Stofzuigen en relaxen.quote:Op maandag 21 juni 2010 13:21 schreef iamredleader het volgende:
Zo, heren, en wat doen jullie verder vandaag?
quote:
Afgemeld of profiel opgezegdquote:
In de OP: zondag 18 juliquote:Op maandag 21 juni 2010 13:56 schreef PhysicsRules het volgende:
10 juli, was het toch. Moet ik even met de baas bespreken.
quote:Op maandag 21 juni 2010 14:08 schreef Whiteguy het volgende:
[ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ]
Ik kan je vertellen, dat ik gisterenavond voordat ik mijn bedje opzocht, nog geheel droog was...quote:Op maandag 21 juni 2010 12:49 schreef iamredleader het volgende:
[..]
zegt de opa van de AKQ die op de bank in slaap valt 'savonds
Serieus?quote:
Met GPS?quote:Op maandag 21 juni 2010 14:29 schreef Yurithemaster het volgende:
wij hebben net een nieuwe draadloze printer
Echt he?quote:WK 2010: Van Sepp Blatter mag u allemaal de ziekte krijgen
Aids en Afrika - u weet wel, dat vooralsnog onopgeloste probleempje dat zo ontzettend niet onder controle is. Omdat de aantallen AIDS-doden in Afrika nog slechts in miljoenen worden gemeten, leek het de diverse AIDS-bestrijdende NGO's wel een leuk idee om bij het WK 2010 gratis condooms uit te delen. Alle beetjes helpen, nietwaar?
Op zich best een goed idee... ware het niet dat FIFA daar mordicus tegen is. "Maar Bobotie", hoor ik u vragen, "waarom dan?" Nou, heel simpel. De reden is (get ready for this) dat de gratis condooms, die overigens geheel merkloos zijn, en voorzien van een 'not for resale' stempel, niet geleverd zijn door een geaccrediteerde FIFA sponsor! En dat mag dus niet. Daar hoeft FIFA helemaal niet over na te denken, want FIFA heeft regels.
En die regels laten aan duidelijkheid niets te wensen over: tenzij er geld op tafel komt voor een sponsorship, is het enige dat er van FIFA rond het WK verspreid mag worden, HIV zelf. En ach, wat zou het uiteindelijk. Alle tickets voor de wedstrijden zijn toch allemaal vooruit betaald.
Ik ga erheen. Zaterdag stappen in Den Haag, zondag uitbrakken. Het weer wordt geweldig.quote:Op maandag 21 juni 2010 15:34 schreef TradeMarkie het volgende:
Portugal deed het best aardig in de 2e helft net
Gaan er hier nog mensen naar parkpop trouwens? Ik werd gevraagd mee te gaan en het schijnt erg mooi weer te worden zondag
Jezusquote:
Nou en? Ze verloren maar met 2-1 van Brazilie en Portugal speelde gelijk tegen de Ivoorkustquote:
en nu beginnen ze weer te spelen zoals ze horen. eerste ronden sloegen nergens op en voor sommige de tweede ook nietquote:Op maandag 21 juni 2010 15:59 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Nou en? Ze verloren maar met 2-1 van Brazilie en Portugal speelde gelijk tegen de Ivoorkust
Hoi Diaanquote:Op maandag 21 juni 2010 16:01 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Nou wakker?? Dat valt tegen hier.
Maar goedemiddag C4
Wat ben jij streng....quote:
Ik heb je toast gemist vandaag. Of maak je dat alleen op zondag?quote:
Ik heb nog wel een half kuipje smeerkaas en wat crackers uit een gevechtsrantsoen voor je.quote:Op maandag 21 juni 2010 16:26 schreef Diaan73 het volgende:
Ik heb geen zin meer....Nog een half uurtje!!
Nah, dankjewel maar ik bedank. Ik lust geen smeerkaas en geen cracker... ik heb zelf nog wel deze;quote:Op maandag 21 juni 2010 16:28 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Ik heb nog wel een half kuipje smeerkaas en wat crackers uit een gevechtsrantsoen voor je.
Ik wil de oploscitroenlimonade (3 keer woordwaarde) wel...quote:Op maandag 21 juni 2010 16:28 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Ik heb nog wel een half kuipje smeerkaas en wat crackers uit een gevechtsrantsoen voor je.
Waar ga je MOD-en?quote:Op maandag 21 juni 2010 16:31 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ik ben mezelf aan het klaarstomen voor een aankomend MOD-schap...
Al op.quote:Op maandag 21 juni 2010 16:32 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ik wil de oploscitroenlimonade (3 keer woordwaarde) wel...
quote:Op maandag 21 juni 2010 16:33 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Nog nergens, maar ik bereid me er gewoon op voor...
Welk subforum had je in gedachten?quote:Op maandag 21 juni 2010 16:33 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Nog nergens, maar ik bereid me er gewoon op voor...
Ow okay... bedankt!!quote:Op maandag 21 juni 2010 16:55 schreef TradeMarkie het volgende:
Namens Ofyles: er is een oud-speler van Italië overleden, ik meen dat hij maar 63 geworden is.
Herstel: 66.quote:Op maandag 21 juni 2010 16:55 schreef TradeMarkie het volgende:
Namens Ofyles: er is een oud-speler van Italië overleden, ik meen dat hij maar 63 geworden is.
quote:Op maandag 21 juni 2010 19:28 schreef TradeMarkie het volgende:
Ik heb net leeuwenburgers gehaald, zie ik nu waar ze van gemaakt zijn, 0% leeuwenvlees, wat een deceptie
en amsterdammertjes zijn ook niet gemaakt van echte Amsterdammersquote:Op maandag 21 juni 2010 19:29 schreef iamredleader het volgende:
En dan gaan jullie mij straks vertellen dat er geen Griek in mijn Griekse salade zit?
De Euro is nog steeds meer waard dan de dollar, al is het zo'n 30 cent minder verschil dan eind vorig jaar...quote:Op maandag 21 juni 2010 19:23 schreef Etcetera het volgende:
Is het alweer hendig om iets uit Amerika te bestellen of doen de dollar en de euro nog steeds stom?
--> ONZquote:Op maandag 21 juni 2010 16:31 schreef MadMaster het volgende:
Ik ben mezelf aan het klaarstomen voor een aankomend MOD-schap...
waarom, misschien overweegt hij serieus een carrière switchquote:
Bij mij op school zijn er wat zwart-wit printers waar vaak een enorme rij staat. Even verderop is er een die wat meer uit het zicht staat waar de rij vaak veel korter is. In de bibliotheek hoef je nog minder lang te wachten. En wat ook altijd nog een optie is: de kleurenprinter gebruiken. Vaak geen rij (want kleur is duur om uit te printen), maar wanneer je in zwart-wit print is een uitdraai precies even duur als bij de zwart-wit printerquote:Op maandag 21 juni 2010 14:14 schreef Etcetera het volgende:
Ik ga proberen om wat dingen normaal op papier te krijgen
Printers zijn hoe dan ook kutIk print het liefste op school. Als er 1 niet werkt, zijn er nog 10 andere waar ik het kan proberen
quote:Op maandag 21 juni 2010 19:40 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
[..]
waarom, misschien overweegt hij serieus een carrière switch
Zijn we niet met een soortgelijke discussie ooit op de meterkast van 80 cm gekomen?quote:Op maandag 21 juni 2010 19:36 schreef iamredleader het volgende:
En Caesar hebben ze zeker ook geen 2000 jaar bewaard voor de salade?
In de babybel zal zeker alleen kaas zitten, en geen kleine kindertjes...
Jodenkoeken zijn niet gemaakt van geloofsgenoten.
Negerzoenen zullen geen Negerts bevatten
...
...
Nee, die heb ik heel ergens anders vandaanquote:Op maandag 21 juni 2010 19:45 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Zijn we niet met een soortgelijke discussie ooit op de meterkast van 80 cm gekomen?
Waar was dat dan?quote:Op maandag 21 juni 2010 19:46 schreef TradeMarkie het volgende:
Nee, die heb ik heel ergens anders vandaan
Uit een liedjequote:
quote:Op maandag 21 juni 2010 19:51 schreef iamredleader het volgende:
Weet iemand hier wat een zangares is?
vergadersequote:Op maandag 21 juni 2010 20:03 schreef iamredleader het volgende:
Ik zwaai af, heb over een half uurtje een vergadering hier thuis (stichting waar ik penningmeester van ben), en wil nog even het nieuws kijken
Ik moet zeggen dat het woord 'dob' me niet bekend voorkomt. Hij heeft ergens uit gedronken, maar waaruit weet ik dus nietquote:Op maandag 21 juni 2010 19:26 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
He Etcie,
ALs je dit in het Nederlands vertaald wat staat er dan
Hai het oet dob dronken
quote:Op maandag 21 juni 2010 19:38 schreef MadMaster het volgende:
[..]
De Euro is nog steeds meer waard dan de dollar, al is het zo'n 30 cent minder verschil dan eind vorig jaar...
De moeite op zich nog wel waard dusquote:
Oh, echt?quote:Op maandag 21 juni 2010 20:09 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Dat zal de laatste plek zijn waar je me op Fok! zal aantreffen...
Ja, ik kan dat niet vaak genoeg zeggen.quote:
Ik denk dat 'ie het uit de flessendop gedronken heeft...quote:Op maandag 21 juni 2010 20:09 schreef Etcetera het volgende:
[..]
Ik moet zeggen dat het woord 'dob' me niet bekend voorkomt. Hij heeft ergens uit gedronken, maar waaruit weet ik dus niet
quote:Op maandag 21 juni 2010 20:09 schreef Etcetera het volgende:
[..]
Ik moet zeggen dat het woord 'dob' me niet bekend voorkomt. Hij heeft ergens uit gedronken, maar waaruit weet ik dus niet
quote:Een dobbe is een gegraven poel voor drink- of bluswater, vaak ook in gebruik als drinkplaats voor het vee.
De naam is ook elders bekend, maar komt specifiek in Groningen, Drenthe en Friesland veel voor. In het kweldergebied gelegen dobbes zijn omgeven door een kade waardoor ze tevens als hoogwater vluchtplaats dienst kunnen doen. Ze hebben vaak een lange geschiedenis, ook op wierden werden ze al gegraven.
Een Gronings gezegde luidt: Hai het oet dob dronken, wat betekent: Hij weet wat er in de wereld te koop is.
Veel dobbes hebben hun functie als reservoir voor bluswater verloren en zijn dan ook gedempt. Het dorp Zuidlaren heeft nog een branddobbe of 'braandkoele' op de grote brink. Het eveneens Drentse dorp Dwingeloo had oorspronkelijk elf dobbes. Van de drie op de brink is alleen De Riete nog aanwezig. De Grote Dobbe van het vroegere dorp Zoetermeer in Zuid-Holland maakt nu prominent deel uit van een winkelcentrum in deze stad.
In Zeeland wordt een buitendijks gelegen kolk met een ringwal een hollestelle genoemd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |