abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 30 juni 2010 @ 18:53:49 #101
165633 eriksd
The grand facade...
pi_83501071
1.5 uur van Leeuwarden naar Amsterdam. In de spits. Het stukje Haarlem - Amsterdam duurt al een uur, en das 15 kilometer
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_83501898
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 13:11 schreef Leonidas82 het volgende:

[..]

wel als er geen files zijn.
Maar die staan er dus wel rondom amsterdam. En veel ook. Reken maar dat je tussen 7 en 10 en tussen 15 en 19 in de file staat rondom a'dam. Die anderhalf uur die de routeplanner aangeeft zal dus al gauw 2 tot 2.5 uur worden in de praktijk, 20 uur reistijd naast je werkweek van 40 uur. Succes.
pi_83502829
Optie 1) Elke dag 4 uur aan vrije tijd verliezen en in Friesland (!) wonen.
Optie 2) Chill in Amsterdam wonen.

Dat is toch niet zo'n moeilijke beslissing Nee serieus, waarom verhuis je niet naar Amsterdam? Zelfs als je die baan niet krijgt is dat veel leuker.
pi_83504009
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 19:30 schreef Kaas- het volgende:

Dat is toch niet zo'n moeilijke beslissing Nee serieus, waarom verhuis je niet naar Amsterdam? Zelfs als je die baan niet krijgt is dat veel leuker.
Niet iedereen vindt het 'Chill' om in Amsterdam te wonen.

Het zou mij een verschrikking lijken.
pi_83504211
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 19:30 schreef Kaas- het volgende:

Volgens mij kun je erg lastig op korte termijn woonruimte vinden in Amsterdam. Vooral als starter die moet huren. Of je moet al 'lekker chill' in de Bijlmer of soortgelijk ghetto willen terechtkomen....
pi_83506729
Koop een grote bus, vul deze met restpartijen en probeer deze sneup in de files te verhandelen.

PS. Woon werk in Amsterdam, niet eens in het centrum, maar ben toch dagelijks 20-30 minuten met de auto onderweg. En afgezien van de functies top-advocaat, notaris of directeur multinational is een parkeerplek in Amsterdam-Centrum zeker niet standaard.
.
  woensdag 30 juni 2010 @ 21:51:56 #107
165633 eriksd
The grand facade...
pi_83509597
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 20:49 schreef Fer het volgende:
Koop een grote bus, vul deze met restpartijen en probeer deze sneup in de files te verhandelen.

PS. Woon werk in Amsterdam, niet eens in het centrum, maar ben toch dagelijks 20-30 minuten met de auto onderweg. En afgezien van de functies top-advocaat, notaris of directeur multinational is een parkeerplek in Amsterdam-Centrum zeker niet standaard.
Ja maar, ja maar, ja maar: hij heeft HBO HRM gedaan!
Bis bis bis
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  woensdag 30 juni 2010 @ 22:14:51 #108
94405 Tarak
Follow the white rabbit...
pi_83510809
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 23:50 schreef Leonidas82 het volgende:

[..]

In Friesland zijn er genoeg banen, zeker wat ik zoek (arbeidsbemiddeling, mijn achtergrond is HRM). De baan die ik op het oog heb, is bij een internationaal headhunterskantoor met een dik salaris en internationale kansen. De voertaal op het kantoor is ook Engels. Ze hebben nu een aantal startersfuncties beschikbaar. Dusja, dat lijkt me wel wat!

Ik ben alleen benieuwd of elke dag 3 uur reistijd me niet gaat opbreken.
Ik heb het een tijdje gedaan, maar ben op een gegeven moment wel verhuisd. Als ik jou was zou ik wel gelijk een woning in Amsterdam gaan zoeken als je aangenomen wordt.

www.woningnet.nl kun je alvast inschrijven
If I had a world of my own, everything would be nonsense. Nothing would be what it is, because everything would be what it isn't. And contrary wise, what is, it wouldn't be. And what it wouldn't be, it would. You see?
  woensdag 30 juni 2010 @ 22:15:30 #109
165633 eriksd
The grand facade...
pi_83510846
Alsof iemand met minder dan 10 jaar ook maar kans maakt.
Bis bis bis
  donderdag 1 juli 2010 @ 11:12:40 #110
113373 doeka
Pompiedomtiedom
pi_83525166
Mijn woon-werkverkeer in de Randstad 13 kilometer. Ik rij altijd binnendoor, het kan binnen 20 minuten, maar meestal is het een half uur. Afgelopen winter reed ik er regelmatig anderhalf (!) uur over. Moraal van dit verhaal: die afsluitdijk geloof ik wel, maar zodra je de Randstad binnenrijdt en nu zeker met de A1 die gedeeltelijk is afgesloten, ga je dat natuurlijk nooit in anderhalf uur redden.
But till then tramps like us baby we were born to run
But till then tramps like us baby we were born to run
pi_83526324
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 22:15 schreef eriksd het volgende:
Alsof iemand met minder dan 10 jaar ook maar kans maakt.
En direct-wonen dan?
The lesbians next door gave me a Rolex for my birthday, which was very nice! But I think they misunderstood me when I said I wanna watch.
  donderdag 1 juli 2010 @ 12:11:20 #112
165633 eriksd
The grand facade...
pi_83527490
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 11:41 schreef skudkind het volgende:

[..]

En direct-wonen dan?
Reken in Amsterdam dan maar op zo'n 8 a 900 per maand. TS gaat beginnen dus jaarcontract, is starter, softe HBO opleiding gedaan. 2300 bruto lijkt mij dan normaal. Hypotheek krijgt hij niet.

Een betaalbaar huis zal er dus niet inzitten voor TS voorlopig.
Bis bis bis
pi_83528019
Heb zelf 2 jaar dagelijks van Den Helder - Amsterdam gereden over de A7.

Als je in de spits rijd, dan kun je er vanuit gaan dat je 4 van de 5 keer vanaf Purmerend tot na de Coentunnel in de file staan (behalve in vakanties als het iets rustiger is) dus tel dan nog maar een uur op bij je reistijd. Coentunnel op de terugweg ? Zal je ws ook nog iets van 15 tot 30 minuten kosten.

Ga je buiten de spits rijden dan is het wel heel goed te doen. Als je maar Purmerend voorbij bent voordat de vrachtauto's gaan rijden (6:45 - 7:00)
"Evil preaches tolerance until it is dominant, then it tries to silence good."
pi_83540373
Heb zelf 1 jaar de tegengestelde richting gereden Amsterdam-Leeuwarden. Tegen de spits in en vertrek vanuit Amsterdam Noord, dus binnen 5 minuten op de A8. Reistijd 1.15-1.30 uur. Na 1 jaar het reizen zat, geen vrije tijd meer over.
pi_83635688
Niet doen!!!

Ik woon in Damsco en werk in Leeuwarden. En bij mij breekt de reistijd echt op. Aangezien je altijd meer dan 2uur bezig bent voordat je eigenlijk op einde van je bestemming bent.

Vergeet niet de files waar je elke ochtend in staat...
Doelen zijn dromen met een deadline
pi_83773171
Misschien kun je wat over werktijden afspreken als dat mogelijk is? Dat je bijvoorbeeld vroeger begint en eerder vertrekt (rijd je buiten de files om).
Ik ga zelf nu 4 dagen werken en moet 45 tot 50 minuten rijden (enkele reis; geen route waar normaliter files staan en auto van de zaak) en werk dan van 8.00 tot 16.30u. Ik ga het gewoon proberen en zie wel of dit goed gaat! Ik zou normaal max om 17.30 thuis moeten zijn; prima te doen lijkt me. Ik heb vooraf al met mn baas besproken dat indien dit niet bevalt, ik iedere dag bv. een halfuur of een uur minder kan gaan werken zodat ik iig lekker op tijd thuis ben en nog wat aan mn vrije tijd heb. Ideaal geregeld vind ik zelf en heerlijk om zo'n baas te hebben die meedenkt

(voor mij is een uur reistijd denk ik wel een max hoor, ik zou het zonde van m'n tijd vinden om zoveel uren op de weg door te brengen. Onder een uur nog wel te doen; lekker je hoofd leegmaken & muziekje luisteren )
  woensdag 7 juli 2010 @ 18:29:46 #117
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_83773466
Het is te doen, niet ideaal maar te doen. Je begint er vanzelf wel wat aan te wennen. Wellicht kun je in de trein nog wat werken/doornemen?

Oh, met de auto, en dat elke dag, zou ik niet aan beginnen dan.
pi_83774102
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 07:16 schreef _wie het volgende:
Ik reis momenteel 5 uur op een dag (woon-werk) 2, 5 heen en terug. Over 2 weken ga ik verhuizen en wordt het een half uurtje met de fiets.

Het is te doen, hou wel rekening mee met de lange dagen en dat je doordeweeks weinig sociaal leven meer hebt. Zie het als een investering. Wellicht kun je ook 1 of meerdere dagen thuiswerken en dan hoef je nog maar 3-4 dagen te reizen
Ik doe vergelijkbaar. 1,5 uur in de trein en dan nog 2x 15 minuutjes naar en van het station. Twee uure deur tot deur dus. Het is te doen, maar om die reden ben ik wel 4 i.p.v 5 dagen gaan werken. Dan heb je naast je twee weekend dagen ook nog een dag voor sociale dingen, de boodschappen, hobby's en je partner.
  donderdag 8 juli 2010 @ 22:00:30 #119
57047 macondo
Macondo weet wel beter, heus
pi_83823573
Brrr... drie uur reistijd op een dag in het positieve geval.. als je niet direct in Amsterdam kunt wonen ga dan naar de buurtgemeentes. In Almere, Zaandam en Purmerend stikt het van HBO'ers uit de softe sector. Maar verhuizen naar Amsterdam is niet voor iedereen weggelegd. Het zijn toch altijd de kansrijke mensen die het doen.

Sommige mensen moeten gewoon in het noord'n blijven wonen in hun dorp...
Overal verstand van.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')