abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_83416359
quote:
Op maandag 28 juni 2010 20:56 schreef xBlossomx het volgende:

[..]

Op 1400 Kcal kun je prima leven, maar niet als je ook sport. Dan heb je gewoon meer nodig. Rond de 1400 Kcal blijven wordt vooral aangeraden als je aan het afvallen bent, maar als je op gewicht bent moet je wel meer binnen krijgen (dit hangt natuurlijk af van je lengte en je gewicht). Als vuistregel kun je gebruiken dat je nooit onder de 1200 Kcal moet komen.
Wie had ook al weer die handige site waar je kon uitrekenen wat je lichaam verbruikt in complete rust
Dan kom je al snel boven de 1400kcal uit geloof ik
pi_83416456
Gevonden: http://www.giantpt.com/vo(...)caloriebehoefte.html
Ik kom rond de 1560kcal uit en dat heb je dus nodig als je de hele dag stil in bed zou liggen
pi_83416514
quote:
Op maandag 28 juni 2010 21:00 schreef Sarabi het volgende:
Gevonden: http://www.giantpt.com/vo(...)caloriebehoefte.html
Ik kom rond de 1560kcal uit en dat heb je dus nodig als je de hele dag stil in bed zou liggen
Ja klopt, maar als je dus wilt afvallen moet je daaronder gaan zitten. Maar anders moet je zeker niet daaronder zitten inderdaad, dat is ongezond.
pi_83416642
quote:
Op maandag 28 juni 2010 21:01 schreef xBlossomx het volgende:

[..]

Ja klopt, maar als je dus wilt afvallen moet je daaronder gaan zitten. Maar anders moet je zeker niet daaronder zitten inderdaad, dat is ongezond.
Je moet niet onder je BMR gaan zitten wil je afvallen (dat is erg ongezond), maar je meot onder je onderhoudsniveau gaan zitten (dat was bij mij rond de 2100kcal)
pi_83417441
quote:
Op maandag 28 juni 2010 21:03 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Je moet niet onder je BMR gaan zitten wil je afvallen (dat is erg ongezond), maar je meot onder je onderhoudsniveau gaan zitten (dat was bij mij rond de 2100kcal)
Ja..klopt sorry.
pi_83418694
quote:
Op maandag 28 juni 2010 20:53 schreef Sarabi het volgende:

@ NIMBY al iets kunnen vinden? ik probeer nu meer roggebrood te eten en inderdaad genoeg groente en fruit
Heb net Broccoli op
[quote][img]http://i.fokzine.net/templates/forum2009/i/p/1s.gif[/img] Op zondag 16 januari 2011 18:23 schreef Witchfynder het volgende:[..]
Soort mix tussen Hawkwind, Immortal en een Nespresso reclame.[/quote]
pi_83429703
Ik kom juist al niet onder de 1300Kcal! Als ik rond de 1200Kcal ga eten voel ik me zwakjes en dat is absoluut net mijn bedoeling voor afvallen. Mijn 1e vuistregel is echt dat ik me lekker moet voelen.

Qua sporten ik (slalom) skate en kung fu en doe veel op de fiets... De avond dat ik kung fu eet ik altijd wat meer omdat ik me anders nie lekker voel met sporten. Dan zit ik vaak aan de 1800Kcal.

Mijn lichaam verbuikt ongeveer 1200-1300Kcal per dag qua BMR... Als ik daaronder ga zitten worden me spieren opgebruikt in plaats van de vetcellen die ik liever kwijt ben.

Zo lekker de spullen in huis halen om een lekkere zomerse zalm salde te maken! jippie!
pi_83430233
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 07:58 schreef BlueCurl het volgende:
Ik kom juist al niet onder de 1300Kcal! Als ik rond de 1200Kcal ga eten voel ik me zwakjes en dat is absoluut net mijn bedoeling voor afvallen. Mijn 1e vuistregel is echt dat ik me lekker moet voelen.

Qua sporten ik (slalom) skate en kung fu en doe veel op de fiets... De avond dat ik kung fu eet ik altijd wat meer omdat ik me anders nie lekker voel met sporten. Dan zit ik vaak aan de 1800Kcal.

Mijn lichaam verbuikt ongeveer 1200-1300Kcal per dag qua BMR... Als ik daaronder ga zitten worden me spieren opgebruikt in plaats van de vetcellen die ik liever kwijt ben.

Zo lekker de spullen in huis halen om een lekkere zomerse zalm salde te maken! jippie!
Maar let op dat je niet te weinig eet op de dagen dat je niet sport dan
1400kcal is nog steeds weinig en dan moet je daar echt niet onder gaan zitten
pi_83431933
Ik moet vaker van die 'festival' weekenden hebben. Dat werkt wel voor mijn lijn
pi_83435465
Om half 8 een half uurtje hardgelopen wat een lekker begin van de dag
Alleen blijf ik nu wel honger houden maar dat zie ik maar als een goed teken dat mijn lichaam aan het werken is
pi_83436790
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 09:59 schreef Laydina het volgende:
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_83437067
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 09:59 schreef Laydina het volgende:
Wat is je geheim?
Ik ben nog nooit naar een festival geweest dus misschien moet ik daar dan maar mee beginnen
pi_83437282
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 12:15 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Wat is je geheim?
Ik ben nog nooit naar een festival geweest dus misschien moet ik daar dan maar mee beginnen
Geen geheim, maar je eet dan redelijk weinig. En dat patatje en hamburger kunnen dan geen kwaad omdat je verder toch niet aan je calorieën komt
dit keer doelde ik met festival op de TMF awards zaterdag en zondag Parkpop.
pi_83438707
zal ik het durven om op de weegschaal te staan na 2 dagen bbq
It takes years to built trust,
And a few seconds to destroy it...
pi_83439087
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 12:56 schreef candygirl het volgende:
zal ik het durven om op de weegschaal te staan na 2 dagen bbq
Gewoon doen Confronteer jezelf met je zondigingen en ga er weer tegenaan daarna
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  Licht Ontvlambaar dinsdag 29 juni 2010 @ 13:24:46 #116
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_83439943
Ik geloof dat mijn lichaam alle vocht probeert vast te houden dat het maar kan vinden
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_83441237
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 13:24 schreef Sjeen het volgende:
Ik geloof dat mijn lichaam alle vocht probeert vast te houden dat het maar kan vinden
Ja Hier ook Ik blijf goed op gewicht zeg maar
pi_83441814
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 12:25 schreef Laydina het volgende:

[..]

Geen geheim, maar je eet dan redelijk weinig. En dat patatje en hamburger kunnen dan geen kwaad omdat je verder toch niet aan je calorieën komt
dit keer doelde ik met festival op de TMF awards zaterdag en zondag Parkpop.
Ahh oke
Klinkt als een leuk weekend!
pi_83472774
Ik zal me eerdaags ook eens aanmelden hier. Ben sinds 2 weken bezig in de sportschool (zo'n 2-3x in de week), badminton 1x in de week al meer dan een jaar en fiets al een jaar lang naar m'n werk (minimaal 3x per week, afstand op een dag is 20km), maar het schiet maar niet op. Lijkt wel of er niets af wil.
pi_83473002
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 00:17 schreef _Flea_ het volgende:
Ik zal me eerdaags ook eens aanmelden hier. Ben sinds 2 weken bezig in de sportschool (zo'n 2-3x in de week), badminton 1x in de week al meer dan een jaar en fiets al een jaar lang naar m'n werk (minimaal 3x per week, afstand op een dag is 20km), maar het schiet maar niet op. Lijkt wel of er niets af wil.
Beweging genoeg lijkt me.

Wat eet/drink je dan op een dag?

En wat is je BMI?

Welkom trouwens
[quote][img]http://i.fokzine.net/templates/forum2009/i/p/1s.gif[/img] Op zondag 16 januari 2011 18:23 schreef Witchfynder het volgende:[..]
pi_83486049
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 00:17 schreef _Flea_ het volgende:
welkom! ik sporte ook genoeg een tijd gelede maar kwam gewoon aan.. ik at nieteens super veel maar super ongezond omdat ik me echt niet bewust was van mijn eetgewoontes... Nu wel.. nu eet ik iets minder en gezonder en het gaat er af... Zeker aangezien je zeker genoeg beweegt ligt het misschien toch aan je eetgewoontes!
pi_83487205
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 00:23 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:

[..]

Beweging genoeg lijkt me.

Wat eet/drink je dan op een dag?

En wat is je BMI?

Welkom trouwens
Thnx!

Mijn BMI zit momenteel op 30.5. Veel te hoog natuurlijk.
Het probleem zal 'm zeker in m'n eetgewoontes zitten.
Vaak tussen ff een koek of wat M&M's.
's Avonds snoep en snaai ik niet. Drink door de week geen bier.
In het weekend alleen op een verjaardag.

Dus ik denk dat als ik al minder snoep enzo dat het al moet gaan lukken.
Normaal eet ik 8 boterhammen per dag. Sinds vandaag probeer ik het met 4 boterhammen en een stuk of wat cracottes met kipfilet.
Aardappels eet ik ook niet overdreven veel. Eerder te weinig denk ik.
pi_83487377
Hi Flea, idd wat eet je op een dag? kan natuurlijk zijn, ondanks je bewegen, dat je structureel te weinig eet en bijv te veel suiker waardoor je stofwisseling op zijn gat is komen te liggen..
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_83488546
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 13:23 schreef DarkElf het volgende:
Hi Flea, idd wat eet je op een dag? kan natuurlijk zijn, ondanks je bewegen, dat je structureel te weinig eet en bijv te veel suiker waardoor je stofwisseling op zijn gat is komen te liggen..
Suiker zou misschien kunnen aangezien ik op het werk nog wel eens wil snoepen.

Verder drink ik af en toe een cola light en veel water. Minimaal 2 liter en met dit weertype 3-4 liter.
  woensdag 30 juni 2010 @ 15:58:06 #125
251095 Purdey
Better off alone..
pi_83493893
Ik lees hier wel al een tijdje mee,omdat ik zelf aan het diëten ben.Nu vroeg ik me af,is het normaal dat ik nu zwaarder ben met dat warme weer? Ik eet nog steeds gezond,drink veel water,maar zit alweer drie kilo boven mn laagste gewicht..
So, here is the truth about the truth. It hurts, and so we lie.
pi_83495903
met dit weer houden mensen veel vocht vast, de een meer dan de ander maar ik denk dat de meeste mensen wel zwaarder zijn. komt vast goed als t weer minder warm is.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_83498041
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 16:44 schreef DarkElf het volgende:
met dit weer houden mensen veel vocht vast, de een meer dan de ander maar ik denk dat de meeste mensen wel zwaarder zijn. komt vast goed als t weer minder warm is.
Ik ben juist lichter! En het is ook nog mijn tijd van de maand, dus ik snap er helemaal niks van!
  woensdag 30 juni 2010 @ 18:11:27 #128
251095 Purdey
Better off alone..
pi_83499456
Dat vreesde ik al Hopen dat het volgende week,als het minder warm wordt weer goedkomt
pi_83503890
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 16:44 schreef DarkElf het volgende:
Ik hou het er maar op dat ik daardoor ook te zwaar ben en dat ik 10cm te klein ben voor m'n gewicht
pi_83506054
Dames, Heren..

krijgen jullie ook putjes in je huid? (heet dat niet striea ofzo?? )

en wat doen jullie er tegen??

Vrouwen weten dondersgoed wanneer mannen buitenspel staan...
A kiss is a lovely trick, designed by nature, to stop words when speech becomes superfluous
pi_83506785
striea is meer dat de huid is uitgerekt.
Putjes is cellulitis
pi_83507069
ohh..
naja ik ben niet zo bekend in al die vrouwen termen xD
als ik niet beter zou weten zou ik denken dat ik een kerel was

A kiss is a lovely trick, designed by nature, to stop words when speech becomes superfluous
pi_83507528
Ik hou ook wat vocht vast ...

Opletten met zout en groene thee drinken helpt
pi_83507601
Ik begin a.s. vrijdag met hardlopen, samen met mijn moeder. We gaan 3x per week trimmen (met een dag rust er tussen) en we volgen een schema van 20 weken. Aan het eind van die 20 weken kun je makkelijk een uur stevig doorlopen. Het is beter om het rustig op te bouwen dan meteen beginnen met een half uur rennen.

Doordat we dit schema volgen bouwen we conditie op, verbranden kilo's en dit is als voorbereiding op een volgend schema. We hebben dit schema al eerder gedaan, maar stopte toen bij week 13. Nu zijn we vastberaden om het af te maken!

Na ongeveer week 13, gaan we ook samen naar de sportschool, dit zal in september zijn. Ik moet 30 kilo kwijt en mijn moeder zo'n 25. We hopen dit volgend jaar september bereikt te hebben.

Het trimmen gaan we ook weer inbouwen in ons leven (dat was 1,5 jaar geleden namelijk zo en we waren toen allebei 60 kilo).

Ik heb er zin in en ga er keihard tegenaan. Die kilo's moeten gewoon weg. En alleen op mijn eten letten, helpt bij mij gewoon niet echt. Ik voel me futloos en dan is niet omdat ik weinig eet, helemaal niet, maar dat komt omdat ik niet sport.
  Licht Ontvlambaar woensdag 30 juni 2010 @ 21:33:52 #135
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_83508767
Ik voel me ook futloos... maar dat heeft meer te maken met het weer en dat dochterlief vanmorgen om vijf uur ziek werd.

Ik zou overigens niet beginnen met rennen vrijdag, de verwachting is voor hier 37 graden
pi_83508823
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 21:33 schreef Sjeen het volgende:
Ik voel me ook futloos... maar dat heeft meer te maken met het weer en dat dochterlief vanmorgen om vijf uur ziek werd.

Ik zou overigens niet beginnen met rennen vrijdag, de verwachting is voor hier 37 graden
Ja dat is waar..het wordt super warm, maar aan het begin ren je echt maar een paar minuten dus dat kan nog wel. En dan lekker in het bubbelbad, heeeeerlijk.
  woensdag 30 juni 2010 @ 21:36:21 #137
251095 Purdey
Better off alone..
pi_83508903
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 19:53 schreef _Flea_ het volgende:

[..]

Ik hou het er maar op dat ik daardoor ook te zwaar ben en dat ik 10cm te klein ben voor m'n gewicht
Ik heb zware botten,zwaar haar ook
  Licht Ontvlambaar woensdag 30 juni 2010 @ 21:37:22 #138
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_83508951
Je moet het natuurlijk zelf weten... Hou je ook even de ozonmelding in de gaten, als er teveel (of was het nou te weinig?) is, dan raden ze inspanning af.

Bubbelbad, met dit weer, moet er niet aan denken
pi_83509428
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 21:37 schreef Sjeen het volgende:
Je moet het natuurlijk zelf weten... Hou je ook even de ozonmelding in de gaten, als er teveel (of was het nou te weinig?) is, dan raden ze inspanning af.

Bubbelbad, met dit weer, moet er niet aan denken
Is juist lekker hoor (bubbelbad), maar ja dat hoeft voor jou natuurlijk niet zo te zijn, haha.

Ja..als het echt te erg is dan gaan we aan het eind van de week beginnen. Bedankt voor je advies in elk geval.
pi_83520459
Hij gaat weer goed

BMI 26.4

Ik heb altijd als ik gesport heb dat ik 1,5 kilo zwaarder ben en pas twee dagen later weer op het oude gewicht ben of iets lichter is dat vocht in de spieren wat je dan tijdelijk vast houd?
  donderdag 1 juli 2010 @ 09:49:42 #141
251095 Purdey
Better off alone..
pi_83522387
Ik was vanmorgen alweer twee kilo kwijt! Dus blijkbaar heeft het minder zout eten wel geholpen
Ik dacht dat het verstandig was iets zouter te eten,aangezien je natuurlijk ook meer zouten verliest met zweten..Maar ik houd het toch maar iets rustiger
pi_83523051
Vanavond weer 1,5 - 2 uur sporten. Laat ook een schema opstellen daar voor het afvallen. Kijken of het helpt.
  donderdag 1 juli 2010 @ 11:10:51 #143
308657 kahlanamnell
Knowledge is a weapon
pi_83525101
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 10:10 schreef _Flea_ het volgende:
Vanavond weer 1,5 - 2 uur sporten.
Ach, het is ook maar 30+ graden vandaag... alleen doen als je sportschool airco heeft.
Als het erg warm is heeft trainen waarschijnlijk een negatief effect.
I intend to be formidably armed
pi_83528776
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 11:10 schreef kahlanamnell het volgende:

[..]

Ach, het is ook maar 30+ graden vandaag... alleen doen als je sportschool airco heeft.
Als het erg warm is heeft trainen waarschijnlijk een negatief effect.
Dat hebben ze ook anders had ik het ook zeker niet gedaan.
pi_83528824
di en wo getraind, dus vanavond doe ik dat lekker niet. Heb toch genoeg spierpijn
pi_83533421
weegschaal viel mee
vanmorgen fruitontbijt gehad en was heel erg lekker en vulde goed
zou ik wel iedere dag kunnen drinken als ontbijt
It takes years to built trust,
And a few seconds to destroy it...
  donderdag 1 juli 2010 @ 15:02:45 #147
308657 kahlanamnell
Knowledge is a weapon
pi_83533835
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 14:51 schreef candygirl het volgende:
weegschaal viel mee
vanmorgen fruitontbijt gehad en was heel erg lekker en vulde goed
zou ik wel iedere dag kunnen drinken als ontbijt
Fruitontbijt bestaat voornamelijk uit water, suiker en toegevoegde vitaminen. De verschillen in smaken zijn dus niet afkomstig van echt fruit maar van kunstmatig toegevoegde aroma's. Volgens Hero bevat een glas fruitontbijt van 250 ml net zoveel vezels bevat als twee bruine boterhammen. Maar dat is ook niet waar. Twee bruine boterhammen bevatten 3,6 gram vezels (twee volkoren boterhammen zelfs 4,8 gram) en een glas fruitontbijt van 250 ml bevat slechts 1,75 gram vezels.

Maar het bevat niet veel kcal per glas, maar echt een alternatief voor dagelijks gebruik is het niet. Daarnaast, afwisseling moet je hebben als je wilt afvallen. Dus drink het af en toe, bijv. als je haast hebt.

Zie http://foodwatch.nl/misleid/fruitontbijt/index_nl.html
pi_83534004
ah ja de cracottes... die vind ik zo lekker maar idd bevatten ze veel te weinig vezels.. I know
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  donderdag 1 juli 2010 @ 15:11:02 #149
308657 kahlanamnell
Knowledge is a weapon
pi_83534127
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 15:08 schreef DarkElf het volgende:
ah ja de cracottes... die vind ik zo lekker maar idd bevatten ze veel te weinig vezels.. I know
Cracottes Vital hebben wel aardig wat vezels voor een crackertje

Zijn alleen minder lekker
pi_83534840
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 15:11 schreef kahlanamnell het volgende:

[..]

Cracottes Vital hebben wel aardig wat vezels voor een crackertje

Zijn alleen minder lekker
heb meestal de cracottes volkoren... maar goed, zo af en toe roggebrood is ook lekker
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_83535127
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 15:30 schreef DarkElf het volgende:

[..]

heb meestal de cracottes volkoren... maar goed, zo af en toe roggebrood is ook lekker
Ik krijg roggebrood gewoon niet weg.. En die cracottes heb ik nog nooit gegeten.
pi_83538299
En hoe zit het met knäckebröd?
pi_83539848
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 16:58 schreef LieLie het volgende:
En hoe zit het met knäckebröd?
Met kaas kan ik dat wel eten . Droog ook niet..
pi_83542400
Ik eet de gewone cracottes. Krijg die met vezels niet echt weg. De normale kan ik droog nog wel eten.
Altijd lekker met een plakje kipfilet of een beetje pindakaas.
pi_83543831
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 19:19 schreef _Flea_ het volgende:
Ik eet de gewone cracottes. Krijg die met vezels niet echt weg. De normale kan ik droog nog wel eten.
Altijd lekker met een plakje kipfilet of een beetje pindakaas.
Hmm..pindakaas..met cracottes. Ga ik eens proberen. Ik vind pindakaas erg lekker en is ook nog gezond (mits met mate, maar dat geldt voor (bijna) alles) dus dat is zeker het proberen waard.
pi_83550206
Net flink gesport. Ze hebben een pittig schema voor ons opgezet. Eens kijken hoe het gaat als ik ook op het eten let.
Hoe zit het trouwens met 's avonds een boterham nemen na het sporten? Is dat verantwoord of kan ik het beter niet doen?
pi_83551621
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 22:25 schreef _Flea_ het volgende:
Net flink gesport. Ze hebben een pittig schema voor ons opgezet. Eens kijken hoe het gaat als ik ook op het eten let.
Hoe zit het trouwens met 's avonds een boterham nemen na het sporten? Is dat verantwoord of kan ik het beter niet doen?
Een (volkoren) boterham met mager beleg kan geen kwaad, maar het hangt er ook vanaf wanneer je klaar bent met sporten. Met een volle maag naar bed gaan is niet goed. Je kan ook wat druiven nemen of zoiets dergelijks, zodat je niet met een honger gevoel gaat slapen (en de dag erop dus als een gek gaat lopen eten), maar ook niet proppievol bent.
pi_83552692
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 22:51 schreef xBlossomx het volgende:

[..]

Een (volkoren) boterham met mager beleg kan geen kwaad, maar het hangt er ook vanaf wanneer je klaar bent met sporten. Met een volle maag naar bed gaan is niet goed. Je kan ook wat druiven nemen of zoiets dergelijks, zodat je niet met een honger gevoel gaat slapen (en de dag erop dus als een gek gaat lopen eten), maar ook niet proppievol bent.
Ik neem wel 2 of 3 cracottes
pi_83558876
Aankomend weekend een BBQ en een verjaardag! o-oh!
pi_83558899
quote:
Op vrijdag 2 juli 2010 07:39 schreef BlueCurl het volgende:
Aankomend weekend een BBQ en een verjaardag! o-oh!
bbq, niet te veel brood en sausjes eten en je kan heus wel een stukje taart nemen op een verjaardag als je verder maar verstandige hapjes eet de meeste mensen maken toch ook wel niet al te slechte hapjes tegenwoordig?
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_83559025
Net gewogen en er is bijna anderhalve kilo af.
pi_83559602
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 22:25 schreef _Flea_ het volgende:
Waarom zou je hetniet doen? Je bent wat energie kwijt en je wilt graa\g even wat eten omdat je trek hebt. Gewoon doen. Kan geen kwaad.
pi_83571883
oeh oeh oeh!!

onze gym spullen worden maandag geleverd!

eindelijk aan de slag!!
( nu moeten de kilo's er wel af gaan vliegen! )

pi_83600028
Het ziet er naar uit dat ik iets ben afgevallen.. maar eerst dit maar een week volhouden dan kom ik het wel melden
pi_83600219
quote:
Op vrijdag 2 juli 2010 14:56 schreef Barretje80 het volgende:
oeh oeh oeh!!

onze gym spullen worden maandag geleverd!

eindelijk aan de slag!!
( nu moeten de kilo's er wel af gaan vliegen! )
Wat heb je besteld ?
pi_83600239
Heeft iedereen zich ingehouden gister?

Of een paar biertjes te veel gepakt

Ik zelf heb me ingehouden

Weeg hetzelfde als 2 dagen terug.
pi_83600360
ingehouden? ik heb niks gehad gister
pi_83600391
quote:
Op zaterdag 3 juli 2010 10:16 schreef Laydina het volgende:
ingehouden? ik heb niks gehad gister
Ik ook niet....nog minder dan op een normale vrijdag
pi_83604065
Zow weer terug van de sport. 10 minuten sauna gedaan erna en nu zweet ik me kapot. Het water was daar wel lekker koud
  zaterdag 3 juli 2010 @ 12:54:32 #170
308657 kahlanamnell
Knowledge is a weapon
pi_83604300
quote:
Op zaterdag 3 juli 2010 12:47 schreef Laydina het volgende:
Zow weer terug van de sport. 10 minuten sauna gedaan erna en nu zweet ik me kapot. Het water was daar wel lekker koud
Mijn huis is momenteel een sauna

Ik sport niet met deze dagen, boven de 28 graden is een no go in de sportschool (geen airco en alle ramen continue open, is daar dus even warm als buiten).
pi_83636777
quote:
Op zaterdag 3 juli 2010 12:54 schreef kahlanamnell het volgende:

[..]

Mijn huis is momenteel een sauna

Het is gelukkig wat koeler hier na de regen

Misschien ga ik wel weer met halters aan de slag kijken of ik nog wat kan doen aan spieropbouw.
pi_83649604
Morgen om 6 uur, kwart over 6 opstaan om te joggen samen met m'n moeder (dan is het nog niet zo warm).
pi_83655331
Vanmorgen weer lekker gesport. deze week 4x geweest
ben zelfs van plan morgen weer te gaan.
pi_83656929
quote:
Op zondag 4 juli 2010 21:09 schreef Laydina het volgende:
Vanmorgen weer lekker gesport. deze week 4x geweest
ben zelfs van plan morgen weer te gaan.
Ga zo door. Zorg er wel voor dat je genoeg eet en dat je spieren tijd krijgen om te herstellen hè?
pi_83657004
quote:
Op zondag 4 juli 2010 21:39 schreef xBlossomx het volgende:

[..]

Ga zo door. Zorg er wel voor dat je genoeg eet en dat je spieren tijd krijgen om te herstellen hè?
als ik echt spierpijn heb dan doe ik een dagje niks of gewoon een stuk minder.
eten doe ik wel voldoende. Gewoon zoveel ik zin heb, of zo weinig
pi_83669632
goedemorgen!

* Barretje80 durft niet op de weegschaal te gaan staan

pi_83669654
quote:
Op maandag 5 juli 2010 07:30 schreef Barretje80 het volgende:
goedemorgen!

* Barretje80 durft niet op de weegschaal te gaan staan
Dan sla het over
Deze week goed je best doen en pas volgend weekend wegen
  Licht Ontvlambaar maandag 5 juli 2010 @ 08:53:56 #178
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_83670345
Ik ben er wel op gaan staan, op de een of andere manier ben ik op maandagmorgen altijd zwaarder... Het ligt overduidelijk aan het weekend, maar ik kan nog niet aangeven waaraan precies
pi_83670391
Ik heb er ook opgestaan en het eindresultaat viel me niet tegen Ik had een soort van vreetbui dit weekend Ging ff niet lekker, maar goed...al met al was het eindresultaat niet verkeerd
pi_83671483
Ik zit onder de 80

dus nu officieel 20 kilo afgevallen. Eindelijk weer wat veranderingen
pi_83693758
quote:
Op maandag 5 juli 2010 09:51 schreef Laydina het volgende:
Ik zit onder de 80

Super

Gaaf he zo'n grensgetal bereiken
  maandag 5 juli 2010 @ 21:48:07 #182
308657 kahlanamnell
Knowledge is a weapon
pi_83699773
quote:
Op maandag 5 juli 2010 08:57 schreef PdeHoog het volgende:
Ik heb er ook opgestaan en het eindresultaat viel me niet tegen Ik had een soort van vreetbui dit weekend Ging ff niet lekker, maar goed...al met al was het eindresultaat niet verkeerd
meestal zie je het niet gelijk op de weegschaal, niet schrikken morgen of woensdag dus
pi_83699915
quote:
Ik zit onder de 80

mooi resultaat
heb je nog before & after pics?
pi_83700728
quote:
Ik zit onder de 80

Gefeli
pi_83709736
Mijn ManBooBs gaan steeds meer op musculus pectoralis lijken. Mijn lichaam wat doe je

pi_83710034
Volgens mij heeft m'n weegschaal een spelletje met me gespeeld

@sarabi, nee die heb ik niet echt. Gelukkig niet Al zou je het wel in sommige foto's kunnen zien.
pi_83711193
hii

ik heb een zware dieet achter de rug, en ben 12kg afgevallen in 1,5maand. Kuur is voorbij, ik ben ondertussen alweer anderhalf maand stabiel en het afvallen gaat nu tergend langzaam maar voel me wel kiplekker. Let nu ook erg op wat ik eet, en snoepen doe ik niet meer. Ik wil nog eens 5kg eraf hebben, hoe lang dit mag duren intresseert me niet zolang ik het maar niet verkeerd doe en er gemiddeld twee keer zolang over doe

Mijn vraag is hoe vallen jullie af na een kuur, gewoon sporten of gezond eten of een combinatie hiervan. Voordat ik met kuur begon heb ik echt maandenlang zitten fietsen (minimaal 4x per week en dan 45min) maar echt afvallen deed ik hiermee niet. Eerder bovenbeen spieren kweken

Gezond eten is niet het probleem bij mij, motivatie om te sporten is er ook maar blijkbaar doe ik het toch fout met het sport gedeelte

en wegen jullie om de week, ik zowat elke dag

ow voor de mensen met een iphone; Weightbot. Heel cool programma om je dieet bij te houden
  Licht Ontvlambaar dinsdag 6 juli 2010 @ 09:32:44 #188
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_83711332
Ik heb eerlijk gezegd nog nooit een kuur gedaan om af te vallen, dus ik zou het niet weten. Wat heb je precies gedaan?
pi_83715427
Vraagje, beetje crossover vanuit het hardlooptopic in SPT. Op het moment weeg ik 87 kilo, ben 33 jaar en ongeveer 1.73 lang. Doel is nog een kilo of 10 afvallen (laag tempo) en beter/sneller kunnen hardlopen.

Heb gisteren uitgebreid zitten rekenen en invoeren op dieetinzicht.nl (aanrader!) en kwam er (weer) eens achter dat ik veel te weinig eet. Zit zo rond de 1300 - 1500 kcal's per dag, dat doe ik niet echt bewust maar het komt eenmaal zo uit. Veel te weinig dus, het mogen er tussen de 2500 - 3000 zijn om stabiel te blijven. Ben nu dus in stappen de energie-inname aan het ophogen en tegelijkertijd suiker en vet te beperken. Ik loop 2 a 3 dagen per week hard en doe dan een km of 6 in ongeveer 40 minuten. Niet echt snel nog, maar wil m'n snelheid nog gaan verhogen (eerst de afstand onder de knie krijgen).

Affijn. Heb wat na zitten pluizen mbt langzame en snelle koolhydraten, eiwitten, e.d. en kwam op het volgende schema voor vandaag uit, voor een dag die ik als gemiddeld beschouw:

De hoeveelheden pasta en groenten zijn aannames, en kunnen net zo goed aardappels of rijst zijn met een andere willekeurige groente. Daar doe ik niet zo strikt (zo lang het niet 3 x pw patat is). Het bakje kwark 's avonds kan ook een blikje tonijn zijn ofzo. Als ik dit bij elkaar op laat tellen kom ik op nog geen 1800 kcal uit, eigenlijk nog iets te weinig dus denk ik.

Iemand op- of aanmerkingen op dit schema? Tips? Volgens dieetinzicht.nl is het ook qua voedinswaarde redelijk gebalanceerd, iets teveel eiwitten maar soit.
  dinsdag 6 juli 2010 @ 11:47:31 #190
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_83715438
12 kilo in anderhalve maand?!?
Er zijn heel wat mensen die iets zeggen over mijn manier van afvallen, maar dit lijkt me toch een stuk ongezonder.

Ik heb er 12 af in 15 weken, dus ik heb geen antwoord voor je...

Oh, en KoM, ziet er uit als een prima lijstje volgens mij.
  Licht Ontvlambaar dinsdag 6 juli 2010 @ 11:59:54 #191
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_83715932
KoM, ik zou de groente nog wat omhoog gooien, dat kan nooit kwaad. En tussendoor misschien nog komkommer/augurk/tomaat ofzo om je brood een beetje op te leuken. Lijkt me een prima lijstjes verder waar je ruimte hebt om zo af en toe ook iets lekkers in te lassen.
pi_83716042
Volgens mij zijn het dus 2 opscheplepels van 80 gr. Maar goed, wat ik zei, ik schep gewoon op, daar let ik niet zo enorm op dan. Groente kan sowieso weinig kwaad.

Maar is 1700-1800 kcal's niet te weinig? Of is het slim om nu even als tussenstap dit aan te houden en dan voorzichtig naar de 2000 te gaan?
  dinsdag 6 juli 2010 @ 13:28:33 #193
308657 kahlanamnell
Knowledge is a weapon
pi_83719530
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 12:03 schreef KingOfMars het volgende:
Maar is 1700-1800 kcal's niet te weinig?
Jouw Basal Metabolic Rate is 66 + (13,8 x 87) + (5 x 173) - (6.8 x 33) = Kcal + 30% = 1907.

Die 30% kan je wellicht op 40% in jouw situatie zetten aangezien je wellicht al langer sport (jarenlang). Als je 500 Kcal onder je BMR gaat zitten val je prima af in een geleidelijk tempo.

Verder kan je beter op 300 gram groente per dag gaan zitten, maar niet elke groente is handig om af te vallen (zoals doperwten).
pi_83719767
Net even gekeken naar die site dieetinzicht.nl. Wat een werk om het allemaal in te vullen. Ga ik echt niet doen. Ja weet wel dat mijn voeding niet geweldig is
  dinsdag 6 juli 2010 @ 13:42:00 #195
308657 kahlanamnell
Knowledge is a weapon
pi_83720076
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 13:34 schreef Laydina het volgende:
Ga ik echt niet doen. Ja weet wel dat mijn voeding niet geweldig is
Ik meen dat jij ook al op je streefgewicht was?
  dinsdag 6 juli 2010 @ 13:47:35 #196
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_83720332
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 13:28 schreef kahlanamnell het volgende:

[..]

Jouw Basal Metabolic Rate is 66 + (13,8 x 87) + (5 x 173) - (6.8 x 33) = Kcal + 30% = 1907.

Die 30% kan je wellicht op 40% in jouw situatie zetten aangezien je wellicht al langer sport (jarenlang). Als je 500 Kcal onder je BMR gaat zitten val je prima af in een geleidelijk tempo.

Verder kan je beter op 300 gram groente per dag gaan zitten, maar niet elke groente is handig om af te vallen (zoals doperwten).
Onder je BMR mocht je dacht ik nooit zitten. Is voor de basic lichaamsfuncties e.d., wat het lichaam nodig heeft in absolute rust. Je mag wel onder je onderhoud zitten - onderhoud is wat je nodig hebt om op gewicht te blijven, dus als het goed is val je af zodra je daar onder gaat zitten (met gezonde producten uiteraard ). Mij lijkt dan dat ergens tussen BMR en onderhoud ideaal is - ook afhankelijk van hoeveel je sport natuurlijk.

Als man moet je sowieso meer eten dan een vrouw, en voor een vrouw is ongeveer 1400 meestal al wat te weinig (afhangende van lengte, gewicht, leeftijd, etc.)
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_83720440
dieet van 500kcal gedaan, biohcg.. ja ja, het is slecht ja ja, jojo effect. Ik heb het allemaal eerder gelezen en gehoord, maar heb alle vertrouwen dat ik mijn huidige gezonde levenstijl wel kan volhouden. Dan maar geen chips tijdens kijken van een film, dan maar geen cola, dan maar geen bier

Eet nu gewoon gezond, let beetje op aantal kcal en eet tweewekelijsk of wekelijks 1x lekker junkfood. En drink minimaal 2 liter water/bronwater/crystalclear. Probeer dus mn balans te vinden, wat tot nu toe super gaat. Het afvallen gaat nog steeds, maar stontlangzaam Zit al bijna 3 weken te dobberen tussen 84 en 85

is het bij de meesten hier gewoon letten op wat je eet, of ook veel beweging bij
pi_83720588
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 13:42 schreef kahlanamnell het volgende:

Ik meen dat jij ook al op je streefgewicht was?
Nog langgg niet hoor

Mijn streefgewicht ligt zeker nog 6 kilo onderw aar ik nu zit. En dan stel ik hem nog 5 kilo bij
  dinsdag 6 juli 2010 @ 14:05:08 #199
308657 kahlanamnell
Knowledge is a weapon
pi_83721130
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 13:47 schreef MariaEtcetera het volgende:
Onder je BMR mocht je dacht ik nooit zitten.
Je BMR is wat je aan calorieën nodig hebt om je lichaam zijn primaire functies te laten uitoefenen. Je kan beter uitgaan van je onderhoud. Hier moet je onder gaan zitten om af te vallen.

Voor de vraagsteller zou dit ideaal zijn om die 10 kilo af te vallen:

(66 + (13,8 x 77) + (5 x 173) - (6.8 x 33) = Kcal + 30% = 1907) = 1768 Kcal per dag. Dan val je heel geleidelijk af, ongeveer 200 gram per week (al is dit wel een dikke aanname natuurlijk).

Op 1500 Kcal per dag gaan zitten zal sneller resultaat geven (al is sneller wat relatief, meer dan 500 gram per week haal je niet, maar meer kan ook bijna niet als je 3 keer in de week wilt hardlopen en daarin een betere tijd wilt gaan neerzetten).

Op de meeste sites valt te lezen dat je minimaal 1200 Kcal per dag nodig hebt, 1000 Kcal per dag = crashdieet en zeer zeer onverstandig. Veel mensen zijn het er over eens dat als je op 1800 Kcal per dag gaat zitten je gaat afvallen (als man zijnde die ook sport). Dat is ook wat makkelijker te onthouden dan die 1768.

[ Bericht 7% gewijzigd door kahlanamnell op 06-07-2010 14:40:06 ]
pi_83721306
Bedankt voor alle info mensen, ik ga het even goed doorlezen zo .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')