abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_83439146
Knap hoor. We hebben het over twee Nederlandse dames in India en een pagina later gaat het alweer over Marokkanen .
  dinsdag 29 juni 2010 @ 13:08:21 #102
3542 Gia
User under construction
pi_83439183
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 13:07 schreef Sloggi het volgende:
Knap hoor. We hebben het over twee Nederlandse dames in India en een pagina later gaat het alweer over Marokkanen .
Omdat één van die kerels een Marokkaanse vrouw heeft. Meer niet!
pi_83439684
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 13:00 schreef Gia het volgende:

En dat is bewezen? Of dat is wat zij beweerd?
Zijn die verkrachters opgepakt en hebben ze bekend?

Een verkrachting is niet niks. Als je verkracht bent, dan zet je dat niet effe aan de kant om vrolijk verder te reizen, nog eens drie maanden.
Dat is kul. Niet iedereen gaat daar op dezelfde manier mee om, nog afgezien van het feit dat in andere culturen er ook anders mee omgegaan wordt.

Maar goed, ook zij liegt. Ik ben benieuwd hoe jij hierover denkt als een kind van 10 jaar zegt dat ze is misbruikt. Kan mij niet voorstellen dat jij dan komt met "niet bewezen, dus niets aan de hand". Beetje selectief, Gia.
quote:
Kijk, het kan zijn dat ze thuis verteld hebben dat ze langer dan ze wilden met die mannen zijn meegereisd, dat ze hun papieren bij hen in bewaring hadden gegeven en dat die erop aandrongen nog langer samen te reizen, terwijl de dames dat eigenlijk niet meer wilden. En dat later iemand heeft gezegd dat dat toch eigenlijk dwingen tot seks is, dus verkrachting.
En stel dat het zo is gegaan, dan nog is het zeer terecht dat die mannen daarvoor een douw krijgen!
quote:
Ben niet gauw voor het verdedigen van mannen die beschuldigd worden van verkrachting, maar soms klinkt een verhaal zo ongeloofwaardig, met alles wat je eromheen hoort dat ik het vermoeden heb dat hier echt niks bewezen gaat worden.

Ik denk dat als de Indiase autoriteiten haar vrolijke reisverhalen lezen, ook niets meer geloven van het hele verhaal van 'gevangen gehouden, mishandeld en verkracht'.
Of het te bewijzen is, is een tweede. Ik stel nergens dat het verhaal klopt. Ik hou alleen de mogelijkheid open, waar anderen het dagboek lezen en vervolgens zeggen: "zie je wel, allemaal gelul". En dat is een oordeel wat veel te snel komt.

En dat is mijn probleem: te snel oordelen. Bij een klacht over sexueel misbruik ga je onderzoeken. Je behandelt zowel vermeend slachtoffer als vermeend dader met fatsoen. En dan komt er tzt een oordeel. En daar moet iedereen dan mee leven.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_83439790
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 13:05 schreef Gia het volgende:

De woorden 'uitbuiting' en 'wordt vastgehouden', van wie komen die? Van deze meisjes? En dan is dat maar zo?
Ik weet niet waar jij het vandaan haalt dat het van die meisjes af komt. Als dat zo is en uit onderzoek blijkt niets, ja dan is het weinig waard. Maar ik zou die commissaris dan wel een enorme idioot vinden als hij het dan zo stellig beweert... of... de journalist heeft het weer eens verkeerd opgeschreven. Dat kan natuurlijk ook.

Maar als je goed gelezen had, dan had ik al een voorbehoud bij de bron gemaakt.
pi_83439860
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 13:07 schreef Gia het volgende:

Je hoort het verhaal maar van één kant.
Dat klopt. En ik geef ze het voordeel van de twijfel. Het lijkt mij niet zo leuk als je eindelijk de moed hebt om aangifte te doen (uitgaande van daadwerkelijk sexueel misbruik) en vervolgens roept iedereen dat je liegt. Hadden ze toch gelijk om maar net te doen alsof er niets aan de hand was... nietwaar?
pi_83439896
Die wijven hebben zich laten volpompen, soa opgelopen en dus spijt van gekregen. Vriendje thuis, soa kan niet zomaar, etc.

Helaas kun je altijd nog roepen dat de sex tegen je zin in was. Met een beetje creativiteit kun je dat verkrachting noemen.
  dinsdag 29 juni 2010 @ 13:24:15 #107
3542 Gia
User under construction
pi_83439919
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 13:19 schreef DS4 het volgende:

[..]

Dat is kul. Niet iedereen gaat daar op dezelfde manier mee om, nog afgezien van het feit dat in andere culturen er ook anders mee omgegaan wordt.

Maar goed, ook zij liegt. Ik ben benieuwd hoe jij hierover denkt als een kind van 10 jaar zegt dat ze is misbruikt. Kan mij niet voorstellen dat jij dan komt met "niet bewezen, dus niets aan de hand". Beetje selectief, Gia.
Nee, dat doe jij dan wel. Als het gaat om beschuldigingen van misbruik door kinderen, ben jij er als de eerste bij om te zeggen dat daar nogal eens valse aangiften gedaan worden.

Hier gaat het om een heel vreemd verhaal, alles medegenomen en geloof jij zonder meer wat die vrouwen zeggen!

Kom op, de pot verwijt de ketel....
  dinsdag 29 juni 2010 @ 13:25:50 #108
3542 Gia
User under construction
pi_83439990
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 13:21 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik weet niet waar jij het vandaan haalt dat het van die meisjes af komt.
Er staat een vraagteken achter. Zie je dat niet? Ik vraag me dus af waar het vandaan komt dat hij deze vrouw uitbuit, min of meer tot een huwelijk gedwongen heeft en vasthoudt tegen haar zin. Toch niet zo'n rare vraag, wel? Komt een beetje over als stemmingmakerij.
  dinsdag 29 juni 2010 @ 13:26:47 #109
3542 Gia
User under construction
pi_83440029
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 13:23 schreef DS4 het volgende:

[..]

Dat klopt. En ik geef ze het voordeel van de twijfel. Het lijkt mij niet zo leuk als je eindelijk de moed hebt om aangifte te doen (uitgaande van daadwerkelijk sexueel misbruik) en vervolgens roept iedereen dat je liegt. Hadden ze toch gelijk om maar net te doen alsof er niets aan de hand was... nietwaar?
En dan wordt je 6 weken lang mishandeld en verkracht in een land, reist gewoon door en in juni ga je er weer naartoe. Ja, de pijn zit diep!!
  dinsdag 29 juni 2010 @ 13:29:19 #110
298713 SemperSenseo
Een geniale ramp
pi_83440139
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 13:24 schreef Gia het volgende:

[..]

Nee, dat doe jij dan wel. Als het gaat om beschuldigingen van misbruik door kinderen, ben jij er als de eerste bij om te zeggen dat daar nogal eens valse aangiften gedaan worden.

Hier gaat het om een heel vreemd verhaal, alles medegenomen en geloof jij zonder meer wat die vrouwen zeggen!

Maar, maar... op die foto heeft ze zo lief en onschuldig gezichtje; echt zo'n onschuldig en naief jong meisje wat gewoon niet kán liegen. Ik geloof haar op haar blauwe ogen
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein (1879 - 1955)
"A fool thinks himself to be wise, but a wise man knows himself to be a fool." - William Shakespeare (1564 - 1616)
pi_83442972
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 13:24 schreef Gia het volgende:

Kennelijk mis je het vermogen om conclusies trekken en aangeven dat de zaak genuanceerder kan liggen te onderscheiden.

Nooit hoor je mij zeggen dat het wel verzonnen zal zijn.
pi_83443036
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 13:26 schreef Gia het volgende:

En dan wordt je 6 weken lang mishandeld en verkracht in een land, reist gewoon door en in juni ga je er weer naartoe. Ja, de pijn zit diep!!
Als je wat beter leest, dan weet je dat ze er zijn om een getuigenis af te leggen...
pi_83443112
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 12:56 schreef DS4 het volgende:

[..]

Die commissaris lult dus maar wat. Dat is kennelijk jouw redenatie.

Kijk, dat kan best. Maar wat er staat (uitbuiting, wordt vastgehouden) klinkt niet als vrijwillig. En er staat niet overhalen, maar zo ver gekregen. Dat kan dus ook onder dreiging van geweld zijn.

Loverboys krijgen ook voor elkaar dat hun slachtoffers bij hen blijven. Daar zit niets vrijwilligs aan. Dus doe ajb niet net alsof het niet voorkomt. Zelfs in NL is het aan de orde van de dag!
[..]

Tuurlijk. Hij zuigt het volledig uit zijn duim.
Hij niet,...zij wellicht wel.
pi_83444866
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 14:35 schreef DS4 het volgende:

[..]

Als je wat beter leest, dan weet je dat ze er zijn om een getuigenis af te leggen...
Dat wicht heeft zelf op haar blog geschreven:
quote:
Omdat ik na 5 maanden reizen nog steeds niet echt heb na kunnen denken.
Wat wil ik doen in de toekomst? Studeren etc.?
Heb ik besloten om terug te gaan naar India en te mediteren.
pi_83445602
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 15:16 schreef Farenji het volgende:

[..]

Dat wicht heeft zelf op haar blog geschreven:
[..]
Mediteren op een paal zeker.

pi_83446128
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 15:31 schreef Sloggi het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Aanklagen die paal, .... ja hij zat zomaar tussen mijn benen. Tuurlijk ben ik er zelf op gaan zitten maar na een paar minuten had ik daar geen zin meer in en toen ging hij niet vanzelf weg......
  dinsdag 29 juni 2010 @ 18:00:05 #117
3542 Gia
User under construction
pi_83452492
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 14:35 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik heb gelezen dat ze is teruggegaan om te mediteren, want op die boot waar ze gevangen werd gehouden heeft ze yogalessen gehad. Zal ook wel onder dwang zijn geweest, natuurlijk.
  dinsdag 29 juni 2010 @ 18:00:48 #118
3542 Gia
User under construction
pi_83452514
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 15:31 schreef Sloggi het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Waarschijnlijk een iets andere paal. Die SOA zal nu wel over zijn.
pi_83452725
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 12:50 schreef DS4 het volgende:
Nog een verhaal: een vrouw heeft de hele wereld rondgereisd (ik meen met lopen en liften, maar het kan ook fietsen zijn geweest... het heeft het nieuws gehaald iig). Zij is meermaals verkracht (gewoon, dan door X, dan door Y, enz.). Voor haar geen reden om te stoppen.

Mensen reageren niet altijd "normaal".
Uit de biografie van Michelle Shocked (zangeres): "She made her way to Paris , and hitchhiked throughout Europe , busking on the streets of Madrid , surviving on her wits, and a daily ration of alfalfa sprouts. The vagabond lifestyle was far from ideal. At an anti-cruise missile peace camp in Sicily, she was raped by a Green Party comrade. Settling on Amsterdam for the interim, she worked for a pirate radio station and shared a squat with a stranded British reggae band from Birmingham."
pi_83453084
If you can't take the heat...
pi_83456038
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 11:56 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Nou het ligt er aan. Ik was er niet bij. Maar ik kan me voorstellen (gebeurt vaker he....) dat de meisjes achteraf spijt hadden of dat er iets anders was. Vrouwtjes zeggen mij tegenwoordig te snel dat ze verkracht zijn. Hoe vaak is de laatste tijd niet gebleken dat de vrouwtjes logen?

Kijk, dat ze niet meer wou of achteraf niet zo blij was ok, maar dat ze zijn verkracht geloof ik niet. Zeker niet als je eerst nog even lekker fijn verder reist, bloggies schrijft en er nimmer over rept.
Sorry hoor, maar dit is echt niet normaal. Zelfs als je getrouwd bent, kun je nog verkracht worden. Als je niet instemt, stem je niet in.

En verder zou ik echt nooit via een reisverslag hulp proberen te zoeken.
Je gaat toch niet aan al je vrienden en kennissen dit op die manier vertellen... Daarnaast, wat kunnen mensen in Nederland op dat moment voor je doen? Wie zegt dat ze je serieus nemen?

Nee, dat zou ik dus echt ook niet doen.
I'm just a Soul whose Intentions are Good
pi_83456459
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 10:24 schreef DS4 het volgende:

[..]

Om met het laatste te beginnen: als ze het gedaan hebben, dan kan ik er niet zo mee zitten als alleen het verhaal van die meisjes voldoende is.

En dat e.e.a. onwaarschijnlijk lijkt ben ik met je eens. Alleen... onwaarschijnlijk is niet hetzelfde als onwaar. Daarnaast is deze tekst wel interessant:

Volgens de politiecommissaris heeft Yasir ten minste één andere buitenlandse vrouw uitgebuit. 'Hij heeft een Marokkaanse vrouw zo ver gekregen met hem te trouwen. Zij wordt nu vastgehouden in zijn huis in het zuiden van Delhi.' De Marokkaanse heeft nergens aangifte van gedaan.

Als de bron voor die commissaris wederom deze twee vrouwen is... tsja. Maar als hij andere redenen heeft om dit te vermoeden, dan begint er toch iets te ontstaan waarvan je denkt... het zou wel eens kunnen kloppen. Het zou toch wel heel toevallig zijn als je zo'n verhaal verzint en dan blijken de beschuldigden eerder vergelijkbare feiten te hebben gepleegd. Maar ook dat kan natuurlijk.

Kortom: het klinkt bepaald niet logisch, maar ik sluit vooralsnog niet uit dat het verhaal klopt.
Je kunt ook niet uitsluiten dat het feitelijk buitenaardse wezens waren, die ze hebben misbruikt en vervolgens valse vakantieherinneringen in hun geesten hebben geimplementeerd..
Sorry hoor.. Als je uitgaat van schuldig tot het tegendeel bewezen is, ken ik er nog wel een paar
pi_83456660
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 19:17 schreef djenneke het volgende:

En verder zou ik echt nooit via een reisverslag hulp proberen te zoeken.
Je gaat toch niet aan al je vrienden en kennissen dit op die manier vertellen... Daarnaast, wat kunnen mensen in Nederland op dat moment voor je doen? Wie zegt dat ze je serieus nemen?
Ik heb ook wel op een reisblog wat dingen bijverzonnen. Gewoon een tof en spannend verhaal verzinnen omdat de werkelijkheid wat saaier was! Stoere verhalen over treinongelukken, of arrestaties door onvriendelijke arabieren... Dat was best lachen, al was het alleen maar om de geschrokken reacties van het thuisfront te lezen.

Omgekeerd, als er echt hele erge dingen gebeurd zouden zijn, kan ik me ook goed voorstellen dat je dat niet in geuren en kleuren op je openbare blogje gaat neerpennen. Maar dat je dan gewoon maandenlang doorreist, alsof er niks aan de hand is, teruggaat naar Nederland, en dan pas aangifte gaat doen, om vervolgens even later weer doodleuk naar India terug te gaan, onder het mom van "mediteren, want ik weet niet of ik nou moet gaan studeren of niet", tja, dat vind ik gewoon heel erg moeilijk om te geloven.
pi_83456740
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 19:33 schreef Farenji het volgende:

[..]

Ik heb ook wel op een reisblog wat dingen bijverzonnen. Gewoon een tof en spannend verhaal verzinnen omdat de werkelijkheid wat saaier was! Stoere verhalen over treinongelukken, of arrestaties door onvriendelijke arabieren... Dat was best lachen, al was het alleen maar om de geschrokken reacties van het thuisfront te lezen.

Omgekeerd, als er echt hele erge dingen gebeurd zouden zijn, kan ik me ook goed voorstellen dat je dat niet in geuren en kleuren op je openbare blogje gaat neerpennen. Maar dat je dan gewoon maandenlang doorreist, alsof er niks aan de hand is, teruggaat naar Nederland, en dan pas aangifte gaat doen, om vervolgens even later weer doodleuk naar India terug te gaan, onder het mom van "mediteren, want ik weet niet of ik nou moet gaan studeren of niet", tja, dat vind ik gewoon heel erg moeilijk om te geloven.
Vreemd is het wel, maar ik ben bang dat ik meiden ken die misschien nog wel naïever zijn dan deze dames. Ik vind het ook een beetje makkelijk om meteen te roepen dat het dus niet gebeurd is. Dat weten we gewoon niet.
I'm just a Soul whose Intentions are Good
pi_83457341
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 19:27 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Als je uitgaat van schuldig tot het tegendeel bewezen is, ken ik er nog wel een paar
Het ontgaat jou misschien dat juist degenen die claimen dat zij een valse aanklacht heeft ingediend werken met schuldig tot tegendeel bewezen. Ik zeg slechts: het is onwaarschijnlijk, maar dat wil niet zeggen dat het niet waar is.
  dinsdag 29 juni 2010 @ 19:52:13 #126
306926 Verburg_K
tropenjaren
pi_83457508
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 18:17 schreef Irian.Jaya het volgende:
If you can't take the heat...
Dat dus, wees voor bereid en hou je paspoort bij je

maar ik geloof het niet
Het meest bijzondere vind ik wel dat de minister van Volksgezondheid uit de directiekamer van Achmea komt, dus de zorgmaffia zit nu in de regering
  dinsdag 29 juni 2010 @ 19:57:13 #127
76542 jack4ya
bê-ê-êh
pi_83457737
Ik weet niet of de meiden een grote duim hebben of niet. Het is wat vreemd wellicht, maar zeker niet onmogelijk.

Even wat losse opmerkingen/stof tot nadenken (ik krijg de logica even niet goed geformuleerd)

1) Er zijn zat vrouwen die 'doorgaan' met hun leven na iets ernstigs. Denk aan alle mishandelde vrouwen die de schone schijn ophouden. En zelfs biuj directe confrontatie ontkennen.
2) Tuurlijk kunnen ze dan, al dan niet onder invloed van anderen van buitenaf, van gedachten veranderen.
3) Het is goed mogelijk, dat de onderlinge wisselwerking van de meiden er toe heeft geleid om door te reizen.
4) De politie die wij meemaakten in India was corrupt als de pest. Wellicht hadden ze het idee dat ze niet serieus genomen zouden worden. Corrupt of 'cultuur' is dan om het even...

Ik denk dat men te makkelijk aan de psyche voorbij gaat. Niet iedereen handelt praktisch.
pi_83458379
quote:
Op maandag 28 juni 2010 13:50 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Mijn god dat mens heeft een partij tieten zeg......
Ik zie geen tieten hoor..
pi_83458563
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 13:23 schreef Chooselife het volgende:
Die wijven hebben zich laten volpompen, soa opgelopen en dus spijt van gekregen. Vriendje thuis, soa kan niet zomaar, etc.

Helaas kun je altijd nog roepen dat de sex tegen je zin in was. Met een beetje creativiteit kun je dat verkrachting noemen.
pi_83460679
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 19:48 schreef DS4 het volgende:

[..]

Het ontgaat jou misschien dat juist degenen die claimen dat zij een valse aanklacht heeft ingediend werken met schuldig tot tegendeel bewezen. Ik zeg slechts: het is onwaarschijnlijk, maar dat wil niet zeggen dat het niet waar is.
Het komt me voor dat je ze kost wat kost verdacht wil houden, terwijl alles erop wijst dat het een kul verhaal is... Ook zo'n uitspraak van die commissaris. Het lijkt echt wel alsof hij iets gevonden heeft, en er zo'n draai aangeeft om het verdacht te maken. Het is geen zeldzaamheid dat dienders willen 'scoren', zeker als de pers erbij betrokken is. Ook dat moet in overweging worden genomen.
Valse aangiftes komen zeer veelvuldig voor, ze veroorzaken veel ellende bij de onterecht beschuldigde. Ik vind dat ze eerst eens de aangifte moeten onderzoeken voordat ze mensen vast gaan zetten.
En onwaarschijnlijkheden, tja.. Theoretisch kan alles..
Heel nobel dat je de mogelijke slachtoffers van een afschuwelijke misdaad in bescherming neemt, maar het omgekeerde, iemand vals beschuldigen van een zedendelicht is net zo ernstig als het ondergaan van seksueel geweld.
  dinsdag 29 juni 2010 @ 21:47:33 #131
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_83463548
Ik zou de vrouwen de kost niet willen geven die naar de derde wereld gaan om een keer geneukt te worden, alsof mannen daar het monopoly op hebben
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_83466916
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 20:57 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

Het komt me voor dat je ze kost wat kost verdacht wil houden, terwijl alles erop wijst dat het een kul verhaal is...
Ik wil gewoon dat het verhaal uitgezocht wordt. Zoals dat hoort na een aanklacht. Zo moeilijk is dat niet.
quote:
Ook zo'n uitspraak van die commissaris. Het lijkt echt wel alsof hij iets gevonden heeft, en er zo'n draai aangeeft om het verdacht te maken. Het is geen zeldzaamheid dat dienders willen 'scoren', zeker als de pers erbij betrokken is. Ook dat moet in overweging worden genomen.
Alles kan, maar laat de politie gewoon zijn werk doen.
quote:
Valse aangiftes komen zeer veelvuldig voor, ze veroorzaken veel ellende bij de onterecht beschuldigde. Ik vind dat ze eerst eens de aangifte moeten onderzoeken voordat ze mensen vast gaan zetten.
Dat hangt een beetje van de beschuldiging af en in hoeverre er bewijs reeds voorhanden is. In NL doen we dat ook gewoon zo.
quote:
En onwaarschijnlijkheden, tja.. Theoretisch kan alles..
Heel nobel dat je de mogelijke slachtoffers van een afschuwelijke misdaad in bescherming neemt, maar het omgekeerde, iemand vals beschuldigen van een zedendelicht is net zo ernstig als het ondergaan van seksueel geweld.
Dat ben ik helemaal met je eens, maar je hoort mij niets anders zeggen dan dat we nog niet moeten oordelen. Wij kunnen dat ook helemaal niet.
  dinsdag 29 juni 2010 @ 23:49:12 #133
3542 Gia
User under construction
pi_83471474
quote:

[..]

En wat met 'onschuldig tot het tegendeel bewezen is'? Die ene jongen zit nu wel vast.
pi_83474867
Het hele verhaal komt volkomen ongeloofwaardig over.
pi_83477817
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 23:49 schreef Gia het volgende:

En wat met 'onschuldig tot het tegendeel bewezen is'? Die ene jongen zit nu wel vast.
Ik ga helemaal niet in tegen de onschuldspresumptie. En of er voldoende bezwaren zijn om die jongen vast te houden kan ik van hieruit niet beoordelen.

Maar het lijkt mij weer sterk dat als iemand beschuldigd wordt van het verkrachten van buurtkinderen dat jij het dan een goed idee vindt om die persoon lekker rond te laten lopen totdat de rechter heeft geoordeeld dat hij schuldig is.

Het lijkt mij, kortom, dat jij het principe van voorlopige hechtenis best snapt.
pi_83478105
quote:

[..]

Degenen die dat claimen, hebben daar in ieder geval een reden voor.

Zelf stel je dat ' als ze het gedaan hebben, dan kan ik er niet zo mee zitten als alleen het verhaal van die meisjes voldoende is.'

Als dat niet getuigt van vooringenomenheid..
Als ze een zaak willen beginnen, dan moeten ze met iets komen. En tot nu toe lijken er alleen maar redenen te zijn om aan te nemen dat het verhaal niet klopt.

Het dagboek op het web, met alleen maar vrolijke berichtjes zegt niets omdat ze 'mogelijk niet normaal reageren?' Waarom is het dan uitgewist nadat de aangifte is gedaan?
Om dezelfde reden? Dan moet je consequent zijn en kun je eigenlijk niemand meer verdacht vinden. Dan is je verdachtmaking aan het adres van die ene verdachte ook waardeloos. Wie zegt dat hij niet volmaakt onschuldig is, zelfs al heeft hij een vrouw die weinig of nooit buitenkomt?

Hoe zit het eigenlijk met het profiel van de aangeefsters? Hebben ze in het verleden al eens zo'n geintje uitgehaald? Zijn het wel evenwichtige typjes?
pi_83478207
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 22:31 schreef DS4 het volgende:

Dat hangt een beetje van de beschuldiging af en in hoeverre er bewijs reeds voorhanden is. In NL doen we dat ook gewoon zo.
[..]

In NL wordt een aangifte ter zake een zedenmisdrijf eerst zorgvuldig onderzocht, voordat er mensen worden aangehouden.
Juist omdat er veel valse aangiftes binnenkomen en dat vaak als wapen wordt gebruikt door wraakzuchtige exen.
Het verbaast me dat je dat niet weet.
pi_83478406
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 09:16 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

Zelf stel je dat ' als ze het gedaan hebben, dan kan ik er niet zo mee zitten als alleen het verhaal van die meisjes voldoende is.'

Als dat niet getuigt van vooringenomenheid..
Hoezo is dat vooringenomen? Er staat "als".
quote:
Als ze een zaak willen beginnen, dan moeten ze met iets komen. En tot nu toe lijken er alleen maar redenen te zijn om aan te nemen dat het verhaal niet klopt.
Dat weten we niet. We weten alleen wat in de pers is verschenen.
quote:
Het dagboek op het web, met alleen maar vrolijke berichtjes zegt niets omdat ze 'mogelijk niet normaal reageren?' Waarom is het dan uitgewist nadat de aangifte is gedaan?
Misschien om ongeloof te voorkomen? Klinkt zo gek nog niet, he?
quote:
Wie zegt dat hij niet volmaakt onschuldig is, zelfs al heeft hij een vrouw die weinig of nooit buitenkomt?
Ik niet. Dat zou zo maar kunnen.

Kijk, ik weet het niet en volgens mij is er hier niemand die het weet. Toch trekken velen conclusies. Het lijkt mij gewoon een goede zaak om het tot op de bodem uit te zoeken en niet op basis van een dagboekje te zeggen "zo onwaarschijnlijk, laten we dat maar niet uitzoeken".
quote:
Hoe zit het eigenlijk met het profiel van de aangeefsters? Hebben ze in het verleden al eens zo'n geintje uitgehaald? Zijn het wel evenwichtige typjes?
Waarom stel je die vraag alleen ten aanzien van de aangeefsters? DAT is pas vooringenomenheid.
pi_83478586
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 09:20 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

In NL wordt een aangifte ter zake een zedenmisdrijf eerst zorgvuldig onderzocht, voordat er mensen worden aangehouden.
Juist omdat er veel valse aangiftes binnenkomen en dat vaak als wapen wordt gebruikt door wraakzuchtige exen.
Het verbaast me dat je dat niet weet.
Als je nu eens goed leest, dan staat er gewoon dat e.e.a. af hangt van de bewijzen die er zijn en de beschuldiging. Er staat dus niet dat bij iedere aangifte de verdachte achter slot en grendel gaat.
pi_83481347
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 09:29 schreef DS4 het volgende:

[..]

Hoezo is dat vooringenomen? Er staat "als".
[..]
Maar dat kun je dus niet weten adv. een verklaring..
quote:
Dat weten we niet. We weten alleen wat in de pers is verschenen.
[..]
'lijkt' -> le-zen
quote:
Misschien om ongeloof te voorkomen? Klinkt zo gek nog niet, he?
[..]
Of om een slecht voorbereid lulverhaal, op een nog dommere manier te verdoezelen. Klinkt zo gek nog niet he?
Ondersteuning bij dat idee is het kennelijke intelligentieniveau van de dametjes.
quote:
Ik niet. Dat zou zo maar kunnen.

Kijk, ik weet het niet en volgens mij is er hier niemand die het weet. Toch trekken velen conclusies. Het lijkt mij gewoon een goede zaak om het tot op de bodem uit te zoeken en niet op basis van een dagboekje te zeggen "zo onwaarschijnlijk, laten we dat maar niet uitzoeken".
[..]
Dat beweer ik ook niet.. maar ik beweer wel dat het verhaal me net zo wrs. in de oren klinkt, als wanneer ze door buitenaardse wezens en Elvis Presley waren ontvoerd..
quote:
Waarom stel je die vraag alleen ten aanzien van de aangeefsters? DAT is pas vooringenomenheid.
Omdat jij al conclusies leek te trekken op basis van een vertaald nieuwsartikel van een politieman, die het al over het verleden van de twee heren had gehad.
Dat is dus al aan de orde geweest.
Je zei toch ooit dat je in de juridische sfeer werkzaam was? Ik geloof er werkelijk niks meer van
Kom ik nu weer in aanmerking voor irritatie-toeslag?
pi_83481664
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 09:36 schreef DS4 het volgende:

[..]

Als je nu eens goed leest, dan staat er gewoon dat e.e.a. af hangt van de bewijzen die er zijn en de beschuldiging. Er staat dus niet dat bij iedere aangifte de verdachte achter slot en grendel gaat.
Als commentaar op mijn idee dat je een aangifte eerst goed moet onderzoeken, ja..
Je was daar kennelijk niet van op de hoogte, en nu praat je er langsheen.
pi_83481870
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 10:56 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

Maar dat kun je dus niet weten adv. een verklaring..
"Als" suggereert niet bepaald dat ik denk dat ik het weet...
quote:
'lijkt' -> le-zen
Ik lees het. En dan nog klopt het niet. Denk daar maar eens rustig over na (hint: lijken -> schijnen)
quote:
Of om een slecht voorbereid lulverhaal, op een nog dommere manier te verdoezelen. Klinkt zo gek nog niet he?
Ondersteuning bij dat idee is het kennelijke intelligentieniveau van de dametjes.
Welja...
quote:
Dat beweer ik ook niet.. maar ik beweer wel dat het verhaal me net zo wrs. in de oren klinkt, als wanneer ze door buitenaardse wezens en Elvis Presley waren ontvoerd..
Dat zegt dan iets over jouw beoordelingsvermogen.
quote:
Omdat jij al conclusies leek te trekken op basis van een vertaald nieuwsartikel van een politieman, die het al over het verleden van de twee heren had gehad.
Dat is dus al aan de orde geweest.
Wat ik schreef was:

Als de bron voor die commissaris wederom deze twee vrouwen is... tsja. Maar als hij andere redenen heeft om dit te vermoeden, dan begint er toch iets te ontstaan waarvan je denkt... het zou wel eens kunnen kloppen. Het zou toch wel heel toevallig zijn als je zo'n verhaal verzint en dan blijken de beschuldigden eerder vergelijkbare feiten te hebben gepleegd. Maar ook dat kan natuurlijk.

Geen conclusies, alleen geef ik aan dat als er een ander slachtoffer zou zijn, het verhaal van deze dames meer waarschijnlijk wordt.

Maar kennelijk gaat je dat boven je pet.
quote:
Je zei toch ooit dat je in de juridische sfeer werkzaam was? Ik geloof er werkelijk niks meer van
Wat jij wel en niet gelooft interesseert mij heel erg weinig. Zeker aangezien jij niet het vermogen etaleert om te lezen wat ik schrijf.

Ik trek nergens een conclusie, ik laat juist alles open.

Kennelijk is het onvoldoende dat ik het verhaal als onwaarschijnlijk bestempel. Alleen als ik nu al de conclusie trek dat het wel onwaar moet zijn zou ik in jouw ogen een jurist kunnen zijn. Tsja... dan heb ik echt liever dat je denkt dat ik het niet begrepen heb.
quote:
Kom ik nu weer in aanmerking voor irritatie-toeslag?
Nee. Ik irriteer mij niet zo snel.
pi_83482575
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 11:04 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

Als commentaar op mijn idee dat je een aangifte eerst goed moet onderzoeken, ja..
Je was daar kennelijk niet van op de hoogte, en nu praat je er langsheen.
Hoezo was ik daar kennelijk niet van op de hoogte?

Gewoon even terug in de historie:
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 10:24 schreef DS4 het volgende:Kortom: het klinkt bepaald niet logisch, maar ik sluit vooralsnog niet uit dat het verhaal klopt.
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 19:27 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

Je kunt ook niet uitsluiten dat het feitelijk buitenaardse wezens waren, die ze hebben misbruikt en vervolgens valse vakantieherinneringen in hun geesten hebben geimplementeerd..
Sorry hoor.. Als je uitgaat van schuldig tot het tegendeel bewezen is, ken ik er nog wel een paar
quote:

quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 20:57 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 22:31 schreef DS4 het volgende:

En nou mag jij mij eens uitleggen waarom ik KENNELIJK niet op de hoogte was van het feit dat je een aangifte eerst goed moet onderzoeken (nog afgezien van het feit dat als je het zo stelt het gewoon onwaar is. Zeker bij inverzekeringstelling is een redelijk vermoeden van schuld al voldoende en dat is voorwaar geen hoge lat.
pi_83483308
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 11:27 schreef DS4 het volgende:

Zeker bij inverzekeringstelling is een redelijk vermoeden van schuld al voldoende en dat is voorwaar geen hoge lat.
'nuff said.
  woensdag 30 juni 2010 @ 12:00:26 #145
3542 Gia
User under construction
pi_83483867
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 09:04 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik ga helemaal niet in tegen de onschuldspresumptie. En of er voldoende bezwaren zijn om die jongen vast te houden kan ik van hieruit niet beoordelen.

Maar het lijkt mij weer sterk dat als iemand beschuldigd wordt van het verkrachten van buurtkinderen dat jij het dan een goed idee vindt om die persoon lekker rond te laten lopen totdat de rechter heeft geoordeeld dat hij schuldig is.
En toch gebeurt dat, ja. En de strafeis is dan 240 uur taakstraf.
pi_83485025
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 12:00 schreef Gia het volgende:

En toch gebeurt dat, ja. En de strafeis is dan 240 uur taakstraf.
Om te beginnen ben je weer lekker hypocriet bezig, want dan vind je het een kotssmilie waard en in dezen vind je dat die jongen meteen vrijgelaten moet worden (wat misschien in dezen terecht is, maar dat weten we niet).

En dat de normale strafeis voor het verkrachten van meerdere kinderen 240 uur taakstraf is, is pure zwets!
  woensdag 30 juni 2010 @ 12:34:03 #147
3542 Gia
User under construction
pi_83485217
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 12:29 schreef DS4 het volgende:

[..]

Om te beginnen ben je weer lekker hypocriet bezig, want dan vind je het een kotssmilie waard en in dezen vind je dat die jongen meteen vrijgelaten moet worden (wat misschien in dezen terecht is, maar dat weten we niet).

En dat de normale strafeis voor het verkrachten van meerdere kinderen 240 uur taakstraf is, is pure zwets!
Tuurlijk. Want het is niet bewezen hè? Dus liegen die kinderen.

Ik ken een geval wat voor de rechter is geweest. Misbruik van meerdere kinderen, 240 uur taakstraf, omdat het niet voldoende bewezen was. Die man is nog geen dan 'binnen' geweest.
pi_83485563
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 12:34 schreef Gia het volgende:

[..]

Ik ken een geval wat voor de rechter is geweest. Misbruik van meerdere kinderen, 240 uur taakstraf, omdat het niet voldoende bewezen was. Die man is nog geen dan 'binnen' geweest.
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 23:49 schreef Gia het volgende:

[..]

Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_83485586
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 12:34 schreef Gia het volgende:

Als het niet wettig en overtuigend bewezen is, dan hoort vrijspraak te volgen. Het zal dus wel weer genuanceerder liggen dan jij het hier brengt (nog afgezien van het feit dat een strafeis iets anders is dan de werkelijke straf die wordt opgelegd)...

Maar dit is het gekke aan jou: jij gooit met een kotssmilie als iemand beschuldigd is van verkrachting van kinderen en hij 240 uur dienstverlening krijgt omdat alleen een veel mindere aanklacht bewezen is (dat is wat aan de hand zou moeten zijn in het door jou genoemde geval).

De reden: hij zal het wel gedaan hebben, die kinderen liegen immers niet. Jaren de cel in met die man!

Maar hier wordt iemand beschuldigd van misbruik van volwassen vrouwen en vervolgens is het "meteen vrijlaten, ik geloof die vrouwen niet".

Dat is toch wel erg kras!
  woensdag 30 juni 2010 @ 12:59:47 #150
3542 Gia
User under construction
pi_83486353
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 12:42 schreef DS4 het volgende:

[..]

Als het niet wettig en overtuigend bewezen is, dan hoort vrijspraak te volgen. Het zal dus wel weer genuanceerder liggen dan jij het hier brengt (nog afgezien van het feit dat een strafeis iets anders is dan de werkelijke straf die wordt opgelegd)...

Maar dit is het gekke aan jou: jij gooit met een kotssmilie als iemand beschuldigd is van verkrachting van kinderen en hij 240 uur dienstverlening krijgt omdat alleen een veel mindere aanklacht bewezen is (dat is wat aan de hand zou moeten zijn in het door jou genoemde geval).

De reden: hij zal het wel gedaan hebben, die kinderen liegen immers niet. Jaren de cel in met die man!

Maar hier wordt iemand beschuldigd van misbruik van volwassen vrouwen en vervolgens is het "meteen vrijlaten, ik geloof die vrouwen niet".

Dat is toch wel erg kras!
Ik vind het vreemd dat jij het normaal vindt dat kinderen gewoon niet gelooft worden, wanneer iets niet te bewijzen valt en dat het dan normaal is dat die man niet eens in voorarrest heeft gezeten en aan de andere kant het verhaal van 2 vrouwen, met het hele lulverhaal eromheen wel gelooft en het normaal vindt dat die man wel vastzit.

Hoezo zou er niet hetzelfde gehandeld moeten worden dan, als in het geval van die misbruikte kinderen?
Het verhaal van die kinderen was onvoldoende bewijs, dat is het verhaal van die vrouwen ook.

Maar dat snap jij niet, hè? Volwassenen liegen niet! Duh!
  woensdag 30 juni 2010 @ 13:39:50 #151
134009 Killaht
Words of Wisdom
pi_83488084
TVPunjabi
"Strange times are these in which we live
when old and young are taught in falsehoods school.
And the one man that dares to tell the truth is called at once a lunatic and fool"
pi_83489981
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 12:59 schreef Gia het volgende:

Ik vind het vreemd dat jij het normaal vindt dat kinderen gewoon niet gelooft worden, wanneer iets niet te bewijzen valt en dat het dan normaal is dat die man niet eens in voorarrest heeft gezeten en aan de andere kant het verhaal van 2 vrouwen, met het hele lulverhaal eromheen wel gelooft en het normaal vindt dat die man wel vastzit.
Wijs even aan waar ik stel dat ik die vrouwen geloof. Wijs even aan waar ik het normaal vind dat die kinderen niet worden geloofd.

Dit is echt altijd jouw tactiek: anderen woorden in de mond leggen.

Ik heb gezegd dat ik het verhaal van die vrouwen onwaarschijnlijk vind, maar dat dat niet hoeft te zeggen dat het onwaar is. Dat is iets heel anders.

Het verhaal van die kinderen ken ik niet, dus ik heb daar ook geen oordeel over. Ik wijs je er alleen op dat je niet gestraft kan worden voor zaken die niet bewezen zijn.
quote:
Hoezo zou er niet hetzelfde gehandeld moeten worden dan, als in het geval van die misbruikte kinderen?
Het verhaal van die kinderen was onvoldoende bewijs, dat is het verhaal van die vrouwen ook.
Niemand kan worden veroordeeld op basis van een enkele verklaring. Er zal (in NL althans) altijd steunbewijs moeten zijn. Jij verzint ter plekke dat het verhaal van die vrouwen geen steunbewijs behoeft en het is al helemaal onzin om te stellen dat ik van mening ben dat het verhaal van die vrouwen wel voldoende is.

Het blijft je maar ontgaan dat ik alleen maar weiger om een oordeel te vellen over de schuld, waar jij in het ene geval de schuld gewoon aan wenst te nemen (er was wel onvoldoende bewijs, maar hij was wel schuldig hoor!) en in het andere geval de onschuld meteen vast wenst te stellen.

JIJ bent inconsequent, Gia, niet ik.
quote:
Maar dat snap jij niet, hè? Volwassenen liegen niet! Duh!
Wijs maar aan waar ik dat stel.
pi_83491613
kunnen de tegenstrijdigheden in hun eigen verhaal geen bewijs zijn voor het tegendeel dan?
pi_83492323
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 14:59 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
kunnen de tegenstrijdigheden in hun eigen verhaal geen bewijs zijn voor het tegendeel dan?
Natuurlijk kan dat. Maar dat hoeft niet. Het is aan de rechter om te beoordelen of hij de getuigenis betrouwbaar acht.
pi_83492799
Ze beweren dingen met zijn tweeën, en zijn allebei een beetje perzikkig van geest.. Ik denk wel dat ik weet waar ik mijn geld op ga inzetten
  woensdag 30 juni 2010 @ 15:30:12 #156
58560 Oksel
Gezellig.
pi_83492839
Meer pics..
pi_83492886
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 15:30 schreef Oksel het volgende:
Meer pics..
Hopeloos..
pi_83492900
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 15:29 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Ze beweren dingen met zijn tweeën, en zijn allebei een beetje perzikkig van geest.. Ik denk wel dat ik weet waar ik mijn geld op ga inzetten
Vooraf kun je dat bij een zedenzaak al het beste doen op de dader als het om een eenmalige zaak gaat. Bewijstechnisch zijn het nl. bijzonder lastige zaken.

Voor mij is het heel simpel: als het verhaal klopt hoop ik dat deze heren hun straf niet ontlopen.

Als het verhaal verzonnen is hoop ik dat deze dames straf krijgen voor het doen van valse aangifte.
pi_83493042
Als het klopt; zaakje eraf bij de mannen.
Als het niet klopt; alsnog laten verkrachten, dan weten ze waar ze mee gespot hebben.
pi_83493506
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 15:31 schreef DS4 het volgende:

[..]

Vooraf kun je dat bij een zedenzaak al het beste doen op de dader als het om een eenmalige zaak gaat. Bewijstechnisch zijn het nl. bijzonder lastige zaken.

Voor mij is het heel simpel: als het verhaal klopt hoop ik dat deze heren hun straf niet ontlopen.

Als het verhaal verzonnen is hoop ik dat deze dames straf krijgen voor het doen van valse aangifte.
Wat ik eigenlijk wel erg vind, is dat de maximale straf voor valse aangifte een stuk lager is dan die voor een zedendelict, terwijl het slachtoffer mogelijk nog meer schade ondervindt van een valse aangifte van zoiets vanwege onherstelbare imagoschade.

En waarom zou je inzetten op de dader?
En dit geval zou ik dat zeker niet doen.. Het verhaal rammelt aan alle kanten.
En waarom gebruik je het woord dader? Er is nog niemand veroordeeld..

[ Bericht 1% gewijzigd door Enneacanthus_Obesus op 30-06-2010 15:59:50 ]
pi_83494255
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 15:47 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

Wat ik eigenlijk wel erg vind, is dat de maximale straf voor valse aangifte een stuk lager is dan die voor een zedendelict, terwijl het slachtoffer mogelijk nog meer schade ondervindt van een valse aangifte van zoiets vanwege onherstelbare imagoschade.
Of dat zo is waag ik te betwijfelen. Ik ben het wel met je eens dat de strafmaat voor het doen van valse aangifte te laag is.
quote:
En waarom zou je inzetten op de dader?
En dit geval zou ik dat zeker niet doen.. Het verhaal rammelt aan alle kanten.
Met inzetten op de dader bedoel ik uiteraard dat die het meest waarschijnlijk als "winnaar" uit de bus komt.
quote:
En waarom gebruik je het woord dader? Er is nog niemand veroordeeld..
Er had inderdaad "vermeende" voor moeten staan.
pi_83507473
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 16:07 schreef DS4 het volgende:

[..]

Of dat zo is waag ik te betwijfelen. Ik ben het wel met je eens dat de strafmaat voor het doen van valse aangifte te laag is.
[..]

Volgens mij is ie een heel stuk lager.. Je mag er ook niet voor in voorlopige hechtenis, en dus ook niet in verzekering voor worden gesteld.
quote:
Met inzetten op de dader bedoel ik uiteraard dat die het meest waarschijnlijk als "winnaar" uit de bus komt.
[..]
Ok, dan had ik je verkeerd begrepen
  zaterdag 3 juli 2010 @ 14:42:14 #163
300558 Izaag
Don't tell me what I can&
pi_83607998
Als je dochter voor het eerst alleen op reis gaat AMSTERDAM -

Ook deze zomer zijn er weer honderden meisjes die, misschien nog maar net klaar met school, voor het eerst zelf op vakantie gaat. Als dat maar goed gaat, denken de achterblijvende ouders.

Onlangs kwamen twee Nederlandse, jonge vrouwen van 23 en 24 jaar in het nieuws, die tijdens een wereldreis in India wekenlang zouden zijn verkracht door twee mannen die zich voordeden als gidsen. De meisjes zeggen naar verschillende steden te zijn meegenomen door de mannen, die ze tijdens de ’rondreizen’ misbruikten en mishandelden. De nachtmerrie van iedere ouder. De zomervakantie is weer in aantocht en er staan honderden meisje te trappelen om eindelijk zonder paps en mams op vakantie gaan. Dochters die vaak nog veel jonger zijn dan de twee verkrachte toeristes.

Afspraken
Bij kinderen die met leeftijdsgenoten op vakantie gaan, speelt alocohol vaak een grote rol. Jongens die zonder ouders op vakantie gaan, drinken gemiddeld 17 glazen alcohol per vakantiedag, meisjes 7 glazen, meldt het Trimbos-instituut, dat samen met STIVORO een zomercampagne is gestart. De boodschap aan de ouders is: 'Stuur uw kind op vakantie met een afspraak: geen alcohol!’ Ook over roken en veilig vrijen zou moeten worden gepraat.

http://www.telegraaf.nl/v(...)gaat__.html?sn=vrouw
pi_83610149
quote:
'Stuur uw kind op vakantie met een afspraak: geen alcohol!’
  zondag 4 juli 2010 @ 02:23:46 #165
208510 WammesWaggel
Ciao Matteo
pi_83633390
quote:
'Verdachte verkrachting India langer vast'

(Novum) - Een man die ervan verdacht wordt twee Nederlandse toeristes in India wekenlang te hebben verkracht komt niet op borgtocht vrij en blijft langer vastzitten. Dat heeft een Indiase rechter bepaald. De verdachte claimt dat de seks met wederzijdse instemming plaatsvond, schrijft de krant The Times of India.

Twee mannen deden zich voor als gids, waarna zij de vrouwen zouden hebben beroofd en verkracht toen zij door het land trokken. De vrouwen zouden hun geld hebben teruggevraagd, nadat zij het idee kregen dat de twee teveel rekenden voor hun diensten. Hierop zouden zij onder meer hun paspoorten hebben moeten inleveren, waarna ze werden verkracht. Een van hen nam na terugkomst in Nederland contact op met de Indiaase politie. De andere verdachte is voortvluchtig.

De beschuldigingen van de vrouwen kloppen volgens de verdachte, afkomstig uit Kashmir, niet. Hij zegt over intieme emailwisselingen en foto's met een van de vrouwen te beschikken. Bovendien zou de Indiase politie niet de juiste procedures hebben gevolgd om de claims van Nederlandse vrouwen te checken. De man werd vorige week zaterdag opgepakt.
http://www.trouw.nl/nieuw(...)ia_langer_vast_.html

Het is intressanter aan het worden.
  zondag 4 juli 2010 @ 09:39:38 #166
3542 Gia
User under construction
pi_83635401
quote:
Op zaterdag 3 juli 2010 14:42 schreef Izaag het volgende:
De boodschap aan de ouders is: 'Stuur uw kind op vakantie met een afspraak: geen alcohol!’ Ook over roken en veilig vrijen zou moeten worden gepraat.

En dan doen ze het ook niet!! Ouders hoeven maar gewoon te verbieden en kinderen luisteren braaf!
  zondag 4 juli 2010 @ 09:40:56 #167
3542 Gia
User under construction
pi_83635414
quote:
Op zondag 4 juli 2010 02:23 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

http://www.trouw.nl/nieuw(...)ia_langer_vast_.html

Het is intressanter aan het worden.
Justitie in India zou vertalingen moeten krijgen van de reisverslagen van die meiden.
pi_83635512
23 en 24, dat zijn toch geen kinderen meer. Zelfs zulke perzikjes niet.
pi_83641635
India is de hel op aarde, maar dit liegen van die meisjes gaat ze op zware straffen komen te staan.

En terecht. Kuthoeren.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  † In Memoriam † zondag 4 juli 2010 @ 13:43:05 #170
230491 Zith
pls tip
pi_83641939
quote:
Op zondag 4 juli 2010 13:38 schreef Nuchterheid het volgende:

[..]

En dan gek vinden dat je verkracht wordt Het staat nog net niet op z'n voorhoofd geschreven.
Ze is niet verkracht/ontvoert/mishandelt
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_83642037
quote:
Op zondag 4 juli 2010 13:43 schreef Zith het volgende:

[..]

Ze is niet verkracht/ontvoert/mishandelt
Klopt. Maar dan met een "d".
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_83644289
quote:
Op zondag 4 juli 2010 13:33 schreef El_Matador het volgende:
India is de hel op aarde, maar dit liegen van die meisjes gaat ze op zware straffen komen te staan.

En terecht. Kuthoeren.
Zou me niks verbazen als dit verder geen gevolgen zal hebben voor ze.

En waarom zijn hun gezichten onzichtbaar gemaakt, sinds wanneer hebben leugenaars recht op privacy en mensen die vals beschuldigd worden niet?
pi_83644315
quote:
Op zondag 4 juli 2010 15:01 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Zou me niks verbazen als dit verder geen gevolgen zal hebben voor ze.
Als ik om een zogenaamd verkeerd stempeltje al 3 dagen vastgehouden word in dat kutland, dan zij ZEKER.
quote:
En waarom zijn hun gezichten onzichtbaar gemaakt, sinds wanneer hebben leugenaars recht op privacy en mensen die vals beschuldigd worden niet?
Dat snap ik dus ook niet.

pi_83644345
quote:
Op zondag 4 juli 2010 15:02 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Als ik om een zogenaamd verkeerd stempeltje al 3 dagen vastgehouden word in dat kutland, dan zij ZEKER.

Ik bedoel die meiden. Die zitten toch weer veilig in NL?
pi_83644751
quote:
Op zondag 4 juli 2010 15:03 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Ik bedoel die meiden. Die zitten toch weer veilig in NL?
Dan zullen ze in ieder geval door de media terecht afgestraft worden.

pi_83644863
Ik denk dat het wel waar is hoor. Of in elk geval: dat de dames het zo hebben beleefd. Want waarom zouden ze erover liegen? Wat schieten ze daarmee op?
pi_83644909
quote:
Op zondag 4 juli 2010 15:22 schreef Irian.Jaya het volgende:
Ik denk dat het wel waar is hoor. Of in elk geval: dat de dames het zo hebben beleefd. Want waarom zouden ze erover liegen? Wat schieten ze daarmee op?
Aandacht. Genoeg van die zieke mokkels rondlopen hoor.

Als je verkracht bent, ga je niet nog 2 maanden reizen en pas in Nederland aangifte doen. Gelul, dik gelul.

pi_83644932
quote:
Op zondag 4 juli 2010 15:24 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Aandacht. Genoeg van die zieke mokkels rondlopen hoor.

Als je verkracht bent, ga je niet nog 2 maanden reizen en pas in Nederland aangifte doen. Gelul, dik gelul.
Nou dat weet ik niet. Wat maakt jou de expert?
pi_83645030
quote:
Op zondag 4 juli 2010 15:25 schreef Irian.Jaya het volgende:

[..]

Nou dat weet ik niet. Wat maakt jou de expert?
Niets meer dan jou, dunkt me.

Het lijkt me een groot scamverhaal. Maar vrouwen worden graag kritiekloos geloofd omdat verkrachting erg is.

Dat zij de ECHTE verkrachte vrouwen daarmee grof schofferen, maakt ze geen donder uit.

zondag 4 juli 2010 @ 15:29:48 #180
283230 DeBassist
met een hoofdletter B
pi_83645047
quote:
Op maandag 28 juni 2010 03:09 schreef Mr.Chandon het volgende:
Dit verhaal slaat natuurlijk als een lul in een bord pap. Waarschijnlijk gebeurd:

Meisje is maagd en heeft een vriend. Ze gaat op vakantie en wordt verliefd... Zij laat haar poeny poppen. Ze is in paniek, en voila -> a story is born.

dat !
TOT: Als moderator kijk je goed naar de users: heb je te maken met een troll, een kutkloon of een racist?
Iemand die zeker NIET in dit rijtje hoort is DeBassist! :D
naatje_1: DeBassist, die ken je wel met een hoofdletter B en een harde L
pi_83645627
quote:
Zou best kunnen dat die jongens geld van ze gestolen hebben. Maar verkracht worden en daarna vrolijk weken verderreizen?
En dan ook nog zo op de foto met je verkrachters?

Dan doe je toch meteen aangifte, of maak je meteen dat je wegkomt?
pi_83646385
quote:
Aandacht, wraak, chantage, overdrijving..
  † In Memoriam † zondag 4 juli 2010 @ 16:38:54 #183
230491 Zith
pls tip
pi_83647036
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  zondag 4 juli 2010 @ 16:39:25 #184
300558 Izaag
pi_83647057
quote:
Op zondag 4 juli 2010 15:52 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Zou best kunnen dat die jongens geld van ze gestolen hebben. Maar verkracht worden en daarna vrolijk weken verderreizen?

Dan doe je toch meteen aangifte, of maak je meteen dat je wegkomt?
Eh, in een relatie kan ook verkracht worden? Of kan een echtgenoot zijn vrouw nooit verkrachten?
  zondag 4 juli 2010 @ 16:47:09 #185
300558 Izaag
pi_83647312
Brazilian woman rape case: Accused sent to 14 days judicial custody

New Delhi: A property dealer arrested for allegedly raping a 27-year-old Brazilian student was today remanded to 14 days judicial custody by a court here after Delhi police said that it has completed custodial interrogation of the accused.

Metropolitan magistrate Surya Malik Grover sent accused Amandeep Singh, son of a Delhi-based lawyer, to Tihar jail till July 14.

"No more custodial interrogation is required," Delhi police told the court where Singh was produced after the expiry of his one day's police custody.

The court had yesterday allowed only a day's custodial interrogation of the accused although the police had sought five days custody.

Meanwhile, another Metropolitan Magistrate Gagandeep Singh recorded the statement of the victim.

The incident reported from Chitranjan Park in south Delhi came to light on June 29 after the woman lodged a complaint alleging that her landlord had raped her twice after giving her coffee laced with sedatives.

The accused, owner of the house in which the woman was staying on rent, was arrested after her medical examination confirmed rape.

The woman, who is pursuing a Mass Communication course from a private institute in Noida, came to India in the first week of June. She has been staying in the rented accommodation since June 19.

http://www.dnaindia.com/i(...)cial-custody_1403910
pi_83647381
quote:
Op zondag 4 juli 2010 16:39 schreef Izaag het volgende:

[..]

Eh, in een relatie kan ook verkracht worden? Of kan een echtgenoot zijn vrouw nooit verkrachten?
Dat kan ook nog ja.. Dat ze een beetje een verhouding met ze hadden.. En achteraf vinden dat ze verkracht zijn..
pi_83647610
quote:
Op zondag 4 juli 2010 16:39 schreef Izaag het volgende:

[..]

Ze konden elkaar nauwelijks, waren gewoon neukvriendjes voor onderweg. Als ik verkracht zou worden door mijn vakantievriendje zou ik zsm weg willen, aangifte doen of in ieder geval India verlaten.
En niet nog weken met mijn verkrachter rondreizen.
Dan maak je toch dat je wegkomt?
pi_83649171
pics or it didn't happen
pi_83655141
quote:
Op zondag 4 juli 2010 16:58 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Ze konden elkaar nauwelijks, waren gewoon neukvriendjes voor onderweg. Als ik verkracht zou worden door mijn vakantievriendje zou ik zsm weg willen, aangifte doen of in ieder geval India verlaten.
En niet nog weken met mijn verkrachter rondreizen.
Dan maak je toch dat je wegkomt?
En ik snap dat meiden vallen op gasten met zo'n uitstraling.
Je ziet meteen dat die gasten nooit iets kwaads in de zin zullen hebben..........
pi_83655308
quote:
Op zondag 4 juli 2010 13:46 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Klopt. Maar dan met een "d".
pi_83660183
quote:
Op zondag 4 juli 2010 21:05 schreef stekelzwijn het volgende:

[..]

En ik snap dat meiden vallen op gasten met zo'n uitstraling.
Je ziet meteen dat die gasten nooit iets kwaads in de zin zullen hebben..........
Zie jij dat aan mensen?

En het zou best kunnen dat ze wel geld van ze gejat hebben.

Maar goed, jij herkent dus de verkrachter. Kun je rijk mee worden man, dat vermogen!
pi_83661113
quote:
Op zondag 4 juli 2010 22:33 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Zie jij dat aan mensen?

En het zou best kunnen dat ze wel geld van ze gejat hebben.

Maar goed, jij herkent dus de verkrachter. Kun je rijk mee worden man, dat vermogen!
Nou in elk geval herken je dat het pauperglibbers zijn. Dat ligt er wel erg dik bovenop.
  zondag 4 juli 2010 @ 23:04:51 #193
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_83661593
Tja, het echte verhaal zal wel nooit naar boven komen, vrees ik. Ik gok op gladde jongens en verliefde meisjes en een moment waarop dat fout liep. Zoiets als dit dus: "Anne, who met Baktoo last month in Delhi and is currently living in his houseboat Omar Khayam in the Dal Lake" en dan erachter komen dat jij niet dat speciale meisje voor hem bent. En ik kan me voorstellen dat je je dan (achteraf) misbruikt voelt.

Die houseboat wordt zo langzamerhand wel een fenomeen op zich trouwens
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  maandag 5 juli 2010 @ 09:03:09 #194
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_83670497
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 11:58 schreef Gia het volgende:

[..]

In die cultuur zijn vrouwen sowieso onderdanig aan hun mannen. Deze marokkaanse is schijnbaar vrijwillig met hem getrouwd en woont in zijn huis in Delhi én heeft nergens aangifte van gedaan. Wat is de misdaad?
In India? Volgens mij niet hoor.
Heb redelijk wat Indiaase stellen gezien waar de vrouw duidelijk de broek aan had
pi_83670781
quote:
Op zondag 4 juli 2010 15:52 schreef nummer_zoveel het volgende:

Kun je aan die foto's zien dat ze voor de verkrachting zijn gemaakt?

De foto an sich zegt mij dus helemaal niets... Zelfs niet als deze na de verkrachting gemaakt zou zijn overigens.
pi_83670863
quote:
Op maandag 5 juli 2010 09:19 schreef DS4 het volgende:

[..]

De foto an sich zegt mij dus helemaal niets... Zelfs niet als deze na de verkrachting gemaakt zou zijn overigens.
Een foto kan volgens mij soms zeker wel iets zeggen. Houding en gelaatsuitdrukking staan er toch op?
pi_83671414
quote:
Op zondag 4 juli 2010 22:54 schreef Irian.Jaya het volgende:

Nou in elk geval herken je dat het pauperglibbers zijn. Dat ligt er wel erg dik bovenop.
Genoeg naive vrouwen die voor de charmes van dat soort players vallen en vervolgens wraakgevoelens krijgen als ze ontdekken dat ze slechts een versnapering zijn op de uitgebreide menukaart van onze paupers. Kansloze types verdienen elkaar
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
  maandag 5 juli 2010 @ 10:02:45 #198
3542 Gia
User under construction
pi_83671740
quote:
Op maandag 5 juli 2010 09:03 schreef Keltie het volgende:

[..]

In India? Volgens mij niet hoor.
Heb redelijk wat Indiaase stellen gezien waar de vrouw duidelijk de broek aan had
Ik had het vooral over het feit dat die vrouw Marokkaanse is.
pi_83672101
quote:
Op maandag 5 juli 2010 09:24 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

Een foto kan volgens mij soms zeker wel iets zeggen. Houding en gelaatsuitdrukking staan er toch op?
En die zeggen iets absoluuts over wat er is gebeurd?
pi_83672586
quote:
Op maandag 5 juli 2010 09:19 schreef DS4 het volgende:

[..]

....zou jij nog vrolijk op de foto gaan met je verkrachters? Met je verkrachters nog vrolijk wekenlang verderreizen door een onbekend land?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')