Omdat één van die kerels een Marokkaanse vrouw heeft. Meer niet!quote:Op dinsdag 29 juni 2010 13:07 schreef Sloggi het volgende:
Knap hoor. We hebben het over twee Nederlandse dames in India en een pagina later gaat het alweer over Marokkanen.
Dat is kul. Niet iedereen gaat daar op dezelfde manier mee om, nog afgezien van het feit dat in andere culturen er ook anders mee omgegaan wordt.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 13:00 schreef Gia het volgende:
En dat is bewezen? Of dat is wat zij beweerd?
Zijn die verkrachters opgepakt en hebben ze bekend?
Een verkrachting is niet niks. Als je verkracht bent, dan zet je dat niet effe aan de kant om vrolijk verder te reizen, nog eens drie maanden.
En stel dat het zo is gegaan, dan nog is het zeer terecht dat die mannen daarvoor een douw krijgen!quote:Kijk, het kan zijn dat ze thuis verteld hebben dat ze langer dan ze wilden met die mannen zijn meegereisd, dat ze hun papieren bij hen in bewaring hadden gegeven en dat die erop aandrongen nog langer samen te reizen, terwijl de dames dat eigenlijk niet meer wilden. En dat later iemand heeft gezegd dat dat toch eigenlijk dwingen tot seks is, dus verkrachting.
Of het te bewijzen is, is een tweede. Ik stel nergens dat het verhaal klopt. Ik hou alleen de mogelijkheid open, waar anderen het dagboek lezen en vervolgens zeggen: "zie je wel, allemaal gelul". En dat is een oordeel wat veel te snel komt.quote:Ben niet gauw voor het verdedigen van mannen die beschuldigd worden van verkrachting, maar soms klinkt een verhaal zo ongeloofwaardig, met alles wat je eromheen hoort dat ik het vermoeden heb dat hier echt niks bewezen gaat worden.
Ik denk dat als de Indiase autoriteiten haar vrolijke reisverhalen lezen, ook niets meer geloven van het hele verhaal van 'gevangen gehouden, mishandeld en verkracht'.
Ik weet niet waar jij het vandaan haalt dat het van die meisjes af komt. Als dat zo is en uit onderzoek blijkt niets, ja dan is het weinig waard. Maar ik zou die commissaris dan wel een enorme idioot vinden als hij het dan zo stellig beweert... of... de journalist heeft het weer eens verkeerd opgeschreven. Dat kan natuurlijk ook.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 13:05 schreef Gia het volgende:
De woorden 'uitbuiting' en 'wordt vastgehouden', van wie komen die? Van deze meisjes? En dan is dat maar zo?
Dat klopt. En ik geef ze het voordeel van de twijfel. Het lijkt mij niet zo leuk als je eindelijk de moed hebt om aangifte te doen (uitgaande van daadwerkelijk sexueel misbruik) en vervolgens roept iedereen dat je liegt. Hadden ze toch gelijk om maar net te doen alsof er niets aan de hand was... nietwaar?quote:
Nee, dat doe jij dan wel. Als het gaat om beschuldigingen van misbruik door kinderen, ben jij er als de eerste bij om te zeggen dat daar nogal eens valse aangiften gedaan worden.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 13:19 schreef DS4 het volgende:
[..]
Dat is kul. Niet iedereen gaat daar op dezelfde manier mee om, nog afgezien van het feit dat in andere culturen er ook anders mee omgegaan wordt.
Maar goed, ook zij liegt. Ik ben benieuwd hoe jij hierover denkt als een kind van 10 jaar zegt dat ze is misbruikt. Kan mij niet voorstellen dat jij dan komt met "niet bewezen, dus niets aan de hand". Beetje selectief, Gia.
Er staat een vraagteken achter. Zie je dat niet? Ik vraag me dus af waar het vandaan komt dat hij deze vrouw uitbuit, min of meer tot een huwelijk gedwongen heeft en vasthoudt tegen haar zin. Toch niet zo'n rare vraag, wel? Komt een beetje over als stemmingmakerij.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 13:21 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik weet niet waar jij het vandaan haalt dat het van die meisjes af komt.
En dan wordt je 6 weken lang mishandeld en verkracht in een land, reist gewoon door en in juni ga je er weer naartoe. Ja, de pijn zit diep!!quote:Op dinsdag 29 juni 2010 13:23 schreef DS4 het volgende:
[..]
Dat klopt. En ik geef ze het voordeel van de twijfel. Het lijkt mij niet zo leuk als je eindelijk de moed hebt om aangifte te doen (uitgaande van daadwerkelijk sexueel misbruik) en vervolgens roept iedereen dat je liegt. Hadden ze toch gelijk om maar net te doen alsof er niets aan de hand was... nietwaar?
Maar, maar... op die foto heeft ze zo lief en onschuldig gezichtje; echt zo'n onschuldig en naief jong meisje wat gewoon niet kán liegen. Ik geloof haar op haar blauwe ogenquote:Op dinsdag 29 juni 2010 13:24 schreef Gia het volgende:
[..]
Nee, dat doe jij dan wel. Als het gaat om beschuldigingen van misbruik door kinderen, ben jij er als de eerste bij om te zeggen dat daar nogal eens valse aangiften gedaan worden.
Hier gaat het om een heel vreemd verhaal, alles medegenomen en geloof jij zonder meer wat die vrouwen zeggen!
Kom op, de pot verwijt de ketel....
Kennelijk mis je het vermogen om conclusies trekken en aangeven dat de zaak genuanceerder kan liggen te onderscheiden.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 13:24 schreef Gia het volgende:
Nee, dat doe jij dan wel. Als het gaat om beschuldigingen van misbruik door kinderen, ben jij er als de eerste bij om te zeggen dat daar nogal eens valse aangiften gedaan worden.
Hier gaat het om een heel vreemd verhaal, alles medegenomen en geloof jij zonder meer wat die vrouwen zeggen!
Kom op, de pot verwijt de ketel....
Als je wat beter leest, dan weet je dat ze er zijn om een getuigenis af te leggen...quote:Op dinsdag 29 juni 2010 13:26 schreef Gia het volgende:
En dan wordt je 6 weken lang mishandeld en verkracht in een land, reist gewoon door en in juni ga je er weer naartoe. Ja, de pijn zit diep!!
Hij niet,...zij wellicht wel.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 12:56 schreef DS4 het volgende:
[..]
Die commissaris lult dus maar wat. Dat is kennelijk jouw redenatie.
Kijk, dat kan best. Maar wat er staat (uitbuiting, wordt vastgehouden) klinkt niet als vrijwillig. En er staat niet overhalen, maar zo ver gekregen. Dat kan dus ook onder dreiging van geweld zijn.
Loverboys krijgen ook voor elkaar dat hun slachtoffers bij hen blijven. Daar zit niets vrijwilligs aan. Dus doe ajb niet net alsof het niet voorkomt. Zelfs in NL is het aan de orde van de dag!
[..]
Tuurlijk. Hij zuigt het volledig uit zijn duim.
Dat wicht heeft zelf op haar blog geschreven:quote:Op dinsdag 29 juni 2010 14:35 schreef DS4 het volgende:
[..]
Als je wat beter leest, dan weet je dat ze er zijn om een getuigenis af te leggen...
quote:Omdat ik na 5 maanden reizen nog steeds niet echt heb na kunnen denken.
Wat wil ik doen in de toekomst? Studeren etc.?
Heb ik besloten om terug te gaan naar India en te mediteren.
Mediteren op een paal zeker.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 15:16 schreef Farenji het volgende:
[..]
Dat wicht heeft zelf op haar blog geschreven:
[..]
Aanklagen die paal, .... ja hij zat zomaar tussen mijn benen. Tuurlijk ben ik er zelf op gaan zitten maar na een paar minuten had ik daar geen zin meer in en toen ging hij niet vanzelf weg......quote:Op dinsdag 29 juni 2010 15:31 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Mediteren op een paal zeker.
[ afbeelding ]
Ik heb gelezen dat ze is teruggegaan om te mediteren, want op die boot waar ze gevangen werd gehouden heeft ze yogalessen gehad. Zal ook wel onder dwang zijn geweest, natuurlijk.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 14:35 schreef DS4 het volgende:
[..]
Als je wat beter leest, dan weet je dat ze er zijn om een getuigenis af te leggen...
Waarschijnlijk een iets andere paal. Die SOA zal nu wel over zijn.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 15:31 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Mediteren op een paal zeker.
[ afbeelding ]
Uit de biografie van Michelle Shocked (zangeres): "She made her way to Paris , and hitchhiked throughout Europe , busking on the streets of Madrid , surviving on her wits, and a daily ration of alfalfa sprouts. The vagabond lifestyle was far from ideal. At an anti-cruise missile peace camp in Sicily, she was raped by a Green Party comrade. Settling on Amsterdam for the interim, she worked for a pirate radio station and shared a squat with a stranded British reggae band from Birmingham."quote:Op dinsdag 29 juni 2010 12:50 schreef DS4 het volgende:
Nog een verhaal: een vrouw heeft de hele wereld rondgereisd (ik meen met lopen en liften, maar het kan ook fietsen zijn geweest... het heeft het nieuws gehaald iig). Zij is meermaals verkracht (gewoon, dan door X, dan door Y, enz.). Voor haar geen reden om te stoppen.
Mensen reageren niet altijd "normaal".
Sorry hoor, maar dit is echt niet normaal. Zelfs als je getrouwd bent, kun je nog verkracht worden. Als je niet instemt, stem je niet in.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 11:56 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Nou het ligt er aan. Ik was er niet bij. Maar ik kan me voorstellen (gebeurt vaker he....) dat de meisjes achteraf spijt hadden of dat er iets anders was. Vrouwtjes zeggen mij tegenwoordig te snel dat ze verkracht zijn. Hoe vaak is de laatste tijd niet gebleken dat de vrouwtjes logen?
Kijk, dat ze niet meer wou of achteraf niet zo blij was ok, maar dat ze zijn verkracht geloof ik niet. Zeker niet als je eerst nog even lekker fijn verder reist, bloggies schrijft en er nimmer over rept.
Je kunt ook niet uitsluiten dat het feitelijk buitenaardse wezens waren, die ze hebben misbruikt en vervolgens valse vakantieherinneringen in hun geesten hebben geimplementeerd..quote:Op dinsdag 29 juni 2010 10:24 schreef DS4 het volgende:
[..]
Om met het laatste te beginnen: als ze het gedaan hebben, dan kan ik er niet zo mee zitten als alleen het verhaal van die meisjes voldoende is.
En dat e.e.a. onwaarschijnlijk lijkt ben ik met je eens. Alleen... onwaarschijnlijk is niet hetzelfde als onwaar. Daarnaast is deze tekst wel interessant:
Volgens de politiecommissaris heeft Yasir ten minste één andere buitenlandse vrouw uitgebuit. 'Hij heeft een Marokkaanse vrouw zo ver gekregen met hem te trouwen. Zij wordt nu vastgehouden in zijn huis in het zuiden van Delhi.' De Marokkaanse heeft nergens aangifte van gedaan.
Als de bron voor die commissaris wederom deze twee vrouwen is... tsja. Maar als hij andere redenen heeft om dit te vermoeden, dan begint er toch iets te ontstaan waarvan je denkt... het zou wel eens kunnen kloppen. Het zou toch wel heel toevallig zijn als je zo'n verhaal verzint en dan blijken de beschuldigden eerder vergelijkbare feiten te hebben gepleegd. Maar ook dat kan natuurlijk.
Kortom: het klinkt bepaald niet logisch, maar ik sluit vooralsnog niet uit dat het verhaal klopt.
Ik heb ook wel op een reisblog wat dingen bijverzonnen. Gewoon een tof en spannend verhaal verzinnen omdat de werkelijkheid wat saaier was! Stoere verhalen over treinongelukken, of arrestaties door onvriendelijke arabieren...quote:Op dinsdag 29 juni 2010 19:17 schreef djenneke het volgende:
En verder zou ik echt nooit via een reisverslag hulp proberen te zoeken.
Je gaat toch niet aan al je vrienden en kennissen dit op die manier vertellen... Daarnaast, wat kunnen mensen in Nederland op dat moment voor je doen? Wie zegt dat ze je serieus nemen?
Vreemd is het wel, maar ik ben bang dat ik meiden ken die misschien nog wel naïever zijn dan deze dames. Ik vind het ook een beetje makkelijk om meteen te roepen dat het dus niet gebeurd is. Dat weten we gewoon niet.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 19:33 schreef Farenji het volgende:
[..]
Ik heb ook wel op een reisblog wat dingen bijverzonnen. Gewoon een tof en spannend verhaal verzinnen omdat de werkelijkheid wat saaier was! Stoere verhalen over treinongelukken, of arrestaties door onvriendelijke arabieren...Dat was best lachen, al was het alleen maar om de geschrokken reacties van het thuisfront te lezen.
Omgekeerd, als er echt hele erge dingen gebeurd zouden zijn, kan ik me ook goed voorstellen dat je dat niet in geuren en kleuren op je openbare blogje gaat neerpennen. Maar dat je dan gewoon maandenlang doorreist, alsof er niks aan de hand is, teruggaat naar Nederland, en dan pas aangifte gaat doen, om vervolgens even later weer doodleuk naar India terug te gaan, onder het mom van "mediteren, want ik weet niet of ik nou moet gaan studeren of niet", tja, dat vind ik gewoon heel erg moeilijk om te geloven.
Het ontgaat jou misschien dat juist degenen die claimen dat zij een valse aanklacht heeft ingediend werken met schuldig tot tegendeel bewezen. Ik zeg slechts: het is onwaarschijnlijk, maar dat wil niet zeggen dat het niet waar is.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 19:27 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Als je uitgaat van schuldig tot het tegendeel bewezen is, ken ik er nog wel een paar
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |