Want persoonlijke conclusies zijn geen onderbouwing, dan kunnen we jouw posts ook wel gewoon negeren.quote:Op maandag 28 juni 2010 20:09 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Pffff.....
Ik wordt een beetje moe van de mensen die maar vanalles roepen dan van dit soort algemene onderbouwing hebben. Of helemaal geen onderbouwing...
Je begrijpt toch wel dat ik hier totaal niet van overtuigd raak....
quote:Op maandag 28 juni 2010 19:47 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Waren dat niet vooral bejaarden die gratis reizen kregen?
Dus die mening van die paar mensen die hier telkens maar lopen te klagen kan ik zo in de prullebak gooien?quote:Op maandag 28 juni 2010 20:09 schreef fs180 het volgende:
[..]
De mening van een groep reizigers is te marginaal om dat oordeel door te trekken tot het uiteindelijke oordeel of de kaart wel of niet goed werkt
Nee nee, je krijgt nu korting als je je privacy overboord gooitquote:Op maandag 28 juni 2010 19:46 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Je draait de zaken om. Anoniem reizen wordt zwaar benadeeld, de voordelen van een persoonlijke kaart lijken marginaal.
Ik geef tenminste nog onderbouwing als men daar om vraagt.quote:Op maandag 28 juni 2010 20:10 schreef fs180 het volgende:
[..]
Want persoonlijke conclusies zijn geen onderbouwing, dan kunnen we jouw posts ook wel gewoon negeren.
quote:Op maandag 28 juni 2010 20:09 schreef VancouverFan het volgende:
Pffff.....
Ik wordt een beetje moe van de mensen die maar vanalles roepen en dan van dit soort algemene onderbouwing hebben. Of helemaal geen onderbouwing...
Je begrijpt toch wel dat ik hier totaal niet van overtuigd raak....
Precies. Dat zeg ik.quote:Op maandag 28 juni 2010 20:12 schreef fs180 het volgende:
[..]
Nee nee, je krijgt nu korting als je je privacy overboord gooit
Jij vind dat hun mening er niet toe doet. Ik heb geen problemen met jouw mening, die mag jij gewoon hebben. Jij mag die kaart helemaal geweldig vinden, maar die mening delen wij niet. En daar moet jij vrede mee hebben, ipv dit gewoon onkunde/leugens/kinderziektes te noemen, dat zegt gewoon meer over jouw niveau dan de mening van een ander.quote:Op maandag 28 juni 2010 20:11 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Dus die mening van die paar mensen die hier telkens maar lopen te klagen kan ik zo in de prullebak gooien?
Of waarom is jouw mening wel de maatstaf....
Ik zie geen gaten in mijn betoog.quote:Op maandag 28 juni 2010 20:12 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Dan begrijpen we elkaar, lijkt me een typisch geval van de pot verwijt de ketel. En zijn we weer terug bij af, waarbij jij de OVChip met hand en tand verdedigd, terwijl echte gebruikers gaten in je betoog schieten.
Wat natuurlijk een idiote beredenatie is, je wordt zeerzeker benadeeld wanneer je niet je persoonlijke informatie op straat wilt hebben. Als jij hiervoor recht op korting kun je er nu, onder dezelfde omstandigheden, geen gebruik van maken. Dat kun je natuurlijk nooit goedpraten.quote:Op maandag 28 juni 2010 20:12 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Precies. Dat zeg ik.
Je krijgt korting als je wat privacy opgeeft. Je betaald niet extra als je geen privacy opgeeft.
Als je gaat zeggen dat men met 100'den euro's tegoed moet reizen of bijvoorbeeld gaat sugereren dat men elke keer een kaart moet kopen zijn dat gewoon leugens.quote:Op maandag 28 juni 2010 20:13 schreef fs180 het volgende:
[..]
Jij vind dat hun mening er niet toe doet. Ik heb geen problemen met jouw mening, die mag jij gewoon hebben. Jij mag die kaart helemaal geweldig vinden, maar die mening delen wij niet. En daar moet jij vrede mee hebben, ipv dit gewoon onkunde/leugens/kinderziektes te noemen, dat zegt gewoon meer over jouw niveau dan de mening van een ander.
In deze casus is de enigste wens van de reiziger zo snel mogelijk van A naar B vervoerd worden, hoe die vervoerders dat onderling regelen en met wat voor vervoersoort dat zou in principe niet de zorg van de reiziger moeten zijn. Als ik de snelste reis die ov9292 mij geeft binnen de gestelde tijd kan maken voor een hemelsbreed tarief dat zou toch een super eerlijk betaal systeem voor de reizigers betekenen.quote:Op maandag 28 juni 2010 20:03 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Bekijk het ook eens vanuit de vervoerder perspectief. Die bied goedkoop vervoer aan de massa aan. Dat kan niet zo goedkoop zijn als de vervoerders rekening houden met alle wensen van de reiziger.
Als jij mijn woorden blijft verdraaien maak JIJ de leugens, ik heb dat namelijk nooit te nimmer gezegt. Je zet jezelf alleen maar voor lul man.quote:Op maandag 28 juni 2010 20:15 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Als je gaat zeggen dat men met 100'den euro's tegoed moet reizen of bijvoorbeeld gaat sugereren dat men elke keer een kaart moet kopen zijn dat gewoon leugens.
Daar is niks gelogen aan van mijn kant.
quote:Op maandag 28 juni 2010 20:14 schreef VancouverFan het volgende:
Ik zie geen gaten in mijn betoog.
Alleen wat gezeur over details dat die voor kleine groepen mensen niet naar wens zou werken.
Ik kijk tenminste wat verder dan dat en zie dat het een systeem is voor heel reizend Nederland. Niet alleen maar voor de mensen die naar het buitenland gaan of perse anoniem willen reizen.
Als je zo snel mogelijk van A naar B wilt moet je zelf een auto kopen. Of gaan fietsen of lopen. Afhankelijk van welk traject je reist.quote:Op maandag 28 juni 2010 20:15 schreef Basp1 het volgende:
[..]
In deze casus is de enigste wens van de reiziger zo snel mogelijk van A naar B vervoerd worden, hoe die vervoerders dat onderling regelen en met wat voor vervoersoort dat zou in principe niet de zorg van de reiziger moeten zijn. Als ik de snelste reis die ov9292 mij geeft binnen de gestelde tijd kan maken voor een hemelsbreed tarief dat zou toch een super eerlijk betaal systeem voor de reizigers betekenen.
quote:Op maandag 28 juni 2010 20:18 schreef VancouverFan het volgende:
Als je zo snel mogelijk van A naar B wilt moet je zelf een auto kopen. Of gaan fietsen of lopen. Afhankelijk van welk traject je reist.
En een wens van de vervoerder is om winst te maken.
Die wens gaat niet altijd samen met de wensen van de reizigers.
Hoho!quote:Op maandag 28 juni 2010 20:17 schreef fs180 het volgende:
[..]
Als jij mijn woorden blijft verdraaien maak JIJ de leugens, ik heb dat namelijk nooit te nimmer gezegt. Je zet jezelf alleen maar voor lul man.
quote:Op maandag 28 juni 2010 17:15 schreef fs180 het volgende:
[..]
Weer aannamensDus meer betalen, meer bijkomende problemen en daarbij niet seireus worden genomen door vervoersmaatschappijen is met de tijd meegaan? Dat kan jouw definitie zijn ja, ik deel die mening opnieuw niet. Met de tijd mee gaan slaat (bij mijn defnitie) op verbetering, deze blijft simpelweg uit bij de ov chipkaart. Tevens ging het allang niet meer over het buitenland, dat was enkel en alleen een situatie die voort kwam uit een post uit het vorige topic, iedereen weet dat er veel belangrijkere problemen zijn.
Toen ik een jaar of 8 was en voor het eerst zelfstandig met de bus ging was dat even uitzoeken, maar als iemand je uit heeft gelegt dat je de zones telt op de kaart weet je dat ook. En anders zeg je 'naar straat/plek x' en stempeld de beste man het gewoon voor je af. Als er dan iets fout gaat kun je er direct iets van zeggen. En als ik met haast bij het station kom wil ik ook liever gewoon in de trein springen, en niet een ov chipkaart aan moeten schaffen of mijn saldo op moeten laden.. Wellicht is er weer een storing en kan ik zijn geheel niet inchecken.. Want ja die vergelijking mag ik prima maken, zowel het trein- als de chipkaart kun je van tevoren kopen. Feit blijft wel dat een papieren kaart geen storing kan en zal hebben. Deze werkt altijd, en een evt saldo is geen probleem. Mocht je onverhoops niet meer genoeg saldo hebben voor een retour.
...En natuurlijk bij aankomst onbezorgd de trein uitstappen, of toch nog even er aan denken uit de checken, anders zijn we weer 20 euro kwijt..
Tuurlijk hoef je niet elke keer een OV chipkaart te kopen of saldo op te laden. Tuurlijk hoef je niet 100'den euro op die kaart te zetten. Maar jij doet alsof het niet anders kan gaan.quote:Op maandag 28 juni 2010 17:27 schreef fs180 het volgende:
Dat hoeft niet, maar ooit moest je een kaart kopen, en ooit moest je een ov kaart kopen, daar zit geen verschil in. Je kunt niet zonder aankoop reizen, wanneer je die koopt is bijzaak. Je argument vervalt gewoon. Ik wil prima discussie voeren, maar wanneer iemand niet inhoudelijk inhaakt wordt het een monoloog.. Praktisch probleem is wel dat mensen niet graag met honderdan euro's saldo op de kaart willen lopen, dit geld ben je namelijk kwijt bij diefstal of andere problemen. Dus er zal gemiddeldn een laag bedrag opstaan, waardoor regelmatig opladen/bijschijven vereist is. Ik kan het prima begrijpen dat mensen er geen goed gevoel bij hebben steeds automatisch geld bij te laten schrijven, al is het maar om beter bij te houden hoeveel er bij/af geschreven wordt. Ook bij diefstal is dat een probleem, daar het minimaal één dag duurt voordat de kaart geblokkeerd kan worden.
Uiteidelijk zullen er dus, zoals al het geval is, rijen blijven.
Nee dat mag je niet opmaken.quote:Op maandag 28 juni 2010 20:21 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Kijk, daar zeg je eindelijk wat zinnigs. Mag ik daaruit opmaken dat jij ook vind dat de hele OVChip kwestie vooral gaat om de wens van de vervoerder, en dat de wens van de reiziger zwaar ondergeschikt is?
Komt nu de aap uit de mouw.quote:Op maandag 28 juni 2010 20:18 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Als je zo snel mogelijk van A naar B wilt moet je zelf een auto kopen. Of gaan fietsen of lopen. Afhankelijk van welk traject je reist.
En een wens van de vervoerder is om winst te maken.
Die wens gaat niet altijd samen met de wensen van de reizigers.
Mja, als je met argumenten komt als "kijk maar 33 delen terug" is dat niet overtuigend he.quote:Op maandag 28 juni 2010 20:18 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Je ziet geen gaten omdat je blind in je eigen riedeltje gelooft en iedere kritiek van echte gebruikers ter zijde schuift, alszijnde gezeur. Want in 'het grote plaatje wordt iedereen er beter van'.
Ignorance is bliss.
De vervoerder heeft die wens ook.quote:Op maandag 28 juni 2010 20:23 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Komt nu de aap uit de mouw.![]()
Het zou de wens van de vervoerder moeten zijn om de reizigers aantallen omhoog te halen ipv dat doorgeslagen markt denken waardoor de diensten van de semi verzelfstandigde publieke diensten alleen maar verder van aftakelen.
Als er een andere optie is volgens jou, snap ik niet waarom je met die argumenten komt.quote:Op maandag 28 juni 2010 20:24 schreef fs180 het volgende:
Lees je het dan ook even door, random dingen posten heeft geen zin, ik post het zelf namelijk wel![]()
Wil je even aanstrepen waar ik zeg dat er geen andere optie is dan waar jij mij van beschuldigd?
Liever naief en onschuldig dan slaaf van het systeem en alles ov onzin met hand en tand verdedigen.quote:Op maandag 28 juni 2010 20:26 schreef VancouverFan het volgende:
Als je denkt dat een OV bedrijf aan alle wensen van reizigers kan voldoen ben je nog naïever dan ik dacht.
Dan zal het nog een harde wereld voor je worden als je niet in kunt schatten wat realistisch is of niet.quote:Op maandag 28 juni 2010 20:29 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Liever naief en onschuldig dan slaaf van het systeem en alles ov onzin met hand en tand verdedigen.
quote:Op maandag 28 juni 2010 20:23 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Mja, als je met argumenten komt als "kijk maar 33 delen terug" is dat niet overtuigend he.
Ik kan zo ook wel zeggen dat er in de afgelopen 33 delen tientallen mensen zijn die zeggen dat ze de kaart prima vinden. Ik ben niet zo naief om te denken dat jij dat gaat geloven.
Af en toe wordt er wat nieuws gemeld. Over het algemeen is het oude koeien uit de sloot halen en aan dezelfde mensen telkens maar weer hetzelfde uitleggen.quote:Op maandag 28 juni 2010 20:29 schreef Frutsel het volgende:
Wordt hier eigenlijk uberhaupt nog wel eens wat nieuws gemeld?
Of blijft het zoals vanouds het wellus nietus spelletje?
Dan kan het net zo goed richting ONZ of GC
quote:Op maandag 28 juni 2010 20:29 schreef Frutsel het volgende:
Wordt hier eigenlijk uberhaupt nog wel eens wat nieuws gemeld?
Of blijft het zoals vanouds het wellus nietus spelletje?
Dan kan het net zo goed richting ONZ of GC
Uit mijn vraag bleek dat de OV chip duurder isquote:Op maandag 28 juni 2010 20:31 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Ik reageerde met die post op jouw vraag, waaruit bleek dat de ovchip duurder was.
Waarom zouden de andere reizigers niet tevreden kunnen zijn?quote:ook ik heb de afgelopen 32 topics niet nagelezen, maar kan vrij zeker inschatten dat de tevreden mensen vooral abbohouders en studenten zijn.
quote:Op maandag 28 juni 2010 20:18 schreef VancouverFan het volgende:
Als je zo snel mogelijk van A naar B wilt moet je zelf een auto kopen. Of gaan fietsen of lopen. Afhankelijk van welk traject je reist.
En een wens van de vervoerder is om winst te maken.
Die wens gaat niet altijd samen met de wensen van de reizigers.
Ja, itt wat jij denkt, is de wereld niet zo zwart wit. Ik gaf je een situatie, zoals jij zelf ook deed; jij had het over te laat komen. Zal ik nu zo kinderachtig zijn om te zeggen dat ik niet te laat kwam en ook tijd kwam. Want volgens jouw beredenatie MOET EN ZAL iedere reiziger te laat komen.quote:Op maandag 28 juni 2010 20:28 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Als er een andere optie is volgens jou, snap ik niet waarom je met die argumenten komt.
Als ik een voorbeeld geef waaruit blijkt dat inchecken sneller is dan een kaartje kopen is het natuurlijk complete onzin als jij met het verweer komt dat men nog een OV chipkaart moet kopen.
Nee, nee en nog eens nee. Je kunt wel iedere keer via de lopende band, met die onzin blijven aankomen, maar dat maakt het er niet opeens juist op.quote:Op maandag 28 juni 2010 18:10 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Je kunt nog wel 100 keer blijven roepen dat het faalt. Reizigers in Rotterdam denken daar toch echt anders over en waarderen de kaart met een 7,2.
Dat is natuurlijk niet zo.quote:En wat nu als de abbohouders en studenten het grootste deel van de reizigers zijn? Moet het systeem maar op de schop omdat mensen die af en toe reizen niet blij zijn?
Ik heb je net al uitgelegd dat ik dat niet denk.quote:Op maandag 28 juni 2010 20:36 schreef Hukkie het volgende:
Maar goed, ik denk dat Vancouver zichzelf in deze discussie door middel van de volgende post buiten spel heeft gezet.
[..]
Daaruit blijkt dat ook hij denkt dat de voordelen in de eerste plaats voor de vervoerder zijn, en dat daarna pas de reiziger aan bod komt. GC plz?
irritant zeg, kan VancouverFan niet aan banden worden gelegd ?quote:
Nee dat is mijn redenatie helemaal niet.quote:Op maandag 28 juni 2010 20:38 schreef fs180 het volgende:
[..]
Ja, itt wat jij denkt, is de wereld niet zo zwart wit. Ik gaf je een situatie, zoals jij zelf ook deed; jij had het over te laat komen. Zal ik nu zo kinderachtig zijn om te zeggen dat ik niet te laat kwam en ook tijd kwam. Want volgens jouw beredenatie MOET EN ZAL iedere reiziger te laat komen.![]()
![]()
Die kaart koop je 1 keer en dan kun je 5 jaar lang reizen.quote:Je kunt niet het kaartje kopen en inchecken direct, zonder nuance vergelijker. Je dient namelijk die kaart aan te schaffen. Zonder kaart kun je niet inchecken.
En jij bent wel objectiefquote:Dan zeg jij, ik heb mijn ov kaart al. Dan zeg, ik heb mijn kaartje ook al 2 weken voordat ik ging reizen gekocht. Hoef ik alleen te stempelen (die automaten zijn teminste WEL betrouwbaar en nemen GEEN extra geld van mijn rekening als ze stuk zijn).
Jouw idee van voordeel/sneller is dus niet objectief.
Je bent appels met peren aan het vergelijking.quote:Want als ze beide systemen naats elkaar vergelijkt moet je dezelfde handelingen maken.
Ik kan ook een vergelijking maken tussen een toyota en een porsche, waar de toyota 2x zo snel was omdat de porsche nog stond te tanken, dan publiceer ik die cijfers en dat zie jij dus als een eerlijk onderzoek?
Wat een freudiaanse vergelijking weer. En dan zie ik tank even als een militair voertuig. En beschouwen we de privacy factor even.quote:Op maandag 28 juni 2010 20:49 schreef VancouverFan het volgende:
Nu = Elke keer kaartjes kopen, kleine tank
Chipkaart = (Bijna) nooit meer bij een automaat omdat je een grote tank hebt en/of die wordt automatisch bijgevuld.
Ja leuk. Laten we de privacy factor weer gaan bespreken. Dat hebben we vandaag nog niet gedaanquote:Op maandag 28 juni 2010 20:58 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Wat een freudiaanse vergelijking weer. En dan zie ik tank even als een militair voertuig. En beschouwen we de privacy factor even.
quote:Op maandag 28 juni 2010 21:03 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Ja leuk. Laten we de privacy factor weer gaan bespreken. Dat hebben we vandaag nog niet gedaan
Waarom ik niet kap in dit topic is omdat mensen telkens maar weer met dezelfde kritiek op de OV chipkaart komen. Daar irriteer ik me aan.quote:Op maandag 28 juni 2010 21:05 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Waarom kap jij niet in dit topic? Ik ben je denigrerende postgedrag meer dan zat eigenlijk.
Alle keren dat ik hier kijk zie ik dezelfde dingen en elke keer irriteer ik me aan dezelfde user. Hoe zou dat komen?
VancouverFan heeft nog tenminste verstand van zaken, niet zoals sommige hier in dit topicquote:Op maandag 28 juni 2010 21:05 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Waarom kap jij niet in dit topic? Ik ben je denigrerende postgedrag meer dan zat eigenlijk.
Alle keren dat ik hier kijk zie ik dezelfde dingen en elke keer irriteer ik me aan dezelfde user. Hoe zou dat komen?
http://nl.wikipedia.org/wiki/Freudiaanse_versprekingquote:Op maandag 28 juni 2010 21:03 schreef VancouverFan het volgende:
Ja leuk. Laten we de privacy factor weer gaan bespreken. Dat hebben we vandaag nog niet gedaan
En wat snap je niet aan tankinhoud en "bijgevuld wordt" en het feit dat het over autos gaat? Met een beetje nadenken moet je wel begrijpen dat ik het over een benzine tank heb. Dus als jij daar een militair voertuig van maakt blijk je weer eens slecht te lezen.
Of moet ik alles uitspellen alsof ik met m'n kleine neefjes aan het praten ben
kloon van VF, laat je niet foppenquote:Op maandag 28 juni 2010 21:10 schreef 29-11 het volgende:
[..]
VancouverFan heeft nog tenminste verstand van zaken, niet zoals sommige hier in dit topic
quote:Op zondag 27 juni 2010 20:36 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Zeg droeftoeter, als je je eigen links al niet eens meer snapt, wat verwacht je dan nog van ons?
quote:Op maandag 28 juni 2010 09:12 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Maar scenarios die een beetje van de standaard afwijken komen in de autistische zwart wit wereld van scenario beschrijvingen van TLS en de propagandist alhier niet voor.
Dus misschien zijn mijn denigrerende opmerkingen reacties op dat soort kinderachtige discussie methodes.quote:Op zaterdag 26 juni 2010 11:40 schreef Zelva het volgende:
[..]
Het pinsysteem werkt vlekkeloos. Bij niemand in Nederland wordt een bedrag van 100 euro afgeschreven als je 50 euro pint bij de geldautomaat en als je bij de bakker een brood voor 1,59 pint, dan komt er niet opeens 2,23 op je afschrift te staan.
Case closed.
[..]
En hier gaat Vancouverfool maar weer eens voorbij aan hét grootste probleem met de ov-shitkaart. Dat heeft niets te maken met dat het systeem onhandig is, dat heeft alles te maken met de foutgevoeligheid van een volledig onbetrouwbaar kolèrezooitje. Bij de strippenkaart gaat nooit wat fout en als er al eens een stempeltje teveel wordt gezet door de buschauffeur, dan is dat à la minute opgelost. Bij de ov-shitkaart betalen per dag duizenden en duizenden mensen een verkeerd bedrag, waarbij ze maar moeten hopen dat ze dat ooit nog eens terugkrijgen, minstens maanden later.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |