abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator zondag 23 januari 2011 @ 22:59:35 #101
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_91777536
lol als jij het zegt zal het wel waar zijn :)

ik ben iig blij dat de toestellen meegaan, kunnen ze weer tussen het doelloos rondjes draaien af en toe bommen laten vallen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_91807505
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 22:59 schreef sp3c het volgende:
lol als jij het zegt zal het wel waar zijn :)

ik ben iig blij dat de toestellen meegaan, kunnen ze weer tussen het doelloos rondjes draaien af en toe bommen laten vallen
Maar, maar het was toch een training missie?
Puddi
  maandag 24 januari 2011 @ 17:47:04 #103
267335 Vortix
No Charms Allowed
pi_91808226
Ja, behalve als onze grote vriend Jan Taliban besluit om een gemengde trainingspatrouille lastig te gaan vallen.

Wat absoluut honderd procent zekerweten gaat gebeuren. Ik word er met de minuut pissiger van dat we onze eigen infanteristen niet mee gaan nemen. Politiek :r
Als je niets zinvols te zeggen hebt kan je maar beter je bek houden | Last.fm | WOOHOO DRESS BLUES WITH A SWORD! | PSN: Private_Jarhead
  Moderator maandag 24 januari 2011 @ 19:56:49 #104
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_91814603
quote:
12s.gif Op maandag 24 januari 2011 17:32 schreef Transmittendus het volgende:

[..]

Maar, maar het was toch een training missie?
oh god, begint dat nu al?

je kunt niet alleen les geven vanuit tekstboeken, op een gegeven moment moeten ze dingen doen en de trainers moeten zien hoe ze die dingen doen om op en/of aanwijzingen te geven ... noem het praktijkles

besides, waar denk jij dat 'de vijand' meer mee in zijn maag zit?
mensen die bruggen bouwen of mensen die agenten opleiden om ze kapot te schieten?

dat naieve was 5 jaar geleden al niet leuk meer }:|
  maandag 24 januari 2011 @ 20:03:03 #105
267335 Vortix
No Charms Allowed
pi_91814917
Volgens mij was Transmittendus sarcastisch, maar het is wachten op de eerste die het serieus meent :P
Als je niets zinvols te zeggen hebt kan je maar beter je bek houden | Last.fm | WOOHOO DRESS BLUES WITH A SWORD! | PSN: Private_Jarhead
pi_91815080
Dit is een "politiemissie" en in Indonesië waren het "politionele acties".

De overeenkomst is dat beide natuurlijk verhulde militaire missies zijn met een gewelddadig karakter om een land te koloniseren en aan het morrende publiek te kunnen verkopen.

Mensen moeten zicht er niet zo in laten stinken. Het spelletje is zo doodeenvoudig en eeuwenoud.
  maandag 24 januari 2011 @ 20:08:34 #107
267335 Vortix
No Charms Allowed
pi_91815243
Dat is wel heel erg simplistisch.

Om even een en ander in perspectief te stellen: tussen 1979 en 1989, tijdens de bezetting door de Sovjets, zijn er in Afghanistan tussen de één en anderhalf miljoen mensen om het leven gekomen. Van 1990 tot en met 2001 ongeveer 400.000. Vanaf 2001 tot nu toe ongeveer 30.000.
pi_91815388
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 20:08 schreef Vortix het volgende:
Dat is wel heel erg simplistisch.
Gaat de toekomst uitwijzen. Ik denk dat het werkelijk zo simpel werkt. Alleen het klapvee doorziet het niet.

En achteraf afsluiten -want er gaan natuurlijk slachtoffers vallen- met de klassieke zin: "Met informatie van nu hadden we toen wellicht tot een ander besluit gekomen". _O-

[ Bericht 3% gewijzigd door Chooselife op 24-01-2011 20:21:12 ]
  Moderator maandag 24 januari 2011 @ 20:11:26 #109
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_91815402
toch is de vergelijking met de politionele acties nog zo gek nog niet

niet op de manier die chooselife bedoelt maar dat s het eigenlijk nooit ... 'echt' oorlog is het nu ook weer niet
  maandag 24 januari 2011 @ 20:23:45 #110
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_91816183
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 20:05 schreef Chooselife het volgende:

De overeenkomst is dat beide natuurlijk verhulde militaire missies zijn met een gewelddadig karakter om een land te koloniseren en aan het morrende publiek te kunnen verkopen.

Mensen moeten zicht er niet zo in laten stinken. Het spelletje is zo doodeenvoudig en eeuwenoud.
de acties in Indonesië zijn ook in meerdere perspectieven te plaatsen, de ondertoon die jij hem geeft is er 1 van. Andere ( zelfs lokale indo's van destijds waren er juist voor en dat was toevallig de meerderheid. De jeugd was vooral de aanstichter van de problemen na de Japanse capitulatie.
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
  maandag 24 januari 2011 @ 21:33:55 #111
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_91820838
quote:
Het spelletje is zo doodeenvoudig en eeuwenoud.
Het spelletje genaamd "Taliban"? Nou ben ik het verdorie nog eens met je eens ook, zeg!
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
pi_91858834
Jaaa ik wil, ik wil, ik wil.

Als het doorgaat ben ik ervan (A)
pi_91956280
Op zaterdag 25 augustus 2012 11:03 schreef yvonne het volgende:
Dag kindjes, nu weer braaf met je legerautootjes spelen.
pi_91961061
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 19:56 schreef sp3c het volgende:

[..]

oh god, begint dat nu al?

je kunt niet alleen les geven vanuit tekstboeken, op een gegeven moment moeten ze dingen doen en de trainers moeten zien hoe ze die dingen doen om op en/of aanwijzingen te geven ... noem het praktijkles

besides, waar denk jij dat 'de vijand' meer mee in zijn maag zit?
mensen die bruggen bouwen of mensen die agenten opleiden om ze kapot te schieten?

dat naieve was 5 jaar geleden al niet leuk meer }:|
Adem in adem uit

Neem voortaan ook mijn PI 12.gif mee voor als je mij gaat quoten.
Puddi
pi_91966772
Vijf vragen over de Kunduz-missie

Politie Trainingscentrum in Tarin Kowt
ANP
Toegevoegd: vrijdag 7 jan 2011, 10:55
Update: woensdag 26 jan 2011, 13:19
1. Waarom wil het kabinet een nieuwe missie?
Na de val van kabinet-Balkenende IV over een verlenging van de militaire missie in de Afghaanse provincie Uruzgan, nam de Tweede Kamer in april 2010 een motie aan van GroenLinks, D66. Die motie pleit voor een onderzoek naar een Nederlandse bijdrage aan een kleine, civiele missie van de Europese Unie om politiemensen te gaan trainen. Het demissionaire kabinet schoof een besluit daarover door naar het volgende kabinet.

De EU heeft Nederland gevraagd om politietrainers en ook de NAVO heeft Nederland herhaaldelijk verzocht om Afghanistan niet te verlaten. Het kabinet-Rutte zegt de Afghanen niet in de steek te willen laten en wil ook een bijdrage leveren aan het bestrijden van het internationale terrorisme.

2. Wat vindt de Tweede Kamer van de plannen?
De motie van GroenLinks en D66 wordt gesteund door CDA, VVD, ChristenUnie en de SGP. Gedoogpartner PVV is faliekant tegen een nieuwe missie, net als de SP en de Partij voor de Dieren. De PvdA is ook tegen een missie, vooral als er militaire beschermers meegaan. omdat die dan teveel zou lijken op de vorige, in Uruzgan. De PvdA stapte een jaar geleden uit de regering, omdat de partij die missie niet wilde verlengen.

Het is de vraag of er een Kamermeerderheid is voor de plannen die nu op tafel liggen. De coalitiepartijen VVD en CDA hebben 52 zetels. Met steun van GroenLinks (10), D66 (10), ChristenUnie (5) en SGP (2) komen ze op een krappe meerderheid van 79 zetels uit.

GroenLinks, D66 en de ChristenUnie hebben bezwaren tegen de plannen. De Kamerfracties van deze partijen vrezen dat de missie niet alleen een civiel, maar ook een paramilitair karakter krijgt. Het kabinet heeft allerlei toezeggingen gedaan.

3. Wat is een artikel 100-brief?

Het kabinet moet, volgens artikel 100 uit de Grondwet, de Staten-Generaal informeren als het van plan is militairen naar het buitenland te sturen "ter handhaving of bevordering van de internationale rechtsorde". Een kabinetsbrief aan de Tweede Kamer over militaire missies heet in Haags jargon dan ook 'artikel 100-brief'.

Over het Kunduz-plan stuurde het kabinet op 7 januari een artikel 100-brief aan de Tweede Kamer.

Formeel hoeft het kabinet geen toestemming te vragen aan Tweede en Eerste Kamer. Maar omdat er bij buitenlandse missies mensenlevens op het spel kunnen staan, is het gebruikelijk dat er bij zo'n besluit steun gezocht wordt bij een zo groot mogelijke meerderheid.

Omdat de coalitiepartijen VVD en CDA niet kunnen rekenen op de steun van gedoogpartner PVV, zijn ze afhankelijk van steun van de oppositie.

4. Wat houdt het kabinetsplan in?
Het kabinet wil dat 545 agenten en militairen inzetten in Afghanistan. Een deel gaat in EU-verband opereren, een ander deel valt onder de NAVO-missie ISAF.

Het uitgangspunt van de missie is om politie en justitie in Afghanistan te versterken en het functioneren van de Afghaanse rechtsstaat te verbeteren. Het kabinet benadrukt dat de missie niet wordt ingezet voor offensieve militaire activiteiten en daarmee wezenlijk anders is dan wat Nederland eerder in Afghanistan heeft gedaan.

De trainers worden in verschillende plaatsen gelegerd, onder meer in de noordelijke provincie Kunduz waar ze bij daar al gelegerde Duitse manschappen worden ondergebracht. Kunduz zou relatief veilig zijn.

Het kabinet is verder van plan om vier F16's, die nu in het zuiden van Afghanistan zijn, te verplaatsen naar het noordelijke Mazar-e-Sharif. Bij de F16-eenheid hoort 120 man ondersteunend personeel.

5. Hoe lang duurt de missie en wat zijn de kosten?
Als de Kamer instemt met de plannen kan de missie dit voorjaar beginnen en zal zij tot juli 2014 duren. De afbouw is gekoppeld aan het terugtrekken van de ISAF-troepen uit Afghanistan in 2014.

De totale kosten bedragen naar verwachting 470 miljoen euro. Dat bedrag komt voor rekening van de ministeries van Defensie en van Veiligheid en Justitie.
  vrijdag 28 januari 2011 @ 01:04:38 #116
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_91973854
ben echt heel benieuwd wat ik als Militair daar nu zou moeten doen.. helemaal na dit politieke spelletje dat er Afghaanse garanties moeten komen betreft betrekking tot gevechten..

shit happends, en helemaal daar in Afghanistan....het kan gebeuren. Wees please nou duidelijk en geen gezeik met mandaten of iets wat een Militair onzeker kan maken met wat betrekking tot een justitieel apparaat wat hem nog vervolgen wil na thuiskomst...

Gewoon daarheen, met als doel politie opleiden. Als die verzekering er kan komen ( en dat kan, het is tenslotte nog de Nederlandse politiek die de Nederlandse krijgsmacht erheen stuurt ).. en de rest door Defensie en Justitie zelf laten invullen
  vrijdag 28 januari 2011 @ 01:43:36 #117
253273 Im.Kant.
Heeft een kaasboer.
pi_91974933
quote:

Bwahahaha wat ben jij een baas zeg, zo zie je ze niet vaak meer! _O- _O_

Ten eerste kan je de invasie van Afghanistan niet vergelijken met een poging om de orde te herstellen in een kolonie(zijn in aard compleet verschillend), en ten tweede kan je een land niet koloniseren door er een politiemacht op te leiden. Die staat namelijk onder leiding van de Afghaanse regering en hiermee verbeter je je eigen positie dus niet.
"Dat je pretendeert een kaasboer te hebben wijst al op behoorlijke zelfoverschatting" - Wijnand_Bierenstein
  vrijdag 28 januari 2011 @ 01:46:22 #118
253273 Im.Kant.
Heeft een kaasboer.
pi_91974993
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 20:11 schreef sp3c het volgende:
toch is de vergelijking met de politionele acties nog zo gek nog niet

niet op de manier die chooselife bedoelt maar dat s het eigenlijk nooit ... 'echt' oorlog is het nu ook weer niet
De vergelijking is krankzinnig. Bij de politionele acties stuurde Nederland een politiemacht om de orde te handhaven, Nederlandse invloed terug te brengen naar de rebellerende gebieden, en het beschermen van Nederlandse bedrijven en personen.

Bij de politiemissie in Afghanistan zal het doel juist zijn de invloed van de Afghaanse regering te verspreiden, Afghaanse personen en bedrijven te beschermen, etc. Een soort van ontwikkelingshulp dus. :)
"Dat je pretendeert een kaasboer te hebben wijst al op behoorlijke zelfoverschatting" - Wijnand_Bierenstein
pi_91977566
Wat gaat Nederland doen in Noord-Afghanistan?

DEN HAAG - Wat gaat Nederland precies doen met de politietrainingsmissie in Noord-Afghanistan? Een overzicht van wat is afgesproken na de toezeggingen van het kabinet.

Van de ongeveer 545 mannen en vrouwen die uitgezonden worden, werken er 45 onder de Europese vlag en de rest onder de NAVO-vlag.

Veertig civiele politiemensen gaan Afghaanse agenten trainen via de Eupol-missie. De basisopleiding zal niet zes maar acht weken duren. De tien weken aanvullende training is ook in een beveiligde omgeving en wisselt af met de praktijktraining 'in het veld' met speciale teams (POMLET's).

Nederland wil dat de opleiding minimaal vijf maanden duurt, iets langer dan de NAVO-training nu is. In de opleiding komt naast politievaardigheden meer aandacht voor omgang met burgers, mensenrechten, wetskennis, bestrijding van kleine misdaad en corruptie.

Vijf justitiële deskundigen moeten helpen bij de versterking van de justitieketen. Een van de experts zal zich specifiek bezighouden met religieuze minderheden. Het kabinet streeft ernaar om op verzoek van GroenLinks ongeveer twintig extra civiele experts in de missie in te brengen om het civiele deel nog groter te maken.

In totaal zijn er 225 trainers dan wel begeleiders, onder wie dertig marechaussees en de veertig civiele agenten. Van hen gaan er 165 in het veld trainen.

Ongeveer 125 militairen zullen in Kunduz voor de logistieke en medische ondersteuning zorgen.

Zeventig Nederlanders worden geplaatst in speciale functies in staven en hoofdkwartieren, onder meer om de eigen eenheden van goede informatie te voorzien.

Vier Nederlandse F-16-gevechtsvliegtuigen die nog in Kandahar staan, worden in het noorden gestationeerd. Zij houden zich vooral bezig met de opsporing van bermbommen, maar kunnen in acute noodsituaties eenheden op de grond te hulp schieten. Het commando ligt in Nederlandse handen. De eenheid telt 120 man.

De missie kost naar verwachting bijna 470 miljoen euro. Het meeste geld komt uit de HGIS, een potje op Buitenlandse Zaken van diverse ministeries. Per jaar gaat er ook 9,2 miljoen euro ontwikkelingsgeld naar de missie, maar dat bedrag wordt gecompenseerd met overgebleven geld in de HGIS en andere doorgeschoven gelden.

Bron: www.telegraaf.nl
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
pi_91977837
er staat niks in over infanteristen, terwijl er toch al een eenheid aangewezen is.
pi_91978462
wat een idiote vertoning in die tweede kamer, gelukkig zijn er ontbindende voorwaarden en contracten en garanties!
  vrijdag 28 januari 2011 @ 10:59:16 #122
253713 Maitje
Hihi.. hai
pi_91981213
Tegen.. eigenlijk al algemeen bekend. Zal het nog een keer toelichten:

- 10.000 man over het hek gooien, maar wel daar naar toe willen
- Alle spullen uit Afghanistan halen en dan weer terug keren (kost bakken met geld)
- Blijft een geitenland, wil niet verder ontwikkelen
- Nederland klein land, staat nog geen eens in de Gtop ... wij moeten dat soort dingen niet willen oplossen
- Zorg eerst dat je alle materiaal op orde kan krijgen in NL
- Als je niet met je militairen/politie kan oefenen vanuit basis door geldgebrek, kan je ze ook niet weg sturen voor een missie.

Amen
Er was eens....
  vrijdag 28 januari 2011 @ 11:00:46 #123
267335 Vortix
No Charms Allowed
pi_91981257
Dat van dat kleine land vind ik geen argument. Er zijn kleinere NAVO partners die wel committed zijn in Afghanistan, en soms zelfs hardere klappen hebben gevangen dan Nederland (Denemarken bijvoorbeeld).

Met de rest ben ik het eens, en ook staat de praktische opzet van de missie me niet aan.
pi_91988982
Gaat weer een gedrocht van een missie worden, met al die restricties en eisen en garanties etc. En straks natuurlijk allemaal weer verontwaardigd brullen in de 2e kamer als blijkt dat de dagelijkse realiteit niet op papier te vangen is...
Ja, ik generaliseer.
  vrijdag 28 januari 2011 @ 14:50:46 #125
253713 Maitje
Hihi.. hai
pi_91989949
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 januari 2011 11:00 schreef Vortix het volgende:
Dat van dat kleine land vind ik geen argument. Er zijn kleinere NAVO partners die wel committed zijn in Afghanistan, en soms zelfs hardere klappen hebben gevangen dan Nederland (Denemarken bijvoorbeeld).

Met de rest ben ik het eens, en ook staat de praktische opzet van de missie me niet aan.
Ik doelde met klein land meer op het qua geld vermogen. Nederland valt in het niets. Dat we NAVO partners zijn zet ons nog enigzins op de kaart.
Er was eens....
  vrijdag 28 januari 2011 @ 15:02:11 #126
267335 Vortix
No Charms Allowed
pi_91990458
Dat zijn de Scandinavische landen net zo goed ;)
  vrijdag 28 januari 2011 @ 15:04:48 #127
253713 Maitje
Hihi.. hai
pi_91990567
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 januari 2011 15:02 schreef Vortix het volgende:
Dat zijn de Scandinavische landen net zo goed ;)
Whehe.. ik blijf bij mijn mening :6
Er was eens....
  Moderator vrijdag 28 januari 2011 @ 15:31:02 #128
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_91991711
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 januari 2011 14:30 schreef Northside het volgende:
Gaat weer een gedrocht van een missie worden, met al die restricties en eisen en garanties etc. En straks natuurlijk allemaal weer verontwaardigd brullen in de 2e kamer als blijkt dat de dagelijkse realiteit niet op papier te vangen is...
mee eens

waardeloze actie, 40 verschillende geweldsinstructies en dan nog afhankelijk zijn van de Duitsers voor de veiligheid, geen helikopters voor casevac terwijl iedereen inclusief de Duitsers zelf klagen over de beschikbaarheid van hun helikopters etc.

doe het goed of doe het niet

stuuur maar stafelementen naar overal en nergens, hebben die ook wat te doen zonder risico en krijgt de rest eens wat rust
  vrijdag 28 januari 2011 @ 15:39:55 #129
267335 Vortix
No Charms Allowed
pi_91992091
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 januari 2011 15:04 schreef Maitje het volgende:

[..]

Whehe.. ik blijf bij mijn mening :6
Is goed hoor :*
  vrijdag 28 januari 2011 @ 17:31:17 #130
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_91997559
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 januari 2011 14:50 schreef Maitje het volgende:

[..]

Ik doelde met klein land meer op het qua geld vermogen. Nederland valt in het niets. Dat we NAVO partners zijn zet ons nog enigzins op de kaart.
ehm... negatief
pi_91997874
'Nederland langjarig verbonden aan Afghanistan'

DEN HAAG – Nederland zal 'langjarig' verbonden blijven aan Afghanistan.

Dat zei premier Mark Rutte na afloop van de ministerraad. Hoe de betrokkenheid na de donderdag aanvaarde missie in Kunduz eruit ging zien wilde hij niet aangeven.

“Ik wil me niet autistisch vasthouden aan een einddatum”, aldus Rutte. “Ik heb net een brief verdedigd met een mandaat tot 2014.”

De premier laat hiermee de mogelijkheid open dat de missie een vervolg krijgt na 2014. Ook kan de betrokkenheid ingevuld worden door een andere missie of ontwikkelingshulp.

Kunduz

Donderdag stemde de Tweede Kamer in met een missie naar de Afghaanse provincie Kunduz.

“Na een periode van stabilisatie en opbouw zitten we nu in de fase van overdragen aan de Afghanen. Daar hoort het trainen van politiemensen bij”, aldus de premier.

GroenLinks-fractievoorzitter Jolande Sap had afgelopen tijd de grootste moeite om haar partij op één lijn te krijgen. Volgens haar is het van belang om na 2014 betrokken te blijven indien de missie succesvol is.

Betere missie

Rutte zei verder blij te zijn met de manier waarop het overleg met de oppositiefracties uiteindelijk in zijn ogen tot een 'betere' missie heeft gezorgd.

Met name bij GroenLinks was er groot bezwaar tegen het aanvankelijke kabinetsplan. Deze zou nog te veel een militair karakter hebben.

"Het debat met de Kamer heeft echt geleid tot een verbetering van de voorstellen en geen waterig compromis. Dat is bijzonder, omdat het om zo'n belangrijk punt gaat."

Volgens hem is het accent verlegd van een traditionele NAVO-missie naar een Nederlandse aanpak.

© NU.nl/Lucas Benschop
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  vrijdag 28 januari 2011 @ 17:40:11 #132
267335 Vortix
No Charms Allowed
pi_91997926
'Betere missie'

:')
pi_91997927
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 januari 2011 17:31 schreef Pumatje het volgende:
ehm... negatief
Uruzgan was wel het maximale wat NL aankon toch? Hadden we iets veel groters voor langere tijd kunnen volhouden qua land/luchtmacht?
Ja, ik generaliseer.
pi_91998005
Ook na 2014 blijven we dus in Afghanistan.
pi_91998237
De Duitsers hebben tot 2012 verlengd, wie geeft ons daarna rugdekking?
pi_91998314
quote:
Op vrijdag 28 januari 2011 17:47 schreef Sloggi het volgende:
De Duitsers hebben tot 2012 verlengd, wie geeft ons daarna rugdekking?
Zie daar de reden om dan meer NL troepen te sturen. Want Nl kan de trainingsmissie natuurlijk niet stoppen. ;)
  Moderator vrijdag 28 januari 2011 @ 19:44:05 #137
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_92003936
denk dat je er niet eens zo gek ver vanaf zit

ik gok dat deze missie er in 2014 heel anders uitziet alswanneer het strax van start gaat :D
hoop alleen niet dat er net zoals in het verleden eerst doden moeten vallen voor er bv gevechtshelikopters heengaan oid
pi_92011086
Over 2 jaar zitten er 1500 Nederlanders die alles weer zelf doen.

En de partijen die nu tegen zijn zijn dan voorstanders. Alleen maar om te bewijzen dat het huidige plan slecht is. Oh nee, om zeker te zijn dat de jongens en meisjes dan wel goed hun werk kunnen doen natuurlijk. :P
pi_92037944
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 juni 2010 12:00 schreef Rave_NL het volgende:
Voor, puur om ze met eigen ogen te laten zien dat er belangrijkere dingen zijn dan flitsen en parkeerbonnen uitschrijven.
Je mist het punt dat we geen politiemensen gaan sturen voor die training.

Tenminste, ik had begrepen dat militairen ook die training gaan verzorgen.
pi_92038009
quote:
Op zaterdag 29 januari 2011 14:01 schreef Guus Muisarm het volgende:

[..]

Je mist het punt dat we geen politiemensen gaan sturen voor die training.
Er gaan veertig agenten die kant op. ;)
pi_92038054
Ja, ik had er een edit bijgeflikkerd. Politie kan je toch niet dwingen om daar naartoe te gaan zoals met militairen wel kan?
  Moderator zaterdag 29 januari 2011 @ 14:06:21 #142
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_92038129
staan in de rij heb ik me laten vertellen

maar verplichten kan idd niet voor zover ik weet
pi_92038231
Wat ik ook niet snap is waarom ze al die trainees niet gewoon eerst hier naartoe halen voor het hele theorie gedeelte.

Ja, ik snap het wel eigenlijk, het gaat om de militaire inzet daar, de politie is maar een workaround om er militaire inzet te verkrijgen maar elke dag minder daar is minder kans op dooien.
  Moderator zaterdag 29 januari 2011 @ 14:11:40 #144
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_92038376
gebeurt ook wel hoor

weet niet of Nederland dit ook doet en dat gaat vooral om hogere officieren
probleem met de rank en file is dat ze na twee dagen in het westen spontaan in de lucht op lijken te lossen :D
pi_92038397
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 januari 2011 14:06 schreef sp3c het volgende:

maar verplichten kan idd niet voor zover ik weet
Dat dacht ik ook. Hoe kunnen ze dan zoiets al gaan doen als er een kans is dat er niemand wil :D

Beetje FgtH "when war breaks out and nobody shows up"

Kan leuk worden als de taliban beetje gas geven voordat we er zijn en onze politie ineens besluit dat flitsen toch net wat rustiger is dan daar corrupte idioten te gaan trainen.
  zaterdag 29 januari 2011 @ 14:14:29 #146
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_92038499
In 18 weken politie mensen opleiden die vervolgens waarschijnlijk afgeslacht gaan worden door de Taliban. Spannend en hopeloos kansloos weer. :D
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  Moderator zaterdag 29 januari 2011 @ 14:14:49 #147
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_92038508
als de taliban een beetje gas geeft mag de politie toch niet de bunker uit,laat staan het kamp af ... dan sturen ze gewoon een peloton infanterie extra en geven ze het KLPD de schuld _O-

besides, de Denen gaan allemaal vrijwillig die kant op en die hebben nog geen problemen gehad met de (constant groeiende) rotaties op te vullen

en die komen best wat gassende talibs tegen!
  zaterdag 29 januari 2011 @ 14:16:00 #148
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_92038554
Meneer mag ik uw rijbewijs even zien en vervolgens een stuk of 5 Kalasjnikovs in je gezicht geduwd krijgen lijk me geen top baan. :D
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  Moderator zaterdag 29 januari 2011 @ 14:22:23 #149
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_92038823
naar een rijbewijs vragen in Afghanistan lijkt me sowieso een wat ondankbare taak _O-

denk meer aan het fouilleren van mensen, checkpoints runnen, patrouilles rijden etc.
de wat minder vriendelijke oom agent zeg maar ... die gasten die je tijdens voetbalwedstrijden tegen komt
pi_92038861
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 januari 2011 14:14 schreef sp3c het volgende:
als de taliban een beetje gas geeft mag de politie toch niet de bunker uit,laat staan het kamp af ...
Dat is m'n punt niet. Ik bedoel als er VOORDAT zeg 2 weken een hoop gekut is daar, hebben die vrijwilligers die volgens jou in de rij staan dan geen andere rij gevormd bij het hoofdkantoor van de KLPD afdeling flitsservice?
  Moderator zaterdag 29 januari 2011 @ 14:25:36 #151
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_92038951
voordat er 2 weken gekut is gaan ze al in de andere rij staan?

slappe helderziende hap _O-
pi_92039430
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 januari 2011 14:25 schreef sp3c het volgende:
voordat er 2 weken gekut is gaan ze al in de andere rij staan?
Nee. VOORDAT de missie begint er 2 weken (neem maar een tijd die je wil eigenlijk) een zooi dooien vallen daar. Omdat taliban.

Je kan ervanuit gaan dat er figuren daar zijn die niet zoveel op hebben met buitenlanders. Dit is geen aanname trouwens. Ze mogen buitenlanders niet.
quote:
slappe helderziende hap _O-
Ik ga uit van hoe ik onze politie zie. Ik vind ze nou niet echt de internet helden die je hier ziet rondlopen in def.

Iedereen weet dat het een kansloze missie is. Het gaat ook niet om de politie maar om de militairen eigenlijk. Waarom zou je je vrijwillig naar oorlog laten zenden om iets totaal nutteloos te doen om maar een reden te geven om anderen daar aanwezig te laten zijn zodat Mark Rutte toch maar bij wat andere politieke bijeenkomsten kan zijn die wat hoger aangeslagen worden zoals de G20?

En m'n punt is eigenlijk niet eens of de politie bang is maar hoe ze (de politiek) iets gaan doen waar ze niet veel zeggenschap over hebben. Beetje de vraag hoe ze de hele operatie willen gaan doen ALS er geen politie wil. Vul maar andere reden in als ge dat wil. Alle vrouwen zijn zwanger en moeten biggen op net dat tijdstip zodat de agentjes net in die periode willen thuis zijn.
  Moderator zaterdag 29 januari 2011 @ 14:46:22 #153
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_92039829
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 januari 2011 14:37 schreef Guus Muisarm het volgende:

[..]

Nee. VOORDAT de missie begint er 2 weken (neem maar een tijd die je wil eigenlijk) een zooi dooien vallen daar. Omdat taliban.

Je kan ervanuit gaan dat er figuren daar zijn die niet zoveel op hebben met buitenlanders. Dit is geen aanname trouwens. Ze mogen buitenlanders niet.
er vallen toch al wekelijks een zooi doden daar?
het is zover dat zelfs de Duitsers weer zijn gaan vechten ... daar moet je flink gas voor geven hoor

als er nu nog mensen zijn die daar met een flower power instelling naar toe gaan dan zijn ze niet goed bij hun hoofd

quote:
[..]

Ik ga uit van hoe ik onze politie zie. Ik vind ze nou niet echt de internet helden die je hier ziet rondlopen in def.
mwah zo heroisch ben je toch niet?

dan heb ik toch een hogere pet op van oom agent

quote:
Iedereen weet dat het een kansloze missie is. Het gaat ook niet om de politie maar om de militairen eigenlijk. Waarom zou je je vrijwillig naar oorlog laten zenden om iets totaal nutteloos te doen om maar een reden te geven om anderen daar aanwezig te laten zijn zodat Mark Rutte toch maar bij wat andere politieke bijeenkomsten kan zijn die wat hoger aangeslagen worden zoals de G20?
nee jij vind het een kansloze missie, dat is wat anders en je moet nooit voor iedereen spreken
nu kan ik wel wat redenen geven waarom je je vrijwillig naar oorlog zou kunnen laten sturen om iets te doen wat jij totaal nutteloos vind maar ik weet dat jij niet voor rede vatbaar bent dus ik bespaar mezelf de moeite

quote:
En m'n punt is eigenlijk niet eens of de politie bang is maar hoe ze (de politiek) iets gaan doen waar ze niet veel zeggenschap over hebben. Beetje de vraag hoe ze de hele operatie willen gaan doen ALS er geen politie wil. Vul maar andere reden in als ge dat wil. Alle vrouwen zijn zwanger en moeten biggen op net dat tijdstip zodat de agentjes net in die periode willen thuis zijn.
dan gaat er een peloton infanterie of marechaussee

hoef je geen rekenwonder voor te zijn
pi_92161369
44e Bataljon uit Havelte mee naar Koendoez

door Roy Klopper
DEN HAAG - Het 44 Pantserinfanteriebataljon van de Johannes Postkazerne in Havelte gaat straks de militairen leveren die de meer dan 200 Nederlandse politieopleiders in Afghanistan moeten beschermen.

Ruim 32 jaar na de roemruchte Unifil-missie als de ’blauwhelmen’ van Dutchbat in Libanon, maken momenteel twee compagnieën zich op voor de vorige week door de Tweede Kamer goedgekeurde Koendoez-missie die komend voorjaar moet beginnen. De infanteristen moeten de Taliban weghouden van de opleiders.

Diverse welingelichte bronnen rond het 44e bevestigden gisteren dat het tot het regiment Infanterie Johan Willem Friso behorende bataljon opnieuw een historische taak gaat uitvoeren.
Defensie wil de berichten ontkennen noch bevestigen: „Formeel is er nog geen officiële opdracht maar het is logisch dat we daar in het kader van een goede voorbereiding wel op vooruitlopen.”

Bron: www.telegraaf.nl
  maandag 21 februari 2011 @ 14:49:09 #155
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_93102665
http://www.volkskrant.nl/vk/nl/4905/VK-Dossier-De-missie-naar-Kunduz/article/detail/1849982/2011/02/21/Duitse-militairen-vertrouwen-Afghaanse-soldaten-niet-meer.dhtml
quote:
KABUL - Bij de Duitse militairen in het noorden van Afghanistan groeit de weerstand tegen gemeenschappelijke patrouilles met Afghaanse soldaten. Ze verloren het vertrouwen sinds een Afghaanse rekruut vrijdag drie Duitse militairen doodschoot en zes verwondde.

Enkele uren later kregen de Duitsers een nieuwe lichting Afghaanse rekruten toegewezen. 'Maar we hebben geheel geen vertrouwen in deze lui', zei een Duitse militair tegen het Duitse dagblad Bild vandaag. 'Met hen samenwerken is levensgevaarlijk. Bijna alle Afghaanse militairen zijn onbetrouwbaar en ongedisciplineerd. Velen van hen werken openlijk tegen ons, niet met ons.'

De Duitsers zijn verontrust dat er Afghanen staan bij cruciale punten van hun kamp, zoals de toegangspoort. 'Als die Afghanen overlopen naar de vijand, kunnen de opstandelingen zó binnendringen en een bloedbad aanrichten.'
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_93104329
quote:
Tientallen doden bij zelfmoordaanslag in Kunduz[/b]
door Jules Seegers
Buitenland

Bij een zelfmoordaanslag in de Afghaanse provincie Kunduz zijn vanochtend minstens 28 mensen omgekomen. Terwijl Afghanen bij een overheidsinstantie in de rij stonden voor een identiteitsbewijs, blies een zelfmoordterrorist zichzelf op.

Overheidsfunctionaris Mohammad Ayoub Haqyar verklaarde dit tegenover persbureau Reuters. De aanslag werd gepleegd in het district Imam Sahib (wiki) van Kunduz.

De provincie is de afgelopen tijd in toenemende mate onderhevig aan geweld. De groeiende opstand tegen de openbare orde wordt geleid door bolwerken van de Talibaan in het zuiden en oosten van het land. Kunduz is voor Nederland een belangrijke regio omdat daar de veelbesproken politiemissie moet gaan plaatsvinden.
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)rdaanslag-in-kunduz/

De Volkskrant meldt 'ongeveer veertig doden'.

Maar gelukkig is het er veilig genoeg voor onze politiemensen.
  maandag 21 februari 2011 @ 16:34:53 #157
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_93107534
Groen Links geeft ook geluid... :')

quote:
'Aanslag Kunduz bewijst noodzaak missie'

DEN HAAG - De zelfmoordaanslag maandag in Kunduz laat zie hoe hard de Nederlandse politietrainingsmissie in het gebied nodig is. Dat betoogde GroenLinks-leider Jolande Sap maandag tegenover RTLZ.

Volgens Sap maakt de aanslag duidelijk hoe hard de Afghanen een betrouwbare overheid en een goede rechtsstaat nodig hebben.

De aanslag, waarbij zeker twintig mensen omkwamen en tientallen gewonden vielen, laat volgens Sap ook zien dat er veel risico's zijn in het gebied.

GroenLinks hielp het kabinet vorige maand aan een meerderheid in de Tweede Kamer, waardoor een Nederlandse politietrainingsmissie door kan gaan.

Gevaarlijk

Sap erkent dat het in delen van Kunduz gevaarlijk is, vooral waar Duitse en Amerikaanse militairen jacht maken op de Taliban. ''We willen dat onze training daar op geen enkele manier mee verweven raakt.''
Nu.nl
  maandag 21 februari 2011 @ 16:37:48 #158
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_93107686
Ha. Kleuterjuf Sap spreekt de dappere dienders toe.

Wat zijn politici soms toch ook sneue sloeries. :').
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  maandag 21 februari 2011 @ 16:46:34 #159
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_93108172
quote:
10s.gif Op maandag 21 februari 2011 16:37 schreef Ringo het volgende:
Ha. Kleuterjuf Sap spreekt de dappere dienders toe.

Wat zijn politici soms toch ook sneue sloeries. :').
Idd, deze uitspraak dan:

quote:
Volgens Sap maakt de aanslag duidelijk hoe hard de Afghanen een betrouwbare overheid en een goede rechtsstaat nodig hebben.
De overheid/ rechtsstaat is niet te vertrouwen, maar wij krijgen wel harde garanties op papier van diezelfde overheid... :')
  maandag 21 februari 2011 @ 16:48:24 #160
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_93108284
Het is toch allemaal mooipraterij van het niveau stofzuigerverkoper. :r.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  maandag 21 februari 2011 @ 16:49:13 #161
pi_93108326
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 16:46 schreef AchJa het volgende:

[..]

Idd, deze uitspraak dan:

[..]

De overheid/ rechtsstaat is niet te vertrouwen, maar wij krijgen wel harde garanties op papier van diezelfde overheid... :')
Laat die hoer eerst een zorgen voor een betrouwbare NL overheid en rechtstaat. :r
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
  maandag 21 februari 2011 @ 19:26:01 #162
336227 Mores
Nil Nobis Absurdum
pi_93115566
Tegen, vind die hele missie te belachelijk voor woorden, dat ze eens voor hun eigen personeel zorgen ipv geld over de balk smijten voor een stelletje barbaren daar in baardland.
  donderdag 10 maart 2011 @ 14:23:08 #163
pi_93904861
quote:
http://www.volkskrant.nl/(...)uitse-soldaten.dhtml

KABUL - De politie in de Noord-Afghaanse provincie Kunduz is boos op de Duitse militairen die daar gelegerd zijn. De soldaten zouden een vrouw hebben doodgeschoten en een andere hebben verwond. De politiechef van het district Char Darah uitte de beschuldigingen donderdag.

Een woordvoerder van het Duitse leger meldde dat het voorval met spoed wordt onderzocht. Volgens hem staat niet vast dat Duitse militairen verantwoordelijk zijn voor de dood van de vrouw.

De woordvoerder zei dat een patrouille was beschoten en had teruggeschoten. Later werd een vrouw binnengebracht met een hoofdwond, hoewel die volgens de zegsman niet door vuurwapens was veroorzaakt. Even later overleed ze.

Nederland wil eind dit voorjaar een politietrainingsmissie beginnen in Kunduz.
  donderdag 10 maart 2011 @ 18:52:33 #164
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_93916738
De eerste politiechef is al de hoek om daar, voor je het woord politiechefuniformknoopjesverkoopstalletje kan uitspreken ...
Doet me aan een cowboyfilm denken
http://www.telegraaf.nl/b(...)innenland,buitenland

quote:
do 10 mrt 2011, 18:36
Politiechef Kunduz gedood
KUNDUZ - Het hoofd van de politie in de Noord-Afghaanse regio Kunduz, Abdul Rahman Sayedkhili, is omgekomen door een zelfmoordaanslag. Dat heeft de gouverneur van de provincie waar Nederland een politiemissie naartoe wil sturen donderdag bekendgemaakt.

Sayedkhili was op patrouille met ongeveer vijftig andere agenten toen een terrorist zichzelf in zijn nabijheid opblies. Hij raakte ernstig gewond en overleed in een ziekenhuis aan zijn verwondingen. Ook een onbekend aantal andere politiemannen en burgers kwam om het leven.
Ze hebben wel snel een nieuwe gouverneur daar.

quote:
Districtsgouverneur Kunduz gedood bij aanslag
donderdag 10 februari 2011 11:33
De gouverneur van het onrustige district Char Darah in de Noord-Afghaanse provincie Kunduz is donderdag door een aanslag omgekomen. Gouverneur Abdul Wahid Omarchel was op slag dood, aldus de plaatsvervangend politiechef van de provincie, Abdul Rahman Aktaash.
De gemiddelde Gouverneur in Kunduz, die leeft 6 maanden, das ook niet lang
Ze kunnen wel een aparte begraafplaats maken voor gouverneurs

quote:
Gouverneur Afghanistan komt om door aanslag

ANP − 08/10/10, 12:23
KUNDUZ - De gouverneur van de Noord-Afghaanse provincie Kunduz, Mohammad Omar, is vrijdag omgekomen door een bomaanslag op een moskee in een aangrenzende provincie. Door de explosie kwamen nog veertien tot twintig anderen om. Dat meldden de lokale autoriteiten.
Ze kunnen beter politiechefs en gouverneurs gaan opleiden, een paar voor reserve

[ Bericht 5% gewijzigd door michaelmoore op 10-03-2011 21:04:35 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zaterdag 12 maart 2011 @ 12:24:21 #165
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_93998469
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  vrijdag 1 april 2011 @ 00:09:48 #166
41498 NationalSniper
Defensie deskundige
pi_94884400
In principe ben ik voor Nederlandse deelname in Afganistan.

Echter Defensie kan het niet meer betalen en heeft overal geld tekort.

Als het Defensiebudget flink omhoog gaat dan ben ik op zich voor maar het zou minimaal verviervoudigd moeten worden.
Volgens mij is Defensie het enige ministerie waar al 20 jaar lang continu op wordt bezuinigd.

En ik schaam me er voor dat de partij waar ik lid van ben (de VVD) op dit punt kiezersbedrog heeft gepleegd. In het verkiezingsprogramma 2010 stond o.a. dat de bezuinigingen op Defensie van het vorige kabinet moesten worden teruggedraaid. OK we moeten bezuinigingen dus geld erbij misschien even niet, maar zo idioot hard bezuinigen op de mensen die ons land verdedigen en de kastanjes uit het vuur hebben gehaald in Afganistan en Irak en weet ik veel waar is gewoon asociaal.

Dus ik ben tegen de huidige missie tenzij het defensiebudget flink omhoog gaat en Defensie weer kan herstellen. In plaats van Afganistan wederopbouwen moeten we eerst onze krijgsmacht maar eens heropbouwen.
The western world, love it or leave it. - Mess with the west, die like the rest.
  vrijdag 1 april 2011 @ 02:13:08 #167
263554 revolutionarymen
revolution is now
pi_94888487
Ik ben ook lid van de VVD! maar dan de jongeren afdeling JOVD. Maar ik ben van plan om mijn lidmaatschap op te zeggen.

Ik vind het niet erg dat er bezuinigt word. het is gewoon niet anders (beter nu dan later) maar dat mag niet gelden voor defensie, er schuilt nog steeds gevaar om en rond de Caribische delen van het koninkrijk. Iran dat nucleaire wapens wilt fabriceren, Midden oosten dat meer en meer instabieler word. Grondstoffen dat duurder/schaarser word.

Ik moet erbij zeggen dat ik het niet alleen ga opzeggen om defensie maar het is wel een belangrijke factor. liever te veel naar defensie dan te weinig. Maar wat ik echt brutaal vind, is dat we naar kunduz gaan én naar libië (en nog een paar landen waar we al zitten) ik vind het zo onbeschoft! echt vreselijk!. Bezuinig en geef de krijgsmacht te tijd om om te vormen of bezuinig niet en doe je werk.
pi_94897736
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2011 00:09 schreef NationalSniper het volgende:
Als het Defensiebudget flink omhoog gaat dan ben ik op zich voor maar het zou minimaal verviervoudigd moeten worden.
:') Beetje realistisch blijven he

quote:
En ik schaam me er voor dat de partij waar ik lid van ben (de VVD) op dit punt kiezersbedrog heeft gepleegd.
Welkom in de wondere wereld van de partijpolitiek. Kiezersbedrog is meer regel dan uitzondering.
Ja, ik generaliseer.
  zaterdag 2 april 2011 @ 03:57:15 #169
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_94933455
quote:
vr 01 apr 2011, 16:06
VN-medewerkers onthoofd in Afghanistan
KABUL - Een woedende menigte heeft vrijdag in het noorden van Afghanistan zeker twaalf mensen om het leven gebracht. Onder de slachtoffers waren ook zeven buitenlandse medewerkers van de Verenigde Naties, van wie er twee werden onthoofd. Dat meldden de Afghaanse autoriteiten.

Honderden mensen demonstreerden na het vrijdagmiddaggebed in Mazar-i-Sharif tegen een koranverbranding door een Amerikaanse dominee, Wayne Sapp, eind maart. Het protest liep uit de hand, waarna het kantoor van de VN werd aangevallen. De betogers stichtten brand en haalden een wachttoren neer.
  zaterdag 2 april 2011 @ 04:12:29 #170
336227 Mores
Nil Nobis Absurdum
pi_94933526
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2011 02:13 schreef revolutionarymen het volgende:
Ik ben ook lid van de VVD! maar dan de jongeren afdeling JOVD. Maar ik ben van plan om mijn lidmaatschap op te zeggen.

Ik vind het niet erg dat er bezuinigt word. het is gewoon niet anders (beter nu dan later) maar dat mag niet gelden voor defensie, er schuilt nog steeds gevaar om en rond de Caribische delen van het koninkrijk. Iran dat nucleaire wapens wilt fabriceren, Midden oosten dat meer en meer instabieler word. Grondstoffen dat duurder/schaarser word.

Ik moet erbij zeggen dat ik het niet alleen ga opzeggen om defensie maar het is wel een belangrijke factor. liever te veel naar defensie dan te weinig. Maar wat ik echt brutaal vind, is dat we naar kunduz gaan én naar libië (en nog een paar landen waar we al zitten) ik vind het zo onbeschoft! echt vreselijk!. Bezuinig en geef de krijgsmacht te tijd om om te vormen of bezuinig niet en doe je werk.
Dan vind ik je maar een domme vent, omdat VVD moet bezuinigen omdat al die linkse of godsgezinde partijen zoveel geld over de balk hebben lopen gooien voor onze medemens in het buitenland vind jij het liberalisme ineens niets omdat de liberalen een kabinet hebben gevormd, wordt effe volwassen gast, kleuterschooltijd is over als je iets over politiek wilt zeggen, met je JOVD!
  zaterdag 2 april 2011 @ 13:41:18 #171
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_94939818
War zijn nu de echte christenen ???????????
quote:
za 02 apr 2011, 13:24
'Taliban achter actie tegen koranverbranding'
KABUL - De gouverneur van de Zuid-Afghaanse provincie Kandahar stelt dat de Taliban achter de gewelddadige protesten tegen een koranverbranding in de Verenigde Staten zitten. Bij die protesten zaterdag in de stad Kandahar kwamen volgens een woordvoerder van de gouverneur negen mensen om en vielen 73 gewonden.

„De demonstratie in Kandahar was door de opstandelingen voorbereid”, aldus de zegsman van de gouverneur. „Ze willen een situatie van onveiligheid creëren.” Zestien gewapende mannen die het geweld zouden hebben aangewakkerd, zijn opgepakt.

De betogers staken onder meer overheidsgebouwen en voertuigen in brand. „Dood aan Amerika”, schreeuwden ze.

Het was in Afghanistan de tweede opeenvolgende dag van protesten tegen een koranverbranding door een dominee in de Verenigde Staten
  zondag 3 april 2011 @ 09:22:09 #172
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_94970207
quote:
zo 03 apr 2011, 07:12 |
Obama hekelt koranverbranding en protesten
WASHINGTON - De Amerikaanse president Barack Obama heeft zowel de verbranding van korans door een kerkgemeenschap als de dodelijke protesten daartegen in Afghanistan scherp veroordeeld. De ontheiliging van heilige teksten is een daad van „extreme intolerantie en fanatisme”, maar om in reactie daarop mensen te vermoorden is „een belediging van menselijk fatsoen en waardigheid”, zei Obama zaterdag.
pi_95167741
Tegen. Er heerst daar een totaal andere cultuur. De softe Nederlandse lakse en tolerante aanpak werkt daar niet (hier ook niet :+ )
  vrijdag 15 april 2011 @ 14:40:55 #174
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_95542832
Worden er ook nieuwe politiechefs opgeleid??
Dat is al de derde chef daar in kandahar
quote:
vr 15 apr 2011, 14:08
Politiechef Kandahar door aanslag gedood
KANDAHAR - De politiechef van de provincie Kandahar in het zuiden van Afghanistan is vrijdag door een zelfmoordaanslag om het leven gekomen. Ook twee andere politieagenten werden gedood.

Dat heeft een woordvoerder van de gouverneur van Kandahar gezegd. Kandahar is de geboortegrond van de Talibanbeweging. De islamitische extremisten strijden tegen de huidige machthebbers in Afghanistan en tegen de buitenlandse troepenmacht.

[ Bericht 2% gewijzigd door michaelmoore op 15-04-2011 14:46:50 ]
  vrijdag 15 april 2011 @ 15:00:52 #175
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_95543620
Tegen, er is geen geld.
  zondag 17 april 2011 @ 17:37:05 #176
341770 Rupke61
Laat maar zitten ...
pi_95628950
TEGEN ! Na Srebrenica zeg ik, we (jullie) kunnen het niet.....laat maar zitten !!! |:(
Niet geschikt.......
  zondag 17 april 2011 @ 17:50:15 #177
88561 Lotusss
Queen of Topic Kill
pi_95629476
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2011 17:37 schreef Rupke61 het volgende:
TEGEN ! Na Srebrenica zeg ik, we (jullie) kunnen het niet.....laat maar zitten !!! |:(
Niet geschikt.......
Uhm Srebrenica zat toch iets anders in elkaar. Ook een totaal andere soort missie.

Dat is echt appels met peren vergelijken.
-----------------------------------------------------
So happy to show us, I ate the lotus
... and I feel fine.
pi_95633482
quote:
Niet geschikt.......
Makkelijk praten veilig thuis uit een luie stoel niet?
  zondag 17 april 2011 @ 19:46:37 #179
88561 Lotusss
Queen of Topic Kill
pi_95634308
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2011 19:29 schreef Sine_Pari het volgende:

[..]

Makkelijk praten veilig thuis uit een luie stoel niet?
Iedereen heeft een mening. Maar ik vind wel dat die mening zoveel mogelijk correct onderbouwd dient te worden!
-----------------------------------------------------
So happy to show us, I ate the lotus
... and I feel fine.
  zondag 17 april 2011 @ 22:15:10 #180
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_95644071
quote:
Niet geschikt.......
wtf, dude... lol

dat was een compleet andere missie, een compleet andere situatie, compleet verkeerd handelende regering en een compleet verkeerde bevels en commando structuur.

Daarnaast, Uruzgan was echt knokken, en dat is toch echt super gegaan ^O^ mission accomplished.
  Moderator zondag 17 april 2011 @ 22:16:24 #181
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_95644164
don't feed the fok!king trolls!
  zondag 17 april 2011 @ 22:40:08 #182
278931 paintmeester
RAMMING SPEED!
pi_95645835
hebben we weer een troll :O
How'd you like to scrape the barnacles off of me rudder?
  maandag 18 april 2011 @ 06:16:12 #183
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_95653849
quote:
Niet geschikt.......
ja het is eigenlijk altijd mis, waarom ze ermee doorgaan ?? Who knows
  maandag 18 april 2011 @ 11:19:24 #184
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_95659392
2 trollen bij elkaar! :D
pi_95669685
De enige overeenkomst die ik zou kunnen zien is dat de politiek toen met Srebrenica slappe hap was en nu met Kunduz weer (nog steeds?).
Ja, ik generaliseer.
pi_95670528
Afhankelijk van anderen voor steun als de spreekwoordelijke poep de ventilator raakt.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 18-04-2011 15:55:05 ]
  dinsdag 26 april 2011 @ 03:30:47 #187
336227 Mores
Nil Nobis Absurdum
pi_95982332
IK vind Kunduz gelijk aan Sebrenica, mandaat: we mogen alleen maar schieten als de vijand schiet, en de beveiliging is handen van een ander mogenheid, de vorige waren een oude viand namelijk Frankrijk, nu in handen van een voormalige vijand nml Duitsland.

De Duitsers hebben in Kunduz hetzelfde mandaat als VN militairen in Bosnië, daarom is de Duitse bevolking zo tegen deze missie. Ik zeg: niet gaan, of we gaan weer wat verliezen lijden en wat mensen in dit land die het leger nog verder afkraken, en dan hebben we straks geeneens meer een leger ;)
  dinsdag 26 april 2011 @ 03:31:28 #188
336227 Mores
Nil Nobis Absurdum
pi_95982336
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 15:36 schreef Northside het volgende:
De enige overeenkomst die ik zou kunnen zien is dat de politiek toen met Srebrenica slappe hap was en nu met Kunduz weer (nog steeds?).
Onderbouw dat eens.
pi_95989345
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 03:31 schreef Mores het volgende:
Onderbouw dat eens.
Geen zware wapens meesturen, het blijven verkopen als een ongevaarlijke 'trainingsmissie', etc.
Ja, ik generaliseer.
  woensdag 27 april 2011 @ 14:38:22 #190
324665 meth77
to do or not to do
  zondag 22 mei 2011 @ 10:54:21 #191
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_97147152
quote:
zo 22 mei 2011, 07:59
Afghaanse verkeersagenten gedood bij aanval
KHOST - Bij een zelfmoordaanslag nabij de Afghaanse stad Khost zijn zondag drie verkeersagenten omgekomen. De aanvallers waren gewapend met machinegeweren naar binnen gerend bij een hoofdkantoor van de verkeerspolitie.

Bij de schietpartij zijn ook een agent en een burger gewond geraakt, meldde de provinciale politiechef Abdul Hakim Ishaqzai. Het gebouw in de stad Khost staat ook gedeeltelijk in brand. De stad ligt in het oostelijk deel van Afghanistan, niet ver van de grens met Pakistan.

De politie in Afghanistan is vaker het doelwit van aanslagen, vooral van de Taliban.
  zondag 22 mei 2011 @ 12:42:22 #192
341770 Rupke61
Laat maar zitten ...
pi_97150114
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2011 19:46 schreef Lotusss het volgende:

[..]

Iedereen heeft een mening. Maar ik vind wel dat die mening zoveel mogelijk correct onderbouwd dient te worden!
.......... Hallo......????
  zondag 22 mei 2011 @ 13:16:35 #193
341770 Rupke61
Laat maar zitten ...
pi_97151289
MIJN mening ......

[ Bericht 2% gewijzigd door Rupke61 op 22-05-2011 18:43:55 ]
  zondag 31 juli 2011 @ 14:30:07 #194
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_100156290
Zo zal het snel gedaan zijn met de polities
quote:
zo 31 jul 2011, 09:29
Afghaanse agenten dood door zelfmoordaanslag
KANDAHAR - Zeker 12 Afghaanse politiemannen en een kind zijn zondag omgekomen door een zelfmoordaanslag in de stad Lashkar Gah in het zuiden van Afghanistan. Dat heeft een woordvoerder in de provincie Helmand, waarin de stad ligt, laten weten.

De dader bracht zijn voertuig met explosieven tot ontploffing voor het hoofdkwartier van de politie, net op het moment dat de hekken open waren om een voertuig naar binnen te laten.
De provinciale woordvoerder sprak van een zeer krachtige explosie waarbij ook nog 14 gewonden vielen: 12 agenten en twee burgers.

De radicaalislamitische Taliban hebben de verantwoordelijkheid opgeëist voor de aanslag.

Lashkar Gah is een van de eerste plekken in Afghanistan waar de internationale troepenmacht net de verantwoordelijkheid voor de veiligheid heeft overgedragen aan het Afghaanse leger en politie. De overdracht van de landelijke veiligheidstaken moet voor het einde van 2014 zijn afgerond
  maandag 1 augustus 2011 @ 08:27:25 #195
324665 meth77
to do or not to do
pi_100183803
Heb het idee dat we hieraan meedoen zodat GL volgend jaar in het kabinet komt en Sap minister van maaktnietuitzaken zal worden met een internationale post in het verschiet

[ Bericht 8% gewijzigd door meth77 op 01-08-2011 09:47:53 ]
  maandag 1 augustus 2011 @ 13:07:53 #196
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_100190811
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 08:27 schreef meth77 het volgende:
Heb het idee dat we hieraan meedoen zodat GL volgend jaar in het kabinet komt en Sap minister van maaktnietuitzaken zal worden met een internationale post in het verschiet
Oké
  dinsdag 2 augustus 2011 @ 10:12:41 #197
324665 meth77
to do or not to do
pi_100224935
Taliban is druk in de regio Kunduz
quote:
di 02 aug 2011, 07:13
Doden bij aanslag op beveiligers Kunduz
KUNDUZ - Bij een zelfmoordaanslag op een particuliere beveiligingsfirma in de Noord-Afghaanse provincie Kunduz zijn dinsdag zeven doden gevallen; vier Afghaanse bewakers en de drie daders. Er zijn ook tien gewonden. Dit heeft een hoge politiefuncitonaris gemeld.
De beveiligingsfirma beschermt een Duitse ontwikkelingsorganisatie die in Kunduz actief is.
In de provincie is ook een Nederlandse politietrainingsmissie gestationeerd.

Een van de daders blies zich in een auto vol explosieven op voor het gebouw in de stad Kunduz waar de beveiligingsfirma is gevestigd.
  dinsdag 2 augustus 2011 @ 14:14:22 #198
21467 franske19
Hit the deck!
pi_100231891
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 12:07 schreef Northside het volgende:

[..]

Geen zware wapens meesturen, het blijven verkopen als een ongevaarlijke 'trainingsmissie', etc.
Wat voor zware wapens zou je mee willen sturen als je alleen maar wat agentjes gaat trainen en begeleiden?
  Moderator dinsdag 2 augustus 2011 @ 14:33:47 #199
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_100232472
gevechtshelikopters om te beginnen maar uiteindelijk zou ik op TFU uitkomen gok ... maar dan met gevechtstanks

dit gaat iig nergens over
'ja we sturen wel troepen daarheen maar die komen niet in gevaar heur!
sterker nog, de agenten die dan opgeleid gaan worden komen zelfs niet in gevaar ... heur!!!

Karzai heeft het belooft ... HEUR!!!!'

ticket for disaster

maar ik hoop dat het allemaal goed afloopt *O*
  dinsdag 2 augustus 2011 @ 14:36:30 #200
324665 meth77
to do or not to do
pi_100232580
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 14:33 schreef sp3c het volgende:
gevechtshelikopters om te beginnen maar uiteindelijk zou ik op TFU uitkomen gok ... maar dan met gevechtstanks

dit gaat iig nergens over
'ja we sturen wel troepen daarheen maar die komen niet in gevaar heur!
sterker nog, de agenten die dan opgeleid gaan worden komen zelfs niet in gevaar ... heur!!!

Karzai heeft het belooft ... HEUR!!!!'

ticket for disaster

maar ik hoop dat het allemaal goed afloopt *O*
Die Afghanen komen toch ook niet hierheen met wapens,
Wie om oorlog vraagt zal oorlog krijgen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')