FOK!forum / Klaagbaak / De maximumsnelheid op de nieuwe A2
kikoooooodonderdag 24 juni 2010 @ 10:03
Verdomme man.

Om milieumaatregelen en andere flutargumenten mag men straks max 100km/u op een tracé dat de breedte heeft waar 2 747's naast elkaar kunnen landen

Wie verzint dat soort bullshit? En weer lekker cashen natuurlijk, als straks de trajectcontrole weer aangaat

Eindelijk zijn we in Nederland asfalt aan het leggen, veel asfalt, waarvoor hulde... Alleen dat meer asfalt gelijk staat aan het naar beneden stellen van de vmax irriteert me.





Klacht? 2x5 baans op sommige stukken, met zulke bordjes:
Stink-uidonderdag 24 juni 2010 @ 10:04
kut nederland ..

vanaf 6 baans mag er pas 120 gereden worden
Loddonderdag 24 juni 2010 @ 10:04
Dan ga je toch lopen of fietsen
longinusdonderdag 24 juni 2010 @ 10:05
heb je er al files gezien, zo nee, dan werkt het ^^
kikoooooodonderdag 24 juni 2010 @ 10:05
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 10:05 schreef longinus het volgende:
heb je er al files gezien, zo nee, dan werkt het ^^
Het is de A2 hè Dat staat gelijk aan file
#ANONIEMdonderdag 24 juni 2010 @ 10:06
Doen ze omdat het ecologisch rijden is. Boeiend zeg, een auto blijft een auto.
A-mineurdonderdag 24 juni 2010 @ 10:09
A16 zelfde verhaal, 3 baans ook maar 100!
SPOILER
Ben daar al 3x voor geflitst
Irritatie100donderdag 24 juni 2010 @ 10:09
DAAR 100?!
Terechte klacht, hoewel ik er toch weinig kom.
Shoombakdonderdag 24 juni 2010 @ 10:10
Is dit het stuk Utrecht- Amsterdam?
Mdropdonderdag 24 juni 2010 @ 10:10
80 had ook nog gekund dus wees blij.
kikoooooodonderdag 24 juni 2010 @ 10:11
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 10:10 schreef Shoombak het volgende:
Is dit het stuk Utrecht- Amsterdam?
Ja
poodonderdag 24 juni 2010 @ 10:12
Gebruik dan het OV
Shoombakdonderdag 24 juni 2010 @ 10:13
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 10:11 schreef kikoooooo het volgende:

[..]

Ja
Wordt dat hele stuk 100? WTF.
Verder was het afgelopen jaar de max snelheid 90 en reed iedereen 110 ofzo.
ukgadonderdag 24 juni 2010 @ 10:13
Kutzooi. vroegah mocht je altijd 120. lekker boeiend, zolang z emaar neit controleren
poodonderdag 24 juni 2010 @ 10:14
Ik vind 't niet erg, mijn auto kan niet harder dan 100
Juicyhildonderdag 24 juni 2010 @ 10:14
Ik vind 120 nog langzaam.
Mdropdonderdag 24 juni 2010 @ 10:15
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 10:14 schreef ukga het volgende:
[ afbeelding ]
hoezo heeft deze nieuwe weg 2 vluchtstroklen (links en rechts)? is éen niet genoeg?
Linke baan en pech, is volgens de NL regering een te lange weg tot vluchtstrook.
ukgadonderdag 24 juni 2010 @ 10:17
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 10:15 schreef Mdrop het volgende:

[..]

Linke baan en pech, is volgens de NL regering een te lange weg tot vluchtstrook.
wat een bullshit

maak dan ook gelijk in het midden een vluchtstrook ___!
Juicyhildonderdag 24 juni 2010 @ 10:17
Sowieso is de A2 echt een kutweg.
Mdropdonderdag 24 juni 2010 @ 10:18
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 10:17 schreef ukga het volgende:
?
, mocht je pech krijgen op de linke baan dan is de afstand die je moet afleggen tot aan de vluchtstrook te groot ofzo .
Intrepiditydonderdag 24 juni 2010 @ 10:18
Ik krijg een harde plasser van zo'n lang en breed stuk lege weg. Hier moet je minstens 160 kunnen rijden
ukgadonderdag 24 juni 2010 @ 10:19
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 10:17 schreef DoimeN het volgende:

[..]

Dat is voor mensen die acute aids krijgen.
heb je toen de wegenwacht gebelt, of de ambulance?
Jumparounddonderdag 24 juni 2010 @ 10:20
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 10:18 schreef Intrepidity het volgende:
Ik krijg een harde plasser van zo'n lang en breed stuk lege weg. Hier moet je minstens 160 kunnen rijden
sterker nog, dat kan prima
maar opbokken met "boehoe ik ben gefllitst" topics
RemcoDelftdonderdag 24 juni 2010 @ 10:21
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 10:14 schreef ukga het volgende:
[ afbeelding ]
hoezo heeft deze nieuwe weg 2 vluchtstroklen (links en rechts)? is éen niet genoeg?
Nooit opgelet met rijles zeker? Da's normaal bij zo veel rijstroken.
kikoooooodonderdag 24 juni 2010 @ 10:22
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 10:13 schreef Shoombak het volgende:

[..]

Wordt dat hele stuk 100? WTF.
Verder was het afgelopen jaar de max snelheid 90 en reed iedereen 110 ofzo.
Beperken geluidhinder
Het is zaak de geluidhinder voor omwonenden zoveel
mogelijk te beperken. Voor woningen die zich tot 600
meter van de weg bevinden, moet het geluid binnen de
afgesproken normen blijven. Rijkswaterstaat plaatst daarom
langs de weg nieuwe geluidschermen die soms hoger zijn
dan de huidige. In enkele gevallen plaatst een gemeente een
geluidscherm met een bijdrage van Rijkswaterstaat. Zo
integreert de gemeente Utrecht een bedrijvengebouw met
het geluidscherm in ‘The Wall’.
Een andere effectieve maatregel is het aanbrengen van
dubbellaags ZOAB (zeer open asfaltbeton). Dat gebeurt op
de A2 tussen Holendrecht en Oudenrijn. Dubbellaags ZOAB
reduceert het geluid. Het effect is nog groter in combinatie
met de lagere maximumsnelheid van 100 km per uur. Bij
Utrecht houdt de landtunnel het verkeersgeluid tegen.

ukgadonderdag 24 juni 2010 @ 10:22
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 10:21 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Nooit opgelet met rijles zeker?
nee
DoimeNdonderdag 24 juni 2010 @ 10:22
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 10:19 schreef ukga het volgende:

[..]

heb je toen de wegenwacht gebelt, of de ambulance?
Toen heb ik die aids-plek op mijn arm dichtgebrand met buskruit van een kogel onder het mom van: What doenst kill you, makes you stronger. A weak part of me died today.... That was the weak part, i'm stronger now.
Kumeriandonderdag 24 juni 2010 @ 10:22
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 10:03 schreef kikoooooo het volgende:
Om milieumaatregelen en andere flutargumenten mag men straks max 100km/u op een tracé dat de breedte heeft waar 2 747's naast elkaar kunnen landen
Je moet niet zeuren. Op dit moment mag je, ook op de stukken weg die al af zijn en waar al jaren geen wegmisbouwwerker gelopen heeft, maar 90 rijden. Dus de snelheid gaat zelfs OMHOOG naar 100km/u!

Deze post staat ook wel bekend als;
Onterechte klacht!
kikoooooodonderdag 24 juni 2010 @ 10:23
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 10:14 schreef ukga het volgende:
[ afbeelding ]
hoezo heeft deze nieuwe weg 2 vluchtstroklen (links en rechts)? is éen niet genoeg?
Als je pech krijgt in je Renault of Citroën, en je rijdt op de linkerbaan, dan is het een heeeeel eind om naar de vluchtstrook rechts te komen. Vandaar.
ukgadonderdag 24 juni 2010 @ 10:23
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 10:22 schreef DoimeN het volgende:

[..]

Toen heb ik die aids-plek op mijn arm dichtgebrand met buskruit van een kogel onder het mom van: What doenst kill you, makes you stronger. A weak part of me died today.... That was the weak part, i'm stronger now.
en dit is allemaal echt gebeurt|? das best heftig dan
rene90donderdag 24 juni 2010 @ 10:24
De a15 dacht ik naar nijmegen is 2 baans en 120 zonder verlichting
kikoooooodonderdag 24 juni 2010 @ 10:24
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 10:22 schreef Kumerian het volgende:

[..]

Je moet niet zeuren. Op dit moment mag je, ook op de stukken weg die al af zijn en waar al jaren geen wegmisbouwwerker gelopen heeft, maar 90 rijden. Dus de snelheid gaat zelfs OMHOOG naar 100km/u!

Deze post staat ook wel bekend als;
Onterechte klacht!

Daar ligt geen 2x5.
kikoooooodonderdag 24 juni 2010 @ 10:25
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 10:24 schreef rene90 het volgende:
De a15 dacht ik naar nijmegen is 2 baans en 120 zonder verlichting
Ja en? Wat heeft verlichting daarmee te maken?
Kumeriandonderdag 24 juni 2010 @ 10:26
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 10:24 schreef kikoooooo het volgende:
Daar ligt geen 2x5.
Nee, daar ligt 2*4. What's your point?
Keiichidonderdag 24 juni 2010 @ 10:26
volgens mij raken sommige mensen compleet in paniek als ze wegen aantreffen die breder dan 2 banen zijn.
fathankdonderdag 24 juni 2010 @ 10:28
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 10:24 schreef rene90 het volgende:
De a15 dacht ik naar nijmegen is 2 baans en 120 zonder verlichting
15 jaar geleden was het overal zo. En verlichting is alleen maar irritant.
kikoooooodonderdag 24 juni 2010 @ 10:28
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 10:26 schreef Kumerian het volgende:

[..]

Nee, daar ligt 2*4. What's your point?
Dat gaat straks ook gewoon omhoog naar 100. Dat is nu 90 ivm de werkzaamheden.

Als het dus straks klaar is, en er ligt 2x4 en 2x4 dan is die snelheid van 100 km/u gewoon belachelijk
Keiichidonderdag 24 juni 2010 @ 10:29
Overigens wel slim dat ze genoeg ruimte hebben om NOG 2 rijstroken er bij aan te plakken
Hojdhopperdonderdag 24 juni 2010 @ 10:29
Op welk stuk is dat dan..? Dat zeg je er niet bij. Ik rij wekelijks een paar keer over de A2, van Maastricht naar Amsterdam dus ik zal er wel de dupe van worden dan?
Kumeriandonderdag 24 juni 2010 @ 10:30
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 10:28 schreef kikoooooo het volgende:
Dat gaat straks ook gewoon omhoog naar 100. Dat is nu 90 ivm de werkzaamheden.
Dat zeg ik net.... Er zijn stukken van ettelijke kilometers lang waar al in geen maanden meer gewerkt is, waar het gewoon KLAAR is.....
Keiichidonderdag 24 juni 2010 @ 10:30
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 10:29 schreef Hojdhopper het volgende:
Op welk stuk is dat dan..? Dat zeg je er niet bij. Ik rij wekelijks een paar keer over de A2, van Maastricht naar Amsterdam dus ik zal er wel de dupe van worden dan?
Jij rijdt liever 120 in de file
Jumparounddonderdag 24 juni 2010 @ 10:30
maar weten we nu al of het hele traject 100 km/h is of alleen het stuk vinkenveen - .Breukelen

Ik gok het laatste
kikoooooodonderdag 24 juni 2010 @ 10:31
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 10:29 schreef Hojdhopper het volgende:
Op welk stuk is dat dan..? Dat zeg je er niet bij. Ik rij wekelijks een paar keer over de A2, van Maastricht naar Amsterdam dus ik zal er wel de dupe van worden dan?
Volgens mij iig tot Knooppunt Deil (vanaf Amsterdam). Verder rij ik de A2 niet.
#ANONIEMdonderdag 24 juni 2010 @ 10:38
Hoezo maar 120 rijden...
http://www.blikopnieuws.n(...)uur_over_de_A79.html

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 24-06-2010 10:38:51 ]
ThatsMeThatsRightdonderdag 24 juni 2010 @ 10:39
Als het allemaal af is (ergens 2068 ofzo) wordt het wel een mooi stukje snelweg. Maar nog steeds een paar bottlenecks, snap niet dat ze dat niet oplossen.
fathankdonderdag 24 juni 2010 @ 10:39
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 10:38 schreef Ivo1986 het volgende:
Hoezo maar 120 rijden...
http://www.blikopnieuws.n(...)uur_over_de_A79.html
Die vent heeft wel geluk, geen staandehouding dus z'n rijbewijs niet kwijt .
_Michiel_donderdag 24 juni 2010 @ 10:40
Lijkt me best een leuke ervaring, om een 747 te landen met de hoogteverschillen zoals op de foto's!
#ANONIEMdonderdag 24 juni 2010 @ 10:40
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 10:39 schreef fathank het volgende:

[..]

Die vent heeft wel geluk, geen staandehouding dus z'n rijbewijs niet kwijt .
Op dat stuk rij ik ook wel eens zo hard Dat is een ideale snelweg, ala Duitsland, lekker breed en weinig afslagen.
fathankdonderdag 24 juni 2010 @ 10:41
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 10:40 schreef Ivo1986 het volgende:

[..]

Op dat stuk rij ik ook wel eens zo hard Dat is een ideale snelweg, ala Duitsland, lekker breed en weinig afslagen.
Ging mijn auto maar zo hard . Ik kom niet verder dan 190. Maar alleen in Duitsland
Intrepiditydonderdag 24 juni 2010 @ 10:42
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 10:20 schreef Jumparound het volgende:

[..]

sterker nog, dat kan prima
maar opbokken met "boehoe ik ben gefllitst" topics

Ben in m'n hele leven pas 1 keer geflitst met 4 km/h te hard, dus je zult mij niet horen zeiken..
ThatsMeThatsRightdonderdag 24 juni 2010 @ 10:44
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 10:30 schreef Kumerian het volgende:

[..]

Dat zeg ik net.... Er zijn stukken van ettelijke kilometers lang waar al in geen maanden meer gewerkt is, waar het gewoon KLAAR is.....
Vooral tussen Waardenburg en Vianen, ik denk dan hup alle banen open en 130 toestaan, Charlie Aptroot kom er maar in!!
#ANONIEMdonderdag 24 juni 2010 @ 10:44
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 10:41 schreef fathank het volgende:

[..]

Ging mijn auto maar zo hard . Ik kom niet verder dan 190. Maar alleen in Duitsland
Stekelbeesdonderdag 24 juni 2010 @ 10:47
Dat komt door linkse hippie's die denken dat langzaam rijden staat aan minder uitstoot.

1) totale co2 uitstoot van alle auto's op de hele wereld is 2% van totaal. Rest komt door de industrie.
2) langzamer rijden -> mensen ineens remmen -> terugschakelen -> terug optrekken -> meer verbruik
3) het hele "groene" fabeltje tegenwoordig is een leuke manier om nóg meer geld te verdienen over de ruggen van onwetende, domme mensen. Groene energie bestaat niet, retards.
4) langzaam rijden lost het hele file probleem niet; betere infrastructuur wél.
Aliceydonderdag 24 juni 2010 @ 10:48
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 10:39 schreef fathank het volgende:

[..]

Die vent heeft wel geluk, geen staandehouding dus z'n rijbewijs niet kwijt .
Niet direct nee. De rechter kan er echter nog anders over beslissen..
Hojdhopperdonderdag 24 juni 2010 @ 10:48
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 10:30 schreef Keiichi het volgende:

[..]

Jij rijdt liever 120 in de file
Huh? Dat zeg ik toch niet?
2NutZdonderdag 24 juni 2010 @ 10:49
Haha ja man, je zal maar in de randstad wonen.
Kumeriandonderdag 24 juni 2010 @ 10:49
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 10:39 schreef fathank het volgende:
Die vent heeft wel geluk, geen staandehouding dus z'n rijbewijs niet kwijt .
z'n rijbewijs nu niet kwijt.... Vervolgens wel een uitnodiging in de bus om gezellig te komen kletsen met het OM en de rechter, ik gok dat hij daar niet met rijbewijs de deur uit gaat.....
Intrepiditydonderdag 24 juni 2010 @ 10:52
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 10:47 schreef Stekelbees het volgende:
Groene energie bestaat niet, retards.

Nee, want wind en zonlicht is ook zó vervuilend.
RemcoDelftdonderdag 24 juni 2010 @ 11:01
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 10:22 schreef kikoooooo het volgende:

[..]

Beperken geluidhinder
Het is zaak de geluidhinder voor omwonenden zoveel
mogelijk te beperken. Voor woningen die zich tot 600
meter van de weg bevinden, moet het geluid binnen de
afgesproken normen blijven. Rijkswaterstaat plaatst daarom
langs de weg nieuwe geluidschermen die soms hoger zijn
dan de huidige. In enkele gevallen plaatst een gemeente een
geluidscherm met een bijdrage van Rijkswaterstaat. Zo
integreert de gemeente Utrecht een bedrijvengebouw met
het geluidscherm in ‘The Wall’.
Een andere effectieve maatregel is het aanbrengen van
dubbellaags ZOAB (zeer open asfaltbeton). Dat gebeurt op
de A2 tussen Holendrecht en Oudenrijn. Dubbellaags ZOAB
reduceert het geluid. Het effect is nog groter in combinatie
met de lagere maximumsnelheid van 100 km per uur. Bij
Utrecht houdt de landtunnel het verkeersgeluid tegen.

Dit is ook cultuurgebonden: in de VS wonen mensen langs een snelweg, en accepteren ze gewoon dat ze die weg horen...
#ANONIEMdonderdag 24 juni 2010 @ 11:06
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 10:49 schreef Kumerian het volgende:

[..]

z'n rijbewijs nu niet kwijt.... Vervolgens wel een uitnodiging in de bus om gezellig te komen kletsen met het OM en de rechter, ik gok dat hij daar niet met rijbewijs de deur uit gaat.....
Ik zou het rijbewijs niet meenemen Laat het OM maar bewijzen wie er gereden heeft.
kikoooooodonderdag 24 juni 2010 @ 11:06
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 11:01 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Dit is ook cultuurgebonden: in de VS wonen mensen langs een snelweg, en accepteren ze gewoon dat ze die weg horen...
Alle mensen die nu langs de A2 wonen zijn, volgens mij, allen jonger dan deze weg. Hetzelfde geldt voor mensen die onder schiphol gaan wonen. Is gewoon een bewuste keuze. Dan moet je idd ook niet gaan zeiken.

Ik woon praktisch onder de aanvliegroute van de Buitenveldertbaan, af en toe echt een tyfusherrie, maar mij hoor je daar niet over klagen hoor.
RemcoDelftdonderdag 24 juni 2010 @ 11:22
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 11:06 schreef kikoooooo het volgende:

[..]

Alle mensen die nu langs de A2 wonen zijn, volgens mij, allen jonger dan deze weg. Hetzelfde geldt voor mensen die onder schiphol gaan wonen. Is gewoon een bewuste keuze. Dan moet je idd ook niet gaan zeiken.

Ik woon praktisch onder de aanvliegroute van de Buitenveldertbaan, af en toe echt een tyfusherrie, maar mij hoor je daar niet over klagen hoor.
Het is vooral klagen "omdat het kan", lijkt het... Doordat de milieuhippies mensen vertellen dat dat vliegen en wegen slecht zijn. En i.p.v. gewoon te accepteren dat het er ligt, willen ze het opeens veranderen.
ImMaxadonderdag 24 juni 2010 @ 11:23
Ach, de N325 bij Nijmegen-Noord zijn ze aan het ombouwen tot stadssingel, met verkeerslichten en 50 km/h maximaal, om de doorstroming te bevorderen heet dat.
Aliceydonderdag 24 juni 2010 @ 11:26
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 11:23 schreef ImMaxa het volgende:
Ach, de N325 bij Nijmegen-Noord zijn ze aan het ombouwen tot stadssingel, met verkeerslichten en 50 km/h maximaal, om de doorstroming te bevorderen heet dat.
De uitwerking valt inderdaad een beetje tegen daar..
Aliceydonderdag 24 juni 2010 @ 11:27
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 11:06 schreef Ivo1986 het volgende:

[..]

Ik zou het rijbewijs niet meenemen Laat het OM maar bewijzen wie er gereden heeft.
Als kentekenhouder ben je verantwoordelijk wanneer er geen bestuurder kan worden gevonden. Je krijgt netjes een formulier thuis waarmee je kunt opgeven wie de bestuurder was. Doe je dat niet of blijkt later dat dat niet de bestuurder was, dan ga je zelf voor gaas.
#ANONIEMdonderdag 24 juni 2010 @ 11:33
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 11:27 schreef Alicey het volgende:

[..]

Als kentekenhouder ben je verantwoordelijk wanneer er geen bestuurder kan worden gevonden. Je krijgt netjes een formulier thuis waarmee je kunt opgeven wie de bestuurder was. Doe je dat niet of blijkt later dat dat niet de bestuurder was, dan ga je zelf voor gaas.
Dat lijkt me sterk dat ze het rijbewijs innemen.
Boetes die ik van Duitsland krijg betaal ik niet, ookal sturen ze altijd een nieuwe pasfoto
Aliceydonderdag 24 juni 2010 @ 11:36
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 11:33 schreef Ivo1986 het volgende:

Dat lijkt me sterk dat ze het rijbewijs innemen.
Probeer het maar eens. Als kentekenhouder ben je verantwoordelijk voor wie je laat rijden in je auto. Als je niet kunt aangeven wie de bestuurder was, ben je dus het bokje.
quote:
Boetes die ik van Duitsland krijg betaal ik niet, ookal sturen ze altijd een nieuwe pasfoto
Tegenwoordig kan dat gewoon via het CJIB geïncasseerd worden als ik me niet vergis. Het kan echter zijn dat de Duitsers het er bij laten zitten. Zwitsers overigens niet.
Irritatie100donderdag 24 juni 2010 @ 11:37
Zwitserland, daar verlies je je rijbewijs toch al met 15 te hard?
Aliceydonderdag 24 juni 2010 @ 11:42
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 11:37 schreef Irritatie100 het volgende:
Zwitserland, daar verlies je je rijbewijs toch al met 15 te hard?
Het zou me niets verbazen.
Intrepiditydonderdag 24 juni 2010 @ 11:44
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 11:37 schreef Irritatie100 het volgende:
Zwitserland, daar verlies je je rijbewijs toch al met 15 te hard?

Als de snelheidslimieten dan niet zo achterlijk zijn als hier vind ik dat opzich wel terecht.. 50km/h te hard op 100 max of 15 te hard op 140 max, dat maakt dan ook niet uit
#ANONIEMdonderdag 24 juni 2010 @ 11:45
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 11:36 schreef Alicey het volgende:

[..]

Probeer het maar eens. Als kentekenhouder ben je verantwoordelijk voor wie je laat rijden in je auto. Als je niet kunt aangeven wie de bestuurder was, ben je dus het bokje.
[..]

Tegenwoordig kan dat gewoon via het CJIB geïncasseerd worden als ik me niet vergis. Het kan echter zijn dat de Duitsers het er bij laten zitten. Zwitsers overigens niet.
Nop wordt nog niet gedaan. Mag volgens de EU regels niet geloof ik.
Toempfdonderdag 24 juni 2010 @ 11:47
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 11:37 schreef Irritatie100 het volgende:
Zwitserland, daar verlies je je rijbewijs toch al met 15 te hard?
Was dat niet in Zweden zo?
fathankdonderdag 24 juni 2010 @ 12:05
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 11:37 schreef Irritatie100 het volgende:
Zwitserland, daar verlies je je rijbewijs toch al met 15 te hard?
Als in Zwitserland de maximumsnelheid beperkt is als milieumaatregel en je rijdt te hard bega je een milieumisdrijf en kan je dat al gauw enkele duizenden euro's kosten .
themoledonderdag 24 juni 2010 @ 12:44
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 12:05 schreef fathank het volgende:

[..]

Als in Zwitserland de maximumsnelheid beperkt is als milieumaatregel en je rijdt te hard bega je een milieumisdrijf en kan je dat al gauw enkele duizenden euro's kosten .
Nooit geweten echt te treurig.
Nobudonderdag 24 juni 2010 @ 12:53
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 10:18 schreef Mdrop het volgende:

[..]

, mocht je pech krijgen op de linke baan dan is de afstand die je moet afleggen tot aan de vluchtstrook te groot ofzo .
Want een haperende motor is het enige waardoor je naar de vluchstrook moet.
Muridaedonderdag 24 juni 2010 @ 12:54
Wanneer gaat het open ?
Ik zag vanmorgen dat er nog niet overal belijning zit...
ViaRegnumdonderdag 24 juni 2010 @ 13:00
Tussen de afrit Maarssen en Abcoude blijft het voor zover ik weet gewoon 120, hoor Als dat niet zo geweest zou zijn, zou het wel een terechte klacht zijn ja.

130 of 140 als vmax zou wat mij betreft trouwens wel beter zijn dan 120 op zo'n stuk
Nobudonderdag 24 juni 2010 @ 13:00
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 11:47 schreef Toempf het volgende:

[..]

Was dat niet in Zweden zo?
Nee, een paar jaar geleden in ieder geval nog niet.
Shoombakdonderdag 24 juni 2010 @ 13:24
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 13:00 schreef Nobu het volgende:

[..]

Nee, een paar jaar geleden in ieder geval nog niet.
quote:
Autowegen 90
Autosnelwegen 110

Overtredingen worden streng bestraft. Een overschrijding van de maximum snelheid met meer dan 30 km/u betekent automatisch intrekking van Uw rijbewijs.
devlinmrdonderdag 24 juni 2010 @ 13:25
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 10:47 schreef Stekelbees het volgende:
Dat komt door linkse hippie's die denken dat langzaam rijden staat aan minder uitstoot.
.
2) langzamer rijden -> mensen ineens remmen -> terugschakelen -> terug optrekken -> meer verbruik
3) het hele "groene" fabeltje tegenwoordig is een leuke manier om nóg meer geld te verdienen over de ruggen van onwetende, domme mensen. Groene energie bestaat niet, retards.
4) langzaam rijden lost het hele file probleem niet; betere infrastructuur wél.
2) wat je hier beschrijft geld voor elke snelheid daar er altijd verschillen in snelheid zullen zijn zal er geremd worden. Is dus een non argument
3) Hoe noem jij windenergie dan?
4) jawel... langzamer rijden = minder afstand tussen auto's nodig=meer capaciteit op de weg.

[ Bericht 0% gewijzigd door devlinmr op 24-06-2010 13:39:19 ]
fathankdonderdag 24 juni 2010 @ 13:35
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 12:55 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Hetzelfde geldt voor olielekkage in Nederland.
Een van de onze vaste chauffeurs heeft een keer hydrolieklekkage gehad op de vluchtstrook. Hele teringzooi over de vluchtstrook en in de berm. Komt er zo'n vent van Rijkswaterstaat bij.

"Ja meneer, dat is niet zo mooi, dat is namelijk een milieumisdrijf"
-"Nee hoor, ziet u dat groene biesje over de hydroliekslangen? Dat betekent dat er bio-olie in zit".
"Ah oke, geen probleem".

ViaRegnumvrijdag 25 juni 2010 @ 19:00
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 13:00 schreef ViaRegnum het volgende:
Tussen de afrit Maarssen en Abcoude blijft het voor zover ik weet gewoon 120, hoor Als dat niet zo geweest zou zijn, zou het wel een terechte klacht zijn ja.
Oh nee, ik heb het nagecheckt Het blijft niet eens 120. Belachelijk. En terechte klacht.
Mikkievrijdag 25 juni 2010 @ 19:05
Volledig terechte klacht! Nu kan ik nog maar rijbewijsveilig 140 rijden ipv 160 . Dat wordt dus weer een paar minuten eerder weg als ik mensen van Schiphol moet ophalen .
TwisterNederlandvrijdag 25 juni 2010 @ 19:19
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 12:05 schreef fathank het volgende:

[..]

Als in Zwitserland de maximumsnelheid beperkt is als milieumaatregel en je rijdt te hard bega je een milieumisdrijf en kan je dat al gauw enkele duizenden euro's kosten .
Dat is niet in Zwitserland maar in Oostenrijk. Zo ongeveer alle snelheden op de snelwegen zijn gewoon verlaagd naar 100 om zo te kunnen incasseren
Ofyles2vrijdag 25 juni 2010 @ 19:26
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 11:23 schreef ImMaxa het volgende:
Ach, de N325 bij Nijmegen-Noord zijn ze aan het ombouwen tot stadssingel, met verkeerslichten en 50 km/h maximaal, om de doorstroming te bevorderen heet dat.
Ben er een tijd geleden overheen geweest, was niet te doen.
Intrepidityvrijdag 25 juni 2010 @ 19:49
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 19:26 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Ben er een tijd geleden overheen geweest, was niet te doen.
Hé, dat zei ik pas ook nog tegen je moeder!
El_Liberalistevrijdag 25 juni 2010 @ 20:05
Ik reed er vandaag voor het eerst sinds een flinke tijd. Echt nice die vijf banen naast elkaar, dat ik dat nog mag meemaken. En idd nogal zuur van de maximumsnelheid. Er wordt naar verhouding weinig gecontroleerd maar er hangt natuurlijk nog wel trajectcontrole die al tig jaar buiten gebruik is..
140 vind ik toch wel zo fijn om op de A2 te kunnen rijden.
busfoto.nlvrijdag 25 juni 2010 @ 21:06
M.i. is de nieuwe A2 een prima weg waar met dynamische maximumsnelheden gewerkt kan worden. Vanwege de hoeveelheid verkeer ben ik het mee eens dat overdag een maximumsnelheid van 100 geldt met handhaving dmv trajectcontrole. Hierdoor krijg je een rustig verkeersbeeld met allemaal voertuigen die rond de 90/95 rijden. Dan heeft de A2 de hoogste capaciteit.

's Nachts rijdt ik voor mijn werk wel eens over de A2, dan is 1 rijstrook per richting afdoende. Met andere woorden: 120 kan dan prima.

busfoto.nlvrijdag 25 juni 2010 @ 21:24
Nog wat mooie plaatjes:






ForzaScuderiaFerrarivrijdag 25 juni 2010 @ 21:32
Zo'n brede weg is wel gevaarlijk hoor...maak er maar een 60 km/h zone van
BlackLiningvrijdag 25 juni 2010 @ 23:06
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 10:13 schreef ukga het volgende:
Kutzooi. vroegah mocht je altijd 120. lekker boeiend, zolang z emaar neit controleren
Tracjectcontrole

Even optrekken tot 160 is er tussen twee flitslocaties dus ook niet bij

Belachelijk.

Overdag misschien, dynamische snelheden zijn prima. In de spits 100, daarbuiten 130 zoals in Europa normaal is, en die trajectcontrole uit zodat mensen die wel een eigen inzicht hebben ook eens gewoon 160 kunnen gaan rijden.

[ Bericht 15% gewijzigd door BlackLining op 25-06-2010 23:11:33 ]
Acinonyxvrijdag 25 juni 2010 @ 23:11
Als of die 20 km/h minder iets uitmaakt, merk je toch niet als je lekker aan het rijden bent
BlackLiningvrijdag 25 juni 2010 @ 23:12
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 23:11 schreef Acinonyx het volgende:
Als of die 20 km/h minder iets uitmaakt, merk je toch niet als je lekker aan het rijden bent
Ik juist wel. Qua tijd boeit het inderdaad niet vreselijk veel, maar ik kan me gruwelijk ergeren aan zo'n relatief lage snelheid op een weg waar je veel harder kunt.
Intrepidityvrijdag 25 juni 2010 @ 23:29
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 23:11 schreef Acinonyx het volgende:
Als of die 20 km/h minder iets uitmaakt, merk je toch niet als je lekker aan het rijden bent
120 of 140 maakt een wereld van verschil. Niet qua tijd idd, maar wel qua perceptie. Of dat nou aan de snelheid opzich of het verschil t.o.v. het overige verkeer ligt kan ik niet echt beoordelen, hoewel ik het laatste gok
ViaRegnumzaterdag 26 juni 2010 @ 01:55
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 21:24 schreef busfoto.nl het volgende:
Nog wat mooie plaatjes:

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Topplaatjes . Iedere keer dat ik zulke plaatjes zie, wordt de klacht terechter.
ForzaScuderiaFerrarizaterdag 26 juni 2010 @ 09:29
Ja, zo'n brede weg vraagt in de nachtelijke uurtjes gewoon om één ding.....plankgas!
BlackLiningzaterdag 26 juni 2010 @ 11:36
quote:
Op zaterdag 26 juni 2010 09:29 schreef ForzaScuderiaFerrari het volgende:
Ja, zo'n brede weg vraagt in de nachtelijke uurtjes gewoon om één ding.....plankgas!
En dan vraagt het JIB om één ding: geld!
ViaRegnumzaterdag 26 juni 2010 @ 17:13
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 23:12 schreef BlackLining het volgende:
Ik juist wel. Qua tijd boeit het inderdaad niet vreselijk veel, maar ik kan me gruwelijk ergeren aan zo'n relatief lage snelheid op een weg waar je veel harder kunt.
Dit inderdaad.
Zo'n variabele maximumsnelheid door middel van matrixborden is naar mijn mening ideaal voor dit stuk van de A2: 130/140 als het rustig is, 100/110 bij drukte.
ForzaScuderiaFerrarizaterdag 26 juni 2010 @ 20:53
quote:
Op zaterdag 26 juni 2010 11:36 schreef BlackLining het volgende:

[..]

En dan vraagt het JIB om één ding: geld!
Ja. das wel weer jammer....toch maar naar Duitsland dan
Captain_Maximumzaterdag 26 juni 2010 @ 21:54
quote:
Op zaterdag 26 juni 2010 17:13 schreef ViaRegnum het volgende:

[..]

Dit inderdaad.
Zo'n variabele maximumsnelheid door middel van matrixborden is naar mijn mening ideaal voor dit stuk van de A2: 130/140 als het rustig is, 100/110 bij drukte.
Volgens mij zijn veel mensen voorstander van dit systeem.
Socioszaterdag 26 juni 2010 @ 22:25
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 10:13 schreef ukga het volgende:
Kutzooi. vroegah mocht je altijd 120.
Wat een onzin!

Vroeger mocht je juist ´maar´ 100 km/u op autosnelwegen. Sinds 1988 pas is dat 120 km/u.
Socioszaterdag 26 juni 2010 @ 22:36
Mooie foto´s in het topic trouwens!

Een heel verschil met de ´vroegere´ A2 die ook nog kruiste met een spoorlijn.













Spoorbomen op een 2 x 3 baans autosnelweg, ik weet niet?
ForzaScuderiaFerrarizaterdag 26 juni 2010 @ 22:42
quote:
Op zaterdag 26 juni 2010 22:25 schreef Socios het volgende:

[..]

Wat een onzin!

Vroeger mocht je juist ´maar´ 100 km/u op autosnelwegen. Sinds 1988 pas is dat 120 km/u.
Heel vroeger was er zelfs helemaal geen limiet....
schaal_9zaterdag 26 juni 2010 @ 23:42
NL heeft misschien niet de laagste maximumsnelheden, maar wel de laagste rijsnelheden van heel de wereld. 100 km/h op de nieuwe A2 is een lachtertje. We hadden sowieso al 1% meer economische groei kunnen hebben met een normaal snelheidsbeleid. Daarnaast tot 30% kortere reistijden in niet-drukke verkeerssituaties.

Als ze de snelheid willen beperken, hadden ze N-wegen moeten aanleggen. Op een gemiddelde Europese niet-snelweg wordt net zo snel gereden als op een Nederlandse snelweg.
schaal_9zaterdag 26 juni 2010 @ 23:47
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 19:26 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Ben er een tijd geleden overheen geweest, was niet te doen.
Zonde van het (belasting)geld allemaal. Totaal verspilde energie om wegen te degraderen. 80% van de Nederlandse wegen (50 km/h en 80 km/h) wordt gedegradeerd. Geen wonder dat we een begrotingstekort van 6,6% hebben.
MacorgaZzondag 27 juni 2010 @ 00:23
Zo triest dit ja, tregden klagt.
Trouwens, boetes krijgen omdat je 140 gaat op de snelweg waar je 120 mag .
TwisterNederlandzondag 27 juni 2010 @ 00:27
quote:
Op zaterdag 26 juni 2010 21:54 schreef Captain_Maximum het volgende:

[..]

Volgens mij zijn veel mensen voorstander van dit systeem.
Ik ben bang hoe de Nederlandse uitwerking ervan is.
Maar dit zal het zo'n beetje zijn.
120 km/u: nacht
100 km/u: late avond/ vroege ochtend
80 km/u: overdag buiten de spits
60 km/u: Spitsuur

Want anders komen er te weinig bonnen binnen
schaal_9zondag 27 juni 2010 @ 00:29
Bij een dynamische maximumsnelheid is de maximumsnelheid NOOIT hoger dan de oorspronkelijke maximumsnelheid. Voorbeeld: de A58 bij Tilburg (80 km/h bij smog en anders de normale limiet van 120 km/h). De economische schade door de extra reistijd is enorm.
TwisterNederlandzondag 27 juni 2010 @ 11:01
quote:
Op zondag 27 juni 2010 00:29 schreef schaal_9 het volgende:
Bij een dynamische maximumsnelheid is de maximumsnelheid NOOIT hoger dan de oorspronkelijke maximumsnelheid. Voorbeeld: de A58 bij Tilburg (80 km/h bij smog en anders de normale limiet van 120 km/h). De economische schade door de extra reistijd is enorm.
dat dus, de dynamische maximumsnelheid kan alleen naar beneden toe, nooit omhoog
BlackLiningzondag 27 juni 2010 @ 13:36
quote:
Op zondag 27 juni 2010 11:01 schreef TwisterNederland het volgende:

[..]

dat dus, de dynamische maximumsnelheid kan alleen naar beneden toe, nooit omhoog
En wie zegt dat dat deze keer niet eens anders ingevoerd zou kunnen worden? Als het er zou komen hoor, dat komt er waarschijnlijk niet.. Schakelen tussen 80 en 140 (met tussenstappen) lijkt me ideaal.
TeringHenkiezondag 27 juni 2010 @ 13:41
quote:
Op zaterdag 26 juni 2010 22:36 schreef Socios het volgende:
Mooie foto´s in het topic trouwens!

Een heel verschil met de ´vroegere´ A2 die ook nog kruiste met een spoorlijn.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Spoorbomen op een 2 x 3 baans autosnelweg, ik weet niet?
Is dat nou fijn, met 120 over een spoorwegovergang rijden? *BONK*
Catch_mezondag 27 juni 2010 @ 13:59
Ach op zulke trajecten plak ik altijd lekker mijn kentekenplaat af en rij ik alsnog 160-180, mij zullen ze niet tuk hebben
BlackLiningzondag 27 juni 2010 @ 14:09
quote:
Op zondag 27 juni 2010 13:59 schreef Catch_me het volgende:
Ach op zulke trajecten plak ik altijd lekker mijn kentekenplaat af en rij ik alsnog 160-180, mij zullen ze niet tuk hebben
Mwa, kwestie van uitzoeken hoe de camera's hangen. Als ze je van voren proberen te pakken, lekker op de motor gaan
schaal_9zondag 27 juni 2010 @ 14:51
Minder controleren zal al een stuk helpen. Snelheidscontroles kunnen op vrijwel alle wegen gemakkelijk met een factor 10 omlaag, zodat we meer in de pas lopen met het buitenland. Kan de verkeerspolitie weer eens echt gaan werken voor zijn geld.
the_legend_killerzondag 27 juni 2010 @ 15:15
Hier is het gewoon 120 dus knallen met minimaal 130
Lightmaandag 28 juni 2010 @ 16:42
quote:
Op zaterdag 26 juni 2010 23:42 schreef schaal_9 het volgende:
NL heeft misschien niet de laagste maximumsnelheden, maar wel de laagste rijsnelheden van heel de wereld.
Bron?
quote:
100 km/h op de nieuwe A2 is een lachtertje.
Als je in de file staat maakt het weinig uit of je 100 of 120 mag.
quote:
We hadden sowieso al 1% meer economische groei kunnen hebben met een normaal snelheidsbeleid.
Die files kosten kapitalen, die moet je zien te voorkomen.
quote:
Daarnaast tot 30% kortere reistijden in niet-drukke verkeerssituaties.
Hooguit op het snelwegdeel, niet op de rest van de route. En zelfs voor het snelwegdeel vraag ik me af hoe je dat wilt regelen.
quote:
Als ze de snelheid willen beperken, hadden ze N-wegen moeten aanleggen. Op een gemiddelde Europese niet-snelweg wordt net zo snel gereden als op een Nederlandse snelweg.
Ik weet geen Europese niet-snelwegen waar je 120km/u mag rijden.
Aliceymaandag 28 juni 2010 @ 17:24
quote:
Op maandag 28 juni 2010 16:42 schreef Light het volgende:

Ik weet geen Europese niet-snelwegen waar je 120km/u mag rijden.
Hij zei ook niet dat het mag, maar dat het wordt gereden. In Polen wordt er rustig 160 km/h gereden op normale wegen. De politie treedt er buiten de bebouwde kom ook niet tegen op.
TeringHenkiemaandag 28 juni 2010 @ 19:31
quote:
Op maandag 28 juni 2010 17:24 schreef Alicey het volgende:

[..]

Hij zei ook niet dat het mag, maar dat het wordt gereden. In Polen wordt er rustig 160 km/h gereden op normale wegen. De politie treedt er buiten de bebouwde kom ook niet tegen op.
Polen zijn dan ook gek. Ik haalde een paar dagen geleden een Pools busje in wat 120 km/u reed. Met een aanhanger
Aliceymaandag 28 juni 2010 @ 20:17
quote:
Op maandag 28 juni 2010 19:31 schreef TeringHenkie het volgende:

Polen zijn dan ook gek.
In Polen is het wel erg spannend om te rijden inderdaad. Maar zat Polen die niet gevaarzettend rijden.
quote:
Ik haalde een paar dagen geleden een Pools busje in wat 120 km/u reed. Met een aanhanger
Mwoah, 120 km/h voor een lege aanhanger vind ik niet bijzonder. Als de aanhanger zwaar beladen is of met grote dingen, dan wordt het wel een ander verhaal. Dat is overigens iets dat niet alleen gedaan wordt door Polen.
kikoooooowoensdag 21 juli 2010 @ 09:10
http://www.wegenforum.nl/viewtopic.php?f=67&t=3949&st=0&sk=t&sd=a&start=1500#p465379
quote:
En je kon erop wachten: het KLPD heeft van het OM opdracht gekregen de nieuwe Vmax van 100 km/h strikt te handhaven...
Daar gaan we dan.

Lekker een graai hotspot voor de staatskas.
Socioswoensdag 21 juli 2010 @ 09:18
Prima toch? Ik rijd sowieso overal 100 km/u. Is goed voor een rustig verkeersbeeld, harder is niet nodig. Snap ook niet waarom in 1988 de maximum snelheid op de autosnelweg verhoogd is van 100 naar 120 km/u.
Socioswoensdag 21 juli 2010 @ 09:26
En nee, ik rijd veel meer kilometers per jaar.
Catbertwoensdag 21 juli 2010 @ 11:06
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 10:21 schreef RemcoDelft het volgende:
Nooit opgelet met rijles zeker? Da's normaal bij zo veel rijstroken.
Toen woonde ik nog in Twente, enige waar ik op moest letten waren koeien van rechts.
Casoswoensdag 21 juli 2010 @ 11:10
quote:
Op zaterdag 26 juni 2010 22:36 schreef Socios het volgende:
Mooie foto´s in het topic trouwens!

Een heel verschil met de ´vroegere´ A2 die ook nog kruiste met een spoorlijn.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Spoorbomen op een 2 x 3 baans autosnelweg, ik weet niet?
Dat hebben we nog steeds, alleen zijn het dan bruggen en komen er boten i.p.v. treinen voorbij
Shoombakwoensdag 21 juli 2010 @ 11:14
Is de trajectcontrole bij Breukelen/Maarssen alweer actief?
kikoooooowoensdag 21 juli 2010 @ 11:16
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 11:14 schreef Shoombak het volgende:
Is de trajectcontrole bij Breukelen/Maarssen alweer actief?
Nope, maar dat kan nooit meer lang duren.

Het stuk van Maarssen tot Amsterdam is inmiddels gereed en helemaal opengesteld (5 rijstroken).

De andere kant zijn ze nog wel een paar weken mee bezig.
VOFTWwoensdag 21 juli 2010 @ 11:38
A58 Bergen op Zoom - Vlissingen, 2 baans, wel 120 Km/h
LePoowoensdag 21 juli 2010 @ 11:42
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 11:38 schreef VOFTW het volgende:
A58 Bergen op Zoom - Vlissingen, 2 baans, wel 120 Km/h
Dat is ook echt de enige.
Lightwoensdag 21 juli 2010 @ 12:14
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 09:18 schreef Socios het volgende:
Prima toch? Ik rijd sowieso overal 100 km/u. Is goed voor een rustig verkeersbeeld, harder is niet nodig. Snap ook niet waarom in 1988 de maximum snelheid op de autosnelweg verhoogd is van 100 naar 120 km/u.
Gewoon verkapte belastingverhoging. En iedereen doet vrolijk mee
kikoooooowoensdag 21 juli 2010 @ 12:22
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 11:38 schreef VOFTW het volgende:
A58 Bergen op Zoom - Vlissingen, 2 baans, wel 120 Km/h
Ja en?

Zeeland Brabant
kikoooooozondag 25 juli 2010 @ 16:43
Kaffers. Op zondag staan ze er al te flitsen :')
BlackLiningzondag 25 juli 2010 @ 17:25
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 12:22 schreef kikoooooo het volgende:

[..]

Ja en?

Zeeland :') Brabant :')
Mwa, in Zeeland en Brabant kun je tenminste wel doorrijden ^O^
kikoooooowoensdag 18 augustus 2010 @ 08:07
En ze staan weer te laseren hoor, kaffers :r
TommyGunwoensdag 18 augustus 2010 @ 08:34
quote:
Op zondag 25 juli 2010 17:25 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Mwa, in Zeeland en Brabant kun je tenminste wel doorrijden ^O^
Inderdaad _O_

En wat betreft de A2/N2:

http://www.flitsservice.n(...)indhoven-t62196.html
Socioswoensdag 18 augustus 2010 @ 10:29
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 08:07 schreef kikoooooo het volgende:
En ze staan weer te laseren hoor
Terecht. Men dient zich aan de maximumsnelheid te houden. Als iedereen dit doet, bevordert dat de doorstroming aanzienlijk. Geen harmonicaeffecten veroorzaakt door malloten die zonodig constant op de rem willen trappen etc.
Intrepiditywoensdag 18 augustus 2010 @ 10:35
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 11:24 schreef xyzyx het volgende:
Gewoon naar de veluwe verhuizen, gister reden we 180 in de range rover sport van een vriend, worden we nog rustig ingehaald door een audi a4 :D
De A28 is anders ook gewoon stervensdruk tijdens spitsuren. Voor de A50, A1 en A30 is dat ook niet anders. Alles is nog vrolijk 2+2 terwijl het verkeersaanbod al jaren 3+3 rechtvaardigt. Maarja, de arme boompjes he :O
Nobuwoensdag 18 augustus 2010 @ 10:42
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 10:29 schreef Socios het volgende:

[..]

Terecht. Men dient zich aan de maximumsnelheid te houden. Als iedereen dit doet, bevordert dat de doorstroming aanzienlijk. Geen harmonicaeffecten veroorzaakt door malloten die zonodig constant op de rem willen trappen etc.
Alsof de remmentikkers de hardrijders zijn. :')
Kneveltwoensdag 18 augustus 2010 @ 10:43
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 10:42 schreef Nobu het volgende:

[..]

Alsof de remmentikkers de hardrijders zijn. :')
nobu _O_
Kumerianwoensdag 18 augustus 2010 @ 11:38
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 10:42 schreef Nobu het volgende:
Alsof de remmentikkers de hardrijders zijn. :')
Mischien niet altijd maar je ziet het wel erg vaak... Zo iemand die met 140 langs gescheurd komt, al lang ziet dat er over 100 meter iemand 120 rijdt maar alsnog door blijft jakkeren tot op 2 meter afstand om vervolgens vol op de rem te gaan..... En er vervolgens op 1 meter achter blijven rijden omdat z'n bloeddruk al te hoog is en dus continue op de rem moeten gaan als degene voor hem ook maar 500m/u langzamer gaat rijden....

Blijf dan gewoon op fatsoenlijke afstand zitten zodat je dat soort dingen kunt opvangen door gewoon van het gas af te gaan als je ziet dat er 5 autos verder iemand een beetje vertraagd.....
Nobuwoensdag 18 augustus 2010 @ 11:42
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 11:38 schreef Kumerian het volgende:

[..]

Mischien niet altijd maar je ziet het wel erg vaak... Zo iemand die met 140 langs gescheurd komt, al lang ziet dat er over 100 meter iemand 120 rijdt maar alsnog door blijft jakkeren tot op 2 meter afstand om vervolgens vol op de rem te gaan..... En er vervolgens op 1 meter achter blijven rijden omdat z'n bloeddruk al te hoog is en dus continue op de rem moeten gaan als degene voor hem ook maar 500m/u langzamer gaat rijden....

Blijf dan gewoon op fatsoenlijke afstand zitten zodat je dat soort dingen kunt opvangen door gewoon van het gas af te gaan als je ziet dat er 5 autos verder iemand een beetje vertraagd.....
Als er voor mij iemand iemand veel harder rijdt dan ik en een beetje vertraagd zorgt dat echt niet voor een harmonica-effect. Pas als er iemand achter die auto een hele rij anderen ook moet vertragen is daar sprake van. Niet erg waarschijnlijk als ik van 150 terug naar 130 moet.

Bovendien is dan het kleven de oorzaak en niet de snelheid.
Socioswoensdag 18 augustus 2010 @ 11:43
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 10:42 schreef Nobu het volgende:
Alsof de remmentikkers de hardrijders zijn. :')
Zeker weten wel! Dan scheuren ze over de linkerbaan en gaan dan weer vol in de rem als men even niet ´door kan rijden´.
Socioswoensdag 18 augustus 2010 @ 11:44
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 11:42 schreef Nobu het volgende:
Als er voor mij iemand iemand veel harder rijdt dan ik en een beetje vertraagd zorgt dat echt niet voor een harmonica-effect. Pas als er iemand achter die auto een hele rij anderen ook moet vertragen is daar sprake van. Niet erg waarschijnlijk als ik van 150 terug naar 130 moet.
Wel, al die rode achterlichten hebben invloed op het verkeer erachter.
longinuswoensdag 18 augustus 2010 @ 11:49
Het zijn de hardrijders die spookfiles veroorzaken, samen met de vrachtwagens.

ik ben voor een wetsontwerp waarbij vrachtverkeer en of aanhangers verboden worden op de meest linkse rijstrook.

oh ja, die kutbusjes die zijn vreselijk irritant en denken ook dat zij boven de wet staan :{
Nobuwoensdag 18 augustus 2010 @ 11:50
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 11:44 schreef Socios het volgende:

[..]

Wel, al die rode achterlichten hebben invloed op het verkeer erachter.
Want? Als je afstand houdt en niet met rasse schreden dichterbij komt hoef je toch niet te remmen als je voorganger remt? Helaas laat het verkeersinzicht van veel mensen nogal te wensen over, maar dat is niet de schuld van de hardrijder.
Socioswoensdag 18 augustus 2010 @ 11:51
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 11:50 schreef Nobu het volgende:
Want? Als je afstand houdt en niet met rasse schreden dichterbij komt hoef je toch niet te remmen als je voorganger remt? Helaas laat het verkeersinzicht van veel mensen nogal te wensen over, maar dat is niet de schuld van de hardrijder.
De hardrijder is juist diegene die geen verkeersinzicht heeft! Die zou niet hoeven te remmen als ´ie niet met een idiote snelheid over de weg rijdt.
Nobuwoensdag 18 augustus 2010 @ 11:53
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 11:51 schreef Socios het volgende:

[..]

De hardrijder is juist diegene die geen verkeersinzicht heeft! Die zou niet hoeven te remmen als ´ie niet met een idiote snelheid over de weg rijdt.
Jij remt nooit natuurlijk. :')
Socioswoensdag 18 augustus 2010 @ 11:54
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 11:53 schreef Nobu het volgende:
Jij remt nooit natuurlijk. :')
Op de autosnelweg? Inderdaad, zeer zelden!
Nobuwoensdag 18 augustus 2010 @ 11:58
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 11:54 schreef Socios het volgende:

[..]

Op de autosnelweg? Inderdaad, zeer zelden!
Dan zijn er twee mogelijkheden:

-Je woont in een of andere uithoek
-Je bent een rijdende chicane
Socioswoensdag 18 augustus 2010 @ 12:00
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 11:58 schreef Nobu het volgende:
Dan zijn er twee mogelijkheden:

-Je woont in een of andere uithoek
-Je bent een rijdende chicane
Ik kom met de auto door heel Nederland. Ik kijk gewoon ver vooruit zodat ik te allen tijde zicht heb op de verkeerssituatie.
swaffelairwoensdag 18 augustus 2010 @ 12:01
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 10:12 schreef kikoooooo het volgende:

[..]

:')
Ja 60 had ook gekund, nu ben ik nog blijer
Ja 50 had ook gekund, nu ben ik nog blijer
Ja 30 had ook gekund, nu ben ik nog blijer.
Dat de weg niet eens bestond had ook gekund, nu ben je pas echt blij.
Nobuwoensdag 18 augustus 2010 @ 12:02
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 12:00 schreef Socios het volgende:

[..]

Ik kom met de auto door heel Nederland. Ik kijk gewoon ver vooruit zodat ik te allen tijde zicht heb op de verkeerssituatie.
Succes met het voorspellen van inhalende vrachtwagens, mensen die vlak voor je neus naar links komen, types die na het inhalen oneindig links blijven hangen etc.
LePoowoensdag 18 augustus 2010 @ 12:53
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 12:00 schreef Socios het volgende:

[..]

Ik kom met de auto door heel Nederland. Ik kijk gewoon ver vooruit zodat ik te allen tijde zicht heb op de verkeerssituatie.
En als jij dan die auto ziet invoegen daar 600 meter verderop, komt er ineens een josti naar links zwaaien en knal je er boven op.

Ik rij zelf ook 40-50.000 op jaarbasis, maar je zult mij nooit horen over hoe goed ik wel niet kan rijden.
Je bent AL-TIJD afhankelijk van wat een ander doet, en daar heb je geen invloed op.
Dus dan kan je nog beweren dat je 'heel Nederland rond rijdt', als iemand besluit jou te verrassen met 1 of andere gekke manoeuvre, dan hang jij net zo goed.


Maar 100 op een 5 baans weg is wel erg sneu natuurlijk.
TommyGunwoensdag 18 augustus 2010 @ 13:17
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 12:00 schreef Socios het volgende:

[..]

Ik kom met de auto door heel Nederland. Ik kijk gewoon ver vooruit zodat ik te allen tijde zicht heb op de verkeerssituatie.
Beter ga je met de trein :')
Socioswoensdag 18 augustus 2010 @ 13:20
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 13:17 schreef TommyGun het volgende:
Beter ga je met de trein :')
Meestal ga ik ook met de trein. Maar soms moet ik ergens zijn waar ik niet per trein kan komen. Dan reis ik met de auto.
Casino.Bobwoensdag 18 augustus 2010 @ 18:18
terechte klacht..

80 waar je 120 kan :{w
100 waar je 120 kan :{w
90 wat eerst 120 was maar er wordt zogenaamd aan gewerkt :{w
70 waar je 120 kan maar als je met 120 de onzichtbare wegwerkers raakt gaan ze dood, maar 70 is prima :|W
mensen die gaan inhalen met 121 :')

edit:

mensen die 120 rijden waar het niet kan :|W
GurbeDouwstrawoensdag 18 augustus 2010 @ 18:23
Ga met de fiets, dan heb je helemaal maximumsnelheid. :)
Nobuwoensdag 18 augustus 2010 @ 18:28
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 18:23 schreef GurbeDouwstra het volgende:
Ga met de fiets, dan heb je helemaal maximumsnelheid. :)
Snelheidslimieten gelden voor alle bestuurders.
Aliceywoensdag 18 augustus 2010 @ 18:30
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 18:28 schreef Nobu het volgende:

[..]

Snelheidslimieten gelden voor alle bestuurders.
Niet voor fietsers.
kikoooooowoensdag 18 augustus 2010 @ 18:41
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 18:30 schreef Alicey het volgende:

[..]

Niet voor fietsers.
Zeker wel.
Aliceywoensdag 18 augustus 2010 @ 18:44
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 18:41 schreef kikoooooo het volgende:

[..]

Zeker wel.
Link naar betreffende wet- of regelgeving graag dan. Ik kan nl. geen artikel vinden dat maximumsnelheden voorschrijft aan fietsers.
dronkeykongwoensdag 18 augustus 2010 @ 18:45
Je kan nog wel 5 banen erbij maken, al die mongolen denken nu dat ze op de 4e baan mogen hangen, schijtziek word je van die debielen.


Voor de rest gewoon cruisecontrol op 120. Toen het nog 90 was reed ik er al 120 dus waarom nu niet :)
Terloopswoensdag 18 augustus 2010 @ 18:55
Ik dacht op een zaterdag ochtend even door te kunnen karren naar Amsterdam

resultaat: 250 euro boete
dronkeykongwoensdag 18 augustus 2010 @ 19:00
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 18:55 schreef Terloops het volgende:
Ik dacht op een zaterdag ochtend even door te kunnen karren naar Amsterdam

resultaat: 250 euro boete
Om 6:30u slapen ze nog en om 16:00u zijn ze alweer naar huis ^O^
KomtTijd...woensdag 18 augustus 2010 @ 19:04
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 10:14 schreef ukga het volgende:
[ afbeelding ]
hoezo heeft deze nieuwe weg 2 vluchtstroklen (links en rechts)? is éen niet genoeg?
Bij 4 of meer rijstroken wordt in principe altijd een dubbele vluchtstrook toegepast.
TeringHenkiewoensdag 18 augustus 2010 @ 19:18
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 10:14 schreef ukga het volgende:
[ afbeelding ]
hoezo heeft deze nieuwe weg 2 vluchtstroklen (links en rechts)? is éen niet genoeg?
Het is maandagmiddag 18:24, iedereen zit op elkaar te duwen, 5 rijstroken naast elkaar, jouw motor slaat af, alle lampjes branden, schoonmoeder zit te bleren, hoe wil jij vanaf links naar de rechtervluchtstrook komen zonder minstens 3 leasegolfjes van een nieuwe stroomlijn te voorzien?
the_legend_killerwoensdag 18 augustus 2010 @ 19:38
Hier gewoon 120 :)
AdBlockerwoensdag 18 augustus 2010 @ 19:48
Afgelopen weekend heb ik A2 tussen Eindhoven en Amsterdam gereden, heen en terug. Wat mij opvalt: mag je toch max. 90 km/u rijden tussen Den Bosch en Amsterdam. Zelfs staat er 90 op nieuwe hectopaal naast gloednieuwe A2 (5 stroken).

Het is daar best relax en superzuinig met rijden. :P Maar 90 km/u?
kikoooooowoensdag 18 augustus 2010 @ 20:27
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 18:44 schreef Alicey het volgende:

[..]

Link naar betreffende wet- of regelgeving graag dan. Ik kan nl. geen artikel vinden dat maximumsnelheden voorschrijft aan fietsers.
Je hebt gelijk :) Geldt voor bestuurders van motorvoertuigen, ik dacht dat t gold voor alle bestuurders :)
kikoooooowoensdag 18 augustus 2010 @ 20:28
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 19:48 schreef AdBlocker het volgende:
Afgelopen weekend heb ik A2 tussen Eindhoven en Amsterdam gereden, heen en terug. Wat mij opvalt: mag je toch max. 90 km/u rijden tussen Den Bosch en Amsterdam. Zelfs staat er 90 op nieuwe hectopaal naast gloednieuwe A2 (5 stroken).

Het is daar best relax en superzuinig met rijden. :P Maar 90 km/u?
Vanaf utrecht naar Amsterdam mag je nu 100.
Symphoniczondag 22 augustus 2010 @ 01:27
opgeschoond
Catbertmaandag 23 augustus 2010 @ 12:13
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 11:53 schreef Nobu het volgende:
Jij remt nooit natuurlijk. :')
Ik rem vrij weinig op de autosnelweg ja, omdat ik gewoon als ik achter op een auto kom m'n gas loslaas. Ik ken m'n auto goed genoeg om redelijk in te kunnen schatten op welk moment je je gas los moet laten. Ik heb nogal een hekel aan types die vol gas op je in komen rijden en 20m achter je pas op de rem trappen.
Casino.Bobmaandag 23 augustus 2010 @ 12:24
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 18:18 schreef Casino.Bob het volgende:
terechte klacht..

80 waar je 120 kan :{w
100 waar je 120 kan :{w
90 wat eerst 120 was maar er wordt zogenaamd aan gewerkt :{w
70 waar je 120 kan maar als je met 120 de onzichtbare wegwerkers raakt gaan ze dood, maar 70 is prima :|W
mensen die gaan inhalen met 121 :')

edit:

mensen die 120 rijden waar het niet kan :|W
ik wil er één aan toevoegen:

Waar je normaal 100 mag, 90 van maken vanwege wegwerkzaamheden :')
Glijdt_lichtmaandag 23 augustus 2010 @ 13:14
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 10:24 schreef rene90 het volgende:
De a15 dacht ik naar nijmegen is 2 baans en 120 zonder verlichting :')
En?
A32 is ook zonder verlichting. Groot gedeelte van de A7 is verlichtingloos.

bovendien is verlichting alleen maar kut 's nachts. Bewijs? België.
Catbertmaandag 23 augustus 2010 @ 16:47
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 13:14 schreef Glijdt_licht het volgende:
En?
A32 is ook zonder verlichting. Groot gedeelte van de A7 is verlichtingloos.

bovendien is verlichting alleen maar kut 's nachts. Bewijs? België.
Hoezo? Dat de snelwegen kut zijn in Belgie heeft niks met de verlichting te maken. Die is broodnodig, dan zie je het tenminste als er weer eens een stuk asfalt mist.
Tovenaar.maandag 23 augustus 2010 @ 16:49
Wat apart dat mensen over dit soort dingen durven te klagen. Alsof je ook maar iets merkt van die 20 km/h minder.
Glijdt_lichtmaandag 23 augustus 2010 @ 17:01
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 16:47 schreef Catbert het volgende:

[..]

Hoezo? Dat de snelwegen kut zijn in Belgie heeft niks met de verlichting te maken. Die is broodnodig, dan zie je het tenminste als er weer eens een stuk asfalt mist.
De snelwegen in België bleken erg verbeterd toen ik deze zomer eroverheen moest. De Waalse A4 is plotseling berijdbaar en het asfalt is best okay te noemen. hetzelfde was het geval bij de A26, al heeft die nog wel enkele stukken die nog vernieuwd moeten worden.
Broekpalingmaandag 23 augustus 2010 @ 17:15
Ik vind het wel een stuk lekkerder rijden al daar. Al die achterlijke haastkoppen zitten niet meer op je reet en gaan lekker naar links.
Glijdt_lichtmaandag 23 augustus 2010 @ 17:22
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 20:27 schreef kikoooooo het volgende:

[..]

Je hebt gelijk :) Geldt voor bestuurders van motorvoertuigen, ik dacht dat t gold voor alle bestuurders :)
Ik heb weleens zo'n bord voor auto's boos laten kijken op de fiets :P. 50km was max, en toen reed ik 67 de berg af. :P
Tovenaar.maandag 23 augustus 2010 @ 18:23
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 17:22 schreef Glijdt_licht het volgende:

[..]

Ik heb weleens zo'n bord voor auto's boos laten kijken op de fiets :P. 50km was max, en toen reed ik 67 de berg af. :P
Je hebt een verkeersbord boos laten kijken? :') Met de fiets 67 van een berg rijden? :')
Pablo88maandag 23 augustus 2010 @ 18:26
wat een mooie plaat asfalt _O_
Drinkymaandag 23 augustus 2010 @ 18:27
Nederland, het land der betutteling :')

Kom je gelijk weer achter als je vanuit duitsland de grens oversteekt :')

Maar wij hebben wel de beste pedo's
vulkaanmaandag 23 augustus 2010 @ 18:32
Dat is gewoon een geldmachine. Ze weten goed dat je makkelijk 120 kan rijden en mensen zich gaan ergeren. Dus een paar flitsers en er wordt weer een paar duizend per dag binnengesleept. :)
DaMartmaandag 23 augustus 2010 @ 18:56
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 17:15 schreef Broekpaling het volgende:
Ik vind het wel een stuk lekkerder rijden al daar. Al die achterlijke haastkoppen zitten niet meer op je reet en gaan lekker naar links.
Ik heb anders al een paar keer nog iemand bijna op mijn trekhaak gehad, die het blijkbaar makkelijker vond om door mijn auto te rijden dan een van de vrije banen links van ons te pakken :').

quote:
Op maandag 23 augustus 2010 18:32 schreef vulkaan het volgende:
Dat is gewoon een geldmachine. Ze weten goed dat je makkelijk 120 kan rijden en mensen zich gaan ergeren. Dus een paar flitsers en er wordt weer een paar duizend per dag binnengesleept. :)
Ik heb ze al een aantal keer zien staan in de middenberm richting Amsterdam, zo rond Vinkeveen en Abcoude.

En een vijfbaanssnelweg waar je maar 100 kilometer per uur mag, daar is maar één smiley geschikt voor: :|W.
Intrepiditymaandag 23 augustus 2010 @ 19:11
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 16:49 schreef Tovenaar. het volgende:
Wat apart dat mensen over dit soort dingen durven te klagen. Alsof je ook maar iets merkt van die 20 km/h minder.
Ja. Dat scheelt me namelijk 2x7.5 minuut per dag. Oftewel 57.5 uur per jaar, oftewel 48 dagen tot m'n pensioen. En die 48 dagen kan ik veel beter besteden.
Hoogheidmaandag 23 augustus 2010 @ 19:22
Ze hebben hetzelfde geintje al op de A12 geflikt tussen Den Haag en Utrecht, strook erbij, maar tegelijkertijd ook de snelheid terug naar 100 schroeven :'(
TeringHenkiemaandag 23 augustus 2010 @ 20:01
Eurlings heeft inmiddels al aangekondigd de Vmax naar 120 te willen schroeven met een dynamische limiet, en de VVD kennende rijden we straks op dit prachtige lap ZOAB 180 km/h, dus maak jullie maar geen zorgen.
Intrepiditymaandag 23 augustus 2010 @ 20:04
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 20:01 schreef TeringHenkie het volgende:
Eurlings heeft inmiddels al aangekondigd de Vmax naar 120 te willen schroeven met een dynamische limiet, en de VVD kennende rijden we straks op dit prachtige lap ZOAB 180 km/h, dus maak jullie maar geen zorgen.
120 op rustige momenten ja, dus waarschijnlijk van 23 tot 4 ofzoiets :')
Catch_memaandag 23 augustus 2010 @ 21:15
Nederland is weer een stukje veiliger en schoner geworden met deze limiet, niet klagen dus :)!
Intrepiditymaandag 23 augustus 2010 @ 21:27
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 21:15 schreef Catch_me het volgende:
Nederland is weer een stukje veiliger en schoner geworden met deze limiet, niet klagen dus :)!
Uit protest tegen de milieumaffia zou ik haast gewoon lekker 100 in z'n 4 gaan rijden op dat soort stukken.
Glijdt_lichtmaandag 23 augustus 2010 @ 21:34
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 18:23 schreef Tovenaar. het volgende:

[..]

Je hebt een verkeersbord boos laten kijken? :') Met de fiets 67 van een berg rijden? :')
Jup. Je hebt van die borden met daarop de snlheid die je rijdt. En als je onder de max snelheid rijdt lacht ie, rijd je sneller dan de max dan kijkt ie boos. En ik reed daar dus 67 zonder auto's achter me aan. Dus dat bord was echt op mij gericht :').
kikoooooodinsdag 23 november 2010 @ 21:04
radar ut a2 utrecht ri amsterdam thv hmp 44.2 voor afslag vinkeveen in middenberm (koen koerier/bastiaan01) 09:13:05
radar nh a2 amsterdam ri utrecht thv hmp 33.6 bij afslag amsterdam arena onder het viaduct (ricomandsi) 15:26:12

:r :r "Voor de veiligheid"

"Maximaal 100 km/u, stiller en schoner" :r :r
Jumparoundwoensdag 24 november 2010 @ 00:12
quote:
1s.gif Op maandag 23 augustus 2010 19:11 schreef Intrepidity het volgende:

[..]

Ja. Dat scheelt me namelijk 2x7.5 minuut per dag. Oftewel 57.5 uur per jaar, oftewel 48 dagen tot m'n pensioen. En die 48 dagen kan ik veel beter besteden.
zoals 2 x 7,5 minuten aan je pik sjorren per dag... wat een onzin beredenatie :{
BlackLiningwoensdag 24 november 2010 @ 00:43
quote:
1s.gif Op maandag 23 augustus 2010 21:15 schreef Catch_me het volgende:
Nederland is weer een stukje veiliger en schoner geworden met deze limiet, niet klagen dus :)!
Blijf jij anders maar gewoon thuis zitten. Is nog veiliger.

En zet je computer uit. Die gebruikt stroom.
BlackLiningwoensdag 24 november 2010 @ 00:45
quote:
9s.gif Op maandag 23 augustus 2010 16:49 schreef Tovenaar. het volgende:
Wat apart dat mensen over dit soort dingen durven te klagen. Alsof je ook maar iets merkt van die 20 km/h minder.
Ik vind het loei-irritant om 100 km/h te rijden op zo'n prachtig brede weg. Dat beetje extra benzine betaal ik graag om 150 te kunnen rijden. Wat een verademing.
kikoooooozaterdag 19 februari 2011 @ 17:32
A2: een goudmijn voor politie

Bijna vijftigduizend hardrijders in iets meer dan vijftig controles. Voor de KLPD is de verbrede A2 tussen Utrecht en Amsterdam een ware goudmijn.

De A2 tussen Utrecht en Amsterdam behoort tot de breedste wegen van Nederland. Toch mag er slechts honderd kilometer per uur gereden worden. Volgens politiewoordvoerder Frans Zuiderhoek rijdt 13% van de passanten te hard op het traject.

De weg, twee keer vijfbaans, lijkt vooral buiten de spits tot hard rijden uit te nodigen. Onlangs werd een bestuurder 'geklokt' op 203 kilometer per uur, meldt de Gooi- en Eemlander.

:r
Shalimarzaterdag 19 februari 2011 @ 17:36
120 is nog zelfs shit
Catch_mezaterdag 19 februari 2011 @ 17:36
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 17:32 schreef kikoooooo het volgende:
A2: een goudmijn voor politie

Bijna vijftigduizend hardrijders in iets meer dan vijftig controles. Voor de KLPD is de verbrede A2 tussen Utrecht en Amsterdam een ware goudmijn.

De A2 tussen Utrecht en Amsterdam behoort tot de breedste wegen van Nederland. Toch mag er slechts honderd kilometer per uur gereden worden. Volgens politiewoordvoerder Frans Zuiderhoek rijdt 13% van de passanten te hard op het traject.

De weg, twee keer vijfbaans, lijkt vooral buiten de spits tot hard rijden uit te nodigen. Onlangs werd een bestuurder 'geklokt' op 203 kilometer per uur, meldt de Gooi- en Eemlander.

:r
wow 203 km/h, levensgevaarlijk op de a2 :(
OEMzaterdag 19 februari 2011 @ 17:36
Mooi toch? Extra inkomsten voor de staat. De serieuze hardrijder wordt daar echt niet meer geflitst.
Yuri_Boykazaterdag 19 februari 2011 @ 17:38
Gewoon met 300 er langs knallen + je kenteken kan niet worden geflitst en de politie haalt je ook niet in.

En anders een wissel-kenteken systeem inbouwen.
Neo-Mullenzaterdag 19 februari 2011 @ 20:20
Laatst voor het eerst met de auto in de randstad geweest. Stuk tussen Utrecht en Den Haag is 4 of 5 baans en dat rijdt heerlijk O+
Al die 2 baans rotzooi in Limburg :(
Hojdhopperzaterdag 19 februari 2011 @ 20:34
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 20:20 schreef Neo-Mullen het volgende:
Laatst voor het eerst met de auto in de randstad geweest. Stuk tussen Utrecht en Den Haag is 4 of 5 baans en dat rijdt heerlijk O+
Al die 2 baans rotzooi in Limburg :(
Wacht maar tot je er midden in de spits rijdt. :(
OEMzaterdag 19 februari 2011 @ 20:36
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 20:34 schreef Hojdhopper het volgende:

[..]

Wacht maar tot je er midden in de spits rijdt. :(
Dat stuk (Utrecht->Gouda) is sinds de opening van de plusstrook nagenoeg filevrij in de spits.
Hojdhopperzaterdag 19 februari 2011 @ 21:04
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 20:36 schreef OEM het volgende:

[..]

Dat stuk (Utrecht->Gouda) is sinds de opening van de plusstrook nagenoeg filevrij in de spits.
Oké, dat is al iets. Maar de randstad is wel groter dan alleen dat stuk.
MrWimpennyzaterdag 19 februari 2011 @ 21:44
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 20:20 schreef Neo-Mullen het volgende:
Laatst voor het eerst met de auto in de randstad geweest. Stuk tussen Utrecht en Den Haag is 4 of 5 baans en dat rijdt heerlijk O+
Al die 2 baans rotzooi in Limburg :(
Maar hier in Limburg kun je tenminste doorrijden, dan heb je die 3 extra banen heul niet nodig.

In de spits 150 rijden _O_
Limburg FTW _O_
kikoooooozondag 20 februari 2011 @ 09:13
Limburg :')
Catbertzondag 20 februari 2011 @ 10:36
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 20:36 schreef OEM het volgende:
Dat stuk (Utrecht->Gouda) is sinds de opening van de plusstrook nagenoeg filevrij in de spits.
Yup. En werkelijk niemand houdt zich aan de limiet van 100 :D
Jac0buszondag 20 februari 2011 @ 10:39
Terechte klacht, ik rij er vaak. Al heb ik het idee dat niemand zich aan die 100 houdt :')
ElRey85zondag 20 februari 2011 @ 11:01
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2011 09:13 schreef kikoooooo het volgende:
Limburg :')
Rampstedelingen :')

En dan in de zomer allemaal Limburg vervuilen met hun kankeraccenten.
Casino.Bobzondag 20 februari 2011 @ 11:42
geen last van met mijn lada, want die gaat toch niet harder dan 100 :+
Il_Piccolo_Principezondag 20 februari 2011 @ 11:42
Als de linkse paupers het voor het zeggen hebben kan je er volgende kabinetsperiode lekker met 80 over heen brommen.
kikoooooozondag 20 februari 2011 @ 11:44
quote:
Op zondag 20 februari 2011 11:01 schreef ElRey85 het volgende:

[..]

Rampstedelingen :')

En dan in de zomer allemaal Limburg vervuilen met hun kankeraccenten.
Op vakantie naar Limburg :') Flikker toch op, belg.