zijn tegenwoordig het medium waardoor informatie wordt verspreidt (zelfs academische informatie) maar ze hebben een enorme machtspositie en een je weet niet wat ze doen.

Stel je voor dat 100 jaar geleden het hele land één bibliotheek gehad zou hebben. In private handen. Waarvan de werkwijze schimmig is.

daarom zijn bibliotheken een overheidsvoorziening. waarop burgers controle uitvoeren. waar niet alleen de boeken openbaar is maar ook de bibliotheek zelf. hoe ze werken, wat ze doen, wat hun beleid is.

daarom: heb lef en nationaliseer google
Deuger, Woke & Gutmensch
  vrijdag 2 juli 2010 @ 11:35:49 #116
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_83564322
quote:
Op vrijdag 2 juli 2010 11:33 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Arme linkse, niet zo slimme, studentjes, dan doen die arme rechtse kindjes zo hun best en dan krijgen ze ook nog eens de beste baantjes. Weet je wat? We gaan lekker de politiek in en gaan dit vanuit de linkse hoek lekker tegenwerken! Dat is pas ambitie in het leven!

Niemand een goeie baan, niemand ene leuk leven, dat is mijn streven in het leven! Leve links! hoera!

ga toch weg met je gejank, echt.....
moderator onwaardige reactie
Deuger, Woke & Gutmensch
  vrijdag 2 juli 2010 @ 11:42:18 #117
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_83564577
quote:
Op vrijdag 2 juli 2010 11:35 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

moderator onwaardige reactie

Ik zal het je NOG een keer uitleggen, want bij jou blijft nooit iets hangen..

IK BEN HIER GEEN MODERATOR MAAR EEN GEWONE USER!!!!!!

Snappie, ik zal het je ook nog even 100 keer PMén als je wil?
Get woke, go broke!
  vrijdag 2 juli 2010 @ 11:44:33 #118
294269 mlg
pi_83564658
quote:
Op vrijdag 2 juli 2010 11:31 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Ik voel me absoluut niet suprieur, sterker nog, ik ben heel erg kritisch voor mezelf. Ik probeer mij inderdaad te onderscheiden van anderen. Mijn ouders houden niet van reguliere scholen, omdat ik bij reguliere scholen mee moet gaan met lagere ontwikkelden. Ik en mijn ouders willen dat niet, ik heb niets met hun te maken en wil meer in een kortere tijd doen, omdat ik dat kan. Maar mensen van jouw stroming willen mij wel dwingen. Jullie willen mijn ontwikkeling beperken, omdat dat zogenaamd eerlijk is. Nee, ik voel me absoluut niet suprieur tegenover anderen, maar ik ken wel meer verantwoordelijkheid en zelfdiscipline. En ja, daarmee schop je het gewoon verder dan mensen die dat niet hebben.

Je laatste alinea moet je me even motiveren, want ik snap niet wat je bedoelt.
  vrijdag 2 juli 2010 @ 11:46:05 #119
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_83564715
quote:
Op vrijdag 2 juli 2010 11:44 schreef mlg het volgende:

[..]

Ik voel me absoluut niet suprieur, sterker nog, ik ben heel erg kritisch voor mezelf. Ik probeer mij inderdaad te onderscheiden van anderen. Mijn ouders houden niet van reguliere scholen, omdat ik bij reguliere scholen mee moet gaan met lagere ontwikkelden. Ik en mijn ouders willen dat niet, ik heb niets met hun te maken en wil meer in een kortere tijd doen, omdat ik dat kan. Maar mensen van jouw stroming willen mij wel dwingen. Jullie willen mijn ontwikkeling beperken, omdat dat zogenaamd eerlijk is. Nee, ik voel me absoluut niet suprieur tegenover anderen, maar ik ken wel meer verantwoordelijkheid en zelfdiscipline. En ja, daarmee schop je het gewoon verder dan mensen die dat niet hebben.

En daarmee uit. Iemand die gewoon zijn best wil doen voor een goeie baan mag daar niet door een stelletje zure fake-idealisten in geremd worden omdat ze zelf te lui zijn om een studie te volgen die er toe doet.
Get woke, go broke!
  vrijdag 2 juli 2010 @ 11:47:56 #120
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_83564771
"lager ontwikkelden". dat woord al...
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_83564779
quote:
Op vrijdag 2 juli 2010 11:06 schreef mlg het volgende:

[..]

Bijna alle scholen in Nederland zijn reguliere scholen. Eigenlijk hoor ik nu al niet meer op jou te reageren vanwege je kortzichtigheid. Rechtse ouders met veel geld sturen hun kinderen vaak naar particuliere scholen. Zo'n school kost al gauw 15.000 a 20.000 per jaar. Je hebt ook rechtse ouders die niet zoveel geld hebben en die sturen hun kinderen naar reguliere scholen.
Rechtse mensen sturen in een grote meerderheid hun kinderen naar gewone scholen. niet naar dure instituten.
Jij hebt het over een kleine groep rijke mensen die dat doen.. Dat zal wel.
Het liijkt wel alsof je in een elitair miljeu zit... waar rechtse ouders de norm is en een meerderheid hun kinderen niet sturen naar gewone scholen... Over kortzichtigheid gesproken
  vrijdag 2 juli 2010 @ 11:48:36 #122
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_83564797
quote:
Op vrijdag 2 juli 2010 11:46 schreef HeatWave het volgende:

[..]

En daarmee uit. Iemand die gewoon zijn best wil doen voor een goeie baan mag daar niet door een stelletje zure fake-idealisten in geremd worden omdat ze zelf te lui zijn om een studie te volgen die er toe doet.
Vraag jij nu van 14 jarige scholieren om zich zo nodig in de schulden te steken? Om een goede opleiding te volgen.

Ik kots op jullie.
Deuger, Woke & Gutmensch
  vrijdag 2 juli 2010 @ 11:49:30 #123
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_83564835
quote:
Op vrijdag 2 juli 2010 11:48 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Vraag jij nu van 14 jarige scholieren om zich zo nodig in de schulden te steken? Om een goede opleiding te volgen.

Ik kots op jullie.

Je kotst maar een eind weg, plebs .
Get woke, go broke!
  vrijdag 2 juli 2010 @ 11:50:49 #124
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_83564895
quote:
Op vrijdag 2 juli 2010 11:33 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Inderdaad walgelijk die segregatie en de opkomst van elite scholen.
quote:
Arme linkse, niet zo slimme, studentjes
het zijn nog maar scholieren.... en waarom zouden ze nou niet zo slim zijn.... door het neoliberalisme.... neoliberalisme houdt mensen klein.
quote:
, dan doen die arme rechtse kindjes zo hun best en dan krijgen ze ook nog eens de beste baantjes.
Dure school kunnen betalen heeft niks met je best doen te maken.
quote:
Weet je wat? We gaan lekker de politiek in en gaan dit vanuit de linkse hoek lekker tegenwerken! Dat is pas ambitie in het leven!

Jij snapt het idd. Linksen houden hun levensvreugde uit het frustreren van anderen.... heel goed gezien...
Deuger, Woke & Gutmensch
  vrijdag 2 juli 2010 @ 11:51:39 #125
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_83564926
quote:
Op vrijdag 2 juli 2010 11:49 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Je kotst maar een eind weg, plebs .
Ja, in zo'n maatschappij zijn we tegenwoordig aanbeland. Waarin mensen niet meetellen als ze uitkeringstrekker, 'pauper' etcetera zijn...
Deuger, Woke & Gutmensch
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')