Dat dus, wees voor bereid en hou je paspoort bij jequote:Op dinsdag 29 juni 2010 18:17 schreef Irian.Jaya het volgende:
If you can't take the heat...
Ik zie geen tieten hoor..quote:Op maandag 28 juni 2010 13:50 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Mijn god dat mens heeft een partij tieten zeg......
quote:Op dinsdag 29 juni 2010 13:23 schreef Chooselife het volgende:
Die wijven hebben zich laten volpompen, soa opgelopen en dus spijt van gekregen. Vriendje thuis, soa kan niet zomaar, etc.
Helaas kun je altijd nog roepen dat de sex tegen je zin in was. Met een beetje creativiteit kun je dat verkrachting noemen.
Het komt me voor dat je ze kost wat kost verdacht wil houden, terwijl alles erop wijst dat het een kul verhaal is... Ook zo'n uitspraak van die commissaris. Het lijkt echt wel alsof hij iets gevonden heeft, en er zo'n draai aangeeft om het verdacht te maken. Het is geen zeldzaamheid dat dienders willen 'scoren', zeker als de pers erbij betrokken is. Ook dat moet in overweging worden genomen.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 19:48 schreef DS4 het volgende:
[..]
Het ontgaat jou misschien dat juist degenen die claimen dat zij een valse aanklacht heeft ingediend werken met schuldig tot tegendeel bewezen. Ik zeg slechts: het is onwaarschijnlijk, maar dat wil niet zeggen dat het niet waar is.
Ik wil gewoon dat het verhaal uitgezocht wordt. Zoals dat hoort na een aanklacht. Zo moeilijk is dat niet.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 20:57 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Het komt me voor dat je ze kost wat kost verdacht wil houden, terwijl alles erop wijst dat het een kul verhaal is...
Alles kan, maar laat de politie gewoon zijn werk doen.quote:Ook zo'n uitspraak van die commissaris. Het lijkt echt wel alsof hij iets gevonden heeft, en er zo'n draai aangeeft om het verdacht te maken. Het is geen zeldzaamheid dat dienders willen 'scoren', zeker als de pers erbij betrokken is. Ook dat moet in overweging worden genomen.
Dat hangt een beetje van de beschuldiging af en in hoeverre er bewijs reeds voorhanden is. In NL doen we dat ook gewoon zo.quote:Valse aangiftes komen zeer veelvuldig voor, ze veroorzaken veel ellende bij de onterecht beschuldigde. Ik vind dat ze eerst eens de aangifte moeten onderzoeken voordat ze mensen vast gaan zetten.
Dat ben ik helemaal met je eens, maar je hoort mij niets anders zeggen dan dat we nog niet moeten oordelen. Wij kunnen dat ook helemaal niet.quote:En onwaarschijnlijkheden, tja.. Theoretisch kan alles..
Heel nobel dat je de mogelijke slachtoffers van een afschuwelijke misdaad in bescherming neemt, maar het omgekeerde, iemand vals beschuldigen van een zedendelicht is net zo ernstig als het ondergaan van seksueel geweld.
En wat met 'onschuldig tot het tegendeel bewezen is'? Die ene jongen zit nu wel vast.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 19:48 schreef DS4 het volgende:
[..]
Het ontgaat jou misschien dat juist degenen die claimen dat zij een valse aanklacht heeft ingediend werken met schuldig tot tegendeel bewezen. Ik zeg slechts: het is onwaarschijnlijk, maar dat wil niet zeggen dat het niet waar is.
Ik ga helemaal niet in tegen de onschuldspresumptie. En of er voldoende bezwaren zijn om die jongen vast te houden kan ik van hieruit niet beoordelen.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 23:49 schreef Gia het volgende:
En wat met 'onschuldig tot het tegendeel bewezen is'? Die ene jongen zit nu wel vast.
Degenen die dat claimen, hebben daar in ieder geval een reden voor.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 19:48 schreef DS4 het volgende:
[..]
In NL wordt een aangifte ter zake een zedenmisdrijf eerst zorgvuldig onderzocht, voordat er mensen worden aangehouden.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 22:31 schreef DS4 het volgende:
Dat hangt een beetje van de beschuldiging af en in hoeverre er bewijs reeds voorhanden is. In NL doen we dat ook gewoon zo.
[..]
Hoezo is dat vooringenomen? Er staat "als".quote:Op woensdag 30 juni 2010 09:16 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Zelf stel je dat ' als ze het gedaan hebben, dan kan ik er niet zo mee zitten als alleen het verhaal van die meisjes voldoende is.'
Als dat niet getuigt van vooringenomenheid..
Dat weten we niet. We weten alleen wat in de pers is verschenen.quote:Als ze een zaak willen beginnen, dan moeten ze met iets komen. En tot nu toe lijken er alleen maar redenen te zijn om aan te nemen dat het verhaal niet klopt.
Misschien om ongeloof te voorkomen? Klinkt zo gek nog niet, he?quote:Het dagboek op het web, met alleen maar vrolijke berichtjes zegt niets omdat ze 'mogelijk niet normaal reageren?' Waarom is het dan uitgewist nadat de aangifte is gedaan?
Ik niet. Dat zou zo maar kunnen.quote:Wie zegt dat hij niet volmaakt onschuldig is, zelfs al heeft hij een vrouw die weinig of nooit buitenkomt?
Waarom stel je die vraag alleen ten aanzien van de aangeefsters? DAT is pas vooringenomenheid.quote:Hoe zit het eigenlijk met het profiel van de aangeefsters? Hebben ze in het verleden al eens zo'n geintje uitgehaald? Zijn het wel evenwichtige typjes?
Als je nu eens goed leest, dan staat er gewoon dat e.e.a. af hangt van de bewijzen die er zijn en de beschuldiging. Er staat dus niet dat bij iedere aangifte de verdachte achter slot en grendel gaat.quote:Op woensdag 30 juni 2010 09:20 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
In NL wordt een aangifte ter zake een zedenmisdrijf eerst zorgvuldig onderzocht, voordat er mensen worden aangehouden.
Juist omdat er veel valse aangiftes binnenkomen en dat vaak als wapen wordt gebruikt door wraakzuchtige exen.
Het verbaast me dat je dat niet weet.
Maar dat kun je dus niet weten adv. een verklaring..quote:Op woensdag 30 juni 2010 09:29 schreef DS4 het volgende:
[..]
Hoezo is dat vooringenomen? Er staat "als".
[..]
'lijkt' -> le-zenquote:Dat weten we niet. We weten alleen wat in de pers is verschenen.
[..]
Of om een slecht voorbereid lulverhaal, op een nog dommere manier te verdoezelen. Klinkt zo gek nog niet he?quote:Misschien om ongeloof te voorkomen? Klinkt zo gek nog niet, he?
[..]
Dat beweer ik ook niet.. maar ik beweer wel dat het verhaal me net zo wrs. in de oren klinkt, als wanneer ze door buitenaardse wezens en Elvis Presley waren ontvoerd..quote:Ik niet. Dat zou zo maar kunnen.
Kijk, ik weet het niet en volgens mij is er hier niemand die het weet. Toch trekken velen conclusies. Het lijkt mij gewoon een goede zaak om het tot op de bodem uit te zoeken en niet op basis van een dagboekje te zeggen "zo onwaarschijnlijk, laten we dat maar niet uitzoeken".
[..]
Omdat jij al conclusies leek te trekken op basis van een vertaald nieuwsartikel van een politieman, die het al over het verleden van de twee heren had gehad.quote:Waarom stel je die vraag alleen ten aanzien van de aangeefsters? DAT is pas vooringenomenheid.
Als commentaar op mijn idee dat je een aangifte eerst goed moet onderzoeken, ja..quote:Op woensdag 30 juni 2010 09:36 schreef DS4 het volgende:
[..]
Als je nu eens goed leest, dan staat er gewoon dat e.e.a. af hangt van de bewijzen die er zijn en de beschuldiging. Er staat dus niet dat bij iedere aangifte de verdachte achter slot en grendel gaat.
"Als" suggereert niet bepaald dat ik denk dat ik het weet...quote:Op woensdag 30 juni 2010 10:56 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Maar dat kun je dus niet weten adv. een verklaring..
Ik lees het. En dan nog klopt het niet. Denk daar maar eens rustig over na (hint: lijken -> schijnen)quote:'lijkt' -> le-zen
Welja...quote:Of om een slecht voorbereid lulverhaal, op een nog dommere manier te verdoezelen. Klinkt zo gek nog niet he?
Ondersteuning bij dat idee is het kennelijke intelligentieniveau van de dametjes.
Dat zegt dan iets over jouw beoordelingsvermogen.quote:Dat beweer ik ook niet.. maar ik beweer wel dat het verhaal me net zo wrs. in de oren klinkt, als wanneer ze door buitenaardse wezens en Elvis Presley waren ontvoerd..
Wat ik schreef was:quote:Omdat jij al conclusies leek te trekken op basis van een vertaald nieuwsartikel van een politieman, die het al over het verleden van de twee heren had gehad.
Dat is dus al aan de orde geweest.
Wat jij wel en niet gelooft interesseert mij heel erg weinig. Zeker aangezien jij niet het vermogen etaleert om te lezen wat ik schrijf.quote:Je zei toch ooit dat je in de juridische sfeer werkzaam was? Ik geloof er werkelijk niks meer van![]()
Nee. Ik irriteer mij niet zo snel.quote:Kom ik nu weer in aanmerking voor irritatie-toeslag?
Hoezo was ik daar kennelijk niet van op de hoogte?quote:Op woensdag 30 juni 2010 11:04 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Als commentaar op mijn idee dat je een aangifte eerst goed moet onderzoeken, ja..
Je was daar kennelijk niet van op de hoogte, en nu praat je er langsheen.
quote:Op dinsdag 29 juni 2010 10:24 schreef DS4 het volgende:Kortom: het klinkt bepaald niet logisch, maar ik sluit vooralsnog niet uit dat het verhaal klopt.
quote:Op dinsdag 29 juni 2010 19:27 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Je kunt ook niet uitsluiten dat het feitelijk buitenaardse wezens waren, die ze hebben misbruikt en vervolgens valse vakantieherinneringen in hun geesten hebben geimplementeerd..
Sorry hoor.. Als je uitgaat van schuldig tot het tegendeel bewezen is, ken ik er nog wel een paar
quote:Op dinsdag 29 juni 2010 19:48 schreef DS4 het volgende:
quote:Op dinsdag 29 juni 2010 20:57 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Valse aangiftes komen zeer veelvuldig voor, ze veroorzaken veel ellende bij de onterecht beschuldigde. Ik vind dat ze eerst eens de aangifte moeten onderzoeken voordat ze mensen vast gaan zetten.
En nou mag jij mij eens uitleggen waarom ik KENNELIJK niet op de hoogte was van het feit dat je een aangifte eerst goed moet onderzoeken (nog afgezien van het feit dat als je het zo stelt het gewoon onwaar is. Zeker bij inverzekeringstelling is een redelijk vermoeden van schuld al voldoende en dat is voorwaar geen hoge lat.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 22:31 schreef DS4 het volgende:
Dat hangt een beetje van de beschuldiging af en in hoeverre er bewijs reeds voorhanden is. In NL doen we dat ook gewoon zo.
'nuff said.quote:Op woensdag 30 juni 2010 11:27 schreef DS4 het volgende:
Zeker bij inverzekeringstelling is een redelijk vermoeden van schuld al voldoende en dat is voorwaar geen hoge lat.
En toch gebeurt dat, ja. En de strafeis is dan 240 uur taakstraf.quote:Op woensdag 30 juni 2010 09:04 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik ga helemaal niet in tegen de onschuldspresumptie. En of er voldoende bezwaren zijn om die jongen vast te houden kan ik van hieruit niet beoordelen.
Maar het lijkt mij weer sterk dat als iemand beschuldigd wordt van het verkrachten van buurtkinderen dat jij het dan een goed idee vindt om die persoon lekker rond te laten lopen totdat de rechter heeft geoordeeld dat hij schuldig is.
Om te beginnen ben je weer lekker hypocriet bezig, want dan vind je het een kotssmilie waard en in dezen vind je dat die jongen meteen vrijgelaten moet worden (wat misschien in dezen terecht is, maar dat weten we niet).quote:Op woensdag 30 juni 2010 12:00 schreef Gia het volgende:
En toch gebeurt dat, ja. En de strafeis is dan 240 uur taakstraf.
Tuurlijk. Want het is niet bewezen hè? Dus liegen die kinderen.quote:Op woensdag 30 juni 2010 12:29 schreef DS4 het volgende:
[..]
Om te beginnen ben je weer lekker hypocriet bezig, want dan vind je het een kotssmilie waard en in dezen vind je dat die jongen meteen vrijgelaten moet worden (wat misschien in dezen terecht is, maar dat weten we niet).
En dat de normale strafeis voor het verkrachten van meerdere kinderen 240 uur taakstraf is, is pure zwets!
quote:Op woensdag 30 juni 2010 12:34 schreef Gia het volgende:
[..]
Tuurlijk. Want het is niet bewezen hè? Dus liegen die kinderen.
Ik ken een geval wat voor de rechter is geweest. Misbruik van meerdere kinderen, 240 uur taakstraf, omdat het niet voldoende bewezen was. Die man is nog geen dan 'binnen' geweest.
quote:Op dinsdag 29 juni 2010 23:49 schreef Gia het volgende:
[..]
En wat met 'onschuldig tot het tegendeel bewezen is'? Die ene jongen zit nu wel vast.
Als het niet wettig en overtuigend bewezen is, dan hoort vrijspraak te volgen. Het zal dus wel weer genuanceerder liggen dan jij het hier brengt (nog afgezien van het feit dat een strafeis iets anders is dan de werkelijke straf die wordt opgelegd)...quote:Op woensdag 30 juni 2010 12:34 schreef Gia het volgende:
Tuurlijk. Want het is niet bewezen hè? Dus liegen die kinderen.
Ik ken een geval wat voor de rechter is geweest. Misbruik van meerdere kinderen, 240 uur taakstraf, omdat het niet voldoende bewezen was. Die man is nog geen dan 'binnen' geweest.
Ik vind het vreemd dat jij het normaal vindt dat kinderen gewoon niet gelooft worden, wanneer iets niet te bewijzen valt en dat het dan normaal is dat die man niet eens in voorarrest heeft gezeten en aan de andere kant het verhaal van 2 vrouwen, met het hele lulverhaal eromheen wel gelooft en het normaal vindt dat die man wel vastzit.quote:Op woensdag 30 juni 2010 12:42 schreef DS4 het volgende:
[..]
Als het niet wettig en overtuigend bewezen is, dan hoort vrijspraak te volgen. Het zal dus wel weer genuanceerder liggen dan jij het hier brengt (nog afgezien van het feit dat een strafeis iets anders is dan de werkelijke straf die wordt opgelegd)...
Maar dit is het gekke aan jou: jij gooit met een kotssmilie als iemand beschuldigd is van verkrachting van kinderen en hij 240 uur dienstverlening krijgt omdat alleen een veel mindere aanklacht bewezen is (dat is wat aan de hand zou moeten zijn in het door jou genoemde geval).
De reden: hij zal het wel gedaan hebben, die kinderen liegen immers niet. Jaren de cel in met die man!
Maar hier wordt iemand beschuldigd van misbruik van volwassen vrouwen en vervolgens is het "meteen vrijlaten, ik geloof die vrouwen niet".
Dat is toch wel erg kras!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |