Zoeken niet hoor, vinden welquote:Op dinsdag 29 juni 2010 23:46 schreef Juicyhil het volgende:
Waarom ga je daar niet meteen wonen? In het noorden is werk zoeken sowieso lastig.
quote:
Dat dat is neem ik aan in werktijd? Is natuurlijk anders als dat niet zo is.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 23:46 schreef Rekkie het volgende:
Oh reis elke dag minimaal 1,5 uur naar klanten en dat doe ik al 4 jaar met veel plezier.
1,5 uur vind ik een peuleschilletje
In Friesland zijn er genoeg banen, zeker wat ik zoek (arbeidsbemiddeling, mijn achtergrond is HRM). De baan die ik op het oog heb, is bij een internationaal headhunterskantoor met een dik salaris en internationale kansen. De voertaal op het kantoor is ook Engels. Ze hebben nu een aantal startersfuncties beschikbaar. Dusja, dat lijkt me wel wat!quote:Op dinsdag 29 juni 2010 23:46 schreef Juicyhil het volgende:
Waarom ga je daar niet meteen wonen? In het noorden is werk zoeken sowieso lastig.
Werktijd? Was het maar zo.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 23:49 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Dat dat is neem ik aan in werktijd? Is natuurlijk anders als dat niet zo is.
Voor een leuke baan zou ik het over hebben. Tenzij je natuurlijk een soortgelijke baan dichterbij kan krijgen.
Die anderhalve uur wordt wel wat langer als je in de ochtendspits de stad in moet en in de avondspits er weer uit.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 23:44 schreef Leonidas82 het volgende:
Wie reist er tussen 1 uur en 1,5 uur voor zijn werk (dus 3 uur reistijd per dag?). Hoe bevalt de lange reistijd, is het het waard?
Ik heb een geweldige startersbaan in Amsterdam gezien, maar woon zelf in leeuwarden. Is dat qua reistijd wel te overzien? Van Leeuwarden naar Amsterdam is 1,5 uur met de auto.
Dus je moet voor je baas naar verschillende klanten rijden in eigen tijd? Of ben je soms eigen baas?quote:Op dinsdag 29 juni 2010 23:51 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Werktijd? Was het maar zo.
Ik rij 's ochtends om 5/6 uur van huis en dan begint mijn werkdag nog niet hoor.
's middags rij ik om 17:00 uur weer naar huis en dan eindigt mijn dag ook gewoon, ondanks dat ik dan nog naar huis moet rijden of het hotel
quote:Op dinsdag 29 juni 2010 23:51 schreef ach het volgende:
Ik ben recent van 1.5 uur naar 1.10 uur gegaan en dit bevalt zo dat ik het terug wil brengen naar 30 minuten en verder nooit meer van mijn leven een baan zoeken waarbij ik langer dan 30 minuten per reis onderweg ben.
1.5 uur is te doen maar na 2 jaar was ik het aardig zat door het vroege opstaan en laat thuiskomen waardoor je niet veel vrije tijd overhoudt.
ik werk al een jaar of 8 met 45 min reis naar de zaak, en dan gemiddeld 1 uur reistijd naar de klant.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 23:50 schreef Leonidas82 het volgende:
[..]
In Friesland zijn er genoeg banen, zeker wat ik zoek (arbeidsbemiddeling, mijn achtergrond is HRM). De baan die ik op het oog heb, is bij een internationaal headhunterskantoor met een dik salaris en internationale kansen. De voertaal op het kantoor is ook Engels. Ze hebben nu een aantal startersfuncties beschikbaar. Dusja, dat lijkt me wel wat!
Ik ben alleen benieuwd of elke dag 3 uur reistijd me niet gaat opbreken.
Nee ik ben geen eigen baas, ik ben weer werknemertquote:Op dinsdag 29 juni 2010 23:53 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Dus je moet voor je baas naar verschillende klanten rijden in eigen tijd? Of ben je soms eigen baas?
Maar je reist dus voor je baas (immers geen woon/werkverkeer maar werk/klantverkeer) in je eigen tijd? Vreemd..quote:Op dinsdag 29 juni 2010 23:54 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Nee ik ben geen eigen baas, ik ben weer werknemert
Ja klopt dat doe ik, vreemd dat jij op basis van deze geringe gegevens dit als 'vreemd' kunt bestempelen.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 23:56 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Maar je reist dus voor je baas (immers geen woon/werkverkeer maar werk/klantverkeer) in je eigen tijd? Vreemd..
Leg dan uit waarom het niet vreemd is.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 23:57 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Ja klopt dat doe ik, vreemd dat jij op basis van deze geringe gegevens dit als 'vreemd' kunt bestempelen.
hoe gering ook. het blijft raar om in de tijd die de baas zou moeten kunnen factureren te moeten reizen op eigen kosten.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 23:57 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Ja klopt dat doe ik, vreemd dat jij op basis van deze geringe gegevens dit als 'vreemd' kunt bestempelen.
Ik heb er voor getekend, ik krijg veel salaris, ik heb een leaseautoquote:Op woensdag 30 juni 2010 00:01 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Leg dan uit waarom het niet vreemd is.
Sorry maar wat?quote:Op woensdag 30 juni 2010 00:02 schreef PKfotografie het volgende:
[..]
hoe gering ook. het blijft raar om in de tijd die de baas zou moeten kunnen factureren te moeten rijzen op eigen kosten.
(even wat beroepen daar gelaten waarbij je zelf kan bepalen hoeveel, hoelang je werkt zolang je je target maar haalt. das roepen een 9:00-17:00 baan. maar een baan hebben waar je baas het niet interesseert hoeveel je werkt als je maar doet waar je voor bent aan genomen )
je hebt dus een beroep waarbij je een vast salaris krijgt voor je werkzaamheden.quote:Op woensdag 30 juni 2010 00:04 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Sorry maar wat?
ik 'rijs' niet in de facturabele tijd van de baas.
Als dat al zo is, wat heeft dat met reizen van doen?quote:Op woensdag 30 juni 2010 00:08 schreef PKfotografie het volgende:
[..]
je hebt dus een beroep waarbij je een vast salaris krijgt voor je werkzaamheden.
waarbij je je target moet halen ongeacht hoelang je er mee bezig bent.
in plaats van dat je overuren krijgt uitbetaald krijg je een bonus als je ruim boven je target zit.
niet veel.quote:Op woensdag 30 juni 2010 00:11 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Als dat al zo is, wat heeft dat met reizen van doen?
Nee, duidelijk je snapt er geen drol van.quote:Op woensdag 30 juni 2010 00:17 schreef PKfotografie het volgende:
[..]
niet veel.
jij kiest er zelf voor om te tekenen voor een baan waarbij je baas je desnoods naar Japan kan laten crossen in je mooie leasebak zonder dat je er een cent voor krijgt. en dat loop je hier even te verkondigen. en nu hoop je denk ik dat we medelijden met je krijgen.
en anders wel dat we je heel slim gaan vinden omdat je op een subtiele manier aan een dislect laat blijken dat hij niet geheel weet hoe hij worden moet spellen.
snap nog steeds niet wat de relevantie is van woon werk verkeer en werk naar klant verkeer ( waar sommige mensen geen cent voor zien) niet akkoord gaan met zo'n contract en probleem op gelost.
misschien volgende sollicitatie ronde wat meer voor je zelf opkomen als je je irriteert aan file rijden voor de baas zonder dat je er een cent voor ziet.
das waar. ik snap er niks van als mensen akkoord gaan met een contract waarbij ze voor de baas aan het rijden zijn zonder er een cent voor terug te krijgen.quote:Op woensdag 30 juni 2010 00:21 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Nee, duidelijk je snapt er geen drol van.
Maar dat had je ook met minder worden duidelijk kunnen maken hoor
Nee je hebt gelijk hoor, ik krijg er inderdaad niets voor terug, dat wil zeggen niet separaat.quote:Op woensdag 30 juni 2010 00:24 schreef PKfotografie het volgende:
[..]
das waar. ik snap er niks van als mensen akkoord gaan met een contract waarbij ze voor de baas aan het rijden zijn zonder er een cent voor terug te krijgen.
dus je voelt je belangrijk voor het bedrijf. misschien wel de beste die er is. maar je krijgt er niet voor betaald.quote:Op woensdag 30 juni 2010 00:28 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Nee je hebt gelijk hoor, ik krijg er inderdaad niets voor terug, dat wil zeggen niet separaat.
Het is niet aan komen waaien hoor dat ik naar de klant toe moet
Ik snap niets van kortzichtige mensen als jij...quote:Op woensdag 30 juni 2010 00:24 schreef PKfotografie het volgende:
[..]
das waar. ik snap er niks van als mensen akkoord gaan met een contract waarbij ze voor de baas aan het rijden zijn zonder er een cent voor terug te krijgen.
als je het een leuke baan lijkt. gewoon doen.quote:Op woensdag 30 juni 2010 00:28 schreef Leonidas82 het volgende:
vechten jullie je de discussie ff in een ander topic uit?
Dank
Dit topic gaat erover of 3 uur reistijd per dag te doen is (heen en terug). Dit is belangrijk, omdat ik sta te popelen te solliciteren.
Nee inderdaad, je snapt er weinig van.quote:Op woensdag 30 juni 2010 00:31 schreef PKfotografie het volgende:
[..]
dus je voelt je belangrijk voor het bedrijf. misschien wel de beste die er is. maar je krijgt er niet voor betaald.
slimme baas heb jij.
truste en werkse morgen. ik duik mijn nest in
Ah verklap het nou nietquote:Op woensdag 30 juni 2010 00:32 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Ik snap niets van kortzichtige mensen als jij...
Ik rij ook regelmatig voor de baas in eigen tijd, maar daar staat wel een relatief hoger salaris tegenover, flexibele werktijden, gratis autorijden in privetijd, het pensioen wordt volledig door de werkgever en ik heb zelf invloed aan welke opdrachten ik meewerk.
Dan vind ik het niet erg om af en toe een paar uur in eigen tijd voor de baas te moeten rijden.
Heb je mijn reactie gezien.... probeer de rit eens!quote:Op woensdag 30 juni 2010 00:28 schreef Leonidas82 het volgende:
vechten jullie je de discussie ff in een ander topic uit?
Dank
Dit topic gaat erover of 3 uur reistijd per dag te doen is (heen en terug). Dit is belangrijk, omdat ik sta te popelen te solliciteren.
vaak genoeg naar amsterdam gereden. Met 140/150 over de afsluitdijk razen ben je zo in Noord-Holland. Als het rustig op de weg is ben je even snel in A'dam. Probleem alleen is idd die files. Op werkdagen staat het bij Purmerend al goed vast, en ja, dan zit je zo op 2 uur heen. Ik zit ook nog met mijn auto. Het kantoor is gevestigd in Amsterdam-Centrum. Of regelt de werkgever een parkeerplek?quote:Op woensdag 30 juni 2010 00:34 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Heb je mijn reactie gezien.... probeer de rit eens!
Daar gaat het toch helemaal niet om..... doh.quote:Op woensdag 30 juni 2010 00:37 schreef PKfotografie het volgende:
[..]
en welk deel denk je dat ik niet krijg dan?
als dit alles is om trots op te zijn
Daar zou ik maar niet op rekenen of je zou een directiefunctie moeten gaan bekleden.quote:Op woensdag 30 juni 2010 00:41 schreef Leonidas82 het volgende:
Of regelt de werkgever een parkeerplek?
daar zal ik niet op rekenen, parkeerruimte is schaars in Amsterdam. Bij de Amsterdamse vestiging van mijn werkgever moeten 1000 man ongeveer 250 parkeerplaatsen delen...quote:Op woensdag 30 juni 2010 00:41 schreef Leonidas82 het volgende:
[..]
. Ik zit ook nog met mijn auto. Het kantoor is gevestigd in Amsterdam-Centrum. Of regelt de werkgever een parkeerplek?
Tja dat hangt van de werkgever af..... mijn vorige werkgever had beperkte parkeerplaatsen en je kreeg een parkeerplaats als je voldoende 'punten' had gescoord.quote:Op woensdag 30 juni 2010 00:41 schreef Leonidas82 het volgende:
[..]
vaak genoeg naar amsterdam gereden. Met 140/150 over de afsluitdijk razen ben je zo in Noord-Holland. Als het rustig op de weg is ben je even snel in A'dam. Probleem alleen is idd die files. Op werkdagen staat het bij Purmerend al goed vast, en ja, dan zit je zo op 2 uur heen. Ik zit ook nog met mijn auto. Het kantoor is gevestigd in Amsterdam-Centrum. Of regelt de werkgever een parkeerplek?
Dit geldt voor mij ook. Ik woon in Arnhem, werk in Amsterdam. Op zich is het goed te doen met het ov, directe verbinding, maar het kost wel veel vrije tijd en dat vind ik af en toe best jammer. Ik zou er niet nog een keer voor kiezen. Aan de andere kant, reizen collega's van mij deze afstand al ruim 20 jaar.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 23:51 schreef ach het volgende:
1.5 uur is te doen maar na 2 jaar was ik het aardig zat door het vroege opstaan en laat thuiskomen waardoor je niet veel vrije tijd overhoudt.
Als de baan echt zo goed is is het dat altijd waard.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 23:44 schreef Leonidas82 het volgende:
Wie reist er tussen 1 uur en 1,5 uur voor zijn werk (dus 3 uur reistijd per dag?). Hoe bevalt de lange reistijd, is het het waard?
1,5 uur?quote:Ik heb een geweldige startersbaan in Amsterdam gezien, maar woon zelf in leeuwarden. Is dat qua reistijd wel te overzien? Van Leeuwarden naar Amsterdam is 1,5 uur met de auto.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |