Wat een onzin!quote:Op donderdag 24 juni 2010 10:13 schreef ukga het volgende:
Kutzooi. vroegah mocht je altijd 120.
Heel vroeger was er zelfs helemaal geen limiet....quote:Op zaterdag 26 juni 2010 22:25 schreef Socios het volgende:
[..]
Wat een onzin!![]()
Vroeger mocht je juist ´maar´ 100 km/u op autosnelwegen. Sinds 1988 pas is dat 120 km/u.
Zonde van het (belasting)geld allemaal. Totaal verspilde energie om wegen te degraderen. 80% van de Nederlandse wegen (50 km/h en 80 km/h) wordt gedegradeerd. Geen wonder dat we een begrotingstekort van 6,6% hebben.quote:Op vrijdag 25 juni 2010 19:26 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Ben er een tijd geleden overheen geweest, was niet te doen.
Ik ben bang hoe de Nederlandse uitwerking ervan is.quote:Op zaterdag 26 juni 2010 21:54 schreef Captain_Maximum het volgende:
[..]
Volgens mij zijn veel mensen voorstander van dit systeem.
dat dus, de dynamische maximumsnelheid kan alleen naar beneden toe, nooit omhoogquote:Op zondag 27 juni 2010 00:29 schreef schaal_9 het volgende:
Bij een dynamische maximumsnelheid is de maximumsnelheid NOOIT hoger dan de oorspronkelijke maximumsnelheid. Voorbeeld: de A58 bij Tilburg (80 km/h bij smog en anders de normale limiet van 120 km/h). De economische schade door de extra reistijd is enorm.
En wie zegt dat dat deze keer niet eens anders ingevoerd zou kunnen worden? Als het er zou komen hoor, dat komt er waarschijnlijk niet.. Schakelen tussen 80 en 140 (met tussenstappen) lijkt me ideaal.quote:Op zondag 27 juni 2010 11:01 schreef TwisterNederland het volgende:
[..]
dat dus, de dynamische maximumsnelheid kan alleen naar beneden toe, nooit omhoog
Is dat nou fijn, met 120 over een spoorwegovergang rijden? *BONK*quote:Op zaterdag 26 juni 2010 22:36 schreef Socios het volgende:
Mooie foto´s in het topic trouwens!
Een heel verschil met de ´vroegere´ A2 die ook nog kruiste met een spoorlijn.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Spoorbomen op een 2 x 3 baans autosnelweg, ik weet niet?
Mwa, kwestie van uitzoeken hoe de camera's hangen. Als ze je van voren proberen te pakken, lekker op de motor gaanquote:Op zondag 27 juni 2010 13:59 schreef Catch_me het volgende:
Ach op zulke trajecten plak ik altijd lekker mijn kentekenplaat af en rij ik alsnog 160-180, mij zullen ze niet tuk hebben
Bron?quote:Op zaterdag 26 juni 2010 23:42 schreef schaal_9 het volgende:
NL heeft misschien niet de laagste maximumsnelheden, maar wel de laagste rijsnelheden van heel de wereld.
Als je in de file staat maakt het weinig uit of je 100 of 120 mag.quote:100 km/h op de nieuwe A2 is een lachtertje.
Die files kosten kapitalen, die moet je zien te voorkomen.quote:We hadden sowieso al 1% meer economische groei kunnen hebben met een normaal snelheidsbeleid.
Hooguit op het snelwegdeel, niet op de rest van de route. En zelfs voor het snelwegdeel vraag ik me af hoe je dat wilt regelen.quote:Daarnaast tot 30% kortere reistijden in niet-drukke verkeerssituaties.
Ik weet geen Europese niet-snelwegen waar je 120km/u mag rijden.quote:Als ze de snelheid willen beperken, hadden ze N-wegen moeten aanleggen. Op een gemiddelde Europese niet-snelweg wordt net zo snel gereden als op een Nederlandse snelweg.
Hij zei ook niet dat het mag, maar dat het wordt gereden. In Polen wordt er rustig 160 km/h gereden op normale wegen. De politie treedt er buiten de bebouwde kom ook niet tegen op.quote:Op maandag 28 juni 2010 16:42 schreef Light het volgende:
Ik weet geen Europese niet-snelwegen waar je 120km/u mag rijden.
Polen zijn dan ook gek. Ik haalde een paar dagen geleden een Pools busje in wat 120 km/u reed. Met een aanhangerquote:Op maandag 28 juni 2010 17:24 schreef Alicey het volgende:
[..]
Hij zei ook niet dat het mag, maar dat het wordt gereden. In Polen wordt er rustig 160 km/h gereden op normale wegen. De politie treedt er buiten de bebouwde kom ook niet tegen op.
In Polen is het wel erg spannend om te rijden inderdaad. Maar zat Polen die niet gevaarzettend rijden.quote:
Mwoah, 120 km/h voor een lege aanhanger vind ik niet bijzonder. Als de aanhanger zwaar beladen is of met grote dingen, dan wordt het wel een ander verhaal. Dat is overigens iets dat niet alleen gedaan wordt door Polen.quote:Ik haalde een paar dagen geleden een Pools busje in wat 120 km/u reed. Met een aanhanger
Daar gaan we dan.quote:En je kon erop wachten: het KLPD heeft van het OM opdracht gekregen de nieuwe Vmax van 100 km/h strikt te handhaven...
Toen woonde ik nog in Twente, enige waar ik op moest letten waren koeien van rechts.quote:Op donderdag 24 juni 2010 10:21 schreef RemcoDelft het volgende:
Nooit opgelet met rijles zeker? Da's normaal bij zo veel rijstroken.
Dat hebben we nog steeds, alleen zijn het dan bruggen en komen er boten i.p.v. treinen voorbijquote:Op zaterdag 26 juni 2010 22:36 schreef Socios het volgende:
Mooie foto´s in het topic trouwens!
Een heel verschil met de ´vroegere´ A2 die ook nog kruiste met een spoorlijn.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Spoorbomen op een 2 x 3 baans autosnelweg, ik weet niet?
Nope, maar dat kan nooit meer lang duren.quote:Op woensdag 21 juli 2010 11:14 schreef Shoombak het volgende:
Is de trajectcontrole bij Breukelen/Maarssen alweer actief?
Dat is ook echt de enige.quote:Op woensdag 21 juli 2010 11:38 schreef VOFTW het volgende:
A58 Bergen op Zoom - Vlissingen, 2 baans, wel 120 Km/h
Gewoon verkapte belastingverhoging. En iedereen doet vrolijk meequote:Op woensdag 21 juli 2010 09:18 schreef Socios het volgende:
Prima toch? Ik rijd sowieso overal 100 km/u. Is goed voor een rustig verkeersbeeld, harder is niet nodig. Snap ook niet waarom in 1988 de maximum snelheid op de autosnelweg verhoogd is van 100 naar 120 km/u.
Ja en?quote:Op woensdag 21 juli 2010 11:38 schreef VOFTW het volgende:
A58 Bergen op Zoom - Vlissingen, 2 baans, wel 120 Km/h
Mwa, in Zeeland en Brabant kun je tenminste wel doorrijdenquote:
Inderdaadquote:Op zondag 25 juli 2010 17:25 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Mwa, in Zeeland en Brabant kun je tenminste wel doorrijden
Terecht. Men dient zich aan de maximumsnelheid te houden. Als iedereen dit doet, bevordert dat de doorstroming aanzienlijk. Geen harmonicaeffecten veroorzaakt door malloten die zonodig constant op de rem willen trappen etc.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 08:07 schreef kikoooooo het volgende:
En ze staan weer te laseren hoor
De A28 is anders ook gewoon stervensdruk tijdens spitsuren. Voor de A50, A1 en A30 is dat ook niet anders. Alles is nog vrolijk 2+2 terwijl het verkeersaanbod al jaren 3+3 rechtvaardigt. Maarja, de arme boompjes hequote:Op woensdag 21 juli 2010 11:24 schreef xyzyx het volgende:
Gewoon naar de veluwe verhuizen, gister reden we 180 in de range rover sport van een vriend, worden we nog rustig ingehaald door een audi a4
Alsof de remmentikkers de hardrijders zijn.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 10:29 schreef Socios het volgende:
[..]
Terecht. Men dient zich aan de maximumsnelheid te houden. Als iedereen dit doet, bevordert dat de doorstroming aanzienlijk. Geen harmonicaeffecten veroorzaakt door malloten die zonodig constant op de rem willen trappen etc.
nobuquote:Op woensdag 18 augustus 2010 10:42 schreef Nobu het volgende:
[..]
Alsof de remmentikkers de hardrijders zijn.
Mischien niet altijd maar je ziet het wel erg vaak... Zo iemand die met 140 langs gescheurd komt, al lang ziet dat er over 100 meter iemand 120 rijdt maar alsnog door blijft jakkeren tot op 2 meter afstand om vervolgens vol op de rem te gaan..... En er vervolgens op 1 meter achter blijven rijden omdat z'n bloeddruk al te hoog is en dus continue op de rem moeten gaan als degene voor hem ook maar 500m/u langzamer gaat rijden....quote:Op woensdag 18 augustus 2010 10:42 schreef Nobu het volgende:
Als er voor mij iemand iemand veel harder rijdt dan ik en een beetje vertraagd zorgt dat echt niet voor een harmonica-effect. Pas als er iemand achter die auto een hele rij anderen ook moet vertragen is daar sprake van. Niet erg waarschijnlijk als ik van 150 terug naar 130 moet.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 11:38 schreef Kumerian het volgende:
[..]
Mischien niet altijd maar je ziet het wel erg vaak... Zo iemand die met 140 langs gescheurd komt, al lang ziet dat er over 100 meter iemand 120 rijdt maar alsnog door blijft jakkeren tot op 2 meter afstand om vervolgens vol op de rem te gaan..... En er vervolgens op 1 meter achter blijven rijden omdat z'n bloeddruk al te hoog is en dus continue op de rem moeten gaan als degene voor hem ook maar 500m/u langzamer gaat rijden....
Blijf dan gewoon op fatsoenlijke afstand zitten zodat je dat soort dingen kunt opvangen door gewoon van het gas af te gaan als je ziet dat er 5 autos verder iemand een beetje vertraagd.....
Zeker weten wel! Dan scheuren ze over de linkerbaan en gaan dan weer vol in de rem als men even niet ´door kan rijden´.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 10:42 schreef Nobu het volgende:
Wel, al die rode achterlichten hebben invloed op het verkeer erachter.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 11:42 schreef Nobu het volgende:
Als er voor mij iemand iemand veel harder rijdt dan ik en een beetje vertraagd zorgt dat echt niet voor een harmonica-effect. Pas als er iemand achter die auto een hele rij anderen ook moet vertragen is daar sprake van. Niet erg waarschijnlijk als ik van 150 terug naar 130 moet.
Want? Als je afstand houdt en niet met rasse schreden dichterbij komt hoef je toch niet te remmen als je voorganger remt? Helaas laat het verkeersinzicht van veel mensen nogal te wensen over, maar dat is niet de schuld van de hardrijder.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 11:44 schreef Socios het volgende:
[..]
Wel, al die rode achterlichten hebben invloed op het verkeer erachter.
De hardrijder is juist diegene die geen verkeersinzicht heeft! Die zou niet hoeven te remmen als ´ie niet met een idiote snelheid over de weg rijdt.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 11:50 schreef Nobu het volgende:
Want? Als je afstand houdt en niet met rasse schreden dichterbij komt hoef je toch niet te remmen als je voorganger remt? Helaas laat het verkeersinzicht van veel mensen nogal te wensen over, maar dat is niet de schuld van de hardrijder.
Jij remt nooit natuurlijk.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 11:51 schreef Socios het volgende:
[..]
De hardrijder is juist diegene die geen verkeersinzicht heeft! Die zou niet hoeven te remmen als ´ie niet met een idiote snelheid over de weg rijdt.
Dan zijn er twee mogelijkheden:quote:Op woensdag 18 augustus 2010 11:54 schreef Socios het volgende:
[..]
Op de autosnelweg? Inderdaad, zeer zelden!
Ik kom met de auto door heel Nederland. Ik kijk gewoon ver vooruit zodat ik te allen tijde zicht heb op de verkeerssituatie.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 11:58 schreef Nobu het volgende:
Dan zijn er twee mogelijkheden:
-Je woont in een of andere uithoek
-Je bent een rijdende chicane
Dat de weg niet eens bestond had ook gekund, nu ben je pas echt blij.quote:Op donderdag 24 juni 2010 10:12 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
![]()
Ja 60 had ook gekund, nu ben ik nog blijer
Ja 50 had ook gekund, nu ben ik nog blijer
Ja 30 had ook gekund, nu ben ik nog blijer.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |