Dan vraag ik me af waarom je argumenten aan het bekritiseren bent.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 15:25 schreef JoepiePoepie het volgende:
Voor wat? Zoals ik al schreef:
[..]
Had ik al gezegd:quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 15:45 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Dan vraag ik me af waarom je argumenten aan het bekritiseren bent.
Wat een non-discussie zeg, herhalen, herhalen, herhalen...quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 15:25 schreef JoepiePoepie het volgende:
Ik vind het nogal getuigen van het noemen van futiliteiten om je te verontwaardigen over het feit als iemand ergens borrelnootjes zit te eten, en helemaal als je er zelf niet eens bij bent.
Mensen als ik, die belasting betalen voor handhaving van dit soort onzinnige wetten, kunnen wel begrip opbrengen voor mensen die niet in de kroeg komen en er toch een mening over hebben.quote:
Mee eens! Als je niet naar de kroeg gaat, mag je niet zeggen dat er niet gerookt mag worden, maar wel dat er geen borrelnootjes gegeten mogen wordenquote:Op dinsdag 19 oktober 2010 16:51 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Mensen als ik, die belasting betalen voor handhaving van dit soort onzinnige wetten, kunnen wel begrip opbrengen voor mensen die niet in de kroeg komen en er toch een mening over hebben.
Maar dat gaat natuurlijk niet op voor thuiszittende anti-rokers die mij voor hun voorkeur willen laten opdraaien.
Nee, want dan ga je naar de verkeerde kroeg.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 17:03 schreef JoepiePoepie het volgende:
[..]
Mee eens! Als je niet naar de kroeg gaat, mag je niet zeggen dat er niet gerookt mag worden,
Als je de argumenten van de anti-rook fascisten serieus neemt moeten borrelnootjes onmiddellijk verboden worden. Ten eerste zijn ze bewezen ongezond, ten tweede is de overlast aan derden ontoelaatbaar. De geur! Het geluid!quote:maar wel dat er geen borrelnootjes gegeten mogen worden!
Klopt....geheel volgens de logica die er betracht is bij het invoeren van het rookverbod.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 17:03 schreef JoepiePoepie het volgende:
[..]
Mee eens! Als je niet naar de kroeg gaat, mag je niet zeggen dat er niet gerookt mag worden, maar wel dat er geen borrelnootjes gegeten mogen worden!
Van mij mag je overal een mening over hebben. Maar om dan te gaan 'roeptoeteren' dat de borrelnootjes uit de kroeg moeten verdwijnen...quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 18:29 schreef Kingstown het volgende:
Iedereen mag van mij overal een mening over hebben als ze dat willen en niet zoals bij jou alleen onder specifieke voorwaarden.
Ik pak inderdaad nooit van die vieze zoutjes in de kroeg, omdat iedereen daar met z'n pisvingers in loopt te graaienquote:Op dinsdag 19 oktober 2010 18:29 schreef bloodymary het volgende:
En ik heb ook wel eens gelezen dat er miljoenen bacterieen aan zitten omdat iedereen gaat pissen zonder zijn handen te wassen en dan in die bakjes gaat graaien!
Van mij mag iedereen rook en roken vies vinden, maar roeptoeteren dat roken en rokers moeten verdwijnen uit de kroeg vind ik HEEL ERG geCalimero om niks.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 18:34 schreef JoepiePoepie het volgende:
[..]
Van mij mag je overal een mening over hebben. Maar om dan te gaan 'roeptoeteren' dat de borrelnootjes uit de kroeg moeten verdwijnen...vind ik toch wel een beetje geCalimero om niks.
O.k., maar dat heb ik dan ook nergens beweerdquote:Op dinsdag 19 oktober 2010 18:43 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Van mij mag iedereen rook en roken vies vinden, maar roeptoeteren dat roken en rokers moeten verdwijnen uit de kroeg vind ik HEEL ERG geCalimero om niks.
Dan ben je niet tegen roken in de kroeg, dus ben je voor keuzevrijheid, dus ga je komende topics MickyMo keihard aanpakkenquote:Op dinsdag 19 oktober 2010 18:46 schreef JoepiePoepie het volgende:
[..]
O.k., maar dat heb ik dan ook nergens beweerd!
Je mist de kern van het verhaal (bewust of onbewust....) Dikkerds zijn duurder dan rokers en borrelnootjes zijn daarvan uiteraard slechts een voorbeeld van een dikmaker.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 18:34 schreef JoepiePoepie het volgende:
[..]
Van mij mag je overal een mening over hebben. Maar om dan te gaan 'roeptoeteren' dat de borrelnootjes uit de kroeg moeten verdwijnen...vind ik toch wel een beetje geCalimero om niks.
quote:Rookverbod wordt versoepeld voor kleine cafés
AMSTERDAM – Het rookverbod wordt versoepeld voor kleine cafés. In cafés kleiner dan zeventig vierkante meter en zonder personeel mag weer worden gerookt.
Dit meldt minister Edith Schippers van Volksgezondheid, Welzijn en Sport (VWS) woensdag in een brief aan de Tweede Kamer.
Voor de versoepeling formeel wordt, moet eerst het besluit over het recht op vrije werkplekken, opgenomen in de Tabakswet, worden aangepast.
De handhaving van het rookverbod in kleine cafes heeft echter per direct "geen prioriteit meer", zo laat een woordvoerder van het ministerie weten. Ook worden uitstaande boetes voor overtredingen van het verbod teruggetrokken.
"In de praktijk betekent het dus dat er per vandaag weer in kleine kroegen kan worden gerookt", aldus de zegsvrouw.
Schippers wil met de al in het regeerakkoord aangekondigde versoepeling een einde maken aan de voortdurende discussie over roken in de horeca. Het rookverbod blijft gewoon gelden voor restaurants, cafés met personeel, discotheken en sportkantines.
Blind
"Kennelijk is de minister blind en doof voor de geluiden uit het veld", reageert voorzitter van Clean Air Nederland Willem van den Oetelaar tegenover NU.nl. De organisatie voert fel actie tegen iedere versoepeling van het rookverbod.
"Dit is een eerste stap naar totale chaos", aldus Van den Oetelaar. "Dit is leidt ertoe dat je binnenkort weer op allerlei plekken in de rook zit. Dit besluit moet worden teruggedraaid. Als Schippers doof blijft, zullen we de stap naar de rechter gaan maken."
Van den Oetelaar kondigt aan dat de acties door zullen gaan en wil zo snel mogelijk, samen met circa dertig gelijkgestemde organisaties, met de minister om de tafel. Op de website van Clean Air Nederland zijn tot nu toe een kleine 35.000 steunbetuigingen binnengekomen.
Neem je verlies als een man zeikstraal.quote:Op woensdag 3 november 2010 16:56 schreef MikeyMo het volgende:
en volgend jaar bij een nieuw kabinet weer invoeren?
Neen, eerste stap naar het totaal terugdraaien.quote:Op woensdag 3 november 2010 16:57 schreef Bellatrix het volgende:
Eerste stap naar totale chaos? Dus voor het rookverbod was het ook een totale choas?
Domme lul.
Ja, die ene waar MikeyMo altijd zit!quote:Op woensdag 3 november 2010 17:03 schreef Kandijfijn het volgende:
Zijn er trouwens nog café's te vinden waar het rookverbod überhaupt nog overeind staat?
De meeste café's trekken daar niets van aan gelukkig.quote:Op woensdag 3 november 2010 17:03 schreef Kandijfijn het volgende:
Zijn er trouwens nog café's te vinden waar het rookverbod überhaupt nog overeind staat?
Nope, gewoon inzien dat het gefaald heeft, succes met je rookvrije-kroeg. Byebye, you losequote:Op woensdag 3 november 2010 16:56 schreef MikeyMo het volgende:
en volgend jaar bij een nieuw kabinet weer invoeren?
Balen, mijn café was vroeger beetje half/half (ze hadden boeite gekregen). Maar sinds de dit kabinet er zit zijn ze volledig gestopt met het rookverbod. Erg blij meequote:Op woensdag 3 november 2010 17:04 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ja, die ene waar MikeyMo altijd zit!
Ik vraag me nog steeds af waar dat fascisme van jou & je medestanders (CAN & die leugenaars van Stivoro) vandaan komt... Gepest door een rokende leraar toen je klein was?quote:
Mikey mag weer terug naar de geraniums.quote:Op woensdag 3 november 2010 17:06 schreef HeatWave het volgende:
Nope, gewoon inzien dat het gefaald heeft, succes met je rookvrije-kroeg. Byebye, you lose.
70 m2 is gewoon de harde grens. Daaronder mag je binnen roken daarboven moet je een rookruimte hebben.quote:Op woensdag 3 november 2010 17:13 schreef bloodymary het volgende:
Wat ik niet snap er staat dat het rookverbod wordt versoepeld voor cafe's kleiner dan 70m2 en verderop staat dat het gewoon blijft gelden voor cafe's met personeel. En als die kleiner zijn dan 70m2 dan?
Ja, en? Waarom zou er een aquarium in moeten dan? Het staat toch op de deur aangegeven? Die meneer van Clean Air Nederland hoeft toch niet naar binnen?quote:Op woensdag 3 november 2010 17:14 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
70 m2 is gewoon de harde grens. Daaronder mag je binnen roken daarboven moet je een rookruimte hebben.
Argument daarvoor is dat café onder de 70 vierkante te klein zijn voor een aparte ruimte.
Dat is vrij ingewikkeld en in de praktijk niet haalbaar. En bovendien, so what? Als je eigenaar bent kun je ook bepalen of er gerookt mag worden of niet, en is er geen enkele reden waarom je 'beschermd' zou moeten alsof je een werknemer bent.quote:Argument 2: Personeel en eigenaars niet te onderscheiden, anders ga je constructies krijgen van je personeel 1% eigenaar maken e.d.
Ik rook en ik ben niet tegen rookverboden, vind het zelfs prima dat er rookvrije kroegen zonder rookruimte zijn. Alleen ik zal er niet heengaan wanneer ik in rooktolerant gezelschap ben en een rookverbod van overheidswege vind ik belachelijke staatsinmenging van communistische proporties.quote:Op woensdag 3 november 2010 17:12 schreef Kandijfijn het volgende:
Wie roken er trouwens? Uit mijn omgeving valt het mij namelijk op dat voor en tegenstanders bij rokers en niet rokers vrijwel gelijk ligt.
Ik kan niet wachten op de "creatieve ingevingen" van café's die 80-90-100m2 beslaan.quote:Op woensdag 3 november 2010 17:14 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
70 m2 is gewoon de harde grens. Daaronder mag je binnen roken daarboven moet je een rookruimte hebben.
Een schermpje erin en klaar ben je.quote:Op woensdag 3 november 2010 17:25 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Ik kan niet wachten op de "creatieve ingevingen" van café's die 80-90-100m2 beslaan.
Maar in datzelfde verhaal staat dat het rookverbod blijft gelden voor cafe's met personeel. Dat klopt dan dus niet? (Want kroegen kleiner dan 70 kunnen ook personeel hebben).quote:Op woensdag 3 november 2010 17:14 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
De barman/eigenaar mag dan natuurlijk wel in de rook staan, dus ik vermoed een aquarium dat de rookruimte incl bar precies op 70m2 brengt. Wanneer deze regeling duurzaam is althans, bij het gedogen zullen ze wel smokkelen, zal er in het algemeen niet veel gehandhaafd en gecontroleerd worden (minder ambtenaren!) en is het de vraag of het gedoogcriterium van 70m voor de rechter wel overeind blijft.quote:Op woensdag 3 november 2010 17:25 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Ik kan niet wachten op de "creatieve ingevingen" van café's die 80-90-100m2 beslaan.
Dat personeel gaat verder als zzp-er....probleem opgelost.quote:Op woensdag 3 november 2010 17:27 schreef bloodymary het volgende:
[..]
Maar in datzelfde verhaal staat dat het rookverbod blijft gelden voor cafe's met personeel. Dat klopt dan dus niet? (Want kroegen kleiner dan 70 kunnen ook personeel hebben).
Nee hoor, dat gaat niet. Je kunt geen zzp-er zijn als je maar 1 klant hebt en al helemaal niet als je daar vantevoren hebt gewerkt.quote:Op woensdag 3 november 2010 17:30 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Dat personeel gaat verder als zzp-er....probleem opgelost.
Waar ben je mee bezig? Mij overtuigen waarom het rookverbod onzin is? Dit zijn gewoon de argumenten die de regering hanteert ik ben tegen het rookverbodquote:Op woensdag 3 november 2010 17:20 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ja, en? Waarom zou er een aquarium in moeten dan? Het staat toch op de deur aangegeven? Die meneer van Clean Air Nederland hoeft toch niet naar binnen?
[..]
Dat is vrij ingewikkeld en in de praktijk niet haalbaar. En bovendien, so what? Als je eigenaar bent kun je ook bepalen of er gerookt mag worden of niet, en is er geen enkele reden waarom je 'beschermd' zou moeten alsof je een werknemer bent.
En tijdens het verbod ook.quote:Op woensdag 3 november 2010 16:57 schreef Bellatrix het volgende:
Eerste stap naar totale chaos? Dus voor het rookverbod was het ook een totale choas?
Gewoon een dubbel criterium: En kleiner dan 70m2 en geen personeel, dan mag er gerookt worden.quote:Op woensdag 3 november 2010 17:27 schreef bloodymary het volgende:
[..]
Maar in datzelfde verhaal staat dat het rookverbod blijft gelden voor cafe's met personeel. Dat klopt dan dus niet? (Want kroegen kleiner dan 70 kunnen ook personeel hebben).
Nee, laten zien hoe belachelijk de door jou genoemde argumenten zijn.quote:Op woensdag 3 november 2010 17:39 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Waar ben je mee bezig? Mij overtuigen waarom het rookverbod onzin is?
Denk je dat, of is dat zo? Ja ik blijf er op doorhameren, maar ken iemand goed die zo'n cafe heeft en waar ik ook veel kom. Een klein cafe, maar waar in het weekend wel personeel rond huppelt.quote:Op woensdag 3 november 2010 17:47 schreef Weltschmerz het volgende:
Gewoon een dubbel criterium: En kleiner dan 70m2 en geen personeel, dan mag er gerookt worden.
Wat is daar mis mee? Ze worden mede-eigenaar waarmee ze het beleid van dat bedrijf nog eens extra onderstrepen.quote:Op woensdag 3 november 2010 17:14 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Argument 2: Personeel en eigenaars niet te onderscheiden, anders ga je constructies krijgen van je personeel 1% eigenaar maken e.d.
Leuk voor de kleine café's, maar er is nog een hoop werk te verzetten voordat we weer tot een normale situatie kunnen komen en in alle uitgaansgelegenheden kunnen roken als de uitbater dat wil.quote:Het rookverbod blijft gewoon gelden voor restaurants, cafés met personeel, discotheken en sportkantines.
Ach ik moet beschermd worden he (ik ben barman/ober). Ik mag eventueel wel als soldaat naar Afghanistan, Irak en dergelijke landen. Maar werken tussen rokende mensen is toch echt te gevaarlijk voor mijquote:Op woensdag 3 november 2010 18:00 schreef Kingstown het volgende:
Veel zorgwekkender is natuurlijk dit gedeelte:
[..]
Leuk voor de kleine café's, maar er is nog een hoop werk te verzetten voordat we weer tot een normale situatie kunnen komen en in alle uitgaansgelegenheden kunnen roken als de uitbater dat wil.
Dat is precies waar het ooit fout is gegaan.quote:Op woensdag 3 november 2010 18:03 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Ach ik moet beschermd worden he (ik ben barman/ober). Ik mag eventueel wel als soldaat naar Afghanistan, Irak en dergelijke landen. Maar werken tussen rokende mensen is toch echt te gevaarlijk voor mij
Zo is het besluit naar buiten gekomen en is erover bericht, meer dan dat kan ik ook niet garanderen. Zo begrijp ik het.quote:Op woensdag 3 november 2010 17:53 schreef bloodymary het volgende:
[..]
Denk je dat, of is dat zo? Ja ik blijf er op doorhameren, maar ken iemand goed die zo'n cafe heeft en waar ik ook veel kom. Een klein cafe, maar waar in het weekend wel personeel rond huppelt.
quote:Schippers denkt dat de aanpassing voor duidelijkheid zorgt. 'Het rookverbod werkt in grote delen van de horeca goed en dat houden we zo. De consument krijgt meer keuzevrijheid en personeel in de horeca blijft beschermd tegen tabaksrook.'
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |