Heb je daar reactie op gekregen ?quote:Op woensdag 30 juni 2010 09:52 schreef Fogel het volgende:
Om een indicatie te geven van mijn frustratie met SAS: ik heb (in 2004 of 2005) mijn eurobonus silver kaart doormidden geknipt en naar ze opgestuurd met de mededeling dat ik die niet meer nodig heb omdat ik geen SAS meer ga vliegen...
Nee, en dat in zichzelf laat zien hoe serieus SAS hun klanten neemt.quote:Op woensdag 30 juni 2010 10:06 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Heb je daar reactie op gekregen ?
Nou ja, liever dat, dan zo 'n standaard klantenservice belletje of mailtje.quote:Op woensdag 30 juni 2010 10:29 schreef Fogel het volgende:
[..]
Nee, en dat in zichzelf laat zien hoe serieus SAS hun klanten neemt.
Hebben jullie de keuze in welke airline ? Bij ons wordt gewoon naar de meest rechtstreekse route gekeken, en dan naar de prijs. Dus geen keuze in airline. Dus als je vaak richting Stockholm moet bijvoorbeeld en de KLM is duurder dan wordt het automatisch SAS.quote:Op woensdag 30 juni 2010 10:36 schreef Drive-r het volgende:
Ik heb mijn SAS kaart ook weg geflikkerd en vlieg er eigenlijk nooit meer mee. Zelfs mijn secretaresse heeft al in mijn reisprofiel opgenomen dat ik alleen SAS vlieg bij gebrek aan beter. Wel nu de status match bij BMI gekregen, dus daar gold status en dus kan ik de punten van de weinige SAS vluchten die ik nog neem, daar in ieder geval mee tellen.
Als ik wil kan ik zelf boeken, of het aan het reisbureau overlaten (maar die weten ook dat ik bij voorkeur geen SAS vlieg).quote:Op woensdag 30 juni 2010 10:44 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Hebben jullie de keuze in welke airline ? Bij ons wordt gewoon naar de meest rechtstreekse route gekeken, en dan naar de prijs. Dus geen keuze in airline. Dus als je vaak richting Stockholm moet bijvoorbeeld en de KLM is duurder dan wordt het automatisch SAS.
Prijs is hier nul issue, wat dat betreft mag ik boeken wat ik wil. En dus ook makkelijk met last minute wijzigingen, wat heel relaxed is als je meeting eerder afgelopen en je gewoon een uur eerder met een andere vlucht mee wil. Maar je wordt er wel verwend vanquote:Op woensdag 30 juni 2010 10:44 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Hebben jullie de keuze in welke airline ? Bij ons wordt gewoon naar de meest rechtstreekse route gekeken, en dan naar de prijs. Dus geen keuze in airline. Dus als je vaak richting Stockholm moet bijvoorbeeld en de KLM is duurder dan wordt het automatisch SAS.
Binnenlands vlieg ik ook altijd full-flex (met SAS), maar naar het buitenland heeft het voor mij weinig nut omdat er te weinig vluchten deze kant op gaan. KLM 2 keer per dag vanaf Amsterdam en SAS via Oslo 14 ofzo, maar dan moet je wel eerst in Oslo (of Amsterdam) zien te komen.quote:Op woensdag 30 juni 2010 10:56 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Prijs is hier nul issue, wat dat betreft mag ik boeken wat ik wil. En dus ook makkelijk met last minute wijzigingen, wat heel relaxed is als je meeting eerder afgelopen en je gewoon een uur eerder met een andere vlucht mee wil. Maar je wordt er wel verwend van
Hier is het gewoon een timing issue. Ik boek gewoon de vlucht die qua tijd het lekkerst uit komt. Er worden hier weken van 60 uur gedraaid, dan heeft niemand zin om uren te verspillen op vliegvelden, dus iedereen wil de meest strakke aansluiting die mogelijk is.quote:Op woensdag 30 juni 2010 11:00 schreef Fogel het volgende:
[..]
Binnenlands vlieg ik ook altijd full-flex (met SAS), maar naar het buitenland heeft het voor mij weinig nut omdat er te weinig vluchten deze kant op gaan. KLM 2 keer per dag vanaf Amsterdam en SAS via Oslo 14 ofzo, maar dan moet je wel eerst in Oslo (of Amsterdam) zien te komen.
Als ik een vlucht mis (met economy restricted), koop ik gewoon een nieuw ticket, geen probleem.quote:Op woensdag 30 juni 2010 11:02 schreef Thetallguy het volgende:
full-flex is wel handig mocht je de ochtendvlucht van 6:10u uit Trondheim naar Amsterdam missen omdat het veel te vroeg is, kan je alsnog de middagvlucht pakken
Timing is voor mij dus lastig omdat er zo weinig vliegtuigen deze kant op gaanquote:Op woensdag 30 juni 2010 11:02 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Hier is het gewoon een timing issue. Ik boek gewoon de vlucht die qua tijd het lekkerst uit komt. Er worden hier weken van 60 uur gedraaid, dan heeft niemand zin om uren te verspillen op vliegvelden, dus iedereen wil de meest strakke aansluiting die mogelijk is.
Hangt er ook vanaf waarvoor je ergens naartoe vliegt denk ik. Ga je voor een vergadering van een paar uurtjes, of ga je voor een projectje o.i.d. van een paar dagen. Ik ga altijd voor het laatste, en dan speelt een superflexibel ticket wat minder denk ik.quote:Op woensdag 30 juni 2010 10:56 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Prijs is hier nul issue, wat dat betreft mag ik boeken wat ik wil. En dus ook makkelijk met last minute wijzigingen, wat heel relaxed is als je meeting eerder afgelopen en je gewoon een uur eerder met een andere vlucht mee wil. Maar je wordt er wel verwend van
Ja, dat is inderdaad een groot verschil. Naar Londen is er altijd wel iets en dat is 40% van mijn vluchten binnen Europa. De rest is van Londen naar grotere steden en vluchten tussen grote steden.quote:Op woensdag 30 juni 2010 11:07 schreef Fogel het volgende:
[..]
Timing is voor mij dus lastig omdat er zo weinig vliegtuigen deze kant op gaan
Toen ik nog in Oslo woonde was het allemaal een stuk makkelijker, veel meer directe vluchten richting Europa.
Ook een goed punt. Bij mij is het meestal het eerste. Ik denk dat 50% van mijn trips geen overnachting hebben en 30% maar 1 overnachting.quote:Op woensdag 30 juni 2010 11:10 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Hangt er ook vanaf waarvoor je ergens naartoe vliegt denk ik. Ga je voor een vergadering van een paar uurtjes, of ga je voor een projectje o.i.d. van een paar dagen. Ik ga altijd voor het laatste, en dan speelt een superflexibel ticket wat minder denk ik.
En wat is er precies mis met OUD personeel? Als ze hun werk goed doen, maakt leeftijd toch niet uit?quote:Delta, gedateerd toestel, onvriendelijk en OUD personeel
Hmm, goed punt. Op zich inderdaad vrij weinig. Bij Amerikaanse luchtvaartmaatschappijen zijn leeftijd en vriendelijkheid echter vaak aan elkaar gerelateerd. Dat was bij Delta het geval en met Continental heb ik dezelfde ervaring. OUD AMERIKAANS personeel doet vrij veel op de automatische piloot (ha!) en dat gaat veelal ten koste van de persoonlijke benadering.quote:Op zaterdag 3 juli 2010 13:33 schreef tomatenrood het volgende:
[..]
En wat is er precies mis met OUD personeel? Als ze hun werk goed doen, maakt leeftijd toch niet uit?

Erg gaaf. Vanwege mijn werk vlieg ik erg veel, maar helaas 99% van de tijd binnen Europaquote:Op dinsdag 6 juli 2010 12:03 schreef Guppyfriend het volgende:
Precies, die opstelling is geweldig, had ik toen ook
Ziet er erg goed uit voor wanneer je alleen reist. Een paar jaar geleden in een dolle bui eens een "paar" Flying Blue airmiles verbrast in First Class met Air France en nu maar eens aan het sparen voor een private cabin vlucht bij Emirates, Dat zal wel bij sparen blijven vrees ik.quote:Op dinsdag 6 juli 2010 12:03 schreef Guppyfriend het volgende:
Precies, die opstelling is geweldig, had ik toen ook
quote:Op dinsdag 6 juli 2010 13:15 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Ziet er erg goed uit voor wanneer je alleen reist. Een paar jaar geleden in een dolle bui eens een "paar" Flying Blue airmiles verbrast in First Class met Air France en nu maar eens aan het sparen voor een private cabin vlucht bij Emirates, Dat zal wel bij sparen blijven vrees ik.
quote:Op vrijdag 23 juli 2010 21:14 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ben eerste klassen met Emirates gevlogen naar Auckland, in de A380
Ge-fucking-weldig
quote:
quote:Op vrijdag 23 juli 2010 21:20 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nee, retour was 3300 euro, valt dus eigenlijk best mee, is veel geld, maar niet staatsloterij jackpot prijs.
En ja, dat was een aanbieding.
quote:Op vrijdag 23 juli 2010 21:23 schreef jeoff het volgende:
[..]
Dat is inderdaad een goede prijs! maar was dat dan Business class of echt First class
quote:Op vrijdag 23 juli 2010 21:32 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Echt first class, dus met een prive cabine en een douche (2 douches die je deelt met 15 andere passagiers (als het uitgeboekt is)
Dusseldorf-Dubai geen douche natuurlijk, is geen 380, maar wel veel ruimte, in Dubai eerste klasse lounge met geweldig eten, top wijn en ongelofelijk goede service. Bij langer oponthoud een gratis hotelkamer (we hadden maar 3 uur op de heenweg en 4 op de terugweg, dus niet nodig) en dan Dubai - Sidney - Auckland met de 380, prive cabine, etc etc
Geweldig eten, top service, goed kunnen slapen omdat de (massage)stoel tot een echt bed onderuitgaat en je gestrekt kan liggen. Top entertainment systeem, met noice canceling koptelefoon (had echter mijn eigen, betere, bij me) een zelfbediening bar voor de eerste klas en een bediende bar die je deelt met de Business Class.
Badkamer was mooier dan thuis, douchen kon een minuut of 10, met veel warm water.
quote:Op vrijdag 23 juli 2010 21:36 schreef jeoff het volgende:
[..]
Daar ben ik toch wel even jaloers! Is toch wel wat anders dan de Economy vluchten die ik meestal neem waar je na 10 uur vliegen he-le-maal brak arriveert op je bestemming. Ik wist niet dat de 380 ook douches had, dat lijkt me ook zeer fijn.
quote:Op vrijdag 23 juli 2010 21:36 schreef jeoff het volgende:
[..]
Daar ben ik toch wel even jaloers! Is toch wel wat anders dan de Economy vluchten die ik meestal neem waar je na 10 uur vliegen he-le-maal brak arriveert op je bestemming. Ik wist niet dat de 380 ook douches had, dat lijkt me ook zeer fijn.
quote:Op vrijdag 23 juli 2010 21:48 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
alleen voor de eerste klas natuurlijk, en ook niet bij alle vliegmaatschappijen.
Ik wilde dit gewoon een keer meemaken, de concorde heb ik net gemist, daar had ik ook graag mee gevlogen.
We waren beide trouwens vrijwel geheel jet lag vrij in beide richtingen. Heenweg aangekomen in auckland en toen (ja ik geef het toe, met wat moeite) tot 22:00 uur opgebleven en gewone tijd opgestaan, geen centje pijn. Terugweg kwamen we op zaterdag terug en op maandag was ik ook gewoon weer aan het werk.
Sennheiser pcx 450quote:Op vrijdag 23 juli 2010 21:55 schreef Fogel het volgende:
[..]
Ik las laatst over een bedrijf wat plannen had om twee concordes te kopen, op te knappen en weer in de lucht te krijgen. Misschien komt er dus nog een nieuwe kans.
En wat betreft de noice canceling koptelefoon, welke heb je? De QuietComfort 15?
quote:Op vrijdag 23 juli 2010 21:32 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Echt first class, dus met een prive cabine en een douche (2 douches die je deelt met 15 andere passagiers (als het uitgeboekt is)
Dusseldorf-Dubai geen douche natuurlijk, is geen 380, maar wel veel ruimte, in Dubai eerste klasse lounge met geweldig eten, top wijn en ongelofelijk goede service. Bij langer oponthoud een gratis hotelkamer (we hadden maar 3 uur op de heenweg en 4 op de terugweg, dus niet nodig) en dan Dubai - Sidney - Auckland met de 380, prive cabine, etc etc
Geweldig eten, top service, goed kunnen slapen omdat de (massage)stoel tot een echt bed onderuitgaat en je gestrekt kan liggen. Top entertainment systeem, met noice canceling koptelefoon (had echter mijn eigen, betere, bij me) een zelfbediening bar voor de eerste klas en een bediende bar die je deelt met de Business Class.
Badkamer was mooier dan thuis, douchen kon een minuut of 10, met veel warm water.
quote:Op vrijdag 23 juli 2010 22:46 schreef Jabberwocky het volgende:
Die plaatjes van de first class zien er ook gewoon super slick uit, homo of niet.
quote:Op zaterdag 24 juli 2010 00:07 schreef Barcaconia het volgende:
Europa:
Ryanair: Top, geniale formule. Je betaald niets, je krijgt niets en alles dat je wilt kost geld. Voor een paar tientjes door heel Europa reizen, beter kan niet.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |