SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het aan de ouders overlaten?quote:Op woensdag 16 juni 2010 16:18 schreef belleAndrews het volgende:
mijn 13-jarige stiefdochter kwam gisteren met de mededeling dat ze overtijd was...
natuurlijk onmiddellijk naar de dokter... met een positief resultaat.
vanavond gyneacoloog. maar daar beginnen de problemen natuurlijk pas
Wat nu?
quote:Op woensdag 16 juni 2010 16:18 schreef belleAndrews het volgende:
mijn 13-jarige stiefdochter kwam gisteren met de mededeling dat ze overtijd was...
natuurlijk onmiddellijk naar de dokter... met een positief resultaat.
vanavond gyneacoloog. maar daar beginnen de problemen natuurlijk pas
Wat nu?
De ouders van de zwangere natuurlijk, gezien het feit dat het hier over een stiefkind gaat.quote:Op woensdag 16 juni 2010 16:22 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Denk niet dat het kind nog te redden is...
quote:Op woensdag 16 juni 2010 16:26 schreef Sjeen het volgende:
[..]
De ouders van de zwangere natuurlijk, gezien het feit dat het hier over een stiefkind gaat.
Alsof moeders 24hr per dag hun dochters bewaken?quote:Op woensdag 16 juni 2010 16:28 schreef Epsix het volgende:
je afvragen wat je met een vrouw doet, die haar 13 jarig kind al laat volspuiten.
Want als het geen tokkiegezin is, is dit geen Fail?quote:Op woensdag 16 juni 2010 16:27 schreef HolleKies het volgende:
13 is bijhoorlijk FAIL (mits tokkiegezin)
Als je dit verhaal slim speelt kun je er veel geld en media aandacht uit halen.quote:Op woensdag 16 juni 2010 16:28 schreef fathank het volgende:
Hoe ga je dat uitleggen op het politiebureau..?
Doe niet zo negatief man. Het is een baby! Een klein wondertje van God!quote:Op woensdag 16 juni 2010 16:29 schreef Oksel het volgende:
Goed, nu serieus.
Mooi kut, het is nu eenmaal zo, dus steunen. Zorgen dat je de vader achterhaald, en gaan praten met de ouders van de vader (als hij ook zo jong is). Vervolgens zorgen dat de dame in kwestie een zo normaal mogelijk leven heeft, en dus normaal naar school gaat, etc. etc. En zorgen dat er voldoende emotionele steun is voor haar, ze gaat het zwaar krijgen, en jullie zelf ook (die schande! tut tut tut).
Er wordt wel heel makkelijk vanuitgegaan dat TS een man is....quote:Op woensdag 16 juni 2010 16:28 schreef Epsix het volgende:
je afvragen wat je met een vrouw doet, die haar 13 jarig kind al laat volspuiten.
Ik geloof er zo geen zak van he?quote:Op woensdag 16 juni 2010 16:30 schreef belleAndrews het volgende:
aan de ernstige personen die reageren...
nee we wisten niet dat ze al sexueel actief was, anders zat ze al wel aan de pil.
ja de vader is bekend
mijn vraag was eigenliik meer gericht op het psychologische aspect, ik kan me niet inbeelden waar ze zelf doorheen moet, en hoe ik er kan zijn voor haar. kwaad worden helpt niet meer nu, en hoe ik in deze situatie best kan omgaan met mijn partner, en de ex natuurlijk
O je komt uit belgie? Daar is de wetgeving ietsje strenger toch?quote:Op woensdag 16 juni 2010 16:30 schreef belleAndrews het volgende:
Voor wie?? Ik denk dat er nogal wat ouders zijn die heel naïef denken dat hun brave lieve prinsesje echt nog niet seksueel actief is, terwijl de stiefdochter van TS echt geen uitzondering is.quote:Op woensdag 16 juni 2010 16:33 schreef Crimyclown het volgende:
Als mijn dochter op der 13e zwanger zou wordensta ik niet in voor de gevolgen
Beter pil én condoom, anders krijgt ze nog ziektes ook nog.quote:Op woensdag 16 juni 2010 16:30 schreef belleAndrews het volgende:
nee we wisten niet dat ze al sexueel actief was, anders zat ze al wel aan de pil.
Nou, weer een reden om god zo dankbaar te zijn. Nu nog even kanker erbij en we weten weer waarvoor er voor het eten gebeden wordt..quote:Op woensdag 16 juni 2010 16:30 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Doe niet zo negatief man. Het is een baby! Een klein wondertje van God!
Ze mag blij zijn dat haar stiefdochter gezegend is om een kind te mogen baren!
In een vlaag van woede zal ik de vader wel even opzoekenquote:Op woensdag 16 juni 2010 16:34 schreef Paris_Texas het volgende:
[..]
Voor wie?? Ik denk dat er nogal wat ouders zijn die heel naiëf denken dat hun brave lieve prinsesje echt nog niet seksueel actief is, terwijl de stiefdochter van TS echt geen uitzondering is.
Ben dan ook benieuwd wat je zou doen, want in principe kun je het alleen jezelf maar aanrekenen.
Ja, en dan blijkt dat je 14-jarige buurjongentje te zijnquote:Op woensdag 16 juni 2010 16:36 schreef Crimyclown het volgende:
[..]
In een vlaag van woede zal ik de vader wel even opzoeken. Zodra je aan me kinderen komt
, hierin ben ik ook zeker geen uitzondering.
yeah right. stel dat ie haar sloeg dan zou ik het ook wel weten, maar een jongen die je dochter bezwangert terwijl ze zelf 13 is.. doet niets verkeerd.quote:Op woensdag 16 juni 2010 16:36 schreef Crimyclown het volgende:
[..]
In een vlaag van woede zal ik de vader wel even opzoeken. Zodra je aan me kinderen komt
don't underestimate the power of a Fok!topic!quote:Op woensdag 16 juni 2010 16:34 schreef Bep het volgende:
Als mijn dochter op haar 13e zwanger zou zijn ga ik het niet de dag daarna op een forum bespreken .
je voed zo'n kind toch op? vertel jij je kind om op elke pik te springen die ze ziet? sorry hoor, maar tenzij er verkrachting in het spel is of mentale stoornissen bij het kind aanwezig zijn, kun je de schuld best op de ouders schuiven. of gaan we mensen nu ook vrijschelden van deze verantwoordelijkheden? En ja, wat je kind op tv ziet mogen de ouders ook voor rekening nemen. Wie is er nou de baas in huis?quote:Op woensdag 16 juni 2010 16:30 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Alsof moeders 24hr per dag hun dochters bewaken?
En dat hoeft nou dus helemaal niet! TS en haar man kunnen het kind (helpen) opvoeden. Haar stiefdochter heeft 2 ouders die om haar geven, dus die willen vast helpen met dat kindje opvoedenquote:Op woensdag 16 juni 2010 16:44 schreef Ericr het volgende:
Abortus? Dat kind kan toch geen normale toekomst krijgen met zo'n jonge moeder. Geen leuke ingreep maar een kind dat een kind moet opvoeden is ook geen pretje.
Tegenwoordig zijn er aardig wat kinderen van 13 die lichamelijk sexueel 'rijp' zijn. Kijk alleen al naar de borstomvang van sommige meiden, daar kunnen volwassen vrouwen jaloers op zijn. Wat kan je als ouder ertegen doen als je kind sexueel actief is? Kinderen weten dit goed geheim te houden als ze dat willen.quote:Op woensdag 16 juni 2010 16:45 schreef Epsix het volgende:
[..]
je voed zo'n kind toch op? vertel jij je kind om op elke pik te springen die ze ziet? sorry hoor, maar tenzij er verkrachting in het spel is of mentale stoornissen bij het kind aanwezig zijn, kun je de schuld best op de ouders schuiven. of gaan we mensen nu ook vrijschelden van deze verantwoordelijkheden? En ja, wat je kind op tv ziet mogen de ouders ook voor rekening nemen. Wie is er nou de baas in huis?
van de eerste keer sex kan je heel goed zwanger rakenquote:Op woensdag 16 juni 2010 16:35 schreef Smaland het volgende:
die van mij was 12 toen ze voor het eerst zwanger was! jou (stief)kind faalt! het is gewoon een kwestie van goed opvoeden.
van de eerste keer sex kun je toch niet zwanger raken?
Ervaringsdeskundige?quote:Op woensdag 16 juni 2010 16:55 schreef femmefatale_ het volgende:
[..]
van de eerste keer sex kan je heel goed zwanger raken
Allereerst zou ik je graag veel sterkte willen wensen met de moeilijke beslissingen die jullie moeten maken.quote:Op woensdag 16 juni 2010 16:41 schreef belleAndrews het volgende:
@ bep, nee het is niet mijn dochter maar de dochter van mijn man. en dan is er natuurlijk het gezegde, perfect strangers are easier... ik bespreek het liever niet met mensen uit de buurt... het is al erg genoeg zo!
het gaat wss een stuk beterquote:Op woensdag 16 juni 2010 16:56 schreef femmefatale_ het volgende:
[..]
neeleg me het verschil uit tussen de 1ste en de 10de keer?
nouja, maagdenvlies enzo.quote:Op woensdag 16 juni 2010 16:56 schreef femmefatale_ het volgende:
[..]
neeleg me het verschil uit tussen de 1ste en de 10de keer?
Ja, dat lost de situatie echt op, je tijd en energie gebruiken om kwaad te zijn op een puber die er zelf ook niet veel meer aan kan doen.quote:Op woensdag 16 juni 2010 16:36 schreef Crimyclown het volgende:
[..]
quote:
ik weet niet... misschien eens met je kind praten over sex? over hoe serieus een jongen van 14 is als die na 2 dagen zegt dat die diepveel van je houd? Of misschien al veel eerder beginnen en het kind wat stijl en klasse meegeven. Het kind een mening laten vormen over wat voor soort persoon het nou precies wilt zijn. Volgens mij komt het dan in 99% van de gevallen wel goed hoor. Dan hoef je je kind geen condooms in het lunchboxje mee te geven.quote:Op woensdag 16 juni 2010 16:54 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Tegenwoordig zijn er aardig wat kinderen van 13 die lichamelijk sexueel 'rijp' zijn. Kijk alleen al naar de borstomvang van sommige meiden, daar kunnen volwassen vrouwen jaloers op zijn. Wat kan je als ouder ertegen doen als je kind sexueel actief is? Kinderen weten dit goed geheim te houden als ze dat willen.
Maagdenvlies breekt meestal al voor je ooit geslachtsgemeenschap hebt gehad.quote:Op woensdag 16 juni 2010 17:01 schreef femmefatale_ het volgende:
[..]
wat is het minimum leeftijd hier?
wat breek er de eerste keer TYDENS sex?
of breekt ie pas een half uur na de sex?
nadat het kwakje er weer uit gelopen is
![]()
ontkracht alsnog het verhaal dat je tijdens de eerste keer sex niet zwanger kan wordenquote:Op woensdag 16 juni 2010 17:04 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Maagdenvlies breekt meestal al voor je ooit geslachtsgemeenschap hebt gehad.
Ja maar ook al hebben 13 jarigen seks, je verwacht toch wel dat ze weten hoe een zwangerschap te voorkomen. Daar hoor je als ouders hele gesprekken over te hebben gehad. En ja er zijn best veel 13 jarigen die al seksueel actief zijn.quote:Op woensdag 16 juni 2010 16:54 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Tegenwoordig zijn er aardig wat kinderen van 13 die lichamelijk sexueel 'rijp' zijn. Kijk alleen al naar de borstomvang van sommige meiden, daar kunnen volwassen vrouwen jaloers op zijn. Wat kan je als ouder ertegen doen als je kind sexueel actief is? Kinderen weten dit goed geheim te houden als ze dat willen.
Ik denk niet dat je het bericht erg serieus moest nemen. Hoop ik.quote:Op woensdag 16 juni 2010 17:05 schreef femmefatale_ het volgende:
[..]
ontkracht alsnog het verhaal dat je tijdens de eerste keer sex niet zwanger kan worden
quote:Op woensdag 16 juni 2010 17:03 schreef otacon het volgende:
Een wat extremere maatregel
Is je dochter een jaartje thuis houden zodat ze niet wordt geplaagd of wat dan ook met haar zwangerschap en het goed geheim houden en na een jaar zeggen dat het jullie kind is en totaal aan niemand laten weten dat je stiefdochter een kind had!
Of anders y natuurlijk, en het liefst een overbodige e voor die y.quote:Op woensdag 16 juni 2010 17:06 schreef ikbeneenkiwi het volgende:
Je stiefdochter heeft een naam die eindigt op -a?
Dat is nu natuurlijk niet meer van toepassing toch?quote:Op woensdag 16 juni 2010 17:04 schreef Epsix het volgende:
[..]
ik weet niet... misschien eens met je kind praten over sex? over hoe serieus een jongen van 14 is als die na 2 dagen zegt dat die diepveel van je houd? Of misschien al veel eerder beginnen en het kind wat stijl en klasse meegeven. Het kind een mening laten vormen over wat voor soort persoon het nou precies wilt zijn. Volgens mij komt het dan in 99% van de gevallen wel goed hoor. Dan hoef je je kind geen condooms in het lunchboxje mee te geven.
Shaniqua, Lateefa..quote:Op woensdag 16 juni 2010 17:08 schreef Paris_Texas het volgende:
[..]
Of anders y natuurlijk, en het liefst een overbodige ey.
Maar goed, het is wel lekker makkelijk om TS en haar stiefdochter gelijk voor Tokkies uit te maken om het simpele feit dat het kind kennelijk seks heeft, maar dat komt ook in de betere wijken voor, gewoon in gezinnen die in een huis van meer dan ¤ 750.000,= wonen....
Ik heb niemand voor tokkie uitgemaakt vanwege seks hoor. Ze neuken maar wat af, geen punt. Dit topic betreft zwangerschap, en juist dat is prima te voorkomen.quote:Op woensdag 16 juni 2010 17:08 schreef Paris_Texas het volgende:
[..]
Of anders y natuurlijk, en het liefst een overbodige e voor die y.
Maar goed, het is wel lekker makkelijk om TS en haar stiefdochter gelijk voor Tokkies uit te maken om het simpele feit dat het kind kennelijk seks heeft, maar dat komt ook in de betere wijken voor, gewoon in gezinnen die in een huis van meer dan € 750.000,= wonen....
Nu niet meer in ieder gevalquote:Op woensdag 16 juni 2010 16:44 schreef Ps2K het volgende:
13 en zwanger... laat me raden, ze is niet het meest nuttige stuk gereedschap in de schuur?
Hallo jij vroeg om het verschil zeg!quote:Op woensdag 16 juni 2010 17:01 schreef femmefatale_ het volgende:
[..]
wat is het minimum leeftijd hier?
wat breek er de eerste keer TYDENS sex?
of breekt ie pas een half uur na de sex?
nadat het kwakje er weer uit gelopen is
![]()
Onzin. Ze is niet alleen, dus ze kan best samen met haar ouders een kind opvoeden.quote:Op woensdag 16 juni 2010 18:45 schreef trovey het volgende:
Kind van 13 jaar wat zwanger is....hoop voor haar dat jullie tot een abortus besluiten want kinderen van 13 jaar horen niet moeder te worden als ze zelf nog kind zijn
. Zal een moeilijk besluit worden met een zware emotionele last daarna maar wel het beste
Dag leven.quote:Op woensdag 16 juni 2010 18:47 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Onzin. Ze is niet alleen, dus ze kan best samen met haar ouders een kind opvoeden.
quote:Op woensdag 16 juni 2010 18:47 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Onzin. Ze is niet alleen, dus ze kan best samen met haar ouders een kind opvoeden.
Grapje toch?quote:Op woensdag 16 juni 2010 18:47 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Nouja, ik heb er een hekel aan als mensen zo'n instelling hebben van 't komt effe niet uit dus we knippen het maar weg.quote:Op woensdag 16 juni 2010 18:48 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Dag leven.![]()
Oh wacht, er komt een nieuw leven voor in de plaats dus dan is het allemaal wel prima natuurlijk.
Haat aan mensen die tegen abortus zijn in zulke gevallen, echt.
Dat is in dit geval nogal een understatement.quote:Op woensdag 16 juni 2010 18:50 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Nouja, ik heb er een hekel aan als mensen zo'n instelling hebben van 't komt effe niet uit dus we knippen het maar weg.
yeah right, wel oud genoeg om haar benen wijd te doen, maar niet oud genoeg om een kind te krijgen? Dat ze hulp met de opvoeding nodig heeft staat vast, maar dat is nog geen reden om het kind dan maar meteen weg te knippen. Als zij 18 is is dat kind 4 en dan kan ze best haar middelbare school afgemaakt hebben en gaan werken voor dat kind, toch?quote:Op woensdag 16 juni 2010 18:49 schreef trovey het volgende:
[..]
het is een kind van 13....die horen geen kinderen te krijgen , hoeveel ze zelf ook denken dat ze volwassen genoeg zijn.
Ze kan toch hulp krijgen van haar ouders met dat kind opvoeden? Dat kind krijgt helemaal geen slecht leven als het meisje goed opgevangen wordt en goed geholpen wordt...quote:Op woensdag 16 juni 2010 18:52 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Dat is in dit geval nogal een understatement.
Of ze corrigeert deze fout, gaat studeren, zoekt een goede man en voed haar kinderen goed op.quote:Op woensdag 16 juni 2010 18:53 schreef Maanvis het volgende:
[..]
yeah right, wel oud genoeg om haar benen wijd te doen, maar niet oud genoeg om een kind te krijgen? Dat ze hulp met de opvoeding nodig heeft staat vast, maar dat is nog geen reden om het kind dan maar meteen weg te knippen. Als zij 18 is is dat kind 4 en dan kan ze best haar middelbare school afgemaakt hebben en gaan werken voor dat kind, toch?
quote:Op woensdag 16 juni 2010 18:50 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Nouja, ik heb er een hekel aan als mensen zo'n instelling hebben van 't komt effe niet uit dus we knippen het maar weg.
iemand die het ene kind laat wegknippen en het andere kind laat komen als het ff wél uitkomt, is geen kinderen waard.quote:Op woensdag 16 juni 2010 18:54 schreef Fortitude het volgende:
[..]
Of ze corrigeert deze fout, gaat studeren, zoekt een goede man en voed haar kinderen goed op.
Welk kind?quote:Op woensdag 16 juni 2010 18:56 schreef Maanvis het volgende:
[..]
iemand die het ene kind laat wegknippen en het andere kind laat komen als het ff wél uitkomt, is geen kinderen waard.
nouja, stel dat ze er helemaal alleen voor stond dan zou ik ook kiezen om het kind niet te laten komen. maar ze heeft 2 ouders en 2 stiefouders, die haar gaan assisteren bij het opvoeden van het kind. Ze saat er niet alleen voor toch?quote:Op woensdag 16 juni 2010 18:55 schreef trovey het volgende:
[..]
En waar zeg ik datIk ben er tegen om abortus te zien als een late vorm van geboortebeperking omdat de dame in kwestie te beroerd was om andere maatregelen te treffen maar in dit soort gevallen, te jong en dingen als verkrachtingen vind ik het een hele goede oplossing om heel veel ellende voor de moeder en vaak ook de kinderen die dan wel geboren zouden zijn te voorkomen.
quote:Op woensdag 16 juni 2010 18:56 schreef Maanvis het volgende:
[..]
iemand die het ene kind laat wegknippen en het andere kind laat komen als het ff wél uitkomt, is geen kinderen waard.
Waarom zouden ze er niet gelukkig van worden? Dat je je studie niet af kunt maken okay, dat je ff met de nek aangekeken wordt door de buurt okay, maar je krijgt er toch iets heul moois voor terug?quote:Op woensdag 16 juni 2010 18:59 schreef JoPiDo het volgende:
[..]
middeleeuws denken
kinderen, ouders en opa/oma worden er absoluut niet gelukkig van, niemand wordt er beter van als dat kind op de wereld komt, waarom zou je het dan doorzetten?
Zie mijn andere antwoord.quote:Op woensdag 16 juni 2010 18:53 schreef Maanvis het volgende:
[..]
yeah right, wel oud genoeg om haar benen wijd te doen, maar niet oud genoeg om een kind te krijgen? Dat ze hulp met de opvoeding nodig heeft staat vast, maar dat is nog geen reden om het kind dan maar meteen weg te knippen. Als zij 18 is is dat kind 4 en dan kan ze best haar middelbare school afgemaakt hebben en gaan werken voor dat kind, toch?
Een vader van je kind die fijn verder leeft zonder jou en zijn kind?quote:Op woensdag 16 juni 2010 19:01 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Waarom zouden ze er niet gelukkig van worden? Dat je je studie niet af kunt maken okay, dat je ff met de nek aangekeken wordt door de buurt okay, maar je krijgt er toch iets heul moois voor terug?
quote:Op woensdag 16 juni 2010 19:01 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Waarom zouden ze er niet gelukkig van worden? Dat je je studie niet af kunt maken okay, dat je ff met de nek aangekeken wordt door de buurt okay, maar je krijgt er toch iets heul moois voor terug?
En gezien de posts van TS...quote:Op woensdag 16 juni 2010 19:07 schreef Fortitude het volgende:
Wie zeg trouwens dat al die ouders wel zin hebben om dat kind op te voeden? Of er geschikt voor zijn. Dat kind is er in ieder geval lang nog niet geschikt voor.
Een kind heeft alleen liefde nodig om gelukkig te zijn. Of die liefde nou van de grootouders komt of van de ouders maakt in deze niets uit.quote:
Nee hoor. Abortus is een laatste redmiddel, geen maatregel voor als het effe niet uitkomt. Ik hoef er ook niet mee aan te komen bij mijn ouders denk ik, aangezien ik een broertje heb gehad die overleden was toen ie 3 maanden was. De gedachte "komt ff niet uit, knippen we weg" is daar een beetje mee in conflict.quote:rot op mandenken vanuit je eigen veilige wereldje waar hoogstwaarschijnlijk geen seks <15 jaar in voorkomt, waarschijnlijk ben jij de eerste die naar de abortuskliniek rent als zijn 13-jarige dochter zwanger is
Ik heb het vermoeden dat TS uit België komt.. daar gelden nog wat strengere regels mbt baby's knippen geloof ik.quote:
quote:Op woensdag 16 juni 2010 16:30 schreef Maanvis het volgende:
Het is een baby! Een klein wondertje van God!
Wees dan consequent en haal onzinposts van andere mods ook gewoon weg.quote:
Hoe weet jij dat nou. Jij weet toch niet hoe hun gezinssituatie is of wel dan?quote:Op woensdag 16 juni 2010 16:28 schreef timmmmm het volgende:
[..]
O, en dit is natuurlijk het enige verstandige in dit topic. Jij hebt hier nauwelijks iets mee te maken, laat het aan de ouders over
Onzin, ik ken een meisje dat zwanger werd op haar 15e en heeft gewoon gestudeerd en het allemaal prima gered met haar kind.quote:Op woensdag 16 juni 2010 19:01 schreef Maanvis het volgende:
Ok, wil je nu een ballon? In de meeste gevallen zal het echt niet zo'n feel good after school special verhaal worden, hoor.quote:Op donderdag 17 juni 2010 02:27 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Onzin, ik ken een meisje dat zwanger werd op haar 15e en heeft gewoon gestudeerd en het allemaal prima gered met haar kind.
Sorry maar in deze situatie is het tijd dat een ouder eindelijk eens zijn/haar verantwoording neemt.quote:Op donderdag 17 juni 2010 02:45 schreef TimeJumper het volgende:
Iedereen zit nu wel te discussieren over wel of niet abortus.
Wat denkt het kind er zelf van?
Ik denk dat het verstandig is om "het jonge stel" eens uit te nodigen voor een gesprekje. Daar hoeven niet alle volwassenen bij te zijn, is misschien te bedreigend.
Maar "the kids" eens vragen wat zei ervan denken. En bij elke van de 2 opties doorpraten over de gevolgen. Zodat het goed doordringt, wat de gevolgen van elke keuze is.
En niet zelf steeds aan het woord zijn als volwassene maar vooral hun.
Mocht er gekozen worden voor bijvoorbeeld abortus dan word het meer haar eigen keuze en niet een besliste keuze door volwassene (wat later weer meer psychische problemen op kan leveren)
Hou het ook niet bij 1 zo'n gesprek, maar plan meerdere in.
Nou succes zou ik maar zeggen.
Haat aan mensen die het werkelijke probleem verbergenquote:Op woensdag 16 juni 2010 18:48 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Dag leven.![]()
Oh wacht, er komt een nieuw leven voor in de plaats dus dan is het allemaal wel prima natuurlijk.
Haat aan mensen die tegen abortus zijn in zulke gevallen, echt.
Als je kind gaat roken op haar 13e dan zeg je er toch ook wat van als ouder? Als je je zoon betrapt met een fles Bacardi aan zijn lippen op z'n 13e dan houd je toch ook je bek niet dicht? Maar als je dochter 13 en zwanger is, dan moet er ineens overlegd worden en heeft dat kind ook recht op een mening.quote:Op donderdag 17 juni 2010 02:45 schreef TimeJumper het volgende:
Iedereen zit nu wel te discussieren over wel of niet abortus.
Wat denkt het kind er zelf van?
Ik denk dat het verstandig is om "het jonge stel" eens uit te nodigen voor een gesprekje. Daar hoeven niet alle volwassenen bij te zijn, is misschien te bedreigend.
Maar "the kids" eens vragen wat zei ervan denken. En bij elke van de 2 opties doorpraten over de gevolgen. Zodat het goed doordringt, wat de gevolgen van elke keuze is.
En niet zelf steeds aan het woord zijn als volwassene maar vooral hun.
Mocht er gekozen worden voor bijvoorbeeld abortus dan word het meer haar eigen keuze en niet een besliste keuze door volwassene (wat later weer meer psychische problemen op kan leveren)
Hou het ook niet bij 1 zo'n gesprek, maar plan meerdere in.
Nou succes zou ik maar zeggen.
Fabeltje. Laatst nog een studie geweest waaruit blijkt dat mensen zonder kinderen over het algemeen gelukkiger zijn dan mensen met kinderen.quote:Op woensdag 16 juni 2010 19:01 schreef Maanvis het volgende:
Maar 13 jaar is nog lang geen 15 jaar..quote:Op donderdag 17 juni 2010 02:27 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Onzin, ik ken een meisje dat zwanger werd op haar 15e en heeft gewoon gestudeerd en het allemaal prima gered met haar kind.
Net zo min als je het kind kunt 'verplichten' de zwangerschap voort te zetten, kun je haar verplichten de zwangerschap af te breken.quote:Op woensdag 16 juni 2010 19:02 schreef trovey het volgende:
[..]
Zie mijn andere antwoord.Ik blijf erbij dat een kind van 13 jaar geestelijk niet volwassen genoeg is om de consequenties van haar daden volledig door te hebben, kunnen ze nog zo stoer doen en sexueel actief zijn, om haar dan maar meteen te straffen van "Het is lekker je eigen schuld dus je krijgt dat kind maar" vind ik wel erg makkelijk.
Even een samenvattinkje uit mijn (universiteits) psychologie boek Child Development van Laura Berk:quote:Op woensdag 16 juni 2010 18:54 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Ze kan toch hulp krijgen van haar ouders met dat kind opvoeden? Dat kind krijgt helemaal geen slecht leven als het meisje goed opgevangen wordt en goed geholpen wordt...
Das wel een beetje een naief beeld van de werkelijkheid. Een kind heeft ook structuur nodig, consequente ouders bijvoorbeeld. Misschien niet direct om gelukkig te worden, maar indirect wel. Is dat namelijk niet het geval, dan kan een kind probleemgedrag gaan vertonen, ontsporen, anderszins niet goed functioneren, en dát maakt uiteindelijk weer ongelukkig.quote:Op woensdag 16 juni 2010 19:09 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Een kind heeft alleen liefde nodig om gelukkig te zijn. Of die liefde nou van de grootouders komt of van de ouders maakt in deze niets uit.
[..]
Fijn hoor anekdotisch bewijsmateriaal maar genoeg mensen kennen kinderen waarmee het allemaal niet prima ging.quote:Op donderdag 17 juni 2010 02:27 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Pure onzin. Van liefde koop je geen brood en luiers. Naïeve gedachte.quote:Op woensdag 16 juni 2010 19:09 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Een kind heeft alleen liefde nodig om gelukkig te zijn. Of die liefde nou van de grootouders komt of van de ouders maakt in deze niets uit.
[..]
De ouders zullen wel moeten bijspringen natuurlijkquote:Op donderdag 17 juni 2010 09:29 schreef Kluts het volgende:
[..]
Pure onzin. Van liefde koop je geen brood en luiers. Naïeve gedachte.
Ze hoeft er ook niet zelf 100% voor te zorgen. Bovendien vind ik het leven van een kind belangrijker dan de gelukkige jeugd van een 14-jarige die het kind baart omdat ze te lam was om anticonceptie te gebruiken.quote:Op donderdag 17 juni 2010 09:24 schreef Kluts het volgende:
Gun dat kind een jeugd en laat het weghalen. Dit is iets waar echt niemand gelukkig van wordt, en de enkele succesverhalen ten spijt, iemand van 13 kan niet voor een kind zorgen. Dat moet je niet eens willen.
TS komt denk ik uit belgiequote:Op donderdag 17 juni 2010 10:16 schreef stbabylon het volgende:
Gelukkig leven we in een liberaal land waar abortus legaal is. Dat lijkt mij de enige goede oplossing.
Er gelden wel andere regels. Sommigen iets strenger, sommigen iets minder streng. Maar in Belgie mag een arts een abortus gewoon weigeren als ie gewetensbezwaren heeft.quote:
baby's zijn ook hoopjes cellen.quote:Je zegt dat het leven van het kind belangrijker is? Welk kind? Een hoopje cellen.
De ouders van de stiefdochter.quote:Op woensdag 16 juni 2010 16:24 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Waarvan er minimaal 1 dertien jaar oud is?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |