Zoeken niet hoor, vinden welquote:Op dinsdag 29 juni 2010 23:46 schreef Juicyhil het volgende:
Waarom ga je daar niet meteen wonen? In het noorden is werk zoeken sowieso lastig.
quote:
Dat dat is neem ik aan in werktijd? Is natuurlijk anders als dat niet zo is.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 23:46 schreef Rekkie het volgende:
Oh reis elke dag minimaal 1,5 uur naar klanten en dat doe ik al 4 jaar met veel plezier.
1,5 uur vind ik een peuleschilletje
In Friesland zijn er genoeg banen, zeker wat ik zoek (arbeidsbemiddeling, mijn achtergrond is HRM). De baan die ik op het oog heb, is bij een internationaal headhunterskantoor met een dik salaris en internationale kansen. De voertaal op het kantoor is ook Engels. Ze hebben nu een aantal startersfuncties beschikbaar. Dusja, dat lijkt me wel wat!quote:Op dinsdag 29 juni 2010 23:46 schreef Juicyhil het volgende:
Waarom ga je daar niet meteen wonen? In het noorden is werk zoeken sowieso lastig.
Werktijd? Was het maar zo.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 23:49 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Dat dat is neem ik aan in werktijd? Is natuurlijk anders als dat niet zo is.
Voor een leuke baan zou ik het over hebben. Tenzij je natuurlijk een soortgelijke baan dichterbij kan krijgen.
Die anderhalve uur wordt wel wat langer als je in de ochtendspits de stad in moet en in de avondspits er weer uit.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 23:44 schreef Leonidas82 het volgende:
Wie reist er tussen 1 uur en 1,5 uur voor zijn werk (dus 3 uur reistijd per dag?). Hoe bevalt de lange reistijd, is het het waard?
Ik heb een geweldige startersbaan in Amsterdam gezien, maar woon zelf in leeuwarden. Is dat qua reistijd wel te overzien? Van Leeuwarden naar Amsterdam is 1,5 uur met de auto.
Dus je moet voor je baas naar verschillende klanten rijden in eigen tijd? Of ben je soms eigen baas?quote:Op dinsdag 29 juni 2010 23:51 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Werktijd? Was het maar zo.
Ik rij 's ochtends om 5/6 uur van huis en dan begint mijn werkdag nog niet hoor.
's middags rij ik om 17:00 uur weer naar huis en dan eindigt mijn dag ook gewoon, ondanks dat ik dan nog naar huis moet rijden of het hotel
quote:Op dinsdag 29 juni 2010 23:51 schreef ach het volgende:
Ik ben recent van 1.5 uur naar 1.10 uur gegaan en dit bevalt zo dat ik het terug wil brengen naar 30 minuten en verder nooit meer van mijn leven een baan zoeken waarbij ik langer dan 30 minuten per reis onderweg ben.
1.5 uur is te doen maar na 2 jaar was ik het aardig zat door het vroege opstaan en laat thuiskomen waardoor je niet veel vrije tijd overhoudt.
ik werk al een jaar of 8 met 45 min reis naar de zaak, en dan gemiddeld 1 uur reistijd naar de klant.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 23:50 schreef Leonidas82 het volgende:
[..]
In Friesland zijn er genoeg banen, zeker wat ik zoek (arbeidsbemiddeling, mijn achtergrond is HRM). De baan die ik op het oog heb, is bij een internationaal headhunterskantoor met een dik salaris en internationale kansen. De voertaal op het kantoor is ook Engels. Ze hebben nu een aantal startersfuncties beschikbaar. Dusja, dat lijkt me wel wat!
Ik ben alleen benieuwd of elke dag 3 uur reistijd me niet gaat opbreken.
Nee ik ben geen eigen baas, ik ben weer werknemertquote:Op dinsdag 29 juni 2010 23:53 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Dus je moet voor je baas naar verschillende klanten rijden in eigen tijd? Of ben je soms eigen baas?
Maar je reist dus voor je baas (immers geen woon/werkverkeer maar werk/klantverkeer) in je eigen tijd? Vreemd..quote:Op dinsdag 29 juni 2010 23:54 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Nee ik ben geen eigen baas, ik ben weer werknemert
Ja klopt dat doe ik, vreemd dat jij op basis van deze geringe gegevens dit als 'vreemd' kunt bestempelen.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 23:56 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Maar je reist dus voor je baas (immers geen woon/werkverkeer maar werk/klantverkeer) in je eigen tijd? Vreemd..
Leg dan uit waarom het niet vreemd is.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 23:57 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Ja klopt dat doe ik, vreemd dat jij op basis van deze geringe gegevens dit als 'vreemd' kunt bestempelen.
hoe gering ook. het blijft raar om in de tijd die de baas zou moeten kunnen factureren te moeten reizen op eigen kosten.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 23:57 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Ja klopt dat doe ik, vreemd dat jij op basis van deze geringe gegevens dit als 'vreemd' kunt bestempelen.
Ik heb er voor getekend, ik krijg veel salaris, ik heb een leaseautoquote:Op woensdag 30 juni 2010 00:01 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Leg dan uit waarom het niet vreemd is.
Sorry maar wat?quote:Op woensdag 30 juni 2010 00:02 schreef PKfotografie het volgende:
[..]
hoe gering ook. het blijft raar om in de tijd die de baas zou moeten kunnen factureren te moeten rijzen op eigen kosten.
(even wat beroepen daar gelaten waarbij je zelf kan bepalen hoeveel, hoelang je werkt zolang je je target maar haalt. das roepen een 9:00-17:00 baan. maar een baan hebben waar je baas het niet interesseert hoeveel je werkt als je maar doet waar je voor bent aan genomen )
je hebt dus een beroep waarbij je een vast salaris krijgt voor je werkzaamheden.quote:Op woensdag 30 juni 2010 00:04 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Sorry maar wat?
ik 'rijs' niet in de facturabele tijd van de baas.
Als dat al zo is, wat heeft dat met reizen van doen?quote:Op woensdag 30 juni 2010 00:08 schreef PKfotografie het volgende:
[..]
je hebt dus een beroep waarbij je een vast salaris krijgt voor je werkzaamheden.
waarbij je je target moet halen ongeacht hoelang je er mee bezig bent.
in plaats van dat je overuren krijgt uitbetaald krijg je een bonus als je ruim boven je target zit.
niet veel.quote:Op woensdag 30 juni 2010 00:11 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Als dat al zo is, wat heeft dat met reizen van doen?
Nee, duidelijk je snapt er geen drol van.quote:Op woensdag 30 juni 2010 00:17 schreef PKfotografie het volgende:
[..]
niet veel.
jij kiest er zelf voor om te tekenen voor een baan waarbij je baas je desnoods naar Japan kan laten crossen in je mooie leasebak zonder dat je er een cent voor krijgt. en dat loop je hier even te verkondigen. en nu hoop je denk ik dat we medelijden met je krijgen.
en anders wel dat we je heel slim gaan vinden omdat je op een subtiele manier aan een dislect laat blijken dat hij niet geheel weet hoe hij worden moet spellen.
snap nog steeds niet wat de relevantie is van woon werk verkeer en werk naar klant verkeer ( waar sommige mensen geen cent voor zien) niet akkoord gaan met zo'n contract en probleem op gelost.
misschien volgende sollicitatie ronde wat meer voor je zelf opkomen als je je irriteert aan file rijden voor de baas zonder dat je er een cent voor ziet.
das waar. ik snap er niks van als mensen akkoord gaan met een contract waarbij ze voor de baas aan het rijden zijn zonder er een cent voor terug te krijgen.quote:Op woensdag 30 juni 2010 00:21 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Nee, duidelijk je snapt er geen drol van.
Maar dat had je ook met minder worden duidelijk kunnen maken hoor
Nee je hebt gelijk hoor, ik krijg er inderdaad niets voor terug, dat wil zeggen niet separaat.quote:Op woensdag 30 juni 2010 00:24 schreef PKfotografie het volgende:
[..]
das waar. ik snap er niks van als mensen akkoord gaan met een contract waarbij ze voor de baas aan het rijden zijn zonder er een cent voor terug te krijgen.
dus je voelt je belangrijk voor het bedrijf. misschien wel de beste die er is. maar je krijgt er niet voor betaald.quote:Op woensdag 30 juni 2010 00:28 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Nee je hebt gelijk hoor, ik krijg er inderdaad niets voor terug, dat wil zeggen niet separaat.
Het is niet aan komen waaien hoor dat ik naar de klant toe moet
Ik snap niets van kortzichtige mensen als jij...quote:Op woensdag 30 juni 2010 00:24 schreef PKfotografie het volgende:
[..]
das waar. ik snap er niks van als mensen akkoord gaan met een contract waarbij ze voor de baas aan het rijden zijn zonder er een cent voor terug te krijgen.
als je het een leuke baan lijkt. gewoon doen.quote:Op woensdag 30 juni 2010 00:28 schreef Leonidas82 het volgende:
vechten jullie je de discussie ff in een ander topic uit?
Dank
Dit topic gaat erover of 3 uur reistijd per dag te doen is (heen en terug). Dit is belangrijk, omdat ik sta te popelen te solliciteren.
Nee inderdaad, je snapt er weinig van.quote:Op woensdag 30 juni 2010 00:31 schreef PKfotografie het volgende:
[..]
dus je voelt je belangrijk voor het bedrijf. misschien wel de beste die er is. maar je krijgt er niet voor betaald.
slimme baas heb jij.
truste en werkse morgen. ik duik mijn nest in
Ah verklap het nou nietquote:Op woensdag 30 juni 2010 00:32 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Ik snap niets van kortzichtige mensen als jij...
Ik rij ook regelmatig voor de baas in eigen tijd, maar daar staat wel een relatief hoger salaris tegenover, flexibele werktijden, gratis autorijden in privetijd, het pensioen wordt volledig door de werkgever en ik heb zelf invloed aan welke opdrachten ik meewerk.
Dan vind ik het niet erg om af en toe een paar uur in eigen tijd voor de baas te moeten rijden.
Heb je mijn reactie gezien.... probeer de rit eens!quote:Op woensdag 30 juni 2010 00:28 schreef Leonidas82 het volgende:
vechten jullie je de discussie ff in een ander topic uit?
Dank
Dit topic gaat erover of 3 uur reistijd per dag te doen is (heen en terug). Dit is belangrijk, omdat ik sta te popelen te solliciteren.
vaak genoeg naar amsterdam gereden. Met 140/150 over de afsluitdijk razen ben je zo in Noord-Holland. Als het rustig op de weg is ben je even snel in A'dam. Probleem alleen is idd die files. Op werkdagen staat het bij Purmerend al goed vast, en ja, dan zit je zo op 2 uur heen. Ik zit ook nog met mijn auto. Het kantoor is gevestigd in Amsterdam-Centrum. Of regelt de werkgever een parkeerplek?quote:Op woensdag 30 juni 2010 00:34 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Heb je mijn reactie gezien.... probeer de rit eens!
Daar gaat het toch helemaal niet om..... doh.quote:Op woensdag 30 juni 2010 00:37 schreef PKfotografie het volgende:
[..]
en welk deel denk je dat ik niet krijg dan?
als dit alles is om trots op te zijn
Daar zou ik maar niet op rekenen of je zou een directiefunctie moeten gaan bekleden.quote:Op woensdag 30 juni 2010 00:41 schreef Leonidas82 het volgende:
Of regelt de werkgever een parkeerplek?
daar zal ik niet op rekenen, parkeerruimte is schaars in Amsterdam. Bij de Amsterdamse vestiging van mijn werkgever moeten 1000 man ongeveer 250 parkeerplaatsen delen...quote:Op woensdag 30 juni 2010 00:41 schreef Leonidas82 het volgende:
[..]
. Ik zit ook nog met mijn auto. Het kantoor is gevestigd in Amsterdam-Centrum. Of regelt de werkgever een parkeerplek?
Tja dat hangt van de werkgever af..... mijn vorige werkgever had beperkte parkeerplaatsen en je kreeg een parkeerplaats als je voldoende 'punten' had gescoord.quote:Op woensdag 30 juni 2010 00:41 schreef Leonidas82 het volgende:
[..]
vaak genoeg naar amsterdam gereden. Met 140/150 over de afsluitdijk razen ben je zo in Noord-Holland. Als het rustig op de weg is ben je even snel in A'dam. Probleem alleen is idd die files. Op werkdagen staat het bij Purmerend al goed vast, en ja, dan zit je zo op 2 uur heen. Ik zit ook nog met mijn auto. Het kantoor is gevestigd in Amsterdam-Centrum. Of regelt de werkgever een parkeerplek?
Dit geldt voor mij ook. Ik woon in Arnhem, werk in Amsterdam. Op zich is het goed te doen met het ov, directe verbinding, maar het kost wel veel vrije tijd en dat vind ik af en toe best jammer. Ik zou er niet nog een keer voor kiezen. Aan de andere kant, reizen collega's van mij deze afstand al ruim 20 jaar.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 23:51 schreef ach het volgende:
1.5 uur is te doen maar na 2 jaar was ik het aardig zat door het vroege opstaan en laat thuiskomen waardoor je niet veel vrije tijd overhoudt.
Als de baan echt zo goed is is het dat altijd waard.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 23:44 schreef Leonidas82 het volgende:
Wie reist er tussen 1 uur en 1,5 uur voor zijn werk (dus 3 uur reistijd per dag?). Hoe bevalt de lange reistijd, is het het waard?
1,5 uur?quote:Ik heb een geweldige startersbaan in Amsterdam gezien, maar woon zelf in leeuwarden. Is dat qua reistijd wel te overzien? Van Leeuwarden naar Amsterdam is 1,5 uur met de auto.
Ik vind dat zo zonde van je tijd, als je 5 dagen werkt dan ben je 20 uur per week kwijt aan reizen. Dat is de 50% van je werktijd!quote:Op woensdag 30 juni 2010 08:14 schreef Bierie het volgende:
Mijn persoonlijke bovengrens ligt op 2 uur dus in totaal 4 uur reizen per dag. Langer dan dat is op zich te doen mits het tijdelijk is.
Hoi.quote:Maar ik ken daar en tegen ook mensen die gaan janken als ze langer dan 20 minuten moeten reizen
Ik had al bijna 2 uur nodig van Arnhem naar Nijmegen Groningen:{ Maar ik denk dat de TS over de afsluitdijk rijdt. De eerste file komt hij dan pas tegen op de A8 voor de Coentunnel. Dan doet hij er nog 2 uur over denk ik.quote:Op woensdag 30 juni 2010 08:45 schreef Q. het volgende:
1,5 uur van Leeuwarden naar Amsterdam-Centrum in de spits? Neuh, ga je niet redden denk ik..
Jep. Elke dag van zuid-Limburg naar Rijswijk bij Den Haag. Dan ben je echt de sjaak.quote:Op woensdag 30 juni 2010 09:18 schreef kikoooooo het volgende:
3 uur reistijd is best te doen. Ik heb een twee maanden lang 3 uur reistijd enkele reis gedaan, dát breekt je op
Zhe fack, dat zijn geen grappen meer. Je baas zal die dieselbonnen ook leuk vindenquote:Op woensdag 30 juni 2010 09:18 schreef kikoooooo het volgende:
3 uur reistijd is best te doen. Ik heb een twee maanden lang 3 uur reistijd enkele reis gedaan, dát breekt je op
Ik heb 9 mnd lang iedere dag van Eindhoven naar A'dam getreind, van deur tot deur zo'n 3,5 u per dag. Ik vond het heerlijk: lekker ontspannen lezen/denken/whatever en een mooi ritme. Echter op begeven moment was het ivm de werkdruk niet meer te doen (iedere dag om 5:55 op en om 22-23u thuis) en dus ben ik verhuisd naar adam. Ik merkte wel dat ik toen ineens een zee van tijd over hadquote:Op dinsdag 29 juni 2010 23:44 schreef Leonidas82 het volgende:
Wie reist er tussen 1 uur en 1,5 uur voor zijn werk (dus 3 uur reistijd per dag?). Hoe bevalt de lange reistijd, is het het waard?
Ik heb een geweldige startersbaan in Amsterdam gezien, maar woon zelf in leeuwarden. Is dat qua reistijd wel te overzien? Van Leeuwarden naar Amsterdam is 1,5 uur met de auto.
quote:Op woensdag 30 juni 2010 09:24 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Zhe fack, dat zijn geen grappen meer. Je baas zal die dieselbonnen ook leuk vinden.
Dat is echt niet relaxt. Leuk voor een tijdje, maar dat moet je toch haast wel gaan opbreken.quote:Op woensdag 30 juni 2010 09:30 schreef kikoooooo het volgende:
[..]Ach, ik rij nu ook niet zuinig. Niemand bij ons. Daar kijkt men niet naar.
Ben inmiddels wel verhuisd, woon nu ongeveer 50 min van mijn werk af (mijn vriendin moet van haar werk in Amsterdam wonen, dus moet ik reizen naar mijn werk).
opstaan, 3 uur rijden, 8 uur werken, 3 uur rijden, eten, slapen. Daar bestond mijn dag uit
Het lijkt me inderdaad wel enorm verstandig om je woon-werk-verkeer te baseren op dagelijks veel te hard rijden. Dat gaat je ten eerste niet lukken in de spits en ten tweede gaat je dat financieel opbreken. (brandstofverbruik, boetes, slijtage)quote:Op woensdag 30 juni 2010 09:25 schreef Leonidas82 het volgende:
ik heb ook wat vacatures gezien in de kop van Noord-Holland. Heerhugowaard, Schagen etc, dat is wel te doen vanaf Leeuwarden. ff de afsluitdijk over en je bent er. het voordeel van leeuwarden-den oever, is dat je behoorlijk hard kan rijden. Er staan nagenoeg geen flitspalen en er wordt zelden gecontroleerd op snelheid. Het is ook geen drukke snelweg. Daarmee pak je al behoorlijk veel tijdswinst.
Waren ook nog de wintermaanden, dus dan is het helemaal triest omdat je geen daglicht ziet. Veel sneeuw, wat resulteerde in nóg langer rijden e.d.quote:Op woensdag 30 juni 2010 09:35 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Dat is echt niet relaxt. Leuk voor een tijdje, maar dat moet je toch haast wel gaan opbreken.
En wel langer ook. Van Purmerend naar Amsterdam alleen al is ongeveer een uur.quote:Op woensdag 30 juni 2010 00:41 schreef Leonidas82 het volgende:
[..]
vaak genoeg naar amsterdam gereden. Met 140/150 over de afsluitdijk razen ben je zo in Noord-Holland. Als het rustig op de weg is ben je even snel in A'dam. Probleem alleen is idd die files. Op werkdagen staat het bij Purmerend al goed vast, en ja, dan zit je zo op 2 uur heen. Ik zit ook nog met mijn auto. Het kantoor is gevestigd in Amsterdam-Centrum. Of regelt de werkgever een parkeerplek?
Ik vanaf Beverwijk naar Hoofddorp, dezelfde reistijd. Net te doen inderdaad.quote:Op woensdag 30 juni 2010 10:25 schreef McManu het volgende:
pffff ik reis dagelijks 55 min heen en 55 min terug. Tussen Haarlem en Amstelveen. Afstand is 28 hele kilometers. Is wat mij betreft net te doen. Maar 1 uur filerijden vind ik frustrerender dan 1 uur doorrijden. Maar A7/A10 denk je het echt in 1,5 uur te kunnen doen? Hoop het voor je.
Dat ook trouwens.quote:Op woensdag 30 juni 2010 10:12 schreef Repeat het volgende:
Als het een startersbaan is verhuis je toch gewoon. Lijkt me sowieso winst, van Friesland (![]()
) naar Amsterdam.
Ik denk dat jij veel boetes gaat incasseren dan. Op de A7 wordt de laatste jaren flink gecontroleerd. Ook op de afsluitdijk.quote:Op woensdag 30 juni 2010 09:25 schreef Leonidas82 het volgende:
ik heb ook wat vacatures gezien in de kop van Noord-Holland. Heerhugowaard, Schagen etc, dat is wel te doen vanaf Leeuwarden. ff de afsluitdijk over en je bent er. het voordeel van leeuwarden-den oever, is dat je behoorlijk hard kan rijden. Er staan nagenoeg geen flitspalen en er wordt zelden gecontroleerd op snelheid. Het is ook geen drukke snelweg. Daarmee pak je al behoorlijk veel tijdswinst.
Wat waard? Is de baan zo bevredigend? Betalen ze enorm goed? Er is in mijn ogen niks wat het verliezen van 3 uur kostbare tijd van jezelf compenseert.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 23:44 schreef Leonidas82 het volgende:
Wie reist er tussen 1 uur en 1,5 uur voor zijn werk (dus 3 uur reistijd per dag?). Hoe bevalt de lange reistijd, is het het waard?
Nee, ik vind dat niet te overzien. Ik heb het een jaar gedaan, Ede-Eindhoven, en dat betekent 's ochtends om half 7 weg, 's avonds na 7 uur thuis. Als je eens een keer overwerkt, nog later. Je privé leven zal zich volledig in het weekend moeten gaan afspelen, want als je elke avond om 7 uur thuisbent, en dan nog boodschappen moet doen, eten, je huis bijhouden, en eventueel nog wat zinnigs tegen je partner zeggen is het zo 10 uur, en moet je je bed in. De dag erop gaat de wekker tenslotte weer om 6 uur.quote:Ik heb een geweldige startersbaan in Amsterdam gezien, maar woon zelf in leeuwarden. Is dat qua reistijd wel te overzien? Van Leeuwarden naar Amsterdam is 1,5 uur met de auto.
Ik zou er niet aan beginnen. Ik heb zelf drie jaar lang Den Helder - Amsterdam gereden. Zonder file uurtje rijden, maar in de praktijk anderhalf tot 2 uur (en dan ligt Leeuwarden zelfs nog verder). Je kunt standaard iedere ochtend in de rij aansluiten op de A7/A8/A10 met minimaal half uur vertraging, bij slecht weer begint de file soms al bij Hoorn. Verkijk je hier niet op. File ontwijken heeft geen zin, deze staat er al om zes uur en neemt pas af na negenen.quote:Op woensdag 30 juni 2010 00:41 schreef Leonidas82 het volgende:
[..]
vaak genoeg naar amsterdam gereden. Met 140/150 over de afsluitdijk razen ben je zo in Noord-Holland. Als het rustig op de weg is ben je even snel in A'dam. Probleem alleen is idd die files. Op werkdagen staat het bij Purmerend al goed vast, en ja, dan zit je zo op 2 uur heen. Ik zit ook nog met mijn auto. Het kantoor is gevestigd in Amsterdam-Centrum. Of regelt de werkgever een parkeerplek?
Is tijd met of zonder file rijden. Hou er rekening mee, dat Amsterdam nog al last heeft van files.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 23:44 schreef Leonidas82 het volgende:
Ik heb een geweldige startersbaan in Amsterdam gezien, maar woon zelf in Leeuwarden. Is dat qua reistijd wel te overzien? Van Leeuwarden naar Amsterdam is 1,5 uur met de auto.
Ik zal ff informeren bij het bedrijf hoe ze dat idd geregeld hebben met parkeren. Ik kan natuurlijk ook overwegen om gewoon 6:00 te vertrekken vanuit leeuwarden, of staan er om 7:00 al dikke files in de buurt van purmerend of Coentunnel?quote:Op woensdag 30 juni 2010 12:20 schreef Palomar het volgende:
Ik zou het niet doen. 1,5 uur per rit is nog wel te doen, maar die files/drukte op dat traject gaan je volgens mij echt opbreken. Als je lekker kon doorrijden was het een ander verhaal, maar je weet bij voorbaat al dat je _elke dag_ in een lange file terecht zult komen.
Sowieso heb je het nog niet eens over parkeren gehad. Als het een klein bedrijf is in het centrum dan kun je het wel shaken dat ze een parkeerplaats voor je hebben. Als het een beetje tegenzit moet je je auto dan ver weg parkeren en heb je nog een half uur extra reistijd nodig om van je auto naar je werk te komen.
Ja. Daar staan altijd als eerste de files al. Om 06.00 vaak al.quote:Op woensdag 30 juni 2010 12:54 schreef Leonidas82 het volgende:
of staan er om 7:00 al dikke files in de buurt van purmerend of Coentunnel?
is er een alternatief?quote:Op woensdag 30 juni 2010 12:55 schreef Gunner het volgende:
[..]
Ja. Daar staan altijd als eerste de files al. Om 06.00 vaak al.
Net alsof jij de enige bent die naar alternatieve routes zoektquote:Op woensdag 30 juni 2010 12:59 schreef Leonidas82 het volgende:
[..]
is er een alternatief?
Dus i.p.v. de snelweg richting A'dam een secundaire 2baans weg nemen? Of staat daar ook file.
OV is 2,5/ 3 uurquote:Op woensdag 30 juni 2010 13:06 schreef sanger het volgende:
[..]
Net alsof jij de enige bent die naar alternatieve routes zoekt![]()
Denk dat je beter het OV kunt nemen dan.
Maar je doet er met de auito geen 1,5 uur over.....quote:Op woensdag 30 juni 2010 13:10 schreef Leonidas82 het volgende:
[..]
OV is 2,5/ 3 uurMoet ik helemaal met de trein door de polder. 6 uur reistijd per dag = 30 uur per week doe ik niet. 1,5 is te overzien.
wel als er geen files zijn.quote:Op woensdag 30 juni 2010 13:10 schreef sanger het volgende:
[..]
Maar je doet er met de auito geen 1,5 uur over.....
Maar ik dacht dat je een kantoorbaan zocht?quote:
Ja, maar die staan er dagelijks.. been there done that.. reken op ruim 2:15 uur per dag reistijd. vergis je hier echt niet in.. Jij hebt het over reistijd op een zonnige zondag wanneer er geen kip op de weg is.quote:
Overleg met je potentiële werkgever over werktijden. Ik mag bijv ook wel om half 8 of 8 uur beginnen, dus dan stap ik erg vroeg in de auto en vermijd de langste files, smiddags dan 16.00 weer de auto in.quote:Op woensdag 30 juni 2010 12:54 schreef Leonidas82 het volgende:
[..]
Ik zal ff informeren bij het bedrijf hoe ze dat idd geregeld hebben met parkeren. Ik kan natuurlijk ook overwegen om gewoon 6:00 te vertrekken vanuit leeuwarden, of staan er om 7:00 al dikke files in de buurt van purmerend of Coentunnel?
Ja,quote:Op woensdag 30 juni 2010 12:54 schreef Leonidas82 het volgende:
[..]
Ik zal ff informeren bij het bedrijf hoe ze dat idd geregeld hebben met parkeren. Ik kan natuurlijk ook overwegen om gewoon 6:00 te vertrekken vanuit leeuwarden, of staan er om 7:00 al dikke files in de buurt van purmerend of Coentunnel?
betaalde de werkgever ook het hotel?quote:Op woensdag 30 juni 2010 13:54 schreef lutser.com het volgende:
Wat je ook kan proberen is:
Maandag naar a'dam rijden, 9 uur werken, hotel pakken.
Dinsdag 9 uur werken, terug naar leeuwarden
Woensdag thuiswerk dag, lekker relaxed of beetje bijlezen etc..
Donderdag naar a'dam rijden, 9 uur werken, hotel pakken.
Vrijdag 9 uur werken, terug naar leeuwarden.
Een vergelijkbare constructie is mij heel goed bevallen. Maar je baas moet het wel goed vinden natuurlijk.
In mijn geval wel, maar het was mijn baas die mij graag 'ver weg' aan het werk wilde hebben. Maar het lijkt me dat je dit in combinatie met je andere arbeidsvoorwaarden best kan afspreken.quote:Op woensdag 30 juni 2010 15:20 schreef computergirl het volgende:
[..]
betaalde de werkgever ook het hotel?
Maar die staan er dus wel rondom amsterdam. En veel ook. Reken maar dat je tussen 7 en 10 en tussen 15 en 19 in de file staat rondom a'dam. Die anderhalf uur die de routeplanner aangeeft zal dus al gauw 2 tot 2.5 uur worden in de praktijk, 20 uur reistijd naast je werkweek van 40 uur. Succes.quote:
Niet iedereen vindt het 'Chill' om in Amsterdam te wonen.quote:Op woensdag 30 juni 2010 19:30 schreef Kaas- het volgende:
Optie 1) Elke dag 4 uur aan vrije tijd verliezen en in Friesland (!) wonen.
Optie 2) Chill in Amsterdam wonen.
Dat is toch niet zo'n moeilijke beslissingNee serieus, waarom verhuis je niet naar Amsterdam? Zelfs als je die baan niet krijgt is dat veel leuker.
Volgens mij kun je erg lastig op korte termijn woonruimte vinden in Amsterdam. Vooral als starter die moet huren. Of je moet al 'lekker chill' in de Bijlmer of soortgelijk ghetto willen terechtkomen....quote:Op woensdag 30 juni 2010 19:30 schreef Kaas- het volgende:
Optie 1) Elke dag 4 uur aan vrije tijd verliezen en in Friesland (!) wonen.
Optie 2) Chill in Amsterdam wonen.
Dat is toch niet zo'n moeilijke beslissingNee serieus, waarom verhuis je niet naar Amsterdam? Zelfs als je die baan niet krijgt is dat veel leuker.
Ja maar, ja maar, ja maar: hij heeft HBO HRM gedaan!quote:Op woensdag 30 juni 2010 20:49 schreef Fer het volgende:
Koop een grote bus, vul deze met restpartijen en probeer deze sneup in de files te verhandelen.
PS. Woon werk in Amsterdam, niet eens in het centrum, maar ben toch dagelijks 20-30 minuten met de auto onderweg. En afgezien van de functies top-advocaat, notaris of directeur multinational is een parkeerplek in Amsterdam-Centrum zeker niet standaard.
Ik heb het een tijdje gedaan, maar ben op een gegeven moment wel verhuisd. Als ik jou was zou ik wel gelijk een woning in Amsterdam gaan zoeken als je aangenomen wordt.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 23:50 schreef Leonidas82 het volgende:
[..]
In Friesland zijn er genoeg banen, zeker wat ik zoek (arbeidsbemiddeling, mijn achtergrond is HRM). De baan die ik op het oog heb, is bij een internationaal headhunterskantoor met een dik salaris en internationale kansen. De voertaal op het kantoor is ook Engels. Ze hebben nu een aantal startersfuncties beschikbaar. Dusja, dat lijkt me wel wat!
Ik ben alleen benieuwd of elke dag 3 uur reistijd me niet gaat opbreken.
En direct-wonen dan?quote:Op woensdag 30 juni 2010 22:15 schreef eriksd het volgende:
Alsof iemand met minder dan 10 jaar ook maar kans maakt.
Reken in Amsterdam dan maar op zo'n 8 a 900 per maand. TS gaat beginnen dus jaarcontract, is starter, softe HBO opleiding gedaan. 2300 bruto lijkt mij dan normaal. Hypotheek krijgt hij niet.quote:
Ik doe vergelijkbaar. 1,5 uur in de trein en dan nog 2x 15 minuutjes naar en van het station. Twee uure deur tot deur dus. Het is te doen, maar om die reden ben ik wel 4 i.p.v 5 dagen gaan werken. Dan heb je naast je twee weekend dagen ook nog een dag voor sociale dingen, de boodschappen, hobby's en je partner.quote:Op woensdag 30 juni 2010 07:16 schreef _wie het volgende:
Ik reis momenteel 5 uur op een dag (woon-werk) 2, 5 heen en terug. Over 2 weken ga ik verhuizen en wordt het een half uurtje met de fiets.
Het is te doen, hou wel rekening mee met de lange dagen en dat je doordeweeks weinig sociaal leven meer hebt. Zie het als een investering. Wellicht kun je ook 1 of meerdere dagen thuiswerken en dan hoef je nog maar 3-4 dagen te reizen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |