Als het niet symmetrisch was, zou het dan kunnen vliegen?quote:Op woensdag 30 juni 2010 22:21 schreef Hydrogeny het volgende:
Ligt het aan mij of is het niet echt symmetrisch?
Jager=interceptor=gevechtsvliegtuig. Dus geen bommenwerper, geen transportvliegtuig en geen radarvliegtuig (net als in het andere topic).quote:Op woensdag 30 juni 2010 22:19 schreef valek het volgende:
Dat is een moeilijke TS. Er zijn er meer imo. Wat versta je onder een gevechtsvliegtuig? Een jager, een bommenwerper, een verkenningsvliegtuig?
Die is ook heel mooi.quote:Op woensdag 30 juni 2010 22:21 schreef drumminggod het volgende:
Iig mijn mooiste verkenningsvliegtuig:
[ afbeelding ]
Neequote:Op woensdag 30 juni 2010 22:22 schreef BradleyQ het volgende:
[..]
Als het niet symmetrisch was, zou het dan kunnen vliegen?![]()
[..]
quote:Op woensdag 30 juni 2010 22:22 schreef BradleyQ het volgende:
[..]
Whut?!quote:Op woensdag 30 juni 2010 22:25 schreef sp3c het volgende:
[..]
niet?
[ link | afbeelding ]
Uploaded with ImageShack.us
Het Pentagon heeft er handje van om twee bedrijven te laten concurreren om een type toestel te leven. Van de JSF had je Boeing en Lockheed. Hetzelfde bij F-16 en F-22.quote:
nou. even zoeken en een tekening gevonden:quote:Op woensdag 30 juni 2010 22:29 schreef Iuc het volgende:
[..]
http://www.dfrc.nasa.gov/(...)TML/EC91-646-10.html
YF-23 ook.quote:Op woensdag 30 juni 2010 22:31 schreef drumminggod het volgende:
[..]
nou. even zoeken en een tekening gevonden:
[ afbeelding ]
ziet er wel symmetrisch uit naar mijn smaak
quote:Op woensdag 30 juni 2010 22:31 schreef drumminggod het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Linkje wat ik gaf gaat specifiek over het vliegtuig wat sp3c postte. De NASA 848quote:Op woensdag 30 juni 2010 22:31 schreef drumminggod het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
oké dan. Maar hoe kan een niet symmetrisch vliegtuig vliegen? Daar gaat hele diepe natuurkunde in!quote:Op woensdag 30 juni 2010 22:34 schreef sp3c het volgende:
[..]
dat is voordat hij aan NASA werd overgedragen he
Dan moet je permanent bijsturen, dat is een ding dat zeker is.quote:Op woensdag 30 juni 2010 22:35 schreef drumminggod het volgende:
[..]
oké dan. Maar hoe kan een niet symmetrisch vliegtuig vliegen? Daar gaat hele diepe natuurkunde in!
Dat denk ik niet. Veel met bolheid van de vleugels werken, zodat de lucht er sneller/langzamer overheen raast?quote:Op woensdag 30 juni 2010 22:36 schreef BradleyQ het volgende:
[..]
Dan moet je permanent bijsturen, dat is een ding dat zeker is.
In feite maak je de romp en/of vleugels dan zo dat het toestel zichzelf bijstuurt.quote:Op woensdag 30 juni 2010 22:36 schreef drumminggod het volgende:
[..]
Dat denk ik niet. Veel met bolheid van de vleugels werken, zodat de lucht er sneller/langzamer overheen raast?
quote:
Zoiets?quote:Op woensdag 30 juni 2010 22:37 schreef BradleyQ het volgende:
[..]
In feite maak je de romp en/of vleugels dan zo dat het toestel zichzelf bijstuurt.
Die zijn nog altijd symmetrisch toch???quote:Op woensdag 30 juni 2010 22:39 schreef Bolter het volgende:
[..]Natuurlijk wel. Bekijk eens wat kisten van Burt Rutan bijvoorbeeld. Het zal wel wat lastiger ontwerpen zijn en anders zonder flight control systems vrij moeilijk in de lucht te houden zijn.
Dat is een hele bekende ook.quote:Op woensdag 30 juni 2010 22:44 schreef Iuc het volgende:
[..]
Zoiets?
[ afbeelding ]
Nog een nasa studiemodelletje
quote:Op woensdag 30 juni 2010 22:44 schreef BradleyQ het volgende:
[..]
Die zijn nog altijd symmetrisch toch???
Dit is assymetrisch: http://www.nurflugel.com/Nurflugel/n_o_d/weird_01.htm
Daar is dus wel degelijk een mechanisch evenwicht bereikt, ondanks dat het er allemaal wat vreemd uitziet.
Inderdaad een mooie.quote:Op woensdag 30 juni 2010 22:51 schreef Bolter het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Van Burt. Zelfde als die Nazi-bak.
Natuurlijk.quote:Natuurlijk zal er altijd worden geprobeerd evenwicht te bereiken, ik zie anders ook totaal het nut niet van zo'n kist in?
ik wist het niet, oké?.. lees ff de rest doorquote:Op woensdag 30 juni 2010 22:39 schreef Bolter het volgende:
[..]Natuurlijk wel. Bekijk eens wat kisten van Burt Rutan bijvoorbeeld. Het zal wel wat lastiger ontwerpen zijn en anders zonder flight control systems vrij moeilijk in de lucht te houden zijn.
In het geval van de YF-23 zou het sowieso niet kunnen, haha.quote:Op woensdag 30 juni 2010 22:57 schreef drumminggod het volgende:
[..]
ik wist het niet, oké?.. lees ff de rest door
Ik dacht echt dat dat niet kon
Zijn we het daar over eensquote:Op woensdag 30 juni 2010 22:58 schreef BradleyQ het volgende:
[..]
In het geval van de YF-23 zou het sowieso niet kunnen, haha.
Omdat het geen productiemodel is of zo? Want die dingen zijn van nature onstabiel zoals de F-16 en die kunnen prima vliegen als ze niet geheel symmetrisch zijn (computertjes). Keer verhaal gehoord van een piloot die bij een oefening in Deutschland een stuk van zijn horizontaal staartvlak eraf had gevlogen tegen een boom. Hij wist eigenlijk niet wat er precies aan de hand was tot ie bij het uitstappen merkte dat er toch wel het een en ander weg was.quote:Op woensdag 30 juni 2010 22:58 schreef BradleyQ het volgende:
[..]
In het geval van de YF-23 zou het sowieso niet kunnen, haha.
Ja. Waarom niet?quote:Op woensdag 30 juni 2010 22:22 schreef BradleyQ het volgende:
[..]
[..]
De B-2 wordt ook door een computer stabiel gehouden omdat 'ie anders omkiept. Van de A-10 is ook bekend dat 'ie met ongeveer 1 vleugel terug is gekomen van een missie.quote:Op woensdag 30 juni 2010 23:01 schreef Bolter het volgende:
[..]
Omdat het geen productiemodel is of zo? Want die dingen zijn van nature onstabiel zoals de F-16 en die kunnen prima vliegen als ze niet geheel symmetrisch zijn (computertjes). Keer verhaal gehoord van een piloot die bij een oefening in Deutschland een stuk van zijn horizontaal staartvlak eraf had gevlogen tegen een boom. Hij wist eigenlijk niet wat er precies aan de hand was tot ie bij het uitstappen merkte dat er toch wel het een en ander weg was.
quote:Op woensdag 30 juni 2010 23:01 schreef Bolter het volgende:
[..]
Omdat het geen productiemodel is of zo? Want die dingen zijn van nature onstabiel zoals de F-16 en die kunnen prima vliegen als ze niet geheel symmetrisch zijn (computertjes). Keer verhaal gehoord van een piloot die bij een oefening in Deutschland een stuk van zijn horizontaal staartvlak eraf had gevlogen tegen een boom. Hij wist eigenlijk niet wat er precies aan de hand was tot ie bij het uitstappen merkte dat er toch wel het een en ander weg was.
F15 is ook stabiel toestel, maar check ditquote:Op woensdag 30 juni 2010 23:17 schreef BradleyQ het volgende:
[..]
De B-2 wordt ook door een computer stabiel gehouden omdat 'ie anders omkiept. Van de A-10 is ook bekend dat 'ie met ongeveer 1 vleugel terug is gekomen van een missie.
Maar ik denk dat een YF-23 met een staartvlak eraf wel erg riskant is hoor.
Hangt er vanaf wat je stabiel noemt.quote:Op woensdag 30 juni 2010 23:28 schreef Lightning_NL het volgende:
Een F15 is alles behalve stabiel. Als een fighter stabiel zou vliegen, zou ie per definitie niet wendbaar zijn. Wat in het geval van het incident van het filmpje met een vleugel eraf meehielp, was dat de romp van de F15 ook significant lift levert, de motoren erg krachtig zijn, en de stuurvlakken groot.
die kwam later.. begin 1945. met aluminium huiden ofzo..quote:Op woensdag 30 juni 2010 23:33 schreef Lightning_NL het volgende:
Ummmm... Amerikaanse versie mooier? Welke versie denk je dan zojuist gepost te hebben?
ik ben Overgestapt!quote:Op woensdag 30 juni 2010 23:27 schreef hoogvlieger het volgende:
Allermooiste is natuurlijk de P-51D Mustang
[ afbeelding ]
mooiste jet toch wel de F-22 Raptor
[ afbeelding ]
Jaaa, de Spitfire. Veel mooier dan alle nieuwerwetse beestjes.quote:Op woensdag 30 juni 2010 22:41 schreef Dagonet het volgende:
Natuurlijk ook altijd een hele mooie:
[ afbeelding ]
Leg uit.quote:Op woensdag 30 juni 2010 23:35 schreef BradleyQ het volgende:
[..]
Hangt er vanaf wat je stabiel noemt.
Denk je niet dat het logischer is dat ze die eerste gewoon groen hebben gespoten?quote:Op woensdag 30 juni 2010 23:35 schreef Captain_Ghost het volgende:
[..]
die kwam later.. begin 1945. met aluminium huiden ofzo..
[ afbeelding ]
Lijkt me beter om er een algemeen Mil. vliegtuig topic ervan te maken.quote:Op woensdag 30 juni 2010 22:22 schreef BradleyQ het volgende:
Jager=interceptor=gevechtsvliegtuig. Dus geen bommenwerper, geen transportvliegtuig en geen radarvliegtuig (net als in het andere topic).
B-29 Super Fortressesquote:Op donderdag 1 juli 2010 01:32 schreef mcwops het volgende:
[ afbeelding ]
als bouwpakket inelkaar gezet en jarenlang vroeger boven mn bed gehangen.
Zolang ie geen Little Boy op je kop liet vallenquote:Op donderdag 1 juli 2010 01:32 schreef mcwops het volgende:
[ afbeelding ]
als bouwpakket inelkaar gezet en jarenlang vroeger boven mn bed gehangen.
quote:Op donderdag 1 juli 2010 01:55 schreef Nemephis het volgende:
[..]
Zolang ie geen Little Boy op je kop liet vallen
Nja, het is inderdaad hoe je stabiel definieert. Naar mijn weten is de F-15 gewoon statisch en dynamisch stabiel, dus fladdert ie zelfs zonder FCS i.t.t. de F-16, F-117, F-22 en zo. Wat je voor de rest zegt klopt wel gewoon, doordat de romp ook lift gaf en de piloot enigszins de controle kon houden (maar één richting opdraaien) heeft ie 'm nog op de grond gekregen.quote:Op woensdag 30 juni 2010 23:28 schreef Lightning_NL het volgende:
Een F15 is alles behalve stabiel. Als een fighter stabiel zou vliegen, zou ie per definitie niet wendbaar zijn. Wat in het geval van het incident van het filmpje met een vleugel eraf meehielp, was dat de romp van de F15 ook significant lift levert, de motoren erg krachtig zijn, en de stuurvlakken groot.
Doet me denken aan die paradijsvogel van Planet Earth..quote:Op donderdag 1 juli 2010 21:58 schreef Captain_Ghost het volgende:
De beste ballet toestel op grond.
[ afbeelding ]
Heb je te danken aan de Europese politiek. Dankzij dat hebben we nu dat kutding, de Cougar, terwijl we eigenlijk de Blackhawk wilden...quote:Op vrijdag 2 juli 2010 00:21 schreef BradleyQ het volgende:
Black Hawk. Verbaast mij nog altijd dat we die niet hebben. Ook erg mooi. (UH-60)
De UH-60 is inderdaad gewoon een beter product dan de Cougar. De Turken en de Zuid-Koreanen hebben 'm en die zijn er ook erg blij mee.quote:Op vrijdag 2 juli 2010 00:56 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Heb je te danken aan de Europese politiek. Dankzij dat hebben we nu dat kutding, de Cougar, terwijl we eigenlijk de Blackhawk wilden...
Hij bedoelt de Cobra en de kulbit en nog meerdere dingenquote:Op vrijdag 2 juli 2010 21:06 schreef Vortix het volgende:
Wat bedoel je precies met stilstaan op zijn eigen motoren?
Ah okay, thanks. Met die manoeuvres ben ik wel bekend ja.quote:Op vrijdag 2 juli 2010 22:27 schreef thesystem het volgende:
[..]
Hij bedoelt de Cobra en de kulbit en nog meerdere dingen
De Sukhoi is daar trouwens beter in als de Mig......
Kulbit:
[ afbeelding ]
Cobra:
[ afbeelding ]
Als mooiste vliegtuig kom ik toch wel op deze uit:
[ afbeelding ]
Su-35
En als je nu mocht kiezen.... de Cougar ofquote:Op vrijdag 2 juli 2010 00:56 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Heb je te danken aan de Europese politiek. Dankzij dat hebben we nu dat kutding, de Cougar, terwijl we eigenlijk de Blackhawk wilden...
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |