Maar die staan er dus wel rondom amsterdam. En veel ook. Reken maar dat je tussen 7 en 10 en tussen 15 en 19 in de file staat rondom a'dam. Die anderhalf uur die de routeplanner aangeeft zal dus al gauw 2 tot 2.5 uur worden in de praktijk, 20 uur reistijd naast je werkweek van 40 uur. Succes.quote:
Niet iedereen vindt het 'Chill' om in Amsterdam te wonen.quote:Op woensdag 30 juni 2010 19:30 schreef Kaas- het volgende:
Optie 1) Elke dag 4 uur aan vrije tijd verliezen en in Friesland (!) wonen.
Optie 2) Chill in Amsterdam wonen.
Dat is toch niet zo'n moeilijke beslissingNee serieus, waarom verhuis je niet naar Amsterdam? Zelfs als je die baan niet krijgt is dat veel leuker.
Volgens mij kun je erg lastig op korte termijn woonruimte vinden in Amsterdam. Vooral als starter die moet huren. Of je moet al 'lekker chill' in de Bijlmer of soortgelijk ghetto willen terechtkomen....quote:Op woensdag 30 juni 2010 19:30 schreef Kaas- het volgende:
Optie 1) Elke dag 4 uur aan vrije tijd verliezen en in Friesland (!) wonen.
Optie 2) Chill in Amsterdam wonen.
Dat is toch niet zo'n moeilijke beslissingNee serieus, waarom verhuis je niet naar Amsterdam? Zelfs als je die baan niet krijgt is dat veel leuker.
Ja maar, ja maar, ja maar: hij heeft HBO HRM gedaan!quote:Op woensdag 30 juni 2010 20:49 schreef Fer het volgende:
Koop een grote bus, vul deze met restpartijen en probeer deze sneup in de files te verhandelen.
PS. Woon werk in Amsterdam, niet eens in het centrum, maar ben toch dagelijks 20-30 minuten met de auto onderweg. En afgezien van de functies top-advocaat, notaris of directeur multinational is een parkeerplek in Amsterdam-Centrum zeker niet standaard.
Ik heb het een tijdje gedaan, maar ben op een gegeven moment wel verhuisd. Als ik jou was zou ik wel gelijk een woning in Amsterdam gaan zoeken als je aangenomen wordt.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 23:50 schreef Leonidas82 het volgende:
[..]
In Friesland zijn er genoeg banen, zeker wat ik zoek (arbeidsbemiddeling, mijn achtergrond is HRM). De baan die ik op het oog heb, is bij een internationaal headhunterskantoor met een dik salaris en internationale kansen. De voertaal op het kantoor is ook Engels. Ze hebben nu een aantal startersfuncties beschikbaar. Dusja, dat lijkt me wel wat!
Ik ben alleen benieuwd of elke dag 3 uur reistijd me niet gaat opbreken.
En direct-wonen dan?quote:Op woensdag 30 juni 2010 22:15 schreef eriksd het volgende:
Alsof iemand met minder dan 10 jaar ook maar kans maakt.
Reken in Amsterdam dan maar op zo'n 8 a 900 per maand. TS gaat beginnen dus jaarcontract, is starter, softe HBO opleiding gedaan. 2300 bruto lijkt mij dan normaal. Hypotheek krijgt hij niet.quote:
Ik doe vergelijkbaar. 1,5 uur in de trein en dan nog 2x 15 minuutjes naar en van het station. Twee uure deur tot deur dus. Het is te doen, maar om die reden ben ik wel 4 i.p.v 5 dagen gaan werken. Dan heb je naast je twee weekend dagen ook nog een dag voor sociale dingen, de boodschappen, hobby's en je partner.quote:Op woensdag 30 juni 2010 07:16 schreef _wie het volgende:
Ik reis momenteel 5 uur op een dag (woon-werk) 2, 5 heen en terug. Over 2 weken ga ik verhuizen en wordt het een half uurtje met de fiets.
Het is te doen, hou wel rekening mee met de lange dagen en dat je doordeweeks weinig sociaal leven meer hebt. Zie het als een investering. Wellicht kun je ook 1 of meerdere dagen thuiswerken en dan hoef je nog maar 3-4 dagen te reizen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |