Het is de A2 hèquote:Op donderdag 24 juni 2010 10:05 schreef longinus het volgende:
heb je er al files gezien, zo nee, dan werkt het ^^
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.To doom or not to doom
Wordt dat hele stuk 100? WTF.quote:
Linke baan en pech, is volgens de NL regering een te lange weg tot vluchtstrook.quote:Op donderdag 24 juni 2010 10:14 schreef ukga het volgende:
[ afbeelding ]
hoezo heeft deze nieuwe weg 2 vluchtstroklen (links en rechts)? is éen niet genoeg?
quote:Op donderdag 24 juni 2010 10:15 schreef Mdrop het volgende:
[..]
Linke baan en pech, is volgens de NL regering een te lange weg tot vluchtstrook.
quote:
heb je toen de wegenwacht gebelt, of de ambulance?quote:Op donderdag 24 juni 2010 10:17 schreef DoimeN het volgende:
[..]
Dat is voor mensen die acute aids krijgen.
sterker nog, dat kan primaquote:Op donderdag 24 juni 2010 10:18 schreef Intrepidity het volgende:
Ik krijg een harde plasser van zo'n lang en breed stuk lege weg. Hier moet je minstens 160 kunnen rijden
Nooit opgelet met rijles zeker? Da's normaal bij zo veel rijstroken.quote:Op donderdag 24 juni 2010 10:14 schreef ukga het volgende:
[ afbeelding ]
hoezo heeft deze nieuwe weg 2 vluchtstroklen (links en rechts)? is éen niet genoeg?
Beperken geluidhinderquote:Op donderdag 24 juni 2010 10:13 schreef Shoombak het volgende:
[..]
Wordt dat hele stuk 100? WTF.
Verder was het afgelopen jaar de max snelheid 90 en reed iedereen 110 ofzo.
Toen heb ik die aids-plek op mijn arm dichtgebrand met buskruit van een kogel onder het mom van: What doenst kill you, makes you stronger. A weak part of me died today.... That was the weak part, i'm stronger now.quote:Op donderdag 24 juni 2010 10:19 schreef ukga het volgende:
[..]
heb je toen de wegenwacht gebelt, of de ambulance?
Je moet niet zeuren. Op dit moment mag je, ook op de stukken weg die al af zijn en waar al jaren geen wegmisbouwwerker gelopen heeft, maar 90 rijden. Dus de snelheid gaat zelfs OMHOOG naar 100km/u!quote:Op donderdag 24 juni 2010 10:03 schreef kikoooooo het volgende:
Om milieumaatregelen en andere flutargumenten mag men straks max 100km/u op een tracé dat de breedte heeft waar 2 747's naast elkaar kunnen landen
Als je pech krijgt in je Renault of Citroën, en je rijdt op de linkerbaan, dan is het een heeeeel eind om naar de vluchtstrook rechts te komen. Vandaar.quote:Op donderdag 24 juni 2010 10:14 schreef ukga het volgende:
[ afbeelding ]
en dit is allemaal echt gebeurt|? das best heftig danquote:Op donderdag 24 juni 2010 10:22 schreef DoimeN het volgende:
[..]
Toen heb ik die aids-plek op mijn arm dichtgebrand met buskruit van een kogel onder het mom van: What doenst kill you, makes you stronger. A weak part of me died today.... That was the weak part, i'm stronger now.
quote:Op donderdag 24 juni 2010 10:22 schreef Kumerian het volgende:
[..]
Je moet niet zeuren. Op dit moment mag je, ook op de stukken weg die al af zijn en waar al jaren geen wegmisbouwwerker gelopen heeft, maar 90 rijden. Dus de snelheid gaat zelfs OMHOOG naar 100km/u!
Deze post staat ook wel bekend als;
Onterechte klacht!
Ja en? Wat heeft verlichting daarmee te maken?quote:Op donderdag 24 juni 2010 10:24 schreef rene90 het volgende:
De a15 dacht ik naar nijmegen is 2 baans en 120 zonder verlichting
Nee, daar ligt 2*4. What's your point?quote:Op donderdag 24 juni 2010 10:24 schreef kikoooooo het volgende:
Daar ligt geen 2x5.
15 jaar geleden was het overal zo. En verlichting is alleen maar irritant.quote:Op donderdag 24 juni 2010 10:24 schreef rene90 het volgende:
Dat gaat straks ook gewoon omhoog naar 100. Dat is nu 90 ivm de werkzaamheden.quote:Op donderdag 24 juni 2010 10:26 schreef Kumerian het volgende:
[..]
Nee, daar ligt 2*4. What's your point?
Dat zeg ik net.... Er zijn stukken van ettelijke kilometers lang waar al in geen maanden meer gewerkt is, waar het gewoon KLAAR is.....quote:Op donderdag 24 juni 2010 10:28 schreef kikoooooo het volgende:
Dat gaat straks ook gewoon omhoog naar 100. Dat is nu 90 ivm de werkzaamheden.
Jij rijdt liever 120 in de filequote:Op donderdag 24 juni 2010 10:29 schreef Hojdhopper het volgende:
Op welk stuk is dat dan..? Dat zeg je er niet bij. Ik rij wekelijks een paar keer over de A2, van Maastricht naar Amsterdam dus ik zal er wel de dupe van worden dan?
Volgens mij iig tot Knooppunt Deil (vanaf Amsterdam). Verder rij ik de A2 niet.quote:Op donderdag 24 juni 2010 10:29 schreef Hojdhopper het volgende:
Op welk stuk is dat dan..? Dat zeg je er niet bij. Ik rij wekelijks een paar keer over de A2, van Maastricht naar Amsterdam dus ik zal er wel de dupe van worden dan?
Die vent heeft wel geluk, geen staandehouding dus z'n rijbewijs niet kwijtquote:Op donderdag 24 juni 2010 10:38 schreef Ivo1986 het volgende:
Hoezo maar 120 rijden...
http://www.blikopnieuws.n(...)uur_over_de_A79.html
Op dat stuk rij ik ook wel eens zo hardquote:Op donderdag 24 juni 2010 10:39 schreef fathank het volgende:
[..]
Die vent heeft wel geluk, geen staandehouding dus z'n rijbewijs niet kwijt.
Ging mijn auto maar zo hardquote:Op donderdag 24 juni 2010 10:40 schreef Ivo1986 het volgende:
[..]
Op dat stuk rij ik ook wel eens zo hardDat is een ideale snelweg, ala Duitsland, lekker breed en weinig afslagen.
quote:Op donderdag 24 juni 2010 10:20 schreef Jumparound het volgende:
[..]
sterker nog, dat kan prima
maar opbokken met "boehoe ik ben gefllitst" topics
Vooral tussen Waardenburg en Vianen, ik denk dan hup alle banen open en 130 toestaan, Charlie Aptroot kom er maar in!!quote:Op donderdag 24 juni 2010 10:30 schreef Kumerian het volgende:
[..]
Dat zeg ik net.... Er zijn stukken van ettelijke kilometers lang waar al in geen maanden meer gewerkt is, waar het gewoon KLAAR is.....
quote:Op donderdag 24 juni 2010 10:41 schreef fathank het volgende:
[..]
Ging mijn auto maar zo hard. Ik kom niet verder dan 190. Maar alleen in Duitsland
Niet direct nee. De rechter kan er echter nog anders over beslissen..quote:Op donderdag 24 juni 2010 10:39 schreef fathank het volgende:
[..]
Huh? Dat zeg ik toch niet?quote:
z'n rijbewijs nu niet kwijt.... Vervolgens wel een uitnodiging in de bus om gezellig te komen kletsen met het OM en de rechter, ik gok dat hij daar niet met rijbewijs de deur uit gaat.....quote:Op donderdag 24 juni 2010 10:39 schreef fathank het volgende:
quote:Op donderdag 24 juni 2010 10:47 schreef Stekelbees het volgende:
Groene energie bestaat niet, retards.
Dit is ook cultuurgebonden: in de VS wonen mensen langs een snelweg, en accepteren ze gewoon dat ze die weg horen...quote:Op donderdag 24 juni 2010 10:22 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Beperken geluidhinder
Het is zaak de geluidhinder voor omwonenden zoveel
mogelijk te beperken. Voor woningen die zich tot 600
meter van de weg bevinden, moet het geluid binnen de
afgesproken normen blijven. Rijkswaterstaat plaatst daarom
langs de weg nieuwe geluidschermen die soms hoger zijn
dan de huidige. In enkele gevallen plaatst een gemeente een
geluidscherm met een bijdrage van Rijkswaterstaat. Zo
integreert de gemeente Utrecht een bedrijvengebouw met
het geluidscherm in ‘The Wall’.
Een andere effectieve maatregel is het aanbrengen van
dubbellaags ZOAB (zeer open asfaltbeton). Dat gebeurt op
de A2 tussen Holendrecht en Oudenrijn. Dubbellaags ZOAB
reduceert het geluid. Het effect is nog groter in combinatie
met de lagere maximumsnelheid van 100 km per uur. Bij
Utrecht houdt de landtunnel het verkeersgeluid tegen.
Ik zou het rijbewijs niet meenemenquote:Op donderdag 24 juni 2010 10:49 schreef Kumerian het volgende:
[..]
z'n rijbewijs nu niet kwijt.... Vervolgens wel een uitnodiging in de bus om gezellig te komen kletsen met het OM en de rechter, ik gok dat hij daar niet met rijbewijs de deur uit gaat.....
Alle mensen die nu langs de A2 wonen zijn, volgens mij, allen jonger dan deze weg. Hetzelfde geldt voor mensen die onder schiphol gaan wonen. Is gewoon een bewuste keuze. Dan moet je idd ook niet gaan zeiken.quote:Op donderdag 24 juni 2010 11:01 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Dit is ook cultuurgebonden: in de VS wonen mensen langs een snelweg, en accepteren ze gewoon dat ze die weg horen...
Het is vooral klagen "omdat het kan", lijkt het... Doordat de milieuhippies mensen vertellen dat dat vliegen en wegen slecht zijn. En i.p.v. gewoon te accepteren dat het er ligt, willen ze het opeens veranderen.quote:Op donderdag 24 juni 2010 11:06 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Alle mensen die nu langs de A2 wonen zijn, volgens mij, allen jonger dan deze weg. Hetzelfde geldt voor mensen die onder schiphol gaan wonen. Is gewoon een bewuste keuze. Dan moet je idd ook niet gaan zeiken.
Ik woon praktisch onder de aanvliegroute van de Buitenveldertbaan, af en toe echt een tyfusherrie, maar mij hoor je daar niet over klagen hoor.
De uitwerking valt inderdaad een beetje tegen daar..quote:Op donderdag 24 juni 2010 11:23 schreef ImMaxa het volgende:
Ach, de N325 bij Nijmegen-Noord zijn ze aan het ombouwen tot stadssingel, met verkeerslichten en 50 km/h maximaal, om de doorstroming te bevorderen heet dat.
Als kentekenhouder ben je verantwoordelijk wanneer er geen bestuurder kan worden gevonden. Je krijgt netjes een formulier thuis waarmee je kunt opgeven wie de bestuurder was. Doe je dat niet of blijkt later dat dat niet de bestuurder was, dan ga je zelf voor gaas.quote:Op donderdag 24 juni 2010 11:06 schreef Ivo1986 het volgende:
[..]
Ik zou het rijbewijs niet meenemenLaat het OM maar bewijzen wie er gereden heeft.
Dat lijkt me sterk dat ze het rijbewijs innemen.quote:Op donderdag 24 juni 2010 11:27 schreef Alicey het volgende:
[..]
Als kentekenhouder ben je verantwoordelijk wanneer er geen bestuurder kan worden gevonden. Je krijgt netjes een formulier thuis waarmee je kunt opgeven wie de bestuurder was. Doe je dat niet of blijkt later dat dat niet de bestuurder was, dan ga je zelf voor gaas.
Probeer het maar eens.quote:Op donderdag 24 juni 2010 11:33 schreef Ivo1986 het volgende:
Dat lijkt me sterk dat ze het rijbewijs innemen.
Tegenwoordig kan dat gewoon via het CJIB geïncasseerd worden als ik me niet vergis. Het kan echter zijn dat de Duitsers het er bij laten zitten. Zwitsers overigens niet.quote:Boetes die ik van Duitsland krijg betaal ik niet, ookal sturen ze altijd een nieuwe pasfoto
Het zou me niets verbazen.quote:Op donderdag 24 juni 2010 11:37 schreef Irritatie100 het volgende:
Zwitserland, daar verlies je je rijbewijs toch al met 15 te hard?
quote:Op donderdag 24 juni 2010 11:37 schreef Irritatie100 het volgende:
Nop wordt nog niet gedaan. Mag volgens de EU regels niet geloof ik.quote:Op donderdag 24 juni 2010 11:36 schreef Alicey het volgende:
[..]
Probeer het maar eens.Als kentekenhouder ben je verantwoordelijk voor wie je laat rijden in je auto. Als je niet kunt aangeven wie de bestuurder was, ben je dus het bokje.
[..]
Tegenwoordig kan dat gewoon via het CJIB geïncasseerd worden als ik me niet vergis. Het kan echter zijn dat de Duitsers het er bij laten zitten. Zwitsers overigens niet.
Was dat niet in Zweden zo?quote:Op donderdag 24 juni 2010 11:37 schreef Irritatie100 het volgende:
Als in Zwitserland de maximumsnelheid beperkt is als milieumaatregel en je rijdt te hard bega je een milieumisdrijf en kan je dat al gauw enkele duizenden euro's kostenquote:Op donderdag 24 juni 2010 11:37 schreef Irritatie100 het volgende:
Nooit geweten echt te treurig.quote:Op donderdag 24 juni 2010 12:05 schreef fathank het volgende:
[..]
Als in Zwitserland de maximumsnelheid beperkt is als milieumaatregel en je rijdt te hard bega je een milieumisdrijf en kan je dat al gauw enkele duizenden euro's kosten.
Want een haperende motor is het enige waardoor je naar de vluchstrook moet.quote:Op donderdag 24 juni 2010 10:18 schreef Mdrop het volgende:
[..], mocht je pech krijgen op de linke baan dan is de afstand die je moet afleggen tot aan de vluchtstrook te groot ofzo
.
quote:Op donderdag 24 juni 2010 13:00 schreef Nobu het volgende:
[..]
Nee, een paar jaar geleden in ieder geval nog niet.
quote:Autowegen 90
Autosnelwegen 110
Overtredingen worden streng bestraft. Een overschrijding van de maximum snelheid met meer dan 30 km/u betekent automatisch intrekking van Uw rijbewijs.
2) wat je hier beschrijft geld voor elke snelheid daar er altijd verschillen in snelheid zullen zijn zal er geremd worden. Is dus een non argumentquote:Op donderdag 24 juni 2010 10:47 schreef Stekelbees het volgende:
Dat komt door linkse hippie's die denken dat langzaam rijden staat aan minder uitstoot.
.
2) langzamer rijden -> mensen ineens remmen -> terugschakelen -> terug optrekken -> meer verbruik
3) het hele "groene" fabeltje tegenwoordig is een leuke manier om nóg meer geld te verdienen over de ruggen van onwetende, domme mensen. Groene energie bestaat niet, retards.
4) langzaam rijden lost het hele file probleem niet; betere infrastructuur wél.
Een van de onze vaste chauffeurs heeft een keer hydrolieklekkage gehad op de vluchtstrook. Hele teringzooi over de vluchtstrook en in de berm. Komt er zo'n vent van Rijkswaterstaat bij.quote:Op donderdag 24 juni 2010 12:55 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Hetzelfde geldt voor olielekkage in Nederland.
Oh nee, ik heb het nagechecktquote:Op donderdag 24 juni 2010 13:00 schreef ViaRegnum het volgende:
Tussen de afrit Maarssen en Abcoude blijft het voor zover ik weet gewoon 120, hoorAls dat niet zo geweest zou zijn, zou het wel een terechte klacht zijn ja.
Dat is niet in Zwitserland maar in Oostenrijk. Zo ongeveer alle snelheden op de snelwegen zijn gewoon verlaagd naar 100 om zo te kunnen incasserenquote:Op donderdag 24 juni 2010 12:05 schreef fathank het volgende:
[..]
Als in Zwitserland de maximumsnelheid beperkt is als milieumaatregel en je rijdt te hard bega je een milieumisdrijf en kan je dat al gauw enkele duizenden euro's kosten.
Ben er een tijd geleden overheen geweest, was niet te doen.quote:Op donderdag 24 juni 2010 11:23 schreef ImMaxa het volgende:
Ach, de N325 bij Nijmegen-Noord zijn ze aan het ombouwen tot stadssingel, met verkeerslichten en 50 km/h maximaal, om de doorstroming te bevorderen heet dat.
Hé, dat zei ik pas ook nog tegen je moeder!quote:Op vrijdag 25 juni 2010 19:26 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Ben er een tijd geleden overheen geweest, was niet te doen.
Tracjectcontrolequote:Op donderdag 24 juni 2010 10:13 schreef ukga het volgende:
Kutzooi. vroegah mocht je altijd 120. lekker boeiend, zolang z emaar neit controleren
Ik juist wel. Qua tijd boeit het inderdaad niet vreselijk veel, maar ik kan me gruwelijk ergeren aan zo'n relatief lage snelheid op een weg waar je veel harder kunt.quote:Op vrijdag 25 juni 2010 23:11 schreef Acinonyx het volgende:
Als of die 20 km/h minder iets uitmaakt, merk je toch niet als je lekker aan het rijden bent
120 of 140 maakt een wereld van verschil. Niet qua tijd idd, maar wel qua perceptie. Of dat nou aan de snelheid opzich of het verschil t.o.v. het overige verkeer ligt kan ik niet echt beoordelen, hoewel ik het laatste gokquote:Op vrijdag 25 juni 2010 23:11 schreef Acinonyx het volgende:
Als of die 20 km/h minder iets uitmaakt, merk je toch niet als je lekker aan het rijden bent
Topplaatjesquote:Op vrijdag 25 juni 2010 21:24 schreef busfoto.nl het volgende:
Nog wat mooie plaatjes:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En dan vraagt het JIB om één ding: geld!quote:Op zaterdag 26 juni 2010 09:29 schreef ForzaScuderiaFerrari het volgende:
Ja, zo'n brede weg vraagt in de nachtelijke uurtjes gewoon om één ding.....plankgas!
Dit inderdaad.quote:Op vrijdag 25 juni 2010 23:12 schreef BlackLining het volgende:
Ik juist wel. Qua tijd boeit het inderdaad niet vreselijk veel, maar ik kan me gruwelijk ergeren aan zo'n relatief lage snelheid op een weg waar je veel harder kunt.
Ja. das wel weer jammer....toch maar naar Duitsland danquote:Op zaterdag 26 juni 2010 11:36 schreef BlackLining het volgende:
[..]
En dan vraagt het JIB om één ding: geld!
Volgens mij zijn veel mensen voorstander van dit systeem.quote:Op zaterdag 26 juni 2010 17:13 schreef ViaRegnum het volgende:
[..]
Dit inderdaad.
Zo'n variabele maximumsnelheid door middel van matrixborden is naar mijn mening ideaal voor dit stuk van de A2: 130/140 als het rustig is, 100/110 bij drukte.
Wat een onzin!quote:Op donderdag 24 juni 2010 10:13 schreef ukga het volgende:
Kutzooi. vroegah mocht je altijd 120.
Heel vroeger was er zelfs helemaal geen limiet....quote:Op zaterdag 26 juni 2010 22:25 schreef Socios het volgende:
[..]
Wat een onzin!![]()
Vroeger mocht je juist ´maar´ 100 km/u op autosnelwegen. Sinds 1988 pas is dat 120 km/u.
Zonde van het (belasting)geld allemaal. Totaal verspilde energie om wegen te degraderen. 80% van de Nederlandse wegen (50 km/h en 80 km/h) wordt gedegradeerd. Geen wonder dat we een begrotingstekort van 6,6% hebben.quote:Op vrijdag 25 juni 2010 19:26 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Ben er een tijd geleden overheen geweest, was niet te doen.
Ik ben bang hoe de Nederlandse uitwerking ervan is.quote:Op zaterdag 26 juni 2010 21:54 schreef Captain_Maximum het volgende:
[..]
Volgens mij zijn veel mensen voorstander van dit systeem.
dat dus, de dynamische maximumsnelheid kan alleen naar beneden toe, nooit omhoogquote:Op zondag 27 juni 2010 00:29 schreef schaal_9 het volgende:
Bij een dynamische maximumsnelheid is de maximumsnelheid NOOIT hoger dan de oorspronkelijke maximumsnelheid. Voorbeeld: de A58 bij Tilburg (80 km/h bij smog en anders de normale limiet van 120 km/h). De economische schade door de extra reistijd is enorm.
En wie zegt dat dat deze keer niet eens anders ingevoerd zou kunnen worden? Als het er zou komen hoor, dat komt er waarschijnlijk niet.. Schakelen tussen 80 en 140 (met tussenstappen) lijkt me ideaal.quote:Op zondag 27 juni 2010 11:01 schreef TwisterNederland het volgende:
[..]
dat dus, de dynamische maximumsnelheid kan alleen naar beneden toe, nooit omhoog
Is dat nou fijn, met 120 over een spoorwegovergang rijden? *BONK*quote:Op zaterdag 26 juni 2010 22:36 schreef Socios het volgende:
Mooie foto´s in het topic trouwens!
Een heel verschil met de ´vroegere´ A2 die ook nog kruiste met een spoorlijn.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Spoorbomen op een 2 x 3 baans autosnelweg, ik weet niet?
Mwa, kwestie van uitzoeken hoe de camera's hangen. Als ze je van voren proberen te pakken, lekker op de motor gaanquote:Op zondag 27 juni 2010 13:59 schreef Catch_me het volgende:
Ach op zulke trajecten plak ik altijd lekker mijn kentekenplaat af en rij ik alsnog 160-180, mij zullen ze niet tuk hebben
Bron?quote:Op zaterdag 26 juni 2010 23:42 schreef schaal_9 het volgende:
NL heeft misschien niet de laagste maximumsnelheden, maar wel de laagste rijsnelheden van heel de wereld.
Als je in de file staat maakt het weinig uit of je 100 of 120 mag.quote:100 km/h op de nieuwe A2 is een lachtertje.
Die files kosten kapitalen, die moet je zien te voorkomen.quote:We hadden sowieso al 1% meer economische groei kunnen hebben met een normaal snelheidsbeleid.
Hooguit op het snelwegdeel, niet op de rest van de route. En zelfs voor het snelwegdeel vraag ik me af hoe je dat wilt regelen.quote:Daarnaast tot 30% kortere reistijden in niet-drukke verkeerssituaties.
Ik weet geen Europese niet-snelwegen waar je 120km/u mag rijden.quote:Als ze de snelheid willen beperken, hadden ze N-wegen moeten aanleggen. Op een gemiddelde Europese niet-snelweg wordt net zo snel gereden als op een Nederlandse snelweg.
Hij zei ook niet dat het mag, maar dat het wordt gereden. In Polen wordt er rustig 160 km/h gereden op normale wegen. De politie treedt er buiten de bebouwde kom ook niet tegen op.quote:Op maandag 28 juni 2010 16:42 schreef Light het volgende:
Ik weet geen Europese niet-snelwegen waar je 120km/u mag rijden.
Polen zijn dan ook gek. Ik haalde een paar dagen geleden een Pools busje in wat 120 km/u reed. Met een aanhangerquote:Op maandag 28 juni 2010 17:24 schreef Alicey het volgende:
[..]
Hij zei ook niet dat het mag, maar dat het wordt gereden. In Polen wordt er rustig 160 km/h gereden op normale wegen. De politie treedt er buiten de bebouwde kom ook niet tegen op.
In Polen is het wel erg spannend om te rijden inderdaad. Maar zat Polen die niet gevaarzettend rijden.quote:
Mwoah, 120 km/h voor een lege aanhanger vind ik niet bijzonder. Als de aanhanger zwaar beladen is of met grote dingen, dan wordt het wel een ander verhaal. Dat is overigens iets dat niet alleen gedaan wordt door Polen.quote:Ik haalde een paar dagen geleden een Pools busje in wat 120 km/u reed. Met een aanhanger
Daar gaan we dan.quote:En je kon erop wachten: het KLPD heeft van het OM opdracht gekregen de nieuwe Vmax van 100 km/h strikt te handhaven...
Toen woonde ik nog in Twente, enige waar ik op moest letten waren koeien van rechts.quote:Op donderdag 24 juni 2010 10:21 schreef RemcoDelft het volgende:
Nooit opgelet met rijles zeker? Da's normaal bij zo veel rijstroken.
Dat hebben we nog steeds, alleen zijn het dan bruggen en komen er boten i.p.v. treinen voorbijquote:Op zaterdag 26 juni 2010 22:36 schreef Socios het volgende:
Mooie foto´s in het topic trouwens!
Een heel verschil met de ´vroegere´ A2 die ook nog kruiste met een spoorlijn.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Spoorbomen op een 2 x 3 baans autosnelweg, ik weet niet?
Nope, maar dat kan nooit meer lang duren.quote:Op woensdag 21 juli 2010 11:14 schreef Shoombak het volgende:
Is de trajectcontrole bij Breukelen/Maarssen alweer actief?
Dat is ook echt de enige.quote:Op woensdag 21 juli 2010 11:38 schreef VOFTW het volgende:
A58 Bergen op Zoom - Vlissingen, 2 baans, wel 120 Km/h
Gewoon verkapte belastingverhoging. En iedereen doet vrolijk meequote:Op woensdag 21 juli 2010 09:18 schreef Socios het volgende:
Prima toch? Ik rijd sowieso overal 100 km/u. Is goed voor een rustig verkeersbeeld, harder is niet nodig. Snap ook niet waarom in 1988 de maximum snelheid op de autosnelweg verhoogd is van 100 naar 120 km/u.
Ja en?quote:Op woensdag 21 juli 2010 11:38 schreef VOFTW het volgende:
A58 Bergen op Zoom - Vlissingen, 2 baans, wel 120 Km/h
Mwa, in Zeeland en Brabant kun je tenminste wel doorrijdenquote:
Inderdaadquote:Op zondag 25 juli 2010 17:25 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Mwa, in Zeeland en Brabant kun je tenminste wel doorrijden
Terecht. Men dient zich aan de maximumsnelheid te houden. Als iedereen dit doet, bevordert dat de doorstroming aanzienlijk. Geen harmonicaeffecten veroorzaakt door malloten die zonodig constant op de rem willen trappen etc.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 08:07 schreef kikoooooo het volgende:
En ze staan weer te laseren hoor
De A28 is anders ook gewoon stervensdruk tijdens spitsuren. Voor de A50, A1 en A30 is dat ook niet anders. Alles is nog vrolijk 2+2 terwijl het verkeersaanbod al jaren 3+3 rechtvaardigt. Maarja, de arme boompjes hequote:Op woensdag 21 juli 2010 11:24 schreef xyzyx het volgende:
Gewoon naar de veluwe verhuizen, gister reden we 180 in de range rover sport van een vriend, worden we nog rustig ingehaald door een audi a4
Alsof de remmentikkers de hardrijders zijn.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 10:29 schreef Socios het volgende:
[..]
Terecht. Men dient zich aan de maximumsnelheid te houden. Als iedereen dit doet, bevordert dat de doorstroming aanzienlijk. Geen harmonicaeffecten veroorzaakt door malloten die zonodig constant op de rem willen trappen etc.
nobuquote:Op woensdag 18 augustus 2010 10:42 schreef Nobu het volgende:
[..]
Alsof de remmentikkers de hardrijders zijn.
Mischien niet altijd maar je ziet het wel erg vaak... Zo iemand die met 140 langs gescheurd komt, al lang ziet dat er over 100 meter iemand 120 rijdt maar alsnog door blijft jakkeren tot op 2 meter afstand om vervolgens vol op de rem te gaan..... En er vervolgens op 1 meter achter blijven rijden omdat z'n bloeddruk al te hoog is en dus continue op de rem moeten gaan als degene voor hem ook maar 500m/u langzamer gaat rijden....quote:Op woensdag 18 augustus 2010 10:42 schreef Nobu het volgende:
Als er voor mij iemand iemand veel harder rijdt dan ik en een beetje vertraagd zorgt dat echt niet voor een harmonica-effect. Pas als er iemand achter die auto een hele rij anderen ook moet vertragen is daar sprake van. Niet erg waarschijnlijk als ik van 150 terug naar 130 moet.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 11:38 schreef Kumerian het volgende:
[..]
Mischien niet altijd maar je ziet het wel erg vaak... Zo iemand die met 140 langs gescheurd komt, al lang ziet dat er over 100 meter iemand 120 rijdt maar alsnog door blijft jakkeren tot op 2 meter afstand om vervolgens vol op de rem te gaan..... En er vervolgens op 1 meter achter blijven rijden omdat z'n bloeddruk al te hoog is en dus continue op de rem moeten gaan als degene voor hem ook maar 500m/u langzamer gaat rijden....
Blijf dan gewoon op fatsoenlijke afstand zitten zodat je dat soort dingen kunt opvangen door gewoon van het gas af te gaan als je ziet dat er 5 autos verder iemand een beetje vertraagd.....
Zeker weten wel! Dan scheuren ze over de linkerbaan en gaan dan weer vol in de rem als men even niet ´door kan rijden´.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 10:42 schreef Nobu het volgende:
Wel, al die rode achterlichten hebben invloed op het verkeer erachter.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 11:42 schreef Nobu het volgende:
Als er voor mij iemand iemand veel harder rijdt dan ik en een beetje vertraagd zorgt dat echt niet voor een harmonica-effect. Pas als er iemand achter die auto een hele rij anderen ook moet vertragen is daar sprake van. Niet erg waarschijnlijk als ik van 150 terug naar 130 moet.
Want? Als je afstand houdt en niet met rasse schreden dichterbij komt hoef je toch niet te remmen als je voorganger remt? Helaas laat het verkeersinzicht van veel mensen nogal te wensen over, maar dat is niet de schuld van de hardrijder.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 11:44 schreef Socios het volgende:
[..]
Wel, al die rode achterlichten hebben invloed op het verkeer erachter.
De hardrijder is juist diegene die geen verkeersinzicht heeft! Die zou niet hoeven te remmen als ´ie niet met een idiote snelheid over de weg rijdt.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 11:50 schreef Nobu het volgende:
Want? Als je afstand houdt en niet met rasse schreden dichterbij komt hoef je toch niet te remmen als je voorganger remt? Helaas laat het verkeersinzicht van veel mensen nogal te wensen over, maar dat is niet de schuld van de hardrijder.
Jij remt nooit natuurlijk.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 11:51 schreef Socios het volgende:
[..]
De hardrijder is juist diegene die geen verkeersinzicht heeft! Die zou niet hoeven te remmen als ´ie niet met een idiote snelheid over de weg rijdt.
Dan zijn er twee mogelijkheden:quote:Op woensdag 18 augustus 2010 11:54 schreef Socios het volgende:
[..]
Op de autosnelweg? Inderdaad, zeer zelden!
Ik kom met de auto door heel Nederland. Ik kijk gewoon ver vooruit zodat ik te allen tijde zicht heb op de verkeerssituatie.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 11:58 schreef Nobu het volgende:
Dan zijn er twee mogelijkheden:
-Je woont in een of andere uithoek
-Je bent een rijdende chicane
Dat de weg niet eens bestond had ook gekund, nu ben je pas echt blij.quote:Op donderdag 24 juni 2010 10:12 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
![]()
Ja 60 had ook gekund, nu ben ik nog blijer
Ja 50 had ook gekund, nu ben ik nog blijer
Ja 30 had ook gekund, nu ben ik nog blijer.
Succes met het voorspellen van inhalende vrachtwagens, mensen die vlak voor je neus naar links komen, types die na het inhalen oneindig links blijven hangen etc.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 12:00 schreef Socios het volgende:
[..]
Ik kom met de auto door heel Nederland. Ik kijk gewoon ver vooruit zodat ik te allen tijde zicht heb op de verkeerssituatie.
En als jij dan die auto ziet invoegen daar 600 meter verderop, komt er ineens een josti naar links zwaaien en knal je er boven op.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 12:00 schreef Socios het volgende:
[..]
Ik kom met de auto door heel Nederland. Ik kijk gewoon ver vooruit zodat ik te allen tijde zicht heb op de verkeerssituatie.
Beter ga je met de treinquote:Op woensdag 18 augustus 2010 12:00 schreef Socios het volgende:
[..]
Meestal ga ik ook met de trein. Maar soms moet ik ergens zijn waar ik niet per trein kan komen. Dan reis ik met de auto.quote:
Snelheidslimieten gelden voor alle bestuurders.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 18:23 schreef GurbeDouwstra het volgende:
Ga met de fiets, dan heb je helemaal maximumsnelheid.
Niet voor fietsers.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 18:28 schreef Nobu het volgende:
[..]
Snelheidslimieten gelden voor alle bestuurders.
Link naar betreffende wet- of regelgeving graag dan. Ik kan nl. geen artikel vinden dat maximumsnelheden voorschrijft aan fietsers.quote:
Om 6:30u slapen ze nog en om 16:00u zijn ze alweer naar huisquote:Op woensdag 18 augustus 2010 18:55 schreef Terloops het volgende:
Ik dacht op een zaterdag ochtend even door te kunnen karren naar Amsterdam
resultaat: 250 euro boete
Bij 4 of meer rijstroken wordt in principe altijd een dubbele vluchtstrook toegepast.quote:Op donderdag 24 juni 2010 10:14 schreef ukga het volgende:
[ afbeelding ]
Het is maandagmiddag 18:24, iedereen zit op elkaar te duwen, 5 rijstroken naast elkaar, jouw motor slaat af, alle lampjes branden, schoonmoeder zit te bleren, hoe wil jij vanaf links naar de rechtervluchtstrook komen zonder minstens 3 leasegolfjes van een nieuwe stroomlijn te voorzien?quote:Op donderdag 24 juni 2010 10:14 schreef ukga het volgende:
[ afbeelding ]
Je hebt gelijkquote:Op woensdag 18 augustus 2010 18:44 schreef Alicey het volgende:
[..]
Link naar betreffende wet- of regelgeving graag dan. Ik kan nl. geen artikel vinden dat maximumsnelheden voorschrijft aan fietsers.
Vanaf utrecht naar Amsterdam mag je nu 100.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 19:48 schreef AdBlocker het volgende:
Afgelopen weekend heb ik A2 tussen Eindhoven en Amsterdam gereden, heen en terug. Wat mij opvalt: mag je toch max. 90 km/u rijden tussen Den Bosch en Amsterdam. Zelfs staat er 90 op nieuwe hectopaal naast gloednieuwe A2 (5 stroken).
Het is daar best relax en superzuinig met rijden.Maar 90 km/u?
Ik rem vrij weinig op de autosnelweg ja, omdat ik gewoon als ik achter op een auto kom m'n gas loslaas. Ik ken m'n auto goed genoeg om redelijk in te kunnen schatten op welk moment je je gas los moet laten. Ik heb nogal een hekel aan types die vol gas op je in komen rijden en 20m achter je pas op de rem trappen.quote:
ik wil er één aan toevoegen:quote:Op woensdag 18 augustus 2010 18:18 schreef Casino.Bob het volgende:
terechte klacht..
80 waar je 120 kan
100 waar je 120 kan
90 wat eerst 120 was maar er wordt zogenaamd aan gewerkt
70 waar je 120 kan maar als je met 120 de onzichtbare wegwerkers raakt gaan ze dood, maar 70 is prima
mensen die gaan inhalen met 121
edit:
mensen die 120 rijden waar het niet kan
En?quote:Op donderdag 24 juni 2010 10:24 schreef rene90 het volgende:
Hoezo? Dat de snelwegen kut zijn in Belgie heeft niks met de verlichting te maken. Die is broodnodig, dan zie je het tenminste als er weer eens een stuk asfalt mist.quote:Op maandag 23 augustus 2010 13:14 schreef Glijdt_licht het volgende:
En?
A32 is ook zonder verlichting. Groot gedeelte van de A7 is verlichtingloos.
bovendien is verlichting alleen maar kut 's nachts. Bewijs? België.
De snelwegen in België bleken erg verbeterd toen ik deze zomer eroverheen moest. De Waalse A4 is plotseling berijdbaar en het asfalt is best okay te noemen. hetzelfde was het geval bij de A26, al heeft die nog wel enkele stukken die nog vernieuwd moeten worden.quote:Op maandag 23 augustus 2010 16:47 schreef Catbert het volgende:
[..]
Hoezo? Dat de snelwegen kut zijn in Belgie heeft niks met de verlichting te maken. Die is broodnodig, dan zie je het tenminste als er weer eens een stuk asfalt mist.
Ik heb weleens zo'n bord voor auto's boos laten kijken op de fietsquote:Op woensdag 18 augustus 2010 20:27 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Je hebt gelijkGeldt voor bestuurders van motorvoertuigen, ik dacht dat t gold voor alle bestuurders
Je hebt een verkeersbord boos laten kijken?quote:Op maandag 23 augustus 2010 17:22 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Ik heb weleens zo'n bord voor auto's boos laten kijken op de fiets. 50km was max, en toen reed ik 67 de berg af.
Ik heb anders al een paar keer nog iemand bijna op mijn trekhaak gehad, die het blijkbaar makkelijker vond om door mijn auto te rijden dan een van de vrije banen links van ons te pakkenquote:Op maandag 23 augustus 2010 17:15 schreef Broekpaling het volgende:
Ik vind het wel een stuk lekkerder rijden al daar. Al die achterlijke haastkoppen zitten niet meer op je reet en gaan lekker naar links.
Ik heb ze al een aantal keer zien staan in de middenberm richting Amsterdam, zo rond Vinkeveen en Abcoude.quote:Op maandag 23 augustus 2010 18:32 schreef vulkaan het volgende:
Dat is gewoon een geldmachine. Ze weten goed dat je makkelijk 120 kan rijden en mensen zich gaan ergeren. Dus een paar flitsers en er wordt weer een paar duizend per dag binnengesleept.
Ja. Dat scheelt me namelijk 2x7.5 minuut per dag. Oftewel 57.5 uur per jaar, oftewel 48 dagen tot m'n pensioen. En die 48 dagen kan ik veel beter besteden.quote:Op maandag 23 augustus 2010 16:49 schreef Tovenaar. het volgende:
Wat apart dat mensen over dit soort dingen durven te klagen. Alsof je ook maar iets merkt van die 20 km/h minder.
120 op rustige momenten ja, dus waarschijnlijk van 23 tot 4 ofzoietsquote:Op maandag 23 augustus 2010 20:01 schreef TeringHenkie het volgende:
Eurlings heeft inmiddels al aangekondigd de Vmax naar 120 te willen schroeven met een dynamische limiet, en de VVD kennende rijden we straks op dit prachtige lap ZOAB 180 km/h, dus maak jullie maar geen zorgen.
Uit protest tegen de milieumaffia zou ik haast gewoon lekker 100 in z'n 4 gaan rijden op dat soort stukken.quote:Op maandag 23 augustus 2010 21:15 schreef Catch_me het volgende:
Nederland is weer een stukje veiliger en schoner geworden met deze limiet, niet klagen dus!
Jup. Je hebt van die borden met daarop de snlheid die je rijdt. En als je onder de max snelheid rijdt lacht ie, rijd je sneller dan de max dan kijkt ie boos. En ik reed daar dus 67 zonder auto's achter me aan. Dus dat bord was echt op mij gerichtquote:Op maandag 23 augustus 2010 18:23 schreef Tovenaar. het volgende:
[..]
Je hebt een verkeersbord boos laten kijken?Met de fiets 67 van een berg rijden?
zoals 2 x 7,5 minuten aan je pik sjorren per dag... wat een onzin beredenatiequote:Op maandag 23 augustus 2010 19:11 schreef Intrepidity het volgende:
[..]
Ja. Dat scheelt me namelijk 2x7.5 minuut per dag. Oftewel 57.5 uur per jaar, oftewel 48 dagen tot m'n pensioen. En die 48 dagen kan ik veel beter besteden.
Blijf jij anders maar gewoon thuis zitten. Is nog veiliger.quote:Op maandag 23 augustus 2010 21:15 schreef Catch_me het volgende:
Nederland is weer een stukje veiliger en schoner geworden met deze limiet, niet klagen dus!
Ik vind het loei-irritant om 100 km/h te rijden op zo'n prachtig brede weg. Dat beetje extra benzine betaal ik graag om 150 te kunnen rijden. Wat een verademing.quote:Op maandag 23 augustus 2010 16:49 schreef Tovenaar. het volgende:
Wat apart dat mensen over dit soort dingen durven te klagen. Alsof je ook maar iets merkt van die 20 km/h minder.
wow 203 km/h, levensgevaarlijk op de a2quote:Op zaterdag 19 februari 2011 17:32 schreef kikoooooo het volgende:
A2: een goudmijn voor politie
Bijna vijftigduizend hardrijders in iets meer dan vijftig controles. Voor de KLPD is de verbrede A2 tussen Utrecht en Amsterdam een ware goudmijn.
De A2 tussen Utrecht en Amsterdam behoort tot de breedste wegen van Nederland. Toch mag er slechts honderd kilometer per uur gereden worden. Volgens politiewoordvoerder Frans Zuiderhoek rijdt 13% van de passanten te hard op het traject.
De weg, twee keer vijfbaans, lijkt vooral buiten de spits tot hard rijden uit te nodigen. Onlangs werd een bestuurder 'geklokt' op 203 kilometer per uur, meldt de Gooi- en Eemlander.
Wacht maar tot je er midden in de spits rijdt.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 20:20 schreef Neo-Mullen het volgende:
Laatst voor het eerst met de auto in de randstad geweest. Stuk tussen Utrecht en Den Haag is 4 of 5 baans en dat rijdt heerlijk
Al die 2 baans rotzooi in Limburg
Dat stuk (Utrecht->Gouda) is sinds de opening van de plusstrook nagenoeg filevrij in de spits.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 20:34 schreef Hojdhopper het volgende:
[..]
Wacht maar tot je er midden in de spits rijdt.
Oké, dat is al iets. Maar de randstad is wel groter dan alleen dat stuk.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 20:36 schreef OEM het volgende:
[..]
Dat stuk (Utrecht->Gouda) is sinds de opening van de plusstrook nagenoeg filevrij in de spits.
Maar hier in Limburg kun je tenminste doorrijden, dan heb je die 3 extra banen heul niet nodig.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 20:20 schreef Neo-Mullen het volgende:
Laatst voor het eerst met de auto in de randstad geweest. Stuk tussen Utrecht en Den Haag is 4 of 5 baans en dat rijdt heerlijk
Al die 2 baans rotzooi in Limburg
Yup. En werkelijk niemand houdt zich aan de limiet van 100quote:Op zaterdag 19 februari 2011 20:36 schreef OEM het volgende:
Dat stuk (Utrecht->Gouda) is sinds de opening van de plusstrook nagenoeg filevrij in de spits.
Rampstedelingenquote:
Op vakantie naar Limburgquote:Op zondag 20 februari 2011 11:01 schreef ElRey85 het volgende:
[..]
Rampstedelingen![]()
En dan in de zomer allemaal Limburg vervuilen met hun kankeraccenten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |