Oh, dat wist ik dus echt niet. Nu heb ik mn kind misschien aan het huilen gemaaktquote:Op donderdag 1 juli 2010 11:53 schreef Ticootje het volgende:
dat wist ik al, kindjes huilen al in de baarmoeder, maar ook lachen hoor...
Het is gewoon een kant en klaar babietje wat je bij je draagt...
Ik ging er al wel vanuit dat dat kon, het heeft alleen nog niet hetzelfde effect als na de geboorte: mama duidelijk maken dat er wat is.quote:Op donderdag 1 juli 2010 11:53 schreef Ticootje het volgende:
dat wist ik al, kindjes huilen al in de baarmoeder, maar ook lachen hoor...
Het is gewoon een kant en klaar babietje wat je bij je draagt...
Ik ben gewoon gestript op 40+2...quote:Op donderdag 1 juli 2010 12:00 schreef nytar het volgende:
Is het niet een beetje vroeg om al om strippen te vragen? Als je net voorbij die 40 weken bent, ben je nog niet echt laat toch?
(snap wel dat je meer over hun beleid wil weten hoor!)
De vraag is wel te doen, maar wat bezielt je om je arm om een wildvreemde vrouw heen te slaan? Alleen omdat ze een grote buik en een rood hoofd heeft...quote:Op donderdag 1 juli 2010 12:13 schreef Ticootje het volgende:
Oh, het is echt vraag nummer 1 als mensen naar je buik kijken. Red je het allemaal wel met die warmte???
Ja, is het al zo warm, gaan ze nog een arm om je heen slaan ookquote:Op donderdag 1 juli 2010 12:14 schreef flugeltje het volgende:
[..]
De vraag is wel te doen, maar wat bezielt je om je arm om een wildvreemde vrouw heen te slaan? Alleen omdat ze een grote buik en een rood hoofd heeft...
Darn..... dat is wel heel vroeg, maar wat geweldig dat hij het zo goed doetquote:Op donderdag 1 juli 2010 12:12 schreef Orea het volgende:
Via een ander forum waar ik mee schrijf is een jochie geboren met 24,5 week... en hij doet het erg goed! Is inmiddels al over de 2 kilo(ook uitgerekend in augustus, maar dus in april al geboren
) (natuurlijk weten ze nog niet wat hij er op termijn aan over gaat houden, maar het kán dus!)
Oh...misschien moet ik dan ook maar het beleid van de VK gaan vragen...ik ging er vanuit dat ze me sowieso door lieten lopen tot ruim 41 weken...ligt natuurlijk ook aan andere omstandigheden, maar toch!quote:
Ja echt wonderbaarlijk! Zij was een week eerder uitgerekend als ik. Dat liet me wel even beseffen wat voor een af kindje er op die termijn al in je buik zit!quote:Op donderdag 1 juli 2010 12:21 schreef Leandra het volgende:
[..]
Darn..... dat is wel heel vroeg, maar wat geweldig dat hij het zo goed doet
Das nog uit je zij.... Hier al een paar dagen flink tegen mn ribben.. Ik heb het er gewoon een soort benauwd van.. En als mevrouw dan ook nog eens gaat lopen draaikonten wordt ik er zelfs een beetje naar van..quote:Op donderdag 1 juli 2010 12:25 schreef Orea het volgende:
[..]
Ja echt wonderbaarlijk! Zij was een week eerder uitgerekend als ik. Dat liet me wel even beseffen wat voor een af kindje er op die termijn al in je buik zit!
(inmiddels staat ie op foto's met middelvingers opstekend enzodus volgens mij komt het wel goed!
)
Er steekt een voet uit mijn zij!
Hier is het vooral geschuif, ik kan echt merken dat de ruimte krapper wordt. Af en toe draait de baby zich om en schuif wat ribben en organen aan de kant en dan zit ik echt 'hiiiii'quote:Op donderdag 1 juli 2010 12:26 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Das nog uit je zij.... Hier al een paar dagen flink tegen mn ribben.. Ik heb het er gewoon een soort benauwd van.. En als mevrouw dan ook nog eens gaat lopen draaikonten wordt ik er zelfs een beetje naar van..
Bij 41 weken gaan ze hier ook kijken of je gestript kan worden.quote:Op donderdag 1 juli 2010 12:22 schreef nytar het volgende:
[..]
Oh...misschien moet ik dan ook maar het beleid van de VK gaan vragen...ik ging er vanuit dat ze me sowieso door lieten lopen tot ruim 41 weken...ligt natuurlijk ook aan andere omstandigheden, maar toch!
En jaaa, ijsjes! ze vliegen er hier ook doorheen!
Oh ja, absoluut.quote:Op donderdag 1 juli 2010 12:12 schreef flugeltje het volgende:
Ben je nou echt vogelvrij als je zwanger bent??
Volgens mij kunnen ze goed strippen als de baarmoedermond iets verweekt is!!quote:Op donderdag 1 juli 2010 12:41 schreef pessie het volgende:
[..]
Wat betreft strippen, volgens mij ben je stripbaar als je wat ontsluiting hebt, en meestal is dat na 40 weken. Sommige vrouwen zijn alleen bij 38 weken al stripbaar (dan strippen ze nog niet want dan heeft het kind nog steeds tijd zat om zelf te komen) en andere vrouwen zitten bij 42 weken nog potdicht. Het gaat meen ik om de ontsluiting, wat logisch is anders kunnen ze niet bij je vliezen om die los te maken van je baarmnoedermond. Maar er zal hier vast iemand rondlopen die er ervaring mee heeft/meer verstand van heeft dan ik.
Maar als de baarmoedermond verweekt is en er is nog 0 ontsluiting, hoe komen ze dan met hun vingers bij de vliezen?quote:Op donderdag 1 juli 2010 12:50 schreef MeNicole2 het volgende:
[..]
Volgens mij kunnen ze goed strippen als de baarmoedermond iets verweekt is!!
Uw baby ligt met het hoofd naar beneden in uw baarmoeder. Rondom het hoofdje zit een beetje vruchtwater in vliezen. Deze vliezen zitten vastgeplakt aan de binnenkant van uw baarmoeder. Wanneer u 41 weken zwanger bent, is er een redelijke kans dat uw baarmoedermond al een beetje open staat. Dan kan uw verloskundige met 2 vingers bij deze vliezen komen en proberen ze los te woelen van de baarmoederwand. Dit heet strippen.quote:Op donderdag 1 juli 2010 12:53 schreef pessie het volgende:
[..]
Maar als de baarmoedermond verweekt is en er is nog 0 ontsluiting, hoe komen ze dan met hun vingers bij de vliezen?
Bevallen met 40+3quote:Op donderdag 1 juli 2010 13:05 schreef knuffelbeestje het volgende:
Ticootje, had het strippen bij 40+2 bij jou ook effect toen of ben je daarna nogmaals gestript?
Ik ben er zelf nog niet uit, mochten ze inderdaad al voor de 41w strippen. Ik heb nog een verjaardag zaterdag die ik graag ontwijk en het is ook wel afhankelijk van het moment van de volgende afspraak+beleid. Deze keer zat er namelijk 10 dagen tussen omdat er zoveel zwangeren zijn en er een aantal verloskundigen met vakantie zijn.
Mereltje, mooi dat je toch geslaagd bent. Hier hingen ze toen bij de geboorteslingers, maar dat wisselt dus duidelijk per filiaal.
Open betekent toch ontsluiting?quote:Op donderdag 1 juli 2010 13:12 schreef MeNicole2 het volgende:
[..]
Uw baby ligt met het hoofd naar beneden in uw baarmoeder. Rondom het hoofdje zit een beetje vruchtwater in vliezen. Deze vliezen zitten vastgeplakt aan de binnenkant van uw baarmoeder. Wanneer u 41 weken zwanger bent, is er een redelijke kans dat uw baarmoedermond al een beetje open staat. Dan kan uw verloskundige met 2 vingers bij deze vliezen komen en proberen ze los te woelen van de baarmoederwand. Dit heet strippen.
Na strippen maakt uw lichaam een hormoonachtige stofje aan: prostaglandine. Dat maakt uw baarmoedermond "rijper". Bovendien kán het binnen 48 uur uw weeën opwekken.
Yep.quote:
Yep.quote:Op donderdag 1 juli 2010 13:35 schreef pessie het volgende:
Maar dan klopte mijn verhaal toch met betrekking tot ontsluiting en strippen?
Ja en nee. Een vlos kan ook strippen als je nog geen ontlsuiting hebt. Als de boel maar beetje losjes is zeg maar!!quote:Op donderdag 1 juli 2010 13:35 schreef pessie het volgende:
Maar dan klopte mijn verhaal toch met betrekking tot ontsluiting en strippen?
Dat verwachtte mijn schoonzusje ook nietquote:Op donderdag 1 juli 2010 16:40 schreef Ticootje het volgende:
Oh en als het rond een uur of 3/4 begint te rommelen want ik wel gewoon tot 5 uur... Ik verwacht niet binnen 2 uur een kind te werpen...
Hmmzz... Dan moet ie maar gewoon opschieten en niet bier blijven drinken... Note: niet bevallen op vrijdag...quote:Op donderdag 1 juli 2010 16:42 schreef Sonnetje85 het volgende:
[..]
Dat verwachtte mijn schoonzusje ook niet
Oh nee, dat was in 3,5 uur
quote:Op donderdag 1 juli 2010 16:40 schreef Ticootje het volgende:
Oh en als het rond een uur of 3/4 begint te rommelen want ik wel gewoon tot 5 uur... Ik verwacht niet binnen 2 uur een kind te werpen...
Dan blijft het tot na het weekend weg dus...quote:Op vrijdag 2 juli 2010 08:51 schreef Leandra het volgende:
Zie dat komt ervan; huis aan kant (zelfs de WC) en dan beginnen de voorweeën
Veel te warm om mezelf druk te makenquote:Op vrijdag 2 juli 2010 09:14 schreef Leandra het volgende:
Ja... het heeft zelfs nu geen zin hem er zelf op te wijzen neem ik aan?
Lekker he aircoquote:Op vrijdag 2 juli 2010 08:43 schreef flugeltje het volgende:
Guess is thuis, ik hoop dat je enorm aan het genieten bent meid. Neem je rust
nytar, ik hoop dat slapen nog even lukt... Zeker met dit weer heel vervelend als je ligt te draaien en woelen...
Ah kijk Saffier, je moet gewoon wat vaker klagen hier dus
Fijn dat je goed geslapen hebt Silmarwen...
Zo, hier eigenljik wel prima geslapen. Ik ben verliefd op m'n airco
Vanochtend wel weer een klein uurtje ofzo last van voorweeën en iedere keer toch weer even die verwachtingsvolle kriebels; "zou het doorzetten?" Ach ja, dit kan weken voortduren heb ik al begrepen en het is inmiddels alweer over ook. Geduld is enen schonen zaeck...
Ja, thuiszitten is echt iets wat je moet leren, zeker als het niet vrijwillig is...quote:Op vrijdag 2 juli 2010 09:32 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Veel te warm om mezelf druk te maken
Bovendien ben ik wel blij met de afleiding van het opruimen van ieder dingske wat ik tegen kom
Ik ben er ook echt niet op gebouwd om thuis te zitten merk ik... Nu alles zover klaar is verveel ik mezelf rot. Ik ben op tijd wakker en zit soms zelfs door het raampje van de wasmachine te kijken of de was al klaar is
Aan de andere kant zit ik nu wel het eerste ijsje van de dag naar binnen te werken, wat dat betreft is zwanger zijn wel weer een goed excuus voor af en toe wat lichtelijk onverantwoord gedrag...
Het zou denk ik anders zijn als ik wat meer zou kunnen doen, maar ik zit zo'n beetje aan huis gekluisterd zonder dat ik ook maar iemand zie. (allemaal aan het werk)quote:Op vrijdag 2 juli 2010 09:36 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, thuiszitten is echt iets wat je moet leren, zeker als het niet vrijwillig is...
Nah, nog even en je bent druk zat met Willem
Herkenbaar hoor! Ik heb veel minder zin in mensen om me heen. Of iig bij mij thuis. En naar anderen toegaan alleen als ik er zelf zin in hebquote:Op vrijdag 2 juli 2010 09:52 schreef Mereltje het volgende:
Sonnetje mensen om je heen worden ook al onrustig dus. Hier ook. Stond mijn moeder gisteravond op de stoep met een boekje voor me omdat ze me nog even wilde zien. Ik was strontchagerijnig en lag op bed in mijn nakie omdat ik het zo warm had. Geloof dat ik niet zo aardig voor haar ben geweest.. merk dat ik wat behoefte heb aan rust om me heen, alhoewel ik wel graag voetbal wil kijken met vrienden vanmiddag
Kan me voorstellen hoor Pessie, maar niemand voelt zich zelfverzekerd als 'ie zich zo bagger voelt. Hopelijk knap je van het weekend lekker op. Het is ook zo warm, daar word je ook beroerd van, zeker als je hoogzwanger bent! Wedden dat als je je wat beter voelt, je er ook weer wat vertrouwen in krijgt? Kop op hoor, je kunt het!quote:Op vrijdag 2 juli 2010 11:48 schreef pessie het volgende:
Vanochtend vroeg weer een tripje naar het ziekenhuis gemaakt. Ik was wakker geworden, en dan ga ik tegenwoordig een tijdje in de woonkamer zitten lezen en ik had weer zo'n hoofdpijn, voelde me misselijk, had steken en voelde me gewoon echt niet goed. Uiteindelijk heeft manlief ziekenhuis gebeld. Alles is gelukkig goed en de bovendruk is nu prima! De onderdruk is nog verhoogt. Ik heb nu niet morgen een afspraak maar maandag. Ik hoop dat ik weer wat vertrouwen in mezelf krijg, dit is stom. Zie het ook allemaal eventjes niet zitten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |