Ik vond het ook wel euh... grootquote:Op vrijdag 25 juni 2010 19:15 schreef YPPY het volgende:
Wow, echt niet dat we die ooit weg gaan geven.![]()
![]()
quote:Op donderdag 24 juni 2010 11:08 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Deel 4
Lenthe's eerste verjaardag traktatie
[ afbeelding ]
Kitten trakeerde dit voor haar 2e verjaardag
[ afbeelding ]
En iris mocht op het KDV en de PSZ trakteren
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Knappeltjesquote:Op woensdag 14 juli 2010 13:53 schreef miss_sly het volgende:
Niet te geloven, maar hier ook binnenkort een traktatie
Vanmorgen even overlegd op het kdv, maar ze willen leiver geen snoep (gelukkig, was ik ook zeker niet van plan!). Maar alsnog vind ik het lastig. Ze wordt 1, zit in een horizontale groep met een aantal kindjes van haar leeftijd en een aantal jongere kindjes. De leidster had het over een Danoontje ofzo, maar dat vind ik ook zo iets. Dat krijgt Senna thuis neit eensmaar gewone saai yoghurt zonder iets. En ik wilde er eigenlijk ook niet zo'n hele toestand van maken; komen nog genoeg jaren waarin dat kan en die hele race om eht meest bijzondere, originele te trakteren wil ik aan me voorbij laten gaan
Mijn kinderen wel.quote:Op woensdag 14 juli 2010 14:03 schreef trui het volgende:
mijn kinderen lusten die (dure) knappeltjes niet.
En kan je er nog een dropveter omheen wikkelen.quote:Op woensdag 14 juli 2010 13:58 schreef trui het volgende:
miss_sly, wat dacht je van een soepstengel met een vingerpoppetje erop? bij de ikea heb je een zak leuke voor weinig.
Gewoon aan de leidsters geven... Misschien geven ze het wel gewoon mee naar huis voor de kindjes...quote:Op woensdag 14 juli 2010 14:19 schreef miss_sly het volgende:
Moet er ook iets voor de leidsters bij?
ik ben wel een ongelofelijke n00b geloof ik
het is toch wel gebruikelijk alleen voor de eigen groep? en hoe moeten we dat rgelen dan, gewoon 's ochtends als we Senna brengen aan de leidsters geven, of deel je dat zelf uit?
Die zijn leuk!! Die ga ik echt onthouden en kan oudste misschien1 november op de psz trakteren.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 14:31 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Middelste heeft vorige week maar weer eens cake-ijsjes uitgedeeld. Elk met een setje ogen (van Lobbes)
[ afbeelding ]
lobbes!quote:Op donderdag 15 juli 2010 13:49 schreef sjak het volgende:
De cake ijsjes mogen bij ons niet.
Trui, waar heb je die cameraatjes vandaan? Die zijn echt heel leuk.
Ik kan ze niet vindenquote:
Hebben we vorige week de avond vantervoren gemaakt, zonder problemenquote:Op dinsdag 20 juli 2010 09:01 schreef Luchtbel het volgende:
Jolie trakteert volgende week op de bso. Ze wil van die ijsjes trakteren, ijswafeltje met twee spekjes en een paradingetje. Als ik ze inpak in plastic hoe lang van te voren kan ik ze dan maken? Worden die wafeltjes snel zacht? Weet iemand dat?
Het was een doosje rozijntjes ingepakt, met een bloem erop en een gelukspoppetje en ballon.quote:Op woensdag 21 juli 2010 21:06 schreef Stiemie het volgende:
Wat vrolijk zo LuchtbelWat zit er precies in?
Zakdoekjes, die ga ik onthoudenquote:Op dinsdag 17 augustus 2010 16:45 schreef SacreCoeur het volgende:
Dit hebben wij gemaakt (ik & Isa) vorige week voor de laatste dag op KDV.
Ik wilde iets maken waarbij ze kon helpen, dus ze heeft de zakdoekjes gevuld met een doosje rozijntjes & spekkies.
En ik heb ze dicht gestrikt.
Het zijn 28 verschillende zakdoekjes voor 't mandje van elk kindje op KDV.
Voor de 3 leidsters de Merci doosjes & ik had er 2 zakken beren chippies bij gedaan omdat de zakdoekjes in de mandjes bewaard worden.
Zodat de ouders het ook kunnen zien enzo.
[ afbeelding ]
Mila had laatst precies die traktatie in haar mandje liggen! Maar heb eerlijk gezegd niet gekeken van welk kindje het wasquote:
Oh haha, toevallig.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 17:02 schreef Raissa het volgende:
[..]
Mila had laatst precies die traktatie in haar mandje liggen! Maar heb eerlijk gezegd niet gekeken van welk kindje het wasMaar niet van jou iig
Uhmm bij de AH hebben ze toch gewoon doosjes? Alleen de verpakking hebben ze veranderd.quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 11:02 schreef Linda2205 het volgende:![]()
Lotte is bijna jarig en ik wilde wat op het kdv trakteren. Nu hebben ze daar vaak cake, taart of zoute stangetjes, maar dat vind ik niet iets wat Lotte moet/mag eten. Daarom wilde ik zelf iets gezonds meegeven. Maar wat is nou leuk? Ik zat te denken aan doosjes rozijntjes, maar dat verkopen ze hier nietIk ben verder ook niet heel crea-bea ofzo
hoe doen jullie dat trouwens, gaan jullie kindjes op de verjaardag zelf wel naar het kdv enzo?
Ik woon in DLDquote:Op vrijdag 20 augustus 2010 11:05 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Uhmm bij de AH hebben ze toch gewoon doosjes? Alleen de verpakking hebben ze veranderd.
En de Wibra verkoopt de oude nog. 0,80 cent per 9 doosjes.
had ik ook al in een pb voorgesteld, kan hier zo bij het Postamt een envelop in de bus gooien.quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 11:14 schreef Stiemie het volgende:
Linda ik wil wel een zak opsturen? Doe ik alle doosjes los in een envelop. Kan ook van de hema?
Ja, maar dat is superduur en hoort hier nietquote:Op vrijdag 20 augustus 2010 11:25 schreef ueberduitser het volgende:
wordt geregeld!!!
Wist je trouwens dat er bedrijven zijn die NL-producten wereldwijd verzenden naar mensen die die typisch NL-producten missen?
Ik had er 4 voor een euro.quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 13:46 schreef E.T. het volgende:
Kinderzakdoeken trouwens a.s. woensdag bij de Aldi; 6 voor 1,99
De vergeet-me-nietjes niet hoop ikquote:Op dinsdag 7 september 2010 21:21 schreef trui het volgende:
dat ziet er allemaal erg leuk en vooral ook superlekker uit, snoopy!is vast schoon op gegaan?
eh welke?quote:Op woensdag 8 september 2010 12:23 schreef Diaan73 het volgende:
Wat leuk gemaakt Snoopy. En wat een werk of niet? Of valt dat nog enigszins mee?
Eigenlijk allemaal...quote:Op woensdag 8 september 2010 21:49 schreef snoopy het volgende:
[..]
eh welke?
De poffertjesspiezen zijn zo klaar. Alleen dat fotootje dat ik erop heb geknutseld is natuurlijk veel werk.
30 stokjes dus 60 fotootjes uitknippen en plakken. Maar goed, dat heb ik 's avonds bij het tv kijken gedaan
mag niet op de school van mijn zoonquote:Op donderdag 9 september 2010 14:41 schreef Finland. het volgende:
Jemig, waar is de tijd gebleven waarin je nog gewoon met een zakje chips kan trakteren. Gelukkig heb ik (nog) geen kinderen
Natuurlijk kan dat wel & er zijn genoeg kindjes die dat doen.quote:Op donderdag 9 september 2010 14:41 schreef Finland. het volgende:
Jemig, waar is de tijd gebleven waarin je nog gewoon met een zakje chips kan trakteren. Gelukkig heb ik (nog) geen kinderen
Oh ja Trui, die vind ik geweldigquote:Op zondag 12 september 2010 12:54 schreef trui het volgende:
misschien zijn luchtballonnen-traktaties iets voor jullie?
rewimo wellicht? pm haar anders evenquote:Op zondag 12 september 2010 12:58 schreef Linda2205 het volgende:
[..]
Oh ja Trui, die vind ik geweldig![]()
op de voorbeeld-foto staat zelfs; Hoera, Hoera, Lotte is 4 jaar![]()
Maar de tekst is in het NL... is er iemand handig genoeg om die naar het Duits te zetten?
De tekst kan ik wel vertalen, ik bedoelde dat het op het printje moet komen, via Photoshop ofzoquote:Op zondag 12 september 2010 13:04 schreef DJMO het volgende:
[..]
rewimo wellicht? pm haar anders even![]()
ik kwam inspiratie opdoen voor Jan's tweede verjaardag, die hij dit keer natuurlijk ook op de psz gaat vieren. Het moet alleen wel zo goedkoop mogelijk, want we hebben budgetbeheer, dus dure dingen zijn uitgesloten
Je hebt PM, thnx!quote:Op zondag 12 september 2010 13:08 schreef Diaan73 het volgende:
Ik wil het weleens proberen... je mag me de tekst in het duits wel sturen per pm.
je kunt ook kartonnen of papieren bekertjes nemen en die beplakkenquote:Op zondag 12 september 2010 12:58 schreef Linda2205 het volgende:
[..]
Oh ja Trui, die vind ik geweldig![]()
op de voorbeeld-foto staat zelfs; Hoera, Hoera, Lotte is 4 jaar![]()
Maar de tekst is in het NL... is er iemand handig genoeg om die naar het Duits te zetten?
ah, wat leuk! (heb je nog een foto gemaakt?quote:Op dinsdag 21 september 2010 20:18 schreef Linda2205 het volgende:
Trui, dank je wel voor de tip, het was echt geslaagd!
Nee, dat ben ik vergeten...ik was het zo zat 's avonds dat ik er niet meer aan gedacht heb. Ik heb alleen een foto met op mde achtergrond 4 boodschappentassen vol met luchtbalonnetjesquote:Op woensdag 22 september 2010 11:00 schreef trui het volgende:
[..]
ah, wat leuk! (heb je nog een foto gemaakt?)
en sserpente, prima zo toch! klinkt als een supertraktatie hoor!
Ziet er hardstikke vrolijk uit zo! Leukquote:Op dinsdag 21 september 2010 16:02 schreef Ssserpente het volgende:
Zo, verder dan uitdeelzakjes met Hema bad/uitdeelbeestjes, een Nijntjekoekje en een doosje gedroogde aarbeistukjes, reikten mijn creativiteit en vooruitziende blik niet.
Ik ga nu alvast maar nadenken over volgend jaar...![]()
[ afbeelding ]
Bij deze nog even de foto's van de knapzakjes.quote:Op donderdag 15 juli 2010 13:18 schreef ueberduitser het volgende:
Petra heeft dus bedacht, vanwege zijn vertrek, mini-knapzakjes te maken.
Proefmodelletje is klaar, echt heel simpel. Ik zal wel eens een foto maken als ik er vanavond aan denk.
Dan weet je meer dan ik, want ik moet er volgende week pas aan geloven en ben nog ernstig op zoek naar inspiratie!quote:
quote:Lijkt mij wel lastig trakteren maar het idee is enorm leuk.Op donderdag 21 oktober 2010 12:52 schreef kahlanamnell het volgende:
Ik heb even hulp nodig. Mijn zoon is al weken aan het praten over de koektrein, daarop is getrakteerd op het kdv. Nu heb ik een foto bemachtigd van de trein en mijn dochter is binnenkort jarig en zoonlief en ik gaan een trein maken.
Nu zoek ik een uitleg hoe ik dit moet doen. De trein waar hij het over heeft ziet er als volgt uit en de wagon met snoepjes moest eraan van mijn zoon, maar ik wil hem toch iets anders maken zodat ze niet teveel op elkaar lijken:
[ afbeelding ]
Waar ik vooral mee zit is hoe ik die wielen bijv. bevestig aan de trein. En cake leek me wat te zacht, maar ontbijtkoek is een copy van deze trein. Wat zouden jullie doen?
En de Hema verkoopt koektreinen die je zelf moet versieren hoorde ik???
quote:heb je een voorbeeld voor mij? Een foto of uitleg? Klinkt leuk namelijk.
quote:Oh, die zijn ook leuk en dat kost me niet zoveel werk. Mmm, ik ga even nadenken wat ik ga maken. Ik denk dan de bootjes dit jaar en bij mijn zoon zjin verjaardag een trein, dan zit er een jaartje tussen en dan is hij bijna 4, dan kan hij wat beter helpen dan nu. Want nu gaat hij het vooral opeten ben ik bang
quote:oh dat vechten ze daar wel uit op het kdv en over de hygenie maak ik me nooit zorgen, de kinderen eten hier ook gewoon brood op dat op de grond gevallen is enzo.Op zaterdag 23 oktober 2010 00:05 schreef bixister het volgende:
ach ja, zo'n groot bouwwerk van koek ziet er wel mooi uit maar 't lijkt me wel lastiger trakteren. wie krijgt welk stukje enzo, dat wordt misschien nog wel drama ook als ie stuk moet. bovendien vind ik 't ook ietwat minder hygienisch met dat geplak.
quote:Dat had je eerder moeten zeggen! Ik zag snoeppapier met van die piraten erop. Nouja, volgend jaar weer een nieuwe kansOp maandag 25 oktober 2010 19:56 schreef amaranta het volgende:
Je had de zeiltjes trouwens ook van snoeppapier kunnen maken
Ze waren best lekker, ja. Katja zei dat bijna niemand uit haar klas ze lekker vond, maar volgens mij viel dat best mee. En als het al zo was, dan zat Katja er in ieder geval niet mee, moet ik zeggen.quote:Op woensdag 5 januari 2011 18:50 schreef lady-wrb het volgende:
en waren ze lekker, livelink? en wat vonden de klasgenootjes van de traktatie?
Ja, dat is het ook... daarom overweeg ik nu ook om gewoon te bestellen. Op zich valt het bedrag wel mee, jammer van die verzendkosten. Dan zou ik niet eens twijfelen.quote:Op maandag 10 januari 2011 13:02 schreef trui het volgende:
daar kun je het inderdaad zelf ook wel voor doen. toch snap ik wel dat 't niet veel goedkoper is, er zit toch best veel werk in. leuk idee met die ballon erbij!
Jaquote:Op maandag 17 januari 2011 00:07 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Zijn dat negerzoenen? Wat gaaf!
Ow wat leuk zeg.quote:Op maandag 17 januari 2011 12:30 schreef trui het volgende:
hier ons eerste rijtje poezen:
[ afbeelding ]
ze zijn echt tof geworden!quote:Op zondag 16 januari 2011 23:18 schreef Troel het volgende:
Ruben mag morgen trakteren:
[ afbeelding ]
En voor de komende 15 jaar heb ik genoeg marsepein in huis
Nouja, op zich valt het wel mee, als je in plaats van water glazuur gebruikt gaat het stukken sneller denk ik.quote:Op maandag 17 januari 2011 14:58 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Wow troel, wat een geweldig idee!!
Maar wel arbeidsintensief dus?
Ik vind het zo'n leuk idee voor Meike...
Alleen heeft ze zefl bedacht dat ze cakejes wil trakteren....
Deze vind ik zo mooiquote:Op zondag 16 januari 2011 23:18 schreef Troel het volgende:
Ruben mag morgen trakteren:
[ afbeelding ]
En voor de komende 15 jaar heb ik genoeg marsepein in huis
Bedankt voor de tipquote:Op maandag 17 januari 2011 19:21 schreef poemojn het volgende:
Die pinguins zijn echt heel leuk geworden!
Er bestaat ook eetbare lijm, die bij marsepeinen taarten wel gebruikt wordt. Misschien lukt dat makkelijker op de negerzoenen? 't Heet tylose trouwens.Mss handig voor een ander die het wil proberen
Haha, ik dacht al "huh?? Ik heb hier toch niet gepost?"quote:Op zaterdag 22 januari 2011 21:25 schreef Twinky het volgende:
tis TwinkY. zonder l. ik raak zelfs soms ook in de war, zeker in OUD
Google gaf mij dit topic Traktatie na geboorte broertje/zusjequote:Op zondag 23 januari 2011 21:56 schreef DJMO het volgende:
ik ben op zoek naar een ideetje om uit te kunnen delen als het broertje van jan geboren is. ik heb alleen geen flauw idee, en het traditionele beschuit met muisjes vind ik zo saai .. iemand een idee? (voor een groep van minimaal 18 kinderen, en drie leidsters)
Ja leuk he, en vrij simpel.Past ook goed bij de naam van meisje. We hebben ook nog een heel grappig schaap gemaakt, op hetzelfde principe gebaseerd en er zijn er nog een paar in ontwikkeling.quote:
geen idee eigenlijk, het zijn van die uitdeelzakjes van de C1000 dacht ik. Zitten 4 of 5 snoepjes per zakje in. Smaken wel goed trouwensquote:Op dinsdag 3 mei 2011 12:38 schreef Stiemie het volgende:
Wat zit er in het snoepzakje? Ik ben al aan het rondkijken naar iets voor onze oudste die wordt in juli 4....
Dank! Meisje wordt al een echte grote meid.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 12:45 schreef lady-wrb het volgende:
ziet er leuk uit ueberd.
gefeliciteerd met je mooie dochter!
Wij hebben ditzelfde gedaan maar dan met lange vingers. Dan heb je minder kans dat ze zo snel breken en past misschien qua smaak ook beter bij chocolade en muisjes. Au-bain-marie de chocolade opwarmen en daarna dopen in de muisjes.quote:Op zondag 23 januari 2011 22:33 schreef Ca.ra het volgende:
Ik had voor mijn man's werk soepstengels met een uiteinde gedoopt in witte chocolade en besprenkeld met muisjes. Dat was wel meer werk dan ik gedacht had, mede ook omdat er vrij veel gebroken stengels in het pak zaten en ik dus twee keer extra soepstengels moest gaan kopen voordat ik 35 goede stengels gemaakt had.
Het was wel een grote hit op zijn werk, er was zelfs iemand die foto's had gemaakt om aan zijn vrouw te laten zien....
Dank!!!quote:Op dinsdag 3 mei 2011 14:44 schreef Diaan73 het volgende:
Ow die bijtjeswat leuk. Ook allemaal zelf gemaakt? Best nog wel een werkje of niet?
Vindt ze erg leuk, maar ik heb tot nu toe alleen de koekjes ervan kunnen vinden....quote:Op zondag 8 mei 2011 09:26 schreef mrien het volgende:
Voor Lotte's verjaardag eind juni wil ik deze cakejes gaan maken
Thx! Ga ik nog ff naar kijken van de weekquote:Op zondag 8 mei 2011 15:07 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Leuk zeg Mrien!!! Van de sprookjesboom hebben ze wel meer dingetjes bij AH, ik heb er laatst een CD gehaald voor Meike, leuk joh!
ik was sjablonen hiervoor tegen gekomen online, maar vond ze te klein, paste niks in. Maar deze zien er wat groter uit.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 10:50 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
ja heb ik al gedaan
Je krijgt alles wat je ervoor nodig hebt aangeleverd. Je moet het alleen nog zelf uitknippen en in elkaar plakken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |