abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_69027750
Als Ambers zusje geboren is moet er natuurlijk wel getrakteerd worden op de peuterspeelzaal.
Heeft iemand leuke/simpele ideetjes qua traktaties?
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 14 mei 2009 @ 19:58:14 #2
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_69027781
Wil je iets eetbaars of iets blijvends?
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_69027881
iets eetbaars denk ik.
iets blijvends wordt 9 van de 10x weggegooid.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_69027970
quote:
Op donderdag 14 mei 2009 20:00 schreef Vicky het volgende:
iets eetbaars denk ik.
iets blijvends wordt 9 van de 10x weggegooid.
Wat je kunt doen zijn dropveters met daarom heen nibit ringetjes (als ware een ketting) en dan een snoepsleutel in het midden . Deed het hier erg goed.

Of zoiets:

k zie geen enkele reden waarom iemand thuis een computer zou willen hebben.Ken Olson, stichter van Digital Equipment, 1977
pi_69028038
quote:
Op donderdag 14 mei 2009 20:02 schreef Pacmaniac het volgende:

[..]

Wat je kunt doen zijn dropveters met daarom heen nibit ringetjes (als ware een ketting) en dan een snoepsleutel in het midden . Deed het hier erg goed.

Of zoiets:

[ afbeelding ]
dat is leuk bij een verjaardag, die dropketting, maar bij geboorte wil ik toch iets met roze
En de kinderen zijn 2 en 3 jaar oud, moet dus voor hun ook wel te eten zijn.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 14 mei 2009 @ 20:04:28 #6
147316 crew  DJMO
#trut
pi_69028050
waarom geen combi?? een bloempotje met iets wat ze zelf kunnen planten, en dan ook iets te snoepen erin?
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_69028063
diepvriessoesjes (of tomsoesjes ) met glazuur en muisjes Die kunnen kant en klaar in een versierd bakje in de vriezer.
Wij deden het met kleutertaaitaaitjes, maar daar is het niet echt de tijd voor
pi_69028094
quote:
Op donderdag 14 mei 2009 20:04 schreef owlet het volgende:
diepvriessoesjes met glazuur en muisjes Die kunnen kant en klaar in een versierd bakje in de vriezer.
Wij deden het met kleutertaaitaaitjes, maar daar is het niet echt de tijd voor
Moet je er natuurlijk niet 2 met een koemelkallergie tussen hebben
pi_69028115
quote:
Op donderdag 14 mei 2009 20:05 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Moet je er natuurlijk niet 2 met een koemelkallergie tussen hebben
leuk idee Owlet!! En navraag over er kindjes met KMA zijn is zo gedaan natuurlijk
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 14 mei 2009 @ 20:06:26 #10
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_69028141
een paar opties die ik tegenkwam

Rijstwafel met muisjes
Behandel deze net als beschuit met muisjes. Eén kant insmeren met boter en in de muisjes dopen.
Lange vingers met muisjes
Smeer de kant zonder suiker met boter en rol deze door de muisjes. kan ook met soepstengel
Cakejes met muizen
Koop bij de bakker of in de supermarkt kleine cakejes (ook wel cupcakes genoemd), of bak ze zelf. Smeer de bovenkant in met glazuur en bestrooi ze met muisjes.
Muizencake
Koop of bak een grote cake. Smeer de bovenkant in met boter en bestrooi deze met muisjes.
Snij daarna de cake in plakken. Makkelijke geboortetraktatie als je veel moet uitdelen.
Today is life -

Dale Carnegie
  donderdag 14 mei 2009 @ 20:08:15 #11
94846 zomaareennaam
vindt overal wel wat van
pi_69028228
crackertjes met muisjes - niet zo vreselijk groot dat die peutertjes de helft niet opkunnen en het kruimelt ook niet zo vreselijk als beschuiten.
zoekt en gij zult vinden
maar of je het gevondene waardeeert?
pi_69028267
Goede ideetjes!! Keep it coming!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_69028279
Ik had zelf van paier tasjes in elkaar geplakt, welke bedrukt waren met roze en witte muisjes en een foto van de baby. Met daarop "Hoera, M. heeft een zusje gekregen". Erin had ik kleine zakjes gedaan met roze en witte spekmuisjes en een paar anijsmuisjes ter decoratie.
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
pi_69028347
quote:
Op donderdag 14 mei 2009 20:09 schreef Igraine het volgende:
Ik had zelf van paier tasjes in elkaar geplakt, welke bedrukt waren met roze en witte muisjes en een foto van de baby. Met daarop "Hoera, M. heeft een zusje gekregen". Erin had ik kleine zakjes gedaan met roze en witte spekmuisjes en een paar anijsmuisjes ter decoratie.
hoelang na de geboorte heb je dat gedaan? neem aan dat je op de dag van geboorte daar puf voor hebt.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  Jubileum moderator donderdag 14 mei 2009 @ 20:11:17 #15
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_69028360
Ik had roze servetjes gevouwen tot luiertje. Daar met stift een veiligheidsspeld op getekend en dat voor de bevalling al klaar liggen. Op de dag dat Eva ging trakteren hebben we er een roze spekje in gedaan en klaar was Lois
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 14 mei 2009 @ 20:12:00 #16
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_69028392
deze klinkt ook wel leuk, alleen veel werk
Benodigdheden

* Kartonpapier in blauw of roze
* Schaar
* Plak
* Stiften
* Tule of leuke zakjes
* Lint (lint wat bij een cadeau wordt gekruld)
* Plakband
* Lange (sate)prikkers
* Aardappelen
* Aluminiumfolie
* Diepe grote schaal/kom (diep vanwege wegrollen aardappelen)
* Mannasnoepjes

Werkwijze

* Knip uit het karton rompertjes van ongeveer 20 centimeter lang.
* Schrijf op de voorkant een leuke tekst.
* Smeer op de achterkant plak (niet teveel).
* Leg de prikker op het rompertje in de plak en laat de prikker aan de onderkant een stuk uitsteken.
* Leg vervolgens het achterpand van het rompertje erop.
* Vul de tule of zakjes met Mannasnoepjes.
* Sluit de zakjes af met een lintje.
* Plak de zakjes achter op het rompertje.
* Wikkel de aluminiumfolie om de aardappelen.
* Leg de aardappelen daarna in de schaal/kom.
* Steek de rompertjes op prikkers leuk in de aardappels.

Variatietip
Vervang de Mannasnoepjes door snoephartjes, witte snoepmuizen of geboortesuikers/geboortebonen
Today is life -

Dale Carnegie
  † In Memoriam † donderdag 14 mei 2009 @ 20:14:32 #17
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_69028482
Je kunt natuurlijk ook muffins met glazuur en muisjes maken. Dat kan zelfs aangepast voor kinderen met KMA.
(p_iglet en Reinhilde hebben vast wel een lekker recept edt: en jijzelf natuurlijk ook wel vanwege Amber, was ik even vergeten)

[ Bericht 11% gewijzigd door Macka66 op 14-05-2009 20:23:03 ]
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_69028734
quote:
Op donderdag 14 mei 2009 20:10 schreef Vicky het volgende:

[..]

hoelang na de geboorte heb je dat gedaan? neem aan dat je op de dag van geboorte daar puf voor hebt.

Nee, niet op de dag zelf, maar een paar dagen erna. De eerste keer dat ze weer naar het KDV ging, na mijn bevalling. Het was nog in m'n kraamweek in ieder geval.
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
  donderdag 14 mei 2009 @ 20:27:51 #19
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_69028970
Ik heb droste flikken zacht laten worden in de oven en toen bestrooid met muisjes. Beetje aandrukken en weer op laten stijven in de koelkast. Was een grote hit. En de juf vond het een mooi handzaam hapje zonder knoeien.
Deze dingen dus

volgens mij in een cellofaan gedaan met blauwe strikken en het was echt in 5 minuten af.
Zelluf bedacht.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_69031494
Je kan van haust toastjes krijgen die net kleine beschuitjes lijken en die bestrooien met muisjes. Handzamer dan een grote beschuit en toch het idee van beschuit met muisjes...

Vantevoren klaar te maken mits je ze bewaard in een afgesloten bakje:
Witte muizen van haribo met een roze strikje eromheen. Heb ik zelf getrakteerd op de psz, want je kan je een slag in de rondte knutselen. Mijn ervaring met peuters is dat het over het algemeen hap slik weg is en de knutsel eromheen zegt ze nog niet zoveel... (ik liep toen ik nog peuterjuf was na het trakteren altijd zooi te ruimen...)
Fake it till you make it...
  donderdag 14 mei 2009 @ 22:39:06 #21
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_69036773
Ik had bij lena gripzakjes met een mariakoekje, botercupjes en muisjes. Als label moest er een versimpeld geboortekaartje aan. Helaas werd leen ziek dus heb ik laatst 100 botercupjes weggegooid.
Nouja, het idee was leuk!
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
pi_69036875
zeeuwse rondjes (die koekjes) besmeren met boter en muisjes erop
prima klein edoch leuk hapje
je kunt ze ook wel vantevoren thuis klaarmaken, zeeuwse rondjes zijn van zichzelf niet zo mega knapperig
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_69043754
k zie geen enkele reden waarom iemand thuis een computer zou willen hebben.Ken Olson, stichter van Digital Equipment, 1977
pi_69044604
Hier op de psz doen we niet aan muisjes De meeste kinderen vinden het niet lekker en eten het dan niet op. Maar dnek dat we hier toch niet hoeven te trakteren want de vakantie begint als ik ben uitgeteld
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
pi_69044745
slagroomsoesjes met muisjes. heerlijk
mama van 3 kids!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')