abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_83079743
Ik vond Jet Airways erg relaxt. Vooral omdat je een heel enternainment-schermpje voor je zelf had, waar ik films heb gezien die nauwelijk in de bioscoop te zien waren!

[ Bericht 79% gewijzigd door Croon op 20-06-2010 23:23:45 ]
  zondag 20 juni 2010 @ 23:16:34 #2
94846 zomaareennaam
vindt overal wel wat van
pi_83079858
1. SAS
2. Lufthansa
3. KLM
zoekt en gij zult vinden
maar of je het gevondene waardeeert?
pi_83080105
Meerdere keren transavia. Nog nooit problemen met tijden gehad en de bagage was vrij snel op de band.
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
  zondag 20 juni 2010 @ 23:22:23 #4
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_83080227
Air New Zealand!
Bij KLM bleef de stoelleuning niet vastzitten en het handbagagerek viel open...
Bij China Airlines krijg je rijstesoep als ontbijt.
Air New Zealand is gewoon Westers en kwaliteit.
Oja, Transavia heeft de leukste stewardessen (dacht ik), want ze bleek grondpersoneel en bleef achter...
censuur :O
  zondag 20 juni 2010 @ 23:23:02 #5
21112 ArnoKlaassen
The Magnificient One
pi_83080264
1. Emirates
2. British Airways
3. Lufthansa

Alleen intercontinentale vluchten en emirates stak er met kop en schouders bovenaan. Niet te vergelijken met een westerse vluchtmaatschappij
  zondag 20 juni 2010 @ 23:28:27 #6
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_83080613
Goed: Malaysia airlines, Thai Airways

Slecht: KLM en BA

Dan kijk ik naar de prijs/kwaliteitsverhouding, naar de kwaliteit van de zitplaats, van het eten en de vriendelijkheid van het personeel.

Oh, en dan heb ik ook nog gevlogen met wazige maatschappijen als Garuda, en Egypt Air. Dat is allemaal heel erg slecht natuurlijk, onderweg moest de stewardes op de vleugel klimmen om met haar naaldhakje wat klinknagels terug in het ijzer te slaan, maar van die maatschappijen verwacht je dan ook weinig.
The End Times are wild
  zondag 20 juni 2010 @ 23:36:28 #7
20758 Stringer
You have a nice day
pi_83080991
verkeerde topic, excuus
"Als de toekomst een optelsom is van wat er mijn leven in het verleden is gebeurd, dan ga ik een ***vette tijd tegemoet."
pi_83086989
Heb een keer met United Airlines First Class gevlogen, die service die je dan krijgt is ongelooflijk. Normaal gesproken betaal je daar dan ook erg dik voor. Ik was omgeboekt en betaalde er dus niet voor, maar kreeg het wel.

Op normale vluchten heb ik de beste ervaringen met Continental Airlines.
  maandag 21 juni 2010 @ 08:34:38 #9
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_83087211
Hapag Loyd, was een charter die door de baas was afgehuurd
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_83087362
quote:
Op zondag 20 juni 2010 23:16 schreef zomaareennaam het volgende:
1. SAS
2. Lufthansa
3. KLM
SAS

Daar willen zelfs Scandinaviers niet meer mee vliegen.

Anyway, in mijn ogen goed:
BA (voornamelijk omdat Londen mijn thuis is en ze met Terminal 5 echt service bieden, helpt ook dat ik gold status heb)
Lufthansa
Swiss
Virgin
De aziaten (Thai/Singapore/Malaysian, etc...)

In mijn ogen niet goed:
KLM
SAS
BMI (hoewel ik ook daar gold status heb)
Discounters (maar daar betaal je dan ook weinig voor)

PS: Nog met veel meer airlines gevlogen, maar deze heb ik iets regelmatiger of een specifieke mening over.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_83087460
Transavia komt bij mij als laatste, omdat ik in die vliegtuigen gewoonweg geen beenruimte heb en na een vlucht van minimaal 4 uur kom je er echt helemaal gebroken uit door de vreemde houding die je aan moet nemen om je benen kwijt te kunnen. KLM is degelijk, maar ook niet meer dan dat. Arke bevalt me wel qua vliegcomfort ( mogelijkheid om "luxer" te boeken, wat bij de concurerende maatschappijen niet altijd mogelijk is). Maar Arke wil nog weleens last hebben van vertragingen. Iberia had ik echt helemaal niets op aan te merken. Holland International . . zo lang geleden dat ik me eigenlijk niet meer kan herinneren of het goed of slecht was

Beste . . . op basis van mijn ervaringen KLM en Iberia.
  maandag 21 juni 2010 @ 10:30:19 #12
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_83089461
quote:
Op maandag 21 juni 2010 08:56 schreef Robar het volgende:
Transavia komt bij mij als laatste, omdat ik in die vliegtuigen gewoonweg geen beenruimte heb en na een vlucht van minimaal 4 uur kom je er echt helemaal gebroken uit door de vreemde houding die je aan moet nemen om je benen kwijt te kunnen.
Het slechtste excuus ooit.... Transavia biedt gewoon diverse opties voor grotere stoelen, dan moet je alleen niet het goedkoopste ticket willen hebben! Dat jij niet in een goedkope stoel past kan Transavia niets aan doen.
censuur :O
pi_83089582
quote:
Op maandag 21 juni 2010 10:30 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Het slechtste excuus ooit.... Transavia biedt gewoon diverse opties voor grotere stoelen, dan moet je alleen niet het goedkoopste ticket willen hebben! Dat jij niet in een goedkope stoel past kan Transavia niets aan doen.
Dat is dan alleen op lange vluchten want continentaal bieden ze dat niet. Heb het meerdere malen gevraagd. Ik wil helemaal niet het goedkoopste ticket hebben. Leer eens lezen. Je ziet toch dat ik bij Arke juist upgrade, omdat het daar wel kan.
  maandag 21 juni 2010 @ 10:56:55 #14
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_83090313
quote:
Op maandag 21 juni 2010 10:33 schreef Robar het volgende:

[..]

Dat is dan alleen op lange vluchten want continentaal bieden ze dat niet. Heb het meerdere malen gevraagd. Ik wil helemaal niet het goedkoopste ticket hebben.
Continentaal hebben ze de 1st class stoelen verwijderd of zo
censuur :O
pi_83090356
quote:
Op maandag 21 juni 2010 10:56 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Continentaal hebben ze de 1st class stoelen verwijderd of zo
Business class heb je nog wel, maar first class heb je nergens meer binnen Europa (helaas). Maar goed, dan nog vind ik Lufthanse in BC niet minder dan anderen ofzo. BA business class blijft het meeste relaxte, bij de anderen word je nog wel eens dicht op elkaar gezet, bij BA nauwelijks.

PS: Ik zie nu pas dat er Transavia gezegd werd, ik las Lufthansa. Transavia heeft inderdaad geen upgrade qua stoelen.

[ Bericht 8% gewijzigd door Drive-r op 21-06-2010 11:16:07 ]
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_83090492
quote:
Op maandag 21 juni 2010 10:56 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Continentaal hebben ze de 1st class stoelen verwijderd of zo
Ik vraag het elke keer weer als ik een reis boek en steeds weer bieden ze het niet. Er wordt me steevast verteld dat Transavia dat sowieso niet biedt. Bieden ze dat wel, dan zou ik er direct gebruik van maken. Ik ben niet extreem lang (1.95), maar elke beetje extra ruimte is zeer gewenst.
  maandag 21 juni 2010 @ 13:02:42 #17
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_83094321
Goed:
- South African Airways & Kenyan (vriendelijke service, nieuwe vliegtuigen (toen), goed eten)
- KLM (vlieg ik heel vaak en is gewoon het meest consistent. Gaat wel eens wat mis, maar dat wordt altijd netjes opgelost, prima service, professionele bemanning die haar talen kent)

Waardeloos:
- AlItalia (Vaak te laat (ook door slecht hubs), geen probleemoplossend vermogen, chagerijnige bemanning en eten waar Italianen zich voor moeten schamen)
- Iberia (zie Alitalia. Spreken ook hun talen niet)
- AirEuropa (zie AlItalia. Zijn wel vriendelijk, maar spreken hun talen he-le-maal niet. Genant. Heel krap.)
- Antrak Air (Vriendelijk maar rommelig, altijd te laat, oud materieel).
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_83095069
Zonder twijfel: Singapore Airlines

Mooi materieel, goede service, comfortabele stoelen, goed entertainment, vriendelijk personeel, lekker eten en Singapore Sling in de economy, wat wil je nog meer!
  maandag 21 juni 2010 @ 13:28:34 #19
134009 Killaht
Words of Wisdom
pi_83095269
Top 3:
1 Martin Air
2 KLM
3 Transavia
"Strange times are these in which we live
when old and young are taught in falsehoods school.
And the one man that dares to tell the truth is called at once a lunatic and fool"
  Moderator maandag 21 juni 2010 @ 15:00:25 #20
45833 crew  Fogel
pi_83099165
quote:
Op maandag 21 juni 2010 08:48 schreef Drive-r het volgende:

[..]

SAS

Daar willen zelfs Scandinaviers niet meer mee vliegen.
Dat dus, ik vlieg alleen SAS als het absoluut niet anders kan. Hun dochter Widerøe daarintegen heeft wel begrepen hoe het hoort.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
pi_83109686
Emirates en Swiss Air.
  maandag 21 juni 2010 @ 18:57:08 #22
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_83110614
Goed is in mijn ogen Singapore Airlines, en ook Sri Lankan Airways is niet slecht.
KLM heeft met vertrek vanaf Dusseldorf een fantastische prijs-kwaliteit verhouding voor verre vluchten, want Singapore Airlines kan nog zo goed zijn, 400 euro all-in vanaf Dusseldorf naar Azië is voor mij een goed selling point, daarnaast is KLM wel betrouwbaar em werken de stoelreserveringen 3 maanden vooraf, maaltijdkeuzes en online check-in altijd prima.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  maandag 21 juni 2010 @ 19:11:40 #23
128088 Masanga
Hakuna matata!
pi_83111207
Emirates, Malaysia Airlines en Sabena longhaul indertijd.
When all things seem to end, the future still remains..
pi_83111356
1. Transavia
2. Emirates
3. KLM
pi_83111912
quote:
Op maandag 21 juni 2010 11:01 schreef Robar het volgende:

[..]

Ik vraag het elke keer weer als ik een reis boek en steeds weer bieden ze het niet. Er wordt me steevast verteld dat Transavia dat sowieso niet biedt. Bieden ze dat wel, dan zou ik er direct gebruik van maken. Ik ben niet extreem lang (1.95), maar elke beetje extra ruimte is zeer gewenst.
Je kan een stoel bij de nooduitgang boeken voor extra geld bij je boeking. Maar alleen via de website van transavia zelf, als je een pakketreis boekt is dat nog wat lastiger.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  dinsdag 22 juni 2010 @ 10:43:40 #26
62913 Blik
The one and Only!
pi_83134658
Die ene keer die ik met Singapore Airlines heb gevlogen was verreweg de beste vlucht die ik ooit heb gehad. Dat was alweer 13 jaar geleden, en het huidige entertainment-systeem van de KLM kan niet tippen aan het entertainment-systeem wat ik toen al had bij Singapore Airlines.
  dinsdag 22 juni 2010 @ 11:48:51 #27
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_83136816
Korte vraag - lang antwoord.....
Best maatschappij ooit?
British Midlands in Business class AMS-LHR op zondag avond. Die hadden werkelijk een exquise plate met alles d'r op en d'r aan. Zo ook Alitalia op de vroege ochtend vlucht naar Linate met die oude MD82 toestellen. Geweldige stoelen in C, en een ontbijt waarbij de purser de ter plekke bereide gerechten een voor een uitserveerde. Tegenwoordig is het in Europa allemaal niet beter of slechter dan een Connexxion bus. Maar daar is de prijs dan ook naar.
Intercontinentaal vind ik KLM nog steeds prima, zeker nu ze die comfort class hebben geintroduceerd. Beter dan die arrogante lui van Air France. Wat betreft Singapore Airlines en Thai Airways ben ik ook wel te spreken, al was het alleen al om de eye candy van de strakke uniformen van die kleine stewardesjes. Malaysian vind ik gewoon niet goed maar dat komt waarschijnlijk omdat ik al een paar keer op een volledig doorgezeten stoel heb mogen zitten op een vlucht naar KUL. En dan die mini glaasjes waar ze de wijn in schenken, one sip thats all! En vanwege de policy vind ik die Amerikaanse maatschappijen op intercontinentale vluchten ook wel heel goed gezien de policy dat ze altijd de Business Class opvullen met upgrades, in tegenstelling tot KLM, waarbij dat alleen gebeurt wanneer economy vol is.
Maar de vlucht die me het meeste bij is gebleven is een vlucht van Bangkok naar Mae Hong Son met PB Air. Vluchtje van een uurtje en een complete 3 gangen warme
maaltijd op een plate geserveerd, en dat alles voor iets van 40 euro (incl vlucht )

En binnenkort Emirates maar eens proberen. Ik hoor ook absoluut goede berichten over Qatar Airways, maar die vertrekt niet vanuit de buurt.

[ Bericht 4% gewijzigd door buzz1291 op 22-06-2010 11:54:17 ]
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_83138084
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 11:48 schreef buzz1291 het volgende:
Korte vraag - lang antwoord.....
Best maatschappij ooit?
British Midlands in Business class AMS-LHR op zondag avond. Die hadden werkelijk een exquise plate met alles d'r op en d'r aan. Zo ook Alitalia op de vroege ochtend vlucht naar Linate met die oude MD82 toestellen. Geweldige stoelen in C, en een ontbijt waarbij de purser de ter plekke bereide gerechten een voor een uitserveerde. Tegenwoordig is het in Europa allemaal niet beter of slechter dan een Connexxion bus. Maar daar is de prijs dan ook naar.
BMI maaltijden zijn prima, maar dat soort voer krijg je beter bij BA en vergelijkbaar bij de meeste airlines binnen Europa. Ik vlieg ze wekelijks, dus kan ze inmiddels aardig vergelijken. De maaltijd hangt ook sterk af van het tijdstip, ontbijt vind ik bij de meeste prut - dat eet ik eigenlijk nooit. Avond maaltijd eet ik ook nooit, het enige wat ik af en toe nuttig is een salade ofzo, en die zij bij BA goed en bij de rest ok.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_83142920
quote:
Op maandag 21 juni 2010 10:58 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Business class heb je nog wel, maar first class heb je nergens meer binnen Europa (helaas). Maar goed, dan nog vind ik Lufthanse in BC niet minder dan anderen ofzo. BA business class blijft het meeste relaxte, bij de anderen word je nog wel eens dicht op elkaar gezet, bij BA nauwelijks.

PS: Ik zie nu pas dat er Transavia gezegd werd, ik las Lufthansa. Transavia heeft inderdaad geen upgrade qua stoelen.
Bedoel je dat er nergens meer binnen Europa met first class gevlogen wordt, of dat er geen Europese maatschappijen meer zijn met first? Want die zijn er genoeg toch (ja, KLM natuurlijk niet met hun 'world business class' met glijbaanstoelen).

Mijn beste ervaringen zijn met British Airways. Al flink wat vluchten mee gevlogen en niet een keer vertraging gehad. En een paar keer een upgrade gehad, misschien helpt dat ook mee in mijn oordeel, haha.
pi_83143284
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 14:30 schreef Coastertommm het volgende:

[..]

Bedoel je dat er nergens meer binnen Europa met first class gevlogen wordt, of dat er geen Europese maatschappijen meer zijn met first? Want die zijn er genoeg toch (ja, KLM natuurlijk niet met hun 'world business class' met glijbaanstoelen).

Mijn beste ervaringen zijn met British Airways. Al flink wat vluchten mee gevlogen en niet een keer vertraging gehad. En een paar keer een upgrade gehad, misschien helpt dat ook mee in mijn oordeel, haha.
Binnen Europa wordt nergens meer met first class gevlogen. Wel business class, geen first. Zit nog een groot verschil tussen natuurlijk. Persoonlijk ben ik ook altijd erg tevreden over BA, maar ik begrijp dat het op het eerste gezicht wellicht vaak wat ouder personneel heeft enzo.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_83143332
Goed:
Singapore Airlines, Malaysian, en Cathay Pacific

Al het overige is dertien in een dozijn wat mij betreft...alhoewel ik Noord-Europese maatschappijen (KLM, BA en/of Lufthansa) wat prettiger vind dan Zuid-Europese (Alitalia en/of Iberia), maar dat is meer een gevoelskwestie..
Honey ! Take me drunk, i am home !
  dinsdag 22 juni 2010 @ 14:41:38 #32
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_83143374
Lufthansa roeleert inderdaad. Vooral Transatlantische vluchten.
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
  dinsdag 22 juni 2010 @ 16:57:00 #33
44629 Skeffie
@ Suzhou, China
pi_83151049
1. Singapore Airlines, vooral de business class
2. Northwest Airlines
3. Korean Airways

KLM vind ik maar matig, zeker op intercontinentale vluchten. Op de lijn Amsterdam naar Shanghai worden een paar super oude 747's gebruikt, waar (tot voor kort) geen inflight entertainment in zat.

Behalve Northwest, heb ik met andere amerikaanse maatschappijen slechte ervaringen, vooral met United. Vaak vertraging gehad en 1x mijn baggage 2 dagen te laat.

In China niet vliegen met Shanghai Airlines, 90% van de vluchten zijn te laat. Afgelopen zaterdag Nederland-Japan gemist wegens 3,5 uur vertraging....
Some call Flair, "The Dirtiest Player in the Game." Others refer to him as simply "The Nature Boy."
To be the man........ You've got to beat the man, WHOOOOOOOO
pi_83156996
KLM tot nu toe. Lijnvluchtje van A'dam - Londen en terug, maar prima! Vriendelijk personeel, genoeg beenruimte (ben 1.92). Dat was wat anders dan die chartervlucht van Transavia van A'dam - Rhodos...
pi_83337389
Singapore Airlines en Cathay Pacific. Service met een hoofdletter S.
Snap echt niet dat mensen KLM noemen, die hebben op veel vluchten naar Azie onwijs oude toestellen en niet eens een eigen schermpje voor je neus. KLM is degelijk, maar daar houdt het ook mee op. Verder vond ik Bangkok Airways ook best prima. Op een vlucht van 55 minuten een compleet menu serveren..
  zaterdag 26 juni 2010 @ 22:10:56 #36
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_83339513
quote:
Op zaterdag 26 juni 2010 21:14 schreef hollish het volgende:
Singapore Airlines en Cathay Pacific. Service met een hoofdletter S.
Snap echt niet dat mensen KLM noemen, die hebben op veel vluchten naar Azie onwijs oude toestellen en niet eens een eigen schermpje voor je neus. KLM is degelijk, maar daar houdt het ook mee op. Verder vond ik Bangkok Airways ook best prima. Op een vlucht van 55 minuten een compleet menu serveren..
Elke vlucht is een persoonlijke beleving, en je kan verschillend denken over punten die je belangrijk vindt.

KLM opzich is geen uitmunter in service of inflight entertainment op routes naar Azië, zeker niet in het verleden, wel is KLM betrouwbaar, en ook dat is belangrijk.
Oude toestellen valt wel mee, ook Cathay en Singapore airlines vliegen met oude toestellen. Daarnaast is KLM een maatschappij waar veel Nederlanders wel eens mee gevlogen hebben, en het blijft toch vertrouwd.
Voor mij persoonlijk is prijs een heel belangrijke factor, en vanaf Dusseldorf is KLM regelmatig de goedkoopste, ik bespaar liever 250-350 per vlucht dan dat ik daar een betere entertainment of een liever lachende stewardess voor krijg.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_83348865
Ik heb zelf zeer goede ervaringen met Finnair. Maaltijden zijn goed, gratis bier en wijn doet ook goed op een lange vlucht, aardig en behulpzaam personeel.
IFE aanbod is ook zeer ruim en de camera tijdens het opstijgen en vooral landen (alleen op de continentale vluchten) is wel heel tof
  zondag 27 juni 2010 @ 08:12:18 #38
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_83348878
Singapore Airlines by far...( ooit een keer het genoegen gehad om long haul business class te vliegen en dat fantastisch)
goede tweede: Cathay
derde: Air New Zealand

ik vlieg voornamelijk tussen NZ en NL en dan kan je bijna niet om Singpore en Cathay heen
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
pi_83349217
quote:
Op zaterdag 26 juni 2010 22:10 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Elke vlucht is een persoonlijke beleving, en je kan verschillend denken over punten die je belangrijk vindt.

KLM opzich is geen uitmunter in service of inflight entertainment op routes naar Azië, zeker niet in het verleden, wel is KLM betrouwbaar, en ook dat is belangrijk.
Oude toestellen valt wel mee, ook Cathay en Singapore airlines vliegen met oude toestellen. Daarnaast is KLM een maatschappij waar veel Nederlanders wel eens mee gevlogen hebben, en het blijft toch vertrouwd.
Voor mij persoonlijk is prijs een heel belangrijke factor, en vanaf Dusseldorf is KLM regelmatig de goedkoopste, ik bespaar liever 250-350 per vlucht dan dat ik daar een betere entertainment of een liever lachende stewardess voor krijg.
Klopt, en dat is maar goed ook. Anders zou iedereen met dezelfde maatschappij vliegen. Maar het gaat hier over de beste maatschappij en niet alleen de meest betrouwbare, wat natuurlijk wel meespeelt. Vooral op long haul vluchten vind ik het belangrijk een fijne stoel te hebben en wat leuke filmpjes voor mijn neus, daar wil ik dan best wat meer geld voor neer tellen. Ik heb verder ook niks tegen KLM, vlieg er regelmatig mee (niet naar Azie ) Maar om nou te zeggen dat het de beste maatschappij is.. Neen. Wellicht als je alleen charters gewend bent...
  zondag 27 juni 2010 @ 09:42:28 #40
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_83349526
quote:
Op zondag 20 juni 2010 23:14 schreef Croon het volgende:
Ik vond Jet Airways erg relaxt. Vooral omdat je een heel enternainment-schermpje voor je zelf had, waar ik films heb gezien die nauwelijk in de bioscoop te zien waren!
Je vliegt zeker niet al te vaak?

Anyway, vroeger zou ik zeggen KLM, maar dat is nu meer de budget afdeling van Air France geworden. Vooral op de route Amsterdam - Hong Kong die ik nogal eens vlieg zetten ze hele oude toestellen in. Gelukkig vlieg ik die business class, anders zou ik toch Air France nemen via Parijs. Ik probeer sowieso altijd met die twee te vliegen vanwege de punten.

China Southern Airlines is ook wel redelijk.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  zondag 27 juni 2010 @ 09:57:54 #41
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_83349766
Op nummer 1 met afstand Emirates
1. Emirates
2. KAL
3. Singapore Airlines
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_83452003
quote:
Op zondag 27 juni 2010 09:42 schreef static het volgende:

[..]

Je vliegt zeker niet al te vaak?

Nee, ik heb inderdaad niet veel ervaring!
pi_83453874
quote:
Op zondag 27 juni 2010 09:57 schreef Pietverdriet het volgende:
Op nummer 1 met afstand Emirates
1. Emirates
2. KAL
3. Singapore Airlines
kan je wat meerr info geven wat de grootste verschillen waren en waar dat dan aan lag en wat de prijsverschillen zijn ?
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
pi_83469622
quote:
Op maandag 21 juni 2010 15:00 schreef Fogel het volgende:

[..]

Dat dus, ik vlieg alleen SAS als het absoluut niet anders kan. Hun dochter Widerøe daarintegen heeft wel begrepen hoe het hoort.
Wat is er mis met SAS? Ik ben met hen van en naar Beijing gevlogen en ik vond het best een goede maatschappij. Een kennis van mij zat tijdens de aswolk vast in Beijing en wist ook te melden dat SAS en KLM de beste service hadden (waarschijnlijk dat oplossend vermogen dat andere maatschappijen niet hebben) en het eerst weer vlogen. Terwijl haar Chinese maatschappij niets anders deed dan wachtlijsten opstellen, waarop je jezelf kon inschrijven voor 1500 euro.
pi_83469903
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 23:15 schreef StormWarning het volgende:

[..]

Wat is er mis met SAS? Ik ben met hen van en naar Beijing gevlogen en ik vond het best een goede maatschappij. Een kennis van mij zat tijdens de aswolk vast in Beijing en wist ook te melden dat SAS en KLM de beste service hadden (waarschijnlijk dat oplossend vermogen dat andere maatschappijen niet hebben) en het eerst weer vlogen. Terwijl haar Chinese maatschappij niets anders deed dan wachtlijsten opstellen, waarop je jezelf kon inschrijven voor 1500 euro.
Geen idee hoe de SAS op lange vluchten is, maar binnen Europa is het gewoon redelijk knudde. Enkel nog betaalde drankjes, oude toestellen, vrij oude en onbehulpzame crew en helaas vertrekken ze in Londen vanaf een klote terminal.

En dan heb je nog de stakingen.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  Moderator dinsdag 29 juni 2010 @ 23:24:59 #46
45833 crew  Fogel
pi_83470136
Ik ken SAS ook alleen van binnenlands in Noorwegen, en verder binnen Europa, niet van intercontinentaal. De punten die Drive-r aanstipt + dat de avondvlucht van Oslo naar Trondheim zo goed als standaard een kwartier vertraging heeft (dat ze in theorie de meest punctuele airline zijn helpt mij niet als _mijn_ vluchten vertraagd zijn), dat hun bonuspuntensystem zo mogelijk nog slechter is als dat van KLM... en de eeuwige stakingen inderdaad. Als ik vlieg doe ik dat omdat ik het moet, niet omdat ik het wil, en dan wil ik dus dat de vlucht vertrekt en verder verloopt zoals het hoort. En dat is iets wat de SAS niet waar kan maken.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
pi_83472427
Aha. Nuja, ik heb dus niets te klagen. Ben ook van Amsterdam naar Stockholm en van Kopenhagen naar Amsterdam met SAS gevlogen en dat ging ook allemaal prima, niet slechter dan Transavia bijvoorbeeld.
pi_83474066
Ryanair: zonder deze maatschappij had ik nooit zoveel plaatsen goedkoop kunnen bereiken. Hulde daarvoor.

Emirates: lmfd entertainment systeem en alles tip top in orde.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 30-06-2010 00:54:29 ]
pi_83474368
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 00:08 schreef StormWarning het volgende:
Aha. Nuja, ik heb dus niets te klagen. Ben ook van Amsterdam naar Stockholm en van Kopenhagen naar Amsterdam met SAS gevlogen en dat ging ook allemaal prima, niet slechter dan Transavia bijvoorbeeld.
Maar Transavia is een budget airline en voor SAS betaal je een behoorlijk stukje meer...
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  Moderator woensdag 30 juni 2010 @ 09:52:43 #50
45833 crew  Fogel
pi_83479012
Om een indicatie te geven van mijn frustratie met SAS: ik heb (in 2004 of 2005) mijn eurobonus silver kaart doormidden geknipt en naar ze opgestuurd met de mededeling dat ik die niet meer nodig heb omdat ik geen SAS meer ga vliegen...
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
pi_83479406
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 09:52 schreef Fogel het volgende:
Om een indicatie te geven van mijn frustratie met SAS: ik heb (in 2004 of 2005) mijn eurobonus silver kaart doormidden geknipt en naar ze opgestuurd met de mededeling dat ik die niet meer nodig heb omdat ik geen SAS meer ga vliegen...
Heb je daar reactie op gekregen ?
Honey ! Take me drunk, i am home !
  Moderator woensdag 30 juni 2010 @ 10:29:20 #52
45833 crew  Fogel
pi_83480261
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 10:06 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Heb je daar reactie op gekregen ?
Nee, en dat in zichzelf laat zien hoe serieus SAS hun klanten neemt.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
pi_83480352
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 10:29 schreef Fogel het volgende:

[..]

Nee, en dat in zichzelf laat zien hoe serieus SAS hun klanten neemt.
Nou ja, liever dat, dan zo 'n standaard klantenservice belletje of mailtje.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_83480575
Ik heb mijn SAS kaart ook weg geflikkerd en vlieg er eigenlijk nooit meer mee. Zelfs mijn secretaresse heeft al in mijn reisprofiel opgenomen dat ik alleen SAS vlieg bij gebrek aan beter. Wel nu de status match bij BMI gekregen, dus daar gold status en dus kan ik de punten van de weinige SAS vluchten die ik nog neem, daar in ieder geval mee tellen.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_83480876
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 10:36 schreef Drive-r het volgende:
Ik heb mijn SAS kaart ook weg geflikkerd en vlieg er eigenlijk nooit meer mee. Zelfs mijn secretaresse heeft al in mijn reisprofiel opgenomen dat ik alleen SAS vlieg bij gebrek aan beter. Wel nu de status match bij BMI gekregen, dus daar gold status en dus kan ik de punten van de weinige SAS vluchten die ik nog neem, daar in ieder geval mee tellen.
Hebben jullie de keuze in welke airline ? Bij ons wordt gewoon naar de meest rechtstreekse route gekeken, en dan naar de prijs. Dus geen keuze in airline. Dus als je vaak richting Stockholm moet bijvoorbeeld en de KLM is duurder dan wordt het automatisch SAS.
Honey ! Take me drunk, i am home !
  Moderator woensdag 30 juni 2010 @ 10:49:02 #56
45833 crew  Fogel
pi_83481063
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 10:44 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Hebben jullie de keuze in welke airline ? Bij ons wordt gewoon naar de meest rechtstreekse route gekeken, en dan naar de prijs. Dus geen keuze in airline. Dus als je vaak richting Stockholm moet bijvoorbeeld en de KLM is duurder dan wordt het automatisch SAS.
Als ik wil kan ik zelf boeken, of het aan het reisbureau overlaten (maar die weten ook dat ik bij voorkeur geen SAS vlieg).
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
pi_83481336
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 10:44 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Hebben jullie de keuze in welke airline ? Bij ons wordt gewoon naar de meest rechtstreekse route gekeken, en dan naar de prijs. Dus geen keuze in airline. Dus als je vaak richting Stockholm moet bijvoorbeeld en de KLM is duurder dan wordt het automatisch SAS.
Prijs is hier nul issue, wat dat betreft mag ik boeken wat ik wil. En dus ook makkelijk met last minute wijzigingen, wat heel relaxed is als je meeting eerder afgelopen en je gewoon een uur eerder met een andere vlucht mee wil. Maar je wordt er wel verwend van
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  Moderator woensdag 30 juni 2010 @ 11:00:20 #58
45833 crew  Fogel
pi_83481508
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 10:56 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Prijs is hier nul issue, wat dat betreft mag ik boeken wat ik wil. En dus ook makkelijk met last minute wijzigingen, wat heel relaxed is als je meeting eerder afgelopen en je gewoon een uur eerder met een andere vlucht mee wil. Maar je wordt er wel verwend van
Binnenlands vlieg ik ook altijd full-flex (met SAS), maar naar het buitenland heeft het voor mij weinig nut omdat er te weinig vluchten deze kant op gaan. KLM 2 keer per dag vanaf Amsterdam en SAS via Oslo 14 ofzo, maar dan moet je wel eerst in Oslo (of Amsterdam) zien te komen.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
pi_83481585
full-flex is wel handig mocht je de ochtendvlucht van 6:10u uit Trondheim naar Amsterdam missen omdat het veel te vroeg is, kan je alsnog de middagvlucht pakken
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_83481615
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 11:00 schreef Fogel het volgende:

[..]

Binnenlands vlieg ik ook altijd full-flex (met SAS), maar naar het buitenland heeft het voor mij weinig nut omdat er te weinig vluchten deze kant op gaan. KLM 2 keer per dag vanaf Amsterdam en SAS via Oslo 14 ofzo, maar dan moet je wel eerst in Oslo (of Amsterdam) zien te komen.
Hier is het gewoon een timing issue. Ik boek gewoon de vlucht die qua tijd het lekkerst uit komt. Er worden hier weken van 60 uur gedraaid, dan heeft niemand zin om uren te verspillen op vliegvelden, dus iedereen wil de meest strakke aansluiting die mogelijk is.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  Moderator woensdag 30 juni 2010 @ 11:06:12 #61
45833 crew  Fogel
pi_83481732
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 11:02 schreef Thetallguy het volgende:
full-flex is wel handig mocht je de ochtendvlucht van 6:10u uit Trondheim naar Amsterdam missen omdat het veel te vroeg is, kan je alsnog de middagvlucht pakken
Als ik een vlucht mis (met economy restricted), koop ik gewoon een nieuw ticket, geen probleem.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
  Moderator woensdag 30 juni 2010 @ 11:07:15 #62
45833 crew  Fogel
pi_83481778
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 11:02 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Hier is het gewoon een timing issue. Ik boek gewoon de vlucht die qua tijd het lekkerst uit komt. Er worden hier weken van 60 uur gedraaid, dan heeft niemand zin om uren te verspillen op vliegvelden, dus iedereen wil de meest strakke aansluiting die mogelijk is.
Timing is voor mij dus lastig omdat er zo weinig vliegtuigen deze kant op gaan
Toen ik nog in Oslo woonde was het allemaal een stuk makkelijker, veel meer directe vluchten richting Europa.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
pi_83481905
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 10:56 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Prijs is hier nul issue, wat dat betreft mag ik boeken wat ik wil. En dus ook makkelijk met last minute wijzigingen, wat heel relaxed is als je meeting eerder afgelopen en je gewoon een uur eerder met een andere vlucht mee wil. Maar je wordt er wel verwend van
Hangt er ook vanaf waarvoor je ergens naartoe vliegt denk ik. Ga je voor een vergadering van een paar uurtjes, of ga je voor een projectje o.i.d. van een paar dagen. Ik ga altijd voor het laatste, en dan speelt een superflexibel ticket wat minder denk ik.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_83481989
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 11:07 schreef Fogel het volgende:

[..]

Timing is voor mij dus lastig omdat er zo weinig vliegtuigen deze kant op gaan
Toen ik nog in Oslo woonde was het allemaal een stuk makkelijker, veel meer directe vluchten richting Europa.
Ja, dat is inderdaad een groot verschil. Naar Londen is er altijd wel iets en dat is 40% van mijn vluchten binnen Europa. De rest is van Londen naar grotere steden en vluchten tussen grote steden.

(Parijs/Geneva/Brussel/Amsterdam/Rotterdam/Copenhagen/Oslo/Stockholm/Hamburg zal 95% van mijn vluchten dekken)
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_83482020
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 11:10 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Hangt er ook vanaf waarvoor je ergens naartoe vliegt denk ik. Ga je voor een vergadering van een paar uurtjes, of ga je voor een projectje o.i.d. van een paar dagen. Ik ga altijd voor het laatste, en dan speelt een superflexibel ticket wat minder denk ik.
Ook een goed punt. Bij mij is het meestal het eerste. Ik denk dat 50% van mijn trips geen overnachting hebben en 30% maar 1 overnachting.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  Moderator woensdag 30 juni 2010 @ 11:53:03 #66
45833 crew  Fogel
pi_83483570
Vooral vergaderingen van 3 dagen hebben de neiging om (soms een hele dag!) korter te worden, en dan is een flexibele retour toch wel erg handig.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
  Moderator woensdag 30 juni 2010 @ 13:03:39 #67
155227 crew  Guppy
dus
pi_83486545
1. Cathay Pacific: ik heb eens business class van Schiphol naar Hong Kong gevlogen met ze, daar kan werkelijk niks tegenop.
2. LTU (inmiddels Air Berlin)
3. Britisch Airways
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_83498129
1 China Airlines (maar dan wel een vliegtuig met je eigen entertainment schermpje)
2. Qantas (maar is erg lang geleden, weet niet hoe ze nu zijn)

Dat waren de beste. Dan volgt er een lange middengroep. En onderaan was ik weinig onder de indruk van Tiger Airways.
pi_83499479
Swiss air: Hele fijne service, behulpzaam, aardige stewards
Lufthansa: Ook heel fijn
Alitalia: Iets minder
Easyjet: Goed
blaat
pi_83517708
Singapore Airlines
BA
VLM (inmiddels CityJet), alhoewel op een vlucht AMS-LCY weinig mis kan gaan.

Heb redelijk vaak met Swiss gevlogen en kan de meningen van velen hier niet echt delen. Vind het een OK maatschappij, vergelijkbaar met KLM. Niet meer en niet minder.

Minder goede ervaringen met:

Delta, gedateerd toestel, onvriendelijk en OUD personeel. Terminal op Detroit voor interecontinentale vluchten maakte wel een hoop goed overigens.
Alle prijsvechters met Ryanair voorop (maar dat is ingecalculeerd).
pi_83518083
Martinair heb ik de beste ervaringen mee. En Transavia... kan er mee door zolang de vluchttijd niet al de lang is..
pi_83603950
Singapore Airlines hands down
pi_83605577
quote:
Delta, gedateerd toestel, onvriendelijk en OUD personeel
En wat is er precies mis met OUD personeel? Als ze hun werk goed doen, maakt leeftijd toch niet uit?
  zaterdag 3 juli 2010 @ 13:51:23 #74
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_83606204
Je wil natuurlijk wel iets leuks om naar te kijken.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_83616527
Leuk om te lezen! Zelf heb ik goeie ervaringen met Swiss en Lufthansa, allebei binnen Europa. Gewoon netjes en op tijd, zoals het hoort.

Het valt me op dat Qantas nergens genoemd wordt, ik dacht dat zij toch ook wel een vooraanstaande maatschappij was voor de longhaul vluchten? Eind van 't jaar vertrek ik voor meer dan een half jaar naar Singapore, ik zit zo nu en dan eens te kijken naar tickets. De A380 van Qantas lonkt toch wel moet ik zeggen. Een andere optie is Singapore Airlines (zit wel snor met de service zo te zien) vanaf Zurich.
TRV
  zaterdag 3 juli 2010 @ 18:35:26 #76
16715 Mylene
*schatje*
pi_83616676
Singapore Airlines
Virgin Atlantic
Cathay Pacific
pi_83640005
quote:
Op zaterdag 3 juli 2010 13:33 schreef tomatenrood het volgende:

[..]

En wat is er precies mis met OUD personeel? Als ze hun werk goed doen, maakt leeftijd toch niet uit?
Hmm, goed punt. Op zich inderdaad vrij weinig. Bij Amerikaanse luchtvaartmaatschappijen zijn leeftijd en vriendelijkheid echter vaak aan elkaar gerelateerd. Dat was bij Delta het geval en met Continental heb ik dezelfde ervaring. OUD AMERIKAANS personeel doet vrij veel op de automatische piloot (ha!) en dat gaat veelal ten koste van de persoonlijke benadering.

Oog wil daarnaast ook wat ja..
pi_83657714
Gevlogen met Cathay pacific, KLM, Lufthansa & Malaysian airlines.

KLM was wel goed en malaysian airlines veruit de beste.
Cathay pacific het slechtst. 2x mee gevlogen. Veel vertraging en vooral het eten was bagger.
happiness is only real when shared.
pi_83715819
1. Cathay Pacific. Vorig jaar ben ik in hun nieuwe business class upper deck naar Hong Kong gevlogen. Zoals een eerdere poster al opmerkte, kan hier weinig tegen op ...


Door de 'visgraat' opstelling heeft iedere passagier direkt toegang tot het looppad. Je ziet daardoor eigenlijk niemand, behalve dan de uiterst klantvriendelijke cabin crew. De stoel kan 180 graden plat en het IFE beeldscherm is groot. Het enige probleem in de Cathay Busines Class cabin dat je moet kiezen voor een maaltijd: nemen we de Grilled beef tenderloin with cognac cream sauce of de Barbecued duck in noodle soup ?

2. PrivatAir. Dit is een Zwitserse maatschappij die een all business class vlucht naar en van Houston uitvoert voor KLM. De kwaliteit van de service is lager dan Cathay. Het vliegtuig heeft echter slechts 44 Business Class stoelen, zodat de chaos van het inchecken en boarden compleet is verdwenen op deze vlucht. Je vindt mijn vluchtverslag hier.

3. Singapore Airlines. Dit vind ik de maatschappij die de overall service, dus zowel business class als economy en de hele organisatie eromheen, het meest in orde heeft. (Ik heb echter nog nooit met Emirates, Etihad en Virgin Atlantic gevlogen.)

[ Bericht 0% gewijzigd door jaco op 06-07-2010 14:08:36 (visgraat met een t natuurlijk) ]
  Moderator dinsdag 6 juli 2010 @ 12:03:31 #80
155227 crew  Guppy
dus
pi_83716057
Precies, die opstelling is geweldig, had ik toen ook
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_83716156
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 12:03 schreef Guppyfriend het volgende:
Precies, die opstelling is geweldig, had ik toen ook
Erg gaaf. Vanwege mijn werk vlieg ik erg veel, maar helaas 99% van de tijd binnen Europa

Dus weinig mooie BC vluchtjes... Maar goed, kan niet alles hebben.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  dinsdag 6 juli 2010 @ 12:23:34 #82
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_83716831
Qatar Airways, maar ik heb dan ook niet zoveel vergelijkingsmateriaal. Ja Onur Air toen ik een jaar of 18 was en naar Alanya op vakantie ging. Verder nog wat KLM vluchtjes Schiphol - Frankfurt in zo'n vliegende bus. Met 10 man in een vliegtuig zitten is best apart de eerste keer .
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  dinsdag 6 juli 2010 @ 12:52:41 #83
206640 Beelzebufo
All my vices are devices!
pi_83717975
Malaysian, zonder twijfel (long haul naar Azie). Al doet Qatar het ook niet slecht.

Overigens vlieg ik binnen europa zo budget mogelijk (met de nadruk op bud), veel langer dan 3-4 uur ben je dan toch niet onderweg.
Een Rijnlandse morgen (ca. 8516 vierkante meter) is onderverdeeld in 6 hont, een hont in 100 vierkante roeden, en een roede in 144 vierkante voet.
  dinsdag 6 juli 2010 @ 13:15:57 #84
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_83718981
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 12:03 schreef Guppyfriend het volgende:
Precies, die opstelling is geweldig, had ik toen ook
Ziet er erg goed uit voor wanneer je alleen reist. Een paar jaar geleden in een dolle bui eens een "paar" Flying Blue airmiles verbrast in First Class met Air France en nu maar eens aan het sparen voor een private cabin vlucht bij Emirates, Dat zal wel bij sparen blijven vrees ik.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_84412879
Ik vlieg morgen naar Athene met KLM. Geen kans dat ik een leuk video on demand-schermpje heb? Ik neem sowieso m'n iPod wel mee.
  vrijdag 23 juli 2010 @ 21:14:05 #86
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_84413687
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 13:15 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Ziet er erg goed uit voor wanneer je alleen reist. Een paar jaar geleden in een dolle bui eens een "paar" Flying Blue airmiles verbrast in First Class met Air France en nu maar eens aan het sparen voor een private cabin vlucht bij Emirates, Dat zal wel bij sparen blijven vrees ik.

Ben eerste klassen met Emirates gevlogen naar Auckland, in de A380
Ge-fucking-weldig





De man op de laatste foto moet formaat Tom Cruise zijn, maar wat een luxe.
A la carte eten, wanneer jij dat wil. Heb je ineens zin in wat caviaar, of in een kaasplankje en een glas 20 jaar oude port? Gewoon even vragen.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_84413860
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 21:14 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ben eerste klassen met Emirates gevlogen naar Auckland, in de A380
Ge-fucking-weldig


Heb jij de loterij gewonnen ofzo?

Overigens mijn top3:

1-Brittish Airways (Londen - Orlando)
2-KLM (Ams - Atlanta)
3-Continental (nieuwe 777 - Brussel - New York)
  vrijdag 23 juli 2010 @ 21:20:27 #88
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_84413958
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 21:18 schreef jeoff het volgende:

[..]

Heb jij de loterij gewonnen ofzo?


Nee, retour was 3300 euro, valt dus eigenlijk best mee, is veel geld, maar niet staatsloterij jackpot prijs.
En ja, dat was een aanbieding.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_84414086
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 21:20 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Nee, retour was 3300 euro, valt dus eigenlijk best mee, is veel geld, maar niet staatsloterij jackpot prijs.
En ja, dat was een aanbieding.


Dat is inderdaad een goede prijs! maar was dat dan Business class of echt First class
  vrijdag 23 juli 2010 @ 21:32:15 #90
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_84414546
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 21:23 schreef jeoff het volgende:

[..]

Dat is inderdaad een goede prijs! maar was dat dan Business class of echt First class

Echt first class, dus met een prive cabine en een douche (2 douches die je deelt met 15 andere passagiers (als het uitgeboekt is)
Dusseldorf-Dubai geen douche natuurlijk, is geen 380, maar wel veel ruimte, in Dubai eerste klasse lounge met geweldig eten, top wijn en ongelofelijk goede service. Bij langer oponthoud een gratis hotelkamer (we hadden maar 3 uur op de heenweg en 4 op de terugweg, dus niet nodig) en dan Dubai - Sidney - Auckland met de 380, prive cabine, etc etc
Geweldig eten, top service, goed kunnen slapen omdat de (massage)stoel tot een echt bed onderuitgaat en je gestrekt kan liggen. Top entertainment systeem, met noice canceling koptelefoon (had echter mijn eigen, betere, bij me) een zelfbediening bar voor de eerste klas en een bediende bar die je deelt met de Business Class.
Badkamer was mooier dan thuis, douchen kon een minuut of 10, met veel warm water.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_84414762
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 21:32 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Echt first class, dus met een prive cabine en een douche (2 douches die je deelt met 15 andere passagiers (als het uitgeboekt is)
Dusseldorf-Dubai geen douche natuurlijk, is geen 380, maar wel veel ruimte, in Dubai eerste klasse lounge met geweldig eten, top wijn en ongelofelijk goede service. Bij langer oponthoud een gratis hotelkamer (we hadden maar 3 uur op de heenweg en 4 op de terugweg, dus niet nodig) en dan Dubai - Sidney - Auckland met de 380, prive cabine, etc etc
Geweldig eten, top service, goed kunnen slapen omdat de (massage)stoel tot een echt bed onderuitgaat en je gestrekt kan liggen. Top entertainment systeem, met noice canceling koptelefoon (had echter mijn eigen, betere, bij me) een zelfbediening bar voor de eerste klas en een bediende bar die je deelt met de Business Class.
Badkamer was mooier dan thuis, douchen kon een minuut of 10, met veel warm water.


:9~ Daar ben ik toch wel even jaloers! Is toch wel wat anders dan de Economy vluchten die ik meestal neem waar je na 10 uur vliegen he-le-maal brak arriveert op je bestemming. Ik wist niet dat de 380 ook douches had, dat lijkt me ook zeer fijn.
pi_84415106
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 21:36 schreef jeoff het volgende:

[..]

:9~ Daar ben ik toch wel even jaloers! Is toch wel wat anders dan de Economy vluchten die ik meestal neem waar je na 10 uur vliegen he-le-maal brak arriveert op je bestemming. Ik wist niet dat de 380 ook douches had, dat lijkt me ook zeer fijn.


Ik geloof zelfs dat een of andere rijke Arabier een zwembad, ja een ZWEMBAD in zijn privé A380 wilde hebben :')

Je zult begrijpen dat dit niet mogelijk is geweest.
  vrijdag 23 juli 2010 @ 21:48:39 #93
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_84415361
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 21:36 schreef jeoff het volgende:

[..]

:9~ Daar ben ik toch wel even jaloers! Is toch wel wat anders dan de Economy vluchten die ik meestal neem waar je na 10 uur vliegen he-le-maal brak arriveert op je bestemming. Ik wist niet dat de 380 ook douches had, dat lijkt me ook zeer fijn.

alleen voor de eerste klas natuurlijk, en ook niet bij alle vliegmaatschappijen.
Ik wilde dit gewoon een keer meemaken, de concorde heb ik net gemist, daar had ik ook graag mee gevlogen.
We waren beide trouwens vrijwel geheel jet lag vrij in beide richtingen. Heenweg aangekomen in auckland en toen (ja ik geef het toe, met wat moeite) tot 22:00 uur opgebleven en gewone tijd opgestaan, geen centje pijn. Terugweg kwamen we op zaterdag terug en op maandag was ik ook gewoon weer aan het werk.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  Moderator vrijdag 23 juli 2010 @ 21:55:15 #94
45833 crew  Fogel
pi_84415643
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 21:48 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

alleen voor de eerste klas natuurlijk, en ook niet bij alle vliegmaatschappijen.
Ik wilde dit gewoon een keer meemaken, de concorde heb ik net gemist, daar had ik ook graag mee gevlogen.
We waren beide trouwens vrijwel geheel jet lag vrij in beide richtingen. Heenweg aangekomen in auckland en toen (ja ik geef het toe, met wat moeite) tot 22:00 uur opgebleven en gewone tijd opgestaan, geen centje pijn. Terugweg kwamen we op zaterdag terug en op maandag was ik ook gewoon weer aan het werk.


Ik las laatst over een bedrijf wat plannen had om twee concordes te kopen, op te knappen en weer in de lucht te krijgen. Misschien komt er dus nog een nieuwe kans.

En wat betreft de noice canceling koptelefoon, welke heb je? De QuietComfort 15?
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
  vrijdag 23 juli 2010 @ 21:59:40 #95
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_84415842
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 21:55 schreef Fogel het volgende:

[..]



Ik las laatst over een bedrijf wat plannen had om twee concordes te kopen, op te knappen en weer in de lucht te krijgen. Misschien komt er dus nog een nieuwe kans.

En wat betreft de noice canceling koptelefoon, welke heb je? De QuietComfort 15?
Sennheiser pcx 450
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 23 juli 2010 @ 22:20:33 #96
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_84416862
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 21:32 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Echt first class, dus met een prive cabine en een douche (2 douches die je deelt met 15 andere passagiers (als het uitgeboekt is)
Dusseldorf-Dubai geen douche natuurlijk, is geen 380, maar wel veel ruimte, in Dubai eerste klasse lounge met geweldig eten, top wijn en ongelofelijk goede service. Bij langer oponthoud een gratis hotelkamer (we hadden maar 3 uur op de heenweg en 4 op de terugweg, dus niet nodig) en dan Dubai - Sidney - Auckland met de 380, prive cabine, etc etc
Geweldig eten, top service, goed kunnen slapen omdat de (massage)stoel tot een echt bed onderuitgaat en je gestrekt kan liggen. Top entertainment systeem, met noice canceling koptelefoon (had echter mijn eigen, betere, bij me) een zelfbediening bar voor de eerste klas en een bediende bar die je deelt met de Business Class.
Badkamer was mooier dan thuis, douchen kon een minuut of 10, met veel warm water.

Pietje toch, als ik dit zo lees dan bevestigd dit bijna weer het stereotype vooroordeel over homo's en hun voorliefde voor mooie, luxe spullen.. ;)
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
  vrijdag 23 juli 2010 @ 22:46:35 #97
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_84418074
Die plaatjes van de first class zien er ook gewoon super slick uit, homo of niet. :P
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
  zaterdag 24 juli 2010 @ 00:01:36 #98
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_84421318
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 22:46 schreef Jabberwocky het volgende:
Die plaatjes van de first class zien er ook gewoon super slick uit, homo of niet. :P

ja Jabberwocky, al ben ik zelf zo "straight as a ruler", ik heb ook een hang naar mooie en luxe spullen en kan Piet dan ook geen gelijk geven, misschien zelfs enige jaloezie, post was dan ook "tongue in cheek" maar geloof dat Piet dat wel op waarde weet te schatten
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
  zaterdag 24 juli 2010 @ 00:07:37 #99
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_84421590
Top:

Qantas! Erg goede lange afstandsvluchten en goede service, entertainment is in orde en personeel is vriendelijk (ook ground-staff).
Singapore Airlines, zelfde verhaal.

Niet goed:
Delta/Northwest/KLM. Binnenlandse vluchten in de VS vaak te laat, personeel is niet echt vriendelijk, verouderde vloot (laatst 2x in 1 maand vertraging gehad omdat het vliegtuig kapot was toen we al aan boord zaten :{ ). De intercontinentale vluchten van KLM/Detla heb ik ook al een aantal keren vervloekt vanwege de belabberde service op de grond en in de lucht. De vliegtuigen zijn dan wel weer in orde.

Europa:
Ryanair: Top, geniale formule. Je betaald niets, je krijgt niets en alles dat je wilt kost geld. Voor een paar tientjes door heel Europa reizen, beter kan niet.
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
pi_84423861
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 00:07 schreef Barcaconia het volgende:
Europa:
Ryanair: Top, geniale formule. Je betaald niets, je krijgt niets en alles dat je wilt kost geld. Voor een paar tientjes door heel Europa reizen, beter kan niet.


Eindelijk iemand die het begrijpt _O_
  zaterdag 24 juli 2010 @ 01:10:41 #101
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_84423946
En iedereen die instapt denkt dat de eerste rijen gereserveerd zijn :') Echt, ik heb al zo vaak gehad dat er al 20 mensen voor mij ingestapt zijn en ik nog op rij 1 bij de deur kan zitten :D Heerlijk.
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
pi_84426211
Van de vier maatschappijen waarmee ik heb gevlogen:

1. KLM/Czech Airlines
Heenvlucht werd uitgevoerd door KLM, terug door CSA. Beide zelfde toestel en vond ik dik in orde met waar ik voorheen heb mee gevlogen. De broodjes waren beide keren ook verukkelijk :9 en gratis drinken en dat voor een vlucht van 1,5 uur. Personeel/service van CSA vond ik wel beter dan dat van KLM :Y.

2. Transavia
Ook een Boeing 737 maar dan simpelweg krapper dan die van KLM/CSA en je moet (fors) betalen voor eten/drinken. Maargoed, Transavia is niet voor niets de budgetdochter van Air France/KLM :). Voor de rest: vriendelijk en jong personeel :+!

3. Ryanair
Een nog krappere 737? Personeel niet veel van meegekregen. Ze zijn natuurlijk wel spotgoedkoop en daarom vlieg ik in oktober met school voor de tweede keer met Ryanair naar Italië, merk alleen zelf vrij weinig van de kosten. Maar ach, die beenruimte... zo'n joekel ben ik nou ook weer niet :').

[ Bericht 7% gewijzigd door yosander op 24-07-2010 02:38:58 ]
Op woensdag 20 april 2011 23:38 schreef luckass het volgende:
bazen zijn alleen vindbaar voor de chicks.
pi_84427684
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 01:07 schreef MCH het volgende:

[..]

Eindelijk iemand die het begrijpt _O_


En dan zijn er mensen die erover durven te klagen.

Heeft iemand hier ervaring met Air Europa? Heb een JFK-MAD vlucht geboekt ergens in januari.
Heb enkele reviews gelezen en dat was niet bepaald positief. Vaak koffers die volledig kwijtraken en ik las zelfs enkele reacties dat ze uiteindelijk vanaf een ander vliegveld vertrokken of een andere bestemming hadden (kan dit uberhaupt wel? :S ).
  dinsdag 27 juli 2010 @ 13:18:14 #104
62913 Blik
The one and Only!
pi_84546105
Ik moet zeggen dat KLM me positief verrast heeft met de vlucht van Amsterdam - Singapore - Bali. Goed vliegtuig met prima entertainment (777-300), eten was ook goed.
  dinsdag 27 juli 2010 @ 13:50:12 #105
282087 abdalfawaz
Ilharaqa Baraka
pi_84547593
Swiss Air, al een paar keer genoemd hier zie ik, maar prima service, goed personeel
  dinsdag 27 juli 2010 @ 22:38:29 #106
14509 reem
Correspondent in Buenos Aires
pi_84569682
Swiss, Lufthansa en TACA (Perú)
[b]@RemiLehmann[/b]
pi_84569934
onur air
  vrijdag 30 juli 2010 @ 14:08:28 #108
49017 Reneuh
Met je hoof
pi_84665719
Heeft iemand ervaringen met Bulgaria Air?
I spoke proper England since I was a children.
  vrijdag 30 juli 2010 @ 14:11:44 #109
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_84665832
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 14:08 schreef Reneuh het volgende:
Heeft iemand ervaringen met Bulgaria Air?
Heb in Bulgarije een keer met de nationale carrier gevlogen, was in de jaren 80. Binnenlandse vlucht. Stonden tijdens de vlucht mensen in het gangpad die zich vasthielden aan zo een rails als in de tram.
Is veel veranderd na de koude oorlog
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 30 juli 2010 @ 14:25:22 #110
16715 Mylene
*schatje*
pi_84666451
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 21:48 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

alleen voor de eerste klas natuurlijk, en ook niet bij alle vliegmaatschappijen.
Ik wilde dit gewoon een keer meemaken, de concorde heb ik net gemist, daar had ik ook graag mee gevlogen.
Ik heb met de Concorde gevlogen. Het was toen een speciale actie, heen met Concorde en terug Boeing 747 met BA vanaf Londen inclusief 3 hotelovernachtingen New York voor de prijs van 5000 gulden. Achteraf gezien een koopje. Ik heb nog een koffertje ergens liggen ter souvenir met daarin een mini Concorde, zo'n schaalmodel en boekjes met menu geloof ik.
  vrijdag 30 juli 2010 @ 14:34:15 #111
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_84666810
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 14:25 schreef Mylene het volgende:

[..]


Ik heb met de Concorde gevlogen. Het was toen een speciale actie, heen met Concorde en terug Boeing 747 met BA vanaf Londen inclusief 3 hotelovernachtingen New York voor de prijs van 5000 gulden. Achteraf gezien een koopje. Ik heb nog een koffertje ergens liggen ter souvenir met daarin een mini Concorde, zo'n schaalmodel en boekjes met menu geloof ik.
Jaloers, maar hoe was het, heb je een beleving van de snelheid?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_84667312
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 14:25 schreef Mylene het volgende:

[..]


Ik heb met de Concorde gevlogen. Het was toen een speciale actie, heen met Concorde en terug Boeing 747 met BA vanaf Londen inclusief 3 hotelovernachtingen New York voor de prijs van 5000 gulden. Achteraf gezien een koopje. Ik heb nog een koffertje ergens liggen ter souvenir met daarin een mini Concorde, zo'n schaalmodel en boekjes met menu geloof ik.
In 3 uur van London naar New York.. Kon dat nog maar en dan tegen een iets goedkoper tarief...

quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 15:20 schreef Rijstkoker het volgende:
Asiana Airlines,
Ik moest 16 uur vliegen en kreeg slippers en oogkapjes. Elke stoel heeft een entertainment schermpje met een hele database aan films en series, documentaires allerlei muziek echt de beste maatschappij waar ik ooit mee heb gevlogen.
Wat je opnoemt is gewoon standaard... :P

[ Bericht 31% gewijzigd door zeebeschuit op 30-07-2010 15:23:15 ]
  vrijdag 30 juli 2010 @ 15:16:22 #113
49017 Reneuh
Met je hoof
pi_84668465
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 14:11 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Heb in Bulgarije een keer met de nationale carrier gevlogen, was in de jaren 80. Binnenlandse vlucht. Stonden tijdens de vlucht mensen in het gangpad die zich vasthielden aan zo een rails als in de tram.
Is veel veranderd na de koude oorlog
Ik verwacht dat het nu wel iets anders is. De vlucht is geboekt via Corendon.
I spoke proper England since I was a children.
pi_84668646
Asiana Airlines,
Ik moest 16 uur vliegen en kreeg slippers en oogkapjes. Elke stoel heeft een entertainment schermpje met een hele database aan films en series, documentaires allerlei muziek echt de beste maatschappij waar ik ooit mee heb gevlogen.
rice rice baby tututututedudududum
  vrijdag 30 juli 2010 @ 15:43:55 #115
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_84669639
Cathay Pacific. Zelfs in 2001 al voor iedereen een eigen TVtje in de stoel.

KLM de slechtste. Vervelend personeel, geen TVtjes in de stoelen, duur, gezeik over de bagage, etc etc.
  vrijdag 30 juli 2010 @ 15:55:47 #116
62913 Blik
The one and Only!
pi_84670123
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 15:43 schreef Yi-Long het volgende:
Cathay Pacific. Zelfs in 2001 al voor iedereen een eigen TVtje in de stoel.

KLM de slechtste. Vervelend personeel, geen TVtjes in de stoelen, duur, gezeik over de bagage, etc etc.
Ligt bij KLM puur aan het vliegtuig waar je inzit, ik had een perfect entertainmentsysteem afgelopen vakantie en een perfecte vlucht.
  vrijdag 30 juli 2010 @ 18:09:36 #117
16715 Mylene
*schatje*
pi_84674688
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 14:34 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Jaloers, maar hoe was het, heb je een beleving van de snelheid?
Als je claustrofobisch bent moet je niet in een Concorde stappen. Ik had het een beetje waardoor ik misselijk enzo was. Je zit in zo'n smalle cabine dicht op elkaar. Het viel mij een beetje tegen. Ik dacht namelijk dat het wel zou meevallen. De piloot die vervolgens aangaf hoe hoog en snel er wordt gevlogen helpt dan ook niet echt. Maar goed, neemt absoluut niet weg dat ik het wel een tweede keer zou doen. Indien de Concorde weer zou gaan vliegen. Het was echt wel een mooie ervaring.

Foto's van het koffertje die we toen kregen uitgedeeld.





  vrijdag 30 juli 2010 @ 18:20:35 #118
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_84674936
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 15:55 schreef Blik het volgende:

[..]

Ligt bij KLM puur aan het vliegtuig waar je inzit, ik had een perfect entertainmentsysteem afgelopen vakantie en een perfecte vlucht.
Ik weet dat ze nu een aantal toestellen hebben die het ook hebben, maar je zou denken dat je op een intercontinentale vlucht naar Hong Kong dus wel in zo'n toestel zou zitten...

...en mijn schoonzusje was met KLM naar de USA, en ook die had geen entertainmentsysteem tot haar beschikking.
pi_84676166
Volgens mij beschikken alleen de 747's niet over PTV (allemaal KLM Asia dacht ik?).
Die vlucht naar de USA werd dan waarschijnlijk uitgevoerd door Delta, die vliegen met 75 of 76 daarheen.

Ze zullen er vast wel een reden voor hebben, maar voor mij is het bijv. een reden om op een dergelijke vlucht niet voor die maatschappij te kiezen (tenzij een stopcontact hebben), tenzij het financieel heel erg veel aantrekkelijker is. Ik ga het anders echt niet 10u+ volhouden (hoewel ik achteraf altijd merk dat ik het weinig heb gebruikt is het toch altijd lekker om de échte verveelmomentjes door te komen).

@Mylene: heel jaloers dat jij daarmee hebt mogen vliegen. Ik zit nu weer een docu te kijken over die kist, wat een bijzonder ding.
Was het hier dat ik iets las over een eventuele herintroductie van de Concorde?
pi_84676585
KLM 747s vliegen ook nog naar bijv. Houston of Los Angeles. Gaan de hele wereld nog over :) er zijn er meen ik 2 die nog asia opschriften hebben.

Al me al zijn er stukken meer toestellen met IFE dan zonder.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_84677559
Hm ok, niet helemaal op de hoogte dus. Maar met die twee resterende is heel KLM Asia toch zo ongeveer verdwenen? Ik wist wel dat het hele principe van Asia niet meer nodig was, maar dat ze al bezig waren met het reintegreren was mij nog niet opgevallen
  vrijdag 30 juli 2010 @ 19:42:38 #122
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_84677586
Ik heb alleen nog maar met Ryanair en Transavia gevlogen. Maar goed, als je met eenmaal met Ryanair hebt gevlogen zijn eigenlijk alle andere maatschappijen wel prettig. :')
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
  vrijdag 30 juli 2010 @ 19:49:02 #123
51837 klnvntrbyt
Enlighten Me
pi_84677812
Beste: Malaysia Airlines
- vriendelijk personeel
- goed eten :Y)

Ik las hier negatieve reacties over SAS. Ik heb zelf nooit met SAS gevlogen, maar hier op m'n werk is ook een beleid om standaard geen SAS te boeken nav negatieve reacties van collega's die er wel mee moesten vliegen
dag OV-kaart, dag studentenleven ;'(
hallo fatsoenlijk onbetaalbaar starters-appartement, hallo lease-auto (met 25% 20% bijtelling...)
pi_84688795
Heeft iemand ook ervaring met Turkish Airlines? Ik ga binnenkort naar Istanbul, vandaar :)
  Eindredactie Frontpage / Forummod zaterdag 31 juli 2010 @ 00:19:00 #125
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_84689518
quote:
Op zondag 27 juni 2010 08:07 schreef EddyAlbena het volgende:
Ik heb zelf zeer goede ervaringen met Finnair. Maaltijden zijn goed, gratis bier en wijn doet ook goed op een lange vlucht, aardig en behulpzaam personeel.
IFE aanbod is ook zeer ruim en de camera tijdens het opstijgen en vooral landen (alleen op de continentale vluchten) is wel heel tof :)
:Y ^O^

Verder heb ik ook geen klachten over Austrian Airlines.
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
pi_84700194
Oh Mylene, ik ben echt intens jaloers op je wbt de Concorde! Wel een vrij beperkt menu, ik dacht dat het ongeveer gelijk stond aan First? Daar kan je echt uit talloze hoofdgerechten kiezen 8)7

* Coastertommm droomt ooit nog eens met een Concorde te vliegen... al gaat hij nooit meer in dienst. ;(
pi_84728272
Mijn favoriete airlines zijn Malaysia airlines, goede service, comfortabele stoelen en voldoende beenruimte voor mijn lengte (2 meter)!
Zelfde voor Shenzhen airlines, lekker goedkoop om via Shenzhen in plaats van Hong Kong naar andere chinese steden te vliegen, redelijke beenruimte en ik kreeg als enige buitenlander op mijn vlucht naar Beijing de engelstalige staatskrant van de stewardess in mijn handengedrukt.
Air France is ook goed vertoeven, 4x mee gevlogen 3x op de nooduitgangrij mogen zitten en 1x gratis business class wat me uitstekend beviel.
KLM vind ik wat minder, mede door de oude 747's waarmee ze naar Azie vliegen met oud interieur en bagger stoelen. Wel altijd op de nooduitgangrij mogen zitten maar ik vlieg er uit principe niet meer mee sinds ze willen dat je hier tegenwoordig 100 euro voor betaald per intercontinentaal retourtje.
Transavia vind ik 3x niks, altijd vertraging en onprofessioneel personeel.
pi_84728502
Emirates!

De schermpjes mij en van 2 vrienden deden het niet, en wij kregen ten compensatie alledrie Business class stoelen, en wij waren de enigen daar. Hemels. :)
pi_84746998
Air Berlin vond ik verreweg een toppertje. Prima comfort, prima service en prijs/kwaliteit is echt top. Heb echter veel goede verhalen gehoord over de Aziatische maatschappijen, dus ben erg benieuwd. Bulgarian Air was overigens niet best..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')