SASquote:
Het slechtste excuus ooit.... Transavia biedt gewoon diverse opties voor grotere stoelen, dan moet je alleen niet het goedkoopste ticket willen hebben! Dat jij niet in een goedkope stoel past kan Transavia niets aan doen.quote:Op maandag 21 juni 2010 08:56 schreef Robar het volgende:
Transavia komt bij mij als laatste, omdat ik in die vliegtuigen gewoonweg geen beenruimte heb en na een vlucht van minimaal 4 uur kom je er echt helemaal gebroken uit door de vreemde houding die je aan moet nemen om je benen kwijt te kunnen.
Dat is dan alleen op lange vluchten want continentaal bieden ze dat niet. Heb het meerdere malen gevraagd. Ik wil helemaal niet het goedkoopste ticket hebben. Leer eens lezen. Je ziet toch dat ik bij Arke juist upgrade, omdat het daar wel kan.quote:Op maandag 21 juni 2010 10:30 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Het slechtste excuus ooit.... Transavia biedt gewoon diverse opties voor grotere stoelen, dan moet je alleen niet het goedkoopste ticket willen hebben! Dat jij niet in een goedkope stoel past kan Transavia niets aan doen.
Continentaal hebben ze de 1st class stoelen verwijderd of zoquote:Op maandag 21 juni 2010 10:33 schreef Robar het volgende:
[..]
Dat is dan alleen op lange vluchten want continentaal bieden ze dat niet. Heb het meerdere malen gevraagd. Ik wil helemaal niet het goedkoopste ticket hebben.
Business class heb je nog wel, maar first class heb je nergens meer binnen Europa (helaas). Maar goed, dan nog vind ik Lufthanse in BC niet minder dan anderen ofzo. BA business class blijft het meeste relaxte, bij de anderen word je nog wel eens dicht op elkaar gezet, bij BA nauwelijks.quote:Op maandag 21 juni 2010 10:56 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Continentaal hebben ze de 1st class stoelen verwijderd of zo![]()
Ik vraag het elke keer weer als ik een reis boek en steeds weer bieden ze het niet. Er wordt me steevast verteld dat Transavia dat sowieso niet biedt. Bieden ze dat wel, dan zou ik er direct gebruik van maken. Ik ben niet extreem lang (1.95), maar elke beetje extra ruimte is zeer gewenst.quote:Op maandag 21 juni 2010 10:56 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Continentaal hebben ze de 1st class stoelen verwijderd of zo![]()
Dat dus, ik vlieg alleen SAS als het absoluut niet anders kan. Hun dochter Widerøe daarintegen heeft wel begrepen hoe het hoort.quote:Op maandag 21 juni 2010 08:48 schreef Drive-r het volgende:
[..]
SAS![]()
Daar willen zelfs Scandinaviers niet meer mee vliegen.
Je kan een stoel bij de nooduitgang boeken voor extra geld bij je boeking. Maar alleen via de website van transavia zelf, als je een pakketreis boekt is dat nog wat lastiger.quote:Op maandag 21 juni 2010 11:01 schreef Robar het volgende:
[..]
Ik vraag het elke keer weer als ik een reis boek en steeds weer bieden ze het niet. Er wordt me steevast verteld dat Transavia dat sowieso niet biedt. Bieden ze dat wel, dan zou ik er direct gebruik van maken. Ik ben niet extreem lang (1.95), maar elke beetje extra ruimte is zeer gewenst.
BMI maaltijden zijn prima, maar dat soort voer krijg je beter bij BA en vergelijkbaar bij de meeste airlines binnen Europa. Ik vlieg ze wekelijks, dus kan ze inmiddels aardig vergelijken. De maaltijd hangt ook sterk af van het tijdstip, ontbijt vind ik bij de meeste prut - dat eet ik eigenlijk nooit. Avond maaltijd eet ik ook nooit, het enige wat ik af en toe nuttig is een salade ofzo, en die zij bij BA goed en bij de rest ok.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 11:48 schreef buzz1291 het volgende:
Korte vraag - lang antwoord.....
Best maatschappij ooit?
British Midlands in Business class AMS-LHR op zondag avond. Die hadden werkelijk een exquise plate met alles d'r op en d'r aan. Zo ook Alitalia op de vroege ochtend vlucht naar Linate met die oude MD82 toestellen. Geweldige stoelen in C, en een ontbijt waarbij de purser de ter plekke bereide gerechten een voor een uitserveerde. Tegenwoordig is het in Europa allemaal niet beter of slechter dan een Connexxion bus. Maar daar is de prijs dan ook naar.
Bedoel je dat er nergens meer binnen Europa met first class gevlogen wordt, of dat er geen Europese maatschappijen meer zijn met first? Want die zijn er genoeg toch (ja, KLM natuurlijk niet met hun 'world business class' met glijbaanstoelen).quote:Op maandag 21 juni 2010 10:58 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Business class heb je nog wel, maar first class heb je nergens meer binnen Europa (helaas). Maar goed, dan nog vind ik Lufthanse in BC niet minder dan anderen ofzo. BA business class blijft het meeste relaxte, bij de anderen word je nog wel eens dicht op elkaar gezet, bij BA nauwelijks.
PS: Ik zie nu pas dat er Transavia gezegd werd, ik las Lufthansa. Transavia heeft inderdaad geen upgrade qua stoelen.
Binnen Europa wordt nergens meer met first class gevlogen. Wel business class, geen first. Zit nog een groot verschil tussen natuurlijk. Persoonlijk ben ik ook altijd erg tevreden over BA, maar ik begrijp dat het op het eerste gezicht wellicht vaak wat ouder personneel heeft enzo.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 14:30 schreef Coastertommm het volgende:
[..]
Bedoel je dat er nergens meer binnen Europa met first class gevlogen wordt, of dat er geen Europese maatschappijen meer zijn met first? Want die zijn er genoeg toch (ja, KLM natuurlijk niet met hun 'world business class' met glijbaanstoelen).
Mijn beste ervaringen zijn met British Airways. Al flink wat vluchten mee gevlogen en niet een keer vertraging gehad. En een paar keer een upgrade gehad, misschien helpt dat ook mee in mijn oordeel, haha.
quote:Op zaterdag 26 juni 2010 21:14 schreef hollish het volgende:
Singapore Airlines en Cathay Pacific. Service met een hoofdletter S.
Snap echt niet dat mensen KLM noemen, die hebben op veel vluchten naar Azie onwijs oude toestellen en niet eens een eigen schermpje voor je neus. KLM is degelijk, maar daar houdt het ook mee op. Verder vond ik Bangkok Airways ook best prima. Op een vlucht van 55 minuten een compleet menu serveren..
Klopt, en dat is maar goed ook. Anders zou iedereen met dezelfde maatschappij vliegen.quote:Op zaterdag 26 juni 2010 22:10 schreef ozzietukker het volgende:
[..]Elke vlucht is een persoonlijke beleving, en je kan verschillend denken over punten die je belangrijk vindt.
KLM opzich is geen uitmunter in service of inflight entertainment op routes naar Azië, zeker niet in het verleden, wel is KLM betrouwbaar, en ook dat is belangrijk.
Oude toestellen valt wel mee, ook Cathay en Singapore airlines vliegen met oude toestellen. Daarnaast is KLM een maatschappij waar veel Nederlanders wel eens mee gevlogen hebben, en het blijft toch vertrouwd.
Voor mij persoonlijk is prijs een heel belangrijke factor, en vanaf Dusseldorf is KLM regelmatig de goedkoopste, ik bespaar liever 250-350 per vlucht dan dat ik daar een betere entertainment of een liever lachende stewardess voor krijg.
Je vliegt zeker niet al te vaak?quote:Op zondag 20 juni 2010 23:14 schreef Croon het volgende:
Ik vond Jet Airways erg relaxt. Vooral omdat je een heel enternainment-schermpje voor je zelf had, waar ik films heb gezien die nauwelijk in de bioscoop te zien waren!
kan je wat meerr info geven wat de grootste verschillen waren en waar dat dan aan lag en wat de prijsverschillen zijn ?quote:Op zondag 27 juni 2010 09:57 schreef Pietverdriet het volgende:
Op nummer 1 met afstand Emirates
1. Emirates
2. KAL
3. Singapore Airlines
Wat is er mis met SAS? Ik ben met hen van en naar Beijing gevlogen en ik vond het best een goede maatschappij. Een kennis van mij zat tijdens de aswolk vast in Beijing en wist ook te melden dat SAS en KLM de beste service hadden (waarschijnlijk dat oplossend vermogen dat andere maatschappijen niet hebben) en het eerst weer vlogen. Terwijl haar Chinese maatschappij niets anders deed dan wachtlijsten opstellen, waarop je jezelf kon inschrijven voor 1500 euro.quote:Op maandag 21 juni 2010 15:00 schreef Fogel het volgende:
[..]
Dat dus, ik vlieg alleen SAS als het absoluut niet anders kan. Hun dochter Widerøe daarintegen heeft wel begrepen hoe het hoort.
Geen idee hoe de SAS op lange vluchten is, maar binnen Europa is het gewoon redelijk knudde. Enkel nog betaalde drankjes, oude toestellen, vrij oude en onbehulpzame crew en helaas vertrekken ze in Londen vanaf een klote terminal.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 23:15 schreef StormWarning het volgende:
[..]
Wat is er mis met SAS? Ik ben met hen van en naar Beijing gevlogen en ik vond het best een goede maatschappij. Een kennis van mij zat tijdens de aswolk vast in Beijing en wist ook te melden dat SAS en KLM de beste service hadden (waarschijnlijk dat oplossend vermogen dat andere maatschappijen niet hebben) en het eerst weer vlogen. Terwijl haar Chinese maatschappij niets anders deed dan wachtlijsten opstellen, waarop je jezelf kon inschrijven voor 1500 euro.
Maar Transavia is een budget airline en voor SAS betaal je een behoorlijk stukje meer...quote:Op woensdag 30 juni 2010 00:08 schreef StormWarning het volgende:
Aha. Nuja, ik heb dus niets te klagen. Ben ook van Amsterdam naar Stockholm en van Kopenhagen naar Amsterdam met SAS gevlogen en dat ging ook allemaal prima, niet slechter dan Transavia bijvoorbeeld.
Heb je daar reactie op gekregen ?quote:Op woensdag 30 juni 2010 09:52 schreef Fogel het volgende:
Om een indicatie te geven van mijn frustratie met SAS: ik heb (in 2004 of 2005) mijn eurobonus silver kaart doormidden geknipt en naar ze opgestuurd met de mededeling dat ik die niet meer nodig heb omdat ik geen SAS meer ga vliegen...
Nee, en dat in zichzelf laat zien hoe serieus SAS hun klanten neemt.quote:Op woensdag 30 juni 2010 10:06 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Heb je daar reactie op gekregen ?
Nou ja, liever dat, dan zo 'n standaard klantenservice belletje of mailtje.quote:Op woensdag 30 juni 2010 10:29 schreef Fogel het volgende:
[..]
Nee, en dat in zichzelf laat zien hoe serieus SAS hun klanten neemt.
Hebben jullie de keuze in welke airline ? Bij ons wordt gewoon naar de meest rechtstreekse route gekeken, en dan naar de prijs. Dus geen keuze in airline. Dus als je vaak richting Stockholm moet bijvoorbeeld en de KLM is duurder dan wordt het automatisch SAS.quote:Op woensdag 30 juni 2010 10:36 schreef Drive-r het volgende:
Ik heb mijn SAS kaart ook weg geflikkerd en vlieg er eigenlijk nooit meer mee. Zelfs mijn secretaresse heeft al in mijn reisprofiel opgenomen dat ik alleen SAS vlieg bij gebrek aan beter. Wel nu de status match bij BMI gekregen, dus daar gold status en dus kan ik de punten van de weinige SAS vluchten die ik nog neem, daar in ieder geval mee tellen.
Als ik wil kan ik zelf boeken, of het aan het reisbureau overlaten (maar die weten ook dat ik bij voorkeur geen SAS vlieg).quote:Op woensdag 30 juni 2010 10:44 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Hebben jullie de keuze in welke airline ? Bij ons wordt gewoon naar de meest rechtstreekse route gekeken, en dan naar de prijs. Dus geen keuze in airline. Dus als je vaak richting Stockholm moet bijvoorbeeld en de KLM is duurder dan wordt het automatisch SAS.
Prijs is hier nul issue, wat dat betreft mag ik boeken wat ik wil. En dus ook makkelijk met last minute wijzigingen, wat heel relaxed is als je meeting eerder afgelopen en je gewoon een uur eerder met een andere vlucht mee wil. Maar je wordt er wel verwend vanquote:Op woensdag 30 juni 2010 10:44 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Hebben jullie de keuze in welke airline ? Bij ons wordt gewoon naar de meest rechtstreekse route gekeken, en dan naar de prijs. Dus geen keuze in airline. Dus als je vaak richting Stockholm moet bijvoorbeeld en de KLM is duurder dan wordt het automatisch SAS.
Binnenlands vlieg ik ook altijd full-flex (met SAS), maar naar het buitenland heeft het voor mij weinig nut omdat er te weinig vluchten deze kant op gaan. KLM 2 keer per dag vanaf Amsterdam en SAS via Oslo 14 ofzo, maar dan moet je wel eerst in Oslo (of Amsterdam) zien te komen.quote:Op woensdag 30 juni 2010 10:56 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Prijs is hier nul issue, wat dat betreft mag ik boeken wat ik wil. En dus ook makkelijk met last minute wijzigingen, wat heel relaxed is als je meeting eerder afgelopen en je gewoon een uur eerder met een andere vlucht mee wil. Maar je wordt er wel verwend van
Hier is het gewoon een timing issue. Ik boek gewoon de vlucht die qua tijd het lekkerst uit komt. Er worden hier weken van 60 uur gedraaid, dan heeft niemand zin om uren te verspillen op vliegvelden, dus iedereen wil de meest strakke aansluiting die mogelijk is.quote:Op woensdag 30 juni 2010 11:00 schreef Fogel het volgende:
[..]
Binnenlands vlieg ik ook altijd full-flex (met SAS), maar naar het buitenland heeft het voor mij weinig nut omdat er te weinig vluchten deze kant op gaan. KLM 2 keer per dag vanaf Amsterdam en SAS via Oslo 14 ofzo, maar dan moet je wel eerst in Oslo (of Amsterdam) zien te komen.
Als ik een vlucht mis (met economy restricted), koop ik gewoon een nieuw ticket, geen probleem.quote:Op woensdag 30 juni 2010 11:02 schreef Thetallguy het volgende:
full-flex is wel handig mocht je de ochtendvlucht van 6:10u uit Trondheim naar Amsterdam missen omdat het veel te vroeg is, kan je alsnog de middagvlucht pakken
Timing is voor mij dus lastig omdat er zo weinig vliegtuigen deze kant op gaanquote:Op woensdag 30 juni 2010 11:02 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Hier is het gewoon een timing issue. Ik boek gewoon de vlucht die qua tijd het lekkerst uit komt. Er worden hier weken van 60 uur gedraaid, dan heeft niemand zin om uren te verspillen op vliegvelden, dus iedereen wil de meest strakke aansluiting die mogelijk is.
Hangt er ook vanaf waarvoor je ergens naartoe vliegt denk ik. Ga je voor een vergadering van een paar uurtjes, of ga je voor een projectje o.i.d. van een paar dagen. Ik ga altijd voor het laatste, en dan speelt een superflexibel ticket wat minder denk ik.quote:Op woensdag 30 juni 2010 10:56 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Prijs is hier nul issue, wat dat betreft mag ik boeken wat ik wil. En dus ook makkelijk met last minute wijzigingen, wat heel relaxed is als je meeting eerder afgelopen en je gewoon een uur eerder met een andere vlucht mee wil. Maar je wordt er wel verwend van
Ja, dat is inderdaad een groot verschil. Naar Londen is er altijd wel iets en dat is 40% van mijn vluchten binnen Europa. De rest is van Londen naar grotere steden en vluchten tussen grote steden.quote:Op woensdag 30 juni 2010 11:07 schreef Fogel het volgende:
[..]
Timing is voor mij dus lastig omdat er zo weinig vliegtuigen deze kant op gaan
Toen ik nog in Oslo woonde was het allemaal een stuk makkelijker, veel meer directe vluchten richting Europa.
Ook een goed punt. Bij mij is het meestal het eerste. Ik denk dat 50% van mijn trips geen overnachting hebben en 30% maar 1 overnachting.quote:Op woensdag 30 juni 2010 11:10 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Hangt er ook vanaf waarvoor je ergens naartoe vliegt denk ik. Ga je voor een vergadering van een paar uurtjes, of ga je voor een projectje o.i.d. van een paar dagen. Ik ga altijd voor het laatste, en dan speelt een superflexibel ticket wat minder denk ik.
En wat is er precies mis met OUD personeel? Als ze hun werk goed doen, maakt leeftijd toch niet uit?quote:Delta, gedateerd toestel, onvriendelijk en OUD personeel
Hmm, goed punt. Op zich inderdaad vrij weinig. Bij Amerikaanse luchtvaartmaatschappijen zijn leeftijd en vriendelijkheid echter vaak aan elkaar gerelateerd. Dat was bij Delta het geval en met Continental heb ik dezelfde ervaring. OUD AMERIKAANS personeel doet vrij veel op de automatische piloot (ha!) en dat gaat veelal ten koste van de persoonlijke benadering.quote:Op zaterdag 3 juli 2010 13:33 schreef tomatenrood het volgende:
[..]
En wat is er precies mis met OUD personeel? Als ze hun werk goed doen, maakt leeftijd toch niet uit?
Erg gaaf. Vanwege mijn werk vlieg ik erg veel, maar helaas 99% van de tijd binnen Europaquote:Op dinsdag 6 juli 2010 12:03 schreef Guppyfriend het volgende:
Precies, die opstelling is geweldig, had ik toen ook
Ziet er erg goed uit voor wanneer je alleen reist. Een paar jaar geleden in een dolle bui eens een "paar" Flying Blue airmiles verbrast in First Class met Air France en nu maar eens aan het sparen voor een private cabin vlucht bij Emirates, Dat zal wel bij sparen blijven vrees ik.quote:Op dinsdag 6 juli 2010 12:03 schreef Guppyfriend het volgende:
Precies, die opstelling is geweldig, had ik toen ook
quote:Op dinsdag 6 juli 2010 13:15 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Ziet er erg goed uit voor wanneer je alleen reist. Een paar jaar geleden in een dolle bui eens een "paar" Flying Blue airmiles verbrast in First Class met Air France en nu maar eens aan het sparen voor een private cabin vlucht bij Emirates, Dat zal wel bij sparen blijven vrees ik.
quote:Op vrijdag 23 juli 2010 21:14 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ben eerste klassen met Emirates gevlogen naar Auckland, in de A380
Ge-fucking-weldig
quote:
quote:Op vrijdag 23 juli 2010 21:20 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nee, retour was 3300 euro, valt dus eigenlijk best mee, is veel geld, maar niet staatsloterij jackpot prijs.
En ja, dat was een aanbieding.
quote:Op vrijdag 23 juli 2010 21:23 schreef jeoff het volgende:
[..]
Dat is inderdaad een goede prijs! maar was dat dan Business class of echt First class
quote:Op vrijdag 23 juli 2010 21:32 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Echt first class, dus met een prive cabine en een douche (2 douches die je deelt met 15 andere passagiers (als het uitgeboekt is)
Dusseldorf-Dubai geen douche natuurlijk, is geen 380, maar wel veel ruimte, in Dubai eerste klasse lounge met geweldig eten, top wijn en ongelofelijk goede service. Bij langer oponthoud een gratis hotelkamer (we hadden maar 3 uur op de heenweg en 4 op de terugweg, dus niet nodig) en dan Dubai - Sidney - Auckland met de 380, prive cabine, etc etc
Geweldig eten, top service, goed kunnen slapen omdat de (massage)stoel tot een echt bed onderuitgaat en je gestrekt kan liggen. Top entertainment systeem, met noice canceling koptelefoon (had echter mijn eigen, betere, bij me) een zelfbediening bar voor de eerste klas en een bediende bar die je deelt met de Business Class.
Badkamer was mooier dan thuis, douchen kon een minuut of 10, met veel warm water.
quote:Op vrijdag 23 juli 2010 21:36 schreef jeoff het volgende:
[..]
Daar ben ik toch wel even jaloers! Is toch wel wat anders dan de Economy vluchten die ik meestal neem waar je na 10 uur vliegen he-le-maal brak arriveert op je bestemming. Ik wist niet dat de 380 ook douches had, dat lijkt me ook zeer fijn.
quote:Op vrijdag 23 juli 2010 21:36 schreef jeoff het volgende:
[..]
Daar ben ik toch wel even jaloers! Is toch wel wat anders dan de Economy vluchten die ik meestal neem waar je na 10 uur vliegen he-le-maal brak arriveert op je bestemming. Ik wist niet dat de 380 ook douches had, dat lijkt me ook zeer fijn.
quote:Op vrijdag 23 juli 2010 21:48 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
alleen voor de eerste klas natuurlijk, en ook niet bij alle vliegmaatschappijen.
Ik wilde dit gewoon een keer meemaken, de concorde heb ik net gemist, daar had ik ook graag mee gevlogen.
We waren beide trouwens vrijwel geheel jet lag vrij in beide richtingen. Heenweg aangekomen in auckland en toen (ja ik geef het toe, met wat moeite) tot 22:00 uur opgebleven en gewone tijd opgestaan, geen centje pijn. Terugweg kwamen we op zaterdag terug en op maandag was ik ook gewoon weer aan het werk.
Sennheiser pcx 450quote:Op vrijdag 23 juli 2010 21:55 schreef Fogel het volgende:
[..]
Ik las laatst over een bedrijf wat plannen had om twee concordes te kopen, op te knappen en weer in de lucht te krijgen. Misschien komt er dus nog een nieuwe kans.
En wat betreft de noice canceling koptelefoon, welke heb je? De QuietComfort 15?
quote:Op vrijdag 23 juli 2010 21:32 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Echt first class, dus met een prive cabine en een douche (2 douches die je deelt met 15 andere passagiers (als het uitgeboekt is)
Dusseldorf-Dubai geen douche natuurlijk, is geen 380, maar wel veel ruimte, in Dubai eerste klasse lounge met geweldig eten, top wijn en ongelofelijk goede service. Bij langer oponthoud een gratis hotelkamer (we hadden maar 3 uur op de heenweg en 4 op de terugweg, dus niet nodig) en dan Dubai - Sidney - Auckland met de 380, prive cabine, etc etc
Geweldig eten, top service, goed kunnen slapen omdat de (massage)stoel tot een echt bed onderuitgaat en je gestrekt kan liggen. Top entertainment systeem, met noice canceling koptelefoon (had echter mijn eigen, betere, bij me) een zelfbediening bar voor de eerste klas en een bediende bar die je deelt met de Business Class.
Badkamer was mooier dan thuis, douchen kon een minuut of 10, met veel warm water.
quote:Op vrijdag 23 juli 2010 22:46 schreef Jabberwocky het volgende:
Die plaatjes van de first class zien er ook gewoon super slick uit, homo of niet.
quote:Op zaterdag 24 juli 2010 00:07 schreef Barcaconia het volgende:
Europa:
Ryanair: Top, geniale formule. Je betaald niets, je krijgt niets en alles dat je wilt kost geld. Voor een paar tientjes door heel Europa reizen, beter kan niet.
quote:
Heb in Bulgarije een keer met de nationale carrier gevlogen, was in de jaren 80. Binnenlandse vlucht. Stonden tijdens de vlucht mensen in het gangpad die zich vasthielden aan zo een rails als in de tram.quote:
Ik heb met de Concorde gevlogen. Het was toen een speciale actie, heen met Concorde en terug Boeing 747 met BA vanaf Londen inclusief 3 hotelovernachtingen New York voor de prijs van 5000 gulden. Achteraf gezien een koopje. Ik heb nog een koffertje ergens liggen ter souvenir met daarin een mini Concorde, zo'n schaalmodel en boekjes met menu geloof ik.quote:Op vrijdag 23 juli 2010 21:48 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
alleen voor de eerste klas natuurlijk, en ook niet bij alle vliegmaatschappijen.
Ik wilde dit gewoon een keer meemaken, de concorde heb ik net gemist, daar had ik ook graag mee gevlogen.
Jaloers, maar hoe was het, heb je een beleving van de snelheid?quote:Op vrijdag 30 juli 2010 14:25 schreef Mylene het volgende:
[..]
Ik heb met de Concorde gevlogen. Het was toen een speciale actie, heen met Concorde en terug Boeing 747 met BA vanaf Londen inclusief 3 hotelovernachtingen New York voor de prijs van 5000 gulden. Achteraf gezien een koopje. Ik heb nog een koffertje ergens liggen ter souvenir met daarin een mini Concorde, zo'n schaalmodel en boekjes met menu geloof ik.
In 3 uur van London naar New York.. Kon dat nog maar en dan tegen een iets goedkoper tarief...quote:Op vrijdag 30 juli 2010 14:25 schreef Mylene het volgende:
[..]
Ik heb met de Concorde gevlogen. Het was toen een speciale actie, heen met Concorde en terug Boeing 747 met BA vanaf Londen inclusief 3 hotelovernachtingen New York voor de prijs van 5000 gulden. Achteraf gezien een koopje. Ik heb nog een koffertje ergens liggen ter souvenir met daarin een mini Concorde, zo'n schaalmodel en boekjes met menu geloof ik.
Wat je opnoemt is gewoon standaard...quote:Op vrijdag 30 juli 2010 15:20 schreef Rijstkoker het volgende:
Asiana Airlines,
Ik moest 16 uur vliegen en kreeg slippers en oogkapjes. Elke stoel heeft een entertainment schermpje met een hele database aan films en series, documentaires allerlei muziek echt de beste maatschappij waar ik ooit mee heb gevlogen.
Ik verwacht dat het nu wel iets anders is. De vlucht is geboekt via Corendon.quote:Op vrijdag 30 juli 2010 14:11 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Heb in Bulgarije een keer met de nationale carrier gevlogen, was in de jaren 80. Binnenlandse vlucht. Stonden tijdens de vlucht mensen in het gangpad die zich vasthielden aan zo een rails als in de tram.
Is veel veranderd na de koude oorlog
Ligt bij KLM puur aan het vliegtuig waar je inzit, ik had een perfect entertainmentsysteem afgelopen vakantie en een perfecte vlucht.quote:Op vrijdag 30 juli 2010 15:43 schreef Yi-Long het volgende:
Cathay Pacific. Zelfs in 2001 al voor iedereen een eigen TVtje in de stoel.
KLM de slechtste. Vervelend personeel, geen TVtjes in de stoelen, duur, gezeik over de bagage, etc etc.
Als je claustrofobisch bent moet je niet in een Concorde stappen. Ik had het een beetje waardoor ik misselijk enzo was. Je zit in zo'n smalle cabine dicht op elkaar. Het viel mij een beetje tegen. Ik dacht namelijk dat het wel zou meevallen. De piloot die vervolgens aangaf hoe hoog en snel er wordt gevlogen helpt dan ook niet echt. Maar goed, neemt absoluut niet weg dat ik het wel een tweede keer zou doen. Indien de Concorde weer zou gaan vliegen. Het was echt wel een mooie ervaring.quote:Op vrijdag 30 juli 2010 14:34 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Jaloers, maar hoe was het, heb je een beleving van de snelheid?
Ik weet dat ze nu een aantal toestellen hebben die het ook hebben, maar je zou denken dat je op een intercontinentale vlucht naar Hong Kong dus wel in zo'n toestel zou zitten...quote:Op vrijdag 30 juli 2010 15:55 schreef Blik het volgende:
[..]
Ligt bij KLM puur aan het vliegtuig waar je inzit, ik had een perfect entertainmentsysteem afgelopen vakantie en een perfecte vlucht.
quote:Op zondag 27 juni 2010 08:07 schreef EddyAlbena het volgende:
Ik heb zelf zeer goede ervaringen met Finnair. Maaltijden zijn goed, gratis bier en wijn doet ook goed op een lange vlucht, aardig en behulpzaam personeel.
IFE aanbod is ook zeer ruim en de camera tijdens het opstijgen en vooral landen (alleen op de continentale vluchten) is wel heel tof
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |