quote:Op zaterdag 26 juni 2010 14:04 schreef yvonne het volgende:
[..]
Bijna
Goed, hondje lief, hondje braaf, hondje goed in auto.Keurig!
Hondje thuis, soort stuiterende pingpongbal met ADHD die de katten en het konijn de stuipen op het lijf heeft gejaagd, en het gezin nu al helemaal tegek vind.
Ze heeft alleen geen oren, nou ja, ze werken niet
Mand, onbekend, dat is de plek om je eten te begraven.
Plassen tijdens wandelen, ach, als het moet.
Even naar de plee en je wordt begroet alsof je 6 jaar bent weggeweest.
Alles is nieuw, alles is leuk, ik heb de indruk alsof het dier helemaal niets gewend is.
De nacht ging goed, geen gehuil of geblaf, wel een plas in de kamer, maar soit, plavuizen.
Wandelen betekent een hoop nieuw! Voor ons ook
Ziet ze in de verte een andere hond schiet ze écht als een speer weg, razend snel, ze is dus als een keer achterover gesalto-ed, de lijn was niet langer
Deze ochtend sprong ze al in de sloot achter de eenden aan, met riem en al.
Ik denk dat een bench de eerste dagen geen slechte oplossing is.
En als een speer op zoek naar een hondenschool
Die is vast geen 3 jaar joh, of gewoon niks gewend.
*smelt
quote:ze is dus als een keer achterover gesalto-ed, de lijn was niet langer
quote:Op zaterdag 26 juni 2010 14:41 schreef remlof het volgende:
Hoe kom je aan Banja, wat is haar achtergrond?
quote:Op zaterdag 26 juni 2010 15:51 schreef Maanvis het volgende:
tvp voor de foto's.
Blaft ze ook belgisch?
quote:
Awwquote:Op zaterdag 26 juni 2010 16:13 schreef yvonne het volgende:
En ik voel me net een moeder die opeens een puber in huis heeft en met 2 linkerhanden staat.
Is dit niet toevallig zo'n 'Spaanse herder'. Een kruising van iets met herderquote:Op zaterdag 26 juni 2010 16:13 schreef yvonne het volgende:
[..]
Ze blaft echt heel heel bescheiden, met een zachte 'g'
Nee serieus, ze blaft heel zachtjes.
En ja ze heeft een krulstaartje. En ze heeft een heel mooi sprekend kopje.
En nieuwsgierig, enorm nieuwsgierig. Alles wil ze weten, alles neemt ze in zich op.
En een brug in het park vond ze wat engig omdat er ruimte tussen de planken zit
En ik voel me net een moeder die opeens een puber in huis heeft en met 2 linkerhanden staat.
quote:Op zaterdag 26 juni 2010 16:16 schreef Renesite het volgende:
[..]
Is dit niet toevallig zo'n 'Spaanse herder'. Een kruising van iets met herder
Kennissen van mij hebben een hond van ongeveer dezelfde leeftijd die ook een herder 'lijkt/is' maar ook zo'n krulstaartje heeftSchat van een beest, en ontzettend nieuwsgierig en zo
!
Ik zal het eens zoeken. Hij heeft er in mijn ogen wel wat van weg.quote:Op zaterdag 26 juni 2010 16:19 schreef yvonne het volgende:
[..]
Ik heb echt geen idee, iets herderigs, iets keesjesachtigs, dat shina weetikveelwat heel in de verte.
Wat echt opmerkelijk is, vanuit stilstaan opeens een spurt ontwikkelen die echt loeihard is.
quote:Op zaterdag 26 juni 2010 16:27 schreef Renesite het volgende:
http://www.resanito.nl/web/content/view/611
Dat achtergrond verhaal, daar hadden die kennissen hun kruising uit geloof ik. Het jaartal klopt in die zin wel. Via een stichting waren allerlei soorten herders () 'gered' zeg maar.
Ben daarom nog meer benieuwd geworden
Het zal wel erg wennen zijn voor haar, ze heeft best lang in het asiel gezeten toch?quote:
quote:Op zaterdag 26 juni 2010 20:40 schreef Pisces29 het volgende:
Oh, wat een vreselijk wijs, lief, mooi koppie heeft ze! Wat is ze leuk!
Dat dacht mijn hond ook toen ie een half jaar was. En die verbouwereerde kop toen ie weer boven water kwam.quote:Op zaterdag 26 juni 2010 20:39 schreef iteejer het volgende:
Vanmorgen dacht ze dat ze best met die eenden kon spelen, gewoon een beetje over het kroos lopen. Jawel, plons. Totaal koppie onder. Dat koppie kwam gelijk weer boven water, geheel verbijsterd.
quote:Op zaterdag 26 juni 2010 20:56 schreef swollywood het volgende:
[..]
Dat dacht mijn hond ook toen ie een half jaar was. En die verbouwereerde kop toen ie weer boven water kwam.
Ik heb toch destijds zeker een kwartier nodig gehad om bij te komen van het lachen.
Jeetje zeg, waar heeft zij al die tijd gezeten? Neem toch aan dat ze voor het asiel iig een huis heeft gehad? Dat ze intelligent is kun je goed zien op de onderste fotoquote:Op zaterdag 26 juni 2010 20:39 schreef iteejer het volgende:
We hebben nog geen goede foto's, alleen een paar in de gauwigheid genomen:
[ afbeelding ]
In de buurt van het asiel
[ afbeelding ]
Aan de wandel: goed kijken en goed ruiken, alles in de gaten houden!
[ afbeelding ]
In de auto: alles wat beweegt is geweldig!
Vrijwel alles lijkt nieuw voor het beest. Eerst schrok ze zich de tering als we een auto passeerden Woesshh, en daar ging die kop.
De eerste brug onderdoor? duiken op de achterbank, huh, wat is dat?
De tv was ook al een wonder. Heh? Er beweegt iets?
Vanmorgen dacht ze dat ze best met die eenden kon spelen, gewoon een beetje over het kroos lopen. Jawel, plons. Totaal koppie onder. Dat koppie kwam gelijk weer boven water, geheel verbijsterd. De waterkant blijft heel interessant, alleen schuifelt ze er nu op haar buik naar toe, bang ineens weer weg te zakken.
Een reiger - ook leuk om uit te dagen. Maar help, de reiger vliegt weg, toch wel erg groot zo met die vleugels - duiken dus maar!
quote:
Daar is ze veel te nieuwsgierig/ leergierig voorquote:Op zondag 27 juni 2010 02:08 schreef yvonne het volgende:
[..]
Dat hele concept naast is haar onbekend
Misschien is ze reptilian?quote:Op zondag 27 juni 2010 02:16 schreef yvonne het volgende:
Ik kanj niet goed uitleggen wat me zo aan haar opvalt, het lijkt echt of ze alles wat ze ziet in zich opzuigt, alles registreert ze.Dat koppie staat nu niet stil.
Ze weet met wandelen nu al de weg naar huis. Constant alert is ze.
quote:
Probeer haar vooral niet te overprikkelen meteen, doe het een beetje rustig aan en geef haar veel regelmaat even als dat een beetje kan.quote:Op zondag 27 juni 2010 02:16 schreef yvonne het volgende:
Ik kanj niet goed uitleggen wat me zo aan haar opvalt, het lijkt echt of ze alles wat ze ziet in zich opzuigt, alles registreert ze.Dat koppie staat nu niet stil.
Ze weet met wandelen nu al de weg naar huis. Constant alert is ze.
Vergeet je fototoestel niet zodat we na afloop kunnen meegenieten alsjeblieftquote:Op zondag 27 juni 2010 12:05 schreef yvonne het volgende:
Net weer een van de park-honden-deskundigen gesproken en die zegt ook dat ze absoluut geen 3 jaar is
Ze is helemaal wild en dol, gekke 5 minuten in de tuin, rennen, springen, graven, rondjes rennen. In het park heel speels naar andere honden toe.
Met Banjo moest ik altijd een andere richting in, de schijterd
Dit is wennen joh!
Ze gaat vandaag mee een dagje uit, ben benieuwd
Volgens mij kan dat echt enorm verschillen per hond. Wij hadden vroeger een Golden Retriever die zich op zijn tiende nog gedroeg als een pup.quote:Op zondag 27 juni 2010 12:05 schreef yvonne het volgende:
Net weer een van de park-honden-deskundigen gesproken en die zegt ook dat ze absoluut geen 3 jaar is
Ze is helemaal wild en dol, gekke 5 minuten in de tuin, rennen, springen, graven, rondjes rennen. In het park heel speels naar andere honden toe.
Dit is wennen joh!
quote:Op zondag 27 juni 2010 16:55 schreef _Boo_ het volgende:
[..]
Volgens mij kan dat echt enorm verschillen per hond. Wij hadden vroeger een Golden Retriever die zich op zijn tiende nog gedroeg als een pup.
Aan het gedrag kan je de leeftijd echt niet afzien hoor. Ik heb er hier een van 7 en een van 10 en die zijn net zo speels en druk als de kleine van 12 weken.quote:Op zondag 27 juni 2010 12:05 schreef yvonne het volgende:
Dit is wennen joh!
Leuke hond is Banja Iteejer en Yvonnequote:Op zaterdag 26 juni 2010 20:51 schreef iteejer het volgende:
Ja, het is een heel apart beest, enorm intelligent, maar ook heel lief. Zit totaal geen kwaad bij
Stom van me die site heb ik overigens gezien.quote:Op maandag 28 juni 2010 23:43 schreef yvonne het volgende:
Op de site stond 3 jaar, maar iedereen zegt dat ze fdat absoluut niet is.
Ze is nog volop speels en puppy-pubergedrag
absoluut, die is zeker niet ouder als een jaarquote:Op maandag 28 juni 2010 23:43 schreef yvonne het volgende:
Op de site stond 3 jaar, maar iedereen zegt dat ze fdat absoluut niet is.
Ze is nog volop speels en puppy-pubergedrag
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |