kikoooooo | donderdag 24 juni 2010 @ 10:03 |
Verdomme man. Om milieumaatregelen en andere flutargumenten mag men straks max 100km/u op een tracé dat de breedte heeft waar 2 747's naast elkaar kunnen landen ![]() Wie verzint dat soort bullshit? En weer lekker cashen natuurlijk, als straks de trajectcontrole weer aangaat ![]() Eindelijk zijn we in Nederland asfalt aan het leggen, veel asfalt, waarvoor hulde... Alleen dat meer asfalt gelijk staat aan het naar beneden stellen van de vmax irriteert me. ![]() ![]() ![]() Klacht? 2x5 baans op sommige stukken, met zulke bordjes: ![]() | |
Stink-ui | donderdag 24 juni 2010 @ 10:04 |
kut nederland .. vanaf 6 baans mag er pas 120 gereden worden | |
Lod | donderdag 24 juni 2010 @ 10:04 |
Dan ga je toch lopen of fietsen ![]() | |
longinus | donderdag 24 juni 2010 @ 10:05 |
heb je er al files gezien, zo nee, dan werkt het ^^ | |
kikoooooo | donderdag 24 juni 2010 @ 10:05 |
quote:Het is de A2 hè ![]() ![]() | |
#ANONIEM | donderdag 24 juni 2010 @ 10:06 |
Doen ze omdat het ecologisch rijden is. Boeiend zeg, een auto blijft een auto. ![]() | |
A-mineur | donderdag 24 juni 2010 @ 10:09 |
A16 zelfde verhaal, 3 baans ook maar 100!SPOILER | |
Irritatie100 | donderdag 24 juni 2010 @ 10:09 |
DAAR 100?! ![]() Terechte klacht, hoewel ik er toch weinig kom. | |
Shoombak | donderdag 24 juni 2010 @ 10:10 |
Is dit het stuk Utrecht- Amsterdam? | |
Mdrop | donderdag 24 juni 2010 @ 10:10 |
80 had ook nog gekund dus wees blij. | |
kikoooooo | donderdag 24 juni 2010 @ 10:11 |
quote:Ja | |
poo | donderdag 24 juni 2010 @ 10:12 |
Gebruik dan het OV ![]() | |
Shoombak | donderdag 24 juni 2010 @ 10:13 |
quote:Wordt dat hele stuk 100? WTF. Verder was het afgelopen jaar de max snelheid 90 en reed iedereen 110 ofzo. | |
ukga | donderdag 24 juni 2010 @ 10:13 |
Kutzooi. vroegah mocht je altijd 120. lekker boeiend, zolang z emaar neit controleren | |
poo | donderdag 24 juni 2010 @ 10:14 |
Ik vind 't niet erg, mijn auto kan niet harder dan 100 ![]() | |
Juicyhil | donderdag 24 juni 2010 @ 10:14 |
Ik vind 120 nog langzaam. | |
Mdrop | donderdag 24 juni 2010 @ 10:15 |
quote:Linke baan en pech, is volgens de NL regering een te lange weg tot vluchtstrook. | |
ukga | donderdag 24 juni 2010 @ 10:17 |
quote: ![]() maak dan ook gelijk in het midden een vluchtstrook ![]() ![]() | |
Juicyhil | donderdag 24 juni 2010 @ 10:17 |
Sowieso is de A2 echt een kutweg. ![]() | |
Mdrop | donderdag 24 juni 2010 @ 10:18 |
quote: ![]() ![]() | |
Intrepidity | donderdag 24 juni 2010 @ 10:18 |
Ik krijg een harde plasser van zo'n lang en breed stuk lege weg. Hier moet je minstens 160 kunnen rijden ![]() | |
ukga | donderdag 24 juni 2010 @ 10:19 |
quote:heb je toen de wegenwacht gebelt, of de ambulance? | |
Jumparound | donderdag 24 juni 2010 @ 10:20 |
quote:sterker nog, dat kan prima ![]() maar opbokken met "boehoe ik ben gefllitst" topics | |
RemcoDelft | donderdag 24 juni 2010 @ 10:21 |
quote:Nooit opgelet met rijles zeker? Da's normaal bij zo veel rijstroken. | |
kikoooooo | donderdag 24 juni 2010 @ 10:22 |
quote:Beperken geluidhinder Het is zaak de geluidhinder voor omwonenden zoveel mogelijk te beperken. Voor woningen die zich tot 600 meter van de weg bevinden, moet het geluid binnen de afgesproken normen blijven. Rijkswaterstaat plaatst daarom langs de weg nieuwe geluidschermen die soms hoger zijn dan de huidige. In enkele gevallen plaatst een gemeente een geluidscherm met een bijdrage van Rijkswaterstaat. Zo integreert de gemeente Utrecht een bedrijvengebouw met het geluidscherm in ‘The Wall’. Een andere effectieve maatregel is het aanbrengen van dubbellaags ZOAB (zeer open asfaltbeton). Dat gebeurt op de A2 tussen Holendrecht en Oudenrijn. Dubbellaags ZOAB reduceert het geluid. Het effect is nog groter in combinatie met de lagere maximumsnelheid van 100 km per uur. Bij Utrecht houdt de landtunnel het verkeersgeluid tegen. ![]() | |
ukga | donderdag 24 juni 2010 @ 10:22 |
quote:nee | |
DoimeN | donderdag 24 juni 2010 @ 10:22 |
quote:Toen heb ik die aids-plek op mijn arm dichtgebrand met buskruit van een kogel onder het mom van: What doenst kill you, makes you stronger. A weak part of me died today.... That was the weak part, i'm stronger now. ![]() | |
Kumerian | donderdag 24 juni 2010 @ 10:22 |
quote:Je moet niet zeuren. Op dit moment mag je, ook op de stukken weg die al af zijn en waar al jaren geen wegmisbouwwerker gelopen heeft, maar 90 rijden. Dus de snelheid gaat zelfs OMHOOG naar 100km/u! Deze post staat ook wel bekend als; Onterechte klacht! | |
kikoooooo | donderdag 24 juni 2010 @ 10:23 |
quote:Als je pech krijgt in je Renault of Citroën, en je rijdt op de linkerbaan, dan is het een heeeeel eind om naar de vluchtstrook rechts te komen. Vandaar. | |
ukga | donderdag 24 juni 2010 @ 10:23 |
quote:en dit is allemaal echt gebeurt|? das best heftig dan | |
rene90 | donderdag 24 juni 2010 @ 10:24 |
De a15 dacht ik naar nijmegen is 2 baans en 120 zonder verlichting ![]() | |
kikoooooo | donderdag 24 juni 2010 @ 10:24 |
quote: ![]() Daar ligt geen 2x5. | |
kikoooooo | donderdag 24 juni 2010 @ 10:25 |
quote:Ja en? Wat heeft verlichting daarmee te maken? ![]() | |
Kumerian | donderdag 24 juni 2010 @ 10:26 |
quote:Nee, daar ligt 2*4. What's your point? | |
Keiichi | donderdag 24 juni 2010 @ 10:26 |
volgens mij raken sommige mensen compleet in paniek als ze wegen aantreffen die breder dan 2 banen zijn. | |
fathank | donderdag 24 juni 2010 @ 10:28 |
quote:15 jaar geleden was het overal zo. En verlichting is alleen maar irritant. | |
kikoooooo | donderdag 24 juni 2010 @ 10:28 |
quote:Dat gaat straks ook gewoon omhoog naar 100. Dat is nu 90 ivm de werkzaamheden. Als het dus straks klaar is, en er ligt 2x4 en 2x4 dan is die snelheid van 100 km/u gewoon belachelijk | |
Keiichi | donderdag 24 juni 2010 @ 10:29 |
Overigens wel slim dat ze genoeg ruimte hebben om NOG 2 rijstroken er bij aan te plakken ![]() | |
Hojdhopper | donderdag 24 juni 2010 @ 10:29 |
Op welk stuk is dat dan..? Dat zeg je er niet bij. Ik rij wekelijks een paar keer over de A2, van Maastricht naar Amsterdam dus ik zal er wel de dupe van worden dan? | |
Kumerian | donderdag 24 juni 2010 @ 10:30 |
quote:Dat zeg ik net.... Er zijn stukken van ettelijke kilometers lang waar al in geen maanden meer gewerkt is, waar het gewoon KLAAR is..... | |
Keiichi | donderdag 24 juni 2010 @ 10:30 |
quote:Jij rijdt liever 120 in de file ![]() | |
Jumparound | donderdag 24 juni 2010 @ 10:30 |
maar weten we nu al of het hele traject 100 km/h is of alleen het stuk vinkenveen - .Breukelen Ik gok het laatste ![]() | |
kikoooooo | donderdag 24 juni 2010 @ 10:31 |
quote:Volgens mij iig tot Knooppunt Deil (vanaf Amsterdam). Verder rij ik de A2 niet. | |
#ANONIEM | donderdag 24 juni 2010 @ 10:38 |
Hoezo maar 120 rijden... http://www.blikopnieuws.n(...)uur_over_de_A79.html [ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 24-06-2010 10:38:51 ] | |
ThatsMeThatsRight | donderdag 24 juni 2010 @ 10:39 |
Als het allemaal af is (ergens 2068 ofzo) wordt het wel een mooi stukje snelweg. Maar nog steeds een paar bottlenecks, snap niet dat ze dat niet oplossen. | |
fathank | donderdag 24 juni 2010 @ 10:39 |
quote:Die vent heeft wel geluk, geen staandehouding dus z'n rijbewijs niet kwijt ![]() | |
_Michiel_ | donderdag 24 juni 2010 @ 10:40 |
Lijkt me best een leuke ervaring, om een 747 te landen met de hoogteverschillen zoals op de foto's! | |
#ANONIEM | donderdag 24 juni 2010 @ 10:40 |
quote:Op dat stuk rij ik ook wel eens zo hard ![]() | |
fathank | donderdag 24 juni 2010 @ 10:41 |
quote:Ging mijn auto maar zo hard ![]() ![]() | |
Intrepidity | donderdag 24 juni 2010 @ 10:42 |
quote: Ben in m'n hele leven pas 1 keer geflitst met 4 km/h te hard, dus je zult mij niet horen zeiken.. | |
ThatsMeThatsRight | donderdag 24 juni 2010 @ 10:44 |
quote:Vooral tussen Waardenburg en Vianen, ik denk dan hup alle banen open en 130 toestaan, Charlie Aptroot kom er maar in!! | |
#ANONIEM | donderdag 24 juni 2010 @ 10:44 |
quote: ![]() | |
Stekelbees | donderdag 24 juni 2010 @ 10:47 |
Dat komt door linkse hippie's die denken dat langzaam rijden staat aan minder uitstoot. 1) totale co2 uitstoot van alle auto's op de hele wereld is 2% van totaal. Rest komt door de industrie. 2) langzamer rijden -> mensen ineens remmen -> terugschakelen -> terug optrekken -> meer verbruik 3) het hele "groene" fabeltje tegenwoordig is een leuke manier om nóg meer geld te verdienen over de ruggen van onwetende, domme mensen. Groene energie bestaat niet, retards. 4) langzaam rijden lost het hele file probleem niet; betere infrastructuur wél. | |
Alicey | donderdag 24 juni 2010 @ 10:48 |
quote:Niet direct nee. De rechter kan er echter nog anders over beslissen.. | |
Hojdhopper | donderdag 24 juni 2010 @ 10:48 |
quote:Huh? Dat zeg ik toch niet? ![]() | |
2NutZ | donderdag 24 juni 2010 @ 10:49 |
Haha ja man, je zal maar in de randstad wonen. | |
Kumerian | donderdag 24 juni 2010 @ 10:49 |
quote:z'n rijbewijs nu niet kwijt.... Vervolgens wel een uitnodiging in de bus om gezellig te komen kletsen met het OM en de rechter, ik gok dat hij daar niet met rijbewijs de deur uit gaat..... | |
Intrepidity | donderdag 24 juni 2010 @ 10:52 |
quote: Nee, want wind en zonlicht is ook zó vervuilend. ![]() | |
RemcoDelft | donderdag 24 juni 2010 @ 11:01 |
quote:Dit is ook cultuurgebonden: in de VS wonen mensen langs een snelweg, en accepteren ze gewoon dat ze die weg horen... | |
#ANONIEM | donderdag 24 juni 2010 @ 11:06 |
quote:Ik zou het rijbewijs niet meenemen ![]() | |
kikoooooo | donderdag 24 juni 2010 @ 11:06 |
quote:Alle mensen die nu langs de A2 wonen zijn, volgens mij, allen jonger dan deze weg. Hetzelfde geldt voor mensen die onder schiphol gaan wonen. Is gewoon een bewuste keuze. Dan moet je idd ook niet gaan zeiken. Ik woon praktisch onder de aanvliegroute van de Buitenveldertbaan, af en toe echt een tyfusherrie, maar mij hoor je daar niet over klagen hoor. | |
RemcoDelft | donderdag 24 juni 2010 @ 11:22 |
quote:Het is vooral klagen "omdat het kan", lijkt het... Doordat de milieuhippies mensen vertellen dat dat vliegen en wegen slecht zijn. En i.p.v. gewoon te accepteren dat het er ligt, willen ze het opeens veranderen. | |
ImMaxa | donderdag 24 juni 2010 @ 11:23 |
Ach, de N325 bij Nijmegen-Noord zijn ze aan het ombouwen tot stadssingel, met verkeerslichten en 50 km/h maximaal, om de doorstroming te bevorderen heet dat. ![]() | |
Alicey | donderdag 24 juni 2010 @ 11:26 |
quote:De uitwerking valt inderdaad een beetje tegen daar.. | |
Alicey | donderdag 24 juni 2010 @ 11:27 |
quote:Als kentekenhouder ben je verantwoordelijk wanneer er geen bestuurder kan worden gevonden. Je krijgt netjes een formulier thuis waarmee je kunt opgeven wie de bestuurder was. Doe je dat niet of blijkt later dat dat niet de bestuurder was, dan ga je zelf voor gaas. | |
#ANONIEM | donderdag 24 juni 2010 @ 11:33 |
quote:Dat lijkt me sterk dat ze het rijbewijs innemen. Boetes die ik van Duitsland krijg betaal ik niet, ookal sturen ze altijd een nieuwe pasfoto ![]() | |
Alicey | donderdag 24 juni 2010 @ 11:36 |
quote:Probeer het maar eens. ![]() quote:Tegenwoordig kan dat gewoon via het CJIB geïncasseerd worden als ik me niet vergis. Het kan echter zijn dat de Duitsers het er bij laten zitten. Zwitsers overigens niet. ![]() | |
Irritatie100 | donderdag 24 juni 2010 @ 11:37 |
Zwitserland, daar verlies je je rijbewijs toch al met 15 te hard? ![]() | |
Alicey | donderdag 24 juni 2010 @ 11:42 |
quote:Het zou me niets verbazen. ![]() | |
Intrepidity | donderdag 24 juni 2010 @ 11:44 |
quote: Als de snelheidslimieten dan niet zo achterlijk zijn als hier vind ik dat opzich wel terecht.. 50km/h te hard op 100 max of 15 te hard op 140 max, dat maakt dan ook niet uit ![]() | |
#ANONIEM | donderdag 24 juni 2010 @ 11:45 |
quote:Nop wordt nog niet gedaan. Mag volgens de EU regels niet geloof ik. | |
Toempf | donderdag 24 juni 2010 @ 11:47 |
quote:Was dat niet in Zweden zo? | |
fathank | donderdag 24 juni 2010 @ 12:05 |
quote:Als in Zwitserland de maximumsnelheid beperkt is als milieumaatregel en je rijdt te hard bega je een milieumisdrijf en kan je dat al gauw enkele duizenden euro's kosten ![]() | |
themole | donderdag 24 juni 2010 @ 12:44 |
quote:Nooit geweten echt te treurig. ![]() | |
Nobu | donderdag 24 juni 2010 @ 12:53 |
quote:Want een haperende motor is het enige waardoor je naar de vluchstrook moet. ![]() | |
Muridae | donderdag 24 juni 2010 @ 12:54 |
Wanneer gaat het open ? Ik zag vanmorgen dat er nog niet overal belijning zit... | |
ViaRegnum | donderdag 24 juni 2010 @ 13:00 |
Tussen de afrit Maarssen en Abcoude blijft het voor zover ik weet gewoon 120, hoor ![]() 130 of 140 als vmax zou wat mij betreft trouwens wel beter zijn dan 120 op zo'n stuk ![]() | |
Nobu | donderdag 24 juni 2010 @ 13:00 |
quote:Nee, een paar jaar geleden in ieder geval nog niet. | |
Shoombak | donderdag 24 juni 2010 @ 13:24 |
quote: quote: | |
devlinmr | donderdag 24 juni 2010 @ 13:25 |
quote:2) wat je hier beschrijft geld voor elke snelheid daar er altijd verschillen in snelheid zullen zijn zal er geremd worden. Is dus een non argument 3) Hoe noem jij windenergie dan? 4) jawel... langzamer rijden = minder afstand tussen auto's nodig=meer capaciteit op de weg. [ Bericht 0% gewijzigd door devlinmr op 24-06-2010 13:39:19 ] | |
fathank | donderdag 24 juni 2010 @ 13:35 |
quote:Een van de onze vaste chauffeurs heeft een keer hydrolieklekkage gehad op de vluchtstrook. Hele teringzooi over de vluchtstrook en in de berm. Komt er zo'n vent van Rijkswaterstaat bij. "Ja meneer, dat is niet zo mooi, dat is namelijk een milieumisdrijf" -"Nee hoor, ziet u dat groene biesje over de hydroliekslangen? Dat betekent dat er bio-olie in zit". "Ah oke, geen probleem". ![]() | |
ViaRegnum | vrijdag 25 juni 2010 @ 19:00 |
quote:Oh nee, ik heb het nagecheckt ![]() | |
Mikkie | vrijdag 25 juni 2010 @ 19:05 |
Volledig terechte klacht! Nu kan ik nog maar rijbewijsveilig 140 rijden ipv 160 ![]() ![]() | |
TwisterNederland | vrijdag 25 juni 2010 @ 19:19 |
quote:Dat is niet in Zwitserland maar in Oostenrijk. Zo ongeveer alle snelheden op de snelwegen zijn gewoon verlaagd naar 100 om zo te kunnen incasseren ![]() | |
Ofyles2 | vrijdag 25 juni 2010 @ 19:26 |
quote:Ben er een tijd geleden overheen geweest, was niet te doen. | |
Intrepidity | vrijdag 25 juni 2010 @ 19:49 |
quote:Hé, dat zei ik pas ook nog tegen je moeder! | |
El_Liberaliste | vrijdag 25 juni 2010 @ 20:05 |
Ik reed er vandaag voor het eerst sinds een flinke tijd. Echt nice die vijf banen naast elkaar, dat ik dat nog mag meemaken. En idd nogal zuur van de maximumsnelheid. Er wordt naar verhouding weinig gecontroleerd maar er hangt natuurlijk nog wel trajectcontrole die al tig jaar buiten gebruik is.. 140 vind ik toch wel zo fijn om op de A2 te kunnen rijden. | |
busfoto.nl | vrijdag 25 juni 2010 @ 21:06 |
M.i. is de nieuwe A2 een prima weg waar met dynamische maximumsnelheden gewerkt kan worden. Vanwege de hoeveelheid verkeer ben ik het mee eens dat overdag een maximumsnelheid van 100 geldt met handhaving dmv trajectcontrole. Hierdoor krijg je een rustig verkeersbeeld met allemaal voertuigen die rond de 90/95 rijden. Dan heeft de A2 de hoogste capaciteit. 's Nachts rijdt ik voor mijn werk wel eens over de A2, dan is 1 rijstrook per richting afdoende. Met andere woorden: 120 kan dan prima. ![]() | |
busfoto.nl | vrijdag 25 juni 2010 @ 21:24 |
Nog wat mooie plaatjes:![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
ForzaScuderiaFerrari | vrijdag 25 juni 2010 @ 21:32 |
Zo'n brede weg is wel gevaarlijk hoor...maak er maar een 60 km/h zone van ![]() | |
BlackLining | vrijdag 25 juni 2010 @ 23:06 |
quote:Tracjectcontrole ![]() Even optrekken tot 160 is er tussen twee flitslocaties dus ook niet bij ![]() Belachelijk. Overdag misschien, dynamische snelheden zijn prima. In de spits 100, daarbuiten 130 zoals in Europa normaal is, en die trajectcontrole uit zodat mensen die wel een eigen inzicht hebben ook eens gewoon 160 kunnen gaan rijden. [ Bericht 15% gewijzigd door BlackLining op 25-06-2010 23:11:33 ] | |
Acinonyx | vrijdag 25 juni 2010 @ 23:11 |
Als of die 20 km/h minder iets uitmaakt, merk je toch niet als je lekker aan het rijden bent ![]() | |
BlackLining | vrijdag 25 juni 2010 @ 23:12 |
quote:Ik juist wel. Qua tijd boeit het inderdaad niet vreselijk veel, maar ik kan me gruwelijk ergeren aan zo'n relatief lage snelheid op een weg waar je veel harder kunt. | |
Intrepidity | vrijdag 25 juni 2010 @ 23:29 |
quote:120 of 140 maakt een wereld van verschil. Niet qua tijd idd, maar wel qua perceptie. Of dat nou aan de snelheid opzich of het verschil t.o.v. het overige verkeer ligt kan ik niet echt beoordelen, hoewel ik het laatste gok ![]() | |
ViaRegnum | zaterdag 26 juni 2010 @ 01:55 |
quote:Topplaatjes ![]() | |
ForzaScuderiaFerrari | zaterdag 26 juni 2010 @ 09:29 |
Ja, zo'n brede weg vraagt in de nachtelijke uurtjes gewoon om één ding.....plankgas! ![]() | |
BlackLining | zaterdag 26 juni 2010 @ 11:36 |
quote:En dan vraagt het JIB om één ding: geld! ![]() | |
ViaRegnum | zaterdag 26 juni 2010 @ 17:13 |
quote:Dit inderdaad. Zo'n variabele maximumsnelheid door middel van matrixborden is naar mijn mening ideaal voor dit stuk van de A2: 130/140 als het rustig is, 100/110 bij drukte. ![]() | |
ForzaScuderiaFerrari | zaterdag 26 juni 2010 @ 20:53 |
quote:Ja. das wel weer jammer....toch maar naar Duitsland dan ![]() | |
Captain_Maximum | zaterdag 26 juni 2010 @ 21:54 |
quote:Volgens mij zijn veel mensen voorstander van dit systeem. ![]() | |
Socios | zaterdag 26 juni 2010 @ 22:25 |
quote:Wat een onzin! ![]() Vroeger mocht je juist ´maar´ 100 km/u op autosnelwegen. Sinds 1988 pas is dat 120 km/u. | |
Socios | zaterdag 26 juni 2010 @ 22:36 |
Mooie foto´s in het topic trouwens! Een heel verschil met de ´vroegere´ A2 die ook nog kruiste met een spoorlijn. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Spoorbomen op een 2 x 3 baans autosnelweg, ik weet niet? ![]() | |
ForzaScuderiaFerrari | zaterdag 26 juni 2010 @ 22:42 |
quote:Heel vroeger was er zelfs helemaal geen limiet.... ![]() | |
schaal_9 | zaterdag 26 juni 2010 @ 23:42 |
NL heeft misschien niet de laagste maximumsnelheden, maar wel de laagste rijsnelheden van heel de wereld. 100 km/h op de nieuwe A2 is een lachtertje. We hadden sowieso al 1% meer economische groei kunnen hebben met een normaal snelheidsbeleid. Daarnaast tot 30% kortere reistijden in niet-drukke verkeerssituaties. Als ze de snelheid willen beperken, hadden ze N-wegen moeten aanleggen. Op een gemiddelde Europese niet-snelweg wordt net zo snel gereden als op een Nederlandse snelweg. | |
schaal_9 | zaterdag 26 juni 2010 @ 23:47 |
quote:Zonde van het (belasting)geld allemaal. Totaal verspilde energie om wegen te degraderen. 80% van de Nederlandse wegen (50 km/h en 80 km/h) wordt gedegradeerd. Geen wonder dat we een begrotingstekort van 6,6% hebben. | |
MacorgaZ | zondag 27 juni 2010 @ 00:23 |
Zo triest dit ja, tregden klagt. Trouwens, boetes krijgen omdat je 140 gaat op de snelweg waar je 120 mag ![]() ![]() | |
TwisterNederland | zondag 27 juni 2010 @ 00:27 |
quote:Ik ben bang hoe de Nederlandse uitwerking ervan is. Maar dit zal het zo'n beetje zijn. 120 km/u: nacht 100 km/u: late avond/ vroege ochtend 80 km/u: overdag buiten de spits 60 km/u: Spitsuur Want anders komen er te weinig bonnen binnen ![]() | |
schaal_9 | zondag 27 juni 2010 @ 00:29 |
Bij een dynamische maximumsnelheid is de maximumsnelheid NOOIT hoger dan de oorspronkelijke maximumsnelheid. Voorbeeld: de A58 bij Tilburg (80 km/h bij smog en anders de normale limiet van 120 km/h). De economische schade door de extra reistijd is enorm. | |
TwisterNederland | zondag 27 juni 2010 @ 11:01 |
quote:dat dus, de dynamische maximumsnelheid kan alleen naar beneden toe, nooit omhoog | |
BlackLining | zondag 27 juni 2010 @ 13:36 |
quote:En wie zegt dat dat deze keer niet eens anders ingevoerd zou kunnen worden? Als het er zou komen hoor, dat komt er waarschijnlijk niet.. Schakelen tussen 80 en 140 (met tussenstappen) lijkt me ideaal. | |
TeringHenkie | zondag 27 juni 2010 @ 13:41 |
quote:Is dat nou fijn, met 120 over een spoorwegovergang rijden? *BONK* | |
Catch_me | zondag 27 juni 2010 @ 13:59 |
Ach op zulke trajecten plak ik altijd lekker mijn kentekenplaat af en rij ik alsnog 160-180, mij zullen ze niet tuk hebben ![]() | |
BlackLining | zondag 27 juni 2010 @ 14:09 |
quote:Mwa, kwestie van uitzoeken hoe de camera's hangen. Als ze je van voren proberen te pakken, lekker op de motor gaan ![]() | |
schaal_9 | zondag 27 juni 2010 @ 14:51 |
Minder controleren zal al een stuk helpen. Snelheidscontroles kunnen op vrijwel alle wegen gemakkelijk met een factor 10 omlaag, zodat we meer in de pas lopen met het buitenland. Kan de verkeerspolitie weer eens echt gaan werken voor zijn geld. | |
the_legend_killer | zondag 27 juni 2010 @ 15:15 |
Hier is het gewoon 120 ![]() ![]() | |
Light | maandag 28 juni 2010 @ 16:42 |
quote:Bron? quote:Als je in de file staat maakt het weinig uit of je 100 of 120 mag. quote:Die files kosten kapitalen, die moet je zien te voorkomen. quote:Hooguit op het snelwegdeel, niet op de rest van de route. En zelfs voor het snelwegdeel vraag ik me af hoe je dat wilt regelen. quote:Ik weet geen Europese niet-snelwegen waar je 120km/u mag rijden. | |
Alicey | maandag 28 juni 2010 @ 17:24 |
quote:Hij zei ook niet dat het mag, maar dat het wordt gereden. In Polen wordt er rustig 160 km/h gereden op normale wegen. De politie treedt er buiten de bebouwde kom ook niet tegen op. | |
TeringHenkie | maandag 28 juni 2010 @ 19:31 |
quote:Polen zijn dan ook gek. Ik haalde een paar dagen geleden een Pools busje in wat 120 km/u reed. Met een aanhanger ![]() | |
Alicey | maandag 28 juni 2010 @ 20:17 |
quote:In Polen is het wel erg spannend om te rijden inderdaad. Maar zat Polen die niet gevaarzettend rijden. quote:Mwoah, 120 km/h voor een lege aanhanger vind ik niet bijzonder. Als de aanhanger zwaar beladen is of met grote dingen, dan wordt het wel een ander verhaal. Dat is overigens iets dat niet alleen gedaan wordt door Polen. ![]() | |
kikoooooo | woensdag 21 juli 2010 @ 09:10 |
http://www.wegenforum.nl/viewtopic.php?f=67&t=3949&st=0&sk=t&sd=a&start=1500#p465379quote:Daar gaan we dan. Lekker een graai hotspot voor de staatskas. | |
Socios | woensdag 21 juli 2010 @ 09:18 |
Prima toch? Ik rijd sowieso overal 100 km/u. Is goed voor een rustig verkeersbeeld, harder is niet nodig. Snap ook niet waarom in 1988 de maximum snelheid op de autosnelweg verhoogd is van 100 naar 120 km/u. | |
Socios | woensdag 21 juli 2010 @ 09:26 |
En nee, ik rijd veel meer kilometers per jaar. | |
Catbert | woensdag 21 juli 2010 @ 11:06 |
quote:Toen woonde ik nog in Twente, enige waar ik op moest letten waren koeien van rechts. | |
Casos | woensdag 21 juli 2010 @ 11:10 |
quote:Dat hebben we nog steeds, alleen zijn het dan bruggen en komen er boten i.p.v. treinen voorbij ![]() | |
Shoombak | woensdag 21 juli 2010 @ 11:14 |
Is de trajectcontrole bij Breukelen/Maarssen alweer actief? | |
kikoooooo | woensdag 21 juli 2010 @ 11:16 |
quote:Nope, maar dat kan nooit meer lang duren. Het stuk van Maarssen tot Amsterdam is inmiddels gereed en helemaal opengesteld (5 rijstroken). De andere kant zijn ze nog wel een paar weken mee bezig. | |
VOFTW | woensdag 21 juli 2010 @ 11:38 |
A58 Bergen op Zoom - Vlissingen, 2 baans, wel 120 Km/h ![]() | |
LePoo | woensdag 21 juli 2010 @ 11:42 |
quote:Dat is ook echt de enige. ![]() | |
Light | woensdag 21 juli 2010 @ 12:14 |
quote:Gewoon verkapte belastingverhoging. En iedereen doet vrolijk mee ![]() | |
kikoooooo | woensdag 21 juli 2010 @ 12:22 |
quote:Ja en? Zeeland ![]() ![]() | |
kikoooooo | zondag 25 juli 2010 @ 16:43 |
Kaffers. Op zondag staan ze er al te flitsen ![]() | |
BlackLining | zondag 25 juli 2010 @ 17:25 |
quote:Mwa, in Zeeland en Brabant kun je tenminste wel doorrijden ![]() | |
kikoooooo | woensdag 18 augustus 2010 @ 08:07 |
En ze staan weer te laseren hoor, kaffers ![]() | |
TommyGun | woensdag 18 augustus 2010 @ 08:34 |
quote:Inderdaad ![]() En wat betreft de A2/N2: http://www.flitsservice.n(...)indhoven-t62196.html | |
Socios | woensdag 18 augustus 2010 @ 10:29 |
quote:Terecht. Men dient zich aan de maximumsnelheid te houden. Als iedereen dit doet, bevordert dat de doorstroming aanzienlijk. Geen harmonicaeffecten veroorzaakt door malloten die zonodig constant op de rem willen trappen etc. | |
Intrepidity | woensdag 18 augustus 2010 @ 10:35 |
quote:De A28 is anders ook gewoon stervensdruk tijdens spitsuren. Voor de A50, A1 en A30 is dat ook niet anders. Alles is nog vrolijk 2+2 terwijl het verkeersaanbod al jaren 3+3 rechtvaardigt. Maarja, de arme boompjes he ![]() | |
Nobu | woensdag 18 augustus 2010 @ 10:42 |
quote:Alsof de remmentikkers de hardrijders zijn. ![]() | |
Knevelt | woensdag 18 augustus 2010 @ 10:43 |
quote:nobu ![]() | |
Kumerian | woensdag 18 augustus 2010 @ 11:38 |
quote:Mischien niet altijd maar je ziet het wel erg vaak... Zo iemand die met 140 langs gescheurd komt, al lang ziet dat er over 100 meter iemand 120 rijdt maar alsnog door blijft jakkeren tot op 2 meter afstand om vervolgens vol op de rem te gaan..... En er vervolgens op 1 meter achter blijven rijden omdat z'n bloeddruk al te hoog is en dus continue op de rem moeten gaan als degene voor hem ook maar 500m/u langzamer gaat rijden.... Blijf dan gewoon op fatsoenlijke afstand zitten zodat je dat soort dingen kunt opvangen door gewoon van het gas af te gaan als je ziet dat er 5 autos verder iemand een beetje vertraagd..... | |
Nobu | woensdag 18 augustus 2010 @ 11:42 |
quote:Als er voor mij iemand iemand veel harder rijdt dan ik en een beetje vertraagd zorgt dat echt niet voor een harmonica-effect. Pas als er iemand achter die auto een hele rij anderen ook moet vertragen is daar sprake van. Niet erg waarschijnlijk als ik van 150 terug naar 130 moet. Bovendien is dan het kleven de oorzaak en niet de snelheid. | |
Socios | woensdag 18 augustus 2010 @ 11:43 |
quote:Zeker weten wel! Dan scheuren ze over de linkerbaan en gaan dan weer vol in de rem als men even niet ´door kan rijden´. | |
Socios | woensdag 18 augustus 2010 @ 11:44 |
quote:Wel, al die rode achterlichten hebben invloed op het verkeer erachter. | |
longinus | woensdag 18 augustus 2010 @ 11:49 |
Het zijn de hardrijders die spookfiles veroorzaken, samen met de vrachtwagens. ik ben voor een wetsontwerp waarbij vrachtverkeer en of aanhangers verboden worden op de meest linkse rijstrook. oh ja, die kutbusjes die zijn vreselijk irritant en denken ook dat zij boven de wet staan ![]() | |
Nobu | woensdag 18 augustus 2010 @ 11:50 |
quote:Want? Als je afstand houdt en niet met rasse schreden dichterbij komt hoef je toch niet te remmen als je voorganger remt? Helaas laat het verkeersinzicht van veel mensen nogal te wensen over, maar dat is niet de schuld van de hardrijder. | |
Socios | woensdag 18 augustus 2010 @ 11:51 |
quote:De hardrijder is juist diegene die geen verkeersinzicht heeft! Die zou niet hoeven te remmen als ´ie niet met een idiote snelheid over de weg rijdt. | |
Nobu | woensdag 18 augustus 2010 @ 11:53 |
quote:Jij remt nooit natuurlijk. ![]() | |
Socios | woensdag 18 augustus 2010 @ 11:54 |
quote:Op de autosnelweg? Inderdaad, zeer zelden! | |
Nobu | woensdag 18 augustus 2010 @ 11:58 |
quote:Dan zijn er twee mogelijkheden: -Je woont in een of andere uithoek -Je bent een rijdende chicane | |
Socios | woensdag 18 augustus 2010 @ 12:00 |
quote:Ik kom met de auto door heel Nederland. Ik kijk gewoon ver vooruit zodat ik te allen tijde zicht heb op de verkeerssituatie. | |
swaffelair | woensdag 18 augustus 2010 @ 12:01 |
quote:Dat de weg niet eens bestond had ook gekund, nu ben je pas echt blij. | |
Nobu | woensdag 18 augustus 2010 @ 12:02 |
quote:Succes met het voorspellen van inhalende vrachtwagens, mensen die vlak voor je neus naar links komen, types die na het inhalen oneindig links blijven hangen etc. | |
LePoo | woensdag 18 augustus 2010 @ 12:53 |
quote:En als jij dan die auto ziet invoegen daar 600 meter verderop, komt er ineens een josti naar links zwaaien en knal je er boven op. Ik rij zelf ook 40-50.000 op jaarbasis, maar je zult mij nooit horen over hoe goed ik wel niet kan rijden. Je bent AL-TIJD afhankelijk van wat een ander doet, en daar heb je geen invloed op. Dus dan kan je nog beweren dat je 'heel Nederland rond rijdt', als iemand besluit jou te verrassen met 1 of andere gekke manoeuvre, dan hang jij net zo goed. Maar 100 op een 5 baans weg is wel erg sneu natuurlijk. | |
TommyGun | woensdag 18 augustus 2010 @ 13:17 |
quote:Beter ga je met de trein ![]() | |
Socios | woensdag 18 augustus 2010 @ 13:20 |
quote:Meestal ga ik ook met de trein. Maar soms moet ik ergens zijn waar ik niet per trein kan komen. Dan reis ik met de auto. | |
Casino.Bob | woensdag 18 augustus 2010 @ 18:18 |
terechte klacht.. 80 waar je 120 kan ![]() 100 waar je 120 kan ![]() 90 wat eerst 120 was maar er wordt zogenaamd aan gewerkt ![]() 70 waar je 120 kan maar als je met 120 de onzichtbare wegwerkers raakt gaan ze dood, maar 70 is prima ![]() mensen die gaan inhalen met 121 ![]() edit: mensen die 120 rijden waar het niet kan ![]() | |
GurbeDouwstra | woensdag 18 augustus 2010 @ 18:23 |
Ga met de fiets, dan heb je helemaal maximumsnelheid. ![]() | |
Nobu | woensdag 18 augustus 2010 @ 18:28 |
quote:Snelheidslimieten gelden voor alle bestuurders. | |
Alicey | woensdag 18 augustus 2010 @ 18:30 |
quote:Niet voor fietsers. | |
kikoooooo | woensdag 18 augustus 2010 @ 18:41 |
quote:Zeker wel. | |
Alicey | woensdag 18 augustus 2010 @ 18:44 |
quote:Link naar betreffende wet- of regelgeving graag dan. Ik kan nl. geen artikel vinden dat maximumsnelheden voorschrijft aan fietsers. | |
dronkeykong | woensdag 18 augustus 2010 @ 18:45 |
Je kan nog wel 5 banen erbij maken, al die mongolen denken nu dat ze op de 4e baan mogen hangen, schijtziek word je van die debielen. Voor de rest gewoon cruisecontrol op 120. Toen het nog 90 was reed ik er al 120 dus waarom nu niet ![]() | |
Terloops | woensdag 18 augustus 2010 @ 18:55 |
Ik dacht op een zaterdag ochtend even door te kunnen karren naar Amsterdam resultaat: 250 euro boete | |
dronkeykong | woensdag 18 augustus 2010 @ 19:00 |
quote:Om 6:30u slapen ze nog en om 16:00u zijn ze alweer naar huis ![]() | |
KomtTijd... | woensdag 18 augustus 2010 @ 19:04 |
quote:Bij 4 of meer rijstroken wordt in principe altijd een dubbele vluchtstrook toegepast. | |
TeringHenkie | woensdag 18 augustus 2010 @ 19:18 |
quote:Het is maandagmiddag 18:24, iedereen zit op elkaar te duwen, 5 rijstroken naast elkaar, jouw motor slaat af, alle lampjes branden, schoonmoeder zit te bleren, hoe wil jij vanaf links naar de rechtervluchtstrook komen zonder minstens 3 leasegolfjes van een nieuwe stroomlijn te voorzien? | |
the_legend_killer | woensdag 18 augustus 2010 @ 19:38 |
Hier gewoon 120 ![]() | |
AdBlocker | woensdag 18 augustus 2010 @ 19:48 |
Afgelopen weekend heb ik A2 tussen Eindhoven en Amsterdam gereden, heen en terug. Wat mij opvalt: mag je toch max. 90 km/u rijden tussen Den Bosch en Amsterdam. Zelfs staat er 90 op nieuwe hectopaal naast gloednieuwe A2 (5 stroken). Het is daar best relax en superzuinig met rijden. ![]() | |
kikoooooo | woensdag 18 augustus 2010 @ 20:27 |
quote:Je hebt gelijk ![]() ![]() | |
kikoooooo | woensdag 18 augustus 2010 @ 20:28 |
quote:Vanaf utrecht naar Amsterdam mag je nu 100. | |
Symphonic | zondag 22 augustus 2010 @ 01:27 |
opgeschoond | |
Catbert | maandag 23 augustus 2010 @ 12:13 |
quote:Ik rem vrij weinig op de autosnelweg ja, omdat ik gewoon als ik achter op een auto kom m'n gas loslaas. Ik ken m'n auto goed genoeg om redelijk in te kunnen schatten op welk moment je je gas los moet laten. Ik heb nogal een hekel aan types die vol gas op je in komen rijden en 20m achter je pas op de rem trappen. | |
Casino.Bob | maandag 23 augustus 2010 @ 12:24 |
quote:ik wil er één aan toevoegen: Waar je normaal 100 mag, 90 van maken vanwege wegwerkzaamheden ![]() | |
Glijdt_licht | maandag 23 augustus 2010 @ 13:14 |
quote:En? A32 is ook zonder verlichting. Groot gedeelte van de A7 is verlichtingloos. bovendien is verlichting alleen maar kut 's nachts. Bewijs? België. | |
Catbert | maandag 23 augustus 2010 @ 16:47 |
quote:Hoezo? Dat de snelwegen kut zijn in Belgie heeft niks met de verlichting te maken. Die is broodnodig, dan zie je het tenminste als er weer eens een stuk asfalt mist. | |
Tovenaar. | maandag 23 augustus 2010 @ 16:49 |
Wat apart dat mensen over dit soort dingen durven te klagen. Alsof je ook maar iets merkt van die 20 km/h minder. | |
Glijdt_licht | maandag 23 augustus 2010 @ 17:01 |
quote:De snelwegen in België bleken erg verbeterd toen ik deze zomer eroverheen moest. De Waalse A4 is plotseling berijdbaar en het asfalt is best okay te noemen. hetzelfde was het geval bij de A26, al heeft die nog wel enkele stukken die nog vernieuwd moeten worden. | |
Broekpaling | maandag 23 augustus 2010 @ 17:15 |
Ik vind het wel een stuk lekkerder rijden al daar. Al die achterlijke haastkoppen zitten niet meer op je reet en gaan lekker naar links. | |
Glijdt_licht | maandag 23 augustus 2010 @ 17:22 |
quote:Ik heb weleens zo'n bord voor auto's boos laten kijken op de fiets ![]() ![]() | |
Tovenaar. | maandag 23 augustus 2010 @ 18:23 |
quote:Je hebt een verkeersbord boos laten kijken? ![]() ![]() | |
Pablo88 | maandag 23 augustus 2010 @ 18:26 |
wat een mooie plaat asfalt ![]() | |
Drinky | maandag 23 augustus 2010 @ 18:27 |
Nederland, het land der betutteling ![]() Kom je gelijk weer achter als je vanuit duitsland de grens oversteekt ![]() Maar wij hebben wel de beste pedo's | |
vulkaan | maandag 23 augustus 2010 @ 18:32 |
Dat is gewoon een geldmachine. Ze weten goed dat je makkelijk 120 kan rijden en mensen zich gaan ergeren. Dus een paar flitsers en er wordt weer een paar duizend per dag binnengesleept. ![]() | |
DaMart | maandag 23 augustus 2010 @ 18:56 |
quote:Ik heb anders al een paar keer nog iemand bijna op mijn trekhaak gehad, die het blijkbaar makkelijker vond om door mijn auto te rijden dan een van de vrije banen links van ons te pakken ![]() quote:Ik heb ze al een aantal keer zien staan in de middenberm richting Amsterdam, zo rond Vinkeveen en Abcoude. En een vijfbaanssnelweg waar je maar 100 kilometer per uur mag, daar is maar één smiley geschikt voor: ![]() | |
Intrepidity | maandag 23 augustus 2010 @ 19:11 |
quote:Ja. Dat scheelt me namelijk 2x7.5 minuut per dag. Oftewel 57.5 uur per jaar, oftewel 48 dagen tot m'n pensioen. En die 48 dagen kan ik veel beter besteden. | |
Hoogheid | maandag 23 augustus 2010 @ 19:22 |
Ze hebben hetzelfde geintje al op de A12 geflikt tussen Den Haag en Utrecht, strook erbij, maar tegelijkertijd ook de snelheid terug naar 100 schroeven ![]() | |
TeringHenkie | maandag 23 augustus 2010 @ 20:01 |
Eurlings heeft inmiddels al aangekondigd de Vmax naar 120 te willen schroeven met een dynamische limiet, en de VVD kennende rijden we straks op dit prachtige lap ZOAB 180 km/h, dus maak jullie maar geen zorgen. | |
Intrepidity | maandag 23 augustus 2010 @ 20:04 |
quote:120 op rustige momenten ja, dus waarschijnlijk van 23 tot 4 ofzoiets ![]() | |
Catch_me | maandag 23 augustus 2010 @ 21:15 |
Nederland is weer een stukje veiliger en schoner geworden met deze limiet, niet klagen dus ![]() | |
Intrepidity | maandag 23 augustus 2010 @ 21:27 |
quote:Uit protest tegen de milieumaffia zou ik haast gewoon lekker 100 in z'n 4 gaan rijden op dat soort stukken. | |
Glijdt_licht | maandag 23 augustus 2010 @ 21:34 |
quote:Jup. Je hebt van die borden met daarop de snlheid die je rijdt. En als je onder de max snelheid rijdt lacht ie, rijd je sneller dan de max dan kijkt ie boos. En ik reed daar dus 67 zonder auto's achter me aan. Dus dat bord was echt op mij gericht ![]() | |
kikoooooo | dinsdag 23 november 2010 @ 21:04 |
radar ut a2 utrecht ri amsterdam thv hmp 44.2 voor afslag vinkeveen in middenberm (koen koerier/bastiaan01) 09:13:05 radar nh a2 amsterdam ri utrecht thv hmp 33.6 bij afslag amsterdam arena onder het viaduct (ricomandsi) 15:26:12 ![]() ![]() "Maximaal 100 km/u, stiller en schoner" ![]() ![]() | |
Jumparound | woensdag 24 november 2010 @ 00:12 |
zoals 2 x 7,5 minuten aan je pik sjorren per dag... wat een onzin beredenatie ![]() | |
BlackLining | woensdag 24 november 2010 @ 00:43 |
Blijf jij anders maar gewoon thuis zitten. Is nog veiliger. En zet je computer uit. Die gebruikt stroom. | |
BlackLining | woensdag 24 november 2010 @ 00:45 |
Ik vind het loei-irritant om 100 km/h te rijden op zo'n prachtig brede weg. Dat beetje extra benzine betaal ik graag om 150 te kunnen rijden. Wat een verademing. | |
kikoooooo | zaterdag 19 februari 2011 @ 17:32 |
A2: een goudmijn voor politie Bijna vijftigduizend hardrijders in iets meer dan vijftig controles. Voor de KLPD is de verbrede A2 tussen Utrecht en Amsterdam een ware goudmijn. De A2 tussen Utrecht en Amsterdam behoort tot de breedste wegen van Nederland. Toch mag er slechts honderd kilometer per uur gereden worden. Volgens politiewoordvoerder Frans Zuiderhoek rijdt 13% van de passanten te hard op het traject. De weg, twee keer vijfbaans, lijkt vooral buiten de spits tot hard rijden uit te nodigen. Onlangs werd een bestuurder 'geklokt' op 203 kilometer per uur, meldt de Gooi- en Eemlander. ![]() | |
Shalimar | zaterdag 19 februari 2011 @ 17:36 |
120 is nog zelfs shit | |
Catch_me | zaterdag 19 februari 2011 @ 17:36 |
wow 203 km/h, levensgevaarlijk op de a2 ![]() | |
OEM | zaterdag 19 februari 2011 @ 17:36 |
Mooi toch? Extra inkomsten voor de staat. De serieuze hardrijder wordt daar echt niet meer geflitst. | |
Yuri_Boyka | zaterdag 19 februari 2011 @ 17:38 |
Gewoon met 300 er langs knallen + je kenteken kan niet worden geflitst en de politie haalt je ook niet in. En anders een wissel-kenteken systeem inbouwen. | |
Neo-Mullen | zaterdag 19 februari 2011 @ 20:20 |
Laatst voor het eerst met de auto in de randstad geweest. Stuk tussen Utrecht en Den Haag is 4 of 5 baans en dat rijdt heerlijk ![]() Al die 2 baans rotzooi in Limburg ![]() | |
Hojdhopper | zaterdag 19 februari 2011 @ 20:34 |
Wacht maar tot je er midden in de spits rijdt. ![]() | |
OEM | zaterdag 19 februari 2011 @ 20:36 |
Dat stuk (Utrecht->Gouda) is sinds de opening van de plusstrook nagenoeg filevrij in de spits. | |
Hojdhopper | zaterdag 19 februari 2011 @ 21:04 |
Oké, dat is al iets. Maar de randstad is wel groter dan alleen dat stuk. | |
MrWimpenny | zaterdag 19 februari 2011 @ 21:44 |
Maar hier in Limburg kun je tenminste doorrijden, dan heb je die 3 extra banen heul niet nodig. In de spits 150 rijden ![]() Limburg FTW ![]() | |
kikoooooo | zondag 20 februari 2011 @ 09:13 |
Limburg ![]() | |
Catbert | zondag 20 februari 2011 @ 10:36 |
Yup. En werkelijk niemand houdt zich aan de limiet van 100 ![]() | |
Jac0bus | zondag 20 februari 2011 @ 10:39 |
Terechte klacht, ik rij er vaak. Al heb ik het idee dat niemand zich aan die 100 houdt ![]() | |
ElRey85 | zondag 20 februari 2011 @ 11:01 |
Rampstedelingen ![]() En dan in de zomer allemaal Limburg vervuilen met hun kankeraccenten. | |
Casino.Bob | zondag 20 februari 2011 @ 11:42 |
geen last van met mijn lada, want die gaat toch niet harder dan 100 ![]() | |
Il_Piccolo_Principe | zondag 20 februari 2011 @ 11:42 |
Als de linkse paupers het voor het zeggen hebben kan je er volgende kabinetsperiode lekker met 80 over heen brommen. | |
kikoooooo | zondag 20 februari 2011 @ 11:44 |
Op vakantie naar Limburg ![]() |