FOK!forum / Sport Algemeen / 2010 Formula 1 Telefónica Grand Prix of Europe #1
Peterseliemanvrijdag 25 juni 2010 @ 00:13


Dit weekend staat de Grand Prix van Europa in Valencia op het programma, een race die in haar historie op meerdere circuits verreden is. Vorig jaar was Rubens Barrichello in de haven van de Spaanse stad te sterk, maar dit seizoen is zijn team Williams niet sterk genoeg om mee te doen voor de zege. Red Bull Racing domineerde in het begin van het seizoen, maar inmiddels heeft McLaren het team achterhaald. Ferrari neemt een grote update mee, maar is het genoeg om weer mee te doen om de zege? We weten het zondagmiddag.



Het ruim vijf kilometer lange circuit in Valencia is deels openbare weg, deels permanent circuit. Het gebied waar de race gehouden wordt ligt aan zee en vormde zowel in 2007 als dit jaar de plaats waar de fameuze zeilrace America's Cup gehouden werd. Uniek kenmerk van het circuit is een brug waar de rijders overheen moeten. Deze sluit de binnenhaven af.


Bron: FIA.com

Lengte: 5.419 km
Aantal ronden: 57
Totale lengte: 308.883 km
Ronderecord: 1:38.683 (T. Glock - Toyota TF109, 2009)



Coureurs
Pos.RijderTeamPunten
1Lewis HamiltonMcLaren-Mercedes109
2Jenson ButtonMcLaren-Mercedes106
3Mark WebberRed Bull Racing103
4Fernando AlonsoFerrari94
5Sebastian VettelRed Bull Racing90
6Nico RosbergMercedes Grand Prix74
7Robert KubicaRenault73
8Felipe MassaFerrari67
9Michael SchumacherMercedes Grand Prix34
10Adrian SutilForce India F123
11Vitantonio LiuzziForce India F112
12Rubens BarrichelloWilliams7
13Vitaly PetrovRenault6
14Sebastien BuemiScuderia Toro Rosso5
15Jaime AlguersuariScuderia Toro Rosso3
16Nico HulkenbergWilliams1
17Kamui KobayashiSauber1
18Pedro de la RosaSauber0
19Heikki KovalainenLotus F10
20Karun ChandhokHRT0
21Lucas Di GrassiVirgin Racing0
22Bruno SennaHRT0
23Timo GlockVirgin Racing0
24Jarno TrulliLotus F10


Constructeurs
Pos.TeamPunten
1McLaren-Mercedes215
2Red Bull Racing193
3Ferrari161
4Mercedes Grand Prix108
5Renault79
6Force India F135
7Williams8
8Scuderia Toro Rosso8
9Sauber1
10Lotus F10
11HRT0
12Virgin Racing0




De Grand Prix van Europa was vanaf 1923 een eretitel die aan races werd toegekend. Vele races hebben deze titel gedragen en in 1977 is de titel voor het laatst in Groot-Brittannië uitgereikt. In 1983 is de Grand Prix nieuw leven in geblazen, maar dan als losstaand evenement. Van 1986 tot en met 1992 en in 1998 is de race niet verreden.

De race is vanaf de jaren tachtig op vele verschillende plaatsen gehouden. In de beginjaren werd er gereden op Brands Hatch, Donington Park en Jerez, maar het vaakst reden de coureurs op de Nürburgring. Vanaf 2008 rijden de coureurs op het nieuwe startencircuit in Valencia.

Eén van de races die tot het eind spannend bleef vond in 1995 op de Nürburgring plaats. David Coulthard mocht met de Williams van poleposition starten, maar hij spinde op een natte baan nog in de opwarmronde. Hij kon toch starten in de reservewagen die oorspronkelijk voor teamgenoot Damon Hill stond afgesteld. Bij de start behield de Schot de leiding voor Michael Schumacher en Hill. Op een opdrogende baan bleek Jean Alesi de snelste man te zijn en hij sloeg dan ook al snel een groot gat.




Schumacher beschikte door een betere afstelling van de bolide in het tweede deel van de race over een nog snellere auto waarna hij hem in begon te halen. De tweede stop in de race voor Alesi betekende het begin van het einde voor Hill, omdat de Fransman voor de Brit op de baan terugkwam en de Williams-coureur zijn voorvleugel op de Ferrari stukreed. Later zou Hill uitvallen na een spin. Schumacher haalde Alesi bij maar moest nog een pitstop maken. De Duitser reed na zijn derde stop veruit de snelste rondetijden en haalde Alesi vlak voor het einde buitenom in om zo de winst te grijpen.

Ook 1999 was een fraaie race met uiteindelijk Johnny Herbert die de eerste overwinning voor Stewart Grand Prix in de Formule 1 pakte. De Europese Grand Prix was Kimi Räikkönen niet gunstig gezind, want in 2003 blies hij terwijl hij in de punten reed zijn motor op, waardoor hij uiteindelijk op twee punten na het kampioenschap miste. Twee jaar later verremde de Fin zich waardoor er een vlakke plaats op zijn rechtervoorband ontstond. Dit zorgde ervoor dat in de laatste ronde zijn voorwielophanging knapte en Fernando Alonso de race kon winnen.

De race in 2008 was de eerste in Valencia en ging niet de boeken in als een spannende wedstrijd. Felipe Massa domineerde met zijn Ferrari en wist de race dan ook te winnen. De Braziliaan had wel geluk dat een incident in de pitstraat waarbij hij voor de deur van Adrian Sutil weggestuurd werd slechts een boete van 10.000 dollar opleverde. Thuisfavoriet Fernando Alonso maakte dit al niet meer mee, want hij werd door Kazuki Nakajima al in de eerste ronde uit de wedstrijd getikt.






Vorig seizoen waren het de Brawn GP's die weer vooraan het veld te vinden waren na enkele lastige races eerder in het seizoen. Toch zouden ze niet van poleposition starten, want McLaren-coureur Lewis Hamilton bleek de snelste in de kwalificatie te zijn voor teamgenoot Heikki Kovalainen en Rubens Barrichello. Toenmalig kampioenschapsleider Jenson Button startte slechts als vijfde.

Na de start veranderden de posities van de eerste drie niet, maar daarachter sloot Kimi Räikkönen aan op plaats vier. Button kende een slechte start en viel terug tot plaats negen. De eersten die stopten waren Hamilton en Sebastian Vettel. Laatstgenoemde kende een pechweekend door in de trainingen een motor te zien ploffen, na zijn pitstop opnieuw binnen te moeten komen voor brandstof en tenslotte in de race uit te vallen met de tweede geplofte motor van het weekend.

Barrichello kon langer doorrijden dan zijn concurrenten en dit leverde de Braziliaan de tweede plaats vlak achter Hamilton op. De Brit hield de Brawn-coureur achter zich, maar verloor in de 37e ronde in de pits veel tijd toen de banden nog in de verwarmingsdekens bleken te zitten en deze er eerst afgehaald moesten worden. Hierdoor kon Barrichello de race eenvoudig winnen voor Hamilton en Räikkönen. Button werd uiteindelijk zevende. Luca Badoer eiste in de wedstrijd een negatieve hoofdrol voor zich op door enkele malen te spinnen, maar de Italiaan zat uiteindelijk op plaats zeventien op één ronde achterstand van de winnaar.



Vrijdag 25 juni 2010
10:00 - 11:30 vrije training 1
14:00 - 15:30 vrije training 2

Zaterdag 26 juni 2010
11:00 - 12:00 vrije training 3
14:00 - 15:00 kwalificatie

Zondag 27 juni 2010
14:00 2010 Formula 1 Telefónica Grand Prix of Europe

Nederlandse tijden



Datum Tijd Programma
Za 26 juni12.55-14.15 uur RTL GP: Formule 1 - Europa - Kwalificatie
Zo 27 juni13.00-13.55 uur RTL GP: Formule 1 - Europa - Pre-show
Zo 27 juni13.55-16.10 uur RTL GP: Formule 1 - Europa - Race
Zo 27 juni20.00-20.30 uur RTL GP: Formule 1 - Europa - Samenvatting


Datum Tijd Programma
Za 26 juni12.10-14.15 uur BBC1: Formule 1 - Europa - Kwalificatie
Zo 27 juni13.10-16.00 uur BBC1: Formule 1 - Europa - Race
Zo 27 juni20.00-20.30 uur BBC3: Formule 1 - Europa - Samenvatting
Nederlandse tijden



DagMinimumMaximumNeerslagkansWeerbeeld
Vrijdag19 °C28 °C20 %deels bewolkt
Zaterdag19 °C29 °C30 %kans op buien
Zondag19 °C27 °C0 %zonnig
Bron: The Weather Channel
Sallyvrijdag 25 juni 2010 @ 00:24
 
Trystarvrijdag 25 juni 2010 @ 09:17
Puike OP weer

Heeft iemand straks een linkje naar een livestream voor de vrije trainingen?
Taradovrijdag 25 juni 2010 @ 09:23
Practice 1 feed

http://eplsite.com

[ Bericht 12% gewijzigd door Tarado op 25-06-2010 09:28:07 ]
Automatic_Rockvrijdag 25 juni 2010 @ 09:34
Ik ben dit weekend helaas niet thuis, maar de hd-recorder staat aan
#ANONIEMvrijdag 25 juni 2010 @ 09:55
Hoe weinig inhaalmanoevres?
Ik zeg 7 (vnl. wat Lotussen, Virgins en HRT die worden ingehaald), da's dan nog altijd een vet record voor dit circuit.
sasquatschvrijdag 25 juni 2010 @ 09:56
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 09:34 schreef Automatic_Rock het volgende:
Ik ben dit weekend helaas niet thuis, maar de hd-recorder staat aan
Idem! (Maar dan alleen voor de zondag)
Peterseliemanvrijdag 25 juni 2010 @ 10:33
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 09:55 schreef Wombcat het volgende:
Hoe weinig inhaalmanoevres?
Ik zeg 7 (vnl. wat Lotussen, Virgins en HRT die worden ingehaald), da's dan nog altijd een vet record voor dit circuit.

Mja, zelfs die auto's inhalen zal lastig worden denk ik als je er als topper achter rijdt en vecht voor een positie. Je moet een goede truc uit de hoge hoed toveren wil het lukken
Librisvrijdag 25 juni 2010 @ 10:38
Rode vlag in eerste vrije training nu.
Trystarvrijdag 25 juni 2010 @ 10:38
Code rood, spiegel van een HRT viel van de auto
Librisvrijdag 25 juni 2010 @ 10:39
ah, spiegel van Senna op de baan, wordt nu opgeruimd
Automatic_Rockvrijdag 25 juni 2010 @ 10:39
Was Senna toch?
Peterseliemanvrijdag 25 juni 2010 @ 10:41
Hamilton kijkt ff hoe je een bolide in elkaar zet.

Kijken waar hij het beter kan doen dan dit:

Peterseliemanvrijdag 25 juni 2010 @ 10:44
Massa alweer met een handje richting een langzaam rijdende Renault
Automatic_Rockvrijdag 25 juni 2010 @ 10:45
Massa glijd echt alle kanten op met die auto
Peterseliemanvrijdag 25 juni 2010 @ 10:47
Er is op dit moment erg weinig grip. De meeste delen van het circuit worden gewoon niet vaak bereden en dan heb je dat in het begin.
Googolplexianvrijdag 25 juni 2010 @ 11:01
Alonso .... watskebeurt?
Peterseliemanvrijdag 25 juni 2010 @ 11:02
Hij rijdt weer, maar stond er wel erg lang ja ...
Trystarvrijdag 25 juni 2010 @ 11:39
Uitslag VT1

Mikkievrijdag 25 juni 2010 @ 11:40
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 11:02 schreef Peterselieman het volgende:
Hij rijdt weer, maar stond er wel erg lang ja ...
Hè toch, wat jammer.

.
Peterseliemanvrijdag 25 juni 2010 @ 11:42
Je kunt door het totale gebrek aan grip nog niets over die tijden zeggen nu
Burnie88vrijdag 25 juni 2010 @ 13:30
De saaiste GP van het jaar, maar toch wel spannend. Ik verwacht dat Mercedes GP voor een verrassing gaat zorgen dit weekend.
Wafflevrijdag 25 juni 2010 @ 13:34
Ik verwacht dat Ferrari het gat eens gaat dichten nu ze het nieuwe uitlaat systeem hebben.
Trystarvrijdag 25 juni 2010 @ 14:31
Massa spint en laat de auto afslaan?
Peterseliemanvrijdag 25 juni 2010 @ 14:31
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 14:31 schreef Trystar het volgende:
Massa spint en laat de auto afslaan?

Jep

Nogal knullig
Trystarvrijdag 25 juni 2010 @ 14:32
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 14:31 schreef Peterselieman het volgende:

[..]


Jep

Nogal knullig
Sinister-D-vrijdag 25 juni 2010 @ 14:44
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 09:23 schreef Tarado het volgende:
Practice 1 feed

http://eplsite.com
Hier gaat het beeld, jammer genoeg, met hokken en stoten. Valt niet naar te kijken

edit: was maar tijdelijk, nu gaat het schijnbaar

Wat een kut, karakterloos circuit is het ook nu ik die baan weer zie Grijs, hekwerk, grijs, hekwerk, grijze achtergrond, groene verf achter curbstones, grijs, hekwerk, grijs, hekwerk, bruggetje, grijs, hekwerk, grijs, hekwerk

[ Bericht 17% gewijzigd door Sinister-D- op 25-06-2010 15:01:49 ]
Walter_Sobchakvrijdag 25 juni 2010 @ 14:57
TVP na twee gemiste races.
Peterseliemanvrijdag 25 juni 2010 @ 15:01
Ook Glock staat langs de kant.

En Massa rijdt trouwens weer
Trystarvrijdag 25 juni 2010 @ 15:02
Massa heeft zn auto weer terug
Peterseliemanvrijdag 25 juni 2010 @ 15:08
Dan moet de bolide aan de binnenkant van de baan hebben gestaan. Daar is een klein paadje terug naar de pits. Opvallend, want tussen bocht bocht 13 en bocht 25 zit niet veel ruimte. Daar is het slechts een paar meter breed zo uit mijn hoofd.
Walter_Sobchakvrijdag 25 juni 2010 @ 15:17
Sodeju, die laatste 3-4 bochten zijn toch echt heerlijk om door heen te raggen lijkt me.
Wafflevrijdag 25 juni 2010 @ 15:32
Alonso dus de snelste ben benieuwd wat ze in de kwalificatie kunnen.
Peterseliemanvrijdag 25 juni 2010 @ 19:33
Ferrari zal er denk ik bij zitten, maar waarschijnlijk niet de snelste.
M.Melandrivrijdag 25 juni 2010 @ 19:58
Ik denk dat we rosberg inmiddels wel kunnen bestempelen tot stratencircuit specialist. Is op de stratencircuits tot dusver toch een stuk sneller dan Schumi. Op de snellere banen is schumi meestal weer iets in het voordeel.

Bridgestone heeft de hardere compounds weer meegenomen dus ik verwacht weinig actie zondag. Gelukkig krijgen we vanaf de hockenheim de Super softs weer te zien
Peterseliemanvrijdag 25 juni 2010 @ 20:04
Het is wel een race die van mij van de kalender mag verdwijnen. Het is mooi om bij de zee te racen, maar de race wordt ver buiten het stadscentrum gehouden. Er zijn leuke dingen, maar er zijn geen unique selling points die andere banen wel hebben.
Desunotovrijdag 25 juni 2010 @ 21:32
Ohja, het lelijkste circuit in de geschiedenis van de autosport.
En dan overdrijf ik waarschijnlijk niet eens...

Dat dit walgelijke ding de naam "GP van Europa" mag dragen zeg... verschrikkelijk.

Als ze dan in Valencia willen racen dan waarom niet het circuit wat ze voor de Moto GP e.d gebruiken?
leroytjezaterdag 26 juni 2010 @ 11:32
Zie ik het nou goed dat Rtl 7 de kwali niet live uitzendt?

Zie het al. Rtl 4
ElmarOzaterdag 26 juni 2010 @ 11:35
quote:
Op zaterdag 26 juni 2010 11:32 schreef leroytje het volgende:
Zie ik het nou goed dat Rtl 7 de kwali niet live uitzendt?
Volgens mij zie je dat goed.
vossszaterdag 26 juni 2010 @ 11:42
In de OP, qualify van 2 tot 3, tv gids in de op van 1 tot 2 en op tvgids.nl begint de qualify om 3?!

Wat is het nou??
Peterseliemanzaterdag 26 juni 2010 @ 11:46
quote:
Op zaterdag 26 juni 2010 11:42 schreef vosss het volgende:
In de OP, qualify van 2 tot 3, tv gids in de op van 1 tot 2 en op tvgids.nl begint de qualify om 3?!

Wat is het nou??

Foutje van mijn kant

Het is gewoon van 14:00 tot 15:00
Walter_Sobchakzaterdag 26 juni 2010 @ 11:47
quote:
Op zaterdag 26 juni 2010 11:46 schreef Peterselieman het volgende:

[..]


Foutje van mijn kant

Het is gewoon van 14:00 tot 15:00
Mooi, want om 14u verdwijnt de zon hier achter de bomen
vossszaterdag 26 juni 2010 @ 11:48
Ow ik zie het al. Live op RTL4!?

Waarom doen ze dat dan?
ElmarOzaterdag 26 juni 2010 @ 11:55
OOk Di Grassi heeft zijn wagen een naam gegeven:
quote:
Good morning. Sunny day in Valencia. Fat Veronica had a good sleep and is ready to go!
Stiggiezaterdag 26 juni 2010 @ 12:00
quote:
Schumacher onder druk: Mercedes doet bod op Kubica
Uitgegeven door Jordy Stuivenberg 25 juni 2010 16:27 - Print artikel

Mercedes wil zich verzekeren van de diensten van Robert Kubica. Volgens het Italiaanse Omnicorse heeft het Duitse team een aanbieding gedaan aan de sterrijder van Renault F1. De Pool moet bij Mercedes niemand minder dan Michael Schumacher vervangen.



Schumacher heeft een contract voor drie seizoenen bij Mercedes, maar volgens Omnicorse wil het team van de tot nu toe weinig imponerende Duitser af. Kubica zou voor drie seizoenen kunnen tekenen bij de regerend wereldkampioen.

Mercedes ontkent ondertussen ontevreden te zijn met de prestaties van hun bestbetaalde rijder: “We zijn tevreden
[url=http://www.racexpress.nl/index.php?nav=Artikel&nid=25285
]http://www.racexpress.nl/index.php?nav=Artikel&nid=25285[/quote][/url]
ElmarOzaterdag 26 juni 2010 @ 12:05
Uitslag VT3:

Peterseliemanzaterdag 26 juni 2010 @ 12:07
McLaren en Mercedes lijken wat tegen te vallen
vossszaterdag 26 juni 2010 @ 12:09
quote:
Op zaterdag 26 juni 2010 11:55 schreef ElmarO het volgende:
OOk Di Grassi heeft zijn wagen een naam gegeven:
[..]

Misschien gaat dat wel over zijn vriendinnetje
Stiggiezaterdag 26 juni 2010 @ 12:45
Zo ff een wedje (gamebookers) voor zondag gedaan.
F1 - GP Europe 2010- Number of Cars to Fail complete first lap 0

Mogelijke winst is inzet bedrag x 2.2
Schunckelstarzaterdag 26 juni 2010 @ 13:18
quote:
Op zaterdag 26 juni 2010 12:09 schreef vosss het volgende:

[..]

Misschien gaat dat wel over zijn vriendinnetje
Schunckelstarzaterdag 26 juni 2010 @ 13:23
de la rosa-paella
ElmarOzaterdag 26 juni 2010 @ 13:25
quote:
Op zaterdag 26 juni 2010 13:23 schreef Schunckelstar het volgende:
de la rosa-paella
Kubica - Nosie Rosie

Schunckelstarzaterdag 26 juni 2010 @ 13:27
quote:
Op zaterdag 26 juni 2010 13:25 schreef ElmarO het volgende:

[..]

Kubica - Nosie Rosie


wie zei dat?
dat heb ik gemist, was net pissen
ElmarOzaterdag 26 juni 2010 @ 13:28
quote:
Op zaterdag 26 juni 2010 13:27 schreef Schunckelstar het volgende:

[..]

wie zei dat?
dat heb ik gemist, was net pissen
Die heb ik verzonnen.
Schunckelstarzaterdag 26 juni 2010 @ 13:29
quote:
Op zaterdag 26 juni 2010 13:28 schreef ElmarO het volgende:

[..]

Die heb ik verzonnen.
oh
Schunckelstarzaterdag 26 juni 2010 @ 13:56
mooi bootje
wolferlzaterdag 26 juni 2010 @ 14:03
Blijft een mooie auto, die Lotus
wolferlzaterdag 26 juni 2010 @ 14:04
Tilke bedankt, Tilke bedankt, Tilke Tilke Tilke bedankt.
rene29zaterdag 26 juni 2010 @ 14:04
nog live streams ergens?
Schunckelstarzaterdag 26 juni 2010 @ 14:08
quote:
Op zaterdag 26 juni 2010 14:04 schreef wolferl het volgende:
Tilke bedankt, Tilke bedankt, Tilke Tilke Tilke bedankt.
volgens mij heeft ie maar beperkt invloed gehad op dit circuit..
maar het is wel een draak van een baan ja
ElmarOzaterdag 26 juni 2010 @ 14:08
quote:
Op zaterdag 26 juni 2010 14:08 schreef Schunckelstar het volgende:

[..]

volgens mij heeft ie maar beperkt invloed gehad op dit circuit..
maar het is wel een draak van een baan ja
Ik ga dan ook uit van een oersaaie race morgen. Kan het hopelijk alleen maar meevallen.
Schunckelstarzaterdag 26 juni 2010 @ 14:10
quote:
Op zaterdag 26 juni 2010 14:08 schreef ElmarO het volgende:

[..]

Ik ga dan ook uit van een oersaaie race morgen. Kan het hopelijk alleen maar meevallen.
iets als 2 weken terug gaan we morgen niet zien denk ik nee
ElmarOzaterdag 26 juni 2010 @ 14:13
Schumacher gaat voorlopig ook lekker.

Kubica
Trystarzaterdag 26 juni 2010 @ 14:15
Kubica gaat lekker
ElmarOzaterdag 26 juni 2010 @ 14:19
Schumacher 18e
Schunckelstarzaterdag 26 juni 2010 @ 14:19
schumi
Bonobo11zaterdag 26 juni 2010 @ 14:20
quote:
Op zaterdag 26 juni 2010 14:19 schreef ElmarO het volgende:
Schumacher 18e
Schunckelstarzaterdag 26 juni 2010 @ 14:20
stuurbekrachtigingsproblemen bij der alte
Scrutinizerzaterdag 26 juni 2010 @ 14:24
Nummers 1 t/m 17 binnen een seconde.
Weltschmerzzaterdag 26 juni 2010 @ 14:36
Het enthousiasme van de aasgieren bij de BBC begint een beetje genant te worden. Schumacher lag voor Rosberg in Canada tot hij een lekke band kreeg, liet Rosberg achter zich in Turkije, en in Monaco tot de onterechte straf, en daarvoor in Spanje was hij Rosberg ook de baas.
Trystarzaterdag 26 juni 2010 @ 14:43
Schumi P15
ElmarOzaterdag 26 juni 2010 @ 14:43
Mercedes GP er al uit.
Schunckelstarzaterdag 26 juni 2010 @ 14:45
force india
vossszaterdag 26 juni 2010 @ 14:47
Schumacher
Xblisterzaterdag 26 juni 2010 @ 14:47
quote:
Op zaterdag 26 juni 2010 14:43 schreef Trystar het volgende:
Schumi P15
shumi is shumi niet meer
Schunckelstarzaterdag 26 juni 2010 @ 14:48
quote:
Op zaterdag 26 juni 2010 14:47 schreef vosss het volgende:
Schumacher
volgens mij ben ik de enige, maar ik vind dit echt prachtig
Scrutinizerzaterdag 26 juni 2010 @ 14:49
quote:
Op zaterdag 26 juni 2010 14:45 schreef Schunckelstar het volgende:
force india
Behoorlijk tegenvallend, inderdaad.
vossszaterdag 26 juni 2010 @ 14:49
quote:
Op zaterdag 26 juni 2010 14:47 schreef Xblister het volgende:

[..]

shumi is shumi niet meer
Jawel, De Mercedes is de Brawn van vorig jaar niet meer.

Denk dat daar het probleem gewoon zit.

Als Rosberg die auto structureel in Q3 bracht en Schumacher strande telkens in Q1 dan was het een ander verhaal
ElmarOzaterdag 26 juni 2010 @ 14:50
quote:
Op zaterdag 26 juni 2010 14:47 schreef vosss het volgende:
Schumacher
In zijn verdediging; zelfs Rosberg is matig. Misschien hangt er daar toch nog wat van het Honda-virus rond.
vossszaterdag 26 juni 2010 @ 14:50
quote:
Op zaterdag 26 juni 2010 14:48 schreef Schunckelstar het volgende:

[..]

volgens mij ben ik de enige, maar ik vind dit echt prachtig
Ik ergens ook wel, maar hoe vet zou het zijn als hij gewoon zou winnen

Ik mag hem ook niet hoor. Maar ik vind het ook wel een beetje zielig voor hem
Schunckelstarzaterdag 26 juni 2010 @ 14:52
quote:
Op zaterdag 26 juni 2010 14:50 schreef vosss het volgende:


maar hoe vet zou het zijn als hij gewoon zou winnen


niet zo heel vet, dan ben ik een krat bier en een shoarmaschotel schuldig aan een vriend van me
ElmarOzaterdag 26 juni 2010 @ 15:08
Uitslag kwalificatie:

Schunckelstarzaterdag 26 juni 2010 @ 15:09
netjes van williams

jammer wel dat rubens niet boven hulk staat
Wafflezaterdag 26 juni 2010 @ 15:12
Hebben beide Williams auto's nou precies dezelfde tijd gereden?
vossszaterdag 26 juni 2010 @ 15:15
Zo te zien wel. Al snap ik dan niet dat de sectrtijd afgerond is op 10de in het voordeel van de hulk en dat dan de gecombineerde rondetijd tot 3 decimalen hetzelfde is
#ANONIEMzaterdag 26 juni 2010 @ 15:19
quote:
Op zaterdag 26 juni 2010 15:15 schreef vosss het volgende:
Zo te zien wel. Al snap ik dan niet dat de sectrtijd afgerond is op 10de in het voordeel van de hulk en dat dan de gecombineerde rondetijd tot 3 decimalen hetzelfde is
Ik denk dat die sectortijden gewoon afgekapte tijden zijn.
#ANONIEMzaterdag 26 juni 2010 @ 15:43
Mercedes was wel dramatisch vandaag trouwens.
Bolleke_666zaterdag 26 juni 2010 @ 15:53
Mercedes GP

Wederom een totale afgang voor Schumacher.
M.Melandrizaterdag 26 juni 2010 @ 16:23
quote:
Op zaterdag 26 juni 2010 15:53 schreef Bolleke_666 het volgende:
Mercedes GP

Wederom een totale afgang voor Schumacher.
Papegaai Prestatie van schumi valt sinds zijn nieuwe chassis wel mee. Alleen dit weekend is hij duidelijk de langzamere tov rosberg. Maar de weekenden hiervoor was het stuivertje wisselen met een klein voordeel voor schumi.

De mercedes is simpelweg niet goed genoeg. Dat was eind vorig jaar al duidelijk toen iedereen beschikte over de dubbele diffuser. Het aero pakket van RBR was toen al veel beter en Mclaren en Ferrari zijn zich vroegtijdig op 2010 gaan richten en zijn Mercedes dus ook voorbij gegaan. De prestaties van rosberg de 1e paar races kwam ook door gelukkige omstandigheden.
#ANONIEMzaterdag 26 juni 2010 @ 16:26
quote:
Op zaterdag 26 juni 2010 16:23 schreef M.Melandri het volgende:

[..]

Papegaai Prestatie van schumi valt sinds zijn nieuwe chassis wel mee. Alleen dit weekend is hij duidelijk de langzamere tov rosberg. Maar de weekenden hiervoor was het stuivertje wisselen met een klein voordeel voor schumi.

Dit jaar staat het tot nog toe 7-2 voor Rosberg in de kwalificatie. Terwijl Schumacher in het verleden eigenlijk altijd beter was dan zijn teammaat. Dus hij is niet op zijn oude niveau, verre van.
Desunotozaterdag 26 juni 2010 @ 16:33
Mensen die dit een afgang voor Schumacher noemen zijn niet zo slim. Het verschil tussen Rosbergs snelste tijd en die van Schumacher in deze kwalificatie is... dumdumdum.. 0,3 seconden. Wooooow dat is veel! Echt een afgang!



De Mercedes is duidelijk niet de auto voor dit circuit.
M.Melandrizaterdag 26 juni 2010 @ 16:37
quote:
Op zaterdag 26 juni 2010 16:26 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Dit jaar staat het tot nog toe 7-2 voor Rosberg in de kwalificatie. Terwijl Schumacher in het verleden eigenlijk altijd beter was dan zijn teammaat. Dus hij is niet op zijn oude niveau, verre van.
Schumacher is net als Raikkonen ook sterker in de race en Rosberg andersom. Daarnaast is het een illusie om te denken dat schumi ooit nog op zijn niveau van 10jaar geleden zalkomen. Als ik kijk naar de prestaties van Alesi,Hakkinen,Villeneuve,Irvine en coulthard in hun nadagen denk ik dat schumi het helemaal niet slecht doet. Daarnaast is rosberg ook gewoon een erg sterke coureur.

[ Bericht 0% gewijzigd door M.Melandri op 26-06-2010 16:45:10 ]
Bolleke_666zaterdag 26 juni 2010 @ 16:39
quote:
Op zaterdag 26 juni 2010 16:23 schreef M.Melandri het volgende:

[..]

Papegaai Prestatie van schumi valt sinds zijn nieuwe chassis wel mee. Alleen dit weekend is hij duidelijk de langzamere tov rosberg. Maar de weekenden hiervoor was het stuivertje wisselen met een klein voordeel voor schumi.

De mercedes is simpelweg niet goed genoeg. Dat was eind vorig jaar al duidelijk toen iedereen beschikte over de dubbele diffuser. Het aero pakket van RBR was toen al veel beter en Mclaren en Ferrari zijn zich vroegtijdig op 2010 gaan richten en zijn Mercedes dus ook voorbij gegaan. De prestaties van rosberg de 1e paar races kwam ook door gelukkige omstandigheden.

Ik zeg, Schumacher eruit en Heidfeld erin.
Bolleke_666zaterdag 26 juni 2010 @ 16:40
quote:
Op zaterdag 26 juni 2010 16:33 schreef Desunoto het volgende:
Mensen die dit een afgang voor Schumacher noemen zijn niet zo slim. Het verschil tussen Rosbergs snelste tijd en die van Schumacher in deze kwalificatie is... dumdumdum.. 0,3 seconden. Wooooow dat is veel! Echt een afgang!



De Mercedes is duidelijk niet de auto voor dit circuit.

In een sport waar het om duizendsten van seconden gaat soms, kan je dat best een verschil noemen ja.
M.Melandrizaterdag 26 juni 2010 @ 16:44
quote:
Op zaterdag 26 juni 2010 16:39 schreef Bolleke_666 het volgende:

[..]

Ik zeg, Schumacher eruit en Heidfeld erin.
Waarom zou heidfeld het beter doen dan?
#ANONIEMzaterdag 26 juni 2010 @ 16:45
quote:
Op zaterdag 26 juni 2010 16:37 schreef M.Melandri het volgende:

[..]

Schumacher is net als Raikkonen ook sterker in de race en Rosberg andersom. Daarnaast is het een illusie om te denken dat schumi ooit nog op zijn niveau van 10jaar geleden zal terugkomen. Als ik kijk naar de prestaties van Alesi,Hakkinen,Villeneuve,Irvine en coulthard in hun nadagen denk ik dat schumi het helemaal niet slecht doet. Daarnaast is rosberg ook gewoon een erg sterke coureur.
Echt goed is het toch ook niet wat 'ie tot nu toe heeft laten zien. Canada was minder slecht dan de uitslag aangaf (alhoewel een deel van zijn pech op zijn minst gedeeltelijk zijn eigen schuld was), en de tijdstraf in Monaco was een tegenvaller. Over het algemeen presteerde hij toch minder dan Rosberg, die in 5 van de andere races gewoon écht ruim voor Schumi eindigde.
Rosberg heeft voorlopig véél meer punten dan Schumi, maar we zullen wel zien wat het aan het einde van het seizoen is.

Het is nog te vroeg om definitieve conclusies te trekken. Het is idd ook niet dat Schumacher het écht slecht doet, maar in het verleden was 'ie top. Nu duidelijk niet meer. En het is voor hem geen goed teken dat Rosberg vrijwel continu sneller is in de kwalificatie, want zoals ik zei, in het verleden was Schumacher vrijwel altijd sneller dan zijn teammaat in de kwalificatie.
Schunckelstarzaterdag 26 juni 2010 @ 16:46
die gaat zijn contract ook niet uitdienen denk ik..
hij gaat echt niet 3 jaar op dit niveau doorhobbelen
Peterseliemanzaterdag 26 juni 2010 @ 16:47
quote:
Op zaterdag 26 juni 2010 16:44 schreef M.Melandri het volgende:

[..]

Waarom zou heidfeld het beter doen dan?

Precies. Die rijdt echt geen deuk in een pakje boter
#ANONIEMzaterdag 26 juni 2010 @ 16:47
quote:
Op zaterdag 26 juni 2010 16:46 schreef Schunckelstar het volgende:
die gaat zijn contract ook niet uitdienen denk ik..
hij gaat echt niet 3 jaar op dit niveau doorhobbelen
Dat denk ik ook. Als het niet verbetert, is het denk ik aan het einde van het jaar afgelopen.
Bolleke_666zaterdag 26 juni 2010 @ 16:55
quote:
Op zaterdag 26 juni 2010 16:47 schreef Peterselieman het volgende:

[..]


Precies. Die rijdt echt geen deuk in een pakje boter

Klopt, maar dat scheelt Mercedes wel schaamte in vergelijking met een uitgerangeerde wereldkampioen.
M.Melandrizaterdag 26 juni 2010 @ 16:59
quote:
Op zaterdag 26 juni 2010 16:45 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Echt goed is het toch ook niet wat 'ie tot nu toe heeft laten zien. Canada was minder slecht dan de uitslag aangaf (alhoewel een deel van zijn pech op zijn minst gedeeltelijk zijn eigen schuld was), en de tijdstraf in Monaco was een tegenvaller. Over het algemeen presteerde hij toch minder dan Rosberg, die in 5 van de andere races gewoon écht ruim voor Schumi eindigde.
Rosberg heeft voorlopig véél meer punten dan Schumi, maar we zullen wel zien wat het aan het einde van het seizoen is.

Het is nog te vroeg om definitieve conclusies te trekken. Het is idd ook niet dat Schumacher het écht slecht doet, maar in het verleden was 'ie top. Nu duidelijk niet meer. En het is voor hem geen goed teken dat Rosberg vrijwel continu sneller is in de kwalificatie, want zoals ik zei, in het verleden was Schumacher vrijwel altijd sneller dan zijn teammaat in de kwalificatie.
Sinds de update in spanje is het redelijk gelijkwaardig in mijn ogen hoor. Op circuits met high speed corners zoals Catalunya en Turkije is schumi wat sneller en op circuits waar het meer op remmen en uitacceleren aankomt is rosberg wat beter.

Dat hij nu niet meer top is heeft met leeftijd te maken en met de huidige reglementen. De smallere voorbanden + 1 bandenleverancier zijn duidelijk in het nadeel van rijders zoals Schumacher en ook Raikkonen en Albers hadden hier veel last van. Zij rijden namelijk op een erg agressieve manier wat het best tot zijn recht komt met ultra zachte banden zoals je die had voor 2006.
#ANONIEMzaterdag 26 juni 2010 @ 17:05
quote:
Op zaterdag 26 juni 2010 16:59 schreef M.Melandri het volgende:

[..]

Sinds de update in spanje is het redelijk gelijkwaardig in mijn ogen hoor. Op circuits met high speed corners zoals Catalunya en Turkije is schumi wat sneller en op circuits waar het meer op remmen en uitacceleren aankomt is rosberg wat beter.
Sinds de update is het meer evenwichtig, maar heeft Schumi nog steeds niet het voordeel.
quote:
Dat ie nu niet meer top is heeft met leeftijd te maken en met de huidige reglementen. De smallere voorbanden + 1 bandenleverancier zijn duidelijk in het nadeel van rijders zoals Schumacher en ook Raikkonen en Albers hadden hier veel last van. Zij rijden namelijk op een erg agressieve manier wat het best tot zijn recht komt met ultra zachte banden zoals je die had voor 2006.
Ik denk eigenlijk dat vooral het verbieden van de tankstops in het nadeel van Schumacher is. Hij was een erg goed in de korte stints waarin je voluit moest gaan en dan op basis van strategie de leiding overnam. Waarmee ik niet wil zeggen dat 'ie alleen maar dat kon, maar wel dat 'ie dat tot in de perfectie uitvoerde.

Ik kan me een race herinneren (ik weet niet meer welke ) waarin hij kansloos leek voor de winst, maar opeens tijdens de 2e stint absurd snelle rondetijden neerzette waardoor hij aan de leiding kwam.

Nu is een GP rijden wat anders: je moet je banden wat meer sparen en je kunt niet de hele tijd voluit gaan.

Met die banden heb je trouwens wel gelijk: Bridgestone was volledig gericht op Ferrari.

Een ander verschil was dat in zijn tijd er vrijwel continu getest werd. Ferrari had toen ook met afstand het grootste budget.

En een belangrijke factor is zijn leeftijd idd. Hij is gewoon minder scherp.
Peterseliemanzaterdag 26 juni 2010 @ 17:08
Ik weet wel van een vierstopper op Magny-Cours in Frankrijk waardoor Schumacher de eerste plaats overnam en de race uiteindelijk won.
wimderonzaterdag 26 juni 2010 @ 17:12
Laten we eerst maar eens afwachten met wat voor auto Mercedes volgend jaar komt. Dat het dit jaar niet top zou zijn was wel te verwachten doordat ze vorig seizoen weinig hebben gedaan voor dit seizoen. Daarbij kan Schumacher nu input geven voor de nieuwe auto.

De problemen die Schumacher heeft benoemt hij ook duidelijk en dat zijn dingen waar aan gewerkt kan worden. Als volgend seizoen nog steeds Rosberg de iets snellere blijkt (puntenverschil is overigens wel wat groot dankzij wat pech en rare beslissingen die Schumacher gehad/gemaakt heeft) en Mercedes nog steeds rond plek 6-12 meehobbelt dan zal hij wellicht overwegen te stoppen.
Walter_Sobchakzaterdag 26 juni 2010 @ 17:50
quote:
Op zaterdag 26 juni 2010 17:05 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Sinds de update is het meer evenwichtig, maar heeft Schumi nog steeds niet het voordeel.
[..]

Ik denk eigenlijk dat vooral het verbieden van de tankstops in het nadeel van Schumacher is. Hij was een erg goed in de korte stints waarin je voluit moest gaan en dan op basis van strategie de leiding overnam. Waarmee ik niet wil zeggen dat 'ie alleen maar dat kon, maar wel dat 'ie dat tot in de perfectie uitvoerde.

Ik kan me een race herinneren (ik weet niet meer welke ) waarin hij kansloos leek voor de winst, maar opeens tijdens de 2e stint absurd snelle rondetijden neerzette waardoor hij aan de leiding kwam.

Nu is een GP rijden wat anders: je moet je banden wat meer sparen en je kunt niet de hele tijd voluit gaan.

Met die banden heb je trouwens wel gelijk: Bridgestone was volledig gericht op Ferrari.

Een ander verschil was dat in zijn tijd er vrijwel continu getest werd. Ferrari had toen ook met afstand het grootste budget.

En een belangrijke factor is zijn leeftijd idd. Hij is gewoon minder scherp.
Je weet dat refueling pas weer in 1994 werd ingevoerd en Schumacher toen al 2,5 jaar rondreed en ook al wat races won? Sterker nog, de enige die dat voor aanvang dit seizoen ook al had gedaan was Barrichello.

Budget is ook geen bepalende factor: Toyota had jarenlang het hoogste budget en die zijn ook niet ver gekomen.

Mansell stapte eind '94 in de Williams en reed gelijk vooraan, maar bakte er in 1995 ook een potje van in de McLaren. Het zal eerder een combinatie van factoren zijn dan een enkele factor.

En die race: ik vermoed dat je Hongarije 1998 bedoelde. Een geniale race van Schumacher.
#ANONIEMzaterdag 26 juni 2010 @ 17:56
quote:
Op zaterdag 26 juni 2010 17:50 schreef Walter_Sobchak het volgende:

[..]

Je weet dat refueling pas weer in 1994 werd ingevoerd en Schumacher toen al 2,5 jaar rondreed en ook al wat races won? Sterker nog, de enige die dat voor aanvang dit seizoen ook al had gedaan was Barrichello.
Ja, dat weet ik.
Ik zeg toch ook niet dat dat het enige was waardoor hij won, maar wel dat 'ie die manier van racen tot in de perfectie beheerste (wat ten dele ook aan Brawn toe te schrijven is), en daar voordeel uit haalde.
Er was toendertijd iha toch weinig discussie over dat de strategie van Ferrari meestal beter was dan die van Williams of McLaren.
quote:
Budget is ook geen bepalende factor: Toyota had jarenlang het hoogste budget en die zijn ook niet ver gekomen.

Mansell stapte eind '94 in de Williams en reed gelijk vooraan, maar bakte er in 1995 ook een potje van in de McLaren. Het zal eerder een combinatie van factoren zijn dan een enkele factor.
Ik zeg toch ook dat het een combinatie van factoren is?
quote:
En die race: ik vermoed dat je Hongarije 1998 bedoelde. Een geniale race van Schumacher.
Zou kunnen. Dacht dat het eerder was, (omdat ik me meen te herinneren dat het om een Ferrari/Williams duel ging) maar ik weet het niet meer.
Taradozondag 27 juni 2010 @ 09:46
quote:
Op zaterdag 26 juni 2010 16:33 schreef Desunoto het volgende:
Mensen die dit een afgang voor Schumacher noemen zijn niet zo slim. Het verschil tussen Rosbergs snelste tijd en die van Schumacher in deze kwalificatie is... dumdumdum.. 0,3 seconden. Wooooow dat is veel! Echt een afgang!



De Mercedes is duidelijk niet de auto voor dit circuit.
Hier blijkt wel uit hoe moeilijk het is in F1 om die laatste tienden uit een auto te persen en de Schumacher van voor zijn pensioen was dat waarschijnlijk wel gelukt.

Hij moet dit jaar maar als een testjaar zien en hopenlijk volgend jaar weer meedoen om de prijzen


In F1 is 0,3 seconden toch aardig wat als je ziet dat top 10 binnen een seconde van elkaar eindigt in Q3
vossszondag 27 juni 2010 @ 11:04
quote:
Hier blijkt wel uit hoe moeilijk het is in F1 om die laatste tienden uit een auto te persen en de Schumacher van voor zijn pensioen was dat waarschijnlijk wel gelukt.
Dat is koffiedik kijken. Me dunkt.
Stiggiezondag 27 juni 2010 @ 11:07
Mercedes staat trouwens ook voor joker want hun auto is niet vooruit te branden.
vossszondag 27 juni 2010 @ 11:07
quote:
Op zaterdag 26 juni 2010 16:46 schreef Schunckelstar het volgende:
die gaat zijn contract ook niet uitdienen denk ik..
hij gaat echt niet 3 jaar op dit niveau doorhobbelen
Rondhobbelen misschien niet, maar hij heeft wel zelf aangegeven dat hij 3 jaar rijdt en dat hij snapt dat het tijd nodig heeft. Ik denk dat ie pas zal stoppen als blijkt dat de auto van volgend jaar ook een knakenbak is net als nu.

Ik verwacht dat die auto vele malen beter gaat worden en dat Schumacher gewoon weer voor de winst kan gaan.
vossszondag 27 juni 2010 @ 11:10
quote:
Op zaterdag 26 juni 2010 16:55 schreef Bolleke_666 het volgende:

[..]

Klopt, maar dat scheelt Mercedes wel schaamte in vergelijking met een uitgerangeerde wereldkampioen.
Waarom? Iedereen weet dat de Brawn van vorig jaar met Honda geld ontwikkeld is en al vroeg in het seizoen ervoor gestart is. Iedereen weet ook dat Brawn vorig jaar tot ver in het seizoen zich gericht heeft op de 2009 bolide en pas erg laat gestart is met de 2010 en dat ze toen eik geen hoofdsponsor hadden en dus minimaal budget.

Als je dat in gedachte neemt dan doen ze het nog niet eens zo heel erg slecht.
Nu hebben ze geld van Mercedes en van Petronas en geloof maar dat ze al volop bezig zijn met de 2011 spec bolide ookal zeggen ze van niet.

Als de 2011 niet vooruit te branden blijkt over een jaar, dan mag je ze veroordelen. Nu niet.
Taradozondag 27 juni 2010 @ 11:15
quote:
Op zondag 27 juni 2010 11:04 schreef vosss het volgende:

[..]

Dat is koffiedik kijken. Me dunkt.
In zekere zin wel maar ik kan me niet herinneren dat Schumacher ooit zoveel keer door een teammaat is verslagen
vossszondag 27 juni 2010 @ 11:19
quote:
Op zondag 27 juni 2010 11:15 schreef Tarado het volgende:

[..]

In zekere zin wel maar ik kan me niet herinneren dat Schumacher ooit zoveel keer door een teammaat is verslagen
Als je in ogenschouw neemt dat hij 41 is, er 3 jaar tussenuit geweest is en dat er heel veel veranderd is dan doet hij het nog niet eens zo heel slecht
Taradozondag 27 juni 2010 @ 11:22
quote:
Op zondag 27 juni 2010 11:19 schreef vosss het volgende:

[..]

Als je in ogenschouw neemt dat hij 41 is, er 3 jaar tussenuit geweest is en dat er heel veel veranderd is dan doet hij het nog niet eens zo heel slecht
Ja bij normale mensen zou ik dat vinden maar we hebben het hier over Michael Schumacher, dat is toch een F1 (half)god
#ANONIEMzondag 27 juni 2010 @ 11:33
quote:
Op zondag 27 juni 2010 11:15 schreef Tarado het volgende:

[..]

In zekere zin wel maar ik kan me niet herinneren dat Schumacher ooit zoveel keer door een teammaat is verslagen
Is 'ie ook nog nooit. Schumacher presteerde in de kwalificiatie eigenlijk altijd structureel beter dan zijn teammaat. Bij zijn debuut bij Benetton (eind 1991), kwalificeerde hij al meteen meestal voor Piquet (Piquet was alleen bij de laatste race in Japan sneller dan Schumacher).
De jaren daarna was bij Benetton eigenlijk altijd sneller dan zijn teammaats (op misschien een paar races na).
Bij Ferrari kwalificeerde hij zich ook structureel voor Irvine, Barrichello en Massa.

Dit jaar is hij in de kwalificatie voornamelijk langzamer dan zijn teammaat. Dit ligt natuurlijk niet aan de wagen.
SoldMayorzondag 27 juni 2010 @ 11:35
Dit gebeurde er vandaag in de Gp2

#ANONIEMzondag 27 juni 2010 @ 11:38
quote:
Op zondag 27 juni 2010 11:35 schreef SoldMayor het volgende:
Dit gebeurde er vandaag in de Gp2


Het is maar goed dat er een grote uitloopzone is
vossszondag 27 juni 2010 @ 11:41


Er gebeurde wel meer tijdens de GP2
Weltschmerzzondag 27 juni 2010 @ 11:50
quote:
Op zondag 27 juni 2010 11:33 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Is 'ie ook nog nooit. Schumacher presteerde in de kwalificiatie eigenlijk altijd structureel beter dan zijn teammaat. Bij zijn debuut bij Benetton (eind 1991), kwalificeerde hij al meteen meestal voor Piquet (Piquet was alleen bij de laatste race in Japan sneller dan Schumacher).
De jaren daarna was bij Benetton eigenlijk altijd sneller dan zijn teammaats (op misschien een paar races na).
Bij Ferrari kwalificeerde hij zich ook structureel voor Irvine, Barrichello en Massa.
In de Benetton was hij ook behoorlijk wat sneller dan zijn teammaats die tot die tijd als enorme talenten golden, vaak zo'n 2 seconden. Dat was met een auto die snel was maar ook als onbestuurbaar of in ieder geval extreem zenuwachtig gold.
quote:
Dit jaar is hij in de kwalificatie voornamelijk langzamer dan zijn teammaat. Dit ligt natuurlijk niet aan de wagen.
Wat er vooral gebeurd is dat menigeen het zwakke presteren van met name de auto aangrijpt om met Schumacher af te rekenen. Kritiek is wel op zijn plaats, maar er wordt ook een loopje genomen met de feiten. Ik kijk BBC en vooral Eddie Jordan maakt het erg bont, en de rest lult lekker met hem mee. Sinds de verlenging van de wielbasis heeft Schumacher licht de overhand gehad, in de kwalificatie van Canada kwam het er niet uit, in de race wel tot zijn lekke band. Maar dat wordt allemaal genegeerd en dan gaat het weer over de vrije trainingen waar Rosberg al jaren goede sier in maakt.

Wat er volgens mij aan de hand is, is dat Schumachers rijstijl niet uit de verf komt bij een onderstuurde auto, omdat hij het moet hebben van de controle van een zenuwachtige achterkant. Dat hij met een onderstuurde auto weinig kan is eigenlijk heel logisch. Door de toerenbegrenzer heeft hij ook minder toerengebied om mee te sturen en de banden zullen ook zeker een factor zijn.
Trystarzondag 27 juni 2010 @ 12:06
quote:
Op zondag 27 juni 2010 11:35 schreef SoldMayor het volgende:
Dit gebeurde er vandaag in de Gp2


Wow
#ANONIEMzondag 27 juni 2010 @ 12:23
quote:
Op zondag 27 juni 2010 11:50 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

In de Benetton was hij ook behoorlijk wat sneller dan zijn teammaats die tot die tijd als enorme talenten golden, vaak zo'n 2 seconden. Dat was met een auto die snel was maar ook als onbestuurbaar of in ieder geval extreem zenuwachtig gold.
Hij was in de Benetton in de trainingen idd vrijwel altijd duidelijk sneller.
Overigens was hij dat bij Ferrari ook. Irvine versloeg hij in de kwalificatie ook vrijwel altijd. Dito met Barrichello, alleen in 2002 kon Barrichello redelijk meekomen en klopte hij met enige regelmaat Schumacher (maar was Schumacher vaker sneller).
quote:
Wat er vooral gebeurd is dat menigeen het zwakke presteren van met name de auto aangrijpt om met Schumacher af te rekenen. Kritiek is wel op zijn plaats, maar er wordt ook een loopje genomen met de feiten. Ik kijk BBC en vooral Eddie Jordan maakt het erg bont, en de rest lult lekker met hem mee. Sinds de verlenging van de wielbasis heeft Schumacher licht de overhand gehad, in de kwalificatie van Canada kwam het er niet uit, in de race wel tot zijn lekke band. Maar dat wordt allemaal genegeerd en dan gaat het weer over de vrije trainingen waar Rosberg al jaren goede sier in maakt.
Als je kijkt naar de kwalificaties nadat de auto is aangepast, staat het gelijk. Dat is nog steeds onder het niveau van Schumacher voordat 'ie met pensioen ging.
quote:
Wat er volgens mij aan de hand is, is dat Schumachers rijstijl niet uit de verf komt bij een onderstuurde auto, omdat hij het moet hebben van de controle van een zenuwachtige achterkant. Dat hij met een onderstuurde auto weinig kan is eigenlijk heel logisch. Door de toerenbegrenzer heeft hij ook minder toerengebied om mee te sturen en de banden zullen ook zeker een factor zijn.
Ook zal meespelen. Zoals ik al zei zijn er meerdere factoren.
Niettemin is tot nu toe de stand in de kwalificatie 7-2 voor Rosberg, en dat is iets wat Schumacher nog nooit meegemaakt heeft.
Toen hij Benetton en Ferrari kwam, zal de wagen ook niet meteen perfect om hem afgestemd zijn geweest, maar was 'ie wel meteen sneller dan zijn teammaat.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 27-06-2010 12:25:02 ]
Weltschmerzzondag 27 juni 2010 @ 13:26
quote:
Op zondag 27 juni 2010 12:23 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Hij was in de Benetton in de trainingen idd vrijwel altijd duidelijk sneller.
Overigens was hij dat bij Ferrari ook. Irvine versloeg hij in de kwalificatie ook vrijwel altijd. Dito met Barrichello, alleen in 2002 kon Barrichello redelijk meekomen en klopte hij met enige regelmaat Schumacher (maar was Schumacher vaker sneller).
Er is alleen wel een heel duidelijk verschil in auto's. Hij was 'gewoon' 2 a 3 tienden sneller dan Piquet, Brundle, Barrichello etc., alleen in die beruchte Benetton was hij een ongelooflijke 2 a 3 seconden sneller. Barrichello was eigenlijk alleen sneller als Ferrari los was van de rest, wat ook wel wat zegt, dan hoeft het ook niet sneller..
quote:
Als je kijkt naar de kwalificaties nadat de auto is aangepast, staat het gelijk. Dat is nog steeds onder het niveau van Schumacher voordat 'ie met pensioen ging.
Klopt, maar toen hij met pensioen ging was het ook al anders dan 5 of 10 jaar daarvoor.
quote:
Ook zal meespelen. Zoals ik al zei zijn er meerdere factoren.
Niettemin is tot nu toe de stand in de kwalificatie 7-2 voor Rosberg, en dat is iets wat Schumacher nog nooit meegemaakt heeft.
Toen hij Benetton en Ferrari kwam, zal de wagen ook niet meteen perfect om hem afgestemd zijn geweest, maar was 'ie wel meteen sneller dan zijn teammaat.
Ja, maar we hebben het over 15 jaar. De sport is gegroeid, het aantal racetalenten waaruit wordt geworven is groter, zoals in elke sport is er een algehele niveaustijging en in de F1 nog wel wat meer. Barrichello was ooit ook een heel groot talent, in het huidige veld is het een vlotte subtopper. Rosberg is natuurlijk ook een groot talent. En Schumachers leeftijd zal misschien niet eens zo zeer invloed hebben op zijn reflexen e.d., maar hij is al jaren voor zijn comeback minder agressief en minder op het randje.

Hij stelt mij ook wel teleur hoor, maar ik erger me aan die aasgieren die de feiten verdraaien om het allemaal erger te maken dan het is. Met de onderstuurde auto was het inderdaad helemaal niks hoewel hij het in Monaco daar aardig mee deed, met de gewijzigde auto heeft hij misschien wel de overhand op Rosberg. Als mensen als Eddie Jordan dan beginnen te lullen dat Rosberg het in Monaco beter deed en negeren dat Schumacher een dubieuze straf kreeg, negeren dat hij in Canada een lekke band kreeg en gisteren de hele kwalificatie gaan roepen dat elke andere coureur vervangen zou worden bij zulke prestaties, om daar dan niks aan af te doen als ook Rosberg weinig met de auto kan en Schumacher waarschijnlijk een probleem had, dan zijn er mensen bezig met bijltjesdag en niet met eerlijke verslaggeving.

Het is dus niet raar dat het verschil niet groot is. Maar wat Schumacher voor had op de rest was zijn beheersing van het grensgebied van de achterkant. Bij de Benetton die Gerhard Berger als onbestuurbaar kenschetste maakte dat het grootste verschil. Daarna zijn alle auto's op hem afgestemd omdat daarmee extra snelheid was te halen, maar dat zullen dus ook allemaal tailhappy krengen geweest zijn. Niet meteen, later wel.

Ik denk dat als Mercedes met een auto komt die dat zeldzame talent om de achterkant op de grens in bedwang te houden beloont dat hij Rosberg dan echt te snel af is, niet met een heel groot verschil, maar wel consistent. De vraag is alleen of binnen de huidige technische toestand van de F1 daar nog echt veel snelheidsvoordeel tov andere auto's mee is te halen. Maar met een onderstuurde auto gaat hij niet snel zijn, daarvoor heeft hij geen bijzonder talent.
#ANONIEMzondag 27 juni 2010 @ 13:39
quote:
Op zondag 27 juni 2010 13:26 schreef Weltschmerz het volgende:
Hij stelt mij ook wel teleur hoor, maar ik erger me aan die aasgieren die de feiten verdraaien om het allemaal erger te maken dan het is.
Er was meer van verwacht, maar het is geen absoluut drama. Wat mij betreft doet 'ie het overigens de laatste races ongeveer zoals verwacht. Ongeveer net zo snel als Rosberg. De eerste races was 'ie duidelijk langzamer.

Wat me eigenlijk vooral tegenviel was dat 'ie in de regenraces niet veel in te brengen had. Daar werd 'ie echt door zo ongeveer iedereen gepasseerd (nou is dat wat gechargeerd, maar daarin verloor hij juist weer plaatsen als het begon te regenen). Terwijl wisselende omstandigheden altijd zijn specialiteit waren.
Peterseliemanzondag 27 juni 2010 @ 13:40
Lotus' 500ste Grand Prix, of niet?

Dit weekend rijdt het merk Lotus haar 500e Grand Prix in de Formule 1. FOK!user sasquatsch vroeg zich af of dit klopt en gaat met een special in op de geschiedenis van het roemruchte merk.
Scrutinizerzondag 27 juni 2010 @ 13:46
Weer een meesterlijke voorbeschouwing van de BBC.
Sallyzondag 27 juni 2010 @ 13:47
Bijna!

BBC staat aan, Live Timing erbij, chatten in #f1, wat wil een mens nog meer
Oh ja, wat te drinken

[LIVE] [F1] Verslag Grand Prix van Europa
Dos37zondag 27 juni 2010 @ 13:47
Schumacher wat een figuur is het ook
Wafflezondag 27 juni 2010 @ 13:51
Zend BBC het wel uit? Ik kan het niet vinden
Walter_Sobchakzondag 27 juni 2010 @ 13:52
quote:
Op zondag 27 juni 2010 13:51 schreef Waffle het volgende:
Zend BBC het wel uit? Ik kan het niet vinden
BB2 ipv BBC1
#ANONIEMzondag 27 juni 2010 @ 13:52
BBC2
Sinister-D-zondag 27 juni 2010 @ 13:55
en die kan ik verdomme weer nier ontvangen hier
Weltschmerzzondag 27 juni 2010 @ 13:56
quote:
Op zondag 27 juni 2010 13:39 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Er was meer van verwacht, maar het is geen absoluut drama. Wat mij betreft doet 'ie het overigens de laatste races ongeveer zoals verwacht. Ongeveer net zo snel als Rosberg. De eerste races was 'ie duidelijk langzamer.
Ja, maar de BBC doet nu heel verbaasd over dat hij niet enthousiast een interview aan hen gaat geven. Dan moeten ze daar misschien eens gaan terugluisteren wat ze gisteren, in Canada en daarvoor allemaal over hem gezegd hebben. Ik vermoed dat het met Mol al niet veel beter is, hem kennende uit het verleden.
quote:
Wat me eigenlijk vooral tegenviel was dat 'ie in de regenraces niet veel in te brengen had. Daar werd 'ie echt door zo ongeveer iedereen gepasseerd (nou is dat wat gechargeerd, maar daarin verloor hij juist weer plaatsen als het begon te regenen). Terwijl wisselende omstandigheden altijd zijn specialiteit waren.
Mij dus niet zozeer. Dat is allemaal wijsheid achteraf hoor, daar niet van, maar als je ervan uitgaat dat zijn talent hem zit in het sturen met een zenuwachtige achterkant, dan verklaart dat zijn wel heel uitzonderlijke snelheid in de Benetton, en zijn bijzondere snelheid in de regen en wisselende omstandigheden. Maar ook dat het alleen opgaat bij specifieke eigenschappen van de auto.

Ik heb wel eens een filmpje geplaatst van een rondje van hem en een rondje van Herbert met een grafiek erin van hun gaspedaal en stuurbeweging. Als je dan zijn stuurbewegingen ziet dan kan ik me heel goed voorstellen waarom dat met onderstuur niet kan werken.
Walter_Sobchakzondag 27 juni 2010 @ 14:00
Lekkere kontjes in het zwembad: die wil ik wel een pitsstop geven.
Ambrosiuszondag 27 juni 2010 @ 14:01
Toch maar even een GP meepakken weer, bij gebrek aan beter op tv.
Walter_Sobchakzondag 27 juni 2010 @ 14:01
quote:
Op zondag 27 juni 2010 14:01 schreef Ambrosius het volgende:
Toch maar even een GP meepakken weer, bij gebrek aan beter op tv.
Het is 30 graden buiten; ook gebrek aan beter buiten?
Googolplexianzondag 27 juni 2010 @ 14:02
Godver ... wat een lekker balkonnetje net.

Zwembadje, lekkere bikini meisjes, F1 paar meter van je af.
ElmarOzondag 27 juni 2010 @ 14:04
quote:
Op zondag 27 juni 2010 14:02 schreef Googolplexian het volgende:
Godver ... wat een lekker balkonnetje net.

Zwembadje, lekkere bikini meisjes, F1 paar meter van je af.
Zal ook wel gelijk het hoogtepunt zijn van deze race.
Sinister-D-zondag 27 juni 2010 @ 14:04
daar ging het ook maar net goed voor die Force India.
LWD-Godiuszondag 27 juni 2010 @ 14:04
flavio zijn grietje is echt lekker
Walter_Sobchakzondag 27 juni 2010 @ 14:04
Geweldige eerste paar bochen: herhaling pls!
wolferlzondag 27 juni 2010 @ 14:04
Webber slechte start
Walter_Sobchakzondag 27 juni 2010 @ 14:05
Vettel hit me, vibration on the left front.

UK=Germany: 0-1
Walter_Sobchakzondag 27 juni 2010 @ 14:06
En Schumacher weer vier plekken gewonnen en weer voor Rosberg na de eerste ronde.
Ambrosiuszondag 27 juni 2010 @ 14:06
quote:
Op zondag 27 juni 2010 14:04 schreef LWD-Godius het volgende:
flavio zijn grietje is echt lekker
Daar zoekt 'ie ze op uit..
Googolplexianzondag 27 juni 2010 @ 14:11
lichtblauwe vlag?
Googolplexianzondag 27 juni 2010 @ 14:11
quote:
Op zondag 27 juni 2010 14:06 schreef Ambrosius het volgende:

[..]

Daar zoekt 'ie ze op uit..
En andersom
ElmarOzondag 27 juni 2010 @ 14:11
quote:
Op zondag 27 juni 2010 14:11 schreef Googolplexian het volgende:
lichtblauwe vlag?
Zal wel betekenen "Trulli-train ahead".
Walter_Sobchakzondag 27 juni 2010 @ 14:12
Ik hoorde Webber toch duidelijk op de revlimiter: moeten ze daar bij de BBC ook niet over zeiken?
Googolplexianzondag 27 juni 2010 @ 14:12
quote:
Op zondag 27 juni 2010 14:11 schreef ElmarO het volgende:

[..]

Zal wel betekenen "Trulli-train ahead".
ElmarOzondag 27 juni 2010 @ 14:13
quote:
Op zondag 27 juni 2010 14:12 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Ik hoorde Webber toch duidelijk op de revlimiter: moeten ze daar bij de BBC ook niet over zeiken?
Nee, want Red Bull is Brits. Volgens de BBC dan; Coulthard corrigeerde dat mooi.
LWD-Godiuszondag 27 juni 2010 @ 14:19
WTF
Ambrosiuszondag 27 juni 2010 @ 14:19
WHAT THE FUCK idd.
Boe-manzondag 27 juni 2010 @ 14:19
Webber
Sinister-D-zondag 27 juni 2010 @ 14:19
WTF!!!
Walter_Sobchakzondag 27 juni 2010 @ 14:19
Fokking hell!
ElmarOzondag 27 juni 2010 @ 14:19
Jezus, wat een crash.
Googolplexianzondag 27 juni 2010 @ 14:19
WOOOOOW
wolferlzondag 27 juni 2010 @ 14:19
WOWWWWWW
Scrutinizerzondag 27 juni 2010 @ 14:19
Fuckin' Hell
wdnzondag 27 juni 2010 @ 14:19
wtf webber
Zerokuzondag 27 juni 2010 @ 14:19
Die commentator: WHAT THE FUCK GEBEURD ER NOU.
Dos37zondag 27 juni 2010 @ 14:19
Jezus Christus
#ANONIEMzondag 27 juni 2010 @ 14:19
Webber weer goed bezig
Butcherbird2zondag 27 juni 2010 @ 14:20
Schumi zijn remmen worden te heet... "easy on the brakes, Michael". Oftwel: ga maar wat langzamer rijden. Hoe ken dat nou? Hebben ze de verkeerde remmen gepakt voor deze baan?

En hoe kan het dat Webber zo om zijn oren wordt gereden. (Zit hier met Frans commentaar dus volg het maar half)
wolferlzondag 27 juni 2010 @ 14:20
FUCKING FUCKING HELL

wat zijn die auto´s super veilig zeg
Zerokuzondag 27 juni 2010 @ 14:20
HOLY MOZES.
wdnzondag 27 juni 2010 @ 14:20
Och. Kan Hamilton ook gratis zijn voorvleugel vervangen
Tarabasszondag 27 juni 2010 @ 14:20
Wooohhhh....
roelofjanzondag 27 juni 2010 @ 14:20
Whoa!
Bruce117zondag 27 juni 2010 @ 14:20
Mooi dat hij gewoon uit kan stappen
Walter_Sobchakzondag 27 juni 2010 @ 14:21
Jemig, zoiets heb ik op de PS3 nog niet 's kunnen doen.
Libriszondag 27 juni 2010 @ 14:21
En hij stapt gewoon uit... gelukkig
Googolplexianzondag 27 juni 2010 @ 14:21
Wat een fakking domme crash van Webber zeg!!!

Beetje wat Vettel bij hem deed maar dan anders O_O
Tarabasszondag 27 juni 2010 @ 14:21
Who, die beelden!! Vet
wdnzondag 27 juni 2010 @ 14:21
Vreemd dit.
Hoppa camera stuk
Sinister-D-zondag 27 juni 2010 @ 14:21
Lompe Heikki, gewoon licentie afnemen
Game_Errorzondag 27 juni 2010 @ 14:21
Gewoon uitstappen, wat zijn die autos ook geniaal veilig
Libriszondag 27 juni 2010 @ 14:21
Holy On-Board
Boe-manzondag 27 juni 2010 @ 14:21
Hippe on board beelden
roelofjanzondag 27 juni 2010 @ 14:21
Dat was niet zo handig van Webber..
wolferlzondag 27 juni 2010 @ 14:21
quote:
Op zondag 27 juni 2010 14:21 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Jemig, zoiets heb ik op de PS3 nog niet 's kunnen doen.
F12010 even afwachten
Walter_Sobchakzondag 27 juni 2010 @ 14:21
Die onboard
#ANONIEMzondag 27 juni 2010 @ 14:21
Die on-board camera beelden
Ofyles2zondag 27 juni 2010 @ 14:22
Nu al de beste race van het seizoen...
northernlight81zondag 27 juni 2010 @ 14:22
De vetste crash van het seizoen

Gelukkig is alles ok met Webber.
Gebraden_Wombatzondag 27 juni 2010 @ 14:22
Hij loopt nog gewoon
Butcherbird2zondag 27 juni 2010 @ 14:22
HOLY SH..!!!

Doet me danken aan Christian Fittipaldi, Monza 1993..
Butcherbird2zondag 27 juni 2010 @ 14:23
dubbel
Tarabasszondag 27 juni 2010 @ 14:23
quote:
Op zondag 27 juni 2010 14:22 schreef Ofyles2 het volgende:
Nu al de beste race van het seizoen...
Twee weken geleden niet gekeken?
#ANONIEMzondag 27 juni 2010 @ 14:23
Button de eerste die gestopt is. Die heeft nu goede kansen.
Bonobo11zondag 27 juni 2010 @ 14:23
quote:
Op zondag 27 juni 2010 11:35 schreef SoldMayor het volgende:
Dit gebeurde er vandaag in de Gp2


En in de F1

Die onboard shots uit webber's bolide
Libriszondag 27 juni 2010 @ 14:23
remde Kovalainen zo opeens?
Ambrosiuszondag 27 juni 2010 @ 14:23
MSC leider? Lijkt me niet.
#ANONIEMzondag 27 juni 2010 @ 14:24
quote:
Op zondag 27 juni 2010 14:23 schreef Libris het volgende:
remde Kovalainen zo opeens?
Nee. De RBR is gewoon sneller en dan de slipstream.
LWD-Godiuszondag 27 juni 2010 @ 14:24
Schumacher fail
#ANONIEMzondag 27 juni 2010 @ 14:24
Slecht moment voor Schumi om te pitten.
Gebraden_Wombatzondag 27 juni 2010 @ 14:24
Schumacher had gewoon moeten blijven rijden
Tarabasszondag 27 juni 2010 @ 14:24
Wat een geluk dat Hamilton niet achter Schumacher zit zeg
Walter_Sobchakzondag 27 juni 2010 @ 14:24
Zie je, Lewis: je kunt wel stoppen in de pits als het lichtje op rood staat. Of letten ze daar bij de BBC ook niet op..?
SaintOfKillerszondag 27 juni 2010 @ 14:24
quote:
Op zondag 27 juni 2010 14:24 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Nee. De RBR is gewoon sneller en dan de slipstream.


En het is moeilijk passeren als de wagen voor jou wat willekeurig aan het zigzaggen is.
Libriszondag 27 juni 2010 @ 14:24
quote:
Op zondag 27 juni 2010 14:23 schreef Bonobo11 het volgende:

[..]

En in de F1

Die onboard shots uit webber's bolide
Exact zelfde positie?
roelofjanzondag 27 juni 2010 @ 14:25
Button doet goede zaken, Ferrari niet....
wolferlzondag 27 juni 2010 @ 14:25
Hamilton heeft toch optimaal gebruik gemaakt van de SC.
Boe-manzondag 27 juni 2010 @ 14:25
quote:
Op zondag 27 juni 2010 14:24 schreef LWD-Godius het volgende:
Schumacher fail
Ferrari ook wel
roelofjanzondag 27 juni 2010 @ 14:26
quote:
Op zondag 27 juni 2010 14:24 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]



En het is moeilijk passeren als de wagen voor jou wat willekeurig aan het zigzaggen is.
Dat viel ook wel mee.

Het is niet zo dat 'ie de hele baan over en weer ging, Webber zat er gewoon veel te dicht op.
Wafflezondag 27 juni 2010 @ 14:26
Gvd hoezo faalt mercedes gewoon zo erg in strategie. Dit zag je toch al lang aankomen Schumi rijdt op hard laat hem dan doorknallen...
Walter_Sobchakzondag 27 juni 2010 @ 14:27
quote:
Op zondag 27 juni 2010 14:26 schreef Waffle het volgende:
Gvd hoezo faalt mercedes gewoon zo erg in strategie. Dit zag je toch al lang aankomen Schumi rijdt op hard laat hem dan doorknallen...
Idd: hoe dom is dit?
Bonobo11zondag 27 juni 2010 @ 14:27
quote:
Op zondag 27 juni 2010 14:24 schreef Libris het volgende:

[..]

Exact zelfde positie?
Volgens mij wel,

carbon copy volgens Brundle
northernlight81zondag 27 juni 2010 @ 14:27
Valt wel tegen van Brawn, zo' n slechte tactiek.
wolferlzondag 27 juni 2010 @ 14:27
Mercedes FAIL
Walter_Sobchakzondag 27 juni 2010 @ 14:28
Nou, kan Heiki alvast weer gaan golfen of ijshockey gaan kijken.
Walter_Sobchakzondag 27 juni 2010 @ 14:29
HHF als steward?
roelofjanzondag 27 juni 2010 @ 14:29
Hebben ze bij Lewis ook nog wat aan de auto gedaan?

|Vleugel vervangen o.i.d.?
Wafflezondag 27 juni 2010 @ 14:29
quote:
Op zondag 27 juni 2010 14:27 schreef Walter_Sobchak het volgende:

[..]

Idd: hoe dom is dit?
Gewoon al de zoveelste keer dit jaar dat Mercedes faalt in hun strategie. Vorige race ook met Schumi 20 ronden op soft laten rijden is gewoon kansloos..
Gebraden_Wombatzondag 27 juni 2010 @ 14:29
Heiki ging sowieso van zijn gas af voordat Webber dat deed, want de laatste meters inlopen gingen wel heel snel
Googolplexianzondag 27 juni 2010 @ 14:29
Ah .... Heikki moest van het gas af en Webber zat er 0.00001 sec achter.

Daar had Webber de Lotus niet als gelijke moeten behandelen.
#ANONIEMzondag 27 juni 2010 @ 14:29
Schumi weer naar binnen.
SoldMayorzondag 27 juni 2010 @ 14:29
Bevestigd maar weer dat red bull je vleugels geeft
Walter_Sobchakzondag 27 juni 2010 @ 14:29
Nou ja, dit is dan weer handig van Schumie. Weg met die banden.
Gebraden_Wombatzondag 27 juni 2010 @ 14:30
Mercedes Hij reed fucking 3e net nog!
nils7zondag 27 juni 2010 @ 14:30
Waarom was Ferrari zoveel later in de pits joh?
Googolplexianzondag 27 juni 2010 @ 14:30
quote:
Op zondag 27 juni 2010 14:29 schreef roelofjan het volgende:
Hebben ze bij Lewis ook nog wat aan de auto gedaan?

|Vleugel vervangen o.i.d.?

Yup ... confirmed on BBC
Scrutinizerzondag 27 juni 2010 @ 14:30
Ferrari is ook niet bepaald beter geworden van de SC.
Zorrozondag 27 juni 2010 @ 14:31
Wat ik nou niet snap: Alonso zat vlak achter Hamilton, hoe is die nou achter Hamilton gebleven, terijl die zo'n lange stop had? Heeft die zitten slapen toen de SC kwam en is toen ver achter Hamilton gebleven of zo?
Walter_Sobchakzondag 27 juni 2010 @ 14:31
Wtf @ Vettel?
roelofjanzondag 27 juni 2010 @ 14:32
SUKKEL
Tarabasszondag 27 juni 2010 @ 14:32
Oeh, Vettel geluk
Googolplexianzondag 27 juni 2010 @ 14:32
ooooeeeeps, Vettel
Ambrosiuszondag 27 juni 2010 @ 14:32
Oei, wakker blijven Vettel.
wolferlzondag 27 juni 2010 @ 14:32
Vettel
Scrutinizerzondag 27 juni 2010 @ 14:32
Oei, dat ging bijna mis voor Vettel.
Zerokuzondag 27 juni 2010 @ 14:32
Kobayashi .
roelofjanzondag 27 juni 2010 @ 14:32
jammer dat dat goed ging, dat zou helemaal episch geweest zijn.
nils7zondag 27 juni 2010 @ 14:32
quote:
Op zondag 27 juni 2010 14:31 schreef Zorro het volgende:
Wat ik nou niet snap: Alonso zat vlak achter Hamilton, hoe is die nou achter Hamilton gebleven, terijl die zo'n lange stop had? Heeft die zitten slapen toen de SC kwam en is toen ver achter Hamilton gebleven of zo?
Alonso kwam pas de pits in toen Hamilton eruit reed dus wat daar gebeurt is, is mij een raadsel
Googolplexianzondag 27 juni 2010 @ 14:32
quote:
Op zondag 27 juni 2010 14:31 schreef Zorro het volgende:
Wat ik nou niet snap: Alonso zat vlak achter Hamilton, hoe is die nou achter Hamilton gebleven, terijl die zo'n lange stop had? Heeft die zitten slapen toen de SC kwam en is toen ver achter Hamilton gebleven of zo?
Zelfde manier dat Vettel en Hamilton weer vooraan kwamen, lijkt me?

nvm
Walter_Sobchakzondag 27 juni 2010 @ 14:33
Button heeft geleerd van zijn aanvaringen met Koba vorig jaar.
roelofjanzondag 27 juni 2010 @ 14:34
Massa 15e....
Zorrozondag 27 juni 2010 @ 14:35
quote:
Op zondag 27 juni 2010 14:32 schreef nils7 het volgende:

[..]

Alonso kwam pas de pits in toen Hamilton eruit reed dus wat daar gebeurt is, is mij een raadsel
Dat bedoel ik dus.
Walter_Sobchakzondag 27 juni 2010 @ 14:36
quote:
Op zondag 27 juni 2010 14:34 schreef roelofjan het volgende:
Massa 15e....
Hij krijgt zo Schumacher in zijn nek.
Walter_Sobchakzondag 27 juni 2010 @ 14:36
quote:
Op zondag 27 juni 2010 14:35 schreef Zorro het volgende:

[..]

Dat bedoel ik dus.
Ted Kravitz legde het net volgens mij uit. Maar ik was niet al te best ah luisteren
roelofjanzondag 27 juni 2010 @ 14:36
Op de BBC leggen ze het nu uit.... ze moesten wachten.

Alonso kon z'n plek niet verlaten omdat er andere wagens door de pitlane reden, en Massa stond achter Alonso te wachten.
Googolplexianzondag 27 juni 2010 @ 14:37
haha

"Did you get that?" "No"

"Sounded like Darlek"
wolferlzondag 27 juni 2010 @ 14:37
Hamilton heeft iets gedaan, volgens Alonso
ColtZ40zondag 27 juni 2010 @ 14:37
quote:
Op zondag 27 juni 2010 14:34 schreef roelofjan het volgende:
Massa 15e....
Ik snap niet dat ze bij Feerari niet de gok nemen door een van de twee niet naar binnen te laten komen hopend op een 2e safety car situatie bij de herstart....
Bolterzondag 27 juni 2010 @ 14:37
quote:
Op zondag 27 juni 2010 14:37 schreef Googolplexian het volgende:
haha

"Did you get that?" "No"

"Sounded like Darlek"
?
Bolterzondag 27 juni 2010 @ 14:38
quote:
Op zondag 27 juni 2010 14:37 schreef ColtZ40 het volgende:

[..]

Ik snap niet dat ze bij Feerari niet de gok nemen door een van de twee niet naar binnen te laten komen hopend op een 2e safety car situatie bij de herstart....
Want dit is iets wat regelmatig gebeurd .
Zorrozondag 27 juni 2010 @ 14:38
Volgens mij: SC kwam, Hamilton reed ervoorbij, Alonso niet. Zoiets.
Walter_Sobchakzondag 27 juni 2010 @ 14:39
roelofjanzondag 27 juni 2010 @ 14:41
quote:
Op zondag 27 juni 2010 14:38 schreef Zorro het volgende:
Volgens mij: SC kwam, Hamilton reed ervoorbij, Alonso niet. Zoiets.
Nee, Alonso vind dat Lewis te langzaam reed achter de SC, voordat ze de pit ingingen.
ColtZ40zondag 27 juni 2010 @ 14:41
quote:
Op zondag 27 juni 2010 14:38 schreef Bolter het volgende:

[..]

Want dit is iets wat regelmatig gebeurd .
Ja.

En Massa laten wachten op Alonso is iid een top idee.
Zorrozondag 27 juni 2010 @ 14:41
OK, dus niet wat ik zei, maar Hamilton zou niet de juiste laptime gereden hebben toe de SC uit was. DAt is tenminste wat Alonso zegt. McLaren zegt natuurlijk van wel.
#ANONIEMzondag 27 juni 2010 @ 14:41
quote:
Op zondag 27 juni 2010 14:41 schreef roelofjan het volgende:

[..]

Nee, Alonso vind dat Lewis te langzaam reed achter de SC, voordat ze de pit ingingen.
En volgens McLaren reed Hamilton achter de SC precies de rondetijden die hij volgens de raceleiding moest rijden.
wdnzondag 27 juni 2010 @ 14:42
Rosberg nu ook een waarschuwing over verhitte remmen(?)
of had ik dat verkeerd gehoord

Hamilton under investigation
Ambrosiuszondag 27 juni 2010 @ 14:42
Under investigation dus.
Zorrozondag 27 juni 2010 @ 14:43
Hamilton Under Investigation. Er is dus toch wat aan de hand.
Weltschmerzzondag 27 juni 2010 @ 14:44
Zou het niet gewoon Hamiltons actie in de eerste bocht kunnen zijn? Hij raakt Vettel terwijl hij volgens mij gewoon ruimte moet laten. Meestal komt hij met dat soort geintjes weg, maar eigenlijk mag het natuurlijk niet.
Tarabasszondag 27 juni 2010 @ 14:44
quote:
Op zondag 27 juni 2010 14:44 schreef Weltschmerz het volgende:
Zou het niet gewoon Hamiltons actie in de eerste bocht kunnen zijn? Hij raakt Vettel terwijl hij volgens mij gewoon ruimte moet laten. Meestal komt hij met dat soort geintjes weg, maar eigenlijk mag het natuurlijk niet.
En daar komen ze na 21 ronden achter?
Ambrosiuszondag 27 juni 2010 @ 14:44
quote:
Op zondag 27 juni 2010 14:44 schreef Weltschmerz het volgende:
Zou het niet gewoon Hamiltons actie in de eerste bocht kunnen zijn? Hij raakt Vettel terwijl hij volgens mij gewoon ruimte moet laten. Meestal komt hij met dat soort geintjes weg, maar eigenlijk mag het natuurlijk niet.
Dan zijn ze wel erg laat imo.
wdnzondag 27 juni 2010 @ 14:45
Nee dat van Hamilton had met de SC te maken volgens bbc
#ANONIEMzondag 27 juni 2010 @ 14:45
quote:
Op zondag 27 juni 2010 14:42 schreef wdn het volgende:
Rosberg nu ook een waarschuwing over verhitte remmen(?)
of had ik dat verkeerd gehoord

Dat hoorde ik ook. Kennelijk dus echt een remprobleem bij Mercedes.
wolferlzondag 27 juni 2010 @ 14:46
Let maar op, Hamilton krijgt een Drive Trough Penalty
Googolplexianzondag 27 juni 2010 @ 14:46
Hoe kan je trouwens zeggen dat je een bepaalde rondetijd moet rijden als de wagen niet over de finish komt in die ronde (pit) ?
Googolplexianzondag 27 juni 2010 @ 14:47
quote:
Op zondag 27 juni 2010 14:46 schreef wolferl het volgende:
Let maar op, Hamilton krijgt een Drive Trough Penalty
Da's allang zeker ...
roelofjanzondag 27 juni 2010 @ 14:47
quote:
Op zondag 27 juni 2010 14:46 schreef Googolplexian het volgende:
Hoe kan je trouwens zeggen dat je een bepaalde rondetijd moet rijden als de wagen niet over de finish komt in die ronde (pit) ?
je hebt iig de 1e en 2e sector tijd waar je je op kan richten.
wdnzondag 27 juni 2010 @ 14:47
quote:
Op zondag 27 juni 2010 14:45 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Dat hoorde ik ook. Kennelijk dus echt een remprobleem bij Mercedes.
en daar heb je dan zo'n duur ontwikkelteam voor he
quote:
Op zondag 27 juni 2010 14:46 schreef Googolplexian het volgende:
Hoe kan je trouwens zeggen dat je een bepaalde rondetijd moet rijden als de wagen niet over de finish komt in die ronde (pit) ?
ze meten op meerdere plekken en extrapoleren
Walter_Sobchakzondag 27 juni 2010 @ 14:48
Jemig, zo'n crash en dan gewoon 20 minuten later alweer rondlopen en id camera lachen.
roelofjanzondag 27 juni 2010 @ 14:48
quote:
Op zondag 27 juni 2010 14:47 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Da's allang zeker ...
Eh, nee?

edit:

nu wel.
Googolplexianzondag 27 juni 2010 @ 14:49
quote:
Op zondag 27 juni 2010 14:47 schreef wdn het volgende:

[..]

ze meten op meerdere plekken en extrapoleren
Ehhh ... de regel is toch niet dat je een bepaalde SECTOR-tijd moet rijden?
Walter_Sobchakzondag 27 juni 2010 @ 14:49
Vliegt er nu iets onder de auto van Massa? En Hamilton drive thru!
wdnzondag 27 juni 2010 @ 14:49
Hij wilde zeker zijn dat hij DUI-ENG niet zou missen vanwege zo iets doms als een podiumplaats
#ANONIEMzondag 27 juni 2010 @ 14:50
Ah, SC ingehaald.
Tarabasszondag 27 juni 2010 @ 14:50
quote:
Op zondag 27 juni 2010 14:48 schreef roelofjan het volgende:

[..]

Eh, nee?

edit:

nu wel.
Lama
wolferlzondag 27 juni 2010 @ 14:50
quote:
Op zondag 27 juni 2010 14:47 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Da's allang zeker ...
En daar is ie dan

En bedankt Alonso.
Trystarzondag 27 juni 2010 @ 14:50
Penalty Hamilton
wdnzondag 27 juni 2010 @ 14:50
Hamilton DTP
Het zal ook eens niet
Gebraden_Wombatzondag 27 juni 2010 @ 14:50
Nu komt alles op zijn plaats. Dit is ook de reden dat Hamilton zoveel eerder dan Alonso in de pit was
Zorrozondag 27 juni 2010 @ 14:50
Als het nog lang duurt heeft Hamilton niet eens last van de straf

OVerigens zie ik nu dat ik toch in eerste instantie gelijk had, hij ging de SC voorbij, Alonso niet. Daar is de straf voor.
Walter_Sobchakzondag 27 juni 2010 @ 14:50
Zo...erg dom van Hamilton.
#ANONIEMzondag 27 juni 2010 @ 14:51
Beetje stomme actie. Als 'ie gewoon gas had gegeven, was het goed gegaan.
northernlight81zondag 27 juni 2010 @ 14:51
Alsof Hamilton even 2.1sec dicht kan rijden.
wdnzondag 27 juni 2010 @ 14:51
quote:
Op zondag 27 juni 2010 14:50 schreef wolferl het volgende:

[..]

En daar is ie dan

En bedankt Alonso.
stel je niet aan. Hij kruist de witte lijn na de SC en haalt de SC in
domme fout
ColtZ40zondag 27 juni 2010 @ 14:52
quote:
Op zondag 27 juni 2010 14:50 schreef wolferl het volgende:

[..]

En daar is ie dan

En bedankt Alonso.
Wat heeft dat nou met Alonso te maken.
Weltschmerzzondag 27 juni 2010 @ 14:52
quote:
Op zondag 27 juni 2010 14:44 schreef Tarabass het volgende:

[..]

En daar komen ze na 21 ronden achter?
Er gebeurt natuurlijk een hoop bij de start, en er zit wel vaker vrij veel tijd tussen. Maar ik vind in het algemeen dat Hamilton vaak met te agressief rijgedrag wegkomt, dus misschien was hier vooral de wens de vader van de gedachte.
wolferlzondag 27 juni 2010 @ 14:52
Als ie nu naar binnen gaat (Hamilton) dan komt ie op de 4e plek terecht.
Googolplexianzondag 27 juni 2010 @ 14:53
quote:
Op zondag 27 juni 2010 14:51 schreef northernlight81 het volgende:
Alsof Hamilton even 2.1sec dicht kan rijden.
Nou ... ;D
Walter_Sobchakzondag 27 juni 2010 @ 14:53
Jup Holland!
wdnzondag 27 juni 2010 @ 14:53
een fles
roelofjanzondag 27 juni 2010 @ 14:53
quote:
Op zondag 27 juni 2010 14:51 schreef northernlight81 het volgende:
Alsof Hamilton even 2.1sec dicht kan rijden.
waarschijnlijk met z'n fuel mix vol open wel ja.

hij maakt nu even 4 tiende goed in een ronde.
northernlight81zondag 27 juni 2010 @ 14:54
Kobayashi rijdt wel goed, had verwacht dat Button er al wel voorbij was gegaan.
Trystarzondag 27 juni 2010 @ 14:54
Ja ga flessen op de baan gooien! Dat ding komt er niet van zelf..
ColtZ40zondag 27 juni 2010 @ 14:54
quote:
Op zondag 27 juni 2010 14:52 schreef wolferl het volgende:
Als ie nu naar binnen gaat (Hamilton) dan komt ie op de 4e plek terecht.
2e
Walter_Sobchakzondag 27 juni 2010 @ 14:54
quote:
Op zondag 27 juni 2010 14:54 schreef Trystar het volgende:
Ja ga flessen op de baan gooien! Dat ding komt er niet van zelf..
Dan had die fles toch allang kapot moeten zijn, dunkt mij.
#ANONIEMzondag 27 juni 2010 @ 14:54
Heeft 'm dus niets gekost
Gebraden_Wombatzondag 27 juni 2010 @ 14:55
Hij heeft alsnog te veel voordeel hiervan. Hij had een stop&go moeten krijgen.
roelofjanzondag 27 juni 2010 @ 14:55
Overwinning kunnen ze vergeten als Vettel heel blijft, dan maar voor de 2-3.
Googolplexianzondag 27 juni 2010 @ 14:55
quote:
Op zondag 27 juni 2010 14:54 schreef Walter_Sobchak het volgende:

[..]

Dan had die fles toch allang kapot moeten zijn, dunkt mij.
Zo te zien heeft de wind hier wat mee te maken.
wdnzondag 27 juni 2010 @ 14:55
Zoom der nou eens op in zeg
Leek op een fles
Boe-manzondag 27 juni 2010 @ 14:55
quote:
Op zondag 27 juni 2010 14:55 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Hij heeft alsnog te veel voordeel hiervan. Hij had een stop&go moeten krijgen.
idd
Zorrozondag 27 juni 2010 @ 14:55
En dat allemaal omdat de straf zo laat wordt uitgedeeld en omdat Kobayashi zo nodig niet moet pitten
Trystarzondag 27 juni 2010 @ 14:55
quote:
Op zondag 27 juni 2010 14:54 schreef Walter_Sobchak het volgende:

[..]

Dan had die fles toch allang kapot moeten zijn, dunkt mij.
Is die toch al? Ik zag het in een flits dus kan er naast zitten
Drasssszondag 27 juni 2010 @ 14:55
Ik krijg dorst van dat flesje daar