Omdat één van die kerels een Marokkaanse vrouw heeft. Meer niet!quote:Op dinsdag 29 juni 2010 13:07 schreef Sloggi het volgende:
Knap hoor. We hebben het over twee Nederlandse dames in India en een pagina later gaat het alweer over Marokkanen.
Dat is kul. Niet iedereen gaat daar op dezelfde manier mee om, nog afgezien van het feit dat in andere culturen er ook anders mee omgegaan wordt.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 13:00 schreef Gia het volgende:
En dat is bewezen? Of dat is wat zij beweerd?
Zijn die verkrachters opgepakt en hebben ze bekend?
Een verkrachting is niet niks. Als je verkracht bent, dan zet je dat niet effe aan de kant om vrolijk verder te reizen, nog eens drie maanden.
En stel dat het zo is gegaan, dan nog is het zeer terecht dat die mannen daarvoor een douw krijgen!quote:Kijk, het kan zijn dat ze thuis verteld hebben dat ze langer dan ze wilden met die mannen zijn meegereisd, dat ze hun papieren bij hen in bewaring hadden gegeven en dat die erop aandrongen nog langer samen te reizen, terwijl de dames dat eigenlijk niet meer wilden. En dat later iemand heeft gezegd dat dat toch eigenlijk dwingen tot seks is, dus verkrachting.
Of het te bewijzen is, is een tweede. Ik stel nergens dat het verhaal klopt. Ik hou alleen de mogelijkheid open, waar anderen het dagboek lezen en vervolgens zeggen: "zie je wel, allemaal gelul". En dat is een oordeel wat veel te snel komt.quote:Ben niet gauw voor het verdedigen van mannen die beschuldigd worden van verkrachting, maar soms klinkt een verhaal zo ongeloofwaardig, met alles wat je eromheen hoort dat ik het vermoeden heb dat hier echt niks bewezen gaat worden.
Ik denk dat als de Indiase autoriteiten haar vrolijke reisverhalen lezen, ook niets meer geloven van het hele verhaal van 'gevangen gehouden, mishandeld en verkracht'.
Ik weet niet waar jij het vandaan haalt dat het van die meisjes af komt. Als dat zo is en uit onderzoek blijkt niets, ja dan is het weinig waard. Maar ik zou die commissaris dan wel een enorme idioot vinden als hij het dan zo stellig beweert... of... de journalist heeft het weer eens verkeerd opgeschreven. Dat kan natuurlijk ook.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 13:05 schreef Gia het volgende:
De woorden 'uitbuiting' en 'wordt vastgehouden', van wie komen die? Van deze meisjes? En dan is dat maar zo?
Dat klopt. En ik geef ze het voordeel van de twijfel. Het lijkt mij niet zo leuk als je eindelijk de moed hebt om aangifte te doen (uitgaande van daadwerkelijk sexueel misbruik) en vervolgens roept iedereen dat je liegt. Hadden ze toch gelijk om maar net te doen alsof er niets aan de hand was... nietwaar?quote:
Nee, dat doe jij dan wel. Als het gaat om beschuldigingen van misbruik door kinderen, ben jij er als de eerste bij om te zeggen dat daar nogal eens valse aangiften gedaan worden.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 13:19 schreef DS4 het volgende:
[..]
Dat is kul. Niet iedereen gaat daar op dezelfde manier mee om, nog afgezien van het feit dat in andere culturen er ook anders mee omgegaan wordt.
Maar goed, ook zij liegt. Ik ben benieuwd hoe jij hierover denkt als een kind van 10 jaar zegt dat ze is misbruikt. Kan mij niet voorstellen dat jij dan komt met "niet bewezen, dus niets aan de hand". Beetje selectief, Gia.
Er staat een vraagteken achter. Zie je dat niet? Ik vraag me dus af waar het vandaan komt dat hij deze vrouw uitbuit, min of meer tot een huwelijk gedwongen heeft en vasthoudt tegen haar zin. Toch niet zo'n rare vraag, wel? Komt een beetje over als stemmingmakerij.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 13:21 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik weet niet waar jij het vandaan haalt dat het van die meisjes af komt.
En dan wordt je 6 weken lang mishandeld en verkracht in een land, reist gewoon door en in juni ga je er weer naartoe. Ja, de pijn zit diep!!quote:Op dinsdag 29 juni 2010 13:23 schreef DS4 het volgende:
[..]
Dat klopt. En ik geef ze het voordeel van de twijfel. Het lijkt mij niet zo leuk als je eindelijk de moed hebt om aangifte te doen (uitgaande van daadwerkelijk sexueel misbruik) en vervolgens roept iedereen dat je liegt. Hadden ze toch gelijk om maar net te doen alsof er niets aan de hand was... nietwaar?
Maar, maar... op die foto heeft ze zo lief en onschuldig gezichtje; echt zo'n onschuldig en naief jong meisje wat gewoon niet kán liegen. Ik geloof haar op haar blauwe ogenquote:Op dinsdag 29 juni 2010 13:24 schreef Gia het volgende:
[..]
Nee, dat doe jij dan wel. Als het gaat om beschuldigingen van misbruik door kinderen, ben jij er als de eerste bij om te zeggen dat daar nogal eens valse aangiften gedaan worden.
Hier gaat het om een heel vreemd verhaal, alles medegenomen en geloof jij zonder meer wat die vrouwen zeggen!
Kom op, de pot verwijt de ketel....
Kennelijk mis je het vermogen om conclusies trekken en aangeven dat de zaak genuanceerder kan liggen te onderscheiden.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 13:24 schreef Gia het volgende:
Nee, dat doe jij dan wel. Als het gaat om beschuldigingen van misbruik door kinderen, ben jij er als de eerste bij om te zeggen dat daar nogal eens valse aangiften gedaan worden.
Hier gaat het om een heel vreemd verhaal, alles medegenomen en geloof jij zonder meer wat die vrouwen zeggen!
Kom op, de pot verwijt de ketel....
Als je wat beter leest, dan weet je dat ze er zijn om een getuigenis af te leggen...quote:Op dinsdag 29 juni 2010 13:26 schreef Gia het volgende:
En dan wordt je 6 weken lang mishandeld en verkracht in een land, reist gewoon door en in juni ga je er weer naartoe. Ja, de pijn zit diep!!
Hij niet,...zij wellicht wel.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 12:56 schreef DS4 het volgende:
[..]
Die commissaris lult dus maar wat. Dat is kennelijk jouw redenatie.
Kijk, dat kan best. Maar wat er staat (uitbuiting, wordt vastgehouden) klinkt niet als vrijwillig. En er staat niet overhalen, maar zo ver gekregen. Dat kan dus ook onder dreiging van geweld zijn.
Loverboys krijgen ook voor elkaar dat hun slachtoffers bij hen blijven. Daar zit niets vrijwilligs aan. Dus doe ajb niet net alsof het niet voorkomt. Zelfs in NL is het aan de orde van de dag!
[..]
Tuurlijk. Hij zuigt het volledig uit zijn duim.
Dat wicht heeft zelf op haar blog geschreven:quote:Op dinsdag 29 juni 2010 14:35 schreef DS4 het volgende:
[..]
Als je wat beter leest, dan weet je dat ze er zijn om een getuigenis af te leggen...
quote:Omdat ik na 5 maanden reizen nog steeds niet echt heb na kunnen denken.
Wat wil ik doen in de toekomst? Studeren etc.?
Heb ik besloten om terug te gaan naar India en te mediteren.
Mediteren op een paal zeker.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 15:16 schreef Farenji het volgende:
[..]
Dat wicht heeft zelf op haar blog geschreven:
[..]
Aanklagen die paal, .... ja hij zat zomaar tussen mijn benen. Tuurlijk ben ik er zelf op gaan zitten maar na een paar minuten had ik daar geen zin meer in en toen ging hij niet vanzelf weg......quote:Op dinsdag 29 juni 2010 15:31 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Mediteren op een paal zeker.
[ afbeelding ]
Ik heb gelezen dat ze is teruggegaan om te mediteren, want op die boot waar ze gevangen werd gehouden heeft ze yogalessen gehad. Zal ook wel onder dwang zijn geweest, natuurlijk.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 14:35 schreef DS4 het volgende:
[..]
Als je wat beter leest, dan weet je dat ze er zijn om een getuigenis af te leggen...
Waarschijnlijk een iets andere paal. Die SOA zal nu wel over zijn.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 15:31 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Mediteren op een paal zeker.
[ afbeelding ]
Uit de biografie van Michelle Shocked (zangeres): "She made her way to Paris , and hitchhiked throughout Europe , busking on the streets of Madrid , surviving on her wits, and a daily ration of alfalfa sprouts. The vagabond lifestyle was far from ideal. At an anti-cruise missile peace camp in Sicily, she was raped by a Green Party comrade. Settling on Amsterdam for the interim, she worked for a pirate radio station and shared a squat with a stranded British reggae band from Birmingham."quote:Op dinsdag 29 juni 2010 12:50 schreef DS4 het volgende:
Nog een verhaal: een vrouw heeft de hele wereld rondgereisd (ik meen met lopen en liften, maar het kan ook fietsen zijn geweest... het heeft het nieuws gehaald iig). Zij is meermaals verkracht (gewoon, dan door X, dan door Y, enz.). Voor haar geen reden om te stoppen.
Mensen reageren niet altijd "normaal".
Sorry hoor, maar dit is echt niet normaal. Zelfs als je getrouwd bent, kun je nog verkracht worden. Als je niet instemt, stem je niet in.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 11:56 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Nou het ligt er aan. Ik was er niet bij. Maar ik kan me voorstellen (gebeurt vaker he....) dat de meisjes achteraf spijt hadden of dat er iets anders was. Vrouwtjes zeggen mij tegenwoordig te snel dat ze verkracht zijn. Hoe vaak is de laatste tijd niet gebleken dat de vrouwtjes logen?
Kijk, dat ze niet meer wou of achteraf niet zo blij was ok, maar dat ze zijn verkracht geloof ik niet. Zeker niet als je eerst nog even lekker fijn verder reist, bloggies schrijft en er nimmer over rept.
Je kunt ook niet uitsluiten dat het feitelijk buitenaardse wezens waren, die ze hebben misbruikt en vervolgens valse vakantieherinneringen in hun geesten hebben geimplementeerd..quote:Op dinsdag 29 juni 2010 10:24 schreef DS4 het volgende:
[..]
Om met het laatste te beginnen: als ze het gedaan hebben, dan kan ik er niet zo mee zitten als alleen het verhaal van die meisjes voldoende is.
En dat e.e.a. onwaarschijnlijk lijkt ben ik met je eens. Alleen... onwaarschijnlijk is niet hetzelfde als onwaar. Daarnaast is deze tekst wel interessant:
Volgens de politiecommissaris heeft Yasir ten minste één andere buitenlandse vrouw uitgebuit. 'Hij heeft een Marokkaanse vrouw zo ver gekregen met hem te trouwen. Zij wordt nu vastgehouden in zijn huis in het zuiden van Delhi.' De Marokkaanse heeft nergens aangifte van gedaan.
Als de bron voor die commissaris wederom deze twee vrouwen is... tsja. Maar als hij andere redenen heeft om dit te vermoeden, dan begint er toch iets te ontstaan waarvan je denkt... het zou wel eens kunnen kloppen. Het zou toch wel heel toevallig zijn als je zo'n verhaal verzint en dan blijken de beschuldigden eerder vergelijkbare feiten te hebben gepleegd. Maar ook dat kan natuurlijk.
Kortom: het klinkt bepaald niet logisch, maar ik sluit vooralsnog niet uit dat het verhaal klopt.
Ik heb ook wel op een reisblog wat dingen bijverzonnen. Gewoon een tof en spannend verhaal verzinnen omdat de werkelijkheid wat saaier was! Stoere verhalen over treinongelukken, of arrestaties door onvriendelijke arabieren...quote:Op dinsdag 29 juni 2010 19:17 schreef djenneke het volgende:
En verder zou ik echt nooit via een reisverslag hulp proberen te zoeken.
Je gaat toch niet aan al je vrienden en kennissen dit op die manier vertellen... Daarnaast, wat kunnen mensen in Nederland op dat moment voor je doen? Wie zegt dat ze je serieus nemen?
Vreemd is het wel, maar ik ben bang dat ik meiden ken die misschien nog wel naïever zijn dan deze dames. Ik vind het ook een beetje makkelijk om meteen te roepen dat het dus niet gebeurd is. Dat weten we gewoon niet.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 19:33 schreef Farenji het volgende:
[..]
Ik heb ook wel op een reisblog wat dingen bijverzonnen. Gewoon een tof en spannend verhaal verzinnen omdat de werkelijkheid wat saaier was! Stoere verhalen over treinongelukken, of arrestaties door onvriendelijke arabieren...Dat was best lachen, al was het alleen maar om de geschrokken reacties van het thuisfront te lezen.
Omgekeerd, als er echt hele erge dingen gebeurd zouden zijn, kan ik me ook goed voorstellen dat je dat niet in geuren en kleuren op je openbare blogje gaat neerpennen. Maar dat je dan gewoon maandenlang doorreist, alsof er niks aan de hand is, teruggaat naar Nederland, en dan pas aangifte gaat doen, om vervolgens even later weer doodleuk naar India terug te gaan, onder het mom van "mediteren, want ik weet niet of ik nou moet gaan studeren of niet", tja, dat vind ik gewoon heel erg moeilijk om te geloven.
Het ontgaat jou misschien dat juist degenen die claimen dat zij een valse aanklacht heeft ingediend werken met schuldig tot tegendeel bewezen. Ik zeg slechts: het is onwaarschijnlijk, maar dat wil niet zeggen dat het niet waar is.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 19:27 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Als je uitgaat van schuldig tot het tegendeel bewezen is, ken ik er nog wel een paar
Dat dus, wees voor bereid en hou je paspoort bij jequote:Op dinsdag 29 juni 2010 18:17 schreef Irian.Jaya het volgende:
If you can't take the heat...
Ik zie geen tieten hoor..quote:Op maandag 28 juni 2010 13:50 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Mijn god dat mens heeft een partij tieten zeg......
quote:Op dinsdag 29 juni 2010 13:23 schreef Chooselife het volgende:
Die wijven hebben zich laten volpompen, soa opgelopen en dus spijt van gekregen. Vriendje thuis, soa kan niet zomaar, etc.
Helaas kun je altijd nog roepen dat de sex tegen je zin in was. Met een beetje creativiteit kun je dat verkrachting noemen.
Het komt me voor dat je ze kost wat kost verdacht wil houden, terwijl alles erop wijst dat het een kul verhaal is... Ook zo'n uitspraak van die commissaris. Het lijkt echt wel alsof hij iets gevonden heeft, en er zo'n draai aangeeft om het verdacht te maken. Het is geen zeldzaamheid dat dienders willen 'scoren', zeker als de pers erbij betrokken is. Ook dat moet in overweging worden genomen.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 19:48 schreef DS4 het volgende:
[..]
Het ontgaat jou misschien dat juist degenen die claimen dat zij een valse aanklacht heeft ingediend werken met schuldig tot tegendeel bewezen. Ik zeg slechts: het is onwaarschijnlijk, maar dat wil niet zeggen dat het niet waar is.
Ik wil gewoon dat het verhaal uitgezocht wordt. Zoals dat hoort na een aanklacht. Zo moeilijk is dat niet.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 20:57 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Het komt me voor dat je ze kost wat kost verdacht wil houden, terwijl alles erop wijst dat het een kul verhaal is...
Alles kan, maar laat de politie gewoon zijn werk doen.quote:Ook zo'n uitspraak van die commissaris. Het lijkt echt wel alsof hij iets gevonden heeft, en er zo'n draai aangeeft om het verdacht te maken. Het is geen zeldzaamheid dat dienders willen 'scoren', zeker als de pers erbij betrokken is. Ook dat moet in overweging worden genomen.
Dat hangt een beetje van de beschuldiging af en in hoeverre er bewijs reeds voorhanden is. In NL doen we dat ook gewoon zo.quote:Valse aangiftes komen zeer veelvuldig voor, ze veroorzaken veel ellende bij de onterecht beschuldigde. Ik vind dat ze eerst eens de aangifte moeten onderzoeken voordat ze mensen vast gaan zetten.
Dat ben ik helemaal met je eens, maar je hoort mij niets anders zeggen dan dat we nog niet moeten oordelen. Wij kunnen dat ook helemaal niet.quote:En onwaarschijnlijkheden, tja.. Theoretisch kan alles..
Heel nobel dat je de mogelijke slachtoffers van een afschuwelijke misdaad in bescherming neemt, maar het omgekeerde, iemand vals beschuldigen van een zedendelicht is net zo ernstig als het ondergaan van seksueel geweld.
En wat met 'onschuldig tot het tegendeel bewezen is'? Die ene jongen zit nu wel vast.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 19:48 schreef DS4 het volgende:
[..]
Het ontgaat jou misschien dat juist degenen die claimen dat zij een valse aanklacht heeft ingediend werken met schuldig tot tegendeel bewezen. Ik zeg slechts: het is onwaarschijnlijk, maar dat wil niet zeggen dat het niet waar is.
Ik ga helemaal niet in tegen de onschuldspresumptie. En of er voldoende bezwaren zijn om die jongen vast te houden kan ik van hieruit niet beoordelen.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 23:49 schreef Gia het volgende:
En wat met 'onschuldig tot het tegendeel bewezen is'? Die ene jongen zit nu wel vast.
Degenen die dat claimen, hebben daar in ieder geval een reden voor.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 19:48 schreef DS4 het volgende:
[..]
In NL wordt een aangifte ter zake een zedenmisdrijf eerst zorgvuldig onderzocht, voordat er mensen worden aangehouden.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 22:31 schreef DS4 het volgende:
Dat hangt een beetje van de beschuldiging af en in hoeverre er bewijs reeds voorhanden is. In NL doen we dat ook gewoon zo.
[..]
Hoezo is dat vooringenomen? Er staat "als".quote:Op woensdag 30 juni 2010 09:16 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Zelf stel je dat ' als ze het gedaan hebben, dan kan ik er niet zo mee zitten als alleen het verhaal van die meisjes voldoende is.'
Als dat niet getuigt van vooringenomenheid..
Dat weten we niet. We weten alleen wat in de pers is verschenen.quote:Als ze een zaak willen beginnen, dan moeten ze met iets komen. En tot nu toe lijken er alleen maar redenen te zijn om aan te nemen dat het verhaal niet klopt.
Misschien om ongeloof te voorkomen? Klinkt zo gek nog niet, he?quote:Het dagboek op het web, met alleen maar vrolijke berichtjes zegt niets omdat ze 'mogelijk niet normaal reageren?' Waarom is het dan uitgewist nadat de aangifte is gedaan?
Ik niet. Dat zou zo maar kunnen.quote:Wie zegt dat hij niet volmaakt onschuldig is, zelfs al heeft hij een vrouw die weinig of nooit buitenkomt?
Waarom stel je die vraag alleen ten aanzien van de aangeefsters? DAT is pas vooringenomenheid.quote:Hoe zit het eigenlijk met het profiel van de aangeefsters? Hebben ze in het verleden al eens zo'n geintje uitgehaald? Zijn het wel evenwichtige typjes?
Als je nu eens goed leest, dan staat er gewoon dat e.e.a. af hangt van de bewijzen die er zijn en de beschuldiging. Er staat dus niet dat bij iedere aangifte de verdachte achter slot en grendel gaat.quote:Op woensdag 30 juni 2010 09:20 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
In NL wordt een aangifte ter zake een zedenmisdrijf eerst zorgvuldig onderzocht, voordat er mensen worden aangehouden.
Juist omdat er veel valse aangiftes binnenkomen en dat vaak als wapen wordt gebruikt door wraakzuchtige exen.
Het verbaast me dat je dat niet weet.
Maar dat kun je dus niet weten adv. een verklaring..quote:Op woensdag 30 juni 2010 09:29 schreef DS4 het volgende:
[..]
Hoezo is dat vooringenomen? Er staat "als".
[..]
'lijkt' -> le-zenquote:Dat weten we niet. We weten alleen wat in de pers is verschenen.
[..]
Of om een slecht voorbereid lulverhaal, op een nog dommere manier te verdoezelen. Klinkt zo gek nog niet he?quote:Misschien om ongeloof te voorkomen? Klinkt zo gek nog niet, he?
[..]
Dat beweer ik ook niet.. maar ik beweer wel dat het verhaal me net zo wrs. in de oren klinkt, als wanneer ze door buitenaardse wezens en Elvis Presley waren ontvoerd..quote:Ik niet. Dat zou zo maar kunnen.
Kijk, ik weet het niet en volgens mij is er hier niemand die het weet. Toch trekken velen conclusies. Het lijkt mij gewoon een goede zaak om het tot op de bodem uit te zoeken en niet op basis van een dagboekje te zeggen "zo onwaarschijnlijk, laten we dat maar niet uitzoeken".
[..]
Omdat jij al conclusies leek te trekken op basis van een vertaald nieuwsartikel van een politieman, die het al over het verleden van de twee heren had gehad.quote:Waarom stel je die vraag alleen ten aanzien van de aangeefsters? DAT is pas vooringenomenheid.
Als commentaar op mijn idee dat je een aangifte eerst goed moet onderzoeken, ja..quote:Op woensdag 30 juni 2010 09:36 schreef DS4 het volgende:
[..]
Als je nu eens goed leest, dan staat er gewoon dat e.e.a. af hangt van de bewijzen die er zijn en de beschuldiging. Er staat dus niet dat bij iedere aangifte de verdachte achter slot en grendel gaat.
"Als" suggereert niet bepaald dat ik denk dat ik het weet...quote:Op woensdag 30 juni 2010 10:56 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Maar dat kun je dus niet weten adv. een verklaring..
Ik lees het. En dan nog klopt het niet. Denk daar maar eens rustig over na (hint: lijken -> schijnen)quote:'lijkt' -> le-zen
Welja...quote:Of om een slecht voorbereid lulverhaal, op een nog dommere manier te verdoezelen. Klinkt zo gek nog niet he?
Ondersteuning bij dat idee is het kennelijke intelligentieniveau van de dametjes.
Dat zegt dan iets over jouw beoordelingsvermogen.quote:Dat beweer ik ook niet.. maar ik beweer wel dat het verhaal me net zo wrs. in de oren klinkt, als wanneer ze door buitenaardse wezens en Elvis Presley waren ontvoerd..
Wat ik schreef was:quote:Omdat jij al conclusies leek te trekken op basis van een vertaald nieuwsartikel van een politieman, die het al over het verleden van de twee heren had gehad.
Dat is dus al aan de orde geweest.
Wat jij wel en niet gelooft interesseert mij heel erg weinig. Zeker aangezien jij niet het vermogen etaleert om te lezen wat ik schrijf.quote:Je zei toch ooit dat je in de juridische sfeer werkzaam was? Ik geloof er werkelijk niks meer van![]()
Nee. Ik irriteer mij niet zo snel.quote:Kom ik nu weer in aanmerking voor irritatie-toeslag?
Hoezo was ik daar kennelijk niet van op de hoogte?quote:Op woensdag 30 juni 2010 11:04 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Als commentaar op mijn idee dat je een aangifte eerst goed moet onderzoeken, ja..
Je was daar kennelijk niet van op de hoogte, en nu praat je er langsheen.
quote:Op dinsdag 29 juni 2010 10:24 schreef DS4 het volgende:Kortom: het klinkt bepaald niet logisch, maar ik sluit vooralsnog niet uit dat het verhaal klopt.
quote:Op dinsdag 29 juni 2010 19:27 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Je kunt ook niet uitsluiten dat het feitelijk buitenaardse wezens waren, die ze hebben misbruikt en vervolgens valse vakantieherinneringen in hun geesten hebben geimplementeerd..
Sorry hoor.. Als je uitgaat van schuldig tot het tegendeel bewezen is, ken ik er nog wel een paar
quote:Op dinsdag 29 juni 2010 19:48 schreef DS4 het volgende:
quote:Op dinsdag 29 juni 2010 20:57 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Valse aangiftes komen zeer veelvuldig voor, ze veroorzaken veel ellende bij de onterecht beschuldigde. Ik vind dat ze eerst eens de aangifte moeten onderzoeken voordat ze mensen vast gaan zetten.
En nou mag jij mij eens uitleggen waarom ik KENNELIJK niet op de hoogte was van het feit dat je een aangifte eerst goed moet onderzoeken (nog afgezien van het feit dat als je het zo stelt het gewoon onwaar is. Zeker bij inverzekeringstelling is een redelijk vermoeden van schuld al voldoende en dat is voorwaar geen hoge lat.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 22:31 schreef DS4 het volgende:
Dat hangt een beetje van de beschuldiging af en in hoeverre er bewijs reeds voorhanden is. In NL doen we dat ook gewoon zo.
'nuff said.quote:Op woensdag 30 juni 2010 11:27 schreef DS4 het volgende:
Zeker bij inverzekeringstelling is een redelijk vermoeden van schuld al voldoende en dat is voorwaar geen hoge lat.
En toch gebeurt dat, ja. En de strafeis is dan 240 uur taakstraf.quote:Op woensdag 30 juni 2010 09:04 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik ga helemaal niet in tegen de onschuldspresumptie. En of er voldoende bezwaren zijn om die jongen vast te houden kan ik van hieruit niet beoordelen.
Maar het lijkt mij weer sterk dat als iemand beschuldigd wordt van het verkrachten van buurtkinderen dat jij het dan een goed idee vindt om die persoon lekker rond te laten lopen totdat de rechter heeft geoordeeld dat hij schuldig is.
Om te beginnen ben je weer lekker hypocriet bezig, want dan vind je het een kotssmilie waard en in dezen vind je dat die jongen meteen vrijgelaten moet worden (wat misschien in dezen terecht is, maar dat weten we niet).quote:Op woensdag 30 juni 2010 12:00 schreef Gia het volgende:
En toch gebeurt dat, ja. En de strafeis is dan 240 uur taakstraf.
Tuurlijk. Want het is niet bewezen hè? Dus liegen die kinderen.quote:Op woensdag 30 juni 2010 12:29 schreef DS4 het volgende:
[..]
Om te beginnen ben je weer lekker hypocriet bezig, want dan vind je het een kotssmilie waard en in dezen vind je dat die jongen meteen vrijgelaten moet worden (wat misschien in dezen terecht is, maar dat weten we niet).
En dat de normale strafeis voor het verkrachten van meerdere kinderen 240 uur taakstraf is, is pure zwets!
quote:Op woensdag 30 juni 2010 12:34 schreef Gia het volgende:
[..]
Tuurlijk. Want het is niet bewezen hè? Dus liegen die kinderen.
Ik ken een geval wat voor de rechter is geweest. Misbruik van meerdere kinderen, 240 uur taakstraf, omdat het niet voldoende bewezen was. Die man is nog geen dan 'binnen' geweest.
quote:Op dinsdag 29 juni 2010 23:49 schreef Gia het volgende:
[..]
En wat met 'onschuldig tot het tegendeel bewezen is'? Die ene jongen zit nu wel vast.
Als het niet wettig en overtuigend bewezen is, dan hoort vrijspraak te volgen. Het zal dus wel weer genuanceerder liggen dan jij het hier brengt (nog afgezien van het feit dat een strafeis iets anders is dan de werkelijke straf die wordt opgelegd)...quote:Op woensdag 30 juni 2010 12:34 schreef Gia het volgende:
Tuurlijk. Want het is niet bewezen hè? Dus liegen die kinderen.
Ik ken een geval wat voor de rechter is geweest. Misbruik van meerdere kinderen, 240 uur taakstraf, omdat het niet voldoende bewezen was. Die man is nog geen dan 'binnen' geweest.
Ik vind het vreemd dat jij het normaal vindt dat kinderen gewoon niet gelooft worden, wanneer iets niet te bewijzen valt en dat het dan normaal is dat die man niet eens in voorarrest heeft gezeten en aan de andere kant het verhaal van 2 vrouwen, met het hele lulverhaal eromheen wel gelooft en het normaal vindt dat die man wel vastzit.quote:Op woensdag 30 juni 2010 12:42 schreef DS4 het volgende:
[..]
Als het niet wettig en overtuigend bewezen is, dan hoort vrijspraak te volgen. Het zal dus wel weer genuanceerder liggen dan jij het hier brengt (nog afgezien van het feit dat een strafeis iets anders is dan de werkelijke straf die wordt opgelegd)...
Maar dit is het gekke aan jou: jij gooit met een kotssmilie als iemand beschuldigd is van verkrachting van kinderen en hij 240 uur dienstverlening krijgt omdat alleen een veel mindere aanklacht bewezen is (dat is wat aan de hand zou moeten zijn in het door jou genoemde geval).
De reden: hij zal het wel gedaan hebben, die kinderen liegen immers niet. Jaren de cel in met die man!
Maar hier wordt iemand beschuldigd van misbruik van volwassen vrouwen en vervolgens is het "meteen vrijlaten, ik geloof die vrouwen niet".
Dat is toch wel erg kras!
Wijs even aan waar ik stel dat ik die vrouwen geloof. Wijs even aan waar ik het normaal vind dat die kinderen niet worden geloofd.quote:Op woensdag 30 juni 2010 12:59 schreef Gia het volgende:
Ik vind het vreemd dat jij het normaal vindt dat kinderen gewoon niet gelooft worden, wanneer iets niet te bewijzen valt en dat het dan normaal is dat die man niet eens in voorarrest heeft gezeten en aan de andere kant het verhaal van 2 vrouwen, met het hele lulverhaal eromheen wel gelooft en het normaal vindt dat die man wel vastzit.
Niemand kan worden veroordeeld op basis van een enkele verklaring. Er zal (in NL althans) altijd steunbewijs moeten zijn. Jij verzint ter plekke dat het verhaal van die vrouwen geen steunbewijs behoeft en het is al helemaal onzin om te stellen dat ik van mening ben dat het verhaal van die vrouwen wel voldoende is.quote:Hoezo zou er niet hetzelfde gehandeld moeten worden dan, als in het geval van die misbruikte kinderen?
Het verhaal van die kinderen was onvoldoende bewijs, dat is het verhaal van die vrouwen ook.
Wijs maar aan waar ik dat stel.quote:Maar dat snap jij niet, hè? Volwassenen liegen niet! Duh!
Natuurlijk kan dat. Maar dat hoeft niet. Het is aan de rechter om te beoordelen of hij de getuigenis betrouwbaar acht.quote:Op woensdag 30 juni 2010 14:59 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
kunnen de tegenstrijdigheden in hun eigen verhaal geen bewijs zijn voor het tegendeel dan?
Vooraf kun je dat bij een zedenzaak al het beste doen op de dader als het om een eenmalige zaak gaat. Bewijstechnisch zijn het nl. bijzonder lastige zaken.quote:Op woensdag 30 juni 2010 15:29 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Ze beweren dingen met zijn tweeën, en zijn allebei een beetje perzikkig van geest.. Ik denk wel dat ik weet waar ik mijn geld op ga inzetten
Wat ik eigenlijk wel erg vind, is dat de maximale straf voor valse aangifte een stuk lager is dan die voor een zedendelict, terwijl het slachtoffer mogelijk nog meer schade ondervindt van een valse aangifte van zoiets vanwege onherstelbare imagoschade.quote:Op woensdag 30 juni 2010 15:31 schreef DS4 het volgende:
[..]
Vooraf kun je dat bij een zedenzaak al het beste doen op de dader als het om een eenmalige zaak gaat. Bewijstechnisch zijn het nl. bijzonder lastige zaken.
Voor mij is het heel simpel: als het verhaal klopt hoop ik dat deze heren hun straf niet ontlopen.
Als het verhaal verzonnen is hoop ik dat deze dames straf krijgen voor het doen van valse aangifte.
Of dat zo is waag ik te betwijfelen. Ik ben het wel met je eens dat de strafmaat voor het doen van valse aangifte te laag is.quote:Op woensdag 30 juni 2010 15:47 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Wat ik eigenlijk wel erg vind, is dat de maximale straf voor valse aangifte een stuk lager is dan die voor een zedendelict, terwijl het slachtoffer mogelijk nog meer schade ondervindt van een valse aangifte van zoiets vanwege onherstelbare imagoschade.
Met inzetten op de dader bedoel ik uiteraard dat die het meest waarschijnlijk als "winnaar" uit de bus komt.quote:En waarom zou je inzetten op de dader?
En dit geval zou ik dat zeker niet doen.. Het verhaal rammelt aan alle kanten.
Er had inderdaad "vermeende" voor moeten staan.quote:En waarom gebruik je het woord dader? Er is nog niemand veroordeeld..
Volgens mij is ie een heel stuk lager.. Je mag er ook niet voor in voorlopige hechtenis, en dus ook niet in verzekering voor worden gesteld.quote:Op woensdag 30 juni 2010 16:07 schreef DS4 het volgende:
[..]
Of dat zo is waag ik te betwijfelen. Ik ben het wel met je eens dat de strafmaat voor het doen van valse aangifte te laag is.
[..]
Ok, dan had ik je verkeerd begrepenquote:Met inzetten op de dader bedoel ik uiteraard dat die het meest waarschijnlijk als "winnaar" uit de bus komt.
[..]
http://www.trouw.nl/nieuw(...)ia_langer_vast_.htmlquote:'Verdachte verkrachting India langer vast'
(Novum) - Een man die ervan verdacht wordt twee Nederlandse toeristes in India wekenlang te hebben verkracht komt niet op borgtocht vrij en blijft langer vastzitten. Dat heeft een Indiase rechter bepaald. De verdachte claimt dat de seks met wederzijdse instemming plaatsvond, schrijft de krant The Times of India.
Twee mannen deden zich voor als gids, waarna zij de vrouwen zouden hebben beroofd en verkracht toen zij door het land trokken. De vrouwen zouden hun geld hebben teruggevraagd, nadat zij het idee kregen dat de twee teveel rekenden voor hun diensten. Hierop zouden zij onder meer hun paspoorten hebben moeten inleveren, waarna ze werden verkracht. Een van hen nam na terugkomst in Nederland contact op met de Indiaase politie. De andere verdachte is voortvluchtig.
De beschuldigingen van de vrouwen kloppen volgens de verdachte, afkomstig uit Kashmir, niet. Hij zegt over intieme emailwisselingen en foto's met een van de vrouwen te beschikken. Bovendien zou de Indiase politie niet de juiste procedures hebben gevolgd om de claims van Nederlandse vrouwen te checken. De man werd vorige week zaterdag opgepakt.
En dan doen ze het ook niet!! Ouders hoeven maar gewoon te verbieden en kinderen luisteren braaf!quote:Op zaterdag 3 juli 2010 14:42 schreef Izaag het volgende:
De boodschap aan de ouders is: 'Stuur uw kind op vakantie met een afspraak: geen alcohol!’ Ook over roken en veilig vrijen zou moeten worden gepraat.
Justitie in India zou vertalingen moeten krijgen van de reisverslagen van die meiden.quote:Op zondag 4 juli 2010 02:23 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
http://www.trouw.nl/nieuw(...)ia_langer_vast_.html
Het is intressanter aan het worden.
Ze is niet verkracht/ontvoert/mishandeltquote:Op zondag 4 juli 2010 13:38 schreef Nuchterheid het volgende:
[..]
En dan gek vinden dat je verkracht wordtHet staat nog net niet op z'n voorhoofd geschreven.
Klopt. Maar dan met een "d".quote:
Zou me niks verbazen als dit verder geen gevolgen zal hebben voor ze.quote:Op zondag 4 juli 2010 13:33 schreef El_Matador het volgende:
India is de hel op aarde, maar dit liegen van die meisjes gaat ze op zware straffen komen te staan.
En terecht. Kuthoeren.
Als ik om een zogenaamd verkeerd stempeltje al 3 dagen vastgehouden word in dat kutland, dan zij ZEKER.quote:Op zondag 4 juli 2010 15:01 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Zou me niks verbazen als dit verder geen gevolgen zal hebben voor ze.
Dat snap ik dus ook niet.quote:En waarom zijn hun gezichten onzichtbaar gemaakt, sinds wanneer hebben leugenaars recht op privacy en mensen die vals beschuldigd worden niet?
quote:Op zondag 4 juli 2010 15:02 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Als ik om een zogenaamd verkeerd stempeltje al 3 dagen vastgehouden word in dat kutland, dan zij ZEKER.
Dan zullen ze in ieder geval door de media terecht afgestraft worden.quote:Op zondag 4 juli 2010 15:03 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Ik bedoel die meiden. Die zitten toch weer veilig in NL?
Aandacht. Genoeg van die zieke mokkels rondlopen hoor.quote:Op zondag 4 juli 2010 15:22 schreef Irian.Jaya het volgende:
Ik denk dat het wel waar is hoor. Of in elk geval: dat de dames het zo hebben beleefd. Want waarom zouden ze erover liegen? Wat schieten ze daarmee op?
Nou dat weet ik niet. Wat maakt jou de expert?quote:Op zondag 4 juli 2010 15:24 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Aandacht. Genoeg van die zieke mokkels rondlopen hoor.
Als je verkracht bent, ga je niet nog 2 maanden reizen en pas in Nederland aangifte doen. Gelul, dik gelul.
Niets meer dan jou, dunkt me.quote:Op zondag 4 juli 2010 15:25 schreef Irian.Jaya het volgende:
[..]
Nou dat weet ik niet. Wat maakt jou de expert?
dat !quote:Op maandag 28 juni 2010 03:09 schreef Mr.Chandon het volgende:
Dit verhaal slaat natuurlijk als een lul in een bord pap. Waarschijnlijk gebeurd:
Meisje is maagd en heeft een vriend. Ze gaat op vakantie en wordt verliefd... Zij laat haar poeny poppen. Ze is in paniek, en voila -> a story is born.
Zou best kunnen dat die jongens geld van ze gestolen hebben. Maar verkracht worden en daarna vrolijk weken verderreizen?quote:Op zondag 4 juli 2010 15:22 schreef Irian.Jaya het volgende:
Ik denk dat het wel waar is hoor. Of in elk geval: dat de dames het zo hebben beleefd. Want waarom zouden ze erover liegen? Wat schieten ze daarmee op?
Aandacht, wraak, chantage, overdrijving..quote:Op zondag 4 juli 2010 15:22 schreef Irian.Jaya het volgende:
Eh, in een relatie kan ook verkracht worden? Of kan een echtgenoot zijn vrouw nooit verkrachten?quote:Op zondag 4 juli 2010 15:52 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Zou best kunnen dat die jongens geld van ze gestolen hebben. Maar verkracht worden en daarna vrolijk weken verderreizen?
En dan ook nog zo op de foto met je verkrachters?
Dan doe je toch meteen aangifte, of maak je meteen dat je wegkomt?
Dat kan ook nog ja.. Dat ze een beetje een verhouding met ze hadden.. En achteraf vinden dat ze verkracht zijn..quote:Op zondag 4 juli 2010 16:39 schreef Izaag het volgende:
[..]
Eh, in een relatie kan ook verkracht worden? Of kan een echtgenoot zijn vrouw nooit verkrachten?
Ze konden elkaar nauwelijks, waren gewoon neukvriendjes voor onderweg. Als ik verkracht zou worden door mijn vakantievriendje zou ik zsm weg willen, aangifte doen of in ieder geval India verlaten.quote:Op zondag 4 juli 2010 16:39 schreef Izaag het volgende:
[..]
Eh, in een relatie kan ook verkracht worden? Of kan een echtgenoot zijn vrouw nooit verkrachten?
En ik snap dat meiden vallen op gasten met zo'n uitstraling.quote:Op zondag 4 juli 2010 16:58 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Ze konden elkaar nauwelijks, waren gewoon neukvriendjes voor onderweg. Als ik verkracht zou worden door mijn vakantievriendje zou ik zsm weg willen, aangifte doen of in ieder geval India verlaten.
En niet nog weken met mijn verkrachter rondreizen.
Dan maak je toch dat je wegkomt?
Zie jij dat aan mensen?quote:Op zondag 4 juli 2010 21:05 schreef stekelzwijn het volgende:
[..]
En ik snap dat meiden vallen op gasten met zo'n uitstraling.
Je ziet meteen dat die gasten nooit iets kwaads in de zin zullen hebben..........
Nou in elk geval herken je dat het pauperglibbers zijn. Dat ligt er wel erg dik bovenop.quote:Op zondag 4 juli 2010 22:33 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Zie jij dat aan mensen?
En het zou best kunnen dat ze wel geld van ze gejat hebben.
Maar goed, jij herkent dus de verkrachter. Kun je rijk mee worden man, dat vermogen!
In India? Volgens mij niet hoor.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 11:58 schreef Gia het volgende:
[..]
In die cultuur zijn vrouwen sowieso onderdanig aan hun mannen. Deze marokkaanse is schijnbaar vrijwillig met hem getrouwd en woont in zijn huis in Delhi én heeft nergens aangifte van gedaan. Wat is de misdaad?
Kun je aan die foto's zien dat ze voor de verkrachting zijn gemaakt?quote:Op zondag 4 juli 2010 15:52 schreef nummer_zoveel het volgende:
En dan ook nog zo op de foto met je verkrachters?
Een foto kan volgens mij soms zeker wel iets zeggen. Houding en gelaatsuitdrukking staan er toch op?quote:Op maandag 5 juli 2010 09:19 schreef DS4 het volgende:
[..]
Kun je aan die foto's zien dat ze voor de verkrachting zijn gemaakt?
De foto an sich zegt mij dus helemaal niets... Zelfs niet als deze na de verkrachting gemaakt zou zijn overigens.
Genoeg naive vrouwen die voor de charmes van dat soort players vallen en vervolgens wraakgevoelens krijgen als ze ontdekken dat ze slechts een versnapering zijn op de uitgebreide menukaart van onze paupers. Kansloze types verdienen elkaarquote:Op zondag 4 juli 2010 22:54 schreef Irian.Jaya het volgende:
Nou in elk geval herken je dat het pauperglibbers zijn. Dat ligt er wel erg dik bovenop.
Ik had het vooral over het feit dat die vrouw Marokkaanse is.quote:Op maandag 5 juli 2010 09:03 schreef Keltie het volgende:
[..]
In India? Volgens mij niet hoor.
Heb redelijk wat Indiaase stellen gezien waar de vrouw duidelijk de broek aan had
En die zeggen iets absoluuts over wat er is gebeurd?quote:Op maandag 5 juli 2010 09:24 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Een foto kan volgens mij soms zeker wel iets zeggen. Houding en gelaatsuitdrukking staan er toch op?
....zou jij nog vrolijk op de foto gaan met je verkrachters? Met je verkrachters nog vrolijk wekenlang verderreizen door een onbekend land?quote:Op maandag 5 juli 2010 09:19 schreef DS4 het volgende:
[..]
Kun je aan die foto's zien dat ze voor de verkrachting zijn gemaakt?
De foto an sich zegt mij dus helemaal niets... Zelfs niet als deze na de verkrachting gemaakt zou zijn overigens.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |